Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
brambello schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:31:
Wat zijn nou goede redenen om een VPN te draaien op een NVIDIa Shield? Voor bijvoorbeeld torrented films zou het niet hoeven toch als je ze van binnen je netwerk afspeelt? Of doet men het met name voor geoblocking?
Je kan via Kodi films streamen op een niet legale manier. Ik denk dat het vooral daarvoor wordt gebruikt.
USA Netflix zodat je meer films/ series kan kijken misschien?

• PCan
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 13-12 19:17
[quote]nero355 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:25:
[...]

Ik heb dus nooit Plex aangeraakt, behalve de voorgeinstalleerde Plex Server app die je helaas nodig hebt voor dit SMB geneuzel! :P :+

Zojuist effe snel hiernaar gekeken :

- Shield TV wakker gemaakt.
- Plex Server App Enabled
- Bij de Storage Settings de Shield TV toegankelijk gemaakt via het lokale netwerk.
- Daarna kom je in een sub-menu waar de login details staan en het IP van de Shield TV ;)
- Dan op een Windows 7 laptop "Deze Computer" geopend en in de URL balk ingetypt :

code:
1
 \\10.0.0.235\

- Je krijgt dan een login venster waar je username en password moet invoeren!
Zorg ervoor dat je dat zo doet :

code:
1
\gebruikersnaam

Dus niet zonder de \ ervoor, want dan zal het waarschijnlijk misgaan!

En daarna het wachtwoord gewoon op de normale manier natuurlijk :)

@nero355 Daar is het waar ik steeds vastloop, want welke gebruikersnaam of wachtwoord ik ook probeer, de Shield snapt het niet.
Dus ff een domme vraag: Gebruikersnaam en wachtwoord van wat? Van de Pc, Google/ Plex of wat?

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
brambello schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 12:31:
Wat zijn nou goede redenen om een VPN te draaien op een NVIDIa Shield? Voor bijvoorbeeld torrented films zou het niet hoeven toch als je ze van binnen je netwerk afspeelt? Of doet men het met name voor geoblocking?
Hier geoblocking. M'n vader wil graag BBC iplayer omdat ziggo BBC zenders cancelt. Hij kreeg een kortingsbedrag daarom, voor VPN _O-
Heb het (tig keer want zou moeten werken vlgs support) geprobeerd met Surfshark op de Shield, maar uiteindelijk no go.
Irritante is wel dat met VPN buiten NL je NOS enz het dan weer niet meer doet, dus dat soort apps moet je dan kunnen uitsluiten.
Ik ben er in ieder geval alweer klaar mee :O

• PCan
Als je wilt weten of Plex server op je (Windows 10) computer draait, ga dan naar Systeeminformatie>Softwareomgeving>Opstartprogramma's.
Daar moet plex media server.exe ergens tussen staan.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:56

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

PCan schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:18:
@nero355 Daar is het waar ik steeds vastloop, want welke gebruikersnaam of wachtwoord ik ook probeer, de Shield snapt het niet.
Dus ff een domme vraag: Gebruikersnaam en wachtwoord van wat? Van de Pc, Google/ Plex of wat?
Gewoon het wachtwoord dat daar staat op het moment dat je "Turn On" aanzet :)

Je krijgt dan een lijstje te zien :

code:
1
2
3
4
5
gebruikersnaam

wachtwoord

IP nummer

Als je de optie "Turn On" niet te zien krijgt dan staat Plex Server niet aan als app, want op de een of andere manier zijn die twee met elkaar verbonden... 8)7
Koldur schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 20:06:
Je hebt helemaal geen Plex nodig voor SMB, werkt gewoon out of the box.
Voor de 2015 en 2017 modellen zeer zeker wel als je de Shield TV vanaf een PC wil benaderen om wat bestanden over te zetten! ;)

Raar, maar waar...
Zelf net Plex werkend gekregen in een minuut en draait perfect, ook met mijn LG TV via een app die daarvoor beschikbaar is. Grappig dat door jouw geklaag over Plex er voor mij toe geleid heeft Plex uit te proberen en echt een uitkomst is geweest voor mijn irritatie met synchronisatie van het kijken van mijn series en de slechte media player in mijn TV wat nu als een zonnetje draait.
Mja, als je een hekel hebt aan iets vanaf de eerste dag dat ze bestaan en de manier waarop ze bij het XBMC team destijds zijn weggegaan dan kan je dat moeilijk aanraden hé! ;)

Daarnaast wens ik je ook gelijk veel sterkte met die LG SoC die zwaar underpowered is als je hem met de Tegra SoC van de Shield TV vergelijkt! :+
Al die klachten in het LG OLED Topic hebben mij in ieder geval doen besluiten om de Shield TV te kopen :Y)
dragon2 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:19:
Hier geoblocking. M'n vader wil graag BBC iplayer omdat ziggo BBC zenders cancelt. Hij kreeg een kortingsbedrag daarom, voor VPN _O-
Opzich niet verkeerd! :D
Heb het (tig keer want zou moeten werken vlgs support) geprobeerd met Surfshark op de Shield, maar uiteindelijk no go.
Irritante is wel dat met VPN buiten NL je NOS enz het dan weer niet meer doet, dus dat soort apps moet je dan kunnen uitsluiten.
Je zou dan ook iets op je router moeten kunnen instellen van :
- Als het verkeer richting de U.K. gaat dan graag via de VPN verbinding.
- Als het verkeer in Nederland blijft dan graag via de reguliere WAN poort.

Maar goed... moet je maar net zin in hebben :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11:53

Koldur

Virtual Boy

nero355 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:03:

Voor de 2015 en 2017 modellen zeer zeker wel als je de Shield TV vanaf een PC wil benaderen om wat bestanden over te zetten! ;)

Raar, maar waar...

[...]

Mja, als je een hekel hebt aan iets vanaf de eerste dag dat ze bestaan en de manier waarop ze bij het XBMC team destijds zijn weggegaan dan kan je dat moeilijk aanraden hé! ;)

Daarnaast wens ik je ook gelijk veel sterkte met die LG SoC die zwaar underpowered is als je hem met de Tegra SoC van de Shield TV vergelijkt! :+
Al die klachten in het LG OLED Topic hebben mij in ieder geval doen besluiten om de Shield TV te kopen :Y)
Kan prima mijn bestanden delen zonder Plex op de Shield TV 2017 versie, nooit problemen mee gehad. Weet niet zo snel waar het fout gaat bij jou, maar moet gewoon werken op ook de 2015 versie, is namelijk volledig software geregeld en heeft niets met de verschillen van de Shield versies te maken.

Die LG TV is een slaapkamer TV en geen OLED, gewoon een 4K HDR LCD. Werkt perfect met alle bestanden die ik afspeel op Plex, heb de hoogste bit-rate getest met "Billy Lynn's long halftime walk" en geen problemen. Scheelt mij een media player kopen voor die TV, alles werkt perfect daarop nu met synchronisatie. De native media player van de LG TV is wel redelijk bagger, gelukkig dat de Plex app dit dus oplost. Had ik niet verwacht.
Ik zie je veel aannames maken en als ik jouw reactie zo lees heb je het zelf dus niet getest en gewoon zonder meer de Shield gekocht. Prima, maar geen reden om daarop gebaseerd advies te geven aan anderen. Je hoeft het niet aan te raden, maar afraden is wat onvolwassen.

Ik begrijp dat je een hekel aan het team hebt, maar het is voor mij gewoon gratis te gebruiken. Zie geen reden om er daarom geen gebruik van te maken. Dit is dus een sentimenteel advies.
Ik respecteer voor jou de reden, maar ook hier weer geen goede manier van advies geven. Zou fijn zijn als je advies in ieder geval wat objectiever is.

Ik bedank je wel voor het aanhalen van Plex, want hiervoor had ik er niet over nagedacht het te proberen. Nu ik het gebruik heeft het dus mijn probleem opgelost!

Koldur wijzigde deze reactie 16-11-2019 14:40 (4%)

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• PCan
@nero355 Als ik bij opslag "Transfer files over local network" in of uitschakel, krijg ik steeds;

"Log in on a network-connected computer with this username and password to access SHIELD folders"

Daaronder staat het woordje: Loading … (grijs).
Vervolgens gebeurt er helemaal niets.

Update.
Vraag me niet hoe, maar ik heb de update voor Plex Media Server gevonden en geïnstalleerd.
Na lang zoeken zag ik onder het kopje "meer van Plex" dat ik de Server kon inschakelen op de Shield.
Nu heb ik ook mijn gebruikersnaam en wachtwoord weer. :)
En zowaar contact vanaf de PC met de Shield in Verkenner.

PCan wijzigde deze reactie 16-11-2019 16:04 (36%)

• marcel19
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 13-12 11:30
dragon2 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 13:19:
[...]

Daarom heb ik gekozen voor de VPN dienst van PIA ( Private Internet Access )
Met hun app voor de shield kun je exact selecteren welke apps je wel, en welke je niet wilt gebruiken in de de VPN.

Zo kun je er dus voor zorgen in jouw geval de NOS gewoon blijft werken terwijl de VPN aanstaan voor de rest :)

• PCan
Iemand die Disney+ heeft draaien op de 2017?
Dolby Atmos?

• nero355

nero355

PCan schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:59:
@nero355 Als ik bij opslag "Transfer files over local network" in of uitschakel, krijg ik steeds;

"Log in on a network-connected computer with this username and password to access SHIELD folders"

Daaronder staat het woordje: Loading … (grijs).
Vervolgens gebeurt er helemaal niets.
Dat kreeg ik dus ook als Plex Media Server als app Disabled was :)
Update.
Vraag me niet hoe, maar ik heb de update voor Plex Media Server gevonden en geïnstalleerd.
Na lang zoeken zag ik onder het kopje "meer van Plex" dat ik de Server kon inschakelen op de Shield.
Nu heb ik ook mijn gebruikersnaam en wachtwoord weer. :)
En zowaar contact vanaf de PC met de Shield in Verkenner.
Maar...

Dat kan toch helemaal niet :?
@Koldur zegt tenslotte dat Plex Media Server helemaal niks met die functie te maken heeft! _O- :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Koldur
  • Laatst online: 11:53

Koldur

Virtual Boy

nero355 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 21:09:
[...]

Dat kreeg ik dus ook als Plex Media Server als app Disabled was :)

[...]

Maar...

Dat kan toch helemaal niet :?
@Koldur zegt tenslotte dat Plex Media Server helemaal niks met die functie te maken heeft! _O- :+
Selectief reageren en nog verkeerd ook. Ik zeg dat je het zonder Plex kan, maar nooit gezegd dat het niet kan via Plex. Het is nogal omslachtig om het via Plex te doen. Duidelijk dat jouw input erg lastig serieus te nemen is.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:51

"Beautiful Clean Coal"

• Raymon89
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08:23
Ik ben aan het denken een Shield TV Pro aan te schaffen om mkv files via USB af te spelen. Welke app kan ik hier het beste voor gebruiken, Plex? Andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik wil alles kunnen afspelen (4K, HDR, lossless audio zoals Dolby TrueHD en DTS-HD MA, enz) via mijn receiver (Denon AVR-X3500H) naar mijn tv (LG OLED65C9PLA).

• Ike.
  • Niet online
Raymon89 schreef op zondag 17 november 2019 @ 07:54:
Ik ben aan het denken een Shield TV Pro aan te schaffen om mkv files via USB af te spelen. Welke app kan ik hier het beste voor gebruiken, Plex? Andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Ik wil alles kunnen afspelen (4K, HDR, lossless audio zoals Dolby TrueHD en DTS-HD MA, enz) via mijn receiver (Denon AVR-X3500H) naar mijn tv (LG OLED65C9PLA).
Kodi.

• michielvz
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12-12 07:51
Kodi speelt alles perfect af behalve Dolby Vision. Ik hoopte dat ik hiermee remuxes met DV kon draaien maar DV worst niet doorgegeven. Ik neem aan vanwege de licentiekosten van DV.

• PCan
@leekers Heb de Disney+ App wel geïnstalleerd, maar nog niet gebruikt.
Waarschijnlijk zelfde issue als Netflix. Dus wachten op 2019.

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:57

stefimke

Fire Walk With Me

Mijn zoon wil graag Planet Coaster spelen, we hebben geen dikke gamePC maar wel een Shield. Nu zie ik het spel op de Shield bij de NVIDIA/Steam games staan.

Kan hij Planet Coaster op de Shield spelen?
Wat is ervoor nodig om het te laten werken?

• Vmu
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11-12 11:12

Vmu

Dus...

Ik heb hier zowel de vorige "oude" shield tv en een nieuw model 2019, die cylinder.
In de oude shield werkt volume op mijn tv via CEC perfect maar gek genoeg in het nieuwe model krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar en heb daarom maar de infrarood ingesteld en dat werkt wel.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Vmu

• bandidoloco
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10-12 14:48
stefimke schreef op zondag 17 november 2019 @ 16:14:
Mijn zoon wil graag Planet Coaster spelen, we hebben geen dikke gamePC maar wel een Shield. Nu zie ik het spel op de Shield bij de NVIDIA/Steam games staan.

Kan hij Planet Coaster op de Shield spelen?
Wat is ervoor nodig om het te laten werken?
Planet Coaster aankopen op Steam en dan op de Shield opstarten en inloggen met de Steam account.
Zo hadden onlangs nog een fikse promotie (-70%), zie https://steamdb.info/app/493340/, misschien nog eventjes wachten als jouw zoon genoeg geduld heeft. ;)

• stefimke
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:57

stefimke

Fire Walk With Me

bandidoloco schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:03:
[...]

Planet Coaster aankopen op Steam en dan op de Shield opstarten en inloggen met de Steam account.
Zo hadden onlangs nog een fikse promotie (-70%), zie https://steamdb.info/app/493340/, misschien nog eventjes wachten als jouw zoon genoeg geduld heeft. ;)
Maar dus Steam spel kopen, en ik begrijp dat er nog een BT muis en keyboard met de Shield verbonden moeten zijn, en dan is het in principe plug & play?

• bandidoloco
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 10-12 14:48
stefimke schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:25:
[...]

Maar dus Steam spel kopen, en ik begrijp dat er nog een BT muis en keyboard met de Shield verbonden moeten zijn, en dan is het in principe plug & play?
Hoeft geen BT te zijn, je kan ook de USB receiver van om het even welke wireless combo aansluiten, of bedraad natuurlijk.

Eventueel kan je ook jouw Nvidia account gebruiken op een pc, je hebt geen hoge specs nodig want de game wordt gerenderd in het datacenter.

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 11:46
pitchdown schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:10:
[...]

Het lijkt te gebeuren als de disney+ app actief is geweest.
Wanneer hierna bv. YouTube wordt gestart dan kraakt YouTube.

Op het normale smarthome van de tv speelt dit niet.

Iemand die dit herkend of kan uitproberen?

Enig idee hoe dit te fixen is?
Ik heb dit probleem nu ook op de shield 2019.
Na een herstart van de shield is het probleem opgelost.

Iemand die dit herkend en een oplossing weet?

• leekers
Ik zie zoveel vragen voorbij komen hier vandaar deze link met guides voor shield tv van dolbyvision tot en met atmos voor iedereen staat hier wel een oplossing

https://www.nvidia.com/en...hield-tv-everything-you-/

"Beautiful Clean Coal"

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 10:31
stefimke schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:25:
[...]

Je zou dan ook de geforce now app op een pc kunnen downloaden en inloggen met je shield account. Dan kan je planet coaster ook gewoon op een pc spelen. Zo doe ik dat ook namelijk :)

• Arjan Klok
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 29-11 12:31
Voor de liefhebbers... De Shield TV Pro is te krijgen uit (beperkte) voorraad bij Coolblue!

• Ike.
  • Niet online
Ike. schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:38:
Iemand een tip welke app er het beste werkt om via AirPlay te casten vanaf een iPhone/ iPad voor o. a. Apple TV+ (heb een jaar gratis i.c.m. een nieuwe iPad)?

Ik heb een paar gratis apps geprobeerd, maar ik wil wel een paar euro betalen om van de ads af te zijn.

Welke app(s) raden jullie aan?
Niemand?

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 11:49
De Nvidia Shield TV Pro is weer op voorraad bij Coolblue!

https://www.coolblue.nl/p...nvidia-shield-tv-pro.html

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 18-11-2019 16:32 (12%)

https://www.speedtest.net/result/8726516350.png

• nick_haak
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17:37
Heb er gisteren 1 weten te bemachtigen bij de Mediamarkt in Almere, ondanks dat er op de site stond dat ze er niet lagen :p top ding!

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 11:49
Vortigen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:02:
Ik heb via Coolblue een tweedehands Nvidia Shield TV Pro kunnen kopen en alles werkt (Youtube, Netflix, Disney+ etc) BEHALVE dat ik de shield niet kan benaderen vanaf mijn desktop....
De Shield is zichtbaar in het netwerk maar wanneer ik dubbelklik dan is hij "niet bereikbaar".
Nvidia Share had ik uiteraard aangezet op de Shield.

Bij het mounten van netwerk devices zag ik eerst mijn desktop PC wel en nu ineens niet meer. Wellicht is daar wat fout gegaan.
De Shield is verbonden via het WiFi netwerk wat hier retesnel is (+- 200MB). Mijn Desktop is bekabeld met internet verbonden (+- 250MB). Allebei zelfde netwerk.

Heb ook de suggestie gevolgd door het IP adres van de Shield in een browser te typen met \\ ervoor. Dus b.v. \\192.168.123.45 (fictief adres als voorbeeld) maar ook daar gebeurd er niks. Geen verbinding.

Ik heb de hier eerder gelinkte video van Lon TV al gekeken maar dat gaat over het installeren van een Plex server. De stappen in de video heb ik gevolgd maar mijn shield blijft eeuwig hangen (heb zeker 15 minuten gewacht) op "Plex Media Server start voor de eerste keer op. Even geduld". En verder komt het niet. Moet de Shield herstarten om dat weg te krijgen.
(Nog geen ervaring met Plex of Kodi e.d. dus nog geen idee wat dat doet of voor mij kan betekenen)

Mijn probleem is in eerste instantie dus: Hoe krijg ik toegant tot de Shield via mijn Desktop PC?

Een eventuele Plex of Kodi server komt later wel ;)
Een Tweedekans bedoel je? Dat is wel erg snel :) Wat was de prijs?

https://www.speedtest.net/result/8726516350.png

• Juronymous
  • Laatst online: 13-12 20:35
Thanks, besteld! :)

• nero355

nero355

Ike. schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:38:
Iemand een tip welke app er het beste werkt om via AirPlay te casten vanaf een iPhone/ iPad voor o. a. Apple TV+ (heb een jaar gratis i.c.m. een nieuwe iPad)?

Ik heb een paar gratis apps geprobeerd, maar ik wil wel een paar euro betalen om van de ads af te zijn.

Welke app(s) raden jullie aan?
Wil niet lullig doen, maar doe jezelf die ellende niet aan en zorg er gewoon voor dat je een Apple TV 4K of iets in die trant van Apple zelf in huis hebt! d:)b

Sinds de heren die ooit DLNA hebben bedacht gewoon keihard gefaald hebben kwam de hele MiraCast/WiDi/AirPlay/Chromecast/ehh... dat Amazon spul/ zooi op gang en tenzij je een up-to-date TV hebt die alles aan boord hebt ga je dat niet lekker werkend krijgen ben ik bang! :'(

Succes alvast! :)

• HEY_DUDE
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:09
Ik had de vraag ook al eerder gesteld zonder antwoord te krijgen. Ben ook erg benieuwd of iemand ervaring heeft met AirPlay mirrors op de shield. Voor nu heb ik Apple TV series via een omweg in plex gezet >:). Zelfs mijn MacBook direct aan de TV koppelen faalde.

• idaanx
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 13-12 20:46
Ik gebruik zelf AirReceiver voor AirPlay op de Shield TV, heb de betaalde versie gekocht nadat ik de lite wel prima vond werken. Gebruik het niet heel vaak maar werkt wel prima met beeld vanaf mijn Mac. Voor audio gebruik ik nog een AirPort maar werkt ook wel via de app.

• leekers
Arjan Klok schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:16:
Voor de liefhebbers... De Shield TV Pro is te krijgen uit (beperkte) voorraad bij Coolblue!
En weer uitverkocht maar in verschijdende winkels in het land van Mediamarkt is nog wat voorrraad

"Beautiful Clean Coal"

• Vortigen
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 01-12 21:22
WhySoSerious? schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:37:
[...]

Een Tweedekans bedoel je? Dat is wel erg snel :) Wat was de prijs?
@WhySoSerious? 208,- euro. Inderdaad een tweedekans.
Er zou een krasje op moeten zitten maar die heb ik nog niet kunnen ontdekken :)

• pelezig
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 02-12 13:49
leekers schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 05:56:
[...]

En weer uitverkocht maar in verschijdende winkels in het land van Mediamarkt is nog wat voorrraad
Gisteren naar Zoetermeer geweest waar ze voorraad zouden moeten hebben, alleen een paar 2017 modellen die de verkoper probeerde te verkopen als 2019 modellen .

• Nerve
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-12 10:23
Ben ook aan het wachten op beschikbaarheid nieuwe Shield TV Pro. Weet er iemand of je de Google Assistant kan uitschakelen? Geen fan van afluisterapparatuur in mijn huis...

• Cafun
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12-12 13:57
Vanmorgen bij Mediamarkt in Breda de bestelling voor de Shield Pro 2019 gedaan, heb zojuist mailtje gehad dat ik hem kan ophalen. Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk klopt.

• nero355

nero355

Nerve schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:45:
Ben ook aan het wachten op beschikbaarheid nieuwe Shield TV Pro. Weet er iemand of je de Google Assistant kan uitschakelen? Geen fan van afluisterapparatuur in mijn huis...
Volgens mij heb ik dat als app uitgeschakeld staan...

Lang geleden op Disabled gezet als het goed is in ieder geval! :)

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Nerve schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 12:45:
Bij mijn weten heeft ook het 2019 model geen ingebouwde microfoon. En bij de 2017 versie is het zo dat de Google Assistant standaard pas wordt ingeschakeld nadat je op de remote of controller op de daarvoor bestemde knop drukt. En daarnaast kun je optioneel inschakelen dat de controller altijd luistert naar het Okay Google hotword. In theorie luistert hij dus nooit mee (tenzij je op de knop drukt). Of dat in de praktijk ook zo is weten we natuurlijk niet. Maar als je Assistant helemaal kunt uitschakelen heb je nog steeds 0 garantie dat hij niet toch stiekem luistert. De enige optie om dus 100% zeker te weten dat Google niet continu meeluistert is het ding überhaupt niet kopen.

• PCan
@RobertMe Geen microfoon?
Dat knopje met die microfoon erop afgebeeld, als je daarop drukt kan je er tegen praten. :-)

• RobertMe
  • Nu online
PCan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 19:43:
@RobertMe Geen microfoon?
Dat knopje met die microfoon erop afgebeeld, als je daarop drukt kan je er tegen praten. :-)
De microfoon zit, in ieder geval bij het 2017 model, in de controller en remote. Dus zoals gezegd: geen ingebouwde microfoon in de SHIELD zelf. En om het batterijverbruik binnen de perken te houden moet je zelf eerst op de knop drukken om de microfoon te activeren, alhoewel de controller dus wel een always on/listening mode heeft die je in de instellingen kunt inschakelen.

Point being: uit de doos doet de SHIELD niet meeluisteren, tenzij je zelf op de knop drukt. En als je je dan nog zorgen maakt om privacy/"Google luistert mee" dan kun je beter geen SHIELD kopen, want dan valt het "uitschakelen" van Google Assistant ook niet te vertrouwen.

• PCan
Nou, die microfoon is gewoon softwarematig in te schakelen hoor. Die 'knop' moet je niet als een echte schakelaar zien, is een toets. Dat de mic fysiek in de ab zit maakt niet uit. Het geluidsignaal wordt verzonden naar de Shield en daar verwerkt.

• RobertMe
  • Nu online
PCan schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 22:51:
Nou, die microfoon is gewoon softwarematig in te schakelen hoor. Die 'knop' moet je niet als een echte schakelaar zien, is een toets. Dat de mic fysiek in de ab zit maakt niet uit. Het geluidsignaal wordt verzonden naar de Shield en daar verwerkt.
Hoe de microfoon geactiveerd wordt maakt toch ook niet uit. Punt is dat @Nerve vraagt of Google Assistant uitgeschakeld kan worden omdat hij geen apparatuur wil die continu meeluistert. Maar officieel luistert de SHIELD dus niet mee en luistert die pas nadat je de knop indrukt. Vertrouw je het dan nog niet, dan maakt het uitschakelen van Google Assistant ook niet uit. Want, er kan altijd nog iets softwarematigs zijn dat de microfoon activeert en dus Android TV stiekem je gesprekken afluistert.

Als je dus 100% zekerheid wilt hebben dat je niet wordt afgeluisterd, moet je niet zo'n apparaat kopen.

En hetzelfde geldt natuurlijk ook voor bv een (Android) telefoon. Wie kan mij garanderen dat deze niet ook soms "stiekem" meeluistert? Het apparaat heeft een microfoon, en ik heb geen idee hoe de software in elkaar zit en of er niet alsnog zoiets in zit.

• PCan
Ik moet er gewoon om lachen. Er zijn alleen in NL al zo'n 17.000.000 van dat soort apparaten. Welke idioot gaat al die gegevens opslaan of iedereen afluisteren? Onzin. Dat kost een vermogen aan opslag en tijd.
Gerichte reclames zijn ook onzin. Als ik morgen een wasautomaat koop krijg ik nog 3 weken advertenties te zien voor wasautomaten. Mosterd na de maaltijd. Onzin. Ik maak me om dit soort zaken helemaal geen zorgen. Ik zou eerder medelijden hebben met degene die mij zou moeten afluisteren.

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:38
Mensen zijn panisch als het gaat om (vermeende) verborgen microfoons en camera's. Ieder NS station hangt vol met felgele camera's, maar toen bekend werd dat sommige reclameborden een sensor hebben die registreert of er naar gekeken wordt, werd iedereen gek. Ik zie collega's op m'n werk ook plakkers doen over pc's met ingebouwde webcams, terwijl er gewoon een schuifje voor zit. Het is alleen dat je niet heel goed ziet of het open of dicht staat, maar zodra de webcam actief wordt, gaat er een ledje branden.

Google assistant of Alexa zit echt niet 24/7 op te nemen wat je zegt, maar mensen begrijpen niet hoe het werkt en gaan dan redenen verzinnen waarom ze volcontinu bespioneerd zouden worden. Het zal wel een evolutionair iets zijn... dat je stoot adrenaline krijgt nadat je een verborgen roofdier spot in het struikgewas, dus verborgen = gevaar. Dit is echter niet altijd zo natuurlijk.

_██_
(ಠ_ృ)

• Nerve
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 13-12 10:23
Ach ja, jullie kunnen het natuurlijk allemaal in het belachelijke trekken, alu hoedje enzo. Dat ze niet iedereen kunnen afluisteren gezien de daarvoor vereiste bandbreedte en storagevereisten weet ik ook wel. Maar ik wil het gewoonweg niet en daarmee uit. Dat je het kan uitschakelen is voor mij voldoende als antwoord. Als ze het dan alsnog stiekem zouden gebruiken, dat zou dan wel uitkomen, genoeg 'alu-hoedjes' die zulke zaken afchecken, en dan hebben ze gewoonweg een zoveelste privacy schandaal aan hun been, met alle gevolgen vandien. En nu gewoonweg wachten op de beschikbaarheid van het ding :-)

• PCan
Wacht ff. In het geheim video opnamen bij mensen thuis maken is een ander verhaal. Vreemde types kunnen daar misbruik van maken. Dus dat mensen, met bijvoorbeeld kinderen, daar voorzichtig mee zijn is alleen maar verstandig. Het is meer dat ze mij persoonlijk er weinig of geen schade mee kunnen doen.

• Bean77
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17:41
Cafun schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 13:43:
Vanmorgen bij Mediamarkt in Breda de bestelling voor de Shield Pro 2019 gedaan, heb zojuist mailtje gehad dat ik hem kan ophalen. Ben benieuwd of het ook daadwerkelijk klopt.
Waarom zou dat niet kloppen? Ik heb zelf gisteren de pro opgehaald in Rotterdam Zuid toen ik zag dat hij daar nog op voorraad was (inmiddels niet meer). Dus als je een bevestiging hebt gehad lijkt mij dat een zekerheidje.

Ik zie nog genoeg lokaties bij mediamarkt waar hij nog in de winkel te vinden zou moeten zijn. Alleen ff een stukje omrijden mogelijk.

Bean77 wijzigde deze reactie 20-11-2019 14:03 (11%)

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• Juronymous
  • Laatst online: 13-12 20:35
Bean77 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 14:03:
[...]

Waarom zou dat niet kloppen? Ik heb zelf gisteren de pro opgehaald in Rotterdam Zuid toen ik zag dat hij daar nog op voorraad was (inmiddels niet meer). Dus als je een bevestiging hebt gehad lijkt mij dat een zekerheidje.

Ik zie nog genoeg lokaties bij mediamarkt waar hij nog in de winkel te vinden zou moeten zijn. Alleen ff een stukje omrijden mogelijk.
Ik denk hierom:
pelezig schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 09:18:
[...]

Gisteren naar Zoetermeer geweest waar ze voorraad zouden moeten hebben, alleen een paar 2017 modellen die de verkoper probeerde te verkopen als 2019 modellen .

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:29
Update !

Allereerst bedankt aan een ieder die mij geholpen heeft hiermee.. _/-\o_

Het is mij uiteindelijk wel gelukt om via \\192.xxx.xxx.xx de shield te benaderen .
Ik kan zelfs een bestand naar de shield kopiëren het rare is wel dat ik geen inlog of ww ergens moest invullen.

Maar goed ik vind het prima zo ga ook niet meer tijd besteden eraan .
Het enige waar ik het eigenlijk voor wou gebruiken was om bepaalde apk's op me shield te zetten zonder dat ik er een usb stick voor moet gebruiken .

Nu heb ik een andere manier daarop gevonden via X-plore apk zet gewoon alle bestanden op me Gdrive en vandaar uit kan ik alles op mijn shield installeren .

De 2019 shield laat ik voor nu nog in de winkel liggen vond de 25% performance boost niet echt het upgraden waard , heb nu voor een zacht prijsje een 2015 500GB shield tv op de kop kunnen tikken in duitsland _/-\o_ dus nu genoeg ruimte voor al mijn apk's ,spelletjes en films heerlijk ook die sd card slot ;)

Samsung Note 9,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12:20
diquan2001 schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:33:
Update !

Maar goed ik vind het prima zo ga ook niet meer tijd besteden eraan .
Het enige waar ik het eigenlijk voor wou gebruiken was om bepaalde apk's op me shield te zetten zonder dat ik er een usb stick voor moet gebruiken .

Nu heb ik een andere manier daarop gevonden via X-plore apk zet gewoon alle bestanden op me Gdrive en vandaar uit kan ik alles op mijn shield installeren .
Heb shield nog niet, maar er is toch browser op shield (Chrome)? Daarmee kun je toch bv naar apkmirror website en direct downloaden? (best een betrouwbaar site dacht ik)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• PCan
Er is geen Chrome op de Shield (2017). Er is wel een browser, maar die is onveilig. Was maar waar dat je gewoon Chrome zou kunnen gebruiken. Is een van de weinige manko's ad Shield.

• mucuracat
PCan schreef op woensdag 20 november 2019 @ 23:03:
Er is geen Chrome op de Shield (2017). Er is wel een browser, maar die is onveilig. Was maar waar dat je gewoon Chrome zou kunnen gebruiken. Is een van de weinige manko's ad Shield.
leek me raar, maar kan met truckjes

YouTube: How To Install Chrome On Nvidia Shield

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Nu online

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Trucjes??? Dat is gewoon sideloaden.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• babbi
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 25-11 23:06
Net de Shield pro besteld op Coolblue. Hij was net voorradig.

• PCan
Mijn Shield (2017) doet het ineens niet meer. Helemaal dood.
Heb de batterijen opgemeten, 2,9 VDC.

• 1975Mark30
  • Registratie: februari 2006
PCan schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:48:
Batterijen? :?

• PCan
Ja, de knoopcellen in de ab.

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
PCan schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:48:
Bedoel je de remote?

• PCan
Hij is ook helemaal koud, dus is er al een tijdje mee uitgescheden.
Aangeschaft in februari 2019, dus zit nog garantie op.

En toen deed hij het weer.
Had al een retourlabel uitgeprint bij Coolblue, maar bleek tijdens het inpakken dat de steker, dat losse deel met de EU steker op de adapter, los zat. 8)7

PCan wijzigde deze reactie 21-11-2019 17:32 (43%)

• nero355

nero355

PCan schreef op donderdag 21 november 2019 @ 17:01:
bleek tijdens het inpakken dat de steker, dat losse deel met de EU steker op de adapter, los zat. 8)7
Dat ding is inderdaad echt irritant!

Ik zou maar al te graag € 15 of zo betalen voor een fatsoenlijke EU adapter, zoals die van de Raspberry Pi bijvoorbeeld, maar dan zonder het verwisselbare gedeelte! :)

• dezeppo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:16
Blij met de nieuwe Shield. Atmos doet het lossy en Lossless en daar was het me in eerste instantie om te doen, fijn om weer s via XBMC, ik bedoel Kodi, een film te zien. AI enhancing valt me ook niet tegen, moet er nog eens goed naar kijken met wat verschillende vormen van video maar Taskmaster zag er in ieder geval goed uit. De officiele Plex plugin is helaas weinig veranderd, moet me s verdiepen in een goede Plex-skin voor de Kodi. Yup, blij aan, duur weekje geweest die begon met het kopen van een soundbar, vanavond eens kijken hoe Harry P er uitziet in 2160 en hoort in 7.1 TrueHD samen met mn allerliefste dochtertje...

Heerlijk ook trouwens dat CEC gewoon werkt, klein dingetje met groot gemak dat.

• homernt
  • Laatst online: 13-12 14:52
Iemand ervaring met chrome op de shield en dan wel hoe je fatsoenlijk kan surfen? Ik heb een nieuwe 2019 model niet de Pro. Gisteren Chrome erop zetten was niet moeilijk maar surfen lijkt niet mogelijk. Er is geen cursor die je er overheen kan bewegen zoals een browser op de console. Je kunt geen meldingen wegklikken. De drie puntjes rechts bovenin van de instellingen kun je wel op klikken maar er gebeurd niks. De shield dan wel de afstandsbieding lijkt totaal niet te zijn ontworpen om te surfen op het Internet.

• RobertMe
  • Nu online
homernt schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:13:
De shield dan wel de afstandsbieding lijkt totaal niet te zijn ontworpen om te surfen op het Internet.
Mag hij raden waarom er standaard geen browser op de shield staat ;) In ieder geval kun je waarschijnlijk ook een gewone muis er aan koppelen (Bluetooth dan, want USB had het gewone model niet?) en dan krijg je wel een cursor. Of je koopt voor een paar euro zo'n airmouse / afstandsbediening met gyroscoop. Zelf heb ik zo eentje van AliExpress, maar die werkt nog met een USB ontvanger, maar een soortgelijke vind je vast ook wel met Bluetooth.

• homernt
RobertMe schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:25:
[...]

Mag hij raden waarom er standaard geen browser op de shield staat ;)
Dat was mij ook wel duidelijk en is ook niet erg maar ik dacht ik deel in ieder geval mij ervaring even zodat andere weten waar ze aan beginnen. Ik weet tenminste nu hoe ik makkelijk kan sideloaden als dat nog is nodig is.

• PCan
@homernt Ik schrijf deze reaktie in Chrome via de Shield :-). Is zoals je het op de youtube instructie v/h downloaden van Chrome ziet, je hebt een draadloos bluetooth toetsenbord nodig. Dat gaan prima.
Ik gebruik de K85 (Corsair), maar er zijn vast wel goedkopere.

• homernt
PCan schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:30:
@homernt Ik schrijf deze reaktie in Chrome via de Shield :-). Is zoals je het op de youtube instructie v/h downloaden van Chrome ziet, je hebt een draadloos bluetooth toetsenbord nodig. Dat gaan prima.
Ik gebruik de K85 (Corsair), maar er zijn vast wel goedkopere.
Bedankt voor de reactie. Het moet de K83 zijn neem ik aan? Ik zag dat je daar op een van de reviews had gereageerd. Hij inderdaad aan de prijs misschien met black-friday.

• pelezig
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 02-12 13:49
Nu weer te bestellen bij coolblue

• PCan
@homernt Ja. K83, maar nu gooit hij de bluetooth koppeling er telkens uit bij afsluiten. Geen zin om elke keer opnieuw te koppelen. :-(

Dit zeg Nvidia;
A: If you are experiencing pairing or performance issues with Bluetooth devices on SHIELD TV, resetting the Bluetooth app may resolve these issues.
Instructions:
Go to settings -> Apps -> Bluetooth and select Clear Data
Re-pair your Bluetooth devices.

Maar als ik dat doe zegt de Shield dat je die data voorgoed kwijt bent. Straks werkt er geen enkel bluetooth apparaat meer, dat durf ik niet aan.

OK, omdat morgen toch mijn 2019 versie komt heb ik het aangedurfd de data te wissen.
Aanvankelijk deed inderdaad ook de remote het niet meer. Heb de stekker eruit getrokken om de Shield opnieuw op te starten. Enkele minuten na het opstarten deed de remote het weer. : :F

En, als je op een bepaalde website inlogt is het heel moeilijk om daar weer uit te komen.

@nero355 https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4534
Er was een terugroepactie voor de EU plugheads.

PCan wijzigde deze reactie 22-11-2019 14:30 (96%)

• nero355

nero355

homernt schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:43:
Bedankt voor de reactie. Het moet de K83 zijn neem ik aan? Ik zag dat je daar op een van de reviews had gereageerd. Hij inderdaad aan de prijs misschien met black-friday.
TIP : Een ouderwetse Logitech diNovo Mini doet het ook prima als je gewoon de USB ontvanger daarvan in de Shield TV propt! ;)

Ik heb een WebOS TV en die heeft een ingebouwde browser waarmee ik het een en ander kan doen, maar eerlijk is eerlijk : Een Intel NUC of DIY HTPC voor dit soort dingen FTW!!! :Y) 8) :*)
Ik heb al een RMA moeten indienen dit jaar vanwege instabiliteit van de voeding, maar het is gewoon geen fijn systeem qua los/vastclicken en daar hebben ze helaas niks aan gedaan! :-(

Tot nu toe werkt de voeding verder prima trouwens :)

• Netsplit
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 12-12 21:04
Bijna black Friday en nog steeds overal uitverkocht..

• Johangoethe
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 12-12 20:49
Vandaag mijn pro versie bij de MediaMarkt in Zwolle gehaald. Op de site stond het apparaat als 'op voorraad', maar in de winkel stonden slechts twee exemplaren van het oude model uit 2017. Bij navraag aan een vrouwelijke medewerker kreeg ik te horen dat de nieuwe versie ergens in het magazijn lag, maar dat het heel lang zou duren voordat ze deze zou vinden (ivm Black Friday). Toen ik aangaf dat ik tijd genoeg had, ging ze met veel gezucht het magazijn in en kwam na 1 minuut met de 2019 versie terug :O

• rrobinson41
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12-12 02:31
Hi, net 2 dagen terug een Nvidia Shield tv , 2019 model, aangeschaft. En yesssss, Netflix met Atmos werkt gelijk via de app , via mn pioneer vsx lx303 avr met atmos . Gaaaaf en daar kocht ik de Shield ook voor, want heb al n nmt mediaplayer van dunehd met atmos passthrough voor streaming vanaf media op pc. (Smb shares) en n synology nas ). Maar die 'doet' geen netflix.

Ik heb naast netflix, ook de youtube app met atmos audio demo vids getst, klinkt echt heel gaaf!
(Dit had ik aanvankelijk gehoopt dat mn nieuwe ziggo next media box ook zou kunnen , maar helaas!).

Fijn dat de ShieldTv ook een app voor amazon prime video heeft. Ik heb nu nog geen prime abo maar dat is wel mogelijk.... hopelijk daar ook wat atmos audio filmtitels....

Komende week ben ik niet thuis maar de week erop ga ik ook de smb shares functie vanaf mn pc voor film en tv op de shield testen met atmos en hd audio passthru., schijnt hij ook te kunnen.

En natuurlijk ga ik de npo start app en de rtl xl app eens proberen via android op de shield.

Voor nu, greetz.

• PCan
rrobinson41 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:52:

Ik heb naast netflix, ook de youtube app met atmos audio demo vids getst, klinkt echt heel gaaf!
Dolby Atmos bij YouTube? Hoe dan? Er zijn wel demo's, maar die geven bij mij geen Atmos.
(Shield 2019).

• Gem1e
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13:19
Zijn er per ongeluk nog meer gebruikers van de Archos player, (wel de geregistreerde) die na de laatste update van Nvidea, deze nauwelijks of totaal niet meer aan de gang kunnen krijgen met de NVidea, zegmaar oud model?

• rrobinson41
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12-12 02:31
PCan schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 19:19:
[...]

Dolby Atmos bij YouTube? Hoe dan? Er zijn wel demo's, maar die geven bij mij geen Atmos.
(Shield 2019).
ah, ik heb in tegenstelling tot de Netflix (op atmos titels) test run, bij de Youtube atmos demo videos niet opgelet of de atmos indicatie ook echt aan was op mn AVR. Het klonk erg surround-erig (geluiden van links naar rechts, voor achter) ,dus ik nam aan dat het ook atmos was. Ik kan online nergens vinden dat Youtube indd atmos weergeeft.
Ik ben nu een week op andere lokatie helaas, dus pas over ruim een week kan ik verder testen. [ :'( ]
(Was al lang blij dat de postnl mn nieuwe shield netjes 2 uur voor ik weg moest, aanleverde, zodat ik nog wel de netflix app kon testen)
In ieder geval, nu op Netflix met atmos videos , klinkt het wel echt heel goed atmos. Daar had ik wel opgelet op de atmos indicatie op mn Pioneer AVR. en jawel, dat is echt Atmos!! [Shield TV 2019]

Nu hopen dat Disney+ nog eens over een poosje over de brug komt met Atmos geluid op nieuwe(re) marvel en star wars titels. ik heb mn abo opgezegd. maar wie weet later weer lid....

grts RR

• PCan
@rrobinson41 YouTube is altijd stereo. Maar als je de AVR op dolby surround zet, maak hij er zelf 5.1 of hoger van. Dat klinkt bij de "Atmos demo's" in YouTube inderdaad prima, ook op mijn Denon.

Ik kan op de Shield 2019 in de playstore geen ES file Explorer meer vinden.
Heb X-plore geprobeerd, maar die geeft geen Dolby Atmos geluid als je een bestand opent.

Kreeg alleen op Netflix Dolby Atmos geluid, lokale bestanden niet.
Niet via VLC, PLEX of KODI.
Pas nadat ik bij geavanceerde geluidsinstellingen handmatig Dolby Atmos , DTS-HD en Dolby True HD had ingesteld gaf de AVR aan dat het ATMOS is.

PCan wijzigde deze reactie 24-11-2019 13:18 (53%)

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11-12 20:50
Is inderdaad nog nergens te bestellen en overal uitverkocht

• PCan
@mark1541 Er is er 1 op voorraad. Stel gewoon een email of sms alert in bij Coolblue.

• mark1541
PCan schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:54:
@mark1541 Er is er 1 op voorraad. Stel gewoon een email of sms alert in bij Coolblue.

230 euro?

Prijs is toch 219

• mucuracat
mark1541 schreef op maandag 25 november 2019 @ 10:34:
Is inderdaad nog nergens te bestellen en overal uitverkocht
als je snel bent :)
https://www.amazon.de/dp/...pro&qid=1574704154&sr=8-2
mark1541 schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:07:
[...]

230 euro?

Prijs is toch 219
amazon gewoon 219. cool doet flauw :)

mucuracat wijzigde deze reactie 25-11-2019 18:52 (22%)

• mark1541
Levertijd 1 tot 3 weken ?

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
rrobinson41 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 17:52:
Hi, net 2 dagen terug een Nvidia Shield tv , 2019 model, aangeschaft. En yesssss, Netflix met Atmos werkt gelijk via de app , via mn pioneer vsx lx303 avr met atmos . Gaaaaf en daar kocht ik de Shield ook voor, want heb al n nmt mediaplayer van dunehd met atmos passthrough voor streaming vanaf media op pc. (Smb shares) en n synology nas ). Maar die 'doet' geen netflix.

(Dit had ik aanvankelijk gehoopt dat mn nieuwe ziggo next media box ook zou kunnen , maar helaas!).

Fijn dat de ShieldTv ook een app voor amazon prime video heeft. Ik heb nu nog geen prime abo maar dat is wel mogelijk.... hopelijk daar ook wat atmos audio filmtitels....

Komende week ben ik niet thuis maar de week erop ga ik ook de smb shares functie vanaf mn pc voor film en tv op de shield testen met atmos en hd audio passthru., schijnt hij ook te kunnen.

En natuurlijk ga ik de npo start app en de rtl xl app eens proberen via android op de shield.

Voor nu, greetz.
Gaat er ook voor het 2017 model Netflix met Atmos komen, valt die anders te sideloaden?

• mark1541
Ik zit nu te twijfelen welk model ik nu heb....

Op de doos staat p2571 is dat het 2017 model?

• mucuracat
mark1541 schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:12:
Ik zit nu te twijfelen welk model ik nu heb....

Op de doos staat p2571 is dat het 2017 model?
zie afstandsbediening :)

Veel knoppen en driehoek? (achterkant puntig) dan 2019 model

en dit 2017

• mark1541
mucuracat schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:27:
[...]

zie afstandsbediening :)

Veel knoppen en driehoek? (achterkant puntig) dan 2019 model
[Afbeelding]

en dit 2017
[Afbeelding]
Ik heb die remote niet enkel een controller (game)

• mucuracat
mark1541 schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:16:
[...]

Ik heb die remote niet enkel een controller (game)
Nieuwe is niet te koop met controller. Waar heb je dan gekocht? 2de hands?
Of had je al? Ze zijn toch allemaal met een afstandbediening.

• Gink
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 09-12 19:20
https://www.mediamarkt.nl...hield-tv-pro-1644312.html

Media Markt heeft er momenteel 6 online op voorraad. (en ze zijn gewoon 219 ;) )

• Brikkah
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 13:48
Gink schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 05:44:
https://www.mediamarkt.nl...hield-tv-pro-1644312.html

Media Markt heeft er momenteel 6 online op voorraad. (en ze zijn gewoon 219 ;) )
Thanks! Heb zojuist eentje besteld

• Pierre
  • Laatst online: 17:50

Pierre

Zucht

Arjantje72 schreef op maandag 25 november 2019 @ 20:04:
[...]

Gaat er ook voor het 2017 model Netflix met Atmos komen, valt die anders te sideloaden?
Ik heb een model 2017 (die het prima doet) en als ik via Kodi een Atmos film kijk dan hoor ik via mijn soundbar Atmos. Moet je dan niet een ander abonnement hebben bij Netflix?

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• mark1541
mucuracat schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:26:
[...]

Nieuwe is niet te koop met controller. Waar heb je dan gekocht? 2de hands?
Of had je al? Ze zijn toch allemaal met een afstandbediening.
2e hands inderdaad

(945-12571-2505-100

Dit nummer staat er ook en dan kom ik via google uit op het 2015 model

mark1541 wijzigde deze reactie 26-11-2019 09:21 (14%)

• mucuracat
mark1541 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:08:
[...]

2e hands inderdaad

(945-12571-2505-100

Dit nummer staat er ook en dan kom ik via google uit op het 2015 model
Dan zou het me verbazen, als je 2019 versie hebt.
Maar 2017/2015 versie is bijna net zo goed.

RANK DEVICE NAME Antutu10/10 BENCH
1 NVIDIA SHIELD TV (2019) 10 238,323
2 NVIDIA SHIELD TV (2017) 10 237,503

https://docs.google.com/s...qnG0tMLeSDrIKI/edit#gid=0

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13:32
Mediamarkt heeft de nieuwe Shield Pro ook weer op voorraad. Ik wacht even af of ie rond vrijdag ergens voor <200 te krijgen is! :)

Grimmie187 wijzigde deze reactie 26-11-2019 10:46 (6%)

• PCan
@mucuracat Er zijn uiterlijk slecht subtiele verschillen tussen de Shield 2017 en 2019.

2017 P/N 945-12897-2505-100/ Model P2897/Tegra X1 Processor/ Remote Model P2930/ Dolby Digital Plus, Dolby Atmos 7.1/ 5.1 Pass-Trough

2019 P/N 945-12897-2505-101/ Model P2897/ Tegra X1+ Processor/ Remote Model P3700/ DOLBY VISION . ATMOS

Het 2019 Model heeft NIET, zoals bij Pricewatch vermeldt 2x USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s) poorten, maar gewoon de 3.0 poorten!

Als je Netflix premium abonnement hebt, dan merk je direct het verschil. Dan wordt Dolby ATMOS ondersteund bij het 2019 model.

• Pierre

Pierre

Zucht

PCan schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:21:
@mucuracat Er zijn uiterlijk slecht subtiele verschillen tussen de Shield 2017 en 2019.
Als je Netflix premium abonnement hebt, dan merk je direct het verschil. Dan wordt Dolby ATMOS ondersteund bij het 2019 model.
En dus niet bij het 2017 Model?

• PCan
@Pierre Nee. 2017 Model geeft bij Netflix geen ATMOS ondersteuning. Je kan via KODI, PLEX etc wel Dolby Atmos films afspelen.

• mark1541
Maar het nummer wat op de doos staat van m'n huidige shield geeft het 2015 model aan via Google

945-12571-2505-100 dit nummer staat op m'n doos

mark1541 wijzigde deze reactie 26-11-2019 12:37 (22%)

• PCan
Ja, dat is dus pricewatch: Nvidia Shield Android TV 16GB
12571 ipv 12897.

• Pierre

Pierre

Zucht

Deze heb ik dus ook, jammer van dat Atmos gebeuren via Netflix.

Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True