Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Hennep
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-03 13:04
Ik vind hem erg mooi, maar heb sinds begin november een rMBP dus vervangen is in mijn ogen onzin. Ik denk dat Apple USB-C hiermee goed in de markt zet (al had ik liever twee poorten gezien).

[ Voor 3% gewijzigd door Sir Hennep op 16-03-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:38
Sir Hennep schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:16:
Ik vind hem erg mooi, maar heb sinds begin november een rMBP dus vervangen is in mijn ogen onzin. Ik denk dat Apple USB-C hiermee goed in de markt zet (al had ik liever twee poorten gezien).
Het feit dat Apple haar ego aan de kant zet voor een internationale standaard, zegt mij dat het echt wat kan gaan worden. Nadeeltje is natuurlijk dat de verloopjes 89 euro per stuk kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerrixbe
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-02 18:53
Nadeel? Ik vind dit gewoon niet kunnen. Ikzelf zit nog met een rMBP van late 2013 en heb hier al poorten te weinig. 2xUSB vind ik echt al heel miniem op een laptop. Nu ik trek mijn plan wel maar hoe meer poorten hoe liever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 09:35

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

en daarom is dit dan ook geen laptop voor jou. Deze laptop is voor gebruikers met andere eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Bigg Balls schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:53:
en daarom is dit dan ook geen laptop voor jou. Deze laptop is voor gebruikers met andere eisen.
Inderdaad, voor mij zou het bijvoorbeeld prima kunnen. Onderweg gebruik ik mijn MacBook nu met een bluetooth muis en headset. Als ik thuis ben plug ik Mini-DisplayPort en USB in, dat kan dan mooi met 1 kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het is zeker een hele mooie machine, maar als ik heel eerlijk ben kan ik deze prijs niet rechtvaardigen. Ik ben in de markt voor een thin and light, maar voor mijn gebruik zou ik prima met de Asus Zenbook UX305 uit de voeten kunnen. Ik ben zowel Windows als Mac gebruiker, maar ik zie op het scherm na echt geen reden om 800 euro meer voor deze Apple uit te geven. Hoe mooi ik hem ook vind.

Als ik een retina MBP zou hebben, zou ik hem in ieder geval niet ruilen voor deze machine.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Bigg Balls schreef op maandag 16 maart 2015 @ 13:53:
Ik vraag me dus af wat voor gebruiker Apple in gedachten heeft. De enkele USB-C poort en de Core M zegt dat het niet om de poweruser gaat maar de 8 Gb RAM is dan wel weer 'poweruser stuff'

En die 300 euro voor 0.1HGHz hoger kloksnelheid een grotere SSD...

Deze laptop gaat een mooie machine zijn voor mensen die een ruim budget hebben en weinig eisen hebben(de high-end office user) alleen had apple het ding voor hun goedkoper kunnen maken met 4 Gb RAM op het basismodel zonder dat ze er iets van zouden merken(je moet gaan gamen of VM's draaien om tegewoordig 8 Gb nodig te hebben en daar is deze laptop niet voor bedoelt) en de iets meer eisende gebruiker had een reden extra gehad om voor het topmodel te gaan. Het is wel weer heel mooi dat ze nu een niet-pro macbook hebben met een goed scherm, dat was altijd een groot nadeel van de Air.

En geen MacSafe meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:30

RnB

Ik had deze al in een ander topic geplaatst, maar deze informatie is hier ook wel op zijn plek:

Ik ben ook zeer gecharmeerd van de nieuwe MacBook, maar ik twijfel enorm over de Core M die erin zit.

De MacBook zal zeker snappy aanvoelen door de 8GB werkgeheugen en de SSD, maar ik vraag me of of ie ook net zo snappy aanvoelt bij wat zwaardere taken (realtime encoding van films met Beamer, licht Photoshop werk, Office pakket).

Ik wacht met smart op de eerste reviews en zal dan nog een blik werpen erop. Ik denk dat ik met mijn rMBP 15'' een veel te zware machine heb voor mijn taken, maar ik ben een ongeduldig type en zal me ergeren aan de kleinste vertragingen in het OS.

Wat ik 90% van de tijd doe:
  • Browsen op het web
  • Mail
  • Spotify
  • Office
Sporadisch:
  • Games
  • Films streamen naar mijn aTV
  • Photoshop
  • VM van Windows 8.1 draaien
Ik kan bijna met zekerheid zeggen dat ik de sporadische taken niet lekker zal kunnen uitvoeren op de MacBook, dus dat is een minpunt. Maar de formfactor maakt de MacBook wel aantrekkelijk.

Hier trouwens een review over de Core M die (schijnbaar) in de basis MacBook gebruikt gaat worden:
The Lenovo Yoga 3 Pro scored 29.33 GOPS. We compare that with the Yoga 3 Pro’s strongest and most direct competitor, which is the Dell XPS 13.

That notebook earned a grade of 38.79 GOPS. The XPS 13 is spearheaded by a significantly more powerful Intel Core i5-4200U chip, which was also present in last year’s Yoga 2 Pro.

Moving on, we next tested the Core M 5Y70 CPU in the Yoga 3 Pro using 7-Zip. The Yoga 2 Pro scored 7,080, and the Dell XPS 13 is neck and neck with it at 7,079. The Yoga 3 Pro’s Core M CPU was far behind, however, with a grade of 5,347.

In Geekbench, the Lenovo Yoga 3 Pro earned a single-core score of 2,453, and a multi-core mark of 4,267. We didn’t use Geekbench when we reviewed the Yoga 2 Pro and Dell XPS 13, but we did use it with Lenovo’s Z40 notebook, which has the same Core i5-4200U processor that the 13 and the Yoga 2 Pro have. The Z40 earned a multi-core score of 4,628.

The Intel Core M 5Y70 is clearly not built for strenuous workloads. If you keep multi-tasking under control, though, it should at least make for a passable computing experience.
Als ik dat vergelijk met GeekBench resultaten van mijn huidige (en oude) systemen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/m9Gf9cPeQwHQrtmde90THfnO/thumb.png

Presteert de Core M niet erg slecht, maar het is ook geen hoogvlieger. Dat was natuurlijk te verwachten.

Nog een leuke link:
There are a large number of variables beyond the CPU itself that can impact on benchmark scores, so the score should be viewed as a ballpark rather than an exact measure, but it does reinforce my view that this is a machine for the typical base-level MacBook Air customer. If you want to do anything more demanding than writing and Internet use, this is probably not the MacBook you’re looking for.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Denk dat ze dit niet doen om dezelfde reden dat er geen MagSafe-variant op de iDevices zit. Je laad het apparaat niet op als je het gebruikt, want de accu houdt het lang genoeg uit voor een hele werkdag, dan is een MagSafe adapter niet nodig.

Zelf vind ik het ook jammer maar zo'n gedachtegang kan ik me best voorstellen, vanuit Apple gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-05 23:15

Quakie

quakelen

Ik ben zelf wild van de spacy grey variant, maar toch wacht ik rustig af totdat het standaard wordt op alle varianten. Dat kan je wel aanvoelen dat de toekomstige pro machines ook in deze drie kleuren komen.

Mijn redenen waarom ik niet tot aanschaf over ga:

1. Te prijzig voor wat je krijgt qua performance

2. Feitelijk scherm oppervlakte staat gelijk aan 1152*720.
Nu kan ik prima uit de voeten met huidige retina scherm formaat en oppervlakte van 1280*800. Echter wil ik dit toch liever default groter hebben dan kleiner. En met default bedoel ik native en niet via up sampling, hoe goed dat ook mag zijn.

3.Gebruik zelf ook niet al te veel poorten, maar wel super vaak de SD Card slot.
Bij mij zit er sowieso standaard een jetdrive in voor mijn CloudStation lokatie (Synology cloud software), maar ook mijn SD card lees ik zo snel en gemakkelijk uit.Apple's SC Card is lekker snel want haal gewoon max SD snelheden (90MB). En nee ga dit niet via een verloop stekker a 89 euro doen plus SD CARD reader.

Kortom zou een volgende retina pro (ik vermoed in een 14 inch variant) met een paar usb 3.1 aansluitingen en een SD card poort komen, dan kan ik mijzelf niet weerhouden om mijn credit card te pakken. Hopelijk is dollar - euro verhaal ook wat gunstiger voor ons en tik 200 euro minder af dan nu ;)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Quakie schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:43:
Kortom zou een volgende retina pro (ik vermoed in een 14 inch variant) met een paar usb 3.1 aansluitingen en een SD card poort komen, dan kan ik mijzelf niet weerhouden om mijn credit card te pakken. Hopelijk is dollar - euro verhaal ook wat gunstiger voor ons en tik 200 euro minder af dan nu ;)
Mag ik vragen waarom je vermoedt dat er een 14" variant komt? Puur omdat ze nu ook een inch afwijken?

Volgens mij is de reden dat ze 12" gedaan hebben omdat het scherm dan precies zo breed is als het toetsenbord, voor 14" kan ik niet zo een logische reden bedenken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Het is maar hoe je er naar kijkt. Er kon ook volwaardige toetsenbord in een 11 inch Air.

Ergens zie ik Apple hetzelfde doen als in het verleden. Volgende keer komt er een 14 inch versie boven te staan om vervolgens jaar later twee lijnen samen te voegen. Dan is het waarschijnlijk technisch mogelijk om performance in een dunner jasje te stoppen.
Zoals gezegd, ik vermoed het (en zie ik graag een 14 inch versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Om beetje een idee te krijgen, want je kunt het uiteraard niet 1 op 1 vergelijken.

Lenovo yoga gebruikt ook een core M.

http://www.anandtech.com/...enovo-yoga-3-pro-review/4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
zeer benieuwd of ik via deze Macbook, 720/1080P MKV films kan streamen via Beamer app naar mijn Apple TV zonder te haperen/stotteren.

Mijn huidige Mac heeft daar geen moeite mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Beetje offtopic, maar ik zie hier beamer app nogal vaak voorbij komen. Waarom gebruiken jullie beamer?

Mocht het nodig zijn dat ik via mijn macbook een film moet afspelen op een apple tv gebruik ik gewoon de airplay button onder yosemite. Mplayer aan en film verschuiven naar tweede scherm zodat apple tv het fullscreen kan tonen. Ook geluid loopt dan gewoon via mijn versterker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Airplay mirroring werkt ontzettend ruk bij mij.
De verbinding is niet stabiel, als het draait, draait het niet smooth en audio is out of sync met het beeld.
Stream ik een film via Beamer, heb ik een stabiele verbinding die smooth draait en met audio in sync.

Dit overigens met een MacBook Pro retina 15'' 2014 bedraad aan een Airport Extreme en een Apple TV Gen.3 ook bedraad aan de Aiport Extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RagingPenguin schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:21:
[...]
Ik vraag me dus af wat voor gebruiker Apple in gedachten heeft. De enkele USB-C poort en de Core M zegt dat het niet om de poweruser gaat maar de 8 Gb RAM is dan wel weer 'poweruser stuff'
8GB is ook voor niet powerusers nuttig zeker als ze meerdere programma's open hebben staan (of nooit afsluiten) OSX gebruikt het aardig als cache zeer handig als de processor niet de vlotste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311786

Jopth schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:47:
[...]

Mag ik vragen waarom je vermoedt dat er een 14" variant komt? Puur omdat ze nu ook een inch afwijken?

Volgens mij is de reden dat ze 12" gedaan hebben omdat het scherm dan precies zo breed is als het toetsenbord, voor 14" kan ik niet zo een logische reden bedenken..
De grootte van het apparaat is bepaald door de grootte van het toetsenbord (dat waren volgens mij de woorden van Apple zelf). Met dit toetsenbord kwamen ze dus uit op een schermgrootte van 12". Om die reden acht ik het dan ook niet denkbaar dat er een 14" variant zal komen. Wat ik wel verwacht (slechts mijn persoonlijke mening natuurlijk) is dat de Air-lijn zal verdwijnen. Zeker omdat mensen er nu ook wel een beetje zat van worden dat zo'n apparaat nog altijd geen Retina scherm heeft, terwijl nog kleinere devices (iPad, iPhone) dat wel gewoon hebben.

Maar goed... only time will tell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik ga dit topic wel aandachtig volgen. Nog in de rumors periode 12" rMBA hoopte ik op een wat sterkere processor. Nu dat er niet inzit, en voor mij de prijs wat aan de hoge kant uitkomt, heb ik besloten voor een upgrade 21,5" iMac Iris Pro met SSD te wachten.

Maar ik ben wel benieuwd wat de ervaringen hier gaan worden van gebruikers die qua rekenkracht wat meer vragen van deze wel erg mooie MacBook!

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Anoniem: 311786 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:13:
[...]

De grootte van het apparaat is bepaald door de grootte van het toetsenbord (dat waren volgens mij de woorden van Apple zelf). Met dit toetsenbord kwamen ze dus uit op een schermgrootte van 12". Om die reden acht ik het dan ook niet denkbaar dat er een 14" variant zal komen. Wat ik wel verwacht (slechts mijn persoonlijke mening natuurlijk) is dat de Air-lijn zal verdwijnen. Zeker omdat mensen er nu ook wel een beetje zat van worden dat zo'n apparaat nog altijd geen Retina scherm heeft, terwijl nog kleinere devices (iPad, iPhone) dat wel gewoon hebben.

Maar goed... only time will tell!
Dat van het toetsenbord zei ik ook inderdaad. De Air lijn is nu heel raar gepositioneerd want de naam zegt dat het een licht apparaat is terwijl de 13" toch 400 gram zwaarder is dan de gewone MacBook. Dus lijkt mij ook logisch dat deze weg gaat/lichter wordt/een retina scherm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jopth schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:29:
[...]

Dat van het toetsenbord zei ik ook inderdaad. De Air lijn is nu heel raar gepositioneerd want de naam zegt dat het een licht apparaat is terwijl de 13" toch 400 gram zwaarder is dan de gewone MacBook. Dus lijkt mij ook logisch dat deze weg gaat/lichter wordt/een retina scherm krijgt.
Dat zie ik eigenlijk weer niet gebeuren. Stel, er komt een MacBook Air die dunner en lichter is en een Retina scherm heeft. Feitelijk heb je dan deze MacBook 12", alleen heeft het de "coole" naam Air en is deze kleiner (11") of groter (13"). Ik denk dat heel veel mensen dan al gauw zullen kiezen voor een MacBook 12" en niet een Air. Of juist andersom, dat kan natuurlijk ook. Either way werkt Apple zichzelf min of meer in de problemen omdat er teveel concurrentie is tussen twee van hun producten. Die concurrentie is er natuurlijk altijd wel een beetje, maar iets zegt me dat Apple wel degelijk over dit soort dingen nadenkt.

Stel je nou ook eens voor dat deze vernieuwde MacBook Air meer poorten heeft (een normale USB-poort of een SD-card slot, of beide)... dan valt alle animo voor deze 12" simpelweg... weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Anoniem: 311786 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:34:
[...]

Dat zie ik eigenlijk weer niet gebeuren. Stel, er komt een MacBook Air die dunner en lichter is en een Retina scherm heeft. Feitelijk heb je dan deze MacBook 12", alleen heeft het de "coole" naam Air en is deze kleiner (11") of groter (13"). Ik denk dat heel veel mensen dan al gauw zullen kiezen voor een MacBook 12" en niet een Air. Of juist andersom, dat kan natuurlijk ook. Either way werkt Apple zichzelf min of meer in de problemen omdat er teveel concurrentie is tussen twee van hun producten. Die concurrentie is er natuurlijk altijd wel een beetje, maar iets zegt me dat Apple wel degelijk over dit soort dingen nadenkt.

Stel je nou ook eens voor dat deze vernieuwde MacBook Air meer poorten heeft (een normale USB-poort of een SD-card slot, of beide)... dan valt alle animo voor deze 12" simpelweg... weg.
Apple heeft de laatste tijd wel bewezen niet bang te zijn om eigen producten te kannibaliseren (iPad > iPod Touch), echter zie ik het niet gebeuren dat ze een Air gaan uitbrengen met dezelfde specs als deze MacBook alleen dan kleiner/groter, maar dit blijft gissen natuurlijk. Time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
GerardVanAfoort schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:15:
Ik ga dit topic wel aandachtig volgen. Nog in de rumors periode 12" rMBA hoopte ik op een wat sterkere processor. Nu dat er niet inzit, en voor mij de prijs wat aan de hoge kant uitkomt, heb ik besloten voor een upgrade 21,5" iMac Iris Pro met SSD te wachten.

Maar ik ben wel benieuwd wat de ervaringen hier gaan worden van gebruikers die qua rekenkracht wat meer vragen van deze wel erg mooie MacBook!
De MacBook zoals hij nu is gelanceerd is specifiek gericht op een bepaalde doelgroep, namelijk de doelgroep die veel geld over heeft voor een prachtige draagbare computer. Het feit dat je besluit te wachten op een nieuwe iMac, een heel ander apparaat, bevestigd naar mijn mening dat jij niet de doelgroep bent ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Zoals jij de doelgroep beschrijft val ik daar niet onder nee.

Ik hoopte op een iets krachtigere laptop die bij mij de weegschaal kon doen hellen naar deze keuze, waarbij het dan mooi meegenomen was dat ik de MacBook portable kon inzetten.

Dit laatste is geen prio, dus wacht ik liever op een iMac Skylake update.

Dus ja doelgroep? Het scheelde maar het spreekwoordelijke haartje.
Complimenten voor je mooie openingspost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jopth schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:39:
[...]

Apple heeft de laatste tijd wel bewezen niet bang te zijn om eigen producten te kannibaliseren (iPad > iPod Touch), echter zie ik het niet gebeuren dat ze een Air gaan uitbrengen met dezelfde specs als deze MacBook alleen dan kleiner/groter, maar dit blijft gissen natuurlijk. Time will tell.
True :) Had er nog niet zo over nagedacht. Wel zonder meer interessant om te zien hoe dit zich in de toekomst zal ontwikkelen. (Mooie site heb je overigens, erg bijzonder ;) -- doe je ook iets met softwareontwikkeling op IOS/OS X gebied?).
Jopth schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:41:
[...]

De MacBook zoals hij nu is gelanceerd is specifiek gericht op een bepaalde doelgroep, namelijk de doelgroep die veel geld over heeft voor een prachtige draagbare computer. Het feit dat je besluit te wachten op een nieuwe iMac, een heel ander apparaat, bevestigd naar mijn mening dat jij niet de doelgroep bent ;).
Dat lijkt mij inderdaad ook. Maar toch denk ik dat de doelgroep best groter kan zijn dan wat men nu denkt. Mensen die veel foto's en video's editen zullen waarschijnlijk toch iets krachtigers willen, zoals een mooie MBPr 15" met dedicated GPU, of een iMac of zelfs een Mac Pro. Daar is dit apparaat ook niet voor bedoeld. Echter denk ik dat je meer kan en mag verwachten van dit ding dan alleen een beetje browsen en het incidentele app-gebruik. Ik gebruik mijn MBPr 13" bijvoorbeeld ook voor een stukje programmeren (C, C++, Objective-C, Swift, Java, Python, Ruby, noem maar op) en dat werkt perfect. Coden, compilen, runnen, debuggen... het werkt uitermate goed. En ik verwacht niet dat deze MacBook 12" mij in de verlegenheid zal brengen als ik hiermee hetzelfde zal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Anoniem: 311786 schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:57:
[...]

True :) Had er nog niet zo over nagedacht. Wel zonder meer interessant om te zien hoe dit zich in de toekomst zal ontwikkelen. (Mooie site heb je overigens, erg bijzonder ;) -- doe je ook iets met softwareontwikkeling op IOS/OS X gebied?).

[...]

Dat lijkt mij inderdaad ook. Maar toch denk ik dat de doelgroep best groter kan zijn dan wat men nu denkt. Mensen die veel foto's en video's editen zullen waarschijnlijk toch iets krachtigers willen, zoals een mooie MBPr 15" met dedicated GPU, of een iMac of zelfs een Mac Pro. Daar is dit apparaat ook niet voor bedoeld. Echter denk ik dat je meer kan en mag verwachten van dit ding dan alleen een beetje browsen en het incidentele app-gebruik. Ik gebruik mijn MBPr 13" bijvoorbeeld ook voor een stukje programmeren (C, C++, Objective-C, Swift, Java, Python, Ruby, noem maar op) en dat werkt perfect. Coden, compilen, runnen, debuggen... het werkt uitermate goed. En ik verwacht niet dat deze MacBook 12" mij in de verlegenheid zal brengen als ik hiermee hetzelfde zal doen.
CPU en GPU intensieve taken voert men inderdaad liever uit op een MPBr denk ik.

Offtopic: Dankje! Nee ik heb schaamteloos een html-pagina met de overgangen etc gekocht. Qua programmeren kom ik niet verder dan tekst opmaken in HTML of een heel klein beetje SQL (mee bezig nu). Ik ben meer van t gebruiken, uitleggen en verkopen ipv het maken ;)
GerardVanAfoort schreef op maandag 16 maart 2015 @ 18:56:
Complimenten voor je mooie openingspost!
Dankje! Ik ben nog bezig met aanvullen, mocht je iets missen hoor ik het graag!

[ Voor 7% gewijzigd door macmellow op 16-03-2015 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik lees trouwens dat de nieuwe retina Macbook niet geleverd wordt met een 'power extension cable'. Ik heb die in het verleden wel bij mijn Macbook gehad. Erg handig en lekker lang, werkte prima. Had deze via Ebay gekocht.

Zou ik onderstaande extension cable ook kunnen gebruiken met de nieuwe rMB?

http://www.ebay.nl/itm/EU...n_146&hash=item1e834f6be3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viccers
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-05 09:15
Als de adapter van de nieuwe Macbook hetzelfde is (waar je de extension cable dus in kunt schuiven), lijkt het me van wel. Ik heb die dingen altijd gebruikt voor al mijn Macbooks, ongeacht MBP of MBA, lijkt me sterk als deze nieuwe MB anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 616726

De nieuwe MacBook haalt bij mij herinneringen op van de eerste generatie MacBook Air. Toen deze werd geïntroduceerd door ome Steve was er ook enorm veel kritiek: trage processor, weinig poorten en een hoge prijs. Maar uiteindelijk zag je ze steeds meer in het openbaar. De huidige Air is inmiddels al ouderwets.
Ik zie de 12" retina meer als een product dat Apple op de markt zet om een nieuwe richting in te slaan.
Het is een manier om de reactie te meten van de consument. Het is naar mijn mening niet verstandig dit model direct te kopen, omdat men nog niet goed weet wat de kinderziektes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 20:17
Geweldig laptop, ik heb alleen mijn twijfels over Core M. Als ik zie hoeveel moeite mn i5 3210M (4GB ram) met Yosemite heeft, betwijfel ik of Core M een volgend versie van Mac OS soepel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Silversin schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:40:
Geweldig laptop, ik heb alleen mijn twijfels over Core M. Als ik zie hoeveel moeite mn i5 3210M (4GB ram) met Yosemite heeft, betwijfel ik of Core M een volgend versie van Mac OS siepel draait.
De nieuwe Macbook heeft 8Gb RAM aan boord. Scheelt behoorlijk met jouw 4 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 20:17
Geert1976 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:50:
[...]

De nieuwe Macbook heeft 8Gb RAM aan boord. Scheelt behoorlijk met jouw 4 Gb
Ik ben wel een light user. Dus voornamelijk webbrowsen, mail, netflix etc. Weet niet hoeveel impact dat heeft op performance qua ram.

Ben zeer geinteresseerd in deze laptop, benieuwd naar de eerste reviews.

[ Voor 70% gewijzigd door Silversin op 18-03-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ik laat 't vrijdag 10 april weten! 👍😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:01:
Ik laat 't vrijdag 10 april weten! 👍😊
Heb je al duidelijkheid over de extension cable, ik zat wat in het rumors circuit en kwam "je" daar ook tegen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:05:
[...]

Heb je al duidelijkheid over de extension cable, ik zat wat in het rumors circuit en kwam "je" daar ook tegen :-)
haha..klopt!

jep, die extension cable is gewoon te gebruiken. Heb er vandaag 1 besteld op Ebay voor € 6,75 (incl verzending)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online
Geweldig laptop, ik heb alleen mijn twijfels over Core M. Als ik zie hoeveel moeite mn i5 3210M (4GB ram) met Yosemite heeft, betwijfel ik of Core M een volgend versie van Mac OS soepel draait.
Het zou mij niet verassen als ze in Cupertino heel erg druk zijn met het bug fixen iOS en OS X
En minder druk met (behalve natuurlijk iWatch) het bedenken van nieuwe features.

Apple heeft het vanaf najaar '14 zwaar te verduren gehad met de OS-en en soms problematische updates.
En dan heb je het nog niet over de gebruikers ervaring.

Zij zullen er alles aan doen om dat dit jaar (en misschien wel iets later als we normaal gewend zijn) een enorme positieve boost te geven.

Iedereen met Apple hardware van zeg 2 of 3 jaar oud wil weer het snappy gevoel en de stabiliteit van toen zij hun apparaten aanschaften. En reken maar dat dit mogelijk is.

Ik ben benieuwd hoe Yosemite op de rMB draait, maar nog veel benieuwder naar de volgende OS X op deze rMB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik m'n MBPr 13" (8GB) aanslinger zit ik tussen de 3,5-4GB. Als ik Safari open en een aantal keren m'n laptop dichtklap en weer openklap (normaal gebruik dus eigenlijk) dan stijgt het geheugengebruik naar zo'n 6GB. Oftewel OS X lust wel wat geheugen ;) Met 4GB zit je gewoon niet belachelijk ruim. 8GB is meer dan genoeg voor normaal (lightweight) gebruik. Over de Core M hoef je je geen zorgen te maken, die performed wel. Zeker voor lightweight gebruik. Vergeet niet dat er een aardige turbo boost op zit. Daarnaast is CPU gebruik nou juist iets wat ik persoonlijk bijna niet zie op mijn MBPr. En dat terwijl ik ook programmeer op dit ding.

Ook de komende paar opvolgers van Yosemite zullen goed kunnen draaien op dit apparaat, daar twijfel ik geen seconde aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Anoniem: 311786 schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:58:
[...]

Als ik m'n MBPr 13" (8GB) aanslinger zit ik tussen de 3,5-4GB. Als ik Safari open en een aantal keren m'n laptop dichtklap en weer openklap (normaal gebruik dus eigenlijk) dan stijgt het geheugengebruik naar zo'n 6GB. Oftewel OS X lust wel wat geheugen ;) Met 4GB zit je gewoon niet belachelijk ruim. 8GB is meer dan genoeg voor normaal (lightweight) gebruik. Over de Core M hoef je je geen zorgen te maken, die performed wel. Zeker voor lightweight gebruik. Vergeet niet dat er een aardige turbo boost op zit. Daarnaast is CPU gebruik nou juist iets wat ik persoonlijk bijna niet zie op mijn MBPr. En dat terwijl ik ook programmeer op dit ding.

Ook de komende paar opvolgers van Yosemite zullen goed kunnen draaien op dit apparaat, daar twijfel ik geen seconde aan!
Vergeet ook niet dat OS X zoveel mogelijk beschikbaar geheugen gebruikt. Zelfs als je 32 GB werkgeheugen hebt zal het systeem het zo veel mogelijk proberen te gebruiken. Is ook niet echt efficiënt natuurlijk, om je geheugen niets te laten doen ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jopth schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:16:
[...]

Vergeet ook niet dat OS X zoveel mogelijk beschikbaar geheugen gebruikt. Zelfs als je 32 GB werkgeheugen hebt zal het systeem het zo veel mogelijk proberen te gebruiken. Is ook niet echt efficiënt natuurlijk, om je geheugen niets te laten doen ;) .
Je hebt gelijk. Mijn werk laptop (MBP5 15" met alle toeters en bellen) gebruikt 13,5GB wanneer ik een Windows 7 64-bit VM in VMware Fusion aan heb staan. Als ik VMware Fusion afsluit wordt net geen 9GB gebruikt. Als ik vervolgens Safari opstart (om dit te kunnen typen ;)) zit ik op 9,5GB.

Ik heb echter geen referentiemateriaal hiervoor omdat ik op m'n privé laptop met 8GB geen VMware Fusion heb staan, dus dat is even jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-05 21:40
Anoniem: 311786 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:40:
[...]
Ik heb echter geen referentiemateriaal hiervoor omdat ik op m'n privé laptop met 8GB geen VMware Fusion heb staan, dus dat is even jammer.
Hoeft ook niet, het is namelijk gewoon een feit dat OS X zoveel mogelijk geheugen inzet om alles zo soepel mogelijk te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:59
Het is ook gewoon zonde om het geheugen niet te gebruiken. Dat zou net zo zijn als dat ze op de snelwegen rijbanen afsluiten buiten de spits omdat er minder verkeer is. OS X vult het geheugen zoveel mogelijk, door bijvoorbeeld bestanden de cachen in het geheugen die veel worden aangeroepen en/of groot zijn. Het lijkt daardoor er veel te veel geheugen gebruikt wordt. Maar wanneer een programma beroep doet op geheugen, en er is geen geheugen "vrij", wordt dat gewoon vrijgemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ff een bumpje in dit topic:

In de VS komt deze nieuwe rMB volgende week vrijdag 10 april uit. Is het niet zo in het verleden altijd geweest dat Mac's wereldwijd dezelfde release date hebben? (in tegenstelling tot de iPhone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jup. Maar Apple blijft er een handje van houden om een nieuw product per regio te lanceren. Iets met exclusief maken. Beetje doorzichtig inmiddels.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
denk dat ik het antwoord op mijn eigen vraag heb gevonden. Via de Apple Nederland Press site. Ongeveer onderaan deze pagina staat duidelijk bij het kopje ''Prijzen en verkrijgbaarheid'' 10 april te verkrijgen via de Online Store of Apple Stores in Nederland.

https://www.apple.com/nl/...eils-All-New-MacBook.html

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 04-04-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Geert1976 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 09:24:
denk dat ik het antwoord op mijn eigen vraag heb gevonden. Via de Apple Nederland Press site. Ongeveer onderaan deze pagina staat duidelijk bij het kopje ''Prijzen en verkrijgbaarheid'' 10 april te verkrijgen via de Online Store of Apple Stores in Nederland.

https://www.apple.com/nl/...eils-All-New-MacBook.html
We zullen het zien! Heb wel vernomen dat verschillende retailers er niets vanaf weten. Dus misschien eerst alleen de APR's en de Apple Stores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Eerste review is online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:37

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Ik zal de reviews in de topic-start plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hier ook nog de prachtige review van Mashable. :)

http://mashable.com/2015/04/09/apple-new-macbook-review/

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Heb de reviews in de topic-start geplaatst. Die van Mashable is inderdaad mooi!

Ik zal andere goede reviews die ik tegen kom ook plaatsen. Ik wil de topic-start up-to-date houden zodat iedereen daar terecht kan voor de recentste informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Mashable heeft ze al voor je verzameld. ;)

http://mashable.com/2015/...-new-macbook-meta-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Ik heb de interessantste geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsluimer
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-05 09:10
Klinkt toch haast wel alsof de nieuwe MacBook toch een goede vervanging is voor mijn MacBook Pro 13 inch mid 2010. Deze is sinds deze week echt overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Levertijd: 3 a 4 weken als je 'm nu online besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
In tegenstelling tot het persbericht is hij dus alleen online leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Jopth schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 12:02:
In tegenstelling tot het persbericht is hij dus alleen online leverbaar.
Is dat zo? Ik ben van plan om morgen naar Düsseldorf te rijden om er een te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nederland is alleen online te bestellen met levertijd van 4 - 6 weken inmiddels (vanochtend nog 3 - 4) Duitsland is hij online te bestellen ook met een levertijd van 4 - 6 weken.

[ Voor 37% gewijzigd door Rivanov op 10-04-2015 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ja dat persbericht van Apple (09-03-2015) klopt voor geen meter dus....redelijk (zeg maar gerust erg) misleidend, vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben overtuigd! MajinZ gaat wachten tot eind 2015 / begin 2016 en gaat dan voor een MacBook 12" met Skylake processor. En misschien heel stiekem toch nog een extra USB(-c) poortje, gewoon omdat het kan. Misschien zelfs wel een iets groter scherm, gewoon omdat het kan.

Ik beschouw mezelf absoluut niet als power user, maar de performance van dit apparaat schrikt me toch wel een beetje af. Uiteindelijk moet ik gewoon alles wat ik doe (inclusief programmeren) lekker soepeltjes kunnen doen. De CPU mag daarin voor mij nooit een limiterende factor zijn. En ja, als je een aantal tabs open hebt staan in Safari of Chrome, en daardoor begin je daadwerkelijk te merken dat de CPU het niet leuk vind, dan is het voor mij een limiterende factor.

De eerste generaties iPhone's en iPad's waren het niet voor mij, maar de nieuwste modellen kan ik niet meer uit m'n leven wegdenken. Hetzelfde was destijds het geval met de MacBook Air. De eerste modellen waren het gewoon net niet, maar de 2011 versie was voor mij goed en snel genoeg om aan mijn wensen te voldoen. Ik merk aan mezelf dat deze nieuwe MacBook 12" hetzelfde met me doet, dus ik wacht nog heel even af. Heeft tot nu toe nog altijd goed voor me uitgepakt ;)

Desalniettemin nog steeds een prachtig apparaat, wat door deze nieuwe reviews alleen maar wordt bevestigd. Ik kan me heel goed voorstellen dat een heleboel gebruikers heel gelukkig hiermee gaan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Als deze Macbook 4 jaar geleden uit was gekomen dan had ik hem zeker aangeschaft (destijds gekozen voor een Macbook Air), aangezien ik toen veel onderweg was en veel in de collegebanken zat.

Tegenwoordig is mijn laptop echter mijn hoofd systeem en is hij daardoor helaas niet geschikt.

Qua design en batterij duur lijkt het me een top apparaat, maar de beperkingen door de snelheid en de aansluitingen maken het relatief gezien wel een niche product. Ik zie echter wel veel goede ideëen voor de toekomst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xelfer schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:03:
Ik zie echter wel veel goede ideëen voor de toekomst :).
Dat zie je dus ook veel terug in de reviews: het is de laptop van de toekomst. Of op z'n allerminst een prototype daarvan. Eerst moesten we afscheid nemen van de optische drive, iets wat ik slechts een keer of twee heb moeten missen. Deze keer gaat Apple nog een aantal stappen verder en helaas zijn dat voor de meeste mensen toch net een paar stappen teveel. Zo nu en dan toch even iets op een USB stick kunnen zetten is en blijft voor de meeste mensen toch wel een must, of het nou veel of weinig voorkomt.

Ik denk echter dat vooral de net iets te langzame CPU de grootste bottleneck voor velen zal zijn. Zelfs hele simpele/triviale/alledaagse activiteiten kunnen negatief beïnvloed worden door de CPU en dat zal voor veel mensen de doorslag geven om zich niet aan dit apparaat te wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Nice een 12" MacBook topic! 8)

Ik heb vanochtend de 256Gb variant in het goud met 1.3GHz Core-M en US keyboard besteld! :)
de 1.3GHz is nog best een krachtig dingetje, zag gisteren nog een filmpje van iemand die CoD speelde op een Dell Tablet met de zelfde processor toch humor! :D
Ga hem voornamelijk gebruiken voor on the go beetje develop werk en gebruiken bij klanten voor beheer van Servers, en ga hem ook veel gebruiken voor VM's remote vanaf een ESXI server :)
Oh, en ga hem ook af en toe nog gebruiken voor het uitlezen van auto's onder Windows met o.a. VAS en Rheingold.

[ Voor 3% gewijzigd door Mixpower op 10-04-2015 22:43 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Mixpower schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 22:38:
Nice een 12" MacBook topic! 8)

Ik heb vanochtend de 256Gb variant in het goud met 1.3GHz Core-M en US keyboard besteld! :)
de 1.3GHz is nog best een krachtig dingetje, zag gisteren nog een filmpje van iemand die CoD speelde op een Dell Tablet met de zelfde processor toch humor! :D
Ga hem voornamelijk gebruiken voor on the go beetje develop werk en gebruiken bij klanten voor beheer van Servers, en ga hem ook veel gebruiken voor VM's remote vanaf een ESXI server :)
Oh, en ga hem ook af en toe nog gebruiken voor het uitlezen van auto's onder Windows met o.a. VAS en Rheingold.
Durf je zo voor goud te kiezen zonder 'm gezien te hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door macmellow op 11-04-2015 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Jopth schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 01:03:
[...]

Durf je zo voor goud te kiezen zonder 'm gezien te hebben?
Yep, mijn 6 Plus is dezelfde kleur en vind dat persoonlijk erg mooi!
Heb niks met goud, maar de kleur goud die Apple gebruikt lijkt soms wel een beetje rose goud erg mooi! :)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
lees op Macrumors dat er al mensen zijn die een mail hebben gehad dat de Macbook de status ''shipped'' heeft gekregen.

Hier ook mensen met deze mail al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Geert1976 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 10:04:
lees op Macrumors dat er al mensen zijn die een mail hebben gehad dat de Macbook de status ''shipped'' heeft gekregen.

Hier ook mensen met deze mail al?
Geen mail gehad, gisteren besteld. Levertijd is 4-6 weken.

Gisteren ook bij de Apple store in Düsseldorf geweest. Hier is de MacBook niet op voorraad, geen showmodellen en de medewerkers wisten ook niet wanneer ze binnen zouden komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
het lijkt me toch zeer sterk dat de 3 Apple Store's hier in Nederland niet binnen 4 weken deze Macbook zal verkopen. Time will tell! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Is in Amsterdam wel een showmodel te zien?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Nope

Amsterdam, Haarlem en Den Haag geen show-modellen. En als ik diverse reacties van lees op diverse fora is de kans zeer groot dat het nog wel een aantal weken kan gaan duren (wat mij overigens sterkt lijkt)

1 ding is zeker: de launch op 10april van de nieuwe retina Macbook is wereldwijd 1 grote flop geweest van Apple

[ Voor 97% gewijzigd door _Bailey_ op 13-04-2015 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Geert1976 schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:09:
Nope

Amsterdam, Haarlem en Den Haag geen show-modellen. En als ik diverse reacties van lees op diverse fora is de kans zeer groot dat het nog wel een aantal weken kan gaan duren (wat mij overigens sterkt lijkt)

1 ding is zeker: de launch op 10april van de nieuwe retina Macbook is wereldwijd 1 grote flop geweest van Apple
Grote uitspraak. Wat bedoel je met flop? Was de launch wel wereldwijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
jep. Apple heeft in een persbericht op 9 maart de datum 10 april bekend gemaakt. Vanaf 10 april zou de Mac zowel online als offline te verkrijgen zijn bij ook de Apple Store's in Nederland.

Nu kan je deze Mac bestellen en levertijd is 4 a 6 weken momenteel. Er zijn wereldwijd zeer weinig Apple Stores die display models hebben.

Ga naar een Apple Store en ze adviseren je om online een aan te schaffen, zonder deze zelf in het echt te hebben gezien en getest. De Apple Stores wereldwijd hebben zelf ook geen idee wanneer ze display models krijgen. Op MacRumors wordt een lijst bijgehouden welke Store's (wereldwijd) display models hebben...dat is nog geen 20%.

Bovenstaande vind ik persoonlijk een zware flop qua launch ;)

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 13-04-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 09:35

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Helemaal mee eens, is een behoorlijke flop en niet des Apple. Ze staan juist bekend om flawless execution en niet deze clusterfuck!

Dat de vraag in het begin groter is dan het aanbod begrijp ik maar dat je de eigen winkels niet eens demo modellen kan leveren is gewoon een fail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Dit zou er op duiden dat het het produkt te vroeg is aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
kevinl schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:18:
Dit zou er op duiden dat het het produkt te vroeg is aangekondigd.
Als dit het geval is, waarom dan alsnog mensen wel laten bestellen met levertijden van 6 weken?
Trek dan gewoon op 10 april(release datum) de stekker er tijdelijk uit. Kom met een persbericht met tekst en uitleg en een nieuwe release datum waar er wel gewoon display models zijn in de Apple Store's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Misschien is er veel uitval in de productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
kevinl schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:03:
Misschien is er veel uitval in de productie.
dat is heel goed mogelijk, maar communiceer dat dan met je (trouwe) klanten. Tim Cook laat wel vrolijk weten hoe groot het succes van de Apple Watch is, maar er wordt geen woord gerept over de slechte release van de Macbook.

Denk wel dat Apple 'iets' heeft geleerd van deze waardeloze Macbook release :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Geert1976 schreef op maandag 13 april 2015 @ 13:07:
[...]

dat is heel goed mogelijk, maar communiceer dat dan met je (trouwe) klanten. Tim Cook laat wel vrolijk weten hoe groot het succes van de Apple Watch is, maar er wordt geen woord gerept over de slechte release van de Macbook.

Denk wel dat Apple 'iets' heeft geleerd van deze waardeloze Macbook release :D
Ik denk juist niet dat ze wat geleerd hebben. En zulke grote multinationals zullen nooit slecht nieuws gaan uitbrengen. Dat soort nieuws moet altijd gelekt worden. Deze macbook is zeker niet waardeloos, maar misschien is die nog niet uitontwikkeld.
Persoonlijk had ik gezien dat ze de Ipad 12 hadden geintroduceerd met OSX a la Surface Pro. Die zal zeker de helft goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 12:23
Ach ja, voor de winst van Apple is het niet erg dat een enkel model vertraagd is. Zullen wel productieproblemen zijn. Je kan dat moeilijk opvangen. Natuurlijk zal Apple nooit toegeven dat er problemen zijn, dat doet bijv. Miele ook niet (want "premium").

Zo zat er bij de nieuwe W1 line-up van Miele wasmachines een productiefout in de lagers. Dit is opgelost d.m.v. een gratis "onderhoudsbeurt" aan te bieden aan de klant. Zo goed mogelijk proberen te verbergen dat er fouten zijn is beter voor het imago (denkt men).

[ Voor 35% gewijzigd door D-TECH op 13-04-2015 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-05 17:04
Ik was vandaag even in de Apple Store in Haarlem om even te kijken/te voelen aan de nieuwe MacBook. Helaas hadden ze hem nog niet en konden ze alleen maar doorverwijzen naar de online Apple Store.
Verder een verhaaltje dat ik het nieuwe trackpad kon proberen op de MacBook pro 13"... Daar typ ik gelukkig dit stukje al op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
Bij mij staat er nog steeds 3 tot 4 weken, hopelijk veranderd dat snel!
Gisteren nog even een prachtige sleeve besteld voor de MacBook!

Afbeeldingslocatie: http://www.picasolab.com/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/1480x850/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/w/e/webfullcasetan2.jpg
http://www.picasolab.com/...full-cases-black-red.html

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500856

Iemand de afgelopen dagen nog in Oberhausen of Dusseldorf geweest om te kijken of er een displaymodel was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 19:27

B2

wa' seggie?

Ik heb jarenlang een Powerbook G4 12" gehad als laptop toen ik studeerde (toen keek iedereen nog een beetje raar naar je met een Apple ;) ). Qua portability was dat echt een superformaat. Daarna altijd een 15" Macbook Pro gehad, maar het trekt zeker weer om een kleiner formaat te nemen.

Toch denk ik nog te wachten op een Rev B of Rev C model vanwege de processor en de max 8GB aan geheugen. Soms wil ik toch nog wel even iets in een VM proberen.

[ Voor 8% gewijzigd door B2 op 14-04-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500856

Iemand de laatste dagen nog in Amsterdam geweest om te zien of ze de nieuwe Macbook hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ze denken dat ze pas binnenkomen wanneer de voorraden worden bijgevuld, over ongeveer een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
"Ze"? Bron?

Zeg alsjeblieft niet 'n Genius... Die weten werkelijk niets van de voorraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Op MacRumors hebben al een aantal mensen hem in huis sinds vandaag. Dus wie weet gaat het allemaal wel wat sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Deze launch is wereldwijd 1 grote puinhoop. Check inderdaad forum van Macrumors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Geert1976 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:31:
"Ze"? Bron?

Zeg alsjeblieft niet 'n Genius... Die weten werkelijk niets van de voorraden
Ze zullen wel meer weten dan jij en ik, tenzij je stock manager bij Apple bent. ;)
En daarnaast is het niet met zekerheid gezegd, ze verwachten het. Niet meer, niet minder. Ik vond het plausibel klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
RnB schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:37:
[...]

Ze zullen wel meer weten dan jij en ik, tenzij je stock manager bij Apple bent. ;)
En daarnaast is het niet met zekerheid gezegd, ze verwachten het. Niet meer, niet minder. Ik vond het plausibel klinken.
In Amerika kun je nu deze MacBook bestellen bij BestBuy (groot warenhuis online en offline) met levering binnen 5 dagen, bij Apple Store Online levertijden 4-6 weken al vanaf 5 minuten na de launch op 10 April wereldwijd.
Tevens zijn er wereldwijd nauwelijk display models in de Store's.
Diverse Geniuses wereldwijd komen met volstrekt verschillende verhalen qua verwachting van stock in de Store's.

Nee, deze launch is zeer netjes in elkaar gedraaid door Apple 8)7 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 15-04-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Geert1976 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:42:
[...]

In Amerika kun je nu deze MacBook bestellen bij BestBuy (groot warenhuis online en offline) met levering binnen 5 dagen, bij Apple Store Online levertijden 4-6 weken al vanaf 5 minuten na de launch op 10 April wereldwijd.
Tevens zijn er wereldwijd nauwelijk display models in de Store's.
Diverse Geniuses wereldwijd komen met volstrekt verschillende verhalen qua verwachting van stock in de Store's.

Nee, deze launch is zeer netjes in elkaar gedraaid door Apple 8)7 8)7
Net zo vaag als met de lancering van de iPad Mini Retina destijds, die was opeens beschikbaar zonder aankondiging. Deze keer wel een aankondiging maar niet beschikbaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik vind het zo grappig hoe mensen over de Macbooks performance praten.. Ik heb zelf de MacBook Air mid 2011 gehad en deze MacBooks zijn ongeveer even snel....Nu weet ik wel dat tijd niet stil staat, maar ik vond de Air toen niet bepaald traag... tuurlijk alles krijg je op zijn knieën, maar voor een portable device en bijhorende taken zal het meer dan zat zijn. Tja, je moet er geen videos mee gaan renderen, maar dat kan je ook over de macbook pro retina 13 inch versie zeggen..

Enige wat mij stoort is de enkele poort.. 1 usb 3.1 en 1 sd card slot had ik graag wel erbij gezien...

Ergens trekt het wel om in de toekomst zowel de 13inch retina als de ipad vaarwel te zeggen en 1 enkele macbook te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Laatst online: 06-05 07:53

hmr

Zonde om te lezen.. Wilde eigenlijk vanmiddag een kadootje voor mezelf gaan kopen in de vorm van de nieuwe Macbook :(

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 11:41
Ze zijn iig aardig positief over de Macbook op de forums van Macrumors, grappig te lezen dat er bij een aantal wel wat negatiefs te melden is maar ze dan toch afsluiten met dat ze er superblij mee zijn.

Volgens mij alleen het design al en hoe licht hij is en hoe fijn hij typt, man ik wil er ook een :P

Meerdere klachten over het niet uniform zijn van de backlight iig, Apple heeft natuurlijk nu gekozen voor een eigen led per toets en klaarblijkelijk heeft zo'n led moeite met de grotere knoppen waarbij dus een breder stuk moet worden belicht.

[ Voor 0% gewijzigd door Nasty Nate op 16-04-2015 13:19 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Nog even de kat uit de boom kijken. Je kan voor die prijs wel twee surface 3 mee halen. Die ook fanless zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-05 23:05
Het enige wat ik mij afvraag is of de MacBook krachtig genoeg is om deze een VM (W7/8) te laten draaien. Ik zit namelijk te kijken of dit een machine kan worden voor mijn werk gezien ik veel remote beheer uitvoer via een VM... Iemand dit al toevallig gelezen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Spoiler schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:43:
Het enige wat ik mij afvraag is of de MacBook krachtig genoeg is om deze een VM (W7/8) te laten draaien. Ik zit namelijk te kijken of dit een machine kan worden voor mijn werk gezien ik veel remote beheer uitvoer via een VM... Iemand dit al toevallig gelezen?
Of de laptop krachtig genoeg is weet ik niet maar, arstechnica heeft Een artikel over de performance onder Windows. Misschien dat je daar meer informatie uit kan herleiden http://arstechnica.com/ap...-macbook-as-a-windows-pc/

[ Voor 10% gewijzigd door Fietsbel op 16-04-2015 13:46 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-05 23:05
Fietsbel schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:44:
[...]

Of de laptop krachtig genoeg is weet ik niet maar, arstechnica heeft Een artikel over de performance onder Windows. Misschien dat je daar meer informatie uit kan herleiden http://arstechnica.com/ap...-macbook-as-a-windows-pc/
Hey super bedankt! Goed om dit te lezen ook! Maar de vraag is meer of ik een een VM kan draaien vanuit een tool als VM-Fusion.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 11:41
kevinl schreef op donderdag 16 april 2015 @ 13:22:
Nog even de kat uit de boom kijken. Je kan voor die prijs wel twee surface 3 mee halen. Die ook fanless zijn.
Ja maar dan heb je geen OSX met bijkomende voordelen en een super stabiel never-reboot systeem.
En ja geilen op design is natuurlijk persoonlijk maar check even hoe zo'n macbook eruit ziet, vind 'm echt fantastisch.

En verder, moet je zo'n Macbook niet afzetten tegenover een Microsoft Surface Pro 3 Ci5, 8GB, 256GB?
Aangezien de Macbook ook 8GB heeft en begint bij 256 SSD.
Processor is natuurlijk niet te vergelijken maar je weet dat die in de Macbook iig super gelikt draait op OSX.

Die genoemde Surface Pro kost in de pricewatch 1299,-
Dan zit er ineens niet zoveel verschil meer tussen, alhoewel ik ik wel vind dat 1449,- voor een 12 inch laptop met niet echt briljante specs echt enorm veel geld is.

edit:
Hoe kom je er trouwens bij dat die Pro3's fanless zijn? ik lees dat die er wel inzitten en sterker nog: dat ze om de haverklap aanspringen omdat het ding soms warm wordt

[ Voor 9% gewijzigd door Nasty Nate op 16-04-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
Nasty Nate schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:36:
[...]

Ja maar dan heb je geen OSX met bijkomende voordelen en een super stabiel never-reboot systeem.
En ja geilen op design is natuurlijk persoonlijk maar check even hoe zo'n macbook eruit ziet, vind 'm echt fantastisch.

En verder, moet je zo'n Macbook niet afzetten tegenover een Microsoft Surface Pro 3 Ci5, 8GB, 256GB?
Aangezien de Macbook ook 8GB heeft en begint bij 256 SSD.
Processor is natuurlijk niet te vergelijken maar je weet dat die in de Macbook iig super gelikt draait op OSX.

Die genoemde Surface Pro kost in de pricewatch 1299,-
Dan zit er ineens niet zoveel verschil meer tussen, alhoewel ik ik wel vind dat 1449,- voor een 12 inch laptop met niet echt briljante specs echt enorm veel geld is.

edit:
Hoe kom je er trouwens bij dat die Pro3's fanless zijn? ik lees dat die er wel inzitten en sterker nog: dat ze om de haverklap aanspringen omdat het ding soms warm wordt
Als je nagaat dat je bij die Surface nog een Type Cover a 129 euro moet hebben is de Macbook ineens niet meer zo duur 8)
Pagina: 1 2 ... 17 Laatste