Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Maar ach, zolang de ingenieurs maar hun werk kunnen doen en de techniek vordert.
'k Vind 't alleen zo bijzonder dat ze dan wel zelf het volgende statement maken: "Our vision: millions of people living and working in space."
Terwijl een simpel suborbital hopje van 100 km recht omhoog daar natuurlijk nog heeeeeeeheeeeeeeel erg ver van verwijderd is. Met hun "Vision" in mind, heeft SpaceX IMO goed het recht om enigszins te 'bashen' op BO, aangezien ze nog bijzonder ver van hun "vision" verwijderd zijn
Maarja.. De aandeelhouders en investeerders verwachten wel resultaten natuurlijk, dus ze moeten 't ook wel enigszins opblazen

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant
Verwijderd
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=aW5ozq4Tqew]
Het gedeelte met draaien om een (off-axis) center of mass gebruiken om aerodymische controle en lift te genereren bij reëntry (vanaf 11:30) moet ik zeker gaan uitproberen in KSP. Ingenieus!
Inderdaad, toch lijkt het er op dat de passie bij Musk dieper zit.Duesenberg J schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:19:
Krijg inderdaad het idee dat het hier vooral een strijd tussen twee ego's is. Bezos die slim een 'first' weet te claimen en Musk die gelijk op twitter het enorme verschil tussen de twee raketten benadrukt. In plaats van dat ze elkaar gewoon publiekelijk toejuichen, dat staat toch veel sympathieker?
Verwijderd
Heel knap en zeker een stap, maar suborbitaal werk is het toch altijd net niet. Ik kijk uit naar het moment dat SpaceX zijn eerste trap voor een tweede keer gebruikt

Met alle respect, als je doelen minder groot maakt heb je ze ook eerder gehaald.Osiris schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:33:
Tja.. BO is nu wel de "eerste" met een gelandde reused raket..
Ho, wacht, je haalt nu twee dingen volledig door elkaar. Niburu/Planet X is nog steeds ontkracht. Dat er nu toevallig de mogelijkheid van een extra planeet buiten ons bekende zonnestelsel is doet daar niets aan af. De theorie zoals die bestond is ontkracht en blijft ontkracht. Het werkt gewoon niet zo, volgens alles wat wij van het zonnestelsel weten. Deze nieuwe planeet is dan weer prima mogelijk met diezelfde kennis in het achterhoofd.Peoplen schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:37:
Deze planeet wordt in 'mythes' en oude verhalen genoemd en werd door alle wetenschappers afgedaan als broodje aap, zo'n planeet kon niet bestaan. Er gaan zelfs complottheorieën die beweren dat de regeringen en ook NASA dit op één of andere manier verzwegen zou hebben, wat weer een heel ander verhaal is. De geschiedenis van ons zonnestelsel maar ook de aarde zal in ieder geval wel herschreven kunnen worden als planet 9 daadwerkelijk bestaat.
Wat als blijkt dat deze planeet over 20 (of 200) jaar dwars door ons zonnestelsel vliegt voor een retourtje?
De uitsterving van de dinosaurus zou bijvoorbeeld zomaar met deze planeet te maken kunnen hebben:ons zonnestelsel blijkt een losgeslagen planeet te hebben die gelukkig niet al te vaak langskomt.
Dat de twee verhalen toevallig op elkaar lijken in de zin dat het om een extra, ver weg staande planeet gaat is zo'n beetje de enige overeenkomst die ze hebben.
Je kunt daar overigens wel op wachten: allerlei aluhoedjes die gaan roepen dat ze toch gelijk hadden, omdat er een wetenschappelijke ontdekking is gedaan die toevallig in dezelfde zin op te vatten valt

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2016 22:59 ]
Verwijderd
Sommige mods hebben precies om deze reden een afwijkende CoMVerwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 21:50:
Dit is een interessant en leerzaam filmpje!
[video]
Het gedeelte met draaien om een (off-axis) center of mass gebruiken om aerodymische controle en lift te genereren bij reëntry (vanaf 11:30) moet ik zeker gaan uitproberen in KSP. Ingenieus!
Bij de maanlanders kwam men tot de conclusie dat het ideale aantal poten vijf is. Vanwege het gewicht en de complexiteit is toch voor vier als compromis gekozen.Spooksel schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:12:
Ik zou eerder verwachten dat ze naar 3 poten willen ipv 4 of meerDie dingen zijn tenslotte nog steeds aardig aan het gezicht, volgens mij wegen ze alle 4 bij elkaar net zoveel als een Tesla Model S
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2016 23:02 ]
Oh ik geloof absoluut dat Musk emotioneel zeer betrokken is bij zijn zaak. Het is alleen niet de meest sympathieke houding tegenover een 'concurrent' die in totaal ander vaarwater zit (behalve dan de ontwikkeling van een methaloxmotor, maar dat staat weer los van de new shepard).dEvio schreef op maandag 25 januari 2016 @ 21:42:
[...]
Inderdaad, toch lijkt het er op dat de passie bij Musk dieper zit.
[video]
Toegegeven dit is Amerikaanse emo-tv, Armstrong en Cernan worden selectief gequote en de interviewer is lekker aan het zuigen, maar toch...
Ook wel mooi als je het hele interview kijkt is dat die interviewer gelijk het woord 'self-taught' gebruikt als Musk net uitlegt dat ie alles heeft geleerd door met experts te praten. Je ziet hem denken "nee pannekoek dat is niet wat ik zei", dan twijfelen of ie moeite wil doen om de interviewer te corrigeren en uiteindelijk maar een middenweg kiezen.
Wilde het hele interview linken, maar heb het kennelijk ergens anders gezien dan op youtube en kan het niet meer vinden.
Verwijderd
Hij feliciteert ze. Hij tekent ook aan dat ze eigenlijk verschillende dingen doen. Prima toch?Duesenberg J schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 00:56:
Het is alleen niet de meest sympathieke houding tegenover een 'concurrent' die in totaal ander vaarwater zit (behalve dan de ontwikkeling van een methaloxmotor, maar dat staat weer los van de new shepard).
Het is een andere tak van sport... Beide bedrijven zijn onderweg naar herbruikbare orbitale raketten, en ja, SpaceX is verder maar die is dan ook eerder begonnen, er zit ook meer geld achter. Daarbij heeft Blue Origin ervoor gekozen een commerciële "tussenstop" te maken met suborbitale passagiersvluchten. In het kader van ervaring opdoen, vermogen opbouwen etc. misschien helemaal niet zo'n gek idee.Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:45:
Heel knap en zeker een stap, maar suborbitaal werk is het toch altijd net niet.
Gelukkig zien meer mensen dat het niet zo zinvol is de activiteiten één op één met elkaar te vergelijken.
Ik ookIk kijk uit naar het moment dat SpaceX zijn eerste trap voor een tweede keer gebruikt
Volgens mij zit er juist minder geld 'achter' SpaceX. Ondanks dat ze het nu goed doen met verschillende contracten, heeft het een lange tijd samen met Tesla financieel erg moeilijk gehad. Waarbij Musk al (relatief gezien) zijn geld in beide bedrijven heeft gestopt. Terwijl Jeff Bezos, en daarmee BO, al langer één van de rijkste ter wereld is.JeroenH schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:36:
[...]
Het is een andere tak van sport... Beide bedrijven zijn onderweg naar herbruikbare orbitale raketten, en ja, SpaceX is verder maar die is dan ook eerder begonnen, er zit ook meer geld achter. Daarbij heeft Blue Origin ervoor gekozen een commerciële "tussenstop" te maken met suborbitale passagiersvluchten. In het kader van ervaring opdoen, vermogen opbouwen etc. misschien helemaal niet zo'n gek idee.
[...]
Alhoewel ik meer sympathie heb voor SpaceX, juich ik beide toe. Het zijn interessante tijden voor de ruimtevaart.
Indien Planeet 9 om onze zon heen draait dan is het zonnestelsel wellicht groter dan we gedacht hadden. Maar er moet toch een punt zijn waarop de zon / een ster geen zwaartekracht meer kan uitoefenen op hemellichamen?Peoplen schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 23:37:
[...]
Nu de vraag of de arbitraire 'grens' van ons zonnestelsel verschoven zou zijn: waar houdt ons zonnestelsel op? --> Er is geen grens, alleen de fictie die wij in ons hoofd hebben. Deze 'eikel' heeft misschien wel de grootste ontdekking in de astronomie ooit gedaan.
Wikipedia: Oort cloudXWB schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:23:
[...]
Indien Planeet 9 om onze zon heen draait dan is het zonnestelsel wellicht groter dan we gedacht hadden.
Waarom?XWB schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:23:
Maar er moet toch een punt zijn waarop de zon / een ster geen zwaartekracht meer kan uitoefenen op hemellichamen?
Je kunt hooguit stellen dat de zwaartekracht van andere objecten de overhand heeft, maar zwaartekracht in principe is oneindig. Wij worden ook door het centrum van de Melkweg aangetrokken, maar ook door het Andromeda-stelsel, wat toch weer een stukkie verder ligt. Alleen is die zwaartekracht verwaarloosbaar met de zwaartekracht van de Aarde. Niettemin is 'ie aanwezig
Dus nee, dat punt is er niet. De grootte van de zwaartekracht gaat echter met de afstand in het kwadraat omlaag, dus de invloed wordt op een gegeven moment wel heel erg klein.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Iemand moet de eerste zijn, nietwaar? Al dat bashing op Twitter slaat nergens op, allemaal 'hot air'.Osiris schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:33:
Tja.. BO is nu wel de "eerste" met een gelandde reused raket..
Als je naar de geschiedenis van de mens kijkt is er altijd iemand de eerste. Eerste mens in de ruimte, eerste mens op de maan, eerste hier, eerste daar etc. Het zou nogal knap zijn als we allemaal op precies hetzelfde een bepaalde doelstelling halen, zo werkt het nu éénmaal niet.
https://twitter.com/AirbusDS/status/691901643386982400"In parallel of Ariane 6, we are working both on upper stage reusability & #Adeline concept to reuse main stage engine" FAuque #WeAreSpace
Het viel me op dat de parachutes niet een onderling verschillend patroon hebben, zoals dat dat bij minimaal één Orion-landing wel het geval was.
Verwijderd
En ook de volgende Falcon 9 launch lijkt vertraging op te lopen..
http://spacenews.com/dela...schedule-raises-concerns/
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2016 15:58 ]
Het is vandaag trouwens alweer dertien jaar geleden dat de Space Shuttle Columbia onbedoeld opbrandde tijdens de re-entry.
Ars Technica heeft een heel interessant artikel over hoe de bemanning van Columbia mogelijk gered had kunnen worden, als men de schade aan de vleugel had opgemerkt en actie had ondernomen.
...en het was een paar dagen terug ook alweer dertig jaar geleden dat Challenger ontplofte tijdens de lancering. Ik had het hier nog niet voorbij zien komen.
Hier was ook een documentaire over paar dagen geleden op Discovery. Een van de weinige keren dat ik nog naar Discovery kijkJeroenH schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:26:
...en het was een paar dagen terug ook alweer dertig jaar geleden dat Challenger ontplofte tijdens de lancering. Ik had het hier nog niet voorbij zien komen.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Verwijderd
Dat is er op zich niet, toch is er wel een rand van het zonnestelsel. Er zijn twee punten die hier voor kwalificeren: de termination shock of de heliopauze. Beide hebben te maken met invloed van de zonnewind.XWB schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:23:
[...]
Indien Planeet 9 om onze zon heen draait dan is het zonnestelsel wellicht groter dan we gedacht hadden. Maar er moet toch een punt zijn waarop de zon / een ster geen zwaartekracht meer kan uitoefenen op hemellichamen?

De heliosfeer is het gebied waarin de zonnewind de overheersende stroom van deeltjes is. De zonnewind bestaat uit geïoniseerde deeltjes afkomstig van de corona van de zon. Het gebied wordt begrensd door de heliopauze. De heliopauze is het gebied waar de kracht van de zonnewind zo sterk is afgenomen dat hij wordt meegesleurd door de deeltjes die het interstellair medium vormen. Hierna eindigt de invloed van ons zonnestelsel.
De zonnewind heeft de eerste 10 miljard kilometer een snelheid van één miljoen kilometer per uur. Als hij begint te botsen met de interstellaire materie daalt de snelheid tot subsonische snelheid. De plaats waar de snelheid subsonisch wordt, wordt termination shock genoemd. Daar worden de deeltjes vertraagd (100 km/s) door de tegemoetkomende interstellaire deeltjes (400 km/s). De achteropkomende deeltjes halen de vertraagde deeltjes in en er ontstaat een schokgolf. Dit is te vergelijken met water dat van de kraan in de gootsteen valt. In eerste instantie vloeit het water snel weg maar vertraagt even verder. Het achterop komende water botst op het vertraagde water en vormt een schokgolf. Bij de zon vindt dit plaats op 75 tot 90 astronomische eenheden van de zon.
Het staat op Wikipedia, dus dan is het waar[...]while the speed of sound (in the interstellar medium) is about 100 km/s. (The exact speed depends on the density, which fluctuates considerably.)
[ Voor 4% gewijzigd door Flotter op 08-02-2016 10:57 ]
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Info en streams: http://www.spacex.com/webcast
On Youtube, for our full hosted webcast, use this link: YouTube: SES-9 Full Webcast. For rocket views, launch countdown audio and telemetry info, use this link for our technical webcast: YouTube: SES-9 Technical Webcast.
http://reddit-stream.com/comments/4768zw/
Ja volgens mij ook, ik las ergens dat het weer met de ground equipment te maken had, die heeft blijkbaar nog steeds moeite met de supercoole (*supergekoelde) LOX.Spooksel schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 01:01:
Volgens mij was het geeneens een WX scrub, anders hadden ze echt wel langer gewacht. Zelfs t/m het einde van de launch window, de scrub heeft ongetwijfeld weer een knullige reden met een support equipment glitch ergens ofzo.
Ah, daar is ie!
[ Voor 21% gewijzigd door Erazzzer op 26-02-2016 00:30 ]
http://www.spacex.com/webcast
[ Voor 31% gewijzigd door zetje01 op 26-02-2016 00:58 ]
Een scrub op 1m41s voor de launch omdat die superkoude brandstof, waarvoor je al een dag had uitgesteld om zeker te weten dat het extra extra koud zou zijn, niet meer op tijd allemaal aan boord zou zijn.
Sorry SpaceX, maarre... FUCKING NEWBS
Ik zag deze voorbij komen op Twitter vanmorgen en dit somt wel op hoe ik erover denk bij SpaceX:
https://twitter.com/wikkit/status/703007648401244161
Ben Brockert
@wikkit
I'm a big fan of SpaceX, but you're never going to launch every two weeks if every launch is on serial number 00001 of its kind.
Volgens mij is dit juist ook de sterkte van SpaceX. Ze zijn wat minder professioneel en wat minder georganiseerd maar daar tegenover zijn ze veel slagvaardiger.Spooksel schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:03:
Ja, ze zitten dan wel altijd zo te zeiken over een ULA bijvoorbeeld met hun Russische motor onderaan de Atlas V... maar tenzij d'r weersovertredingen zijn gaat dat ding gewoon op het moment dat ULA zegt dat ie gaat! Geen gezeik, vliegen!
Een scrub op 1m41s voor de launch omdat die superkoude brandstof, waarvoor je al een dag had uitgesteld om zeker te weten dat het extra extra koud zou zijn, niet meer op tijd allemaal aan boord zou zijn.
Sorry SpaceX, maarre... FUCKING NEWBS
Ik zag deze voorbij komen op Twitter vanmorgen en dit somt wel op hoe ik erover denk bij SpaceX:
https://twitter.com/wikkit/status/703007648401244161
[...]
Als je het boek van Elon Musk leest zie je ook dat ze vaak 'on the fly' reparaties doen, waarna ze een dag later weer klaar zijn. Terwijl bij grotere bedrijven het al een maand duurt voordat je toestemming hebt om dit uit te voeren.
Wanneer is de volgende launch date?
Anyway, d'r is wel een NOTAM vanavond laaaaaaaaaaat rond Cape Canaveral.
Dit gebrabbel kan vertaald worden naar:quote: input~2 @ NSFNOTAMs valid for Friday night:
!SUAE 02/629 ZMA AIRSPACE R2933 ACT 5000FT-UNL 1602262311-1602270154
!SUAE 02/628 ZMA AIRSPACE R2934 ACT SFC-UNL 1602262311-1602270154
26-02-2016 6:11pm - 8:54pm (Eastern time), maw: 00:11-2:54 onze tijd.
D'r is echter nog geen enkele bevestiging dat er iets gaat gebeuren, dus het valt nog maar te bezien.
[ Voor 9% gewijzigd door Spooksel op 26-02-2016 11:54 ]
Verwijderd
Die NOTAM messages zijn al in UTCSpooksel schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:47:
Musk z'n biografie staat op de plank en is aandachtig doorgespit van a tot zMijn gemopper zal ook wel meer 'self serving' zijn, 't was tenslotte toch al bijna 1u en ik had ook kunnen slapen
Anyway, d'r is wel een NOTAM vanavond laaaaaaaaaaat rond Cape Canaveral.
[...]
Dit gebrabbel kan vertaald worden naar:
26-02-2016 23:11 - 01:54 (Eastern time), maw: 5:11-7:54 onze tijd.
D'r is echter nog geen enkele bevestiging dat er iets gaat gebeuren, dus het valt nog maar te bezien. Mocht het wel gebeuren dan weet ik iig wel al zeker dat ik het morgenochtend wel een keer merk of het wat geworden is of niet
Forecast: http://www.patrick.af.mil...cument/AFD-070716-028.pdf
NOTAM: http://tfr.faa.gov/save_pages/detail_6_8902.html
Edit: Oh, launch is morgen pas..
[ Voor 31% gewijzigd door Erazzzer op 27-02-2016 00:06 ]
Ending Date and Time : February 27, 2016 at 0154 UTC
is volgens mij wel nu?
http://www.timeanddate.com/worldclock/timezone/utc
[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 27-02-2016 00:44 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hier zijn de huidige voorspellingen:

Ja dat is ook nog niet helemaal zeker geloof ik.. Er gaan eigenlijk twee versies de ronde, maar niets is officieel:Erazzzer schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:56:
Waarom is de webcast nog niet online?
Edit: Oh, launch is morgen pas..
NET: 28 februari 23.46 UTC
of
NET: 3 maart (tijd nog niet bekend)
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
https://twitter.com/SES_Satellites/status/703634698237517824
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Verwijderd
Edit: weer een last minute hold
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2016 00:46 ]
Verwijderd
Of een boot, zoals niet lang geleden nog gebeurd is.jpiwf schreef op maandag 29 februari 2016 @ 00:48:
dat betekent vliegtuig in de no fly zone ofzo?
Nope, abortVerwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 01:19:
Nou, gaan met die banaan. Dat ze maar een schip mogen raken, bedoeld of niet
zal wel een motor niet correct aangegaan zijn oid
en definitief scrub for the day
[ Voor 17% gewijzigd door jpiwf op 29-02-2016 01:33 ]
@SpaceX Launch aborted on low thrust alarm. Rising oxygen temps due to hold for boat and helium bubble triggered alarm.
Man man man man man... Wat een spanning, en wat een deceptie. Scott Manley zei het nog het mooist: dit is de ruimtevaart versie van coitus interruptus.
En zo voelt het ook. Blauwe spaceballen!
Verwijderd
Voor de derde (of vierde) keer.Willempie24 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 01:43:
Man man man man man... Wat een spanning, en wat een deceptie. Scott Manley zei het nog het mooist: dit is de ruimtevaart versie van coitus interruptus.
Gelukkig was ik me bij het vuren van de motoren maar al te bewust dat de lancering tot nog een seconde na ontsteking afgeblazen kan worden. Vlammen betekenen bij SpaceX wat dat betreft niet zoveel meer.
https://twitter.com/NASAS...status/704427211080609792
Edit: het is inmiddels bevestigd, maar de launch window opent iets eerder, namelijk 23.35 utc
[ Voor 27% gewijzigd door Willempie24 op 01-03-2016 15:05 ]
Verwijderd
Meer foto's van de Orion en de Europese Service Module:
https://www.flickr.com/photos/nasaorion/
Uitgesteld tot in ieder geval donderdag ivm met de wind.Willempie24 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:20:
Volgende poging, onder voorbehoud: 1 maart 23.35 UTC (dus 2 maart 00.35 onze tijd)
https://twitter.com/NASAS...status/704427211080609792
Edit: het is inmiddels bevestigd, maar de launch window opent iets eerder, namelijk 23.35 utc
Ben benieuwd naar hoe z'n lichaam en gezondheid veranderd zijn in de afgelopen 340 dagen. De #YearInSpace mission was ook een onderzoek hiernaar, in verband met toekomstig bemande missies naar Mars.

Het is bevestigd op vrijdag nu om 18:35 EST (0:35 CET).bobsquad schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 23:16:
[...]
Uitgesteld tot in ieder geval donderdag ivm met de wind.
Net die prutser op twiiter ook maar even gevraagd of ie ook imperial gebruikt, zit in Frankrijk en gebruikt geen UTC - ruimtevaart, de enige wetenschap waarin ze dit doen denk ikLongBowNL schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 20:55:
[...]
Het is bevestigd op vrijdag nu om 18:35 EST (0:35 CET).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik woon in UTC+1 en zou het fijn vinden als ze in de ruimtevaart communicatie tenminste teminste UCT0 zouden vermelden - het is ruimtevaart tenslotte. Formula1 zou het ook wel meer mogen doen overigens
ET wordt soms nog aangeduid als EST (Eastern standaard time, UTC -5) of EDT (Eastern Dailightsaving Time, UTC -4).
De 6 uur tijdsverschil met onze tijd is wel constant. Hoewel ik niet zeker weet of ze dezelfde omschakeldata voor zomertijd gebruiken, dus misschien dat het een paar dagen per jaar toch 5 of 7 uur is (net als bijv. bij Turkije).
Nee, CET is altijd UTC+1. In de zomer zitten we in de CEST tijdzone in plaats van CET (met de S van Summer). CEST is altijd UTC+2.mcDavid schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 22:43:
CET is niet altijd UTC +1. In de zomer is het UTC +2.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Central_European_Time
Allemaal om het zo ingewikkeld mogelijk te maken
Is dit nog steeds de vlucht waarvan ze vantevoren al gezegd hebben dat de landing wel eens fout zal kunnen gaan? Anyways, Het blijft altijd geweldig, een lancering. Helemaal met al die verschillende camera's, ook onboard en zo.
http://www.spacex.com/webcast
[ Voor 4% gewijzigd door zetje01 op 05-03-2016 00:23 ]
Deze webcast ook eindelijk (hopelijk) live beelden vanaf het drone schip

Doe maar een onsje meer...
Ga er maar vanuit dat je pas livestreams van het droneschip krijgt als het een paar keer goed is gegaan.Intheweb schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 00:27:
And live!
Deze webcast ook eindelijk (hopelijk) live beelden vanaf het drone schip
Daar ga ik voor de verandering maar eens niet van uit... aangezien ze deze nu net al hebben laten zien.bobsquad schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 00:29:
[...]
Ga er maar vanuit dat je pas livestreams van het droneschip krijgt als het een paar keer goed is gegaan.
Doe maar een onsje meer...
Verwijderd
Yep, staging gaat bij ~9000km/h in tegenstelling tot de vorige landingen (~5000 tot 6000km/h). De zwaarste satelliet die ze tot nu toe naar GTO gelanceerd hebben.zetje01 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 00:16:
Is dit nog steeds de vlucht waarvan ze vantevoren al gezegd hebben dat de landing wel eens fout zal kunnen gaan?
Daarom willen ze ook zo veel mogelijk (brandstof) marge voor de landing hebben door de vloeibare zuurstof zo koud mogelijk te hebben.

Wat zei ik jeIntheweb schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 00:30:
[...]
Daar ga ik voor de verandering maar eens niet van uit... aangezien ze deze nu net al hebben laten zien.
Verwijderd
Launch timer:
Geen launch