Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:50
Koldur schreef op zondag 8 december 2019 @ 10:55:
[...]

[...]

Voor dergelijke kleine afwijkingen is dus error correctie welke het bestand weer 100% exact maakt. Als er in digitale bestanden dingen fout gaan is het niet zoals met analoog dat er een minimaal en in veel gevallen zelfs onzichtbare verschillen zijn.
Blijkbaar weten de meeste mensen niet hoe data verzonden wordt over netwerken. Als er ook maar één 0 of 1 afwijkt, dan wordt het frame opnieuw gevraagd en verzonden zodat het echt 100% exact is. Als dit te vaak gebeurt, dan kan je video stream gaan haperen omdat de data niet snel genoeg binnen komt om de volgende frame op te bouwen, maar dat is het
Enige waar verschillen op kunnen treden is dus de DAC en die zit niet in de Shield. Als er digitale verwerking over het originele bestand zit, kan dit ook verschil veroorzaken, maar standaard staat dit allemaal uit.

Als je zegt, de ene TV met een andere DAC en hetzelfde paneel als de andere TV heeft betere kwaliteit, dan zou dit technisch kunnen, maar bestanden over het netwerk kopiëren/streamen kan niet verschillen met een USB stick of harde schijf. Als je dit wel gelooft, dan snap je de techniek niet of geloof je in sprookjes. Het laatste kan als een vervelende opmerking overkomen, dit is niet mijn intentie, maar een feit als je de techniek hier achter echt zou snappen.
Je snapt inderdaad wat tot nu toe metbaar is. Dat is logisch, mensen kijken vaak niet verder dan hun neus lang is en vertrouwen op wat anderen zeggen hoe iets in elkaar zit.

Met de afwijking in de 1tjes en nulletjes waar je het over hebt die wordt gecorrigeerd, tuurlijk. Dat doet een computer, die zorgt ervoor dat het bestand goed overkomt. Dat betekent niet dat dit het hele verhaal is.

Het zou ook nog kunnen zijn dat de manier waarop digitale informatie wordt gebruikt, invloed heeft op analoge onderdelen van de tv etc. Misschien dat het daar misgaat. Het wordt uiteindelijk altijd weer analoog namelijk.

Misschien als een nieuwe Einstein opstaat kan die ons hier meer over vertellen. Tot die tijd zijn we niet in staat te verklaren waar dit soort verschillen door komen. Daarom probeer ik het ook niet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCan
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-09 10:29
Ook databusjes kunnen in een file terecht komen. :-). Er zit dus weldegelijk verschil in of je vanaf een PC of laptop streamt, waarop ook nog talloze andere processen actief zijn, of vanaf een NAS of Stick.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 16:34
En de aarde is plat.

Jullie begrijpen niet genoeg van de techniek achter error correctie. Als dit zo zou zijn, dan betekent het ook dat wanneer je een ISO van bijvoorbeeld Windows of sterker, een firmware update van de Shield zou downloaden over het internet, er ergens een nulletje of een eentje anders zou kunnen zijn. Wanneer dat zo zou zijn, heb je een corrupt bestand en zou je hele Shield niet meer werken.

Van mij mogen jullie geloven wat jullie willen, maar voor andere mensen, er is geen verschil in dataoverdracht tussen een NAS, USB stick, externe Harde Schijf, bedraad, draadloos of welke vorm dan ook in kwaliteitsverschil.
Ja, in heel zeldzame gevallen staat er een nulletje of een eentje fout, dit is direct te zien of te horen met het afspelen. Wat wel kan door verschillende manieren van dataoverdracht, is buffering door te lage doorvoersnelheid.

Bij een firmware update wordt de hash over het gedownloade bestand gelegd om er zeker van te zijn dat het bestand niet corrupt is. Zou niet niet zo zijn en een corrupte image geflashed worden, dan zou je met een onbruikbare Shield zitten.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdevri
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb net de Nvidia Shield TV Pro ontvangen. Alleen als ik 'm aansluit via mijn Pioneer VSX-520 receiver krijg ik geen beeld. Rechtstreeks via een HDMI poort in de TV werkt prima.

De receiver is redelijk oud. Kan het zijn dat deze niet ondersteund wordt door de Shield? Of heb ik een instelling niet goed staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Netsplit
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-09 19:30
Het is toch wel een nadeel dat wanneer je cast in een thuis netwerk dat iedereen die ook verbonden is met het thuis network zoals telefoons controle krijgen over de media dat gecast wordt, zodoende kunnen mensen je cast pauzeren of iets anders casten terwijl je zelf al aan het casten bent.

De Chromecast heeft de optie "Laat andere de cast besturen" optie, deze optie heeft de Nvidia Shield echter niet. Ik denk dat het een optie is dat niet ondersteunt wordt door de "built-in chromecast" wat ik wel jammer vindt, want hoe vervelend is het dat je iets aan het kijken bent en iemand in het huis je cast steeds op pauze zet of weg doet.

Ik hoop echt dat Google overweegt om ons ook deze functie te geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Netsplit schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:55:
Het is toch wel een nadeel dat wanneer je cast in een thuis netwerk dat iedereen die ook verbonden is met het thuis network zoals telefoons controle krijgen over de media dat gecast wordt, zodoende kunnen mensen je cast pauzeren of iets anders casten terwijl je zelf al aan het casten bent.

De Chromecast heeft de optie "Laat andere de cast besturen" optie, deze optie heeft de Nvidia Shield echter niet. Ik denk dat het een optie is dat niet ondersteunt wordt door de "built-in chromecast" wat ik wel jammer vindt, want hoe vervelend is het dat je iets aan het kijken bent en iemand in het huis je cast steeds op pauze zet of weg doet.

Ik hoop echt dat Google overweegt om ons ook deze functie te geven..
Je kunt je huisgenoten toch gewoon vragen dat niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrobinson41
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-02 21:20
Mdevri schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:05:
Ik heb net de Nvidia Shield TV Pro ontvangen. Alleen als ik 'm aansluit via mijn Pioneer VSX-520 receiver krijg ik geen beeld. Rechtstreeks via een HDMI poort in de TV werkt prima.

De receiver is redelijk oud. Kan het zijn dat deze niet ondersteund wordt door de Shield? Of heb ik een instelling niet goed staan?
Had ik ook met mn nieuwe 2019 shield tv (niet de pro). Probeer de netsnoer aansluiting eens los te halen en heraansluiten. Of alles van de stroom halen (met name receiver en shield ) en herproberen. Bij mij kreeg ik, ook via hdmi op receiver (ook n pioneer trouwens), eerst geen beeld en na heraansluit van de netsnoer aan shield zijde wel beeld.

Grts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdevri
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-02-2024
rrobinson41 schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:13:
[...]

Had ik ook met mn nieuwe 2019 shield tv (niet de pro). Probeer de netsnoer aansluiting eens los te halen en heraansluiten. Of alles van de stroom halen (met name receiver en shield ) en herproberen. Bij mij kreeg ik, ook via hdmi op receiver (ook n pioneer trouwens), eerst geen beeld en na heraansluit van de netsnoer aan shield zijde wel beeld.

Grts.
Heb dit geprobeerd. Nvidia logo komt in beeld. Daarna wordt het zwart en geeft de tv aan dat er geen signaal wordt doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsplit
42erik schreef op zondag 8 december 2019 @ 13:45:
[...]

Je kunt je huisgenoten toch gewoon vragen dat niet te doen?
Als dat zo was dan had ik hier niet zitten posten erover, het zijn vooral de wat minder oudere kindjes hier die het zo leuk vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PCan schreef op zondag 8 december 2019 @ 10:42:
Netwerkkabels: Gebruik minimaal Cat6e S/FTP kabel voor alle verbindingen.
Ja joh! Trek gelijk overal glasvezel heen als je toch bezig bent! :F :X |:(
Netsplit schreef op zondag 8 december 2019 @ 12:55:

Ik hoop echt dat Google overweegt om ons ook deze functie te geven...
Mja, wat dat betreft is het juist misschien maar beter dat je de Shield TV hebt gekocht en niet een losse Chromecast!

Stel iemand heeft iets laten Casten naar de TV en gaat weg zonder dat eerst uit te zetten :
- Voordat je de telefoon erbij pakt en de juiste app om dat af te zetten ben je best wel wat tijd kwijt!
Maar daarom is het wel handig dat iedereen de controle over dat ding heeft...
- Bij een Shield TV of een random Smart TV pak je gewoon de afstandsbediening en zet je met één druk op de knop die troep uit! :Y)

Ik zou zeggen doe mij maar lekker de laatste situatie! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:44
Hebben jullie ook het probleem dat apps als videoland en npo vreemd doen? Als je een video op pauze zet, en je komt een poosje later terug kun je hem niet meer hervatten.. en ook dat ik vaak de apps handmatig miet sluiten. (Taakbeheer) na een poos inactiviteit. Iemand die dit ook herkent deze klachten? Klacht 1 is dacht ik ook soms op mijn mi box s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrobinson41
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-02 21:20
Mdevri schreef op zondag 8 december 2019 @ 14:44:
[...]

Heb dit geprobeerd. Nvidia logo komt in beeld. Daarna wordt het zwart en geeft de tv aan dat er geen signaal wordt doorgegeven.
Ook dit heb ik wel eens : hdmi-CEC probleem , is het zo dat er dan naar een andere input source wordt geschakeld die niet uitzendt? bij mij, ook bij mn vorige yamaha receiver en nu bij mn pioneer, stel ik de input op de shield en dan zie ik het boot scherm maar na een korte tijd schakelt de hdmi-cec automatisch naar input/source van 'tv' zonder dat die tv op juiste hdmi staat voor tv, dus zie je melding geen input/geen signaal op t tvscherm. dan moet ik hem steeds zelf op de receiver terug schakelen naar de hdmi input source van de shield-tv. ik heb dit ook met een andere mediaplayer, precies gelijk probleem. HEEEEEL irritant maar ik heb er geen oplossing voor, behalve dus zelf na de schakel zelf de juiste hdmi input kiezen op afst bed. van de receiver,, die bij de shield hoort.
Ook vind ik dat de Pioneer avr langzamer terugschakelt naar beeld van de shield of andere mediaplayer , nadat je de hdmi input verandert, dan bv de yamaha avr die ik eerst in huis had....

ik heb een pioneer vsx-lx303 uit 2018, gekocht voorjaar 2019. nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Netflix speelt slecht af, de receiver is het soms helemaal kwijt waardoor geluid en beeld om de paar seconden blijft hangen.
YouTube speelt wel goed af.
Kan ik hier iets aan doen?
Ik heb 24p en 60p al geprobeerd als instelling.

[ Voor 85% gewijzigd door C00P op 09-12-2019 15:50 ]

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:11
Netsplit schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:02:
[...]

Als dat zo was dan had ik hier niet zitten posten erover, het zijn vooral de wat minder oudere kindjes hier die het zo leuk vinden..
Dreigen met wifi wachtwoord veranderen :)
Heb je router toevallig geen gast optie? zet kleintjes op dat netwerk

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 23:21
C00P schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:35:
Netflix speelt slecht af, de receiver is het soms helemaal kwijt waardoor geluid en beeld om de paar seconden blijft hangen.
YouTube speelt wel goed af.
Kan ik hier iets aan doen?
Ik heb 24p en 60p al geprobeerd als instelling.
Wellicht een andere HDMI kabel proberen ? Geluid eens op stereo zetten, kijken wat er dan gebeurd ? App verwijderen, opnieuw installeren ?

Bij dezelfde content, of puur willekeurig ?

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 16:28
Zijn er ook tweakers die een alternatieve launcher gebruiken op de Shield TV? De standaard launcher doet zijn werk, maar is nou niet echt bepaald een plaatje om naar te kijken met de zwarte achtergrond met alleen een lijst favoriete apps (alle kanalen heb ik uitgeschakeld staan).

Ik zie her en der wel wat alternatieve launchers in de store staan (al dan niet betaald), en ben daarom benieuwd hoe jullie tegen de standaard launcher aankijken en welk alternatief je eventueel gebruikt.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Voor de ziggo abbonees: https://community.ziggo.n...go-go-op-android-tv-49457

Je kan je weer opgeven voor de android tv beta

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mucuracat

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
ginod schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 01:14:
[...]

Wellicht een andere HDMI kabel proberen ? Geluid eens op stereo zetten, kijken wat er dan gebeurd ? App verwijderen, opnieuw installeren ?

Bij dezelfde content, of puur willekeurig ?
Een andere hdmi kabel bood de oplossing, waarvoor dank 👍

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:53

westergas

rikkie_pc

Doet de 2019 Shield wel switchen van rec.709 naar rec.2020?
Zit er over te denken om mijn 2017 te vervangen (ook ivm DV ondersteuning) maar als colorspace switch nog steeds niet werkt ga ik ergens anders kijken.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• Qinshi
  • Laatst online: 07-09 10:24
Ik vraag mij eigenlijk af waar jullie de Nvidia Shield TV Pro aankopen?
Want in de meest gekende webshops: coolblue/bol.com/amazon.de zijn die uitverkocht en nog altijd niet in stock. Toch melden hier sommige hun Nvidia toegestuurd gekregen hebben.

Ik heb ook sterke intresse in de nieuwe Nvidia Shield TV pro, maar kan deze nergens 'in stock' vinden.

• satty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-08 10:18
Qinshi schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:21:
Want in de meest gekende webshops: coolblue/bol.com/amazon.de zijn die uitverkocht en nog altijd niet in stock. Toch melden hier sommige hun Nvidia toegestuurd gekregen hebben.

Ik heb ook sterke intresse in de nieuwe Nvidia Shield TV pro, maar kan deze nergens 'in stock' vinden.
Bij COOLBLUE gekocht, hadden een ochtendje in stock, was na paar uur weer snel uit verkocht. In de ochtend goed in de gaten houden.
Op dit moment bij mediamarkt Amsterdam, Eindoven en Groningen beperkt in voorraad, maar niet online te verkrijgen.
https://www.mediamarkt.nl...hield-tv-pro-1644312.html

[ Voor 5% gewijzigd door satty op 12-12-2019 10:09 ]

• satty
westergas schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:41:
Doet de 2019 Shield wel switchen van rec.709 naar rec.2020?
Zit er over te denken om mijn 2017 te vervangen (ook ivm DV ondersteuning) maar als colorspace switch nog steeds niet werkt ga ik ergens anders kijken.
Bij mij staat deze op default 3840*2160 59.940 Hz YUV 42010 bit Rec. 2020 HDR10 Ready.

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:53

westergas

rikkie_pc

satty schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:18:
[...]

Bij mij staat deze op default 3840*2160 59.940 Hz YUV 42010 bit Rec. 2020 HDR10 Ready.
Op de 2019 versie? En switcht ie wel zelf terug naar rec.709 als je SDR media aan zet?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

• satty
westergas schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:32:
[...]

Op de 2019 versie? En switcht ie wel zelf terug naar rec.709 als je SDR media aan zet?
Er is een automatische optie om tussen die twee te laten switchen, iets met best performance, ja een 2019 pro versie.

• heplam
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 10:37

Vanochtend was die weer beperkt op voorraad bij coolblue echter nu alweer alles weg.
Ik was gelukkig net op tijd

Maar hier zijn ze ook te krijgen

https://www.nvidia.com/nl-nl/shield/buy/

[ Voor 6% gewijzigd door heplam op 12-12-2019 10:58 ]

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:19
heplam schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:46:
[...]

Vanochtend was die weer beperkt op voorraad bij coolblue echter nu alweer alles weg.

staat nog steeds "morgen in huis"

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:07

Kiwi

Gadgetfreak

Ik zou het niet aanraden om bij Nvidia zelf te bestellen. Het is gewoon een pre-order tot er nieuwe voorraad komt (ze hebben geen voorraadstatus blijkbaar) en de klantenservice is vrijwel onmogelijk te bereiken... Ben nu al een maand bezig om m'n order te cancelen/retourneren.

[ Voor 13% gewijzigd door Kiwi op 12-12-2019 12:19 ]

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:24
Nog steeds op voorraad bij coolblue, net 1 kunnen bestellen.

Gebruik nu een raspberry PI, maar die werkt toch niet optimaal.

Ik ben heel benieuwd hoeveel beter dit gaat zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door thriller op 12-12-2019 12:40 ]

• iWishmaster
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-06 19:50
Zojuist ook eentje bij CoolBlue besteld, was nog op voorraad. Eindelijk, zit al een paar maandjes te wachten, dus de verwachtingen zijn hoog inmiddels :).

• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-08 15:57

had notification van coolblue aangezet dat ik melding kreeg bij een voorraad. Heb vanmiddag meteen besteld toen ik berichtje kreeg... ik zie nu dat ze weer zijn uitverkocht...

WP: ME SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + 200l Boilervat | Vloerverwarming (44 m2) + Jaga Strada (73 m2) + Tempo (54 m2) | PV: 2650 Wp | Huis 1932 | 2-1 kap | Zuid-Limburg | Lees veel, snap niet alles 😊

• Netsplit
Kiwi schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:18:
Ik zou het niet aanraden om bij Nvidia zelf te bestellen. Het is gewoon een pre-order tot er nieuwe voorraad komt (ze hebben geen voorraadstatus blijkbaar) en de klantenservice is vrijwel onmogelijk te bereiken... Ben nu al een maand bezig om m'n order te cancelen/retourneren.
Heb je de Live chat al gebruikt? Ik heb met succes mijn 'pre-order' kunnen cancelen zodat ik de Nivida shield bij Coolblue kon kopen. De persoon die mij geholpen had heeft samen met mij naar de Nvidia web-shop in UK gebeld en zodoende heb ik mijn order kunnen cancelen.

Ook mijn 2e ervaring met de chat was erg positief, gelijk geholpen en goede service. (Netflix deed het niet, update notificatie kwam pas na 5x herstarten lol)

https://nvidia.custhelp.com/app/chat/chat_launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat houdt je tegen om gewoon ergens te bestellen en te wachten totdat die wordt geleverd :?

Lijkt me nuttiger dan constant wachten en stressen totdat die ergens op voorraad is en toch weer die kans uiteindelijk mislopen...
thriller schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:32:
Nog steeds op voorraad bij coolblue, net 1 kunnen bestellen.

Gebruik nu een raspberry PI, maar die werkt toch niet optimaal.

Ik ben heel benieuwd hoeveel beter dit gaat zijn.
Dat kan ik je wel nu al vertellen : 200% beter! :*)

De Pi is leuk voor allerlei dingen, maar ik zou er nooit een HTPC van maken, want daar zijn gewoon betere apparaten voor tekoop, zoals de Vero 4K+ of de Shield TV en natuurlijk de DIY HTPC :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Iemand de Pro al eens bij bol.com in het wild gezien? Ik heb nl. een cadeaubon van Bol voor 160 euro, en die wil ik graag hieraan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houwimmie
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-07 11:57
nero355 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 00:34:

Wat houdt je tegen om gewoon ergens te bestellen en te wachten totdat die wordt geleverd :?

Lijkt me nuttiger dan constant wachten en stressen totdat die ergens op voorraad is en toch weer die kans uiteindelijk mislopen...
Bij Coolblue specifiek lukt het volgens mij niet om de Shield te bestellen als deze op dat ogenblik niet op voorraad is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
autje schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:56:
Iemand de Pro al eens bij bol.com in het wild gezien? Ik heb nl. een cadeaubon van Bol voor 160 euro, en die wil ik graag hieraan besteden.
HAHA.. zelfde probleem..
Bij bol nog niet te koop. Had gevraagd, reactie was; Houd de site in de gaten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qinshi
  • Laatst online: 07-09 10:24
heplam schreef op donderdag 12 december 2019 @ 10:46:
[...]

Ja , bizar.
Op coolblue.be is deze nooit echt op voorraad geweest.
Is al sinds release dat ik 'houd me op de hoogte' via mail & sms. Nooit een melding gehad. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houwimmie
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-07 11:57
Qinshi schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:10:
[...]

Ja , bizar.
Op coolblue.be is deze nooit echt op voorraad geweest.
Is al sinds release dat ik 'houd me op de hoogte' via mail & sms. Nooit een melding gehad. :'(
vreemd, want ik kreeg een 2-tal weken wel bericht, heb 'm toen meteen gekocht.
Blijven volhouden dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
houwimmie schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:47:
Bij Coolblue specifiek lukt het volgens mij niet om de Shield te bestellen als deze op dat ogenblik niet op voorraad is.
Daarom zeg ik ook "ergens" dus kijk bijvoorbeeld ook eens bij Amazon.de of Informatique of zo : Twee willekeurige winkels waarvan ik weet dat je gewoon kan bestellen en dan op het produkt kan wachten zonder enig probleem! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:44
Even een vraagje over het updaten van de apps op de Shield pro 2019.
Gaat dat automatisch of moet ik zelf ergens een handeling verrichten?

Heb hem nu een paar weken in huis - werkt uitstekend overigens - maar heb nog niet gezien dat er apps ge-update werden.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:43
Vortigen schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:29:

Heb hem nu een paar weken in huis - werkt uitstekend overigens - maar heb nog niet gezien dat er apps ge-update werden.
Dat gaat volledig automatisch. Gewoon via de Play Store, alleen heb je geen notificatie van "Deze apps zijn geupdate" zoals je dat wel op mobiel hebt. Maar het gebeurd dus wel gewoon op de achtergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 13:06
sinterklaas1975 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:36:
[...]

had notification van coolblue aangezet dat ik melding kreeg bij een voorraad. Heb vanmiddag meteen besteld toen ik berichtje kreeg... ik zie nu dat ze weer zijn uitverkocht...
Kennelijk heb ik geluk gehad. Vanaf woensdag zocht ik een shield. Donderdag kreeg ik mail van Coolblue dat hij op voorraad is en vrijdag lag hij al in huis. Leuk ding, want heb hem met name gekocht voor Kodi. Net even HEVC HDR10 film afgespeeld zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vortigen schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 22:29:

Open de Google Play Store en neus daar effe rond! :)

Sinds kort lijkt er zelfs een totaal nieuwe GUI voor uitgebracht te zijn en de optie om Automatisch of Handmatig de boel te updaten is gelukkig gewoon nog steeds aanwezig.

Ik heb alles op Handmatig staan op zowel de Shield TV als mijn andere Android apparaten, want weleens een brakke update die wordt uitgebracht voor een app en zo... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Bij de Mediamarkt zijn ze nu op steeds meer plaatsen beschikbaar, doe er je voordeel mee :) Anyway, ik merk wel een klein probleempje.

De Nvidia Shield & mijn KPN Settopbox (volgens mij Arcadyan) zitten beiden aangesloten op een Pioneer receiver via HDMI. Beide werken probleemloos, maar... ik merk wel echt verschil in beeld tussen die 2. Als ik de Shield goed instel, dan is het beeld van de KPN Box beetje erg donker, en zet ik daar het beeld goed (Film mode, alles extra techniek uit), dan is het beeld juist erg licht, en grijs voor de Shield.

Beide apparaten hebben geen opties zelf om het beeld meer of minder helderder te krijgen, dus vrees dat eentje direct op TV moet aansluiten, maar ja, dan moet ik weer gaan werken met een extra audio kabel naar settopbox en Pioneer. Zucht :'( 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ginod schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 19:05:
De Nvidia Shield & mijn KPN Settopbox (volgens mij Arcadyan) zitten beiden aangesloten op een Pioneer receiver via HDMI. Beide werken probleemloos, maar... ik merk wel echt verschil in beeld tussen die 2. Als ik de Shield goed instel, dan is het beeld van de KPN Box beetje erg donker, en zet ik daar het beeld goed (Film mode, alles extra techniek uit), dan is het beeld juist erg licht, en grijs voor de Shield.

Beide apparaten hebben geen opties zelf om het beeld meer of minder helderder te krijgen, dus vrees dat eentje direct op TV moet aansluiten, maar ja, dan moet ik weer gaan werken met een extra audio kabel naar settopbox en Pioneer. Zucht :'( 8)7
Het heet Limited RGB (16-254) of Full RGB (0-255) en kan je gewoon op de TV en de Shield TV regelen en zelfs op sommige Versterkers per Input! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ginod
nero355 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 23:09:
[...]

Het heet Limited RGB (16-254) of Full RGB (0-255) en kan je gewoon op de TV en de Shield TV regelen en zelfs op sommige Versterkers per Input! ;)
Thanks !

Dan zal ik eens kijken bij mijn versterker of Shield, want op mijn TV zelf is het niet echt handig, omdat de versterker alles doorstuurt naar dezelfde HDMI output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:07

Kiwi

Gadgetfreak

Netsplit schreef op donderdag 12 december 2019 @ 21:04:
[...]

Heb je de Live chat al gebruikt? Ik heb met succes mijn 'pre-order' kunnen cancelen zodat ik de Nivida shield bij Coolblue kon kopen. De persoon die mij geholpen had heeft samen met mij naar de Nvidia web-shop in UK gebeld en zodoende heb ik mijn order kunnen cancelen.

Ook mijn 2e ervaring met de chat was erg positief, gelijk geholpen en goede service. (Netflix deed het niet, update notificatie kwam pas na 5x herstarten lol)

https://nvidia.custhelp.com/app/chat/chat_launch
Live chat gebruikt, die zeiden dat ik een nummer in de UK moest bellen. Daar wordt je verbonden met hopeloze klantenservice, en ondanks aandringen krijg ik geen enkele bevestiging (of andere informatie) dat mijn retour is ingevoerd: "Je krijgt binnen 5 werkdagen bericht". Vervolgens een week later nog steeds niets.

Dan maar op V&A :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Zins ik een apple tv 4k heb merk ik dat ik de shield tv 2017 steeds minder gebruik heeft ook te maken dat de apple tv dolby vision en dolby atmos ondersteun en de shield tv 2017 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
syberjunky schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:33:
Zins ik een apple tv 4k heb merk ik dat ik de shield tv 2017 steeds minder gebruik heeft ook te maken dat de apple tv dolby vision en dolby atmos ondersteun en de shield tv 2017 niet.
Tja, elk kastje heeft zo zijn voor en nadelen...

Maar waarschijnlijk heb je het over een bepaalde app, want ik geloof dat Dolby Atmos gewoon naar een Versterker gestuurd kan worden als je wat met Kodi afspeelt bijvoorbeeld :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:02
nero355 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:37:
[...]

ik geloof dat Dolby Atmos gewoon naar een Versterker gestuurd kan worden als je wat met Kodi afspeelt bijvoorbeeld :?
Yup uiteraard is dit het geval.

• syberjunky
Bij de apple tv gaat dolby atmos al meteen via netflix geen kodi bij nodig.en de apple tv ondersteund al uit de box dolby vision en de shield 2017 niet en verwacht ook niet dat nvidia ooit ondersteuning gaat toevoegen nu de shield tv 2019 uit is.had iets in een forum gelezen dat het met de cpu van de shield 2017 te maken heeft volgens nvidia.

• syberjunky
nero355 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:37:
[...]

Tja, elk kastje heeft zo zijn voor en nadelen...

Maar waarschijnlijk heb je het over een bepaalde app, want ik geloof dat Dolby Atmos gewoon naar een Versterker gestuurd kan worden als je wat met Kodi afspeelt bijvoorbeeld :?
Ik gebruik geen kodi download geen films meer via internet gebruik netflix en amazon prime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:43
syberjunky schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:05:
Bij de apple tv gaat dolby atmos al meteen via netflix geen kodi bij nodig.en de apple tv ondersteund al uit de box dolby vision en de shield 2017 niet en verwacht ook niet dat nvidia ooit ondersteuning gaat toevoegen nu de shield tv 2019 uit is.had iets in een forum gelezen dat het met de cpu van de shield 2017 te maken heeft volgens nvidia.
Wat hier is langs gekomen m.b.t. Atmos is een super wazig verhaal maar zou me niks verbazen als dat zo is. Netflix eist Atmos decoding support om Atmos aan te bieden. De SHIELD 2017 kan dat echter niet. Maar die kan wel Atmos via passthrough doorgeven. Netflix gaat daarmee echter weer niet akkoord om Atmos aan te bieden dus krijg je het niet. De SHIELD 2019 zal Atmos decoding dan wel ondersteunen en daarom heeft die wel Netflix met Atmos.
En Dolby Vision lijkt mij een licentie dingetje. Dolby Vision moet je uiteraard bij Dolby een licentie voor afnemen en dat zal NVidia niet gedaan hebben voor de oudere SHIELDs. Echter zie je wel dat DV steeds populairder wordt (in 2017 was je blij als je HDR10 had op een nieuwe TV nu heb je HDR10+ en DV op veel meer TVs), daarom zal NVidia vermoed ik nu wel DV hebben afgenomen.

• Hanst1983
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik heb een vraagje over de AI upcsaling, is dit werkelijk de moeite?

Mijn situatie is dat ik de shield ofwel aan de tv hang ofwel aan de Denon 1612 reciever.

1. De TV kan dan 4K weergeven met Ai upscaling. Maar maximaal Dolby Dygital en geen DTS richting reciever.
2. De denon kan dan wel maximaal Dolby digital TrueHD + DTS HD maar geen 4K/AI upscaling...

Het is dus kiezen tussen beeld of geluid zonder verdere upgrade...

graag gebruikerservaringen, youtube filmpjes zijn niet zo geloofwaardig en vooral zo gekozen als goede marketing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Hanst1983 : Waarom zou je daar überhaupt zoveel over nadenken :?

Sluit gewoon de Shield aan op je Versterker en daarna weer op je TV en that's it! :Y)

Ik heb soms echt het idee dat mensen zich teveel door alle "AI" marketingcrap laten leiden... :/

• monesj
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-04 20:31
Zou stadia nu ook beschikbaar komen op de Shield?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syberjunky
monesj schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:36:
Zou stadia nu ook beschikbaar komen op de Shield?
Alles wat ik lees en zie op youtube over stadia zou ik als ik jou was daar maar met een grooten boog om heen gaan de eerste paar jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ginod
Als je nog geen controller hebt om te gamen, welke nieuwe controller werkt dan perfect op de Shield. Alleen de eigen, of toch ook aantal anderen ? Want ik lees verschillende verhalen over bijvoorbeeld een
Microsoft Xbox One draadloze controller (V2) + kabel. Met kabel zou het niet werken, en alleen met bluetooth etc... Dat lijstje van controllers op Nvidia forum, heeft veel oude controllers erop staan, maar niet zoveel nieuwe.

Edit: dit lijstje is dat dus: https://www.nvidia.com/en...dapters-and-gamepads-for/

[ Voor 14% gewijzigd door ginod op 20-12-2019 18:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ginod schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 18:07:
Als je nog geen controller hebt om te gamen, welke nieuwe controller werkt dan perfect op de Shield. Alleen de eigen, of toch ook aantal anderen ? Want ik lees verschillende verhalen over bijvoorbeeld een
Microsoft Xbox One draadloze controller (V2) + kabel. Met kabel zou het niet werken, en alleen met bluetooth etc... Dat lijstje van controllers op Nvidia forum, heeft veel oude controllers erop staan, maar niet zoveel nieuwe.

Edit: dit lijstje is dat dus: https://www.nvidia.com/en...dapters-and-gamepads-for/
Zoals al eerder vaak genoeg is verteld : Alle X-Box en PlayStation gamepads/controllers werken prima, zolang je niet met een kabel aan de slag gaat! :)

En of dat nou via Bluetooth of zo'n Dongle van Microsoft gaat maakt verder niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Hanst1983 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:32:

Mijn situatie is dat ik de shield ofwel aan de tv hang ofwel aan de Denon 1612 reciever.

1. De TV kan dan 4K weergeven met Ai upscaling. Maar maximaal Dolby Dygital en geen DTS richting reciever.
2. De denon kan dan wel maximaal Dolby digital TrueHD + DTS HD maar geen 4K/AI upscaling...

Het is dus kiezen tussen beeld of geluid zonder verdere upgrade...

graag gebruikerservaringen, youtube filmpjes zijn niet zo geloofwaardig en vooral zo gekozen als goede marketing.
Je denon kan toch gewoon op hdmi passthrough? Dan doet de denon niks met het beeld en heb je gewoon de ai upscaling. Deze vind ik tot nu toe beter dan de upscaling van de tv zelf (lg oled c7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
sorry verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door Ruudox op 21-12-2019 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monesj
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-04 20:31
ginod schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 18:07:

Ik heb op de gok deze besteld
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3d9a4c4dwUraaK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginod
Ben benieuwd naar je ervaringen :-) Ik denk dat ik bijvoorbeeld dan toch voor een Xbox One Wired Gaming Controller ga, die je ook met BT kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Hanst1983 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 13:32:
Voor zover ik het begrepen heb, werkt het AI-upscaling alleen met 720P (HD) materiaal. Bij 1080P (FullHD) kan er wel upscaling zijn maar dan zonder de AI-functies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHI530
  • Laatst online: 09-09 10:10
Heb gisteren een shield 2017 model gekocht, kan iemand mij vertellen hoe je bestand op de shield kan zetten? Ik heb geprobeerd via file manager, USB stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
CHI530 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:48:
Heb gisteren een shield 2017 model gekocht, kan iemand mij vertellen hoe je bestand op de shield kan zetten? Ik heb geprobeerd via file manager, USB stick.
Xplore werkt heel prettig als je vanaf een usb device iets wilt kopieeren.

https://play.google.com/s...nelycatgames.Xplore&hl=nl

En anders,

YouTube: NVIDIA SHIELD TV Access Shield Folders On PC Setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Athome schreef op zondag 22 december 2019 @ 01:47:
[...]

Voor zover ik het begrepen heb, werkt het AI-upscaling alleen met 720P (HD) materiaal. Bij 1080P (FullHD) kan er wel upscaling zijn maar dan zonder de AI-functies
Werkt op beide resoluties meen ik wanneer je 4k output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 11:42
Xplore werkt perfect, ik gebruik het icm Gdrive alles wat wil wil hebben download ik via mijn mobiel of pc parkeer het op Gdrive en via Xplore kan ik het weer op mijn Shield-tv installeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHI530
Probleem met Xplore en Gdrive kan ik bv puffin de oude versie niet instaleren. Melding iets met parsen fout.. terwijl apk goed is. USB stick kan ik de roms niet naar shield kopiëren.
Heb versie 8.0.1 alles wat op YouTube sta krijg ik een fout melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
CHI530 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:29:
Probleem met Xplore en Gdrive kan ik bv puffin de oude versie niet instaleren. Melding iets met parsen fout.. terwijl apk goed is. USB stick kan ik de roms niet naar shield kopiëren.
Een oudere Puffin versie kan natuurlijk een compatibiliteit error geven.
Is er een speciale reden dat je de oude versie erop wilt hebben?

Je hebt wel "onbekende bronnen toestaan" aan gevinkt ?

Wat gaat er mis als je het op een USB stick hebt staan, en dan direct naar de shield kopieert?
Want dat zou eigenlijk gewoon moeten lukken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CHI530 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:29:
Gezien de "spyware nature" van die browser is dat misschien maar goed ook! :X

Android TV opzich is al erg genoeg vanwege Google, maar die Puffin developers doen er nog effe een schep of twee bovenop! :/

Als je toch al aan het sideloaden bent neem dan gewoon Firefox of desnoods gewoon Chrome...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juronymous
  • Laatst online: 29-08 13:55
ppeterr schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:40:
[...]

De oude versie heeft de mogelijkheid apk's direct vanuit de browser te downloaden en installeren. Denk tenminste dat hij daarom de oude versie wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHI530
ppeterr schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:40:
[...]

Je hebt wel "onbekende bronnen toestaan" aan gevinkt ?

Wat gaat er mis als je het op een USB stick hebt staan, en dan direct naar de shield kopieert?
Want dat zou eigenlijk gewoon moeten lukken natuurlijk.
Bijvoorbeeld de nintendo64 of PSP emulators zien de roms niet als ik op een USB stick de roms zet. Ik krijg met Xplore de bestanden niet op shield gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHI530
Juronymous schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:51:
[...]

De oude versie heeft de mogelijkheid apk's direct vanuit de browser te downloaden en installeren. Denk tenminste dat hij daarom de oude versie wil installeren.
Precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
CHI530 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:13:
[...]

Bijvoorbeeld de nintendo64 of PSP emulators zien de roms niet als ik op een USB stick de roms zet. Ik krijg met Xplore de bestanden niet op shield gekopieerd.
Ik heb er hier een 8tb externe schijf aanhangen. Met een hyperspin configuratie speciaal voor de shield. Ik kan je sowieso aanraden er iets extern aan te hangen. Voor je het weet zit de shield vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHI530
ppeterr schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:18:
[...]

Ik heb er hier een 8tb externe schijf aanhangen. Met een hyperspin configuratie speciaal voor de shield. Ik kan je sowieso aanraden er iets extern aan te hangen. Voor je het weet zit de shield vol.
Als ik jou dan goed begrijp moet het geen probleem zijn voor de PSP en Nintendo 64 emulators om de roms te zien op een externe opslag medium. Mijn probleem is dat ik op de emulators niet de externe usb stick kan selecteren/zien. Terwijl op de snes emulator wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayo
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:54

Ayo

Op voorraad bij Coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
CHI530 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 16:48:
[...]

Als ik jou dan goed begrijp moet het geen probleem zijn voor de PSP en Nintendo 64 emulators om de roms te zien op een externe opslag medium. Mijn probleem is dat ik op de emulators niet de externe usb stick kan selecteren/zien. Terwijl op de snes emulator wel.
Geen enkel probleem. Draai hier de hyperspin frontend. Met daar achter een groot aantal emu's.
Voornamelijk voor de arcade zooi is het Retroarch met de juiste cores, maar ook Mupen64PLUS FZ
Yaba Sanshiro en PPSSPP. Boel config werk, en dat kan misschien lastig zijn. Maar werkt top vanaf een USB drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:22
Ik weet niet of ik hier juist zit maar ik heb PiHole draaien binnen mijn netwerk en nu viel mij op dat 1 bepaalde host constant queries doet van 1 specifieke Kodi (libreelec) instance en ook alleen maar die.
Dit doet ie zowat elke 2 seconden wel.

Iemand een idee wat er zou kunnen zijn?
Het is niet zo dat deze 2 clients nu een bepaalde setup/connectie richting elkaar hebben, ook niet via Kodi of iets dergelijks.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:17:
Ik weet niet of ik hier juist zit maar ik heb PiHole draaien binnen mijn netwerk en nu viel mij op dat 1 bepaalde host constant queries doet van 1 specifieke Kodi (libreelec) instance en ook alleen maar die.
Dit doet ie zowat elke 2 seconden wel.

Iemand een idee wat er zou kunnen zijn?
Het is niet zo dat deze 2 clients nu een bepaalde setup/connectie richting elkaar hebben, ook niet via Kodi of iets dergelijks.

Iemand een idee?
Wie of wat dan precies :?

Ik heb hier zowel Kodi op de Shield TV als LibreELEC op een Intel NUC dus ik kan wel eventueel iets vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
De pro is weer uitverkocht helaas ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scamid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 19:42
Arjantje72 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 02:00:
[...]

De pro is weer uitverkocht helaas ;(
houd ook even de winkel van NVIDIA zelf in de gaten, daar heb ik hem eergisteren besteld en ik hoop hem morgen of overmorgen binnen te krijgen.

Edit: 27e besteld op de site van Nvidia en de 30e binnen gekregen. Helaas nog geen tijd gehad om hem op te zetten.

[ Voor 16% gewijzigd door Scamid op 31-12-2019 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kan je op de Shield TV ook andere spellen uit je Epic Games library spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:40
Markos schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 13:18:
Kan je op de Shield TV ook andere spellen uit je Epic Games library spelen?
Voor 15 euro per maand kun je op de shield alle spellen spellen die je wil. Maak gebruik van de Shadow Tech Streaming,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:33
ik heb sinds enige tijd de Shield TV 2019. Die heb ik hoofdzakelijk gekocht als vervanging van mijn oude HTPC. Dus gebruikt deze hoofdzakelijk om via KODI naar hoge kwaliteit (4K, Atmos etc...) content te kijken.

Echter, disteren stopte de oude WII ermee, die werd echter nog fanatiek gebruikt door de kinderen waarbij Mario Kart wel de grote favoriet is.

Nu ben ik helemaal niet thuis in de wereld van ganes, maar ik heb eea gelezen over emulators. Zo begrijp ik dat je met de PRO versie middels Dolphin de WII spellen zou moeten kunnen spelen. Dat kan niet op de Shield welke ik nu heb aangezien Dolphin alleen draait op 64bit.
Echter, ik heb geen controllers. Zijn de WII controllers en Sensor te gebruiken op de SHIELD? Of moet ik hiervoor aparte controllers gaan bestellen? Zo ja, wat zijn dan goede en betaalbare controllers om WII spellen te spelen? Zijn letterlijk alle spellen te spelen?

Tot slot, ik zag dat via de volgende link (Amazon UK) dat de PRO 2019 uit voorraad leverbaar is:
https://www.amazon.co.uk/...etails?_encoding=UTF8&me=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24
@JaRuBe emulgatoren mogen hier dan weer niet besproken worden.
De wii-motes zijn volgens mij Bluetooth, dat zou verbonden moeten kunnen worden.
De sensorbalk is een eigen aansluiting, naar bestaat ook draadloos of is op te lossen met losse infrarood ledjes, want een waxinekaarsje werkt ook.
Lees iets over mayflash dolphin bar om wii-motes te verbinden met pc en ook shield.

De rest zul je zelf moeten uitzoeken op verschillende fora. Hint, van de emu zelf.

[ Voor 16% gewijzigd door Arunia op 01-01-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
In de reviews over de nieuwe Shield Pro lees ik ervaringen over micro stutter. Ik zou graag mijn 2017 Shield TV verplaatsen om zo de Mi Box S niet meer te gebruiken. Op de main TV kies ik tussen de Shield TV Pro en de Stick versie.

Indien het afspelen niet anders is dan bij de Shield die ik momenteel heb dan is er geen issue.

Dan alleen nog zien of de Pro echt meerwaarde heeft. Heb met mijn huidige Shield nog geen USB gebruikt. Er is wel een LAN bug momenteel waardoor ik enkel op WiFi kan afspelen (dit is al 2 maanden zo maar had het toevallig in de instellingen opgemerkt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaRuBe
Coolblue heeft de Pro weer op voorraad, zojuist besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 16:15
k heb de shield pro in december op mn verjaardag gekregen,geweldig apparaat,heb hem verbonden in mn netwerk met mn windows 7 pc,shield zit op mn onkyo receiver aangesloten,echter sinds de shield in mn netwerk staat wil mn pc niet meer helemaal in de slaapstand/hybernate,ventilatoren en verlichting blijven branden,monitoren gaan uit,inschakelen gaat alleen met de muis,terwijl die in de slaapstand/hybernate met mn toetsenbord aan gaat,dat werkt dus nu niet.

Als ik mn router (nieuwe firmware ook gister geinstalleerd,,werkt dan ook niet ) uit doe dan werkt het wel,dus ligt wel aan de shield op een of andere manier.

Iemand een idee waar het aan ligt?

[ Voor 20% gewijzigd door marcel2112 op 03-01-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
/edit

[ Voor 97% gewijzigd door Ike. op 03-01-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:56
Oeps

[ Voor 99% gewijzigd door Arjantje72 op 03-01-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
marcel2112 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:26:
k heb de shield pro in december op mn verjaardag gekregen,geweldig apparaat,heb hem verbonden in mn netwerk met mn windows 7 pc,shield zit op mn onkyo receiver aangesloten,echter sinds de shield in mn netwerk staat wil mn pc niet meer helemaal in de slaapstand/hybernate,ventilatoren en verlichting blijven branden,monitoren gaan uit,inschakelen gaat alleen met de muis,terwijl die in de slaapstand/hybernate met mn toetsenbord aan gaat,dat werkt dus nu niet.

Als ik mn router (nieuwe firmware ook gister geinstalleerd,,werkt dan ook niet ) uit doe dan werkt het wel,dus ligt wel aan de shield op een of andere manier.

Iemand een idee waar het aan ligt?
Ik denk dat je het zal moeten zoeken in de hoek van "gamestream" of "gforce experience". Ik denk dat de shield toch stiekem iets over het netwerk stuurt bij jou thuis die de boel wakker houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
ppeterr schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:37:
[...]

Ik denk dat je het zal moeten zoeken in de hoek van "gamestream" of "gforce experience". Ik denk dat de shield toch stiekem iets over het netwerk stuurt bij jou thuis die de boel wakker houd.
GForce experience heb ik al verwijderd,zonder resultaat.
Mogen deze bestanden ook verwijderd worden of zijn die voor de videokaart drivers?
Nvidia 3D Vision Controllerstuurpgramma
Nvidia 3D Vision stuurpgramma 388.43
Nvidia 3D Grafisch Controllerstuurpgramma 388.43
Nvidia HD Audio- Controllerstuurpgramma
Nvidia PhysX Systeem Software 9.17.0524

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
marcel2112 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:10:
[...]

GForce experience heb ik al verwijderd,zonder resultaat.
Mogen deze bestanden ook verwijderd worden of zijn die voor de videokaart drivers?
Nvidia 3D Vision Controllerstuurpgramma
Nvidia 3D Vision stuurpgramma 388.43
Nvidia 3D Grafisch Controllerstuurpgramma 388.43
Nvidia HD Audio- Controllerstuurpgramma
Nvidia PhysX Systeem Software 9.17.0524
Nou dat zou ik niet doen, ik weet er eigenlijk niks over behalve wat jij zelf ook al ontdekt hebt waarschijnlijk.
Wellicht is het een idee, om een voor een wat draaiende services te stoppen. En zo te ontdekken wat er voor zorgt dat de boel niet afsluit op de manier zoals jij dat wilt.
Click the Start menu
Click Run or in the search bar type services.msc
Press Enter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
ppeterr schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:32:
[...]

Nou dat zou ik niet doen, ik weet er eigenlijk niks over behalve wat jij zelf ook al ontdekt hebt waarschijnlijk.
Wellicht is het een idee, om een voor een wat draaiende services te stoppen. En zo te ontdekken wat er voor zorgt dat de boel niet afsluit op de manier zoals jij dat wilt.

[...]
In services heb ik ook al geneusd daar staat zoveel,weet niet wat ik uit zou kunnen zetten wat met de shield te maken zou kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Heb je al eens gekeken of het echt je shield is ?
Koppel hem los van je netwerk en kijk of het dan nog steeds voorkomt.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05:58

Nitai

Live the life you love.

JaRuBe schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:04:
Coolblue heeft de Pro weer op voorraad, zojuist besteld.
Nou die houd mij op de hoogte e-mail werkt ook voor geen meter :(
Thnx voor het melden, helaas al weer uitverkocht.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel2112
kaasszje schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 22:58:
Heb je al eens gekeken of het echt je shield is ?
Koppel hem los van je netwerk en kijk of het dan nog steeds voorkomt.
Deed jaren al goed en toen met de shield is het begonnen.
Als ik netwerk kabel uit mn pc haal dan werkt het wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaRuBe
Nitai schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 23:02:
[...]

Nou die houd mij op de hoogte e-mail werkt ook voor geen meter :(
Thnx voor het melden, helaas al weer uitverkocht.
ik had die mail ook ingesteld, maar ook niet gehad. Puur toevallig dat ik precies op dat moment keek. Heb 'm gisteren direct besteld en ook gisteravond al ontvangen. Regelmatig dus even kijken lijkt het beste... Succes!
Pagina: 1 ... 59 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.