😆 - Denk ook eens om ;)
3 maal is shipwrecked scheepsrecht!
[ Voor 20% gewijzigd door SmiGueL op 04-03-2021 00:26 ]
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Bensimpel
Positieve meneer
Soort toren van pisa nu haha!
😆 - Denk ook eens om ;)
[J|O|R] <- .signature.gz
Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Insane dit.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
20th century foxBolk schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:23:
Wie heeft dit bedacht? Serieus waar kijken we naar
Insane dit.
I made this
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Bensimpel
Positieve meneer
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Vrij duidelijke bounce inderdaad, zeker op de officiele stream kan het goed zien. De landingspoten waren er wel.Spooksel schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:27:
Hij bounced? Of ligt dat aan mij?
[ Voor 10% gewijzigd door DRaakje op 04-03-2021 00:29 ]
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Nope.TwOkkie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:23:
Nog een keertje!!!
[J|O|R] <- .signature.gz
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Bensimpel
Positieve meneer
Starship prototype ontploft na landing!
😆 - Denk ook eens om ;)
[ Voor 5% gewijzigd door Waaj op 04-03-2021 00:31 ]
Motor viel op het einde uit, dus kwam te hard neer, en daardoor inderdaad dat hij omhoog gaat.Spooksel schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:27:
Hij bounced? Of ligt dat aan mij?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Volgens mij net de tijd dat de druk in de pijp helemaal weg is vanaf dat de computer het contact-signaal binnen krijgt...bottom line schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:31:
[...]
Motor viel op het einde uit, dus kwam te hard neer, en daardoor inderdaad dat hij omhoog gaat.
You are in a maze of little twisting passages, all different.
"Starship SN10 landed on the landing zone; then burned off the excess propellant in a rapid fashion."
Edit:
Het statusbalkje links is nu ook met een regel uitgebreid:
* Beach Clearing
[...]
* Launch
* Landing
* Vehicle Safing
* Or Not
[ Voor 38% gewijzigd door TwOkkie op 04-03-2021 00:49 ]
[J|O|R] <- .signature.gz
Ze hadden al besloten hem te slopen, en detanken en veilig stellen duurt te lang.Beatz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:43:
[Afbeelding]
Vind sn10 ook echt op de grond staan...zie geen poten of iets...dus teveel druk uiteindelijk? Of toch op afstand laten klappen? Dat het te gevaarlijk is om te ruimen?
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Er zal wel een lek zijn ontstaan door de harde schok
Ja klopt ze zitten in het midden ...dat waren die witte/zwarte vlakjes op Starship. Maar misschien hadden ze nog iets dat ze zeggen onderaan ook maar goed dat is speculatie maar wel super vet dat het gelukt is met landen tot de 'rapid unscheduled disassembly'bottom line schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:44:
Volgens mij niet op afstand. Anders zagen we een ontploffing in het midden ontstaan, en niet onderaan bij de raptors.
Het laatste stukje deed hij op maar 1 Raptor. Volgens mij was landen met 2 Raptors de bedoeling maar is er vrij snel na het geplande uitschakelen van een van de Raptors er nog een ongepland uitgevallen. Zou me niets verbazen als hij daardoor bij de landing door z'n poten is gezakt.Beatz schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:43:
[Afbeelding]
Vind sn10 ook echt op de grond staan...zie geen poten of iets...dus teveel druk uiteindelijk? Of toch op afstand laten klappen? Dat het te gevaarlijk is om te ruimen?
Landen op 1 Raptor was gepland volgens commentaar van John in de SpaceX-video (13:40).
[ Voor 5% gewijzigd door Tourniquet op 04-03-2021 00:58 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Mag ik mezelf even quoten.Illegal_Alien schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:19:
Ik mis: Doet boem na landing; dus staat netjes en 2 seconden later kaboemski!
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Denk het ook ja. Hier begon het:bottom line schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:44:
Volgens mij niet op afstand. Anders zagen we een ontploffing in het midden ontstaan, en niet onderaan bij de raptors.
Gotta love the high def shot from @LabPadre showing the tank coming apart from the conflagration inside the tank: pic.twitter.com/LhRjKnuoBD
— Scott Manley (@DJSnM) 3 maart 2021
Ennn boem
Blij dat ze het goeie deden.
Auwch
Hier zie je wel dat hij zich goed pijn heeft gedaan
De vorige is ook op 1 Raptor geland want nu hebben ze 3 gedaan zodat die meer tijd had om te landen en nu zag je dat er iig 1 uit ging en daarna nog 1 maar zal eens de SpaceX video kijken met de onboard cams.Tourniquet schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:53:
[...]
Het laatste stukje deed hij op maar 1 Raptor. Volgens mij was landen met 2 Raptors de bedoeling maar is er vrij snel na het geplande uitschakelen van een van de Raptors er nog een ongepland uitgevallen. Zou me niets verbazen als hij daardoor bij de landing door z'n poten is gezakt.
Landen op 1 Raptor was gepland volgens commentaar van John in de SpaceX-video (13:40).
Super onboard camera's van SpaceX en vooral het land gedeelte met de drone (geloof ik?) opname aan de onderkant pfff
Bij de replay van nasaspaceflight zag je wel 2 raptors ontsteken. Misschien de 3de ook, tem dat lijkt wel zo. Maar het zit wel aan een kant alsof het maar 1 is.Tourniquet schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:53:
[...]
Het laatste stukje deed hij op maar 1 Raptor. Volgens mij was landen met 2 Raptors de bedoeling maar is er vrij snel na het geplande uitschakelen van een van de Raptors er nog een ongepland uitgevallen. Zou me niets verbazen als hij daardoor bij de landing door z'n poten is gezakt.
Hoe dit 3 x ontsteken dan precies zit als ze er maar 1 gebruiken ben ik nog niet helemaal achter
Mel33 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 01:31:
[...]
Bij de replay van nasaspaceflight zag je wel 2 raptors ontsteken. Misschien de 3de ook, tem dat lijkt wel zo. Maar het zit wel aan een kant alsof het maar 1 is.
Hoe dit 3 x ontsteken dan precies zit als ze er maar 1 gebruiken ben ik nog niet helemaal achter
[ Voor 35% gewijzigd door bottom line op 04-03-2021 01:37 ]
Ze ontsteken er drie om er zeker van te zijn dat er minimaal 2 starten. als ze allemaal goed ontsteken doen ze er 1 uit, dan maken ze de draai naar vertikaal met 2 motoren. Als hij rechtop staat schakelen ze nog een motor uit om op 1 motor te landen.Mel33 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 01:31:
[...]
Bij de replay van nasaspaceflight zag je wel 2 raptors ontsteken. Misschien de 3de ook, tem dat lijkt wel zo. Maar het zit wel aan een kant alsof het maar 1 is.
Not a flamethrower?
Kudos voor het spectaculaire vuurwerk na een succesvolle landing, mooie bonus
[ Voor 13% gewijzigd door PalingDrone op 04-03-2021 04:24 ]
Nee hoor, een explosie is ook een testuitslagHertog_Martin schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 02:00:
Geniale beelden. Jammer van de ontploffing, gaat denk ik toch wat tijd, materiaal en informatie mee verloren.
...
In any case. Het was mooi om te zien dat Sn10 toch nog vloog en ook een redelijks succesvolle landing heeft gemaakt. Wat ik nog steeds erg cgi vind lijken is het moment dat ie om draait en alle drie de motoren start om af te remmen. Die beweging is zo vloeiend dat het bijna nep lijkt.
[ Voor 34% gewijzigd door Webgnome op 04-03-2021 07:19 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o8XXI9fzrj9XhQzEkabhs9Se.jpg?f=user_large)
Then I was like...
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
- Landing legs (poten) klapten niet goed uit ?
- SN10 landde op de skirt (dus de rand aan de onderkant)
- Geen crush cores van de poten om de klap op te vangen
- Daardoor ws fuel line beschadigd naar de thrust dome
- Ophoping van CH4 (of O2 ?)
- Explosie
Weet niet of dit verwacht was vanuit SpaceX. Denk dat ze wisten dat de poten zowiezo niet berekend waren op een landing vanuit 10 KM hoogte. Benieuwd wat SN11 brengt. Vermoed niet veel nieuws qua landingspoten. Dat moet SN15 worden.
Zou alleen handig zijn als de landingen wel beetje lukken, Kunnen ze tenminste de Raptors her-gebruiken. Geloof dat de 3 Raptors voor SN11 al in Boca Chica liggen. Ving gisteren ook op de NSF stream op dat ze in McGregor de test stands voor Raptors flink aan het uitbreiden zijn.
Lijkt er wel op dat ze het probleem van de Raptors aanzetten na weer verticaal te gaan opgelost hebben.
[ Voor 17% gewijzigd door loekf2 op 04-03-2021 08:07 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
nieuws: Starship-raket van SpaceX ontploft na succesvolle testvlucht en -landingBensimpel schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 00:31:
Straks op het nieuws:
Starship prototype ontploft na landing!
Edit:
Het woord succesvolle maakt het idd goed.
[ Voor 7% gewijzigd door SmiGueL op 04-03-2021 09:18 ]
Ik stoor me meer aan andere onzin die de pers in hun artikels schrijven. Zoals : "Twee voorgangers van het prototype waren al tijdens hun testvlucht ontploft in de lucht." of "Maar op de beelden waren al vlammen te zien onderaan de raket die ploegen van SpaceX poogden te blussen."
Dan heb je niet eens je vorige artikels over SN8/SN9 geraadpleegd of helemaal niet gekeken wat er gaande was.
Bensimpel
Positieve meneer
Nee hoor, ze weten nu dat de landing werkt. Ze weten nu ook dat die poten verstevigd moeten worden (gingen ze sowieso al doen). De data die ze hebben gekregen kunnen ze echt wel wat mee hoor.Hertog_Martin schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 02:00:
Geniale beelden. Jammer van de ontploffing, gaat denk ik toch wat tijd, materiaal en informatie mee verloren.
Elon Musk heeft al eens gezegd dat een explosie meer aan data oplevert dan een succesvolle landing.
Tevens was die raket toch al afgeschreven na de eerste rit en zou misschien nog als compressie test gebruikt kunnen worden. SN11 is al weer bijna klaar en daar zitten ook weer wat verbeteringen in.
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik vraag me af of dat in dit specifieke geval ook zo is, ik kan me voorstellen dat ze m.n. graag de motoren na zo'n vlucht een keer graag fysiek zouden willen inspecterenBensimpel schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 09:19:
[...]
Nee hoor, ze weten nu dat de landing werkt. Ze weten nu ook dat die poten verstevigd moeten worden (gingen ze sowieso al doen). De data die ze hebben gekregen kunnen ze echt wel wat mee hoor.
Elon Musk heeft al eens gezegd dat een explosie meer aan data oplevert dan een succesvolle landing.
Tevens was die raket toch al afgeschreven na de eerste rit en zou misschien nog als compressie test gebruikt kunnen worden. SN11 is al weer bijna klaar en daar zitten ook weer wat verbeteringen in.
Dit leek ook de plaats te zijn waar er na de landing nog altijd een brand bleef die ze dan probeerden te blussen. Of maw, was er misschien op dat moment al ergens een lek daar ?
Het leek wel alsof de motoren voor de landing wat eerder ontstoken werden? Ik kan mij herinneren dat SN 8 en 9 pas op het allerlaatste moment verticaal gingen.
Klopt. Ze hebben deze keer bij de landing eerst alle 3 de raptors aangezet. Vervolgens werd er gekeken welke Raptor er weer uit kon.XWB schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:20:
Ik was er niet voor opgebleven maar heb vanochtend de video alsnog gezien.
Het leek wel alsof de motoren voor de landing wat eerder ontstoken werden? Ik kan mij herinneren dat SN 8 en 9 pas op het allerlaatste moment verticaal gingen.
Bij SN9 ging het fout omdat ze er maar 2 startten en er 1 niet bleek te werken. Toen was het te laat om de 3e Raptor nog aan te zetten.
Nu hebben ze dus iets meer redundancy ingebouwd. Dat had als gevolg dat ze iets eerder/hoger begonnen met de startprocedure van 3 Raptors.
Als er dan tijdelijk 3 aan staan geeft dat een hoop extra thrust tov 2 Raptors. Dan rem je dus tijdelijk sneller af en vervolgens wordt er een motor uitgeschakeld voor de rest van de landingsprocedure.
Nu gingen ze nog een stapje verder door er nog een uit te zetten en iets langer te hoveren. Ik denk dat dat kwam doordat er op 3 motoren al een heel stuk was afgeremd. Nadeel van deze manier is dat het een stuk meer brandstof kost. Dat is tijdens dit soort tests niet zo heel erg, maar uiteindelijk gaat dat wel van je payload af als ze voor het eggie gaan vliegen...
Wat mij trouwens tijdens de vlucht opviel was dat er een hoop verschil zat in de kleur van de uitlaatpluim van de verschillende motoren...
Zou er een ge-upgrade motor tussen hebben gezeten? Of werkte er eentje niet goed?
Dat viel mij ook op, op de beelden vanuit de skirt zijn de vlammen van de rechter motor veel groener/geler.Paling1 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:58:
Wat mij trouwens tijdens de vlucht opviel was dat er een hoop verschil zat in de kleur van de uitlaatpluim van de verschillende motoren...
Zou er een ge-upgrade motor tussen hebben gezeten? Of werkte er eentje niet goed?
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Groen is vaak een indicatie voor 'engine-rich exhaust', maar gezien de kleur continu hetzelfde bleef en hij door bleef werken kan het deze keer wel een andere oorzaak hebben.MewBie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:33:
[...]
Dat viel mij ook op, op de beelden vanuit de skirt zijn de vlammen van de rechter motor veel groener/geler.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Was me bij het stijgen ook al opgevallen. Daar zag het er zo uit:YakuzA schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:42:
[...]
Groen is vaak een indicatie voor 'engine-rich exhaust', maar gezien de kleur continu hetzelfde bleef en hij door bleef werken kan het deze keer wel een andere oorzaak hebben.
Idd, maar ik dacht toen ook dat als er echt iets mis was, hadden ze vast wel die motor met gele vlam als 1e uitgeschakeld ipv die andere.Mschamp schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:10:
[...]
Was me bij het stijgen ook al opgevallen. Daar zag het er zo uit:
[Afbeelding]
PSN
This is a composite image of SN10's launch and landing. I set this camera to shoot one frame a second, threw out any overlapping shots and stacked them all so we can see the trajectory better. @NASASpaceflight
— Jack Beyer (@thejackbeyer) 4 maart 2021
Become a Patron for downloads and more > https://t.co/h5jW6oXxkQ pic.twitter.com/C83JTIsviM
[ Voor 28% gewijzigd door Paling1 op 04-03-2021 13:18 ]
A few screenshots from one of our angles of SN10's post landing explosion.
— Brady Kenniston (@TheFavoritist) 4 maart 2021
Look at the upper sections crumple!
We are still live here: https://t.co/QOzPKyCX78 pic.twitter.com/CJTc8Xxbrn
Een beetje de 'Wyle E. Coyote law of gravity', maar dan met inertia
[ Voor 34% gewijzigd door Spooksel op 04-03-2021 13:27 ]
Ik vraag me af of ze dat überhaupt nog hadden kunnen beslissen. Volgens mij doen alle SpaceX-voertuigen zo goed als alles op de automatische piloot, inclusief het uitschakelen van een Merlin-motor op de Falcon 9, waarbij de rest volledig automatisch meer kracht gaan leveren om het gemis op te lossen.YakuzA schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:12:
[...]
Idd, maar ik dacht toen ook dat als er echt iets mis was, hadden ze vast wel die motor met gele vlam als 1e uitgeschakeld ipv die andere.
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
En het lijkt me sterk dat zo'n trucje nodig is. Ze hebben de Falcon ook zonder weten te ontwikkelen en volgens mij kun je met gedetailleerde camera's redelijk probleemloos de 3 verschillende exhausts uit elkaar houden.
Extra kleurtjes in je vlam aanbrengen lijkt me alleen maar problemen te maskeren juist.
Ik heb gelezen dat het variëren van de dikte van die laag een grote invloed heeft op de kleur van de uitlaatgassen.
Bij bijvoorbeeld de Apollo 5 is dat op een hoop filmpjes heel mooi te zien. Er zat daar een soort donkere buitenlaag om het eerste deel van de uitlaatvlam.
Plaatje:

Mijn theorie is dat ze op dit moment een paar Raptors hebben die een hoop updates van de.laatste tijd combineren. Die Raptors hebben denk ik ook een hogere stuwkracht dan de iets oudere modellen.
Musk heeft een tijd geleden eens gezegd dat ze allerlei updates tot en met Raptor nr50 in de planning hadden. Ik dacht dat nr54 en/of nr56 op sn10 zaten.
[ Voor 5% gewijzigd door Paling1 op 04-03-2021 21:37 ]
Daar zeg je wat. Raptor 39, 50 en 51 waren het volgens mij die gevlogen hebben met de SN10.Paling1 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:32:
De raptors gebruiken filmcooling van de nozzle en de combustion chamber. Die film is eigenlijk een laagje relatief koel methaanrijk gas (methaan+zuurstof) dat over de zijwanden van de combustion chamber en een stukje van de nozzle gespoten wordt.
Ik heb gelezen dat het variëren van de dikte van die laag een grote invloed heeft op de kleur van de uitlaatgassen.
Bij bijvoorbeeld de Apollo 5 is dat op een hoop filmpjes heel mooi te zien. Er zat daar een soort donkere buitenlaag om het eerste deel van de uitlaatvlam.
Plaatje:
[Afbeelding]
Mijn theorie is dat ze op dit moment een paar Raptors hebben die een hoop updates van de.laatste tijd combineren. Die Raptors hebben denk ik ook een hogere stuwkracht dan de iets oudere modellen.
Musk heeft een tijd geleden eens gezegd dat ze allerlei updates tot en met Raptor nr50 in de planning hadden. Ik dacht dat nr54 en/of nr56 op sn10 zaten.
You can't be happy all the time, they will come and break your legs!
Je hebt gelijk.
Ik heb wel foto's gezien van nr56, maar zo te zien komt die op SN11. Samen met nr52 ('The Kraken') en nr47 ('Wen Hop? Much Wow') zo te zien...
Hopelijk gaan ze wel verder met nummers ipv namen. Anders wordt het alleen maar lastiger voor ons...
Plaatje komt uit deze tweet.
[ Voor 44% gewijzigd door Paling1 op 05-03-2021 11:14 ]
Slip into the weekend while cheering on two astronauts working in the vacuum of space! At 7 a.m. EST on Friday, Mar. 5, Kate Rubins of NASA and Soichi Noguchi of JAXA (Japan Aerospace Exploration Agency) will exit the International Space Station to vent ammonia from the Early Ammonia System and complete several other tasks outside the orbital lab.
Once their spacesuits are switched to battery power, the spacewalk is scheduled to last approximately six-and-a-half hours.
[ Voor 59% gewijzigd door Illegal_Alien op 05-03-2021 12:20 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Volgens mij was dat de camera van Cosmic Perspective:Who Am I? schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:33:
Het is wachten op de beelden van Everyday Astronaut. Die had een 4K slomotion camera vlak bij de landingsplek staan. De vorige explosies had hij ook in slomotion vastgelegd.
Be yourself, no matter what they say ...
Als je de video op pauze zet, kan je met de . en , toetsen een frame voor- of achteruit skippen.
Heel gaaf om dat bij die explosie te doen.
Duidelijk te zien dat de onderkant omhoog komt en de bovenkant helemaal indeukt daardoor.
:fill(white):strip_exif()/f/image/hlU2IU6h3ogOSZGwkSyd452X.png?f=user_large)
Of mooie plaatjes eruit knippen:
/f/image/a59ASu5jWvAVv6WUvjT5klmu.png?f=fotoalbum_large)
Vanaf ±40s ook duidelijk de bungelende landing legs te zien...
[ Voor 65% gewijzigd door Paling1 op 05-03-2021 16:19 ]
/post
Volgens mij is het zoals Sand0rf zegt inderdaad. Ze vallen door zwaartekracht in hun vergrendeling. Althans, dat was het idee.
Maar er waren al nieuwe pootjes in ontwikkeling. Dit was sowieso niet de definitieve oplossing.
Er is ook een filmpje in omloop met een vergelijking tussen SN10 en SN5. Dan zie je mooi waar het nu fout ging.
Deze dus:
Linkje van de frontpage: https://tweakers.net/nieu...ction=15722512#r_15722512
[ Voor 47% gewijzigd door Paling1 op 05-03-2021 16:37 ]
Als ik het zo zie dan klopt het denk ik inderdaad dat die poten niet vast klikken. Ach ja op naar de volgende SN waarbij dit gefixed is.... of nietPaling1 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:32:
@Webgnome , @Sand0rf ,
Volgens mij is het zoals Sand0rf zegt inderdaad. Ze vallen door zwaartekracht in hun vergrendeling. Althans, dat was het idee.
Maar er waren al nieuwe pootjes in ontwikkeling. Dit was sowieso niet de definitieve oplossing.
Er is ook een filmpje in omloop met een vergelijking tussen SN10 en SN5. Dan zie je mooi waar het nu fout ging.
Deze dus:
[YouTube: SpaceX SN5 and SN10 feet deployment comparison.]
https://www.ad.nl/wetensc...ehotel-vol-luxe~a776e44f/
Zonder enig bouwplan, lanceerplan of iets anders dan wat mooie tekeningen zal het voorlopig wel bij de:picardo schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:29:
Spectaculair uitzicht op de maan en de aarde: in 2027 opent eerste ruimtehotel vol luxe
https://www.ad.nl/wetensc...ehotel-vol-luxe~a776e44f/
Blijven.maar dat een verblijf in de ruimte tegen 2027 een realiteit zou kunnen zijn.
Wel iets meer info hier over hun prototypen en testen:
https://www.universetoday...-voyager-station-concept/
[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 06-03-2021 11:00 ]
PSN
Moest eraan denken dat eigenlijk sinds dat ze de Flip doen met de starship ipv ‘recht’ naar beneden elke keer de landing legs gefaald hebben. (8/9/10)Paling1 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:32:
@Webgnome , @Sand0rf ,
Deze dus:
[YouTube: SpaceX SN5 and SN10 feet deployment comparison.]
Zal toch iets zijn met de rotatie en andere krachten dat de simpele ‘zwaartekracht los het voor ons op’ niet meer werkt.
PSN
8 en 9 waren er motor issues geen leg deployment issues.YakuzA schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 12:23:
[...]
Moest eraan denken dat eigenlijk sinds dat ze de Flip doen met de starship ipv ‘recht’ naar beneden elke keer de landing legs gefaald hebben. (8/9/10)
Zal toch iets zijn met de rotatie en andere krachten dat de simpele ‘zwaartekracht los het voor ons op’ niet meer werkt.
Dit is de eerste keer dat je zag dat de legs niet werden gelockt.
Poten worden ook pas losgekoppeld als Starship rechtop staat en niet daarvoor al.
[ Voor 7% gewijzigd door TrekDr0p op 06-03-2021 12:26 ]
Launch timer:
Geen launch.
/f/image/cgthoZZSIu3HxXIXisQDAPLx.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GceLcX5Sy9WbGjM9MtHWBAIB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/K7n7y1q7BWHT2K7uhvjCrLgh.jpg?f=fotoalbum_large)