Het kleine-mismoderatietopic deel XXVIII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste
Acties:
  • 197.963 views

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:57
Keypunchie in 'nieuws: Apple stelt dat Spotify met klachten voorkeursbehandel...

Zinnige reactie, waarom 0? Lijkt me heel relevant. +2 lijkt me realistischer.

Ik vind het zorgwekkend dat reacties waarmee de massa het niet eens is vaak lager beoordeeld worden. Dat lijkt me niet juist.

[ Voor 13% gewijzigd door MarcoC op 02-07-2016 17:45 ]

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Deze reactie staat nog steeds op +2, kan een PowerMod ernaar kijken?

Weg

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Verwijderd in 'reviews: The DAO, blockchains en Ethereum' lijkt mij een +1 waardig.Het is 100%ontopic,en ik heb het hele artikel gelezen..Zeker gezien de vele reactie`s op mijn reactie ,waaronder enkele die slechts 2 zinnen uitspreken en dan wel+1 zijn.(ik was 1 v/d eerste 10 die s`morgens reageerde .

De +3 van de reactie`s is duidelijk een mening ,die zwaar overgewaardeerd word
Arnoud Engelfriet in 'reviews: The DAO, blockchains en Ethereum'
Ik lees niks wat al eerder was gezegd,hij raapt het van andere reactie`s bij elkaar ,en maakt dan een reactie er van..
(kijk maar naar zijn tijd van reactie)
Ik vind het een +1 meer niet.Zeker geen +3.

Edit ; Dank je Bor :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2016 13:03 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:59:
Verwijderd in 'reviews: The DAO, blockchains en Ethereum' lijkt mij een +1 waardig.Het is 100%ontopic,en ik heb het hele artikel gelezen..Zeker gezien de vele reactie`s op mijn reactie ,waaronder enkele die slechts 2 zinnen uitspreken en dan wel+1 zijn.(ik was 1 v/d eerste 10 die s`morgens reageerde .
Op basis van wat er nu staat heb ik een +1 gegeven. Je hebt je bericht ge-edit dus het is goed mogelijk dat veel mensen hun score op de originele inhoud hebben gebaseerd.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:11
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:59:

De +3 van de reactie`s is duidelijk een mening ,die zwaar overgewaardeerd word
Arnoud Engelfriet in 'reviews: The DAO, blockchains en Ethereum'
Ik lees niks wat al eerder was gezegd,hij raapt het van andere reactie`s bij elkaar ,en maakt dan een reactie er van..
(kijk maar naar zijn tijd van reactie)
Ik vind het een +1 meer niet.Zeker geen +3.
ik vermoed eerder dat andere Arnouds blog gelezen hebben en dat daar herhalen. Vele zullen hem wel herkennen en daarom hoger waarderen. Niet onterecht als hij inhoudelijk maar genoeg toevoegt.

http://blog.iusmentis.com/2016/06/24/kan/

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2025

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

• Cerebro
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
Mijndankisgroot in 'nieuws: Tools om 8GB vram te activeren op RX 480 '4GB'-vi...
Iemand die een grapje maakt lijkt mij niet informatief, laat staan spotlight waardig.
Mijn inziens moet dit hoogstens een +1 rating zijn.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Cer3bro schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 21:54:
Mijndankisgroot in 'nieuws: Tools om 8GB vram te activeren op RX 480 '4GB'-vi...
Iemand die een grapje maakt lijkt mij niet informatief, laat staan spotlight waardig.
Mijn inziens moet dit hoogstens een +1 rating zijn.
Dat is inderdaad absoluut geen +3. Ik vind een +1 echt de max voor deze reactie. Een 0 kan ik mij ook nog voorstellen gezien het een aardig afgezaagde grap is.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 05-07-2016 22:00 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bux666 in 'downloads: Linux Mint 18'

Lijkt me niet +3 waardig, imo. Links waar naar verwezen wordt, is de Linux distro met een bepaalde desktop omgeving, voor een oudere versie.

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-01 21:20

Ryan1981

Je ne sais pas

Misschien had ik beter moeten weten met het posten van mijn reply maar ik besloot dit toch te doen omdat ik in dit geval zelf al een keer in de verwarring was toen ik op het station de reclame van de nieuw sony telefoon zag en in eerste instantie dacht dat het om i-phones ging.

Even voor de duidelijkheid, ik ben geen apple fan of wat dan ook dus die ballon gaat niet op.

Mijn post:

Ryan1981 in 'reviews: Sony Xperia X: midrange-telefoon voor high-end prijs'

Krijg me een lading reacties en -1 om mijn oren heen waar je eng van wordt. Is dit een objectieve moderatie of gewoon een groep anti apple mensen die kosten wat het kost mijn post onderuit willen halen?

Ik hoor het wel.

Mijn doel was ook om aan te geven dat de conclusie die getrokken is dat je te veel betaald voor wat je krijgt natuurlijk wel vaker opgaat (in mijn beleving is dit bij Apple ook zo)

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-01 14:54
Lennyz in 'nieuws: Nederlandse rechter verplicht Instagram tot afgeven naw-ge...

Valt mijn post onder een troll, flamebait of belediging van een user? Volgens mij hoort het gewoon +1 te zijn.
Ryan1981 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:35:
Misschien had ik beter moeten weten met het posten van mijn reply maar ik besloot dit toch te doen omdat ik in dit geval zelf al een keer in de verwarring was toen ik op het station de reclame van de nieuw sony telefoon zag en in eerste instantie dacht dat het om i-phones ging.

Even voor de duidelijkheid, ik ben geen apple fan of wat dan ook dus die ballon gaat niet op.

Mijn post:

Ryan1981 in 'reviews: Sony Xperia X: midrange-telefoon voor high-end prijs'

Krijg me een lading reacties en -1 om mijn oren heen waar je eng van wordt. Is dit een objectieve moderatie of gewoon een groep anti apple mensen die kosten wat het kost mijn post onderuit willen halen?

Ik hoor het wel.

Mijn doel was ook om aan te geven dat de conclusie die getrokken is dat je te veel betaald voor wat je krijgt natuurlijk wel vaker opgaat (in mijn beleving is dit bij Apple ook zo)
Het valt mij ook op dat steeds meer de tendens verschuift om de -1 te gebruik voor reacties waar iemand het mee oneens is. Volgens mij is er niet heel veel mis met jouw reactie.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:11

_David_

FP ProMod

llama llama duck

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:49
uncle_sjohie in 'nieuws: KPN, Vodafone en T-Mobile beloven 5g in 2020 als EU ...
Een stevig staaltje meningmodden. Ik ben hem hartgrondig met hem eens, maar meer dan een +1 kan ik er niet van maken.

edit: er is van hoger hand ingegrepen:
Mismoderatie

115 mensen die dit een +3 geven :/

[ Voor 16% gewijzigd door StephanVierkant op 07-07-2016 09:59 ]

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:35

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

• Terriongaming
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-01 14:12
Soliest in 'nieuws: Europa begint project met deels zelfrijdende auto's'

Dit onderwerp gaat over zelfrijdende auto's. Mijn comments waren netjes en relevant. Echter, ik heb alsnog een hoop -1 gekregen. Ik vermoed dat het gaat om iemand die het niet met mij eens is. Erg kinderachtig!

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Autofan1985 in 'nieuws: Nintendo is begonnen met uitbrengen Pokémon Go voor A... mag wat mij betreft naar de +1.

En nog een;

De volgende is volgens de richtlijnen echt geen +3 maar max +1;

GWTommy in 'nieuws: Onderzoekers vinden OS X-malware die gegevens uit keychai...

En in het verlengde hiervan mag dit 'ik ook' bericht naar de 0, het punt is immers al door iemand anders gemaakt.
TeleMax in 'nieuws: Onderzoekers vinden OS X-malware die gegevens uit keychai...

[ Voor 58% gewijzigd door Bor op 07-07-2016 14:05 ]

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

BikkelZ in 'nieuws: Apple brengt publieke beta's iOS 10 en macOS Sierra uit'
Geen +2

[ Voor 69% gewijzigd door Zeehond op 07-07-2016 23:57 ]

200 fish found!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-01 14:33
Het leeuwedeel van de reacties in het topic AMD brengt driver uit die hoog stroomverbruik RX 480 aan moet pakken betreft meningmods, fanboy vs fanboy. Soms vraag ik me af het systeem niet beter afgeschaft kan worden. Of alleen modrechten voor tweakers die aan een bepaald criterium voor participatie/karma/ x aantal forumreacties voldoen

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:00

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Jeroenneman in 'nieuws: YouTubers die eigenaar bleken van CS:GO Lotto-goksite...

Die mag wel naar +1, snap niet waarom mensen hier een +3 voor geven, zo bijzonder is de opmerking niet. Gewoon gezond verstand.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:07

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Topicstarter
koelebobes in 'nieuws: YouTubers die eigenaar bleken van CS:GO Lotto-goksite ... en de reacties daaronder zijn geen +2 waard. De rest van de +2's op die pagina mag ook wel kritisch bekeken worden...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• MMaI
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02-2025
brick5492 in 'nieuws: Europese lidstaten stemmen in met akkoord VS over data-...

Een grote lap tekst met vrijwel geen inhoudelijke reactie op het topic, door een vroege +3 wordt lagere moderatie afgestraft op een post die hooguit een 0 waard is (irrelevant/off-topic). De nostalgie van de post is prima, alleen niet relevant. Verdere posts in het topic lijken ook één enkele +3 te hebben, wat de schijn doet vermoeden dat hier niet geheel zuiver gemodereerd wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door MMaI op 08-07-2016 16:58 ]

echo c > /proc/sysrq-trigger

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:46

jdh009

FP ProMod
dilan in 'nieuws: Pokémon Go komt later naar Nederland wegens overbelasting v...

Is dit echt -1? Of gaat het hierbij om de link die niet mag?
Heb ze allemaal een score gegeven die ze volgens mij verdienen. Ik denk echter dat deze door ons niet zomaar even op een normale score te krijgen zijn. Sommige hebben echt bizar vaak +2 of +3 gekregen.

[ Voor 85% gewijzigd door jdh009 op 09-07-2016 11:51 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Boost9898
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-01 13:04

Boost9898

Software developer

Haha prachtig dit. :p
Ik krijg een -1 terwijl ik ontopic ben en gewoon een legitiem antwoord geef. Boost9898 in 'nieuws: Pokémon Go komt later naar Nederland wegens overbelasti...

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
HMC in 'reviews: MSI Vortex: vernieuwend concept met oude hardware' zo te zien veel mee eens modders terwijl het feitelijk onjuist is, het product staat nog maar 2 maanden in de pricewatch.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2025

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

-The_Mask- schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 16:59:
HMC in 'reviews: MSI Vortex: vernieuwend concept met oude hardware' zo te zien veel mee eens modders terwijl het feitelijk onjuist is, het product staat nog maar 2 maanden in de pricewatch.
Hij heeft echter wel een punt dat het een niche product is, het is geen zwart-wit reactie dus dat zijn de moderaties duidelijk ook niet. Lijkt me dat hij wel wat meer toevoegt dan de standaard mee eens +1 reacties.

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik zie niet hoe die reactie meer is dan een +1...

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hij heeft geen punt zoals ik al aangaf. MSI heeft het product op een totaal verkeerd moment gelanceerd en tegen een totaal verkeerde prijs. Tweakers is niet te laat met de review, product is gewoon veel te laat gelanceerd of enkele maanden te vroeg, maar dan had die twee GTX 1080's moeten hebben.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:46

jdh009

FP ProMod
tweaker2010 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 17:15:
[...]

Hij heeft echter wel een punt dat het een niche product is, het is geen zwart-wit reactie dus dat zijn de moderaties duidelijk ook niet. Lijkt me dat hij wel wat meer toevoegt dan de standaard mee eens +1 reacties.
Als je een punt hebt hebt betekend het niet meteen dat het automatisch meer is dan +1.

Ik ben er mee eens dat dit niet meer is dan +1.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• Bilbo.Balings
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
"heb me laten vertellen (alu-hoedje op) dat er groepen machtige mensen zijn die graag 6 Miljoen+ mensen vermoorden om de staat Israel weer terug te krijgen (1948)"

lucid in 'nieuws: Programmeur zet broncode van eerste maanmissie op GitHub'

Persoonlijk vind ik een -1 nog erg hoog voor dergelijke opmerkingen...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

his.dudeness in 'nieuws: Twitter dwingt site die verwijderde tweets archiveert...

Geen +2, was +3, maar dankzij mijn mod al gezakt naar +2.

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

SeBsZ in 'nieuws: 'Verkeer naar Apkmirror explodeert door populariteit Pokémo...
Interessante reactie, maar geen +3 materiaal imho. +2 zeker.

xoniq in 'nieuws: 'Verkeer naar Apkmirror explodeert door populariteit Pokémo...
Niets meer dan een 0 maar heeft zelfs een aantal +2's en +3's. Deze mag wel wat zetjes gebruiken om te voorkomen dat hij weer omhoog gaat.

[ Voor 37% gewijzigd door Migrator op 11-07-2016 11:55 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14:02
Verwijderd in 'nieuws: Beveiligingsonderzoekers vinden Pokémon Go-app met bac...

+2? Serieus? Heeft zelfs een tijdje op +3 gestaan. Dit klopt aan alle kanten niet en is gewoon een loos statement (wat ik verderop ook al keurig uitleg). Daarnaast is het totaal niet relevant voor de discussie.

• TWyk
  • Laatst online: 15-12-2025
supersnathan94 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 16:17:
Verwijderd in 'nieuws: Beveiligingsonderzoekers vinden Pokémon Go-app met bac...

+2? Serieus? Heeft zelfs een tijdje op +3 gestaan. Dit klopt aan alle kanten niet en is gewoon een loos statement (wat ik verderop ook al keurig uitleg). Daarnaast is het totaal niet relevant voor de discussie.
Dit is ook niet een +2
thePiett in 'nieuws: 'Pokémon Go komt binnen enkele dagen uit in Europa''

Geen -1
Swerfer in 'nieuws: 'Pokémon Go komt binnen enkele dagen uit in Europa''

[ Voor 11% gewijzigd door TWyk op 11-07-2016 16:25 ]

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11-2025
In mijn ogen geen +2. Geen idee waarom 11 mensen at wel vinden.

Mind123 in asus chromebook met full hd scherm en 64gb opslag verschijnt in augustus.

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 11-07-2016 19:36 ]

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

capsoft in 'nieuws: 'Pokémon Go komt binnen enkele dagen uit in Europa''
Bijna volledig off-topic dit en dus zeker geen +2.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter

• vali
Blijkbaar blijven we niet met elkaar eens, maar mijns inziens moet het niet zo zijn dat ik overal zowat -1 krijg en mind123 niet.

Vali in Asus Chromebook met full-hd-scherm en 64GB opslag verschijnt in augustus

Vali in Asus Chromebook met full-hd-scherm en 64GB opslag verschijnt in augustus

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:58
Het wordt hoog tijd dat het merendeel van de bezoekers eens door heeft dat een +2 of +3 er niet is om te laten blijken dat ze het eens zijn met een reactie, maar of de post informatief is of niet...

Nu krijg je massa's berichten met +2 tot +3 op reacties waar enkel wordt gezegd:
"ja inderdaad, onbeperkt is geen FUP" of
"apple/samsung" is rommel want de nonkel van mijn peter zijn kleinzoon's neef heeft eens een ...

• niels95
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-02-2017
allemaal -1, voor een comment die volgensmij prima ingaat op het onderwerp.

tweakers moeten echt eens gaan leren dat het oneens zijn met iets niet gelijk een -1 betekend....

niels95 in 'nieuws: ACM waarschuwt telecombedrijven vanwege schending regels ...

• vali
niels95 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 14:37:
allemaal -1, voor een comment die volgensmij prima ingaat op het onderwerp.

tweakers moeten echt eens gaan leren dat het oneens zijn met iets niet gelijk een -1 betekend....

niels95 in 'nieuws: ACM waarschuwt telecombedrijven vanwege schending regels ...
Klopt inderdaad.

• niels95
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-02-2017
Misschien is het een idee om na het aanklikken van de "mod-score" een popup te laten zien met 4/5 radiobuttons om zo achter de reden van de moderatie te komen. creert ook een drempel om iemand nog een keer na te laten denken voordat er argeloos wordt gemodereerd.

1) feitelijke onjuistheid
2) oneens met mening.
3) taalgebruik
4) ongerelateerd.

maakt ook het vinden van mismods een stuk makkelijker.

[ Voor 24% gewijzigd door niels95 op 12-07-2016 15:02 ]

• cadsite
Niet waar, het is "betekent". >:)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

niels95 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 15:00:
Misschien is het een idee om na het aanklikken van de "mod-score" een popup te laten zien met 4/5 radiobuttons om zo achter de reden van de moderatie te komen. creert ook een drempel om iemand nog een keer na te laten denken voordat er argeloos wordt gemodereerd.

1) feitelijke onjuistheid
2) oneens met mening.
3) taalgebruik
4) ongerelateerd.

maakt ook het vinden van mismods een stuk makkelijker.
offtopic:
offtopic hier, dit past beter in een eigen topic

Ik vind het nog niet meteen zo'n gek idee, maar nadeel is wel dat gebruikers die veel reacties modereren, het modereren een stuk langer gaat duren, en dus minder gemodereerd zullen krijgen met mogelijk als gevolg meer reacties die ongemodereerd blijven.

supersnathan94 in 'nieuws: KPN verwacht eind dit jaar te voldoen aan kredietr...
supersnathan94 in 'nieuws: KPN verwacht eind dit jaar te voldoen aan kredietr...
Staat beter op 0 i.p.v. -1.

[ Voor 40% gewijzigd door Zeehond op 12-07-2016 17:13 ]

200 fish found!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

offtopic:
Dan klikken mensen willekeurig wat aan, of klikken op degene waarvan ze weten dat het terecht voor -1 zorgt. Bovendien is dat een extra drempel en een extra klik voor degenen die wel weten hoe ze moeten modereren. Opvoeden werkt beter lijkt me - bovendien wordt de -1 niet zo vaak misbruikt als de +2/+3.
Voor deze reacties is de -1 dan wel verkeerd gebruikt. Mogen nog wat zetjes hebben.

[ Voor 92% gewijzigd door Migrator op 12-07-2016 17:03 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Sharkoon in 'nieuws: Diverse organisaties Tilburg offline door stroomstoring ...
Lanithro in 'nieuws: Diverse organisaties Tilburg offline door stroomstoring ...

Lijkt me een -1, dit soort posts horen in GR, niet op de FP/

[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 12-07-2016 17:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-01 08:13

Ron

Scrtz in 'nieuws: Call of Duty: Black Ops 3-uitbreiding met draken en zombies...

een rant over COD, hoewel ik het met hem eens ben vind ik het geen +2 waardig

landcross in 'nieuws: Google moet begin september reageren op aanklacht macht...

niet echt informatief, weer een rant

[ Voor 57% gewijzigd door Ron op 13-07-2016 01:02 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 10:48

Saffie_time

Why use this? 42!

Wellicht ook eens handig om te kijken wie daar op +3 durft te modden...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Jason X in 'nieuws: NVWA: ruim helft van 41 geteste usb-laders is onveilig'
Dit staat direct achter het laatste linkje in het artikel...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:41
Wellicht grappig bedoeld, maar doodverwensingen hoeven niet imo - ook niet aan programma's.

Verwijderd in 'downloads: Adobe Flash Player 22.0.0.209'

• cadsite
en we zijn weer vertrokken...
devil-strike in 'nieuws: Overheid wil tv-kijker zelf zenderpakket laten samen...
allemaal gewone reacties die +2 krijgen.

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Wat is eigenlijk de plek om specifieke mismoderaties van users te rapporteren? Kan dat ook hier? De allereerste moderatie die mijn onderstaande post ontving was een '-1', volgens mij moeten iemands moderatie rechten eens door een modje nagekeken worden... :X

Squee in 'nieuws: ARM en Imec gaan samen aan 7nm-chipprocedé werken'

Please do not contact me telepathically.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Men is redelijk +2-triggerhappy daar. Zitten wel leuke reacties tussen, maar een deel is duidelijk 'mee eens!'
Squee schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:30:
Wat is eigenlijk de plek om specifieke mismoderaties van users te rapporteren? Kan dat ook hier?
Nergens en dus ook niet hier. :)
Structurele mismodders vallen namelijk vanzelf op in de tools van de PowerMods en als elke individuele verkeerde moderatie hier gepost zou worden zou het helaas een onoverzichtelijke bende worden.

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Jolke schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:51:
Wellicht grappig bedoeld, maar doodverwensingen hoeven niet imo - ook niet aan programma's.

Verwijderd in 'downloads: Adobe Flash Player 22.0.0.209'
Zo als losse kreet is het ongewenst, maar op zich heb ik geen enkel probleem met het doodwensen van een programma. Het is op geen enkele manier een bedreiging, zoals dat bij personen wel het geval is.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

200 fish found!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die gaan idd ver, extreem ver, over de schreef ja. Heb ze ook al onder de aandacht van de crew gebracht, want er zitten gewoon uitspraken tussen (in het hele artikel) die gewoon ronduit strafbaar zijn.

echtwaarisdatzo in 'nieuws: Duitse politie voert landelijke actie uit na haat...

Die mag imho, gezien de inhoud en toonzetting, ook wel naar -1. Die +2 en +3 gevers mogen nagekeken worden.

Virussen? Scan ze hier!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Tweekzor in 'nieuws: Nokia en Samsung breiden patentdeal uit'

Hartstikke leuke opmerking, maar natuurlijk gewoon helemaal off

Eat the bugs, live in a pod

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mrjraider in 'nieuws: Niantic wil geld verdienen aan Pokémon Go met gesponsor...

Heerlijk voorbeeld van hoe je niet hoort te midden. Dit is een 0 en geen -1.
Wel geinig dat met een opmerking alle Pikachu knuffelaars tegen je hebt met modden.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Klopt, maar voortaan mag je natuurlijk ook wel ff iets meer geduld hebben, die reactie stond er koud 10 minuten. Geef het modsysteem ook ff de kans om te gaan werken.

Rudie_V in 'nieuws: Duitse politie voert landelijke actie uit na haatberichte...

Geen +1 imho.

[ Voor 51% gewijzigd door wildhagen op 13-07-2016 16:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-12-2025

Redneckerz

A place to be.

Eigen posts, ik weet het, maar het lijkt mij goed als dit wordt belicht - Nog teveel mensen die denken dat de PGS een slagingskans heeft.

Redneckerz in 'nieuws: Windows-handheld met toetsenbord en gameknoppen krijgt...
Redneckerz in 'nieuws: Windows-handheld met toetsenbord en gameknoppen krijgt...

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• 6129(15)
  • Laatst online: 10-01 22:20

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

6129(15) in 'geek: Juno stuurt eerste afbeelding vanuit baan om Jupiter'
- Mijn reactie wordt overgewaardeerd. Dit is heus geen +3, zelfs geen +2. Het was puur om te nuanceren.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Aangezien dit een .geek-artikel is mag er losjes gemodereerd worden dus is een +2 imho een prima score :)

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01 11:57
Wat is er off-topic/ongewenst aan mijn reactie? Het is gewoon een vraag met een serieuze ondertoon. Zeker gezien overvallen van Pokemon Go spelers nu al een feit zijn.

geekeep in 'nieuws: Niantic wil geld verdienen aan Pokémon Go met gesponsorde...

Verwijderd

https://tweakers.net/nieuws/113561/ziggo-en-vodafone-stellen-eu-concessies-voor-in-ruil-voor-goedkeuring-fusie.html?showReaction=8779889#r_8779889

Wat is er ongewenst aan mijn reactie?

Moet ik iets positiefs over Ziggo melden 8)7 zodat het niet gecensureerd wordt?

Bah! :(

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-12-2025

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

totaalgeenhard in 'nieuws: Valve gaat actie ondernemen tegen CS:GO-goksites'

Ik heb het idee dat deze eerder +1 hoort te zijn en flink wordt gedownmod omdat het een vrij ongeinformeerde en ouderwetse gedachte is, maar het is wel iets wat misschien meer mensen zich min of meer afvragen. Het lijkt me dus nuttig om dit bericht te hebben, zodat het antwoord ook goed gevonden kan worden.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het is deels off-topic (green card, die YT-video) én de bewering dat alle inkomsten uit gokken komen is feitelijk onjuist. Zeker geen +1.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Misschien kunnen we even stoppen met het onterecht klagen over censuur. Het moderatiesysteem biedt mogelijkheden om te filteren op kwaliteit maar is geen censuurmiddel. Bovendien stond jouw reactie er nog maar kort en had het maar een enkele moderatie ontvangen. Dat gezegd te hebben is de reactie inderdaad een -1 maar een 0 of +1. De netto score is op dit moment een 0 wat prima lijkt.

• Dirk

Dirk

Topicstarter

• Arumes
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Het is enigszins voorspelbaar natuurlijk: een kritisch bericht over PSN wordt door PS-fanboys afgestraft. Arumes in 'nieuws: Storing treft PlayStation Network - update'

• Dirk

Dirk

Topicstarter
Sorry, maar zo'n trollende naamsverbastering is ook gewoon ongewenst.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
Arumes schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:57:
Het is enigszins voorspelbaar natuurlijk: een kritisch bericht over PSN wordt door PS-fanboys afgestraft. Arumes in 'nieuws: Storing treft PlayStation Network - update'
In de huidige vorm met "Playstation Notwork" flame is een -1 absoluut te verdedigen. Daar ga ik dan ook niets aan aanpassen.

Misschien helpt het ook wanneer je niet gelijk over fanboys begint. Zulke termen zetten een punt geen kracht bij wanneer ze niet nodig zijn.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Arumes schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:57:
Waarom? Die reactie is overduidelijk bedoeld als stevige troll ("Notwork"), en trollen horen gewoon op -1.

De reactie staat imho exact op het juiste niveau dus?

Virussen? Scan ze hier!

• Arumes
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:09:
overduidelijk bedoeld als stevige troll
Overdrijf je niet een beetje? Of ben je nu zelf aan 't trollen? Het was helemaal niet bedoeld als troll, laat staan een stevige, en dat "overduidelijk" komt uit een glazen bol ipv de werkelijkheid. Ik uit gewoon mijn ongenoegen over het feit (ja, FEIT) dat er dagelijks problemen zijn.

Maar goed, ik snap de -1, blijkbaar moet je op Tweakers wat meer op je tenen lopen dan andere fora. :)

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-01 21:31
wouterg00 in 'nieuws: Storing treft PlayStation Network - update'

En wat is hier -1 aan? Een 0 kan ik wel begrijpen maar -1 niet.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het offtopic gedeelte hoort niet thuis op de FP, maar in GR. En moderatiegezeur in de reactie levert sowieso een punt aftrek op.

Dan blijft er weinig meer over...

Virussen? Scan ze hier!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Men modereert men hier met -1 terwijl ik ontopic en op inhoud reageer. Helaas bemerk ik steeds vaker op tweakers.net dat alle geluiden die tegen de aanleg van glasvezelnetwerken ingaan afgestraft worden. Uiteraard is dit een onjuiste gang van zaken en zie ik dit graag rechtgezet worden:

terradrone in 'nieuws: Aanleg glasvezel buitengebieden Friesland moet voorjaa...

terradrone in 'nieuws: Aanleg glasvezel buitengebieden Friesland moet voorjaa...

• _David_

_David_

FP ProMod

llama llama duck

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-01 21:31
wildhagen schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:48:
Het offtopic gedeelte hoort niet thuis op de FP, maar in GR. En moderatiegezeur in de reactie levert sowieso een punt aftrek op.

Dan blijft er weinig meer over...
En als ik de edit en offtopic weghaal, mag het dan wel +1 worden?

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

bahamapleister in 'nieuws: Nintendo kondigt kleine console met vormgeving van...
Gezien de pagina waar het artikel naar linkt ook noemt welke 30 games op de console staan, en de andere info ook gewoon in het artikel staat, lijkt mij een +3 voor deze reactie echt te hoog.

Juliuth in 'nieuws: Nintendo kondigt kleine console met vormgeving van NES aan'
Bliksem B in 'nieuws: Nintendo kondigt kleine console met vormgeving van NES ...
Geen +2, van die laatste staat de meeste info ook gewoon in het artikel.

edit
Finraziel in 'nieuws: Nintendo kondigt kleine console met vormgeving van NES ...
Ook geen +2.

edit2
Berend- in 'nieuws: Nintendo kondigt kleine console met vormgeving van NES aan'
Ook geen +2 vanwege dezelfde reden als de eerste reactie die ik noem

Finraziel in 'nieuws: Nintendo kondigt kleine console met vormgeving van NES ...
Epsix in 'nieuws: Nintendo kondigt kleine console met vormgeving van NES aan'
Geen +2

[ Voor 48% gewijzigd door Zeehond op 14-07-2016 23:21 ]

200 fish found!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:41
Fopper21 in 'downloads: GIMP 2.9.4'

Is dit een +3 reactie? Informatief kan ik in meegaan.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Zeehond schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 22:17:
bahamapleister in 'nieuws: Nintendo kondigt kleine console met vormgeving van...
Gezien de pagina waar het artikel naar linkt ook noemt welke 30 games op de console staan, en de andere info ook gewoon in het artikel staat, lijkt mij een +3 voor deze reactie echt te hoog.

[knip]

edit2
Berend- in 'nieuws: Nintendo kondigt kleine console met vormgeving van NES aan'
Ook geen +2 vanwege dezelfde reden als de eerste reactie die ik noem
Hebben allebei nog wel wat zetjes nodig om op de juiste scoren (+1 max) te komen.

200 fish found!

• TWyk
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik vind dit wel een +2
StephanVierkant in 'nieuws: McDonald's begint in VS met pornofilter op zijn w...
Maar blijkbaar zijn er personen die er 27x een -1 voor uitdelen.

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:49
TWyk schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:59:
Ik vind dit wel een +2
StephanVierkant in 'nieuws: McDonald's begint in VS met pornofilter op zijn w...
Voelt nogal raar om je eigen reactie hier te melden, dus blij dat je me voor bent :). Die -1's voelen als meningmodden.

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

TWyk schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:59:
Ik vind dit wel een +2
41x -1 en 39x 0 :/

In mijn ogen zeker een +2 waard. Nette ontopic reactie met wat achtergrond. Zo willen we er graag meer zien :)

De reactie erop (kamerplant in 'nieuws: McDonald's begint in VS met pornofilter op zijn wifi-netwerken') is in mijn ogen niets dan een loze kreet die totaal niet ingaat op de reactie en dus geen +2, maar een 0 waard is (ja, heel streng), al kan ik met een +1 ook wel leven.

En zo staan er wel meer reacties scheef:
Verwijderd in 'nieuws: McDonald's begint in VS met pornofilter op zijn wif... moet een 0 zijn.
SpoekGTi in 'nieuws: McDonald's begint in VS met pornofilter op zijn wifi-net... imho idem.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Migrator schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 12:47:
[...]

De reactie erop (kamerplant in 'nieuws: McDonald's begint in VS met pornofilter op zijn wifi-netwerken') is in mijn ogen niets dan een loze kreet die totaal niet ingaat op de reactie en dus geen +2, maar een 0 waard is (ja, heel streng), al kan ik met een +1 ook wel leven.
Als dat zo massaal +2 of zelfs 47x (!!!) +3 waard is, is mijn naam Sinterklaas.

Maximaal een +1 idd, meer niet. Meningmodders galore daar.

[ Voor 29% gewijzigd door wildhagen op 15-07-2016 13:01 ]

Virussen? Scan ze hier!

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Boost9898 in 'nieuws: Uitgelekt document toont specificaties van PlayStation ...

Het was maar een PCMR joke, kom op. Dit hoeft toch niet met een -1 de grond in geboord te worden. Een nulletje lijkt me voldoende. ;)

• Arumes
  • Niet online
Boost9898 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:44:
Boost9898 in 'nieuws: Uitgelekt document toont specificaties van PlayStation ...

Het was maar een PCMR joke, kom op. Dit hoeft toch niet met een -1 de grond in geboord te worden. Een nulletje lijkt me voldoende. ;)
Tsja. Wat mij betreft heb je gelijk, maar Tweakers is niet zo van de grapjes. Volgens sommige mods ben jij nu stevig aan het trollen met zo'n grap. _O- Maar goed, ik heb 'm een +3 met boost gegeven, dan zou je (als die door de keuring komt) weer op 0 moeten staan.

• Boost9898

Boost9898

Software developer

Arumes schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:35:
[...]

Tsja. Wat mij betreft heb je gelijk, maar Tweakers is niet zo van de grapjes. Volgens sommige mods ben jij nu stevig aan het trollen met zo'n grap. _O- Maar goed, ik heb 'm een +3 met boost gegeven, dan zou je (als die door de keuring komt) weer op 0 moeten staan.
Hehe ze zijn hardnekkig. _/-\o_
Pagina: 1 ... 67 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties. Geef het systeem ook even de tijd en meld een reactie niet direct bij de eerste foute moderatie.
Daarnaast zijn eventuele sancties altijd aan de crew; het is dus niet nodig zelf al een passende sanctie te gaan vermelden.
Op deze manier, maak je een handig linkje naar een reactie op de frontpage.

IRC: irc.tweakers.net - #tmf
Modqueue (ongemodde reacties): http://tweakers.net/reacties/modoverzicht/
Overleg over moderatiescores: Het topic voor twijfelgevallen bij moderaties
ModFAQ: https://tweakers.net/info/faq/moderatiesysteem