Dat kan je al met de eerste MacBook uit 2006 en dat werkte destijds prima. Het is er in de loop der jaren alleen maar beter op geworden.Spoiler schreef op donderdag 16 april 2015 @ 14:03:
[...]
Hey super bedankt! Goed om dit te lezen ook! Maar de vraag is meer of ik een een VM kan draaien vanuit een tool als VM-Fusion.
Leuke dock op Kickstarter...:
https://www.kickstarter.c...apple-macbook/description

[ Voor 41% gewijzigd door Fiber op 19-04-2015 01:37 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ziet er leuk uit. Zou nog mooier zijn als deze mijn nieuwe Dell 3415 aankon 3440x1440. Dit schijnt alleen al voor de Macbook zelf moeilijk genoeg te zijn.
Doet me denken aan de LandingZone. Hopelijk maken zij een versie voor de MacBook, hun dockingstation is een iets mooiere oplossing dan bovenstaande kickstarter (geen los kabeltje en je kunt een kensingtonslot gebruiken).
2 keer gebeld met Apple Nederland. De kans is zeer groot dat Nederland pas over ong 6 weken de nieuwe MacBooks in de Store's zullen aanbieden.... Belachelijk!!!
Heb vanmiddag bij Best Buy in de VS 1 besteld. Heb $130 korting kunnen krijgen middels een zogenoemde 'movers coupon', welke te koop zijn via Ebay. Wordt voor a.s. donderdag bezorgd bij een Amerikaanse kennis waar ik begin Mei naar toe ga.
Totaal heeft het me zo'n 1153 euro gekost. Al met al zo'n 300 euro goedkoper t.o.v. de prijs hier in Nederland
Heb vanmiddag bij Best Buy in de VS 1 besteld. Heb $130 korting kunnen krijgen middels een zogenoemde 'movers coupon', welke te koop zijn via Ebay. Wordt voor a.s. donderdag bezorgd bij een Amerikaanse kennis waar ik begin Mei naar toe ga.
Totaal heeft het me zo'n 1153 euro gekost. Al met al zo'n 300 euro goedkoper t.o.v. de prijs hier in Nederland
[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 20-04-2015 19:59 ]
Ik ben normaal gesproken de laatste die klaagt over de prijs. Maar bij deze 12" MacBook heb ik het idee dat een vanafprijs van 1450 euro wat te hoog is. Ik lees in de reviews dat de prestaties voor de meeste taken (zeg 80% van de tijd) voldoende zijn, maar als je even wat meer performance nodig hebt je wat te kort komt. Het concept is natuurlijk een laptop die lekker compact is en niet zozeer gericht op de zware gebruiker. Ik denk dat ik met de prestaties van de 12" MacBook wel kan leven. Maar tegelijkertijd vraagt Apple er wel een stevig bedrag voor. Gevoelsmatig zou ik zo'n 1200 euro een betere prijs vinden. Een 13 inch Pro Retina lijkt mij een betere deal. Normaal gesproken koop je nieuwe Apple producten het beste net na een refresh (even los van kwaliteit bij een geheel nieuw product), qua prestaties krijg je dan het meeste waar voor je geld. Dat lijkt voor deze 12 inch niet op te gaan.Geert1976 schreef op maandag 20 april 2015 @ 19:57:
Buiten dat lijkt het mij een prachtig apparaat, zeker voor het bedrag wat jij ervoor hebt betaald
[ Voor 4% gewijzigd door Tom op 20-04-2015 20:27 ]
Ik vind sowieso ALLE Mac's hier in Nederland rete-duur geworden sinds de prijsverhogingen van Apple afgelopen Maart. Meeste prijzen zijn in 1 dag met ong 250-300 euro gestegen.. Dit uiteraard door de dollar-euro koers
Schrale troost, er zijn meer producten in prijs gestegen (en niet zo'n klein beetje ook). Gezien de huidige economie niet bepaald een slimme actie (het bloeide een beetje op, met dat soort fratsen druk je het weer neder).
Hele uitgebreide unboxing en review van DetroitBORG ook toegevoegd aan de Topic-Start: YouTube: Apple MacBook 12-inch: Unboxing & Review
Verwijderd
Zeer mooie laptop van Apple die laat zien in welke richting de volgende macbooks gaan. Ik zou wel wachten op een tweede revisie met meerdere poorten en een grotere batterij. Nu is de prijs/kwaliteit verhouding voor Europeanen nog iets te scheef, maar misschien in de toekomst vindt er nog een prijsverlaging plaats (zoals ook met de macbook air)
Goedemorgen heren,
Na veel lezen toch weer eens een comment plaatsen. Zelf had ik de 1.3GHz de dag van release besteld en de verwachte aflever datum was in de 2de week van mei.
Echter heb ik hem gisteren toch maar geannuleerd en voor een 13' macbook pro gegaan met de 3,1GHz configuratie.
Na veel lezen toch weer eens een comment plaatsen. Zelf had ik de 1.3GHz de dag van release besteld en de verwachte aflever datum was in de 2de week van mei.
Echter heb ik hem gisteren toch maar geannuleerd en voor een 13' macbook pro gegaan met de 3,1GHz configuratie.
Inderdaad, € 1.199,- is in mijn ogen een reëlere prijs voor de geleverde hardware.Tom schreef op maandag 20 april 2015 @ 20:20:
[...]
Ik ben normaal gesproken de laatste die klaagt over de prijs. Maar bij deze 12" MacBook heb ik het idee dat een vanafprijs van 1450 euro wat te hoog is. Ik lees in de reviews dat de prestaties voor de meeste taken (zeg 80% van de tijd) voldoende zijn, maar als je even wat meer performance nodig hebt je wat te kort komt. Het concept is natuurlijk een laptop die lekker compact is en niet zozeer gericht op de zware gebruiker. Ik denk dat ik met de prestaties van de 12" MacBook wel kan leven. Maar tegelijkertijd vraagt Apple er wel een stevig bedrag voor. Gevoelsmatig zou ik zo'n 1200 euro een betere prijs vinden. Een 13 inch Pro Retina lijkt mij een betere deal. Normaal gesproken koop je nieuwe Apple producten het beste net na een refresh (even los van kwaliteit bij een geheel nieuw product), qua prestaties krijg je dan het meeste waar voor je geld. Dat lijkt voor deze 12 inch niet op te gaan.
Buiten dat lijkt het mij een prachtig apparaat, zeker voor het bedrag wat jij ervoor hebt betaald
http://www.onemorething.n...macbook-blijkt-half-ipad/
@ Geert1976 jouw zoektocht heeft een mooi resultaat opgeleverd, als 1 van de eerste in NL de MacBook 12" in bezit over een paar weken, voor een mooie prijs!
NRG
Waarom die switch...?NickM89 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 08:05:
[...]
De voornaamste klacht die ik overigens uit de reviews haal is het toetsenbord, wat gewoon niet comfortabel lijkt te zijn. Valt me wel tegen van Apple die juist bekend staan om hun prima toetsenborden op bijvoorbeeld de MBA en de MBP...
[ Voor 32% gewijzigd door Fiber op 22-04-2015 09:33 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Daarom is het ook verstandig om te wachten op de eerste (of zelfs tweede) revisie
Daar zit wellicht een beter toetsenbord in, een snellere processor (maar wel net zo zuinig of zelfs zuiniger), verbeterde accu's, etc. Nu is het gewoon, in mijn ogen, allemaal net niet goed genoeg. Daarnaast zou een 13" mij persoonlijk beter passen, dus ik hoop dat er naast de 12" ook andere varianten zullen komen.
Afwachten dus!
Afwachten dus!
Vraag is alleen hoe lang wachten, neem aan dat ze niet binnen 3 maanden een nieuwe versie gaan releasen
De meeste reviews geven toch aan dat het toetsenbord prima in orde is?Fiber schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:28:
[...]
Waarom die switch...?
De voornaamste klacht die ik overigens uit de reviews haal is het toetsenbord, wat gewoon niet comfortabel lijkt te zijn. Valt me wel tegen van Apple die juist bekend staan om hun prima toetsenborden op bijvoorbeeld de MBA en de MBP...
De kwaliteit van het toetsenbord / touchpad bijzonder hoog bij apple ivm met andere laptops, waardoor je het verschil natuurlijk wel meteen merkt.
Helaas heb ik de Macbook 12" nog niet in het wild kunnen aanschouwen en het toetsenbord nog niet kunnen testen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hmm, ik had wat reviewers gelezen die pijn in hun vingers kregen, maar de meningen verschillen inderdaad. Zal wel persoonlijk zijn.Bospa01 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:37:
[...]
De meeste reviews geven toch aan dat het toetsenbord prima in orde is?
De kwaliteit van het toetsenbord / touchpad bijzonder hoog bij apple ivm met andere laptops, waardoor je het verschil natuurlijk wel meteen merkt.
Helaas heb ik de Macbook 12" nog niet in het wild kunnen aanschouwen en het toetsenbord nog niet kunnen testen.
http://gizmodo.com/new-ma...-stupidly-thin-1698424838The bad news is that they’re ridiculously uncomfortable. Even though I’m typing quickly and accurately, I hate every single moment. It takes enough force that I feel like I’m stabbing my fingers into a hard surface. I feel the impact in my bones. The instant I switch back to any other laptop—not just my trusty ThinkPad X240 but pretty much any other of the dozen notebooks I have lying around the house—I breathe a sigh of relief.
Verwijderd
Correct. Maar eind dit jaar / begin volgend jaar kun je wel de Skylake processoren verwachten. Dat kan ook een groot verschil maken. Mocht je echter nu een laptop nodig hebben, dan zul je de afweging moeten maken. Persoonlijk ga ik eigenlijk nooit voor een nieuw model vanwege allerlei kinderziektes. In m'n werk pas ik dezelfde strategie toe. VMware vSphere 6 is net uit, maar voor mij wordt het pas interessant om bij klanten uit te rollen vanaf de eerste major update. Werkt eigenlijk altijd heel erg goed en mijn ervaring met Apple producten is hetzelfde.bartsluimer schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:26:
Vraag is alleen hoe lang wachten, neem aan dat ze niet binnen 3 maanden een nieuwe versie gaan releasen
De eerste MacBook Air was het ook niet voor mij. Op een gegeven moment hebben ze het verlichte toetsenbord ook nog eens hieruit gesloopt. Toen vond ik het helemaal niks meer. Echter kwam toen weer een nieuwe versie, deze keer weer met verlicht toetsenbord, en die heb ik toen aangeschaft. Super apparaat! Mijn verwachting voor deze 12" is is hetzelfde.
offtopic:ppl schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:49:
Schrale troost, er zijn meer producten in prijs gestegen (en niet zo'n klein beetje ook). Gezien de huidige economie niet bepaald een slimme actie (het bloeide een beetje op, met dat soort fratsen druk je het weer neder).
uhmm dat de dollar duurder geworden is heeft te maken met het feit dat de ECB de geldpersen aangezet heeft (bij wijze van). Dit maakt de euro goedkoper en zorgt ervoor dat europeese (dus ook nederlandse) bedrijven meer gaan exporteren. Hierdoor zal de werkgelegenheid stijgen en zullen we er met zun alle dus op vooruit gaan
waarom maakt apple eigenlijk zelf niet zulke docs? zo kan je van een super mobiele macbook 12" toch nog een workstation maken..Fiber schreef op zondag 19 april 2015 @ 01:32:
Leuke dock op Kickstarter...:
[afbeelding]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ik zou voorzichtig zijn met Hydradock op een aantal forums wordt het al als een scam aangemeld. Kickstarter klinkt als betrouwbaar, maar dat is het niet echt!
Hoop nog steeds op een mooie USB-C naar displayport adapter met laad en usb 3.0 mogelijkheid. Ben alleen bang dat mijn 3440 x 1440 monitor niet op 60 hz gaat werken.
Hoop nog steeds op een mooie USB-C naar displayport adapter met laad en usb 3.0 mogelijkheid. Ben alleen bang dat mijn 3440 x 1440 monitor niet op 60 hz gaat werken.
De prestaties zou mijn antwoord zijn. De adapters en het toetsenbord kan ik overzien aangezien ik een Ducky Shine 90% van de tijd gebruik en alleen op de bank zou het toetsenbord van de Macbook zelf worden gebruikt.Fiber schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:28:
[...]
Waarom die switch...?
Ik zou de Macbook aanschaffen voor het werk, (dagelijks gebruik 8:00 / 18:00) en voor het werk programmeer ik in meerderen talen. Ben bang dat ik niet (zoals ze het op het internet noemen) met een "glorified netbook" kan komen aanzetten.
Vond de beslissing wel moeilijk want er zijn weinig duidelijke filmpjes hoe de Macbook reageert tijdens normaal gebruik en de benchmarks zeggen weinig. ik heb hier zelf nog een Macbook uit begin 2010 liggen (i5 dual core 5200 nogiets) en die werkt prima voor wat ik doe. de benchmarks komen overeen met deze laptop dus zou het theoretisch gezien prima moeten kunnen, maar met oog op de toekomst dan toch maar een dikke 13' gehaald met een 3,1GHz core i7 // 512GB SSD // 16GB ram

(edit :: waarvan de 13' maar 300,- meer was dan de 12' 1.3GHz - edu discount van m'n vriendin
[ Voor 3% gewijzigd door NickM89 op 22-04-2015 19:30 ]
Er zijn producten die t.o.v. begin dit jaar inmiddels al 2x zo duur zijn. Het heeft dan ook weinig te maken met de dollarkoers en ECB maatregelen want die zorgen niet voor zo'n forse stijging. Bij navraag bij een aantal fabrikanten wordt de eigen financiële situatie, belastingen en ook populariteit genoemd (bij te hoge populariteit kan men niet aan de vraag voldoen en dat richt meer schade aan dan een veel hoger prijskaartje).spartacusNLD schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:02:
offtopic:
uhmm dat de dollar duurder geworden is heeft te maken met het feit dat de ECB de geldpersen aangezet heeft (bij wijze van).
Als je naar de introductie van de MacBook kijkt wordt dat antwoord, voor in ieder geval de MacBook, al gegeven. Ze hebben niet voor niets de wireless functies zo hard lopen te benadrukken. Wil je een mobiele workstation dan kom je bij de MacBook Pro's uit en daar heeft Apple een dockingstation in de vorm van het Thunderbolt scherm. Buiten dat is Apple ook vooral voor de accessoire makers. Docks, sleeves, etc. laten ze allemaal aan anderen over. Wel een manier om een heel platform om je product heen te creëren. Goede keus want dat levert voor ons weer de mogelijkheid op om een ander geschikter product te kiezen. Kijk maar naar laptops van HP, Dell en Lenovo. Leuk die dockingstations maar allemaal proprietary en alleen te gebruiken voor een beperkt aantal series van hun notebooks. Koop je een ander notebook dan moet daar dus ook weer een dockingstation bij. Thunderbolt en USB beginnen dat nu een beetje te doorbreken.waarom maakt apple eigenlijk zelf niet zulke docs? zo kan je van een super mobiele macbook 12" toch nog een workstation maken..
[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 22-04-2015 20:37 ]
Ik wacht inderdaad ook even op Skylake voor een nieuwe Apple laptop. Deze staat gepland voor Q4 van 2015, nog ff wachten is geen probleem.Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 12:34:
[...]
Correct. Maar eind dit jaar / begin volgend jaar kun je wel de Skylake processoren verwachten. Dat kan ook een groot verschil maken. Mocht je echter nu een laptop nodig hebben, dan zul je de afweging moeten maken. Persoonlijk ga ik eigenlijk nooit voor een nieuw model vanwege allerlei kinderziektes. In m'n werk pas ik dezelfde strategie toe. VMware vSphere 6 is net uit, maar voor mij wordt het pas interessant om bij klanten uit te rollen vanaf de eerste major update. Werkt eigenlijk altijd heel erg goed en mijn ervaring met Apple producten is hetzelfde.
De eerste MacBook Air was het ook niet voor mij. Op een gegeven moment hebben ze het verlichte toetsenbord ook nog eens hieruit gesloopt. Toen vond ik het helemaal niks meer. Echter kwam toen weer een nieuwe versie, deze keer weer met verlicht toetsenbord, en die heb ik toen aangeschaft. Super apparaat! Mijn verwachting voor deze 12" is is hetzelfde.
Bij de laatste 3 Macs heb ik bewust telkens de eerste generatie gekocht van een nieuwe Intel microarchitectuur (Nehalem (iMac), Sandy Bridge (MBA) en Haswell (iMac)), dat is een fijne interval en zo pik je de voordelen mee van een nieuwe MA (nieuwe io opties, chipset, geheugen(controller), etc). Ik vind dat doorgaans veel interessanter dan zgn. 'die shrinks'.
Verwijderd
Na het een en ander uitgezocht te hebben heb ik vandaag toch maar de nieuwe MacBook in het goud maar wel het basis model met 1,1GHz besteld... Helaas staat er wel een levertijd op van 29 mei tot 10 juni...
Mijn 1.1GHz SpaceGray ligt klaar bij een kennis in de VS. 8 mei is de dag dat ik 'm hier in NL in ontvangst ga nemen... Worden 2 lange weekjes wachten nog
Had nog even gekeken bij Best Buy, jammer dat die gold variant als enige wél een levertijd heeft.
ja, sinds eergisteren staan ze merendeel backordered (2-4 weeks) bij Best Buy. Ik was er gelukkig nog net op tijd bij.
Blijft natuurlijk bizar he, dat je ze gewoon kon bestellen bij Best Buy met levertijd van 1 dag en Apple 4 a 6 weken! Iets is zeer goed misgegaan tijdens deze 12 inch MacBook launch.
Wereldwijd zijn er nog steeds nauwelijk demo-modellen in de Apple Store's. En al helemaal niks direct te koop bij de Store's. ¨ja, bestelt U maar online en wacht vervolgens bijna anderhalve maand op levering''...
weg mooie Apple experience
Blijft natuurlijk bizar he, dat je ze gewoon kon bestellen bij Best Buy met levertijd van 1 dag en Apple 4 a 6 weken! Iets is zeer goed misgegaan tijdens deze 12 inch MacBook launch.
Wereldwijd zijn er nog steeds nauwelijk demo-modellen in de Apple Store's. En al helemaal niks direct te koop bij de Store's. ¨ja, bestelt U maar online en wacht vervolgens bijna anderhalve maand op levering''...
Verwijderd
Dat doet de Apple experience zeker niet ten goede!! Zelf vind ik het schandalig hoe Apple de verkoop van de nieuwe MacBook heeft georganiseerd! Waarom geen introductie zoals bijna alle andere Apple producten? Ik kan er niets aan veranderen en zal toch anderhalf maand moeten wachten op mijn nieuwe MacBook....
Geert1976 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 10:49:
ja, sinds eergisteren staan ze merendeel backordered (2-4 weeks) bij Best Buy. Ik was er gelukkig nog net op tijd bij.
Mijn 1.3 is inmiddels ook afgeschreven dus hij gaat gebouwd worden, hopelijk is hij er snel!
[ Voor 9% gewijzigd door Mixpower op 24-04-2015 23:48 ]
It's All In The "Mix"
mijn nieuwe SpaceGray 12 inch MacBook besteld bij Best Buy (incl $130 korting) is inmiddels gearriveerd bij mijn kennis in Washington... Als teaser stuurde hij mij deze foto van mijn Macbook.
Nu nog ruim 1 weekje wachten totdat hij in mijn bezit is. Wordt een lang weekje wachten...haha
https://fbcdn-sphotos-h-a...ef8eab71787a12e6b79b13889
Nu nog ruim 1 weekje wachten totdat hij in mijn bezit is. Wordt een lang weekje wachten...haha
https://fbcdn-sphotos-h-a...ef8eab71787a12e6b79b13889
[ Voor 34% gewijzigd door _Bailey_ op 29-04-2015 08:36 ]
ik zit zo te kijken uit nieuwschierigheid van de macbook ret 12'' maar ik ben op zicht aardig verrast van de prestaties als je gaat kijken naar de macbook air formaat en de pro. en toch de intel gpu is niet verkeerd. alleen voor de grootste deel van de gebruikers is de snelheid meer dan zat. en een duo core is helemaal niet verkeerd zoals veel mensen zeggen. want er zijn weinig programma's die profijt uit een quad core halen... alleen als je foto's en films gaan bewerken. game is not done, zelfs hartstone heeft hij moeite mee...
maar bij apple de 1st gen is altijd de kat uit de boom kijken, als ik niet zou gamen zou ik me imac zo inruilen voor een macbook. maar heb helaas de deciderend gpu nodig..
hier een mooi filmpje voor de prestaties wat een goedde review is
YouTube: NEW MacBook 12 inch (2015) Review, Is it Worth It? Gaming & Performance Unboxed!
maar bij apple de 1st gen is altijd de kat uit de boom kijken, als ik niet zou gamen zou ik me imac zo inruilen voor een macbook. maar heb helaas de deciderend gpu nodig..
hier een mooi filmpje voor de prestaties wat een goedde review is
YouTube: NEW MacBook 12 inch (2015) Review, Is it Worth It? Gaming & Performance Unboxed!
Heeft deze laptop moeite met HearthStone
? Dat is een game die namelijk op een iPad mini prima draait. Dan vraag ik me af of de desktop versie veel zwaardere eisen heeft dan de tablet variant, want de games speelt gevoelsmatig identiek op de iPad en een Mac.

Gaat prima draaien!xelfer schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:38:
Heeft deze laptop moeite met HearthStone? Dat is een game die namelijk op een iPad mini prima draait. Dan vraag ik me af of de desktop versie veel zwaardere eisen heeft dan de tablet variant, want de games speelt gevoelsmatig identiek op de iPad en een Mac.

Dat zou ik ook verwachten inderdaad. Ik reageerde zelf hierop:
Overigens moet ik zeggen dat ik deze Macbook een erg mooi apparaat vind. Hij is alleen niet geschikt voor mijn gebruik: 80% vanuit huis en redelijk intensief gebruik. Zelf ga ik mijn 13" 2012 rMBP upgraden voor een 15" 2015 rMBP zodra deze beschikbaar is, maar als ik veel zou reizen dan zou ik deze 12" zeker overwegen.Coldbullet schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:19:
zelfs hartstone heeft hij moeite mee...
Ik zie die USB-C poort overigens ook wel de standaard worden in de toekomst.
Lijkt me raar als hij daar moeite mee zou hebben, misschien dat de instellingen te hoog stonden?
Voor mij zou hij perfect zijn, ik zit 80% juist niet thuis. Voor die overige 20% zou een USB-C adapter met een groot scherm eraan juist ideaal zijn. Echter vind ik hem nog niet krachtig genoeg voor mijn gebruik, als ik nou thuis een dikke iMac had staan dan zou het anders zijn.
Voor mij zou hij perfect zijn, ik zit 80% juist niet thuis. Voor die overige 20% zou een USB-C adapter met een groot scherm eraan juist ideaal zijn. Echter vind ik hem nog niet krachtig genoeg voor mijn gebruik, als ik nou thuis een dikke iMac had staan dan zou het anders zijn.
hertstong volgends het filmpje knap lastig
en dan alleen de processor die heeft t moeilijk
en dan alleen de processor die heeft t moeilijk
[ Voor 36% gewijzigd door Coldbullet op 29-04-2015 12:25 ]
Ik vraag het af of het prima gaat draaien. De gpu in de 12" MB is trager dan een GT650M en de cpu is ongeveer even snel als een ULV i3 (beetje groot begrip, "i3". Er zijn namelijk heel veel i3 cpu's). Als je hoger wilt spelen dan 1080p gaat 'ie er moeite mee krijgen denk ik. Op 720P moet het wel prima draaien, op 1080p misschien ook nog.Jopth schreef op woensdag 29 april 2015 @ 10:44:
[...]
Gaat prima draaien!
[afbeelding]Bron: https://us.battle.net/sup...stone-system-requirements
Lijkt er op dan de amb air beter is alleen met het scherm heel wat minder
Ik zou inderdaad niet verwachten dat je 't op hoge instellingen kan spelen. Echter als je de instellingen wat terugschroeft wel.Arthur-M. schreef op woensdag 29 april 2015 @ 18:01:
[...]
Ik vraag het af of het prima gaat draaien. De gpu in de 12" MB is trager dan een GT650M en de cpu is ongeveer even snel als een ULV i3 (beetje groot begrip, "i3". Er zijn namelijk heel veel i3 cpu's). Als je hoger wilt spelen dan 1080p gaat 'ie er moeite mee krijgen denk ik. Op 720P moet het wel prima draaien, op 1080p misschien ook nog.
Reagerende op de Heartstone mogelijkheid
In benchmarks wordt de Macbook qua performance volgens mij vaak vergeleken met de Air uit 2012. Dat is het apparaat waar ik nu dagelijks 3-10 potjes heartstone mee speel. Gaat prima, alleen trekt het de accu wat sneller leeg
In benchmarks wordt de Macbook qua performance volgens mij vaak vergeleken met de Air uit 2012. Dat is het apparaat waar ik nu dagelijks 3-10 potjes heartstone mee speel. Gaat prima, alleen trekt het de accu wat sneller leeg
Vaak wil je een spelletje wel ff fullscreen spelen, zeker als je op een "klein" laptopscherm zit.juliusyoup schreef op woensdag 29 april 2015 @ 22:40:
Reagerende op de Heartstone mogelijkheid
Het issue met retina is dan juist de hoge resolutie van het scherm.
Dus de performance mag dan vergelijkbaar zijn met een 2012 Air qua specificaties, er is wel veel meer kracht nodig om het scherm aan te sturen.
Ik heb nog weinig reviews gezien waarin een echte game word getest, misschien heeft dat een reden. Ik weet dat de 12" als portable word gemarket maar ik zou geen laptop aanschaffen waarmee ik niet tussendoor eens een leuke game kan spelen. (Niet de latest and greatest shooters, maar een civ5/diablo/starcraft).
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Klopt, maar voor deze prijs mag je wel verwachten dat het kan. Ik vind de US prijs redelijk maar de euro prijs absurd.Geert1976 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 07:35:
deze nieuwe MacBook is nooit door Apple in de markt gezet om er (zware) spelletjes op te spelen.
ja ik vind hem eerlijk gezegd nogal duur. als je het vergelijkt met de air of de pro. de air is sneller alleen het scherm is heel wat minder. meer aansluitingen en ietjes dikker,zwaarder.. maar wel goedkoper.
de pro is paar €100 duurder.. en de snelheid en gpu is heel wat beter en sneller.
ik moet eerlijk zeggen dat ik het vreemd vind dat de scherm in mijn ogen het zo veel duurder maakt.
de usb-C is vaak en voor de meeste mensen genoeg. muis werkt via blauwe tand ik heb zelf de late 27' 2014 imac. en wat sluit ik er op aan? een windhoos muis voor bootcamp verder worden de usb poorten nooit gebruikt. sd kaart? grootste deel van de gebruikers gebruikt zijn iphone of andere telefoon voor de foto's en filmpjes te schieten en dit werkt tegenwoordig via de cloud.
moet eerlijk zeggen dat ik het niet erg vind dat een bedrijf het durft om als 1st de oudere poorten te lozen
en graag vooruit wil kijken en niet achterom.
de pro is paar €100 duurder.. en de snelheid en gpu is heel wat beter en sneller.
ik moet eerlijk zeggen dat ik het vreemd vind dat de scherm in mijn ogen het zo veel duurder maakt.
de usb-C is vaak en voor de meeste mensen genoeg. muis werkt via blauwe tand ik heb zelf de late 27' 2014 imac. en wat sluit ik er op aan? een windhoos muis voor bootcamp verder worden de usb poorten nooit gebruikt. sd kaart? grootste deel van de gebruikers gebruikt zijn iphone of andere telefoon voor de foto's en filmpjes te schieten en dit werkt tegenwoordig via de cloud.
moet eerlijk zeggen dat ik het niet erg vind dat een bedrijf het durft om als 1st de oudere poorten te lozen
Maar de MBP 13" heeft toch ook een retina scherm, dan blijft alleen het design / batterij over om het prijsverschil te verklaren.Coldbullet schreef op donderdag 30 april 2015 @ 08:41:
ja ik vind hem eerlijk gezegd nogal duur. als je het vergelijkt met de air of de pro. de air is sneller alleen het scherm is heel wat minder. meer aansluitingen en ietjes dikker,zwaarder.. maar wel goedkoper.
Daarnaast ben ik het wel eens wat betreft de opmerking over de usb-C poort, de (volgens mij!) perfecte oplossing was om hiernaast wel een kleine magsafe powerconnector te hebben. Maar dan zou er waarschijnlijk weer geklaag zijn geweest over het nodig hebben van een adapter voor muis + monitor.
Misschien ben ik wat te kritisch maar ik had gehoopt op een redesign van de air en de Dell XPS13 had mijn verwachtingspatroon misschien iets teveel omhoog geduwd. Inmiddels heb ik zelf mijn iMac vervangen door een MBP.
klopt de bk pro heeft ook een ret scherm. en idd dan blijft er die verschillen over + een deciderend gpu, maar dat kan/mag je nog niet verwachten in zo'n kleine behuizing. en de intel gpu zijn niet slecht hoor..
waarom heb jij de imac voor de mbp vervangen?
en idd als ze de air een retina scherm hadden gegeven en een volledige upgrade van binnen was iedereen al heel blij. maar dan was die prijs ook omhoog gevlogen...
waarom heb jij de imac voor de mbp vervangen?
en idd als ze de air een retina scherm hadden gegeven en een volledige upgrade van binnen was iedereen al heel blij. maar dan was die prijs ook omhoog gevlogen...
Bospa01 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 09:05:
[...]
Maar de MBP 13" heeft toch ook een retina scherm, dan blijft alleen het design / batterij over om het prijsverschil te verklaren.
Daarnaast ben ik het wel eens wat betreft de opmerking over de usb-C poort, de (volgens mij!) perfecte oplossing was om hiernaast wel een kleine magsafe powerconnector te hebben. Maar dan zou er waarschijnlijk weer geklaag zijn geweest over het nodig hebben van een adapter voor muis + monitor.
Misschien ben ik wat te kritisch maar ik had gehoopt op een redesign van de air en de Dell XPS13 had mijn verwachtingspatroon misschien iets teveel omhoog geduwd. Inmiddels heb ik zelf mijn iMac vervangen door een MBP.
[ Voor 7% gewijzigd door Coldbullet op 30-04-2015 09:15 ]
zojuist Apple Store Amsterdam gesproken. Vanochtend zijn er demo modellen gearriveerd en ook enkele die je kon kopen. Die zijn inmiddels al uitverkocht.
Maar gelukkig kunnen we nu eindelijk hier in Nederland in levende lijve de nieuwe MacBook aanschouwen!
EDIT:
Net terug van de Apple Store hier in Amsterdam.
Mijn 1ste ervaringen na ongeveer een half uurtje gebruik (betreffende het base model 1.1GHz):
-Wow! wat een scherm...echt werkelijk waar prachtig. Ik was bang dat 12 inch ietwat te klein zou zijn. Integendeel het geval. 12 inch is voor mij prima.
-Het toetsenbord is compleet anders dan dat we gewend zijn, maar ik weet vrijwel zeker dat ik binnen een weekje daar aan gewend zal raken. Ik heb wat teksten getypt in de Notities app en dat ging voor een 1ste keer vrij netjes.
-Verschillende 4K video's afgespeeld. Vloeiend zonder enige haperingen. Dit tevens met een stuk of 10 tabs open in Safari.
-Diverse apps geopend en ook dat gaat vloeiend met switchen.
-Force touch trackpad is echt magisch...haha Wat je daar zoal mee kan doen is echt heel mooi gedaan.
- kleur: ik heb voor de Space Grey gekozen en ben daar nog steeds zeer blij mee na hem in het echt gezien te hebben. Ik vind de Gold echt te roze. Niet echt mijn ding. Silver is uiteraard bekend.
Mijn 1ste ervaringen zijn boven verwachting. Ik krijg mijn MacBook volgende week binnen (uit de VS) en zal dan eens mijn alledaagse apps flink gaan gebruiken en deze Mac goed aan de tand voelen.
Maar gelukkig kunnen we nu eindelijk hier in Nederland in levende lijve de nieuwe MacBook aanschouwen!
EDIT:
Mijn 1ste ervaringen na ongeveer een half uurtje gebruik (betreffende het base model 1.1GHz):
-Wow! wat een scherm...echt werkelijk waar prachtig. Ik was bang dat 12 inch ietwat te klein zou zijn. Integendeel het geval. 12 inch is voor mij prima.
-Het toetsenbord is compleet anders dan dat we gewend zijn, maar ik weet vrijwel zeker dat ik binnen een weekje daar aan gewend zal raken. Ik heb wat teksten getypt in de Notities app en dat ging voor een 1ste keer vrij netjes.
-Verschillende 4K video's afgespeeld. Vloeiend zonder enige haperingen. Dit tevens met een stuk of 10 tabs open in Safari.
-Force touch trackpad is echt magisch...haha Wat je daar zoal mee kan doen is echt heel mooi gedaan.
- kleur: ik heb voor de Space Grey gekozen en ben daar nog steeds zeer blij mee na hem in het echt gezien te hebben. Ik vind de Gold echt te roze. Niet echt mijn ding. Silver is uiteraard bekend.
Mijn 1ste ervaringen zijn boven verwachting. Ik krijg mijn MacBook volgende week binnen (uit de VS) en zal dan eens mijn alledaagse apps flink gaan gebruiken en deze Mac goed aan de tand voelen.
[ Voor 78% gewijzigd door _Bailey_ op 30-04-2015 14:19 ]
Hey ben heel
Erg benieuwd naar je bevindingen en de stress stesten
Kan je ok wat games testen?
Geert1976 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 12:25:
zojuist Apple Store Amsterdam gesproken. Vanochtend zijn er demo modellen gearriveerd en ook enkele die je kon kopen. Die zijn inmiddels al uitverkocht.
EDIT:
-Het toetsenbord is compleet anders dan dat we gewend zijn, maar ik weet vrijwel zeker dat ik binnen een weekje daar aan gewend zal raken.
Ben inmiddels al weer thuis...sorry!Coldbullet schreef op donderdag 30 april 2015 @ 14:16:
Hey ben heel
[...]
Heb geen spelletjes gespeeld, daar ik dat sowieso nooit speel op mijn Mac's.
Als het goed is komen morgen de demo-modellen binnen bij de MediaMarkten. Hoef je in ieder geval niet persee naar een Apple-Store om hem uit te proberen
Verwijderd
Volgens mij is dit typisch een yuppieding; Dat goud is oerlelijk.
Een veredelde iPad met toetsenbord; te weinig specs om echt mee te werken.
Wat ik er niet aan snap:
-480p FaceTime camera ! Daar zit je dan allebei met een retinascherm en dan een 480p camera !
-Hoe ga je hem opladen en tegelijkertijd een accessoire gebruiken? Weer dure verloopjes gaan kopen?
-Je gaat last krijgen van de randen als je veel typt. Juist dat beetje ruimte naast het toetsenbord is fijn bij typen.
Wat ik er niet aan snap:
-480p FaceTime camera ! Daar zit je dan allebei met een retinascherm en dan een 480p camera !
-Hoe ga je hem opladen en tegelijkertijd een accessoire gebruiken? Weer dure verloopjes gaan kopen?
-Je gaat last krijgen van de randen als je veel typt. Juist dat beetje ruimte naast het toetsenbord is fijn bij typen.
beetje kort door de bocht vind ik persoonlijk.Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:12:
Wat ik er niet aan snap:
Zo ken ik er nog 1:
de nieuwe MacBook Air 2015, zit je dan met een scherm wat al eigenlijk ruim 7 jaar oud is. succes met FaceTime met dat brakke scherm
Ik ben vanmiddag een half uurtje met de nieuwe Macbook aan de gang geweest; het is echt niet een veredelde iPad met toetsenbord. Op een iPad heb je geen mogelijkheid tot echt multi tasking. Dit is nog maar 1 voorbeeld. Denk dat je zelf er vast nog wel een aantal kan bedenken.
Ben het wel met je eens wat betreft de Gold versie, die vind ik persoonlijk ook te roze nadat ik deze in het echt gezien te hebben
[ Voor 12% gewijzigd door _Bailey_ op 30-04-2015 17:24 ]
Een yuppie omdat?Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:12:
Goud is optioneel, 2 andere kleuren ook beschikbaar.
Dat is afhankelijk waarvoor je de laptop wilt gebruiken.Een veredelde iPad met toetsenbord; te weinig specs om echt mee te werken.
Dat is inderdaad een minpunt als je de camera daadwerkelijk wilt gebruikenWat ik er niet aan snap:
Het zou fijn zijn als er een tweede poort is, maar dan wissel je het even af, geen drama lijkt mij.-Hoe ga je hem opladen en tegelijkertijd een accessoire gebruiken? Weer dure verloopjes gaan kopen?
Verloopstukjes zijn op het moment nog prijzig maar goedkope alternatieven komen snel.
Jij hebt al een tijdje met het macbook gewerkt dat je het zo stellig roept?-Je gaat last krijgen van de randen als je veel typt. Juist dat beetje ruimte naast het toetsenbord is fijn bij typen.
Prima als het niet je ding is, maar bekijk het wel objectief.
39
het is inderdaad bizar dat mensen her en der de nieuwe MacBook al beoordelen zonder ook maar 1 seconde mee gewerkt te hebben of uberhaupt in het echt zelf gezien te hebben.
Lees maar eens diverse fora waar mensen inmiddels al de nieuwe MacBook in bezit hebben en zie dat merendeel onverwachts toch positief verrast is na paar dagen gebruik.
Lees maar eens diverse fora waar mensen inmiddels al de nieuwe MacBook in bezit hebben en zie dat merendeel onverwachts toch positief verrast is na paar dagen gebruik.
Zie de post(s) boven die van jou?Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 18:58:
Iemand die weet of de Macbook al ergens staat in A'dam, Dusseldorf of Oberhausen?

Om dan toch maar on-topic te blijven. Ja, ze zijn sowieso te zien in Amsterdam.
[ Voor 14% gewijzigd door SquareOne op 30-04-2015 19:42 ]
Verwijderd
Boven mijn post staat geen post waarin is beschreven of ze in A'dam te zien zijn hoorSquareOne schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:24:
[...]
Zie de post boven die van jou?![]()
Om dan toch maar on-topic te blijven. Ja, ze zijn sowieso te zien in Amsterdam.
Vorige pagina, apple store Amsterdam heeft demo modellen, geen verkoop modellen.Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:32:
[...]
Boven mijn post staat geen post waarin is beschreven of ze in A'dam te zien zijn hoor
1 van de Apple Geniuses in Amsterdam vertelde mij vanmiddag dat mogelijk a.s. woensdag/donderdag weer een kleine voorraad binnenkomt.
Maar ja, hij gaf al zelf aan dat zij zelf ook zeer slecht op de hoogte gehouden werden omtrent deze nieuwe MacBook launch/release
Maar ja, hij gaf al zelf aan dat zij zelf ook zeer slecht op de hoogte gehouden werden omtrent deze nieuwe MacBook launch/release
Verwijderd
Klopt, je hebt gelijk. Niemand die iets weet over Oberhausen of Dusseldorf? Is iets dichterbij voor mij...juliusyoup schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:38:
[...]
Vorige pagina, apple store Amsterdam heeft demo modellen, geen verkoop modellen.
De 'gewone' medewerkers weten volgens mij zelden iets over voorraad. Zo gaat dat bij de launch van ieder Apple product, je kunt ze elke dag opnieuw vragen of er iets binnen komt, maar daar hebben ze simpelweg geen antwoord op. Sterker nog, een aantal verkopers gaf aan dat het voor hun zelf elke dag weer een verrassing is van wat er bij de voorraad zit die door Apple afgeleverd wordt.Geert1976 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:46:
1 van de Apple Geniuses in Amsterdam vertelde mij vanmiddag dat mogelijk a.s. woensdag/donderdag weer een kleine voorraad binnenkomt.
jup, die indruk heb ik ook.SquareOne schreef op donderdag 30 april 2015 @ 19:48:
[...]
De 'gewone' medewerkers weten volgens mij zelden iets over voorraad. Zo gaat dat bij de launch van ieder Apple product, je kunt ze elke dag opnieuw vragen of er iets binnen komt, maar daar hebben ze simpelweg geen antwoord op. Sterker nog, een aantal verkopers gaf aan dat hte voor hunzelf elke dag weer een verrassing is van wat er bij de voorraad zit die door Apple afgeleverd wordt.
Apple is duidelijk geweest dat dit een laptop is voor mobiel gebruik waarbij ze vooral van draadloze technieken gebruik maken. M.a.w. accessoires sluit je dus draadloos aan. Daarnaast biedt USB-C ook genoeg mogelijkheden om gebruik te maken van een dock als je op een vaste werkplek bent. Op dat dock sluit je dan alle accessoires met kabeltje aan. Die USB docks zijn iets goedkoper dan de Thunderbolt versie.Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 17:12:
Als je straks weer achter een computer kruipt gebruik dan eens je ogen en bekijk eens goed dat apparaat waar je op zit te tikken...externe toetsenborden met dikke randen...dat wordt heeeeeeeeeeel hard zoeken. Als we verder teruggaan in de geschiedenis dan zien we exact hetzelfde bij typemachines. M.a.w. je argument is complete kolder en daar hebben we decennia aan bewijsmateriaal voor.-Je gaat last krijgen van de randen als je veel typt. Juist dat beetje ruimte naast het toetsenbord is fijn bij typen.
[ Voor 8% gewijzigd door ppl op 30-04-2015 20:47 ]
Mooi teken van zwakte als je geen argumenten hebt, bravoVerwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:53:
Heerlijk al deze fanatieke reacties ! Fanboys genoeg zo te zien.

Moet je even m;n post voor een 2e keer lezen, misschien is het dan duidelijker voor je.Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:57:
[...]
Jij levert toch zelf het bewijs? Jij praat alle minpunten op een behoorlijk dure laptop goed onder het mom van objectiviteit.
Edit2: Inhoudelijk lezen, want als je goed leest zie je dat ik het met bepaalde punten eens bent. Op o.a. de vraag waarom hij denkt dat het keyboard pijnlijk is krijg je geen antwoord maar een dooddoener in de vorm van faboys... Dus ongefundeerd willekeurige dingen roepen is prima maar om onderbouwing vragen is fanboy gedrag. De logica

[ Voor 66% gewijzigd door Fietsbel op 30-04-2015 21:15 ]
39
Verwijderd
Jij levert toch zelf het bewijs? Jij praat alle minpunten op een behoorlijk dure laptop goed onder het mom van objectiviteit.Fietsbel schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:56:
[...]
Mooi teken van zwakte als je geen argumenten hebt, bravo
Het was prima duidelijk, dat is dus wat ik net beschreef[...]
Moet je even m;n post voor een 2e keer lezen, misschien is het dan duidelijker voor je.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2015 21:05 ]
heerlijk om zo'n troll en spec-whore te zien als jij! Waar zouden al die fora toch zijn zonder deze mensen zoals jij!? Mensen die fora afstruinen en een product beoordelen (lees: afzeiken)zonder ook maar zelf het product daadwerkelijk gebruikt te hebbenVerwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:53:
Heerlijk al deze fanatieke reacties ! Fanboys genoeg zo te zien.

Tevens heb jij geen flauw benul van de doelgroep van deze MacBook, dit als ik jouw onderbouwing/mening lees over deze nieuwe Macbook
[ Voor 32% gewijzigd door _Bailey_ op 30-04-2015 21:48 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Ja , back to topic. Deze Macgebruiker sinds 1987 ( ja de plus met zwartwit scherm) heeft de MacBook 12" zelf uitgeprobeerd in de Apple Store. Voor mij is deze MacBook geen wezenlijke toevoeging aan het laptopgamma van Apple. Als je er alleen maar een beetje mee internet, af en toe wat typt en er mee gezien wilt worden is het een prima ding! ;-)
Niet te veel aannames doen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2015 01:02 ]
Haha... Wie start er met aannames? 'Yuppeding'??Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 01:01:
Ja , back to topic. Deze Macgebruiker sinds 1987 ( ja de plus met zwartwit scherm) heeft de MacBook 12" zelf uitgeprobeerd in de Apple Store. Voor mij is deze MacBook geen wezenlijke toevoeging aan het laptopgamma van Apple. Als je er alleen maar een beetje mee internet, af en toe wat typt en er mee gezien wilt worden is het een prima ding! ;-)
Je komt nu echt zeer ongeloofwaardig over en spreekt jezelf telkens tegen... Is ok hoor
Wat heb jij verder zoal geprobeerd bij de Apple Store?
Ik lees graag je uitgebreide bevindingen en uitgevoerde tests e.d.
[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 01-05-2015 04:27 ]
ik denk dat de laptop een prima laptop is. voor de meeste mensen die met de laptop licht werk verrichten.
maar dat voor die mensen de prijs te duur is.
maar dat voor die mensen de prijs te duur is.
hij is zeker niet goedkoop (ik vind zo'n beetje alle Mac's reteduur haha).
Maar denk vrijwel zeker dat zo'n 75% van de laptopgebruikers prima uit de voeten kan met deze laptop.
Gelukkig heeft Apple inmiddels genoeg ''smaken'' laptops...voor ieder wat wils!
Alhoewel ik wel sterk het vermoeden heb dat veel rMBP eigenaren rondlopen met een machine waar ze nog geen 50% van de geboden capaciteiten gebruiken (overkill dus).
Maar denk vrijwel zeker dat zo'n 75% van de laptopgebruikers prima uit de voeten kan met deze laptop.
Alhoewel ik wel sterk het vermoeden heb dat veel rMBP eigenaren rondlopen met een machine waar ze nog geen 50% van de geboden capaciteiten gebruiken (overkill dus).
[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 01-05-2015 10:26 ]
Als we over overkill praten. De aankomende surface 3 is een goed alternatief. De helft goedkoper, fanless en ook uitstekende bouw kwaliteit.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
ik denk dat je wel gelijk hebt met de overkill. maar dat is niet alleen bij apple maar ook bij de desktop/laptops van windhoos. meeste mensen hebben een processor en gpu die ze bij langena niet nodig hebben.
vind alleen altijd zo jammer bij appletje dat je net zoals ik graag een spelleke speelt altijd meteen naar de duurste moet voor de gpu, b.v. bij de imac ik had liever een 21' scherm alleen daar is de gpu weer flink op bezuinigd. dus wordt gedwongen naar een 27' en ja klopt je kan een goedkopere dekstop bouwen voor spellekes. maar deze staat in de woonkamer en dat vind ik mag er wel fatsoenlijk uit zien dus design is bij mij dat wel best belangrijk ziezo voor het vrouwke, en werk nu eenmaal graag met osx. dit is bij de mb ook, ik zou meteen naar de mbpro moeten gaan alleen voor dat bedrag hadden ze wel een beter gpu in mogen bouwen..
voorbij zou een 21'' met een goede gpu een uitkomst zijn in de toekomst. de 750m is niet echt om naar huis voor te schrijven... dit is ook met de nieuwe 12' mb zeker een mooi ding van wat ik er van heb gezien. maar de iris pro...
vind alleen altijd zo jammer bij appletje dat je net zoals ik graag een spelleke speelt altijd meteen naar de duurste moet voor de gpu, b.v. bij de imac ik had liever een 21' scherm alleen daar is de gpu weer flink op bezuinigd. dus wordt gedwongen naar een 27' en ja klopt je kan een goedkopere dekstop bouwen voor spellekes. maar deze staat in de woonkamer en dat vind ik mag er wel fatsoenlijk uit zien dus design is bij mij dat wel best belangrijk ziezo voor het vrouwke, en werk nu eenmaal graag met osx. dit is bij de mb ook, ik zou meteen naar de mbpro moeten gaan alleen voor dat bedrag hadden ze wel een beter gpu in mogen bouwen..
voorbij zou een 21'' met een goede gpu een uitkomst zijn in de toekomst. de 750m is niet echt om naar huis voor te schrijven... dit is ook met de nieuwe 12' mb zeker een mooi ding van wat ik er van heb gezien. maar de iris pro...
Geert1976 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:25:
Surface heeft toch een core i ipv m in vergelijking met deze Macbook?kevinl schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:05:
Als we over overkill praten. De aankomende surface 3 is een goed alternatief. De helft goedkoper, fanless en ook uitstekende bouw kwaliteit.
Hoe is de performance van deze ivm de macbook?
Daarnaast gaat de prijs van de surface ook erg snel omhoog als je meer specs wilt. De cover is sowieso al een must buy.
De Surface Pro heeft een Core i processor en daarbij ook een fan.Bospa01 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:46:
[...]
Surface heeft toch een core i ipv m in vergelijking met deze Macbook?
Hoe is de performance van deze ivm de macbook?
Daarnaast gaat de prijs van de surface ook erg snel omhoog als je meer specs wilt. De cover is sowieso al een must buy.
De Surface heeft een Intel Atom X7, maar ik heb geen idee wat de performance van dat ding is.
[ Voor 53% gewijzigd door RnB op 01-05-2015 13:57 ]
We hadden het over overkill. De pluspunt van de Surface 3 is dat die ook fanless is en meer compact is voor mobiel gebruik.RnB schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:56:
[...]
De Surface Pro heeft een Core i processor en daarbij ook een fan.
De Surface heeft een Intel Atom X7, maar ik heb geen idee wat de performance van dat ding is.
En als je voor 6 mei besteld bij een webwinkel krijg je de cover van 150 eur erbij. Dus helemaal een vette deal.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de apple store A'dam afgelopen donderdag een paar macbooks had, verwacht iemand hetzelfde voor komende donderdag?
Het ligt er maar net aan hoeveel geld je uitgeeft. Mijn CPU is ook 95% van de tijd aan het idlen (want om te mailen, internetten en andere simpele taken heb je amper rekenkracht nodig), maar die andere 5% kan het verschil betekenen tussen kort en lang wachten. Als deze laptop voor 1100 euro in de markt was gezet had ik wat langer wachten op die momenten wel voor lief genomen. Met de huidige prijzen zou ik er meer moeite mee hebben, voor zo'n bedrag vind ik specs van een 2011 Air wel erg mager, ook al voldoet het voor 95% van de tijd.Coldbullet schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 12:15:
ik denk dat je wel gelijk hebt met de overkill. maar dat is niet alleen bij apple maar ook bij de desktop/laptops van windhoos. meeste mensen hebben een processor en gpu die ze bij langena niet nodig hebben.
Vandaag in de Apple Store Den Haag geweest en ben heel blij met m'n zilvere pre-order. De andere kleuren vond ik tegenvallen, het toetsenbord daarentegen werkte wel erg fijn.
Er was geen voorraad en die werd voorlopig nog niet verwacht, wel staan er 6 demo modellen.
Er was geen voorraad en die werd voorlopig nog niet verwacht, wel staan er 6 demo modellen.
goeie keuze...silver! Ik zelf heb de Space Grey. Vindt 'm echt mooi qua design en kleurafwerking.Mr.S schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 03:36:
Vandaag in de Apple Store Den Haag geweest en ben heel blij met m'n zilvere pre-order. De andere kleuren vond ik tegenvallen, het toetsenbord daarentegen werkte wel erg fijn.
Het gouden model vond ik zelf echt veel te roze (-achtig).
Wat me wel opvalt is dat het nieuwe toetsenbord ongeloofelijk veel vetvlekken van je vingertoppen aantrekt. Na een paar minuten typen zie je zeer duidelijk enige vetvlekken over de toetsen.
Verder zeer te spreken over het prachtige scherm en de snelheid van de Macbook is voor mijn workloads (casual) prima qua snelheid.
Nog 6 dagen wachten en dan heb ik mijn (USA) Macbook eindelijk in bezit!
[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 02-05-2015 05:59 ]
Dat klopt ook.Geert1976 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 10:25:
Mijn vriendin is daar een goed voorbeeld van. Ze wilde graag een retina display omdat het gewoon veel fijner leest. Maar je had dan alleen nog maar de keus om een rMBP te nemen.
Als ze opnieuw moest kiezen had het waarschijnlijk de nieuwe MacBook geworden.
Ze zit er toch alleen maar een beetje mee te interneten.
Ook als je aanschafprijs meeneemd in je beslissing?Psycho_Mantis schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:26:
[...]
Dat klopt ook.
Mijn vriendin is daar een goed voorbeeld van. Ze wilde graag een retina display omdat het gewoon veel fijner leest. Maar je had dan alleen nog maar de keus om een rMBP te nemen.
Als ze opnieuw moest kiezen had het waarschijnlijk de nieuwe MacBook geworden.
Ze zit er toch alleen maar een beetje mee te interneten.
Vreemd genoeg zou de MB12" wel een prima vervanger voor mijn werklaptop zijn aangezien vrijwijl alles via citrix/cloud gaat
Vorig jaar zat er nog maar iets van 200 euro prijsverschil tussen een Air met 256GB ssd/8GB ram vergeleken met een rMBPBospa01 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:41:
[...]
Ook als je aanschafprijs meeneemd in je beslissing?
Vreemd genoeg zou de MB12" wel een prima vervanger voor mijn werklaptop zijn aangezien vrijwijl alles via citrix/cloud gaat
Voor je 200 euro had je echt veel meer voor je geld, dus dan is de keus snel gemaakt.
Het base model rMB is goedkoper qua opslag vergeleken met een 265Gb rMBP. Dus mensen die echte light users zijn, zijn financieel beter af met een base mode rMB dan een 256Gb rMBP. Dit uiteraard als je de 256Gb ook echt nodig hebt.
De 128Gb rMBP is zelfde prijs als de 256Gb base rMB.
Ik persoonlijk vind tegenwoordig 128Gb opslag echt zeer krap
De 128Gb rMBP is zelfde prijs als de 256Gb base rMB.
Ik persoonlijk vind tegenwoordig 128Gb opslag echt zeer krap
[ Voor 35% gewijzigd door _Bailey_ op 02-05-2015 11:41 ]
128gb is krap inderdaad. Zelf doe ik er al jaren mee met mijn 2012 13 inch rMBP. Gelukkig heb ik Dropbox opslag ter waarde van 100gb en kan ik thuis ook gebruik maken van mijn NAS.
Tegenwoordig zou mijn minimum echter wel 256gb zijn en wellicht zelfs 512gb.
Tegenwoordig zou mijn minimum echter wel 256gb zijn en wellicht zelfs 512gb.
Jij levert eerder het bewijs door eigenschappen al te betitelen als "minpunt". Dat is een vooringenomen positie en getuigt niet van objectiviteitVerwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 20:57:
Jij levert toch zelf het bewijs? Jij praat alle minpunten op een behoorlijk dure laptop goed onder het mom van objectiviteit.
En mindere performance door de Atom cpu en 2GB aan geheugen die andere tablets al langer hebben en waar je ook niemand over hoort. Zo slecht is die MacBook met betere performance dus niet eens. Dat ding lijkt overigens wel Apple's antwoord op die Windows tablets te zijn. Ben benieuwd of we in de toekomst niet eenzelfde device van Apple gaan krijgen als die we nu sinds Windows 8 zien.kevinl schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:05:
Verwijderd
De meeste van die eigenschappen zijn dus ook onmogelijk te betitelen als pluspunt. Wat vind jij goed aan een trage CPU en crappy camera in een laptop van meer dan duizend euro?ppl schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 14:54:
[...]
Jij levert eerder het bewijs door eigenschappen al te betitelen als "minpunt". Dat is een vooringenomen positie en getuigt niet van objectiviteitHet probleem bij deze MacBook is dat Apple weer eens iets harder rent dan de rest van de markt. Apple is alleen wel duidelijk geweest in waar de laptop voor bedoeld is en dat lijken veel mensen te vergeten (nadruk op wireless dus waarom dan uitbreidingspoorten, wat wil je daarmee doen als alles draadloos is?). Je moet bij deze MacBook wel iets verder in de toekomst kijken.
De Surface Pro 3 heeft gewoon Core I-serie CPU's en 4GB RAM of meer. Prima mee te werken, voor vrijwel dezelfde prijs.[...]
En mindere performance door de Atom cpu en 2GB aan geheugen die andere tablets al langer hebben en waar je ook niemand over hoort. Zo slecht is die MacBook met betere performance dus niet eens. Dat ding lijkt overigens wel Apple's antwoord op die Windows tablets te zijn. Ben benieuwd of we in de toekomst niet eenzelfde device van Apple gaan krijgen als die we nu sinds Windows 8 zien.
trage CPU? De CPU in deze nieuwe Macbook is prima voor de doelgroep waarvoor deze Mac bedoeld is: de light user. Dus NIET de pro-user. daar hebben ze een andere Mac voor, genaamd de MacBook ProVerwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:02:
[...]
Wat vind jij goed aan een trage CPU en crappy camera in een laptop van meer dan duizend euro?
[...]
Ben vandaag voor een 2e keer hier in de Apple Store geweest. Deze Macbook is echt zeer geschikt voor de light user. Heb nauwelijks tot geen hiccups of lag ondervonden en heb van alles geprobeerd met het ding.
[ Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 02-05-2015 15:15 ]
Verwijderd
Een rMBP is ook echt zeer geschikt voor de light user (en daarenboven nog het zwaardere werk). Kost toch nagenoeg even veel dus als je de portability niet nodig hebt, is de rMBP zeker de betere deal.
de 256Gb rMBP is 200 honderd euro duurder dan de base rMB (standaard 256Gb), dus of dat 'nagenoeg even veel' is, betwijfel ik....Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:28:
Een rMBP is ook echt zeer geschikt voor de light user (en daarenboven nog het zwaardere werk). Kost toch nagenoeg even veel dus als je de portability niet nodig hebt, is de rMBP zeker de betere deal.
Ach, wat is €200,- op een prijs van €1449,-?
Voor die €200,- krijg je een veel snellere cpu, meer werkruimte en meer poorten.
Goed, hij is groter en zwaarder, maar zeker nog wel portable.
Voor die €200,- krijg je een veel snellere cpu, meer werkruimte en meer poorten.
ik vraag me alleen af of je als casual user veel hebt aan een snelle CPU, als je workload zo licht is dat je fans waarschijnlijk nauwelijks tot niet aanslaan...
Maar goed, het is mooi dat Apple nu genoeg keuzes heeft voor de verschillende doelgroepen.
Maar goed, het is mooi dat Apple nu genoeg keuzes heeft voor de verschillende doelgroepen.
Wat is 200euro?RnB schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 15:55:
Ach, wat is €200,- op een prijs van €1449,-?
Een van de doelgroepen waar de rMB zich op richt is denk ik studenten, voor hen kan 200 euro absoluut een dealbreaker zijn. Dezelfde studenten die veel reizen en dus gewicht belangrijk vinden. Dus én een hele/halve maand huur meer én groter én zwaarder. Ja idd, een snellere cpu, want dat is nodig bij tekstverwerken, spotify en netflix...
Als €200,- een dealbreaker is op €1449,-, omdat ze anders de huur niet kunnen betalen, dan zijn ze natuurlijk niet wijs hè.
Die personen kunnen beter een MacBook Air gaan kopen voor €999,-, kunnen ze die €450,- in hun zak houden om boodschappen van te doen.
Die personen kunnen beter een MacBook Air gaan kopen voor €999,-, kunnen ze die €450,- in hun zak houden om boodschappen van te doen.
Ik zeg niet dat ze anders de huur niet kunnen betalen, als ik naar mezelf kijk, dan kan ik hem kopen (gaat ook wel gebeuren) maar daar blijft bij dat ik 200 euro veel geld vind, en dat ik de overweging naar mbp zeker gemaakt heb, maar het absoluut niet waard vind.
Verwijderd
Zoveel mensen die dit product zien als "net niet goed genoeg". Wacht dan tot eind 2015 / begin 2016
Vandaag naar de Apple Store in Amsterdam geweest. Er stonden 12 demo modellen. De kleuren zijn echt prachtig en zelfs goud viel me mee. Toetsenbord tikte na een tijdje ook super.
en dan? denk je echt dat Apple over een 7 a 8 maanden met een 2e gen. rMB uitkomt terwijl nu wereldwijd er nog nauwelijks MacBook's geleverd zijn of beschikbaar voor verkoop in de Apple Stores (in de Apple Stores sowieso geen vekoop nog in Europa)? Denk dat ze eerst willen zorgen dat deze 1e gen. MacBook goed verkrijgbaar is.Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 18:42:
Zoveel mensen die dit product zien als "net niet goed genoeg". Wacht dan tot eind 2015 / begin 2016
[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 02-05-2015 19:54 ]