MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Verwijderd
Ik heb best lang gekwijld en getwijfeld, maar eigenlijk doet scherm resolutie mij besluiten om niet voor een macbook te gaan. Er is maar 1 stap hoger dan de best for retina en die komt helaas niet zo hoog.
Ik heb nu een MBPr 13 en schakel vaak over tussen best for retina en 1680 x 1080 view.. Ik ga dat enorm missen.
Edit:
Na keynote van gisteren ben ik benieuwd hoeveel mensen nu gaan twijfelen tussen een iPad Pro en een macbook..
... ergens zit er wat in om gewoon alles weg te doen en alleen een iPad Pro te nemen...
[ Voor 19% gewijzigd door Quakie op 10-09-2015 21:42 ]
Ik teken nergens meer voor
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Ik heb op dit moment een MacBook Pro uit eind 2011 en ben daar wel tevreden mee. Echter heb ik door een medische indicatie problemen met mijn rug, waardoor ik een lichtere laptop nodig heb. Ik voer alleen basistaken uit (Word, browsen, filmpjes kijken)
Ik wil daarom de nieuwe generatie Macbook halen die een stuk lichter is.
Ik heb hier echter een vraag over, omdat ik een beetje een leek ben wat processoren betreft en ik op internet ook niet iets duidelijks heb kunnen vinden.
Hoeveel verschil maakt het als ik een 1.3 GHz koop in plaats van de standaard 1.1 GHz. Is de laptop dan veel sneller?
Ben zelf een beetje bang dat als ik veel pdfjes en word bestandjes en een filmpje aan heb staan dat het appraat dan heel traag wordt.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Het toetsenbord is nog wennen, dat wel
Cycle is nu midway, en het is de eerste release (kinderziektes?): m.a.w nu kopen of 6 maanden wachten?
Verwijderd
Zowel de CPU als GPU zijn gewoon een stuk beter in de nieuwe release (Skylake), wat zou kunnen/moeten zorgen voor een soepelere aansturing van OS X. Ik ben in ieder geval dusdanig overtuigd van Skylake dat ik wacht. De eerste MacBook Pro Retina was het ook "net niet", vanwege de CPU. De tweede release was veel beter, door een veel betere CPU. Ik ben in ieder geval erg happy met m'n MacBook Pro 13" Retina, waar ik lang op heb moeten wachten omdat de eerste release gewoon net niet goed genoeg was.
Wachten is soms erg lastig, maar als je je in weet te houden zal het wachten mijns inziens beloond worden
- Compact
- Licht
- Snel genoeg om basistaken met een ruime snelheidsmarge uit te voeren*
- Goede batterijduur (8 - 10u)
- Stil
Daarnaast typet het lekker weg op dat toetsenbordje. Ook heb ik nog geen nood gehad aan extra poorten. Tegenwoordig wisselen studenten blijkbaar vanalles uit via facebook, WeTransfer, Dropbox etc. en hoor ik niets meer over USB-sticks.
De MacBook 12" is een aanrader
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
Ps de rMBP behoud ik gewoon...de rMB komt erbij.
Edit : Het zal wel loslopen. Inmiddels heb ik de rMB besteld...de Space Gray 1.2Ghz 512GB versie. Ben zeer benieuwd...we gaan het morgen zien
[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 11-10-2015 22:11 ]
Wat doe ik op deze Mac?
-office
-internet
-remote werk
- video
Ps Ik had niet specifiek voor de 1.2 versie gekozen, dat kwam zo uit. Wilde 512GB en de prijs van de 1.1 en de 1.2 versie was nagenoeg gelijk.
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
Ps zojuist de rMB ontvangen...wat een beauty
[ Voor 40% gewijzigd door dafmay op 12-10-2015 14:52 ]
De rMB uiteraard meteen voorzien van El Capitan. Eerste indrukken en ervaringen zijn uitstekend. De rMB is snel zat voor dagelijkse taken (and then some!). Het gewicht en compacte formaat maken het een heerlijk apparaat voor op schoot op de bank
Wat verder opvalt...het toetsenbord vind ik zelf heel erg aangenaam...typt heerlijk en snel, veel fijner dan het standaard keyboard van de rMBP. Dat had ik niet verwacht, na alle reviews te hebben gelezen waarbij er steeds vraagtekens bij werden geplaatst (kwestie van wennen in de meeste gevallen).
Touchpad werkt net zoals ik gewend ben van mijn rMBP...grappig hoe men dat voor elkaar heeft gekregen.
Ik ben heel erg tevreden over deze aankoop
Nu nog op zoek naar een mooie sjieke sleeve...
Jullie zetten me allemaal aan het twijfelen. Hij is zo duur voor erbijdafmay schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:49:
Goed, na een paar uurtjes gebruik van mijn nieuwe Macbook 12" ...
De rMB uiteraard meteen voorzien van El Capitan. Eerste indrukken en ervaringen zijn uitstekend. De rMB is snel zat voor dagelijkse taken (and then some!). Het gewicht en compacte formaat maken het een heerlijk apparaat voor op schoot op de bankGoh wat is mijn rMBP 13 opeens een groot, zwaar en log beest.
Wat verder opvalt...het toetsenbord vind ik zelf heel erg aangenaam...typt heerlijk en snel, veel fijner dan het standaard keyboard van de rMBP. Dat had ik niet verwacht, na alle reviews te hebben gelezen waarbij er steeds vraagtekens bij werden geplaatst (kwestie van wennen in de meeste gevallen).
Touchpad werkt net zoals ik gewend ben van mijn rMBP...grappig hoe men dat voor elkaar heeft gekregen.

Moet dan erg persoonlijk zijn:p Vind typen op de Mbpr erg fijn, maar dat kan ik helaas niet zeggen over de rmacbook. Gebrek aan travell vind ik persoonlijk heel erg storend.dafmay schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 19:49:
Goed, na een paar uurtjes gebruik van mijn nieuwe Macbook 12" ...
De rMB uiteraard meteen voorzien van El Capitan. Eerste indrukken en ervaringen zijn uitstekend. De rMB is snel zat voor dagelijkse taken (and then some!). Het gewicht en compacte formaat maken het een heerlijk apparaat voor op schoot op de bankGoh wat is mijn rMBP 13 opeens een groot, zwaar en log beest.
Haha indeed...sterker nog, indien de rMB zo goed blijft bevallen dan gaat de rMBP de deur uitWouter lucassen schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:42:
[...]
Moet dan erg persoonlijk zijn:p Vind typen op de Mbpr erg fijn, maar dat kan ik helaas niet zeggen over de rmacbook. Gebrek aan travell vind ik persoonlijk heel erg storend.
Er gaan geruchten dat er een nieuw los toetsenbord en een nieuwe Magic Mouse komen. Als ze de techniek van de toetsen overnemen uit de rMB dan gok ik dat ik ze wel ga upgraden voor m'n iMac.
Precies het probleem waar ik ook tegenaan loop.Vorige week op zakenreis geweest en had de RMBP 15" bij me, die neem je niet even snel mee naar de lobby en weer terug als je in het hotel zit. Zit er daarom aan te denken voor reizen toch een 12" er bij te halen. Hij is alleen zo duur....SquareOne schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 20:15:
[...]
Jullie zetten me allemaal aan het twijfelen. Hij is zo duur voor erbij![]()
<Zinloze tekst hier>
Juist bij dit apparaat had ik genoeg gehad aan 4GB ram en 128GB ssd en dan voor?.. €1199?gforcegti schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:39:
[...]
Precies het probleem waar ik ook tegenaan loop.Vorige week op zakenreis geweest en had de RMBP 15" bij me, die neem je niet even snel mee naar de lobby en weer terug als je in het hotel zit. Zit er daarom aan te denken voor reizen toch een 12" er bij te halen. Hij is alleen zo duur....
Vreemd dat er zelfs een pro is met kleinere SSD.
Ik heb zelf een MacBook Air met 128GB. Ik heb qua snelheid en processorkracht echt ruim voldoende aan de air, maar 128GB is echt heel beperkt. Ik denk er dan ook deze te verkopen en er een MacBook voor terug te halen.SquareOne schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:27:
[...]
Juist bij dit apparaat had ik genoeg gehad aan 4GB ram en 128GB ssd en dan voor?.. €1199?
Vreemd dat er zelfs een pro is met kleinere SSD.
<Zinloze tekst hier>
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2015 14:42 ]
ik heb hier in huis nog een 27" i7 iMac staan en daardoor geen echte kracht nodig. Ik zoek meer een leuke AllRound machine die ik lekker makkelijk mee kan nemen.
Ik verwacht dus eigenlijk dat het "instap" model ruim voldoende is maar twijfel nu of ik niet toch op de tweede generatie wil wachten.
Wat is jullie mening daarover? Zijn er hier gebruikers van de eerste generatie die liever hadden gewacht?
April is nog ver weg natuurlijk en de 900mhz Core M3 cpu welke verwacht wordt in de 2016 MB ziet er niet heel erg veelbelovend uit. Edit: De cpu nu aanwezig in de normale 12" draait standaard ook op 900mhz maar Apple klokt deze naar 1.1. Zal met het 2016 model dus ook wel gebeuren
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 18-10-2015 00:42 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Dat gezegd hebbende, het was voor mij een impulsaankoop, ik had een computer in huis nodig en wil 'm om dezelfde reden wel weer van de hand doen met een reële afschrijving. Als er toevallig interesse is hier op het forum hoor ik het wel --
Bovendien vind ik een macbook air of pro als lood wegen nu. Zo licht is de MacBook eigenlijk. Iemand zei in dit topic (toen ik aan het twijfelen was) dat hij het een raar gevoel vond dat hij de MacBook qua gewicht totaal niet voelt in zijn rugzak. Ik kan dat alleen maar beamen.
Ik zou niet twijfelen voor het gebruik dat jij voorstelt.
Goed om te lezen, ik ga nog maar eens even kijken bij een retailer in de stadVaganzza schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 08:59:
Ik heb de MacBook (1.2GHz 512GB) nu een 2tal maanden in gebruik. Sinds 4 weken gebruik ik hem vrijwel dagelijks en neem ik hem mee naar de universiteit. Nog nooit heb ik het gevoel gehad dat ik op een te klein scherm zit te kijken (staat hier op de "meer ruimte" instelling).
Bovendien vind ik een macbook air of pro als lood wegen nu. Zo licht is de MacBook eigenlijk. Iemand zei in dit topic (toen ik aan het twijfelen was) dat hij het een raar gevoel vond dat hij de MacBook qua gewicht totaal niet voelt in zijn rugzak. Ik kan dat alleen maar beamen.
Ik zou niet twijfelen voor het gebruik dat jij voorstelt.
Ik heb mijn nieuwe Macbook 12 (1.2Ghz, 512GB) pas een weekje in gebruik en ik kom van een rMBP 13 (2.4Ghz i5). Was ook erg benieuwd hoe de op papier veel tragere rMB zou bevallen maar tot nu toe bevalt het uitstekend! Ik mis de rMBP helemaal niet in dagelijks gebruik en het gewicht en formaat zijn heerlijk voor op de bankDonstil schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 11:55:
[...]
Goed om te lezen, ik ga nog maar eens even kijken bij een retailer in de stad
De bank is de plek waar hij hier ook het meest gebruikt zal gaan wordendafmay schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:22:
[...]
Ik heb mijn nieuwe Macbook 12 (1.2Ghz, 512GB) pas een weekje in gebruik en ik kom van een rMBP 13 (2.4Ghz i5). Was ook erg benieuwd hoe de op papier veel tragere rMB zou bevallen maar tot nu toe bevalt het uitstekend! Ik mis de rMBP helemaal niet in dagelijks gebruik en het gewicht en formaat zijn heerlijk voor op de bank
Kan iemand iets zinnige zeggen over de 1.2 GHz cpu tov de 1.1?
Het is maar 100mhz natuurlijk maar dat is wel weer bijna 10%. Ga ik dat merken? De 512 GB opslag heb ik niet nodig namelijk.
Ik denk dat je gerust voor de instapversie kunt gaan. En het scheelt toch aanzienlijk, zo'n eur 300.Donstil schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 12:27:
[...]
De bank is de plek waar hij hier ook het meest gebruikt zal gaan worden![]()
Kan iemand iets zinnige zeggen over de 1.2 GHz cpu tov de 1.1?
Het is maar 100mhz natuurlijk maar dat is wel weer bijna 10%. Ga ik dat merken? De 512 GB opslag heb ik niet nodig namelijk.
Uiteindelijk 1265,- betaald met levering aanstaande dinsdag.
Ben benieuwd
Nette prijsDonstil schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 01:21:
Nou het is inmiddels gebeurd, ben voor het standaard model gegaan (1.1/8gb/256GB) via Amazon.co.uk
Uiteindelijk 1265,- betaald met levering aanstaande dinsdag.
Ben benieuwd
Toetsenbord blijft wel wennen.
Het scherm van mijn rMB lijkt een zeer licht grijzige waas aan de midden-onderkant tot ongeveer in het midden van het scherm te hebben. Rechts, links en erboven is wit gewoon netjes wit, maar ertussen is het heel licht-grijs...althans zo lijkt het (zie ik spoken?). Kortom het valt niet echt giga op, maar eens gezien....
Het is ook wel afhankelijk van de website die je bekijkt. Het kan dus zeker ook aan de opzet van de website liggen, maar dat is moeilijk te zien/pinpointen.
Is dit bij jullie wellicht ook, misschien in lichtere/andere mate of op een ander plek van het scherm?
Ik denk erover om de rMB terug te sturen voor een vervangend exemplaar (ik denk dan tevens aan elders bestellen...CB heeft bijv zojuist een nieuwe batch binnen gekregen). Maar voordat ik hieraan begin, even polsen hoe bij jullie het scherm is.
(ps ik weet dat de grijswaarden van de rMB wel iets onderdoen van de rMBP...maar voor de rest zou het scherm even goed moeten zijn).
De mijne komt (als het goed is) zo binnen. Wat bedoel je precies met "een nieuwe batch"? Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten als ik er een heb uit een eerdere "batch"?
Nee dat is slechts omdat ik weet dat de spacegrey versie niet voorradig was bij Coolblue toen ik mijn rMB wilde bestellen en daarom via Bol.com de bestelling heb gedaan (met Bol.com is overigens niets mis!). Ik zie dat deze versie momenteel wel weer vooradig is bij CB...dus men heeft een nieuwe voorraad ontvangen. Dat zegt natuurlijk verder in principe niets, al zal ik wel voor de 1.1Ghz 256Gb versie gaan omdat het toch weer zo'n eur 300 scheelt tov de 1.2Ghz 512GB versie. Enfin...lang verhaal kortDonstil schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:30:
@Hierboven.
De mijne komt (als het goed is) zo binnen. Wat bedoel je precies met "een nieuwe batch"? Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten als ik er een heb uit een eerdere "batch"?
Ooh zo, nee ik snap, bedankt voor je terugkoppeling.dafmay schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:36:
[...]
Nee dat is slechts omdat ik weet dat de spacegrey versie niet voorradig was bij Coolblue toen ik mijn rMB wilde bestellen en daarom via Bol.com de bestelling heb gedaan (met Bol.com is overigens niets mis!). Ik zie dat deze versie momenteel wel weer vooradig is bij CB...dus men heeft een nieuwe voorraad ontvangen. Dat zegt natuurlijk verder in principe niets, al zal ik wel voor de 1.1Ghz 256Gb versie gaan omdat het toch weer zo'n eur 300 scheelt tov de 1.2Ghz 512GB versie. Lang verhaal kort
Ik dacht misschien zijn er online problemen bekend met een bepaalde batch ofz.
Mooi dat dit dus niet zo is
Nee dat lijkt mij zeker niet het gevalDonstil schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:37:
[...]
Ooh zo, nee ik snap, bedankt voor je terugkoppeling.
Ik dacht misschien zijn er online problemen bekend met een bepaalde batch ofz.
Mooi dat dit dus niet zo is
Waarom mijn vraag...ik ben zelf nogal kritisch (mag ook wel bij dit soort bedragen, vind ik) en een niet-100% scherm gaat 'm niet worden voor mij. Probleem is dat het niet super-duidelijk te zien is, maar ik wil niet blijven twijfelen als ik het toestel behoud...daar ga je in de loop der tijd toch aan lopen ergeren...dat wil ik echt voorkomen
Voor alle duidelijkheid...het is zeer miniem en nogmaals, soms zichtbaar maar vaak ook niet (ja ik weet het...dit soort zaken zijn erg lastig te pinpointen, en al helemaal lastig uitleggen aan iemand die het niet heeft)
[ Voor 16% gewijzigd door dafmay op 20-10-2015 14:54 ]
Een scherm mag best goed zijn toch voor € 1449,- (Advies) zeker een product wat het zo moet hebben van zijn scherm.dafmay schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 14:41:
[...]
Nee dat lijkt mij zeker niet het geval
Waarom mijn vraag...ik ben zelf nogal kritisch (mag ook wel bij dit soort bedragen, vind ik) en een niet-100% scherm gaat 'm niet worden voor mij. Probleem is dat het niet super-duidelijk te zien is, maar ik wil niet blijven twijfelen als ik het toestel behoud...daar ga je in de loop der tijd toch aan lopen ergeren...dat wil ik echt voorkomen
Voor alle duidelijkheid...het is zeer miniem en nogmaals, soms zichtbaar maar vaak ook niet (ja ik weet het...dit soort zaken zijn erg lastig te pinpointen, en al helemaal lastig uitleggen aan iemand die het niet heeft)
De mijne is inmiddels binnen, erg fraai apparaat, geen zichtbare beschadigingen aan de buitenkant (Ik las dat mensen dit wel eens hebben). Wit is mooi wit en kleuren van het scherm zijn erg fraai.
Staat nu te updaten naar 10.11, eerste ervaring is dus meer dan positief alleen de lader vind ik een duidelijke stap terug kijkende vanaf de magnetische lader van de andere modellen/vroeger.
waarIdutchman schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 12:27:
Ik heb 'm voor €1175 geseald in doos met bon gekocht (1.1/8/256GB). Tot op heden bevalt het prima! Al gebruik ik 'm niet denderend veel (2e Mac).
Toetsenbord blijft wel wennen.

Klikt perfect!Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:44:
[...]
Een scherm mag best goed zijn toch voor € 1449,- (Advies) zeker een product wat het zo moet hebben van zijn scherm.
De mijne is inmiddels binnen, erg fraai apparaat, geen zichtbare beschadigingen aan de buitenkant (Ik las dat mensen dit wel eens hebben). Wit is mooi wit en kleuren van het scherm zijn erg fraai.
Staat nu te updaten naar 10.11, eerste ervaring is dus meer dan positief alleen de lader vind ik een duidelijke stap terug kijkende vanaf de magnetische lader van de andere modellen/vroeger.
Nog even voor alle zekerheid....zou je nog eens heel goed willen kijken naar het scherm, met name in een kamer (helderheid scherm op ong 70%) of je iets van verkleuring tegenkomt...of dat je scherm inderdaad mooi egaal is. Ps waar heb jij 'm aangeschaft?
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 20-10-2015 16:16 ]
Ga ik vanavond even voor je doen.dafmay schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:53:
[...]
Klikt perfect!Het is een machtig mooi apparaat
Tja de non-mag-safe lader is een stapje terug zeker...vooral omdat je nu echt de usb-c kabel eruit moet trekken...dat ging zo fijn/makkelijk op de rMBP. Ik heb overigens al een kickstarter bestelling lopen (wordt pas in januari geleverd is de verwachting!) voor een mag-safe adapter voor usb-c aansluiting van de rMB. Dat zou de oplossing moeten zijn.
Nog even voor alle zekerheid....zou je nog eens heel goed willen kijken naar het scherm, met name in een kamer (helderheid scherm op ong 70%) of je iets van verkleuring tegenkomt...of dat je scherm inderdaad mooi egaal is. Ps waar heb jij 'm aangeschaft?
Zit nu in een kantoor verlicht door TL verlichting
Gekocht op Ebay, was € 1265,- kwijt met "next-day" levering.
Is een UK model maar heeft als enige nadeel dat er een ook pond teken op de 3 zit (naast het hekje dus). Als je het keyboard instelt op NL is 3 gewoon een Hekje.
Klinkt goed...mooie prijs indeed.Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:56:
[...]
Ga ik vanavond even voor je doen.
Zit nu in een kantoor verlicht door TL verlichting![]()
Gekocht op Ebay, was € 1265,- kwijt met "next-day" levering.
Is een UK model maar heeft als enige nadeel dat er een ook pond teken op de 3 zit (naast het hekje dus). Als je het keyboard instelt op NL is 3 gewoon een Hekje.
Ik heb de rMB vandaag ook mee op kantoor en daar valt de licht-grijzige waas bijna niet op...het is dus veelal in iets meer donkere omgevingen (en schermhelderheid iets lager als gevolg).
Dank voor de extra check.
Blij dat ik heb besloten deze stap te zetten...ik heb nu een rMB waarvan het scherm gewoon 100% is en tevens scheelt het nog eens eur 300,--
Ps de nieuwe rMB heeft productiedatum 5 okt 2015 en de oude is van 29 juni 2015.
Waar zie ik dat?dafmay schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:49:
Ps de nieuwe rMB heeft een productiedatum 5 okt 2015 en de oude is van 29 juni 2015.
[ Voor 64% gewijzigd door Donstil op 20-10-2015 20:33 ]
CoconutbatteryDonstil schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:32:
Ik wilde het al posten, ook als ik goed kijk vind ik niets
[...]
Waar zie ik dat?
Verwijderd
Ben ik ook wel benieuwd naar ja!Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:32:
Ik wilde het al posten, ook als ik goed kijk vind ik niets
[...]
Waar zie ik dat?
Een indicatie in weken zie ik. Zou uitkomen op half augustus ongeveer.
? Bij mij staat er bovenin beeld een precieze datum 10/05/2015 (VS formaat)Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:37:
[...]
Een indicatie in weken zie ik. Zou uitkomen op half augustus ongeveer.
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 20-10-2015 20:51 ]
Ooh oké. Hier niet.dafmay schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:50:
[...]
? Bij mij staat er bovenin beeld een precieze datum 10/05/2015 (VS formaat)
Maakt niet uit verder, lijkt het prima te doen.
Haat alleen al wel dat laden, stekker voelt ouderwets en niet kunnen zien of hij laad is ook irritant.
Van een particulierSquareOne schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:44:
[...]
waar?
Voor die prijs wil ik er ook wel eentje haha.
Voor het eerste punt denk ik dat onderstaande een oplossing biedt (ik heb al bestelling gedaan) :Donstil schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 23:01:
[...]
Haat alleen al wel dat laden, stekker voelt ouderwets en niet kunnen zien of hij laad is ook irritant.
Znaps kickstarter
Ah! NiceIdutchman schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 09:02:
[...]
Van een particulier. Als je maar lang genoeg wacht heb je er 1 voor een goed bedrag (geseald)
He leuk die ga ik even steunen bestellen. Thnx.dafmay schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 10:59:
[...]
Voor het eerste punt denk ik dat onderstaande een oplossing biedt (ik heb al bestelling gedaan) :
Znaps kickstarter
Heb ik zondag ook naar gekeken toen ik mijn 1.1 wilde bestellen.Idutchman schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:24:
[...]
Yes! Er staat nu ook een out-of-the-box 12" MacBook voor €1100 op Tweakers V&A hoor.
Er stond een 1.2/512 GB op welke in nieuwstaat verkeerde voor de prijs van een 1.1/256 (Gebruiker wilde nog wel iets zakken). Alleen je mist dan toch de "Fresh out of the box experience" wat voor mij reden genoeg is om voor een hele nieuwe te gaan.
Yup...same here.Donstil schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:40:
[...]
Heb ik zondag ook naar gekeken toen ik mijn 1.1 wilde bestellen.
Er stond een 1.2/512 GB op welke in nieuwstaat verkeerde voor de prijs van een 1.1/256 (Gebruiker wilde nog wel iets zakken). Alleen je mist dan toch de "Fresh out of the box experience" wat voor mij reden genoeg is om voor een hele nieuwe te gaan.
Btw ik heb toch sterk het idee dat mijn 1e Macbook nogal koffie-verkeerd was. Het was de 1.2Ghz versie met (zoals bekend) vlekken op het scherm. (wel bij een welbekende website gekocht)
Maar ik merk nu ook bij gebruik van mijn nieuwe 1.1Ghz model dat deze een stuk soepeler/sneller reageert op alles. En dat is natuurlijk wel verbazend te noemen

Overigens heb ik op beide apparaten een clean install uitgevoerd inclusief wipe van de HD.
Ben overigens heel erg tevreden met de Macbook...een heerlijk apparaat (voor op de bank
Oh, ik vind dat altijd heel fijn inderdaad! Maar als ik voor een aantal honderd euro minder een hagelnieuwe kan krijgen waarvan de doos al open of weg is, is dat geen probleem.Donstil schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 14:40:
[...]
Heb ik zondag ook naar gekeken toen ik mijn 1.1 wilde bestellen.
Zo had ik mijn vorige 13" MacBook Pro Retina (2014) voor €1000 gekocht (3 weken oud).
Maar de 12" had ik ook geseald, what a joy
[ Voor 5% gewijzigd door Idutchman op 22-10-2015 09:02 ]
Ik ben van plan een Macbook over te nemen van een mede-tweaker. Zojuist ontving ik echter een screenshot vanuit coconut battery, en mijn inziens is de maximum charge erg laag. Na slechts 14 cycles is de maximale charge slechts 4.908 mAh van de oorspronkelijke 5.297 mAh. Dit komt neer op 92,7%.
Wanneer ik dit vergelijk met mijn Macbook Air die ik begin 2013 heb aangeschaft, rond de 100 cycles heeft en een capaciteit die nog 89% van de oorspronkelijke capaciteit heeft, lijkt mij dit aardig laag.
Hoe zien jullie dit?
Hier een afbeelding ter illustratie:

Het is jammer dat er geen verloop mee gestuurd is.. Mijn geschiedenis is helaas verdwenen maar ik zag duidelijk verschillen tussen 99% En 95% van oorspronkelijke capaciteit dus 1 waarde zegt niet zoveel in dit geval.G33st schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:55:
Beste Tweakers,
Ik ben van plan een Macbook over te nemen van een mede-tweaker. Zojuist ontving ik echter een screenshot vanuit coconut battery, en mijn inziens is de maximum charge erg laag. Na slechts 14 cycles is de maximale charge slechts 4.908 mAh van de oorspronkelijke 5.297 mAh. Dit komt neer op 92,7%.
Wanneer ik dit vergelijk met mijn Macbook Air die ik begin 2013 heb aangeschaft, rond de 100 cycles heeft en een capaciteit die nog 89% van de oorspronkelijke capaciteit heeft, lijkt mij dit aardig laag.
Hoe zien jullie dit?
[afbeelding]
Ik teken nergens meer voor
ZO DAAR LIJKT BEST VEEL VANAF NA MAAR EEN PAAR KEER LADEN, AL MOET IK WEL ZEGGEN DAT DIE PROGRAMMATJES VAAK NIET HEEL ACCURAAT ZIJNG33st schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:55:
Beste Tweakers,
Hoe zien jullie dit?
[afbeelding]
GoedemorgenDonstil schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:20:
[...]
ZO DAAR LIJKT BEST VEEL VANAF NA MAAR EEN PAAR KEER LADEN, AL MOET IK WEL ZEGGEN DAT DIE PROGRAMMATJES VAAK NIET HEEL ACCURAAT ZIJN
Sjezus...men heeft weer iets nieuws bedacht? ...leukG33st schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:52:
[...]
Nu je het zegt, hoorde ik inderdaad ook op 3FM. Ik had zo snel niet de link gelegd, haha.

IS AL EEN "DINGETJE" SINDS 2000 INMIDDELS.dafmay schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 12:53:
[...]
Sjezus...men heeft weer iets nieuws bedacht? ...leuk![]()
[ Voor 47% gewijzigd door Daedalus op 22-10-2015 13:36 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Een vraagje dan maar. Mijn nieuwe Macbook geeft aan bij 'design capacity' (coconut battery) een totaal van 100,4 % Geen enkel probleem uiteraard, maar vroeg mij af wat hiervan de (technische) reden kan zijn. De app geeft normaliter de juiste waardes aan is mijn ervaring, dus aan de app zal het denk ik niet liggen.
[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 22-10-2015 13:41 ]
En hoeveel load cycles heb je gedaan?dafmay schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:40:
@Mods...dank.
Een vraagje dan maar. Mijn nieuwe Macbook geeft aan bij 'design capacity' (coconut battery) een totaal van 100,4 % Geen enkel probleem uiteraard, maar vroeg mij af wat hiervan de (technische) reden kan zijn. De app geeft normaliter de juiste waardes aan is mijn ervaring, dus aan de app zal het denk ik niet liggen.
Waarschijnlijk heb je hem nog geen enkele keer volledig leeg laten lopen?
[ Voor 7% gewijzigd door G33st op 22-10-2015 13:44 ]
[ Voor 91% gewijzigd door G33st op 22-10-2015 13:44 . Reden: Per ongeluk mezelf gequote ipv wijzigen. ]
Niet *volledig* leeg, maar wel rond 10%. Momenteel uit m'n hoofd 2 laadcyles.G33st schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:43:
[...]
En hoeveel load cycles heb je gedaan?
Waarschijnlijk heb je hem nog geen enkele keer volledig leeg laten lopen?

It's All In The "Mix"
Dit is een doodnormale en hartstikke goede score. Het fluctueert en kan over 20 cycles weer 96% zijn. Dit is echter hartstikke perfect.G33st schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 10:55:
Beste Tweakers,
Hoe zien jullie dit?
[afbeelding]
Ik verkoop 25 MacBooks per maand, dus ik kan het weten
Dat was inderdaad wat ik mij af vroeg. Dank.Idutchman schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 18:52:
[...]
Dit is een doodnormale en hartstikke goede score. Het fluctueert en kan over 20 cycles weer 96% zijn. Dit is echter hartstikke perfect.
Ik verkoop 25 MacBooks per maand, dus ik kan het weten
Ik wil hem puur gaan gebruiken voor op kantoor; via Citrix inloggen op het netwerk, mail lezen in Outlook, beetje surfen en wat bedrijfsapplicaties benaderen. Geen spannende dingen.
De upgrade naar 1.3 Ghz is toch een kleine 240 euro ex btw. Is die 240 euro wel de moeite waard, of ga ik er niet zo heel veel van merken?
Voor thuis maak ik gebruik van een 15" MBP uit mid 2014, die heeft kracht genoeg.
Apple | Marantz | B&W
Ik zeg...doen
In opslag ga ik dan van 128GB naar 256GB en in RAM van 4GB naar 8GB. Daarnaast lijkt het scherm me echt heel goed.
Lijkt jullie dit het geld waard?
Ik ben zelf over gegaan van een rMBP 13" naar een rMB en heb geen seconde spijt.
Edit : ik zie dat ik in herhaling val
[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 04-11-2015 15:44 ]
en het scherm, ik zou persoonlijk niet lager dan full hd scherm meer willen.
G33st schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:28:
Ik ben ook van plan te upgraden. Heb momenteel een Macbook Air mid-2012, en moet 325 euro bijtellen om te kunnen beschikken over een MacBook (2015).
In opslag ga ik dan van 128GB naar 256GB en in RAM van 4GB naar 8GB. Daarnaast lijkt het scherm me echt heel goed.
€325,- bijbetalen? Waar krijg jij nog ruim € 1100 voor je drie jaar oude MacBook Air terwijl een nieuwe maar €1099,- kost? Want dan heb ik er ook nog wel een liggenG33st schreef op woensdag 04 november 2015 @ 15:28:
Ik ben ook van plan te upgraden. Heb momenteel een Macbook Air mid-2012, en moet 325 euro bijtellen om te kunnen beschikken over een MacBook (2015).
Ik koop ook geen nieuwe MacBook.Donstil schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:57:
[...]
€325,- bijbetalen? Waar krijg jij nog ruim € 1100 voor je drie jaar oude MacBook Air terwijl een nieuwe maar €1099,- kost? Want dan heb ik er ook nog wel een liggen
Dan is het nog een uitstekende deal voor een oude Macbook Air
Verwijderd
Ik heb een MacBook. En het probleem is als ik een mail verstuur, dan komen er 7 van dezelfde mails in mijn map verstuurd en 7 dezelfde in de prullenmand. Kan iemand mij hierbij helpen, om de mail goed in te stellen. Dank
Ik heb dat nu ook op mijn huide macbook pro 13 maar dit is wat over kill voor mij omdat ik alleen maar internet email youtube enaf en toe sp*tn*t gebruik.
en 1 spel speel c&c generals vandaar ook de windows 10 er op.
hoe windows er op draait.
kijk zelf naar de macbook 12 met 1.2 met 512.
Yup, ik draai bootcamp Win10 Pro op mijn nieuwe Macbook 12". Werkt perfect.guidosda schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:52:
Iemand al ervaring met bootcamp op de macbook met windows 10?
Ik heb dat nu ook op mijn huide macbook pro 13 maar dit is wat over kill voor mij omdat ik alleen maar internet email youtube enaf en toe sp*tn*t gebruik.
C&C Generals kan je toch wel in Wine draaien?guidosda schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:52:
Iemand al ervaring met bootcamp op de macbook met windows 10?
Ik ben uitermate tevreden
ja zou kunnen maar via bootcamp is het makkelijker.Donstil schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:48:
[...]
C&C Generals kan je toch wel in Wine draaien?
weet je zeker dat alles goed werkt.
dat spel draait al op een windows tablet van acrhos 8 inch.
zal het toch zeker op een macbook moeten kunnen draaien.