Ze zullen niet herbruikt worden om mensen te transporteren, maar ik heb begrepen dat ze wel herbruikt zullen worden om cargo te transporteren. Ook deze capsule komt daarvoor in aanmerking. En misschien dat ze op een later moment tot de conclusie komen dat ze prima herbruikbaar zijn voor crew, maar dat is iets voor de toekomst.
Who Am I? schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:20:
Het is gewoon heel simpel. Het mooiste is het als ze de Crew Dragon op kunnen vangen in dat oversized zwembadje of zelfs op Mr. Steven, maar het is geen voorwaarde voor een veilige landing. Vangen ze hem op, dan besparen ze een hoop geld en tijd omdat de capsule niet of nauwelijks in aanraking komt met het corrosieve zeewater. Vangen ze hem niet op, dan is de landing niet harder of zachter, maar kost het een hoop extra tijd en geld om de capsule te refurbishen.
Het een sluit het andere niet uit. In beide gevallen heb je een veilige landing voor de crew.
Tijdens de persconferentie na de launch abort test heeft Elon Musk laten vallen dat het in de toekomst misschien mogelijk is om Crew Dragon op te vangen met een net.Who Am I? schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:28:
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze een Mr Steven achtig schip kunnen gebruiken om de Crew Dragon op te vangen zodat er geen contact is met het zeewater. Het probleem is vooral het gewicht denk ik... De fairing weegt zo'n 1900kg (geen idee of dit per half is op totaal). De Crew Dragon weegt leeg ongeveer 9000kg. Het zal denk ik niet veel uitmaken hoe voorzichtig de capsule landt in het net, hij is te zwaar...
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5