Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
De vraag die iedereen zal willen stellen maar niemand een antwoord op weet: Wat zijn de te verwachten upgrades voor de volgende generatie rMacbooks?

Toch hoop ik dat jullie mij iets wijzer kunnen maken op het vlak van de processoren; voor de Pro komt zeker de Skylake eraan.
Echter de Macbook gebruikt de CoreM, wat zijn hiervoor de te verwachten upgrades, geldt daarvoor ook DDR4, draadloos opladen etc?
Even revolutionair als voor de Pro lijn?

De reden van mijn vraag is dat in mijn Macbook uit 2008 de trackpad het heeft begeven. Plan was te wachten tot voorjaar 2016, echter ik zie aanleiding om nu eerder iets aan te schaffen.

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Painxiom schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:59:
De vraag die iedereen zal willen stellen maar niemand een antwoord op weet: Wat zijn de te verwachten upgrades voor de volgende generatie rMacbooks?

Toch hoop ik dat jullie mij iets wijzer kunnen maken op het vlak van de processoren; voor de Pro komt zeker de Skylake eraan.
Echter de Macbook gebruikt de CoreM, wat zijn hiervoor de te verwachten upgrades, geldt daarvoor ook DDR4, draadloos opladen etc?

De reden van mijn vraag is dat in mijn Macbook uit 2008 de trackpad het heeft begeven. Plan was te wachten tot voorjaar 2016, echter ik zie aanleiding om nu eerder iets aan te schaffen.
Ik zou wachten, ga anders naar een apple store en vraag eventueel hoeveel het kost om het te laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
Ryatzu schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:36:
[...]

Ik zou wachten, ga anders naar een apple store en vraag eventueel hoeveel het kost om het te laten maken?
Heb zelf het onderdeel al besteld in de hoop dat dit het oplost.
Mijn vraag tav de verwachting voor de CoreM processor staat echter met name nog onbeantwoord...

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Painxiom schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:26:
[...]

Heb zelf het onderdeel al besteld in de hoop dat dit het oplost.
Mijn vraag tav de verwachting voor de CoreM processor staat echter met name nog onbeantwoord...
Niemand kan dit beantwoorden omdat niemand het weet.
We kunnen alleen maar gokken, mijn gok is dat er voor de pro line een een soort van redesign komt met skylake DDR4 en wellicht USB-C?

Voor de macbook 12 zal er denk niet veel veranderen, denk dat ze daar nog wel bij DDR3 blijven en wellicht ook de skylake M versie.

Het ligt er puur aan waar je de laptop voor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnt dat deze ca. 12% sneller zou zijn, ook volgens benchmarks van andere laptop/ultrabooks die reeds voorzien zijn van Skylake-processoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Painxiom schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:59:

De nieuwe Intel generatie krijgt op de Desktop al niet zondermeer DDR4 dus dat zie ik voor de komende upgrade in de MacBook niet gebeuren. (Voor de pro ook niet btw)

Draadloos laden kan je met een volledige aluminium behuizing ook wel vergeten verwacht ik.

Verder wordt de snelheid upgrade zoals hierboven al vermeld ongeveer 10%, was voor mij geen reden om te wachten en als je nu nog met een machine uit 2008 doet (Core2Duo waarachijnlijk) dan wordt het sowieso al een wereld van verschil.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
Bedankt voor de duidelijke antwoorden over de te verwachten prestaties van een eventuele coreM upgrade, daar zocht ik naar!

Heb een vervangingstrackpad besteld, mocht dat ook geen soelaas bieden dan ga ik voor de huidige macbook.

• Donstil
  • Niet online
Omdat diverse reviews spraken over een betere batterij duur icm Safari dan Chrome ben ik sinds mijn aanschaf begonnen met het gebruik van Safari (Gebruik normaal altijd Chrome op mijn mac's).

Alleen dit bevalt echt totaal niet, pagina's blijven soms minuten lang laden en ook werkt het zoeken via de URL balk ondermaats (ook soms eeuwig laden).

Meer mensen die dit merken? Ik heb een kennis met een Macbook 2015 en deze ervaart het helaas ook, op de iMac werkt safari wel prima dus het lijkt iets van een combinatie probleem.

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 23:09
Donstil schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:49:
Omdat diverse reviews spraken over een betere batterij duur icm Safari dan Chrome ben ik sinds mijn aanschaf begonnen met het gebruik van Safari (Gebruik normaal altijd Chrome op mijn mac's).

Alleen dit bevalt echt totaal niet, pagina's blijven soms minuten lang laden en ook werkt het zoeken via de URL balk ondermaats (ook soms eeuwig laden).

Meer mensen die dit merken? Ik heb een kennis met een Macbook 2015 en deze ervaart het helaas ook, op de iMac werkt safari wel prima dus het lijkt iets van een combinatie probleem.
Ik ervaar dergelijke problemen ook met mijn MBPr. Vooral Google via de adresbalk laat het vaak afweten. Ook het verschijnen van nieuwe tabs duurt vaak enkele seconden (de browser dan ook bevroren).

Naast deze issues voor de rest geen mankementen :-)

• Donstil
  • Niet online
FrameWork. schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:52:
[...]

Ik ervaar dergelijke problemen ook met mijn MBPr. Vooral Google via de adresbalk laat het vaak afweten. Ook het verschijnen van nieuwe tabs duurt vaak enkele seconden (de browser dan ook bevroren).

Naast deze issues voor de rest geen mankementen :-)
Oké nog iemand dus :)

Verder ook geen klachten, gebruik hem niet veel maar als ik hem denk ik steeds "Fijn ding, moet hem toch maar meer gaan gebruiken" :)

Ben nu dus voor de mbr maar weer terug bij Chrome. Werkt tot nu toe zoals altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53
En hier nog iemand die dit helaas regelmatig meemaakt. Ik had het ook al met Safari op mijn rMBP. Zeer storend de vastlopers tijdens een search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 21:43
Zojuist toch maar de knoop doorgehakt, ik ga weer afscheid nemen van mijn Macbook. Hoewel ik erg echt meer dan tevreden over ben. Ik vind het toetsenbord echt heerlijk typen, en dat retina display is ook echt om te kwijlen. Besloten om voor de nieuwe iMac 5K te gaan :). Maar eerst de Macbook zien te verkopen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Tsjonge...dat is snel ;) Ik speel trouwens ook met de gedachte om voor een 5K imac te gaan, maar ik houd de Macbook wel. Het is een heerlijk compact en licht apparaat (voor op de bank), en zoals je zegt met een heel fijn toetsenbord (ik wil niet meer anders!) en prachtig scherm (maar dat geldt altijd voor Retina).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
dafmay schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:32:
Tsjonge...dat is snel ;) Ik speel trouwens ook met de gedachte om voor een 5K imac te gaan, maar ik houd de Macbook wel. Het is een heerlijk compact en licht apparaat (voor op de bank), en zoals je zegt met een heel fijn toetsenbord (ik wil niet meer anders!) en prachtig scherm (maar dat geldt altijd voor Retina).
Ja ik weet het, maar het geld groeit me helaas niet op de rug. En ook die geldboom wil nog niet echt groeien, dus helaas. Ik zal toch moeten kiezen... Het toetsenbord ga ik inderdaad wel missen. Ik vind het toetsenbord van de Macbook vele malen prettiger dan deze van de Macbook Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
G33st schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:57:
[...]
Ja ik weet het, maar het geld groeit me helaas niet op de rug. En ook die geldboom wil nog niet echt groeien, dus helaas. Ik zal toch moeten kiezen... Het toetsenbord ga ik inderdaad wel missen. Ik vind het toetsenbord van de Macbook vele malen prettiger dan deze van de Macbook Air.
Nee hier ook helaas geen geldboom in de tuin ;) Vandaar dat ik nog even rustig nadenk en speel met de gedachte, ik heb verder geen haast met de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
dafmay schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 12:59:
[...]

Nee hier ook helaas geen geldboom in de tuin ;) Vandaar dat ik nog even rustig nadenk en speel met de gedachte, ik heb verder geen haast met de iMac.
Haha, helaas. Ik hoop alleen dat er nog wel mensen zijn die interesse hebben in mijn Macbook. Als ik zie hoe rustig het in dit topic is, verwacht ik er niet bijzonder veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
G33st schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:00:
[...]

Haha, helaas. Ik hoop alleen dat er nog wel mensen zijn die interesse hebben in mijn Macbook. Als ik zie hoe rustig het in dit topic is, verwacht ik er niet bijzonder veel van.
Denk dat je daar wel eens gelijk in kunt gaan hebben...de Macbook is best wel een beetje een niche product vermoed ik. Maar wie weet heb je snel een koper aan de haak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:23
Na 6 weken gebruik heb ik de 12" MacBook weer verkocht. Ik vond het 3x niets. Ja, een goed formaat. Maar ik kon niet wennen aan het toetsenbord (geen klik sensatie) en ook vond ik de Mac te traag (liep gewoon steeds kort vast). Ik heb er €1100 (basismodel space gray) voor gekregen en de Mac had nog geen 10 cycli gehad. Was overigens binnen 3 uur verkocht!

Momenteel weer een 13" MacBook Pro Retina (2014 model) met net een nieuw scherm (coating issue) en Apple Care t/m 01-2018. Dit is een prima laptop en blijft. Ideale machine voor mij. iMac blijft de hoofdcomputer.

[ Voor 23% gewijzigd door Idutchman op 27-11-2015 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Idutchman schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 18:37:
Na 6 weken gebruik heb ik de 12" MacBook weer verkocht. Ik vond het 3x niets. Ja, een goed formaat. Maar ik kon niet wennen aan het toetsenbord (geen klik sensatie) en ook vond ik de Mac te traag (liep gewoon steeds kort vast). Ik heb er €1100 (basismodel space gray) voor gekregen en de Mac had nog geen 10 cycli gehad. Was overigens binnen 3 uur verkocht!

Momenteel weer een 13" MacBook Pro Retina (2014 model) met net een nieuw scherm (coating issue) en Apple Care t/m 01-2018. Dit is een prima laptop en blijft. Ideale machine voor mij. iMac blijft de hoofdcomputer.
Ik heb mijn Macbook ook verkocht voor €1100 (basismodel space gray). Ik heb hem gekocht met 16 cycles en ook verkocht met 16 cycles. Vrijdag in de namiddag online gezet en vrijdag avond inderdaad een deal. Van vastlopen was nooit sprake op de Macbook, wel vond ik dat alles niet geheel smooth ging wanneer alles geschaald was. Ik ben nu aan het kijken naar een iMac, was eerst van plan de 5K te halen, maar denk dat het toch een gewone wordt met een Macbook Air voor ernaast. Maar eerst een kijken hoe een en ander in het budget gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:23
G33st schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:19:
[...]

Ik heb mijn Macbook ook verkocht voor €1100 (basismodel space gray). Ik heb hem gekocht met 16 cycles en ook verkocht met 16 cycles. Vrijdag in de namiddag online gezet en vrijdag avond inderdaad een deal. Van vastlopen was nooit sprake op de Macbook, wel vond ik dat alles niet geheel smooth ging wanneer alles geschaald was. Ik ben nu aan het kijken naar een iMac, was eerst van plan de 5K te halen, maar denk dat het toch een gewone wordt met een Macbook Air voor ernaast. Maar eerst een kijken hoe een en ander in het budget gaat vallen.
Dat weet ik, Jorick. Je hebt mij namelijk bericht omtrent de Air >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Wat is nu hendig; nu een gebruikte kopen voor 1100, of een maand of 4 wachten op de 2nd gen, die net iets sneller is....
Normaal bij Apple vaak wel dé truc, omdat die meestal is zoals ze hem bedoeld hadden.

Meningen?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
matthijst schreef op maandag 30 november 2015 @ 10:36:
Wat is nu hendig; nu een gebruikte kopen voor 1100, of een maand of 4 wachten op de 2nd gen, die net iets sneller is....
Normaal bij Apple vaak wel dé truc, omdat die meestal is zoals ze hem bedoeld hadden.

Meningen?
Ik weet niet verwachtingen zijn. Zolang je de beeldscherminstellingen op je Macbook niet schaalt, is de Macbook gewoon snel. ALs je ze wel schaalt is deze ook gewoon snel, enige nadeel is dat sommige effecte - naar mijn idee - niet iets minder vloeiend lopen als dat zou moeten. De snelheid is daarentegen nog steeds wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:06
Is deze MacBook eigenlijk voldoende voor het editen van video's en stuff ? Ik ben geen designer, maar het kan wel eens gebeuren dat ik Photoshop gebruik voor het maken van uitnodigingen, affiches voor het werk.

Ik had hiervoor een MBP 15" gehad, en met spijt verkocht. Maar ik dacht dus aan een MacBook gezien het prachtige design. Toetsenbord zal ik nog even moeten uittesten in de winkel want de meningen zijn gemengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

jmignolet schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:03:
Is deze MacBook eigenlijk voldoende voor het editen van video's en stuff ? Ik ben geen designer, maar het kan wel eens gebeuren dat ik Photoshop gebruik voor het maken van uitnodigingen, affiches voor het werk.

Ik heb hiervoor een MBP 15" gehad, en met spijt verkocht. Maar ik dacht dus aan een MacBook gezien het prachtige design. Toetsenbord zal ik nog even moeten uittesten in de winkel want de meningen zijn gemengd.
Als je "geregeld" met Photoshop en of een video editor werkt zou ik de 13" rMBP halen. Wat betreft prijs zit je op ongeveer het zelfde niveau echter wat betreft prestaties scheelt het een hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Pat-Juh schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:44:
[...]

Als je "geregeld" met Photoshop en of een video editor werkt zou ik de 13" rMBP halen. Wat betreft prijs zit je op ongeveer het zelfde niveau echter wat betreft prestaties scheelt het een hoop...
Goh, geregeld .. Ik heb ook een desktop computer die krachtig genoeg is voor het editen van video's en voor Photoshop, maar ik dacht gewoon een de MacBook door hem vaak mee te nemen naar het werk en daar gebruik ik dan misschien 1 keer om de 2-3 maand Photoshop.

Zoals ik al zei, evenement die we organiseren, photoshop opstarten voor een uitnodiging of affiche te maken, en dan raak ik Photoshop even niet meer aan voor het werk.

Anders is het wat office werk, mails checken en surfen. En dat lijkt me dan idealer voor de MacBook. Al betaal je er wel de prijs voor .. Goedkoop is ie niet. Maar god, hij is mooi.

Ik probeer mezelf te overtuigen, valt het op ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Heb hetzelfde :)
Heb nu nog een 11" 2011 Air, gebruik 'm vrijwel nooit, alleen op vakantie of om te klooien met xcode/ATV4.
Dus heb niet echt een nieuwe nodig, maar het is zo'n machtig mooi apparaat :9~
Zaterdag in de Apple Store weer ff mee getest en dat scherm is wel heel strak....

Maar goed, voorbij mid-cycle, dus denk toch nog ff volhouden tot april....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Voor Office, mail en surfen lijkt het mij voldoende... Heb zelf een oude 15" uit 2011 die wat minder portable is maar wel al het werk klaart wat betreft video's en foto's. Ik betwijfel of een M serie CPU dat ook doet (momenteel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Ik check morgen eens de MM voor dat toetsenbord uit te testen. En ik zal het eens vasthouden etc en dan beslissen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
jmignolet schreef op maandag 30 november 2015 @ 16:43:
Ik check morgen eens de MM voor dat toetsenbord uit te testen. En ik zal het eens vasthouden etc en dan beslissen. ;)
En?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Net een space grey opgepikt. 1100 gesealde doos :)
Voor dat geld boeit een eventuele processorupgrade in april me niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
jmignolet schreef op maandag 30 november 2015 @ 14:48:
[...]

Goh, geregeld .. Ik heb ook een desktop computer die krachtig genoeg is voor het editen van video's en voor Photoshop, maar ik dacht gewoon een de MacBook door hem vaak mee te nemen naar het werk en daar gebruik ik dan misschien 1 keer om de 2-3 maand Photoshop.

Zoals ik al zei, evenement die we organiseren, photoshop opstarten voor een uitnodiging of affiche te maken, en dan raak ik Photoshop even niet meer aan voor het werk.

Anders is het wat office werk, mails checken en surfen. En dat lijkt me dan idealer voor de MacBook. Al betaal je er wel de prijs voor .. Goedkoop is ie niet. Maar god, hij is mooi.

Ik probeer mezelf te overtuigen, valt het op ? O-)
Deed ik ook, toch heb ik (morgen) een Macbook Pro ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Dat toetsenbord is niks mee kan ik je vertellen. Vind het echt heerlijk typen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Ja same here! Ik ben een MacBook dinsdag gaan oppikken. Heerlijk toetsenbord.

Het is even wennen, maar van zodra ik weer begin te typen op de wireless toetsenbord van Apple lijkt ie opeens lomper door die travel. :P

Nee echt een piece of art.. Zo licht & dun. Ongelooflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Dat scherm is wel super :D
Kom van een 11" 2011 Air.
Bizar dat het kan: nog compacter, toch mooier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
matthijst schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:48:
Dat scherm is wel super :D
Kom van een 11" 2011 Air.
Bizar dat het kan: nog compacter, toch mooier....
Inderdaad. Scherm is uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Ook wel snel zat, wil er Windows 10 op zetten, maar suffe bootcamp werkt niet met iso's op de 12"....
Dus ff wachten op een USB-C --> USB adapter :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 22:04
matthijst schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 12:29:
Net een space grey opgepikt. 1100 gesealde doos :)
Voor dat geld boeit een eventuele processorupgrade in april me niet ;)
Hoe? :o

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Raar verhaal: zei dat hij geen lening bij een bank kon krijgen. Had een laptop op krediet bij Wehkamp gekocht en zo alsnog cash Id hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:01:
Raar verhaal: zei dat hij geen lening bij een bank kon krijgen. Had een laptop op krediet bij Wehkamp gekocht en zo alsnog cash Id hand.
Bizar dat dit nog steeds gedaan wordt door mensen, wel mooi voor jou :)

Welkom bij de club, heb hem toevallig vandaag voor het eerst mee naar een klant, merk dat hij daar toch wel echt bizar goed tot zijn recht komt. Fantastisch handzaam en toch lekker snel/snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Hij bevalt me goed tot nu toe. De dingen die ik erop doe gaan prima: beetje Photoshop en browsen. Geluid uit de speakers is ook erg goed moet ik zeggen. Leuk met Apple Music :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:19:
Hij bevalt me goed tot nu toe. De dingen die ik erop doe gaan prima: beetje Photoshop en browsen. Geluid uit de speakers is ook erg goed moet ik zeggen. Leuk met Apple Music :)
Ja het geluid is erg goed ja, alleen heb ik wel een irritant kraakje voordat er iets begint af te spelen.
(Notificatie geluidje, muziek enz, lijkt niet uit te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Het geluid uit de Macbook is ongelofelijk goed! Muziek luisteren en filmpjes bekijken is een waar genot...mooi vol en ruimtelijk geluid en een nette bas. Hoe krijgt men het toch voor elkaar :? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Ik merk wel hier en daar dat hij wat happert. Voornamelijk als hij net opgestart is, wat ook wel logisch is. Maar komende van een rMBP 15" kon ik onmiddelijk alle apps openen die ik wou, en geen lag.

Maar ik vergeef het hem, ik zal gerust een paar seconden langer staren naar het design vooraleer hij volledig opgestart is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ja heb ik ook met mijn MB, maar is verder niet storend omdat het niet te vaak voorkomt. Mijn rMBP was zeker aanzienlijk sneller/soepeler, maar goed dat is bekend :) De Macbook is voor op de bank...wat een feest, echt een heerlijk apparaat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Gisteren heb ik ook mijn MacBook Pro retina 15" (2013) verruild voor een 12" MacBook gold :)
De MacBook was bijna twee jaar de computer waarmee ik alles deed, vooral zware Windows vm's draaien voor mijn werk. Inmiddels staat hier een pc voor dat soort dingen.

De MacBook is er vooral voor internetten in huis als ik niet op mijn thuiswerkplek zit. En wat andere dingen die ik liever in OS X doe dan in Windows (iTunes bijvoorbeeld). Daarvoor voldoet hij helemaal!

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Zijn er tweakers die dagelijks een Windows (8,1/10) VM (vmware fusion) draaien op hun MB12? Zo ja wat is jullie ervaring, wordt het toestel warm, blaast de fan.,, en hoe zit met 2 of 3 vm at the sami time?

[ Voor 1% gewijzigd door JustSys op 14-12-2015 22:05 . Reden: blazen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mensen hier toevallig ervaring met Filevault op hun MBr?
Ik neem de Macbook geregeld mee en soms (liever niet natuurlijk) moet ik hem dan in de auto laten. Hierdoor heb ik hem wel verzekerd enz maar dacht ik dus ook aan Firevault.

Online heb ik ooit eens gelezen (maar is al even terug) dat Filevault op de MacbookAir best een deuk sloeg in de performance namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
JustSys schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:58:
Zijn er tweakers die dagelijks een Windows (8,1/10) VM (vmware fusion) draaien op hun MB12? Zo ja wat is jullie ervaring, wordt het toestel warm, blaast de fan.,, en hoe zit met 2 of 3 vm at the sami time?
Aangezien hij passief gekoeld wordt denk ik niet dat iemand ooit de fan aan het blazen heeft gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Tjoekie schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:37:
[...]

Aangezien hij passief gekoeld wordt denk ik niet dat iemand ooit de fan aan het blazen heeft gekregen ;)
ja was te snel met typen bedankt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:33:
Mensen hier toevallig ervaring met Filevault op hun MBr?
Ik neem de Macbook geregeld mee en soms (liever niet natuurlijk) moet ik hem dan in de auto laten. Hierdoor heb ik hem wel verzekerd enz maar dacht ik dus ook aan Firevault.

Online heb ik ooit eens gelezen (maar is al even terug) dat Filevault op de MacbookAir best een deuk sloeg in de performance namelijk.
FileVault zorgt op mijn werk MBP alleen voor een seconde trager opstarten. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met een MacBook, maar ik heb er nog nooit iets van gemerkt tijdens het werken met het apparaat. Sowieso, ben je van plan om honderden bestanden tegelijk te openen, sluiten, aanpassen, etc.? Dat zou nog best een impact kunnen hebben, zelfs op mijn uber MBP, maar lijkt me absoluut niet realistisch.

Ik kan me dan ook amper voorstellen dat deze verhalen echt te maken hebben met FileVault. Of ze moeten al hele rare fratsen uithalen met het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:56:
[...]

FileVault zorgt op mijn werk MBP alleen voor een seconde trager opstarten. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met een MacBook, maar ik heb er nog nooit iets van gemerkt tijdens het werken met het apparaat. Sowieso, ben je van plan om honderden bestanden tegelijk te openen, sluiten, aanpassen, etc.? Dat zou nog best een impact kunnen hebben, zelfs op mijn uber MBP, maar lijkt me absoluut niet realistisch.

Ik kan me dan ook amper voorstellen dat deze verhalen echt te maken hebben met FileVault. Of ze moeten al hele rare fratsen uithalen met het apparaat.
Kan mijn eerder gelezen blog ook niet meer vinden.

Lees online dat op de MBPr en MacBook air het ongeveer 10% aan lees snelheid op de "ssd" kost.

Mijn MacBook staat het dus inmiddels te doen :)

Heb een speedtestje gedaan voor het coderen, dat zal ik erna ook even doen en het dan hier delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Heeft iemand ervaring met de Moshi iGlaze? http://www.moshi.com/iglaze-hardshell-case-for-macbook
Ik ben op zoek naar een beschermende laag voor de onderkant, zodat mijn ruwe houten bureau geen krassen kan achterlaten. De MacBook komt zelden buitenshuis, dus meer bescherming is niet nodig.

Volgens verschillende reviews is de iGlaze de beste in zijn soort, maar die kost wel even 74 euro inclusief verzendkosten. Nu heb ik dat er op zich voor over, als die case ook echt goed is, mooi afgewerkt en vooral geen sporen achterlaat op de MacBook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 22:04
Voor €1100 kon ik 'm niet vinden, maar desalniettemin een fijne toevoeging!

Afbeeldingslocatie: http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/28b676a8fd1444b1abdb45f58d83ab43f5ac88b4_2352.jpg

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Gefeliciteerd met de aankoop :)

Echt een verademing dat ding. Lig nu vaak met de laptop op de bank ipv met de iPad, scherm is echt heerlijk, vergeleken met de oude Air.
En ook meteen maar eens over naar OSX ipv Bootcamp. Windows 10 nog wel geprobeerd, maar vond trackpad niet echt lekker werken ivm. OSX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
Na een 2-tal weekjes ben ik ook nog steeds zeer tevreden, fantastisch machine. Super licht voor op je schoot, en OS X draait vlotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soneraxx
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-08 13:21
JustSys schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:58:
interessante vraag.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik heb op mijn Macbook een virtuele Windows 10 draaien onder Bootcamp. Dat werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Klopt, nu Windows 7 via parallels voor die paar keer dat ik Windows nodig mocht hebben, dat is wel te doen. Maar bij Bootcamp zijn die trackpaddrivers kut, vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Canaria schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:57:
Heeft iemand ervaring met de Moshi iGlaze? http://www.moshi.com/iglaze-hardshell-case-for-macbook
Ik ben op zoek naar een beschermende laag voor de onderkant, zodat mijn ruwe houten bureau geen krassen kan achterlaten. De MacBook komt zelden buitenshuis, dus meer bescherming is niet nodig.

Volgens verschillende reviews is de iGlaze de beste in zijn soort, maar die kost wel even 74 euro inclusief verzendkosten. Nu heb ik dat er op zich voor over, als die case ook echt goed is, mooi afgewerkt en vooral geen sporen achterlaat op de MacBook.
Inmiddels zit de iGlaze om mijn MacBook. Ik ben altijd erg zuinig op mijn MacBooks, ik leg ze bijvoorbeeld nooit op tafel zonder iets eronder. Op schoot gebruikte ik een soort laptopplankje van Logitech, dat was voor de 15" Pro ook wel nodig in verband met de warmte. Voor de MacBook is dat plankje veel te groot en lomp.

Het is veel geld voor twee stukjes plastic, 65 euro (in een winkel goedkoper gevonden dan online) maar de iGlaze past wel perfect en het materiaal voelt kwalitatief erg goed. Heel lelijk vind ik het ook niet meer.

Nu kan ik mijn MacBook tenminste overal neerleggen zonder dat ik bang hoef te zijn voor krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:48
Canaria schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 19:59:
[...]

Inmiddels zit de iGlaze om mijn MacBook. Ik ben altijd erg zuinig op mijn MacBooks, ik leg ze bijvoorbeeld nooit op tafel zonder iets eronder. Op schoot gebruikte ik een soort laptopplankje van Logitech, dat was voor de 15" Pro ook wel nodig in verband met de warmte. Voor de MacBook is dat plankje veel te groot en lomp.

Het is veel geld voor twee stukjes plastic, 65 euro (in een winkel goedkoper gevonden dan online) maar de iGlaze past wel perfect en het materiaal voelt kwalitatief erg goed. Heel lelijk vind ik het ook niet meer.

Nu kan ik mijn MacBook tenminste overal neerleggen zonder dat ik bang hoef te zijn voor krassen.
Zorg er voor dat je af en toe de cover eraf haalt en schoon maakt. Er komt altijd wel wat vuil tussen en heb al best vaak gezien dat dit dan beschadigingen in je Macbook polijst terwijl je dat juist probeert te voorkomen.

• Donstil
  • Niet online
Safari op de Macbook Retina is hier wel echt een draak zeg. Online vind ik er niet veel over maar het lijkt wel alsof het een combinatie probleem is oid.

Pagina's die niet laden, volledig weggevallen verbinding (alleen binnen safari), google wat niet werkt via de URL balk.

Nieuwe installatie (zonder timecapsule backup) veranderd helaas niets, soms is het dagen prima, soms continu bal.

Chrome lost dit probleem natuurlijk wel op alleen door het afnemende batterij gebruik met Chrome werk ik liever met Safari.

Hopelijk lost Apple dit probleem nog even op.

Verwijderd

Google wat niet werkt via de URL balk is een probleem die ikzelf ook ervaar, met beide MPBr's (13" privé, 15" voor m'n werk). Als ik daar eens naar Google (via de URL balk :p) dan kom ik wel het één en ander aan gelijkwaardige klachten tegen.

Het compleet wegvallen van de verbinding en pagina's die niet laden is wel een vreemd verschijnsel. Dat zou best wel eens aan jouw specifieke MBr kunnen liggen en een geïsoleerd probleem kunnen zijn. Als je hierover niet zoveel kunt vinden lijkt dat een plausibele situatie te zijn.

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:44:
Google wat niet werkt via de URL balk is een probleem die ikzelf ook ervaar, met beide MPBr's (13" privé, 15" voor m'n werk). Als ik daar eens naar Google (via de URL balk :p) dan kom ik wel het één en ander aan gelijkwaardige klachten tegen.

Het compleet wegvallen van de verbinding en pagina's die niet laden is wel een vreemd verschijnsel. Dat zou best wel eens aan jouw specifieke MBr kunnen liggen en een geïsoleerd probleem kunnen zijn. Als je hierover niet zoveel kunt vinden lijkt dat een plausibele situatie te zijn.
Nou het is niet echt de verbinding zelf die wegvalt, al de andere netwerk apps blijven wel gewoon werken namelijk.

Het is eerder de verbinding binnen Safari die helemaal op slot gaat, Safari sluiten en starten is dan de enige oplossing.

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:32
Donstil schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:48:
[...]

Nou het is niet echt de verbinding zelf die wegvalt, al de andere netwerk apps blijven wel gewoon werken namelijk.

Het is eerder de verbinding binnen Safari die helemaal op slot gaat, Safari sluiten en starten is dan de enige oplossing.
Ik ervaar dit ook op een 13" rMBP, lijkt een el capitan probleem te zijn.

• matthijst
  • Nu online
Hier nog niet meegemaakt.

Verwijderd

Hier ook nog niet meegemaakt. Wel eens op de zaak, maar daar staat dan ook een shit+++++ AP. Kwestie van even reconnecten.

Vreemd dat sommige mensen dit wel ervaren en anderen weer niet. Kan natuurlijk wel de combinatie AP + MB(P)r zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-09 21:29

JanAd

Wind’s howling

Donstil schreef op donderdag 31 december 2015 @ 14:48:
[...]

Ik heb de Macbook nu 2 weken en ik werk continue in Safari, ik heb dat probleem nog niet gehad.

Qua hoes heb ik op Etsy eentje besteld bij FeltBagWorld, maar die is nog onderweg (uit HongKong).

Ik was hier even aan het lezen naar een bescherming voor de onderzijde, maar ik heb net als J-M-T ookal meegemaakt (bij de HTC M8) dat de hele achterkant wel beschadigd geraakt door kleine stofdeeltjes ondanks protectie-plactic (de dot-view case bij de m8) . Dus zoiets als de Moshi iGlaze zou ik precies niet goed durven nemen. Zijn er nog andere alternatieven? Of is een Mac opzich vrij krasbestendig? - het is m'n eerste Macbook --

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
JanAd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:14:
[...]

Ik heb de Macbook nu 2 weken en ik werk continue in Safari, ik heb dat probleem nog niet gehad.

Qua hoes heb ik op Etsy eentje besteld bij FeltBagWorld, maar die is nog onderweg (uit HongKong).

Ik was hier even aan het lezen naar een bescherming voor de onderzijde, maar ik heb net als J-M-T ookal meegemaakt (bij de HTC M8) dat de hele achterkant wel beschadigd geraakt door kleine stofdeeltjes ondanks protectie-plactic (de dot-view case bij de m8) . Dus zoiets als de Moshi iGlaze zou ik precies niet goed durven nemen. Zijn er nog andere alternatieven? Of is een Mac opzich vrij krasbestendig? - het is m'n eerste Macbook --
Zelf zon ding in gebruik.
Naja, stuk vilt en Nepleer gekocht en voor 5 euro nagemaakt :*)
http://jolioriginals.com/...h/products/smooth-macbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanAd
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-09 21:29

JanAd

Wind’s howling

matthijst schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:07:
[...]

Zelf zon ding in gebruik.
Naja, stuk vilt en Nepleer gekocht en voor 5 euro nagemaakt :*)
http://jolioriginals.com/...h/products/smooth-macbook
Ik heb al wel vaker via Etsy besteld - best mooie dingen op te vinden. Maar ik heb op één of andere manier pas te laat gezien dat het van Hong Kong moest komen 8)7
Er is geen haast bij en voor 35$ ga ik niet moeilijk doen.

“Right,” Holden said. “No coffee. This is a terrible, terrible planet.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
JanAd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:14:
[...]
Of is een Mac opzich vrij krasbestendig? - het is m'n eerste Macbook --
Mac's zijn van aluminium wat een relatief zacht metaal is. Toch gebruik ik geen enkele bescherming. Ik doe er gewoon voorzichtig mee. Zelfs op de zwarte pootjes van mijn 13" rMBP op de onderkant zitten na ruim 2 jaar nauwelijks gebruikssporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Vraagje voor de bezitters van een 12" MacBook: gaat bij jullie de batterij ook zo snel achteruit?

Ik ben van eerdere MacBooks gewend dat die de eerste maanden nog wel op of boven de 100% capaciteit bleven, maar mijn MacBook geeft nu na een maand en 20 cycles nog maar 94% aan.

Dat aantal cycles klopt overigens niet, want vanaf 1/3 leeg opladen (wat ik meestal doe) telt elke keer als een cycle en ik zou verwachten dat de teller dan per twee of drie laadbeurten oploopt. Bij vorige MacBooks klopte het altijd wel redelijk.

Op zich hecht ik weinig waarde aan de batterij, ik gebruik de MacBook gewoon (voornamelijk aangesloten op de adapter) en als de batterij versleten is laat ik die vervangen, maar het lijkt nu wel heel snel te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Laatst online: 11:07
Coconut Battery geeft bij mij na 54 laadcyclussen dit aan op mijn MacBook:

- Current charge/maximum charge: 97,7%
- Design capacity: 94,7%

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
nevermind :)

[ Voor 190% gewijzigd door dafmay op 05-09-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb toen ik mijn MacBook bij de Apple Store achterliet een extra account gemaakt (geen administrator), daarmee kon de Genius wat diagnostische tests uitvoeren. Vond ik veilig genoeg. Maar er stonden verder ook geen bestanden op waarvoor ik moeite wilde doen om ze te verbergen als iemand er al bij zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay

[ Voor 95% gewijzigd door dafmay op 05-09-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay

[ Voor 161% gewijzigd door dafmay op 05-09-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ja dat kunnen ze zien, de schroeven zitten namelijk vanaf de fabriek gefixeerd met Loctite waardoor ze minder vast zitten als ze eenmaal losgedraaid zijn. Dat zou alleen invloed kunnen hebben als je zelf iets stukmaakt.

Ik zou er zelf niet aan beginnen, maar ik heb het geluk dat ik wekelijks bij de Apple Store in Amsterdam om de hoek werk en dus makkelijk even na werktijd langs kan gaan.

Wat ik wel heb meegemaakt is dat na een reparatie (vervanging topcase + scherm) de usb-aansluitingen en de interne speaker niet meer werkten. Toen ben ik wel speciaal daarvoor terug naar Amsterdam gegaan en daar bleek dat de Genius vergeten was om die aan te sluiten. Zoiets zou in jouw geval dus veel tijd en moeite hebben gescheeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay

[ Voor 175% gewijzigd door dafmay op 05-09-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Laatst online: 09:05
Canaria schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:39:
Vraagje voor de bezitters van een 12" MacBook: gaat bij jullie de batterij ook zo snel achteruit?

Ik ben van eerdere MacBooks gewend dat die de eerste maanden nog wel op of boven de 100% capaciteit bleven, maar mijn MacBook geeft nu na een maand en 20 cycles nog maar 94% aan.

Dat aantal cycles klopt overigens niet, want vanaf 1/3 leeg opladen (wat ik meestal doe) telt elke keer als een cycle en ik zou verwachten dat de teller dan per twee of drie laadbeurten oploopt. Bij vorige MacBooks klopte het altijd wel redelijk.

Op zich hecht ik weinig waarde aan de batterij, ik gebruik de MacBook gewoon (voornamelijk aangesloten op de adapter) en als de batterij versleten is laat ik die vervangen, maar het lijkt nu wel heel snel te gaan.
Hierzo een klein logje van mijn macbook, ik weet niet wat normaal is
2c 98%
18c 84%
113c 92%
137c 88%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

http://www.macrumors.com/...able-replacement-program/

USB-C charge cable replacement program.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Net met Apple zitten chatten, Mijn Macbook komt in aanmerking voor een nieuwe kabel (Gaat lekker want kreeg ook al een nieuwe Power duck vorige week) alleen ze kunnen dit online nog niet doorvoeren zonder kosten. Dit is een bekend probleem wat ze de komende dagen hopen op te lossen.

Mijn MacBook kabel heeft trouwens helemaal geen tekst op de kabel, geen SN maar ook niet de tekst "Designed by Apple in California. Assembled in China"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Ik heb even moeten zoeken op mijn kabel, maar ik heb reeds een redesigned model. Ik heb deze in augustus vorig jaar gekocht, dus het zullen vooral de kabels van de eerste maanden zijn die er last van kunnen hebben.

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mijn MacBook is gekocht in november en komt in aanmerking.
Lijkt dus niet alleen een probleem van de eerste serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 13:34
Donstil schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 17:37:
Mijn MacBook is gekocht in november en komt in aanmerking.
Lijkt dus niet alleen een probleem van de eerste serie.
Dat zegt nig steeds helemaal niks over de bouwdatum. Check met coconutbattery je assembly date maar eens. Dikke kans dat de accu uit dezelfde batch komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Daar staat bij mij: Manufacture date 10/08/2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
supersnathan94 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:29:
[...]

Dat zegt nig steeds helemaal niks over de bouwdatum. Check met coconutbattery je assembly date maar eens. Dikke kans dat de accu uit dezelfde batch komt.
Eerste week van September gebouwd (3 september) volgens Coconut, Lijkt dus niet alleen een probleem van de eerste serie.

Edit: Ik zie trouwens dat ik hem niet in November maar in Oktober heb gekocht, tijd gaat sneller dan je denkt.

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 14-02-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 13:34
Ook de accu? Of alleen de laptop zelf?

Dr zitten twee bouw dates in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
supersnathan94 schreef op zondag 14 februari 2016 @ 13:49:
Ook de accu? Of alleen de laptop zelf?

Dr zitten twee bouw dates in
De Laptop, de Accu doet er hier niet veel toe toch? Het gaat immers om de kabel die ze er pas bij doen op het moment dat hij verpakt wordt.

Apple heeft trouwens op Serie nummer gekeken en mijn kabel komt idd in aanmerking.

Edit: Accu is wel wat ouder zie ik, scheelt bijna 4 weken met de laptop zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 14-02-2016 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:00
ik overweeg om een macbook 12 inch aan te schaffen.
Twijfel alleen nog met de macbook pro 13 inch.

Zijn er voor de macbook al docks ontwikkeld om diverse apparatuur op aan te sluiten via de usb-c aansluiting?
Via de apple-site kom ik niet zo veel tegen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:55

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:00
maar niet iets wat standaard door apple wordt uitgegeven..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 08:32
koentjuh1987 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 17:15:
[...]

maar niet iets wat standaard door apple wordt uitgegeven..
Apple zelf heeft dit: http://www.apple.com/nl/s...ltipoort-adapter?fnode=8b , een simpel verloopje. Maar wat heb je zelf al gevonden?

[ Voor 3% gewijzigd door SquareOne op 03-03-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:55

Fiber

Beaches are for storming.

Dat soort dingen zijn meestal mooier, beter en goedkoper van 'derden'...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 09:40

GforceNL

Out of memory....

Ben op dit moment in de markt voor een nieuwe mac, wil graag deze aanschaffen maar als ik zo her en der op internet lees (macrumors o.a.) is de kans groot dat er eind vd maand een update aangekondigd wordt. Daarnaast zijn er ook weer mensen die zeggen dat de Pro lijn eerst aan de beurt is en de 12'' pas later dit jaar aan de beurt komen.

Wat zijn de meningen hier?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

ff Een dag of 12-14 wachten, dan is het event, en dan heb je zekerheid wat wel en/of niet komt :)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:31

Grin

Ride si sapis.

gforcegti schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:02:
Ben op dit moment in de markt voor een nieuwe mac, wil graag deze aanschaffen maar als ik zo her en der op internet lees (macrumors o.a.) is de kans groot dat er eind vd maand een update aangekondigd wordt. Daarnaast zijn er ook weer mensen die zeggen dat de Pro lijn eerst aan de beurt is en de 12'' pas later dit jaar aan de beurt komen.

Wat zijn de meningen hier?
Niemand op dit forum weet het zeker maar mijn mening -en daar vraag je om- is dat de Skylake update voor de MacBook zeer binnenkort gaat plaatsvinden. Een update van de Pro-lijn zou ook prima kunnen; het één sluit het ander niet uit. Zowel de MBP als de MB zijn uitgerust met CPU's van een vorige generatie (Broadwell/Crystalwell) dus beiden komen m.i. in aanmerking voor een update.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Voor de mensen die nog geen vervangende USB-C kabel hebben, inmiddels is deze via de Support Chat te bestellen. Levertijd is c.a 7 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 09:40

GforceNL

Out of memory....

Ik lees net op het forum van macrumors dat er in verscheidene Apple stores in de us de MacBook 12" afgeprijsd wordt. Dit gebeurd vaker als er een refresh op handen is.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Nu online
martijnmartijn schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 12:09:
Ik vond het basis model te sloom. Word crashte er zelfs op, bijvoorbeeld wanneer ik de APA wilde bijwerken of beheren. Ook waren de animaties niet zo soepel. Vandaar dat ik weer terug ben naar een rMBP 15'' (2015). Voelt voor mij als een verademing. Op het toetsenbord na.
Nou, hier moet ik toch even op terugkomen. Inmiddels is mijn iPad Air 2 de deur uitgegaan. De gok genomen en voor 1100 euro opnieuw een nieuwe rMB 1,1GHZ goud opgehaald.

Na 1,5 week kan ik niet anders concluderen dat hij echt ideaal is. Hij is snel genoeg, ook met Word, wat inmiddels een update heeft gehad. Al het bovenstaande is voor mij niet meer van toepassing. Wel moet ik eerlijk zijn: ik heb mijn rMBP ook nog steeds.
Maar voor 90 procent van mijn werkzaamheden is deze laptop nu prima. De overige 10 procent doe ik mijn rMBP. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
9to5mac meldt sinds een klein half uur dat er in OS X server sporen gevonden zijn van een early 2016 12" macbook

http://9to5mac.com/2016/03/23/2016-macbook-os-x-server/

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste