Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RWK__ schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:50:
[...]

Je kan ook naar Microfix. Vraag of je op de reparatie kan wachten, dat kan meestal wel als ze het niet te druk hebben.

Als je toch liever naar een Apple Store wilt gaan, raad ik je aan om vlak voor openingstijd te gaan. Als ze open zijn, gelijk aanmelden met je klacht. Dan wordt je meestal binnen een uur geholpen. Bij de Apple Store zullen ze hem echter niet direct repareren.
Zojuist even gebeld met Microfix Amsterdam: direct een kort en niet bepaald vriendelijk antwoord dat het 5 werkdagen duurt. Zo lang kan ik helaas niet zonder i.v.m. werk.

Ik doe er beter aan het op te laten halen door Apple wanneer we op vakantie gaan ter zijner tijd, volgens mij loopt het vervangingsprogramma nog wel even.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
-verkeerde topic-

[ Voor 95% gewijzigd door _Bailey_ op 05-11-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
De accu van mijn MacBook 12" (2016) doet een beetje vaag:

Zojuist was de accu eerst 5%, toen 7% en nu loopt het langzaam af. Volgens Coconut Battery is de accu Good, en is de Cycle Count 267, de levensduur is 799 dagen. Is dit in orde? Design Capacity zit op 87,5%.

Ik heb ergens iets gevonden om de accu enigszins te kalibreren, baat het niet dan schaadt het niet, maar of het helpt: geen idee.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 12:44
Helaas moet mijn MacBook (2017) aan het toetsenbord probleem geloven.
De spatiebalk werkt niet meer zoals het hoort.

Iets meer dan een jaar geleden bij MediaMarkt, moet ik nu terug naar Mediamarkt of direct naar een erkend Apple reparatiebedrijf?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Mars18 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:55:
Helaas moet mijn MacBook (2017) aan het toetsenbord probleem geloven.
De spatiebalk werkt niet meer zoals het hoort.

Iets meer dan een jaar geleden bij MediaMarkt, moet ik nu terug naar Mediamarkt of direct naar een erkend Apple reparatiebedrijf?
Als het goed is heb je twee jaar garantie. Ik zou naar de MediaMarkt gaan en dit aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 886251

Mijn oude Macbook Air (11 inch) vervangen voor het 2016 base model.

Nou moet ik zeggen dat het toetsenbord best wennen is maar het typt niet verkeerd.

De "kracht" valt soms tegen, als je meerdere dingen tegelijk doet wil hij wel eens vastlopen maar in het dagelijks gebruik werkt het prima!

Als student zijnde kom je er best ver mee en hij gaat makkelijk in me tas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lopen jullie ook tegen het probleem dat de macbook erg warm word bij normaal gebruik? (film kijken)

Heb verder ook een hoesje eromheen (zo een skin case), maar ook zonder word deze "warm"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timvanh
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-07 22:08
Anoniem: 886251 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 20:56:
Lopen jullie ook tegen het probleem dat de macbook erg warm word bij normaal gebruik? (film kijken)

Heb verder ook een hoesje eromheen (zo een skin case), maar ook zonder word deze "warm"
Bij normaal gebruik wordt de MacBook bij niet bizar warm (Simpele apps als safari, mail, agenda, berichten, netflix, etc). Wanneer ik zwaardere activiteiten doe kan het laptopje zeker wel warm worden.

Kijk je een film gewoon via netflix? Of gaat het om een 4K film? Dat zal de MacBook zeker een stukje minder leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timvanh schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 10:19:
[...]

Bij normaal gebruik wordt de MacBook bij niet bizar warm (Simpele apps als safari, mail, agenda, berichten, netflix, etc). Wanneer ik zwaardere activiteiten doe kan het laptopje zeker wel warm worden.

Kijk je een film gewoon via netflix? Of gaat het om een 4K film? Dat zal de MacBook zeker een stukje minder leuk vinden.
Niet 4K alleen HD, maar merk wel dat deze warm wil worden. Misschien omdat ik ook wel meer programma's tegelijk open heb (Netflix, mail in de achtergrond en Safar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:31
Anoniem: 886251 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:00:
[...]

Niet 4K alleen HD, maar merk wel dat deze warm wil worden. Misschien omdat ik ook wel meer programma's tegelijk open heb (Netflix, mail in de achtergrond en Safar)
Gebruik je Safari of Chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MelvinW schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:01:
[...]

Gebruik je Safari of Chrome?
Verschilt, wel meer Chrome dan Safari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:31
Anoniem: 886251 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:41:
[...]

Verschilt, wel meer Chrome dan Safari
Je kunt beter Safari gebruiken. Chrome staat bekend om hoog CPU-verbruik op MacOS. Daar kan je MacBook inderdaad warm van worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timvanh
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-07 22:08
[...]

Je kan anders tijdens het warm worden van de machine eens kijken in het programma 'Activity Monitor', wellicht zorgt iets op de achtergrond voor een hoog verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:37
Herkent iemand het volgende probleem? Ik download een afbeelding standaard naar downloads, wanneer je daarna een documentje download naar een andere folder en daarna weer een afbeelding opslaat dan verdwijnt de afbeelding gewoon, staat niet in de folder waar de download naar toe moet. Letterlijk onvindbaar en alleen documenten worden nog gedownload naar de folders (onder documents).

[ Voor 45% gewijzigd door cbr600f4i op 25-01-2019 11:57 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
[...]

Bij deze website kan de Macbook makkelijk warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-07 21:49
Bestaat er voor Macbook ook een gratis app (zoals Ampere voor Android) waarmee je oa laadsnelheid kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:13
doggy1 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 12:13:
Bestaat er voor Macbook ook een gratis app (zoals Ampere voor Android) waarmee je oa laadsnelheid kan zien?
CoconutBattery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-07 21:49
Bedankt voor de tip, maar ik zie nergens de laadsnelheid.
Bij Ampere zie je dat wel
https://ampere.en.uptodown.com/android

Of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

styx1

prutser

Ben op zoek naar een usb-hub/adapter om zowel een macbook 12" 2017 op te laden als het aansluiten van een Asus MB16AC monitor.

Asus MB16AC monitor moet dus gevoed worden door een usb-c aansluiting.

Geen idee of het mogelijk is.

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miguelin
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:36
Bedankt voor de tip, maar ik zie nergens de laadsnelheid.
voorlaatste regel staat bij mij "charging with X Watts", is dat niet wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:42
https://www.onemorething....acbook-onzekere-toekomst/

De 12 inch gaat nu voor dumpprijzen weg. Hij kost bij Central Point nu nog net iets meer dan 1000 euro.
Wellicht dat er een vervanger gaat komen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
THE_BASE schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:46:
[...]

Zojuist even gebeld met Microfix Amsterdam: direct een kort en niet bepaald vriendelijk antwoord dat het 5 werkdagen duurt. Zo lang kan ik helaas niet zonder i.v.m. werk.

Ik doe er beter aan het op te laten halen door Apple wanneer we op vakantie gaan ter zijner tijd, volgens mij loopt het vervangingsprogramma nog wel even.
Hier ook 5-7 werkdagen bij Microfix Leiden, heb nu geen last van het toetsenbord, maar wil het graag laten vervangen.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:55
Jammer, maar was te verwachten. Vind de form-factor nog steeds geweldig, fanless is ideaal en voor de meeste taken is het 2017 model nog snel genoeg. Ook aan 1 poort erger ik me eigenlijk nooit. Maar met de introductie van de nieuwe Macbook Air en het pushen van de iPad Pro als laptop-vervanger (zeker icm met de nieuwe iPadOS) snap ik wel dat de 12" uit het assortiment wordt gehaald. Wie weet ooit nog een 12" met ARM processor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-06 21:54
Jammer als Apple met de 12 inch Macbook gaat stoppen. Mijn 12 inch gebruik ik eigenlijk alleen op vakantie en anders zelden tot nooit. Als ik hem gebruik heb ik wel iedere keer een 'wauw gevoel', het is en blijft een prachtig kleine machine. :)

Het toetsenbord ervaar ik als erg fijn, het typt goed en raak er snel weer aan gewend na een paar regels typpen . Wou ook wel als mijn iMac zo'n toetsenbord kon hebben, ja echt! :9

Door het toetsenbord, de vele problemen begrijp ik het wel. Echter, het fan-loze design en het gewicht is echt ideaal om mee te nemen op vakantie door zijn lage gewicht.

Zal ik nog een nieuwe kopen? Eigenlijk gekkenwerk want deze is nog als nieuw. 8)7
Afgelopen week nog een clean install van Mojave gedaan ter voorbereiding van mijn aankomende vakantie. Want ik weet bij god niet meer wat er allemaal op stond.

Eigenlijk gebruik ik alleen maar TunnelBlick en Coda 2 voor wat code te typen. Het is mijn eerste MacBook, maar zijn nog lang mij favoriet blijven!

De MacBook Air van mijn broertje met een standaard scherm en zonder force touch laat bij mij totaal geen wauw gevoel zien. Je moet echt duwen op de trackpad, bij mij kun je heel zachtjes tikken om een 'click' te doen. Volgens mij is dat geen force touch, maar weet niet exact hoe de naam is. Mijn trackpad is sowieso fijner werken vindt ik. :)

Afgelopen zondag bleef mijn rechter shift toets hangen, een beetje erop tikken en hij deed het weer. Iemand tips? Schoon blazen met de compressor een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-05-2021
Destijds bij mijn MacBook hielp blazen met een flesje perslucht van de Ac-Tion (klinkt net wat lekkerder haha) Dat valt nog te proberen maar zal inderdaad hetzelfde effect hebben als de compressor.

Inderdaad best jammer dat Apple stopt met de 12 inch MacBook maar ergens wel begrijpelijk het was heel veel geld voor heel weinig laptop. Zelf heb ik er een halfjaar gebruik van mogen maken maar helaas had ik toch fan nodig voor mijn taken.

Kwa design vondt ik dit wel de lekkerste om te zien :)

MacBook Pro - iMac (24 inch M1) - Apple watch Series 6 44mm - iPhone 11 Pro Max - iPad mini - iPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:13
De 12" MacBook 2017 is juist mijn enige computer, naast een Mac Mini onder de TV. De 12" gaat overal mee naar toe in mijn rugzak. Op de motor, in het vliegtuig, overal ter wereld. Jammer dat Apple gestopt is met de 12". Ik ben eigenlijk toe aan een nieuwe, en vind de 13" MBA te groot.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:17
Vroeger had je nog de 11,6 inch MacBook air.. helaas geen vervanger op handformaat... misschien dat men toch wil dat je overstapt op de iPad....

...

• rimave
  • Laatst online: 07:42
Ik vindt dit nog steeds 1 van de mooiere macs, maar kan hem alleen voor dumpprijzen in Duitsland vinden.
In Nederland vraagt men gewoon nog 1400 euro voor de m3/8gb/256gb met droge ogen.
Saturn Duitsland vraagt 899 voor dezelfde Macbook. Alleen heeft Duitsland qwertz keyboards.
Zijn de keyboard makkelijk te vervangen? Of de individuele keys?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Is een oude topic maar toch... zou deze MacBookje een ideale pentest machine? Gewoon kali erop zwieren of is deze niet krachtig genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:30
Ik ben in de markt voor een gebruikte 12” macbook als opvolger van de 2014 11” Air.

Klopt het dat ik met 1 USB c kabel in de MacBook (met een verloopkabel) de Mac kan opladen, scherm en toetsenbord aan sluit ?

Stel ik koop een BT toetsenbord kan de Mac dan uit slaapstand halen met een BT toetsenbord ?

De huidige air ligt de helft van de tijd aan een scherm met bedraad toetsenbord en die word wakker bij een druk op het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirJos
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-07 21:38
Afhankelijk van welke usb-c hub je kiest kun je daar je scherm bijvoorbeeld via HDMI op aansluiten en toetsenbord/muis via USB.

Voor jouw vraag over het uit de slaapstand halen zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT201834

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-07 21:03
Hi allen,

Heb een 12" early 2015. Nu dacht ik er aan een iPad Pro met toetsenbord te kopen, maar die heb ik eigenlijk al, want de 12 is een fijn apparaat voor onderweg en op schoot (wordt niet warm). De batterij loopt alleen achteruit en doet soms raar <15%..

Volgens CoconutBattery:
  • Aantal laadcycli: 1.042
  • Design capacity: 71,5%
Nu kan dat nog wel even mee tot het echt ernstig wordt, maar hebben er hier mensen ervaring met het vervangen van de batterij?

Amac vraagt EUR 310 (per mail opgevraagd, is de prijs inclusief verplicht nieuwe bodemplaat)
CardServices vraagt EUR 260 (volgens hun site, geen idee wat betreft bodemplaat)

Edit toevoeging:
CaptainMac vraagt EUR 190

[ Voor 8% gewijzigd door MacbookProx op 10-03-2020 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
MacbookProx schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:44:
Hi allen,

Heb een 12" early 2015. Nu dacht ik er aan een iPad Pro met toetsenbord te kopen, maar die heb ik eigenlijk al, want de 12 is een fijn apparaat voor onderweg en op schoot (wordt niet warm). De batterij loopt alleen achteruit en doet soms raar <15%..

Volgens CoconutBattery:
  • Aantal laadcycli: 1.042
  • Design capacity: 71,5%
Nu kan dat nog wel even mee tot het echt ernstig wordt, maar hebben er hier mensen ervaring met het vervangen van de batterij?

Amac vraagt EUR 310 (per mail opgevraagd, is de prijs inclusief verplicht nieuwe bodemplaat)
CardServices vraagt EUR 260 (volgens hun site, geen idee wat betreft bodemplaat)
Ik was laatst bij de Apple Store en die vragen 209 euro incl BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Ah kijk dank, dat is al redelijker dan die 310. CaptainMac krijg ik net binnen: 190 euro inclusief.

Heb jij de batterij laten vervangen GeforceAA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
MacbookProx schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:51:
Ah kijk dank, dat is al redelijker dan die 310. CaptainMac krijg ik net binnen: 190 euro inclusief.

Heb jij de batterij laten vervangen GeforceAA?
Ze doen het gratis want valt nog onder consumentenrecht. Hij was defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Oké, de mijne is uit 2015 (aankoop 2016) dus gratis zal het niet zijn vrees ik.

Weet iemand het verloop van de batterij? Als in: ik heb nu 70% over, kan hij dan nog dik een jaar mee voordat het 50% wordt of is dit eerder 30%? Oftewel: hoe lang kan deze batterij in mijn Macbook nog mee, ervaringen met Macbooks die al verder 'afgetakeld' zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-07 23:19
MacbookProx schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:58:
Oké, de mijne is uit 2015 (aankoop 2016) dus gratis zal het niet zijn vrees ik.

Weet iemand het verloop van de batterij? Als in: ik heb nu 70% over, kan hij dan nog dik een jaar mee voordat het 50% wordt of is dit eerder 30%? Oftewel: hoe lang kan deze batterij in mijn Macbook nog mee, ervaringen met Macbooks die al verder 'afgetakeld' zijn?
Bel CardServices even. Zijn uiterst vriendelijk en denken graag even met je mee. Als je de prijs van Apple zelf noemt kunnen ze er ook wel wat mee denk ik.

CaptainMac is geen erkende reparateur van Apple. Nu verwacht ik dat ze er prima een nieuwe accu in kunnen zetten maar die zal niet origineel zijn. Daar zit het grootste verschil, want je moet maar net geluk hebben dat ze een fatsoenlijke leverancier hebben. Zelf zou ik de gok niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:52

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Hoewel ik mijn 12 inch (2016) niet elke dag meer gebruikt, is en blijft het een fijn apparaat. Internetten, youtube, muziek, mailen en voor het typen van documenten is deze nog prima. Ik vraag mij wel af hoe groot de userbase op dit moment nog is en of jullie het 12 inch model bijvoorbeeld in de huidige line-up missen (I know, beetje niche product). Wie van jullie gebruikt deze nog regelmatig en voldoet deze in de basis nog?

PS: Uiteraard is dit bericht op de 12 inch getypt.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:59
Het is nog steeds mijn vaste laptop. Die ik eigenlijk voor alles gebruik (zowel werk als privé) en ook vervanger is van m’n iPad. Het blijft echt een fantastische laptopje voor mijn usecase. Retina scherm, usb-c (één kabel voor extern scherm en stroom), stil en heerlijk compact.

Moet wel zeggen dat het bij sommige zaken wat vervelend traag aanvoelt. Wel lastig of je dan nu moet gaat voor een nieuwe MacBook Air, wachten op een nieuwe kleine MacBook Pro (14”?). Of nog wat langer wachten op wellicht een opvolger met een ARM processor. Voor nu reken ik er wel op om hem binnen 1 jaar te vervangen. Dan heb ik er bijna 5 jaar mee gedaan. En met 4 jaar zit ik nu al aan een nieuw record.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Hier dus, sinds Early 2015 lichtste variant. Zie de post hier net boven over de batterij. Die is sinds afgelopen week teruggelopen naar 58% capaciteit. Het lijkt erop dat de standaard batterij de geest gaat geven.

Opties:
1: batterij vervangen (+- 200e)
2: 12" 2017 model i5 kopen (900e nieuw uit de doos)
3: iPad Pro 1 met nieuwe toetsenbord (1.100e)
4: Macbook Air of Pro (maar dan mis je dat lichte en de koele temperatuur van de 12", dus no go)

Iemand een heldere kijk?

Ik neig naar optie 2, zodat ik vervolgens weer een paar jaar meekan.
PS krijg vast ook vast nog ergens 250-300e o.i.d. voor de Early 2015 die dan weg gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door MacbookProx op 22-03-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Lekker voor optie 2 gaan idd :)

Ik heb de 2017 instapper en het is echt zo'n fijn ding, het complete plaatje klopt gewoon. Ik doe er vrijwel alles mee (tevens licht foto editing werk met foto's van de Sony A6400 maar geen grote batches..)

Voorlopig houd ik deze aan maar misschien gaat hij nog met de AMac garantie de 2e hands markt op maar denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ik kies voor optie 4, aangezien de Air ook licht is en gewoon beter is.
Zit je met optie 2 niet met het toetsenbord probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Heb in al die tijd weinig problemen gehad. Er was een tijdje dat de spatiebalk bleef hangen, maar na wat schoonmaak was dat opgelost. Volgens mij heeft het 2017 model 2de generatie toetsenbord.

Edit:

Even zitten kijken, maar inderdaad een Macbook 2017 is niet rationeel tov een Air 2020. Touch ID, veel sneller, beter toetsenbord, 720p grondcamera ipv 480p, 5.0 Bluetooth i.p.v. 4.2 voor AirPods, stereo speakers.. Daar kan een oudere Macbook 12" voor die 1.199e voor Air niet tegenop.

[ Voor 43% gewijzigd door MacbookProx op 22-03-2020 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
@MacbookProx Maar de 12" is wel véél lichter (0.92kg) dan een 2020 Air (1.29kg). Als regelmatige reiziger (maar nu even niet) toch wel belangrijk. Verder heeft de 12" geen Thunderbolt en dat mis ik toch wel.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Klopt en volgens mij geen koelfans. Of heeft de Air 2020 dat ook niet?
Voordeel van de 12" is wel dat hij daardoor gewoon koud blijft of schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Mijn Macbook 12" past in de sleeve van mijn oude 11" inch Macbook Air.. Collega van mij heeft een huidige Air maar dat formaat is echt een groot verschil..

Afijn, beiden fijne apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40
Vandaag heerlijk Netfilx Formula 1 gekeken op de MacBook 12.
Geluid via Airplay naar de HomePod wat een heerlijke machine. :)
Kan nog prima mee in 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand ervaringen met deze Apple Leather Case?

https://maxict.nl/apple-m...notebooktas-p8592581.html

Het is na 4 jaar wel tijd voor een nieuwe hoes, en de prijs is nu hier en daar bijna 50% lager dan officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@THE_BASE Voor zover ik weet gaan ze erg stroef er in, het leer moet dus echt nog rekken.

Op Youtube staan wel wat reviews, al dan niet voor de Air of Pro

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-07 10:44
THE_BASE schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:39:

Het is na 4 jaar wel tijd voor een nieuwe hoes, en de prijs is nu hier en daar bijna 50% lager dan officieel.
Hier staat een uitgebreide review: https://www.iculture.nl/r...leeve-macbook-pro-review/

Ik heb zelfs sinds een kleine week een MacBook 12" en heb deze sleeve gekocht voor €37,84 bij Amazon.de. Is behoorlijk stevig en sluit perfect aan op de MacBook 12".
https://incase.com/produc...h-woolenex-for-macbook-12

[ Voor 5% gewijzigd door Ralfie165 op 14-05-2020 13:00 . Reden: Link naar Incase sleeve was foetsie ]

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:10
THE_BASE schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 08:39:

let wel even op dit:

https://tweakers.net/shop...ict-b-punt-v/shopreviews/

voordat je daar besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Oeps, ik wilde daar niet bestellen, was als voorbeeld. Maar bedankt!

Bestellen doe ik op Amazon, alleen was 'ie gisteren voordeliger dan vandaag. Dus even afwachten of de prijs nog zakt, dan is het wel interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ralfie165 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:33:
[...]

Ik heb zelfs sinds een kleine week een MacBook 12" en heb deze sleeve gekocht voor €37,84 bij Amazon.de. Is behoorlijk stevig en sluit perfect aan op de MacBook 12".
https://incase.com/produc...h-woolenex-for-macbook-12
Zo'n lage prijs zie ik overigens niet terug in Tweakers Pricewatch prijshistorie:

pricewatch: Apple Leather Sleeve for 12-inch MacBook - Black Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfie165
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-07 10:44
THE_BASE schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:13:
[...]

Zo'n lage prijs zie ik overigens niet terug in Tweakers Pricewatch prijshistorie:

pricewatch: Apple Leather Sleeve for 12-inch MacBook - Black Zwart
Die prijs geldt voor de Incase ICON sleeve (€ 37,84). Ik heb de Apple leather sleeve nooit gehad. In mijn ogen biedt deze te weinig bescherming tegen bijvoorbeeld een val.

 iPhone 14 |  iPad Pro 12,9" 2018 |  Mac mini M2 Pro |  Apple TV 4K | Live PVOutput 3.770 kW W-NW 276°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ralfie165 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 15:34:
[...]

Die prijs geldt voor de Incase ICON sleeve (€ 37,84). Ik heb de Apple leather sleeve nooit gehad. In mijn ogen biedt deze te weinig bescherming tegen bijvoorbeeld een val.
Ah, mijn excuses. Niet goed gelezen, ik ga even verder speuren. Dank voor je snelle respons.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royba
Zo inmiddels weer terug in dit topic. 2 jaar geleden besloten om voor mijn opleiding de 2017 12 inch te verkopen en er een 2017 Pro 15 inch voor terug te kopen. Nu ben ik inmiddels afgestudeerd en ben ik aan het werk. Nu ga ik als ICT beheerder veel plekken bezoeken en kijk veel mee via teamviewer. De 15 inch pro was hier simpel weg te lomp voor om dit op iedere plek te kunnen doen dus ben ik weer wat wezen rondkijken op marktplaats. Toevallig liep ik tegen een base model early 2016 machine aan die vervaagde toetsen had maar voor de rest nog smetteloos was... Geen moment getwijfeld en het ding opgehaald. Inmiddels heb ik de vervaagde keycaps vervangen voor nieuwe exemplaren dus ziet hij er weer toonbaar uit.

De 15 inch pro houd ik voorlopig maar dit word mijn nieuwe werkcomputer en ben er stiekem al best blij mee. Heerlijk snelle machine voor de basic taken die ik denk te gaan doen. Vergeleken m'n vorige 12 inch Macbook die uitgerust was met een i7Y processor en 16GB ram is dit eventjes aanzien hoe deze zich gaat houden.

Dus weer terug van weggeweest... Wel een klusje om die keycaps netjes met beleid te verwisselen maar voor een beetje tweaker prima te doen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9_9Zx5-03dRdPijdJ_TrfdWXJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/somMa8rK7wSY94MHzUwflMpm.jpg?f=fotoalbum_large

MacBook Pro - iMac (24 inch M1) - Apple watch Series 6 44mm - iPhone 11 Pro Max - iPad mini - iPods

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
@Royba Leuk! Heeft de verkoper nog aangegeven hoe dit zo gebeurd kan zijn? Zo erg heb ik dit echt nog nooit gezien op MacBooks. Nepnagels? En wat heb je er voor betaald in die staat? Keycaps koop je tegenwoordig op AliExpress voor weinig.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royba
@Napsju Heb jij de 12 inch nog? Meende dat wij vrijwel tegelijk de MacBook destijds hadden. Heb deze MacBook van een dame overgenomen dus zocht het ook in dezelfde hoek als jou "Nep nagels" dat lijkt me ook de enigste verklaring.. De MacBook is overgenomen voor €400 hier had ik gerekend op een nieuwe topcase maar ik kan blind typen dus zag er geen probleem van in. De keycaps had een collega voor mij besteld hier in NL dus vermoed dat het geen AliExpress is geweest. Verder ga ik hier op proberen te werken en tot het Apple ARM tijdperk te proberen overbruggen. Het is de planning om één van de MacBooks van de hand te doen omdat ik hier ook een 21,5 iMac heb staan. De 15 inch is op het moment van spreken nog het meeste waard dus vermoed dat deze het veld gaat ruimen. Maar ja zoals ik hierboven al beschreef ga ik eerst even kijken of ik dat 'Comfortabel' een jaartje kan overbruggen met deze 12 inch MacBook aangezien ik bij mijn vorige 12 inch duidelijk kracht te kort kwam voor de virtualisatie maar daar heb ik nu niets meer mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
@Royba Jazeker. Ik zit dit er nu op te typen. 12" 1,3GHz i5 512GB 8GB uit 2017 hier. Bevalt me nog uitstekend, en ook ik wacht op een nieuwe met ARM processor. €400 lijkt mij een prima prijs. Goed gedaan!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
En benieuwd hoe Big Sur op de MacBook draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royba
Inmiddels mijn MacBook Pro 15 inch verkocht. Weg gedaan omdat ik deze toch niet meer voor de toepassingen ga gebruiken die ik ooit gebruikte. Zoals @Ronvgs aangeeft ben ik ook benieuwd hoe Big Sur op deze Mac gaat draaien aangezien dit mijn eigen primaire werk mac zal zijn die ik voor Apple support op locatie ga gebruiken en officieel ondersteund word door Apple's Big Sur. Ik zit nog wel te twijfelen om een partitie te maken om te kijken hoe Big Sur gaat draaien... Alhoewel ik ook denk dat de tijd het wel zal leren. Naast deze MacBook gebruik ik een 2012 21,5 iMac die straks de DosDude1 Patch zal gaan draaien. Dus ben benieuwd hoe deze 'overbrug Mac' zich gaat houden tot ARM er is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
Mijn MB 12" 2017 met Kaby Lake had op Catalina moeite met het aansturen van een Dell U4919DW op resolutie 5120*1440. Tot mijn verbazing werkt het wél op Big Sur!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Gqh8gbKz5nW0zHYWiv-RLMFm-0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/raCDdfXT9WlrvZ4VYYyKf2sv.png?f=user_large

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
@Napsju hoe is de verdere indruk?
Opstarten ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ronvgs schreef op zondag 20 september 2020 @ 10:01:
@Napsju hoe is de verdere indruk?
Opstarten ed.
Opstarten gaat vlot. Verdere indrukken natuurlijk hier, niet specifiek op de 12": [macOS Big Sur Beta] Ervaringen & Discussie

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe Big Sur zich gedraagt op een 12” 2017. Ben nog altijd behoorlijk tevreden over de machientjes, is lekker vlot voor wat ik er mee doe. Als er een ARM-versie komt zal ik ook niet lang na hoeven denken weer zo’n model te nemen.

Als Big Sur uitkomt heb ik wel besloten een Clean Install te doen, even een lekkere frisse installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
@THE_BASE ben precies hetzelfde van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royba
Ben zeer benieuwd hoe dit gaat draaien ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5EZiN-O_uRoljfkEwhLCmXAeu4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSwpPsSGmAcYXgKTo2nmhESU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royba
Big Sur een poosje laten draaien op de MacBook maar liep toch in de dagelijkse werkzaamheden tegen de traagheid aan van voornamelijk teamviewer. Zoals ik eerder beschreef heb ik besloten de 15 inch MacBook Pro van de hand te doen en de 12 inch te houden. Echter heb ik deze beiden verkocht dus ik ben weer 12 inch MacBook af. Kwa design blijf het echt een van m'n favorieten maar via mijn job heb ik een 13 inch MacBook Pro gekregen van 2012 dus werd de 12 inch MacBook overbodig. Overigens heb ik de 12 inch MacBook verkocht aan een kameraad van mij die er zeer tevreden over is... echter miste ik privé toch wel een MacBook naast mijn iMac omdat ik toch geregeld op pad ben heb ik een MacBook Air aangeschaft eens kijken hoe dat bevalt het is een 2013 draaiend op Big Sur maar het voelt allemaal relatief smooth aan.

Mocht er een nieuwe MacBook 12 op de markt komen dan ben ik zeker geïnteresseerd maar ik denk dat de huidige M1 MacBook Air de spirituele opvolger is van de deze machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Voordat ik mijn 13” MBP 2017 had, had ik een 12” MB 2015. Ik deed hem eigenlijk van de hand omdat er wat tussen het scherm was gekomen (stukje glas weg waar de de tekst MacBook op stond). Daar stoorde ik me aan. Nu stoor ik me soms aan de fans van mijn 13” MBP 2017, maar hij is wel een stukje sneller. Als ik nu een MacBook zou kopen dan zou ik voor de nieuwste Air gaan (fanless design).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Onlangs mijn 15" MBP 2015 verkocht (gezien het hebben van nog een redelijke waarde) en als tussenstap een 12" base MB 2016 gekocht (redelijk koopje voor 360 euro). Nu is het voor mij wachten op de nieuwe ARM machines in het 15" (of volgens de geruchten 16") segment.
Heb de MB nog niet geupdate naar BigSur, loopt nog op Catalina en ben er eigenlijk ontzettend tevreden over. Blijft voor mij een gigantische meerwaarde hebben tov een iPad die kwa prijs in dezelfde range zit. Denk dat ik deze dan ook zo lang mogelijk ernaast houd voor het bank hangen / de vakanties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nog steeds erg blij met m'n MacBook 12", maar inmiddels laat het toetsenbord het hier en daar afweten.

Het grootste probleem zit hem in de toets 'S'. Ik heb deze losgehaald en schoon geblazen. Hielp niet, de toets zit lager en de onderkant van de toets heeft helemaal geen travel meer. De bovenkant in mindere mate, je moet echt precies in het midden drukken.

Ik heb het vlindertje van een andere toets verwisseld, maar probleem blijft. Ook zonder toets werkt het prima, lijkt dus aan de toets te liggen. Iemand een idee hoe ik dit met het oude beestje kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
Heb hetzelfde met de spatiebalk en de “e”. Bloedirritant. Een 2015 model overigens.

Begreep ook dat deze niet de komende MacOS gaat krijgen.. Dan ga ik wel echt naar vervanging kijken voor dit mooie beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
THE_BASE schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 22:07:
Nog steeds erg blij met m'n MacBook 12", maar inmiddels laat het toetsenbord het hier en daar afweten.

Het grootste probleem zit hem in de toets 'S'. Ik heb deze losgehaald en schoon geblazen. Hielp niet, de toets zit lager en de onderkant van de toets heeft helemaal geen travel meer. De bovenkant in mindere mate, je moet echt precies in het midden drukken.

Ik heb het vlindertje van een andere toets verwisseld, maar probleem blijft. Ook zonder toets werkt het prima, lijkt dus aan de toets te liggen. Iemand een idee hoe ik dit met het oude beestje kan oplossen?
Hier ook problemen, af en toe met lucht spuiten.
Volgens mij valt ons model wel onder een terugroep actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mars18 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:12:
[...]

Hier ook problemen, af en toe met lucht spuiten.
Volgens mij valt ons model wel onder een terugroep actie?
Klopt, tot 4 jaar na aankoopdatum. Ik dacht: heb geen zin die MacBook zo lang te missen (was toen bijna 2 weken) en had weinig last.

Zal ze eens bellen morgen of er een betaalbare oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-07 22:06
Standaard oplossing van Apple is een nieuwe top erop. Dat kost je waarschijnlijk meer dan dat ding waard is. Hier een paar jaar terug onder garantie nog vervangen, maar probleem is momenteel weer net zo hard terug.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
cornelisprul schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:21:
Standaard oplossing van Apple is een nieuwe top erop. Dat kost je waarschijnlijk meer dan dat ding waard is. Hier een paar jaar terug onder garantie nog vervangen, maar probleem is momenteel weer net zo hard terug.
Triest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Hier voor het gebruik onderweg en bij de vriendin een 2017 model van dit prachtige apparaat gekocht. Komt morgen binnen als het goed is.

Gaat gebruikt worden voor tekst, lichte fotobewerking en (cloud)gaming. Heel benieuwd naar het apparaat!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 06:35:
Hier voor het gebruik onderweg en bij de vriendin een 2017 model van dit prachtige apparaat gekocht. Komt morgen binnen als het goed is.

Gaat gebruikt worden voor tekst, lichte fotobewerking en (cloud)gaming. Heel benieuwd naar het apparaat!
En? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Begonnen met het 2016 model (base) helemaal op te frissen nadat 'ie een half jaar heeft uitgestaan. De OS updates zijn -echt- wel pijnlijk langzaam te noemen (volgens mij is dit 11.2 naar 11.6). Na ruim 45 minuten wachten zijn we nog steeds niet met de installatie begonnen (ongeveer 10 minuten resterend). _/-\o_ Na de OS update ga ik 'em ook leegmaken.

Deze gaat naar de ouders toe die op dit moment alleen een iPad hebben maar af en toe tegen website quirks oplopen in Safari op iPadOS, dus echt veel power is er niet nodig. Echter...ik ben benieuwd hoe dit apparaat ooit nog Mac OS Monterey 'goed' gaat draaien. We gaan het zien. Ik ben blij dat ik inmiddels al een tijdje op de MacBook Pro M1 werk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Anoniem: 363533 schreef op zondag 19 september 2021 @ 19:22:
Begonnen met het 2016 model (base) helemaal op te frissen nadat 'ie een half jaar heeft uitgestaan. De OS updates zijn -echt- wel pijnlijk langzaam te noemen (volgens mij is dit 11.2 naar 11.6). Na ruim 45 minuten wachten zijn we nog steeds niet met de installatie begonnen (ongeveer 10 minuten resterend). _/-\o_ Na de OS update ga ik 'em ook leegmaken.

Deze gaat naar de ouders toe die op dit moment alleen een iPad hebben maar af en toe tegen website quirks oplopen in Safari op iPadOS, dus echt veel power is er niet nodig. Echter...ik ben benieuwd hoe dit apparaat ooit nog Mac OS Monterey 'goed' gaat draaien. We gaan het zien. Ik ben blij dat ik inmiddels al een tijdje op de MacBook Pro M1 werk. :)
Ik snap die laatste opmerking echt niet zo goed. Mijn 12” uit 2016 draait nog als een zonnetje op macOS Monterey. Het is maar net wat je gewend bent. Natuurlijk, naast een M1 is het minder, maar als je enkel op een 12” werkt en basistaken doet is het een prima ding. Ik ben na 5 jaar nog elke dag blij met het formaat en zijn power. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-07 20:22
THE_BASE schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 22:50:
[...]

Ik snap die laatste opmerking echt niet zo goed. Mijn 12” uit 2016 draait nog als een zonnetje op macOS Monterey. Het is maar net wat je gewend bent. Natuurlijk, naast een M1 is het minder, maar als je enkel op een 12” werkt en basistaken doet is het een prima ding. Ik ben na 5 jaar nog elke dag blij met het formaat en zijn power. :)
Kennis van mij heeft ook het 2016 model, erg prettig werken 12" inch in zo'n formfactor. Ik ben zelf opzoek naar een 12" uit 2016/17, hoop er binnenkort een op de kop te kunnen tikken. Gewoon een heel fijn, handzaam apparaat dat erg makkelijk onderweg mee te nemen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
mprkooij schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:09:
[...]

Kennis van mij heeft ook het 2016 model, erg prettig werken 12" inch in zo'n formfactor. Ik ben zelf opzoek naar een 12" uit 2016/17, hoop er binnenkort een op de kop te kunnen tikken. Gewoon een heel fijn, handzaam apparaat dat erg makkelijk onderweg mee te nemen is.
Helemaal eens, formfactor is voor mij, ook al is het het alleen thuisgebruik, erg belangrijk. De MacBook Air M1 is 33% zwaarder en breder. Toch minder fijn op de bank in mijn optiek.

Ik denk dat Apple een topper heeft als er een nieuwe MacBook 12” komt met M1, TouchID en FaceTime HD. Voor mij een no brainer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-07 20:22
THE_BASE schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:22:
[...]

Helemaal eens, formfactor is voor mij, ook al is het het alleen thuisgebruik, erg belangrijk. De MacBook Air M1 is 33% zwaarder en breder. Toch minder fijn op de bank in mijn optiek.

Ik denk dat Apple een topper heeft als er een nieuwe MacBook 12” komt met M1, TouchID en FaceTime HD. Voor mij een no brainer. :)
Hoop op hetzelfde, een 12" met M1. Vandaag een MacBook 12" Goud Early 2016 op de kop getikt voor 250,-. Heeft even geduurd, maar hij is spik spliter nieuw, alleen de oplaadkabel is aan gort vertelde de verkoper. Heb nog wat USB C kabels liggen dus dat moet geen probleem zijn.

Batterij heeft 201 Laadcycli.
M3 1,1 Ghz.
256GB SSD.

Heel mooie prijs, enige concessie: het is een NL keyboard i.p.v. de US layout die ik gewend ben, maar goed dit is toch een prachtige deal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
mprkooij schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:27:
[...]

Hoop op hetzelfde, een 12" met M1. Vandaag een MacBook 12" Goud Early 2016 op de kop getikt voor 250,-. Heeft even geduurd, maar hij is spik spliter nieuw, alleen de oplaadkabel is aan gort vertelde de verkoper. Heb nog wat USB C kabels liggen dus dat moet geen probleem zijn.

Batterij heeft 201 Laadcycli.
M3 1,1 Ghz.
256GB SSD.

Heel mooie prijs, enige concessie: het is een NL keyboard i.p.v. de US layout die ik gewend ben, maar goed dit is toch een prachtige deal?
Helemaal mee eens, voor die prijs zou ik mijn MacBook 12” uit 2016 in elk geval niet verkopen.

Veel plezier ervan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-07 15:19
Ik ben ook terug van weggeweest in dit topic.

In 2015 en 2016 heb ik een MacBook gehad. Was toen echt weg van de vormfactor en het design.
Nu ze tweedehands voor een goede prijs te vinden zijn, heb ik er eentje van 2017 op de kop getikt.
Wilde graag nog blijven updaten de komende twee jaar.

Ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt qua snelheid. Natuurlijk niet zo snel als een MacBook met M1.
Maar in vergelijk met mijn MacBook Pro i5 (2018) gaat het prima.

Rationeel gezien slaat deze aankoop nergens op, maar kon het niet laten O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Een vraag over het gebruik van de MacBook 12 (2016) met een 27" Apple Thunderbolt Display (2010-2016).

Hoe connecten we die twee?

De MacBook heeft Displayport 1.2 en het display heeft thunderbolt 2. Van wat ik begrijp kun je niet een thunderbolt 2 naar 3 adapter gebruiken, omdat deze standaard niet door de 12" wordt ondersteund.

Maar hoe doen we het dan? Ik heb me rot gegoogled, maar nergens vind ik ervaringen specifiek met de 12" MacBook en het Thunderbolt Display, alleen voor alle andere Macs.

FYI ik ben op zoek naar een extern scherm, en iets goedkoops én van Apple heeft mijn voorkeur.
De twee opties zijn dan dus de 27" Cinema Display en het 27" Thunderbolt Display. Qua uiterlijk identiek. Echter de tweede heeft een betere iSight camera, meer inputs, etc. Dus die heeft mijn voorkeur. Maar misschien ben ik beter af met de eerste aangezien die eenvoudig verbonden kan worden met m'n MacBook via usb c naar DVI...

Ideeën?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• perroire101
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-06 14:40
Ik draai al een tijdje Windows op mijn Macbook 12 inch 2017 (i5 model, 8GB geheugen), via bootcamp. Dit is veel bruikbaarder dan MacOS op deze machine, omdat MacOS onbruikbaar traag werkt op zo'n ouwe machine.

Installeer Windows 10, run een 'debloater' om dingen als Cortana uit te zetten, installeer de Mac Touchpad driver voor Windows (https://github.com/imbushuo/mac-precision-touchpad), en je hebt een computer die als nieuw aandoet! Applicaties started in een second op, in plaats van de 5 seconden die het duurt in MacOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Póg mo Thóin schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:49:
Een vraag over het gebruik van de MacBook 12 (2016) met een 27" Apple Thunderbolt Display (2010-2016).

Hoe connecten we die twee?

De MacBook heeft Displayport 1.2 en het display heeft thunderbolt 2. Van wat ik begrijp kun je niet een thunderbolt 2 naar 3 adapter gebruiken, omdat deze standaard niet door de 12" wordt ondersteund.

Maar hoe doen we het dan? Ik heb me rot gegoogled, maar nergens vind ik ervaringen specifiek met de 12" MacBook en het Thunderbolt Display, alleen voor alle andere Macs.

FYI ik ben op zoek naar een extern scherm, en iets goedkoops én van Apple heeft mijn voorkeur.
De twee opties zijn dan dus de 27" Cinema Display en het 27" Thunderbolt Display. Qua uiterlijk identiek. Echter de tweede heeft een betere iSight camera, meer inputs, etc. Dus die heeft mijn voorkeur. Maar misschien ben ik beter af met de eerste aangezien die eenvoudig verbonden kan worden met m'n MacBook via usb c naar DVI...

Ideeën?
Een Thunderbolt Display gaat niet werken. De 12" MacBook levert het benodigde signaal niet.

Een Cinema Display werkt wel, daarvoor heb je een verloopje nodig dat aan de ene kant male usb-c heeft en aan de andere kant female mini-displayport, bijvoorbeeld zoiets: https://www.onlinekabelsh...r-4k-60-hz-wit-0-10-meter.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Canaria schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 19:01:
[...]

Een Thunderbolt Display gaat niet werken. De 12" MacBook levert het benodigde signaal niet.

Een Cinema Display werkt wel, daarvoor heb je een verloopje nodig dat aan de ene kant male usb-c heeft en aan de andere kant female mini-displayport, bijvoorbeeld zoiets: https://www.onlinekabelsh...r-4k-60-hz-wit-0-10-meter.
Bedankt! Inderdaad, tot die conclusie ben ik uiteindelijk ook gekomen. Soit, goedkoper en makkelijker, dus eigenlijk gewoon win/win.
perroire101 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:59:
Ik draai al een tijdje Windows op mijn Macbook 12 inch 2017 (i5 model, 8GB geheugen), via bootcamp. Dit is veel bruikbaarder dan MacOS op deze machine, omdat MacOS onbruikbaar traag werkt op zo'n ouwe machine.

Installeer Windows 10, run een 'debloater' om dingen als Cortana uit te zetten, installeer de Mac Touchpad driver voor Windows (https://github.com/imbushuo/mac-precision-touchpad), en je hebt een computer die als nieuw aandoet! Applicaties started in een second op, in plaats van de 5 seconden die het duurt in MacOS.
Ik heb niet eens een i5, maar gelukkig is mijn machine niet onbruikbaar langzaam geworden. Daarnaast heb ik een Mac in de eerste plaats voor MacOS :)
wel zal ik het komende jaar switchen naar een M2 MBA voor batterijduur, prestaties, Ventura, webcam, etc

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste