Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste
Acties:
  • 192.075 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:56

franssie

Save the albatross

Mijn eerste ingeving is , wat een idiooot hoge prijs. Daar kan je een grote weber voor kopen en een kamado en een simpele gasgrill en dan ben je wel van alle BBQ markten thuis. Hoe veelzijdig deze ook zal zijn, je blijft één temperatuur houden dus is het voor het geld nogal een beperkt apparaat

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:52
(jarig!)
ATS schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:40:
Wat is het kastje met die knop naast de ketel?
Gas busje om de kolen aan te steken :)

[ Voor 67% gewijzigd door Tinusvolkel op 06-04-2016 19:49 ]

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

franssie schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:54:
Mijn eerste ingeving is , wat een idiooot hoge prijs. Daar kan je een grote weber voor kopen en een kamado en een simpele gasgrill en dan ben je wel van alle BBQ markten thuis. Hoe veelzijdig deze ook zal zijn, je blijft één temperatuur houden dus is het voor het geld nogal een beperkt apparaat
Da's wel aardig pittig geprijsd ja, voor dat geld zou ik ook een setje met meerdere bbq's van halen als het geld per se daar aan uitgegeven moest worden :P Hou mijn ogen voorlopig op de Weber Performer Original GBS System Edition..

Maar goed, die nieuwe Weber is toch meer voor de die hards die er veel geld voor over hebben, voor de beginners/gematigde bbq-ers is zo'n ding wat overkill imho.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
(jarig!)
Zou de GBS reeks nu ook beter geprijsd worden :)
Ik ben ook marktplaats in de gaten aan het houden om te kijken of er mensen zijn die hun GBS verkopen om een nieuwe summit te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Tinusvolkel schreef op donderdag 07 april 2016 @ 11:59:
Zou de GBS reeks nu ook beter geprijsd worden :)
Ik ben ook marktplaats in de gaten aan het houden om te kijken of er mensen zijn die hun GBS verkopen om een nieuwe summit te kopen :P
Dit is wel een ander (prijs)segment, dus denk dat de overige modellen niet goedkoper zullen worden :/
Kreeg vanuit de wederhelft de opmerking dat aangezien we toch nooit weten wat we elkaar kado moeten doen, misschien eens kunnen kijken om ieder de helft van een nieuwe bbq neer te leggen: we hebben er toch allebei lol van. Me like :+ Slim om 2e hands te kijken, hoop dat je iets leuks spot binnenkort :)

--
Heb al een shitload aan recepten en tips en trucs in YouTube-playlists staan..wel blijft het bbq-circuit erg varkensvlees georiënteerd (dat eten we zo min mogelijk, maar lusten het prima :P), maar toch genoeg andersoortig lekkers voorbij zien schuiven. De wederhelft kan ik prima blij maken met een paprika die ik eerst aan alle kanten lekker zwart heb laten blakeren, of gegrilde tomaten met goede olie, basilicum en kaas :9

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
(jarig!)
Heb thuis al van de baas goedkeuring voor een nieuwe GBS :) echter kan ik het geld wat ik overhoud door 2de hands te kopen mooi in accessoires stoppen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-06 22:02

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Tinusvolkel schreef op donderdag 07 april 2016 @ 12:16:
Heb thuis al van de baas goedkeuring voor een nieuwe GBS :) echter kan ik het geld wat ik overhoud door 2de hands te kopen mooi in accessoires stoppen :9
Of gebruiken om er een mooie tafel omheen te bouwen :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wel cool die tafels, maakt er toch meer een cookingstation van: erg praktisch. Geneuzel met losse tafeltjes is zwaar irritant. Ben ook even aan het rondkijken naar wat degelijke tangen, en kwam via wat fanatieke YouTubers uit bij de V-tong en een tang van Broil King, en deze sympathieke Duitse YouTuber besprak ze allebei even kort:

Die V-tong ziet er enorm praktisch uit, zelfs te customizen als je wilt en in 2 formaten te krijgen, de Broil King is meer voor het platte werk, en heeft dus zeker ook z'n nut :)

Over 'n uurtje de vlam weer in de kooltjes: paprika zwartblakeren aan alle kanten is een regelrechte hit, kreeg het verzoek of ik het voor een 3e keer deze week wilde doen van de wederhelft :+ En er gaan weer 2 Angusburgers op, plus een aubergine die is ingesneden en dan goede olie erin/erop. Ben zelf geen fan van aubergine, maar ik waag toch maar weer een gokje. Meer mensen die in dit lentezonnetje aan het bbq-en slaan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Even heel quick and dirty zelfgemaakt hamburgers voor bij de zaterdag friet ja :)
Verder helaas geen tijd dit weekend. :|

@Tinusvolkel
Overweeg sterk mijn OTP57 GBS die in supergoede staat is te verkopen. DM me anders maar, misschien kunnen we praten :)

[ Voor 35% gewijzigd door UltraSub op 09-04-2016 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

2Dutch schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:17:
<>
Over 'n uurtje de vlam weer in de kooltjes: paprika zwartblakeren aan alle kanten is een regelrechte hit, kreeg het verzoek of ik het voor een 3e keer deze week wilde doen van de wederhelft :+ <>
Heb je Prei dan ook eens geprobeerd? Doet het hier ook erg goed bij de vrouw (en mij). Je verbrand de buitenste bladeren maar de binnenkant wordt gestoofd, zoet maar heerlijk!

heb je gelijk wat variatie :+

edit:// https://www.gastronomixs....nenten/1811-bbq-prei.html als boorbeeld, kan ook op een gas BBQ of een Weber

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 09-04-2016 18:40 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

franssie schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:35:
Heb je Prei dan ook eens geprobeerd? Doet het hier ook erg goed bij de vrouw (en mij). Je verbrand de buitenste bladeren maar de binnenkant wordt gestoofd, zoet maar heerlijk!

heb je gelijk wat variatie :+
Hmm, prei is nooit mijn favo geweest maar tegenwoordig durf ik dat soort dingen best wel..te proeven :+
We zitten nu een beetje aan een aangepast groentepakket ivm Cure4life waar "we" mee bezig zijn, dus heb niet altijd 1001 dingen in huis maar over een tijdje mogen we weer meer op het menu pleuren. Zal het eens gaan uitproberen en laten weten hoe het bevalt, dank voor de tip!

Net even met de wederhelft overlegd en praktisch de boel bekeken en besloten dat er als eerste een Weber Go-Anywhere komt: we zijn maar met z'n tweetjes en nu heb ik mijn oude bbq (die hard aan het wegroesten is) voor ons erg vaak maar 1/3 of 1/2 gevuld, ook zo zielig en eigenlijk niet zo handig. Zo kunnen we voor ons tweetjes de WGA pakken, en voor experimenten/grotere stukken/roken/meer man tegen die tijd altijd nog een grotere halen. Alhoewel ik denk dat je voor 4 man ook prima vooruit kunt voor een simpele bbq.
Zeer betaalbaar dingetje ook, dus ik ga em vandeweek meteen bestellen! :) Ook leuk om mee te nemen naar vrienden die een gas-bbq hebben :+

[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 09-04-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

2Dutch schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:43:
[...]

Hmm, prei is nooit mijn favo geweest maar tegenwoordig durf ik dat soort dingen best wel..te proeven :+
Zal het eens gaan uitproberen en laten weten hoe het bevalt, dank voor de tip!
<>
Het is net zoals wortel, paprika en veel andere groenten knollen en andere niet dierlijke producten ;) als je het verhit wordt het zoet ipv bitter. Maak maar eens een worteltjes taart, het zal je verbazen. Die prei wordt gestoomd in het eigen vocht dus zacht en zoet (zoals de ui in een uiensoep ook zoet wordt). Het zal je vast ook opgevallen zijn dat de gebakerde paprika ook best wel zoet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

franssie schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 18:47:
[...]

Het is net zoals wortel, paprika en veel andere groenten knollen en andere niet dierlijke producten ;) als je het verhit wordt het zoet ipv bitter. Maak maar eens een worteltjes taart, het zal je verbazen. Die prei wordt gestoomd in het eigen vocht dus zacht en zoet (zoals de ui in een uiensoep ook zoet wordt). Het zal je vast ook opgevallen zijn dat de gebakerde paprika ook best wel zoet was.
Klopt helemaal, ken de zoete wortel wel van een keukenchaos die groenten in tempurabeslag heet: iedereen vond het zalig, maar het leek alsof er een bom was ontploft :+ Weet dat bij bbq veel mensen vooral de nadruk leggen op vlees, maar ik hou zeker wel van wat gegrilde groenten, groene asperges van de grill schijnen ook echt zalig te zijn: genoeg uit te proberen dus :9 Paprika ben ik zelf geen fan van, maar echt geweldig hoe dat anders gaat ruiken en boterzacht en sappig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Groene asperges zijn inderdaad heel erg lekker van de BBQ. En dat is toch wel het voordeel van weer eens een BBQ-Kookboek doorlezen, je doet inspiratie op die je op google niet zo snel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

[...]

