Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Hier 100% idem. Sommige mensen zijn gewoon prettig om naar te luisteren, hij is er duidelijk één van.Fly-guy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:36:
Ik blijf het een feest vinden om naar hem te luisteren. Ontdekt via kerbal, blijven hangen vanwege zijn andere video's.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Mooi dat ze geïnspireerd zijn door SpaceXOne of Chinese startups appears to be following in the footsteps of SpaceX as it has lately laid out its own project of reusable space launch system. Link Space, the country’s first private rocket company, has recently presented the design of its New Line 1 (also known as Xin Gan Xian 1) launch vehicle, which could compete with SpaceX’s Falcon 9 in the future.
Link Space uncovered the design and some basic technical parameters at a recent presentation. The images revealed to the public show that the first stage of the newly developed launcher could feature similar landing system that is used in SpaceX’s flagship reusable Falcon 9 booster.
“SpaceX is very cool and Falcon 9 is extremely great, we take SpaceX as our goal and guider, because there are too many advantages for us to learn,” Hu Zhenyu, founder and CEO of Link Space Aerospace Technology Inc., told Astrowatch.net.
Over de prijs werd het volgende gezegd:New Line 1 is a Small Launch Vehicle (SLV) designed for microsatellite and nanosatellite launches. It will be capable of sending up to about 440 lbs. (200 kilograms) into a Sun-synchronous orbit (SSO) of 155 to 342 miles (250 to 550 kilometers).
New Line 1 will be a 66-feet (20.1-meter) tall two-stage liquid rocket with a diameter of 5.9 feet (1.8 meters). With a mass of about 33 metric tons at liftoff, the launcher will have a takeoff thrust of about 400 kN. The first stage of the vehicle will consist of four liquid oxygen/kerosene engines with gas generator cycle. Each single booster will have a thrust of 100 kN.
The most important feature of the New Line 1 rocket will be obviously the reusability of its first stage, like in Falcon 9 boosters. This could greatly lower the cost of one single orbital launch.
Lancering staat voor 2020 gepland, alhoewel dat een heel optimistisch target is:“The launch price is about 30 million yuan ($4.5 million) for each launch (with a totally new rocket), and this rocket will have an enhanced version with increased takeoff weight. By reusing the first stage of the rocket, the launch price will be reduced to about 15 million yuan ($2.25 million),” Hu revealed.
While the New Line 1 rocket will have only one reusable stage, the company thinks big and aims to develop also a second stage that could be reused after landing. Although it is a long-term goal, Hu hopes that it could implemented in the successors of the company’s first launch vehicle.
“The first orbital flight of New Line 1 is planned in 2020, which is an optimistic estimation because we know it's hard, and we plan to develop most of the core technology all by ourselves, such as deep-variable-thrust liquid rocket engine, flight control system, landing systems and so on,” Hu noted.
YouTube: Atlas V NROL-42 Live Launch Broadcast
Sometimes you need to plan for coincidence
Adelaide zit op UTC+9,5 uur, presentatie is dus vrijdagochtend om 6:30-7:30 NL-tijd.14:00 - 15:00 GNF – Elon Musk Presentation Location: Adelaide Convention Centre – Halls A, B, C & D
Following up on his presentation at the last year's IAC in Guadalajara, Elon Musk, CEO and Founder of SpaceX, will give an update on his plans for "Making Humans a Multiplanetary Species".
Ook Lockheed Martin komt vrijdag met meer info over hun plannen voor Mars.
Zie ook PDF met het volledige programma van de conferentie.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Russia and US agree to co-operate on building first space station to orbit the moon
In het kort: ruimtestation in orbit rond de maan, vergelijkbaar met het ISS. NASA gaat de boel leiden.
Maar ook: "The partners intend to develop international technical standards which will be used later, in particular to create a space station in lunar orbit":...klinkt alsof het vooralsnog enkel een standaardisatiecommissie is en zal het daadwerkelijke uitvoerende werk nog afgesproken moeten worden. Standaarden bedenken kosten niets en ik gok dat er nog geen budget is voor een daadwerkelijke maan-ISS.
Making Life Multiplanetary |
| This week at the International Astronautical Congress (IAC) in Adelaide, Australia, SpaceX CEO and Lead Designer Elon Musk will provide an update to his 2016 presentation regarding the long-term technical challenges that need to be solved to support the creation of a permanent, self-sustaining human presence on Mars. Live: vrijdag 29 september om 06:30 |
Ik weet niet of je ooit standaardisatieprocessen van dichtbij hebt gezien?vanaalten schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:42:
Weet niet of deze al langs is gekomen:
Russia and US agree to co-operate on building first space station to orbit the moon
In het kort: ruimtestation in orbit rond de maan, vergelijkbaar met het ISS. NASA gaat de boel leiden.
Maar ook: "The partners intend to develop international technical standards which will be used later, in particular to create a space station in lunar orbit":...klinkt alsof het vooralsnog enkel een standaardisatiecommissie is en zal het daadwerkelijke uitvoerende werk nog afgesproken moeten worden. Standaarden bedenken kosten niets en ik gok dat er nog geen budget is voor een daadwerkelijke maan-ISS.
In principe is dit absoluut toe te juichen dat ze samen op pad gaan - let's see where the money is.
[ Voor 4% gewijzigd door Garyu op 28-09-2017 13:10 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Je hebt gelijk. Ik had moeten schrijven "kost niets vergeleken met het daadwerkelijk uitvoeren van een ruimtestation-missie".Garyu schreef op donderdag 28 september 2017 @ 13:09:
[...]
Ik weet niet of je ooit standaardisatieprocessen van dichtbij hebt gezien?Over het algemeen is dat alles-behalve gratis (in de vorm van flinke hoeveelheden manuren).
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

https://www.instagram.com/p/BZm88uhg1yN/
Geen idee wat we hiermee moeten, wellicht dat we binnenkort meer te horen krijgen?
Verwijderd
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=E4FY894HyF8]XWB schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:49:
Musk heeft ook een plaatje van een maanbasis op Instagram gegooid:
[afbeelding]
https://www.instagram.com/p/BZm88uhg1yN/
Geen idee wat we hiermee moeten, wellicht dat we binnenkort meer te horen krijgen?
Maan-missies @ 30 minuten
Technisch haalbaar is het misschien wel, maar laten we de Concorde alsjeblieft niet vergeten. Technisch heel indrukwekkend, commercieel een drama. Bedenk ook de stiptheid van de gemiddelde raketlancering. Beetje slecht weer? Vlucht een dag vertraagd. Het probleem is namelijk helemaal niet de vlucht zelf, maar alles wat daarvoor en daarna gebeurt. Security, boarding (met een boot naar een landing site, boarden zelf, aftellen en wachten tot 'go', na de landing veilig en wel weer uitstappen en met de boot naar het centrum van de stad, daar gaat heel veel tijd verloren). Als je dat niet héél efficient kan vormgeven, ga je netto niet heel tijd winnen.franssie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:35:
Lijkt mij haalbaarder en zinvoller dan als dat Mars gedoe. (al lijkt de Singapore - Hong Kong vlucht die ze noemen mij nou niet zo rendabel). 30 minuten ipv drie en een half uur?
De netto-tijdswinst die hier te halen is, valt in het niet tegen de totale kosten, zeker als je daar nog de milieukosten (geluid, uitstoot, ..) van raketlanceringen bij in rekent. Nee, ik zie dit de komende 50 jaar nog niet gebeuren.
Leuke CGI, en goede manier om met wéér een nieuwe visie investeerders aan te trekken, maar ik heb niet het gevoel dat hier nu heel veel achter zit.
[ Voor 33% gewijzigd door Garyu op 29-09-2017 10:07 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Wow, goedemorgen
SpaceX had altijd bijzonder weinig interesse in de maan, maar dat lijkt nu te gaan veranderen:
Hopelijk neemt SpaceX niet teveel hooi op de vork.Not much more is known about these Moon base plans, but the idea alone is a big change for Musk’s vision. The SpaceX CEO has long been a staunch supporter of colonizing Mars and not the Moon. In a paper about his colonization plans, he wrote: “We could conceivably go to our Moon, and I actually have nothing against going to the Moon, but I think it is challenging to become multi-planetary on the Moon because it is much smaller than a planet.” Conceivably, Musk has changed his mind on that now.
That may have to do with pressure from the Trump administration and the space community at large. Vice President Mike Pence has hinted that the new administration may call for a return to the Moon. And numerous space agencies — including Russia, China, and the European Space Agency — are interested in missions to the Moon, as well as a number of companies from the private sector. By showcasing how his rocket could be used for a Moon mission, he may have an easier time selling the idea to potential customers.
Verwijderd
Wel, de eerste missie met BFR naar Mars in 2022 (cargo) en in 2024 met bemanning, lijkt me niet echt prio geven aan de maan. Het plan is nog net zo crazy als het was. Ze geven alleen aan dat het mogelijk is om naar de maan te gaan en terug te keren en dat voor zulke missies in-situ brandstofproductie nodig is op de maan.rik86 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 10:18:
is 't niet eerder een vorm van terugschalen, als ze prio aan de maan geven ipv mars?
https://twitter.com/SpaceX/status/913634039545847808
Het eerste wat ik nu denk is: we proberen met z'n allen de CO2 uitstoot te verlagen ivm de opwarming en dan komt SpaceX (Musk, of all people) met het idee om met raketten om de Aarde te gaan vliegen. Als ze dat met de huidige raketten willen doen, dan gaat die CO2 vermindering er niet in zitten. Ik neem aan dat zo'n raket in een half uur meer verbruikt dan een airliner in een paar uur, of heb ik dit mis?
Voor zover ik weet gebruikt SpaceX brandstof met kerosine als basis, fossiel dus. Wellicht dat ze voor dit soort vluchten willen overstappen naar zuurstof/waterstof als brandstof? (aanemende dat dan die brandstoffen wel duurzaam worden geproduceerd)
Maan verhaal vind ik alleen maar logische klinken. meerder landen/organisatisch beginnen te roepen dat ze weer naar de maan willen. de Chinezen hebben er een compleet programma voor opgezet. Daarvoor moet vracht getransporteert worden. Musk wil met zijn BFR best vrachtwagen chauffeur spelen. levert alleen maar extra geld op.
De BFR gebruikt methaan (CH4) als brandstof. Bij verbranding van methaan komt er inderdaad CO2 vrij, maar methaan kun je wel synthetiseren uit... CO2 en waterstof (wat je kunt produceren uit water + energie). Dit is de Sabatier reactie. Als het methaan dus geproduceerd wordt uit CO2 uit de lucht en bijv. zonne-energie, kun je de BFR "CO2 neutraal" laten vliegen.almightyarjen schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:45:
[...]
Het eerste wat ik nu denk is: we proberen met z'n allen de CO2 uitstoot te verlagen ivm de opwarming en dan komt SpaceX (Musk, of all people) met het idee om met raketten om de Aarde te gaan vliegen. Als ze dat met de huidige raketten willen doen, dan gaat die CO2 vermindering er niet in zitten. Ik neem aan dat zo'n raket in een half uur meer verbruikt dan een airliner in een paar uur, of heb ik dit mis?
Voor zover ik weet gebruikt SpaceX brandstof met kerosine als basis, fossiel dus. Wellicht dat ze voor dit soort vluchten willen overstappen naar zuurstof/waterstof als brandstof? (aanemende dat dan die brandstoffen wel duurzaam worden geproduceerd)
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Alleen maar goed toch, dat wil zeggen dat de development fase bijna afgerond is. Als dat ding al in 2022 op Mars moet landen kan SpaceX niet lang meer wachten met daadwerkelijk bouwen.Elve1984 schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:05:
Ik vond het vooral opvallend om te lezen dat ze over 6 tot 12 maanden willen beginnen met de bouw van de eerste BFR.
Korte video:SpaceX has completed over 1,200 seconds of firing across 42 main Raptor engine tests.
https://twitter.com/SpaceX/status/913625659947106304
https://m.srf.ch/news/pan...loten-filmen-raumschiff-2
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
BEAM werd in 2016 gelanceerd als testmodule voor 'expandable' modules en zou eigenlijk dus maar twee jaar aangekoppeld blijven. Maar dat kan nu dus oplopen tot 5-7 jaar. Als dat geen goede tekenen zijn dat je technologie werkt dan weet ik het ook niet meer
https://www.nasa.gov/feat...ternational-space-station
''Aiming for two rocket landings in 48 hours this weekend''
https://www.instagram.com/p/BZzchfKg07f/
En in ander nieuws: vandaag is viering van 60 jaar ruimtevaart
[ Voor 41% gewijzigd door PJ. op 04-10-2017 15:48 ]
https://mars.jpl.nasa.gov...e/send-your-name/insight/
Inmiddels is de SES-11 lancering uitgesteld tot woensdag- op donderdagnacht 00:53u.PJ. schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:51:
Musk op Instagram:
''Aiming for two rocket landings in 48 hours this weekend''
https://www.instagram.com/p/BZzchfKg07f/
En in ander nieuws: vandaag is viering van 60 jaar ruimtevaartLancering Sputnik was op 4 oktober 1957.
[video]
Daarmee is de eerstvolgende lancering de Iridium-3 a.s. maandag 15:06u.
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch 10 satellites for the Iridium next mobile communications fleet.
Live: http://www.spacex.com/webcast
Volgens deze site met lanceerschema's zijn er nog twee lanceringen die dag:
https://spaceflightnow.com/launch-schedule/
IRIDIUM-3 MISSION |
| SpaceX is targeting launch of Iridium-3 from Space Launch Complex 4E (SLC-4E) at Vandenberg Air Force Base in California. The instantaneous launch window is at 5:37 a.m. PDT, or 12:37 UTC on Monday, October 9. The satellites will begin deployment about an hour after launch. A backup launch opportunity opens at 5:31 a.m. PDT, or 12:31 UTC on Tuesday, October 10. Following stage separation, the first stage of Falcon 9 will attempt a landing on the “Just Read the Instructions” droneship that will be stationed in the Pacific Ocean. You can watch the live webcast below and find more information about the mission in our press kit. Live: Maandag 9 oktober om 14:37 |
We gingen gisteren ‘gewoon’ naar Space Expo en hadden dus de hele aankondiging van de open dag gemistSpooksel schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:48:
Zijn er nog tweakers bij de ESA ESTEC open dag geweest gisteren?Ik ben zelf dit jaar niet gegaan, maar denk dat het vorig jaar zeker wel weer eens tijd wordt... te lang geleden alweer.
Het leek er erg druk en er waren geen kaarten beschikbaar aan de poort. We zijn daarom gewoon zoals gepland naar Space Expo gegaan, waar we wonder boven wonder heel lang de enige bezoekers waren. Wat later werd het drukker, maar goed.
Sometimes you need to plan for coincidence
Half uurtjeSemyon schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 23:49:
IRIDIUM-3 MISSIONSpaceX is targeting launch of Iridium-3 from Space Launch Complex 4E (SLC-4E) at Vandenberg Air Force Base in California. The instantaneous launch window is at 5:37 a.m. PDT, or 12:37 UTC on Monday, October 9. The satellites will begin deployment about an hour after launch. A backup launch opportunity opens at 5:31 a.m. PDT, or 12:31 UTC on Tuesday, October 10.
Following stage separation, the first stage of Falcon 9 will attempt a landing on the “Just Read the Instructions” droneship that will be stationed in the Pacific Ocean. You can watch the live webcast below and find more information about the mission in our press kit.
Live: Maandag 9 oktober om 14:37[video]
Yes, ik was er. Vond het iets tegenvallen eerlijk gezegd, het was duidelijk allemaal erg gericht op het interesseren van jonge mensen in ruimtevaart. Wat mij betreft iets te veel kids en André Kuipers (al is het volgens mij een prima vent met een goed verhaalSpooksel schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:48:
Zijn er nog tweakers bij de ESA ESTEC open dag geweest gisteren?Ik ben zelf dit jaar niet gegaan, maar denk dat het vorig jaar zeker wel weer eens tijd wordt... te lang geleden alweer.
"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
Edit: maar wel genoeg om te zien dat de landing gelukt is.
[ Voor 36% gewijzigd door Vihaio op 09-10-2017 14:45 ]
"What day is it?" asked Pooh. "It's today" squeaked Piglet. "My favorite day" said Pooh.
Lancering in west of zuidwest richting. Zie je niet vaak.
En weer gewoon geland. Of het een lijnvlucht is.
De live beelden komen terug op T +51, tot die tijd deze graphics van de aardeRockabilly_1991 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:49:
Ik heb geen geluid bij de stream, alleen voor beeld zet ik de stream al aan. Maar blijven ze nu live tot de deploys van de satellieten?
Ja top, de YT stream gaat dus niet offlinecoelho schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:51:
[...]
De live beelden komen terug op T +51, tot die tijd deze graphics van de aarde
Lijkt bijna op een IR camera of in ieder geval een camera in nacht mode (zonder IR filter). Landing is spot on. Rustige zee.. ? Je kan niet goed zien of ie ver door z'n crushing deel van z'n poten is doorgezakt (indicatie voor hoge landing snelheid of onrustige zee).
[ Voor 18% gewijzigd door loekf2 op 09-10-2017 14:59 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
En dan woensdag de lancering van een "preflown" eerste trap. Is dit niet de derde vlucht waarbij een eerste trap voor de tweede keer vliegt? Ik ben benieuwd wanneer we de eerste derde vlucht van een eerste trap gaan zien, en ook wanneer we de eerste tweede vlucht van een tweede trap gaan zien
Volgens mij was juist de 1st stage van vandaag al eerder gevlogen. Er zaten aluminium flaps op ipv de nieuwe titanium versie.JeroenH schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:32:
Dat ging weer erg goed. Inmiddels bijna onvoorstelbaar dat eerste trappen weggooien de norm was/is.
En dan woensdag de lancering van een "preflown" eerste trap. Is dit niet de derde vlucht waarbij een eerste trap voor de tweede keer vliegt? Ik ben benieuwd wanneer we de eerste derde vlucht van een eerste trap gaan zien, en ook wanneer we de eerste tweede vlucht van een tweede trap gaan zien
Volgens mij niet. Als ik wikipedia (geen 100% garantie voor correctheid, ik weet het) check, staat daar dat de lancering van komende woensdag de derde keer is dat een preflown booster gebruikt wordt. Bij de lancering van vandaag staat niets over hergebruikt zijn.coelho schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:34:
[...]
Volgens mij was juist de 1st stage van vandaag al eerder gevlogen. Er zaten aluminium flaps op ipv de nieuwe titanium versie.
Wellicht hadden ze dan nog een oude core liggen of een setje aluminium fins overJeroenH schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:37:
[...]
Volgens mij niet. Als ik wikipedia (geen 100% garantie voor correctheid, ik weet het) check, staat daar dat de lancering van komende woensdag de derde keer is dat een preflown booster gebruikt wordt. Bij de lancering van vandaag staat niets over hergebruikt zijn.
Wat ik op de SpaceX reddit kan vinden is dit geen 'reflown' booster zoals JeroenH ook al aangeeft. Die van komende woensdag is inderdaad wel eentje die al gevlogen heeft.coelho schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:34:
[...]
Volgens mij was juist de 1st stage van vandaag al eerder gevlogen. Er zaten aluminium flaps op ipv de nieuwe titanium versie.
Steam: Grim
Zoals gezegd baseerde ik mijn vermoeden op de aluminium fins, die specifiek werden genoemd in de live broadcast.Grim schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:45:
[...]
Wat ik op de SpaceX reddit kan vinden is dit geen 'reflown' booster zoals JeroenH ook al aangeeft. Die van komende woensdag is inderdaad wel eentje die al gevlogen heeft.
Grim schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:45:
[...]
Wat ik op de SpaceX reddit kan vinden is dit geen 'reflown' booster zoals JeroenH ook al aangeeft. Die van komende woensdag is inderdaad wel eentje die al gevlogen heeft.
JeroenH schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:37:
[...]
Volgens mij niet. Als ik wikipedia (geen 100% garantie voor correctheid, ik weet het) check, staat daar dat de lancering van komende woensdag de derde keer is dat een preflown booster gebruikt wordt. Bij de lancering van vandaag staat niets over hergebruikt zijn.
Op spaceflightnow.com stond dat dit ook al een gebruikte was. Echter kan ik het nu niet meer terug halen van de site.coelho schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:47:
[...]
Zoals gezegd baseerde ik mijn vermoeden op de aluminium fins, die specifiek werden genoemd in de live broadcast.
Verwijderd
Als er '.2' achter een core serienummer staat is het dus het 'flight-proven booster'. Was voor deze missie dus niet het geval.
Waar staat de .1 voor?Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:01:
Hier het ultieme en correcte SpaceX manifest: http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=43418.0
Als er '.2' achter een core serienummer staat is het dus het 'flight-proven booster'. Was voor deze missie dus niet het geval.
Verwijderd
De .1 is als de booster voor het eerst 'flight proven' is. .2 is al voor de 3 keer gevlogen dus.
Edit: Nee, lijkt me niet eigenlijk. SES-10 was bijvoorbeeld een Booster hervlogen van CRS-8, die toen nieuw was. Maar bij SES-10 staat toch 1021.2 ...
Edit: Boosters krijgen een .1 krijgen als ze voor het eerst hervlogen worden. De .2 is dan de eerste 'flight-proven' vlucht van die booster.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2017 19:47 ]
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
ECHOSTAR 105/SES-11 MISSION |
| SpaceX is targeting launch of EchoStar 105/SES-11 from Launch Complex 39A (LC-39A) at NASA’s Kennedy Space Center, Florida. The two-hour launch window opens on Wednesday, October 11 at 6:53 p.m. EDT, or 22:53 UTC. A two-hour backup launch window opens on Thursday, October 12 at 6:53 p.m. EDT, or 22:53 UTC. The satellite will be deployed approximately 36 minutes after liftoff. Falcon 9’s first stage for the EchoStar 105/SES-11 mission previously supported SpaceX’s 10th resupply mission to the International Space Station (CRS-10) in February of this year. Following stage separation, Falcon 9’s first stage will attempt a landing on the “Of Course I Still Love You” droneship, which will be stationed in the Atlantic Ocean. You can watch the launch live below and find more information about the mission in our press kit. Live: Woensdag 12 oktober om 00:37 |
[ Voor 0% gewijzigd door Semyon op 11-10-2017 13:31 . Reden: Tijd update met dank aan spooksel ]
Fixed that for youSemyon schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 11:11:
Live: Woensdag 11 oktober om 23:37 Donderdag 12 oktober om 00:37
edit: dat betreft de tweede lanceer kans.
[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 11-10-2017 13:05 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het backup window opent op donderdag om 22:53, dus vrijdag 00:53 CEST.
Waar jullie die xx:37 vandaan halen is me een raadsel
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
De webcasts starten meestal ong 15min van tevorenFlotter schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:09:
Waar jullie die xx:37 vandaan halen is me een raadsel
ECHOSTAR 105/SES-11 MISSION | ||||||||||||||||||||||||||||||
| SpaceX is targeting launch of EchoStar 105/SES-11 from Launch Complex 39A (LC-39A) at NASA’s Kennedy Space Center, Florida. The two-hour launch window opens on Wednesday, October 11 at 6:53 p.m. EDT, or 22:53 UTC. A two-hour backup launch window opens on Thursday, October 12 at 6:53 p.m. EDT, or 22:53 UTC. The satellite will be deployed approximately 36 minutes after liftoff. Falcon 9’s first stage for the EchoStar 105/SES-11 mission previously supported SpaceX’s 10th resupply mission to the International Space Station (CRS-10) in February of this year. Following stage separation, Falcon 9’s first stage will attempt a landing on the “Of Course I Still Love You” droneship, which will be stationed in the Atlantic Ocean. ![]() You can watch the launch live below and find more information about the mission in our press kit. Bijzonderheden
| ||||||||||||||||||||||||||||||
Sorry jongens maar dit is en blijft voorlopig mijn ding.
Ik vermoed dat een tweede reflight pas met een Block V first stage zal gebeuren.JeroenH schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:32:
Nog 2,5 uurtjes.
En weer een geslaagde lancering / landing. Bam!
Ik neem aan dat je het hebt over de lancering van eergisteren? Over goed drie kwartier gaat er weer eenJeroenH schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 23:48:
Ik was wat later terug van het ophalen van mijn vrouw van schiphol - kom ik thuis, val ik in de livestream bij T-47 seconden. Nice
En weer een geslaagde lancering / landing. Bam!
edit:/ weer terug naar de raket
[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 12-10-2017 00:51 ]
edit:
Oh, gelukkig toch wel!
[ Voor 26% gewijzigd door zetje01 op 12-10-2017 01:02 ]
Er was deze keer ook geen boostback burn, zou dat er iets mee te maken hebben?
[ Voor 15% gewijzigd door Compizfox op 12-10-2017 01:08 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
OMG, heb ik met mijn moeie hoofd gewoon de lancering van gisteren terug zitten kijken?coelho schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 00:08:
Ik neem aan dat je het hebt over de lancering van eergisteren? Over goed drie kwartier gaat er weer een
In other news: ik zie dat er zogenaamde "originele" foto's van o.a. de Apollo-missies geveild gaan worden. Onder andere de bekende platen van Buzz Aldrin op de maan (met reflectie van de LM in zijn vizier) en dé blue marble foto. De verwachte opbrengst vind ik nogal laag eigenlijk.
Progress MS-07 live video op NASA TV, launch Time: 9:32:03 UTC
[ Voor 11% gewijzigd door ANdrode op 12-10-2017 11:16 ]
https://www.bloomberg.com/graphics/2017-spacex-launches/
Met nog 2.5 maand te gaan zouden ze zomaar eens een clean sweep kunnen halen in 2017, met alleen maar succesvolle lanceringen en landingen.JeroenH schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 11:26:
Dit schema wordt nog altijd bijgehouden, leuk om te zien:
https://www.bloomberg.com/graphics/2017-spacex-launches/
Hoho de Heavy komt nog en dat beloofd spektakel te wordencoelho schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:34:
[...]
Met nog 2.5 maand te gaan zouden ze zomaar eens een clean sweep kunnen halen in 2017, met alleen maar succesvolle lanceringen en landingen.
Maar goed het laatste jaar dat alle lanceringen succesvol waren, was 2014 met maar 6 lanceringen in tegenstelling tot ongeveer 20 dit jaar. Een jaar waarin alle lanceringen en gepoogde landingen goed gingen is nog niet voor gekomen. Ik ben benieuwd!
Al wordt die om 3 uur 's nachts gelanceerd, dan nog ga ik daar voor opblijvenTheByteBoy schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:28:
[...]
Hoho de Heavy komt nog en dat beloofd spektakel te worden.
Maar goed het laatste jaar dat alle lanceringen succesvol waren, was 2014 met maar 6 lanceringen in tegenstelling tot ongeveer 20 dit jaar. Een jaar waarin alle lanceringen en gepoogde landingen goed gingen is nog niet voor gekomen. Ik ben benieuwd!
Verwijderd
Zeer onwaarschijnlijk dit jaar. Er staat deze maand nog een Falcon-9 missie geplanned vanaf LC-39 (Koreasat 5a op 30 Oktober), ofwel SLC-40 is nog steeds niet klaar. Sterker nog, er staat nog helemaal niets hard in het manifest voor SLC-40... Nadat de 'gewone' Falcon 9 missies weer vanaf SLC-40 gaan, moet LC-39 nog verder aangepast worden voor Falcon Heavy (aantal maanden). Falcon-Heavy gaat dus op z'n vroegst laat in December worden of volgend jaar...TheByteBoy schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:28:
[...]
Hoho de Heavy komt nog en dat beloofd spektakel te worden.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2017 16:51 ]
Ik ook, maar net zoals Shadow twijfel ik sterk aan een lancering dit jaar.coelho schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 16:42:
[...]
Al wordt die om 3 uur 's nachts gelanceerd, dan nog ga ik daar voor opblijven
Dan wordt de kans op een flawless record dit jaar wel groterJeroenH schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:13:
[...]
Ik ook, maar net zoals Shadow twijfel ik sterk aan een lancering dit jaar.
Dus de 4e vluchtzetje01 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 22:02:
@Osiris Het is de derde hervlucht van een first stage.
Nog 2,5 uurtjes.
Verwijderd
Er heeft nog nooit een eerste-trap vaker dan 2x gevlogen. Er hebben nu 3 (verschillende!) eerste-trappen 2x gevlogen (dus hebben 1 hervlucht elk gemaakt)
Launch timer:
Geen launch.