Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:39
Dat ligt vooral aan wat je er mee doet. Bij CPU intensieve taken zal de MB natuurlijk warmer worden dan bij licht surfgedrag. Ik heb in der geval nergens last van met mijn 12" MacBook.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napsju schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 07:05:
Dat ligt vooral aan wat je er mee doet. Bij CPU intensieve taken zal de MB natuurlijk warmer worden dan bij licht surfgedrag. Ik heb in der geval nergens last van met mijn 12" MacBook.
Lichte apps, surfen, niet veel. Wordt hij niet te warm bij het laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 13:03

GforceNL

Out of memory....

De 12" is nagenoeg onbruikbaar in de zon en zal snel uit gaan omdat hij te heet wordt.

Als je veel in de zon wilt werken kin je beter iets met actieve koeling nemen.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:49
Ik zit er aan te denken om mijn mbp 13’ 2015 in te ruilen voor mb. Mobiliteit boven alles voor mij. Vind voor mijn gebruik van een laptop een mb toch ideaal. Maar prijs is wel te hoog voor mij. Mss een tweedehands proberen te scoren.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
GforceNL schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 10:16:
De 12" is nagenoeg onbruikbaar in de zon en zal snel uit gaan omdat hij te heet wordt.

Als je veel in de zon wilt werken kin je beter iets met actieve koeling nemen.
Ik heb toch echt compleet andere ervaring. Ik werk momenteel regelmatig in de zon buiten (2016 m3) en nog geen enkel probleem gehad.

Ik snap al die angst mbt passief gekoelde processoren niet zo, je telefoon is toch ook niet actief gekoeld.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Mijn 2016 space gray valt anders na 10 minuten in de zon uit.
Kleur zal er vast misschien te maken hebben, heb jij een licht grijze?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 22:43
Ik had tot een tijdje geleden de zilveren 2015 versie en die heeft toch ook in grote hitte gewoon zijn werk gedaan. De kleur alleen zou daar niet veel mee te maken mogen hebben. Wel heb ik die steeds, zoals alle electronica, steeds in de schaduw gebruikt. Een batterij en grote warmte van de zon is sowieso een no-go voor mij.

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Inmiddels een dik half jaar een 12" in bezit, daarvoor een 5 jaar oude MacBook Air 13".

De formfactor is allesbepalend. Dat de MacBook hetzelfde presteert als een 5 jaar oude MacBook is dan maar zo, enig nadeel vind ik dat hij bij te zware taken te heet wordt en zijn lucht niet kwijt kan op een schoot met de benen gesloten. Klinkt vreemd: met de benen wijder is er niets aan de hand. :)

Voor taken als tekstverwerken, internet, Spotify, YouTube en iTunes is het een perfecte lichtgewichte Mac. Voor taken als videobewerking en Photoshop zou ik zelf een krachtiger apparaat aanraden.

Voorlopig blijf ik deze MacBook 12" lekker gebruiken, heerlijk apparaat!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
THE_BASE schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 16:05:
Voorlopig blijf ik deze MacBook 12" lekker gebruiken, heerlijk apparaat!
Welke heb je dan? Ik heb namelijk bij de 2017 i5 helemaal niet het idee dat ik power tekort kom.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb een 2016 m5 versie. Wellicht scheelt het met de nieuwe versies en processors.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Voor wie nog een goede maar goedkope lader zoekt: De Xiaomi 45w USB-C bevalt mij wel. Jammer dat het ding alleen een US stekker heeft, maar hij zit bij mij als tweede lader onder mijn buro en blijft daar ook.

Te koop voor 16 euro incl kabel bij Ali.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 14:55
GforceNL schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:08:
Mijn 2016 space gray valt anders na 10 minuten in de zon uit.
Kleur zal er vast misschien te maken hebben, heb jij een licht grijze?
Lijkt me eerder dat er wat mis mee is dan.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Ik kan op warme dagen maximaal 10-20 minuten in de zon Netflix kijken. In de schaduw werkt hij wel zonder er mee te stoppen. Maar in direct zonlicht stopt hij er echt gewoon mee...

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Garantiegevalletje lijkt mij.

Lekker!

• Royba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-05-2021
Ik zal weer even wat van me laten horen.

Sinds 2 dagen weer naar school voor de ict opleiding. De MacBook draait boothcamp en heb de nodige software moeten installeren voor de opleiding zoals VMware. De MacBook staat dapper z'n mannetje tussen de 15/17 inch windows bakken. Wel een aantal leuke reactie's gehad op m'n Macbook. De MacBook draait windows 10 als een zonnetje en in combinatie met Mac OS is het voor mij de perfecte laptop. Zowel voor school als privé

MacBook Pro - iMac (24 inch M1) - Apple watch Series 6 44mm - iPhone 11 Pro Max - iPad mini - iPods

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Royba schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:15:
Ik zal weer even wat van me laten horen.

Sinds 2 dagen weer naar school voor de ict opleiding. De MacBook draait boothcamp en heb de nodige software moeten installeren voor de opleiding zoals VMware. De MacBook staat dapper z'n mannetje tussen de 15/17 inch windows bakken. Wel een aantal leuke reactie's gehad op m'n Macbook. De MacBook draait windows 10 als een zonnetje en in combinatie met Mac OS is het voor mij de perfecte laptop. Zowel voor school als privé
Altijd leuk om zo iets te lezen. Ik zie in je post dat je ook een ipad mini hebt, verwacht je deze nog veel te gebruiken nu je een porteble mb hebt die lekker fanless is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royba
De iPad Mini (retina) word gebruikt door de rest van het gezin om boeken op te lezen. Ik doe alles op m'n iPhone of op de MacBook.

MacBook Pro - iMac (24 inch M1) - Apple watch Series 6 44mm - iPhone 11 Pro Max - iPad mini - iPods

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Sinds een aantal weken ook een instap MB 12" aangekocht, hoofdzakelijk voor mijn echtgenote als werklaptop (staat in het onderwijs) maar ook voor mezelf omdat mijn oude MBP uit 2009 toch echt wel eens op pensioen mag.
Ondanks de SSD en 8GB RAM in mijn MBP is het verschil in snelheid uiteraard enorm, mag ook geen verrassing zijn. Maar de snelheid van de kleine MacBook is zeker wel indrukwekkend.
Mijn werklaptop (Lenovo met SSD, i7 en 8GB) voelt een stuk logger aan in ieder geval, en zou op papier sneller moeten zijn.
Tot nu toe dus heel erg tevreden met de aankoop en vooral blij dat we uiteindelijk toch niet voor de duurdere MBP13 gegaan zijn. Het formaat van de 12" is klein, maar het keyboard vind ikzelf echt waanzinnig fijn typen, in tegenstelling tot mijn verwachtingen.
Met USB-C dongles zullen we moeten leren leven, maar buiten het aansluiten van een beamer / scherm of een USB2/3 stick is er niets meer waarvoor ik fysieke aansluitingen mis.

Mijn echtgenote is er ook heel erg tevreden over. Vooral het formaat vindt zij extreem handig, zeker tijdens vergaderingen.

De Beats Solo³ die er gratis bij kwam dankzij de actie in de Educational-store is wel een erg mooie extra. Verrassend fijne (wireless met W1 chip!) headset!

[ Voor 5% gewijzigd door Darkstar op 08-09-2017 13:43 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Erg aan het twijfelen, was van plan te gaan voor de 13 inch Mac Book Air 2017, aangezien ik het ontwerp zo mooi vind.

Maar nu toch aan het twijfelen over de Mac Book 12 inch, 2017

Ik ga ze in de winkel maar eens vergelijken, zal de laptop alleen gebruiken voor mail en office

[ Voor 10% gewijzigd door Mars18 op 18-10-2017 09:39 ]

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Mars18 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:39:
Erg aan het twijfelen, was van plan te gaan voor de 13 inch Mac Book Air 2017, aangezien ik het ontwerp zo mooi vind.

Ik ga ze in de winkel maar eens vergelijken, zal de laptop alleen gebruiken voor mail en office
Voor mij was het verschil in beeldscherm kwaliteit een doorslaggevende reden om voor een 12 inch te gaan.

Ondanks dat het kleiner is, heb je meer op je scherm door de hogere resolutie. Geen spijt van gehad en mijn 15 inch pro staat inmiddels al een paar weken stof te vangen omdat ik prima uit de voeten kan met de 12" voor Office werkzaamheden.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Ik ben voor de 13" rMBP gegaan want dat scherm is ook weer een pak beter voor zelfde prijs. Hangt er wel vanaf hoeveel geheugen je wilt, ik kom momenteel prima toe met 128GB (alles staat in iCloud en niet op schijf, vind dat prima werken). De 12" komt standaard met 256GB.

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
GforceNL schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:12:
[...]

Voor mij was het verschil in beeldscherm kwaliteit een doorslaggevende reden om voor een 12 inch te gaan.

Ondanks dat het kleiner is, heb je meer op je scherm door de hogere resolutie. Geen spijt van gehad en mijn 15 inch pro staat inmiddels al een paar weken stof te vangen omdat ik prima uit de voeten kan met de 12" voor Office werkzaamheden.
Las paar paginas terug dat er preformence problemen waren bij iemand.
Zit er naar te kijken om wel voor 16 gig geheugen te gaan

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Mars18 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:39:

Ik heb zelf voor de Macbook Air gekozen omdat:
-Ik er niet zoveel op doe.
-Toetsenbord (subjectief) maar ontzettend belangrijk.
-Magsafe aansluiting.
-Design
-De poorten, in principe zou ik nog wel met 1 poort kunnen leven, aangezien ik de poorten alleen gebruik als ik een back-up maak.
-Beeldscherm is prima.
-Was voor mij ook wel een heel stuk goedkoper (aanbieding + BTW eraf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik kan maar niet de knoop doorhakken om deze 12 inch te bestellen. Hij zit inmiddels in het winkelmandje, evenals de 13 inch MBP. Beide zijn momenteel even duur. Het design van de 12 inch vind ik gruwelijk! Alleen nu de 13 inch MBP net zo duur is, krijg je meer voor net zoveel. Nogmaals, het design van de 12 inch vind ik mooier.

Surfen, mails, office, foto's kids en hobby's en Apple Music. Dat is wat ik er mee doe.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
pdavie2311 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:11:
Ik kan maar niet de knoop doorhakken om deze 12 inch te bestellen. Hij zit inmiddels in het winkelmandje, evenals de 13 inch MBP. Beide zijn momenteel even duur. Het design van de 12 inch vind ik gruwelijk! Alleen nu de 13 inch MBP net zo duur is, krijg je meer voor net zoveel. Nogmaals, het design van de 12 inch vind ik mooier.

Surfen, mails, office, foto's kids en hobby's en Apple Music. Dat is wat ik er mee doe.
Heb je hem al in de winkel bekeken? Misschien dat je de 13" fijner vindt, omdat die nou iets groter is qua schermformaat. Ga je de USB-C aansluiting nodig hebben? Zo ja, let er dan op dat de USB-C aansluiting op de 12", USB 3.1 is (5Gbps) en geen Thunderbolt 3, terwijl de 13" wel twee Thunderbolt 3 aansluitingen heeft. Verschil is vrij groot.

In ieder geval volstaat de 12" prima als je de bovenstaande wilt gaan uitvoeren, maar ik zou zelf voor de 13" gaan. :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

RWK__ schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:30:
[...]

Heb je hem al in de winkel bekeken? Misschien dat je de 13" fijner vindt, omdat die nou iets groter is qua schermformaat. Ga je de USB-C aansluiting nodig hebben? Zo ja, let er dan op dat de USB-C aansluiting op de 12", USB 3.1 is (5Gbps) en geen Thunderbolt 3, terwijl de 13" wel twee Thunderbolt 3 aansluitingen heeft. Verschil is vrij groot.

In ieder geval volstaat de 12" prima als je de bovenstaande wilt gaan uitvoeren, maar ik zou zelf voor de 13" gaan. :)
Heb ze bekeken vorige week! Heb nu een 13” MBP 2011..Zo’n zware bak nog met dvd erin..;)

De 2017 MBP komt met 128GB en dat valt mij zwaar tegen eigenlijk! Natuurlijk is hij wel meer futureproof..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
pdavie2311 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:19:
[...]

Heb ze bekeken vorige week! Heb nu een 13” MBP 2011..Zo’n zware bak nog met dvd erin..;)

De 2017 MBP komt met 128GB en dat valt mij zwaar tegen eigenlijk! Natuurlijk is hij wel meer futureproof..
Oh ja, je moet absoluut niet voor de 128GB SSD gaan! Dat is het hem niet waard, als je niet meer dan dat wilt uitgeven, dan is de 12" echt prima hoor, zeker voor de taken die jij wilt gaan doen.

Als je iets meer kan uitgeven, pak dan lekker die 13" met 256GB SSD :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

RWK__ schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:25:
[...]

Oh ja, je moet absoluut niet voor de 128GB SSD gaan! Dat is het hem niet waard, als je niet meer dan dat wilt uitgeven, dan is de 12" echt prima hoor, zeker voor de taken die jij wilt gaan doen.

Als je iets meer kan uitgeven, pak dan lekker die 13" met 256GB SSD :)
Die kost weer ruim 200,- meer! Denk dan toch maar voor de 12 inch 256GB! Moet ook nog een adapter bij a 89,- voor verschillende poorten etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
pdavie2311 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:40:
[...]

Die kost weer ruim 200,- meer! Denk dan toch maar voor de 12 inch 256GB! Moet ook nog een adapter bij a 89,- voor verschillende poorten etc...
Zo'n adaptertje kan je het beste bij Amazon halen, ik zie ze al staan voor de helft :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

RWK__ schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:54:
[...]

Zo'n adaptertje kan je het beste bij Amazon halen, ik zie ze al staan voor de helft :)
Klopt! Zie ze al voor 2 tientjes! Dan heb ik: HDMI, USB 3.0 en USB-C..meer dan genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
pdavie2311 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:02:
[...]

Klopt! Zie ze al voor 2 tientjes! Dan heb ik: HDMI, USB 3.0 en USB-C..meer dan genoeg!
Let wel even op de reviews trouwens, maar in principe zijn de meeste adapters via Amazon gewoon prima. Mocht het toch niet goed zijn, heb je 30 dagen de tijd om het te retourneren.

Dit is een mooie bijvoorbeeld, alleen moet je wel van de kleur houden. :)

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 07:31
Bij mediamarkt België staat het 2016 model met 512GB HD nu te koop voor 1.149 euro met extra geschenkkaart twv 110 euro. Geen slechte deal volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

tuxken schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:52:
Bij mediamarkt België staat het 2016 model met 512GB HD nu te koop voor 1.149 euro met extra geschenkkaart twv 110 euro. Geen slechte deal volgens mij.
Leuke aanbieding! Maar weer niet de SG variant. Ik wil de SG gaan kopen! Daarbij lees ik dat het 2017 model toch wel significant sneller en beter is? In mijn geval zou dat 200,- schelen.

Straks met de MBP 2011 even langs de Amac. Zit een nieuwe batterij in van nog geen jaar oud, maar is niet top! Garantiegevalletje...

Kan ik gelijk weer even de 12 inch bekijken en vergelijken nog met de 13 inch MBP..Wat een luxeprobleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 07:31
pdavie2311 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:58:
[...]
Kan ik gelijk weer even de 12 inch bekijken en vergelijken nog met de 13 inch MBP..Wat een luxeprobleem ook.
had hetzelfde luxeprobleem. Knoop doorgehakt en voor 1295 bij coolblue de 13 inch space grey gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
pdavie2311 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:19:
[...]

Ikzelf stond voor dezelfde keuze in augustus. Ben toch voor de 128GB 13" gegaan en dit omwille van het scherm. Dat is een enorm groot verschil. Ik heb wel ingesteld dat ik alles via iCloud wil opslaan. En eerlijk gezegd, ik heb er nog altijd geen spijt van. Ik had eerst schrik in snelheid als ik telkens via iCloud documenten moest openen, maar dat valt reuze mee en weeg zeker niet op tegen het betere scherm en betere processor. Ik zou niet twijfelen en voor de MBP gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Goed om te zien dat meerdere hier voor iCloud opslag kiezen boven een upgrade op de SSD. Wel jammer dat de Macbook niet beschikbaar is met een 128gb variant. Tegenwoordig doe ik alles via Netflix, Spotify etc. dus opslag is niet super belangrijk meer. Echter betaal je nu volle bak voor 256gb. Hopelijk laat Apple met de volgende refresh de Air vallen en komt er een 128gb variant voor € 150 minder :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:37
Er is nu een officiële sleeve in Zadelbruin en Middernachtblauw beschikbaar!
Erg mooi maar niet goedkoop! :+

Afbeeldingslocatie: https://store.storeimages.cdn-apple.com/4662/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/aos/published/images/M/QG/MQG12/MQG12?wid=572&hei=572&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp&.v=1508885728371
Afbeeldingslocatie: https://store.storeimages.cdn-apple.com/4662/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/aos/published/images/M/QG/MQG02/MQG02?wid=572&hei=572&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp&.v=1508885724892
https://www.apple.com/nl/...3AihXq&cid=AOS-NL-Aff-PHG

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royba
Maar toch weer het hoge 'hebben!! hebben!! hebben!!' gehalte. Prachtige hoes die perfect past bij deze kleine luxe Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Was van plan afgelopen zaterdag bij BCC de 12 inch Mac Book te proberen, hadden ze alleen maar de Air en Pro staan.

Is dat bij Media Markt beter geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:00
Mars18 schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:17:
Was van plan afgelopen zaterdag bij BCC de 12 inch Mac Book te proberen, hadden ze alleen maar de Air en Pro staan.

Is dat bij Media Markt beter geregeld?
Bij de meeste Media Markts staan alle modellen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
martijnmartijn schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:51:
[...]

Bij de meeste Media Markts staan alle modellen wel.
Ik ga eens kijken.

Zie vandaag toevallig, dat bij MediaMarkt de prijs voor 256 en 512 gig modellen gelijk zijn.

http://www.mediamarkt.nl/...pf%7C1448561%7C%7Cp%7C%7C

Foutje of een stunt?

Hij kost nu 1500 euro, ik volg hem al even, denken jullie dat er met Black Friday nog wat gaat gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Mars18 schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:40:
[...]

Foutje of een stunt?

Hij kost nu 1500 euro, ik volg hem al even, denken jullie dat er met Black Friday nog wat gaat gebeuren?
Hij wordt wel meer aangeboden voor die prijs, zie https://tweakers.net/pric...ma-2ghz-512gb-zilver.html.

Wachten kan altijd, maar goed Black Firday stelt meestal niet zo heel veel voor.
Apple Store
Na twee jaar van afwezigheid doet Apple zelf ook weer eens mee met Black Friday, maar minder feestelijk dan we van ze gewend zijn. Geen kortingen, maar Apple Giftcards bij aankoop van een geselecteerd aantal producten. We zetten ze voor je op een rij. Je betaalt dus niet minder, maar krijgt meer.

iPhone: € 50 Giftcard bij iPhone SE, iPhone 6S en 6S Plus
iPad: € 100 Giftcard bij iPad Pro, iPad Air 2 en iPad mini 4
Apple Watch: € 25 Giftcard bij series 1
Mac: € 150 Giftcard bij 12-inch Macbook, MacBook Pro 13-inch en 15-inch (vorige generatie), MacBook Air 13-inch, iMac en Mac Pro.
Apple TV: € 25 Giftcard bij vierde generatie
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
martijnmartijn schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:17:
[...]

Hij wordt wel meer aangeboden voor die prijs, zie https://tweakers.net/pric...ma-2ghz-512gb-zilver.html.

Wachten kan altijd, maar goed Black Firday stelt meestal niet zo heel veel voor.

[...]
Bron
Ik dacht alleen dat die van de Media Markt 2017 model was, en jouw link is het 2016 model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
APPLE MacBook 12 MLHC2N/A is het 2016 model inderdaad. Daar link je zelf naar :P

[ Voor 41% gewijzigd door MartijnMartijn op 13-11-2017 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
martijnmartijn schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:39:
[...]

APPLE MacBook 12 MLHC2N/A is het 2016 model inderdaad. Daar link je zelf naar :P
Hmm mijn fout, Ik wil eigenlijk het 2017 model. Ik ga maar eens in de winkels fysiek kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Mars18 schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:44:
[...]Ik ga maar eens in de winkels fysiek kijken.
Let vooral op het toetsenbord. Ik vind de 2017 een verademing.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik zit eraan te denken om een extra oplader te bestellen voor mijn 12" MB 2015. Nou heb ik een 24W lader van het merk Anker op het oog, maar zou dat wel goed werken? Het is namelijk 5W minder dan de originele lader.

[ Voor 13% gewijzigd door syltheboy op 14-11-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

syltheboy schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 12:35:
Ik zit eraan te denken om een extra oplader te bestellen voor mijn 12" MB 2015. Nou heb ik een 24W lader van het merk Anker op het oog, maar zou dat wel goed werken? Het is namelijk 5W minder dan de originele lader.
Moet geen probleem zijn, laden zal ietsje langzamer gaan. Kijk anders even in het USB-C accessoires topic voor eventuele andere alternatieven.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
martijnmartijn schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:39:
En dan is nu het 2017 model juist weer goedkoper als het 2016 model?

http://www.mediamarkt.nl/...-2017-zilver-1515358.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
GforceNL schreef op woensdag 15 november 2017 @ 08:04:
[...]

Moet geen probleem zijn, laden zal ietsje langzamer gaan. Kijk anders even in het USB-C accessoires topic voor eventuele andere alternatieven.
Oké, ik heb hem besteld. Ook gelijk een USB-C kabel van 180cm mee besteld. Dat het opladen wat langzamer gaat, daar kan ik mee leven. Het gaat erom dat ik in noodsituaties een lader in m'n tas heb.
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41qSOs68l-L.jpg
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41re1OxhqsL.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door syltheboy op 15-11-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18
Moet zeggen dat ik nu alle laptops/notebook/macbooks vind tegenvallen qua ontwerp, gewicht en portabiliteit na paar maanden deze Macbook gebruikt te hebben. Nu werk ik nauwelijks 20 minuten per dag erop, maar het is zo een fijn ding om bij klanten aan te komen ipm een iPad of logge laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
syltheboy schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:59:
[...]

Oké, ik heb hem besteld. Ook gelijk een USB-C kabel van 180cm mee besteld. Dat het opladen wat langzamer gaat, daar kan ik mee leven. Het gaat erom dat ik in noodsituaties een lader in m'n tas heb.
[afbeelding]
[afbeelding]
Inmiddels heb ik de lader binnen, maar hij laadt mijn MacBook niet op. Hij geeft wel aan dat hij is aangesloten op netstroom. Zowel direct als op mijn USB C-hub aangesloten heb ik dit probleem. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14-09 15:29

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Meer tweakers last van het energieverbruik van browsers? Zelfs Safari veroorzaakt regelmatig de melding Hoog Stroomverbruik.

Al een ander account gebruikt en clean Install, de melding komt steeds terug. Draai geen gekke plugins en ook geen 10 tabbladen of meer tegelijk openstaan.

Andere MacBook (pro 2014 13 inch) lijkt het niet te hebben.

Herstel: een paar keer klikken zorgt op de pro 2014 ook voor een melding.

[ Voor 9% gewijzigd door Wolvganger op 18-11-2017 15:44 ]

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:39
syltheboy schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 13:41:
[...]

Inmiddels heb ik de lader binnen, maar hij laadt mijn MacBook niet op. Hij geeft wel aan dat hij is aangesloten op netstroom. Zowel direct als op mijn USB C-hub aangesloten heb ik dit probleem. :'(
Dat komt omdat het hier om een lader met Qualcomm's QuickCharge gaat, een techniek die alleen door apparaten met Qualcomm-chips wordt ondersteund. Apparaten die geen QuickCharge ondersteunen, worden volgens de omschrijving opgeladen op 2,4A bij 5V, dat is dus 12W.
Voor het opladen van je MacBook heb je een USB-C lader met USB Power Delivery (PD) nodig, bijvoorbeeld deze: https://www.amazon.com/dp/B06Y427WT7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Napsju schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:47:
Voor wie nog een goede maar goedkope lader zoekt: De Xiaomi 45w USB-C bevalt mij wel. Jammer dat het ding alleen een US stekker heeft, maar hij zit bij mij als tweede lader onder mijn buro en blijft daar ook.

[video]

Te koop voor 16 euro incl kabel bij Ali.
Of deze. Prima ding!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
theblindman schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:50:
[...]

Dat komt omdat het hier om een lader met Qualcomm's QuickCharge gaat, een techniek die alleen door apparaten met Qualcomm-chips wordt ondersteund. Apparaten die geen QuickCharge ondersteunen, worden volgens de omschrijving opgeladen op 2,4A bij 5V, dat is dus 12W.
Voor het opladen van je MacBook heb je een USB-C lader met USB Power Delivery (PD) nodig, bijvoorbeeld deze: https://www.amazon.com/dp/B06Y427WT7/
Oh, vandaar! Dank voor je heldere uitleg. Wat een gedoe weer om het ding weer terug te sturen, op de amazon stond dat hij compatible was met 12” MacBooks.

Heeft iemand ervaring met Dodocool?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mars18
Wow, afgelopen vrijdag de MacBook 2017 gehaald.
Wat een geweldige laptop. Alles is snel en werkt fijn.

Toetsenbord is prima, snap de kritiek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Mars18 schreef op maandag 20 november 2017 @ 08:43:
Wow, afgelopen vrijdag de MacBook 2017 gehaald.
Wat een geweldige laptop. Alles is snel en werkt fijn.

Toetsenbord is prima, snap de kritiek niet.
De nieuwere MacBooks schijnen een verbeterd toetsenbord te hebben.

Even over die USB-C lader. Ik zat te kijken en kwam op het merk Aukey. Is dat wat? Zag een 27W met Power Delivery, maar ze hebben ook een 46W.

Zou een USB-lader van Dell ook werken?

Update: Inmiddels heb ik er een van HP besteld, na geïnformeerd te hebben bij een mede-tweaker. Ben benieuwd of het werkt. Volgens hem schijnen die van Dell niet te werken.

[ Voor 35% gewijzigd door syltheboy op 25-11-2017 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Hoe is jullie batterij? Bij mij loopt hij flink terug de laatste tijd.

Macbook8,1 (early 2015)
2015-03-23

454 loodcycle's: 77,6% design capacity over van 5297 mAh :(

En is er iets aan te doen? Helemaal leeg, helemaal opladen zonder te openen oid? Soort kalibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:14

WTM

Terug naar Apple en consumentengarantie claimen. Ik heb zo al een accu vergoed gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Hij is >2 jaar natuurlijk. Werkt dat dan ook nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royba
Zo even dit topic afstoffen.... Hoe bevalt jullie 12 inch Macbook?

Momenteel voor de studie draai ik veel vm's werkt prima alleen had ik destijds een 512 gb ssd moeten kiezen. Draai de vm's nu extern via een hdd maar aan de snelheid kun je dat wel merken. Omdat ik mijn iMac heb verkocht is de 12 inch nu mijn primaire en enigste computer hier in huis. Desondanks dat de Mac mij prima bevalt ben ik toch aan het overwegen om een 15 inch Pro aan te schaffen. Mede doordat ik nu met de auto naar school ga en de 12 inch nu mijn enigste computer hier in huis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL

GforceNL

Out of memory....

Royba schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:36:
Hij bevalt zo goed dat mijn 15" inch grootse deel van de tijd stof staat te happen. ;)

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
-
Heerlijk dit soort luxeproblemen. Ik heb ze beide naast elkaar gehad en de 12'' heeft zeker mijn voorkeur.
Ik zou eerder voor een mooi,groot extern scherm gaan. Een krachtigere laptop heb je niet nodig als ik je verhaal zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royba
Tja inderdaad zo mag je het wel noemen een Luxe probleem en dat voor een student hahah. Nou de twijfel ontstond om de reden dat de MacBook inderdaad voldoet maar dat een groter scherm ook wel fijn is bij meerdere vm's en op school heb ik niet de mogelijkheid om hem aan extern scherm te koppelen... Alhoewel ik mijn Mac links en rechts aanbied ben ik er nog steeds niet over uit en kan het ook gewoon zo wezen dat ik hem lekker houd is trouwens ook de goedkoopste optie. Maar Martijn jij was toch destijds een van de early adaptors toen de 12 inch net op de markt kwam? Gebruik je nog steeds de 12 inch?

Meeste mensen lopen raar te kijken als ik vertel dat ik veel vm's draai op een 12 inch Macbookje. Schijnt bij veel mensen dat deze Macbook zwaar ondergewaardeerd wordt komt misschien ook wel door de eerste versie van 2015 die was misschien lang niet zo krachtig dan de huidige. Overigens ben ik benieuwd naar de refresh van huidige model. Stiekem lijkt me een touchbar ook wel gaaf op dit kleine machinetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18

Momenteel voor de studie draai ik veel vm's werkt prima alleen had ik destijds een 512 gb ssd moeten kiezen. Draai de vm's nu extern via een hdd maar aan de snelheid kun je dat wel merken. Omdat ik mijn iMac heb verkocht is de 12 inch nu mijn primaire en enigste computer hier in huis. Desondanks dat de Mac mij prima bevalt ben ik toch aan het overwegen om een 15 inch Pro aan te schaffen. Mede doordat ik nu met de auto naar school ga en de 12 inch nu mijn enigste computer hier in huis is.
Werk prima hier, gebruik hem voor de mail en office.

Echter merk ik nu in thunderbird dat bij berichten schrijven ik een apple strandbal (wieltje) in beeld krijg, dit had ik ook op mijn mac.

Ik draai onder de volgende specs.

Processor: Intel Core m3-7Y32
Werkgeheugen: 8 GB
Opslag: 256 GB SSD

Moet prima kunnen toch, ga apple mail maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
Mensen zijn bij mij ook verrast als ik verteld dat ik VM's draai op mijn 12". Daarnaast doe ik ook regelmatig videobewerking in Final Cut Pro en dat gaat prima, Het exporteren duurt wat langer maar het bewerken zelf gaat snel. Echter ga ik dit nu wel wat professioneler doen dus wil ik eigenlijk ook naar een 15", maar ik wacht de volgende generatie af. In augustus ben ik in de VS dus hopelijk is ie er dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Royba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:28:
Tja inderdaad zo mag je het wel noemen een Luxe probleem en dat voor een student hahah. Nou de twijfel ontstond om de reden dat de MacBook inderdaad voldoet maar dat een groter scherm ook wel fijn is bij meerdere vm's en op school heb ik niet de mogelijkheid om hem aan extern scherm te koppelen... Alhoewel ik mijn Mac links en rechts aanbied ben ik er nog steeds niet over uit en kan het ook gewoon zo wezen dat ik hem lekker houd is trouwens ook de goedkoopste optie. Maar Martijn jij was toch destijds een van de early adaptors toen de 12 inch net op de markt kwam? Gebruik je nog steeds de 12 inch?

Meeste mensen lopen raar te kijken als ik vertel dat ik veel vm's draai op een 12 inch Macbookje. Schijnt bij veel mensen dat deze Macbook zwaar ondergewaardeerd wordt komt misschien ook wel door de eerste versie van 2015 die was misschien lang niet zo krachtig dan de huidige. Overigens ben ik benieuwd naar de refresh van huidige model. Stiekem lijkt me een touchbar ook wel gaaf op dit kleine machinetje.
Ik zou toch willen weten wat je precies draait en hoeveel VM's tegelijkertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dan is het ook wel zo handig om even de specs van de vm's, het gebruikte OS en de functie erbij te noemen want anders heb je nog geen goed idee van de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Royba schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:28:
Maar Martijn jij was toch destijds een van de early adaptors toen de 12 inch net op de markt kwam? Gebruik je nog steeds de 12 inch?
Klopt, heb hem in totaal drie keer gehad. De eerste heb ik weggedaan omdat ik hem niet snel genoeg vond (instap model 2015). De tweede is helaas gestolen en de derde heb ik tot vorig jaar gehad, naast mijn 15 inch MacBook en iPad Pro.
Omdat ik van student over ging naar een fulltime baan heb ik besloten de 12 inch weg te doen. Ik zit vrijwel altijd op mijn iPad en heel af en toe op mijn MacBook Pro. Omdat de Pro het krachtigste was heb ik die toen behouden.

Maar als de nieuwe 12 inch uitkomt ga ik hem sowieso weer halen. Ik verwacht namelijk dat de nieuwe generaties even snel zullen aanvoelen als mijn Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royba
ppl schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:47:
Dan is het ook wel zo handig om even de specs van de vm's, het gebruikte OS en de functie erbij te noemen want anders heb je nog geen goed idee van de performance.
Over het algemeen 2 Windows 2016 servers & Windows 10 workstation die in het domein hangt van de Severs. Ik gebruik hiervoor vmware fusion 8.5 en ga binnenkort upgraden naar Vmware fusion 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royba
martijnmartijn schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:57:
[...]

Klopt, heb hem in totaal drie keer gehad. De eerste heb ik weggedaan omdat ik hem niet snel genoeg vond (instap model 2015). De tweede is helaas gestolen en de derde heb ik tot vorig jaar gehad, naast mijn 15 inch MacBook en iPad Pro.
Omdat ik van student over ging naar een fulltime baan heb ik besloten de 12 inch weg te doen. Ik zit vrijwel altijd op mijn iPad en heel af en toe op mijn MacBook Pro. Omdat de Pro het krachtigste was heb ik die toen behouden.

Maar als de nieuwe 12 inch uitkomt ga ik hem sowieso weer halen. Ik verwacht namelijk dat de nieuwe generaties even snel zullen aanvoelen als mijn Pro.
Ja inderdaad al moet ik zeggen dat de fullspec Macbook 12 ook supervlot aan voelt. weet niet hoe dat is met het instap model. Heb je nog wensen die je graag terug ziet op de nieuwe 12 inch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Royba schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:51:
[...]
je nog wensen die je graag terug ziet op de nieuwe 12 inch? :)
Een touchbar zou hem voor mij wel helemaal afmaken denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Laatst online: 23:09
Eerlijk is eerlijk, performance valt mij niet tegen (ik heb een 1st gen rMB 2015 512gb/1.2GHz) maar merk nu gewoon dat ik meer power nodig heb (zowel RAM als CPU). Ik ga weer terug naar de 15". PhpStorm (x2) met wat andere zooi zoals Safari, Spotify, Slack, SequelPro en Xcode of Android Studio is gewoon wat teveel. Hierdoor loopt dit ding vrijwel altijd swap te gebruiken, bleh.

offtopic:
MacBook Pro 15" 2017 512GB/16GB is onderweg met het vliegtuig vanuit de USA :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
FrameWork. schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 17:13:

offtopic:
MacBook Pro 15" 2017 512GB/16GB is onderweg met het vliegtuig vanuit de USA :9~
Via Apple of een omweg? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Laatst online: 23:09
offtopic:
eBay, stuk goedkoper en sneller dan bestellen via Apple Nederland (ook vanwege het feit dat ik een MBPr met US International toetsenbord wil)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royba
TouchBar zal hem idd afmaken. Ik had overigens wel verwacht dat de 12 inch inmiddels een refresh had gekregen maar blijkbaar dacht Apple daar zelf anders over. Ik heb inmiddels besloten om mijn MacBookje lekker te houden. Vooral met mooi weer is dit een heerlijke Laptop om mee in tuin te zitten met een koud pilsje :) overigens wel in de schaduw anders geeft die al gauw de melding 'Prestatie vermindering' en met een glossy scherm is het in de zon sowieso geen pleziertje. Al met al tevreden over dit kleine 'a4'tje met toetsenbord' hoe ze hem op school noemen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
zou de MacBook 12/2016 - 1.1GHz - genoeg "paardenkracht" hebben om een stuk of 8 VM's te draaien van 0,5/1GB per vm? of is het beetje dr over?

waarom de MacBook 12? ik wil naast mijn MB13/TB/16GB een lichte machine meenemen voor test doeleinden enzz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
JustSys schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:40:
zou de MacBook 12/2016 - 1.1GHz - genoeg "paardenkracht" hebben om een stuk of 8 VM's te draaien van 0,5/1GB per vm? of is het beetje dr over?

waarom de MacBook 12? ik wil naast mijn MB13/TB/16GB een lichte machine meenemen voor test doeleinden enzz...
Tussen jouw machine en de 12 inch versie zit 500 Gram verschil. Lijkt me niet dat dit de moeite waard is om zomaar een nieuwe machine aan te schaffen. Helemaal niet als je hem intensief gaat gebruiken. Dit lijkt me dan ook geen logische keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
JustSys schreef op zondag 22 april 2018 @ 20:40:

Ligt eraan wat je in de VM's allemaal gaat doen. Als ik mijn VM 4 cores geef, dan gaat het installeren een stuk rapper. (Gebruik overigens geen Macbook voor dit soort dingen)

Aan de hand van deze video ben ik skeptisch.
YouTube: 12 inch MacBook 2015: Can it handle Virtual Machines???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
martijnmartijn schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:20:
[...]

Tussen jouw machine en de 12 inch versie zit 500 Gram verschil. Lijkt me niet dat dit de moeite waard is om zomaar een nieuwe machine aan te schaffen. Helemaal niet als je hem intensief gaat gebruiken. Dit lijkt me dan ook geen logische keuze.
Dr is ook wel een grote prijs verschil tussen dd MBtb16gb dan de mb12/8gb. Ik wil iets duns en zeer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

ik twijfel nog een klein beetje; kan in de VS voor 850E een macbook 2017 base kopen. Hetgeen wat ik ermee doe is:

internetten
netflix
torrentjes downloaden
films kijken
spotify

Het lijkt mij wel, allemaal basic taken, maar heb ik hier de komende jaren genoeg aan?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Flipm0de schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:08:
ik twijfel nog een klein beetje; kan in de VS voor 850E een macbook 2017 base kopen. Hetgeen wat ik ermee doe is:

internetten
netflix
torrentjes downloaden
films kijken
spotify

Het lijkt mij wel, allemaal basic taken, maar heb ik hier de komende jaren genoeg aan?
Met wat je ermee gaat doen, kan je jaren vooruit met de Macbook. Let wel op dat Mac's uit de VS standaard met 1 jaar garantie komen.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

RWK__ schreef op maandag 30 april 2018 @ 17:23:
[...]

Met wat je ermee gaat doen, kan je jaren vooruit met de Macbook. Let wel op dat Mac's uit de VS standaard met 1 jaar garantie komen.
Super. Dat is precies wat ik wilde horen. Twijfel idd nog of ik AppleCare erbij moet nemen. Door de dollar scheelt dat wel een beetje. Maar dat zit je al dichter tegen de NL prijs aan waar garantie 3 jaar is bij de a-Mac bijvoorbeeld.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
Flipm0de schreef op maandag 30 april 2018 @ 18:56:
[...]

Super. Dat is precies wat ik wilde horen. Twijfel idd nog of ik AppleCare erbij moet nemen. Door de dollar scheelt dat wel een beetje. Maar dat zit je al dichter tegen de NL prijs aan waar garantie 3 jaar is bij de a-Mac bijvoorbeeld.
Je hebt 1 jaar de tijd, vanaf de dag dat je de Mac activeert, om AppleCare aan te schaffen en te activeren voor de Macbook. Je hoeft AppleCare dus niet gelijk na aankoop aan te schaffen.

Ik zou zelf persoonlijk wel voor AppleCare gaan, dan heb je gewoon zekerheid dat hij voor de komende 3 jaar gewoon garantie heeft.

Ook als ik moest kiezen tussen de garantie van de Amac en Apple Care, kies ik voor Apple Care omdat je dan overal terecht kan (Apple Store & service provider in bijna elke land). Bij de Amac kan je alleen bij hen terecht.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royba
Vandaag de overstap van m'n 12 inch naar een 15 inch Pro gemaakt. De 12 inch was een fijne laptop maar liep toch tegen een probleem aan. Dat was namelijk het fanless design ik kreeg geregeld de melding 'Prestatie vermindering' en het portable design was ook niet meer zo heel erg van belang (reis aanzienlijk minder met het OV) en bijkomend voordeel was dat ik nu nog wat voor m'n nog geen jaar oude MacBook kon vangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cigarguy
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21:01
Royba schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:43:
Vandaag de overstap van m'n 12 inch naar een 15 inch Pro gemaakt. De 12 inch was een fijne laptop maar liep toch tegen een probleem aan. Dat was namelijk het fanless design ik kreeg geregeld de melding 'Prestatie vermindering' en het portable design was ook niet meer zo heel erg van belang (reis aanzienlijk minder met het OV) en bijkomend voordeel was dat ik nu nog wat voor m'n nog geen jaar oude MacBook kon vangen. :)
Kreeg je die melding van prestatievermindering ook bij het gebruik van de macbook binnenshuis?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royba
Ja helaas wel op de zolderkamer waar het wat warmer is dan binnenshuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
Royba schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:43:
Ik heb dus ook een 12" en hetzelfde probleem.. Ik zet 'm nooit uit maar altijd op screensaver en dan mijn externe monitor uit. Gisterochtend deed ik deze monitor weer aan en stond er dat ik het screensaver proces moest stoppen omdat prestaties anders minder werden. Dit soort dingen komen nu steeds vaker voor, ik kan Chrome amper intensief gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royba
Het is inderdaad een vervelend probleem vooral als het vaker voorkomt en dat werkte ook niet zo prettig op een ICT opleiding.. ik moet zeggen dat ik het best jammer vind om deze weg te doen vooral om dat dit een zeer specifiek model is.. (typ dit nu nog op de 12 inch) maar de opvolger is ook niet de minste die verzacht het leed enigszins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:25
Afgelopen week een 12" MB (2016 - base model) gekocht. Eigenlijk als extra oplossing voor het reizen / bankhangen naast mijn 15" (2014), daar ik het consumeren van media persoonlijk nog steeds prettiger vind op een laptop dan een iPad. Daarnaast ook eigenlijk als test om te kijken of de 15" niet langzaam de deur uit kan voor een nieuwer model.
Pluspunten zijn de portability, het scherm (toch wel enorm verbeterd tov 2014 retina scherm), het touchpad en het feit dat hij door de interne koeling echt enorm stil is. Het toetsenbord is natuurlijk al duizend keer besproken, maar zelf vind ik het voorlopig nog vreselijk en moet ik er elke keer gigantisch aan wennen (en blijk ik dus de oude stijl toetsenborden zoveel beter vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Royba schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:49:
Het is inderdaad een vervelend probleem vooral als het vaker voorkomt en dat werkte ook niet zo prettig op een ICT opleiding.. ik moet zeggen dat ik het best jammer vind om deze weg te doen vooral om dat dit een zeer specifiek model is.. (typ dit nu nog op de 12 inch) maar de opvolger is ook niet de minste die verzacht het leed enigszins.
Op een ICT systeembeheer neem je toch geen 12" Macbook?

Ondertussen ben k toch blij dat ik bij mijn nieuwe aankoop en tijdje terug voor de Air ben gegaan. De Macbook 12" is toch iets trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royba
Tja die opmerking heb ik heel vaak gehoord.. Maar moest zeggen dat de full spec 12 inch prima mee kwam alleen was het gebrek aan een fan de bottleneck. Overigens moet ik zeggen dat de nieuwe Pro prima bevalt en mijn kleine macje geen seconde gemist heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik en mijn wederhelft hebben een MacBook 12" waarvan de letters S en ESC niet goed werken. Ik weet van het vervangingsprogramma en wil dus naar Apple.

Elke dag zit die agenda voor de Stores helemaal vol en ben dus al maanden aan het checken tot wanneer er wel plek is om het na te laten kijken of in te laten sturen.

Ik kan echter ook naar bv. Microfix. Iemand ervaringen met een derde partij? Zijn zij net zo betrouwbaar in deze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27
THE_BASE schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:47:
Ik en mijn wederhelft hebben een MacBook 12" waarvan de letters S en ESC niet goed werken. Ik weet van het vervangingsprogramma en wil dus naar Apple.

Elke dag zit die agenda voor de Stores helemaal vol en ben dus al maanden aan het checken tot wanneer er wel plek is om het na te laten kijken of in te laten sturen.

Ik kan echter ook naar bv. Microfix. Iemand ervaringen met een derde partij? Zijn zij net zo betrouwbaar in deze?
Ik heb mijn Macbook naar Amac gebracht voor het Apple vervangingsprogramma. Macbook is bijna 5 weken weggeweest :X Maar nu wel weer een fijn werkend toetsenbord gelukkig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:47:

Je kan ook naar Microfix. Vraag of je op de reparatie kan wachten, dat kan meestal wel als ze het niet te druk hebben.

Als je toch liever naar een Apple Store wilt gaan, raad ik je aan om vlak voor openingstijd te gaan. Als ze open zijn, gelijk aanmelden met je klacht. Dan wordt je meestal binnen een uur geholpen. Bij de Apple Store zullen ze hem echter niet direct repareren.

[ Voor 6% gewijzigd door MysticX op 02-11-2018 17:51 ]

hi!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
RWK__ schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:50:
[...]

Je kan ook naar Microfix. Vraag of je op de reparatie kan wachten, dat kan meestal wel als ze het niet te druk hebben.

Als je toch liever naar een Apple Store wilt gaan, raad ik je aan om vlak voor openingstijd te gaan. Als ze open zijn, gelijk aanmelden met je klacht. Dan wordt je meestal binnen een uur geholpen. Bij de Apple Store zullen ze hem echter niet direct repareren.
Oke, maandag gelijk even bellen met Microfix, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceAA
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
Royba schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 20:29:
TouchBar zal hem idd afmaken. Ik had overigens wel verwacht dat de 12 inch inmiddels een refresh had gekregen maar blijkbaar dacht Apple daar zelf anders over. Ik heb inmiddels besloten om mijn MacBookje lekker te houden. Vooral met mooi weer is dit een heerlijke Laptop om mee in tuin te zitten met een koud pilsje :) overigens wel in de schaduw anders geeft die al gauw de melding 'Prestatie vermindering' en met een glossy scherm is het in de zon sowieso geen pleziertje. Al met al tevreden over dit kleine 'a4'tje met toetsenbord' hoe ze hem op school noemen :*)
Ik denk dat de 12" MacBook de eerste Mac zal worden met een A-series chip. Perfecte plek om het uit te testen. Ze hebben altijd gezegd dat deze computer hun visie is op de toekomst van de laptop en die 12" met een A-series chip veel sneller zijn dan de huidige m chips van Intel.

[ Voor 84% gewijzigd door GeforceAA op 02-11-2018 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
GeforceAA schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:43:
[...]

Ik denk dat de 12" MacBook de eerste Mac zal worden met een A-series chip. Perfecte plek om het uit te testen. Ze hebben altijd gezegd dat deze computer hun visie is op de toekomst van de laptop en die 12" met een A-series chip veel sneller zijn dan de huidige m chips van Intel.
Dat is denk ik een heel erg waarschijnlijk scenario. Het is niet per ongeluk dat we nu die iOS apps overgezet naar mac OS hebben in Mojave. Dat is natuurlijk gewoon een proef om te kijken hoe ze van de x86 gebaseerde osx over kunnen naar een A serie chip en wat daar software matig bij komt kijken.

Ik zou niet verbaasd zijn als binnen 2 jaar dit een realiteit wordt. Een soort A13x plus chip die nog net een tandje sneller is dan in de iPad pro. En met wellicht de kosten besparing die dit oplevert kan de 12" macbook wellicht nog onder de Air geprijsd worden als de echte instap mac.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat samenvoegen van de apps heeft daar echt niets mee te maken. Apple heeft inmiddels diverse soorten devices die ieder weer z'n eigen input, output, workflow, hardware, etc. heeft. Ontwikkelaars moeten nu voor al die devices apart een app maken en onderhouden. Daar zijn ze niet blij mee want het kost meer geld, meer moeite, meer mensen, etc. om dat te doen. Klanten zijn er ook niet blij mee want ze moeten voor iedere app weer betalen. Dat zijn de punten die worden aangepakt door het samenvoegen van al die apps; het zal echter niet alles oplossen. Voor Apple zelf betekent dit dat hun devices aantrekkelijker worden en dat ze ook maar 1 App Store nodig hebben. Apple is niet de enige die daar brood in ziet, je ziet het namelijk ook bij de concurrentie gebeuren. Dat komt omdat men bezig is om een platform te creëren dat uit verschillende soorten devices bestaat.

Vergeet hier niet dat een wijziging van architectuur op de Mac al een paar keer eerder is gedaan. De laatste was van PPC naar x86 en dat hadden ze snel gedaan. Van MacOS X Tiger hadden ze namelijk 2 versies: een PPC versie en een x86 versie. Voor het draaien van PPC software op de Intel Macs hadden ze een handige oplossing genaamd Rosetta. Apple heeft dat samenvoegen van de apps dan ook helemaal niet nodig om van de ene naar de andere architectuur te gaan.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste