Toon posts:

Meldingen 'onreine' productreviews

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
productreview: The Last of Us: Part II, PS4 review door LilPump

Bovenstaande review is volgens mij niet helemaal eerlijk, begint met 'Het lijkt alsof dit spel gepromoot wordt door de MSM doordat het LGBT promoot' en één van de minpunten is 'Uitbundige SJW promotie'. Lijkt mij alsof de 1 ster voornamelijk komt door LGBT representatie.

productreview: The Last of Us: Part II, PS4 review door Theworldofps4

Ik weet niet of dit is toegestaan maar dit account is aangemaakt op 26-11, heeft op 26-11 een review achtergelaten met 1 ster, verder geen enkele activiteit op account.Ik denk dat dit een 2e account is.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-03 23:17

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Beiden zijn gewoon (negatieve) meningen, dat mag. Hoeveel waarde eraan gehecht moet worden is aan de lezer. Bij het tweede account valt niks bijzonders op, behalve dat hij nieuw is.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Dirk schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:18:
Beiden zijn gewoon (negatieve) meningen, dat mag. Hoeveel waarde eraan gehecht moet worden is aan de lezer. Bij het tweede account valt niks bijzonders op, behalve dat hij nieuw is.
Maar 'Het lijkt alsof dit spel gepromoot wordt door de MSM doordat het LGBT promoot' is toch puur een alt right talking point?

Het geeft bij mij een alt right / anti LGBT vibe die ik niet op tweakers vind horen.

Het 2e account vind ik ook wel vreemd, hij is gemaakt op de dag van recensie en daarna nooit meer gebruikt. Dan is het toch heel gemakkelijk om voor mij een nieuw account aan te maken en even een 1 ster review achter te laten? Ik snap dat je niet kan zien of dat zo is, maar het haalt de user scores' betrouwbaarheid m.i. omlaag.

[Voor 4% gewijzigd door Brogala op 11-12-2020 20:53]

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:56
gallery: User!0923

Bijzonder username (ge-genereerd?) die een aantal summiere reviews plaatst en voor de rest niets. Bot/script?

Team anti-scalp

• Dirk

Dirk

Dank. Dat is geen script, maar wel opvallend gedrag. Daar moeten we even wat dieper in duiken. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Ghost babel
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
De review van ChrisVR8 bij de series S lijkt niet helemaal te kloppen. Geeft aan dat de discdrive defect is. Nu zit er geen discdrive in de series S, dus dat kan ook niet defect raken. Wellicht had deze review bij de one S gemoeten?

pricewatch: Microsoft Xbox Series S Wit

• Dirk

Dirk

Dank, opgeruimd. :)

• Sturmovik177
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 13:48
Ga ik weer eens zoeken naar lenzen en reviews en hup, weer een nietszeggend "Kamera Express review" uit 2019 van een newbie account met 0 activiteit:
productreview: Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 VC NEX Di III zwart review door boon8

Begin ondanks dat het aangeprezen wordt door een bevriende fotograaf toch een aversie jegens die winkel te krijgen. 8)7

Oink

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Sturmovik177 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:03:
Ga ik weer eens zoeken naar lenzen en reviews en hup, weer een nietszeggend "Kamera Express review" uit 2019 van een newbie account met 0 activiteit:
productreview: Tamron 18-200mm f/3.5-6.3 VC NEX Di III zwart review door boon8

Begin ondanks dat het aangeprezen wordt door een bevriende fotograaf toch een aversie jegens die winkel te krijgen. 8)7
Een tijd terug is het bij verschillende reviews verwijderd maar kan hier en daar nog teeugkomen. Bij deze is de naam in ieder geval ook weg nu.

Select * from fish

• Kuusje
productreview: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 Ultra Gaming review door Timx2

Is een +2 review maar de auteur heeft 'm ge-edit. Deze review komt nu langs op de FP.

Team anti-scalp

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Kuusje schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 09:35:
productreview: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 Ultra Gaming review door Timx2

Is een +2 review maar de auteur heeft 'm ge-edit. Deze review komt nu langs op de FP.
Kan mij voorstellen dat de auteur ontevreden is over de kaart als deze kapot is. Opzicht is de review verder niet onrein en staat de originele tekst er nog ook. Doorgestreept leest alleen niet zo makkelijk dus een +2 vind ik het zo ook niet meer.

Select * from fish

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@Munchie thanks, reviews zijn verwijderd :).

Select * from fish

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-03 15:24
Nu snap ik dat een product slecht kan zijn, maar sommige van deze reviews zijn net zo veel sterren waard als deze case blijkbaar :P

pricewatch: Antec NX210

• Dirk

Dirk

De twee ergste exemplaren heb ik opgeruimd. :)

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:16
Weet niet hoe ik direct kan linken maar hier pricewatch: Apple MacBook Air 2020 M1, 8GB ram, 7-core GPU, 256GB ssd (Qwerty... staat een review van uzumi. Die heeft als argumenten bij de pro en cons de dood van een aantal mensen.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

ZiSE schreef op zondag 10 januari 2021 @ 11:51:
Weet niet hoe ik direct kan linken maar hier pricewatch: Apple MacBook Air 2020 M1, 8GB ram, 7-core GPU, 256GB ssd (Qwerty... staat een review van uzumi. Die heeft als argumenten bij de pro en cons de dood van een aantal mensen.
Bedankt voor het melden, de review heb ik verwijderd :)

Select * from fish

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-03 10:17
sarontax deze user heeft een review geplaatst bij Fifa21. Maar dat taalgebruik kan echt niet.

productreview: FIFA 21, Windows review door sarontax deze dus.

[Voor 31% gewijzigd door Arjant2 op 25-01-2021 01:43]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Arjant2 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 01:42:
sarontax deze user heeft een review geplaatst bij Fifa21. Maar dat taalgebruik kan echt niet.

productreview: FIFA 21, Windows review door sarontax deze dus.
Bedank, die heb ik verwijderd.

Select * from fish

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 22:32

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

deze review is in het frans: pricewatch: MSI MAG Core Liquid 360R

• Dirk

Dirk

Opgeruimd. :)

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-03 22:10

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-03 01:59
Tweakers heeft afgelopen week een review geplaatst van de Fractal Design Meshify 2 Compact, maar nu wordt naar deze review gelinkt bij de normale Meshify 2.

https://tweakers.net/behu...shify-2_p1202920/reviews/

Stel tot morgen uit wat vandaag niet hoeft

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Victor Belli schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:16:
Tweakers heeft afgelopen week een review geplaatst van de Fractal Design Meshify 2 Compact, maar nu wordt naar deze review gelinkt bij de normale Meshify 2.

https://tweakers.net/behu...shify-2_p1202920/reviews/
Dat is iets voor de redactie :). Ik weet niet of er technisch echt verschil is of enkel op formaat. @willemdemoor is het geen wat @Victor Belli hierboven aanstipt een bewuste keuze?

Select * from fish

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-03 15:36

willemdemoor

Redacteur
Nee, in het kader van kastje naar de muur, is dit iets voor PW... Mijn scorekaart is enkel gekoppeld aan de Meshify 2 Compact, en de review ook... PW heeft de Meshify 2 Compact echter onder de productserie Meshify 2 gezet, in plaats van een eigen serie. De Compact is zeer zeker een fundamenteel andere behuizing dan de gewone Meshify 2. Ik ga hier maandag mensen over informeren en de boel uit elkaar laten trekken... Dank voor de melding igg (y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 29-03 18:52

Kiswum

Gadget reviewer

productreview: OnePlus Nord N10 5G Blauw review door Frozen
productreview: OnePlus Nord N100 Grijs review door Frozen
De officiële blog van Frozen: Goedkope smartphones, shit or hit?

Status: Product gekregen klopt niet volgens de richtlijnen van Tweakers:
Ik heb OnePlus gevraagd of ze mij beiden wilden opsturen, zodat ik ze aan de tand kon voelen.
Dit laat zien dat hier de intentie is om een review van de smartphones te schrijven, waardoor Product gekregen zeker niet meer van toepassing is, maar daarbij is een volledig gesponsord is hier wel op z'n plaats, vooral als je in het OnePlus Ambassadeurs programma zit.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@Kiswum naar de twee productreviews is gekeken :).

Select * from fish

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Was een foutje in beide reviews, in de intro van beide stond het wel goed.

[Voor 38% gewijzigd door Frozen op 08-03-2021 19:39]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-03 13:50
productreview: Brennenstuhl Primera-Tec DigiMaster 19.500A zwart 2m review do...
Michel de Korte
Dus je registreert een account om een stekkerblok te reviewen.
Moet een fantastisch ding zijn. ;)

Abort, Retry, Quake ???

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 18:15

PcDealer

HP ftw \o/

aZuL2001 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:06:
productreview: Brennenstuhl Primera-Tec DigiMaster 19.500A zwart 2m review do...
Michel de Korte
Dus je registreert een account om een stekkerblok te reviewen.
Moet een fantastisch ding zijn. ;)
Om de website te promoten.

Edit: dezelfde achternaam als de bestuurder van Quival Beheer die weer enig aandeelhouder is van de stekkerblokkenshop.

[Voor 9% gewijzigd door PcDealer op 09-03-2021 15:29]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Weg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Die van 2016 staat er ook nog:
gallery: speedyxvn

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die ga ik, bij uitzondering, niet op handhaven vanwege speedyxvn in 'productreview: HP EliteBook 840 G3 T9X26EA review door speedyxvn'.

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
AH ok. Dat is blijkbaar een actieve tweaker en geen random bot uit internet

Weg

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 15:16
Als ik reviews van de pricewatch: HP 6020 bekijk, dan valt mij op dat alle positieve reviews komen door sponsored gebruikers, of door nieuwe gebruikers die verder geen posts hebben. Hierdoor lijkt dit een geweldige printer te zijn, terwijl 'ie door o.a. de consumentenbond erg matig wordt beoordeeld.

Geldt ook voor de pricewatch: HP DeskJet Plus 4120

• Victor Belli
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 29-03 01:59
willemdemoor schreef op zondag 28 februari 2021 @ 21:40:
Nee, in het kader van kastje naar de muur, is dit iets voor PW... Mijn scorekaart is enkel gekoppeld aan de Meshify 2 Compact, en de review ook... PW heeft de Meshify 2 Compact echter onder de productserie Meshify 2 gezet, in plaats van een eigen serie. De Compact is zeer zeker een fundamenteel andere behuizing dan de gewone Meshify 2. Ik ga hier maandag mensen over informeren en de boel uit elkaar laten trekken... Dank voor de melding igg (y)
@Glaanie Misschien kun jij iets hierover zeggen / aan doen?

Stel tot morgen uit wat vandaag niet hoeft

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:08

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Victor Belli schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 19:50:
[...]

@Glaanie Misschien kun jij iets hierover zeggen / aan doen?
Ik kan op dit moment niet precies terughalen wat hier is gebeurt, want de vermeldingen staan nu netjes opgesplitst. Wel zie ik dat een collega van mij op 3 maart nog een een bewerking heeft uitgevoerd op de Compact, dus het zou goed kunnen dat hij degene is geweest die ze toen uit elkaar heeft gehaald. Desondanks werd er nog steeds naar de gewone versie verwezen, maar dat was gewoon een foute koppeling aan onze kant. Nu kunnen zowel de redactie als wij content medewerkers deze koppeling maken, dus ik geef in dat geval gewoon @willemdemoor de schuld :P Anyway, ik heb de reviewkoppeling bij de gewone versie verwijderd en nu klopt het weer: https://tweakers.net/behu...shify-2_p1202920/reviews/ :)

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-03 15:36

willemdemoor

Redacteur
Tuurlijk, geef mij maar de schuld :)
Als het helpt neem ik die graag op me hoor (y)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

segil schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 15:12:
Als ik reviews van de pricewatch: HP 6020 bekijk, dan valt mij op dat alle positieve reviews komen door sponsored gebruikers, of door nieuwe gebruikers die verder geen posts hebben. Hierdoor lijkt dit een geweldige printer te zijn, terwijl 'ie door o.a. de consumentenbond erg matig wordt beoordeeld.

Geldt ook voor de pricewatch: HP DeskJet Plus 4120
Met de reviews inhoudelijk bemoeien we ons in principe niet. Dat is aan de lezer om op waarde te schatten.

Select * from fish

• Dirk

Dirk

Weg. :)

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-03 22:10

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Betreffend gebruiker is (volgens zijn review) nog Nederlands aan het leren is juist op verzoek van een andere gebruiker op Engels overgegaan omdat het (nog) lastig leesbaar was. Daar wil ik dus niet op ingrijpen.

Select * from fish

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:08

QinX

Shai-Hulud

Volgens mij moet het hier.
pricewatch: LOQED Touch Smart Lock

Maar van de 14 reviews zijn er 13 vandaag geplaatst. Allemaal het product gekocht en bijna allemaal zijn het [newbies]

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

QinX schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:58:

Maar van de 14 reviews zijn er 13 vandaag geplaatst. Allemaal het product gekocht en bijna allemaal zijn het [newbies]
Dat is puur toeval en ze zijn allemaal netjes gekocht volgens de omschrijving :+

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

QinX schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:58:

Bedankt, dat ga ik onderzoeken :).

Select * from fish

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-03 18:51

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

@Zeehond
Dit viel mij ook al op inderdaad. Inmiddels zijn het al 20 reviews.. welke allemaal vandaag geplaatst zijn.

Er staat dat ze allen het artikel gekocht hebben, dus lijkt geen sponsoractie. Lijken mij fake accounts.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

tweaker2010 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:26:
@Zeehond
Dit viel mij ook al op inderdaad. Inmiddels zijn het al 20 reviews.. welke allemaal vandaag geplaatst zijn.

Er staat dat ze allen het artikel gekocht hebben, dus lijkt geen sponsoractie. Lijken mij fake accounts.
Wat je ook wel eens ziet is dat er een actie is waarbij je kans maakt op een prijs indien je binnen x termijn een review publiceert op een platform. Dan zijn de producten wel gewoon gekocht en is er niet direct een korting of sponsering gegeven, maar wel de prikkel om een review te schrijven.

Select * from fish

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Dat zou kunnen, maar dan ga ik er vanuit dat de reviewers hun review niet allemaal binnen 1 dag gaan publiceren. Het zijn allemaal newbies, die ineens allemaal hetzelfde idee zouden hebben, ik geloof er niet in.

[Voor 56% gewijzigd door tweaker2010 op 31-03-2021 22:39]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

tweaker2010 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:34:
Dat zou kunnen, maar dan ga ik er vanuit dat de reviewers hun review niet allemaal binnen 1 dag gaan publiceren. Het zijn allemaal newbies, die ineens allemaal hetzelfde idee zouden hebben, ik geloof er niet in.
Vanwege de hoeveelheid onderzoek ik het ook, maar dat duurt wel even :).

Select * from fish

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Zeehond schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:39:
[...]
Vanwege de hoeveelheid onderzoek ik het ook, maar dat duurt wel even :).
Om je te helpen heb ik nog even op de site van de leverancier gekeken en zie niets staan over lopende acties icm reviews https://nl.loqed.com/products/loqed-touch-smart-lock

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

tweaker2010 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 22:40:
[...]

Om je te helpen heb ik nog even op de site van de leverancier gekeken en zie niets staan over lopende acties icm reviews https://nl.loqed.com/products/loqed-touch-smart-lock
Vaak staan dergelijke acties niet snel op de site van de fabrikant, maar op bijvoorbeeld:
Ibood
Reviewclub
Testpanel
The insiders
Tweakers: testpanel

Je zou eventueel wel kunnen controleren of de gebruikersnamen op Tweakers overeenkomen met de namen van de klantbeoordelingen.

Het is ook niet vanzelfsprekend dat er zoveel mensen tegelijkertijd zo'n "duur" slot kopen van een onbekend en nieuw merk.

Ik heb nog geen connectie kunnen vinden tussen een actie en de vele reviews op 1 dag. Dat zou kunnen duiden op persoonlijke kortingen als er een review wordt geplaatst (of fake reviews).

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Een aantal zijn deels gesponsord zoals nu ook te zien is, maar een aantal staan in ieder geval ook gewoon terecht op gekocht :). Nog wel mee bezig in ieder geval. Het zijn wel tot nu toe gewoon legitieme reviews.

Select * from fish

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Ik zie het inderdaad, thanks!

Ben toch even benieuwd waarom reviewers niet de juiste selectie gebruiken.

Product deels gesponsord, dat spreekt voor zich zou je denken, of is er aanvullende instructie nodig?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Die instructie komt eerder van elders, sommige sponsors hebben een grote hekel aan de melding die bij gesponsorde reviews verschijnt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dirk schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 00:43:
Die instructie komt eerder van elders, sommige sponsors hebben een grote hekel aan de melding die bij gesponsorde reviews verschijnt...
Die sponsors moeten zich niet bemoeien met het beleid van review websites. Dat zal de acm ook niet leuk vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:12

Umbrah

The Incredible MapMan

productreview: Huawei Mate 40 Pro Zilver review door Huaweifan8

- Te leen
- Newbie maar wel al 2 jaar actief
- Alle schijn van promotie gezien post historie

Kortom: ruikt fishy...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Umbrah schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 19:03:
productreview: Huawei Mate 40 Pro Zilver review door Huaweifan8

- Te leen
- Newbie maar wel al 2 jaar actief
- Alle schijn van promotie gezien post historie

Kortom: ruikt fishy...
Zijn naam heeft er alle schijn van, maar ik zit enkele maanden met hem in een app groep.
Zo is hij echt. Idolaat van Huawei en naar mijn weten is de review uit eigen initiatief.
Check even zijn Instagram die in de reacties is geplaatst 😉

Hij is wat dat betreft echt een ambassadeur voor Huawei, zonder daarvoor betaald worden of gevraagd te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-03 18:35

Rooieduvel

Reviewer of all things...

Volgens mij was een Engelse review niet toegestaan?

productreview: Cat S41 Zwart review door Tweaxxx

Overigens heeft hij het over een S61 in een S41 review.

[Voor 14% gewijzigd door Rooieduvel op 16-04-2021 18:19]

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

• Dirk

Dirk

Ik heb sterke aanwijzingen dat deze gebruiker geen of slecht Nederlands kan. Ik laat de review dus staan.

• Berendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-03 19:53
Ik was aan het kijken naar de Apple M1 laptops omdat ik goede verhalen hoorde en toen vond ik onderstaande reviews van één gebruiker:
https://tweakers.net/productreview/user/663360/

Snap dat iedereen z'n mening mag hebben, maar twijfel aan de eerlijkheid van deze reviews gezien de datum en sentiment over prijzen terwijl je een product te leen hebt.

Heb zelf geen enkel Apple-product, maar wordt wel graag zo eerlijk mogelijk geïnformeerd als ik op zoek ga in de Pricewatch.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Berendje schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 12:55:
Ik was aan het kijken naar de Apple M1 laptops omdat ik goede verhalen hoorde en toen vond ik onderstaande reviews van één gebruiker:
https://tweakers.net/productreview/user/663360/

Snap dat iedereen z'n mening mag hebben, maar twijfel aan de eerlijkheid van deze reviews gezien de datum en sentiment over prijzen terwijl je een product te leen hebt.

Heb zelf geen enkel Apple-product, maar wordt wel graag zo eerlijk mogelijk geïnformeerd als ik op zoek ga in de Pricewatch.
Met als aanvulling... Vloeit mogelijk voort (gelijke datum), uit een ongenoegen wat geuit werd op een FP nieuwsartikel. (iemand daarnaast voor "PV" uitmaken is eveneens not done).

Testing, one, two ...

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@Berendje @hardware-lover bedankt voor het melden, hier is naar gekeken en de reviews zijn verwijderd.

Select * from fish

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:19
Is het eigenlijk ok dat verkopers die in v&a actief zijn ook producten reviewen die ze zelf verkopen? Zie bv pricewatch: Toshiba MG07ACA12TE (512e), 12TB waar verkopende partijen hdds reviewen die ze zelf regelmatig aanbieden. Als ik zo een product op kwaliteit wil inschatten met behulp van eindgebruikers heb je dus kans dat de score is opgekrikt door de verkoper? Een van beide maakt het wel heel erg bont met een stroom aan 5 sterren reviews in zijn eigen marktsegment.

[Voor 10% gewijzigd door CopyCatz op 25-04-2021 12:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

CopyCatz schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:20:
Is het eigenlijk ok dat verkopers die in v&a actief zijn ook producten reviewen die ze zelf verkopen? Zie bv pricewatch: Toshiba MG07ACA12TE (512e), 12TB waar verkopende partijen hdds reviewen die ze zelf regelmatig aanbieden. Als ik zo een product op kwaliteit wil inschatten met behulp van eindgebruikers heb je dus kans dat de score is opgekrikt door de verkoper? Een van beide maakt het wel heel erg bont met een stroom aan 5 sterren reviews in zijn eigen marktsegment.
Bij particulieren zie ik sowieso geen probleem. Dan zouden we met terugwerkende kracht reviews moeten gaan zitten verwijderen zodra iemand iets verkoopt. De persoon die jij vermoed ik bedoeld, schrijft al niet veel reviews meer.

Select * from fish

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Techprice
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21-03 20:42
pricewatch: Rolfstone Focus (Zwart)

Hier kwamen plots een hele boel reviews bij tussen 22 april en 26 april. Wel een stuk of 18. Allemaal newbies en volgens hen ook allemaal het product gekocht (zonder sponsoring).
Dat kan natuurlijk toeval zijn, maar dat lijkt me nogal sterk.

Measuring programming progress by lines of code is like measuring aircraft building progress by weight.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:49
Geen melding van onreine reviews.

Gewoon even me ei kwijt...

Sinds het vertrek van een aantal reviewkeizers, merk ik dat de kwaliteit van reviews achteruit is gegaan.
Ik vind het persoonlijk wel jammer, dat zij deze stap hebben gedaan.
Mede door hun bijdrage kreeg ik een goed beeld van het reviewde product en wist wat ik er aan had.
Op basis hiervan 4 pc's samengesteld in gebouwd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Ze zijn er in ieder geval gelukkig wel eerlijk over dat het gesponsord is. Dan is het voor de lezer ook duidelijk.

Select * from fish

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

pricewatch: Acer Nitro 5 AN515-55-75QF (Azerty toetsenbord)

De enige review op deze pagina spreekt over dat het moederbord net na de garantie kapot is gegaan, dat lijkt mij sterk aangezien de laptop nog niet eens een half jaar uit is en de (wettelijke) garantie 2 jaar is

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Militia Pilot schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:02:
pricewatch: Acer Nitro 5 AN515-55-75QF (Azerty toetsenbord)

De enige review op deze pagina spreekt over dat het moederbord net na de garantie kapot is gegaan, dat lijkt mij sterk aangezien de laptop nog niet eens een half jaar uit is en de (wettelijke) garantie 2 jaar is
serie: Nitro 5 AN515-54 :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@Militia Pilot @hardware-lover bedankt voor het melden, die troep is opgeruimd :).

Select * from fish

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zeehond schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:57:
@Militia Pilot @hardware-lover bedankt voor het melden, die troep is opgeruimd :).
In het overzicht van @hardware-lover staan ze nog wel maar niet oproepbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

PcDealer schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:30:
[...]

In het overzicht van @hardware-lover staan ze nog wel maar niet oproepbaar.
Bedankt, daar zijn er een paar blijkbaar niet goed verwijderd. Met een tweede poging zijn ze wel helemaal weg :).

Select * from fish

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Laatst online: 26-02 17:46
Zeehond schreef op donderdag 1 april 2021 @ 21:18:
Een aantal zijn deels gesponsord zoals nu ook te zien is, maar een aantal staan in ieder geval ook gewoon terecht op gekocht :). Nog wel mee bezig in ieder geval. Het zijn wel tot nu toe gewoon legitieme reviews.
Ben ook geinteresseerd in het slot maar nav deze meldingen even gekeken en er zijn zeker iets van 5 accounts aangemaakt op dezelfde dag als het review geplaatst is.
Dat zou niet moeten kunnen.

• Kuusje
pricewatch: Intel X550-T2 10GbE Network Adapter

Kwalitatief zeer summier, lijkt me vooral gericht op reclame van eigen NASsen die deze Tweaker zelf ook verkoopt 'toevallig'.

Team anti-scalp

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

MichaelReitsma schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 14:08:
[...]

Ben ook geinteresseerd in het slot maar nav deze meldingen even gekeken en er zijn zeker iets van 5 accounts aangemaakt op dezelfde dag als het review geplaatst is.
Dat zou niet moeten kunnen.
Je bedoelt pricewatch: LOQED Touch Smart Lock? Ik heb daar destijds uitgebreid onderzoek naar gedaan, aan het einde stond het, zover mijn controle mogelijkheden rijken, goed en zijn er een aantal reviews aangepast.
Kuusje schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:52:

Kwalitatief zeer summier, lijkt me vooral gericht op reclame van eigen NASsen die deze Tweaker zelf ook verkoopt 'toevallig'.
Hij verwijst er in ieder geval niet na en het is een korte review dus dit kan imo gewoon zo :) .

Select * from fish

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Zeehond schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 18:37:
[...]

Je bedoelt pricewatch: LOQED Touch Smart Lock? Ik heb daar destijds uitgebreid onderzoek naar gedaan, aan het einde stond het, zover mijn controle mogelijkheden rijken, goed en zijn er een aantal reviews aangepast.
Wat is er dan aangepast?
Hij verwijst er in ieder geval niet na en het is een korte review dus dit kan imo gewoon zo :) .
Valt inderdaad heel erg mee. En dat zeg ik als user die weleens de degens heeft gekruisd met @JJCP Trading.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

De herkomststatus.

Select * from fish

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JJCP Trading
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-03 01:02

JJCP Trading

JJCP Trading

(jarig!)
Kuusje schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:52:

Ook een summiere beschrijving kan zeer waardevol en nuttg zijn. juis het feit dat deze kaart 100% compatible is met synology en qnap is een vaak onderbelicht feit, en hier help ik enorm veel medetweakers mee. Het glas is dus niet half leeg, maar half vol. Mvg, Joost

JJCP Trading

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rooieduvel
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-03 18:35

Rooieduvel

Reviewer of all things...

productreview: Platinet FH0915 (Zwart) review door Techtales.nl

5 keer dezelfde review over 1 product, maar 5 kleuren? Volgens mij was dit niet wenselijk...
Ook de enige reviews die geschreven zijn.
Zo kan Ik ook 20 reviews schrijven over 1 product. :)

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game... https://www.rooieduvel.nl Winner of the best userreviews 2021/2022

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Een collega heeft ze op 1 na opgeruimd. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gemini NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-03 20:23
De enige review voor deze gigabyte laptop. is een oude opmerking dat de laptop onjuist als 4K genoteerd stond, wat nu niet meer het geval is. Is niet meer relevant en geen review.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Gemini NL schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:00:
De enige review voor deze gigabyte laptop. is een oude opmerking dat de laptop onjuist als 4K genoteerd stond, wat nu niet meer het geval is. Is niet meer relevant en geen review.
Ik heb de review verwijderd.

Select * from fish

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeneerG
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-08-2022
De Laxihub M1 heeft 4 reviews van newbies op dezelfde dag die overigens ook op dezelfde dag geregistreerd zijn.
2 van deze reviewers hebben daarnaast een review geplaatst bij de arenti In1. Van hetzelfde moeder "bedrijf":
De reviews bij de Arenti zijn ook discutabel. Één échte user. Verder users zonder posts of reacties maar wel met accounts die al jaren bestaan.

Signature?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Militia Pilot

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

productreview: AMD Ryzen 9 5900X Boxed review door Aristodeimos

Dit is meer een beklaag over de service van AMD dan een review.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

MeneerG schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 08:42:
De Laxihub M1 heeft 4 reviews van newbies op dezelfde dag die overigens ook op dezelfde dag geregistreerd zijn.
2 van deze reviewers hebben daarnaast een review geplaatst bij de arenti In1. Van hetzelfde moeder "bedrijf":
De reviews bij de Arenti zijn ook discutabel. Één échte user. Verder users zonder posts of reacties maar wel met accounts die al jaren bestaan.
Bedankt hier is naar gekeken :).
Review bevat idd veel klachten over de service, echter vind ik er wel voldoende product inhoudelijke informatie in staan om de review te laten staan.

Select * from fish

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-03 15:11
Edit: verkeerde topic

[Voor 93% gewijzigd door P-Rock op 18-07-2021 13:51]

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

@Zeehond
Inmiddels "helemaal herschreven".

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bedankt, reviews zijn verwijderd.
PcDealer schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 06:19:
[...]

@Zeehond
Inmiddels "helemaal herschreven".
De klachten over de service zijn er in ieder geval uit dus in dat opzicht gaat de review nu juist meer over het product zelf.

Select * from fish

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:03
productreview: Samsung 970 Evo Plus 500GB review door Remag22

Geef mij een hoge beoordeling en de eerste stemmers krijgen gratis dure software wtf? 8)7
UNIEK !
De Code voor Rescue Pro Deluxe geboden voor 1 vd 3 eerste stemmers.
Voorwaarde: korte onderbouwing via PM. 1 op 3, dus 33 procent kans op de unieke Rescue Pro Code.
Extra voorwaarden: Geen tweakers personeel en je account moet commercieel en hufter vrij zijn.
Het staat je dus vrij om te stemmen / beoordeling van 0 tot +3 maar onderbouwing is wel vereist.
Account is van april dit jaar ook.

[Voor 40% gewijzigd door toro op 09-08-2021 08:57]

• Dirk

Dirk

Opgeruimd. :)

• toro
Nog 2 van dezelfde gebruiker:

productreview: Sandisk Ultra Flair 16GB Aluminium review door Remag22

productreview: Philips FM96SM110B/00 960GB review door Remag22

Identiek als de vorige, weer hetzelfde beloven als Tweakers hem hoog beoordelen.
Wanneer je deze review hebt gelezen overweeg dan ook eens om er een beoordeling over te geven.
Dat kan hieronder of juist helemaal boven aan de review via de "knop" Beoordeel deze review.
Rating: 0 voor Oppervlakkig, +1 voor Beknopt, + 2 voor Informatief en +3 voor Spotlight.

UNIEK !
De Code voor Rescue Pro Deluxe geboden voor 1 vd 3 eerste stemmers.
Voorwaarde: korte onderbouwing via PM. 1 op 3, dus 33 procent kans op de unieke Rescue Pro Code.
Extra voorwaarden: Geen tweakers personeel en je account moet commercieel en hufter vrij zijn.
Het staat je dus vrij om te stemmen / beoordeling van 0 tot +3 maar onderbouwing is wel vereist.
Alle eerdere reviews van deze Tweaker met een hoge beoordeling vraag ik mij af of die ook wel eerlijk ook zijn gekomen. Het lijkt erop dat de Tweaker software beloofd en als de punten binnen zijn word de belofte uit de reviews gehaald en de reviews aangepast.

28 reviews sinds april ook van verouderde producten die niet eens meer te krijgen zijn :?

[Voor 74% gewijzigd door toro op 09-08-2021 10:08]

• Dirk

Dirk

Het is nu in ieder geval weg, ook bij die twee. :)

• Remag22
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-06-2022

Remag22

tsilaer

toro schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:55:
productreview: Samsung 970 Evo Plus 500GB review door Remag22

Geef mij een hoge beoordeling en de eerste stemmers krijgen gratis dure software wtf? 8)7

[...]

Account is van april dit jaar ook.
Aangezien dit mijn reviews betreft denk ik dat ik daar een korte reactie op mag geven.

Het was nooit mijn bedoeling om iets te doen wat niet past binnen de regels hier.
Er is ook helemaal geen sprake van dure software.
Het betreft het gratis software wat mee kwam met een USB stick die maar 4 euro heeft gekost.
Ook stond het mensen vrij om te stemmen naar keuze, dus goed of slecht.
Dus "geef mij een hoge waardering" is echt onzin.
Je claimt dus meerdere zaken die echt helemaal niet kloppen en dat is jammer.

Wat mij dan weer op valt is een heleboel venijn richting mijn persoon en reviews.
Ik vraag me af waar dat vandaan komt, maar ik heb wel een vermoeden. :X

SSTHVoy18NNCBL115SDIKNFCS

• toro
Remag22 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:57:
[...]

Aangezien dit mijn reviews betreft denk ik dat ik daar een korte reactie op mag geven.

Het was nooit mijn bedoeling om iets te doen wat niet past binnen de regels hier.
Er is ook helemaal geen sprake van dure software.
Het betreft het gratis software wat mee kwam met een USB stick die maar 4 euro heeft gekost.
Ook stond het mensen vrij om te stemmen naar keuze, dus goed of slecht.
Dus "geef mij een hoge waardering" is echt onzin.
Je claimt dus meerdere zaken die echt helemaal niet kloppen en dat is jammer.

Wat mij dan weer op valt is een heleboel venijn richting mijn persoon en reviews.
Ik vraag me af waar dat vandaan komt, maar ik heb wel een vermoeden. :X
Deze acties van rapporteren heb je aan je eigen gedrag te danken.

Gebaseerd daarop en meer niet.

Ik ken je verder ook niet.

Dit soort fratsen horen niet thuis op Tweakers.net maar volgens mij weet je dat zelf ook wel prima :/

• Remag22
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-06-2022

Remag22

tsilaer

toro schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:09:
[...]

Deze acties van rapporteren heb je aan je eigen gedrag te danken.

Gebaseerd daarop en meer niet.

Ik ken je verder ook niet.

Dit soort fratsen horen niet thuis op Tweakers.net maar volgens mij weet je dat zelf ook wel prima :/
Dat klopt natuurlijk niet omdat jij o.a. dure software maakt van gratis software en een hoge beoordeling als vereiste stelt, terwijl dat gewoon niet waar is. Ik neem mijn verantwoordelijkheid voor wat ik evt niet goed heb gedaan maar niet voor jouw verzinsels. Een vriendelijk verzoek van mijn kant, blijf voortaan bij de feiten en ga geen dingen verzinnen die helemaal niet waar zijn. Het leven is al gek genoeg zonder fratsen. ;)

SSTHVoy18NNCBL115SDIKNFCS

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:49

bloody

0.000 KB!!

Deze reviews voelen allemaal wel heeeel fishy aan... pricewatch: HP 9012e
- Merendeel van de users is binnen kort tijdsbestek geregistreerd
- Enige activiteit van de users is het posten van deze reviews
- Niemand heeft zelf het product gekocht
- Allemaal dezelfde review stijl.
- De reviews zijn ook as-is te vinden op bol.com

[Voor 10% gewijzigd door bloody op 13-08-2021 19:56]

nope

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee