franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 6% gewijzigd door Playa del C. op 20-04-2023 15:20 ]
NASA heeft geen livestream, je zal NasaSpaceFlight bedoelen denk ik? Die zijn niet verbonden aan NASA oid.Playa del C. schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:20:
Loopt de livestream van SpaceX 30 seconden achter op die van NASA?
Ja klopt. Excuus. Maar die loopt bij mij 30 seconden voor op de officiële stream van SpaceX.Matomatisch schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:22:
[...]
NASA heeft geen livestream, je zal NasaSpaceFlight bedoelen denk ik? Die zijn niet verbonden aan NASA oid.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Ach ja, geluid zacht en genieten zometeen.
RussenMarc H schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:24:
iemand die denkt dat het fout gaat? en zo ja, wat gaat er fout?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik weet niet wat, maar het zal vast de schuld van de rabobank zijnMarc H schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:24:
iemand die denkt dat het fout gaat? en zo ja, wat gaat er fout?
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik was gisteren nog aan mijn zoon aan het tonen hoe dat ding nog eens de helft hoger is dan onze kathedraal hier. Als je daar naast staat, kun je je eigenlijk die raket bijna niet inbeelden.
Misschien bereiken ze het journaal wel met een breaking newsMartinspire schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:30:
Bij dit soort dingen heb ik altijd "gooi maar gewoon de lucht in, dan heb je in ieder geval nog wat bereikt vandaag"
[ Voor 5% gewijzigd door Robbie T op 20-04-2023 15:32 ]
Dat is condens!Robbie T schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:32:
Ik ben echt een noob in de ruimtevaart maar ik heb de stream sinds een uurtje aan staan ongeveer en zie al vanaf dat moment allerlei rook, wat is dat? Stikstof?
Van stikstof, maar wat koelen ze dan?
Maar nu de telling stop is gezet is hij weer naar huis aan het racen rijden.
grotendeels wel. ook atmosferisch vocht wat aanvriest op de koude stalen huid van de raketRobbie T schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:32:
Ik ben echt een noob in de ruimtevaart maar ik heb de stream sinds een uurtje aan staan ongeveer en zie al vanaf dat moment allerlei rook, wat is dat? Stikstof?
member of Los Alcoholicos ban dhmo
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Dat heb ik ooit ook eens meegemaakt.Twixie schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:30:
[...]
Ik was gisteren nog aan mijn zoon aan het tonen hoe dat ding nog eens de helft hoger is dan onze kathedraal hier. Als je daar naast staat, kun je je eigenlijk die raket bijna niet inbeelden.
Als je de rembrandt toren in amsterdam kent, dan sta je ook zo te kijken als je dan hoort dat de piramide van cheops een paar meter groter is.
ontopic: HIJ GAAT
Weer uitgezet dacht ikMarc H schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:34:
idd, bizar. 3 motoren niet gestart
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 50% gewijzigd door AW_Bos op 20-04-2023 15:36 ]
Signatures zijn voor boomers.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Nope, altitude gaat ook omlaag.Quad schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:37:
Het lijkt niet goed te gaan? Maar misschien gezichtsbedrog?
Edit: en plof
[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 20-04-2023 15:37 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
[ Voor 15% gewijzigd door jpiwf op 20-04-2023 15:39 ]
Ik vraag mijn schoonmoeder even
Ben benieuwd wat de reden was waarom ze niet konden scheiden.
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
per aspera ad astra
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Liftoff of Starship! pic.twitter.com/4t8mRP37Gp
— SpaceX (@SpaceX) 20 april 2023
Filmpje van de liftoff
Ja denk dat de toren wel wat onderdeeltjes kwijt is geraakt.Puddi Puddin schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:40:
Ik meende dat ik wat onderdelen zag vliegen bij launch?
Maar hopelijk was het alleen maar beton/pad of andere troep op de grond.
zeker, stage 0 zal niet meteen bruikbaar zijn. Voor m'n gevoel bleef hij ook best lang op de OLM staan na de ontsteking.Puddi Puddin schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:40:
Ik meende dat ik wat onderdelen zag vliegen bij launch?
[URL=. "https://tweakers.net/i/SRNQGQaRJlBuxP4afjNNmvKf_sY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yn2XqoMjFIPYZXnOyC2TWOjZ.jpg?f=user_large",,"1"]
[/URL]
[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 20-04-2023 15:42 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
De motoren worden 8 seconden voor lift-off al gestartErazzzer schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:41:
Ik vond het wel eng hoe lang het duurde voordat hij het pad verliet. Ik dacht daar al dat het boem zou worden
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
jpiwf schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:41:
[...]
zeker, stage 0 zal niet meteen bruikbaar zijn. Voor m'n gevoel bleef hij ook best lang op de OLM staan na de ontsteking.
Starship zou ongeveer 8 seconden blijven staan na ontsteking zodat de motoren kracht konden opbouwen.Erazzzer schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:41:
Ik vond het wel eng hoe lang het duurde voordat hij het pad verliet. Ik dacht daar al dat het boem zou worden
Wil je daar nu wel in de buurt staan?
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Die liggen ondertussen in de oceaan en nee, daar wil je dan niet varenQuad schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:43:
Leekvraag: Waar zijn nu al die onderdelen van na de plof?
[ Voor 7% gewijzigd door Danielson op 20-04-2023 15:44 ]
NeeQuad schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:43:
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dit is vergelijkbaar met een Ariane 5 trouwens, ok dat is maar 1 motor, maar die wordt op T-0 gestart en moet daarna op full power komen. Op T+7 vertrekt hij dan ook echt.SnowDude schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:43:
[...]
De motoren worden 8 seconden voor lift-off al gestart
Ze gingen juist over water vanwege dit scenario. De coast guard hield een gebied voor ze vrij van schepen.Quad schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:43:
Leekvraag: Waar zijn nu al die onderdelen van na de plof?
Ben bang dat er weinig beelden zijn na de explosieAW_Bos schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:46:
Gaan we nog meer beelden te zien krijgen van de landing?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Of mis ik nu iets wat enorm speciaal en bijzonder is dat deze raket wel had wat anderen niet hadden?
Welke landing?AW_Bos schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:46:
Of bedoel je de onderdelen regen?
Wat voor wide-angle lens wil je daarvoor gebruiken aangezien alles vanaf 33 km hoogte in stukjes naar beneden komt?AW_Bos schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:46:
Ja, je mist heel wat: dit is een prototype die ze eigenlijk net zo goed niet hadden hoeven te lanceren, aangezien er alweer een tig aantal betere opgesteld staan. Dit was gewoon een testvlucht en verre van een blamage.Martinspire schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:46:
Of mis ik nu iets wat enorm speciaal en bijzonder is dat deze raket wel had wat anderen niet hadden?
Oh en de vergelijking met de jaren '60 gaat ook volledig mank omdat dit een compleet ander principe van een raket is.
[ Voor 50% gewijzigd door Osiris op 20-04-2023 15:49 ]
groter en volledig reusable?Martinspire schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:46:
Ik moet zeggen dat ik er wel meer van had verwacht. Sure groter en alles, maar ik had verwacht dat de techniek toch al wel wat verder zou zijn en vooral ook betrouwbaarder. Dat die motoren aan het begin al niet goed werken is toch wel een blamage. Je zag al brokstukken vliegen voordat ie uberhaupt de lucht in ging. Dat lijkt me gewoon duidelijk een ontwerpfout. Verder dat die stage niet los laat en dat ie daarna gaat tollen is ook wel amateurwerk imo. Maar eigenlijk hebben we sinds de jaren 60 nog niet echt veel progressie gemaakt als je dit zo ziet. Terwijl de techniek om materialen te ontwikkelen en maken toch wel een stuk gedetailleerder kan.
Ik dacht dat Ome Elon wel van alles in huis hadOsiris schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:47:
[...]
Wat voor wide-angle lens wil je daarvoor gebruiken aangezien alles vanaf 33 km hoogte in stukjes naar beneden komt?
Launch timer:
Geen launch.
:strip_exif()/f/image/cc3DZYZCsqOIPohJeIjGJsWR.jpg?f=fotoalbum_large)