Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• HEY_DUDE
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:09
Ik overweeg om de eenvoudige versie aan te schaffen voor de slaapkamer. Kan ik mijn oude shield controller ook gebruiken op die versie? Of ondersteund de eenvoudige versie geen controllers?

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13-12 12:31

schumi2004

PSN = whocarez-

Twijfel of ik op zoek moet gaan naar een 2017 versie of voor deze moet gaan.
De vorm staat me niet zo aan eerlijk gezegd. De 2017 versie kan ik zo achter de TV schuiven wanneer deze aan een muurbeugel (Vögel BASE) hangt dat zie ik met deze braadworst niet zo snel gebeuren eerlijk gezegd, mss erboven op leggen, speciaal beugeltje ervoor misschien?

• Prophasis
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 13-12 14:19
Gisteren goed lang m'n LAN netwerk snelheid naar de Shield Plex Server getest. De bottleck was na enige tijd niet te vinden in de CAT kabels maar wél in de schrijfsnelheid naar de HDD. Externe hardeschijf, USB 3.0 uit het jaar 2011. Ding gaat dus al eventjes mee zo te zien.. gaat snel die tijd.

Heeft iemand goede ervaring met een extern opslagmedia voor de Shield? Heb zelf al wat zitten kijken, draaiende USB HDD blijkt niet echt optimaal te zijn. (Wie had dat gedacht...;')). Ik ben tot nu toe de SSD Flash USB Pro van Sandisk tegengekomen, maar ben erg benieuwd naar jullie go-to opslagmedia.

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 17:16
Prophasis schreef op donderdag 7 november 2019 @ 09:59:
Gisteren goed lang m'n LAN netwerk snelheid naar de Shield Plex Server getest. De bottleck was na enige tijd niet te vinden in de CAT kabels maar wél in de schrijfsnelheid naar de HDD. Externe hardeschijf, USB 3.0 uit het jaar 2011. Ding gaat dus al eventjes mee zo te zien.. gaat snel die tijd.

Heeft iemand goede ervaring met een extern opslagmedia voor de Shield? Heb zelf al wat zitten kijken, draaiende USB HDD blijkt niet echt optimaal te zijn. (Wie had dat gedacht...;')). Ik ben tot nu toe de SSD Flash USB Pro van Sandisk tegengekomen, maar ben erg benieuwd naar jullie go-to opslagmedia.
Ik heb er toch een gewone usb hdd aangehangen. En wel de:
pricewatch: Seagate Backup Plus Hub 8TB Zwart

Deze voldoet prima, enkel een beetje jammer als dat ding stuk gaat. Maar goed belangrijk spul is het niet echt wat er op staat.

MENTAL SHUTDOWN

• Prophasis
ppeterr schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:38:
[...]

Deze voldoet prima, enkel een beetje jammer als dat ding stuk gaat. Maar goed belangrijk spul is het niet echt wat er op staat.
Haal je daar wel een voldoende schrijfsnelheid mee bij het schrijven van lokale bestanden? Bij m'n HDD die ik nu heb haal ik max 9mb/s. Bij schrijven naar lokale opslag kreeg ik de volledige gigabit. Daarnaast draait de Plex Server natuurlijk continue, waardoor een draaiende hardeschijf naar mijn weten sowieso minder handig is. Niet?

• ppeterr
Prophasis schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:40:
[...]

Haal je daar wel een voldoende schrijfsnelheid mee bij het schrijven van lokale bestanden? Bij m'n HDD die ik nu heb haal ik max 9mb/s. Bij schrijven naar lokale opslag kreeg ik de volledige gigabit. Daarnaast draait de Plex Server natuurlijk continue, waardoor een draaiende hardeschijf naar mijn weten sowieso minder handig is. Niet?
Nou is de schrijf snelheid ietwat ondergeschikt aan de lees snelheid natuurlijk. Ik heb deze gekocht omdat ik problemen kreeg met een andere, inderdaad ook wat oudere schijf. Met het afspelen van 4k HDR atmos. Vanaf deze HDD speelt dit perfect via Kodi op de tv, met simultaan een stream vanaf de plex server.
Het is een keer wat minder lekker gegaan, maar toen bleek retroarch en hyperspin + wat ander spul nog open te staan op de shield.

Het copieeren naar deze schijf ging in het begin erg vlot, maar nu naarmate hij vol raakt duidelijk minder snel. Evengoed nog rond de 10/15mbs. Volgens mij een jaar geleden zeker het dubbele.

Maar goed ik pendel dus zo af en toe met een WD usb schijfje heen en weer tussen pc, en de usb hub die op deze schijf zit. En gooi zo de content over. Kleinere bestanden wel over het netwerk. Dus nee, echt snel over het netwerk en usb transfer is het niet. Maar voldoet voor het doel.

MENTAL SHUTDOWN

• makstra
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 12-12 13:37
Is er al duidelijk of de nieuwe Shields Google Stadia gaan ondersteunen? Ik lees zelf wisselende berichten namelijk. Wil mijn trouwe Mi box binnenkort gaan vervangen voor de nieuw Shield ivm afspelen van 4K content. Anders wacht ik daar nog even mee tot de launch van Stadia halverwege deze maand.

• Judaz
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

makstra schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:02:
Is er al duidelijk of de nieuwe Shields Google Stadia gaan ondersteunen? Ik lees zelf wisselende berichten namelijk. Wil mijn trouwe Mi box binnenkort gaan vervangen voor de nieuw Shield ivm afspelen van 4K content. Anders wacht ik daar nog even mee tot de launch van Stadia halverwege deze maand.
Volgens mij formeel nog niets bekend gemaakt.

Android TV 11 zou het native moeten ondersteunen volgens dit bericht
https://www.androidcentra...ong-android-11-r-and-more

• HEY_DUDE

Performance van USB sticks is echt heel beroerd. Ik heb het een tijdje geprobeerd maar heb er nu een SSD aangehangen. Met name omdat ik een grote Plex database heb en deze een beetje snel beschikbaar moet zijn.

• Prophasis
HEY_DUDE schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:44:
[...]

Performance van USB sticks is echt heel beroerd. Ik heb het een tijdje geprobeerd maar heb er nu een SSD aangehangen. Met name omdat ik een grote Plex database heb en deze een beetje snel beschikbaar moet zijn.
Exactly, vandaar de vraag of mensen ervaring hebben met de SSD versie van een USB Stick. Een SSD+behuizing is een stukje prijziger dan de 128GB Sandisk namelijk.

Deze; https://www.dataio.nl/san...1UuQywEAQYASABEgILxvD_BwE

• chang
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16:49
Kun je chinees als taal instellen in de Google Assistent als de menu taal Nederlands of Engels is?
Of kun je ook een tweede taal instellen in de Google Assistent?

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 17:29
Ik heb 2 van deze sticks in mijn shield-tv gehad en ze gingen allebei na een paar maanden dood.

https://www.dataio.nl/san...28gb-usb-3-1-flash-drive/

Ze werden dan bloedheet en waren daarna niet meer benaderbaar.
Voor mij geen USB-stick meer. :?
Prophasis schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:46:
[...]

Exactly, vandaar de vraag of mensen ervaring hebben met de SSD versie van een USB Stick. Een SSD+behuizing is een stukje prijziger dan de 128GB Sandisk namelijk.

Deze; https://www.dataio.nl/san...1UuQywEAQYASABEgILxvD_BwE

diquan2001 wijzigde deze reactie 07-11-2019 12:41 (4%)

Samsung Note 9,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• harige_harrie
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 13-12 14:15
Ik heb de tablet gehad, die is dus totaal anders dan de tv ..

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14:56

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DeFeCt schreef op woensdag 6 november 2019 @ 14:48:
Kids zijn 6 en 10, het gaat me juist om Plex Server en niet om de client. Nu staat mijn pc eigenlijk dag en nacht aan om als Plex Server te dienen, hoop dat het met de Shield een stuk minder zal zijn :)
Waarom gebruik je daar niet gewoon een simpele NAS voor en i.p.v. Plex gewoon Kodi met NFS of SMB koppelingen richting de NAS :?

