Toon posts:

Meldingen 'onreine' productreviews

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:

• Munchie
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40

Sport_Life

Solvitur ambulando

weg

[Voor 102% gewijzigd door Sport_Life op 16-05-2020 22:44]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:15

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod W&M

Seal with it!

Select * from fish

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bedankt, opgeschoond :).

Select * from fish

Acties:
  • 0Henk 'm!

• John Stopman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-03 02:33
Hallo!

ik heb per ongeluk de verkeerde cameratas gereviewd:

productreview: Lowepro Adventura TLZ 30 II Zwart review door John Stopman <- zou een Mod deze kunnen verwijderen? (y)

Ik had de Lowepro Adventura TLZ 20 II Zwart eigenlijk bedoeld te reviewen (deze heb ik vandaag van een review voorzien) :D

Grtz,
John :+

Wust um yn de moele ha? :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@John Stopman kun je idd zoals @-The_Mask- aangeeft zelf beter even doen door de review te verwijderen.

[Voor 31% gewijzigd door Zeehond op 24-05-2020 17:36]

Select * from fish

Acties:
  • +2Henk 'm!

• John Stopman
  • Laatst online: 17-03 02:33
Sorry, maar ik zie die optie niet staan :o

Edit: ow, ik zie wat je bedoelt. Done ;)

[Voor 41% gewijzigd door John Stopman op 24-05-2020 19:22]

Wust um yn de moele ha? :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Weg. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dirk

Dirk

De dubbele is weg. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Argonyx
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-02 06:56
Ik weet niet of dit hier thuis hoort maar ik kwam zojuist bij de JBL flip 5 reviews uit. Ik denk dat de review bij een ander model had moeten staan. In review wordt gesproken dat de batterij na 3 jaar de capaciteit heeft verloren maar de JBL flip 5 is pas een jaar op de markt.

Linkje: https://tweakers.net/draa.../flip-5_p1016224/reviews/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Argonyx schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 14:24:
Ik weet niet of dit hier thuis hoort maar ik kwam zojuist bij de JBL flip 5 reviews uit. Ik denk dat de review bij een ander model had moeten staan. In review wordt gesproken dat de batterij na 3 jaar de capaciteit heeft verloren maar de JBL flip 5 is pas een jaar op de markt.

Linkje: https://tweakers.net/draa.../flip-5_p1016224/reviews/
Ik heb het de gebruiker even gevraagd, dat kan hij zelf de review eventueel even verplaatsen :).

Select * from fish

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
https://tweakers.net/productreview/user/314652/

Ik vind het bijzonder dat het Tweakers account van webshop XiaomiProducts allemaal 5-ster reviews van een deel van hun assortiment heeft staan. Vooral als je naar de inhoud kijkt. Minpunten ontbreken consistent, inhoud is zéér karig.

Dat heeft wat mij betreft niets met reviewen te maken. Dat is volgens mij gewoon de reviewscore van een product boosten in de hoop meer te verkopen. Lijkt mij niet de bedoeling?

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

TheTinusNL schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 17:10:
https://tweakers.net/productreview/user/314652/

Ik vind het bijzonder dat het Tweakers account van webshop XiaomiProducts allemaal 5-ster reviews van een deel van hun assortiment heeft staan. Vooral als je naar de inhoud kijkt. Minpunten ontbreken consistent, inhoud is zéér karig.

Dat heeft wat mij betreft niets met reviewen te maken. Dat is volgens mij gewoon de reviewscore van een product boosten in de hoop meer te verkopen. Lijkt mij niet de bedoeling?
Bedankt, hier is naar gekeken :).

Select * from fish

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Daar ga ik wel vanuit, weg dus. :)

• Kiswum
  • Laatst online: 01-03 19:34

Kiswum

Gadget reviewer

Voelt als een review die is geschreven door iemand die de telefoon niet heeft:

productreview: OnePlus Nord (8GB ram) Blauw review door Oneplusmaster
Ik heb erg getwijfeld tussen de pixel 3a XL en de 4a, tevens mid range toestellen met high end specs, maar na enkele reviews gelezen te hebben kwam ik erachter dat de 4a helaas niet de sterke opvolger van de 3a is geworden.
Ok, dus deze persoon bekijkt de Pixel 4A reviews op 3 augustus aan het einde van de middag, besteld hem nog voor 18u, waardoor hij de Nord dezelfde dag in de ochtend daarna binnen krijgt.
De batterijduur lijkt prima in orde. Hij is een dag in gebruik en nog halfvol.
Maakt een account aan op Tweakers en plaatst op 4 augustus een review op Tweakers.

Iets klopt er niet helemaal aan dit verhaal.
(mogelijk heeft deze persoon de telefoon niet in bezit of heeft hij de OP Nord op een andere wijze bemachtigd waardoor de voorgeschiedenis van het verhaal niet klopt).

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Kiswum schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 13:49:
Voelt als een review die is geschreven door iemand die de telefoon niet heeft:

productreview: OnePlus Nord (8GB ram) Blauw review door Oneplusmaster

[...]

Ok, dus deze persoon bekijkt de Pixel 4A reviews op 3 augustus aan het einde van de middag, besteld hem nog voor 18u, waardoor hij de Nord dezelfde dag in de ochtend daarna binnen krijgt.

[...]

Maakt een account aan op Tweakers en plaatst op 4 augustus een review op Tweakers.

Iets klopt er niet helemaal aan dit verhaal.
(mogelijk heeft deze persoon de telefoon niet in bezit of heeft hij de OP Nord op een andere wijze bemachtigd waardoor de voorgeschiedenis van het verhaal niet klopt).
Ik kan even zo niet vinden waar staat dat hij de andere modellen op 3 augustus bekeken heeft? De review heeft overigens wel nogal een faboy gehalte maar de beslissing over hoe waardevol de review is op dat gebied laat ik aan de lezer over.

Select * from fish

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Zeehond schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:08:
[...]

Ik kan even zo niet vinden waar staat dat hij de andere modellen op 3 augustus bekeken heeft? De review heeft overigens wel nogal een faboy gehalte maar de beslissing over hoe waardevol de review is op dat gebied laat ik aan de lezer over.
De eerste review van de Pixel 4a kwam op 3 augustus uit. Eerder kon hij geen reviews over dat toestel vinden.
zie: artikel en eerst eerste reactie:
DeBaroN in 'nieuws: Google brengt Pixel 4a uit in Duitsland voor 340 euro e...

Stel dat dat gedeelte is gelogen/niet klopt, hoe zit het dan met de rest incl. de andere signalen (accountnaam, aanmaakmoment account, fanboygehalte met suggestieve marketing teksten).

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Kiswum schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 14:12:
[...]

De eerste review van de Pixel 4a kwam op 3 augustus uit. Eerder kon hij geen reviews over dat toestel vinden.
zie: artikel en eerst eerste reactie:
DeBaroN in 'nieuws: Google brengt Pixel 4a uit in Duitsland voor 340 euro e...

Stel dat dat gedeelte is gelogen/niet klopt, hoe zit het dan met de rest incl. de andere signalen (accountnaam, aanmaakmoment account, fanboygehalte met suggestieve marketing teksten).
Gezien de review welke nogal een fanboy gehalte heeft twijfel ik er in ieder geval niet aan of hij wel een one plus heeft. Account is idd wel gisteren pas geregistreerd maar ik kan niets vreemds vinden. In dat opzicht blijf ik erbij dat ik het aan de lezer overlaat hoe waardevol die de review vindt.

Select * from fish

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:47
Volgens mij is dit geen review, maar een Engelse maandag ochtend product:

productreview: OnePlus 8 Pro (8GB ram) 128GB Zwart review door DC.V

• Dirk

Dirk

Moah, customer care vanuit de fabrikant is een onderdeel van de productervaring, maar de review moet tenminste in het Nederlands geschreven worden.

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
Kan er misschien een grote schoonmaak worden gehouden bij de reviews van producten in de categorie Systeemcamera's, Spiegelreflexcamera's en Compactcamera's.

Er staat een grote hoeveelheid reviews van newbie accounts die allemaal Kamera Express en de locatie van de winkel benoemen. Hetzelfde als wat hier werd benoemd: Sturmovik177 in "Meldingen 'onreine' productreviews"

Hieronder een aantal producten waarbij ik het tegenkwam, maar er zullen er ongetwijfeld meer zijn.

pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ1000 Zwart
pricewatch: Panasonic Lumix DMC-FZ300 Zwart
pricewatch: Sony A6000 + 16-50mm f/3.5-5.6 Grijs
pricewatch: Canon EOS 750D Body Zwart
pricewatch: Canon EOS 77D Zwart
pricewatch: Canon EOS 800D Zwart
pricewatch: Canon EOS 80D body Zwart
pricewatch: Nikon D850 + MB-D18 Zwart
pricewatch: Nikon D3400 Zwart
pricewatch: Nikon D810 Body Zwart
pricewatch: Nikon D7200 Zwart
pricewatch: Nikon D7500 + 18-140mm f/3.5-5.6 Zwart
pricewatch: Nikon D750 Body Zwart
pricewatch: Nikon D5600 Zwart

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Bedankt, ik ben er mee bezig bij de recentere reviews.

[Voor 30% gewijzigd door Zeehond op 12-08-2020 18:47]

Select * from fish

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-03 12:59
pricewatch: Lenovo 7XB7A00067, 12TB

Ben op zoek naar een harde schijf en daarbij kwam ik deze tegen. Is geen review, maar een rant over de prijs. Van een webshop vermoed ik en niet van het product.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Ik was op laptopjacht en kwam een aantal merkwaardige reviews tegen die m.i. niet correct bijdragen aan het Reviews-gedeelte van Tweakers.net.

In de categorie "geen productreview maar supportreview":
productreview: Dell XPS 15 9570 5C0N8 review door kris560
productreview: HP ZBook 15 G5 2ZC40ET review door Tharco

In de categorie "reviews van defecte units zijn geen productreviews"
productreview: HP Spectre x360 13-aw0120nd review door J.Schutte
productreview: Lenovo ideapad S340-15IML (81NA007NMH) review door kipjr

Overig:
productreview: Razer Blade 15 512GB ssd, GTX 1070 Max-Q, Qwertz review door Utrecht25 lijkt mij bij pricewatch: Razer Blade 15 RZ09-03018G02-R3G1 te horen?

Informaticus of vakkundig Googler?

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:36
productreview: Asus ROG Swift PG278QR Zwart review door 984851

'Kleurrijke' review door iemand die zijn account heeft laten verwijderen?

Team anti-scalp

• Dirk

Dirk

Hans C schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 10:17:
pricewatch: Lenovo 7XB7A00067, 12TB

Ben op zoek naar een harde schijf en daarbij kwam ik deze tegen. Is geen review, maar een rant over de prijs. Van een webshop vermoed ik en niet van het product.
TheTinusNL schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:51:
Ik was op laptopjacht en kwam een aantal merkwaardige reviews tegen die m.i. niet correct bijdragen aan het Reviews-gedeelte van Tweakers.net.

In de categorie "geen productreview maar supportreview":
productreview: Dell XPS 15 9570 5C0N8 review door kris560
productreview: HP ZBook 15 G5 2ZC40ET review door Tharco

In de categorie "reviews van defecte units zijn geen productreviews"
productreview: HP Spectre x360 13-aw0120nd review door J.Schutte
productreview: Lenovo ideapad S340-15IML (81NA007NMH) review door kipjr
Defecte producten en support zijn een onderdeel van de productervaring, dit laat ik staan. :)
Helaas kan ik het gekoppelde product niet aanpassen en om de gebruiker na ruim een jaar te vragen dit zelf te kopiëren gaat me ook te ver, dus ik laat het maar staan.
Kuusje schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:55:
productreview: Asus ROG Swift PG278QR Zwart review door 984851

'Kleurrijke' review door iemand die zijn account heeft laten verwijderen?
Ook hier: support is een onderdeel van de productervaring.

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
productreview: Samsung Galaxy A51 Zwart review door RICH1

Dit is geen review van de A51 (ook geen hands on), want hij heeft de A50.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

SR8 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:25:
productreview: Samsung Galaxy A51 Zwart review door RICH1

Dit is geen review van de A51 (ook geen hands on), want hij heeft de A50.
Bedankt, ik heb de review verwijderd :).

Select * from fish

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

After Hours 'til Dawn

productreview: Philips E-line 245E1S Zwart review door W0rtel

Dit lijkt meer op een shopreview dan een productreview.

| After Hours | Dawn FM | After Life | Tweakers Discord |

• Dirk

Dirk

Weg

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Geen idee of dit het melden waard is en of ik de enige ben die dit zo ziet, maar dit is allemaal wel erg rooskleurig en positief over IA. Meneer komt zich speciaal registreren om dit te melden over deze printer en bijbehorende diensten?
productreview: HP 6020 review door ThomasD92

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 16GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Bekijk mijn Overwatch film hier

• Dirk

Dirk

Daar is duidelijk een of andere sponsoractie aan de gang, daar heb ik de review dan ook op aangepast. :)

• Heftytastic
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-03 17:02
Review van Janjanm
Janjanm

Lijkt om een throwaway account te gaan met als doel samsung promoten. De content van de review laat de wensen over:
pricewatch: LG OLED65CX6LA Zwart

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Heftytastic schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:46:
Review van Janjanm
Janjanm

Lijkt om een throwaway account te gaan met als doel samsung promoten. De content van de review laat de wensen over:
pricewatch: LG OLED65CX6LA Zwart
Ik zie niet direct iets vreemds. Lijkt voor mij een gebruiker met een slechte product ervaring die het hier deelt en liever een ander merk had gekocht.

Select * from fish

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Niet onrein maar wel verkeerd geplaatst: productreview: OnePlus 8 Pro (12GB ram) 256GB Groen review door rmuije

Dit gaat over de OnePlus 8

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Ik zal het even doorgeven aan de gebruiker, dan kan hij het zelf verplaatsen. Ik kan dat namelijk niet.

Edit, @Frozen kijkende naar de afbeelding van de specificaties (tweede uit de review) heeft de gebruiker wel een 8 pro. De telefoon heeft namelijk 12 GB RAM en 256GB geheugen. Alleen van de Pro variant is er een telefoon met die specificaties. gebruiker duidt enkel in de tekst op een OnePlus 8 maar de review staat wel bij het goede model :).

[Voor 27% gewijzigd door Zeehond op 12-09-2020 15:34]

Select * from fish

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:12

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Zeehond schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 15:29:
[...]

Ik zal het even doorgeven aan de gebruiker, dan kan hij het zelf verplaatsen. Ik kan dat namelijk niet.

Edit, @Frozen kijkende naar de afbeelding van de specificaties (tweede uit de review) heeft de gebruiker wel een 8 pro. De telefoon heeft namelijk 12 GB RAM en 256GB geheugen. Alleen van de Pro variant is er een telefoon met die specificaties. gebruiker duidt enkel in de tekst op een OnePlus 8 maar de review staat wel bij het goede model :).
Nee, de gebruiker heeft een OnePlus 8. De camera's komen niet overeen want de pro heeft naast de 3 camera's nog een laser zitten. Ook is de code van de pro niet IN2013 en heeft de OnePlus 8 Pro niet een 90Hz scherm.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Frozen schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:24:
[...]

Nee, de gebruiker heeft een OnePlus 8. De camera's komen niet overeen want de pro heeft naast de 3 camera's nog een laser zitten. Ook is de code van de pro niet IN2013 en heeft de OnePlus 8 Pro niet een 90Hz scherm.
Ah ja, ik zie het. Er is toch wel een 12 GB ram uitvoering van. Ik heb de gebruiker gevraagd of bhij/ zij de review wil verplaatsen :)..

Select * from fish

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:04
Reviews lijken wel erg op elkaar.
Naam lijkt wel erg op elkaar.
2de account is net nieuw.
Reviews net na elkaar gepost.

productreview: HP DeskJet 2720 review door nvdmeijden
productreview: HP DeskJet Plus 4120 review door mvdwetering

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Ik heb ernaar gegeken maar ik kan niet direct iets vinden dat beide accounts aan elkaar linkt.

Select * from fish

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-03 16:58

PcDealer

HP ftw \o/

Duh!
Pluspunten
256gb vram was na upgrade wel te doen

Minpunten
48 gb vram was een beetje weinig dus heb ff wat extra gedowload

LinkedIn WoT Cash Converter

• Dirk

Dirk

Och, ze moeten weer eens grappig zijn met dat ding...

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Dirk schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 19:41:
Och, ze moeten weer eens grappig zijn met dat ding...
Was net ook al wat aan het typen :P

Select * from fish

• Doxameli
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-01 00:55
Hoop dat ik aan het juiste adres ben. Gebruiker larslandesekst vindt het op 23 september nodig om herhaaldelijk een nare ziekte aan te halen.
pricewatch: Google Chromecast Ultra

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Doxameli schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:43:
Hoop dat ik aan het juiste adres ben. Gebruiker larslandesekst vindt het op 23 september nodig om herhaaldelijk een nare ziekte aan te halen.
productreview: Google Chromecast Ultra review door larslandeseks

Weg

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Doxameli schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:43:
Thanks, je bent hier idd aan het goed adres. Ik heb de review weggehaald :).

Select * from fish

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:02

Umbrah

The Incredible MapMan

productreview: HP DeskJet Plus 4120 review door icitaiwan

Zoveelste HP Instant inkt review, allemaal 0-post newbies zonder enige inhoud/diepgang. Los van het modding stuk heeft deze het zo bont gemaakt dat hij de screenshot van z'n review op een andere website zelfs gewoon er in knalt. Vervuiling.

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:01

mvh

State Governor

pricewatch: Canon i-Sensys LBP113w

Beide reviews van mister-neast: koopt een zwart wit laser printer en klaagt dan dat het geen kleuren print en scant, daarnaast een klacht over de winkel die niet in de productreview thuishoort.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Umbrah schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:31:
productreview: HP DeskJet Plus 4120 review door icitaiwan

Zoveelste HP Instant inkt review, allemaal 0-post newbies zonder enige inhoud/diepgang. Los van het modding stuk heeft deze het zo bont gemaakt dat hij de screenshot van z'n review op een andere website zelfs gewoon er in knalt. Vervuiling.
Bedankt, met het mee reviewen van instant inkt heb ik nog niet zo'n probleem aangezien dat onderdeel is van het product. Plaatjes plakken van reviews op een andere website is echter niet de bedoeling.
mvh schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 11:48:
pricewatch: Canon i-Sensys LBP113w

Beide reviews van mister-neast: koopt een zwart wit laser printer en klaagt dan dat het geen kleuren print en scant, daarnaast een klacht over de winkel die niet in de productreview thuishoort.
Bedankt. Shopreviews horen niet in een productreview dus verwijderd. In principe mag wel gewoon als min punt genoemd worden in de review dat de printer geen kleur print. Dat is aan de reviewer.

Select * from fish

• keup
  • Laatst online: 21:19
productreview: LG OLED65CX6LA Zwart review door Janjanm

TOTALE MISKOOP! Slecht beeld, DONKER! Niet helder te krijgen! Samsung lcd is VEEL BETER!! Wat een spijt van deze aankoop!

Pluspunten
Ik moet hier iets invullen
Minpunten
Slechte beeldkwaliteit!

[Voor 42% gewijzigd door keup op 05-10-2020 12:51]

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

productreview: LG XBOOM PL5 review door natasja648

Ook deze heeft de review op een andere website geschreven en plaatjes toegevoegd...

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

keup schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:50:
productreview: LG OLED65CX6LA Zwart review door Janjanm

TOTALE MISKOOP! Slecht beeld, DONKER! Niet helder te krijgen! Samsung lcd is VEEL BETER!! Wat een spijt van deze aankoop!

Pluspunten
Ik moet hier iets invullen
Minpunten
Slechte beeldkwaliteit!
Dat kan in principe gewoon een daadwerkelijk ontevreden koper zijn.
Umbrah schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:17:
productreview: LG XBOOM PL5 review door natasja648

Ook deze heeft de review op een andere website geschreven en plaatjes toegevoegd...
Bedankt, die review heb ik ook verwijderd.

Select * from fish

• keup
  • Laatst online: 21:19
Dat zou kunnen. Gelet op de registratiedatum van het profiel en de datum van de review, de afwezigheid van enige feitelijke onderbouwing en de afwezigheid van enige andere activiteit, denk ik daar (nog steeds) anders over.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

keup schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:12:
Dat zou kunnen. Gelet op de registratiedatum van het profiel en de datum van de review, de afwezigheid van enige feitelijke onderbouwing en de afwezigheid van enige andere activiteit, denk ik daar (nog steeds) anders over.
Inhoudelijke kwaliteit van de review en het hechten van waarde eraan laat ik aan de lezer over. Wat betref regels gebeurt er niet iets wat niet direct door de beugel kan.

Select * from fish

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-03 20:06
Zeehond schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:21:
[...]

Dat kan in principe gewoon een daadwerkelijk ontevreden koper zijn.

[...]

Bedankt, die review heb ik ook verwijderd.
De review van JanJanM viel mij ook op als een trol review. Is het echt zinnig om dit soort reviews te laten staan? Er is nu zonder enige onderbouwing zeer negatief uitlaten over de LG om een ander merk prominent naar voren te brengen. Dat is al twijfelachtig maar er is geen vergelijking met zijn Samsung tv, er is niet eens een ander model genoemd. De reviewer kan daarnaast niet één positief punt bedenken over de LG en brengt de totaal score omlaag door 1 ster te geven. Dat lijkt mij toch niet echt wenselijk.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

HitDyl schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:09:
[...]

De review van JanJanM viel mij ook op als een trol review. Is het echt zinnig om dit soort reviews te laten staan? Er is nu zonder enige onderbouwing zeer negatief uitlaten over de LG om een ander merk prominent naar voren te brengen. Dat is al twijfelachtig maar er is geen vergelijking met zijn Samsung tv, er is niet eens een ander model genoemd. De reviewer kan daarnaast niet één positief punt bedenken over de LG en brengt de totaal score omlaag door 1 ster te geven. Dat lijkt mij toch niet echt wenselijk.
Ik laat het bij dergelijke reviews aan de lezer over hoe waardevol deze de review inschat. Ook voor het ontevreden geluid moet ruimte zijn en ik heb momenteel geen rede om aan te nemen dat het product niet in bezit is.

Select * from fish

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-03 20:06
Zeehond schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 00:04:
[...]

Ik laat het bij dergelijke reviews aan de lezer over hoe waardevol deze de review inschat. Ook voor het ontevreden geluid moet ruimte zijn en ik heb momenteel geen rede om aan te nemen dat het product niet in bezit is.
Daar kan ik me goed in vinden, maar je zou de vraag kunnen stellen of je dit nog wel een waardige review of überhaupt 'een review' kan noemen.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

HitDyl schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 13:23:
[...]

Daar kan ik me goed in vinden, maar je zou de vraag kunnen stellen of je dit nog wel een waardige review of überhaupt 'een review' kan noemen.
Opzicht hebben we al twee typen reviews die gebruikers kunnen schrijven. Een korte review (bestaat uit plus- en minpunten en max 50 woorden tekst) en een uitgebreide review (plaatjes, uitgebreide beoordeling in sterren en meer tekst). Zeker bij een korte reviews kun je denk ik al niet echt de verwachting hebben dat je alles over een product te weten komt.

Select * from fish

• Phrenic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:54
Deze viel mij op. Newbies, dezelfde datum, bepaalde webshop een paar keer vermeld, weinig inhoudelijk etc.

Hang loose and let the funk ride...

• Dirk

Dirk

Dat ziet er zeker uit als een sponsoractie met al die newbie-reviews, maar ik zie zo snel geen bron daarvoor...

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:40
Dit betreft een review van de Nokia 4.2 smartphone. Waarom is het eindoordeel maar een enkele ster, terwijl de afzonderlijke criteria veel hoger scoren? Ik zou verwachten dat het gemiddelde dan meer sterren zou opleveren.

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

grun93 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 08:08:
Dit betreft een review van de Nokia 4.2 smartphone. Waarom is het eindoordeel maar een enkele ster, terwijl de afzonderlijke criteria veel hoger scoren? Ik zou verwachten dat het gemiddelde dan meer sterren zou opleveren.
De crew bemoeit zich (zolang aan de voorwaarde voldaan wordt) niet inhoudelijk met reviews en waarderingen die gebruikers eraan geven. Dat is geheel aan de reviewer.

Select * from fish

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-03 16:58

PcDealer

HP ftw \o/

productreview: Cablexpert UTP Cat5e Kabel (300m) Solid Grijs review door jeremy
Een tijdje terug was ik met mijn papa op het Tweakers.net kantoor waar ze deze Trom-Pet hadden liggen. De Trom-Pet is daar door mij uitgebreid gebruikt en getest hetgeen op zich een leuke ervaring was, maar waar ook wat minpunten aan zaten:

Zo was de installatie niet optimaal: hij zakte volledig over mijn hoofd heen, was het trommelvlak niet echt berekend op mijn krachten en hadden de stokjes geen richtingsgevoel wanneer deze in de lucht werden geworpen. Eea sluit dus volgens mij niet geheel aan aan de doelgroep van dit produkt (peuters en kleuters).

Positief is wel dat de interface bijzonder intuitief is en de prijs gunstig; zeker sinds de uitschakeling van Oranje op het WK is deze Trom-Pet voor een prikkie te krijgen, vaak nog ongebruikt.
:?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Select * from fish

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Dirk schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:18:
Dat ziet er zeker uit als een sponsoractie met al die newbie-reviews, maar ik zie zo snel geen bron daarvoor...
Megekko staat 2 keer in de reviews vermeld. Vermoedelijk korting bij aanschaf als je een review achter laat op Tweakers, maar ik verwacht dat de gebruikers / webshop daar meer over kunnen vertellen.

English review:
productreview: Synology DS220+ review door LuukBurger

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

@stin00, bedankt voor het melden, beide heb ik verwijderd.

Select * from fish

• Rann
  • Laatst online: 11-03 13:45
Heel toevallig ben ik sinds kort aan het kijken naar een camera, en wat mij bijzonder opvalt is dat er zeer veel reviews zijn waarbij 'kamera express' word vermeld.

In (tenminste, naar mijn ervaring) andere hardware categorieën waar ik vaak in struin (PC + componenten) zie ik zeldzaam de naam van de shop naar voren komen.

Echter bij camera's is dit toch wel veel.. Waaronder ook heel veel '0 posts, 1 review' accounts..

Voorbeeldje: Canon EOS M50 reviews

0 posts user reviews:
Golsteijn
HenB
albert duindam
remdeh

Ook een beetje naar aanleiding van concept-wetsvoorstel-modernisering-en-betere-handhaving-consumentenbescherming waarin staat:
Consumentenbeoordelingen moeten door online handelaren op echtheid worden gecontroleerd, voordat dit mag worden beweerd. En er komt ook een verbod voor het (tegen betaling door een ander laten) plaatsen van valse consumentenbeoordelingen.

• RockmanX
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-03 19:53
“Erg blij met de kamera en de uitstekende service van kamera express” gewoon reclame dus.. reviews mogen van mij weg..

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Rann schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 08:55:
Heel toevallig ben ik sinds kort aan het kijken naar een camera, en wat mij bijzonder opvalt is dat er zeer veel reviews zijn waarbij 'kamera express' word vermeld.

In (tenminste, naar mijn ervaring) andere hardware categorieën waar ik vaak in struin (PC + componenten) zie ik zeldzaam de naam van de shop naar voren komen.

Echter bij camera's is dit toch wel veel.. Waaronder ook heel veel '0 posts, 1 review' accounts..

Voorbeeldje: Canon EOS M50 reviews

0 posts user reviews:
Golsteijn
HenB
albert duindam
remdeh

Ook een beetje naar aanleiding van concept-wetsvoorstel-modernisering-en-betere-handhaving-consumentenbescherming waarin staat:

[...]
Dat zijn oudere reviews, ik heb een tijd terug bij alle nieuwe reviews waarin dit gebeurde het benoemen van kamera express eruit geknipt (Zeehond in "Meldingen 'onreine' productreviews").

Select * from fish

• Lfshiu
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:16
Ik zat naar reviews te kijken voor het volgende: https://tweakers.net/exte...7-touch_p1087392/reviews/ en kwam tot de conclusie dat vrijwel alle reviews rond 24 augustus en 25 augustus zijn geplaatst. Hoeft niet raar te zijn, maar als je dan naar enkele accounts kijkt dan is er niet veel of geen activiteit na deze datum geweest. Ik dacht ik attendeer jullie hier maar op. Het hoeft niets te zijn, maar het is ook niet goed als een fabrikant hun product qua rating op een onnatuurlijke manier omhoog krikt.

• Bart Zoetmulder
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-02 00:02
Lfshiu schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:36:
Ik zat naar reviews te kijken voor het volgende: https://tweakers.net/exte...7-touch_p1087392/reviews/ en kwam tot de conclusie dat vrijwel alle reviews rond 24 augustus en 25 augustus zijn geplaatst. Hoeft niet raar te zijn, maar als je dan naar enkele accounts kijkt dan is er niet veel of geen activiteit na deze datum geweest. Ik dacht ik attendeer jullie hier maar op. Het hoeft niets te zijn, maar het is ook niet goed als een fabrikant hun product qua rating op een onnatuurlijke manier omhoog krikt.
Dit soort reviews zijn ons een doorn in het oog. Zonder te kort door de bocht een conclusie te willen trekken, heb ik een sterk vermoeden dat deze reviews tot stand komen na samenwerking met zogenaamde 'influencer netwerken' of 'review netwerken. Zo noemt 'Theinsidersnet' zichzelf 'een netwerk van online creators'. Pure marketing BS, maar goed het is volkomen legaal en er is niet zo heel veel tegen te doen. Een andere grote speler in deze wereld is Stars and Stories.

Wat natuurlijk erg opvalt, is dat het korte, veelal (te) positieve en weinig inhoudelijke reviews zijn. Helaas is het zo dat sommige fabrikanten deze bedrijven inhuren, omdat ze weten dat positieve reviews hun verkoop stimuleren. Op veel platformen zal dat ook nog best wel een goed werkend geheel zijn, maar op Tweakers vallen deze reviews flink uit de toon.

Het enige wat wij kunnen doen is het inzichtelijk maken dat het bijvoorbeeld Newbee reviews zijn (dit is ooit voornamelijk om deze reden ingevoerd). Daarnaast moet degene die de review plaatst aangeven of het product, gekocht, gekregen of geleend is. Iets waar deze groep reviewers overigens niet altijd even netjes mee omgaat.

Wat ons betreft zijn dit soort reviews liever gisteren dan vandaag van Tweakers af, maar door het open karakter van ons platform is dat enorm lastig. En de goede reviewers mogen hier i.m.o. nooit onder lijden.

Mochten jullie suggesties hebben hoe hier beter mee om te gaan, laat het ons weten, we laten ons graag inspireren. En daarnaast; blijf het s.v.p. doorgeven, we nemen vrijwel altijd op basis van dit soort signaleringen van jullie contact op met de fabrikant. Dit om tenminste bij hen bekend te maken dat dit (zeker bij de community), averechts kan/zal werken.

Voor de volledigheid is het denk ik ook nog wel goed om te vermelden dat we zelf ook een min of meer vergelijkbare propositie aan de markt aanbieden. Namelijk testpanels. Met dit belangrijke verschil dat we daarvoor binnen Tweakers community reviewers werven die het schrijven van zo'n review een stuk serieuzer nemen dan bovenstaande voorbeelden. Daarnaast zullen wij nooit een community lid stimuleren (laat staan dwingen) om een positieve review te schrijven. De reviewer heeft de volledige vrijheid om te schrijven wat hij of zij wil, zonder enige restricties. Eerlijkheid duurt het langst! :)

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-03 14:44
In de zoektocht naar een nieuwe OLED deze zéér twijfelachtige review gezien van Janjanm pricewatch: LG OLED65CX6LA Zwart

23-08 geregistreerd, 23-08 review en heeft verder nooit iets gezien of gedaan. 1* review met lachwekkende tekst (lees: oneliner).

Geen idee of het voldoende is voor Tweakers om actie op te kunnen ondernemen, maargoed het is in ieder geval gemeld :)

• Dirk

Dirk

Ondanks de heel magere onderbouwing, ziet het er wel uit als een daadwerkelijke gebruikerservaring. Zie ook Zeehond in "Meldingen 'onreine' productreviews"

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Natuurlijk is dit slot gekocht door allemaal newbies...
Oh ja het plaatsen van al die reviews op dezelfde dag was louter toeval ;)

pricewatch: Bold Smart Lock SX-33

Update:
Dit slot via iBood op de kop getikt
Ik zag dit slot voorbij komen op Ibood

[Voor 16% gewijzigd door Kiswum op 06-11-2020 19:04]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Kiswum schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:59:
Natuurlijk is dit slot gekocht door allemaal newbies...
Oh ja het plaatsen van al die reviews op dezelfde dag was louter toeval ;)

pricewatch: Bold Smart Lock SX-33

Update:

[...]

[...]
Bedankt, is onder de aandacht maar gaat wel even duren.

Edit
De ingevulde statussen lijken hier legitiem te zijn :).

[Voor 6% gewijzigd door Zeehond op 06-11-2020 23:21]

Select * from fish

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik heb hier maar één woord voor; WTF:

productreview: MSI H110M ECO review door toxic gamer

- Oud product
- Scheld
- Zit credit card gegevens te delen
- ???

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Zeehond schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 20:54:
[...]

Bedankt, is onder de aandacht maar gaat wel even duren.

Edit
De ingevulde statussen lijken hier legitiem te zijn :).
Vanwaar de onderstaande reacties? Geld terug na een review, hoge korting na een review?

http://electronics-nl-nl....nt-page-2/#comment-820400

Is dat meegenomen in het onderzoek?

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Kiswum schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:00:
[...]

Vanwaar de onderstaande reacties? Geld terug na een review, hoge korting na een review?

http://electronics-nl-nl....nt-page-2/#comment-820400

Is dat meegenomen in het onderzoek?
Het was een winactie begrijp ik uit navraag. Er is geen korting geven op de aankoop verder.

Voor winacties hebben we momenteel echter helaas geen aparte categorie. Daar heb ik vanmiddag intern voor gevraagd of deze wel aangemaakt kan worden.

Select * from fish

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Zeehond schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 18:13:
[...]

Het was een winactie begrijp ik uit navraag. Er is geen korting geven op de aankoop verder.

Voor winacties hebben we momenteel echter helaas geen aparte categorie. Daar heb ik vanmiddag intern voor gevraagd of deze wel aangemaakt kan worden.
Duidelijk. Goed dat dit is gecontroleerd zodat de reviews op Tweakers zo zuiver mogelijk blijven!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

productreview: DJI Mini 2 Combo - Wit, Zwart review door SpeedingWilly
productreview: DJI Mini 2 - Wit, Zwart review door SpeedingWilly

Dezelfde review geplaatst, bij 2 verschillende producten.
Vermoedelijk moet het productteam beide producten combineren, tenzij er een wezenlijk verschil zit in de combo en non-combo.

Hier nog een dubbele en de review bij 2 types geplaatst.
productreview: Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX011DMH) review door rdb91
productreview: Lenovo Legion Y540-15IRH (81SX00AHMH) review door rdb91

[Voor 29% gewijzigd door Kiswum op 09-11-2020 17:02]

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Kiswum schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:28:
productreview: DJI Mini 2 Combo - Wit, Zwart review door SpeedingWilly
productreview: DJI Mini 2 - Wit, Zwart review door SpeedingWilly

Dezelfde review geplaatst, bij 2 verschillende producten.
Vermoedelijk moet het productteam beide producten combineren, tenzij er een wezenlijk verschil zit in de combo en non-combo.
Ik zie geen verschil. @Mooijekind kunnen pricewatch: DJI Mini 2 Combo - Wit, Zwart en pricewatch: DJI Mini 2 - Wit, Zwart worden samengevoegd als één product met twee verschillende uitvoeringen?

De review met de minste reacties heb ik verwijderd.
Dit zijn wel daadwerkelijk twee verschillende modellen maar de gebruiker heeft idd bij beide modellen een review geplaats. Ik heb de gebruiker daarom verzocht te controleren welke van de twee modellen correct is.

Select * from fish

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:39

Mooijekind

Manager Product Content
@Zeehond Ik heb er even 1 product met 2 uitvoeringen van gemaakt. De combo wordt geleverd met wat extra's maar de drone is hetzelfde.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Volgens mij klopt dit ook niet;
https://tweakers.net/pricewatch/1508396/samsung-portable-ssd-t7-touch-500gb-zwart/reviews/
Met uitzondering van 1 review allemaal Newbie(s) met enkel 1 review bij Activiteit en allemaal binnen 48 uur.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

OPSLAGHOND schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:27:
Volgens mij klopt dit ook niet;
https://tweakers.net/pricewatch/1508396/samsung-portable-ssd-t7-touch-500gb-zwart/reviews/
Met uitzondering van 1 review allemaal Newbie(s) met enkel 1 review bij Activiteit en allemaal binnen 48 uur.
Zie ook de reactie van Bart Zoetmulder in "Meldingen 'onreine' productreviews"

Select * from fish

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
productreview: Samsung Galaxy A51 Zwart review door bacony

zit ook in de comments van z'n eigen profiel te spammen

• Dirk

Dirk

Oh weer zo'n intigriti tester...

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:47
Môggè,

Volgens mij heb ik er 1 te pakken:
productreview: Canon PowerShot G10 Zwart review door www.at360.nl

In Engels, alleen een paar punten opgeschreven en een aparte gebruikersnaam: www.at360.nl

Product: Canon PowerShot G10 Zwart

[Voor 32% gewijzigd door Dirk op 04-12-2020 12:34. Reden: Link gesloopt]

• Dirk

Dirk

Opgeruimd.

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03 21:07
ZiSE schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:56:
pricewatch: QNAP Turbo vNAS TVS-1282T (Ci5-6500, 16GB ram) - 2 reviews van dezelfde user en gebaseerd op specs - unit was nog niet in huis toen de review geschreven werd.
Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee