nero355 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:03:
Voor de 2015 en 2017 modellen zeer zeker wel als je de Shield TV vanaf een PC wil benaderen om wat bestanden over te zetten!
Raar, maar waar...
[...]
Mja, als je een hekel hebt aan iets vanaf de eerste dag dat ze bestaan en de manier waarop ze bij het XBMC team destijds zijn weggegaan dan kan je dat moeilijk aanraden hé!
Daarnaast wens ik je ook gelijk veel sterkte met die LG SoC die zwaar underpowered is als je hem met de Tegra SoC van de Shield TV vergelijkt!

Al die klachten in het LG OLED Topic hebben mij in ieder geval doen besluiten om de Shield TV te kopen

Kan prima mijn bestanden delen zonder Plex op de Shield TV 2017 versie, nooit problemen mee gehad. Weet niet zo snel waar het fout gaat bij jou, maar moet gewoon werken op ook de 2015 versie, is namelijk volledig software geregeld en heeft niets met de verschillen van de Shield versies te maken.
Die LG TV is een slaapkamer TV en geen OLED, gewoon een 4K HDR LCD. Werkt perfect met alle bestanden die ik afspeel op Plex, heb de hoogste bit-rate getest met "Billy Lynn's long halftime walk" en geen problemen. Scheelt mij een media player kopen voor die TV, alles werkt perfect daarop nu met synchronisatie. De native media player van de LG TV is wel redelijk bagger, gelukkig dat de Plex app dit dus oplost. Had ik niet verwacht.
Ik zie je veel aannames maken en als ik jouw reactie zo lees heb je het zelf dus niet getest en gewoon zonder meer de Shield gekocht. Prima, maar geen reden om daarop gebaseerd advies te geven aan anderen. Je hoeft het niet aan te raden, maar afraden is wat onvolwassen.
Ik begrijp dat je een hekel aan het team hebt, maar het is voor mij gewoon gratis te gebruiken. Zie geen reden om er daarom geen gebruik van te maken. Dit is dus een sentimenteel advies.
Ik respecteer voor jou de reden, maar ook hier weer geen goede manier van advies geven. Zou fijn zijn als je advies in ieder geval wat objectiever is.
Ik bedank je wel voor het aanhalen van Plex, want hiervoor had ik er niet over nagedacht het te proberen. Nu ik het gebruik heeft het dus mijn probleem opgelost!
[
Voor 4% gewijzigd door
Koldur op 16-11-2019 14:40
]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm