Ik denk dat de veiligheidseisen toen streng genoeg waren om de ramp met de Challenger te voorkomen. Dat er niemand de gevangenis voor is in gegaan verbaast me nog steeds. Pure criminele nalatigheid als je het mij vraagt.
Maar je hebt gelijk, men is strenger, maar je ziet bv aan de ramp met die kerncentrale in Fukushima dat er nog steeds idioten rondlopen die het niet zo nauw nemen met de veiligheid. Vooral niet als lucratieve contracten binnen handbereik zijn.
In de beginjaren waren ze aan beide kanten bereid er de kantjes af te lopen. Als de astronauten in de VS zelf niet hadden aangedrongen op een aantal wijzigingen en als de Apollo 1 niet in de fik was gegaan op het platorm, waren er meer doden gevallen tijdens missies.
En bij de Russen zijn er kosmonauten willens en wetens aan boord gegaan terwijl ze wisten dat het makkelijk fout kon gaan. Veel dingen gingen puur op geluk toevallig goed en een aantal dingen gingen toevallig fout. Ik zeg altijd maar dat een held een gek is waarbij het toevallig goed ging...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.