Dat ligt vooral aan wat je er mee doet. Bij CPU intensieve taken zal de MB natuurlijk warmer worden dan bij licht surfgedrag. Ik heb in der geval nergens last van met mijn 12" MacBook.
Lekker!
Lekker!
Verwijderd
Lichte apps, surfen, niet veel. Wordt hij niet te warm bij het laden?Napsju schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 07:05:
Dat ligt vooral aan wat je er mee doet. Bij CPU intensieve taken zal de MB natuurlijk warmer worden dan bij licht surfgedrag. Ik heb in der geval nergens last van met mijn 12" MacBook.
<Zinloze tekst hier>
Ik heb toch echt compleet andere ervaring. Ik werk momenteel regelmatig in de zon buiten (2016 m3) en nog geen enkel probleem gehad.GforceNL schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:16:
De 12" is nagenoeg onbruikbaar in de zon en zal snel uit gaan omdat hij te heet wordt.
Als je veel in de zon wilt werken kin je beter iets met actieve koeling nemen.
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
<Zinloze tekst hier>
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Welke heb je dan? Ik heb namelijk bij de 2017 i5 helemaal niet het idee dat ik power tekort kom.THE_BASE schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:05:
Voorlopig blijf ik deze MacBook 12" lekker gebruiken, heerlijk apparaat!
Lekker!
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Lekker!
Lijkt me eerder dat er wat mis mee is dan.GforceNL schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:08:
Mijn 2016 space gray valt anders na 10 minuten in de zon uit.
Kleur zal er vast misschien te maken hebben, heb jij een licht grijze?
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
<Zinloze tekst hier>
MacBook Pro - iMac (24 inch M1) - Apple watch Series 6 44mm - iPhone 11 Pro Max - iPad mini - iPods
Altijd leuk om zo iets te lezen. Ik zie in je post dat je ook een ipad mini hebt, verwacht je deze nog veel te gebruiken nu je een porteble mb hebt die lekker fanless is?Royba schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:15:
Ik zal weer even wat van me laten horen.
Sinds 2 dagen weer naar school voor de ict opleiding. De MacBook draait boothcamp en heb de nodige software moeten installeren voor de opleiding zoals VMware. De MacBook staat dapper z'n mannetje tussen de 15/17 inch windows bakken. Wel een aantal leuke reactie's gehad op m'n Macbook. De MacBook draait windows 10 als een zonnetje en in combinatie met Mac OS is het voor mij de perfecte laptop. Zowel voor school als privé
MacBook Pro - iMac (24 inch M1) - Apple watch Series 6 44mm - iPhone 11 Pro Max - iPad mini - iPods
[ Voor 5% gewijzigd door Darkstar op 08-09-2017 13:43 ]
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
[ Voor 10% gewijzigd door Mars18 op 18-10-2017 09:39 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Voor mij was het verschil in beeldscherm kwaliteit een doorslaggevende reden om voor een 12 inch te gaan.Mars18 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:39:
Erg aan het twijfelen, was van plan te gaan voor de 13 inch Mac Book Air 2017, aangezien ik het ontwerp zo mooi vind.
Maar nu toch aan het twijfelen over de Mac Book 12 inch, 2017
Ik ga ze in de winkel maar eens vergelijken, zal de laptop alleen gebruiken voor mail en office
<Zinloze tekst hier>
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
Las paar paginas terug dat er preformence problemen waren bij iemand.GforceNL schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:12:
[...]
Voor mij was het verschil in beeldscherm kwaliteit een doorslaggevende reden om voor een 12 inch te gaan.
Ondanks dat het kleiner is, heb je meer op je scherm door de hogere resolutie. Geen spijt van gehad en mijn 15 inch pro staat inmiddels al een paar weken stof te vangen omdat ik prima uit de voeten kan met de 12" voor Office werkzaamheden.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik heb zelf voor de Macbook Air gekozen omdat:Mars18 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:39:
Erg aan het twijfelen, was van plan te gaan voor de 13 inch Mac Book Air 2017, aangezien ik het ontwerp zo mooi vind.
Maar nu toch aan het twijfelen over de Mac Book 12 inch, 2017
Ik ga ze in de winkel maar eens vergelijken, zal de laptop alleen gebruiken voor mail en office
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Heb je hem al in de winkel bekeken? Misschien dat je de 13" fijner vindt, omdat die nou iets groter is qua schermformaat. Ga je de USB-C aansluiting nodig hebben? Zo ja, let er dan op dat de USB-C aansluiting op de 12", USB 3.1 is (5Gbps) en geen Thunderbolt 3, terwijl de 13" wel twee Thunderbolt 3 aansluitingen heeft. Verschil is vrij groot.pdavie2311 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:11:
Ik kan maar niet de knoop doorhakken om deze 12 inch te bestellen. Hij zit inmiddels in het winkelmandje, evenals de 13 inch MBP. Beide zijn momenteel even duur. Het design van de 12 inch vind ik gruwelijk! Alleen nu de 13 inch MBP net zo duur is, krijg je meer voor net zoveel. Nogmaals, het design van de 12 inch vind ik mooier.
Surfen, mails, office, foto's kids en hobby's en Apple Music. Dat is wat ik er mee doe.
hi!
Heb ze bekeken vorige week! Heb nu een 13” MBP 2011..Zo’n zware bak nog met dvd erin..;)RWK__ schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:30:
[...]
Heb je hem al in de winkel bekeken? Misschien dat je de 13" fijner vindt, omdat die nou iets groter is qua schermformaat. Ga je de USB-C aansluiting nodig hebben? Zo ja, let er dan op dat de USB-C aansluiting op de 12", USB 3.1 is (5Gbps) en geen Thunderbolt 3, terwijl de 13" wel twee Thunderbolt 3 aansluitingen heeft. Verschil is vrij groot.
In ieder geval volstaat de 12" prima als je de bovenstaande wilt gaan uitvoeren, maar ik zou zelf voor de 13" gaan.
Oh ja, je moet absoluut niet voor de 128GB SSD gaan! Dat is het hem niet waard, als je niet meer dan dat wilt uitgeven, dan is de 12" echt prima hoor, zeker voor de taken die jij wilt gaan doen.pdavie2311 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:19:
[...]
Heb ze bekeken vorige week! Heb nu een 13” MBP 2011..Zo’n zware bak nog met dvd erin..;)
De 2017 MBP komt met 128GB en dat valt mij zwaar tegen eigenlijk! Natuurlijk is hij wel meer futureproof..
hi!
Die kost weer ruim 200,- meer! Denk dan toch maar voor de 12 inch 256GB! Moet ook nog een adapter bij a 89,- voor verschillende poorten etc...RWK__ schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:25:
[...]
Oh ja, je moet absoluut niet voor de 128GB SSD gaan! Dat is het hem niet waard, als je niet meer dan dat wilt uitgeven, dan is de 12" echt prima hoor, zeker voor de taken die jij wilt gaan doen.
Als je iets meer kan uitgeven, pak dan lekker die 13" met 256GB SSD
Zo'n adaptertje kan je het beste bij Amazon halen, ik zie ze al staan voor de helftpdavie2311 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:40:
[...]
Die kost weer ruim 200,- meer! Denk dan toch maar voor de 12 inch 256GB! Moet ook nog een adapter bij a 89,- voor verschillende poorten etc...
hi!
Klopt! Zie ze al voor 2 tientjes! Dan heb ik: HDMI, USB 3.0 en USB-C..meer dan genoeg!RWK__ schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:54:
[...]
Zo'n adaptertje kan je het beste bij Amazon halen, ik zie ze al staan voor de helft
Let wel even op de reviews trouwens, maar in principe zijn de meeste adapters via Amazon gewoon prima. Mocht het toch niet goed zijn, heb je 30 dagen de tijd om het te retourneren.pdavie2311 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:02:
[...]
Klopt! Zie ze al voor 2 tientjes! Dan heb ik: HDMI, USB 3.0 en USB-C..meer dan genoeg!
hi!
Leuke aanbieding! Maar weer niet de SG variant. Ik wil de SG gaan kopen! Daarbij lees ik dat het 2017 model toch wel significant sneller en beter is? In mijn geval zou dat 200,- schelen.tuxken schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:52:
Bij mediamarkt België staat het 2016 model met 512GB HD nu te koop voor 1.149 euro met extra geschenkkaart twv 110 euro. Geen slechte deal volgens mij.
had hetzelfde luxeprobleem. Knoop doorgehakt en voor 1295 bij coolblue de 13 inch space grey gekochtpdavie2311 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:58:
[...]
Kan ik gelijk weer even de 12 inch bekijken en vergelijken nog met de 13 inch MBP..Wat een luxeprobleem ook.
Ikzelf stond voor dezelfde keuze in augustus. Ben toch voor de 128GB 13" gegaan en dit omwille van het scherm. Dat is een enorm groot verschil. Ik heb wel ingesteld dat ik alles via iCloud wil opslaan. En eerlijk gezegd, ik heb er nog altijd geen spijt van. Ik had eerst schrik in snelheid als ik telkens via iCloud documenten moest openen, maar dat valt reuze mee en weeg zeker niet op tegen het betere scherm en betere processor. Ik zou niet twijfelen en voor de MBP gaan.pdavie2311 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:19:
[...]
Heb ze bekeken vorige week! Heb nu een 13” MBP 2011..Zo’n zware bak nog met dvd erin..;)
De 2017 MBP komt met 128GB en dat valt mij zwaar tegen eigenlijk! Natuurlijk is hij wel meer futureproof..
It's All In The "Mix"
Bij de meeste Media Markts staan alle modellen wel.Mars18 schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:17:
Was van plan afgelopen zaterdag bij BCC de 12 inch Mac Book te proberen, hadden ze alleen maar de Air en Pro staan.
Is dat bij Media Markt beter geregeld?
Ik ga eens kijken.martijnmartijn schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:51:
[...]
Bij de meeste Media Markts staan alle modellen wel.
Hij wordt wel meer aangeboden voor die prijs, zie https://tweakers.net/pric...ma-2ghz-512gb-zilver.html.Mars18 schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:40:
[...]
Foutje of een stunt?
Hij kost nu 1500 euro, ik volg hem al even, denken jullie dat er met Black Friday nog wat gaat gebeuren?
BronApple Store
Na twee jaar van afwezigheid doet Apple zelf ook weer eens mee met Black Friday, maar minder feestelijk dan we van ze gewend zijn. Geen kortingen, maar Apple Giftcards bij aankoop van een geselecteerd aantal producten. We zetten ze voor je op een rij. Je betaalt dus niet minder, maar krijgt meer.
iPhone: € 50 Giftcard bij iPhone SE, iPhone 6S en 6S Plus
iPad: € 100 Giftcard bij iPad Pro, iPad Air 2 en iPad mini 4
Apple Watch: € 25 Giftcard bij series 1
Mac: € 150 Giftcard bij 12-inch Macbook, MacBook Pro 13-inch en 15-inch (vorige generatie), MacBook Air 13-inch, iMac en Mac Pro.
Apple TV: € 25 Giftcard bij vierde generatie
Ik dacht alleen dat die van de Media Markt 2017 model was, en jouw link is het 2016 model.martijnmartijn schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:17:
[...]
Hij wordt wel meer aangeboden voor die prijs, zie https://tweakers.net/pric...ma-2ghz-512gb-zilver.html.
Wachten kan altijd, maar goed Black Firday stelt meestal niet zo heel veel voor.
[...]
Bron
[ Voor 41% gewijzigd door MartijnMartijn op 13-11-2017 14:10 ]
Hmm mijn fout, Ik wil eigenlijk het 2017 model. Ik ga maar eens in de winkels fysiek kijken.martijnmartijn schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:39:
[...]
APPLE MacBook 12 MLHC2N/A is het 2016 model inderdaad. Daar link je zelf naar
Let vooral op het toetsenbord. Ik vind de 2017 een verademing.Mars18 schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:44:
[...]Ik ga maar eens in de winkels fysiek kijken.
Lekker!
[ Voor 13% gewijzigd door syltheboy op 14-11-2017 12:35 ]
Moet geen probleem zijn, laden zal ietsje langzamer gaan. Kijk anders even in het USB-C accessoires topic voor eventuele andere alternatieven.syltheboy schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:35:
Ik zit eraan te denken om een extra oplader te bestellen voor mijn 12" MB 2015. Nou heb ik een 24W lader van het merk Anker op het oog, maar zou dat wel goed werken? Het is namelijk 5W minder dan de originele lader.
<Zinloze tekst hier>
En dan is nu het 2017 model juist weer goedkoper als het 2016 model?martijnmartijn schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:39:
APPLE MacBook 12 MLHC2N/A is het 2016 model inderdaad. Daar link je zelf naar
Oké, ik heb hem besteld. Ook gelijk een USB-C kabel van 180cm mee besteld. Dat het opladen wat langzamer gaat, daar kan ik mee leven. Het gaat erom dat ik in noodsituaties een lader in m'n tas heb.GforceNL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:04:
[...]
Moet geen probleem zijn, laden zal ietsje langzamer gaan. Kijk anders even in het USB-C accessoires topic voor eventuele andere alternatieven.
[ Voor 10% gewijzigd door syltheboy op 15-11-2017 15:01 ]
Inmiddels heb ik de lader binnen, maar hij laadt mijn MacBook niet op. Hij geeft wel aan dat hij is aangesloten op netstroom. Zowel direct als op mijn USB C-hub aangesloten heb ik dit probleem.syltheboy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:59:
[...]
Oké, ik heb hem besteld. Ook gelijk een USB-C kabel van 180cm mee besteld. Dat het opladen wat langzamer gaat, daar kan ik mee leven. Het gaat erom dat ik in noodsituaties een lader in m'n tas heb.
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Wolvganger op 18-11-2017 15:44 ]
"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."
Dat komt omdat het hier om een lader met Qualcomm's QuickCharge gaat, een techniek die alleen door apparaten met Qualcomm-chips wordt ondersteund. Apparaten die geen QuickCharge ondersteunen, worden volgens de omschrijving opgeladen op 2,4A bij 5V, dat is dus 12W.syltheboy schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:41:
[...]
Inmiddels heb ik de lader binnen, maar hij laadt mijn MacBook niet op. Hij geeft wel aan dat hij is aangesloten op netstroom. Zowel direct als op mijn USB C-hub aangesloten heb ik dit probleem.
Of deze. Prima ding!Napsju schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:47:
Voor wie nog een goede maar goedkope lader zoekt: De Xiaomi 45w USB-C bevalt mij wel. Jammer dat het ding alleen een US stekker heeft, maar hij zit bij mij als tweede lader onder mijn buro en blijft daar ook.
[video]
Te koop voor 16 euro incl kabel bij Ali.
Lekker!
Oh, vandaar! Dank voor je heldere uitleg. Wat een gedoe weer om het ding weer terug te sturen, op de amazon stond dat hij compatible was met 12” MacBooks.theblindman schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:50:
[...]
Dat komt omdat het hier om een lader met Qualcomm's QuickCharge gaat, een techniek die alleen door apparaten met Qualcomm-chips wordt ondersteund. Apparaten die geen QuickCharge ondersteunen, worden volgens de omschrijving opgeladen op 2,4A bij 5V, dat is dus 12W.
Voor het opladen van je MacBook heb je een USB-C lader met USB Power Delivery (PD) nodig, bijvoorbeeld deze: https://www.amazon.com/dp/B06Y427WT7/
De nieuwere MacBooks schijnen een verbeterd toetsenbord te hebben.Mars18 schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:43:
Wow, afgelopen vrijdag de MacBook 2017 gehaald.
Wat een geweldige laptop. Alles is snel en werkt fijn.
Toetsenbord is prima, snap de kritiek niet.
[ Voor 35% gewijzigd door syltheboy op 25-11-2017 00:19 ]
Hij bevalt zo goed dat mijn 15" inch grootse deel van de tijd stof staat te happen.Royba schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:36:
Zo even dit topic afstoffen.... Hoe bevalt jullie 12 inch Macbook?
<Zinloze tekst hier>
Heerlijk dit soort luxeproblemen. Ik heb ze beide naast elkaar gehad en de 12'' heeft zeker mijn voorkeur.Royba schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:36:
-
Werk prima hier, gebruik hem voor de mail en office.Royba schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:36:
Momenteel voor de studie draai ik veel vm's werkt prima alleen had ik destijds een 512 gb ssd moeten kiezen. Draai de vm's nu extern via een hdd maar aan de snelheid kun je dat wel merken. Omdat ik mijn iMac heb verkocht is de 12 inch nu mijn primaire en enigste computer hier in huis. Desondanks dat de Mac mij prima bevalt ben ik toch aan het overwegen om een 15 inch Pro aan te schaffen. Mede doordat ik nu met de auto naar school ga en de 12 inch nu mijn enigste computer hier in huis is.
Ik zou toch willen weten wat je precies draait en hoeveel VM's tegelijkertijd?Royba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:28:
Tja inderdaad zo mag je het wel noemen een Luxe probleem en dat voor een student hahah. Nou de twijfel ontstond om de reden dat de MacBook inderdaad voldoet maar dat een groter scherm ook wel fijn is bij meerdere vm's en op school heb ik niet de mogelijkheid om hem aan extern scherm te koppelen... Alhoewel ik mijn Mac links en rechts aanbied ben ik er nog steeds niet over uit en kan het ook gewoon zo wezen dat ik hem lekker houd is trouwens ook de goedkoopste optie. Maar Martijn jij was toch destijds een van de early adaptors toen de 12 inch net op de markt kwam? Gebruik je nog steeds de 12 inch?
Meeste mensen lopen raar te kijken als ik vertel dat ik veel vm's draai op een 12 inch Macbookje. Schijnt bij veel mensen dat deze Macbook zwaar ondergewaardeerd wordt komt misschien ook wel door de eerste versie van 2015 die was misschien lang niet zo krachtig dan de huidige. Overigens ben ik benieuwd naar de refresh van huidige model. Stiekem lijkt me een touchbar ook wel gaaf op dit kleine machinetje.
Klopt, heb hem in totaal drie keer gehad. De eerste heb ik weggedaan omdat ik hem niet snel genoeg vond (instap model 2015). De tweede is helaas gestolen en de derde heb ik tot vorig jaar gehad, naast mijn 15 inch MacBook en iPad Pro.Royba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:28:
Maar Martijn jij was toch destijds een van de early adaptors toen de 12 inch net op de markt kwam? Gebruik je nog steeds de 12 inch?
Over het algemeen 2 Windows 2016 servers & Windows 10 workstation die in het domein hangt van de Severs. Ik gebruik hiervoor vmware fusion 8.5 en ga binnenkort upgraden naar Vmware fusion 10ppl schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:47:
Dan is het ook wel zo handig om even de specs van de vm's, het gebruikte OS en de functie erbij te noemen want anders heb je nog geen goed idee van de performance.
Ja inderdaad al moet ik zeggen dat de fullspec Macbook 12 ook supervlot aan voelt. weet niet hoe dat is met het instap model. Heb je nog wensen die je graag terug ziet op de nieuwe 12 inch?martijnmartijn schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:57:
[...]
Klopt, heb hem in totaal drie keer gehad. De eerste heb ik weggedaan omdat ik hem niet snel genoeg vond (instap model 2015). De tweede is helaas gestolen en de derde heb ik tot vorig jaar gehad, naast mijn 15 inch MacBook en iPad Pro.
Omdat ik van student over ging naar een fulltime baan heb ik besloten de 12 inch weg te doen. Ik zit vrijwel altijd op mijn iPad en heel af en toe op mijn MacBook Pro. Omdat de Pro het krachtigste was heb ik die toen behouden.
Maar als de nieuwe 12 inch uitkomt ga ik hem sowieso weer halen. Ik verwacht namelijk dat de nieuwe generaties even snel zullen aanvoelen als mijn Pro.
Een touchbar zou hem voor mij wel helemaal afmaken denk ik!Royba schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:51:
[...]
je nog wensen die je graag terug ziet op de nieuwe 12 inch?
Via Apple of een omweg?FrameWork. schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:13:
offtopic:
MacBook Pro 15" 2017 512GB/16GB is onderweg met het vliegtuig vanuit de USA
Tussen jouw machine en de 12 inch versie zit 500 Gram verschil. Lijkt me niet dat dit de moeite waard is om zomaar een nieuwe machine aan te schaffen. Helemaal niet als je hem intensief gaat gebruiken. Dit lijkt me dan ook geen logische keuze.JustSys schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:40:
zou de MacBook 12/2016 - 1.1GHz - genoeg "paardenkracht" hebben om een stuk of 8 VM's te draaien van 0,5/1GB per vm? of is het beetje dr over?
waarom de MacBook 12? ik wil naast mijn MB13/TB/16GB een lichte machine meenemen voor test doeleinden enzz...
Ligt eraan wat je in de VM's allemaal gaat doen. Als ik mijn VM 4 cores geef, dan gaat het installeren een stuk rapper. (Gebruik overigens geen Macbook voor dit soort dingen)JustSys schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:40:
zou de MacBook 12/2016 - 1.1GHz - genoeg "paardenkracht" hebben om een stuk of 8 VM's te draaien van 0,5/1GB per vm? of is het beetje dr over?
waarom de MacBook 12? ik wil naast mijn MB13/TB/16GB een lichte machine meenemen voor test doeleinden enzz...
Dr is ook wel een grote prijs verschil tussen dd MBtb16gb dan de mb12/8gb. Ik wil iets duns en zeer lichtmartijnmartijn schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:20:
[...]
Tussen jouw machine en de 12 inch versie zit 500 Gram verschil. Lijkt me niet dat dit de moeite waard is om zomaar een nieuwe machine aan te schaffen. Helemaal niet als je hem intensief gaat gebruiken. Dit lijkt me dan ook geen logische keuze.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Met wat je ermee gaat doen, kan je jaren vooruit met de Macbook. Let wel op dat Mac's uit de VS standaard met 1 jaar garantie komen.Flipm0de schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:08:
ik twijfel nog een klein beetje; kan in de VS voor 850E een macbook 2017 base kopen. Hetgeen wat ik ermee doe is:
internetten
netflix
torrentjes downloaden
films kijken
spotify
Het lijkt mij wel, allemaal basic taken, maar heb ik hier de komende jaren genoeg aan?
hi!
Super. Dat is precies wat ik wilde horen. Twijfel idd nog of ik AppleCare erbij moet nemen. Door de dollar scheelt dat wel een beetje. Maar dat zit je al dichter tegen de NL prijs aan waar garantie 3 jaar is bij de a-Mac bijvoorbeeld.RWK__ schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:23:
[...]
Met wat je ermee gaat doen, kan je jaren vooruit met de Macbook. Let wel op dat Mac's uit de VS standaard met 1 jaar garantie komen.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Je hebt 1 jaar de tijd, vanaf de dag dat je de Mac activeert, om AppleCare aan te schaffen en te activeren voor de Macbook. Je hoeft AppleCare dus niet gelijk na aankoop aan te schaffen.Flipm0de schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:56:
[...]
Super. Dat is precies wat ik wilde horen. Twijfel idd nog of ik AppleCare erbij moet nemen. Door de dollar scheelt dat wel een beetje. Maar dat zit je al dichter tegen de NL prijs aan waar garantie 3 jaar is bij de a-Mac bijvoorbeeld.
hi!
Kreeg je die melding van prestatievermindering ook bij het gebruik van de macbook binnenshuis?Royba schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:43:
Vandaag de overstap van m'n 12 inch naar een 15 inch Pro gemaakt. De 12 inch was een fijne laptop maar liep toch tegen een probleem aan. Dat was namelijk het fanless design ik kreeg geregeld de melding 'Prestatie vermindering' en het portable design was ook niet meer zo heel erg van belang (reis aanzienlijk minder met het OV) en bijkomend voordeel was dat ik nu nog wat voor m'n nog geen jaar oude MacBook kon vangen.
Ik heb dus ook een 12" en hetzelfde probleem.. Ik zet 'm nooit uit maar altijd op screensaver en dan mijn externe monitor uit. Gisterochtend deed ik deze monitor weer aan en stond er dat ik het screensaver proces moest stoppen omdat prestaties anders minder werden. Dit soort dingen komen nu steeds vaker voor, ik kan Chrome amper intensief gebruiken..Royba schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:43:
Vandaag de overstap van m'n 12 inch naar een 15 inch Pro gemaakt. De 12 inch was een fijne laptop maar liep toch tegen een probleem aan. Dat was namelijk het fanless design ik kreeg geregeld de melding 'Prestatie vermindering' en het portable design was ook niet meer zo heel erg van belang (reis aanzienlijk minder met het OV) en bijkomend voordeel was dat ik nu nog wat voor m'n nog geen jaar oude MacBook kon vangen.
Op een ICT systeembeheer neem je toch geen 12" Macbook?Royba schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:49:
Het is inderdaad een vervelend probleem vooral als het vaker voorkomt en dat werkte ook niet zo prettig op een ICT opleiding.. ik moet zeggen dat ik het best jammer vind om deze weg te doen vooral om dat dit een zeer specifiek model is.. (typ dit nu nog op de 12 inch) maar de opvolger is ook niet de minste die verzacht het leed enigszins.
Ik heb mijn Macbook naar Amac gebracht voor het Apple vervangingsprogramma. Macbook is bijna 5 weken weggeweestTHE_BASE schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:47:
Ik en mijn wederhelft hebben een MacBook 12" waarvan de letters S en ESC niet goed werken. Ik weet van het vervangingsprogramma en wil dus naar Apple.
Elke dag zit die agenda voor de Stores helemaal vol en ben dus al maanden aan het checken tot wanneer er wel plek is om het na te laten kijken of in te laten sturen.
Ik kan echter ook naar bv. Microfix. Iemand ervaringen met een derde partij? Zijn zij net zo betrouwbaar in deze?
Je kan ook naar Microfix. Vraag of je op de reparatie kan wachten, dat kan meestal wel als ze het niet te druk hebben.THE_BASE schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:47:
Ik en mijn wederhelft hebben een MacBook 12" waarvan de letters S en ESC niet goed werken. Ik weet van het vervangingsprogramma en wil dus naar Apple.
Elke dag zit die agenda voor de Stores helemaal vol en ben dus al maanden aan het checken tot wanneer er wel plek is om het na te laten kijken of in te laten sturen.
Ik kan echter ook naar bv. Microfix. Iemand ervaringen met een derde partij? Zijn zij net zo betrouwbaar in deze?
[ Voor 6% gewijzigd door MysticX op 02-11-2018 17:51 ]
hi!
Oke, maandag gelijk even bellen met Microfix, dankjewel!RWK__ schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:50:
[...]
Je kan ook naar Microfix. Vraag of je op de reparatie kan wachten, dat kan meestal wel als ze het niet te druk hebben.
Als je toch liever naar een Apple Store wilt gaan, raad ik je aan om vlak voor openingstijd te gaan. Als ze open zijn, gelijk aanmelden met je klacht. Dan wordt je meestal binnen een uur geholpen. Bij de Apple Store zullen ze hem echter niet direct repareren.
Ik denk dat de 12" MacBook de eerste Mac zal worden met een A-series chip. Perfecte plek om het uit te testen. Ze hebben altijd gezegd dat deze computer hun visie is op de toekomst van de laptop en die 12" met een A-series chip veel sneller zijn dan de huidige m chips van Intel.Royba schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:29:
TouchBar zal hem idd afmaken. Ik had overigens wel verwacht dat de 12 inch inmiddels een refresh had gekregen maar blijkbaar dacht Apple daar zelf anders over. Ik heb inmiddels besloten om mijn MacBookje lekker te houden. Vooral met mooi weer is dit een heerlijke Laptop om mee in tuin te zitten met een koud pilsjeoverigens wel in de schaduw anders geeft die al gauw de melding 'Prestatie vermindering' en met een glossy scherm is het in de zon sowieso geen pleziertje. Al met al tevreden over dit kleine 'a4'tje met toetsenbord' hoe ze hem op school noemen
[ Voor 84% gewijzigd door GeforceAA op 02-11-2018 20:47 ]
Dat is denk ik een heel erg waarschijnlijk scenario. Het is niet per ongeluk dat we nu die iOS apps overgezet naar mac OS hebben in Mojave. Dat is natuurlijk gewoon een proef om te kijken hoe ze van de x86 gebaseerde osx over kunnen naar een A serie chip en wat daar software matig bij komt kijken.GeforceAA schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:43:
[...]
Ik denk dat de 12" MacBook de eerste Mac zal worden met een A-series chip. Perfecte plek om het uit te testen. Ze hebben altijd gezegd dat deze computer hun visie is op de toekomst van de laptop en die 12" met een A-series chip veel sneller zijn dan de huidige m chips van Intel.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq