Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:23
Het is in ieder geval gelukt!
https://twitter.com/SpaceX/status/730471059988742144
Good splashdown of Dragon confirmed, carrying thousands of pounds of @NASA science and research cargo back from the @Space_Station.
[EDIT]
Met foto
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CiMwoQVUYAAQ07x.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door LongBowNL op 11-05-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ISS heeft last van 'steenslag' en dit is het resultaat.
https://mobile.twitter.co...status/730746160944717825

Gelukkig is de bescherming hoog, elk raam bestaat uit vier lagen glas varierend van 1.2cm tot en met 3.1cm dik.

Meer info over de veiligheid van het ISS: http://science.nasa.gov/s...-at-nasa/2001/ast14mar_1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:57
Interessant artikel over Gherman Titov, de tweede mens in de ruimte.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb nooit goed beseft hoe groot de external fuel tank van de Space Shuttle werkelijk is, tot wanneer ik vandaag deze foto zag:

Afbeeldingslocatie: http://imagr.eu/up/aZPeS_Ci-VzbaWEAATAro.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tja, als je beseft dat op de volgende foto achter die kleine raampjes van de cockpit nóg kleinere astronautjes zitten:

Afbeeldingslocatie: http://www.desktopas.com/files/2012/11/18/space-shuttle-launch-pad-3008x2000.jpg

Dat 'ie huge was, was me al wel duidelijk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27
Zet je agenda notifcations aan deze week :)

Donderdag zijn er twee dingetjes te zien!
May 26Falcon 9 • Thaicom 8
Launch time: 2140 GMT (5:40 p.m. EDT)
Launch site: SLC-40, Cape Canaveral Air Force Station, Florida
A SpaceX Falcon 9 rocket will launch the Thaicom 8 communications satellite. Thaicom 8 will provide Ku-band broadcast and data services to Thailand, Southeast Asia, India and Africa. Moved forward from June. [May 6]
De SpaceX Thaicom 8 lancering om 23:40 onze tijd, mits de Static Fire vandaag volgens planning gaat en goeie data oplevert uiteraard. ASDS 'Of Course I Still Love You' is op sleeptouw door Elsbeth III afgelopen weekend de haven van Cape Canaveral uit gevaren!

Update van ong 7u vanmorgen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dv5juk5.png

Maargoed, dit alles kan natuurlijk alleen maar het toetje zijn voor de main event van donderdag! Namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160416/4cac877d5e901f3e2370cdca4a14c2a1.jpg
HOUSTON (NASA PR) — The Bigelow Expandable Activity Module (BEAM) will be deployed to its full size Thursday, May 26, and begin its two-year technology demonstration attached to the International Space Station.

NASA Television will provide coverage of the expansion beginning at 5:30 a.m. EDT. (12:10 CEST)
Space station astronauts will first enter the habitat Thursday, June 2, through the station’s Tranquility module, and re-enter the module several times a year throughout the two-year test period to retrieve sensor data and assess conditions inside the module.
Anyway, alles is uiteraard te volgen op NASA TV :) http://www.nasa.gov/nasatv

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spooksel schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:42:
Zet je agenda notifcations aan deze week :)

Donderdag zijn er twee dingetjes te zien!

[...]

De SpaceX Thaicom 8 lancering om 23:40 onze tijd, mits de Static Fire vandaag volgens planning gaat en goeie data oplevert uiteraard. ASDS 'Of Course I Still Love You' is op sleeptouw door Elsbeth III afgelopen weekend de haven van Cape Canaveral uit gevaren!

Update van ong 7u vanmorgen:

Maargoed, dit alles kan natuurlijk alleen maar het toetje zijn voor de main event van donderdag! Namelijk:
[afbeelding]

[...]

[...]

Anyway, alles is uiteraard te volgen op NASA TV :) http://www.nasa.gov/nasatv
Static fire is inmiddels gedaan, en launchwindow opening staat nog steeds op 5:40p.m. ET.

Leuke video over BEAM:
YouTube: NASA and Bigelow BEAM Live Video Chat, May 24, 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Woohoo, BEAM DAY!

De livestreams gaan over een anderhalf uur (11:30) van start! Ik zit er klaar voor met m'n jassie :P
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/r270/13244085_946237438808822_4005121319142191191_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-08 23:37
Vertel, wat is het verhaal achter die jas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Inderdaad, hoe kom je daar aan?!? :9~

Stream is up: http://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/#public

Volgens mij gebeurt er op zich nog niets op dit moment, maar ik moet zonder audio kijken. Ik denk dat de rest van de vergadering het niet waardeert als ik het geluid aanzet ;)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spooksel
Heh, vorig jaar gewonnen tijdens een social media drive van Bigelow :D Ze waren toen bezig met een campagne op FB, Instagram en Twitter waarbij je ze vragen kon stellen, van ieder medium zouden ze dan een 'featured question' uitlichten en 1 daarvan kreeg die jas opgestuurd :)

Mijn vraag was de winner op Twitter en uiteindelijk ook die jas dus!
JeroenH schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:48:
Volgens mij gebeurt er op zich nog niets op dit moment, maar ik moet zonder audio kijken. Ik denk dat de rest van de vergadering het niet waardeert als ik het geluid aanzet ;)
D'r was even een issue met de pyro's om de 3 banden door te snijden die je om het pakket heen zit zitten, die het bij elkaar houden in opgevouwen toestand :) Maar dat is nu opgelost, alle 3 de banden zijn nu los en het uitvouwen kan beginnen.

Edit:
12:14 -> Go time!

[ Voor 44% gewijzigd door Spooksel op 26-05-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aufbakanleitung
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-08 23:37
Cool! Weet je nog wat je vraag was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Ow het was zelfs begin dit jaar nog :P Ipv vorig jaar.
Dennis ‏@DennisStolwijk Jan 5

.@BigelowSpace How are Genesis I & II doing? Could u give us an update on them? What lessons learned are in BEAM? #BigelowHabitatChallenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei, 'audible sound from other side of the hatch', 'something giving loose'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Dat zou geen probleem moeten zijn, het is een samengeperst pakketje, dan hoor je het binnen wel als er iets langs elkaar schraapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Hoe die kerel daar nonchalant zit in de deuropening :X

edit: waarom moet dit zo traag? Kunnen ze niet gewoon de compressor aanzetten tot hij vol zit? Wat zijn de risico's van het opblazen zelf?

[ Voor 56% gewijzigd door coelho op 26-05-2016 12:32 ]

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluikreclame voor Fluke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:58
Ligt het aan mij of is de module nog weinig 'gegroeid'? Als ik dat raster in de gaten houd dat ze soms over 't beeld heen laten zien zie ik weinig verandering. Ik kijk zonder audio dus misschien mis ik wat en ik snap dat 't sowieso heel langzaam gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
coelho schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:29:
Hoe die kerel daar nonchalant zit in de deuropening :X

edit: waarom moet dit zo traag? Kunnen ze niet gewoon de compressor aanzetten tot hij vol zit? Wat zijn de risico's van het opblazen zelf?
Het is een nieuwe, nog nooit gebruikte techniek bij het ISS. Een installatie die meer dan 100 miljard gekost heeft om te bouwen en onderhouden en d'r zitten ook nog eens 6 mensen aan boord. Als die kerel de compressor vol opengooit en die BEAM klapt ineens full force open dan kan dat _behoorlijk_ wat problemen veroorzaken, als die schok bijvoorbeeld de module waar de BEAM aan vast zit comprimeert dan is iig al die astronaut aan de andere kant van de deur dood :P

Vandaar dus lekker rustig aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Wel errug rustig aan, staat nog op 0 inch volgens 't grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:52
Maar hij is wel al in de hoogte uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
Volgens mij zijn ze nog dingen aan het doornemen qua uitvouwen als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Ze zitten met een te hoge druk in e BEAM, daar maken ze zich zorgen over. Wat er in principe gebeurt is dat er nu lucht inloopt zonder dat hij daardoor direct uitvouwt, de druk bouwt nu op en dat heeft als risico dat ie straks ineens met een schok voor een deel ineens uitklapt ipv geleidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Kwartiertje pauze omdat er geen videoverbinding is. Geluid zou zo als verwacht zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Spooksel schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:03:
Ze zitten met een te hoge druk in e BEAM, daar maken ze zich zorgen over. Wat er in principe gebeurt is dat er nu lucht inloopt zonder dat hij daardoor direct uitvouwt, de druk bouwt nu op en dat heeft als risico dat ie straks ineens met een schok voor een deel ineens uitklapt ipv geleidelijk.
Zijn de banden dan misschien toch niet helemaal losgesneden? Aangezien daar eerder wat problemen mee waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Dat zijn ze wel, anders had je de huidige expansie al helemaal niet kunnen zien. Maargoed, Bigelow zelf zei eerder ook al dat hij benieuwd was wat voor issues er boven zouden komen borrelen. We moeten niet vergeten dat dat ding al bijna een jaar lang zo strak ingepakt zat! Hij is een jaar geleden al afgebouwd en zou oorspronkelijk in september 2015 naar het ISS gaan, dat ging vanwege de CRS-7 RUD niet door natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Klinkt bijna alsof ze hem beter even met de Canadarm op gang hadden kunnen helpen. Al sloop je die misschien ook wel meteen als die wat sneller dan verwacht opblaast.

edit:
Vage constructie. Lijken wel matten oid.
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/e5c73a6671a54d6f955a683927b5c633.png

[ Voor 29% gewijzigd door jip_86 op 26-05-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Maar idd jongens... get on with it :D

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Ze stoppen er mee voor vandaag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Bah, pansies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Helaas pindakaas. Wel mooi totaalplaatje vanaf de binnenkant :)

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/f80b2f49d6064fa78b1b409c53223aa2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Druk space dagje vandaag, vanaf 23:40 is hier de volgende SpaceX lancering te volgen YouTube: THAICOM 8 Hosted Webcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Ample Energy schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:36:
Thanks! En ik ga dan m'n best doen, maar ik weet niet of ik tijd heb om de lens te richten :P
Vooralsnog ziet alles er goed uit voor een lancering vanavond. Ik hoop dat Ample het haalt en een mooie show kan zien :)

90% kans op goed weer vanavond om 23:40!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Het ARKYD project, de 'space telescope for everyone', dat op 1 juli 2013 ruim anderhalf miljoen dollar binnenhaalde via Kickstarter, is geannuleerd.
When we closed the campaign in June of 2013, we were confident that the tremendous enthusiasm from around the world would translate into continued financial support outside of the Kickstarter community to move our idea forward… but, what we discovered was unfortunate. Aside from all the progress we made in the underlying technology, the follow-on interest from the business and educational sectors to expand the ARKYD campaign into a fully-supported mission did not exist as we had anticipated. We have explored and exhausted a variety of opportunities big and small for the financial backing necessary to complete the project.

Due to the lack of necessary follow-on support, we are saddened to announce that we are unable to fulfill the “ARKYD: A Space Telescope for Everyone” campaign.
Wel geven ze alle 17.614 backers een VOLLEDIGE refund. Ik was ook backer ($99) en heb mijn refund vanavond aangevraagd. Een half uur later stond het al op m'n Paypal rekening.

Wat wel erg vreemd is, is dat slechts 4 minuten nadat de mail binnenkwam over de refund een andere mail binnenkwam van Planetary Resources.
Planetary Resources is pleased to announce that we have raised $21.1 Million in Series A Funding, and we are also proud to unveil our advanced Earth observation capability: Ceres.
In de comments op Kickstarter doen verwijten de ronde dat Planetary Resources het Kickstarter project gebruikt zou hebben als veredelde lening om een ander project gefinancieerd te krijgen. De timing is inderdaad wel erg raar maar ik ben blij dat ik m'n geld terug heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Aw, bummer :( Ik heb alleen geen Paypal (geen behoefte aan ook), had mijn inleg ($25) via CC gedaan. Ff mailen voor de opties dan maar.

Maargoed, wel apart dat ze in de tussentijd wel dat Ceres initiatief opgezet hebben en nu ze $21M krijgen ineens dit doen.

Ook raar is dat ze _nooit_ meer wat hebben laten horen over die A3 tech demonstrator die vorig jaar vanuit het ISS gelanceerd was! Daarover waren de vermoedens dat ie nooit gewerkt heeft, als het goed is gaat dit jaar de opvolger (A6) omhoog.

[ Voor 63% gewijzigd door Spooksel op 26-05-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Als er de kans bestaat dat er aan de andere kant van de achterdeur van mijn huis waar ik zo casual tegenaan leun ineens een kleine ontploffing plaatsvindt, gevolgd door een hard vacuum, zou ik ook een beetje voorzichtig zijn met het opblazen van de nieuwe bijkeuken ;)

Ik hoop dat het bij SpaceX vanavond allemaal goed gaat, maar ik lig tegen die tijd te snurken. Ik zie de video's morgen wel :) Veel plezier iedereen!

Het zal voor niemand hier een verrassing zijn, maar de livestreams van SpaceX zijn een daverend succes: http://www.bloomberg.com/...is-the-spacex-live-stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Spooksel schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:12:
Aw, bummer :( Ik heb alleen geen Paypal (geen behoefte aan ook), had mijn inleg ($25) via CC gedaan. Ff mailen voor de opties dan maar.
Ik had ook via CC geplegded maar refund via Paypal gedaan. Zelf zeggen ze dat de enige refund opties Paypal of een cheque (lol) zijn.
If you live outside of the United States, we strongly recommend requesting a refund through PayPal. If you do not have a PayPal account, you can sign up here for free: https://www.paypal.com/signup/account. We recommend this option versus receiving a paper check mailed to you, as it may be difficult to cash a check that has been issued in the United States with US currency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Zou ik, indien er geen andere opties zijn, eventueel een mede space fanaat hier om de gunst kunnen vragen om de funds op te vangen via Paypal en dan over te maken? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Spooksel schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:23:
Zou ik, indien er geen andere opties zijn, eventueel een mede space fanaat hier om de gunst kunnen vragen om de funds op te vangen via Paypal en dan over te maken? :)
Uiteraard :) Laat maar weten als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
T-0 gaat naar rechts. Geen lancering om 23:40 dus, nieuwe tijd wordt nog bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:28

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Voel de ScrubX weer aankomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Zowel SpaceX als SpaceXStats zeggen nog steeds dat er over 10 minuten gelanceerd gaat worden. Waar haal je vandaan dat er uitstel is? Het was toch 95% zeker? Overigens nog nergens webcast.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Niet meteen zo negatief :P Het is inmiddels alweer even geleden dat SpaceX een lancering gescrubbed heeft op het moment dat de raket al volgetankt en wel klaarstond!

Window loopt trouwens tot 1:40, maar als het daar op aankomt ga ik naar bed :X

[ Voor 19% gewijzigd door Spooksel op 26-05-2016 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

coelho schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:30:
Zowel SpaceX als SpaceXStats zeggen nog steeds dat er over 10 minuten gelanceerd gaat worden. Waar haal je vandaan dat er uitstel is? Het was toch 95% zeker? Overigens nog nergens webcast.
23:23

SpaceX says the countdown clock is holding because the "launch team (is) finalizing review of vehicle data and check outs."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Chris B - NSF @NASASpaceflight 52s52 seconds ago
Well it looks like they are into prop load. You can see her venting: (Thanks to Marek Cyzio)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cjadh7QXIAADfgp.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Stream ook nog niet up...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze moesten wachten omdat er een boot in de exclusion zone lag. https://twitter.com/WaywardBoat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Ik weet niet of dat deze keer ook het geval is, maar in het verleden is het wel al vaker gebeurt (tot in de laatste minuut zelfs) dat lanceringen gecancelled werden door zoiets.

Die WaywardBoat is een resultaat daarvan :P Nu tweet ie bij iedere launch van dit soort praat :D D'r is ook zo'n account voor high altitude winds. hehe.

[ Voor 9% gewijzigd door Spooksel op 26-05-2016 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Kom stream, ik wil info of ik kan slapen, of wakker moet blijven..

Edit:
23:50
SpaceX has not yet set a new launch time this evening. The countdown remains in a hold at this moment.

Pffff....

[ Voor 50% gewijzigd door Erazzzer op 26-05-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Gerucht:
Reporter(John Kraus) at LC-40 reporting that the new T-0 is at 7:40
Dat zou het einde van de window betekenen en dus als ze dan een hold aankondigen ook automatisch een scrub! Er is echter nog geen bevestiging hiervan.

[ Voor 96% gewijzigd door Spooksel op 27-05-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Raar dat ze niet even de stream aanzwengelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Wel bijzonder dat ze bijna 20 min na opening window nog steeds geen nieuwe T-0 aangekondigd hebben.

Inmiddels zijn er ook al even geen vents meer gespot, dit zou kunnen betekenen dat ze hem leeg laten lopen en later in de window weer met verse super chilled brandstof vullen aangezien het nu teveel opwarmt als ze hem te lang zo laten staan.

De brandstof cycle van F9 loopt normaliter van ong T-30min tot T-3min en dan moet ie gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

23:59 New launch time

SpaceX has reset tonight's Falcon 9 launch for 7:40 p.m. EDT (2340 GMT), at the end of tonight's window, assuming the issues that caused the earlier delay are resolved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Waar komt dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

http://spaceflightnow.com...-8-mission-status-center/

Edit:

00:01

The SpaceX launch team just adjusted the target launch time four minutes earlier to 7:36 p.m. EDT (2336 GMT).

[ Voor 45% gewijzigd door Erazzzer op 27-05-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Jongens weltrusten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:13

Tourniquet

Hiya, fellas!