We zitten nu een beetje aan een aangepast groentepakket ivm Cure4life waar "we" mee bezig zijn, dus heb niet altijd 1001 dingen in huis maar over een tijdje mogen we weer meer op het menu pleuren. Zal het eens gaan uitproberen en laten weten hoe het bevalt, dank voor de tip!

Net even met de wederhelft overlegd en praktisch de boel bekeken en besloten dat er als eerste een Weber Go-Anywhere komt: we zijn maar met z'n tweetjes en nu heb ik mijn oude bbq (die hard aan het wegroesten is) voor ons erg vaak maar 1/3 of 1/2 gevuld, ook zo zielig en eigenlijk niet zo handig. Zo kunnen we voor ons tweetjes de WGA pakken, en voor experimenten/grotere stukken/roken/meer man tegen die tijd altijd nog een grotere halen. Alhoewel ik denk dat je voor 4 man ook prima vooruit kunt voor een simpele bbq.
Zeer betaalbaar dingetje ook, dus ik ga em vandeweek meteen bestellen! :) Ook leuk om mee te nemen naar vrienden die een gas-bbq hebben :+
Naast mijn Weber 57cm heb ik ook de WGA, die ik ook frequent in de zomer gebruik. Hij gaat mee naar het plantsoen, waar we met vrienden afspreken. Ik kan er heel prima mee werken en kan met mooi tempo zo'n 6 mensen voorzien van eten (direct dan, niet indirect gegaard). En we zitten vaak genoeg zelfs met richting de 10 man, wat ook prima kan, maar dan duurt het iets langer voordat je volgende eten komt per persoon.

Kortom, zo'n WGA (ik heb de mijne nu 8 jaar bijna) is een heel prima aanschaf. Mijne roest niet, niets is stuk, kan nog jaren mee. Heb alleen vorig jaar het rooster vervangen, die werd steeds onmogelijker om te cleanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nomad schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:26:
Naast mijn Weber 57cm heb ik ook de WGA, die ik ook frequent in de zomer gebruik. Hij gaat mee naar het plantsoen, waar we met vrienden afspreken. Ik kan er heel prima mee werken en kan met mooi tempo zo'n 6 mensen voorzien van eten (direct dan, niet indirect gegaard). En we zitten vaak genoeg zelfs met richting de 10 man, wat ook prima kan, maar dan duurt het iets langer voordat je volgende eten komt per persoon.

Kortom, zo'n WGA (ik heb de mijne nu 8 jaar bijna) is een heel prima aanschaf. Mijne roest niet, niets is stuk, kan nog jaren mee. Heb alleen vorig jaar het rooster vervangen, die werd steeds onmogelijker om te cleanen.
Klinkt goed die ervaringen met de WGA! Lees ook ontzettend vaak dat mensen die hebben + een grotere en ook echt niet van plan zijn om de kleine jongen weg te doen omdat ie zo makkelijk is voor gewoon lekker even grillen. Cool om te lezen dat het ook prima kan voor een groter gezelschap. Sowieso moet je de tijd nemen voor lekker eten imho :) Roosters vervangen hoort erbij als je veel grillt, dat zijn gelukkig ook de kosten niet :)

Btw: de aubergine van zonet was zeer geslaagd: halveren, tot aan het vel insnijden horizontaal + verticaal, truffelolie erop, wat vlokjes ruw zeezout en op z'n ronde kant tot snot (sorry :P) laten verwarmen > vond het bijzonder lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:51
[...]

Ik lurk al een tijdje mee hier, ideeën opdoen. Is er eigenlijk een pulled pork variant met rund of iets dergelijks? (geen varken voor ons thuis namelijk)

Ben ook van plan om een Weber 57cm te halen uit de rentepuntenwinkel, weet alleen niet echt welke van de twee. Je hebt de Weber One Touch en de Kettle premium. Zit er veel verschil tussen?

Die Weber Go-Anywhere bbq ziet er ook wel handig uit zeg! Deze lijkt me ook handig om mee te nemen als we toch maar meestal met zn drieën aan t barbecueën zijn. Heb wat video's bekeken en is erg praktisch mee te nemen, ook in een kleine auto of naar mn ouders op het balkon. Er ligt daar nu een mini goedkope barbecue voor op het balkon, maar voor het echte werk in de tuin voor de familie zal een grote Weber wel echt een uitkomst bieden.
Nomad schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 19:26:
[...]

Mooi om te horen, ik wist niet eens van het bestaan af voor 2Dutch het zei :p En ik dacht aan dezelfde combi als jij, de WGA en een 57 Weber. Nu zal ik het zeker ook bestellen. lukt het indirect erop ook makkelijk?

[ Voor 19% gewijzigd door Musta op 09-04-2016 20:30 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Musta schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 20:27:
[...]

Ik lurk al een tijdje mee hier, ideeën opdoen. Is er eigenlijk een pulled pork variant met rund of iets dergelijks? (geen varken voor ons thuis namelijk)
Uiteraard, pulled Beef, ofwel draadjes vlees. Zelfde principe, ander vlees.
Met kip/kalkoen gaat het ook prima, kipfilet kun je prima uit elkaar trekken.
http://bbq-helden.nl/recepten/pulled-beef/
http://www.seriouseats.co...led-barbecue-chicken.html
Die Weber Go-Anywhere bbq ziet er ook wel handig uit zeg! Deze lijkt me ook handig om mee te nemen als we toch maar meestal met zn drieën aan t barbecueën zijn. Heb wat video's bekeken en is erg praktisch mee te nemen, ook in een kleine auto of naar mn ouders op het balkon. Er ligt daar nu een mini goedkope barbecue voor op het balkon, maar voor het echte werk in de tuin voor de familie zal een grote Weber wel echt een uitkomst bieden.
Heb zelf ook een WGA (naast een wsm en 57otp) en hij wordt flink gebruikt. Voor wat kip of klein vlees voor twee man start ik de 57otp niet op.
Mooi om te horen, ik wist niet eens van het bestaan af voor 2Dutch het zei :p En ik dacht aan dezelfde combi als jij, de WGA en een 57 Weber. Nu zal ik het zeker ook bestellen. lukt het indirect erop ook makkelijk?
Indirect op een 57 Weber gaat prima, op een WGA waarschijnlijk ook wel, maar niet makkelijk.

http://www.bbqforum.nl/fo...-Indirect-op-de-weber-OTP

[ Voor 3% gewijzigd door Fly-guy op 09-04-2016 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Fly-guy schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 20:54:
[...]
Uiteraard, pulled Beef, ofwel draadjes vlees. Zelfde principe, ander vlees.
Met kip/kalkoen gaat het ook prima, kipfilet kun je prima uit elkaar trekken.
http://bbq-helden.nl/recepten/pulled-beef/
http://www.seriouseats.co...led-barbecue-chicken.html

[...]
Heb zelf ook een WGA (naast een wsm en 57otp) en hij wordt flink gebruikt. Voor wat kip of klein vlees voor twee man start ik de 57otp niet op.

[...]

Indirect op een 57 Weber gaat prima, op een WGA waarschijnlijk ook wel, maar niet makkelijk.

http://www.bbqforum.nl/fo...-Indirect-op-de-weber-OTP
De vorm van de WGA is heel geschikt voor indirect, maar je houd gewoon weinig oppervlak over, dus wat je gaat klaar maken moet compact zijn. En zodoende gebruik ik de WGA niet daarvoor. Maar als directe bbq en dekseltje dicht is die prima geschikt voor worstjes/burgers/kip/steaks en wat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:51
Dank voor de verduidelijking! Dat wordt dan de 57otp naast de WGA. Zal er ff goed na mn tentamens naar kijken!

[ Voor 20% gewijzigd door Musta op 10-04-2016 08:58 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 20:09
Ik grill regelmatig voor 2-3 man en gebruik daarvoor de smokey Joe.
Als ik low en slow wil, dan maak ik er een smokey Joe mini van (google eens voor afbeelding).
Erg handig, maar niet zo klein als een WGA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-06 14:05
Zaterdag een heerlijk biefstukje op kamertemperatuur laten komen, ingesmeerd met wat olijfolie en grof zeezout. Op het groene ei 90 seconden aan beide zijden op hoog direct vuur, daarna op 150 graden op indirect tot 52 graden laten komen. In alufolie laten rusten tot de met olijfolie en wat zout gecoate asperges klaar waren, ongeveer 10 minuten op direct vuur.

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1466/26297780551_6b395cb760_z.jpg

Frieten van zoete aardappel en zelfgemaakte bearnaise (easy peasy, maar erg lekker recept). http://www.lekkertafelen....aus-eenvoudig-zelf-maken/

Heurlik!

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
(jarig!)
UltraSub schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:32:
Even heel quick and dirty zelfgemaakt hamburgers voor bij de zaterdag friet ja :)
Verder helaas geen tijd dit weekend. :|

@Tinusvolkel
Overweeg sterk mijn OTP57 GBS die in supergoede staat is te verkopen. DM me anders maar, misschien kunnen we praten :)
Bedankt voor het aanbod, maar inmiddels niet meer nodig :9 .

Lokale weber dealer had een leuke aanbieding. €299 inclusief de bakplaat die ik sowieso toch wou kopen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1110164/8899dc17-4fbb-4678-8d7c-14d6269b8034.jpg

Ook maar meteen de pizza steen / pizza schep bij gekocht.
Had pas een ideetje om een keer een pizza pulled pork te maken. :9

Maar wat zijn goeie tips om de bbq goed heet te krijgen? houtskool gebruiken ipv briketten?

[ Voor 14% gewijzigd door Tinusvolkel op 11-04-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op maandag 11 april 2016 @ 10:07:
[...]

Maar wat zijn goeie tips om de bbq goed heet te krijgen? houtskool gebruiken ipv briketten?
Yep, houtskool brandt heter (en sneller) dan briketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Nu online

SaN

Ik heb zojuist een spit besteld. Die monteer ik in eerste instantie op een oude bbq die ik eens zelf gemaakt heb van een kleine olie drum. Maar ik ben van plan om voor de Weber een pizzaring te maken met een optie voor het spit er op. Ala dit filmpje.

YouTube: Pizza ring op barbecue zelf maken

Ik denk niet dat ik heel erg veel pizza's ga maken op de BBQ dus ik heb geen zin om € 100,- uit te geven voor een gebogen stukje staal. Ik denk dat dit ook wel leuk is voor een paar keer.
[...]
Met zo'n pizzaring op de bbq wordt vaak gebruik gemaakt van briketten en hout, maar dat gaat niet met een dichte bbq denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door SaN op 11-04-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
[...]

Lokale weber dealer had een leuke aanbieding. €299 inclusief de bakplaat die ik sowieso toch wou kopen.

[afbeelding]

Nice! Have fun with it!
Het heetste heb ik mijn Weber ooit gekregen toen ik gewoon echt hout er in heb gestookt een uurtje of twee. Daarna nog een volle starter erbij en klaar. Maar kijk uit dat je niet alles rechtstreeks onder de steen legt, want dan verbrand je pizza heel snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:57
[...]

[afbeelding]

De verhouding tussen je dochter en de barbeque steekt een beetje af :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 22:39
Ik zit hier nu een weekje mee te lezen en het weer wordt beter en het leek mij dus leuk om zelf een rookoven te maken na de volgende post
mngm schreef op zondag 10 april 2016 @ 09:12:
Ik grill regelmatig voor 2-3 man en gebruik daarvoor de smokey Joe.
Als ik low en slow wil, dan maak ik er een smokey Joe mini van (google eens voor afbeelding).
Erg handig, maar niet zo klein als een WGA.
Ik heb opgezocht wat er mee bedoelt wordt en dit leek mij dus het perfecte idee aangezien ik amper een budget heb en heb eigenlijk ook geen ruimte om zoiets op te slaan dus hij zal gestald moeten worden in de algemene fietsenstalling van het complex waar ik woon.
Ik zelf werk voor een grofvuil dienst dus ik vind nogal eens wat zo heb ik gisteren dus 2 bijna perfecte barbecue's gevonden, eentje zonder poten en eentje met poten waarvan 1 wiel er af was wat op te lossen is met een moertje erop draaien.

De barbecue zonder poten wil ik gaan gebruiken voor die Smokey Joe mod al is de barbecue geen Smokey Joe, geen idee wat voor barbecue het wel is maar hij heeft 4 luchtgaten aan de onderkant en ook 4 in de deksel. Hitteschild heb ik ook al gevonden in de vorm van een aluminium ovenschaal en ook de rookton heb ik al gevonden in de vorm van een oude boiler welke ik uit z'n behuizing gehaald heb en zit dus nu met een grote koperen ketel. Ik vroeg mij nu alleen af of koper wel geschikt is om in te roken want ik kan hier eigenlijk niets over vinden.
Ik heb een korte post gevonden dat koper warmte niet vast houdt en that's it.

Mocht het niks zijn kan ik altijd het koper nog om laten smelten en van dat geld iets kopen wat wel geschikt is :) Ik zat zelf te denken aan een schoorsteen pijp van RVS omdat ik in meerdere voorbeelden van de Smokey Joe mod zag dat men bijna de complete bodem van de pan er uit gezaagd had en een schoorsteen een stuk goedkoper is dan een RVS pan.

Met het slopen van de boiler trok ik in ieder geval wel veel bekijks bij mijn buren die eigenlijk direct allemaal enthousiast werden en gingen helpen en die zagen barbecue sessies op onze binnenplaats wel zitten :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
(jarig!)
Fly-guy schreef op maandag 11 april 2016 @ 11:04:
[...]

Yep, houtskool brandt heter (en sneller) dan briketten.
SaN schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:07:
Ik heb zojuist een spit besteld. Die monteer ik in eerste instantie op een oude bbq die ik eens zelf gemaakt heb van een kleine olie drum. Maar ik ben van plan om voor de Weber een pizzaring te maken met een optie voor het spit er op. Ala dit filmpje.

YouTube: Pizza ring op barbecue zelf maken

Ik denk niet dat ik heel erg veel pizza's ga maken op de BBQ dus ik heb geen zin om € 100,- uit te geven voor een gebogen stukje staal. Ik denk dat dit ook wel leuk is voor een paar keer.

[...]

Met zo'n pizzaring op de bbq wordt vaak gebruik gemaakt van briketten en hout, maar dat gaat niet met een dichte bbq denk ik.
Ik ga eerst maar is houtskool proberen, ook heb ik nog een houtkachel (je kan hem zien in de weerspiegeling van de BBQ :P ) dus misschien eerst daar in stoken, en dan de hete kolen in de de BBQ gooien.

Ik heb ook nog een kameraad die in het RVS zit en een vader die in de metaal bewerking. Dus misschien is een Pizza ring ook wel een leuk projectje om te maken :*)
UltraSub schreef op maandag 11 april 2016 @ 20:26:
[...]
Nice! Have fun with it!
Het heetste heb ik mijn Weber ooit gekregen toen ik gewoon echt hout er in heb gestookt een uurtje of twee. Daarna nog een volle starter erbij en klaar. Maar kijk uit dat je niet alles rechtstreeks onder de steen legt, want dan verbrand je pizza heel snel.
Thnx voor de tip.
grote_oever schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:43:
[...]

De verhouding tussen je dochter en de barbeque steekt een beetje af :+ :+
Hmm dit brengt me op ideeën voor papa dag >:)
Zij past wel in deze BBQ, en mijn zoon van 4 maanden in de compact kettle van weber. :9
Daar kunnen we dan wel weer leuke foto's van maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Iemand ervaring met whiskey marinade?

Ga volgende trakteren en wil 3 kilo kipvleugels klaar maken

http://www.b4men.nl/kippe...laphroaig-select-en-cola/

[ Voor 30% gewijzigd door Wackmack op 13-04-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 08:38
Een paar dagen geleden heb ik onverwacht een Kamado VidaXL gekregen. Waar ik heel blij mee been. (https://www.vidaxl.nl/p/4...ll-smoker-keramisch-81-cm)

Nu ben ik redelijk nieuw in het BBQ'en en begrijp ik dat ik een plate setter nodig heb wil ik van het grillen afstappen en overstappen naar het grote mannen werk. Alleen heb ik nu geen enkel idee welke plate setter ik dien aan te schaffen.

Collega raadde me de volgende aan:
http://www.bastard.nl/pla...eat-deflector-medium.html

En zelf vond ik:
http://www.auplexkamado.n...etter-heat-deflector.html

Echter geen idee of deze ook bij de VidaXL gaan passen. Heeft 1 van jullie misschien een VidaXL en weet welke plate setter past? Of iemand tips hoe ik het beste kan kijken welke geschikt is? Ik ga er vanuit dat de grill diameter 33cm is.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Beiden die je linkt zijn voor grotere eitjes. Dus je zal op zoek moeten gaan naar een kleinere maat. De aanbieding van jou kamado had ik ook gezien, maar ikzelf vind hem te klein en je komt er nu al achter dat de meeste accessoires vooral voor een maatje groter goed te vinden zijn.
Het is een leuk ding, maar ik ben bang dat je snel wat ruimte tekort gaat komen.

de green egg small is jouw formaat. Zoek dus op accessoires voor de BGE small versie

[ Voor 10% gewijzigd door Nomad op 12-04-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-06 17:08
Hugo schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:42:
Een paar dagen geleden heb ik onverwacht een Kamado VidaXL gekregen. Waar ik heel blij mee been. (https://www.vidaxl.nl/p/4...ll-smoker-keramisch-81-cm)

Nu ben ik redelijk nieuw in het BBQ'en en begrijp ik dat ik een plate setter nodig heb wil ik van het grillen afstappen en overstappen naar het grote mannen werk. Alleen heb ik nu geen enkel idee welke plate setter ik dien aan te schaffen.

Collega raadde me de volgende aan:
http://www.bastard.nl/pla...eat-deflector-medium.html

En zelf vond ik:
http://www.auplexkamado.n...etter-heat-deflector.html

Echter geen idee of deze ook bij de VidaXL gaan passen. Heeft 1 van jullie misschien een VidaXL en weet welke plate setter past? Of iemand tips hoe ik het beste kan kijken welke geschikt is? Ik ga er vanuit dat de grill diameter 33cm is.
Ik had hier een large model van en de platesetter van de Big green egg paste hier prima in.

Je hebt hem dan wel gekregen, ik zou hem alsnog heel goed controleren en bij eventuele gebreken omruilen. Bij mij was dat apparaat van waardeloze kwaliteit namelijk. Zo zat de deksel scheef, de handvaten scheef, braken de wielen af na 10cm rollen, drukte de schroeven dwars door het ijzerenonderstel heen bij het aandraaien etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Malt007 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:12:
[...]

Ik had hier een large model van en de platesetter van de Big green egg paste hier prima in.

Je hebt hem dan wel gekregen, ik zou hem alsnog heel goed controleren en bij eventuele gebreken omruilen. Bij mij was dat apparaat van waardeloze kwaliteit namelijk. Zo zat de deksel scheef, de handvaten scheef, braken de wielen af na 10cm rollen, drukte de schroeven dwars door het ijzerenonderstel heen bij het aandraaien etc.
Precies waarom ik niet van zo'n one-day-fly site bestel, maar gewoon bij een echte leverancier. Dit zijn dozenschuivers puur sang, geen idee wat ze verkopen, behalve dat het goedkoop moet zijn.
En elke dag weer wat geheel nieuws, dus 0 kennis van het product.

Zou ik een kamado kopen, dan zou ik Auplex kopen denk ik. Ik weet dat ook die het niet halen bij een BB of BGE, maar prijs kwaliteit is wel goed en er zit een importeur achter die wel achter zijn product staat.

edit: Deze komt er vast ooit wel een keer bij mij :)
http://www.auplexkamado.nl/auplex-kamado-large-groen.html

[ Voor 5% gewijzigd door Nomad op 12-04-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Kijk ook eens naar een Broil King Keg 4000, wellicht iets duurder dan de auplex maar ik zou dan nooit meer voor een chinees imitatie ei gaan. De BKK4000 valt <1000 te scoren en is dan volledig compleet. Heb hem nu een aantal weken en vind hem helemaal top. Ten eerste is de afwerking top en ten tweede vol handigheidjes. Hij isoleert ook beter dan een BGE lees ik in reviews en dat blijkt bij mij ook uit het zeer zeer lage houtskoolverbruik. Kan denk ik nog geen 3e in van wat er in de vidaxl paste. Hij is ook zeer snel op zeer hoge temperatuur te krijgen, denk binnen het kwartier op >400 graden, dat is een temperatuur die ik niet eens kon bereiken met de vidaxl.

Nadeel is dat het redelijk onmogelijk is om snel de temperatuur naar beneden te krijgen, dus alleen reverse searing zit erin :-) Ook schijnt het wat lastiger te zijn vergeleken met een BGE om de temperatuur stabiel te houden, een mm op de draaischijf kan al flinke gevolgen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

will do. Maar voorlopig blijf ik komende tijd nog wel met de 57 weber spelen, die is ook heerlijk veelzijdig en samen met de mogelijkheden tot sous-vide thuis mis ik voorlopig nog weinig ook wanneer ik lange sessies wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 08:38
Van wat ik begreep is de Kamado gekocht bij VidaXl direct en dat is een 'gewone' webshop. Voor zover ik kon zien ziet alles er goed uit. Het is natuurlijk geen BGE maar voor een 'beginnende' BBQ'er zou zo'n BBQ een goede start moeten zijn.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Hugo schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:50:
Van wat ik begreep is de Kamado gekocht bij VidaXl direct en dat is een 'gewone' webshop. Voor zover ik kon zien ziet alles er goed uit. Het is natuurlijk geen BGE maar voor een 'beginnende' BBQ'er zou zo'n BBQ een goede start moeten zijn.
Als hij goed in elkaar is gezet dan heb je er een prima bbq aan absoluut. Heb er opzich ook wel plezier van gehad totdat de binnenbak scheurde :-)
Maar dit is trouwens duidelijk een ander model, dus wellicht zijn ze van de oude leverancier afgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06 12:03
Malt007 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:31:
Kijk ook eens naar een Broil King Keg 4000, wellicht iets duurder dan de auplex maar ik zou dan nooit meer voor een chinees imitatie ei gaan. De BKK4000 valt <1000 te scoren en is dan volledig compleet. Heb hem nu een aantal weken en vind hem helemaal top. Ten eerste is de afwerking top en ten tweede vol handigheidjes. Hij isoleert ook beter dan een BGE lees ik in reviews en dat blijkt bij mij ook uit het zeer zeer lage houtskoolverbruik. Kan denk ik nog geen 3e in van wat er in de vidaxl paste. Hij is ook zeer snel op zeer hoge temperatuur te krijgen, denk binnen het kwartier op >400 graden, dat is een temperatuur die ik niet eens kon bereiken met de vidaxl.

Nadeel is dat het redelijk onmogelijk is om snel de temperatuur naar beneden te krijgen, dus alleen reverse searing zit erin :-) Ook schijnt het wat lastiger te zijn vergeleken met een BGE om de temperatuur stabiel te houden, een mm op de draaischijf kan al flinke gevolgen hebben.
De Broil king lijkt mij ook een fantastische BBQ, behalve de kleur. Als hij zwart was geweest had ik er misschien al wel 1 gehad. De opvolgers, de 2000 en de 5000 zijn wel zwart, maar weer een stuk duurder. Overigens scoort de bruine kleur ook nog eens laag bij de WAF, de Wife Acceptance Factor. Voorlopig kijk ik naar de Kamado Joe, maar wellicht hou ik het ook gewoon lekker bij mijn Weber. Keuzes, keuzes, keuzes...

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Dat ik al die tijd een BBQ topic heb gemist... Bij ons staan een weber OTP 57 en een go anywhere. Als ik een joekel van een tuin zou hebben zou een "echte" smoker op de verlanglijst staan, maar dat wordt hem niet in m'n stadstuintje :) Wel hebben we net een hoekje tuin voorzien van een afdak, zodat er in weer en onweer gestookt kan worden! Vanavond staat een simpel grill recept op het menu, lamsrack. Ik zal proberen te denken aan foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Bokmaaa schreef op woensdag 13 april 2016 @ 09:24:
Dat ik al die tijd een BBQ topic heb gemist... Bij ons staan een weber OTP 57 en een go anywhere. Als ik een joekel van een tuin zou hebben zou een "echte" smoker op de verlanglijst staan, maar dat wordt hem niet in m'n stadstuintje :) Wel hebben we net een hoekje tuin voorzien van een afdak, zodat er in weer en onweer gestookt kan worden! Vanavond staat een simpel grill recept op het menu, lamsrack. Ik zal proberen te denken aan foto's.
Je blijft tegen topics aanlopen hier waarvan je denkt "wtf is hier ook al een apart topic voor": heerlijk :P
Lamsrack staat ook hier op de to do lijst, hopelijk heb je aan de foto's gedacht want ik ben wel benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
2Dutch schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:50:
[...]

Je blijft tegen topics aanlopen hier waarvan je denkt "wtf is hier ook al een apart topic voor": heerlijk :P
Lamsrack staat ook hier op de to do lijst, hopelijk heb je aan de foto's gedacht want ik ben wel benieuwd! :)
Geen foto's dus... het is erg goed gelukt in ieder geval! Ik had twee racks, één is als heel rack eerst dichtgeschroeid en verder gaar gerookt, de ander in koteletten gehakt en rechtstreeks boven de kolen gebakken. Lam mag van mij nog best aan de rode kant zijn, en dat was perfect. Volgende keer ga ik ze wel wat verder schoonmaken, de randen vet langs het bot zijn niet lekker.

Na het bakken verse tijm over de lam gestrooid en tijdens het rusten laten inwerken. Voor herhaling vatbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-06 17:27

-tom-562

Oliesjeik

Weet iemand of er ook 'poten' verkrijgbaar zijn om een Weber Smokey Joe op dezelfde hoogte te krijgen als een normale Weber?
Ben aan het kijken voor een nieuwe BBQ, en het liefst zou ik een Smokey Joe willen hebben met een los onderstel ofzo, zodat ik 'm ook makkelijk mee kan nemen in de auto.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Nu online

SaN

Ik heb ze nog nooit gezien. Let wel op dat bbqen met de deksel er op nogal een uitdaging is met een smokey Joe. De poten van een gewone weber 47cm gaan er overigens best makkelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 21-06 08:04

heuveltje

KoelkastFilosoof

Als we toch in de tuin bezig zijn met bloembakken,
kunnen we net zo goed de bbq opstoken :P

Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/13010689_551156451707768_160253343891393999_n.jpg?oh=7178700d01ff265250b08f0c1fd609a1&oe=57819228

chicken hawai kabob's

Alleen de spek bleek wat te dun, en de saus mislukte wat (tblspn != cup !) Maar het smaakte verder prima !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:05
Met dat Vida XL heb ik toch wel slechte ervaringen, Goedkoop is duurkoop daar (action kwaliteit). Een lounge set gekocht daar toen die geleverd werd en ik m in elkaar ging zetten leek deze gemaakt voor kabouters... Als je er op ging zitten had jeje knieen in je nek en de kussens waren zo dun alsof je op karton zat,dat was echt een lachertje. Terugsturen geen probleem maar voordat ik mn geld terug had was ik 3/4 weken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

even cross posten, want ik denk dat dit wel gewaardeerd kan worden hier :)
ToolkiT in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen deel 121"
voor de liefhebbers:
http://www.mountainwareho...irt-p13661.aspx?cl=Cobalt
ik heb ook nog wel een kortingscode ..weet aleen niet wat bezorgkosten naar NL zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Gister bij een nieuw klein eettentje in 't dorp wezen eten, sushi en spulletjes van de Big Green Egg: sliptongetjes en buikspek van de BGE (met gegrilde ananas en gamba's) gehad: mijn god wat lekker.. Dat buikspek was een hele opgave (ik eet niet meer zo veel/aangepast sinds augustus vanwege afvallen) en eet eigenlijk vrijwel nooit meer varkensvlees (o.a. fart-o-rama :+ ) maar WORTH IT :+
Sowieso erg fijn dat die BGE heel hip is in restaurants, vorig jaar lamsrackje van de BGE gehad in een andere goede eettent hierzo.: dat was ook een partijtje lekker. Verdomme..krijg weer honger terwijl ik dit tik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Afgelopen zaterdag heb ik 1.3 kg Cote de Boeuf gekocht bij de slager.. tering duur (€ 49,- online is natuurlijk veel goedkoper).
Op advies van de slager low en slow bereid (2 uur op 100 graden tot een kern van 48 graden). Heerlijk vlees, maar ik vond dat er redelijk wat vet in zat, en dat valt niet goed bij de dames. Jammer. Wellicht was het vet meer gesmolten op een hogere temperatuur.

Ik vond de prijs / smaakverhouding niet passen. Een stuk Picanha is net zo lekker, maar wel ~20/25 euro goedkoper. Zou het niet snel nog een keer kopen.

Zal morgen even de foto's toevoegen, telefoon is leeg.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
heuveltje schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 08:41:
Als we toch in de tuin bezig zijn met bloembakken,
kunnen we net zo goed de bbq opstoken :P

[afbeelding]

chicken hawai kabob's

Alleen de spek bleek wat te dun, en de saus mislukte wat (tblspn != cup !) Maar het smaakte verder prima !
Thanks voor het recept!

De hele familie heeft ervan gesmuld, dus dit gaat vaker op het menu staan :)

Mijn versie:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1441/26431928091_8800c46539_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

No problem.
Mmmmm nu krijg ik er zelf ook weer zin in :P

Wat heb jij voor spek gebruikt ?
Ik had gewoon ontbijtspel van de supermarkt gehaald. maar dat was veel te dun gesneden om ze te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 18-04-2016 09:11 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Ik had ook gewoon van dat dunne spek gebruikt. Ging eigenlijk prima.
Qua bereiding heb ik ze even op hoog vuur aan beide kanten gegrild en daarna het deksel dicht gehad op de BGE. Temperatuur rond 175 graden gehouden en na 7 minuten omgedraaid en na nog eens 7 minuten waren ze perfect.

De ananas en saus maakten het gerecht wel :)

Volgende keer probeer ik eens aubergine erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Zoals beloofd nog even de foto's (anders is het niet gebeurd)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PgF7IaqT2ikPlqwAzdlIGVhJ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WBthQwDKQIw7zPm42oNNJN8B/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5dcnwjvxWFk6ZxdDrbKdDMpf/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tZbDuj4AbCpneb8RLKm958hh/thumb.jpg

Zoals je bij de laatste foto wel kunt zien zit er nog behoorlijk wat vet in het vlees.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 18-04-2016 09:25 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
St@m schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:25:
Zoals beloofd nog even de foto's (anders is het niet gebeurd)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Zoals je bij de laatste foto wel kunt zien zit er nog behoorlijk wat vet in het vlees.
Tsja, het blijft een ribeye met bot, vet hoort erin. En dat krijg je er ook niet uit op hogere temperaturen.

Gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Fly-guy schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:30:
[...]
Tsja, het blijft een ribeye met bot, vet hoort erin. En dat krijg je er ook niet uit op hogere temperaturen.

Gelukkig ;)
Wellicht dat het wat meer gesmolten was. Het blijft jammer dat je zoveel geld betaald voor zo'n bonk vlees waarvan 300 gram gewoon puur vet is wat niemand opeet. Ik vind een beetje vet bij het vlees geen probleem hoor, zeker niet. Maar een mond vol vet sla ik wel over :P En de dames al helemaal.

Prijs / smaak / vleesverhouding klopt gewoon niet helemaal voor mijn gevoel.

[ Voor 6% gewijzigd door St@m op 18-04-2016 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dat vet geeft hem nu net de smaak :P
Als je dat niet lekker vind moet je iets anders bestellen :)

* heuveltje had zich met plezier opgeofferd voor dit probleem :P

[ Voor 74% gewijzigd door heuveltje op 18-04-2016 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

St@m schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:38:
[...]

Wellicht dat het wat meer gesmolten was. Het blijft jammer dat je zoveel geld betaald voor zo'n bonk vlees waarvan 300 gram gewoon puur vet is wat niemand opeet. Ik vind een beetje vet bij het vlees geen probleem hoor, zeker niet. Maar een mond vol vet sla ik wel over :P En de dames al helemaal.
groot gelijk, kan ik me goed voorstellen.
Kan het zijn dat je wat pech had qua vet in het vlees? Ik ken het stukje vlees niet zo goed verder, dus misschien hoort het er echt bij.
heuveltje schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:40:
Dat vet geeft hem nu net de smaak :P
Als je dat niet lekker vind moet je iets anders bestellen :)
Ja en nee. Uiteraard zit in het vet veel smaak en juist als dat aan de buitenkant van het stukje vlees is kan je het prachtig mooi laten smelten in/door/over het vlees. Dan is het heerlijk.
Maar vet in een stuk vlees in het midden waar de kern max zeg 50 graden wordt, dat vet is niet lekker gesmolten maar wordt een wiebelig naar/taai stukje kauwgom waar ook ik niet op zit te wachten.

[ Voor 33% gewijzigd door Nomad op 18-04-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Nomad schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:41:
[...]

groot gelijk, kan ik me goed voorstellen.
Kan het zijn dat je wat pech had qua vet in het vlees? Ik ken het stukje vlees niet zo goed verder, dus misschien hoort het er echt bij.
Wellicht, ken het ook niet, was de eerste keer.
De slager had me in ieder geval gevraagd wat foto's en ervaringen op zijn FB pagina te plaatsen, dus dat heb ik ook gedaan. Eerlijk gezegd dat ik het wat teveel vet vond. Kijk wel even wat zijn reactie is. Misschien hoort het er wel gewoon bij. Even goede vrienden :) Je moet alles een keer proberen.
Nomad schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:41:
Ja en nee. Uiteraard zit in het vet veel smaak en juist als dat aan de buitenkant van het stukje vlees is kan je het prachtig mooi laten smelten in/door/over het vlees. Dan is het heerlijk.
Maar vet in een stuk vlees in het midden waar de kern max zeg 50 graden wordt, dat vet is niet lekker gesmolten maar wordt een wiebelig naar/taai stukje kauwgom waar ook ik niet op zit te wachten.
Dit dus. Beetje gesmolten, lekker knapperig, allemaal prima. Maar een homp vet in je mond wat wegkauwd als een stuk kauwgum.. nah. Maar dat kun je rustig wegsnijden natuurlijk :P Het vlees was super.

[ Voor 35% gewijzigd door St@m op 18-04-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bracha25
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-06 11:46
Gisteren een eerste poging gedaan om pulled beef te maken. Een mooi stuk onderrib, om 12:30 indirect op de weber gedaan, met een keteltemperatuur van 150 graden. Af en toe er wat houtsnippers bijgegooid.
Temperatuur ging heel langzaam omhoog. Temperatuur mooi constant gehouden. Tussendoor nog even snel naar een verjaardag geweest. Toen ik om 18 uur terug kwam was de kerneratuur nog maar 65 graden. Toen toch eigenwijs geweest en de temperatuur wat hoger gedaan. Tegen 19:15 was de kerntemperatuur 89 graden. Er toen maar afgehaald. Las op een forum dat het 95 graden moest zijn, maar ik wilde ook nog redelijk op tijd eten. daarna een uur laten rusten en vervolgens geplukt. Zag er mooi uit, had een mooie rode rookring, maar was niet erg mals. Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik niet heb gewacht tot de kerntemperatuur 95 graden was. Maar nu achteraf denk ik dat het kompt omdat ik eigenwijs ben geweest en de keteltemperatuur tussendoor te hoog heb ingesteld.
Volgende keer dus maar eerder beginnen, de keteltemperatuur (thermometer in de top van de ketel) op 150 graden houden en GEDULDIG zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
St@m schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:38:
[...]

Prijs / smaak / vleesverhouding klopt gewoon niet helemaal voor mijn gevoel.
Vet in een stuk rundvlees "smelt" rond de 55 graden (en dat vergt best wat tijd). Dus bij een gewone ribeye, welke niet helemaal doorbakken wordt, zal het niet echt anders zijn.
Mogelijk dat bij hogere pan/bbq temperaturen de randen van het vet heter worden en dus "smelten", maar heel veel verschil zie ik niet.

Daarnaast kun je bij het aansnijden misschien wat rekening houden met het vet, al vind ik dat juist het lekkerste vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

St@m schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:25:
Een stuk Picanha is net zo lekker, maar wel ~20/25 euro goedkoper. Zou het niet snel nog een keer kopen.
Lees daar veel goede verhalen over, goed dat dit stukje betaalbaar lekker vlees populair is in de bbq-scene.
Ben benieuwd naar je foto's! Ziet er smakelijk uit :)

--

Wel grappig dat veel vrouwen dat vet aan vlees zo vies vinden. Of zouden die dames bang zijn dat er die avond meteen +1 kg op de weegschaal staat? :+ Zelf geen moeite meer hoor, ik vind het vetrandje lekker, dus als de missus dan nog even haar randjes bij mij parkeert..tsja..offer ik me op he ;)

vet aan vlees wordt wel gezien als vet, maar chocolade is dan ineens alleen suiker..uhuh :P

[ Voor 44% gewijzigd door 2Dutch op 18-04-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:19
Fly-guy schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:56:
[...]
Vet in een stuk rundvlees "smelt" rond de 55 graden (en dat vergt best wat tijd). Dus bij een gewone ribeye, welke niet helemaal doorbakken wordt, zal het niet echt anders zijn.
Mogelijk dat bij hogere pan/bbq temperaturen de randen van het vet heter worden en dus "smelten", maar heel veel verschil zie ik niet.

Daarnaast kun je bij het aansnijden misschien wat rekening houden met het vet, al vind ik dat juist het lekkerste vaak.
Je moet gewoon tactisch eten. Ik at een Dry Aged entrecote dit weekend (vette aanrader, echt goddelijk. Was bij restaurant Robuust in Groningen). En als je zo snijdt dat je een klein stukje vet met een stuk vlees eet, is het nog lekker ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Voor de beeldvorming, ik moet van mijn vriendin het hele kleine beetje vet wat aan een kipfilet zit uit de supermarkt er al afsnijden. Ik heb geen problemen met vet, ik eet dat ook tactisch :P

Ik ben alleen "teleurgesteld" over de prijs / vleesch / smaakverhouding van een Cote de Boeuf in vergelijking met bijvoorbeeld een Picanha. Ik vind het vlees gelijkwaardig, staartstuk is echter de helft goedkoper.

(en dan zit er ook nog een flink bot in)

Cote de Boeuf is 20x duurder dan varkensnek (pulled pork). Het is niet 20x lekkerder (berekening kort door de bocht, als het goed is begrijpen jullie het wel).

[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 18-04-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:59
Ribeye gewoon uit de pan.
http://i.imgur.com/XXnPuyF.jpg

Weet temp niet, maar zoals je ziet redelijk perfect? Met kauwen iig wel, of ja de afwezigheid daarvan. Smolt gewoon in je mond.
Vet daarin (het oog) was ook gewoon zacht en kon je zo opslurpen.

(ziet ook mooi de losse draden in het vlees)

Was het dan mss geen pees oid?
Kan mij niet voorstellen dat je op vet moet kauwen alsof het kauwgom is.

[ Voor 16% gewijzigd door NeutraleTeun op 18-04-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Nu online

SaN

Zo'n bot staat leuk, maar zoals hier al eerder aangegeven is is het eigenlijk gewoon een rib-eye. Die zijn meestal nog goedkoper ook, terwijl je bij een rib-eye niet voor het bot betaalt uiteraard. Dat scheelt dus nog extra in de kiloprijs. Belachelijk wat slagers rekenen voor zo'n stuk bot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Tja, zolang mensen het betalen en niet weten wat ze kopen kan een slager natuurlijk een marketingtoeslag invoeren voor een mooi klinkend en imposant uitziend stuk vlees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
St@m schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:11:
Voor de beeldvorming, ik moet van mijn vriendin het hele kleine beetje vet wat aan een kipfilet zit uit de supermarkt er al afsnijden. Ik heb geen problemen met vet, ik eet dat ook tactisch :P

Ik ben alleen "teleurgesteld" over de prijs / vleesch / smaakverhouding van een Cote de Boeuf in vergelijking met bijvoorbeeld een Picanha. Ik vind het vlees gelijkwaardig, staartstuk is echter de helft goedkoper.

(en dan zit er ook nog een flink bot in)

Cote de Boeuf is 20x duurder dan varkensnek (pulled pork). Het is niet 20x lekkerder (berekening kort door de bocht, als het goed is begrijpen jullie het wel).
Een BMW is ook niet per sé een keer zo goed als een Peugeot, maar toch betalen een hoop mensen graag wat extra voor net dat beetje extra beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

NeutraleTeun schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:59:
Ribeye gewoon uit de pan.
http://i.imgur.com/XXnPuyF.jpg

Weet temp niet, maar zoals je ziet redelijk perfect? Met kauwen iig wel, of ja de afwezigheid daarvan. Smolt gewoon in je mond.
Vet daarin (het oog) was ook gewoon zacht en kon je zo opslurpen.