Vooral anno 2019/2020 zie ik echt totaal geen reden om met iets als Plex of Emby te klooien, terwijl elk up-to-date apparaat gewoon zowel H.264 als H.265 kan decoderen via de GPU ;)
HEY_DUDE schreef op woensdag 6 november 2019 @ 21:29:
Ik overweeg om de eenvoudige versie aan te schaffen voor de slaapkamer. Kan ik mijn oude shield controller ook gebruiken op die versie? Of ondersteund de eenvoudige versie geen controllers?
Vraag jezelf af waarom het niet zou werken als het gewoon om een officiële nVidia Shield TV Console accessoire gaat en zelfs X-Box en PlayStation Controllers met de Shield TV samenwerken :? ;)

Ook voor jou geldt :
Waarom gebruik je daar niet gewoon een simpele NAS voor en i.p.v. Plex gewoon Kodi met NFS of SMB koppelingen richting de NAS :?

Vooral anno 2019/2020 zie ik echt totaal geen reden om met iets als Plex of Emby te klooien, terwijl elk up-to-date apparaat gewoon zowel H.264 als H.265 kan decoderen via de GPU ;)
:*)
ppeterr schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:38:

Deze is goedkoper en kan uit elkaar worden gehaald voor intern gebruik : pricewatch: WD MyBook 8TB Zwart
Is de laatste maanden namelijk vaak voor € 139 tekoop bij Amazon.de :)
Prophasis schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:40:
Als een HDD nog maar 9 MB/s haalt dan is die :
- Propvol!
- Of aan het overlijden...

Kijk daar dus effe goed naar! ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:49

DeFeCt

je wéét toch

nero355 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 21:05:
[...]

[...]
Mijn huidige setup is een desktop pc met Plex Server en een Xbox One met Plex Client en Disney+ beneden en een Samsung Smart TV met Plex Client op de slaapkamer. Kiddos vinden het gebruik van de Xbox wat omslachtig want versterker moet dan ook op de juiste input staan etc.

Als ik mijn pc niet dag en nacht meer wil laten aanstaan dan kan ik indd overstappen naar een NAS, maar dan heb ik de invoer naar de tv nog niet opgelost, daarom leek het mij handig om de Shield voor zowel Plex als Disney+, Netflix te gebruiken en tegelijkertijd als "NAS" te laten fungeren, eigenlijk dus een externe HD in mijn netwerk waar ik video's naar toe kan pompen.

Ik heb een tijd OpenElec gedraaid op een Zbox maar daar begrepen de kids helemaal niks van, dus vandaar... maar mocht ik dingen over het hoofd zien dan hoor ik het graag.

Flickr

• HEY_DUDE
Plex werkt tegenwoordig helemaal perfect op de shield. Zowel de client als de server. Als je een erg grote database hebt moet je denk ik wel uitbreiden met een externe HD of ssd. Alleen de database kan al vele GB innemen nog los van de films zelf. Geen stick!

Plex heeft zeker voordelen boven kodi. Kodi kan niet alles wat plex kan en andersom. Als centrale database met meerdeee clients werkt plex echt beter en makkelijker.

Er komt vast weer een kodi gebruiker het tegendeel beweren maar die snapt plex waarschijnlijk niet zo goed ;)

• nero355

nero355

DeFeCt schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 10:09:
Ik heb een tijd OpenElec gedraaid op een Zbox maar daar begrepen de kids helemaal niks van, dus vandaar... maar mocht ik dingen over het hoofd zien dan hoor ik het graag.
Zat kids van GoT members die volgens hen in het Kodi Topic heel makkelijk daarmee omgaan! :)

Geloof zelfs dat er ook een paar in dit topic waren...
HEY_DUDE schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:30:
Plex werkt tegenwoordig helemaal perfect op de shield. Zowel de client als de server. Als je een erg grote database hebt moet je denk ik wel uitbreiden met een externe HD of ssd. Alleen de database kan al vele GB innemen nog los van de films zelf. Geen stick!
Dat alleen al lijkt me een flinke reden om geen Plex Server op de Shield TV te draaien! :/

Sowieso vraagt een echte Plex Server om flink wat CPU kracht als je ook nog eens ermee gaat transcoden via de CPU of zelfs de iGPU en meer dan 2,5 Client trekt de Shield TV niet! ;)
Plex heeft zeker voordelen boven kodi. Kodi kan niet alles wat plex kan en andersom. Als centrale database met meerdeee clients werkt plex echt beter en makkelijker.
Kodi met een MySQL Database voor alle Clients op dezelfde NAS als de Films en Series werkt prima en is niet zo heel moeilijk om op te zetten! :Y)
Er komt vast weer een kodi gebruiker het tegendeel beweren maar die snapt plex waarschijnlijk niet zo goed ;)
Nee, gewoon een hekel aan sinds Dag 1 dat die rare gasten ervandoor zijn gegaan met de XBMC broncode en geld ermee zijn gaan verdienen ;) :/

MrMC op de iOS apparaten is er ook zo één... :F

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Mastadont
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 12-12 20:16
iemand al een apple tv plus app werkend gekregen?

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11:53

Koldur

Virtual Boy

nero355 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 21:11:
[...]

Zat kids van GoT members die volgens hen in het Kodi Topic heel makkelijk daarmee omgaan! :)

Geloof zelfs dat er ook een paar in dit topic waren...

[...]

Dat alleen al lijkt me een flinke reden om geen Plex Server op de Shield TV te draaien! :/

Sowieso vraagt een echte Plex Server om flink wat CPU kracht als je ook nog eens ermee gaat transcoden via de CPU of zelfs de iGPU en meer dan 2,5 Client trekt de Shield TV niet! ;)

[...]

Kodi met een MySQL Database voor alle Clients op dezelfde NAS als de Films en Series werkt prima en is niet zo heel moeilijk om op te zetten! :Y)

[...]

Nee, gewoon een hekel aan sinds Dag 1 dat die rare gasten ervandoor zijn gegaan met de XBMC broncode en geld ermee zijn gaan verdienen ;) :/

MrMC op de iOS apparaten is er ook zo één... :F
Ieder zijn preferentie, maar lees eens. Transcoderen is zo goed als nergens meer nodig, dan kan je de Shield dus prima als Plex server draaien.
Het grote voordeel van Plex is een centrale DB voor wat je bekeken hebt en waar je gebleven was bij het kijken van een film/serie overal waar je het ook maar kijkt. Ik heb Plex bijna nooit gebruikt, maar zit erover na te denken dit wel te gaan doen omdat ik net een kleine heb en vaak verander van beneden naar boven en dan graag zo verder wil met kijken. Als je Plex goed implementeert, dan is het echt een goed systeem, maar dat kost even tijd en inzicht.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Koldur schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:10:
[...]

Ieder zijn preferentie, maar lees eens. Transcoderen is zo goed als nergens meer nodig, dan kan je de Shield dus prima als Plex server draaien.
Het grote voordeel van Plex is een centrale DB voor wat je bekeken hebt en waar je gebleven was bij het kijken van een film/serie overal waar je het ook maar kijkt. Ik heb Plex bijna nooit gebruikt, maar zit erover na te denken dit wel te gaan doen omdat ik net een kleine heb en vaak verander van beneden naar boven en dan graag zo verder wil met kijken. Als je Plex goed implementeert, dan is het echt een goed systeem, maar dat kost even tijd en inzicht.
Gedeelde database werkt ook met Kodi als je gebruik maakt van een MySQL database op een NAS/thuisserver. Beide Kodi instanties laten verbinden met dezelfde MySQL database en klaar. Gedeelde library, gedeelde bookmarks en resume points.

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

RobertMe schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:22:
[...]

Gedeelde database werkt ook met Kodi als je gebruik maakt van een MySQL database op een NAS/thuisserver. Beide Kodi instanties laten verbinden met dezelfde MySQL database en klaar. Gedeelde library, gedeelde bookmarks en resume points.
Klopt, maar gemixte Kodi versies kunnen daar weer roet in het eten gooien. Het werkt, maar is wel minder makkelijk in onderhoud.
Daarbij komt voor mij persoonlijk dat mijn LG TV geen goede media player heeft voor netwerk streamen en Plex wel beschikbaar is. DLNA werkt echt belabberd met maximaal 4x doorspelen e.d. Dat is mijn persoonlijke reden, Plex is een stuk flexibeler dan Kodi wat dat betreft.

Koldur wijzigde deze reactie 09-11-2019 10:25 (21%)

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• HEY_DUDE
Er zitten echt verschillen tussen plex en Kodi. Het is niet een discussie die ik wil oplossen, maar het is niet zo dat je met kodi hetzelfde kan bereiken als plex. Al eerder gepost:

Voordelen van Plex zijn:
Zelfde interface, Library watch status etc. op al jouw apparaten.
Speelt native af (net als kodi) wanneer dit apparaat een codec af kan spelen. Als de codec niet ondersteunt wordt door een apparaat dan pas wordt er getranscendeerd (kodi kan dit niet).
Ondersteuning op meer apparaten inclusief oudere smart TV's.
Kan casten naar Chromecast. Werkt ook ideaal in een hotel.
Met one click films downloaden naar je mobiele apparaat. Net als Netflix.
Nadelen:
Voor transcenderen is wat forsere hardware nodig.
Gratis versie werkt goed, maar eigenlijk wil je ook de betaalde features.
Vind de subtitle support niet zo fijn, die is op kodi beter.
Best of both worlds: Kodi Frontend met Plex Backend. Goede subtitle support en support van alle codecs die Kodi ondersteunt.

• dennis_rsb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 16:36
Vandaag de nieuwe Shield gekocht. Heb het tonnetje gekocht. Scheelt toch een euro of 60. Er zitten geen usb poorten op, maar dat is voor mij geen ramp, mocht de AB ooit kapot gaan kan ik neem ik aan ook een bluetooth controller of tobo/muis kiezen? Daarnaast weet ik dat 8 gb voor mij voldoende is, en die 2 gb ram is geen issue lijkt mij als je niet gamed of plex server draait.

Ik had al een Mi Box S, en wou sowieso voor boven ook android TV, en met dit ding kan ik mooi kijken wat op zowel korte als langer termijn beter is de mi box s of de shield. Bij de mi box s vraag ik mij bv af hoelang apps blijven werken cq hoelang de mi box s geupdated blijft worden. Ik wou de shield beneden plaatsen, maar gezien de lekker lange stroomkabel komt het veel beter uit als ik de shield boven plaats en de mi box s beneden laat.

• Netsplit
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 12-12 21:04
Heeft iemand misschien een idee wanneer er weer nieuwe TV pro units beschikbaar komen bij nvidia en coolblue?

• eblackadder1967
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 13-12 00:45
Heeft iemand misschien een idee hoe je dolby vision kunt afspelen via de externe HD? Met Kodi werkt dolby vision niet.

• michelk31
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13-12 10:28
Weet iemand als men de MS elite gamepad draadloos kan koppelen met de shield?

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 12:51
Netsplit schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 19:31:
Heeft iemand misschien een idee wanneer er weer nieuwe TV pro units beschikbaar komen bij nvidia en coolblue?
Ik heb de mijne 3 dagen geleden gekocht bij mediamarkt online (inmiddels weer uitverkocht) maar afhankelijk van waar je woont zie ik bij bepaalde filialen in het land nog voorraad .

"Beautiful Clean Coal"

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 14:30

AtlAntA

BANAAN!

leekers schreef op zondag 10 november 2019 @ 07:17:
[...]

Ik heb de mijne 3 dagen geleden gekocht bij mediamarkt online (inmiddels weer uitverkocht) maar afhankelijk van waar je woont zie ik bij bepaalde filialen in het land nog voorraad .
Ik kan de nieuwe shield pro niet vinden op de MM website? Alleen de oude.

Avatar does not reflect reality. *much*

• leekers
AtlAntA schreef op zondag 10 november 2019 @ 09:15:
[...]

Ik kan de nieuwe shield pro niet vinden op de MM website? Alleen de oude.
Klopt ze hebben hem vanmorgen van webside afgehaald kan hem nog vinden via bestellingen hier (geen voorraad)

"Beautiful Clean Coal"

• PCan
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 13-12 19:17
Vanaf 1 december Netflix niet meer te zien op (oudere-) Samsung TV's.

Dat is een van de redenen dat ik een Shield gekocht heb.
Smart TV's en Blu-ray spelers zijn, wat Apps betreft, onbetrouwbaar.
Dus, als je een nieuwe TV gaat kopen, selecteer deze dan op beeldkwaliteit (OLED) en geluidsmogelijkheden (HDMI >= 2.0, Dolby Atmos). Niet op Apps.

Ander onderwerp;
Als ik op mijn (W10) PC bij Apparaten en Printers kijk, dan is de Shield als apparaat wel aanwezig, maar niet verbonden.

Als Kodi wel. (Zelfde IP).

Ook bij Opties voor mediastreaming (Lokaal netwerk), komt de Shield als apparaat niet voor, wel alle andere apparaten in mijn netwerk. Iemand enig idee?.

PCan wijzigde deze reactie 10-11-2019 13:28 (32%)

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
Second, go to Settings > Storage & reset > Transfer files over network, to turn this feature on.

https://nvidia.custhelp.c...ield-tv-folders-with-a-pc

• diquan2001
Hier ben ik ook al een tijdje mee aan het klooien.
Maar ik krijg de shield niet te zien op mijn Windows 10 pc boven.

Ik heb al bij Windows feature het smb gedeelte aangevinkt maar alsnog geen shield mappen te bekennen.
Ike. schreef op zondag 10 november 2019 @ 15:43:
Second, go to Settings > Storage & reset > Transfer files over network, to turn this feature on.

https://nvidia.custhelp.c...ield-tv-folders-with-a-pc

• PCan
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 13-12 19:17
@Ike.
Locate HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM \CurrentControlSet\Control \Lsa\LmCompatibilityLevel
Die laatste komt niet voor in mijn register.

Wat ook raar is, ik heb 2 USB sticks erin zitten.
De 128GB noemt hij Interne geheugen en de 16GB noemt hij USBxxxx.

PCan wijzigde deze reactie 10-11-2019 16:41 (29%)

• dennis_rsb
  • Laatst online: 16:36
Shield sinds gister in gebruikt. Werkt prima. Alleen merk ik dat Videoland (misschien meer apps, maar deze gebruik ik het meest) soms raar doet als ie aanstaat en ik zet de shield uit. Vervolgens moet ik geforceerd videoland sluiten en heropenen. Hoe kan dit? Op de mi box s heb ik dit probleem niet ervaren.

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Mmore schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 15:59:
Zijn er andere Tweakers die last hebben van "cut outs" van het geluid bij 4k HDR video icm HD-audio, bijv. DTS-HD Master of Dolby Atmos? Na ongeveer 30m-60m komt het wel eens voor dat de audio heel kort, niet langer een seconde of twee, uitvalt. Daarna komt het steeds vaker voor tot ik de film even helemaal uit zet en weer opnieuw opstart. Als er een alternatief geluidsspoor aanwezig is zoals 5.1 AC-3 dan komt het probleem niet meer voor. Lijkt dus echt aan de HD-audio te liggen.

Setup is een Shield icm Denon X1500H en een LG OLED B8. Gebruik Plex om af te spelen maar het gebeurt ook met bijv. Kodi.
Dit probleem lijkt opgelost te gaan worden in de 8.0.1 update met hotfix. Ik ben benieuwd!

2015/2017 SHIELD Experience Upgrade 8.0.1+ HotFix Image
NVIDIA STAFF

The first 8.0.1+ HotFix image for the 2015/2017 SHIELD TVs will be deployed soon based on the public 8.0.1 image and contains the follow fixes:

First HotFix:
- HD audio dropouts
- SMB Server timeout/disconnect when transferring large files
- Add G30 remote extra button support to G20 keymap as they share the same device ID
- Movies Anywhere content fails to play when Atmos is enabled
- Add IR support for Panasonic VSX series receviers

Please sign up here if you'd like to get the HotFix images for 8.0.1+:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeZTXIjnx18nxZGAxMY3ioHIaUKrvBMhbn5GJyhtURlHTd9BA/viewform?usp=pp_url&entry.1352533101=DONTDELETE-

Caveats of the HotFix process:
1. There is no way to roll back from the HotFix or anyway for that matter without following the rooting/developer images process.
2. There is no way to leave the HotFix process once you join it.
3. HotFix images are not fully certified. The next official release will have all certifications. The only negative side affect we've noticed from this so far is that HD Homerun DRM channels will not work with the HotFix image so if that feature is important to you, please avoid the HotFix image.

Ach joh, werken is ook niet alles

• Faris
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 13-12 21:44
Zijn nog gebruikers die problemen hebben met activeren van geforse now op nvidia schield!? Ik krijg steeds volgende fout melding:

your nvidia account does not have geforce now access to this app

• renem
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 10:03
Faris schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:51:
Zijn nog gebruikers die problemen hebben met activeren van geforse now op nvidia schield!? Ik krijg steeds volgende fout melding:

Ja, heb ik ook maar heb de access net 8 dagen geleden aangevraagd. Schijnt nooit zo snel te gaan. Het is in ieder geval niet zo dat bezitters van een Shield direct toegang krijgen.... Althans zo lijkt het.

• michielvz
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 12-12 07:51
Wat is jullie ervaring met het systeem vanaf pc en met GeForce Now? Ik heb alles bekabeld en het werkt maar merk toch een kleine input vertraging wat irriteerde als je een gewone console gewend bent.

• marcel19
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 13-12 11:30
Ik ben sinds een jaartje nu trotse eigenaar van de Nvidia shield.
Super apparaat en overtreft alle andere kastjes die ik tot nu toe gehad heb.

Nu is mij laatste alleen wat opgevallen en ik wilde even weten waar ik de oplossing moet gaan zoeken.
De nvidia shield zit aangesloten op de volgende TV: pricewatch: Samsung 65Q85R Zwart ( komt met een samsung one connect box )

Ik gebruik Emby om mijn media te streamen naar mijn apparaten, en sinds enig tijd is deze er ook als 3th party addon voor mijn TV. ( voorheen keek ik het met de Nvidia Shield )

Nu is mijn opgevallen, dat als ik een 4K films kijk met de Emby addon van de TV heb ik KRAAKHELDER en SUPERSCHERP beeld.
Speel ik exact de zelfde video af op de Nvidia shield valt het beeld beduidend slechter uit. ( Doffer, minder scherp etc ) Terwijl de Nvidia netjes op 4K resolutie staat.

Iemand enig idee waar ik moet beginnen om dit uit te zoeken?

• leekers
diquan2001 schreef op zondag 10 november 2019 @ 16:06:
Hier ben ik ook al een tijdje mee aan het klooien.
Maar ik krijg de shield niet te zien op mijn Windows 10 pc boven.

Ik heb al bij Windows feature het smb gedeelte aangevinkt maar alsnog geen shield mappen te bekennen.

[...]
Misschien heb je wat aan deze video bij mij werkt het in ieder geval

"Beautiful Clean Coal"

• leekers
Faris schreef op zondag 10 november 2019 @ 20:51:

Zie deze link https://www.nvidia.com/en...-tv-and-geforce-now-code/

"Beautiful Clean Coal"

• darklord007
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13-12 23:54
Ik ben aan het overwegen een shield te kopen.
Op dit moment heb ik een synology ds418play met chromecast en LG 47lm760 (uit 2012).
soms werkt de chromecast, some de interne TV en soms werkt geen van beide.

Eigelijk wil ik gewoon van het gezeur af zijn en dat ie gewoon alles van mijn nas soepel en goed afspeeld.
Ik lees eigelijk alleen maar positieve dingen over de shield.

Kan iemand mij bevestigen of de synology+shield al mijn problemen gaat oplossen?

Tevens zou je op de shield ook kunnen gamen. Hoe gaat dit in zijn werk, zijn deze games gratis toegankelijk?

alvast bedankt!

• HEY_DUDE
darklord007 schreef op maandag 11 november 2019 @ 22:45:
Ik ben aan het overwegen een shield te kopen.
Op dit moment heb ik een synology ds418play met chromecast en LG 47lm760 (uit 2012).
soms werkt de chromecast, some de interne TV en soms werkt geen van beide.

Eigelijk wil ik gewoon van het gezeur af zijn en dat ie gewoon alles van mijn nas soepel en goed afspeeld.
Ik lees eigelijk alleen maar positieve dingen over de shield.

Kan iemand mij bevestigen of de synology+shield al mijn problemen gaat oplossen?

Tevens zou je op de shield ook kunnen gamen. Hoe gaat dit in zijn werk, zijn deze games gratis toegankelijk?

alvast bedankt!
Ja met die shield geen problemen, Ik gebruik plex server op de shield en een ds415play. `de 415play heeft wat beperkingen. De 418play zou eigenlijk alles al soepel moeten afspelen en heb je geen shield nodig. Gebruik je video station of plex op de ds418play?

• pelezig
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 02-12 13:49
Ik zit erover te denken om de nieuwe Shield TV (dongle) aan te schaffen. Ik wil hem ook gebruiken om media van mijn pc te kunnen streamen.

Heb ik het goed begrepen dat op de Shield Tv alleen Plex draait en ik hiermee mijn pc als host kan gebruiken en daar Plex server op draaien ?

Klopt het dat op de Shield TV Pro wel de Plex server draait en je daar dus ook media op op kan slaan ?

Als ik op internet zoek vind ik alleen info dat als je hem als mediaserver wilt gebruiken je de Pro nodig hebt. Ik wordt daar een beetje van in de war gebracht, kan iemand bevestigen of mijn denkwijze klopt.

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 15:38

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

pelezig schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:00:
Ik zit erover te denken om de nieuwe Shield TV (dongle) aan te schaffen. Ik wil hem ook gebruiken om media van mijn pc te kunnen streamen.

Heb ik het goed begrepen dat op de Shield Tv alleen Plex draait en ik hiermee mijn pc als host kan gebruiken en daar Plex server op draaien ?
Klopt.

Klopt het dat op de Shield TV Pro wel de Plex server draait en je daar dus ook media op op kan slaan ?
De 2017 en de pro moeten plex server prima kunnen draaien.

Als ik op internet zoek vind ik alleen info dat als je hem als mediaserver wilt gebruiken je de Pro nodig hebt. Ik wordt daar een beetje van in de war gebracht, kan iemand bevestigen of mijn denkwijze klopt.
Als je de server op je shield wil draaien wordt de pro aangeraden, dat wil niet zeggen dat je deze niet ergens anders kan draaien.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• darklord007
HEY_DUDE schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 09:54:
[...]

Ja met die shield geen problemen, Ik gebruik plex server op de shield en een ds415play. `de 415play heeft wat beperkingen. De 418play zou eigenlijk alles al soepel moeten afspelen en heb je geen shield nodig. Gebruik je video station of plex op de ds418play?
Ik gebruik mediaserver en plex. Videostation heb ik er ook op staan maar gebruik ik eigelijk niet veel.

• HEY_DUDE
darklord007 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 10:43:
[...]

Ik gebruik mediaserver en plex. Videostation heb ik er ook op staan maar gebruik ik eigelijk niet veel.
Heb je hardware transcoding aan staan op plex? Zou volgens mij net zo goed moeten werken als plex server op de shield.

• darklord007
HEY_DUDE schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:58:
[...]

Heb je hardware transcoding aan staan op plex? Zou volgens mij net zo goed moeten werken als plex server op de shield.
Ben bang dat we wat offtopic gaan, maar voor synology werk transcoding alleen via videostation. Of dit zou recentelijk veranderd
moeten zijn

• HEY_DUDE
darklord007 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:59:
[...]

Ben bang dat we wat offtopic gaan, maar voor synology werk transcoding alleen via videostation. Of dit zou recentelijk veranderd
moeten zijn
Stel je vraag even in het synology package forum. Er is een plex server met hardware transcoding voor synology inmiddels. Mogelijk heb je plexpass nodig. Ik denk niet dat je een shield hoeft aan te schaffen, hoewel het wel een top mediaspeler is.

• darklord007
HEY_DUDE schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:06:
[...]

Stel je vraag even in het synology package forum. Er is een plex server met hardware transcoding voor synology inmiddels. Mogelijk heb je plexpass nodig. Ik denk niet dat je een shield hoeft aan te schaffen, hoewel het wel een top mediaspeler is.
Top, ga ik achteraan. Thxs

• avec_style
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:40
Of je maakt gewoon gebruik van Kodi en laat Kodi alles afspelen van je NAS. Heb je ook geen gedoe meer met transcoding. De shield kan toch met zowat elk bestandsformaat omgaan.

• Drvagax
  • Laatst online: 28-11 17:14

Drvagax

Spaceballs The Title

michielvz schreef op zondag 10 november 2019 @ 23:03:
Wat is jullie ervaring met het systeem vanaf pc en met GeForce Now? Ik heb alles bekabeld en het werkt maar merk toch een kleine input vertraging wat irriteerde als je een gewone console gewend bent.
Merk werkelijk geen verschil tussen mijn PC monitor en TV. Ook alles bekabeld. Ik speel overigens met een PS4 controller.

Spaceballs The Signature

• Drvagax
  • Laatst online: 28-11 17:14

Drvagax

Spaceballs The Title

avec_style schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:14:
Of je maakt gewoon gebruik van Kodi en laat Kodi alles afspelen van je NAS. Heb je ook geen gedoe meer met transcoding. De shield kan toch met zowat elk bestandsformaat omgaan.
Dat zou net er aan liggen of je Plex alleen lokaal gebruikt of dat je je spul ook deelt met je vriendjes en vriendinnetjes.

Spaceballs The Signature

• michielvz
Drvagax schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:07:
[...]

Merk werkelijk geen verschil tussen mijn PC monitor en TV. Ook alles bekabeld. Ik speel overigens met een PS4 controller.
GeForce Now maakt er een videostream van en ik heb het idee dat dat de boel het meest vertraagt maar wel vaag dat ik het merk en jij niet.

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 11:49
Is er ook een mogelijkheid om een externe harde schijf aan te sluiten aan de shield tv? Ik las dat er een USB-C aansluiting op zit, maar die gebruik je voor het stroom toch?

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 12-11-2019 20:31 (33%)

https://www.speedtest.net/result/8726516350.png

• Ike.
  • Niet online
WhySoSerious? schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:30:
Is er ook een mogelijkheid om een externe harde schijf aan te sluiten aan de shield tv? Ik las dat er een USB-C aansluiting op zit, maar die gebruik je voor het stroom toch?
Ja, via USB :?

• WhySoSerious?
  • Laatst online: 11:49
Bedoel niet de pro, maar de stick. :D

WhySoSerious? wijzigde deze reactie 12-11-2019 20:44 (4%)

https://www.speedtest.net/result/8726516350.png

• klada
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 13-12 15:07
klada schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:53:
Bij het opstarten van pas gekochte 'Nvidia Shield TV Pro (500 GB, 2017) liep alles zoals normaal tot de tekst er op kwam 'de shield word terug herstart na update' daarna heb ik dit : groen licht gaat even branden en gaat vervolgens uit, kan de Shield niet meer opstarten |:(
Iemand die me kan helpen ?
Update :
Paar tips gekregen hier waarvoor bedankt maar probleem werd er niet mee opgelost .

Dan maar contact opgenomen met NVIDIA support ondersteuning , probleem uitgelegd en kreeg een paar oplossing toegestuurd maar die hielpen ook niet.
Daarna kwam het zeer goede nieuws : De Shield werd beoordeeld als RMA ,formulier ingevuld met de nodige gegevens 3 dagen later werd er een nieuwe Shield afgeleverd aan huis.
Dit toch wel top service van NVIDIA _/-\o_ ,had geen aankoopbon wist niet waar deze was gekocht en ook geen aankoopdatum . ( 2dehands gekocht )

• diquan2001
heb het geprobeerd maar het werkt gewoon niet bij mij .
als ik het ip adres van mijn shield type in mijn adresbalk krijg ik de melding 192.xxx.xxx.x heeft de verbinding geweigerd |:(

Ik zie de shield wel in netwerkcentrum maar als ik daar op shield aanklik dan staat dit apperaat geen web pagina heeft oid.

Al mijn andere apparaten zijn wel zichtbaar in het netwerk centrum 2 x NAS meerdere pc's netwerk printer enz.

Wie kan mij helpen hiermee 8)7 :?

diquan2001 wijzigde deze reactie 12-11-2019 22:45 (33%)

• leekers
WhySoSerious? schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:30:
Op de "normale" shield tv (ronde buis model 2019) zit geen usb voor harde schijf !

De shield pro heeft wel 2 usb aansluitingen om een externe disk aan te sluiten

"Beautiful Clean Coal"

• DaLass
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:18
klada schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:14:
[...]

Update :
Paar tips gekregen hier waarvoor bedankt maar probleem werd er niet mee opgelost .

Dan maar contact opgenomen met NVIDIA support ondersteuning , probleem uitgelegd en kreeg een paar oplossing toegestuurd maar die hielpen ook niet.
Daarna kwam het zeer goede nieuws : De Shield werd beoordeeld als RMA ,formulier ingevuld met de nodige gegevens 3 dagen later werd er een nieuwe Shield afgeleverd aan huis.
Dit toch wel top service van NVIDIA _/-\o_ ,had geen aankoopbon wist niet waar deze was gekocht en ook geen aankoopdatum . ( 2dehands gekocht )
Ik had ook al een goede ervaring met de NVIDIA service. 2 weken geleden een 2e hands Shield TV op de kop getikt via Tweakers, na installatie thuis bleek de voeding te piepen (coil whine).

Contact opgenomen met support en binnen 3 dagen een nieuwe voeding in huis. Ook hier geen aankoopbon beschikbaar, een foto van het serienummer op het apparaat was voldoende.

"Ohana means family, and family means nobody gets left behind or forgotten."

• MetalD
  • Laatst online: 13:30
Iemand een idee waar je de Pro kan bestellen ? Blijkbaar overal uitverkocht momenteel.

• SebasFM
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13-12 18:16
MetalD schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:38:
Iemand een idee waar je de Pro kan bestellen ? Blijkbaar overal uitverkocht momenteel.
Zoals eerder genoemd in dit topic kan je hem bestellen op de Spaanse Amazon. Daar heb ik hem ook vandaan en binnen 4 dagen binnen met PostNL.
https://www.amazon.es/NVI...763&sprefix=nvidia&sr=8-1

/dev/pc0: i5-6600 | Asus Z170 Pro Gaming | 16 GB Kingston HyperX | 512 GB Samsung SSD 950 Pro | Corsair Carbide 200R ]|[ /dev/pc1: Asus EeeBook F205TA

• nero355

nero355

diquan2001 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:22:
als ik het ip adres van mijn shield type in mijn adresbalk krijg ik de melding 192.xxx.xxx.x heeft de verbinding geweigerd |:(

Ik zie de shield wel in netwerkcentrum maar als ik daar op shield aanklik dan staat dit apperaat geen web pagina heeft oid.

Al mijn andere apparaten zijn wel zichtbaar in het netwerk centrum 2 x NAS meerdere pc's netwerk printer enz.

Volgens mij moest je zelf naar de juiste plek toe gaan door echt voluit smb://192.168.1.x/ in te typen en zelfs mogelijk nog iets daarachter...

Zijn zat tutorials voor te vinden omdat het zo'n gedoe is dus blader die effe door ;)

Het is alweer een jaar geleden dat ik de advancedsettings.xml voor Kodi zo heb gekopiëerd dus ik weet het echt niet meer uit mijn hoofd helaas :+

/EDIT :
Wat @ppeterr hieronder zegt kan ook inderdaad! :)

nero355 wijzigde deze reactie 13-11-2019 17:51 (3%)

• ppeterr
@diquan2001

ik zou het eens als volgt in je adres balk tikken. (double backward slash en dan IP)

\\192.168.1.133

Maar dan met je eigen ip van de shield natuurlijk.

ppeterr wijzigde deze reactie 13-11-2019 17:15 (10%)

MENTAL SHUTDOWN

• badros86
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 29-11 03:54
Sta op het punt een Shield aan te schaffen. Vraagje over de remote. klopt het dat deze via bluetooth met de shield verbonden is? maw staat bluetooth continue aan? Kan iemand checken of bluetooth en WLAN uit te schakelen is?

Ik kan ook niet veel vinden over het stroomverbruik van de nieuwe shield (niet de pro). weet iemand dit?

• nero355

nero355

badros86 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:26:
Sta op het punt een Shield aan te schaffen. Vraagje over de remote. klopt het dat deze via bluetooth met de shield verbonden is? maw staat bluetooth continue aan? Kan iemand checken of bluetooth en WLAN uit te schakelen is?
Als je de Search gebruikt dan kom je daar vanzelf wel achter :

code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1627881?data[filter_keywords]=bluetooth%20wifi

Of zoiets... ;)
Ik kan ook niet veel vinden over het stroomverbruik van de nieuwe shield (niet de pro). weet iemand dit?
Het is allemaal ARM based dus het zal echt geen vreselijk hoog verbruik zijn...

Denk richting apparaten zoals de Raspberry Pi of je smartphone! :)

• badros86
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 29-11 03:54
nero355 schreef op woensdag 13 november 2019 @ 19:30:
[...]

Als je de Search gebruikt dan kom je daar vanzelf wel achter :

code:
1
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1627881?data[filter_keywords]=bluetooth%20wifi

Of zoiets... ;)

[...]

Het is allemaal ARM based dus het zal echt geen vreselijk hoog verbruik zijn...

Denk richting apparaten zoals de Raspberry Pi of je smartphone! :)
bedankt voor de snelle reactie ;-)

• renem
Nu lijkt er wel iets gebeurd te zijn met mijn GeForce Now account. Als ik nou op de Shield kijk zie ik geen enkele GeForce Now game meer. Terwijl ik juist Formule 1 2019 via Steam had aangeschaft. Zelfs als ik zoek tussen de games wordt die niet meer gevonden. Wat kan er nu aan de hand zijn?

• MetalD
SebasFM schreef op woensdag 13 november 2019 @ 17:00:
[...]

Zoals eerder genoemd in dit topic kan je hem bestellen op de Spaanse Amazon. Daar heb ik hem ook vandaan en binnen 4 dagen binnen met PostNL.
https://www.amazon.es/NVI...763&sprefix=nvidia&sr=8-1
Bedankt voor de link.. Even een vraagje hierbij. Wordt deze geleverd met een belgisch/Nederlandse stekker of is dit een Spaanse of iets dergelijks?

• SebasFM
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13-12 18:16
Hij wordt geleverd met een voeding waar je een 'NL/EU' stekker en een UK stekker op kunt schuiven. Beide worden meegeleverd. Dus kan gewoon in het stopcontact.

/dev/pc0: i5-6600 | Asus Z170 Pro Gaming | 16 GB Kingston HyperX | 512 GB Samsung SSD 950 Pro | Corsair Carbide 200R ]|[ /dev/pc1: Asus EeeBook F205TA

• leekers
diquan2001 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 22:22:

[...]
Filesharing aangevinkt ? pasword en ip adres ingevoerd ?

Gewoon even de video goed bekijken een keer voordat je dingen doet

"Beautiful Clean Coal"

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13-12 15:38

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

renem schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:31:
Nu lijkt er wel iets gebeurd te zijn met mijn GeForce Now account. Als ik nou op de Shield kijk zie ik geen enkele GeForce Now game meer. Terwijl ik juist Formule 1 2019 via Steam had aangeschaft. Zelfs als ik zoek tussen de games wordt die niet meer gevonden. Wat kan er nu aan de hand zijn?
Heb hier ook last van.
Soms gaat het goed soms fout :(

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• michielvz
Als het opgelost is ben ik benieuwd naar de reactiesnelheid. Voor F1 moet je een lagvrije ervaring hebben lijkt me.

• keepitfrosty
  • Laatst online: 10:31
De nvidia games app staat ook niet meer op je shield? Wel heb ik de laatste tijd veel last dat die zoekende is naar een server en ik in de wachtrij sta en dat je dan kan wachten tot sint jut maar je nooit de server kan joinen. Dit is meestal in de avond. Probeer je het in de ochtend of overdag vaak geen problemen.

• renem
keepitfrosty schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:34:
[...]

De nvidia games app staat ook niet meer op je shield? Wel heb ik de laatste tijd veel last dat die zoekende is naar een server en ik in de wachtrij sta en dat je dan kan wachten tot sint jut maar je nooit de server kan joinen. Dit is meestal in de avond. Probeer je het in de ochtend of overdag vaak geen problemen.
Ik zet zojuist de Shield weer aan, start de Nvidia games app en nog steeds (net als gisteren) alleen de standaard Nvidia games maar na een seconde.of 10 verschenen ineens de Geforce Now games ook weer. Helaas nog steeds de melding dat ik geen account heb. Ik ga een ticket aanmaken.

• keepitfrosty
  • Laatst online: 10:31
Ah ja ik denk gewoon de inlog en connect issues die ik ook ervaar de laatste tijd.

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 11-12 20:50
MetalD schreef op woensdag 13 november 2019 @ 23:08:
[...]

Bedankt voor de link.. Even een vraagje hierbij. Wordt deze geleverd met een belgisch/Nederlandse stekker of is dit een Spaanse of iets dergelijks?
Zullen er geen black Friday deals komen ?

• MetalD
Waarschijnlijk wel ja, maar aangezien mijn broertje voor zijn verjaardag oh zo graag een Shield wilt hebben, is wachten tot black friday niet echt een optie.

• nero355

nero355

mark1541 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 10:16:
Zullen er geen black Friday deals komen ?
Dat kunnen wij niet weten, maar als je een beetje geluk hebt dan krijg je straks net zo'n aanbieding als vorig jaar : nero355 in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie" ;)

En als ik de Search bovenaan mag geloven dan hebben Bol.com en Coolblue.nl ook vaak genoeg leuke aanbiedingen, waarbij je voor beiden ook nog weleens leuke kortingscodes op GoT tegenkomt : Aanbiedingen en Kortingscodes d:)b

• leekers
nero355 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 18:45:
[...]

Dat kunnen wij niet weten, maar als je een beetje geluk hebt dan krijg je straks net zo'n aanbieding als vorig jaar : nero355 in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie" ;)

En als ik de Search bovenaan mag geloven dan hebben Bol.com en Coolblue.nl ook vaak genoeg leuke aanbiedingen, waarbij je voor beiden ook nog weleens leuke kortingscodes op GoT tegenkomt : Aanbiedingen en Kortingscodes d:)b
Ik heb het zeer sterke vermoeden dat de shield tv en shield tv pro 2019 modellen niet op blackfriday zullen verschijnen gezien de lanceringsdatum en dat beide modellen bijna niet te koop (uitverkocht) zijn in reguliere winkels sinds lancering .

"Beautiful Clean Coal"

• renem
renem schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:47:
[...]

Ik zet zojuist de Shield weer aan, start de Nvidia games app en nog steeds (net als gisteren) alleen de standaard Nvidia games maar na een seconde.of 10 verschenen ineens de Geforce Now games ook weer. Helaas nog steeds de melding dat ik geen account heb. Ik ga een ticket aanmaken.
Nog even terugkomend op mijn eerdere bericht; gisteren heb ik een ticket aangemaakt bij Nvidia. Als je een Shield bezitter bent krijg je voorrang voor een Geforce Now account. Ik moest wel het serienummer en aankoopbon opsturen maar binnen 6 uur was alles geregeld en nu kan ik gebruik van GFN maken. Al kwam ik er rond 8 'uur s avonds met geen mogelijkheid in, later op de avond lukte dat wel.

• leekers
renem schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:03:
[...]

Nog even terugkomend op mijn eerdere bericht; gisteren heb ik een ticket aangemaakt bij Nvidia. Als je een Shield bezitter bent krijg je voorrang voor een Geforce Now account. Ik moest wel het serienummer en aankoopbon opsturen maar binnen 6 uur was alles geregeld en nu kan ik gebruik van GFN maken. Al kwam ik er rond 8 'uur s avonds met geen mogelijkheid in, later op de avond lukte dat wel.
Er zijn/waren problemen https://www.nvidia.com/en...geforce-now-on-shield-tv/

"Beautiful Clean Coal"

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Klopt, zie ook hier:
https://www.nvidia.com/nl...eforce-now/server-status/

De EU central servers zouden vandaag klaar moeten zijn qua onderhoud:
EU Central 2 - Start Time - 2019-11-04 10:00:00 UTC - ETA - 2019-11-15 10:00:00 UTC - Description - Planned Infrastructure Maintenance - EU Central 2 , We are currently performing a planned infrastructure maintenance on one half of EU Central 2 zone, users will be routed to the other half zone or to nearest online regions.

EU Central 3 - Start Time - 2019-11-13 10:00:00 UTC - ETA - 2019-11-20 10:00:00 UTC - Description - Planned Infrastructure Maintenance - EU Central 3 , We are currently performing a planned infrastructure maintenance on one half of EU Central 3 zone, users will be routed to the other half zone or to nearest online regions.

• Kypo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:24
renem schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 08:03:
[...]

Is hier een formulier voor? Of moet dat per mail :)?
Ik ben ook wel geïnteresseerd namelijk.

• leekers
Kypo schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:30:
[...]

Is hier een formulier voor? Of moet dat per mail :)?
Ik ben ook wel geïnteresseerd namelijk.
Even hier een account aanmaken of inloggen en dan een ticket maken en het komt perfekt voor elkaar

https://nvidia.custhelp.com/app/home

"Beautiful Clean Coal"

• Kypo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:24
leekers schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 10:35:
[...]

Even hier een account aanmaken of inloggen en dan een ticket maken en het komt perfekt voor elkaar

https://nvidia.custhelp.com/app/home
Mijn dank is groot! Ik ga er achteraan.

• Vortigen
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 01-12 21:22
Ik heb via Coolblue een tweedehands Nvidia Shield TV Pro kunnen kopen en alles werkt (Youtube, Netflix, Disney+ etc) BEHALVE dat ik de shield niet kan benaderen vanaf mijn desktop....
De Shield is zichtbaar in het netwerk maar wanneer ik dubbelklik dan is hij "niet bereikbaar".
Nvidia Share had ik uiteraard aangezet op de Shield.

Bij het mounten van netwerk devices zag ik eerst mijn desktop PC wel en nu ineens niet meer. Wellicht is daar wat fout gegaan.
De Shield is verbonden via het WiFi netwerk wat hier retesnel is (+- 200MB). Mijn Desktop is bekabeld met internet verbonden (+- 250MB). Allebei zelfde netwerk.

Heb ook de suggestie gevolgd door het IP adres van de Shield in een browser te typen met \\ ervoor. Dus b.v. \\192.168.123.45 (fictief adres als voorbeeld) maar ook daar gebeurd er niks. Geen verbinding.

Ik heb de hier eerder gelinkte video van Lon TV al gekeken maar dat gaat over het installeren van een Plex server. De stappen in de video heb ik gevolgd maar mijn shield blijft eeuwig hangen (heb zeker 15 minuten gewacht) op "Plex Media Server start voor de eerste keer op. Even geduld". En verder komt het niet. Moet de Shield herstarten om dat weg te krijgen.
(Nog geen ervaring met Plex of Kodi e.d. dus nog geen idee wat dat doet of voor mij kan betekenen)

Mijn probleem is in eerste instantie dus: Hoe krijg ik toegant tot de Shield via mijn Desktop PC?

Een eventuele Plex of Kodi server komt later wel ;)

• diquan2001
Heb net als jou dus alles geprobeerd wat mij hier verteld is, en ik zit nog steeds met zelfde probleem als jou :'(

Begon al te twijfelen aan mezelf ;)
Vortigen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:02:
Ik heb via Coolblue een tweedehands Nvidia Shield TV Pro kunnen kopen en alles werkt (Youtube, Netflix, Disney+ etc) BEHALVE dat ik de shield niet kan benaderen vanaf mijn desktop....
De Shield is zichtbaar in het netwerk maar wanneer ik dubbelklik dan is hij "niet bereikbaar".

Bij het mounten van netwerk devices zag ik eerst mijn desktop PC wel en nu ineens niet meer. Wellicht is daar wat fout gegaan.
De Shield is verbonden via het WiFi netwerk wat hier retesnel is (+- 200MB). Mijn Desktop is bekabeld met internet verbonden (+- 250MB). Allebei zelfde netwerk.

Heb ook de suggestie gevolgd door het IP adres van de Shield in een browser te typen met \\ ervoor. Dus b.v. \\192.168.123.45 (fictief adres als voorbeeld) maar ook daar gebeurd er niks. Geen verbinding.

Ik heb de hier eerder gelinkte video van Lon TV al gekeken maar dat gaat over het installeren van een Plex server. De stappen in de video heb ik gevolgd maar mijn shield blijft eeuwig hangen (heb zeker 15 minuten gewacht) op "Plex Media Server start voor de eerste keer op. Even geduld". En verder komt het niet. Moet de Shield herstarten om dat weg te krijgen.
(Nog geen ervaring met Plex of Kodi e.d. dus nog geen idee wat dat doet of voor mij kan betekenen)

Mijn probleem is in eerste instantie dus: Hoe krijg ik toegant tot de Shield via mijn Desktop PC?

• DeFeCt
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:49

DeFeCt

je wéét toch

leekers schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:21:
[...]

Ik heb het zeer sterke vermoeden dat de shield tv en shield tv pro 2019 modellen niet op blackfriday zullen verschijnen gezien de lanceringsdatum en dat beide modellen bijna niet te koop (uitverkocht) zijn in reguliere winkels sinds lancering .
Ik hoop een beetje op Amazon, als ze werkelijk weer de 26e beschikbaar komen zou dat net op tijd zijn... al heb ik wel wat vragen over de prijs bij Amazon.de :/

https://www.amazon.de/dp/...Pro&qid=1573831390&sr=8-4

https://www.amazon.it/nVi...Pro&qid=1573831376&sr=8-1

https://www.amazon.es/NVI...d%2Caps%2C150&sr=8-1&th=1

Flickr

• nero355

nero355

leekers schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:21:
Ik heb het zeer sterke vermoeden dat de shield tv en shield tv pro 2019 modellen niet op blackfriday zullen verschijnen gezien de lanceringsdatum en dat beide modellen bijna niet te koop (uitverkocht) zijn in reguliere winkels sinds lancering.
Mwa, dan wacht je effe totdat die weer op voorraad is ?

Lijkt mij geen ramp in ieder geval en bij Amazon heb ik nooit langer dan 5 dagen moeten wachten! :)
DeFeCt schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:38:
Ik hoop een beetje op Amazon, als ze werkelijk weer de 26e beschikbaar komen zou dat net op tijd zijn... al heb ik wel wat vragen over de prijs bij Amazon.de :/

https://www.amazon.de/dp/B07Z6RD4M9/

https://www.amazon.it/nVi...%C2%AE-Pro/dp/B07Z6RD4M9/

https://www.amazon.es/NVI...%C2%AE-Pro/dp/B07Z6RD4M9/
Gewoon bestellen voor € 219 en de Shield TV staat sneller op je stoep dan je had gedacht! ;)

Heb je linkjes gelijk ook ontdaan van alle onnodige rommel... O-)

@diquan2001 @Vortigen : Ik blijf dat maar een raar verhaal vinden dus ik zal vanavond eens kijken of ik het een en ander kan testen, want zo moeilijk hoort dat echt niet te zijn! :/

• loekf2
  • Laatst online: 12:49
DeFeCt schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:38:
[...]

https://www.amazon.de/dp/...Pro&qid=1573831390&sr=8-4

https://www.amazon.it/nVi...Pro&qid=1573831376&sr=8-1

https://www.amazon.es/NVI...d%2Caps%2C150&sr=8-1&th=1
De Spaanse tak is ook prima. Heb je hem in 3 dagen in huis als PostNL niet zit te k*tten met de zogenaamde drukte (Sint, Kerst, black friday, singles day etc) en het pakket een paar dagen in een sorteercentrum houdt.

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:46
Vortigen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 14:02:

Staat in je Shield de plex server wel aan? Staat onder systeem apps. Anders werkt het niet.

• Vortigen
@nero355 Alvast heel veel dank voor het helpen meedenken!!

@Arjantje72 Staat gewoon aan voor zover ik kan zien. Er is namelijk een optie om het geforceerd te stoppen dus het zal aanstaan.

Ondertussen heb ik het bekabeld aangesloten, SMB1 in Win10 aangezet en de Shield een factory reset gegeven.
Helaas geen verbetering. Sterker nog, nu zie ik de Shield alleen nog als "mediaapparaat" oid (kan daar niets mee dan alleen de eigenschappen bekijken) en niet meer als device in het netwerk.
Allebei de desktops zie ik ook niet meer trouwens....

Heb het gratis programma Advanced IP Scanner gebruikt en die ziet werkelijk ALLE apparatuur op mijn netwerk behalve weer de Shield. Snap er ondertussen niks meer van.

Vortigen wijzigde deze reactie 15-11-2019 17:38 (10%)

• HEY_DUDE
Vortigen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:20:
@nero355 Alvast heel veel dank voor het helpen meedenken!!

@Arjantje72 Staat gewoon aan voor zover ik kan zien. Er is namelijk een optie om het geforceerd te stoppen dus het zal aanstaan.
Plex server moet je aanzetten in de instellingen van plex. Plex server draait dan los van plex zelf. Weet je zeker dat de plex server draait?

• Vortigen
HEY_DUDE schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:47:
[...]

Plex server moet je aanzetten in de instellingen van plex. Plex server draait dan los van plex zelf. Weet je zeker dat de plex server draait?
@HEY_DUDE Dankjewel voor je reactie.

Ik ben compleet nieuw met Plex maar heb een Plexserver draaiend gekregen op mijn desktop pc. Deze ziet trouwens wel de Shield! En als ik het goed begrijp ziet ie dus een tweede Plex server daar. Ik kan namelijk wisselen tussen die twee.
Vergeef me mijn noobheid maar zou ik nu films/series van mijn Desktop Plex Server kunnen overzetten naar de Shield Plex server?? Dat zou mijn netwerk probleem namelijk in 1 klap oplossen!

UPDATE: Onverwacht Opgelost!! Tijdens het zoeken naar antwoorden op het internet en het lezen van de reacties hier heb ik de "eerste keer dat uw Plex Server start - Even geduld aub" message gewoon laten lopen. En na wat ongeveer een 25 a 30 minuten geweest moet zijn verscheen ineens het bericht op de Shield "Gelukt! Uw Plex server is geconfigureerd en klaar voor gebruik" of woorden van die strekking.

En toen kon ik dus de Plex Server op mijn Desktop PC selecteren als locatie en de daar aanwezige films gewoon afspelen op mijn Shield :)

Nog even @nero355 - @Arjantje72 en @HEY_DUDE taggen als dank voor het meedenken en natuurlijk @diquan2001 die hetzelfde probleem als ik had/heeft. Mijn advies: ga aan de slag met Plex, lees je in, kijk video's en geef vooral de Shield zeker een half uur om Plex aldaar klaar te maken!

Vortigen wijzigde deze reactie 15-11-2019 18:36 (36%)

• nero355

nero355

Vortigen schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:59:
Mijn advies: ga aan de slag met Plex, lees je in, kijk video's en geef vooral de Shield zeker een half uur om Plex aldaar klaar te maken!
Ik heb dus nooit Plex aangeraakt, behalve de voorgeinstalleerde Plex Server app die je helaas nodig hebt voor dit SMB geneuzel! :P :+

Zojuist effe snel hiernaar gekeken :

- Shield TV wakker gemaakt.
- Plex Server App Enabled
- Bij de Storage Settings de Shield TV toegankelijk gemaakt via het lokale netwerk.
- Daarna kom je in een sub-menu waar de login details staan en het IP van de Shield TV ;)
- Dan op een Windows 7 laptop "Deze Computer" geopend en in de URL balk ingetypt :

code:
1
 \\10.0.0.235\

- Je krijgt dan een login venster waar je username en password moet invoeren!
Zorg ervoor dat je dat zo doet :

code:
1
\gebruikersnaam

Dus niet zonder de \ ervoor, want dan zal het waarschijnlijk misgaan!

En daarna het wachtwoord gewoon op de normale manier natuurlijk :)

Je zou nu de mappen van de Shield TV moeten kunnen zien!

Eventuele Windows 10 issues en SMB versie 1 register hacks mag je zelf oplossen! }) :+

• Koldur

Koldur

Virtual Boy

nero355 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 19:25:
[...]

Ik heb dus nooit Plex aangeraakt, behalve de voorgeinstalleerde Plex Server app die je helaas nodig hebt voor dit SMB geneuzel! :P :+

Zojuist effe snel hiernaar gekeken :

- Shield TV wakker gemaakt.
- Plex Server App Enabled
- Bij de Storage Settings de Shield TV toegankelijk gemaakt via het lokale netwerk.
- Daarna kom je in een sub-menu waar de login details staan en het IP van de Shield TV ;)
- Dan op een Windows 7 laptop "Deze Computer" geopend en in de URL balk ingetypt :

code:
1
 \\10.0.0.235\

- Je krijgt dan een login venster waar je username en password moet invoeren!
Zorg ervoor dat je dat zo doet :

code:
1
\gebruikersnaam

Dus niet zonder de \ ervoor, want dan zal het waarschijnlijk misgaan!

En daarna het wachtwoord gewoon op de normale manier natuurlijk :)

Je zou nu de mappen van de Shield TV moeten kunnen zien!

Eventuele Windows 10 issues en SMB versie 1 register hacks mag je zelf oplossen! }) :+
Je hebt helemaal geen Plex nodig voor SMB, werkt gewoon out of the box. Zelf net Plex werkend gekregen in een minuut en draait perfect, ook met mijn LG TV via een app die daarvoor beschikbaar is. Grappig dat door jouw geklaag over Plex er voor mij toe geleid heeft Plex uit te proberen en echt een uitkomst is geweest voor mijn irritatie met synchronisatie van het kijken van mijn series en de slechte media player in mijn TV wat nu als een zonnetje draait.

• Ike.
  • Niet online
Iemand een tip welke app er het beste werkt om via AirPlay te casten vanaf een iPhone/ iPad voor o. a. Apple TV+ (heb een jaar gratis i.c.m. een nieuwe iPad)?

Ik heb een paar gratis apps geprobeerd, maar ik wil wel een paar euro betalen om van de ads af te zijn.

Welke app(s) raden jullie aan?

Ike. wijzigde deze reactie 15-11-2019 22:39 (8%)

• brambello
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 09:57
Wat zijn nou goede redenen om een VPN te draaien op een NVIDIa Shield? Voor bijvoorbeeld torrented films zou het niet hoeven toch als je ze van binnen je netwerk afspeelt? Of doet men het met name voor geoblocking?
Pagina: 1 ... 56 ... 59 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True