Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Laatste kans om te stemmen voor de Tweakers Awards 2019/2020!

Dit jaar organiseert Tweakers alweer voor de dertiende keer de Tweakers Awards, de publieksprijs voor de beste technologie- en elektronicaproducten. Laat je stem gelden en maak kans op een Google Stadia Premiere Edition, Nintendo Switch inclusief Mario Kart of een setje Sony WF-1000XM3 in-ear oordoppen.

Stemmen

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12:20
Pierre schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:57:
[...]

Deze heb ik dus ook, jammer van dat Atmos gebeuren via Netflix.
Is dat dan wel de 2015 versie ?

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-01 21:47

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gem1e schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:39:
Zijn er per ongeluk nog meer gebruikers van de Archos player, (wel de geregistreerde) die na de laatste update van Nvidea, deze nauwelijks of totaal niet meer aan de gang kunnen krijgen met de NVidea, zegmaar oud model?
Nivea : https://www.nivea.nl/
nVidia / nVidia : https://www.nvidia.com/nl-nl/

Pick one! Not both! :+

/Kon het niet laten... O-)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
Je kunt ook bij nvidia zelf bestellen voor 219. (weer voorraad en 1 tot 3 dagen)
Of klikken op partners. Cool 229(geen voorraad) en mediaM 219(14 dgn wachten)

https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/shield-tv-pro/ (helemaal naar beneden scrollen)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
Pierre schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:57:
[...]

Deze heb ik dus ook, jammer van dat Atmos gebeuren via Netflix.
Ik vind het jammer maar ook raar.
Dus misschien dat de 2019 versie te sideloaden is.
Via Kodi werkt Atmos wel gewoon, vandaar dat ik het niet begrijp van Netflix zelf.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Zucht

Het is denk een rechten kwestie. Ik ga geen nieuwe Shield kopen alleen om iets op Netflix in Dolby Atmos te kijken en te beluisteren.

Er zijn genoeg manieren om die content te vinden.

Pierre wijzigde deze reactie 26-11-2019 17:03 (5%)

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Arjantje72
  • Nu online
Pierre schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 17:02:
Het is denk een rechten kwestie. Ik ga geen nieuwe Shield kopen alleen om iets op Netflix in Dolby Atmos te kijken en te beluisteren.

Er zijn genoeg manieren om die content te vinden.
Wij kijken regelmatig Netflix daarom is het jammer. Maar inderdaad met Kodi kijk ik wel in Atmos :)

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:37

schumi2004

PSN = whocarez-

Vmu schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:55:
Ik heb hier zowel de vorige "oude" shield tv en een nieuw model 2019, die cylinder.
In de oude shield werkt volume op mijn tv via CEC perfect maar gek genoeg in het nieuwe model krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar en heb daarom maar de infrarood ingesteld en dat werkt wel.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat voor model/merk TV gebruik je want een werkende CEC is wel een must hier.
Het liefst heb ik een 2017 model want die kan ik makkelijker achter TV stoppen ipv die "braadworst" maar die zijn bijna nog duurder dan het 2019 model is.

• Gem1e
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01-01 13:50
(jarig!)
nero355 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:37:
[...]

Nivea : https://www.nivea.nl/
nVidia / nVidia : https://www.nvidia.com/nl-nl/

Pick one! Not both! :+

/Kon het niet laten... O-)
eh, of ik heb het niet goed uitgelegd, of ik snap je antwoord niet,
maar ik bedoelde dus, op mijn NVidea Shield, werk ik altijd met de Archos geregistreerde app om series te kunnen kijken, mijn vraag was, zijn er meer mensen die daar mee werken en plotsklaps de app niet meer kunnen gebruiken omdat hij net zo snel stopt als dat ie start.
Ik was al mailend richting Archos, maar tot mijn hele grote verbazing startte hij gisteravond op alsof er nooit iets aan de hand geweest is.
Tot op heden nergens last meer van, dus iig mijn vraag is opgelost.

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:42

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Gem1e schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:40:
[...]

eh, of ik heb het niet goed uitgelegd, of ik snap je antwoord niet,
maar ik bedoelde dus, op mijn NVidea Shield, werk ik altijd met de Archos geregistreerde app om series te kunnen kijken, mijn vraag was, zijn er meer mensen die daar mee werken en plotsklaps de app niet meer kunnen gebruiken omdat hij net zo snel stopt als dat ie start.
Ik was al mailend richting Archos, maar tot mijn hele grote verbazing startte hij gisteravond op alsof er nooit iets aan de hand geweest is.
Tot op heden nergens last meer van, dus iig mijn vraag is opgelost.
Wat is nvidea???

A wise man once said: 'Work is not a place."

• PCan
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
@Arjantje Sideloaden? Neen.

Als ik het goed begrijp heeft de 2017 versie Dolby Atmos pass-trough en de 2019 versie Dolby Atmos decodering. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar je zou het verschil moeten zien op je AVR info.

• Gem1e
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 01-01 13:50
(jarig!)
NVIDIA Shield Console dan maar, sorry.

• Arjantje72
  • Nu online
PCan schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:51:

Als ik het goed begrijp heeft de 2017 versie Dolby Atmos pass-trough en de 2019 versie Dolby Atmos decodering. Hoe het precies werkt weet ik ook niet, maar je zou het verschil moeten zien op je AVR info.
Bedoel je Netflix zelf?

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-01 19:58

Pass-through houdt in dat het apparaat wat geluid verstuurt het atmos spoor rechtstreeks doorgeeft aan de receiver en je receiver pakt het bestand uit (bitstream). Je receiver geeft aan een Atmos spoor af te spelen.

Decodering houdt in dat het apparaat wat geluid verstuurt het bestand decodeert/uitpakt en een PCM signaal doorgeeft aan je receiver. Je receiver geeft aan een multichannel spoor af te spelen. Je ziet niet dat je receiver een atmos signaal afspeelt, omdat de receiver een reeds uitgepakt audiobestand ontvangt. Het zou in principe hetzelfde moeten klinken als bitstream.

• rrobinson41
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 30-12-2019

Het schijnt zo te zijn dat Netflix eist dat voor atmos doorgifte via de N app (in shield) de hardware dus atmos kan decoderen ipv alleen pass-through-en. Niemand snapt geloof ik waarom deze eis van Netflix, en ik las ook elders dat als je via Kodi op shield tv naar netflix kijkt via de kodi netflix plugin , dat je dan wel atmos via passthru' kunt krijgen via soundbar of avr met atmos .
Omdat de shield tv 2017 model wel atmos passthru heeft maar geen atmos decodering, en de 2019 model van shield tv dus wel decodeert , dat de 2017 versie van shield tv dus op die ingebouwde netflix app GEEN atmos geeft op de avr. En de 2019 versie dus wel, dat is nu duidelijk!

Het ligt dus aan een technische eis van Netflix zelf voor de app.
Klachten voor de 2017 shield icm atmos moeten dus eigenlijk naar Netflix worden doorgespeeld.

rrobinson41 wijzigde deze reactie 27-11-2019 16:25 (0%)
Reden: Tylo

• Arjantje72
  • Nu online
rrobinson41 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:24:
[...]

Het schijnt zo te zijn dat Netflix eist dat voor atmos doorgifte via de N app (in shield) de hardware dus atmos kan decoderen ipv alleen pass-through-en. Niemand snapt geloof ik waarom deze eis van Netflix, en ik las ook elders dat als je via Kodi op shield tv naar netflix kijkt via de kodi netflix plugin , dat je dan wel atmos via passthru' kunt krijgen via soundbar of avr met atmos .
Omdat de shield tv 2017 model wel atmos passthru heeft maar geen atmos decodering, en de 2019 model van shield tv dus wel decodeert , dat de 2017 versie van shield tv dus op die ingebouwde netflix app GEEN atmos geeft op de avr. En de 2019 versie dus wel, dat is nu duidelijk!

Klachten voor de 2017 shield icm atmos moeten dus eigenlijk naar Netflix worden doorgespeeld.
Duidelijkheid verhaal, bedankt.
Dat wordt dus Netflix kijken via Kodi :)

• nero355

nero355

Het schijnt zo te zijn dat Netflix eist dat voor atmos doorgifte via de N app (in shield) de hardware dus atmos kan decoderen ipv alleen pass-through-en.
Klinkt logisch, want dat DD+ waar ze elke keer mee klooien heeft ook voor aardig wat ellende gezorgd bij sommige gebruikers! :F

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Zucht

Arjantje72 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:41:
[...]

Duidelijkheid verhaal, bedankt.
Dat wordt dus Netflix kijken via Kodi :)
Als iemand een goede manual heeft om op de Shield in Kodi die plugin te installeren dan hou ik me aanbevolen.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• rrobinson41
  • Registratie: april 2008
Pierre schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:44:
[...]

Als iemand een goede manual heeft om op de Shield in Kodi die plugin te installeren dan hou ik me aanbevolen.
Deze twee links heb ik gevonden maar nog niet geprobeerd. Sorry als ze ook weer achterhaald zouden kunnen zijn, maar, geef t een kans...

https://www.addictivetips.../install-netflix-on-kodi/

En

https://github.com/yamboo-efi/plugin.video.flix2kodi

• pelezig
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15-12-2019
Vandaag een usb ontvanger binnen gekregen om mijn xbox360 controller aan de shield te hangen. Behalve de D pad werkt hij prima. Iemand een idee hoe ik het D-Pad (pijltjes toetsen ) aan de praat krijg ?

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 02:06

Nitai

Feels good man

Bizar, de Nividia Shield TV Pro is nergens op voorraad, zelfs niet bij Nvidia. Ik dacht ik kijk even wat hij kost, want ik wil m'n 2017 model upgraden met een leuke BF korting.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 18-01 21:45

DeFeCt

je wéét toch

Nitai schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:03:
Bizar, de Nividia Shield TV Pro is nergens op voorraad, zelfs niet bij Nvidia. Ik dacht ik kijk even wat hij kost, want ik wil m'n 2017 model upgraden met een leuke BF korting.
Ik zit in dezelfde situatie, had nog de stille hoop dat het naar het eind van de week wel goed zou komen, maar het lijkt er toch op dat we geen mooie BF deal hoeven te verwachten...

Flickr

• pelezig
Hij is af en toe op voorraad bij mediamarkt of coolblue.

Ik vond deze op internet misschien interessant om eens te bekijken en dan te beslissen of je wilt upgraden https://www.youtube.com/watch?v=RhvHp8uK3Dk

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:53
[...]

De serie Jack Ryan op Amazon Prime heeft bij seizoen 1 een Dolby Atmos track. Die speelt dus ook prima af op een oude Shield met de Prime app icm een receiver die Atmos ondersteund. Het boeit me zelf niet zo, omdat de ingebouwde LG apps het ook goed doen. Disney+ was erger wat dat betreft, maar daar heb ik geen abo meer op.

_██_
(ಠ_ృ)

• plofkip
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17-01 16:17
Waarom zou je de 2017 versie vervangen voor deze als ik vragen mag?

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 02:06

Nitai

Feels good man

Atomsk schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:15:
[...]

De serie Jack Ryan op Amazon Prime heeft bij seizoen 1 een Dolby Atmos track. Die speelt dus ook prima af op een oude Shield met de Prime app icm een receiver die Atmos ondersteund. Het boeit me zelf niet zo, omdat de ingebouwde LG apps het ook goed doen. Disney+ was erger wat dat betreft, maar daar heb ik geen abo meer op.
Met de LG app van Prime heb ik bij Jack Ryan (seizoen 2) max 1080p (wel met HDR) terwijl als ik via de app van m'n Shield 2017 kijk, heb ik gewoon 4K resolutie, HDR. Ik vond dat nog veel opmerkelijker eerlijk gezegd dan wel of geen atmos. (Lekker offtopic, ik weet).
plofkip schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:22:
[...]

Waarom zou je de 2017 versie vervangen voor deze als ik vragen mag?
Puur luxe, wil er eentje op de slaapkamer, dus de 2017 gaat naar de slaapkamer, en de 2019 mag dienst doen in de woonkamer.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:07
DeFeCt schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:08:
[...]

Ik zit in dezelfde situatie, had nog de stille hoop dat het naar het eind van de week wel goed zou komen, maar het lijkt er toch op dat we geen mooie BF deal hoeven te verwachten...
Gaat echt niet gebeuren is pas een maand te koop en nog niet voldoende voorraad in winkels geweest ,
Als je voor 2019 model een BF aanbieding wilt zul je toch echt op volgend jaar moeten wachten .

"Beautiful Clean Coal"

• pasajo
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:02
Voor wie er nog wacht op toegang tot de GeForce now beta met een Shield.
Wachten hoeft niet....
https://www.nvidia.com/en-us/shield/rewards/
Veel plezier ;)

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:18
pasajo schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:31:
Voor wie er nog wacht op toegang tot de GeForce now beta met een Shield.
Wachten hoeft niet....
https://www.nvidia.com/en-us/shield/rewards/
Veel plezier ;)
Dat is met een shield toch nooit het geval geweest dat je moest wachten? Ik meende dat je met een shield gelijk toegang had en alleen op een wachtlijst kwam wanneer je zonder een shield geforce now wilt testen.

• pasajo
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:02
Ik moest mij vorige week bij aanmelding op de shield gewoon op een wachtlijst zetten, wat nogal frustrerend was.
Vandaar even deze link :)

• pelezig
pelezig schreef op donderdag 28 november 2019 @ 09:52:
Vandaag een usb ontvanger binnen gekregen om mijn xbox360 controller aan de shield te hangen. Behalve de D pad werkt hij prima. Iemand een idee hoe ik het D-Pad (pijltjes toetsen ) aan de praat krijg ?
Ik denk dat het aan de usb ontvanger ligt, iemand een link van een usb ontvanger die weet dat hij ook werkt ?

Zou zonde zijn als het niet lukt, heb nu 2 xbox360 controllers liggen en anders moet ik een shield controller gaan kopen.

• Motion2
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18-01 19:50
Vandaag mijn Shield 2019 Pro ontvangen, wat een verschil met mijn Android TV uit 2015!

Ik krijg alleen Dolby Atmos niet werkend met Netflix.. de app geeft wel dolby atmos aan maar op mijn Denon X3400h blijft DD+ staan.. Ook als ik bij about -hdmi kijk staat er geen Dolby Atmos tussen, wel dolby TrueHD. Iemand een idee?

• Juronymous
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 09:44
Motion2 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:58:
Vandaag mijn Shield 2019 Pro ontvangen, wat een verschil met mijn Android TV uit 2015!

Ik krijg alleen Dolby Atmos niet werkend met Netflix.. de app geeft wel dolby atmos aan maar op mijn Denon X3400h blijft DD+ staan.. Ook als ik bij about -hdmi kijk staat er geen Dolby Atmos tussen, wel dolby TrueHD. Iemand een idee?
Heb je al bij de geluidsinstellingen van de Shield zelf gekeken? Wellicht dat je daar nog iets kunt aanpassen?

• Motion2
Juronymous schreef op donderdag 28 november 2019 @ 21:20:
[...]

Heb je al bij de geluidsinstellingen van de Shield zelf gekeken? Wellicht dat je daar nog iets kunt aanpassen?
Daar staat alles goed. Heb al geprobeerd de audio instellingen op handmatig te zetten maar dan krijg ik enkel stereo geluid. Dolby atmos op mijn Xbox One X werkt wel.

• Netsplit
  • Registratie: juni 2016
Even ietsje off-topic:Weet iemand of er track en trace systeem is voor pakjes vestuurd door Nvidia zelf? Ik heb wel een order nummer en wanneer ik die opzoek in hun systeem staat er "Processing", dit houdt in dat het pakje nog niet verstuurd is toch? Ik heb de shield tv pro dinsdag besteld via Nvidia.com.

Netsplit wijzigde deze reactie 29-11-2019 12:09 (14%)

• exi22
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16-01 09:54
Motion2 schreef op donderdag 28 november 2019 @ 20:58:

Kan je wat over het verschil zeggen met je shield tv van 2015? Ik heb de shield tv van 2015 maar zie nou niet echt een grote reden om over te gaan.

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18-01 18:02
Iemand nog tips qua beschikbaarheid op de korte termijn? Heb de hoop voor een black friday deal al opgegeven maar hij is ook nergens meer leverbaar op het moment.. :(

• freshprince
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 10:15
Grimmie187 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 13:24:
Iemand nog tips qua beschikbaarheid op de korte termijn? Heb de hoop voor een black friday deal al opgegeven maar hij is ook nergens meer leverbaar op het moment.. :(
Ik heb zojuist besteld bij amazon omdat ik ook niet veel meer verwacht (6-12 dagen...)
Maar als er nu nog ergens een aanbieding zou komen kan ik dan alsnog annuleren. Amazon doet daar gelukkig nooit moeilijk over.

• Sjoelbakje
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 26-12-2019
Is er iemand die ervaring heeft met de Shield icm met de NLziet app? Ik twijfel om de Shield aan te schaffen en het TV abo op te zeggen. Maar ik vraag mij af of een NLziet abo de volledige TV ervaring kan vervangen. Op internet kan ik helaas geen filmpjes/info vinden hierover anders dan dat de app beschikbaar is op de Shield: https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/apps/

• Kapitein Merijn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 11:23
Ik heb het een maandje geprobeerd en weer opgezegd. Beeldkwaliteit is/was niet hetzelfde als je waarschijnlijk gewend bent.
Regelmatig dat het geluid out of sync was en een beetje haperend beeld.
Ik geloof wel dat dit later is aangepast.

nieuws: NLZiet biedt live- en replaystreams aan op 1080p met 7,5Mbit/s en 50fps

Kapitein Merijn wijzigde deze reactie 30-11-2019 11:45 (30%)

• Motion2
exi22 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:21:
[...]

Kan je wat over het verschil zeggen met je shield tv van 2015? Ik heb de shield tv van 2015 maar zie nou niet echt een grote reden om over te gaan.
Ik had geen Shield TV 2015 maar een Sony TV met Android TV erop. De TV is uit 2015, doet het nog prima maar het Android TV gedeelte werd erg traag. Vandaag de aankoop van een Shield 2019 Pro!

• JDunnio
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 16-01 15:24
Sjoelbakje schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 10:20:
Is er iemand die ervaring heeft met de Shield icm met de NLziet app? Ik twijfel om de Shield aan te schaffen en het TV abo op te zeggen. Maar ik vraag mij af of een NLziet abo de volledige TV ervaring kan vervangen. Op internet kan ik helaas geen filmpjes/info vinden hierover anders dan dat de app beschikbaar is op de Shield: https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/apps/
Ja ik gebruik dit al geruime tijd.
App doet het perfect, EPG is beperkt, maar ik kijk zo goed als nooit lineair tv en de programma’s die interessant zijn kun je als favoriet aanmerken.
Beeldkwaliteit is flink vooruit gegaan en de stabiliteit ook. Eigenlijk niets op aan te merken behalve de EPG. Zelfs voetbal is te kijken na de laatste bitrate upgrade, al live sport via de kabel vast beter zijn. Ik kijk nooit sport, dus voor mij geen issue, maar dan zou ik het niet aanbevelen.
Verder ideaal terugkijken zonder reclame, in de hoogste kwaliteit en zonder op te nemen 1 jaar lang.
Hiernaast alles op 1 apparaat: NLZIET, Netflix, Kodi, Videoland, disney+, spotify.
Goedkoop internet only erbij en klaar.
Maar NLZIET kun je een maand gratis proberen. Kwaliteit op de pc zal identiek zijn.

• plexter22
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 18-01 23:16
Wou vragen wie heb er ook problemen met de app archos video player op de nvidea shield .Start op en stop die ermee.

• Athome
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 06-01 23:00
Hoe zit het met de automatisch colorspace matching tussen REC 709 en BT2020 op het 2019 model Van het 2017 model is bekend dat dit problemen geeft

• PCan
  • Nu online
Belachelijk dat de Shield 2019 nog steeds SMBv1 gebruikt.
Dit zegt Microsoft:

Als u geen van deze oplossingen kunt gebruiken, of als de fabrikant van de toepassing geen ondersteunde versies van SMB kan leveren, kunt u SMBv1 handmatig opnieuw inschakelen door de stappen te volgen in KB 2696547.

Belangrijk We raden ten zeerste aan om SMBv1 niet opnieuw te installeren. De reden hiervoor is dat dit oudere protocol bekende beveiligingsproblemen heeft met betrekking tot ransomware en andere malware

PCan wijzigde deze reactie 03-12-2019 10:31 (5%)

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 09:18
Athome schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:01:
Hoe zit het met de automatisch colorspace matching tussen REC 709 en BT2020 op het 2019 model Van het 2017 model is bekend dat dit problemen geeft
Dit is toch al tijd geleden weer gefixt? Er zat een bugje in maar volgens mij met de laatste update werkt colorspace switching weer goed of heb ik iets gemist?

• Raymon89
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 09:37
De Pro 2019 is weer op voorraad bij Coolblue, net besteld :)

• Jaguar645
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:14
PCan schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:30:
Dit zegt Microsoft:

Als u geen van deze oplossingen kunt gebruiken, of als de fabrikant van de toepassing geen ondersteunde versies van SMB kan leveren, kunt u SMBv1 handmatig opnieuw inschakelen door de stappen te volgen in KB 2696547.

Belangrijk We raden ten zeerste aan om SMBv1 niet opnieuw te installeren. De reden hiervoor is dat dit oudere protocol bekende beveiligingsproblemen heeft met betrekking tot ransomware en andere malware
De Shield kan anders prima zonder SMBv1 werken :?

Ik heb op mijn nas/server in elk geval SMBv1 uit staan en connect via Kodi gewoon naar de SMB share.

Denk ook dat Google dit uiteindelijk in het Android TV OS uiteindelijk uit moet zetten/updaten aangezien het mij een component lijkt wat vanuit het OS komt :)

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 18-01 18:02
Raymon89 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:30:
De Pro 2019 is weer op voorraad bij Coolblue, net besteld :)
Woohoo! Dank voor de tip! :*)

• ulTimaS
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-01 12:51

ulTimaS

Mayhaps

Athome schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:01:
Ik weet niet hoe het met de 2019 model zit, maar is hier geen update van geweest voor de oudere modellen? Volgens mij heb je nu een toggle in de settings staan om dit aan te zetten.

Intel Core i5 2500K | Sapphire R9 280 3GB OC | OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB | Prolimatech Megahalem Rev B. | Fractal Design Define R3 | MSI P67A-GD65 | XFX 650W XXX Edition | Corsair Vengeance 8GB | Samsung Spinpoint F3 1TB (3x)

• Icekiller2k6
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 18-01 22:17

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• Arjantje72
  • Nu online
Jaguar645 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:02:
[...]

Ik heb op mijn nas/server in elk geval SMBv1 uit staan en connect via Kodi gewoon naar de SMB share.

Denk ook dat Google dit uiteindelijk in het Android TV OS uiteindelijk uit moet zetten/updaten aangezien het mij een component lijkt wat vanuit het OS komt :)
Als ik SMBv1 uitzet dan duurt het kijken naar een nieuwe film/serie of luisteren naar een volgend nummer precies 30 seconden en dat is wel irritant.

• PCan
  • Nu online
Ik zie nog steeds de originele versie 8.1.0(32.7.301.32) dus die "hotfix" heb ik niet gehad. Zelfs niet de .38 versie.

update: Ah, is geen gecertificeerde release. Je moet je ervoor opgeven. Risico is dat je het er niet meer af kunt halen als er iets niet goed meer werkt. Dus wachten op de officiële versie.

Trouwens,
Het handmatig toevoegen via instellingen van een 2e netwerk pc lukt me nog steeds niet.
Ik zie deze niet bij beschikbare opslag, wel de 1e pc.
Ik kan wel alles openen met Plex of VLC. Die zien de mappen wel. En ook Xplore.
Willen jullie voorbeelden geven van wat je precies in moet voeren om handmatig een netwerk locatie toe te voegen? Dus in de Shield zelf bij opslag, niet op de pc, want dat werkt perfect.

PCan wijzigde deze reactie 03-12-2019 16:38 (85%)

• Athome
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 06-01 23:00
ulTimaS schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:15:
[...]

Ik weet niet hoe het met de 2019 model zit, maar is hier geen update van geweest voor de oudere modellen? Volgens mij heb je nu een toggle in de settings staan om dit aan te zetten.
Klopt er is een toggle.
Ik heb er maar even mee gespeeld maar als ik de toggle uitzet, wordt het beeld/kleuren in een film totaal anders dan wanneer de toggle aan staat. Ik moet nog eens gaan vergelijken met meerdere films, Zowel UHD als FHD.
Op basis van mijn hele korte test kan ik alleen concluderen dat de toggle effect heeft maar niet of de werking ook juist is.

• Brikkah
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11:00
Ik heb deze handleiding gevolgd om bestanden op de harde schijf die aan de Shield hangt te zetten: https://nvidia.custhelp.c...ield-tv-folders-with-a-pc

Ik zie de Shield en de harde schijf in het netwerk, echter als ik bestanden wil kopieren lijkt Windows de verbinding met de Shield te verliezen en mislukt het kopieren. Hij begint vrolijk met kopieren, maar na een tijdje loopt de snelheid naar 0 en vervolgens is de verbinding even verbroken.

Iemand enig idee wat hier aan te doen is?

• PCan
  • Nu online
@Brikkah En als je die schijf van de Shield af haalt en aan de pc hangt waar de bestanden op staan?

SHIELD ondersteunt externe opslag die is geformatteerd als FAT32, exFAT, NTFS en HFS +. Als uw opslag anders is geformatteerd, kunt u deze formatteren door deze in de USB-poort van uw SHIELD te plaatsen en Instellingen-> Opslag & reset -> [Opslagapparaat] -> Wissen en formatteren als apparaatopslag te selecteren

PCan wijzigde deze reactie 03-12-2019 23:26 (61%)

• Netsplit
Ik heb vandaag mijn Nvidia shield TV pro binnengekregen, tot mijn grote verbazing werkt Netflix niet eens zoals het hoort, wanneer ik een titel start krijg ik de volgende melding: "Deze titel is niet beschikbaar voor direct kijken. Probeer een andere titel" tvq-pb-103(2.10.0) direct uit de doos vanuit Coolblue. moet ik een extra stap ondernemen voor Netflix? De app DRM Info geeft aan dat ik op Widefine L1 zit dus dat zou goed moeten zijn.

Netsplit wijzigde deze reactie 04-12-2019 22:35 (10%)

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Misschien ff alle updates binnen halen?
8)

quote]Netsplit schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:33:
Ik heb vandaag mijn Nvidia shield TV pro binnengekregen, tot mijn grote verbazing werkt Netflix niet eens zoals het hoort, wanneer ik een titel start krijg ik de volgende melding: "Deze titel is niet beschikbaar voor direct kijken. Probeer een andere titel" tvq-pb-103(2.10.0) direct uit de doos vanuit Coolblue. moet ik een extra stap ondernemen voor Netflix?
[/quote]

Samsung Note 9,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• Netsplit
diquan2001 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:35:
Misschien ff alle updates binnen halen?
8)

quote]Netsplit schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:33:
Ik heb vandaag mijn Nvidia shield TV pro binnengekregen, tot mijn grote verbazing werkt Netflix niet eens zoals het hoort, wanneer ik een titel start krijg ik de volgende melding: "Deze titel is niet beschikbaar voor direct kijken. Probeer een andere titel" tvq-pb-103(2.10.0) direct uit de doos vanuit Coolblue. moet ik een extra stap ondernemen voor Netflix?
[/quote]
Ah ja, vergat ik te melden, ik heb de Netflix app ge-update via playstore en de Shield draait op versie 4.1.0 (32.4.188.28) laatste versie.Cache verwijderd en stroom eraf gehaald hielp ook niet.

Edit Blijkt dat ik nog een upgrade had, die kwam pas later na een paar keer opnieuw opstarten (Vreemd dat systeem upgrade me vertelde dat ik up-to-date was). Shield Experience 8.0.1 Netflix werkt nu zoals het hoort, yay!

Netsplit wijzigde deze reactie 04-12-2019 23:29 (15%)

• Executor16
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Weer op voorraad bij Coolblue (Morgen in huis) ;)

Edit: Tijdelijk uitverkocht

Executor16 wijzigde deze reactie 05-12-2019 12:58 (24%)

• houwimmie
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 07-01 11:26
Executor16 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 01:17:
Weer op voorraad bij Coolblue (Morgen in huis) ;)

Edit: Tijdelijk uitverkocht
Is idd maar een dikke dag online beschikbaar geweest. Als je 'm echt graag wil hebben, klik je best even op de link "Houd mij op de hoogte".. worked for me :)

• Executor16
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
houwimmie schreef op donderdag 5 december 2019 @ 15:55:
[...]

Is idd maar een dikke dag online beschikbaar geweest. Als je 'm echt graag wil hebben, klik je best even op de link "Houd mij op de hoogte".. worked for me :)
Bij mij niet, ik heb voor de Shield geen enkele keer email ontvangen. Twee keer op het forum hier zien staan dat hij op voorraad was maar elke keer te laat. Ik had maar een bookmark aangemaakt en hield het zelf gewoon in de gaten. Toevallig 's nachts ineens voorraad (maar geen email). Volgens mij moet hij xx uur op voorraad blijven voordat ze mails eruit gooien?

Nadat ik hem besteld had deed ik voor de grap even een "voorraad check" door er 499 af te willen rekenen en dat lukte gewoon tot en met het betaalscherm xD Ik vraag mij dus af of ze hem daadwerkelijk ook op voorraad hebben en hij de volgende dag geleverd gaat worden.

• houwimmie
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 07-01 11:26
Ik heb twee keer op de link geklikt, was wel met een week tussen. Ik heb dan ook twee keer een mail ontvangen. De eerste was dinsdag ergens in de late namiddag, de tweede was op woensdag nacht ergens rond 4u. Het werkt dus weldegelijk..

• PCan
  • Nu online
Had bij toeval ontdekt dat hij op voorraad was, en besteld. Half uurtje later kreeg ik een voorraadmelding in de mail.

• Kiwi
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 11:57

Kiwi

Gadgetfreak

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een 2019 Pro dan heb ik er eventueel nog een nieuw in doos liggen. Had hem een tijdje terug op de website van NVIDIA besteld maar nadat mijn Amazon.de bestelling naar voren was geschoven en vorige week is geleverd heb ik meerdere malen geprobeerd om hem te annuleren maar geen gehoor, wordt hij vandaag ineens bezorgd :X Hij gaat in principe retour maar als de levertijden zo dramatisch zijn wil ik best een Tweaker blij maken.

Anyways: Ik heb met de nieuwe Shield (had hiervoor een 2017 editie) het probleem dat Kodi automatisch afsluit als de tv uit gaat, wat ik bij de oude niet had. Het schijnt een issue te zijn met HDCP 2.2, iemand hier bekend mee?

AllesOverCrypto.nl

• MetalD
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12:22
Even een vraagje betreffende RetroArch op de Shield. Heb voor mijn broertje een shield tv pro gekocht (nieuwe versie), maar krijg RetroArch niet helemaal goed werkende. Heb op een USB stick enkele roms staan, maar krijg deze niet in een "playlist" geladen na het scannen van een directory. Moet dus steeds handmatig naar een map navigeren en zo een rom laden. Normaal gezien krijg je toch een soort "playlist" per core na het scannen van een directory? Heb de no-intro roms gedownload omdat RetroArch blijkbaar nogal moeilijk kan doen over welke roms je precies laadt, maar ook geen verbetering. Ook al een oudere versie geprobeerd...niets helpt. Iemand een idee?

• nero355

nero355

Kiwi schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:45:
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een 2019 Pro dan heb ik er eventueel nog een nieuw in doos liggen. Had hem een tijdje terug op de website van NVIDIA besteld maar nadat mijn Amazon.de bestelling naar voren was geschoven en vorige week is geleverd heb ik meerdere malen geprobeerd om hem te annuleren maar geen gehoor, wordt hij vandaag ineens bezorgd :X Hij gaat in principe retour maar als de levertijden zo dramatisch zijn wil ik best een Tweaker blij maken.
Daar is V&A voor bedoeld :)
Anyways: Ik heb met de nieuwe Shield (had hiervoor een 2017 editie) het probleem dat Kodi automatisch afsluit als de tv uit gaat, wat ik bij de oude niet had. Het schijnt een issue te zijn met HDCP 2.2, iemand hier bekend mee?
Dat komt door HDMI CEC waarschijnlijk :
- Uit signaal op toestel A = Alles wat eraan vast hangt gaat ook uit!
- Of de HDMI verbinding valt weg en daarmee de handshake ook en daar zit je dan zonder geluid... :/

Been there, done that, no t-shirt!

Maar wel een Logitech Harmony Remote... >:) :Y) 8)
PCan schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 10:30:
Dit zegt Microsoft:

Dat wist je voordat je de Shield kocht als het goed is :?

En het is alleen van toepassing als je de Shield TV vanaf je PC via SMB wil benaderen!
Jaguar645 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:02:
Dat is ook zo, maar dan dus wel als Client, zoals je zelf al zegt :
En dit klopt ook 100% =>
d:)b
Brikkah schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:00:
Ik heb deze handleiding gevolgd om bestanden op de harde schijf die aan de Shield hangt te zetten: https://nvidia.custhelp.c...ield-tv-folders-with-a-pc

Ik zie de Shield en de harde schijf in het netwerk, echter als ik bestanden wil kopieren lijkt Windows de verbinding met de Shield te verliezen en mislukt het kopieren. Hij begint vrolijk met kopieren, maar na een tijdje loopt de snelheid naar 0 en vervolgens is de verbinding even verbroken.

Iemand enig idee wat hier aan te doen is?
Dan heb je toch iets niet goed gedaan...

Maar wat ik vooral wilde zeggen : Koop toch gewoon een NAS joh! :P

Of bouw er zelf één... :Y)

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

nero355 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:54:
[...]

Dat komt door HDMI CEC waarschijnlijk :
- Uit signaal op toestel A = alles wat eraan vast hangt gaat ook uit.
- Of de HDMI verbinding valt weg en daarmee de handshake ook en daar zit je dan zonder geluid... :/

Been there, done that, no t-shirt!

Maar wel een Logitech Harmony Remote... >:) :Y) 8)
Nee HDMI CEC staat op de tv en op de Shield uitgeschakeld. Het is ook niet de Shield die uit gaat maar alleen Kodi sluit af (elke andere app, en bijvoorbeeld SPMC, heeft hier geen last van).

AllesOverCrypto.nl

• nero355

nero355

Kiwi schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:56:
Nee HDMI CEC staat op de tv en op de Shield uitgeschakeld. Het is ook niet de Shield die uit gaat maar alleen Kodi sluit af (elke andere app, en bijvoorbeeld SPMC, heeft hier geen last van).
Volgens mij zijn er ook HDMI CEC settings binnenin Kodi te vinden : https://kodi.wiki/view/Settings/System/Input

Maar wat het dus ook kan zijn is dat het wegvallen van de HDMI handshake iets triggert...

Zit er ook nog een versterker tussen :?
Als dat zo is loop dan effe de settings daarvan ook één voor één na, want die kan ook nog het een en ander verstoren!

• Kiwi

Kiwi

Gadgetfreak

nero355 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 20:04:
[...]

Volgens mij zijn er ook HDMI CEC settings binnenin Kodi te vinden : https://kodi.wiki/view/Settings/System/Input

Maar wat het dus ook kan zijn is dat het wegvallen van de HDMI handshake iets triggert...

Zit er ook nog een versterker tussen :?
Als dat zo is loop dan effe de settings daarvan ook één voor één na, want die kan ook nog het een en ander verstoren!
Voor zover ik weet en kan vinden zijn die CEC settings niet beschikbaar binnen Kodi voor Android.
Er zit een receiver tussen, maar het probleem treedt helaas ook op zonder die er tussen te hebben.

Er loopt wel een issue voor maar helaas niet veel activiteit, hoopte dus dat er hier iemand toevallig ervaring mee had. https://github.com/xbmc/xbmc/issues/14945

AllesOverCrypto.nl

• Netsplit
Kiwi schreef op donderdag 5 december 2019 @ 19:45:
Ik had als eerste een Nvidia shield besteld op Nvidia's eigen website, nadat het status een week lang op "Processing" stond besloot ik om het te cancelen. Ik heb via de Nvidia Customer Service chat mijn bestelling gecanceld, de persoon die mij hielp liet mij bellen naar de Nvidia webshop in Engeland en zo doende hebben ze mijn bestelling gecanceld. Ik heb hierna nogmaals gebruik gemaakt van de Nvidia Customer Service omdat mijn Netflix het niet goed deed, ook dat is opgelost. Prima service van Nvidia!

Linkje: https://nvidia.custhelp.com/app/chat/chat_launch

• PCan
  • Nu online
@nero355 SMBv1 is een achterhaalde versie uit 2012. Het is dus belachelijk dat Nvidia daaraan vast blijft houden, alleen omdat ze het zo moeilijk vinden SMBv3 te implementeren. Ze moeten daarvoor de hele software core aanpassen heb ik begrepen. Jammer voor ze.

https://support.microsoft...indows-and-windows-server

• sumitomo
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 06-01 19:32
Heb de nieuwe shield 2019 pro in mijn bezit
wat een verschil met de eminent 7680 4k dit is pure rommel
deze shield streamt geweldig geen vastlopers of buffering .
de upscaling is een verademing
Alleen kodi sluit niet af met leia 18.5 en xanax build
Ben er erg blij mee

mvgr sumitomo

• bonito069
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-12-2019
Goedemiddag,
Ik heb KODI geïnstalleerd en deze speelt prima af, maar eerlijk is eerlijk ik heb de shield Pro nog geen 24 uur in bezit. Echter kan ik op de Shield Pro ook bestanden verwijderen zodra ik bijv een aflevering heb gekeken, of moet ik daarvoor een apart appje gebruiken, indien dat zo is welke app kan ik hiervoor het beste gebruiken? Het is voornamelijk bedoeld om op mijn harde externe harde schijf te verplaatsen, verwijderen en deleten van bestanden en mappen.
Alvast bedankt voor een reactie.
Vrgr Martin

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:53
bonito069 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 13:00:
Goedemiddag,
Ik heb KODI geïnstalleerd en deze speelt prima af, maar eerlijk is eerlijk ik heb de shield Pro nog geen 24 uur in bezit. Echter kan ik op de Shield Pro ook bestanden verwijderen zodra ik bijv een aflevering heb gekeken, of moet ik daarvoor een apart appje gebruiken, indien dat zo is welke app kan ik hiervoor het beste gebruiken? Het is voornamelijk bedoeld om op mijn harde externe harde schijf te verplaatsen, verwijderen en deleten van bestanden en mappen.
In KODI kun je instellen dat je films (met een long press) via het popup menu ook kunt wissen. Je moet het wel aanzetten in de settings. Zie https://www.reddit.com/r/...ppb9/how_to_delete_files/ Daarnaast moet je bij bestanden op NAS e.d. natuurlijk rechten hebben om bestanden te wissen.
Alvast bedankt voor een reactie.
Vrgr Martin
Groeten zijn hier niet nodig. Het algemeen beleid #groeten

_██_
(ಠ_ృ)

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18-01 23:53

MuVo

🏁🏎🏎🏎🚥

Knip. Off-topic.

exactor it wijzigde deze reactie 06-12-2019 17:12 (96%)

• nero355

nero355

PCan schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:10:
@nero355 SMBv1 is een achterhaalde versie uit 2012. Het is dus belachelijk dat Nvidia daaraan vast blijft houden, alleen omdat ze het zo moeilijk vinden SMBv3 te implementeren. Ze moeten daarvoor de hele software core aanpassen heb ik begrepen. Jammer voor ze.

https://support.microsoft...indows-and-windows-server
Dat weet ik ook wel, maar het is nou eenmaal zoals het is en ik zou eerder met de vinger naar Google wijzen dan naar nVidia, want het zal niet de eerste keer zijn dat nVidia wel iets wil aanpassen, maar het niet mag van de heren bij Google! :/

• satty
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 11:07
Ik heb vandaag de pro ontvangen en geconfigureerd, ATMOS werkt prima op Netflix en Kodi, klopt het dat Disney Atmos niet doorgeeft? Hij staat er namelijk wel bij in het geluidsoverzicht:-) bij de film info dan.

satty wijzigde deze reactie 06-12-2019 16:21 (5%)

• nero355

nero355

satty schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:19:
Ik heb vandaag de pro ontvangen en geconfigureerd, ATMOS werkt prima op Netflix en Kodi, klopt het dat Disney Atmos niet doorgeeft? Hij staat er namelijk wel bij in het geluidsoverzicht:-) bij de film info dan.
Stap 1 :
code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1627881?data[filter_keywords]=disney%20atmos

Stap 2 : leekers in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"

Stap 3 : https://www.nvidia.com/en...-now-available-on-shield/
Known issues:
• App may not be available on rooted SHIELDs or if you have taken a hotfix release. We are working on this fix right now.
Dolby Atmos coming soon.
• Casting Disney+ on SHIELD available in HD only
• Unable to play 4K content unless HDR or Dolby Vision is also enabled
• If you are part of the Google Play Services BETA, the Disney+ app may not install on your Android devices. You will need to leave the BETA program from the URL below. If the app still cannot be installed, you may also need to clear the data/cache for the Google Play Store app. https://play.google.com/apps/testing/com.google.android.gms
Klaar! :P

• satty
nero355 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 16:51:
[...]

Stap 1 :
code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1627881?data[filter_keywords]=disney%20atmos

Stap 2 : leekers in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"

Stap 3 : https://www.nvidia.com/en...-now-available-on-shield/

[...]

Klaar! :P
Bedankt!!

• freshprince
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 10:15
Heeft er iemand een idee of ik beter de nvidia shield 2019 laat upscalen of mijn TV (samsung 2019 QLED)?
Ik vind niet echt een vergelijking.
Meeste van mijn content is 1080p

Mijn voorkeur gaat uit naar de TV maar dit is waarschijnlijk meer een placebo effect...

freshprince wijzigde deze reactie 07-12-2019 11:21 (20%)

• JSTPS
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 11:22
Weet iemand of de Nvidia Shield pro direct kan worden verbonden met een nas via lan? Dus dat de Shield een eigen ip creëert. Ik heb het nog niet gevonden in de settings. Volgens mij heet dit apipa.

Tv's en de Xbox ondersteunen dit wel, ik ging er daarom van uit dat dit op de Nvidia ook zou werken.

• satty
JSTPS schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:14:
Weet iemand of de Nvidia Shield pro direct kan worden verbonden met een nas via lan? Dus dat de Shield een eigen ip creëert. Ik heb het nog niet gevonden in de settings. Volgens mij heet dit apipa.

Tv's en de Xbox ondersteunen dit wel, ik ging er daarom van uit dat dit op de Nvidia ook zou werken.
Een apipa adres verkrijg je alleen als er geen dhcp server beschikbaar is, je kan toch connecten met de nas als deze een ip-adres heeft? Of heb je geen dhcp in je router? Default krijgen al je systemen standaard een ip adres, en kun je dit via netwerbrowser op je je eigen netwerk moeten kunnen zien, mits je dit goed hebt ingesteld.

• JSTPS
satty schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:47:
[...]

Een apipa adres verkrijg je alleen als er geen dhcp server beschikbaar is, je kan toch connecten met de nas als deze een ip-adres heeft? Of heb je geen dhcp in je router? Default krijgen al je systemen standaard een ip adres, en kun je dit via netwerbrowser op je je eigen netwerk moeten kunnen zien, mits je dit goed hebt ingesteld.
Er zit helemaal geen router tussen ;). Ik ben erachter gekomen dat rechtstreeks bestanden streamen van nas naar tv een betere kwaliteit oplevert dan wanneer de router daartussen zit. Het is dus niet de gebruikelijke manier van aansluiten en daarom denk ik dat veel apparatuur dit niet ondersteunt.

Tot nu toe zijn het alleen televisies, computers en de Xbox die dit ondersteunen van wat ik heb kunnen testen.

• satty
JSTPS schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:02:
[...]

Er zit helemaal geen router tussen ;). Ik ben erachter gekomen dat rechtstreeks bestanden streamen van nas naar tv een betere kwaliteit oplevert dan wanneer de router daartussen zit. Het is dus niet de gebruikelijke manier van aansluiten en daarom denk ik dat veel apparatuur dit niet ondersteunt.

Tot nu toe zijn het alleen televisies, computers en de Xbox die dit ondersteunen van wat ik heb kunnen testen.
:) ik dacht dat dat apipa typisch Microsoft was. Success ermee!

• JSTPS
satty schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:28:
[...]

:) ik dacht dat dat apipa typisch Microsoft was. Success ermee!
Ja, door de Xbox dacht ik dat het normaal is voor mediaspelers om te ondersteunen, maar blijkbaar ondersteunt de Xbox het doordat het Microsoft is. Dankje!

• PCan
  • Nu online
@JSTPS Kan je die NAS dan niet aansluiten met een USB kabel? Is sowieso sneller dan 1Gbps.

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:49
JSTPS schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:14:

Je kunt toch een vast ip adres invoeren op je NAS en op je Shield, zolang beide in hetzelfde subnet zitten kunnen ze gewoon rechtstreeks met elkaar communiceren. Heeft niets met apipa te maken. Een vast ip adres kun je bijna op ieder apparaat met een netwerkaansluiting instellen.

En dat je een betere kwaliteit hebt als je streamt zonder router dan met lijkt me onzin, het enige wat die router doet is een ip adres uitdelen. Daarna communiceren de devices rechtstreeks met elkaar. Als je betere kwaliteit hebt zonder router dan moet er iets mis zijn met je router of een ander device op je netwerk. Of iets niet goed geconfigureerd, kan natuurlijk ook.

• JSTPS
renem schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 19:09:
[...]

Je kunt toch een vast ip adres invoeren op je NAS en op je Shield, zolang beide in hetzelfde subnet zitten kunnen ze gewoon rechtstreeks met elkaar communiceren. Heeft niets met apipa te maken. Een vast ip adres kun je bijna op ieder apparaat met een netwerkaansluiting instellen.

En dat je een betere kwaliteit hebt als je streamt zonder router dan met lijkt me onzin, het enige wat die router doet is een ip adres uitdelen. Daarna communiceren de devices rechtstreeks met elkaar. Als je betere kwaliteit hebt zonder router dan moet er iets mis zijn met je router of een ander device op je netwerk. Of iets niet goed geconfigureerd, kan natuurlijk ook.
Dat zal ik dan eens proberen, bedankt voor de info.

De reden dat de kwaliteit beter is, komt bij mij iig door verschillende dingen. De belangrijkste reden is dat het lan verdeelkastje voor kwaliteitsvermindering zorgt, en er gaat maar 1 lan kabel door het huis(ruimte voor 1 lan en 1 coax). Daardoor besloten om het buiten de router om te doen.

Om kwaliteitsverlies uit te sluiten, sluit ik de apparaten direct aan, maar dit blijkt dus niet altijd te kunnen.

@PCan

Dat zou een optie kunnen zijn, ware het niet dat als data via externe usb de tv binnenkomt, deze ook van mindere kwaliteit is dan via lan. Anders had ik net zo goed de externe schijf kunnen aansluiten.

Het is niet een wereld van verschil hoor, maar het is wel zicht en hoorbaar. Vooral audio heeft meer rust via lan. Vraag me niet waarom :P.

• PCan
  • Nu online
@JSTPS Ik speel gewoon een 60GB 4K film met Atmos geluid vanaf mijn USB stick in de Shield. Daar mankeert helemaal niets aan.

• JSTPS
PCan schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:13:
@JSTPS Ik speel gewoon een 60GB 4K film met Atmos geluid vanaf mijn USB stick in de Shield. Daar mankeert helemaal niets aan.
Het is zeker makkelijker met grote bestanden en de verbinding is stabieler. Het verschil is ook erg klein, het zou niet eens opvallen als je ze niet direct met elkaar vergelijkt. Ik snap ook niet helemaal waarom er verschil tussen zit. Ik heb het ook getest met de laptop, en daar merk ik hetzelfde. Bestand op de interne ssd vs extern zit verschil in.

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 10:40

Koldur

Virtual Boy

JSTPS schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 20:28:
[...]

Het is zeker makkelijker met grote bestanden en de verbinding is stabieler. Het verschil is ook erg klein, het zou niet eens opvallen als je ze niet direct met elkaar vergelijkt. Ik snap ook niet helemaal waarom er verschil tussen zit. Ik heb het ook getest met de laptop, en daar merk ik hetzelfde. Bestand op de interne ssd vs extern zit verschil in.
Welk kwaliteit verschil zie je dan? Enige wat zou kunnen is stotteren of vloeiend verlopen, voor de rest zijn de nullen en de enen hetzelfde en is het onmogelijk om daar kwaliteit verschil in te zien.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• JSTPS
Koldur schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:52:
[...]

Welk kwaliteit verschil zie je dan? Enige wat zou kunnen is stotteren of vloeiend verlopen, voor de rest zijn de nullen en de enen hetzelfde en is het onmogelijk om daar kwaliteit verschil in te zien.
Dit is dezelfde discussie als die ontelbaar vaak is gevoerd. Er zit zeker verschil in kwaliteit als je wat verandert aan kabels/apparatuur. Alleen is het niet zo dat dure kabels het signaal verbeteren. Kabels kunnen echter wel zorgen voor onrust in beeld en geluid. Probeer maar eens een hdmi kabel met ferriet kernen. Geluid en beeld zullen rustiger ogen. Probleem is alleen dat je de hoge tonen dempt samen met het dempen van de storingen, waardoor het geluid doffer klinkt. Zo handig is dat dus niet altijd.

Maar je kan dus heel makkelijk een signaal verbeteren/verslechteren. De voeding van je tv en computer hebben bijvoorbeeld ook een bepaalde fase, dus de voeding werkt het best wanneer je de stekker correct hebt aangesloten. Dit zorgt ook voor meer rust in beeld en geluid (bij versterker en dac bijvoorbeeld). Dit betekent niet dat je storingen krijgt wanneer je de voedingssteker andersom in het stopcontact steekt.

Maar tweakers is niet de plek voor dit soort discussies, aangezien de meesten hier denken signaal is signaal. Geen probleem, ik was precies hetzelfde, totdat ik bij iemand thuis kwam om een versterker te kopen. Die legde me uit hoe ik de geluidskwaliteit in m'n set omhoog kon krikken. Bleek nog uit te maken ook, ook al geloofde ik er eerst niets van ;).

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

JSTPS schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:13:
[...]

Dit is dezelfde discussie als die ontelbaar vaak is gevoerd. Er zit zeker verschil in kwaliteit als je wat verandert aan kabels/apparatuur. Alleen is het niet zo dat dure kabels het signaal verbeteren. Kabels kunnen echter wel zorgen voor onrust in beeld en geluid. Probeer maar eens een hdmi kabel met ferriet kernen. Geluid en beeld zullen rustiger ogen. Probleem is alleen dat je de hoge tonen dempt samen met het dempen van de storingen, waardoor het geluid doffer klinkt. Zo handig is dat dus niet altijd.

Maar je kan dus heel makkelijk een signaal verbeteren/verslechteren. De voeding van je tv en computer hebben bijvoorbeeld ook een bepaalde fase, dus de voeding werkt het best wanneer je de stekker correct hebt aangesloten. Dit zorgt ook voor meer rust in beeld en geluid (bij versterker en dac bijvoorbeeld). Dit betekent niet dat je storingen krijgt wanneer je de voedingssteker andersom in het stopcontact steekt.

Maar tweakers is niet de plek voor dit soort discussies, aangezien de meesten hier denken signaal is signaal. Geen probleem, ik was precies hetzelfde, totdat ik bij iemand thuis kwam om een versterker te kopen. Die legde me uit hoe ik de geluidskwaliteit in m'n set omhoog kon krikken. Bleek nog uit te maken ook, ook al geloofde ik er eerst niets van ;).
Dit geldt alleen voor het analoge domein, is binnen het digitale domein echt pure onzin. Als je zonder transcodering digitaal hetzelfde bestand verstuurd is de kwaliteit per definitie hetzelfde. Wanneer de DAC de boel omzet zou er iets kunnen gebeuren, maar dit is alleen gaande in het apparaat waar het beeld wordt afgespeeld. Dit is een feit.

Als er ruis ontstaat binnen het digitale domein, uit dat zich in blokken of geen beeld. Als dat al gebeurt, dan heb je wel echt een ander probleem.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• JSTPS
Koldur schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:20:
[...]

Dit geldt alleen voor het analoge domein, is binnen het digitale domein echt pure onzin. Als je zonder transcodering digitaal hetzelfde bestand verstuurd is de kwaliteit per definitie hetzelfde. Wanneer de DAC de boel omzet zou er iets kunnen gebeuren, maar dit is alleen gaande in het apparaat waar het beeld wordt afgespeeld. Dit is een feit.

Als er ruis ontstaat binnen het digitale domein, uit dat zich in blokken of geen beeld. Als dat al gebeurt, dan heb je wel echt een ander probleem.
Het probleem is dat we apparatuur niet goed genoeg begrijpen en de invloed die de apparatuur op elkaar heeft, net als de invloed van buitenaf. Hetzelfde geldt voor het menselijk lichaam. Er is veel bekend, maar nog veel meer niet. Als je dus met de kennis van nu gaat testen/meten, dan doe je dat in een bepaald kader.

Als mens weten we nog altijd meer niet dan wel. Daarom durf ik nooit met veel stelligheid te beweren dat iets niet kan. Ik respecteer het natuurlijk wel wanneer iemand iets anders ervaart.

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

JSTPS schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:37:
[...]

Het probleem is dat we apparatuur niet goed genoeg begrijpen en de invloed die de apparatuur op elkaar heeft, net als de invloed van buitenaf. Hetzelfde geldt voor het menselijk lichaam. Er is veel bekend, maar nog veel meer niet. Als je dus met de kennis van nu gaat testen/meten, dan doe je dat in een bepaald kader.

Als mens weten we nog altijd meer niet dan wel. Daarom durf ik nooit met veel stelligheid te beweren dat iets niet kan. Ik respecteer het natuurlijk wel wanneer iemand iets anders ervaart.
Digitaal kunnen we dit dus wel en is het exact. Analoog, waaronder het menselijk lichaam valt, is het een veel moeilijker verhaal. Digitaal is juist 100% exact wat de reden is dat de omzetting van de oude analoge aansluitingen naar HDMI en andere digitale aansluitingen zo'n belangrijke stap is geweest.

Wel zijn er verschillen tussen media spelers, dit komt dan door fouten in het decoderen, maar ieder apparaat van een dergelijk type heeft daarin altijd dezelfde resultaten. De Shield heeft hier helaas ook veel problemen mee gehad en in sommige gevallen ook last van, maar altijd consequent te reproduceren, want: digitaal.

• JSTPS
Koldur schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 22:44:
[...]

Digitaal kunnen we dit dus wel en is het exact. Analoog, waaronder het menselijk lichaam valt, is het een veel moeilijker verhaal. Digitaal is juist 100% exact wat de reden is dat de omzetting van de oude analoge aansluitingen naar HDMI en andere digitale aansluitingen zo'n belangrijke stap is geweest.

Wel zijn er verschillen tussen media spelers, dit komt dan door fouten in het decoderen, maar ieder apparaat van een dergelijk type heeft daarin altijd dezelfde resultaten. De Shield heeft hier helaas ook veel problemen mee gehad en in sommige gevallen ook last van, maar altijd consequent te reproduceren, want: digitaal.
Ik snap dat het digitale signaal intact blijft in zoverre dat het correct aankomt zonder grote fouten. Je kan een bestand 100 keer overzetten, het blijft hetzelfde bestand. Er zit alleen wel verschil tussen de manier van aansluiten. Met een dac is dit bijvoorbeeld ook het geval. De dac laat dezelfde frequenties door, toch klinkt dac 1 beter dan dac 2. Dit kan komen doordat dac 1 beter in elkaar is gezet waardoor jitter minder een probleem is dan bij dac 2. Zo zijn er tal van factoren die invloed hebben op hoe iets eruitziet of klinkt.

Maakt mij verder niets uit dat uit tests komt dat iets niet zou moeten kunnen, ik weet dat alle digitale kabels die ik heb gehad een richting hebben. Dat betekent niet dat het signaal niet correct aankomt, of dat er iets anders misgaat. Het betekent wel dat er kleine verschillen zitten in de beeld- en geluidskwaliteit.

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

JSTPS schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 23:35:
[...]

Ik snap dat het digitale signaal intact blijft in zoverre dat het correct aankomt zonder grote fouten. Je kan een bestand 100 keer overzetten, het blijft hetzelfde bestand. Er zit alleen wel verschil tussen de manier van aansluiten. Met een dac is dit bijvoorbeeld ook het geval. De dac laat dezelfde frequenties door, toch klinkt dac 1 beter dan dac 2. Dit kan komen doordat dac 1 beter in elkaar is gezet waardoor jitter minder een probleem is dan bij dac 2. Zo zijn er tal van factoren die invloed hebben op hoe iets eruitziet of klinkt.

Maakt mij verder niets uit dat uit tests komt dat iets niet zou moeten kunnen, ik weet dat alle digitale kabels die ik heb gehad een richting hebben. Dat betekent niet dat het signaal niet correct aankomt, of dat er iets anders misgaat. Het betekent wel dat er kleine verschillen zitten in de beeld- en geluidskwaliteit.
Wat je hier zegt klopt, alleen denk ik dat je niet weet dat de DAC pas wordt ingezet nadat het digitale signaal wordt omgezet naar analoog. Met HDMI is dat dus in het geval van beeld pas als het in het weergave apparaat wordt weergegeven, zoals een TV, monitor of projector. Binnen het netwerk gebeurt dit überhaupt niet.

Jitter betekent dat sommige stukjes eerder binnenkomen dan anderen, dit wordt opgelost door buffers. Ik heb hier veel over gelezen, het blijkt bij dubbel blind tests dat niemand jitter waar kan nemen. Het lijkt iets wat bedrijven ingezet hebben om hun slangen olie kabels voor veel te veel geld te kunnen verkopen.
Wat HDMI minder goed doet is CRC, dit is in netwerken wel heel goed geregeld. En dan nog, alles waar jij het o er hebt, gaat niet over HDMI en is jitter dus een compleet non issue.

Feit is dus, dat bestandsoverdracht via netwerk of een USB station altijd hetzelfde resultaat oplevert. Als dit niet het geval zou zijn, levert dit op het internet en netwerken in de haverklap corrupte bestanden op, wat gelukkig niet het geval is en als het voorkomt wordt het gedetecteerd en wordt het corrupte gedeelte op keus verstuurd. Bestanden worden dus zonder fouten verstuurd, heeeeel soms kan er toch een foutje tussendoor komen, dit resulteert dan in het geval van beeld in rare artefacts die duidelijk zichtbaar zijn en bij geluid in zeer onprettige herrie. En dus niet wat jij denkt te ervaren.

• JSTPS
Koldur schreef op zondag 8 december 2019 @ 08:25:
[...]

Wat je hier zegt klopt, alleen denk ik dat je niet weet dat de DAC pas wordt ingezet nadat het digitale signaal wordt omgezet naar analoog. Met HDMI is dat dus in het geval van beeld pas als het in het weergave apparaat wordt weergegeven, zoals een TV, monitor of projector. Binnen het netwerk gebeurt dit überhaupt niet.

Jitter betekent dat sommige stukjes eerder binnenkomen dan anderen, dit wordt opgelost door buffers. Ik heb hier veel over gelezen, het blijkt bij dubbel blind tests dat niemand jitter waar kan nemen. Het lijkt iets wat bedrijven ingezet hebben om hun slangen olie kabels voor veel te veel geld te kunnen verkopen.
Wat HDMI minder goed doet is CRC, dit is in netwerken wel heel goed geregeld. En dan nog, alles waar jij het o er hebt, gaat niet over HDMI en is jitter dus een compleet non issue.

Feit is dus, dat bestandsoverdracht via netwerk of een USB station altijd hetzelfde resultaat oplevert. Als dit niet het geval zou zijn, levert dit op het internet en netwerken in de haverklap corrupte bestanden op, wat gelukkig niet het geval is en als het voorkomt wordt het gedetecteerd en wordt het corrupte gedeelte op keus verstuurd. Bestanden worden dus zonder fouten verstuurd, heeeeel soms kan er toch een foutje tussendoor komen, dit resulteert dan in het geval van beeld in rare artefacts die duidelijk zichtbaar zijn en bij geluid in zeer onprettige herrie. En dus niet wat jij denkt te ervaren.
Ik heb nooit beweerd dat wanneer er verschillen zijn, dit betekent dat dit corrupte bestanden kan opleveren. Er zit meer verschil in dan alleen ja of nee. Dat is wat ik al een tijdje vertel. De bestanden blijven intact in zoverre dat er geen storingen ontstaan.

Wel is het zo dat alles een kleine invloed heeft. Zelfs als een computer het niet kan meten, kan je het wel zien of horen. Dit komt doordat je hersenen veel ingewikkelder zijn dan een computer. Computers zijn extreem inferieur aan de hersenen. Alleen het uitrekenen van een sommetje gaat beter met een computer.

Die computer kan dus niet laten zien wat jouw hersenen allemaal opmerken.

Nog zo'n voorbeeld is je telefoon. Bij alle telefoons die ik heb gehad, wordt de beeld- en geluidskwaliteit slechter wanneer een sim of geheugenkaart in de telefoon zit. Er zit bijvoorbeeld minder rust in muziek als je die beluistert met zo'n kaart in de telefoon. Dit betekent niet dat het bestand corrupt raakt of dat je storingen hoort. Misschien heeft dit te maken met de invloed die de kaartjes hebben op de batterij. Misschien is het wat anders. Geen idee of dit ooit is onderzocht of dat dit zelfs maar meetbaar is.

Het zit allemaal ingewikkelder in elkaar dan een computer je tot nu toe kan vertellen.

Alsnog hebben deze discussies geen zin, want het verklaren van dit soort dingen is wat tot nu toe onmogelijk is. Ik lees hier dan ook niet over op internet, ik weet alleen wat ik zelf door de jaren heen heb opgemerkt/vergeleken.

• PCan
  • Nu online
Een film van 60GB, duur 1,5 uur is gemiddeld 89 Mbps. Je configuratie moet dat kunnen verwerken.
Indien er intensieve scènes zijn waarin heel veel actie en effecten zitten, zullen daar pieken tussen zitten.
Stel het dubbele 180Mbps. Als er alleen problemen optreden tijdens het afspelen van die scènes, dan zit het probleem in de verwerkingssnelheid van je systeem.

Dus in geval van een PC, niet alleen je processor, maar ook je geheugen en overige systeembelastingen.
Een laptop is vaak samengesteld uit compromissen. Er zitten meestal onderdelen in die niet kunnen tippen aan een goede NAS of PC met aparte monitor.

In het geval van een NAS, denk ik dat kwaliteit van de onderdelen en het opslagmedium een rol speelt. Deze heeft geen last van overige systeembelastingen.

De Shield is het snelste en beste streamingsapparaat dat ik ken. Dus daar ligt het zeker niet aan.

Netwerkkabels: Gebruik minimaal Cat6e S/FTP kabel voor alle verbindingen. Apparatuur die 100Mbit/s is, zoals je TV of AVR, is geen probleem. Ik zet deze op de laatste poorten van mijn switch, maar dat maakt op zich niet uit. Kijk naar het ledje bij je netwerk aansluiting. Bij normale apparatuur is die Oranje bij Gbit en Groen bij Mbit aansluitingen. Maar bij Netgear bijvoorbeeld is dat precies andersom. Lees je handleiding.

Ook een digitaal signaal door een koperen kabel bestaat uit elektrische pulsjes, weliswaar ultra kort. Dus ook digitale signalen kunnen last hebben van interferentie. Zorg voor goede afscherming. Hou bijvoorbeeld een Dect telefoon uit de buurt. Heb je een USB stick (zie aanbeveling Nvidia), dan heb je daar allemaal geen last van. Die hebben echter te weinig permanente opslagcapaciteit.

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

PCan schreef op zondag 8 december 2019 @ 10:42:
Een film van 60GB, duur 1,5 uur is gemiddeld 89 Mbps. Je configuratie moet dat kunnen verwerken.
Indien er intensieve scènes zijn waarin heel veel actie en effecten zitten, zullen daar pieken tussen zitten.
Stel het dubbele 180Mbps. Als er alleen problemen optreden tijdens het afspelen van die scènes, dan zit het probleem in de verwerkingssnelheid van je systeem.

Dus in geval van een PC, niet alleen je processor, maar ook je geheugen en overige systeembelastingen.
Een laptop is vaak samengesteld uit compromissen. Er zitten meestal onderdelen in die niet kunnen tippen aan een goede NAS of PC met aparte monitor.

In het geval van een NAS, denk ik dat kwaliteit van de onderdelen en het opslagmedium een rol speelt. Deze heeft geen last van overige systeembelastingen.

De Shield is het snelste en beste streamingsapparaat dat ik ken. Dus daar ligt het zeker niet aan.

Netwerkkabels: Gebruik minimaal Cat6e S/FTP kabel voor alle verbindingen. Apparatuur die 100Mbit/s is, zoals je TV of AVR, is geen probleem. Ik zet deze op de laatste poorten van mijn switch, maar dat maakt op zich niet uit. Kijk naar het ledje bij je netwerk aansluiting. Bij normale apparatuur is die Oranje bij Gbit en Groen bij Mbit aansluitingen. Maar bij Netgear bijvoorbeeld is dat precies andersom. Lees je handleiding.

Ook een digitaal signaal door een koperen kabel bestaat uit elektrische pulsjes, weliswaar ultra kort. Dus ook digitale signalen kunnen last hebben van interferentie. Zorg voor goede afscherming. Hou bijvoorbeeld een Dect telefoon uit de buurt. Heb je een USB stick (zie aanbeveling Nvidia), dan heb je daar allemaal geen last van. Die hebben echter te weinig permanente opslagcapaciteit.
JSTPS schreef op zondag 8 december 2019 @ 10:36:
[...]

Ik heb nooit beweerd dat wanneer er verschillen zijn, dit betekent dat dit corrupte bestanden kan opleveren. Er zit meer verschil in dan alleen ja of nee. Dat is wat ik al een tijdje vertel. De bestanden blijven intact in zoverre dat er geen storingen ontstaan.

Wel is het zo dat alles een kleine invloed heeft. Zelfs als een computer het niet kan meten, kan je het wel zien of horen. Dit komt doordat je hersenen veel ingewikkelder zijn dan een computer. Computers zijn extreem inferieur aan de hersenen. Alleen het uitrekenen van een sommetje gaat beter met een computer.

Die computer kan dus niet laten zien wat jouw hersenen allemaal opmerken.

Nog zo'n voorbeeld is je telefoon. Bij alle telefoons die ik heb gehad, wordt de beeld- en geluidskwaliteit slechter wanneer een sim of geheugenkaart in de telefoon zit. Er zit bijvoorbeeld minder rust in muziek als je die beluistert met zo'n kaart in de telefoon. Dit betekent niet dat het bestand corrupt raakt of dat je storingen hoort. Misschien heeft dit te maken met de invloed die de kaartjes hebben op de batterij. Misschien is het wat anders. Geen idee of dit ooit is onderzocht of dat dit zelfs maar meetbaar is.

Het zit allemaal ingewikkelder in elkaar dan een computer je tot nu toe kan vertellen.

Alsnog hebben deze discussies geen zin, want het verklaren van dit soort dingen is wat tot nu toe onmogelijk is. Ik lees hier dan ook niet over op internet, ik weet alleen wat ik zelf door de jaren heen heb opgemerkt/vergeleken.
Voor dergelijke kleine afwijkingen is dus error correctie welke het bestand weer 100% exact maakt. Als er in digitale bestanden dingen fout gaan is het niet zoals met analoog dat er een minimaal en in veel gevallen zelfs onzichtbare verschillen zijn.
Blijkbaar weten de meeste mensen niet hoe data verzonden wordt over netwerken. Als er ook maar één 0 of 1 afwijkt, dan wordt het frame opnieuw gevraagd en verzonden zodat het echt 100% exact is. Als dit te vaak gebeurt, dan kan je video stream gaan haperen omdat de data niet snel genoeg binnen komt om de volgende frame op te bouwen, maar dat is het
Enige waar verschillen op kunnen treden is dus de DAC en die zit niet in de Shield. Als er digitale verwerking over het originele bestand zit, kan dit ook verschil veroorzaken, maar standaard staat dit allemaal uit.

Als je zegt, de ene TV met een andere DAC en hetzelfde paneel als de andere TV heeft betere kwaliteit, dan zou dit technisch kunnen, maar bestanden over het netwerk kopiëren/streamen kan niet verschillen met een USB stick of harde schijf. Als je dit wel gelooft, dan snap je de techniek niet of geloof je in sprookjes. Het laatste kan als een vervelende opmerking overkomen, dit is niet mijn intentie, maar een feit als je de techniek hier achter echt zou snappen.

Pagina: 1 ... 58 ... 61 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True