Natuurlijk ken ik dat filmpje. Deze filmpjes zie je echter pas uren, dagen of zelfs maanden na de lancering.
Het gaat erom dat SpaceX niet wil dat een eventuele explosie de aandacht afleidt van de daadwerkelijke prestatie (mensen naar ISS brengen). De teksten in/op (social) media zullen zijn "SpaceX raket ontploft" en ergens in de tekst "de astronauten zijn trouwens veilig op reis naar het ISS". Dit topic zou er ook vol mee staan. Maar de landing is slechts een secundair doel van de missie.
Edit: overigens wordt in zulke gevallen vrijwel altijd al tijdens de webcast aangegeven dat de landing niet gelukt is of iig niet bevestigd kan worden. Beelden worden juist alleen vrijgegeven als ze spectaculair zijn... Een camera feed van een lege droneship waar niets op landt is natuurlijk ook niet bepaald boeiend.
"Niet kunnen bevestigen" is mediataal voor "hij is ontploft en we gaan het je nu niet laten zien". Ik kan me niet voorstellen dat een bedrijf als SpaceX het niet voor elkaar krijgt om een landing danwel mislukking binnen enkele tellen te bevestigen. Ze hebben voldoende telemetrie. Ze hebben een schip dat hun droneship + gelande booster terug naar de haven brengt. Die ligt heus op gepaste afstand naar die landing te kijken. Getuige ook de fragmenten uit jouw gelinkte video.
Ik heb genoeg lanceringen van SpaceX gezien om te weten dat dit het protocol is:
[list]
• Landing lukt en het wordt binnen minuten bevestigd, wanneer mogelijk met beeld.
• Landing mislukt en ze kunnen het niet bevestigen en de vebinding is weg of het beeld is bevroren. En wat zijn ze in de stream allemaal ontzettend benieuwd naar bevestiging.