SpzceX heeft in een animatie filmpje al eens alles opgesomd wat we kunnen verwachten / zien zaterdag!
[ Voor 38% gewijzigd door bottom line op 13-01-2020 21:23 ]
[ Voor 38% gewijzigd door bottom line op 13-01-2020 21:23 ]
Dacht al wtf voor filmpje zou het zijn, was vandaag toch niks gepland.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
DoneYakuzA schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:21:
[...]
Misschien handig als je dat naast je video link zet
[ Voor 29% gewijzigd door bottom line op 13-01-2020 21:24 ]
Wat ik er niet uit haal is of ze bij deze procedure nog steeds een landingspoging doen van de booster. Kan mij voorstellen dat deze lancering zo a-procedureeel is dat dat er niet meer in zit.bottom line schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:34:
SpzceX heeft in een animatie filmpje al eens alles opgesomd wat we kunnen verwachten / zien zaterdag!
[YouTube: Crew Dragon | Launch Escape Animation]
Sinds de in flight abort plaats vindt tijdens MaxQ is de verwachting volgens mij dat ie een RUD doet na separation (of is het dan een Rapid Scheduled Disassembly?vanaalten schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:17:
[...]
Wat ik er niet uit haal is of ze bij deze procedure nog steeds een landingspoging doen van de booster. Kan mij voorstellen dat deze lancering zo a-procedureeel is dat dat er niet meer in zit.
De SpaceX app op m'n iPhone laat in elk geval niet meer zien of een landing wel/niet gepland staat voor een lancering, wat ook wel aangeeft dat het niet bijzonder meer is.
Overigens zie ik in de lange lijst met geplande lanceringen heel veel Starlink en NUL falcon heavy. Lijkt er dus op dat FH een kort leven heeft gehad.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Volgens Elon's twitter feed zal de booster niet landen, hij kan niet gerecovered worden door het aanzetten van de Dragon's SuperDraco engines.MewBie schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:41:
[...]
Sinds de in flight abort plaats vindt tijdens MaxQ is de verwachting volgens mij dat ie een RUD doet na separation (of is het dan een Rapid Scheduled Disassembly?). Dus misschien dat er een schip is om eventuele restanten op de pikken, een drone ship zal er niet zijn.
We tried to design a way to save B1046, but not possible 😞
— Elon Musk (@elonmusk) 12 januari 2020
Destroyed in Dragon fire
— Elon Musk (@elonmusk) 12 januari 2020
[ Voor 32% gewijzigd door th4k1ck3r op 14-01-2020 09:18 ]
Doe maar een onsje meer...
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Dus ook terwijl hij nog op het platform staat, tijdens de lancering of bij een static fire test... Nee ik denk niet dat ze dat risico nemen.Who Am I? schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:30:
Persoonlijk had ik gehoopt dat ze booster 1050 zouden gebruiken hiervoor. Dat is de booster die wegens weigerende grid fins in de zee landde. Die kan natuurlijk op ieder moment ontploffen en zorgen voor een super realistisch scenario! Mocht hij het toch redden tot MaxQ, dan kan je altijd nog op de abort knop drukken.
Het gaat niet om het 'landen' op water. Het gaat om de aerodynamische stress die plotseling op de niet aerodynamische bovenkant van de booster werken als het aerodynamische topje weg is.jip_86 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:17:
Ben toch wel benieuwd, een booster heeft toen ook wel eens een waterlanding min of meer overleeft.
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Ik hoop dat we er wat video’s van te zien krijgen. Vermoed idd dat bij de booster de buitenkant van bovenaf openscheurt door de aerodynamische druk.Who Am I? schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:08:
[...]
Het gaat niet om het 'landen' op water. Het gaat om de aerodynamische stress die plotseling op de niet aerodynamische bovenkant van de booster werken als het aerodynamische topje weg is.
PSN
Ik hoop ook op goeie beelden van desintegratie van de romp, zodra het vaartuig niet meer aerodynamisch is.YakuzA schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:23:
[...]
Ik hoop dat we er wat video’s van te zien krijgen. Vermoed idd dat bij de booster de buitenkant van bovenaf openscheurt door de aerodynamische druk.
Rapid Uncontrolled Dissassembly?MewBie schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:41:
[...]
Sinds de in flight abort plaats vindt tijdens MaxQ is de verwachting volgens mij dat ie een RUD doet na separation (of is het dan een Rapid Scheduled Disassembly?). Dus misschien dat er een schip is om eventuele restanten op de pikken, een drone ship zal er niet zijn.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Toch weet je het van te voren nooit helemaal zeker... Van waterlandingen zeiden we ook altijd dat het gegarandeerd in een explosie zou eindigen, tot in de praktijk het tegendeel bleek...Who Am I? schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:08:
[...]
Het gaat niet om het 'landen' op water. Het gaat om de aerodynamische stress die plotseling op de niet aerodynamische bovenkant van de booster werken als het aerodynamische topje weg is.
Wie weet zorgt de voorwaarts verplaatsende "vuurbol" van de exploderende 2e trap-tank wel voor een prachtig "luchtkussen" waardoor de 1e trap mooi zonder schade afgeremd wordt ipv tepletter geslagen op een muur van lucht.mcDavid schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:12:
[...]
Toch weet je het van te voren nooit helemaal zeker... Van waterlandingen zeiden we ook altijd dat het gegarandeerd in een explosie zou eindigen, tot in de praktijk het tegendeel bleek...
Niettemin zet ik mijn geld dit keer op een flinke vuurbal in de lucht
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Ik denk dat je het mis hebt. Het luchtruim moet geklaard worden, daar zal toch een bepaald tijdsvak voor gereserveerd worden neem ik aan.zetje01 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:35:
Trouwens... in tegenstelling tot de meeste andere lanceringen is er, denk ik, geen echt tijdslot.
Er is geen sprake van dat er lading op een bepaald tijdstip in een bepaalde baan moet worden gebracht.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
De 2e trap is slechts een mass simulator. Die zal dus niet exploderen.APClll schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:40:
[...]
Wie weet zorgt de voorwaarts verplaatsende "vuurbol" van de exploderende 2e trap-tank wel voor een prachtig "luchtkussen" waardoor de 1e trap mooi zonder schade afgeremd wordt ipv tepletter geslagen op een muur van lucht.![]()
* APClll droomt verder
Oh, dat heb ik dan verkeerd onthouden denk ik. Ik dacht namelijk begrepen te hebben dat er wel gewoon een gevulde tank zit, en dat alleen de motor zelf een dummy/ballastblok was.Who Am I? schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:01:
[...]
De 2e trap is slechts een mass simulator. Die zal dus niet exploderen.
(…)
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Lijkt mij ook wel logisch, je wil toch weten wat de hitte van de abort motoren doet met de 2e trap.APClll schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:13:
[...]
Oh, dat heb ik dan verkeerd onthouden denk ik. Ik dacht namelijk begrepen te hebben dat er wel gewoon een gevulde tank zit, en dat alleen de motor zelf een dummy/ballastblok was.
I am the great Cornholio!
Je wil met name weten wat een eventueel exploderende 2e trap op je voertuig (in casu Dragon) doetHaterFrame schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:17:
[...]
Lijkt mij ook wel logisch, je wil toch weten wat de hitte van de abort motoren doet met de 2e trap.
I stand corrected. Er zal inderdaad LOX en RP1 in de tanks zitten. Alleen de motor zal een mass simulator zijn.APClll schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:13:
[...]
Oh, dat heb ik dan verkeerd onthouden denk ik. Ik dacht namelijk begrepen te hebben dat er wel gewoon een gevulde tank zit, en dat alleen de motor zelf een dummy/ballastblok was.
[ Voor 11% gewijzigd door Paling1 op 16-01-2020 10:10 ]
Dát bedoel ik: een vier!!! uurs tijdslot.zetje01 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:35:
Trouwens... in tegenstelling tot de meeste andere lanceringen is er, denk ik, geen echt tijdslot.
Er is geen sprake van dat er lading op een bepaald tijdstip in een bepaalde baan moet worden gebracht.
edit: @Felyrion yep, tijdnotatie aangepast, thanxThe in-flight abort test for #CrewDragon is happening this Saturday.
Weather is currently 90% GO!
13:45 - Live @NASA TV coverage starts
14:00 - Liftoff (beginning of 4-hour window)
15:30 - Post-test news conference live on NASA TV
[ Voor 8% gewijzigd door zetje01 op 16-01-2020 20:28 ]
Daar gaan wat tijdsnotaties door elkaar heenzetje01 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 18:29:
[...]
Dát bedoel ik: een vier!!! uurs tijdslot.
The in-flight abort test for #CrewDragon is happening this Saturday.
Weather is currently 90% GO!
13:45am - Live @NASA TV coverage starts
14:00am - Liftoff (beginning of 4-hour window)
15:30am - Post-test news conference live on NASA TV
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Je kunt veel zeggen over Boeing, maar dit zijn gave beelden. Ook het hondje (Snoopy?) met de glazen astronautenhelm op is leuke humor.Paling1 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:09:
Video vanuit de Starliner tijdens de vlucht. Inclusief moment dat de thrusters raar gingen doen en de re-entry + landing.
Latest weather data suggests sustained winds and rough seas in the recovery area during the top of tomorrow’s four-hour launch escape test window; now targeting toward the end of the window. Will continue to monitor weather and update the T-0 accordingly in the morning
— SpaceX (@SpaceX) 18 januari 2020
Ik voel een scrub aankomen naar morgen....MorosMyrddin schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 07:45:
[Twitter]
Naar het einde van de 4u window.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
En zo is het, morgen om 13:00 UTC.loekf2 schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:02:
[...]
Ik voel een scrub aankomen naar morgen....
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Nog steeds niet een gladde constructie. Erg benieuwd hoe de definitieve versie uiteindelijk wordt. Misschien zijn we wel veel te veel verwend met perfect vormgegeven raketten, maar kan het ook best op deze manier.XWB schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:47:
Ondertussen is ook de nieuwe neuskegel van Starship SN1 gespot:
Inmiddels in twee stappen uitgesteld naar 15:00 UTC ofwel 16:00 in Nederland. De klok tikt en is net T-2 hours gepasseerd.
[ Voor 3% gewijzigd door coelho op 19-01-2020 15:23 ]
Desintegratie van de booster willen we zien, ja!Bensimpel schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:16:
Hoop op mooie beelden inderdaad!
SpaceX gebruikt primair ook het metrisch stelsel.Osiris schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:22:
Arg! "Murica!".. Altijd maar met dat imperial system en hun feets..Joehoe, aarde aan SpaceX, de rest van de wereld gebruikt 't metrische stelsel
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
en de speedboat is er al zo te zienzetje01 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:39:
En iemand moet zometeen die boel weer opruimen...
Nou, ik bedoelde eigenlijk de restanten van de booster.
Zodra hij dwars ging leek hij te breken.Unicron schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:38:
Leek toch bijna wel een self destruct. Ik had eerder verwacht zoals ze zeiden dat die zou gaan tumbelen en dan opbreken.
Okay dan! Goed gedaan!zetje01 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:20:
[...]
Desintegratie van de booster willen we zien, ja!
Ja klopt, maar dat mogen ze dan wel even doortrekken naar hun educatieve filmpiesbottom line schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:23:
[...]
SpaceX gebruikt primair ook het metrisch stelsel.
Kijk straks maar naar de cijfers die je ziet op het scherm tijdens de vlucht.
Volgens de experts was de 2e trap nog heel ?Playa del C. schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:48:
Over een uur nog een persconferentie (17:30 uur onze tijd).
Fijne ontploffing voor de wetenschap was dat! Je zit veiliger in een Crew Dragon capsule dan in je auto...
Idd, iets dwars en toen brak de boel al. Niet gek met al die krachten die er dan op komen te staan! Gaaf! SpaceX is op de goede weg!
I am the great Cornholio!
Tim Dodd (Everyday Astronaut) heeft wel een pet gemaakt met zijn 'Norminal' uitspraak eroploekf2 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:41:
Is er een fanclub voor SpaceX John ? Die man is een held.
Eh, ja hoe lang verwacht je dat een "tumble" duurt met dat soort snelheden?Unicron schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:38:
Leek toch bijna wel een self destruct. Ik had eerder verwacht zoals ze zeiden dat die zou gaan tumbelen en dan opbreken.
Ik dacht dat ik soms moeilijk uit mijn woorden kom maar Elon kan er ook wat van
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Gaan ze meer over naar de technische details, dan gaat het echt een enorm stuk beter.Gekkenhuis schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:07:
[...]
Ik dacht dat ik soms moeilijk uit mijn woorden kom maar Elon kan er ook wat van
[ Voor 29% gewijzigd door bottom line op 19-01-2020 18:20 ]
Misschien hebben we 't over een andere vraag hoor, maar een dude die vroeg naar hetgeen wat neergepleurd was vroeg volgens mij redelijk specifiek naar de 2e trap, waarvan gedacht wordt dat iig een deel daarvan soort van intact leek door te gaan.bottom line schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:10:
[...]
Wat een belachelijk vraag
Wat kunnen ze nog hergebruiken van de gelanceerde Falcon 9![]()
...
Ja ik zag enkel een rookwolk.
[Afbeelding]
(ff teruggezocht en ging inderdaad over 2nd stage. Maar blijft een enorm domme vraag. Het gehele ding is ontploft)Osiris schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:48:
[...]
Misschien hebben we 't over een andere vraag hoor, maar een dude die vroeg naar hetgeen wat neergepleurd was vroeg volgens mij redelijk specifiek naar de 2e trap, waarvan gedacht wordt dat iig een deel daarvan soort van intact leek door te gaan.
member of Los Alcoholicos ban dhmo
De vraag ging mijns inziens meer over "hoeveel kun je er nog van leren" i.p.v. "vliegt 'ie ooit nog een keer".bottom line schreef op zondag 19 januari 2020 @ 18:55:
[...]
(ff teruggezocht en ging inderdaad over 2nd stage. Maar blijft een enorm domme vraag. Het gehele ding is ontploft)
Want de 2de trap is ooit al opgevangen geweest? Wat zouden ze daarmee kunnen doen, nadat het neervalt tegen minimum 5000?km/u zonder parachutes? Intact. Ja denk het ook.
[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 19-01-2020 20:00 ]
Will you be able to recover any of the Falcon 9 OR 2nd stage. How badly was it damaged when it hit the ocean.Osiris schreef op zondag 19 januari 2020 @ 20:00:
[...]
De vraag ging mijns inziens meer over "hoeveel kun je er nog van leren" i.p.v. "vliegt 'ie ooit nog een keer".
@jpiwf Coole foto's, is daar ook een filmpie van?
[ Voor 3% gewijzigd door bottom line op 19-01-2020 21:11 ]
Was er iets van een vaarverbod in dat gebied ten tijde van de lancering? Of is dat sowieso een no-go gebied? Beetje lullig anders als je daar toevallig net lekker aan het vissen bent..jpiwf schreef op zondag 19 januari 2020 @ 19:46:
2e trap en interstage intact na eerste grote boem: [Afbeelding]
Wel boem bij landing:
[Afbeelding]
rMBP M3 16" rMBP M1 13" iPhone 14 Pro AWU3 AirPods Pro
Zeker afgesloten. Zoek eens op "NOTAM" (notice to airmen). Bij elke lancering zijn de eerste zoveel kilometer onder de baan (en wat kilometers links en rechts daarvan) van de raket afgesloten voor vlieg- en vaartuigen. Beetje afhankelijk van het vluchtprofiel kan dat best een groot gebied zijn.Gekkenhuis schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:17:
[...]
Was er iets van een vaarverbod in dat gebied ten tijde van de lancering? Of is dat sowieso een no-go gebied? Beetje lullig anders als je daar toevallig net lekker aan het vissen bent..
member of Los Alcoholicos ban dhmo
This is the Long March 8, China's first attempt at Falcon 9-style vertical takeoff, vertical landing orbital launcher. Familiar grid fins & landing legs, but notably side boosters still attached. It is to have a test launch in 2020. Media source: https://t.co/VMUVO00o95 pic.twitter.com/k7zyFy86SB
— Andrew Jones (@AJ_FI) 19 januari 2020
SpaceX had dat toch ergens in 2015 (2016?) ook al gedaan?rik86 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 08:57:
nee, volgens mij hoeft boeing dat niet; Ze hebben al een pad abort test gedaan ergens eind vorig jaar (toen die parachute niet vast zat...)
Boeing volgt een ander approval traject waardoor ze volgens mij minder tests van het complete systeem hoeven te doen.Reinier schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:23:
[...]
SpaceX had dat toch ergens in 2015 (2016?) ook al gedaan?
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Tja dat werkte ook zo goed voor de 737-MAXSpooksel schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:17:
Boeing is van mening dat ze door het schrijven van dikkere rapporten en het specifieker doortesten en kwalificeren van subcomponenten hun systeem kunnen valideren. NASA is daar mee akkoord gegaan, SpaceX heeft gewoon gezegd 'we doen wel een demonstratie'. En dat was ook prima voor NASA.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
CTRL-C CTRL-V China style.... Aan de andere kant, waarom zouden ze iets nieuws ontwikkelen als deze methode goed blijkt te werken?XWB schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:55:
Is deze al een keer voorbijgekomen? Een video render van de Chinese Long March 8 raket, die net als Falcon 9 vertical moet kunnen landen:
[Twitter]
https://www.weibo.com/tv/...fid=1034:4462065528799258
Zijn e ook met een Chinese lanceerbasis aan zee bezig?XWB schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:55:
Is deze al een keer voorbijgekomen? Een video render van de Chinese Long March 8 raket, die net als Falcon 9 vertical moet kunnen landen:
[Twitter]
https://www.weibo.com/tv/...fid=1034:4462065528799258
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 20-01-2020 13:24 ]
PSN
[ Voor 28% gewijzigd door SalimRMAF op 21-01-2020 00:17 ]
Gulfstream G650
Waarom denk je dat? Wat er gebeurde is iets dat je vaker ziet bij geborkte lanceringen. Ding kiept voorover terwijl ie 1700kmh gaat. Daar is ie echt niet op gebouwd. Net als een vliegtuig; die lange buis kan niets hebben dat niet recht op de neuskegel komt, dus dwarskrachten resulteren al heel snel in het opbreken van de raket. En hij was nog voldoende hoog én boven water om nog lang niet bang te zijn voor grote brokken.Who Am I? schreef op maandag 20 januari 2020 @ 12:19:
Op een gegeven moment ging hij horizontaal en toen werd er denk ik een automatische self-destruct getriggerd (ondanks dat Scot Manley anders beweert) om er voor te zorgen dat er geen grote stukken zouden over blijven.
Niemand kan 100% nauwkeurig voorspellen wat er precies gaat gebeuren. Een volgende keer (doen ze natuurlijk niet) zou het zomaar anders kunnen gaan. Maar normaal gesproken weet je niet wat er gaan gebeuren. Nu is er een soort malfunction ingebouwd, waardoor de Crewdragon merkt dat het niet goed gaat,dus geeft ie het commando om de motor uit te zetten en vertrekt met de crew (of met de poppen) naar veilliger oorden. Identiek wat er een poosje terug met de Soyuz gebeurde.Niemand had vervolgens verwacht dat de tweede trap die ontploffing zou overlevenIk denk serieus dat als ze het hadden geprobeerd, de booster netjes had kunnen landen. Ze hadden simpelweg niet verwacht dat hij heel zou blijven
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Wordt deze nu ook recycled, of gaan ze voor de eerste bemande vlucht een volledig nieuwe bouwen?SalimRMAF schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 00:17:
De Dragon Capsule is terug bij af!
[Afbeelding]
[Twitter]
Nee, crew capsules worden niet hebruikt.coelho schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 01:02:
[...]
Wordt deze nu ook recycled, of gaan ze voor de eerste bemande vlucht een volledig nieuwe bouwen?
Gulfstream G650
Waarom bouwen ze ze dan?SalimRMAF schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 01:04:
[...]
Nee, crew capsules worden niet gebruikt.
Scherp
PSN
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq