@
Dutchiee.tv
Ik vond het vooral een nogal opmerkelijke review, met een geheugenreview, vreemde foto's, een vreemde nadruk op SLI, vreemde discussies over de vroegere prijs, etc. Ik kan er dan niet met mijn hoofd bij dat dit een 3 sterren review zou zijn en op de voorpagina komt als spotlight. Dan verwacht ik toch wel iets beters.
Dat je je daar zo over stoort is wel opmerkelijk, het is immers maar een mening… van een schrijver.
Doordat de review als spotlight op de voorpagina staat is het toch wel meer dan een mening, maar een review die door Tweakers wordt aangeraden en door anderen kan worden gezien als leidraad voor hoe zij een review moeten doen.
Ik had graag twee kaarten gezien voor het encoden (bijv voor encoden voor livestreams via obs)
Dat heb je niet genoemd in de review. Daar noem je alleen gamen. Ik zie ook niet in waarom je SLI zou gebruiken voor livestreams, want dan draai je toch je spel op 1 kaart en doe je de encode met de andere? Dan wil je juist geen SLI met de bijbehorende risico's op instabiliteit, dacht ik zo.
en de kaart werd niet zo super warm als dat mijn 3090 fe dat deed.
Dat is natuurlijk een open deur zoals jij ook opmerkt. De hogere tiers hebben hogere TDPs.
Normaliter vergelijkt men de temperaturen met andere modellen van dezelfde tier of met een vergelijkbare tier van de concurrent. Als amateur heb je die andere kaarten natuurlijk meestal niet en dan kan een objectieve meting nuttig zijn of desnoods een opmerking als: 'op volle belasting hoor ik hem bijna niet met een dichte kast.' Nu kom je niet verder dan "behoorlijk stil" wat totaal subjectief is en ik zie als een opmerking die vrijwel niet informatief is.
en de 4 zelfde foto’s laten 4x een andere kleur zien op de kaart.
Dat is bijna niet zichtbaar als je er niet speciaal op let. Als je dat wil laten zien zou ik juist foto's tonen met een closeup van alleen de kaart, want met deze lage resolutie foto's uit deze hoek heb ik alsnog geen idee hoe het er echt uitziet.
Ik nodig je hierbij ook wel uit een review te schrijven over een grafische kaart en dan te laten zien welke info wel nodig zou zijn
Ik denk niet dat er veel interesse is in een review van mijn oude meuk. Dit is een voorbeeld van een review waar ik niet van opkijk dat hij 3 sterren heeft:
ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 Ti OC review door RoHa90
Tenslotte nog de opmerking dat het bij mij nogal onvriendelijk overkomt dat je voor mij meent te bepalen dat ik over bepaalde dingen gestrest raak en er niet door kan slapen.
When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason