Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• wouterg00
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 00:41
Nog meer foto's van Crew Dragon via de SpaceX Twitter:

wouterg00 wijzigde deze reactie 05-01-2019 13:53 (74%)

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 23:38

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

*O*

I don't like facts. They have a liberal bias.

• bottom line

De 3 raketten die eronder hangen zijn trouwens nog niet de volledige raptor engines. Zijn een mengeling van wat al mogelijk is met de toekomstige technologie.

Weet niet hoe het zit, maar SpaceX is wel goed bezig met een grote hype te creeren. Zelfs groter als deze van de Falcon Heavy.

bottom line wijzigde deze reactie 05-01-2019 21:50 (16%)

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 01:42

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Vliegende tampon (met vleugeltjes :+ )

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 08:35
Pff, de Nos denkt ook weer eens een leuk space artikel te hebben hoor... 1e alinea meteen een dijk van een fout.

https://nos.nl/artikel/22...ssen-techmiljardairs.html

DM-1 is helemaal niet morgen, zou nooit de 7e geweest zijn ook. Altijd minimaal de 17e, maar uitloop ivm govt. shutdown uiteraard.

Man man man, beetje jezelf verdiepen in een onderwerp is als 'journalist' blijkbaar te veel gevraagd tegenwoordig.

Zit ik dat filmpje bij het artikel te kijken... zeggen ze op een gegeven moment dat het doel is om geld te verdienen aan ruimtetoerisme. Dat is misschien zo voor Blue, maar voor SpaceX is het bijzaak :X

Of refereren aan de nieuwe SpaceX raket als 'BFR' (ok, i'll cut em some slack there) terwijl ie al enige tijd geleden omgedoopt is tot 'Super Heavy'.

Even later dan laten een stukje zien waarin Bezos uitlegt dat we een beschaving in de ruimte moeten worden en al onze zware industrie daar naartoe verplaatsen, zegt de voice over metaan daarna dat Bezos wil dat we al onze fabrieken op de Maan zetten 8)7... dat is zo niet wat hij zei :X

Deze quote ook he...
Daarnaast merkt de directeur van Space Expo op dat de plannen zijn ontstaan vanuit het idee dat de aarde op een gegeven moment onleefbaar wordt. "Maar voorlopig is de aarde een stuk leefbaarder dan andere planeten. Daarnaast levert het de vraag op of je zoiets wel moet willen, andere planeten koloniseren."
Ja sure, binnen een straal van flink wat lichtjaren is er waarschijnlijk geen planeet bereikbaar die genoeg lijkt op de Aarde om er te kunnen leven alsof het de Aarde is.

Maar om daarna zo'n dooddoener d'r in te gooien als "moeten we wel andere planeten willen koloniseren?", kom op zeg. Als we als als mensheid die mentaliteit aangehouden hadden de afgelopen paar duizend jaar dan hadden we nog lekker met z'n allen rond een kampvuurtje in een grot kunnen zitten. Ugh.

Spooksel wijzigde deze reactie 06-01-2019 09:41 (69%)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Who Am I?
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 05:45
Spooksel schreef op zondag 6 januari 2019 @ 08:52:
Pff, de Nos denkt ook weer eens een leuk space artikel te hebben hoor... 1e alinea meteen een dijk van een fout.

https://nos.nl/artikel/22...ssen-techmiljardairs.html

DM-1 is helemaal niet morgen, zou nooit de 7e geweest zijn ook. Altijd minimaal de 17e, maar uitloop ivm govt. shutdown uiteraard.

Man man man, beetje jezelf verdiepen in een onderwerp is als 'journalist' blijkbaar te veel gevraagd tegenwoordig.

Zit ik dat filmpje bij het artikel te kijken... zeggen ze op een gegeven moment dat het doel is om geld te verdienen aan ruimtetoerisme. Dat is misschien zo voor Blue, maar voor SpaceX is het bijzaak :X

Of refereren aan de nieuwe SpaceX raket als 'BFR' (ok, i'll cut em some slack there) terwijl ie al enige tijd geleden omgedoopt is tot 'Super Heavy'.

Even later dan laten een stukje zien waarin Bezos uitlegt dat we een beschaving in de ruimte moeten worden en al onze zware industrie daar naartoe verplaatsen, zegt de voice over metaan daarna dat Bezos wil dat we al onze fabrieken op de Maan zetten 8)7... dat is zo niet wat hij zei :X
De NOS heeft er sowieso een sport van gemaakt om alles wat met Elon Musk te maken heeft uit zijn verband te trekken en onzin te verkopen.
Ik denk dat je jouw bericht gewoon naar de redactie moet sturen. Ik heb zelf meegemaakt dat ze een artikel aanpassen als je met goed onderbouwde feiten komt.

Sony A77II, Sigma 35mm f1.4 ART, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spooksel
Ja, ik had al en tweet naar die Nando gestuurd over de enorme fout in de 1e alinea. Het is inmiddels al aangepast zelfs.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-03 15:29
YakuzA schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:33:
[...]

Vliegende tampon (met vleugeltjes :+ )
Zo raar is het design niet hoor, boek uit 1940:

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Pff, de Nos denkt ook weer eens een leuk space artikel te hebben hoor...
Ik verbaas me nog meer over de uitspraken van die so called "experts". Dat naar Mars gaan e.d. puur voor de media-aandacht is en dat 't primaire doel commercieel is. Terwijl Musk voor zover ik begrepen heb 't juist andersom bedoelt: een commercieel succes neerzetten om de reis naar Mars te kunnen financieren.

En die V/d Berg met z'n "De grote vraag is: kunnen ze een betrouwbare dienst leveren die veilig is? Het risico is dat er een keer een lancering mislukt. Dan gaat het fout."

Joh! Dat risico is er altijd 8)7 Check die recente Soyuz-lancering.. NASA stuurt z'n astronauten echt omhoog in ongeteste raketten :')

En hoe fout is fout? Een RUD houdt niet automatisch verlies van mensenlevens in.

Osiris wijzigde deze reactie 06-01-2019 13:07 (4%)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Spooksel
Tja, op die manier kunnen ze mij idd ook wel bellen als 'expert' op dit gebied... ik ben tenslotte karma keizer voor zowel SpaceX als Blue Origin, je weet :P :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:01

Disneyland of KSC?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spooksel
Zo jammer dat Tweakers afbeeldingen uit de tweets sloopt bij embedden :( Hebben ze eindelijk een embedfunctie voor social media... slaan ze hier de plank volledig mee mis :(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• burne
  • Niet online
loekf2 schreef op zondag 6 januari 2019 @ 11:38:
[...]

Zo raar is het design niet hoor, boek uit 1940:

[Afbeelding]
Volgens mij zat von Braun toen nog in Nazi Duitsland. En het plaatje op de kaft is een opgeschaalde V2. Het boek is afgemaakt in 1950, vervolgens vertaald en in 1952 gepubliceerd.

• loekf2
Spooksel schreef op zondag 6 januari 2019 @ 20:54:
Zo jammer dat Tweakers afbeeldingen uit de tweets sloopt bij embedden :( Hebben ze eindelijk een embedfunctie voor social media... slaan ze hier de plank volledig mee mis :(

[Afbeelding]
Hehe.. must be this tall too ride ;-)
(4 feet aka 1 meter 20 ? zeg maar Python lengte)

5k iMac (i5, R9 M290X) | Win 10 HTPC (i5 7400, GTX 1050 TI) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Apple TV 4K | Fire TV Stick Basic Edition | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:59
BadRespawn schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:10:
[...]

Welke andere? The Voyagers zijn al verder dan de Kuiper belt, en OSIRIS-REx (bij Bennu) bevindt zich niet in de Kuiper belt.
Derde stage van New Horizons: http://pluto.jhuapl.edu/News-Center/news/pictures/20101028_02_sm.jpg

http://pluto.jhuapl.edu/N...Article.php?page=20101028

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• RocketKoen

Dat worden een hoop lanceringen. Hopelijk geen last van de shutdown.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 00:03
Ik spuug sowieso al op de toonzetting. Waarom de nadruk op het miljardair zijn van die manner? Waarom moet dat nou weer onderstreept worden? Alsof daarmee alles wat ze doen vies is. Hoewel er best wel een randje van ego aan vast zal zitten (wie wil er niet onsterfelijk worden?), de winst die de wetenschap en mensheid uit deze 'strijd' haalt is veel belangrijker. Beiden leveren lanceervehikels die niches invullen die NASA open liet.
Als je dáár nou eens de nadruk op legt in plaats van zeuren over miljardairs. Ik vind het juist positief dat deze heren hun fortuin spenderen aan deze activiteiten. Het levert mogelijkheden op voor de wetenschap. En ze zijn nog goedkoper ook, dus bespaart het belastinggeld (hoewel ze ook weer subsidie krijgen...).

Maar goed, Nederlandse journalisten....je weet toch?

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:06
Tja, als ze geen miljardair waren geweest, hadden ze de bedrijven niet op kunnen starten. En waar vroeger de space-race tussen landen ging, verschuift hij nu naar private ondernemingen, waarbij het doel niet meer alleen wetenschappelijk is, maar ook geld verdienen.

• Skyaero
  • Registratie: juli 2005
  • Niet online
burne schreef op zondag 6 januari 2019 @ 22:05:
[...]

Volgens mij zat von Braun toen nog in Nazi Duitsland. En het plaatje op de kaft is een opgeschaalde V2. Het boek is afgemaakt in 1950, vervolgens vertaald en in 1952 gepubliceerd.
Toch was het Von Braun in 1962 (of 1961?) die eenzelfde concept voorstelde om naar de maan te gaan. Uiteindelijk waren het Dolan en Houbalt die het Lunar Orbit Rendevouz concept, oorspronkelijk bedacht door de Rus Kondratuyk, voorstelde, wat uiteindelijk leidde tot de Lunar Module

Ik kan me dus ook heel goed voorstellen dat we uiteindelijk met iets heel anders naar mars gaan. Waarom met de hele raket op mars landen, terwijl je ook hier het schip kan opdelen: een deel blijft in orbit en met een deel land je (en keer je weer terug naar het orbit deel). Mars Orbit Rendevous :+

• TomWesstein
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:34
Skyaero schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:08:
[...]
Ik kan me dus ook heel goed voorstellen dat we uiteindelijk met iets heel anders naar mars gaan. Waarom met de hele raket op mars landen, terwijl je ook hier het schip kan opdelen: een deel blijft in orbit en met een deel land je (en keer je weer terug naar het orbit deel). Mars Orbit Rendevous :+
Klopt, maar verschil is wel dat er voor Mars-entry een flink hitteshild nodig is en aerodynamica een stuk belangrijker is dan op de maan. Hierdoor zou het ontwikkelen van één herbruikbaar schip wat dit zowel in de Mars atmosfeer als die op aarde kan een hoop voordelen hebben.

Handig zou wel zijn om een flinke tank met brandstof achter te laten in orbit, die hoef je dan niet af te remmen en weer omhoog te brengen. Maar dit is een heel ander concept dan de bemande Lunar Orbiters welke ze bij Apollo gebruikten.

TomWesstein wijzigde deze reactie 07-01-2019 11:57 (14%)

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:37
rik86 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 08:43:
Tja, als ze geen miljardair waren geweest, hadden ze de bedrijven niet op kunnen starten. En waar vroeger de space-race tussen landen ging, verschuift hij nu naar private ondernemingen, waarbij het doel niet meer alleen wetenschappelijk is, maar ook geld verdienen.
De een heeft zijn ruimtevaartbedrijf op kunnen zetten omdat hij miljardair was, de ander is miljardair geworden door zijn ruimtevaartbedrijf op te zetten :P

zcflevo.nl

• YakuzA

YakuzA

mcDavid schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:01:
[...]

De een heeft zijn ruimtevaartbedrijf op kunnen zetten omdat hij miljardair was, de ander is miljardair geworden door zijn ruimtevaartbedrijf op te zetten :P
Allebei eerst rijk en daarna ruimtevaart begonnen toch?
Musk met Paypal etc.
Bezos met Amazon etc.

PSN

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23:37
YakuzA schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:27:
[...]

Allebei eerst rijk en daarna ruimtevaart begonnen toch?
Musk met Paypal etc.
Bezos met Amazon etc.
Mwoah, dat is nogal een verschil qua budgetten hoor. Musk is begonnen met ~100 miljoen en wat externe investeringen. Zijn networth is inmiddels volledig gebaseerd op de waarde van SpaceX (en Tesla, waar hij ongeveer tegelijk mee begon maar wat beursgenoteerd is, dus niet zijn eigendom).

Bezos zijn networth is volledig gebaseerd op Amazon, en gooit miljarden van die amazon-centjes stuk op zijn ruimtevaartbedrijf ipv het ruimtevaartbedrijf winstgevend te draaien.

zcflevo.nl

• loekf2
SpaceX p0rn... man man dacht ik dit nog mag meemaken, nog de koppeling tussen Apollo en Sojuz in zwart wit gezien (1975 ?) en over minder dan 10 jaar gaat dit omhoog ?

(link: https://www.reddit.com/r/...eel_starship_super_heavy/ )

loekf2 wijzigde deze reactie 07-01-2019 18:12 (74%)

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:04
mcDavid schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:36:
[...]

Mwoah, dat is nogal een verschil qua budgetten hoor. Musk is begonnen met ~100 miljoen en wat externe investeringen. Zijn networth is inmiddels volledig gebaseerd op de waarde van SpaceX (en Tesla, waar hij ongeveer tegelijk mee begon maar wat beursgenoteerd is, dus niet zijn eigendom).
SpaceX heeft ook gewoon aandeelhouders buiten Elon Musk hoor. Net als Tesla. Alleen is SpaceX geen publicly traded company.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• JeroenH
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:04
Cool stukje video van mr. Steven die nét een fairinghelft mist:

https://twitter.com/SpaceX/status/1082469132291923968?s=19

Illusion is the ultimate weapon

• loekf2
EDIT: JeroenH was me voor ;-)

loekf2 wijzigde deze reactie 08-01-2019 08:54 (169%)

• loekf2
Als ik dit zo zien, vraag ik me af of het ooit gaat lukken. Op de een of andere manier moet je de boot beter laten voorspellen hoe die fairing neerkomt. Lijkt alsof de bocht net te laat of te ruim is. Weet ook niet of die parachute stuurbaar is door de fairing zelf.

• Spooksel
Het zal idd altijd een kwestie van geluk blijven idd. Als zo'n fairing naar beneden komt dan hoop je dat ie over het algemeen natuurlijk een redelijk stabiele mate van daling en richting heeft. Daar kun je natuurlijk prima op anticiperen, maar ja... last second 1 zucht wind tegen je in of haaks op je pad en die fairing ligt al in de plons :P

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22:04
Gewoon een nóg groter net gebruiken :+

PSN: DutchTrickle PVoutput

• th4k1ck3r
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 21-03 18:38
[...]Zijn networth is inmiddels volledig gebaseerd op de waarde van SpaceX (en Tesla, waar hij ongeveer tegelijk mee begon maar wat beursgenoteerd is, dus niet zijn eigendom).

Bezos zijn networth is volledig gebaseerd op Amazon, en gooit miljarden van die amazon-centjes stuk op zijn ruimtevaartbedrijf ipv het ruimtevaartbedrijf winstgevend te draaien.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar je legt het wat krom uit.
Elon is deels eigenaar van zowel SpaceX als Tesla. Hij is voor beide bedrijven niet volledig eigenaar, ook niet voor > 50%. Doordat hij een meerderheid van de aandelen heeft tov een andere aandeelhouder, en CEO is, en in de raad zit (behalve bij Tesla :) ), wordt hij wel als volledig eigenaar gezien van SpaceX en Tesla.

• JeroenH
loekf2 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:57:
Weet ook niet of die parachute stuurbaar is door de fairing zelf.
Yes. Informatie over hoe en wat precies is schaars, maar ik lees hier en daar dat zo'n fairinghelft "GPS guidance" (best veel algemene informatie over te vinden als je googlet) heeft en zijn pad kan beïnvloeden. Maar toch, het is een flink carbon object wat onder een flink stuk stof naar beneden komt. Een onverwachte windvlaag in de laatste tien seconden voor landing en hij ligt er naast...

Het is een interessante (extra) zakelijke puzzel voor SpaceX; niet alleen moet het weer goed zijn op de plek van de lancering en op de plek van de landing, maar nu dus ook op de plek waar de fairings naar beneden komen. Het extra gewicht van parachutes + controlemechanismen heeft impact op de performance van de F9, dit moet voor een gegeven vlucht uit kunnen. Verder is de zakelijke vraag in hoeveel procent van de gevallen het opvangen moet lukken om het financieel interessant te maken. Ik weet zeker dat vele knappe koppen zich over het oplossen van deze puzzel buigen ;)

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 23:07
Klaar :+

https://m.facebook.com/gr...alink&id=2218051325179985

jip_86 wijzigde deze reactie 08-01-2019 21:38 (14%)

• APClll
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23:50

APClll

[DPC] Team Grazzie

Als ik dit zo zie, is mijn eerste reactie "Hee, ze hebben een ongeschonden deel van de Hindenburg teruggevonden - wel kreukelig geworden na al die jaren" :D

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• Who Am I?
I just love it! Toen ik de losse stukken zag had ik nog niet echt het gevoel dat het wat kon worden, maar nu ik hem zo zie staan denk ik, ja, dit zou wel eens kunnen gaan werken!
Nu moeten ze hem nog naar de lanceer locatie brengen... Hopelijk wordt dit niet een gevalletje Tesla Model 3 8)7 'Yes, we kunnen 5000 auto's bouwen per week!', 'Shit...hoe gaan we die in vredesnaam bij de klanten krijgen :/ '

Sony A77II, Sigma 35mm f1.4 ART, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• xippie
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-03 07:05
Het wordt volgens mij een test om te kijken hoelang mensen daar in kunnen gaan leven. Een beetje een ruimtereis nadoen. Iets anders lijkt mij stug.

• MewBie
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:55
xippie schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:05:
Het wordt volgens mij een test om te kijken hoelang mensen daar in kunnen gaan leven. Een beetje een ruimtereis nadoen. Iets anders lijkt mij stug.
Zal denk ik inderdaad als mockup voor het interieur gebruikt worden om concepten/indelingen te testen.
Aangezien het plan is dat de Starship zelf als onderdak gebruikt wordt in het begin.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• matroosoft
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:52

matroosoft

Lone Christian

De hopper die nu gebouwd wordt in Boca Chica is ongeveer 3/4 de lengte van de uiteindelijke starship. Hashtag Starship op Twitter voor een reeks renders:

https://mobile.twitter.com/hashtag/StarShip

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online
xippie schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:05:
Dat doet me hier aan denken :)

• jip_86
Dat is niet logisch toch? Dan zouden ze die onderkant mer poten niet hebben hoeven bouwen bijvoorbeeld. Een test om het gedrag van meerdere Raptors te testen lijkt me logischer met zo'n apparaat.

• coelho
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18-03 12:39

coelho

VanTheManFan

jip_86 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 07:58:
Dat is niet logisch toch? Dan zouden ze die onderkant mer poten niet hebben hoeven bouwen bijvoorbeeld. Een test om het gedrag van meerdere Raptors te testen lijkt me logischer met zo'n apparaat.
Het was toch al lang duidelijk dat dit de 'hopper' is? Een dummy om het gedrag van de nieuwe motoren te testen. Volgens mij gaan de eerste vluchten ook niet hoger dan 5km.

Dat het er nu uit ziet als een bouwwerk uit Discovery's Scrapheap Challenge, dat verbaast mij overigens ook. Maar blijkbaar is dit realistisch genoeg voor de doelstellingen die ze hebben.

• jip_86
coelho schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:45:
[...]

Het was toch al lang duidelijk dat dit de 'hopper' is? Een dummy om het gedrag van de nieuwe motoren te testen. Volgens mij gaan de eerste vluchten ook niet hoger dan 5km.

Dat het er nu uit ziet als een bouwwerk uit Discovery's Scrapheap Challenge, dat verbaast mij overigens ook. Maar blijkbaar is dit realistisch genoeg voor de doelstellingen die ze hebben.
Jep, Zijn ook al licenties aangevraagd voor vluchten tot 500m en 5000m. Die 500m kan wel tot 3x per week en 5000m wekelijks.
https://spacenews.com/fcc...ex-vehicle-testing-plans/

• mphilipp
RocketKoen schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 00:05:
[...]
damn dat ding is huge.
Nu nog even polijsten...
Een beetje rode verf en wat witte blokjes erop schilderen en hij is af.

• RocketKoen
mphilipp schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:28:
[...]

#dearmoon

TheS4ndm4n#1919

• almightyarjen
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 02:58

almightyarjen

When does the hurting stop?

mphilipp schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:28:
[...]

Je zou er bjina een crowdfund actie voor opzetten :D

AlmightyArjen's main Youtube channel en AlmightyArjen's Work In Progress Youtube channel

• Vihaio
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 21-03 18:01
Is bij het opstijgen leuk, maar als de raket weer landt zie je er niet zoveel meer van.
The metallic skin of Starship will get too hot for paint, so it will have a stainless mirror finish. It will need much less shielding as a result, and areas that take the brunt of atmospheric entry heating will be activity cooled with residual liquid methane. As a result, "Starship will look like liquid silver."

• handige_harrie
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-03 17:45

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Als toevoeging daarop: Scott Manley legde in een van zijn filmpjes uit dat een aanzienlijk deel van de warmte bij re-entry komt door de straling van het plasma; een reflecterende buitenkant kaatst dat terug, dus het is nog functioneel ook.

• mphilipp
[...]
Bezos zijn networth just split in half... :+
Bezos gaat scheiden
Hopelijk heeft ie een prenup

• Spooksel
He does not :P

Ben benieuwd wat de impact gaat zijn op Blue Origin hiervan.

• JeroenH
YouTube: EDDIE MURPHY HALF!
Ben benieuwd wat de impact gaat zijn op Blue Origin hiervan.
Dat was precies wat ik dacht. Hangt er van af of hij dit "hobbyproject" financierde uit zijn vermogen of uit zijn lopende inkomsten...

• Semyon
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 04:46
Eerste SpaceX vlucht voor 2019.

GPS III SV01 MISSION

SpaceX is targeting Friday, January 11 for the launch of 10 Iridium NEXT satellites from Space Launch Complex 4E (SLC-4E) at Vandenberg Air Force Base in California. This is the eighth and final set of satellites in a series of 75 total satellites that SpaceX will launch for Iridium’s next generation global satellite constellation, Iridium NEXT. The instantaneous launch opportunity is at 7:31 a.m. PST, or 15:31 UTC, and the satellites will begin deployment approximately an hour after launch.

Falcon 9’s first stage for the Iridium-8 mission previously supported the Telstar 18 VANTAGE mission in September 2018. Following stage separation, SpaceX will attempt to land Falcon 9’s first stage on the “Just Read the Instructions” droneship, which will be stationed in the Pacific Ocean. You can watch the launch webcast live below and find out more about the mission in our press kit.

Live om: Vrijdag 16:31 pm

Only when it is dark enough, can you see the stars

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:46

• Semyon
JeroenH schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:53:
Dat was precies wat ik dacht. Hangt er van af of hij dit "hobbyproject" financierde uit zijn vermogen of uit zijn lopende inkomsten...
Maakt dat uit? De lopende inkomsten komen uit z'n bedrijf dat net zo goed gehalveerd gaat worden? Wat "heeft" hij dat hem inkomsten geeft dat hij niet hoeft te splitsen?

• JeroenH
Semyon schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 02:12:
Maakt dat uit? De lopende inkomsten komen uit z'n bedrijf dat net zo goed gehalveerd gaat worden? Wat "heeft" hij dat hem inkomsten geeft dat hij niet hoeft te splitsen?
Ik ben geen expert in het hebben van een enorm vermogen ;), maar ik kan me voorstellen dat als de geldstroom voor BO uit zijn vermogen komt, hij misschien wat voorzichtiger wordt met het uitgeven er van.

Elon Musk postte dit op Twitter:

Starship test flight rocket just finished assembly at the @SpaceX Texas launch site. This is an actual picture, not a rendering.

Iemand is even met de polijstmachine in de weer geweest. :)

• burne
  • Niet online
JeroenH schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:50:
[...]

Iemand heeft de beschermfolie van de panelen afgetrokken. Of ben ik nou gek? Zo'n oppervlak polijsten is weken werk.

• vectormatic
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:52
Nou, light that sucker up!

As idle as a painted ship upon a painted ocean

• JvS
  • Laatst online: 06:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Ik ben geen expert in het hebben van een enorm vermogen ;), maar ik kan me voorstellen dat als de geldstroom voor BO uit zijn vermogen komt, hij misschien wat voorzichtiger wordt met het uitgeven er van.
Ok, je hebt 100 miljard vermogen en er komt elk jaar 4 miljard bij aan inkomsten uit Amazon en er gaat 1 miljard af aan BO. Dan stijgt je eigen vermogen elk jaar met 3 miljard, ongeacht of je de 1 miljard aan BO nu uit eigen vermogen betaald of uit de inkomsten.

Dat wordt dan na de scheiding (alles gedeeld door 2) 50 miljard en 2 miljard inkomsten en er moet nog steeds 1 miljard naar BO (want daar betaalt je vrouw niets aan mee). Dan stijgt je eigen vermogen nog steeds met 1 miljard per jaar.

Het maakt gewoon echt niets uit. In beide gevallen betaal je uit eigen zak. Beide is gewoon hetzelfde. Het ene is alleen gevoelsmatig "de grote pot wordt kleiner" , maar dan komt er gewoon per jaar meer inkomen bij.

JvS wijzigde deze reactie 11-01-2019 10:01 (3%)

• Who Am I?
JvS schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:00:
[...]

Ok, je hebt 100 miljard vermogen en er komt elk jaar 4 miljard bij aan inkomsten uit Amazon en er gaat 1 miljard af aan BO. Dan stijgt je eigen vermogen elk jaar met 3 miljard, ongeacht of je de 1 miljard aan BO nu uit eigen vermogen betaald of uit de inkomsten.

Dat wordt dan na de scheiding (alles gedeeld door 2) 50 miljard en 2 miljard inkomsten en er moet nog steeds 1 miljard naar BO (want daar betaalt je vrouw niets aan mee). Dan stijgt je eigen vermogen nog steeds met 1 miljard per jaar.

Het maakt gewoon echt niets uit. In beide gevallen betaal je uit eigen zak. Beide is gewoon hetzelfde. Het ene is alleen gevoelsmatig "de grote pot wordt kleiner" , maar dan komt er gewoon per jaar meer inkomen bij.
Nee, je inkomsten per jaar blijven gewoon 4 miljard. Na je scheiding hoef je toch niet ook nog eens de helft van je inkomen aan je ex over te maken?

• vectormatic
Who Am I? schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:14:
[...]

Nee, je inkomsten per jaar blijven gewoon 4 miljard. Na je scheiding hoef je toch niet ook nog eens de helft van je inkomen aan je ex over te maken?
Ligt er aan, als je ineens de helft van je bedrijf ook aan je ex kwijt bent, krijg je zelf natuurlijk niet nog steeds alle inkomsten

(en geen idee of partner alimentatie een dingetje wordt...)

• Melkunie
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:01
[...]
Nu nog iemand met een stijkijzer :+

• Who Am I?
vectormatic schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:17:
[...]

Ligt er aan, als je ineens de helft van je bedrijf ook aan je ex kwijt bent, krijg je zelf natuurlijk niet nog steeds alle inkomsten

(en geen idee of partner alimentatie een dingetje wordt...)
Ik mag hopen dat mensen met zo'n enorm vermogen en inkomen dit soort dingen goed geregeld hebben. Zelfs mijn vrouw en ik hebben dit duidelijk geregeld in de huwelijkse voorwaarden terwijl we beide naast onze normale baan echt een nietszeggend eigen bedrijf hebben wat elk max €2000 per jaar omzet.

Maargoed, we gaan offtopic.

Elon Musk heeft gezegd dat het eerste orbital Starship prototype in Juni klaar moet zijn. En dat ze in het voorjaar met de Super Heavy booster gaan beginnen.

Wat denken jullie trouwens over de brandstoftanks? Er wordt links en rechts beweerd dat die er nog in gezet moeten worden, maar ik denk persoonlijk dat die er al in zitten. Het onderste ding met de poten hebben we eigenlijk alleen gezien terwijl hij al 'klaar' was. Het kan best zijn dat de brandstoftanks er in de tent al in gezet zijn. Toen hij buiten stond heeft er een tijd lang een soort omhulsel rondom de onderkant gezeten, waarschijnlijk om toch een soort semi-cleanroom te krijgen om de Raptors te bevestigen.

Who Am I? wijzigde deze reactie 11-01-2019 10:40 (25%)

• vectormatic
Who Am I? schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:32:
Elon Musk heeft gezegd dat het eerste orbital Starship prototype in Juni klaar moet zijn. En dat ze in het voorjaar met de Super Heavy booster gaan beginnen.
Correctie
could be completed as early as June 2019
Ik ben alsnog zwaar onder de indruk van hoe snel SpaceX loopt, maar "could be", zeker uit de mond van Musk, is heel wat anders dan "moet" of iets met een waarschijnlijkheid in die richting.

Ik gok trouwens ook dat het dan puur om een geautomatiseerd vliegend ding in ruwweg de goede vorm gaat, no way dat er kwa pressurised ruimte etc.. daadwerkelijk al iets is. Maar dan nog...

Weet er iemand trouwens waar een SS toe in staat zou moeten zijn zonder booster? Er zal allicht genoeg DV zijn om een fatsoenlijke suborbital hop te doen, geen idee of de re-entry dan nog fatsoenlijk te doen is...

• Who Am I?
vectormatic schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:40:
[...]

Correctie

[...]

Ik ben alsnog zwaar onder de indruk van hoe snel SpaceX loopt, maar "could be", zeker uit de mond van Musk, is heel wat anders dan "moet" of iets met een waarschijnlijkheid in die richting.

Ik gok trouwens ook dat het dan puur om een geautomatiseerd vliegend ding in ruwweg de goede vorm gaat, no way dat er kwa pressurised ruimte etc.. daadwerkelijk al iets is. Maar dan nog...

Weet er iemand trouwens waar een SS toe in staat zou moeten zijn zonder booster? Er zal allicht genoeg DV zijn om een fatsoenlijke suborbital hop te doen, geen idee of de re-entry dan nog fatsoenlijk te doen is...
Gaan we Starship afkorten tot SS?

Ik heb ooit ergens gelezen dat een Starship, toen nog BFR/S, in staat zou moeten zijn tot single stage to orbit. In ieder geval vanaf Mars moet dit kunnen, anders zitten ze daar vast. Vanaf aarde zal het ook wel kunnen denk ik, maar dan niet met de volle 150 ton aan vracht. De hopper moet in ieder geval de 5000m kunnen halen, dat staat in de aanvraag voor de tests.

Ja, could be had ik in mijn enthousiasme verkeerd geïnterpreteerd. Al verbaas ik mij nergens meer over als je ziet hoe snel ze momenteel bezig zijn 8)7

Who Am I? wijzigde deze reactie 11-01-2019 10:52 (6%)

• vectormatic
Who Am I? schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:51:
[...]

Gaan we Starship afkorten tot SS?
Geen idee, hij is inderdaad gruwelijk ongelukkig (en misschien heb ik em ook wel expres gedaan...) met de neiging in de ruimtevaart om van alles af te korten (ISS, F9, FH, BFR, BFS) ging ik maar even mee met de flow...

Iemand een beter voorstel?
Who Am I? schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:51:
[...]
Ik heb ooit ergens gelezen dat een Starship, toen nog BFR/S, in staat zou moeten zijn tot single stage to orbit. In ieder geval vanaf Mars moet dit kunnen, anders zitten ze daar vast. Vanaf aarde zal het ook wel kunnen denk ik, maar dan niet met de volle 150 ton aan vracht. De hopper moet in ieder geval de 5000m kunnen halen, dat staat in de aanvraag voor de tests.

Ja, could be had ik in mijn enthousiasme verkeerd geïnterpreteerd. Al verbaas ik mij nergens meer over als je ziet hoe snel ze momenteel bezig zijn 8)7
Vanaf Mars moet een starship inderdaad SSTO kunnen, en afhankelijk van of ze dan in mars orbit nog willen bijtanken ook de vlucht terug. escape velocity is op aarde echter ruim 2 keer zo groot als op mars..

• JeroenH
burne schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:53:
[...]

Iemand heeft de beschermfolie van de panelen afgetrokken. Of ben ik nou gek? Zo'n oppervlak polijsten is weken werk.
Voor de foto hoeven ze maar de helft te doen natuurlijk ;)

• World Citizen
  • Laatst online: 21:54
Het is een beetje een rare situatie die nieuwe silvere pijl van Elon.

Althans, Buiten onder een afdakje gebouwd door een watertoren fabrikant?

Zou het een ground test dingen zijn?

Meer info:

YouTube: SpaceX's Shiny Stainless Steel Starship

WC denk dat dit een stunt is.

World Citizen wijzigde deze reactie 11-01-2019 11:29 (5%)

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:06
StSh als afkorting? SS is inderdaad niet ideaal ;)
vectormatic schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:57:

[...]

Vanaf Mars moet een starship inderdaad SSTO kunnen, en afhankelijk van of ze dan in mars orbit nog willen bijtanken ook de vlucht terug. escape velocity is op aarde echter ruim 2 keer zo groot als op mars..
en ik dacht dat 't grootste probleem geen eens de snelheid is (nou ja, uiteindelijk wel natuurlijk) maar met name de luchtweerstand - en die is op Mars veel lager

• vectormatic
rik86 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:29:
StSh als afkorting? SS is inderdaad niet ideaal ;)

[...]

en ik dacht dat 't grootste probleem geen eens de snelheid is (nou ja, uiteindelijk wel natuurlijk) maar met name de luchtweerstand - en die is op Mars veel lager
Fair point, ik had de luchtweerstand nog niet meegenomen, dat zal de boel op aarde nog wat moeilijker maken in verhouding. (de landing daarintegen wordt makkelijker, maar als ze op mars lokaal kunnen bijtanken is dat voor SSTO geen factor)

• World Citizen
Video met drive by

https://twitter.com/i/status/1083417737161048068

World Citizen wijzigde deze reactie 11-01-2019 11:33 (31%)

• coelho

coelho

VanTheManFan

burne schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:53:
[...]

Ik had juist het idee uit eerdere foto's dat er een soort van plakfolie overheen is gegaan.

• World Citizen
coelho schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:57:
[...]

Ik had juist het idee uit eerdere foto's dat er een soort van plakfolie overheen is gegaan.
Kijk dan even de video. Dit is kaal plaat materiaal wat met boutjes aan elkaar zit.

• mphilipp
JvS schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:00:
[...]
Dat vermogen is gebasseerd op het aantal aandelen dat ie heeft en de huidige beurswaarde. Het is dus een beetje een fictief plaatje. Misschien heeft ze recht op de helft van de aandelen die hij heeft, of hij koopt haar af voor een behoorlijk bedrag. Want heb je nu werkelijk $60mld nodig om van te leven? Is een paar honderd miljoen niet meer dan genoeg om als een vorst van te leven?
En volgens mij weet niemand of ie huwelijkse voorwaarden heeft (prenup). Toch? Of heeft ie dat een keer verklaard? Geen idee of zoiets openbaar is in de VS.

Maar goed, we gaan way off-topic... :+

• Tourniquet
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23:53

Tourniquet

Hiya, fellas!

World Citizen schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:27:
Het is een beetje een rare situatie die nieuwe silvere pijl van Elon.

Althans, Buiten onder een afdakje gebouwd door een watertoren fabrikant?

Zou het een ground test dingen zijn?

Meer info:

YouTube: SpaceX's Shiny Stainless Steel Starship

WC denk dat dit een stunt is.
Volgens Elon is het toch echt om mee te testen:

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• bottom line
vectormatic schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:57:
[...]

Geen idee, hij is inderdaad gruwelijk ongelukkig (en misschien heb ik em ook wel expres gedaan...) met de neiging in de ruimtevaart om van alles af te korten (ISS, F9, FH, BFR, BFS) ging ik maar even mee met de flow...

Iemand een beter voorstel?
Starship is toch gewoon S?
Super Heavy Starship is de volledige naam van de raket. Afkorting is dus SHS.
Zijn er anders andere 8 letterwoorden die worden afgekort? Aparte woorden afkorten, oke, maar toch geen 1 woord?

• RocketKoen
bottom line schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:56:
[...]

Starship is toch gewoon S?
Super Heavy Starship is de volledige naam van de raket. Afkorting is dus SHS.
Zijn er anders andere 8 letterwoorden die worden afgekort? Aparte woorden afkorten, oke, maar toch geen 1 woord?
Als Starship zo vaak gebruikt wordt, is het logischer om ieder starship een eigen naam te geven. Net als nu bij schepen normaal is. Of als vroeger bij de spaceshuttles.
Dan wordt het de USS Nervous Energy en de USS Determinist

TheS4ndm4n#1919

• YakuzA

YakuzA

RocketKoen schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:40:
[...]

Als Starship zo vaak gebruikt wordt, is het logischer om ieder starship een eigen naam te geven. Net als nu bij schepen normaal is. Of als vroeger bij de spaceshuttles.
Dan wordt het de USS Nervous Energy en de USS Determinist
SpaceX Starship
SXS :)

PSN

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Kwam deze tegenop Twitter, mooi overzichtje zo. Livestream hier.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

De lander en de rover van Chang'e-4 hebben een fotootje van elkaar gemaakt :)

'); DROP TABLE users;--

• World Citizen
Tourniquet schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Volgens Elon is het toch echt om mee te testen:

[Twitter]
[Twitter]
Klopt, maar hij kan nog wel eens grappig zijn. En Als ik naar de bouwlocatie kijk en hoe ze dat ding met hoogwerkers op elkaar hebben gezet en alles een beetje op de grond ligt kan ik me niet voorstellen dat dit geen halve grap is.

Wellicht stijgt het ding echt op voor een stunt, maar nee... als ik die bouwlocatie en werkzaamheden kijkt ligt dat zo ontzettend veel mijlen af van hoe dat normaal aangepakt word dat ik het niet geloof.

Als ik fout zit, ben ik de eerste die dat hier wil toegeven, maar ben eerlijk. De top van een raket op de buis zetten met een hoogwerker.... Nah...

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

World Citizen schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:01:
[...]

Klopt, maar hij kan nog wel eens grappig zijn. En Als ik naar de bouwlocatie kijk en hoe ze dat ding met hoogwerkers op elkaar hebben gezet en alles een beetje op de grond ligt kan ik me niet voorstellen dat dit geen halve grap is.

Wellicht stijgt het ding echt op voor een stunt, maar nee... als ik die bouwlocatie en werkzaamheden kijkt ligt dat zo ontzettend veel mijlen af van hoe dat normaal aangepakt word dat ik het niet geloof.

Als ik fout zit, ben ik de eerste die dat hier wil toegeven, maar ben eerlijk. De top van een raket op de buis zetten met een hoogwerker.... Nah...
Bedenk dat dit een hopper is zoals ze ook gebruikt hebben om te testen voor de Falcon 9, simpel bouwwerk, paar raketmotoren eronder. Dan eerst 1 meter omhoog, terug, volgende test 2 meter enz. Dat hebben ze in het verleden ook gedaan en daar heb je helemaal geen bijzondere hardware voor nodig. Blok beton op juiste positie en met juiste gewicht zo ook voldoen. Alleen nu kan je al wat ervaring op doen met de structuur en wat fit checks doen.

Deze raket zal dan ook nooit in orbit komen, tegen die tijd komt er een full scale versie van Starship. Zou Juni moeten zijn (Elon time).

matroosoft wijzigde deze reactie 11-01-2019 15:15 (9%)

• RocketKoen

TheS4ndm4n#1919

• coelho

coelho

VanTheManFan

Youtube blijft bufferen elke paar seconden

• franssie
  • Laatst online: 23:42

franssie

Save the albatross

Ah ligt dus niet aan mij, was al van alles aan het

deze lijkt stabieler? YouTube: IRIDIUM 8 INTO SPACE ( SpaceX Falcon 9 Iridium 8 Launch Mission )

franssie wijzigde deze reactie 11-01-2019 16:31 (57%)

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• RocketKoen
Hier geen problemen met de stream.

TheS4ndm4n#1919

• Erazzzer
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:26

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Begrijp ik dat ze een 3 engine burn landing gaan doen? Is die eigenlijk als eens gelukt?

Edit: nope, lijkt op 1 engine..

Erazzzer wijzigde deze reactie 11-01-2019 16:39 (16%)

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• RocketKoen
Erazzzer schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:37:
Begrijp ik dat ze een 3 engine burn landing gaan doen? Is die eigenlijk als eens gelukt?
De re-entry en de boost-back burn waren met 3 motoren. De landing volgens mij gewoon met 1

TheS4ndm4n#1919

• Intheweb
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21-03 12:53
Een paar sterke bewegingen van de First Stage, dacht even dat het weer mis ging maar wat is de FS1 toch een sterk staaltje techniek.

Doe maar een onsje meer...

• coelho

coelho

VanTheManFan

Intheweb schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:41:
Een paar sterke bewegingen van de First Stage, dacht even dat het weer mis ging maar wat is de FS1 toch een sterk staaltje techniek.
Die flinke beweging net voor het eind op 4.5km of zo was zoals ik het begreep op het moment dat er connectie was tussen droneship en stage 1. Ik stel me voor dat het eerste deel van de return geprogrammeerd is op een ongeveer lokatie en dat het laatste bijsturen is om op de exacte locatie uit te komen zodra deze doorgegeven wordt.

• Semyon
Een jaar geleden was er ook een US government shutdown. Dat hield toen de Falcon Heavy tegen.
Falcon Heavy Tests Grounded by Government Shutdown January 22, 2018

SpaceX will have to wait a bit longer to test its first Falcon Heavy rocket, as NASA and Air Force personnel stay home due to an ongoing U.S. government shutdown.
Waarom maakt het deze keer niet uit, aangezien de F9 gewoon vloog?

• franssie
  • Laatst online: 23:42

franssie

Save the albatross

Semyon schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:10:
Een jaar geleden was er ook een US government shutdown. Dat hield toen de Falcon Heavy tegen.

[...]

Misschien omdat Iridium een semi-zelfstandig bedrijf is en NASA niet? Gewoon mijn gokje.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• Semyon
franssie schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:45:
Misschien omdat Iridium een semi-zelfstandig bedrijf is en NASA niet? Gewoon mijn gokje.
Nee vorige jaar met de FH was er niet eens een payload. Het probleem was dat de nodige NASA support niet werkte.

• RocketKoen
Semyon schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:10:

[...]

FH was vanaf een NASA faciliteit (KSC). Iridium-8 van een Air Force basis (Vanderberg).
NASA wordt niet gezien als een kritieke overheidsdienst. Die is dus voor een groot deel dicht.
Het leger moet gewoon doorwerken.

TheS4ndm4n#1919

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 01:01

• mphilipp
[...]
De top van een raket op de buis zetten met een hoogwerker.... Nah...
Want het is pas een echte raket als je de onderdelen op elkaar zet met een dure special purpose machine? Is dat het? Wat is precies het verschil tussen een hoogwerker en een portaalkraan in het VAB?

Zoals anderen al -tig keer hebben aangegeven: dit is gewoon een hopper. Afmetingen kloppen ongeveer en het gewicht zal ook wel ok zijn. Het belangrijkste is momenteel kijken of het geheel werkt met die motoren; krijgen ze 'm de lucht in, wil ie landen etc. Daar heb je geen compleet afgewerkt geheel voor nodig. Vergelijk het met de 'mules' die de autoindustrie gebruikt. Een omgebouwd oud model om te kijken of het iets is.
Het ziet er niet uit, but it gets the job done.

• DRaakje
  • Niet online
Twee interessante linkjes. Over een russische telescoop die waar ze de controle kwijt van zijn en een filmpje van een presentatie over het 3d printen van een raket.

https://motherboard.vice....-its-only-space-telescope

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Kwam deze tegen op Reddit, informatief plaatje:

volledige grootte

• KipCurreh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 13:53

KipCurreh

Nightcrawler

In de tussentijd, de eerste zaadjes ontkiemen op de maan !

https://www.bbc.com/news/...bOUuPoBHl_bXAowWrG7-vZY30

Setup | Steam

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Puuurrfect

[...]

Dat ding is gewoon een grasshopper concept, niets meer. Ook de grasshopper zag eruit als het knip- en plakwerk was, maar kon verder prima opstijgen.

It takes two fools to argue.

Pagina: 1 ... 69 ... 74 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True