(ziet ook mooi de losse draden in het vlees)

Was het dan mss geen pees oid?
Kan mij niet voorstellen dat je op vet moet kauwen alsof het kauwgom is.
Kijk het verschil. Ik heb het maar even omcirkelt. En nee dat is geen pees, zat gewoon door het hele vlees heen zulke plakken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PofBncmaykU5nOvQE3Imly8z/full.png
mrwolf schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:04:
Tja, zolang mensen het betalen en niet weten wat ze kopen kan een slager natuurlijk een marketingtoeslag invoeren voor een mooi klinkend en imposant uitziend stuk vlees :)
Tja, ik ben geen slager he.. Voor die expertise ga ik juist naar een slager ;)
Maar even gecheckt, op internet 10/15 euro goedkoper voor eenzelfde stuk vlees. Dus zo heel veel duurder is de slager ook weer niet.

Maar goed, Cote de Boeuf kan weer van de lijst, was lekker, staartstuk net zo lekker dus een volgende keer weer staartstuk.
Pulled beef = next (als groot stuk vlees).
418O2 schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:09:
[...]

Een BMW is ook niet per sé een keer zo goed als een Peugeot, maar toch betalen een hoop mensen graag wat extra voor net dat beetje extra beleving.
Wat vind jij de extra beleving aan cote de boeuf in vergelijking met staartstuk? Ik zie hem niet in ieder geval :P Juist het staartstuk boven het vuur met de vlammen is de extra beleving :P
Of zie je dat extra stukje beleving ook niet en heb je het gewoon over het algemeen?

[ Voor 46% gewijzigd door St@m op 18-04-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gaat over het algemeen.

Ik moet wel zeggen dat Dry ageing wel echt wat toevoegt. Daar heb ik wel wat geld voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

418O2 schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:38:
Gaat over het algemeen.

Ik moet wel zeggen dat Dry ageing wel echt wat toevoegt. Daar heb ik wel wat geld voor over.
Ben benieuwd, dat heb ik nog nooit gehad.. Nouja.. ham.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

418O2 schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:38:
Je moet dan wel even opletten bij het bereiden omdat er wat vocht uit is door het 'agen' toch?
Sowieso komt hier zowat alles net warm aan de buitenkant uit een pan of van een grillrooster, maar toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
2Dutch schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:51:
[...]

Je moet dan wel even opletten bij het bereiden omdat er wat vocht uit is door het 'agen' toch?
Sowieso komt hier zowat alles net warm aan de buitenkant uit een pan of van een grillrooster, maar toch :+
Geen idee. Heb het zelf niet hoeven bereiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

In het kader van ff wat anders en "Ik heb mijn barbecueplek opgeleukt"
Had vorig jaar 2 van die emaille bordjes gekocht (nouja, harstikke nep uiteraard) en een bieropener, dus die heb ik even gemonteerd. Helemaal klaar voor het aankomende mooie weer.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dnzPp6DrbyqN1FzHl36YfZjB/thumb.jpg

Ik weet nog niet of die haakjes daadwerkelijk functioneel gaan zijn. Maar voor die 2 euro.. kan er vast wel een doek aanhangen.

[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 18-04-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

St@m schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:19:
Had vorig jaar 2 van die emaille bordjes gekocht (nouja, harstikke nep uiteraard) en een bieropener, dus die heb ik even gemonteerd. Helemaal klaar voor het aankomende mooie weer.

[afbeelding]

Ik weet nog niet of die haakjes daadwerkelijk functioneel gaan zijn. Maar voor die 2 euro.. kan er vast wel een doek aanhangen.
zucht. als ik toch eens een grotere tuin had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

heuveltje schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:32:
[...]

zucht. als ik toch eens een grotere tuin had :(
Je kan natuurlijk ook de eerste ter wereld zijn die ipv een uitbouw de tuin in een inbouw het huis in maakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

[afbeelding]
Lekker veel ruimte, leuk zo'n hoekje :) Aan je brikettenstarter te zien ben je al aardig in de weer geweest ;) Rol je het gevaarte met nat weer/kou gewoon de garage of schuur in, of dek je het af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Dat gevaarte staat gewoon buiten in de tuin (onafgedekt), bij grote gelegenheden rol ik hem richting het gras, dan heb ik wat meer interactie met de gasten. Tuin is overigens niet zo heel groot hoor. 13 meter diep en 6.5 breed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa

[afbeelding]

Ah, dat Dad's BBQ bordje had ik ook! Bleek niet tegen regen te kunnen :( De opdruk is papierachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
St@m schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:11:
Ben ik het niet helemaal mee eens, maar smaak verschilt gelukkig.
Waar ik het wel mee eens ben is de opmerking over de prijs, voor wat je krijgt is de prijs inderdaad te hoog en is een picanha misschien wel "beter".
Echter heb geregeld cote de boeuf in Frankrijk gegeten en ook al was dat daar ook wel iets boven de gemiddelde menu prijs, het prijsniveau lag een stuk lager dan hier en dan neig ik toch weer richting dat stuk vlees.
Plus dat het daar vaak voor het in verschillende stukken werd gesneden na de bereiding, wat een lekker manier van presenteren gaf.

Prijs is niet altijd de maatstaf, gisteren nog longhaas bereid en gegeten, twee keer zo goedkoop als een entrecote, maar voor mij ook twee keer zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Nu online

SaN

Ik heb mijn hele oude oliedrum bbq omgebouwd tot spit. Er hangen momenteel twee coquelets in, en het lijkt allemaal goed te gaan.

Nieuw Spit

Coquelet aan het spit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vandaag de WGA besteld *O* (met hoes in combideal, lekker makkelijk en schoon op te bergen en mee te slepen) en een brikettenstarter + wat grill combs voor het gemak. Helaas was de iGrill2 nergens op voorraad..maar goed tot nu toe ook gered zonder probes en ga toch nog geen spannende dingen maken en hou van rood vlees... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

SaN schreef op maandag 18 april 2016 @ 19:27:
Ik heb mijn hele oude oliedrum bbq omgebouwd tot spit. Er hangen momenteel twee coquelets in, en het lijkt allemaal goed te gaan.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat ziet er goed uit. Laat maar horen als 2 kippetjes toch teveel is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

2Dutch schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:48:
Vandaag de WGA besteld *O* (met hoes in combideal, lekker makkelijk en schoon op te bergen en mee te slepen) en een brikettenstarter + wat grill combs voor het gemak. Helaas was de iGrill2 nergens op voorraad..maar goed tot nu toe ook gered zonder probes en ga toch nog geen spannende dingen maken en hou van rood vlees... :+
Ik heb de Igrill2, maar dat is omdat ik van gadgets houd. Het is niet 100% ideaal, soms verliest hij connectie. En ik heb al 1 pen die stuk is (heb er 4, nu dus nog 3 werkende). In alle eerlijkheid, eigenlijk is het vooral spelerij en is de Ikea Fantast (a 8 euro :P) net zo prima als metertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nomad schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:19:
Ik heb de Igrill2, maar dat is omdat ik van gadgets houd. Het is niet 100% ideaal, soms verliest hij connectie. En ik heb al 1 pen die stuk is (heb er 4, nu dus nog 3 werkende). In alle eerlijkheid, eigenlijk is het vooral spelerij en is de Ikea Fantast (a 8 euro :P) net zo prima als metertje.
Hou ook wel van gadgets :+ 2 sensors zijn wel handig: 1x rooster en 1x vlees of bij 2 stuks vlees mooi de boel in de gaten houden. Maar nu ik dit weet (ben echt totaal onbekend met die Ikea-spullen, zet het liefst geen enkele meter in die toko, veel te vermoeiend :P) ga ik eens even vrouwlief inlichten :P Dus dank voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Vandaag het boek 'Hete kolen - grillen & koken met een Kamado' ontvangen.
Erg mooi boek met veel interessante info.
Hier ben ik wel even zoet mee, maar de auteurs hebben ook receptenboeken (Hete kolen - het receptenboek en Hete vuren). Denk dat ik deze ook ga aanschaffen.
Iemand die deze receptenboeken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:49
Ik heb momenteel nog een iGrill Mini 2 overcompleet kan ik hier nog iemand er blij mee maken, deze is twee keer gebruikt.
Vanavond voor het eerst zalm met cederhout gerookt, dat is echt een aanrader die houtsmaak trekt er helemaal in.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Hari-Bo schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:10:
Ik heb momenteel nog een iGrill Mini 2 overcompleet kan ik hier nog iemand er blij mee maken, deze is twee keer gebruikt.
Vanavond voor het eerst zalm met cederhout gerookt, dat is echt een aanrader die houtsmaak trekt er helemaal in.
Heb je de mini of de IGrill 2? De mini 2 bestaat nl. niet :) De 2 is wel interessant voor mij, mocht je die hebben dan ben ik wel geïnteresseerd, ik wil graag zowel de kolen als het vlees in de gaten kunnen houden, en dat kan met de mini niet...

[ Voor 3% gewijzigd door elhopo op 19-04-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
elhopo schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:31:
[...]

Heb je de mini of de IGrill 2? De mini 2 bestaat nl. niet :) De 2 is wel interessant voor mij, mocht je die hebben dan ben ik wel geïnteresseerd, ik wil graag zowel de kolen als het vlees in de gaten kunnen houden, en dat kan met de mini niet...
Mijn fout het is de mini, en voor dezelfde rede ben ik overgestapt naar een ander device voor vlees en barbecue temperatuur. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
Ik ben ook al een tijd aan het denken over de iGrill 2.
Hebben jullie hier goede ervaringen mee?
Voor 99 euro lijkt me dit iig wel een goede toevoeging.
Alleen vraag ik me af hoe het zit met de connectie afstand. De specs beloven dat de BT connectie 45 meter haalt, maar gaat deze vlieger ook op als de BGE buiten staat om een hoekje en jij zit binnen achter een gesloten deur?
Zou zonde zijn als dit niet zo is, moet ik nog achter de Xbox uitkomen om te kunnen monitoren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Maverick! schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:42:
Ik ben ook al een tijd aan het denken over de iGrill 2.
Hebben jullie hier goede ervaringen mee?
Voor 99 euro lijkt me dit iig wel een goede toevoeging.
Alleen vraag ik me af hoe het zit met de connectie afstand. De specs beloven dat de BT connectie 45 meter haalt, maar gaat deze vlieger ook op als de BGE buiten staat om een hoekje en jij zit binnen achter een gesloten deur?
Zou zonde zijn als dit niet zo is, moet ik nog achter de Xbox uitkomen om te kunnen monitoren :+
Ik heb een maverick et733, die is ook de moeite van het bekijken waar. Bereik is vrij ruim.

Ik heb al eens ribs gemaakt tijdens het gamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
418O2 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:48:
[...]

Ik heb een maverick et733, die is ook de moeite van het bekijken waar. Bereik is vrij ruim.

Die heb ik ook genomen na de Igrill mini vind het toch prettiger een dedicated apparaat om de temp mee uit te lezen ipv bluetooth op mijn tablet/telefoon en het bereik is ook ideaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
(jarig!)
Ik wil eigenlijk zelf iets gaan hobbyen :)

Een paar probes aan een ESP wifi module hangen, waar ook een paar RGB 7 segment displays aan hangen. Dus per probe een eigen kleur op het display. en verder de wifi voor de connectie met mijn domotica systeem :P

Echter zit ik nu nog in de brainstorm fase ;) ben wel al op de Chinese webwinkels aan het kijken voor onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Maverick! schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:27:
Vandaag het boek 'Hete kolen - grillen & koken met een Kamado' ontvangen.
Erg mooi boek met veel interessante info.
Hier ben ik wel even zoet mee, maar de auteurs hebben ook receptenboeken (Hete kolen - het receptenboek en Hete vuren). Denk dat ik deze ook ga aanschaffen.
Iemand die deze receptenboeken heeft?
Ik heb 'hete vuren' (gewonnen met giroloterij), is een leuk boek met mix van geschiedenis, techniek en recepten.
Als puur receptenboek zou ik het niet kopen want dat ik maar een releatief klein deel. Wat wel leuk is dat ze de ingredienten terugbrengen naar de core.. hamburgers is dus zelf malen van verschillende stukken vlees.

Als je veel recepten wil moet je de BBQ bible aanschaffen..
https://www.amazon.co.uk/...00-Recipes/dp/0761149430/
Top boek dat, en 5cm dik ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tinusvolkel schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:53:

Een paar probes aan een ESP wifi module hangen, waar ook een paar RGB 7 segment displays aan hangen. Dus per probe een eigen kleur op het display. en verder de wifi voor de connectie met mijn domotica systeem :P

Echter zit ik nu nog in de brainstorm fase ;) ben wel al op de Chinese webwinkels aan het kijken voor onderdelen.
dan moet je even in dit topic zoeken, daar is al wat voor wat je zelf kan klussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
418O2 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:48:
[...]

Thanks voor de tip.
Ik had deze natuurlijk ook al eens gezien en over gelezen, maar ik ben nogal 'iDevice minded', dus ik neigde altijd erg naar de iGrill.
Maar nu is de zekerheid dat ik vanuit binnen (achter de xbox :+ ) kan monitoren wel het belangrijkst, dus misschien beter om nu maar eens te accepteren dat er een level buiten iDevices is... :P

Nu is er ook de ET-735 waarbij ik wel mn iMeuk kan gebruiken.
Ik ga hier nog eens wat reviews over lezen, maar deze is dus weer Bluetooth en heeft volgens specs de helft van het bereik dan de 733.

Gezien de reviews en ervaringen die ik lees over de 733 is de kans wel groot dat het deze gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
ToolkiT schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:54:
[...]

Ik heb 'hete vuren' (gewonnen met giroloterij), is een leuk boek met mix van geschiedenis, techniek en recepten.
Als puur receptenboek zou ik het niet kopen want dat ik maar een releatief klein deel. Wat wel leuk is dat ze de ingredienten terugbrengen naar de core.. hamburgers is dus zelf malen van verschillende stukken vlees.

Als je veel recepten wil moet je de BBQ bible aanschaffen..
https://www.amazon.co.uk/...00-Recipes/dp/0761149430/
Top boek dat, en 5cm dik ofzo..
Hete vuren is volgens mij een zelfde opzet als Hete kolen, alleen is de laatste dan toegespitst op Kamados.

Ik ben totaal niet religieus, maar de BBQ bible ga ik zeker eens opzoeken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Maverick! schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:50:
[...]

Hete vuren is volgens mij een zelfde opzet als Hete kolen, alleen is de laatste dan toegespitst op Kamados.

Ik ben totaal niet religieus, maar de BBQ bible ga ik zeker eens opzoeken! _/-\o_
Hete vuren is opvolger van hete kolen, en het gaat over ander types barbieknoeien dan de slowcook kamados..
Ik vond het een leuk boek om te lezen en krijg meteen inspiratie voor een tripod en gietijzeren pan om daar op een kampvuur mee te koken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
ToolkiT schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:08:
[...]

Hete vuren is opvolger van hete kolen, en het gaat over ander types barbieknoeien dan de slowcook kamados..
Ik vond het een leuk boek om te lezen en krijg meteen inspiratie voor een tripod en gietijzeren pan om daar op een kampvuur mee te koken :)
Juist ja :)
Dan moet ik die dus vooral niet gaan lezen, want dan wil ik ook weer zo'n soort dingen (de vrouw ziet me al aankomen), terwijl ik nog zat te ontdekken heb met mn BGE 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
Tinusvolkel schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:53:

Ik heb dat idee ook wel, en op zich is het niet al te lastig. Misschien is het nog wel goed om te wachten tot de opvolger van die ESP uitkomt, de ESP32. Deze heeft wat meer ADC's die als het goed is ook een hogere resolutie (12 bit) hebben. Hier zou je met wat geluk en een wheatstone brug rechtstreeks een thermometer op aan kunnen sluiten. Een alternatief is een losse ADC, maar alles in 1 lijkt me mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
(jarig!)
elhopo schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:23:
[...]

Ik heb dat idee ook wel, en op zich is het niet al te lastig. Misschien is het nog wel goed om te wachten tot de opvolger van die ESP uitkomt, de ESP32. Deze heeft wat meer ADC's die als het goed is ook een hogere resolutie (12 bit) hebben. Hier zou je met wat geluk en een wheatstone brug rechtstreeks een thermometer op aan kunnen sluiten. Een alternatief is een losse ADC, maar alles in 1 lijkt me mooier...
Snelheid is nie zo belangrijk voor temperturen, dus was van plan om het via zoiets te doen.

Dus binnenkort maar bestellen. en deze alvast aan een nodeMCU knopen voordat we er netjes een printje voor ga maken.

Echter krijg ik nergens losse probes gevonden. dus als iemand tips heeft graag.

Pagina: 1 ... 23 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.