YouTube: THAICOM 8 Hosted Webcast telt nu af naar 01:36 uur (CET)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Aha bedankt. Stream geeft nu ook over 2u aan. Ik ga lekker pitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Stephen Clark @StephenClark1 2m2 minutes ago
Stephen Clark Retweeted Spaceflight Now
Launch team confirms T-0 reset for 7:36pm EDT (2336 GMT), four minutes before window closes tonight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ja slapen, ik geef het toch een 87% kans op scrub :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

En ik maar denken dat de stream het alleen bij mij niet deed :+ Dus nu een live kookwekker, zo ook maar even een serie kijken en dan misschien ... naar bed ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just smile
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 16:17
00:41 SCRUB
SpaceX has called off tonight's launch attempt and reset liftoff for no earlier than Friday at approximately 5:40 p.m. EDT (2140 GMT).

Helaas, hopelijk dat het morgen beter gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Grom, en ik wilde nog wel de webcast eventjes lekker in de trein kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Elon op Twitter:
There was a tiny glitch in the motion of an upper stage engine actuator. Probably not a flight risk, but still worth investigating.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:38
Spooksel schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:46:
[...]

Vooralsnog ziet alles er goed uit voor een lancering vanavond. Ik hoop dat Ample het haalt en een mooie show kan zien :)

90% kans op goed weer vanavond om 23:40!
Thanks! Zoals je al weet ging het helaas niet door. Je houdt er al niet echt rekening mee, maar als je de spanning voelt opbouwen en 4-5 uur in de zon naar dat ding staat te kijken is het best deprimerend om "I'm afraid I have bad news for you" te horen... :P

Maar vandaag gelukkig nog een nieuwe kans! Weerberichten zijn alleen niet erg positief voor de window (ze verwachten storm), dus het zal weer spannend worden. Ook hoorde ik net iemand zeggen dat hij nog niet rechtop staat, dus ik hoop niet dat de glitch erger is dan ze verwachtten.

Maar ik vermaak me sowieso wel. Je hebt ook wel 2 dagen nodig voor het Kennedy Space Center. Ze hebben heel veel dingen staan, enthousiaste medewerkers en leuke tours. En ik wist dat de Space Shuttle groot is, maar pas toen ik hem (orbiter Atlantis) in het echt zag kreeg ik er echt een idee bij. Net als de Saturn 5. Niet normaal hoe groot zo'n ding is. Ik heb foto's, maar de schaal is gewoon niet te zien.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
Erg vet dat je dit mee kan maken. Staat hoog op mijn bucketlist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just smile
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 16:17
Ample Energy schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:35:
[...]

Thanks! Zoals je al weet ging het helaas niet door. Je houdt er al niet echt rekening mee, maar als je de spanning voelt opbouwen en 4-5 uur in de zon naar dat ding staat te kijken is het best deprimerend om "I'm afraid I have bad news for you" te horen... :P

Maar vandaag gelukkig nog een nieuwe kans! Weerberichten zijn alleen niet erg positief voor de window (ze verwachten storm), dus het zal weer spannend worden. Ook hoorde ik net iemand zeggen dat hij nog niet rechtop staat, dus ik hoop niet dat de glitch erger is dan ze verwachtten.

Maar ik vermaak me sowieso wel. Je hebt ook wel 2 dagen nodig voor het Kennedy Space Center. Ze hebben heel veel dingen staan, enthousiaste medewerkers en leuke tours. En ik wist dat de Space Shuttle groot is, maar pas toen ik hem (orbiter Atlantis) in het echt zag kreeg ik er echt een idee bij. Net als de Saturn 5. Niet normaal hoe groot zo'n ding is. Ik heb foto's, maar de schaal is gewoon niet te zien.
Helemaal met je eens! Vorige maand ben ik er geweest en 1 dag was inderdaad te kort. Hoewel we toch vanaf openingstijd tot sluitingstijd daar hebben rondgelopen :-). Dat was in de week van Falcon 9. Helaas hadden we vrijdag 8 april al een hele andere planning, want ook bij mij staat het hoog op mijn bucket list! Veel plezier vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ample Energy schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:35:
[...]
Net als de Saturn 5. Niet normaal hoe groot zo'n ding is. Ik heb foto's, maar de schaal is gewoon niet te zien.
Ik ben vorig jaar ook op KSC geweest en ik herken het gevoel. Wanneer je het Saturnus gebouw in loopt en je richt je cameraatje op die raket realiseer je je dat het nooit vast zal leggen hoe onnoemelijk groot dat ding is.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weather trending at 60% favorable for today's launch window. 2-hour window opens at 5:39pm ET, 9:39pm UTC
https://twitter.com/SpaceX/status/736282796361060352

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Rocket now being fueled and Launch Director confirms go for launch.
35 minutes and counting
spacex.com/webcast

[ Voor 5% gewijzigd door Tourniquet op 27-05-2016 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dit blijf ik vreemd vinden, hetzelfde als gisteren. De start van de webstream is exact lift-off...

Edit: En opeens start de stream, tenminste, SpaceX waiting screen..

[ Voor 26% gewijzigd door Erazzzer op 27-05-2016 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Webstream is gestart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Zit er goed uit so far... weer werkt ook mee. Go time!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Zwetende handjes :X Maar so far so good...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Mooi gezicht die onboard camera waar je de 1st stage op weg ziet vallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Machtig om te zien. Kan niet wachten op de Heavy als ik dit weer zie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

En de BFR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
OMG FUCKING VET OM DAT TE ZIEN!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
Nice entry burn footage :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
Entry burn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Zag er best deftig uit zo als hij naar beneden gleed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

En hij staat weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
OMFG :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:07
YESYESYES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

JAAAA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Schijnbaar is raketten landen het nieuwe normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Begint wel saai te worden zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
Landing is wel mooi, ene moment zie je de camera wiebelen andere moment staat ie daar "gewoon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ligt daar nou onder dan? (oh dat zat er al...)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2016 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Christiaan676 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:48:
Landing is wel mooi, ene moment zie je de camera wiebelen andere moment staat ie daar "gewoon".
Haha, die rechtse commentator zei precies het zelfde 30 sec later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Hij lijkt wel heel vlak tegen die trap aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Prachtig om dit zo live te zien gebeuren! Erg mooie beelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Leek of er een vierkant uit het dek was ofzo links van dat 'brokstuk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:14
jip_86 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:50:
Leek of er een vierkant uit het dek was ofzo links van dat 'brokstuk'.
Volgens mij is dat een rand van de opbouw van OCISLY waar je tegen aan kijkt en geen gat. als ik naar het logo kijk staat die zo ongeveer in het midden.

Ongelofelijk knap dat het ze weer gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Waarom moet er nu 30 minuten gewacht worden voor de tweede burn, om van LEO naar GTO te gaan? De hoek met de aarde zal waarschijnlijk niet meer veranderen, dus op zich maakt het dan toch niet uit wanneer je richting GEO vertrekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-09 16:14
JackBol schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:53:
Waarom moet er nu 30 minuten gewacht worden voor de tweede burn, om van LEO naar GTO te gaan? De hoek met de aarde zal waarschijnlijk niet meer veranderen, dus op zich maakt het dan toch niet uit wanneer je richting GEO vertrekt?
Stage 2 heeft nu een hogere snelheid als dat de aarde draait. ze wachten nu dus om de juiste positie ten opzichte van de aarde te hebben aangezien Thaicom 8 boven de regio "Indonesie" moet komen te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:35
JackBol schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:53:
Het moment waarop je de tweede burn doet bepaalt de positie van je perigee (laagste punt) ten opzichte van de aarde, en dus ook de positie van de apogee (hoogste punt). Als je je apogee dicht bij de evenaar wil hebben dan moet je dus je tweede burn op het juiste moment doen.

Of wat Elve1984 zegt. Dat kan ook.

Edit: Bij nader inzien heeft de uiteindelijke positie van de satelliet in GEO nog niet zoveel te maken met de timing van GTO insertion. Je kunt immers vrij makkelijk de lengtegraad (oost-west positie) veranderen door even in een iets lagere orbit te hangen. En aangezien de satelliet zelf nog tussen GTO en GEO moet manouvreren zal er voldoende mogelijkheid zijn om de geplande lengtegraad te halen.

[ Voor 23% gewijzigd door Duesenberg J op 27-05-2016 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Elve1984 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:53:
[...]

Volgens mij is dat een rand van de opbouw van OCISLY waar je tegen aan kijkt en geen gat. als ik naar het logo kijk staat die zo ongeveer in het midden.

Ongelofelijk knap dat het ze weer gelukt is.
Klopt idd, camera staat zo te zien achteraan op die opbouw en staat er nog iets anders aan de rand.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cjfo1x4UgAAlh3x.jpg

Andere beelden vam twitter zie je niets.
Pagina: 1 ... 14 ... 202 Laatste

Let op:
Launch timer:
Geen launch