Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl
Klopt. Verbaast me eigenlijk dat ze er nog 3,5M per stuk voor moeten betalen. Dat kan alleen maar omdat de vorige eigenaar zich failliet heeft laten verklaren en dus sowieso al niet de eerlijke prijs voor de sanering ging betalen.rik86 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:02:
Volgens mij was 't ook al enige tijd de verwachting van een grote groep volgers dat dit de route zou worden voor zee-lanceringen; Relatief goedkoop én snel om afgedankte olieplatforms om te bouwen.
Was alweer een rant aan het typen hoe schandalig oliebedrijven omgaan met afgeschreven assets, maar laat maar, dit is het space topic niet het greenpeace topic
Enige wat ik hoop is dat SpaceX wel de troep uit de tanks gaat saneren en niet (met alle risico's van dien) raketten gaat lanceren vanaf een potentiële natuurramp.
Nou, ik zat de video van Everyday Astronaut te kijken, en die wees naar een nieuw toren op het terrein waarmee SpaceX volgens hem blijkbaar "lucht" kon scheiden in de individuele componenten (zuurstof/stikstof/etc). Als ik daarop zoek dan vind ik inderdaad dat ze met een "Propellant Production Plant" bezig zijn daar.mcDavid schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:55:
Plot twist: Elon gaat zelf naar aardgas boren om zijn raketten bij te tanken.
I know. Maar dat is waarschijnlijk een eerste testopstelling voor de sabatier-productieplant die uiteindelijk in-situ refueling op Mars mogelijk moet maken.phYzar schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:45:
[...]
Nou, ik zat de video van Everyday Astronaut te kijken, en die wees naar een nieuw toren op het terrein waarmee SpaceX volgens hem blijkbaar "lucht" kon scheiden in de individuele componenten (zuurstof/stikstof/etc). Als ik daarop zoek dan vind ik inderdaad dat ze met een "Propellant Production Plant" bezig zijn daar.
Op aarde heeft het (behalve voor research doeleinden dus) weinig nut aardgas te synthetiseren zolang we het ook gewoon uit de grond kunnen laten stromen.
De atmosfeer van de aarde is niet heel efficiënt voor een Sabatier reacte (CO2 + Waterstof = Methaan) door lage concentratie CO2. Op Mars is de atmosfeer bijna 100% CO2, scheelt een boel filteren aan de voorkant van de installatie.
member of Los Alcoholicos ban dhmo
En vergeet niet dat het meeste waterstof op dit moment juist weer vanuit methaan gemaakt wordt.jpiwf schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:21:
De atmosfeer van de aarde is niet heel efficiënt voor een Sabatier reacte (CO2 + Waterstof = Methaan) door lage concentratie CO2.
Beetje zonde van de energie om eerst de methaan in stukjes te hakken om vervolgens de brokstukken weer aan elkaar te plakken
Ook op de oude SpaceX site in Florida zijn ze nog steeds allerlei apparatuur aan het testen om de LOX en CH4 op Mars te kunnen maken.jpiwf schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:21:
Zover ik begrepen heb is dat ding een LOX-plant, voor de on-site productie van vloeibare zuurstof uit de omgevingslucht idd. Scheelt een boel vrachtwagens vanuit elders in het land.
De atmosfeer van de aarde is niet heel efficiënt voor een Sabatier reacte (CO2 + Waterstof = Methaan) door lage concentratie CO2. Op Mars is de atmosfeer bijna 100% CO2, scheelt een boel filteren aan de voorkant van de installatie.
Die site is wat minder in het nieuws, maar de laatste keer dat ik daar iets over zag waren ze aardig in de weer met zeecontainers incl apparatuur bezig.
[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 19-01-2021 22:24 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Is dat niet de 'scrap value'? Ik vind het niet heel erg veel; het is niet een klein schuurtje, maar een behoorlijk object met flnk wat staal en wellicht andere materialen die nog wat waarde hebben.mcDavid schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:29:
[...]
Klopt. Verbaast me eigenlijk dat ze er nog 3,5M per stuk voor moeten betalen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
En later vandaag nog een SpaceX starlink
[ Voor 27% gewijzigd door Mschamp op 20-01-2021 08:46 ]
En ook in record tempo. De vorige missie van deze booster was 13 december vorig jaar.Spooksel schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:14:
8 vluchten, 8 landingen. Op naar de 10 \o/
Handige link waar je de status van de verschillende boosters.RocketKoen schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:29:
[...]
En ook in record tempo. De vorige missie van deze booster was 13 december vorig jaar.
Wikipedia: List of Falcon 9 first-stage boosters
Dacht dat ze meer boosters nog in gebruik hadden. Tel er snel maar 10.
Maar ja als ze die snelle turn around voor alle boosters kunnen maken, dan heb je max 10 launces per maand.
Rideshare met 143 (!!!) satellieten:Mschamp schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 11:31:
Deze namiddag normaal terug een launch van SpaceX (15u40 Nederlandse tijd):
[YouTube: Transporter-1 Mission]
On board this launch are 133 commercial and government spacecraft (including CubeSats, microsats, and orbital transfer vehicles) and 10 Starlink satellites – the most spacecraft ever deployed on a single mission. The Starlink satellites aboard this mission will be the first in the constellation to deploy to a polar orbit.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
edit: SCRUB!
[ Voor 9% gewijzigd door Tourniquet op 23-01-2021 15:34 ]
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Weather is red, ze gaan wel nog door in countdown in de hoop op beter weer tegen T=0Tourniquet schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:31:
[...]
Rideshare met 143 (!!!) satellieten:
[...]
[Afbeelding]
Waarschijnlijk maandag eerste mogelijkheid om SN9 de lucht in te laten vliegen
Hij gaat het nog doen ookmcDavid schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:55:
Plot twist: Elon gaat zelf naar aardgas boren om zijn raketten bij te tanken.
https://www.theverge.com/...ill-natural-gas-lone-star
Vorige record was 101 cubesats op een PSLV, gaaf hoorTourniquet schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:31:
[...]
Rideshare met 143 (!!!) satellieten:
[...]
Weer een nice en clean launch en landing. Daarna uitgezet, potje catan was iets belangrijkerMschamp schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:14:
Binnen iets minder dan een uur een nieuwe poging
[YouTube: Transporter-1 Mission]
Veel satellieten hebben nog een motortje aan boord om hun exacte baan mee te bereiken, en die ook te behouden tijdens hun levensduur.jmderonde schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:31:
Nou heb ik met interesse de launch gevolgd gisteren en lees ik al een poos mee in dit topic, maar wat ik me toch afvraag: Hoe kan je 143 satellieten op 1 raket lanceren en ze zo uitzetten dat ze allemaal in hun eigen baan zitten en elkaar niet in de weg zitten?
Ticking away, the moments that make up a dull day
En om af en toe hun koers (hoogte) te corrigeren vanwege orbital decay.Wormaap schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:33:
[...]
Veel satellieten hebben nog een motortje aan boord om hun exacte baan mee te bereiken, en die ook te behouden tijdens hun levensduur.
Steam: Grim
Dat, en ik denk dat er veel satellietjes bij zitten voor wie de baan niet uitkmaakt. Ik las ergens dat je met deze lancering een satelliet(je) mee kon sturen voor de ongehoord lage prijs van $ 15.000 per kg, wat het lanceren van een kleine cubesat (1-3 kg) financieel bereikbaar maakt voor universiteiten, technische hogescholen, enz.Wormaap schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:33:
Veel satellieten hebben nog een motortje aan boord om hun exacte baan mee te bereiken, en die ook te behouden tijdens hun levensduur.
Als je je eerste satelliet lanceert, waarmee je zaken als communicatie, voortstuwing, navigatie, energievoorziening, sensors, etc test, dan is de baan waarschijnlijk niet zo van belang.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Juist door ze tegelijk weg te duwen (wat je vaak doet in een deploy) of vlak achter elkaar af te vuren, zal je zien dat die kleine verschillen aan het begin zorgen voor grotere verschillen in de loop der tijd. Ze waaieren gewoon netjes uit, ook zonder aandrijving.jmderonde schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:31:
Nou heb ik met interesse de launch gevolgd gisteren en lees ik al een poos mee in dit topic, maar wat ik me toch afvraag: Hoe kan je 143 satellieten op 1 raket lanceren en ze zo uitzetten dat ze allemaal in hun eigen baan zitten en elkaar niet in de weg zitten?
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Maar dit is nogal tegen-intuïtieve stof, dus ik kan het volledige omgekeerd hebben
Stel dat je 143 auto's op de A2 zet. Zitten die elkaar dan in de weg? Neuh, zelfs als ze allemaal op een kluitje rijden zouden we dat nog "rustig" vinden.
De baan waar deze satellieten in terecht komen is ongeveer 200x zo lang als de A2 dus dat komt wel goed.
Marine hazard notices are up for Starship SN9's test flight. The launch could occur as soon as Monday, Jan. 25. All necessary closures have now been scheduled for the flight!https://t.co/Tyg2aImL5y pic.twitter.com/uIK5ZwFQdR
— Michael Baylor (@MichaelBaylor_) 25 januari 2021
Wellicht vanavond weer een poging?
PSN: DutchTrickle PVoutput
Ik zal even moeten zoeken, maar had ergens gelezen dat met deze lancering 5% meer satalieten bij zijn gekomen.mcDavid schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:39:
dat, plus, hoeveel is 143 satellieten nou? De ruimte is best groot. 143 satellieten is niet heel veel.
Stel dat je 143 auto's op de A2 zet. Zitten die elkaar dan in de weg? Neuh, zelfs als ze allemaal op een kluitje rijden zouden we dat nog "rustig" vinden.
De baan waar deze satellieten in terecht komen is ongeveer 200x zo lang als de A2 dus dat komt wel goed.
Dus in aantallen is het wel veel, maar inderdaad aan oppervlak en aantallen satalieten is er genoeg ruimte
De meeste zijn cubesats zonder aandrijving though, dus die zijn over één (of hooguit een paar) jaar of zo weer weg ook.TrekDr0p schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:54:
[...]
Ik zal even moeten zoeken, maar had ergens gelezen dat met deze lancering 5% meer satalieten bij zijn gekomen.
Dus in aantallen is het wel veel, maar inderdaad aan oppervlak en aantallen satalieten is er genoeg ruimte
I knowmcDavid schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:06:
[...]
De meeste zijn cubesats zonder aandrijving though, dus die zijn over één (of hooguit een paar) jaar of zo weer weg ook.
Maar ik was in der veronderstelling dat er veel meer in de lucht nog zat, maar dat valt dus wel mee.
Grootste probleem boven in is debrie en levenloze sats die in hun baan blijven.
Ik kan deze altijd lastig vinden
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Gewoon een stream pakken van LabPadre.-Colossalman- schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:52:
Heeft iemand de officiële stream van Spacex SN9 zonder het gewauwel?
Ik kan deze altijd lastig vinden
Wordt amper iets op gezegd
[ Voor 21% gewijzigd door bottom line op 25-01-2021 19:02 ]
Die had ik nu ook inderdaad. die is wel lekker rustig voor op de achtergrondbottom line schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:02:
[...]
Gewoon een stream pakken van LabPadre.
Wordt amper iets op gezegd
[YouTube: Nerdle Cam 4K- Starship SN9 Maiden Flight Live At SpaceX Boca Chica Launch Facility]
De "Next Spaceflight" app van een van de gozers van NASASpaceFlight werkt al een tijdje goed voor mij (op Android). Je kunt meldingen krijgen van (om en nabij) 24 uur, 1 uur en 10 minuten voor een launch, kan specifieke meldingen voor starship aanzetten en nog wat andere dingen.Osiris schreef op maandag 25 januari 2021 @ 19:10:
"Next couple of hours" op de stream van NASASpaceflight.. Daar ga ik niet op wachten hoor
Zeker handig als je geen tijd hebt de hele livestream te volgen.
Dus zodra ze die hebben gaat hij de lucht in.
Waiting for FAA review …
— Elon Musk (@elonmusk) 26 januari 2021
Hier trouwens nog de sn7.2 test van gisteren.
Op het einde nog even het kleine kraantje dat naar de launchsite wordt gereden
[ Voor 40% gewijzigd door TrekDr0p op 27-01-2021 14:44 ]
Wordt deze net als eerdere testtanks uiteindelijk ook getest tot deze implodeert?TrekDr0p schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:41:
Hier trouwens nog de sn7.2 test van gisteren.
[YouTube: SpaceX's SN 7.2 Passes Initial Cryo Test (Time Lapse)]
Verschil met de vorige is toch dunner staal?
Deze was 3mm dikIThom schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:46:
[...]
Wordt deze net als eerdere testtanks uiteindelijk ook getest tot deze implodeert?
Verschil met de vorige is toch dunner staal?
Is getest, en geslaagd. Dus geen explosie om te testen wat de maximale druk is (dus waarschijnlijk is hij al ver over de normale druk getest, en vonden ze het genoeg)
De RVS soort waar ze nu mee bouwen/testen is anders. Deze gaat op een andere, minder spectaculaire, manier kapot.
https://www.spacex.com/vehicles/starship/
De laatste bewoners in Boca Chica moeten uiterlijk 8 AM (eastern) het dorp verlaten hebben. Net als vorige keer is er geen officiele tijd voor T-0.
Als ik naar windguru kijk gok ik middag (= late avond hier). Probleem was eerder in de week de wind op grotere hoogten. Flight profile zal zelfde zijn, geloof alleen dat ze nu iets hoger mikken (10 km ipv 8.5 km).
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
ik dacht dat ze voor de 10mile(16km) gingen. SN8 ging naar 8 mile(12,5km) als ik het me nog kan herinneren, is alweer 1,5 maand geleden ofzoloekf2 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:05:
Er gaat "iets" gebeuren vandaag:
https://www.spacex.com/vehicles/starship/
De laatste bewoners in Boca Chica moeten uiterlijk 8 AM (eastern) het dorp verlaten hebben. Net als vorige keer is er geen officiele tijd voor T-0.
Als ik naar windguru kijk gok ik middag (= late avond hier). Probleem was eerder in de week de wind op grotere hoogten. Flight profile zal zelfde zijn, geloof alleen dat ze nu iets hoger mikken (10 km ipv 8.5 km).
Lasnaden (manier van lassen) en constructie methodes zorgen voor het bezwijken van en de snelheid ervan. Niet het gebruikte RVS. De keuze van materialen wordt gemaakt op basis van verwachte omstandigheden en bijbehorende stress. Niet gekozen "explosie snelheden".Paling1 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:59:
Voor zover ik weet waren die 'explosies' bij de prototypes met een andere soort RVS. Die had als nadeel dat het niet geleidelijk aan bezweek.
De RVS soort waar ze nu mee bouwen/testen is anders. Deze gaat op een andere, minder spectaculaire, manier kapot.
Uit het linkje van @loekf2 :TrekDr0p schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:42:
[...]
ik dacht dat ze voor de 10mile(16km) gingen. SN8 ging naar 8 mile(12,5km) als ik het me nog kan herinneren, is alweer 1,5 maand geleden ofzo
As early as Thursday, January 28, the SpaceX team will attempt a high-altitude flight test of Starship serial number 9 (SN9) – the second high-altitude suborbital flight test of a Starship prototype from our site in Cameron County, Texas. Similar to the high-altitude flight test of Starship serial number 8 (SN8), SN9 will be powered through ascent by three Raptor engines, each shutting down in sequence prior to the vehicle reaching apogee – approximately 10 km in altitude. SN9 will perform a propellant transition to the internal header tanks, which hold landing propellant, before reorienting itself for reentry and a controlled aerodynamic descent.
The Starship prototype will descend under active aerodynamic control, accomplished by independent movement of two forward and two aft flaps on the vehicle. All four flaps are actuated by an onboard flight computer to control Starship’s attitude during flight and enable precise landing at the intended location. SN9’s Raptor engines will then reignite as the vehicle attempts a landing flip maneuver immediately before touching down on the landing pad adjacent to the launch mount.
Niet helemaal waar...__R__ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:26:
[...]
Lasnaden (manier van lassen) en constructie methodes zorgen voor het bezwijken van en de snelheid ervan. Niet het gebruikte RVS. De keuze van materialen wordt gemaakt op basis van verwachte omstandigheden en bijbehorende stress. Niet gekozen "explosie snelheden".
Er zijn wel degelijk materiaaleigenschappen die te maken hebben met hoe een constructie bezwijkt. Breekt het ineens af of vervormt het nog een tijdje.
Er is destijds voor een bepaalde soort RVS gekozen vanwege een aantal voordelen qua sterkte bij lage temperaturen.
Uiteindelijk bleek dat andere eigenschappen van dat materiaal nadelig waren. Daar heeft Musk nog wel eens een tweetje over geschreven.
Kan hem zo niet meer vinden, maar de strekking was dat het voor een raket wel fijn was dat er een beetje marge is. Plotseling bezwijken is minder fijn dan een wat bredere marge waarin er dingen kapot gaan.
Leer momenten deze keer zijn denk ik:
- Op druk houden van de header tank voor de landing. Doen ze nu met He. Echter, dat is volgens mij een redelijk standaard oplossing.
- Ding op z'n pootjes laten landen.
Weet niet of iedereen Twitter volgt. NASA heeft een bid geopend voor de Europa Clipper "orbiter" (dus geen landing):
https://beta.sam.gov/opp/...4df5b6f1b25e58f86c5c/view
Was eerst SLS, maar bv SpaceX (Falcon Heavy), BO (New Glenn) of ULA (Vulcan) kunnen nu een aanbod doen. Meest waarschijnlijke is Falcon Heavy (met kick stage), omdat die andere 3+ lanceringen moeten hebben voor 2023.
Was gisteren ook persco voor Perseverance, die Mars lander met helicopter(tje)-drone:
YouTube: Perseverance Mars Rover Pre-Landing News Conference
Landing is 28 februari. Ze gaan ook samples opslaan, die met een andere lander worden opgehaald.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Boca Chica Village residents have been asked to evacuate by 8 a.m. tomorrow. I can hardly wait to leave and watch Starship SN9 fly.🔥🚀🔥@NASASpaceflight pic.twitter.com/oPzQBWYiih
— Mary (@BocaChicaGal) 28 januari 2021
Zo benieuwd of ze het nu lukken om Starship te laten landen. Vorige keer waren ze er zo dichtbij dat ik wel geloof dat het nu lukt. Of hij blijft staan is nog een tweede.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
De iets lagere hoogte heeft te maken met windsnelheden. De hogere regionen waait het iets te hard. Opzich niet erg. De flip kan je best iets lager doen en het vallen maakt verder ook niet uit of dat een km meer of minder is. Zal er echt om gaan of ze dit kunnen reproduceren en deze keer wel de landing kunnen voltooien. Dat zal toch wel een episch moment zijnTrekDr0p schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:42:
[...]
ik dacht dat ze voor de 10mile(16km) gingen. SN8 ging naar 8 mile(12,5km) als ik het me nog kan herinneren, is alweer 1,5 maand geleden ofzo
Dan moet je redelijk vroeg je bed uit om je woonplaats te verlaten, lijkt me niet handig i.c.m. thuiswerkenSpooksel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:24:
De bewoners van Boca Chica worden vandaag gevraagd te evacueren, dat geeft in ieder geval aan dat SpaceX een serieuze poging wil gaan wagen om te lanceren! Dit een een stap die ze niet nemen wanneer ze bijvoorbeeld alleen maar druk testen doen of een static fire.
[Twitter]
I hope Elon like the new beer cooler I made him out of widely spread SN8 COPV pieces. I needed something to do between launches. pic.twitter.com/F6YddMJlrd
— nomadd (@nomadd13) 28 januari 2021
Bij everydayastronaut liet hij ook al een keer een brokstuk zien van het martite dat het beton beschermt recht onder de raptors.
Dat is wel echt briljant! Een bierkoeler, gemaakt van een copv in de vorm van Starhopper🥰jip_86 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:38:
Veel meer woont er ook niet meer volgens mij. Nomadd heb je ook nog, maar die struint daar volgens mij ook alleen maar rond om foto's te maken en afval te zoeken
[Twitter]
Bij everydayastronaut liet hij ook al een keer een brokstuk zien van het martite dat het beton beschermt recht onder de raptors.
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Road closure.. done
Pad zijn ze nu laatste dingen aan het controleren.
Ze hebben nog even de tijd om te gaan
Signatures zijn voor boomers.
Is dat 100% bevestigd?Spooksel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:27:
Het wordt morgen. De flight restriction voor vandaag is opgezegd en verschoven naar morgen.
Zit te luisteren naar de nasaspaceflight stream, hoorde wel dat er iets was maar niet precies wat.
Hoor nu inderdaad iets over een scrub...
[ Voor 6% gewijzigd door thijsco19 op 28-01-2021 18:43 ]
Pol Valls
so they scrubbed the scrub
Dat1 Guy
Not a complete scrub, it is just a hold until SpaceX is granted FAA approval
Een mogelijke oorzaak van de vertraging:
"RGV posting on Twitter... FAA is basically giving SpaceX a hard time with the licensing because of the engine swap, it is technically a new vehicle."
[ Voor 59% gewijzigd door thijsco19 op 28-01-2021 19:41 ]
De wereld "Hoe zat dat ook al weer met die 737-max?"
I am the great Cornholio!
HaterFrame schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:50:
En toch staat er nu wat te venten.... Zal de FAA een nieuwe goedkeuring hebben gegeven?
Tijden in GMT geloof ik UTC.FDC 1/8565 - TX..AIRSPACE BROWNSVILLE, TX..TEMPORARY FLIGHT
RESTRICTIONS WI AN AREA BOUNDED BY 260124N/0970742W TO
255818N/0970742W TO 255818N/0971108W TO 260124N/0971108W TO POINT OF
ORIGIN SFC-7200FT TO PROVIDE A SAFE ENVIROMENT FOR SPACE OPS
PURSUANT TO 14 CFR SECTION 91.143. SPACEX ARE AUTH IN THE AIRSPACE.
SPACEX TEL 310-363-5421 IS IN CHARGE OF THE OPS. HOUSTON
/ZHU/ ARTCC TEL 281-230-5560 IS THE FAA CDN FACILITY. 28 JAN 17:45 2021 UNTIL
29 JAN 06:00 2021. CREATED: 28 JAN 17:51 2021
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Boca Chica village wordt volledig leeggemaakt.
"7200FT"
Dus een kleine 2.2km. Is dus niet voor de test vlucht.
Het kan zijn dat dat het probleem is met de FAA approval waar ze het over hebben.thijsco19 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:28:
[...]
"7200FT"
Dus een kleine 2.2km. Is dus niet voor de test vlucht.
[ Voor 4% gewijzigd door MewBie op 28-01-2021 21:34 ]
*beeeeep*
Tri-vent/ Engine chill aan de gang.
Statement from the FAA just now re the SpaceX SN9 flight: “We will continue working with SpaceX to resolve outstanding safety issues before we approve the next test flight.”
— Christian Davenport (@wapodavenport) 28 januari 2021
[ Voor 11% gewijzigd door slijkie op 28-01-2021 21:47 ]
Of ze doen een static fire of wet dress rehearsel.phYzar schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 21:48:
Ring van ijs vormt zich, wordt dus echt getankt. Lijkt erop dat het toch echt gaat gebeuren
*beeeeep*
I am the great Cornholio!
Als je nog een RS-25 wilt zien.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Dat zou ik alleen doen als je geen toekomstige lanceringen vanuit de VS van plan bentMaverick schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:47:
Hm, dus ze mogen niet van de FAA, maar gaan toch?
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Ik heb even gekeken vanmorgen, maar er viel mij iets op: die vonkenregen die je normaal ziet vlak voordat ze de motor ontsteken zag ik niet. Ze doen dat om de ontsnappende brandbare gassen te ontsteken, maar deze keer zag ik dat niet. Snapt iemand waarom niet?Illegal_Alien schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:46:
[YouTube: Engine Test for NASA Artemis Moon Rocket]
Als je nog een RS-25 wilt zien.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
In een ander filmpje zie ik dat wel. Misschien net buiten beeld?mphilipp schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:49:
[...]
Ik heb even gekeken vanmorgen, maar er viel mij iets op: die vonkenregen die je normaal ziet vlak voordat ze de motor ontsteken zag ik niet. Ze doen dat om de ontsnappende brandbare gassen te ontsteken, maar deze keer zag ik dat niet. Snapt iemand waarom niet?
YouTube: SLS Green Run Hot Fire Test Aborted Early vanaf ± 2h07m30s
Launch timer:
Geen launch.