Jammer als Apple met de 12 inch Macbook gaat stoppen. Mijn 12 inch gebruik ik eigenlijk alleen op vakantie en anders zelden tot nooit. Als ik hem gebruik heb ik wel iedere keer een 'wauw gevoel', het is en blijft een prachtig kleine machine.
Het toetsenbord ervaar ik als erg fijn, het typt goed en raak er snel weer aan gewend na een paar regels typpen . Wou ook wel als mijn iMac zo'n toetsenbord kon hebben, ja echt!
Door het toetsenbord, de vele problemen begrijp ik het wel. Echter, het fan-loze design en het gewicht is echt ideaal om mee te nemen op vakantie door zijn lage gewicht.
Zal ik nog een nieuwe kopen? Eigenlijk gekkenwerk want deze is nog als nieuw.
Afgelopen week nog een clean install van Mojave gedaan ter voorbereiding van mijn aankomende vakantie. Want ik weet bij god niet meer wat er allemaal op stond.
Eigenlijk gebruik ik alleen maar TunnelBlick en Coda 2 voor wat code te typen. Het is mijn eerste MacBook, maar zijn nog lang mij favoriet blijven!
De MacBook Air van mijn broertje met een standaard scherm en zonder force touch laat bij mij totaal geen wauw gevoel zien. Je moet echt duwen op de trackpad, bij mij kun je heel zachtjes tikken om een 'click' te doen. Volgens mij is dat geen force touch, maar weet niet exact hoe de naam is. Mijn trackpad is sowieso fijner werken vindt ik.
Afgelopen zondag bleef mijn rechter shift toets hangen, een beetje erop tikken en hij deed het weer. Iemand tips? Schoon blazen met de compressor een idee?