20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Ja dat verwacht ik ook eigenlijk.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 08:39:
Denk misschien wel dat ze een 12 en 15 inch uitbrengen en dan de hele AIR serie droppen.
12" Macbook
13" Macbook "Pro"
14" Macbook
15" Macbook Pro
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Het verschil tussen de 13" Pro en 14" "MacBook" zou te verwaarlozen zijn denk ik. 12" MacBook, 14" Pro en 16" Pro is efficiënter wat betreft productie lijnen... Zeker aangezien ze een Standaard, beter, beste hebben per model (12v16 productie lijnen, excl. eventuele verschillende lijnen om de 8-16gb ram opties te realiseren).Donstil schreef op maandag 28 maart 2016 @ 12:27:
[...]
Ja dat verwacht ik ook eigenlijk.
12" Macbook
13" Macbook "Pro"
14" Macbook
15" Macbook Pro
Gooi in de huidige 13" Pro een 14" Scherm, verklein het moederbord, laat de laptop taps aflopen en je hebt een 14" Pro/rMB hybrid. Afijn dit is makkelijker praten dan te realiseren
Maar dan rijmt in jou optiek het huidige 12" model ook niet. Dat scheelt ook maar 1(.3)" met het 13" model. Net zoals een 14" model dat zou doen.Pat-Juh schreef op maandag 28 maart 2016 @ 13:55:
[...]
Het verschil tussen de 13" Pro en 14" "MacBook" zou te verwaarlozen zijn denk ik. 12" MacBook, 14" Pro en 16" Pro is efficiënter wat betreft productie lijnen... Zeker aangezien ze een Standaard, beter, beste hebben per model (12v16 productie lijnen, excl. eventuele verschillende lijnen om de 8-16gb ram opties te realiseren).
Ik verwacht geen upgrade meer voor de Air eigenlijk, meer wat ik boven aanhaalde.
Dus 12" 2015 als instapper.
13" MacBook Pro of 12" MacBook in het volgende segment (een krachtig. Andere ultra portable)
Dan 14" en 15" met dezelfde reden als hierboven alleen alle twee 2" groter.
16" is een vreemde ongebruikelijke maat en al helemaal in 16:10, dat gaat Apple niet doen verwacht ik.
Zoal de huidige line-up te verzadigd is met 11-12-13" modellen niet nee maar zoals jij al zei: de Air verwacht ik ook te verdwijnen op kort termijn. Vanaf dat moment neemt de 12" rMB eigenlijk diens functie in als instapmodel, de 13/14" rMBP hierboven. Eventueel een grotere 14" rMB zoals jij al noemde die wat prijs tussen de 12" rMB en de 13/14" rMBP zweeft en wat sterker is met een 15w CPU bijvoorbeeld. Zoals het nu is zie je als leek door de bomen het bos bijna niet meer en kunnen ze je veel aanpraten als het gaat om je keuze.Donstil schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:19:
[...]
Maar dan rijmt in jou optiek het huidige 12" model ook niet. Dat scheelt ook maar 1(.3)" met het 13" model. Net zoals een 14" model dat zou doen.
Ik verwacht geen upgrade meer voor de Air eigenlijk, meer wat ik boven aanhaalde.
Dus 12" 2015 als instapper.
13" MacBook Pro of 12" MacBook in het volgende segment (een krachtig. Andere ultra portable)
Dan 14" en 15" met dezelfde reden als hierboven alleen alle twee 2" groter.
16" is een vreemde ongebruikelijke maat en al helemaal in 16:10, dat gaat Apple niet doen verwacht ik.
Persoonlijk zie ik een 12" rMB wel zitten mits deze net iets sterker is, lees sterk genoeg om zo nu en dan een aantal foto's door Lightroom te halen zonder grote vertragingen/haperingen, zeker als de GPU een update krijgt naar de HD515 (schijnt zo'n 30 tot 40% sneller te zijn icm met GPU versnelling binnen Lightroom) kan het een werkbare optie worden. Daarnaast dan een iMac of iets dergelijks als werkstation en ik ben happy. Echter vooralsnog is de 12" daar net te langzaam voor.
Verwijderd
Ik voorzie een MacBook 12/14" en een MacBook Pro 13/15" line-up. De meeste mensen die voor een MacBook gaan zullen niet zoveel heil zien in een Pro variant. Die gebruikers hebben niet zoveel power nodig, maar zijn wel opzoek naar een dun en licht apparaatje waar ze net even wat meer mee kunnen dan met een iPad. Voor Apple dus nog steeds genoeg 13/15" Pro kopers, ook al is er een 14" non-Pro. Maar goed, dat denk ik
Het scherm van de 12" Macbook krijgt anders prima recensies, en heeft een hogere resolutie dan jij hier aangeeft, namelijk 2304 bij 1440 pixels.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:15:
Het grootste struikelblok v.w.b. de 12" vind ik de resolutie. 1440 x 900 is nou niet bepaald het paradepaardje onder de resoluties. In een ideale wereld heb ik over een halfjaar een MacBook 14" met Skylake processor en een resolutie van minimaal 1680 x 1050. Stiekem denk ik dat een roségoud model ook niet erg lelijk zal zijn.
Ik voorzie een MacBook 12/14" en een MacBook Pro 13/15" line-up. De meeste mensen die voor een MacBook gaan zullen niet zoveel heil zien in een Pro variant. Die gebruikers hebben niet zoveel power nodig, maar zijn wel opzoek naar een dun en licht apparaatje waar ze net even wat meer mee kunnen dan met een iPad. Voor Apple dus nog steeds genoeg 13/15" Pro kopers, ook al is er een 14" non-Pro. Maar goed, dat denk ik
[ Voor 75% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 30-03-2016 12:27 ]
Verwijderd
Ik zeg ook niks over de kwaliteit van het scherm, het scherm is fantastisch. Voor wat betreft de resolutie, die 2304 x 1440 is niet de daadwerkelijke resolutie. Dit zijn de resoluties van de MacBook (van de officiële website):BeQuietAndDrive schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:26:
[...]
Het scherm van de 12" Macbook krijgt anders prima recensies, en heeft een hogere resolutie dan jij hier aangeeft, namelijk 2304 bij 1440 pixels.
- 1440 x 900
- 1280 x 800
- 1024 x 640
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2016 12:56 ]
1680x1050 is gewoon even scherp als de "native" resoluties. Zelfs op full hd (wat ik overigens nog vaker dan 1680x1050 draai) vind ik alles prima leesbaar.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:55:
Die was ik ook al tegengekomen. Werkt dat goed? Blijft de scherpte van het scherm net zo goed als met de "ondersteunde" resoluties? En hoe zit het met de leesbaarheid van de letters?
Die volg ik ff niet...?Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:42:
[...]
Ik zeg ook niks over de kwaliteit van het scherm, het scherm is fantastisch. Voor wat betreft de resolutie, die 2304 x 1440 is niet de daadwerkelijke resolutie. Dit zijn de resoluties van de MacBook (van de officiële website):Waarbij de hoogste resolutie dus 1440 x 900 is. Dat het aantal pixels veel hoger ligt is een feit, maar dat is nou juist het truucje van Retina. Het zegt niks over het aantal daadwerkelijke pixels voor applicaties.
- 1440 x 900
- 1280 x 800
- 1024 x 640
Op Apple.nl staat:
Resolutie van 2304 x 1440 bij 226 pixels per inch met ondersteuning voor miljoenen kleuren
Daaronder staan de ondersteunde geschaalde resoluties, dat is jouw rijtje, maar dat wil toch zeggen dat je de 2304 x 1440 kunt gebruiken, EN als je dat wilt, kunt schalen naar een lagere resolutie? Waarom zou je anders een hoge resolutie scherm erin zetten?
[ Voor 21% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 30-03-2016 14:56 ]
Waarom zou je op 12 inch 2304 x 1440 willen gebruiken? Dat is A niet af te lezen en B gebruikt Apple de term 'Retina'. Dat wil zeggen dat je ogen de pixels niet meer kunnen onderscheiden vanaf een bepaalde afstand. Apple schaalt 2304 x 1440 tot 1280x800 omdat nu 4 pixels zich voordoen als 1 pixel. Hierdoor heb je een veel scherper beeld.
Het is eigenlijk 1152 x 720 x2. Net zoals ze op de iPhone en iPad doen.
Zet je hem op "meer ruimte" wordt het een soort van 1,5x ipv 2x.
De normale stand is mij ook de krap trouwens.
Nou ja, je kunt bij Dell ook een 4K scherm in 13 inch krijgen, dus kennelijk is er behoefte aan.martijnmartijn schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:21:
[...]
Waarom zou je op 12 inch 2304 x 1440 willen gebruiken? Dat is A niet af te lezen en B gebruikt Apple de term 'Retina'. Dat wil zeggen dat je ogen de pixels niet meer kunnen onderscheiden vanaf een bepaalde afstand. Apple schaalt 2304 x 1440 tot 1280x800 omdat nu 4 pixels zich voordoen als 1 pixel. Hierdoor heb je een veel scherper beeld.
Maar Windows gaat vanaf 8.1 op dezelfde manier om met die hele hoge resoluties toch?BeQuietAndDrive schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:38:
[...]
Nou ja, je kunt bij Dell ook een 4K scherm in 13 inch krijgen, dus kennelijk is er behoefte aan.
Dus ook een lagere resolutie x2 voor scherpte?
Alleen is het toetsenbord wel even wennen, maar het is minder dan 24 uur dat ik erop typ, dus dat heeft ook even tijd nodig.
Ik ben in ieder geval super tevreden!
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Soms voelt een toets wat sponzig, alsof de klik verdwenen is, dan helpt het om even wat harder in te drukken.
Batterij liep na een maand terug naar 90% maar is nu alweer een tijdje stabiel rond 94% (bij 55 cycles).
Het verschil met de 15" MacBook Pro retina is kleiner dan ik had verwacht.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Bij wijze van experiment zou ik dan toch de 12" MacBook willen proberen. De iPad Pro gebruik ik toch vooral voor consumeren dus die wordt er zeker niet overbodig door. De MBPr zal ik er eerder voor laten liggen. Enfin, ik zie nu dat de MacBook uitverkocht begint te raken. Ik hou het al steekproefgewijs in de gaten en waar Mediamarkt en Coolblue eigenlijk altijd al voorraad hadden, zijn daar nu zo goed als alle soorten MacBooks uitverkocht met onbekende levertijd. Samen met andere geruchten doet dit mij vermoeden dat er binnen nu en volgende week nieuwe MacBooks worden aangekondigd/uitgeleverd. Belangrijkste vind ik nog wel de aanwijzing dat er in de code van OS X 10.11.4 een Early 2016 model is opgenomen. Dat zou betekenen dat het deze maand nog moet gebeuren
...en zo moet datsww89 schreef op maandag 11 april 2016 @ 18:56:
...Dus bij deze heb ik de toekomstige aankoop voor mijzelf goed gepraat
ps kan je de MB12 van harte aanbevelen. Ik kom van een 13" MBP en geen moment spijt gehad.
Yessdafmay schreef op maandag 11 april 2016 @ 19:01:
[...]
...en zo moet dat![]()
ps kan je de MB12 van harte aanbevelen. Ik kom van een 13" MBP en geen moment spijt gehad.
Om nog even toe te voegen: Ik begon met een iMac als werkpaard, om vrij snel daarna in 2011 ook een Air te kopen. Het hele concept van de Air heb ik altijd geweldig gevonden, maar ik hekelde de resolutie omdat ik al tijden hoger gewend was. Mijn iMac en Air heb ik oud laten worden en uiteindelijk dacht ik met de krachtigste 15" MacBook Pro retina uit de voeten te kunnen. En eigenlijk is dat nog steeds zo, maar in zakelijke omgevingen totaal onnodig. Daarom zou ik de MBPr nog vooral willen gebruiken voor gamen op zowel Windows en OSX, maar ook het Adobe trio op mijn 27" Dell. Laat die 12" dan maar gebruikt worden om onderweg nog een laatste hand te leggen aan een tekst of ontwerp of gewoon thuis in de tuin vanwege het geniale formaat en gewicht.
Het enige wat mij nog weerhoudt is dat de iPad Pro steeds handiger wordt. Ik wil namelijk overstappen van Adobe op de Affinity software, welke op onbekend termijn ook naar de iPad Pro komt met 'desktop UI'. Wanneer dat werkelijkheid wordt, wordt het gat tussen de 12" MacBook en iPad Pro wel heel klein natuurlijk wanneer ze nagenoeg dezelfde taken aankunnen.
Eigenlijk mis ik een 4G/LTE module in de MacBooks. Ja het is op te vangen met een dongle, maar het is eigenlijk dé reden waarom ik liever een iPad meeneem als het kan. Maar dat is niet zo en wordt waarschijnlijk ook niet zo in het 2016 model, dus dan zie ik alsnog toepassing in de volgende setup:
- 15" MBPr als 'iMac'
- 12.9" iPad Pro voor onderweg en om te consumeren en als tekentablet en ideaal maatje van de 15" MBPr i.c.m. Astropad
- 12" MacBook voor alle momenten dat ik naar OS X verlang en niet achter mijn bureau zit
Aankoop heeft op zich geen haast, maar hebberigheid maakt dat ik haast heb. Schandalig eigenlijk..
Ik heb zelf een pc als 'iMac'. Die rol werd tot vorig jaar vervuld door de 15" MBPr maar de combinatie 12" MacBook en pc bevalt me veel beter. Op de pc doe ik mijn werk (deed ik voorheen in een VM, of ik sloot mijn zakelijke Lenovo aan) en de MacBook is voor internet, iTunes en af en toe Sketch, de enige applicatie die ik mis op de pc.
De MacBook is uitdrukkelijk niet voor werk. Als je ondernemer bent loopt werk en privé al zoveel door elkaar, dan is het fijn om een computer te hebben zonder werkgerelateerde dingen en zelfs met een compleet ander besturingssysteem dus
4G mis ik niet. Mijn zakelijke laptop (Lenovo) heeft het wel maar ik heb het nog nooit echt nodig gehad. De MacBook komt ook bijna nooit buitenshuis, alleen als ik langer dan een dag van huis ben gaat hij mee.
iPad mini mag vaker mee, maar wordt vooral gebruikt als ereader (voor boeken, tijdschriften en kranten) en voor simpele spelletjes. Daar heeft een simkaart met data-abonnement in gezeten toen ik dagelijks twee uur in de trein zat, tegenwoordig hoeft dat niet meer en mijn volgende iPad kan dus makkelijk zonder 4G.
Leuk om jouw ervaring te lezen. Op die manier zie ik ook voor het grote deel een invulling voor de MacBook. Echter ook zo nu en dan werk gerelateerd, want met een iPad hekel ik soms het feit dat bepaalde bestandsformaten gewoonweg niet te openen zijn zegmaar (wat met Affinity Designer, Photo en Publisher opgelost zou kunnen worden in de toekomst).Canaria schreef op maandag 11 april 2016 @ 21:29:
[...]
De MacBook is uitdrukkelijk niet voor werk.
[...]
iPad mini mag vaker mee, maar wordt vooral gebruikt als ereader (voor boeken, tijdschriften en kranten) en voor simpele spelletjes. Daar heeft een simkaart met data-abonnement in gezeten toen ik dagelijks twee uur in de trein zat, tegenwoordig hoeft dat niet meer en mijn volgende iPad kan dus makkelijk zonder 4G.
Jouw laatste zin beschrijft precies mijn behoefte voor een 4g abonnement. Ik ben allergisch voor openbare hotspots en tetheren met mijn iPhone zie ik ook niet als optie. Dan zit ik met twee apparaten waar de batterij van leegloopt
Ik wacht om te beginnen af wat Apple gaat doen

En nu komt het: normaal is het in de Apple Online Store vrijdag na 15:00 uur, zaterdag of zondag besteld? Dinsdag in huis. Nu is de leverdatum van de huidige 12" MacBook, als je die nog geleverd krijgt, woensdag 20 april. Ik heb gisteren, vrijdag dus, zowel voor als na 15 uur nog een keertje gekeken en toen stond er nog op de site respectievelijk maandag en dinsdag in huis. Kortom, het kan bijna niet anders dan dat er wat staat te gebeuren. Het is gebruikelijk dat de levertijd van een huidige generatie oploopt als er een nieuwe op de planning staat. Nu is dat natuurlijk maar een dag langer, maar het zou een aanwijzing kunnen zijn.
Sorry voor mijn enthousiasme, maar mocht je net als ik interesse hebben dan zou ik even heel goed opletten volgende week. Dat kan nooit geen kwaad
Deze? http://www.macrumors.com/...acbook-ultra-thin-hinges/ Alhoewel MacRumors 'm schaart onder MacBook Prosww89 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:51:
Ik weet het in ieder geval zeker: Dinsdag wordt de nieuwe 12" MacBook (stilletjes) aangekondigd. Op OMT wist 'Shmoo' al op 25 maart in de reacties te vermelden dat de nieuwe MacBook op dinsdag 19 april zou moeten verschijnen. Dan denk je in eerste instantie 'Yeah right'. Maar dinsdag 19 april is geen gekke datum als ie nog als 'Early 2016' model moet verschijnen.
En nu komt het: normaal is het in de Apple Online Store vrijdag na 15:00 uur, zaterdag of zondag besteld? Dinsdag in huis. Nu is de leverdatum van de huidige 12" MacBook, als je die nog geleverd krijgt, woensdag 20 april. Ik heb gisteren, vrijdag dus, zowel voor als na 15 uur nog een keertje gekeken en toen stond er nog op de site respectievelijk maandag en dinsdag in huis. Kortom, het kan bijna niet anders dan dat er wat staat te gebeuren. Het is gebruikelijk dat de levertijd van een huidige generatie oploopt als er een nieuwe op de planning staat. Nu is dat natuurlijk maar een dag langer, maar het zou een aanwijzing kunnen zijn.
Sorry voor mijn enthousiasme, maar mocht je net als ik interesse hebben dan zou ik even heel goed opletten volgende week. Dat kan nooit geen kwaadEn natuurlijk houd ik een slag om de arm. Edit: Andere Macs worden wel op dinsdag geleverd
NRG
Daar gaan ze vast stoer over doen, dus verwacht alleen een stille upgrade met nieuwe processorenGerardVanAfoort schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:33:
[...]
Deze? http://www.macrumors.com/...acbook-ultra-thin-hinges/ Alhoewel MacRumors 'm schaart onder MacBook Pro
Haters everywhere but I don’t really care
Dat gerucht lijkt mij eerder iets voor de MacBook Pro inderdaad en dat wil ik wel geloven en klinkt ook logischer, maar de 12" MacBook zal niet veel meer dan een spec bump zijnGerardVanAfoort schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 19:33:
[...]
Deze? http://www.macrumors.com/...acbook-ultra-thin-hinges/ Alhoewel MacRumors 'm schaart onder MacBook Pro
En inmiddels heeft Bestbuy de MB volledig van de website afgehaald terwijl deze gisteravond op 'out of stock' stond. En inderdaad, de levertijden van de MB staat op woensdag terwijl overige MacBooks op dinsdag staan. Ik gok dat morgenavond de Apple Store even down gaatsww89 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:51:
Ik weet het in ieder geval zeker: Dinsdag wordt de nieuwe 12" MacBook (stilletjes) aangekondigd. Op OMT wist 'Shmoo' al op 25 maart in de reacties te vermelden dat de nieuwe MacBook op dinsdag 19 april zou moeten verschijnen. Dan denk je in eerste instantie 'Yeah right'. Maar dinsdag 19 april is geen gekke datum als ie nog als 'Early 2016' model moet verschijnen.
Sorry voor mijn enthousiasme, maar mocht je net als ik interesse hebben dan zou ik even heel goed opletten volgende week. Dat kan nooit geen kwaadEn natuurlijk houd ik een slag om de arm. Edit: Andere Macs worden wel op dinsdag geleverd
Preciesrobcoenen schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:22:
[...]
En inmiddels heeft Bestbuy de MB volledig van de website afgehaald terwijl deze gisteravond op 'out of stock' stond. En inderdaad, de levertijden van de MB staat op woensdag terwijl overige MacBooks op dinsdag staan. Ik gok dat morgenavond de Apple Store even down gaat
Jullie kunnen zsm een hands-on ervaring van mijn kant verwachten
Een Pro met de behuizing (ongeveer) van een Air zou me wel passen
Wat de MBP betreft zitten we in een hele rare periode. Er lekt vrijwel geen informatie uit over nieuwe modellen terwijl veel mensen van mening zijn dat Apple met een redesign moet komen om op te kunnen boksen tegen bijvoorbeeld de Dell XPS of de HP Envy / Spectre. Ook analisten voorspellen dat een redesign van de MBP eraan zit te komen en dat Apple de MBA uit hun line-up wil gaan halen om deze te vervangen door de 12'' MB.BeQuietAndDrive schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:38:
Ben toch wel benieuwd naar die nieuwe Pro's in de tweede helft van 2016. Ik kan nog wel ff wachten, had mezelf voorgenomen 'dit jaar' een nieuwe laptop te kopen namelijk.
Vermoedelijk gaat Apple de MBA niet meer voorzien van een update maar bieden ze deze wel nog te koop aan. De MBP wordt mogelijk voorzien van een redesign waarin we bijv. technieken als het butterfly toetsenbord van de MB kunnen verwachten.
Maar goed. Mochten we verder willen discussiëren dan moeten we ons even verplaatsen naar[Macbook Pro] Ervaringen & Discussie - deel 21
Ben je op dit moment in bezit van de 12'' MacBook? Zo ja, dan ben ik benieuwd wat je motieven zijn om voor een nieuw model te gaan. Mogelijk kan dit ook te wijten zijn aan het feit dat je juist tevreden bent i.p.v. kracht of iets dergelijks mist. Maar ik ben wel benieuwdsww89 schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:37:
[...]
Precies![]()
Jullie kunnen zsm een hands-on ervaring van mijn kant verwachtenEven onder voorbehoud van wat komen gaat en wat de levertijd precies zal worden. Maar als ik het mij goed herinner hebben stille updates vrijwel direct voorraad bij Apple zelf. Mijn huidige MacBook had ik ook vrij snel in huis na aankondiging. Maar om dit topic niet verder te doen verzanden in een levertijdentopic, laat ik wel weer van mij horen als er meer bekend is
Nee, lees even mijn reacties van 11 april voor de uitgebreide onderbouwing. Ik ben nu in het bezit van een 15" MBPr 2014 dus sorry voor de verwarring. Toen ik in november voor een iPad Pro ging kijken in de Apple Store, stonden op de tafel daarnaast de 12" MacBooks te shinen. Sindsdien is de 'ik moet hem hebben'-gedachte blijven hangenrobcoenen schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:03:
[...]
Ben je op dit moment in bezit van de 12'' MacBook? Zo ja, dan ben ik benieuwd wat je motieven zijn om voor een nieuw model te gaan. Mogelijk kan dit ook te wijten zijn aan het feit dat je juist tevreden bent i.p.v. kracht of iets dergelijks mist. Maar ik ben wel benieuwdEn inderdaad. Stille updates zijn vaak binnen 1-2 werkdagen leverbaar.
Dus, tijd voor een samenvatting:
Desktop opstelling voor snel en comfortabel werken.
Laptop om overal in het universum makkelijk te kunnen beschikken over OS X.
Tablet om te consumeren.
Nog twee maandjes wachten denk ik...:BeQuietAndDrive schreef op maandag 18 april 2016 @ 14:38:
Ben toch wel benieuwd naar die nieuwe Pro's in de tweede helft van 2016. Ik kan nog wel ff wachten, had mezelf voorgenomen 'dit jaar' een nieuwe laptop te kopen namelijk.
http://www.nu.nl/gadgets/...c-half-juni-gehouden.html
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hoop dat ze toch nog eerder komen met de nieuwe macbook, maar zal wel niet.. wacht al sinds het vorige apple event..Fiber schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:34:
[...]
Nog twee maandjes wachten denk ik...:
http://www.nu.nl/gadgets/...c-half-juni-gehouden.html

www.instagram.com/thomas.bartelds
sww89 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:51:
Als ik de verschillen zo zie, denk ik dat bestaande bezitters (waaronder ik) geen reden tot klagen hebben en dat de mensen die op een nieuwe versie zaten te wachten daarvoor toch worden beloond.
Met "geen reden tot klagen" bedoel ik dat de MacBook niet zo is veranderd dat de eerste versie een verouderd of eenmalig product is geworden (iets waar het met de iPad 1 een beetje op leek toen de 2 uitkwam).
Ik snap 'mCanaria schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 14:53:
[...]
Dat had je dus goed gezien!
Als ik de verschillen zo zie, denk ik dat bestaande bezitters (waaronder ik) geen reden tot klagen hebben en dat de mensen die op een nieuwe versie zaten te wachten daarvoor toch worden beloond.
Met "geen reden tot klagen" bedoel ik dat de MacBook niet zo is veranderd dat de eerste versie een verouderd of eenmalig product is geworden (iets waar het met de iPad 1 een beetje op leek toen de 2 uitkwam).
Nu zal het er om spannen wanneer de bestelknop beschikbaar komt voor snelle levering. Hopelijk kan ik morgenavond mijn eerste ervaring delen. En anders schuift het een avond op.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Die zijn er toch genoeg van derden? Of moet er per se een Apple logo op?Canaria schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:05:
Voor mij was hij al perfect, voor wat ik ermee doe. Ik hoop alleen nog op een mooie dock-achtige oplossing met een losse kabel aan de kant van de MacBook. Een aansluiting voor een lader, usb A + usb C en hdmi of mini-displayport. Dat alles in een mooi doosje in plaats van zo'n lelijke adapter.
[ Voor 52% gewijzigd door SquareOne op 19-04-2016 15:28 ]
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
Valt nog wel tegen. Ik ben eigenlijk alleen de Caldigit dock en de Hydradock tegengekomen.Fiber schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:06:
[...]
Die zijn er toch genoeg van derden? Of moet er per se een Apple logo op?
Logo van Apple is niet verplicht hoewel ik altijd het liefst originele accessoires koop. Zomaar een dock van een onbekend merk vertrouw ik in ieder geval niet, met de verschillende interpretaties van usb c kan dat onveilig of schadelijk zijn.
http://images.apple.com/v...rview_colors_large_2x.jpg
Voorheen stond die ook al op de Apple site, maar dan met de drie kleuren. Roze lijkt daarmee al lang in de planning te hebben gestaan. Wat mij niet verbaasd, liggen uiteraard al roadmaps van jaren vooruit.. maar dat ze er bij het ontwerp van de site al rekening mee hebben gehouden.
Spot on.sww89 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 10:51:
overigens zal ik de roze nooit kopen voor een laptop maar dat is meer persoonlijk . in november heb ik een nieuwe macbook gekocht ik was helemaal verkocht aan de 12 inch modellen lekker licht voor in de tas maar de verkoper raadde hem toch af omdat hij niet krachtig genoeg zal zijn dus heb ik nu een Macbook Pro 13 inch retina met 256gb ssd ook blij mee , maar als ik nu een laptop moest kopen had het de 12 inch geworden in het zilver of space grey .
MacBook Pro - iMac (24 inch M1) - Apple watch Series 6 44mm - iPhone 11 Pro Max - iPad mini - iPods
Verwijderd
Maar waarschijnlijk zal het voor mij uiteindelijk denk ik toch een space grey worden (ik heb de iPad Pro wel in roségoud). En eigenlijk ben ik toch ook wel heel erg benieuwd naar de komende MacBook Pro's. Als die dezelfde style krijgen als de MacBook, maar dan met betere specs... Of als ze met een 14" versie komen van de MacBook... Lastig! Nu kopen of wachten tot WWDC?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2016 18:47 ]
YouTube: Apple’s faster, pinker new MacBook
Bron: http://www.macrumors.com/...cbook-benchmarks-tidbits/
Waarom nou nog geen DDR4 RAM? Ik wacht het WWDC '16 nog even af.
NRG
Ik hoop dat ik donderdag a.s. mijn pakketje in ontvangst mag nemen. In het ergste geval na het weekend

Ik had een andere vraag, heeft iemand hier ervaring met een powerbank, om je rMB mee op te laden? Ik heb een Anker Powercore+ 26800 besteld, met een USB-A naar USB-C kabel, en hoop dat ik hiermee tenminste op mijn komende vakantie niet haastig op zoek moet naar een outlet, maar ook een paar dagen / weekje zonder elektriciteit rond kan komen.
Als ze zoiets in een iPhone van een paar millimeter krijgen dan zou het toch ook passend te maken moeten zijn voor een laptop?sww89 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 20:46:
[...]
Wellicht is er amper ruimte om betere cameratechnologie te huisvesten.
[...]
Daarnaast vind ik het een teleurstellende update omdat ik de hoop had dat ze met dit model terug zouden komen op de enkele USB poort -net als ze hebben gedaan met de MBA 3.1, die kreeg toen ook 2 USB's ipv 1. Jammer... Maar wachten op de WWDC en hopen dat ze daar een leuke laptop presenteren.
Slecht voorbeeld vind ik want de cameralens steekt juist uit bij de iPhone 6(s)Grin schreef op woensdag 20 april 2016 @ 10:48:
Als ze zoiets in een iPhone van een paar millimeter krijgen dan zou het toch ook passend te maken moeten zijn voor een laptop?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een prachtapparaat. Had de vorige overgeslagen, omdat ik 1 poort te weinig vind.
Slecht voorbeeld; RU kidding me?sww89 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:11:
[...]
Slecht voorbeeld vind ik want de cameralens steekt juist uit bij de iPhone 6(s)Het scherm van de 12" MacBook is natuurlijk onwijs dun. Neemt niet weg dat het volgens mij prima een 720p camera had kunnen zijn die ook in de 13" en 15" MBPr's zit. Ik zal hier de komende dagen uitgebreider op ingaan als ik de 12" MBr met mijn 15" MBPr kan vergelijken.
Iphone: Front camera 5 MP, Burst mode, f/2.2
MacBook: iSight Camera (640 × 480 0.3 MP)
De filosofie achter deze MacBook is net dat je die poort enkel gebruikt om te laden, of toch voor het overgrote deel van de tijd. Ik heb zelf sinds augustus de rMB, heb ook de connector voor USB en HDMI. Op al die maanden heb ik die maar 3 of 4 keer gebruikt en ik geloof niet dat ik hem dit jaar al gebruikt heb. Alles gaat draadloos, eigenlijk heb ik totaal niet meer nodig op een laptop.Daarnaast vind ik het een teleurstellende update omdat ik de hoop had dat ze met dit model terug zouden komen op de enkele USB poort -net als ze hebben gedaan met de MBA 3.1, die kreeg toen ook 2 USB's ipv 1.
Natuurlijk moet ik wel zeggen dat hier ook nog een mac mini staat waar wel een USB hub op zo goed als alles in gebruik is. De rMB is dan ook niet bedoeld om als enige Mac in gebruik te hebben.
Het feit dat je de poort zowel moet gebruiken voor opladen als gebruiken voor een extern apparaat betekent dat je nooit kunt opladen én gebruik kunt maken van een extern apparaat. Voor een apparaat van bijna €1500 is dat wel erg jammer. Één extra poort zou alle klachten over het gebrek aan poorten overbodig maken.Vaganzza schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:41:
[...]
De filosofie achter deze MacBook is net dat je die poort enkel gebruikt om te laden, of toch voor het overgrote deel van de tijd. Ik heb zelf sinds augustus de rMB, heb ook de connector voor USB en HDMI. Op al die maanden heb ik die maar 3 of 4 keer gebruikt en ik geloof niet dat ik hem dit jaar al gebruikt heb. Alles gaat draadloos, eigenlijk heb ik totaal niet meer nodig op een laptop.
Het is makkelijk praten als je meerdere computers hebt, dan maakt het allemaal minder uit.Natuurlijk moet ik wel zeggen dat hier ook nog een mac mini staat waar wel een USB hub op zo goed als alles in gebruik is. De rMB is dan ook niet bedoeld om als enige Mac in gebruik te hebben.
[ Voor 56% gewijzigd door MarcoC op 20-04-2016 11:48 ]
Daarnaast heb je altijd het gezeur over poorten. Als Apple er 1 poort in zet willen mensen er 2 poorten in hebben. Als Apple er 2 poorten in zet roepen mensen om 3 poorten. Als Apple er een HDMI poort in zet zeuren mensen om een thunderbolt poort. etc
Wat mij betreft een prachtige laptop, maar veel te prijzig. Ik ben nieuwsgierig of ze met een redesign komen binnenkort voor de Macbook Pro.
Dit is toch onhandig? Ik zou best de Macbook willen, alleen wil ik niet een verloopje.macmellow schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:05:
[...]
... Als ik thuis ben plug ik Mini-DisplayPort en USB in, dat kan dan mooi met 1 kabeltje.
Wat ik top zou vinden:
Macbook ontvangt stroom van extern Display via USBc kabel
Macbook stuurt beeld naar extern Display via dezelfde USBc kabel
Dit moet toch kunnen?
Niet eens met de laatste zin - ik gebruik de rMB nu als enige prive laptop (en Mac) en dat gaat prima. Bijna alles is draadloos bij mij, ik heb wel een Anker USB-C en USB-A oplader besteld, waarmee ik en mijn rMB mee kan opladen en 4 andere apparaten via USB.Vaganzza schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:41:
[...]
Natuurlijk moet ik wel zeggen dat hier ook nog een mac mini staat waar wel een USB hub op zo goed als alles in gebruik is. De rMB is dan ook niet bedoeld om als enige Mac in gebruik te hebben.
Je kan toch dat verloopstuk gebruiken in dat geval? Daarmee kan je zowel opladen als USB aansluiten als extern scherm aanhangen.MarcoC schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:42:
Het feit dat je de poort zowel moet gebruiken voor opladen als gebruiken voor een extern apparaat betekent dat je nooit kunt opladen én gebruik kunt maken van een extern apparaat. Voor een apparaat van bijna €1500 is dat wel erg jammer. Één extra poort zou alle klachten over het gebrek aan poorten overbodig maken.
Dat zei ik toch ook... Vandaar dat ik de raad geef om deze rMB niet als enige Mac te gebruiken.MarcoC schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:42:
Het is makkelijk praten als je meerdere computers hebt, dan maakt het allemaal minder uit.
Uiteraard is het altijd puur persoonlijk, er zullen altijd mensen zijn die het wel kunnen. Algemener bekeken is mijn raad wel eerder van toepassing.azt33 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 12:18:
Niet eens met de laatste zin - ik gebruik de rMB nu als enige prive laptop (en Mac) en dat gaat prima. Bijna alles is draadloos bij mij, ik heb wel een Anker USB-C en USB-A oplader besteld, waarmee ik en mijn rMB mee kan opladen en 4 andere apparaten via USB.
I don't have dreams, I have goals!!
Dit is makkelijk op te lossen met het volgende product:
http://www.hypershop.com/...ass-though-usb-c-charging

[ Voor 24% gewijzigd door Ryatzu op 20-04-2016 14:50 ]
Maar dit ding doet toch pijn aan je ogen.Ryatzu schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:50:
Ik lees hier veel over de klacht dat er maar 1 usb-c poort is.
[afbeelding]
Echt een design misser van Apple, dat dit soort toevoegingen nodig zijn om normaal te werken. En ik begrijp echt wel de bedoelingen van dit apparaat. Ik hoef echt geen 5 poorten meer. Maar dit slaat nergens op
Ultra portable (klein scherm dus) kunnen werken onderweg, gecombineerd met thuis kunnen werken op een groot scherm is juist zo geniaal. Je desktop kan dan de deur uit. De processoren zijn voor veel mensen snel genoeg.
Echt een gemiste kans: een magsafe + 1 USBc was top geweest
Of zoals eerder gesteld:
[ Voor 8% gewijzigd door menno_m op 20-04-2016 14:57 ]
Wellicht is deze dan een optie:macmellow schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:10:
Ik zit te twijfelen om hem aan te schaffen. Wil dan wel een goed USB-C dock met Mini-DisplayPort/HDMI, USB-A en Ethernet..
https://www.bol.com/nl/p/...-silver/9200000052810434/
Mag wat kosten.G33st schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:17:
[...]
Wellicht is deze dan een optie:
https://www.bol.com/nl/p/...-silver/9200000052810434/
Kan trouwens nog iets goedkoper pricewatch: Minix NEO V2 USB-C HDMI Multiport Adapter
Heb er nu een van Microsoft, dan is deze goedkoper. Wil alleen 1 met een langere kabel zodat je 'm niet ziet, maar er zijn vast USB-C verlengkabels.sww89 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:22:
[...]
Mag wat kosten.
Kan trouwens nog iets goedkoper pricewatch: Minix NEO V2 USB-C HDMI Multiport Adapter
Goh, ik werk nu 11 maanden met een 2015 model en ik heb nooit écht de nood gehad aan meer dan 1 USB-C poort. Ik heb welgeteld één maal gefantaseerd over het kunnen gebruiken van Ethernet... omdat WiFi me iets te traag werkte ¯\_(ツ)_/¯.menno_m schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:56:
[...]
Echt een design misser van Apple, dat dit soort toevoegingen nodig zijn om normaal te werken. En ik begrijp echt wel de bedoelingen van dit apparaat. Ik hoef echt geen 5 poorten meer. Maar dit slaat nergens op
Helemaal waar! Zelfs de CPU's van de vorige generatie zijn voor het overgrote deel van het publiek plenty. M.b.t. je eerste punt, Acer en Lenovo hebben goed nieuws...Ultra portable (klein scherm dus) kunnen werken onderweg, gecombineerd met thuis kunnen werken op een groot scherm is juist zo geniaal. Je desktop kan dan de deur uit. De processoren zijn voor veel mensen snel genoeg.
Dat soort schermen zijn er als ik het goed heb gelezen! De H7 van Acer (QHD) en Lenovo's ThinkVision X1 (UHD). Deze hebben USB-C en kunnende MacBook van prik voorzien en tegelijkertijd zorgen voor de beeldverbinding.Echt een gemiste kans: een magsafe + 1 USBc was top geweest
Of zoals eerder gesteld:
[ Voor 5% gewijzigd door 6129(15) op 20-04-2016 16:36 ]
Ik heb deze zelf ook en werkt prima...handig ding als je meer externe apparaten tegelijkertijd wilt aansluiten.Ryatzu schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:50:
Ik lees hier veel over de klacht dat er maar 1 usb-c poort is.
[afbeelding]
Kijk dit zou perfect zijn. Is dit al in praktijk werkend getoond?Lorefice schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:29:
Dat soort schermen zijn er als ik het goed heb gelezen! De H7 van Acer (QHD) en Lenovo's ThinkVision X1 (UHD). Deze hebben USB-C en kunnende MacBook van prik voorzien en tegelijkertijd zorgen voor de beeldverbinding.
Er is een hands-on video, ze stellen dat het i.s.m. TinkPad X1 op die manier werkt in ieder geval. Het zou mijninziens ook moeten werken met de MacBook. (Ik hou mijn hart vast natuurlijk, ik heb laatst een round-up gelezen van USB-C poweradapters waarbij sommige apparaten 'gediscrimineerd' werden en dus niet werkten... je weet nooit tegenwoordig.)menno_m schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:16:
[...]
Kijk dit zou perfect zijn. Is dit al in praktijk werkend getoond?
Ik heb het idee dat het probleem van "maar een poort" vooral ligt bij de Gebruikers die de Macbook toch al niet gingen kopen.Lorefice schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:29:
[...]
Goh, ik werk nu 11 maanden met een 2015 model en ik heb nooit écht de nood gehad aan meer dan 1 USB-C poort. Ik heb welgeteld één maal gefantaseerd over het kunnen gebruiken van Ethernet... omdat WiFi me iets te traag werkte ¯\_(ツ)_/¯.
Ik heb nu een ruim halfjaar een Macbook en mis de poorten ook nooit. Alles gaat tegenwoordig draadloos, goed wifi is net zo snel als UTP en verder kan alles via AirDrop/Cloud enz.
Het enige waar ik mijn usb 3.0>USBC verloopje zo nu en dan voor gebruik is het bijladen van mijn iPhone. Nu daar een officiële kabel voor is kan dat dus dat is ook niet meer nodig.
Ik heb nu deze: pricewatch: Apple USB-C Digital AV Multiport Adapter en ik vind het echt zo'n lelijk dingmacmellow schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:25:
[...]
Heb er nu een van Microsoft, dan is deze goedkoper. Wil alleen 1 met een langere kabel zodat je 'm niet ziet, maar er zijn vast USB-C verlengkabels.

Gebruik hem alleen om een beeldscherm aan te sluiten (komt zelden voor) en om muziek van een cd te rippen met de USB SuperDrive en vervolgens naar mijn iPhone te synchroniseren.
Ik wil als ik thuis kom één kabel aan m'n laptop koppelen voor al m'n apparaten. Niet zo'n lelijke dongel in het zicht hebben..Canaria schreef op woensdag 20 april 2016 @ 19:44:
[...]
Ik heb nu deze: pricewatch: Apple USB-C Digital AV Multiport Adapter en ik vind het echt zo'n lelijk ding
Gebruik hem alleen om een beeldscherm aan te sluiten (komt zelden voor) en om muziek van een cd te rippen met de USB SuperDrive en vervolgens naar mijn iPhone te synchroniseren.
Ja, zoals ik al zei, dat wil ik dus ook.macmellow schreef op woensdag 20 april 2016 @ 23:51:
[...]
Ik wil als ik thuis kom één kabel aan m'n laptop koppelen voor al m'n apparaten. Niet zo'n lelijke dongel in het zicht hebben..
Maar zolang de Hydradock of andere alternatieven nog niet goed leverbaar zijn doe ik het dus maar met die lelijke multiport adapter.Canaria schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:05:
[...]
Ik hoop alleen nog op een mooie dock-achtige oplossing met een losse kabel aan de kant van de MacBook. Een aansluiting voor een lader, usb A + usb C en hdmi of mini-displayport. Dat alles in een mooi doosje in plaats van zo'n lelijke adapter.
Waarom is er gekozen voor usb/c en niet voor thunderbolt denken jullie?
Ik gok compatibiliteit. Ik heb bijv zelf een Mac Pro (classic) daar kan ik geen Thunderbolt aantoevoegen met een PCI kaartje, maar USB-C was geen probleem.Coldbullet schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:12:
Het is dat ik een imac heb puur vanwege de gpu, maar vind de 12" toch wel erg mooi! Nu nog de 15" het zelfde design en ze zijn cosmetisch weer helemaal bij..
Waarom is er gekozen voor usb/c en niet voor thunderbolt denken jullie?
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
HeatWave schreef op donderdag 21 april 2016 @ 10:16:
[...]
Ik gok compatibiliteit. Ik heb bijv zelf een Mac Pro (classic) daar kan ik geen Thunderbolt aantoevoegen met een PCI kaartje, maar USB-C was geen probleem.
Ik vermoed, naast het beperken van complexiteit van het moederbordje, dat heeft het ook te maken met differentiatie. Nu zou er wel een heel duidelijk verschil kunnen ontstaan tussen de MacBook voor de 'gewone' consument (USB) en de wat geavanceerdere MacBook Pro voor de prosumer (TB3).Vaganzza schreef op donderdag 21 april 2016 @ 11:24:
Ik vermoed dat ze USB-C gebruiken omdat dit de toekomst is en ook omdat ze zo weinig mogelijk poorten willen om het dunne design aan te houden. Zo'n USB-C poort kan ook voor meerdere doeleinden gebruikt worden, in tegenstelling tot een USB-A bv.
Werkt die Microsoft display dock volledig op de MacBook? Ook qua laadfunctie? Het is namelijk 1 van de weinigen met zowel displayport als Hdmi.macmellow schreef op woensdag 20 april 2016 @ 16:25:
[...]
Heb er nu een van Microsoft, dan is deze goedkoper. Wil alleen 1 met een langere kabel zodat je 'm niet ziet, maar er zijn vast USB-C verlengkabels.
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Nee want het Surface Dock van Microsoft heeft een eigen aansluiting die in de plek zit waar normaal de oplader in zit. Dus Surface only. Dock heeft trouwens geen HDMI.cornelisprul schreef op donderdag 21 april 2016 @ 18:27:
[...]
Werkt die Microsoft display dock volledig op de MacBook? Ook qua laadfunctie? Het is namelijk 1 van de weinigen met zowel displayport als Hdmi.
Oh ok, dank voor je reactie. Ik dacht dat je onderstaande hebt.macmellow schreef op donderdag 21 april 2016 @ 18:46:
[...]
Nee want het Surface Dock van Microsoft heeft een eigen aansluiting die in de plek zit waar normaal de oplader in zit. Dus Surface only. Dock heeft trouwens geen HDMI.
pricewatch: Microsoft Display Dock HD-500
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Ik ben alles even aan het instellen dus kom er later op terug hoe die bevalt, maar dit moest ik alvast even kwijt. Het toetsenbord is wel even wennen. Ik bedoel dan niet de travel, want dat vind ik prima, maar vooral de plek van de toetsen. Dat verschilt nogal van de MBPr in de zin van dat je toetsen amper 'voelt' en de blind typende vingers de afstanden nog niet helemaal goed inschatten. Over de MBPr gesproken. Wat voelt die lomp
De interface schokt nog wel een beetje hier en daar en ook het laden van sommige programma's/vensters laat soms nog op zich wachten. Ik vermoed dat dit nog komt door Spotlight en het inregelen van OS X na installatie. De MacBook voelt gewoon snel aan verder.
Dus tot zo ver.
Net de Macbook opgehaald in de Store en lees je bericht. Zo'n dock is wat ik zoek, volgens verschillende bronnen moet het werken.cornelisprul schreef op donderdag 21 april 2016 @ 18:54:
[...]
Oh ok, dank voor je reactie. Ik dacht dat je onderstaande hebt.
pricewatch: Microsoft Display Dock HD-500
Ik wil er zelf ook één halen (standaard variant), maar moet ik dan kiezen voor het nieuwe model of voldoet de oude ook nog prima? Hier twijfel ik nog aan. De oude modellen zijn nu een stuk goedkoper bij de Amac, maar voor dat klein beetje extra heb ik het nieuwe model. Is het de meerprijs waard om voor de 1.2 GHz model te gaan?
Ik heb persoonlijk gewacht met kopen, omdat hij maar 1 poort heeft. Nu zijn er zoveel adapters beschikbaar, dat het dus ook niet zoveel uitmaakt.
Hoe is het trouwens als je eens photoshop of andere zware taken gebruikt?
Iemand al geprobeerd een VM (Ubuntu - Windows 10) te draaien erop? Natuurlijk weet ik ook wel dat de Macbook niet gemaakt is om echte zware taken uit te voeren, maar ben toch wel benieuwd of hij het volhoudt.
Kan hij ook 4K aansturen op 60Hz van USB-C naar Displayport 1.2? Ik hoor verschillende verhalen hierover. De een beweert van wel, maar op verschillende reviews wordt weer gezegd van niet.
Iemand die me wat meer info kan geven?
[ Voor 33% gewijzigd door MysticX op 22-04-2016 21:28 ]
hi!
Ga zelf niet upgraden. 10-15% performance is me geen 450-500 euro waard
Zou zelf hier, of op Marktplaats voor rond 900 model van vorig jaar kopen. Dingen zijn doorgaans krasvrij, als nieuw en met garantie....
Dank voor je bericht!matthijst schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 22:10:
Photoshop werkt er wel op
Ga zelf niet upgraden. 10-15% performance is me geen 450-500 euro waard
Zou zelf hier, of op Marktplaats voor rond 900 model van vorig jaar kopen. Dingen zijn doorgaans krasvrij, als nieuw en met garantie....
Ik heb er een gevonden voor 1175. Dit is wel de 1.2GHz variant met 512GB aan opslaggeheugen. Is dat een goede deal?
Ik ben er zelf nog geen van ong 900 tegengekomen.
hi!