Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:23
Geert1976 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 12:07:
Mocht Apple volgend jaar een snellere 14 inch retina Macbook verkopen, ben ik er meteen bij!
Een 14" zou ik ook graag zien. En zeker als die dan geen €3000 kost. :*)

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook dat een 14" variant met Skylake processor een voor mij ultiem apparaat zal zijn. 12" is misschien ook prima (ik moet 'm nog even bekijken), maar 14" zal denk ik toch de voorkeur hebben in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
Ik teken ook voor een 14 inch. Dan wel in het formaat van een 13 inch behuizing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

Ik wil dat de 3 kleuren van de Macbook ook gebruikt worden voor hun pro lijn. Ik vermoed zelf kwestie van tijd.

Ik heb best lang gekwijld en getwijfeld, maar eigenlijk doet scherm resolutie mij besluiten om niet voor een macbook te gaan. Er is maar 1 stap hoger dan de best for retina en die komt helaas niet zo hoog.

Ik heb nu een MBPr 13 en schakel vaak over tussen best for retina en 1680 x 1080 view.. Ik ga dat enorm missen.

Edit:

Na keynote van gisteren ben ik benieuwd hoeveel mensen nu gaan twijfelen tussen een iPad Pro en een macbook..

... ergens zit er wat in om gewoon alles weg te doen en alleen een iPad Pro te nemen...

[ Voor 19% gewijzigd door Quakie op 10-09-2015 21:42 ]

Ik teken nergens meer voor

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Meh ik verander mijn schermstand echt super vaak, ipad met docking is stationair. Bovendien, ik moet op bed gewoon chill kunnen werken, zo'n ipad keyboard op mijn bast lijkt me suboptimaal. Anders was ik denk wel voor die pro gegaan. Chic ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heeft een van jullie ervaring met Duet Display icm de 12" MacBook?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Twieeker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-02 18:36
Hallo ervaringsdeskundigen.

Ik heb op dit moment een MacBook Pro uit eind 2011 en ben daar wel tevreden mee. Echter heb ik door een medische indicatie problemen met mijn rug, waardoor ik een lichtere laptop nodig heb. Ik voer alleen basistaken uit (Word, browsen, filmpjes kijken)

Ik wil daarom de nieuwe generatie Macbook halen die een stuk lichter is.

Ik heb hier echter een vraag over, omdat ik een beetje een leek ben wat processoren betreft en ik op internet ook niet iets duidelijks heb kunnen vinden.

Hoeveel verschil maakt het als ik een 1.3 GHz koop in plaats van de standaard 1.1 GHz. Is de laptop dan veel sneller?
Ben zelf een beetje bang dat als ik veel pdfjes en word bestandjes en een filmpje aan heb staan dat het appraat dan heel traag wordt.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Nou, ik heb sinds gisteren de 12" MacBook (Grijs) en ik moet zeggen: topapparaat! Extreem licht, stil (geen fan) en de speakers zijn heel helder en hard. Ik had/heb hiervoor een 13" MacBook Pro Retina (2014 model).

Het toetsenbord is nog wennen, dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van_doorn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:10
Nu een weekje in het bezit van de 12" macbook met 1.2 processor en 512 GB SSD en moet zeggen, ben er echt ontzettend blij mee. Ik kom van een late 2013 13" MacBook Pro Retina CTO met een processor bump en 16 GB werkgeheugen, maar ik heb nog geen enkel snelheidsverschil gemerkt. Nu doe ik er eigenlijk niet heel veel mee, voornamelijk browsen, office, spotify en hier en daar een beetje photoshop en alles werkt perfect. Ik heb nog geen moment gehad dat de MacBook langzaam was. Het toetsenbord vraagt even een dagje gewenning, maar daarna voelt het heerlijk en vind ik het draadloze toetsenbord van Apple best gek typen. Ik ben zeer tevreden, het is echt een super product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaadgras
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:14
Gisteren is mijn MacBook 13"Late 2008 (eerste unibody) gesneuveld door mijn eigen domme schuld (water en elektronica don't mix - blijkt). HDD is gelukkig niks mis mee - dus geen belangrijke bestanden kwijt. Anyway - had al een half jaar deze MacBook 12" op het oog - reis veel naar het buitenland (elke week), en verder doe ik er nauwlijks iets mee dat CPU intensief is (Netflix, internetten, bestandjes bekijken).

Cycle is nu midway, en het is de eerste release (kinderziektes?): m.a.w nu kopen of 6 maanden wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De algemene consensus lijkt te zijn dat je het beste kunt wachten. Als je kijkt naar wat je met zo'n apparaat doet, dan verwacht ik niet dat de huidige release je tegen zal vallen. Echter zou ik persoonlijk wachten.

Zowel de CPU als GPU zijn gewoon een stuk beter in de nieuwe release (Skylake), wat zou kunnen/moeten zorgen voor een soepelere aansturing van OS X. Ik ben in ieder geval dusdanig overtuigd van Skylake dat ik wacht. De eerste MacBook Pro Retina was het ook "net niet", vanwege de CPU. De tweede release was veel beter, door een veel betere CPU. Ik ben in ieder geval erg happy met m'n MacBook Pro 13" Retina, waar ik lang op heb moeten wachten omdat de eerste release gewoon net niet goed genoeg was.

Wachten is soms erg lastig, maar als je je in weet te houden zal het wachten mijns inziens beloond worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-08 13:17

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Ik heb mijn 12" MacBook (1.3GHz) al een kleine 4 maanden en ik moet zeggen dat dit dingetje hetgeen was wat ik in een laptop zocht.
  • Compact
  • Licht
  • Snel genoeg om basistaken met een ruime snelheidsmarge uit te voeren*
  • Goede batterijduur (8 - 10u)
  • Stil
*: Browsen met vele tabs, kantoorwerzaamheden, muziek, lichte fotobewerking, Illustrator, liefst allemaal tegelijk ;)!

Daarnaast typet het lekker weg op dat toetsenbordje. Ook heb ik nog geen nood gehad aan extra poorten. Tegenwoordig wisselen studenten blijkbaar vanalles uit via facebook, WeTransfer, Dropbox etc. en hoor ik niets meer over USB-sticks.

De MacBook 12" is een aanrader 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 22:43
Ik kan mij volledig vinden in de omschrijvingen van hierboven :) (hier ook een 1.2GHz, 512GB)

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb de 1.2 GHz 512 GB nu ook een tijdje en ook hier bevalt ie perfect. Compact en erg licht, geen moment gehad dat ik 'm traag vond, poorten mis ik niet, toetsenbord vind ik heel fijn. Ben blij met m'n keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:53
Ook deze meneer is flink aan het twijfelen geslagen over aanschaf van een Macbook 12. Ik heb momenteel een rMBP 13. Vraagje aan de medetweakers die deze combi ook hebben...hoe erg is het wennen aan het iets kleinere schermformaat? Is het een groot verschil in dagelijks gebruik, of valt dit erg mee/went het snel?

Ps de rMBP behoud ik gewoon...de rMB komt erbij.

Edit : Het zal wel loslopen. Inmiddels heb ik de rMB besteld...de Space Gray 1.2Ghz 512GB versie. Ben zeer benieuwd...we gaan het morgen zien 8)

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 11-10-2015 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:01
Ik heb de 1.1 256gb en heb werkelijkwaar nog geen enkele keer gedacht hij is sloom. Vooral het gevoel dat de razendsnelle SSD uitermate belangrijk is voor het gevoel.

Wat doe ik op deze Mac?
-office
-internet
-remote werk
- video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dat klinkt prima. Is zo'n beetje precies waar ik mijn rMB voor ga gebruiken.

Ps Ik had niet specifiek voor de 1.2 versie gekozen, dat kwam zo uit. Wilde 512GB en de prijs van de 1.1 en de 1.2 versie was nagenoeg gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Vanaf het moment dat je het 512GB model kiest, dan heb je die 1.2GHz. Je kan in beide HDD groottes wel upgraden naar de 1.3GHz, maar het "standaard" 512GB model komt met de 1.2GHz.

 iPhone 17 256GB Zwart|  Apple Watch S11 SG |  Mac Mini M1 (2020) |  MacBook Air 13" (2025) Blauw |  Apple TV 4K (2x) |  Airpods 4 (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ah vandaar dus. Dank voor de toelichting.

Ps zojuist de rMB ontvangen...wat een beauty _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door dafmay op 12-10-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Goed, na een paar uurtjes gebruik van mijn nieuwe Macbook 12" ...

De rMB uiteraard meteen voorzien van El Capitan. Eerste indrukken en ervaringen zijn uitstekend. De rMB is snel zat voor dagelijkse taken (and then some!). Het gewicht en compacte formaat maken het een heerlijk apparaat voor op schoot op de bank :) Goh wat is mijn rMBP 13 opeens een groot, zwaar en log beest.

Wat verder opvalt...het toetsenbord vind ik zelf heel erg aangenaam...typt heerlijk en snel, veel fijner dan het standaard keyboard van de rMBP. Dat had ik niet verwacht, na alle reviews te hebben gelezen waarbij er steeds vraagtekens bij werden geplaatst (kwestie van wennen in de meeste gevallen).

Touchpad werkt net zoals ik gewend ben van mijn rMBP...grappig hoe men dat voor elkaar heeft gekregen.

Ik ben heel erg tevreden over deze aankoop d:)b

Nu nog op zoek naar een mooie sjieke sleeve...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:32
dafmay schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:49:

De rMB uiteraard meteen voorzien van El Capitan. Eerste indrukken en ervaringen zijn uitstekend. De rMB is snel zat voor dagelijkse taken (and then some!). Het gewicht en compacte formaat maken het een heerlijk apparaat voor op schoot op de bank :) Goh wat is mijn rMBP 13 opeens een groot, zwaar en log beest.

Wat verder opvalt...het toetsenbord vind ik zelf heel erg aangenaam...typt heerlijk en snel, veel fijner dan het standaard keyboard van de rMBP. Dat had ik niet verwacht, na alle reviews te hebben gelezen waarbij er steeds vraagtekens bij werden geplaatst (kwestie van wennen in de meeste gevallen).

Touchpad werkt net zoals ik gewend ben van mijn rMBP...grappig hoe men dat voor elkaar heeft gekregen.

Jullie zetten me allemaal aan het twijfelen. Hij is zo duur voor erbij :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:40
dafmay schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:49:

Moet dan erg persoonlijk zijn:p Vind typen op de Mbpr erg fijn, maar dat kan ik helaas niet zeggen over de rmacbook. Gebrek aan travell vind ik persoonlijk heel erg storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Wouter lucassen schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:42:
[...]

Moet dan erg persoonlijk zijn:p Vind typen op de Mbpr erg fijn, maar dat kan ik helaas niet zeggen over de rmacbook. Gebrek aan travell vind ik persoonlijk heel erg storend.
Haha indeed...sterker nog, indien de rMB zo goed blijft bevallen dan gaat de rMBP de deur uit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik vind het beide prima typen. Misschien al met een lichte voorkeur voor de rMB. Ik heb er niet aan hoeven wennen, maar wellicht ben ik minder kritisch op dat vlak. Al vind ik het wel een eis dat het echte toetsen zijn, het digitale toetsenbord van een iPad vind ik drama, net als die soft-key dingen zoals je vaak bij tablethoesjes ziet.

Er gaan geruchten dat er een nieuw los toetsenbord en een nieuwe Magic Mouse komen. Als ze de techniek van de toetsen overnemen uit de rMB dan gok ik dat ik ze wel ga upgraden voor m'n iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 09:40

GforceNL

Out of memory....

SquareOne schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:15:
[...]

Jullie zetten me allemaal aan het twijfelen. Hij is zo duur voor erbij :X :+
Precies het probleem waar ik ook tegenaan loop.Vorige week op zakenreis geweest en had de RMBP 15" bij me, die neem je niet even snel mee naar de lobby en weer terug als je in het hotel zit. Zit er daarom aan te denken voor reizen toch een 12" er bij te halen. Hij is alleen zo duur....

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
gforcegti schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:39:
[...]

Precies het probleem waar ik ook tegenaan loop.Vorige week op zakenreis geweest en had de RMBP 15" bij me, die neem je niet even snel mee naar de lobby en weer terug als je in het hotel zit. Zit er daarom aan te denken voor reizen toch een 12" er bij te halen. Hij is alleen zo duur....
Juist bij dit apparaat had ik genoeg gehad aan 4GB ram en 128GB ssd en dan voor?.. €1199?

Vreemd dat er zelfs een pro is met kleinere SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 21:43
SquareOne schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:27:
[...]

Juist bij dit apparaat had ik genoeg gehad aan 4GB ram en 128GB ssd en dan voor?.. €1199?

Vreemd dat er zelfs een pro is met kleinere SSD.
Ik heb zelf een MacBook Air met 128GB. Ik heb qua snelheid en processorkracht echt ruim voldoende aan de air, maar 128GB is echt heel beperkt. Ik denk er dan ook deze te verkopen en er een MacBook voor terug te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 09:40

GforceNL

Out of memory....

128gb is niet veel, maar voor machine die als "er bij" bedoeld is, kan het prima. Air heb ik ook gehad, maar het scherm op die dingen is niet prettig, vooral niet met grote spreadsheets.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op m'n MBPr 13" ongeveer 30GB in gebruik, van de beschikbare 256GB. Voor mij zou een MBr met 128GB ideaal zijn, zeker als dat de prijs een beetje drukt. Maar helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Mijn nieuwe rMB heeft slechts 15Gb in gebruik (El Capitan update over Yosemite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een productvervanging aangevraagd voor mijn MacBook 12 inch omdat deze out of the box 2 krassen had van ong. 15 en 7 cm die horizontaal parallel lopen aan elkaar, wel alleen zichtbaar onder fel licht. Krijg over een week de nieuwe binnen. Vond het bizar dat het zo door de controle komt, iemand anders nog zoiets gehad?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Op de release van de iPhone 6s in de Apple store weer even staan spelen met een 12" MacBook waardoor ik eigenlijk weer aan het twijfelen gelagen ben.

ik heb hier in huis nog een 27" i7 iMac staan en daardoor geen echte kracht nodig. Ik zoek meer een leuke AllRound machine die ik lekker makkelijk mee kan nemen.

Ik verwacht dus eigenlijk dat het "instap" model ruim voldoende is maar twijfel nu of ik niet toch op de tweede generatie wil wachten.

Wat is jullie mening daarover? Zijn er hier gebruikers van de eerste generatie die liever hadden gewacht?

April is nog ver weg natuurlijk en de 900mhz Core M3 cpu welke verwacht wordt in de 2016 MB ziet er niet heel erg veelbelovend uit. Edit: De cpu nu aanwezig in de normale 12" draait standaard ook op 900mhz maar Apple klokt deze naar 1.1. Zal met het 2016 model dus ook wel gebeuren

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 18-10-2015 00:42 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het standaard instapmodel vrij snel in het begin (na 2 maanden levertijd) ontvangen en sindsdien enkele maanden licht (1 keer per week ofzo) in gebruik. Ik zag de presentatie en heb gelijk besteld. Voldoet volledig aan mijn verwachtingen alleen vind ik het scherm iets te klein om thuis voor de fun factor achter te zitten werken, maar alle programma's van Apple draaien vlekkeloos en het opstarten gaat net als een MacBook Air snel.

Dat gezegd hebbende, het was voor mij een impulsaankoop, ik had een computer in huis nodig en wil 'm om dezelfde reden wel weer van de hand doen met een reële afschrijving. Als er toevallig interesse is hier op het forum hoor ik het wel --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Ik heb de MacBook (1.2GHz 512GB) nu een 2tal maanden in gebruik. Sinds 4 weken gebruik ik hem vrijwel dagelijks en neem ik hem mee naar de universiteit. Nog nooit heb ik het gevoel gehad dat ik op een te klein scherm zit te kijken (staat hier op de "meer ruimte" instelling).

Bovendien vind ik een macbook air of pro als lood wegen nu. Zo licht is de MacBook eigenlijk. Iemand zei in dit topic (toen ik aan het twijfelen was) dat hij het een raar gevoel vond dat hij de MacBook qua gewicht totaal niet voelt in zijn rugzak. Ik kan dat alleen maar beamen.

Ik zou niet twijfelen voor het gebruik dat jij voorstelt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Vaganzza schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 08:59:
Ik heb de MacBook (1.2GHz 512GB) nu een 2tal maanden in gebruik. Sinds 4 weken gebruik ik hem vrijwel dagelijks en neem ik hem mee naar de universiteit. Nog nooit heb ik het gevoel gehad dat ik op een te klein scherm zit te kijken (staat hier op de "meer ruimte" instelling).

Bovendien vind ik een macbook air of pro als lood wegen nu. Zo licht is de MacBook eigenlijk. Iemand zei in dit topic (toen ik aan het twijfelen was) dat hij het een raar gevoel vond dat hij de MacBook qua gewicht totaal niet voelt in zijn rugzak. Ik kan dat alleen maar beamen.

Ik zou niet twijfelen voor het gebruik dat jij voorstelt. ;)
Goed om te lezen, ik ga nog maar eens even kijken bij een retailer in de stad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Donstil schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:55:
[...]

Goed om te lezen, ik ga nog maar eens even kijken bij een retailer in de stad :)
Ik heb mijn nieuwe Macbook 12 (1.2Ghz, 512GB) pas een weekje in gebruik en ik kom van een rMBP 13 (2.4Ghz i5). Was ook erg benieuwd hoe de op papier veel tragere rMB zou bevallen maar tot nu toe bevalt het uitstekend! Ik mis de rMBP helemaal niet in dagelijks gebruik en het gewicht en formaat zijn heerlijk voor op de bank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dafmay schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:22:
[...]

Ik heb mijn nieuwe Macbook 12 (1.2Ghz, 512GB) pas een weekje in gebruik en ik kom van een rMBP 13 (2.4Ghz i5). Was ook erg benieuwd hoe de op papier veel tragere rMB zou bevallen maar tot nu toe bevalt het uitstekend! Ik mis de rMBP helemaal niet in dagelijks gebruik en het gewicht en formaat zijn heerlijk voor op de bank ;)
De bank is de plek waar hij hier ook het meest gebruikt zal gaan worden :)

Kan iemand iets zinnige zeggen over de 1.2 GHz cpu tov de 1.1?
Het is maar 100mhz natuurlijk maar dat is wel weer bijna 10%. Ga ik dat merken? De 512 GB opslag heb ik niet nodig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Donstil schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:27:
[...]

De bank is de plek waar hij hier ook het meest gebruikt zal gaan worden :)

Kan iemand iets zinnige zeggen over de 1.2 GHz cpu tov de 1.1?
Het is maar 100mhz natuurlijk maar dat is wel weer bijna 10%. Ga ik dat merken? De 512 GB opslag heb ik niet nodig namelijk.
Ik denk dat je gerust voor de instapversie kunt gaan. En het scheelt toch aanzienlijk, zo'n eur 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
Je kan de 1.2GHz enkel hebben met de 512GB versie (is dus de "basis" versie voor de 512GB). Een upgrade is ineens naar de 1.3GHz, maar persoonlijk vond ik die upgrade het geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou het is inmiddels gebeurd, ben voor het standaard model gegaan (1.1/8gb/256GB) via Amazon.co.uk
Uiteindelijk 1265,- betaald met levering aanstaande dinsdag.

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Donstil schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 01:21:
Nou het is inmiddels gebeurd, ben voor het standaard model gegaan (1.1/8gb/256GB) via Amazon.co.uk
Uiteindelijk 1265,- betaald met levering aanstaande dinsdag.

Ben benieuwd :)
Nette prijs d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Nu online
Ik heb 'm voor €1175 geseald in doos met bon gekocht (1.1/8/256GB). Tot op heden bevalt het prima! Al gebruik ik 'm niet denderend veel (2e Mac).

Toetsenbord blijft wel wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Even een kleine vraag voor de huidige rMB bezitters....

Het scherm van mijn rMB lijkt een zeer licht grijzige waas aan de midden-onderkant tot ongeveer in het midden van het scherm te hebben. Rechts, links en erboven is wit gewoon netjes wit, maar ertussen is het heel licht-grijs...althans zo lijkt het (zie ik spoken?). Kortom het valt niet echt giga op, maar eens gezien....

Het is ook wel afhankelijk van de website die je bekijkt. Het kan dus zeker ook aan de opzet van de website liggen, maar dat is moeilijk te zien/pinpointen.

Is dit bij jullie wellicht ook, misschien in lichtere/andere mate of op een ander plek van het scherm?

Ik denk erover om de rMB terug te sturen voor een vervangend exemplaar (ik denk dan tevens aan elders bestellen...CB heeft bijv zojuist een nieuwe batch binnen gekregen). Maar voordat ik hieraan begin, even polsen hoe bij jullie het scherm is.

(ps ik weet dat de grijswaarden van de rMB wel iets onderdoen van de rMBP...maar voor de rest zou het scherm even goed moeten zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@Hierboven.

De mijne komt (als het goed is) zo binnen. Wat bedoel je precies met "een nieuwe batch"? Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten als ik er een heb uit een eerdere "batch"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:30:
@Hierboven.

De mijne komt (als het goed is) zo binnen. Wat bedoel je precies met "een nieuwe batch"? Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten als ik er een heb uit een eerdere "batch"?
Nee dat is slechts omdat ik weet dat de spacegrey versie niet voorradig was bij Coolblue toen ik mijn rMB wilde bestellen en daarom via Bol.com de bestelling heb gedaan (met Bol.com is overigens niets mis!). Ik zie dat deze versie momenteel wel weer vooradig is bij CB...dus men heeft een nieuwe voorraad ontvangen. Dat zegt natuurlijk verder in principe niets, al zal ik wel voor de 1.1Ghz 256Gb versie gaan omdat het toch weer zo'n eur 300 scheelt tov de 1.2Ghz 512GB versie. Enfin...lang verhaal kort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:36:
[...]

Nee dat is slechts omdat ik weet dat de spacegrey versie niet voorradig was bij Coolblue toen ik mijn rMB wilde bestellen en daarom via Bol.com de bestelling heb gedaan (met Bol.com is overigens niets mis!). Ik zie dat deze versie momenteel wel weer vooradig is bij CB...dus men heeft een nieuwe voorraad ontvangen. Dat zegt natuurlijk verder in principe niets, al zal ik wel voor de 1.1Ghz 256Gb versie gaan omdat het toch weer zo'n eur 300 scheelt tov de 1.2Ghz 512GB versie. Lang verhaal kort :)
Ooh zo, nee ik snap, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik dacht misschien zijn er online problemen bekend met een bepaalde batch ofz.
Mooi dat dit dus niet zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:37:
[...]

Ooh zo, nee ik snap, bedankt voor je terugkoppeling.

Ik dacht misschien zijn er online problemen bekend met een bepaalde batch ofz.
Mooi dat dit dus niet zo is :)
Nee dat lijkt mij zeker niet het geval :D

Waarom mijn vraag...ik ben zelf nogal kritisch (mag ook wel bij dit soort bedragen, vind ik) en een niet-100% scherm gaat 'm niet worden voor mij. Probleem is dat het niet super-duidelijk te zien is, maar ik wil niet blijven twijfelen als ik het toestel behoud...daar ga je in de loop der tijd toch aan lopen ergeren...dat wil ik echt voorkomen ;)

Voor alle duidelijkheid...het is zeer miniem en nogmaals, soms zichtbaar maar vaak ook niet (ja ik weet het...dit soort zaken zijn erg lastig te pinpointen, en al helemaal lastig uitleggen aan iemand die het niet heeft)

[ Voor 16% gewijzigd door dafmay op 20-10-2015 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:41:
[...]

Nee dat lijkt mij zeker niet het geval :D

Waarom mijn vraag...ik ben zelf nogal kritisch (mag ook wel bij dit soort bedragen, vind ik) en een niet-100% scherm gaat 'm niet worden voor mij. Probleem is dat het niet super-duidelijk te zien is, maar ik wil niet blijven twijfelen als ik het toestel behoud...daar ga je in de loop der tijd toch aan lopen ergeren...dat wil ik echt voorkomen ;)

Voor alle duidelijkheid...het is zeer miniem en nogmaals, soms zichtbaar maar vaak ook niet (ja ik weet het...dit soort zaken zijn erg lastig te pinpointen, en al helemaal lastig uitleggen aan iemand die het niet heeft)
Een scherm mag best goed zijn toch voor € 1449,- (Advies) zeker een product wat het zo moet hebben van zijn scherm.

De mijne is inmiddels binnen, erg fraai apparaat, geen zichtbare beschadigingen aan de buitenkant (Ik las dat mensen dit wel eens hebben). Wit is mooi wit en kleuren van het scherm zijn erg fraai.

Staat nu te updaten naar 10.11, eerste ervaring is dus meer dan positief alleen de lader vind ik een duidelijke stap terug kijkende vanaf de magnetische lader van de andere modellen/vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Idutchman schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:27:
Ik heb 'm voor €1175 geseald in doos met bon gekocht (1.1/8/256GB). Tot op heden bevalt het prima! Al gebruik ik 'm niet denderend veel (2e Mac).

Toetsenbord blijft wel wennen.
waar :)? :X Voor die prijs wil ik er ook wel eentje haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:44:
[...]

Een scherm mag best goed zijn toch voor € 1449,- (Advies) zeker een product wat het zo moet hebben van zijn scherm.

De mijne is inmiddels binnen, erg fraai apparaat, geen zichtbare beschadigingen aan de buitenkant (Ik las dat mensen dit wel eens hebben). Wit is mooi wit en kleuren van het scherm zijn erg fraai.

Staat nu te updaten naar 10.11, eerste ervaring is dus meer dan positief alleen de lader vind ik een duidelijke stap terug kijkende vanaf de magnetische lader van de andere modellen/vroeger.
Klikt perfect! :) Het is een machtig mooi apparaat _/-\o_ Tja de non-mag-safe lader is een stapje terug zeker...vooral omdat je nu echt de usb-c kabel eruit moet trekken...dat ging zo fijn/makkelijk op de rMBP. Ik heb overigens al een Znaps kickstarter bestelling lopen (wordt pas in januari geleverd is de verwachting!) voor een mag-safe adapter voor usb-c aansluiting van de rMB. Dat zou de oplossing moeten zijn.

Nog even voor alle zekerheid....zou je nog eens heel goed willen kijken naar het scherm, met name in een kamer (helderheid scherm op ong 70%) of je iets van verkleuring tegenkomt...of dat je scherm inderdaad mooi egaal is. Ps waar heb jij 'm aangeschaft?

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 20-10-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:53:
[...]

Klikt perfect! :) Het is een machtig mooi apparaat _/-\o_ Tja de non-mag-safe lader is een stapje terug zeker...vooral omdat je nu echt de usb-c kabel eruit moet trekken...dat ging zo fijn/makkelijk op de rMBP. Ik heb overigens al een kickstarter bestelling lopen (wordt pas in januari geleverd is de verwachting!) voor een mag-safe adapter voor usb-c aansluiting van de rMB. Dat zou de oplossing moeten zijn.

Nog even voor alle zekerheid....zou je nog eens heel goed willen kijken naar het scherm, met name in een kamer (helderheid scherm op ong 70%) of je iets van verkleuring tegenkomt...of dat je scherm inderdaad mooi egaal is. Ps waar heb jij 'm aangeschaft?
Ga ik vanavond even voor je doen.
Zit nu in een kantoor verlicht door TL verlichting ;)

Gekocht op Ebay, was € 1265,- kwijt met "next-day" levering.
Is een UK model maar heeft als enige nadeel dat er een ook pond teken op de 3 zit (naast het hekje dus). Als je het keyboard instelt op NL is 3 gewoon een Hekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:56:
[...]

Ga ik vanavond even voor je doen.
Zit nu in een kantoor verlicht door TL verlichting ;)

Gekocht op Ebay, was € 1265,- kwijt met "next-day" levering.
Is een UK model maar heeft als enige nadeel dat er een ook pond teken op de 3 zit (naast het hekje dus). Als je het keyboard instelt op NL is 3 gewoon een Hekje.
Klinkt goed...mooie prijs indeed.

Ik heb de rMB vandaag ook mee op kantoor en daar valt de licht-grijzige waas bijna niet op...het is dus veelal in iets meer donkere omgevingen (en schermhelderheid iets lager als gevolg).

Dank voor de extra check.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
...en inmiddels kan ik bevestigen dat mijn 'vorige' rMB duidelijk een vreemde grijze/groene waas vertoont op het scherm. Ik heb namelijk vanmiddag al een bestelling gedaan bij Coolblue voor een nieuwe rMB en deze heb ik zojuist ontvangen. Deze rMB heeft wel een mooi egaal scherm, waarbij wit ook overal mooi wit is (en niet grijs/groen). Kortom...mijn vorige rMB gaat retour en de nieuwe behoud ik :)

Blij dat ik heb besloten deze stap te zetten...ik heb nu een rMB waarvan het scherm gewoon 100% is en tevens scheelt het nog eens eur 300,-- :) (256GB vs 512GB)

Ps de nieuwe rMB heeft productiedatum 5 okt 2015 en de oude is van 29 juni 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik wilde het al posten, ook als ik goed kijk vind ik niets :)
dafmay schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:49:
Ps de nieuwe rMB heeft een productiedatum 5 okt 2015 en de oude is van 29 juni 2015.
Waar zie ik dat?

[ Voor 64% gewijzigd door Donstil op 20-10-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:32:

[...]

Waar zie ik dat?
Coconutbattery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:32:

[...]

Waar zie ik dat?
Ben ik ook wel benieuwd naar ja! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Een indicatie in weken zie ik. Zou uitkomen op half augustus ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:37:
[...]

Een indicatie in weken zie ik. Zou uitkomen op half augustus ongeveer.
? Bij mij staat er bovenin beeld een precieze datum 10/05/2015 (VS formaat)

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 20-10-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:50:
[...]

? Bij mij staat er bovenin beeld een precieze datum 10/05/2015 (VS formaat)
Ooh oké. Hier niet.
Maakt niet uit verder, lijkt het prima te doen.

Haat alleen al wel dat laden, stekker voelt ouderwets en niet kunnen zien of hij laad is ook irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Nu online
SquareOne schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:44:
[...]

waar :)? :X Voor die prijs wil ik er ook wel eentje haha.
Van een particulier :). Als je maar lang genoeg wacht heb je er 1 voor een goed bedrag (geseald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:01:
[...]

Haat alleen al wel dat laden, stekker voelt ouderwets en niet kunnen zien of hij laad is ook irritant.
Voor het eerste punt denk ik dat onderstaande een oplossing biedt (ik heb al bestelling gedaan) :

Znaps kickstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Idutchman schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:02:
[...]

Van een particulier :). Als je maar lang genoeg wacht heb je er 1 voor een goed bedrag (geseald)
Ah! Nice :) Gewoon via MP oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:59:
[...]

Voor het eerste punt denk ik dat onderstaande een oplossing biedt (ik heb al bestelling gedaan) :

Znaps kickstarter
He leuk die ga ik even steunen bestellen. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Nu online
Yes! Er staat nu ook een out-of-the-box 12" MacBook voor €1100 op Tweakers V&A hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Idutchman schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:24:
[...]

Yes! Er staat nu ook een out-of-the-box 12" MacBook voor €1100 op Tweakers V&A hoor.
Heb ik zondag ook naar gekeken toen ik mijn 1.1 wilde bestellen.
Er stond een 1.2/512 GB op welke in nieuwstaat verkeerde voor de prijs van een 1.1/256 (Gebruiker wilde nog wel iets zakken). Alleen je mist dan toch de "Fresh out of the box experience" wat voor mij reden genoeg is om voor een hele nieuwe te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Donstil schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:40:
[...]

Er stond een 1.2/512 GB op welke in nieuwstaat verkeerde voor de prijs van een 1.1/256 (Gebruiker wilde nog wel iets zakken). Alleen je mist dan toch de "Fresh out of the box experience" wat voor mij reden genoeg is om voor een hele nieuwe te gaan.
Yup...same here.

Btw ik heb toch sterk het idee dat mijn 1e Macbook nogal koffie-verkeerd was. Het was de 1.2Ghz versie met (zoals bekend) vlekken op het scherm. (wel bij een welbekende website gekocht)

Maar ik merk nu ook bij gebruik van mijn nieuwe 1.1Ghz model dat deze een stuk soepeler/sneller reageert op alles. En dat is natuurlijk wel verbazend te noemen 8)7

Overigens heb ik op beide apparaten een clean install uitgevoerd inclusief wipe van de HD.

Ben overigens heel erg tevreden met de Macbook...een heerlijk apparaat (voor op de bank :)). Ben blij de overstap te hebben gemaakt vanaf de (stuk zwaardere en grotere) rMBP 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:40:
[...]

Oh, ik vind dat altijd heel fijn inderdaad! Maar als ik voor een aantal honderd euro minder een hagelnieuwe kan krijgen waarvan de doos al open of weg is, is dat geen probleem.

Zo had ik mijn vorige 13" MacBook Pro Retina (2014) voor €1000 gekocht (3 weken oud).
Maar de 12" had ik ook geseald, what a joy :9

[ Voor 5% gewijzigd door Idutchman op 22-10-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Beste Tweakers,

Ik ben van plan een Macbook over te nemen van een mede-tweaker. Zojuist ontving ik echter een screenshot vanuit coconut battery, en mijn inziens is de maximum charge erg laag. Na slechts 14 cycles is de maximale charge slechts 4.908 mAh van de oorspronkelijke 5.297 mAh. Dit komt neer op 92,7%.

Wanneer ik dit vergelijk met mijn Macbook Air die ik begin 2013 heb aangeschaft, rond de 100 cycles heeft en een capaciteit die nog 89% van de oorspronkelijke capaciteit heeft, lijkt mij dit aardig laag.

Hoe zien jullie dit?

Hier een afbeelding ter illustratie:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GnoRn5TR0iCpgs5kOz9eo9o6/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

G33st schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:55:
Beste Tweakers,

Ik ben van plan een Macbook over te nemen van een mede-tweaker. Zojuist ontving ik echter een screenshot vanuit coconut battery, en mijn inziens is de maximum charge erg laag. Na slechts 14 cycles is de maximale charge slechts 4.908 mAh van de oorspronkelijke 5.297 mAh. Dit komt neer op 92,7%.

Wanneer ik dit vergelijk met mijn Macbook Air die ik begin 2013 heb aangeschaft, rond de 100 cycles heeft en een capaciteit die nog 89% van de oorspronkelijke capaciteit heeft, lijkt mij dit aardig laag.

Hoe zien jullie dit?

[afbeelding]
Het is jammer dat er geen verloop mee gestuurd is.. Mijn geschiedenis is helaas verdwenen maar ik zag duidelijk verschillen tussen 99% En 95% van oorspronkelijke capaciteit dus 1 waarde zegt niet zoveel in dit geval.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Beste Tweakers,

Hoe zien jullie dit?

[afbeelding]
ZO DAAR LIJKT BEST VEEL VANAF NA MAAR EEN PAAR KEER LADEN, AL MOET IK WEL ZEGGEN DAT DIE PROGRAMMATJES VAAK NIET HEEL ACCURAAT ZIJN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Donstil schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:20:
[...]

ZO DAAR LIJKT BEST VEEL VANAF NA MAAR EEN PAAR KEER LADEN, AL MOET IK WEL ZEGGEN DAT DIE PROGRAMMATJES VAAK NIET HEEL ACCURAAT ZIJN
Goedemorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
CAPS LOCK DAY? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Nu je het zegt, hoorde ik inderdaad ook op 3FM. Ik had zo snel niet de link gelegd, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
G33st schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:52:
[...]

Nu je het zegt, hoorde ik inderdaad ook op 3FM. Ik had zo snel niet de link gelegd, haha.
Sjezus...men heeft weer iets nieuws bedacht? ...leuk 8)7 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:53:
[...]

Sjezus...men heeft weer iets nieuws bedacht? ...leuk 8)7 :O
IS AL EEN "DINGETJE" SINDS 2000 INMIDDELS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Zullen we "CAPS LOCK DAY" beperken tot CAPS LOCK DAY!!? Exceptioneel hoofdlettergebruik wordt niet echt gewaardeerd, ook niet op 22 oktober. Zie ook Het algemeen beleid #verbodenanders.

[ Voor 47% gewijzigd door Daedalus op 22-10-2015 13:36 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@Mods...dank.

Een vraagje dan maar. Mijn nieuwe Macbook geeft aan bij 'design capacity' (coconut battery) een totaal van 100,4 % Geen enkel probleem uiteraard, maar vroeg mij af wat hiervan de (technische) reden kan zijn. De app geeft normaliter de juiste waardes aan is mijn ervaring, dus aan de app zal het denk ik niet liggen.

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 22-10-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
dafmay schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:40:
@Mods...dank.

Een vraagje dan maar. Mijn nieuwe Macbook geeft aan bij 'design capacity' (coconut battery) een totaal van 100,4 % Geen enkel probleem uiteraard, maar vroeg mij af wat hiervan de (technische) reden kan zijn. De app geeft normaliter de juiste waardes aan is mijn ervaring, dus aan de app zal het denk ik niet liggen.
En hoeveel load cycles heb je gedaan?
Waarschijnlijk heb je hem nog geen enkele keer volledig leeg laten lopen?

[ Voor 7% gewijzigd door G33st op 22-10-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Mag weg

[ Voor 91% gewijzigd door G33st op 22-10-2015 13:44 . Reden: Per ongeluk mezelf gequote ipv wijzigen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
G33st schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:43:
[...]

En hoeveel load cycles heb je gedaan?
Waarschijnlijk heb je hem nog geen enkele keer volledig leeg laten lopen?
Niet *volledig* leeg, maar wel rond 10%. Momenteel uit m'n hoofd 2 laadcyles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaganzza
De mijne is nog 95% (5024mAh) na zeker 40 à 50x herladingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-09 15:20
Ter referentie: mijn MacBook Pro accu na 600 dagen.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/11h6wqa.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:37
Ik las op Macrumors dat er meer mensen last hadden van slechte accu's in de MacBook, sommige mensen hebben een nieuwe Machine gekregen. Hoop toch dat ze hier wel wat aan gaan doen, dit is de eerste accu die op deze manier ontworpen is.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Mijn Macbook air scoort zelf ook aanzienlijk beter:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zyByZvyoZpBDTGCHGHB4YrZ1/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Nu online
Beste Tweakers,

Hoe zien jullie dit?

[afbeelding]
Dit is een doodnormale en hartstikke goede score. Het fluctueert en kan over 20 cycles weer 96% zijn. Dit is echter hartstikke perfect.

Ik verkoop 25 MacBooks per maand, dus ik kan het weten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Idutchman schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:52:
[...]

Dit is een doodnormale en hartstikke goede score. Het fluctueert en kan over 20 cycles weer 96% zijn. Dit is echter hartstikke perfect.

Ik verkoop 25 MacBooks per maand, dus ik kan het weten >:)
Dat was inderdaad wat ik mij af vroeg. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Sta op het punt een 1.1 Ghz MacBook te kopen, heb genoeg aan de 256Gb SSD die erin zit.

Ik wil hem puur gaan gebruiken voor op kantoor; via Citrix inloggen op het netwerk, mail lezen in Outlook, beetje surfen en wat bedrijfsapplicaties benaderen. Geen spannende dingen.

De upgrade naar 1.3 Ghz is toch een kleine 240 euro ex btw. Is die 240 euro wel de moeite waard, of ga ik er niet zo heel veel van merken?

Voor thuis maak ik gebruik van een 15" MBP uit mid 2014, die heeft kracht genoeg.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik ben van een rMBP 13 (early 2014) gegaan naar een rMB 1.1GHz 256GB en ik heb nog geen seconde spijt. Ook ik gebruik het apparaat voor lichte taken en daar is ie meer dan snel zat voor. Het is een heerlijk apparaat voor thuis op de bank en onderweg...een wereld van verschil qua gewicht en formaat zelfs tov de 13" MBP.

Ik zeg...doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Ik ben ook van plan te upgraden. Heb momenteel een Macbook Air mid-2012, en moet 325 euro bijtellen om te kunnen beschikken over een MacBook (2015).

In opslag ga ik dan van 128GB naar 256GB en in RAM van 4GB naar 8GB. Daarnaast lijkt het scherm me echt heel goed.

Lijkt jullie dit het geld waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Voor dat minimale extra bedrag zou ik er geen seconde over twijfelen :)

Ik ben zelf over gegaan van een rMBP 13" naar een rMB en heb geen seconde spijt.

Edit : ik zie dat ik in herhaling val ;)

[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 04-11-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

ik zou denken Ja ik zou voor de mb gaan dit omdat 4gb na 8gb wel zeker een goede performance verschil is.
en het scherm, ik zou persoonlijk niet lager dan full hd scherm meer willen.
G33st schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:28:
Ik ben ook van plan te upgraden. Heb momenteel een Macbook Air mid-2012, en moet 325 euro bijtellen om te kunnen beschikken over een MacBook (2015).

In opslag ga ik dan van 128GB naar 256GB en in RAM van 4GB naar 8GB. Daarnaast lijkt het scherm me echt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
G33st schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:28:

€325,- bijbetalen? Waar krijg jij nog ruim € 1100 voor je drie jaar oude MacBook Air terwijl een nieuwe maar €1099,- kost? Want dan heb ik er ook nog wel een liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Donstil schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:57:
[...]

€325,- bijbetalen? Waar krijg jij nog ruim € 1100 voor je drie jaar oude MacBook Air terwijl een nieuwe maar €1099,- kost? Want dan heb ik er ook nog wel een liggen :)
Ik koop ook geen nieuwe MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
G33st schreef op woensdag 04 november 2015 @ 21:22:
[...]

Ik koop ook geen nieuwe MacBook.
Dan is het nog een uitstekende deal voor een oude Macbook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb een MacBook. En het probleem is als ik een mail verstuur, dan komen er 7 van dezelfde mails in mijn map verstuurd en 7 dezelfde in de prullenmand. Kan iemand mij hierbij helpen, om de mail goed in te stellen. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11-2021
Iemand al ervaring met bootcamp op de macbook met windows 10?
Ik heb dat nu ook op mijn huide macbook pro 13 maar dit is wat over kill voor mij omdat ik alleen maar internet email youtube enaf en toe sp*tn*t gebruik.
en 1 spel speel c&c generals vandaar ook de windows 10 er op.

hoe windows er op draait.
kijk zelf naar de macbook 12 met 1.2 met 512.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
guidosda schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:52:
Ik heb dat nu ook op mijn huide macbook pro 13 maar dit is wat over kill voor mij omdat ik alleen maar internet email youtube enaf en toe sp*tn*t gebruik.

Yup, ik draai bootcamp Win10 Pro op mijn nieuwe Macbook 12". Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
guidosda schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:52:

C&C Generals kan je toch wel in Wine draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
Hierbij mijn eerste bericht vanaf mijn Macbook. Uitstekende laptop en wat is dat scherm bijzonder mooi! Doet inderdaad niks onder voor een MacBook Air, moet nog wel even wennen aan het toetsenbord. De spatiebalk in het bijzonder, deze maakt een andere klik dan de andere toetsen, haha. Maar dat went vanzelf.

Ik ben uitermate tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guidosda
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11-2021
Donstil schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:48:
[...]

C&C Generals kan je toch wel in Wine draaien?
ja zou kunnen maar via bootcamp is het makkelijker.
weet je zeker dat alles goed werkt.

dat spel draait al op een windows tablet van acrhos 8 inch.

zal het toch zeker op een macbook moeten kunnen draaien.
Pagina: 1 ... 6 ... 17 Laatste