Toon posts:

Meldingen 'onreine' productreviews

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste
Acties:

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

bloody schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:51:
Deze reviews voelen allemaal wel heeeel fishy aan... pricewatch: HP 9012e
- Merendeel van de users is binnen kort tijdsbestek geregistreerd
- Enige activiteit van de users is het posten van deze reviews
- Niemand heeft zelf het product gekocht
- Allemaal dezelfde review stijl.
- De reviews zijn ook as-is te vinden op bol.com
De producten zijn volledig gesponsord dus de reviewers hebben het product gekregen in ruil voor (waarschijnlijk) het plaatsen van een review. Bij de reviews staat dit daarom ook vermeld. Zal wel een actie zij geweest.

Select * from fish

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:41

Kiswum

Gadget reviewer

Vermoedelijk is het een HP Instant Inkt actie van The Insiders. Ik dacht dat in hun voorwaarden stond dat je moet aangeven waar je product vandaan komt als je een review plaatst.

https://www.theinsidersne...8809/hpinstantink2107.htm

Hier is de juiste link waarbij inkt wordt getest, samen met de printer:
https://www.theinsidersne...hpprintinstantink2105.htm

[Voor 8% gewijzigd door Kiswum op 14-08-2021 11:56]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 00:17
Vermoedelijk zijn het reviews via een bedrijf à la Stars and stories

Is het onwenselijk? Ja eigenlijk wel. Is het tegen de regels, nee meestal niet. Het is grijs gebied. Je kunt grote vraagtekens zetten bij de authenticiteit van deze reviews, maar ze komen wel correct tot stand. Er wordt (meestal) netjes aangegeven dat de producten gekregen zijn. Zo niet dan grijpen we ook in. Precies de reden waarom we deze 'newbie' status en de verplichte functie hoe je het product hebt 'verkregen', van gekocht tot gekregen (met tegenprestatie), hebben toegevoegd aan reviews.

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:56

bloody

0.000 KB!!

OK dank allen, duidelijk!

nope

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:32

DeComponeur

♫ KLNKRWG

Voor wat het waard is...
Deze review kreeg 5x een 0 beoordeling en 1x een 3, opgeteld gemiddeld een 1 :?
productreview: AVM FRITZ!Box 5490 review door biomus

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:13

PcDealer

HP ftw \o/

DeComponeur schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:16:
Voor wat het waard is...
Deze review kreeg 5x een 0 beoordeling en 1x een 3, opgeteld gemiddeld een 1 :?
productreview: AVM FRITZ!Box 5490 review door biomus
Die spotlight mag wel eens nader bekeken worden.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Ook bij reviews komt een mening moderatie wel eens voor helaas.

Select * from fish

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:30
De review van selbiekoekie op pricewatch: Gigabyte GP-P750GM lijkt me geen echte review. Tevens staat er nog een keer dezelfde review van een brandschone account met verder geen activiteit van Chris10_09. Wellicht zinnig om even een ip check te doen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

sdk1985 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:52:
De review van selbiekoekie op pricewatch: Gigabyte GP-P750GM lijkt me geen echte review. Tevens staat er nog een keer dezelfde review van een brandschone account met verder geen activiteit van Chris10_09. Wellicht zinnig om even een ip check te doen.
Ook Chris10_09 en panterbv
Lijkt meer een negatieve review bomb.

• Remag22
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-06 09:16

Remag22

tsilaer

Vorige week maandag kreeg ik hier een heleboel bewuste onwaarheden naar mijn hoofd van toro
Op datzelfde moment kreeg mijn onderstaande review een opmerkelijke en opvallende downgrade.
productreview: Sandisk Ultra Fit USB 3.0 128GB Zwart review door Remag22
Van 3 naar 2 dankzij een enkele opvallende "oppervlakkig" moderatie..

Die "oppervlakkig moderatie" springt dus nogal uit de toon en kwam precies op het moment dat hij hier nogal giftige en venijnige uitspraken deed over mij die bewust niet op waarheid berusten maar op suggestie.

Mocht het zo zijn dat dit een wraak moderatie betreft dan zou ik hem graag verwijderd zien..
Is dit toch puur toeval, wat statistisch gezien bijna onmogelijk is, dan heb ik niets gezegd. O-)
Ik heb dus geen moeite met downgrades maar wel met eventuele opzet. :)

SSTHVoy18NNCBL115SDIKNFCS

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

sdk1985 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:52:
In beide reviews mis ik sowieso een eigen productervaring, ze verwijzen voornamelijk naar een filmpje van iemand anders. Beide zijn daarom verwijderd.
Remag22 schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:34:
Vorige week maandag kreeg ik hier een heleboel bewuste onwaarheden naar mijn hoofd van toro
Op datzelfde moment kreeg mijn onderstaande review een opmerkelijke en opvallende downgrade.
productreview: Sandisk Ultra Fit USB 3.0 128GB Zwart review door Remag22
Van 3 naar 2 dankzij een enkele opvallende "oppervlakkig" moderatie..

[Afbeelding]

Die "oppervlakkig moderatie" springt dus nogal uit de toon en kwam precies op het moment dat hij hier nogal giftige en venijnige uitspraken deed over mij die bewust niet op waarheid berusten maar op suggestie.

Mocht het zo zijn dat dit een wraak moderatie betreft dan zou ik hem graag verwijderd zien..
Is dit toch puur toeval, wat statistisch gezien bijna onmogelijk is, dan heb ik niets gezegd. O-)
Ik heb dus geen moeite met downgrades maar wel met eventuele opzet. :)
Een 0 vind ik het niet maar die laatste alinea is natuurlijk behulpzaam ter bewustwording dat je het vermeld, maar voegt niet echt iets toe aan de ervaring over het product. Die laatste twee plaatjes kan ik ook niet helemaal thuisbrengen waar ze voor dienen. Vind de review wel een +2 waarmee deze momenteel op een juiste score staat

Select * from fish

• Remag22

Remag22

tsilaer

Zeehond schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:46:
[...]
Een 0 vind ik het niet maar die laatste alinea is natuurlijk behulpzaam ter bewustwording dat je het vermeld, maar voegt niet echt iets toe aan de ervaring over het product. Die laatste twee plaatjes kan ik ook niet helemaal thuisbrengen waar ze voor dienen. Vind de review wel een +2 waarmee deze momenteel op een juiste score staat
Hiermee zijn wraak moderaties De Facto niet alleen toegestaan maar zelfs wenselijk.
"The trolls will have a Field day"

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Remag22 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 02:28:
[...]

Hiermee zijn wraak moderaties De Facto niet alleen toegestaan maar zelfs wenselijk.
Elke (bekende) reviewer krijgt regelmatig te maken met scores die onder het juiste niveau liggen.
Hier kunnen verschillende redenen achter zitten:
  • Het product is gesponsord en een groepje gebruikers is daar op tegen.
  • De review is te vroeg online gezet, waardoor de scores laag begonnen en meerdere kiezen daardoor dezelfde score, ook na de update.
  • Er staan onwaarheden in de review en die zijn geadresseerd, maar daar wordt herhaaldelijk niets mee gedaan door de reviewer.
  • Om de volledige review te kunnen lezen, wordt er verzocht om naar de persoonlijke website te gaan van de review (hier staat het vak vol van referral links).
  • In jouw geval had je het volgende onder je reviews staan en daar kun je op worden afgerekend. Een loterij als dit, kan als misleiding worden opgepakt. Niemand weet of je al een winnaar hebt gekozen.
UNIEK !
De Code voor Rescue Pro Deluxe geboden voor 1 vd 3 eerste stemmers.
Voorwaarde: korte onderbouwing via PM. 1 op 3, dus 33 procent kans op de unieke Rescue Pro Code.
Extra voorwaarden: Geen tweakers personeel en je account moet commercieel en hufter vrij zijn.
Het staat je dus vrij om te stemmen / beoordeling van 0 tot +3 maar onderbouwing is wel vereist.
Het bovenstaande wordt niet snel gewaardeerd door de lezers van Tweakers, die vallen vaak niet voor dit soort zaken.

P.s. hieronder is een selectie van mijn persoonlijke ervaringen met mening modders, check daar de scores die zijn uitgedeeld:
productreview: Eizo FlexScan EV2785 Zwart review door Kiswum

productreview: Huawei MateBook D 14 (53012BMY) review door Kiswum

productreview: Xiaomi Mi 9 SE 128GB Zwart review door Kiswum

productreview: Sony Xperia X Compact Blauw review door Kiswum

[Voor 18% gewijzigd door Kiswum op 18-08-2021 09:38]

• Remag22

Remag22

tsilaer

Alhoewel het misschien niet controleerbaar is heeft uiteindelijk helemaal niemand zich gemeld voor die "loterij" die ook alleen bedoeld was als spontane actie om mensen meer te laten stemmen (goed of slecht) Blijkbaar werden sommige mensen daar echt heel kwaad over en dat is altijd jammer. Het was ook een combinatie van de timing in suggestieve verwijten en de eruit springende 0 beoordeling. Ik denk nog steeds niet dat dit toeval is.

Voor jou vind ik het ook jammer dat bij sommige van je reviews er een 0 beoordeling komt die deze reviews echt niet verdienen. Op MP kreeg ik ook ooit een "goede" beoordeling van iemand die serieus dacht dat 1 ster het beste was. Hij maakte nog wel excuus maar ja...

@Kiswum ik durfde de complexe quote niet aan. O-)

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Remag22 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 02:28:
[...]

Waar lees je dat in mijn reactie?

Select * from fish

• Remag22

Remag22

tsilaer

Zeehond schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:31:
[...]

Waar lees je dat in mijn reactie?
Dat lees ik niet want het staat er ook niet. Maar het zal wel het logische gevolg daarvan zijn.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:40
https://tweakers.net/productreview/user/1526610/

productreview: NZXT H510 Elite Zwart review door ElFaraone15

Als je het mij vraagt een beetje vreemd :)

[Voor 43% gewijzigd door Gipsy King op 07-09-2021 14:33]

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

Nitroglycerine

I'm kinda...... explosive

Betreffende product: Hyper Drive slim 8-in-1 USB-C Hub (Grijs)
Betreft review van gebruiker Stas9

Review van deze gebruiker gaat over een ander product.

Hier kon uw advertentie staan

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Remag22 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:43:
[...]

Dat lees ik niet want het staat er ook niet. Maar het zal wel het logische gevolg daarvan zijn.
Nee, dit blijft niet toegestaan. Mijn reactie gaf uitleg over waarom +2 een goede score is. Verder geldt hier dan wat mij betreft hetzelfde als bij FP moderaties op reacties: “ Laten we ons concentreren op reacties die op de foute score beland zijn en niet op verdwaalde foute moderaties.” Daarnaast was er bij jouw review wat meer aan de hand. Dat er niemand aan heeft meegedaan is verder niet relevant.
Nitroglycerine schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:54:
Betreffende product: Hyper Drive slim 8-in-1 USB-C Hub (Grijs)
Betreft review van gebruiker Stas9

Review van deze gebruiker gaat over een ander product.
De review is verwijderd.

Select * from fish

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
"Sinds 3 dagen heb ik de 77oled806 hangen , maar deze review is ook handig als je een 55 inch model wilt kopen dus plaats ik hem ook hier."
Als je hem niet zelf hebt, geen review? En account is ook nagelnieuw..

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

De dubbele review is verwijderd. Waneer een specifiek model wordt gereviewed hoeft er sowieso niet van de andere modellen een aparte review geschreven, te worden gezien deze al op de generieke pagina getoond (https://tweakers.net/tele...oled806_p1294244/reviews/). Bij een specifieke uitvoering zie je uiteraard wel enkel reviews over het geselecteerde model.

Verder is het niet verboden voor nieuwe accounts een review te schrijven, zolang het maar gewoon correct gebeurt.

Select * from fish

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Het viel me op de onderstaande twee producten in een korte tijd, veel reviews van nieuwe accounts hebben gekregen. Met name zeer beknopte, volledig gesponsorde reviews van een game stoel van 180eur vind ik opvallend. Kan misschien even naar gekeken worden :)

pricewatch: Trust GXT 708R Resto

pricewatch: Trust GXT 922 Ybar

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Munchie schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:29:
Het viel me op de onderstaande twee producten in een korte tijd, veel reviews van nieuwe accounts hebben gekregen. Met name zeer beknopte, volledig gesponsorde reviews van een game stoel van 180eur vind ik opvallend. Kan misschien even naar gekeken worden :)

pricewatch: Trust GXT 708R Resto

pricewatch: Trust GXT 922 Ybar
Daar kan best een actie achter gezeten hebben. Zolang echter de status eerlijk ingevuld wordt is het in orde. De herkomststatus is voor de lezer duidelijk .

Select * from fish

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:56

mvh

State Governor

De review van Ramtka op pricewatch: Jura D4 is letterlijk van het type "5 sterren voor de prijs in Duitsland, nog niet eens uitgepakt"

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

mvh schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:19:
De review van Ramtka op pricewatch: Jura D4 is letterlijk van het type "5 sterren voor de prijs in Duitsland, nog niet eens uitgepakt"
Bedankt, een daadwerkelijke ervaring is wel een vereiste dus de review is verwijderd.

Select * from fish

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:32

DeComponeur

♫ KLNKRWG

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

De bedoeling is inderdaad wel dat je een review schrijft bij het product wat je gekocht hebt dus heb de review verwijderd.

Select * from fish

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Munchie schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:17:

Verkapte reclame voor de website die onderaan de review staat?
Dat lijkt mij inderdaad in strijd met art. 4.6 viii Algemene voorwaarden. Die site staat vol met referrals.

[Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 12-01-2022 13:46]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@Munchie, bedankt, verwijderd :).

Select * from fish

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:29
Ola,

Vraagje: Reviews, oke beschrijvingen, van producten dienen toch in Nederlands te worden genoteerd?

Zoja; dan zijn er 2 door dezelfde persoon in het Engels beschreven..
Allebei over een Acer Predator Helios

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
Ja, die horen in het Nederlands, ik haal ze dus offline. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:51

Umbrah

The Incredible MapMan

productreview: Sony WF-1000XM4 (Zwart) review door Octopus69 -- Lijkt me niet helemaal een review, en een nogal gare score voor iets wat misschien een hulptopic óf een ander soort review had moeten zijn. Dat + combo newbie = onrein voor mijn gevoel...

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Dat is wel een daadwerkelijke ervaring. Ondanks dat het niet heel erg nuttig is, laat ik hem wel staan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:16
Deze user schrijft een review over een product dat hij niet ontvangen heeft, dat lijkt me niet zinvol.
productreview: Lenovo IdeaPad 5 15ARE05 (81YQ00H0MH) review door h160250k

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Weg.

[Voor 25% gewijzigd door Dirk op 28-01-2022 10:45]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kan er even gekeken worden naar de recensie van 10 april 2020 => pricewatch: be quiet! Pure Power 11 500W CM

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Hackus schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:42:
kan er even gekeken worden naar de recensie van 10 april 2020 => pricewatch: be quiet! Pure Power 11 500W CM
In principe zou het hier kunnen dat de gebruiker inderdaad net pech heeft gehad. Het heeft niet echt de eigenschappen van iemand die enkel een rant wil plaatsen.

Select * from fish

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zeehond schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:49:
[...]

In principe zou het hier kunnen dat de gebruiker inderdaad net pech heeft gehad. Het heeft niet echt de eigenschappen van iemand die enkel een rant wil plaatsen.
Voor het eerst afgeweken van de A-merken op het gebied van voedingen. What could possibly go wrong? Dat zal ik je vertellen: na 1 dag gebruik heeft deze voeding al de geest gegeven. Zo blijkt maar weer: goedkoop is duurkoop!

Dit zegt niets.

Be Quiet is ten 1e geen B-Merk, en pech kun je altijd hebben. omstandigheden zijn ook niet vermeld, en of hij netjes een nieuwe voeding heeft gekregen. Voor mij is dat een loze recensie, die zeker geen 1 * waard is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Hackus schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:54:
[...]

Voor het eerst afgeweken van de A-merken op het gebied van voedingen. What could possibly go wrong? Dat zal ik je vertellen: na 1 dag gebruik heeft deze voeding al de geest gegeven. Zo blijkt maar weer: goedkoop is duurkoop!

Dit zegt niets.

Be Quiet is ten 1e geen B-Merk, en pech kun je altijd hebben. omstandigheden zijn ook niet vermeld, en of hij netjes een nieuwe voeding heeft gekregen. Voor mij is dat een loze recensie, die zeker geen 1 * waard is.
Inhoudelijk kun je het uiteraard oneens zijn met de review. De vragen over de afhandeling die de review op roept begrijp ik. In de huidige vorm is de review imo dan ook niet erg nuttig maar juist het op waarde schatten van een dergelijke review is aan de lezer om te doen.

Select * from fish

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

productreview: MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4 review door cry dock -- best vaag, newbie gebruiker zonder enige andere posts, in het Engels, zonder hoofdletter gebruik.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Umbrah schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 13:47:
productreview: MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4 review door cry dock -- best vaag, newbie gebruiker zonder enige andere posts, in het Engels, zonder hoofdletter gebruik.
Ik heb de review verwijderd.

Select * from fish

• Gipsy King
productreview: NZXT Kraken X53 RGB review door tomtomnavi79

Alle punten die hij benoemd zouden door de reseller 1-2-3 of door de NZXT klantenservice worden opgelost.

Als je het mij vraagt een beetje raar.

Dit staat er zowat 100% haaks op ?
productreview: NZXT Kraken X53 RGB review door resusaapje

[Voor 23% gewijzigd door Gipsy King op 02-03-2022 13:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:25
Dirk schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:36:
Dat is niet de enige, eens zien of hij het zelf wil aanpassen. :)
Vraag me niet nu hoe ik 5 jaar na datum ineens hierop stuit, maar bij deze :+
Zojuist mijn account eens op de kop gezet en niet alleen kwam ik nog een boel oude referrals tegen, maar ook een boel kapotte reviews en uitlatingen waar de huidige ik zich dood voor schaamt :|

Dus in het kader van beter laat dan nooit: ik heb zojuist de hele bende opgeruimd.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gipsy King schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 13:10:
productreview: NZXT Kraken X53 RGB review door tomtomnavi79

Alle punten die hij benoemd zouden door de reseller 1-2-3 of door de NZXT klantenservice worden opgelost.

Als je het mij vraagt een beetje raar.
Neemt niet weg dat als het verhaal waar is, het product niet voldoet en de quality check belabberd is. Jij werkt bij de importeur toch? Los het op met user en die zal hierna vast laaiend enthousiast zijn.

[Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 08-03-2022 14:53]

• Gipsy King
PcDealer schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 14:48:
[...]

Neemt niet weg dat als het verhaal waar is, het product niet voldoet en de quality check belabberd is. Jij werkt bij de importeur toch? Los het op met user en die zal hierna vast laaiend enthousiast zijn.
Daarvoor bestaat juist de NZXT Klantenservice :)

https://support.nzxt.com/...xLjAuMTY0NjgyMDA1MS41Nw..

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gipsy King schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:01:
[...]

Daarvoor bestaat juist de NZXT Klantenservice :)
Die zou niet nodig moeten zijn.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Tis geen spam maar een TV die sinds `aug 2021 op de markt is kan niet 'na 3,5 jaar stuk zijn'. Verkeerd geplaatst?

Philips 77OLED806/12 Zwart review door Extra300s

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

bombadil schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:46:
Tis geen spam maar een TV die sinds `aug 2021 op de markt is kan niet 'na 3,5 jaar stuk zijn'. Verkeerd geplaatst?

Philips 77OLED806/12 Zwart review door Extra300s
Bedankt voor het melden, heb even navraag gedaan bij de gebruiker :)

Select * from fish

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

1 product in huis hebben en de review onder verschillende items plaatsen

Mag je 1 review kopiëren en plakken onder een 8GB en 12GB variant van een andere review?
OnePlus 9 Pro (12GB intern, 256GB opslag) Zilver review door Frozen
OnePlus 9 Pro (8GB intern, 128GB opslag) Grijs review door Frozen

Voorheen mocht het niet en is Frozen in het verleden erop gewezen dat je 1 product niet meerdere keren onder verschillende producten mag plaatsen, maar ik wilde weten of @Frozen dit inmiddels wel weer mag doen.

Waarom denk ik dat hier 1 product is getest en is geplakt onder 2 producten?
  • De zilveren (12GB) variant ziet er op de foto's precies hetzelfde uit als de grijze (8GB) variant, maar goed dat kan een foutje zijn in de naamgeving en is grey gewoon zilver
  • Het duikje op de doos is hetzelfde bij beide toestellen
  • Op de inleiding na, is de tekst en materiaal 100% hetzelfde
  • Een waarschuwing en verwijdering van de review was eerder uitgevoerd, waardoor de reviewer precies weet wat hij doet, als er 2 smartphones waren, dan zou dit toch duidelijk worden aangetoond om de verkeerde verwachtingen te minimaliseren
Hier is overigens hetzelfde trucje uitgevoerd:
OnePlus 8T (12GB ram) Groen review door Frozen
OnePlus 8T (8GB ram) Groen review door Frozen

Waarom wil ik of dit is toegestaan?
Als dit het is toegestaan, dan mag iedereen dit (met terugwerkende kracht) uitvoeren en daarmee een dubbel aantal karma binnenharken (maximaal 1500 karma per review extra + 2 badges).

Is dit een persoonlijke aanval op een mede-reviewer?
Nee zeer zeker niet, ik wil vooral duidelijkheid en dezelfde regels voor iedereen op dit forum, zonder uitzonderingen.

Waarom stuur je niet een berichtje naar de reviewer?
In de praktijk werkt dat niet, de gebruiker heeft dit trucje eerder uitgevoerd, door hem te taggen stel ik hem in ieder geval netjes op de hoogte van dit bericht en kan hij zich eventueel verdedigen (bijvoorbeeld doordat hij die toestemming inmiddels heeft ontvangen of de simpelweg de gok neemt dat niemand het opmerkt)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:48

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Kiswum schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:06:
1 product in huis hebben en de review onder verschillende items plaatsen

Mag je 1 review kopiëren en plakken onder een 8GB en 12GB variant van een andere review?
OnePlus 9 Pro (12GB intern, 256GB opslag) Zilver review door Frozen
OnePlus 9 Pro (8GB intern, 128GB opslag) Grijs review door Frozen

Voorheen mocht het niet en is Frozen in het verleden erop gewezen dat je 1 product niet meerdere keren onder verschillende producten mag plaatsen, maar ik wilde weten of @Frozen dit inmiddels wel weer mag doen.

Waarom denk ik dat hier 1 product is getest en is geplakt onder 2 producten?
  • De zilveren (12GB) variant ziet er op de foto's precies hetzelfde uit als de grijze (8GB) variant, maar goed dat kan een foutje zijn in de naamgeving en is grey gewoon zilver
  • Het duikje op de doos is hetzelfde bij beide toestellen
  • Op de inleiding na, is de tekst en materiaal 100% hetzelfde
  • Een waarschuwing en verwijdering van de review was eerder uitgevoerd, waardoor de reviewer precies weet wat hij doet, als er 2 smartphones waren, dan zou dit toch duidelijk worden aangetoond om de verkeerde verwachtingen te minimaliseren
Hier is overigens hetzelfde trucje uitgevoerd:
OnePlus 8T (12GB ram) Groen review door Frozen
OnePlus 8T (8GB ram) Groen review door Frozen

Waarom wil ik of dit is toegestaan?
Als dit het is toegestaan, dan mag iedereen dit (met terugwerkende kracht) uitvoeren en daarmee een dubbel aantal karma binnenharken (maximaal 1500 karma per review extra + 2 badges).

Is dit een persoonlijke aanval op een mede-reviewer?
Nee zeer zeker niet, ik wil vooral duidelijkheid en dezelfde regels voor iedereen op dit forum, zonder uitzonderingen.

Waarom stuur je niet een berichtje naar de reviewer?
In de praktijk werkt dat niet, de gebruiker heeft dit trucje eerder uitgevoerd, door hem te taggen stel ik hem in ieder geval netjes op de hoogte van dit bericht en kan hij zich eventueel verdedigen (bijvoorbeeld doordat hij die toestemming inmiddels heeft ontvangen of de simpelweg de gok neemt dat niemand het opmerkt)
Telefoons werken hetzelfde op nagenoeg alle vlakken en puur omdat er een klein beetje extra opslag in zit of iets meer RAM wordt de telefoon niet heel erg anders. Als je de hardware scores bekijkt, dan zie je dat ze gewoon hetzelfde presteren. Dat is ook de reden dat de tweakers redactie hun eigen review van de 9 Pro wel koppelt aan de 128GB en 256GB versie.
Zie: pricewatch: OnePlus 9 Pro (12GB intern, 256GB opslag) Zilver
Zie: pricewatch: OnePlus 9 Pro (8GB intern, 128GB opslag) Zwart

Om een of andere reden weet de pricewatch ze niet te koppelen, terwijl dat bij andere telefoons wel gebeurt (pricewatch: Samsung Galaxy S22 128GB Zwart, pricewatch: Samsung Galaxy S21 5G, 128GB opslag, Paars). Daarnaast heeft de Iphone 13 Pro, die op de 128gb en 256gb versie daadwerkelijke andere functies heeft (zie: https://www.macrumors.com...-buy-128gb-iphone-13-pro/) wel een koppeling. Wat dacht je van de Samsung S21'en die soms een Exynos chip hadden en soms een snapdragon? Ook daar is geen onderscheid in te zien.

Ik heb beide OnePlus telefoons gehad. Daarnaast zijn de reviews niet geheel hetzelfde. In de review van de op9T 8GB versie staat in de intro ook:
Het model wat we hier bekijken betreft de 8 GB versie, dus deze review is gebaseerd op de review van de 12 GB versie omdat de telefoons in prestaties niet verschillen.
Verder staat onder het stuk betreffende "hardware" zelfs:
Het verschil tussen de 8GB en 12GB versie is minimaal, dusdanig minimaal dat ze binnen de foutmarges van onze testen passen. Soms scoort de 8GB versie hoger dan de 12GB versie en soms is het andersom, maar de foutmarge blijft altijd binnen de 100 punten en daarmee kunnen we dus zeggen dat ze gelijk aan elkaar presteren. Dat komt vooral omdat de apps niet het volledige RAM gebruiken. Er is altijd nog wel wat RAM over tijdens het draaien van een benchmark en daarmee komt het extra RAM voornamelijk van pas als je veel apps open hebt. Als je veel apps in het super snelle RAM hebt draaien, hoef je ze niet opnieuw te laden van het iets langzamere UFS 3.1 2-lane geheugen. Dit heb je voornamelijk wanneer je meerdere spellen open hebt staan of zware applicaties hebt draaien in de achtergrond of in de browser. Naar onze mening zou je vooral voor de 12GB versie moeten gaan vanwege de 256 GB opslag op de telefoon, dat is namelijk voor de meeste mensen het grootste voordeel.

Kiswum schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:22:
[...]
Een foto van 2 doosjes of 2 smartphones is namelijk zo gemaakt.
Kost allemaal tijd en wat voegt het toe? Naar mijn mening niets voor de lezer. Een review kost 30 uur om te maken, dan ga ik niet een half uur tot uur spenderen aan het reorganiseren van mijn woonkamer (verplaatsen van de tafel naar een speciaal stuk van de muur, bureau verplaatsen, stoelen verplaatsen, kast stukje opzij zetten), het pakken van de lampen, het installeren van de lampen, het opladen van de accu van de camera, het pakken van de camera, het zetten van de camera op het statief, et cetera. Ik heb wel betere dingen te doen dan dat.

Álle grote benchmark websites noemen alleen de telefoon, niet de subvarianten:
https://www.antutu.com/en/ranking/rank1.htm
https://browser.geekbench.com/mobile-benchmarks

Ook hier blijkt dat ze hetzelfde presteren:

[Voor 38% gewijzigd door Frozen op 02-04-2022 15:16]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Frozen schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 14:14:
[...]

Telefoons werken hetzelfde op veel vlakken. Heb ze beiden gehad.

offtopic:
Kon je je tijd niet beter besteden?
Ik wil simpelweg duidelijkheid van de crew, zodat duidelijk wordt hoe men erin staat.
Daarnaast zijn de reviews niet geheel hetzelfde.
Tussen de OP9 Pro's is alleen de inleiding anders (en de scores). De rest, incl. de toestellen en benchmarks, zijn hetzelfde.

p.s.
Bedankt voor de offtopic belediging, die je gelukkig weer hebt aangepast. Het is jammer dat je het zo nog steeds aanpakt. Dit is dus een reden waarom ik het niet 1:1 heb aangekaart.

Edit na je aanpassingen:
@Frozen Ik zie dat jij je bericht aanpast om aan te geven waarom je het zo hebt gedaan en doe je precies hetzelfde als enkele jaren geleden. Wederom geef je hier ook weer aan dat de redacteuren van Tweakers het wel mogen doen en waarom jij als gebruiker van Tweakers, dezelfde techniek niet mag toepassen.

Feit: als je echt 2 verschillende telefoons had, dan had je dat echt wel laten zien in je review. Zeker nadat je hierover al een berisping hebt gehad (dubbele review werd verwijderd).

Je bent geen domme jongen en je weet precies hoe het werkt. Mocht je het zijn vergeten, vanaf hier kan je precies zie hoe het zat en wat je antwoorden ook alweer waren:
Frozen in "Meldingen 'onreine' productreviews"

Ik geloof persoonlijk dus niet dat je 2 varianten had van de OnePlus 9 Pro en 2 varianten had van de OnePlus 8T. Een foto van 2 doosjes of 2 smartphones is namelijk zo gemaakt. Ik ben benieuwd of Tweakers hier wel in trapt.

Een kat in het nauw, maakt rare sprongen.

[Voor 57% gewijzigd door Kiswum op 02-04-2022 14:50]

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:48

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-

[Voor 99% gewijzigd door Frozen op 02-04-2022 15:09]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Nee, dit staan we nog steeds niet toe de dubbele reviews zijn daarom verwijderd. Indien er vragen zijn waarom twee producten die technisch bijna identiek zijn niet gekoppeld zijn kan in het pricewatch forum een vraag hierover gesteld worden.

@Glaanie weet jij in dit geval waarom pricewatch: OnePlus 9 Pro (12GB intern, 256GB opslag) Zilver en pricewatch: OnePlus 9 Pro (8GB intern, 128GB opslag) Zwart niet gekoppeld zijn maar pricewatch: Apple iPhone 13 Pro, 128GB opslag Grafiet bijvoorbeeld wel?

Select * from fish

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Glaanie

Medewerker Product Content

All your content belong to us

@Zeehond Omdat we daar een scheiding hebben op de hoeveelheid geheugen. Paar jaar geleden gedaan, toen er steeds meer dezelfde telefoons met verschillend werkgeheugen op de markt kwamen. Uit verschillende hoeken bereikten ons berichten dat de prestaties onderling best konden verschillen en dus juist de reviews dan niet helemaal onderling gelezen konden worden.

Ik heb van de week toevallig een voorstel gedaan om het toch weer samen te voegen, met de hoeveelheid interne geheugens van tegenwoordig, is prestatiewinst niet perse meer een onderscheid. Pas wanneer je meerdere (zware) apps zou gaan draaien, zal je het merken. Maar als je er dan over gaat klagen in een review, heb je gewoon de verkeerde variant gekocht. Dat was althans mijn visie, @Mooijekind zou het nog overleggen met de redactie of we nog een goede reden hebben om ze toch nog apart te behandelen. Heb daar nog niks over gehoord, zal het van de week even navragen.

Mochten ze inderdaad worden samengevoegd, ‘verhuizen’ de reviews ook mee. En zo niet, blijft het gescheiden, juist vanwege de reviews (althans dat was de reden toen, misschien dat er nu een andere reden zou zijn).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Glaanie schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:52:
@Zeehond Omdat we daar een scheiding hebben op de hoeveelheid geheugen. Paar jaar geleden gedaan, toen er steeds meer dezelfde telefoons met verschillend werkgeheugen op de markt kwamen. Uit verschillende hoeken bereikten ons berichten dat de prestaties onderling best konden verschillen en dus juist de reviews dan niet helemaal onderling gelezen konden worden.

Ik heb van de week toevallig een voorstel gedaan om het toch weer samen te voegen, met de hoeveelheid interne geheugens van tegenwoordig, is prestatiewinst niet perse meer een onderscheid. Pas wanneer je meerdere (zware) apps zou gaan draaien, zal je het merken. Maar als je er dan over gaat klagen in een review, heb je gewoon de verkeerde variant gekocht. Dat was althans mijn visie, @Mooijekind zou het nog overleggen met de redactie of we nog een goede reden hebben om ze toch nog apart te behandelen. Heb daar nog niks over gehoord, zal het van de week even navragen.

Mochten ze inderdaad worden samengevoegd, ‘verhuizen’ de reviews ook mee. En zo niet, blijft het gescheiden, juist vanwege de reviews (althans dat was de reden toen, misschien dat er nu een andere reden zou zijn).
Helder, er wordt wel een scheiding dus gemaakt op werkgeheugen. Bedankt voor je reactie. Begrijp wel de afweging met betrekking tot prestatie verschil, zeker in de situatie van een paar jaar geleden. De IPhone modellen hebben wel dezelfde hoeveelheid werkgeheugen onderling.

Mocht er een aanpassing plaatsvinden dan merken we dat vanzelf bij reviews :)

Select * from fish

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Glaanie

Medewerker Product Content

All your content belong to us

@Zeehond @Dirk @Kiswum @Frozen Bijna vergeten te melden, maar we hebben besloten om de verschillende intern geheugen-varianten bij de categorieën Smartphones en Tablets op productniveau samen te voegen. Wat dus automatisch betekent dat reviews ook zichtbaar zullen zijn bij de andere varianten.

Dit is een handmatig klusje, gaan we de komende weken oppakken. Ikzelf neem de tablets voor mijn rekening, @Mooijekind de smartphones.

We gaan natuurlijk niet tot oneindig in het verleden graven (het blijft handwerk), het kan zijn dat we een model missen. Mocht dit het geval zijn, kan je dit altijd melden en voegen we ze alsnog samen. Maar recente modellen gaan zeker gebeuren.

• ewoud75
Is er weer een actie gaande met de Samsung The Freestyle LSP3B?
zie opeens een hoop reviews voorbij komen..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit is echt wel bijzonder, omdat het bovendien ook een hoop newbie accounts zijn. De reviews zijn bovendien erg vaag, gaan niet in over de specs, de gebruikte bronnen, zijn zeer oppervlakkig, geven geen goed beeldmateriaal weer, en het komt veelal van accounts zonder comments, zonder forum posts, en accounts die veelal nieuw zijn, of zonder enige activiteit lang hebben geslapen.

Dit soort spam verruist de hele tracker, de reviews voegen niks toe, en blijven voor mij eigenlijk een beetje de vraag opwekken: "wat is nou de waarde van een gebruikers review als het toch maar dit soort ruis is". -- binnen een week maar liefsts 64 stuks (!) aan review van wat een niche product is, en geen enkele review is van de kwaliteit die je zou kunnen verwachten, en wat nuttig is om een mening te vormen.

Persoonlijk heb ik juist de neiging hierdoor zo'n kreng te kopen, en eens flink aan de tand te voelen in deep dive, wat responstijd zaken uit te voeren, kleurpreciesie, DLP stress tests, resolutie bekijkingen, lichtmetingen, etc... gewoon om de bullshit er uit te filteren (heb geen beeld/monitor kalibratie lab hier maar je zou haast het overwegen).

Serieus... 64 van dit soort reviews in minder dan een week. En geen die echt nuttig is.

[Voor 34% gewijzigd door Umbrah op 29-04-2022 22:09]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@ewoud75 bedankt voor het melden, ik zal intern doorgeven dat er opnieuw een product helemaal bedolven wordt onder de gesponsorde reviews. Ik heb wel alle reviews welke niet op gesponsord stonden aangepast naar “Deel gesponsord”, in de lijn met de rest en de plaatser daarover een bericht gestuurd.

Select * from fish

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

Zeehond schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:58:
@ewoud75 bedankt voor het melden, ik zal intern doorgeven dat er opnieuw een product helemaal bedolven wordt onder de gesponsorde reviews. Ik heb wel alle reviews welke niet op gesponsord stonden aangepast naar “Deel gesponsord”, in de lijn met de rest en de plaatser daarover een bericht gestuurd.
Ik gok dat het om https://www.theinsidersne...aigns/info/55126/info.htm gaat.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ewoud75
@Zeehond Graag gedaan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Weer een die geen sponsored status aangeeft, maar toch een newbie account ongeveer tegelijk met 2 anderen:

Samsung The Freestyle LSP3B review door Antjecontantje

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Umbrah schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:46:
Weer een die geen sponsored status aangeeft, maar toch een newbie account ongeveer tegelijk met 2 anderen:

Samsung The Freestyle LSP3B review door Antjecontantje
Bedankt voor het melden, heb er naar gekeken :).

Select * from fish

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

En we gaan maar door...

Samsung The Freestyle LSP3B review door JeroenVerschoor

offtopic:
Ben ik de enige die van deze stijl van adverteren zo'n afkeer heeft dat er in principe, mocht een niche product als beamer als gewenst zijn, deze nooit op de overweging zou staan?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Umbrah schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:40:
En we gaan maar door...

Samsung The Freestyle LSP3B review door JeroenVerschoor

offtopic:
Ben ik de enige die van deze stijl van adverteren zo'n afkeer heeft dat er in principe, mocht een niche product als beamer als gewenst zijn, deze nooit op de overweging zou staan?
Gelukkig hoef ik maar een vinkje te verzetten en een template te sturen :P

Select * from fish

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Dank je, @Zeehond

• ewoud75
goedemiddag,

Kwam toevallig deze Engelse review tegen:
Een nieuwkomert.

MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi DDR4 review door MASmarksman

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dirk
  • Nu online

Dirk

Weg. :)

• ewoud75
@Dirk,

Dank u wel

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Deze heeft alleen pogingen... om Ascii art te plaatsen:

HP USB-C dock G5 (5TW10AA) review door 0xstfn1

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

En weg :).

Select * from fish

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hatefulprinter
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22-09 10:37
bij het een product, een Lenovo Thinkbook. staat er een review waarin wordt gezegd dat het niet is getest en toch wordt er gezegd dat koeling erg belangrijk is. als je niet weet hoe het product wordt gekoeld..

het gaat om dit product:
pricewatch: Lenovo ThinkBook 15p IMH (20V30038MH)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mission
Also voor een review moet je het product toch minstens zelf getest hebben?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

hatefulprinter schreef op zondag 24 juli 2022 @ 13:50:
bij het een product, een Lenovo Thinkbook. staat er een review waarin wordt gezegd dat het niet is getest en toch wordt er gezegd dat koeling erg belangrijk is. als je niet weet hoe het product wordt gekoeld..

het gaat om dit product:
pricewatch: Lenovo ThinkBook 15p IMH (20V30038MH)
De eigen ervaring met dit product is onvoldoende, zelfs voor een hands-on review. De review is daarom verwijderd. Bedankt voor het melden.

Select * from fish

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:10
Umbrah schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 22:04:
Dit is echt wel bijzonder, omdat het bovendien ook een hoop newbie accounts zijn. De reviews zijn bovendien erg vaag, gaan niet in over de specs, de gebruikte bronnen, zijn zeer oppervlakkig, geven geen goed beeldmateriaal weer, en het komt veelal van accounts zonder comments, zonder forum posts, en accounts die veelal nieuw zijn, of zonder enige activiteit lang hebben geslapen.
...
Serieus... 64 van dit soort reviews in minder dan een week. En geen die echt nuttig is.
Het zou inderdaad fijn zijn om een "alleen niet-gesponsorde reviews" filter te hebben. Er zijn ondertussen zo'n 95 (!) gesponsorde reviews en slecht een handjevol waar dit niet bij staat... :?

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

voorstad schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 11:18:
[...]

Het zou inderdaad fijn zijn om een "alleen niet-gesponsorde reviews" filter te hebben. Er zijn ondertussen zo'n 95 (!) gesponsorde reviews en slecht een handjevol waar dit niet bij staat... :?
Dit is een vraag die je beter in mooie features kunt plaatsen :)

Select * from fish

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik weet niet of deze tegen de regels is maar het voegt echt niks toe. "De reviewer heeft dit product te leen gekregen voor het schrijven van deze review." lijkt me ook niet echt kloppen gezien de inhoud van z'n review.

3Dconnexion SpaceMouse Enterprise review door lucaisde

[Voor 20% gewijzigd door temp00 op 06-08-2022 15:26]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Bekijk mijn Overwatch film hier

• A_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-12 19:59

A_K

Bedrijfsaccount NKON
6 positieve redelijk algemene reviews van nieuw of niet actieve gebruikers
pricewatch: 70Mai Dashcam Pro Plus A500S GPS
Vind ik verdacht.

[url=http://sk.nkon.nl]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

A_K schreef op zondag 4 september 2022 @ 23:16:
6 positieve redelijk algemene reviews van nieuw of niet actieve gebruikers
pricewatch: 70Mai Dashcam Pro Plus A500S GPS
Vind ik verdacht.
Ik heb hier een naar gekeken maar niet direct iets kunnen vinden om aan de reviews te twijfelen.

Select * from fish

• Dirk
  • Nu online

Dirk

• iCore
  • Registratie: November 2016
Lijkt me een troll (of het is wel een hele grote dromer) - daarnaast ook te vaag / te weinig info ?

pricewatch: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3090 (Tweak69)

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen dus ook niet.

• Dirk
  • Nu online

Dirk

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:39
https://tweakers.net/gallery/1630998/activiteit/

Dit lijkt gewoon een door de fabrikant (Trust) aangemaakte account om producten te pushen. Is dat toegestaan?

Edit: Oja en telt zo'n review mee in de totaalbeoordeling van de community?

[Voor 19% gewijzigd door PLAE op 24-09-2022 11:04]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

PLAE schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 11:04:
https://tweakers.net/gallery/1630998/activiteit/

Dit lijkt gewoon een door de fabrikant (Trust) aangemaakte account om producten te pushen. Is dat toegestaan?
Dan doen ze een verrekte slechte job. Maar 154 karma verdiend.
Edit: Oja en telt zo'n review mee in de totaalbeoordeling van de community?
Ja. Als ze blijven staan ;)

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:16
Deze staat op de voorpagina in de spotlight:

Gigabyte GeForce RTX 3070 Ti GAMING OC 8G review door Dutchiee

Ik begrijp werkelijk niet hoe deze op +3 kon komen. Hij is weliswaar erg lang, maar dat is voor een groot deel door veel foto's en een test van twee verschillende soorten DDR5 geheugen, wat eerder relevant is voor een geheugenreview dan een videokaartreview. Er staan trouwens 4 vrijwel identieke foto's in van de voorkant van zijn kast, waar hij erg trots op lijkt, maar wat ook weer weinig te maken heeft met de kaart.

Juist op de relevante punten mis ik een feitelijke onderbouwing en wordt er beweerd dat de kaart vrij koel blijft en stil is, zonder decibellen of temperaturen. Met name dat laatste is vrij eenvoudig te meten zonder extra hardware.

Als grootste nadeel wordt genoemd dat SLI niet kan met de kaart, maar SLI is vrijwel dood, dus is dat een nogal aparte klacht.

Al met al begrijp ik de 12 moderaties van +3 totaal niet. Ik vind +2 al aan de ruime kant. Voor een +3 verwacht ik toch wel een veel betere review dan dit. Dat deze op de voorpagina komt als spotlight straalt nogal slecht af op Tweakers.

• Ludewig
Blijkbaar heb ik een 'gat' ontdekt? In het mismoderatietopic wordt ik hierheen gestuurt en hier neemt niemand het serieus wanneer er massaal slecht wordt gemodereerd op reviews.

• mission
Misschien de mods ook ffkes tijd gunnen om er naar te kijken?

Ben het overigens met je eens dat die bult case foto's en Bequiet reclame niet relevant is en het lijkt alsof de schrijver per ongeluk een deel van een andere review erin geplakt heeft.

Het punt van SLI als nadeel is meer discutabel, als de reviewer dat een oprecht gemis en nadeel vind dan is dat m.i. een terecht punt om te vermelden. Dat jij (en ik overigens ook) dat een onzinnig nadeel vinden doet niks af aan de mening van de reviewer.

• Dutchiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 19:53
Hi @Ludewig,

Bedankt voor je feedback!

Maar laat ik toch even wat behandelen; ik krijg zo nu en dan wel eens de vraag of het nou uitmaakt of men dual of enkel slot geheugen gebruikt. In dit geval wilde ik dat ook laten zien - dmv mijn review, maar die context en nuance staat er niet bij. Ik kan dat uiteraard nog toevoegen.

Dat je SLI niet zo spannend vindt, dat is inderdaad persoonlijk. Ik had graag twee kaarten gezien voor het encoden (bijv voor encoden voor livestreams via obs) of gewoon een full on support voor sli. Dat het dood is. Dat ben ik mij bewust. Dat je je daar zo over stoort is wel opmerkelijk, het is immers maar een mening… van een schrijver.

Betreft het cool zijn; heb tijdens het testen cpuid gebruikt en de kaart werd niet zo super warm als dat mijn 3090 fe dat deed. Ja, dat laatste heeft natuurlijk een hoop extra power. Ik zag alleen dat ik daar geen screenshots meer van had. Ik heb het wel daadwerkelijk geconstateerd en ook daarom beschreven. De kaart is echter wel al teruggestuurd.

Ik nodig je hierbij ook wel uit een review te schrijven over een grafische kaart en dan te laten zien welke info wel nodig zou zijn - zoals jij dat ook ziet.
Zou je dat eens willen proberen?

• Dutchiee
Ah… en de 4 zelfde foto’s laten 4x een andere kleur zien op de kaart. Ik wilde daarmee aantonen dat er verschillende kleuren zichtbaar zijn. Maar als je je daar echt enorm over strest dat je er niet meer van kunt slapen, haal ik er speciaal voor jou 3 weg.

• Ludewig
@Dutchiee

Ik vond het vooral een nogal opmerkelijke review, met een geheugenreview, vreemde foto's, een vreemde nadruk op SLI, vreemde discussies over de vroegere prijs, etc. Ik kan er dan niet met mijn hoofd bij dat dit een 3 sterren review zou zijn en op de voorpagina komt als spotlight. Dan verwacht ik toch wel iets beters.
Dat je je daar zo over stoort is wel opmerkelijk, het is immers maar een mening… van een schrijver.
Doordat de review als spotlight op de voorpagina staat is het toch wel meer dan een mening, maar een review die door Tweakers wordt aangeraden en door anderen kan worden gezien als leidraad voor hoe zij een review moeten doen.
Ik had graag twee kaarten gezien voor het encoden (bijv voor encoden voor livestreams via obs)
Dat heb je niet genoemd in de review. Daar noem je alleen gamen. Ik zie ook niet in waarom je SLI zou gebruiken voor livestreams, want dan draai je toch je spel op 1 kaart en doe je de encode met de andere? Dan wil je juist geen SLI met de bijbehorende risico's op instabiliteit, dacht ik zo.
en de kaart werd niet zo super warm als dat mijn 3090 fe dat deed.
Dat is natuurlijk een open deur zoals jij ook opmerkt. De hogere tiers hebben hogere TDPs.

Normaliter vergelijkt men de temperaturen met andere modellen van dezelfde tier of met een vergelijkbare tier van de concurrent. Als amateur heb je die andere kaarten natuurlijk meestal niet en dan kan een objectieve meting nuttig zijn of desnoods een opmerking als: 'op volle belasting hoor ik hem bijna niet met een dichte kast.' Nu kom je niet verder dan "behoorlijk stil" wat totaal subjectief is en ik zie als een opmerking die vrijwel niet informatief is.
en de 4 zelfde foto’s laten 4x een andere kleur zien op de kaart.
Dat is bijna niet zichtbaar als je er niet speciaal op let. Als je dat wil laten zien zou ik juist foto's tonen met een closeup van alleen de kaart, want met deze lage resolutie foto's uit deze hoek heb ik alsnog geen idee hoe het er echt uitziet.
Ik nodig je hierbij ook wel uit een review te schrijven over een grafische kaart en dan te laten zien welke info wel nodig zou zijn
Ik denk niet dat er veel interesse is in een review van mijn oude meuk. Dit is een voorbeeld van een review waar ik niet van opkijk dat hij 3 sterren heeft: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 Ti OC review door RoHa90

Tenslotte nog de opmerking dat het bij mij nogal onvriendelijk overkomt dat je voor mij meent te bepalen dat ik over bepaalde dingen gestrest raak en er niet door kan slapen.

• Dutchiee
@Ludewig, dat laatste is natuurlijk met een knipoog hé! ;)

Voor de rest; ik kom nog bij je terug morgen. Ik ga weer slapen… mijn kleine meid werd even wakker zojuist, en ik dus ook.
Wellusten!

• Dutchiee
@Ludewig Zo.. een geweldige nacht verder... zijn we dan! :)

Dat is geen probleem, dat is je eigen mening. Als je het daarom hier aan wilt kaarten, dan mag dat ook uiteraard. Wat ik alleen aan wil geven. Er zijn een aantal nuances waardoor misschien niet hetgeen erin staat waar jij en ik nu een discussie over hebben.

Ik wil anders ook gerust privé met je verder berichten om te kijken hoe we mijn review naar een beter niveau kunnen halen, in jouw ogen. Want zo ben ik ook. Vandaar dat ik ook begon met; bedank voor je feedback.

Klopt, in mijn review noem ik inderdaad continue gamen. Maar, zoals gezegd leg ik je hier wel een aantal nuances uit die ik niet in mijn review had uitgelegd. Ik kan het aanpassen, geen probleem hoor. Zoals gezegd; als jij je daar enorm aan stoort, laten we er even privé over berichten (denk namelijk niet dat dit topic zich leent om heel een review te ontleden). Wil je puur een melding maken over de moderaties in dit forum, ook helemaal prima.

Wat betreft je 'meuk', ik kan zo een andere kaart voor je regelen die je een tijdje mag lenen. Dan kun je die uitgebreid reviewen. Het is sowieso goed als er meer mensen uit de community gaan reviewen. Dus nodig ik je echt van harte uit.
Eigenlijk geldt het niet alleen voor grafische kaarten, je mag natuurlijk ook iets anders reviewen. Ik denk dat als je eenmaal bezig bent om dingen te schrijven, voor de community je ook wel ziet dat het niet altijd koek en ei is.

Ik stuur je privé even een berichtje!

• Ludewig
@Dutchiee

Het is niet zo dat ik jouw review niet acceptabel vind om gepubliceerd te worden. Ik viel meer over de in mijn ogen te hoge moderatie en de consequentie daarvan, namelijk dat hij op de voorpagina wordt 'uitgelicht.'

Ik reageer later op je PM, nu even druk.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Just keeping the peace!

Bowers & Wilkins Px7 S2 (Zwart) review door KGAR97

Bowers & Wilkins Px7 S2 (Zwart) review door oq548wcm

Deze twee reviews zijn vrijwel zeker allemaal (net als de mijne) deels gesponsorde reviews. De gebruikers zijn nieuw aangemaakt, op de datum dat de reviews zijn gepubliceerd. De sponsoring is echter niet vermeld in de reviews zelf.

Check mijn review van de Nest Hub Max of de Bose Sleepbuds II.

• Gipsy King
je 1 ster review van de : Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 review door dargno83
uitvoering: Gelid Solutions Tranquillo Rev.5

Dat Tweakers foutieve info blijk te verstrekken heeft niks te maken met de kwaliteit van het product, de 1ster review slaat dus ook nergens op. De kwaliteit van het product en de prijs maken het nog steeds een bang for the buck product.

Voor gratis bracket gaarne contact opnemen met :

Gebhard Scherrer gebhard.scherrer@gelidsolutions.com

of

VC Tran vc.tran@gelidsolutions.com

Alwel, op de website van Gelid staat AM5 support , dus wellicht heeft de enduser het aan het verkeerde eind.

EDIT :
Via VC net gehoord er is gewoon een AM5 installation Guide.

[Voor 5% gewijzigd door Gipsy King op 02-12-2022 10:15]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@Gipsy King ik heb de review verwijderd, bedankt voor het melden.

Select * from fish

Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee