Gisteren de Shield TV Pro bij Nvidia besteld, vanmiddag binnen gekomen. Alvast even wat geëxperimenteerd met het apparaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Fonsz op 31-10-2019 21:34 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 11% gewijzigd door Fonsz op 31-10-2019 21:34 ]
DARN! gisterenochtend niet zichtbaar in de nvidia winkel en nu alweer uitverkocht!Fonsz schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:33:
Gisteren de Shield TV Pro bij Nvidia besteld, vanmiddag binnen gekomen. Alvast even wat geëxperimenteerd met het apparaat.
[Afbeelding]
Nvidia Shield stick is 32 bit, de Nvidia Shield Pro is 64 bitSteveV schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:48:
Klopt het dat de nieuwe pro versie 64 bit is en de "stick" variant alleen 32 bit?
Zag gister een post ergens voorbij komen die dat heeft getest maar kan het helaas niet meer terug vinden.
In ieder geval draait Dolphin 64bit versie niet op de stick shield.
Weet niet over wat voor afstanden jij praat maar in mijn geval heb ik 15 meter HDMI 2.x kabel getrokken en zit mijn TV rechtstreeks op mijn pchully schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:24:
[...]
huh? nogal veel.
ik stream vanuit mijn pc i9 9900k / rtx 2080ti vanuit aparte kamer naar mijn shield pro 2017 in mij woonkamer via gigabitnetwerk (bekabeld). die shield hangt aan mijn oled 4k 120hz met weinig input lag.
kortom: goede specs en het werkt goed (heel weinig lag) . alleen als blijkt dat de nieuwe shield pro 2019 dit nog beter doet (beter is in dit geval nog minder lag) dan wil ik die wel aanschaffen om alles zo optimaal mogelijk te laten zijn. vandaar mijn vraag of iemand dat weet.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Verwijderd
ha ha, dat lukt mij niet, is te ver weg en teveel hobbels.sdk1985 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 00:11:
[...]
Weet niet over wat voor afstanden jij praat maar in mijn geval heb ik 15 meter HDMI 2.x kabel getrokken en zit mijn TV rechtstreeks op mijn pc.
Ongeacht merk TV?remanus schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 19:46:
De nieuwe Shield ondersteund 100% Netflix atmos. Ik heb het getest op mijn receiver en de keuze komt ook tussen de audio keuzes te staan in Netflix.
deze werkt perfect (xbox one controler) echter 2 minpunten:Big Bad Al schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:06:
[...]
Die vraag leeft hier ook! Ik wil mijn nieuwe, te bestellen, Shield TV Pro gaan gebruiken als mediaplayer maar ik wil ook wel een enkele FPS als Call of Duty spelen en mijn twee kinderen zullen ook best een spelletje willen doen.
Maar.... welke oh welke controllers?
Originele Nvidia Shield? Prijzig
Ik zag dat die voor de XBOX 360 goed zijn, maar is die van 5 tientjes op amazon met usb kable ook wireless of niet?
https://www.amazon.de/dp/...e=df0&language=nl_NL&th=1
Of zijn er nog goede Chinese opties waar iemand hier ervaring mee heeft?
Bij deze ook besteld bij Spaanse Amazon.beezjeh schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 00:01:
Duitse Nvidia shop was ik tijdig bij maar nog steeds niet verzonden. Heb dus maar een annuleer verzoek gestuurd.
Inmiddels op voorraad op de Spaanse Amazon dus mensen die een creditcard hebben is nog op voorraad. Ik heb ook hier maar een bestelling geplaatst.
https://www.amazon.es/dp/...3310721_185740151_TE_item
De shield geeft mij atmos op mijn receiver, dus ik heb geen idee wat jij bedoelt. Ik heb geen Xbox of een netflix atmos TV.NeutraleTeun schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:26:
[...]
Ongeacht merk TV?
Dus niet meer alleem voorbestemd voor LG tv's en Xbox gebruikers?
[ Voor 26% gewijzigd door remanus op 01-11-2019 08:50 ]
michelk31 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:18:
Heb hem ook besteld via Amazon Spanje.
Direct na de bestelling kreeg in telefoon ter verificatie van Amazon
Geen dankpitchdown schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:56:
[...]
Bij deze ook besteld bij Spaanse Amazon.
thx voor deze tip, ook besteld, komt 7 nov in huis!beezjeh schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 00:01:
Duitse Nvidia shop was ik tijdig bij maar nog steeds niet verzonden. Heb dus maar een annuleer verzoek gestuurd.
Inmiddels op voorraad op de Spaanse Amazon dus mensen die een creditcard hebben is nog op voorraad. Ik heb ook hier maar een bestelling geplaatst.
Tijd geleden zoiets gelezen. Atmos vanuit Netflix kon alleen afgespeeld worden op een LG tv of Xbox One. Iets met licenties oid.remanus schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:15:
[...]
De shield geeft mij atmos op mijn receiver, dus ik heb geen idee wat jij bedoelt. Ik heb geen Xbox of een netflix atmos TV.
En ik heb eigenlijk ook geen idee hoe je Atmos uit je tv zou willen krijgen. Het geluid zou van boven je moeten komen. Dus als je alleen een tv hebt is het eigenlijk totaal niet belangrijk en zou ik lekker bij een oudere media speler blijven.
Ik zou er met een soundbar eerlijk gezegd geen geld aan uit geven voor atmos in netflix. Het verschil zal minimaal zijn met een stereo track. Maar dat is mijn mening natuurlijk.NeutraleTeun schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:17:
[...]
Tijd geleden zoiets gelezen. Atmos vanuit Netflix kon alleen afgespeeld worden op een LG tv of Xbox One. Iets met licenties oid.
Ik heb ook geen van beiden, maar wel een Atmos soundbar.
Maakt het dan toch wel interessant om te upgraden.
Iemand een idee ?Unknownuser1 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:01:
mannen,
heb een Shield gekocht om 4K Blu-Ray remuxes af te gaan spelen. Heb er wat newbievragen over if thats ok:
- Ik heb een WD 1tb USB 3.0 externe HDD gekocht (WD Elements SE) waar ik wat film op wil gaan zetten. Ik heb begrepen dat je de schijf moet formatteren vanaf de Shield. Heb dit gedaan. Heb m daarna aan mijn laptop gehangen. Ik zie dat hij is geformatteerd als exFAT. Is dit de juiste indeling? En verder zie je onderstaand een screenshot van de mapstructuur. Is dit juist en zo ja, waar zet ik dat mijn filmbestanden?
- Daarnaast zou ik graag willen weten wat ik moet installeren op de Shield qua afspeelsoftware. Is dat PLEX? Mijn vereisten zijn HDR10 en Dolby Vision ondersteuning EN dolby Atmos bitstreaming.
[Afbeelding]
Nee je moet het niet formatteren van binnen je Shield en die maakt er dus fat van en dat wil je niet.Unknownuser1 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 07:01:
mannen,
heb een Shield gekocht om 4K Blu-Ray remuxes af te gaan spelen. Heb er wat newbievragen over if thats ok:
- Ik heb een WD 1tb USB 3.0 externe HDD gekocht (WD Elements SE) waar ik wat film op wil gaan zetten. Ik heb begrepen dat je de schijf moet formatteren vanaf de Shield. Heb dit gedaan. Heb m daarna aan mijn laptop gehangen. Ik zie dat hij is geformatteerd als exFAT. Is dit de juiste indeling? En verder zie je onderstaand een screenshot van de mapstructuur. Is dit juist en zo ja, waar zet ik dat mijn filmbestanden?
- Daarnaast zou ik graag willen weten wat ik moet installeren op de Shield qua afspeelsoftware. Is dat PLEX? Mijn vereisten zijn HDR10 en Dolby Vision ondersteuning EN dolby Atmos bitstreaming.
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Vagax op 01-11-2019 17:00 ]
Bij Atmos moet zowel apparatuur als Netflix app ondersteuning bieden. De "oude" Shield zou best Netflix met Atmos kunnen weergeven, maar de app ondersteund het niet. Met Kodi (of Plex), een 4k blu-ray image met Atmos en een receiver of soundbar die Atmos ondersteund, kan het echter wel. Wat een TV dan ondersteund of niet is irrelevant, want daar komt het geluid niet uit. Ondersteuning van Dolby Vision e.d. door een tv is natuurlijk wel van belang.NeutraleTeun schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:17:
[...]
Tijd geleden zoiets gelezen. Atmos vanuit Netflix kon alleen afgespeeld worden op een LG tv of Xbox One. Iets met licenties oid.
Ik heb ook geen van beiden, maar wel een Atmos soundbar.
Maakt het dan toch wel interessant om te upgraden.
_██_
(ಠ_ృ)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Het is dezelfde app. Waarom je geen Atmos hebt (en ook geen Dolby Vision trouwens) zal wel een licentiekwestie zijn. Nvidia zal wel geen zin hebben gehad om hiervoor te betalen nu ze net een nieuwe Shield uitgebracht hebben, gok ik.Pierre schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:16:
Dus je zegt in de oude Shield zit een andere Netflix app? Of begrijp ik je niet.
_██_
(ಠ_ృ)
Helaas is deze er nog niet voor android tv.Fonsz schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:55:
Tot slot nog één opvallend puntje. Ik wilde de Ziggo Go app op de SHIELD installeren, die kon ik helaas niet vinden in appstore op het apparaat. Dat ga ik nog even uitzoeken of dit op een andere manier alsnog kan.
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Ziggo Go is inderdaad niet beschikbaar voor Android TV. Liberty Global, het bedrijf achter Ziggo, is wel met een Android TV app bezig en deze is in Slowakije ook al in gebruik. Via een omweg kon je die ook al in Nederland gebruiken maar dit is een beetje op een kat en muis spelletje uitgelopen waarbij er steeds nieuwe manieren kwamen om deze te kunnen gebruiken waarna Ziggo ook dat weer blokkeerde.Fonsz schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:55:
Tot slot nog één opvallend puntje. Ik wilde de Ziggo Go app op de SHIELD installeren, die kon ik helaas niet vinden in appstore op het apparaat. Dat ga ik nog even uitzoeken of dit op een andere manier alsnog kan.
RobertMe schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:00:
[...]
Ziggo Go is inderdaad niet beschikbaar voor Android TV. Liberty Global, het bedrijf achter Ziggo, is wel met een Android TV app bezig en deze is in Slowakije ook al in gebruik. Via een omweg kon je die ook al in Nederland gebruiken maar dit is een beetje op een kat en muis spelletje uitgelopen waarbij er steeds nieuwe manieren kwamen om deze te kunnen gebruiken waarna Ziggo ook dat weer blokkeerde.
Verwijderd
Bedankt, hij is nog op voorraad. Ik zit even in twijfel of te wachten tot black friday maar ik weet niet of de nieuwe shield dan al in de aanbieding komt.beezjeh schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 00:01:
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Heb niks gemerkt van een kat en muis spelletje. Ziggo heeft inderdaad een eerdere versie van de Slowaakse app geblokkeerd, maar een latere "gelekte" versie werkt hier nog steeds prima met één simpele aanpassing.RobertMe schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:00:
[...]
Ziggo Go is inderdaad niet beschikbaar voor Android TV. Liberty Global, het bedrijf achter Ziggo, is wel met een Android TV app bezig en deze is in Slowakije ook al in gebruik. Via een omweg kon je die ook al in Nederland gebruiken maar dit is een beetje op een kat en muis spelletje uitgelopen waarbij er steeds nieuwe manieren kwamen om deze te kunnen gebruiken waarna Ziggo ook dat weer blokkeerde.
Ook 2 headsets mogelijk?PCan schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 12:04:
@pitchdown Ik gebruik de Corsair K83 én de gewone Shield AB tegelijk via Bluetooth.
[ Voor 46% gewijzigd door PCan op 02-11-2019 12:34 ]
Ja zeker, niet alleen retroarch. Maar nog een aantal meer emu's die samen met Hyperspin er een best leuk speeltje van maakt. Geen specifieke settings, wel een heleboel werk om het lekker voor elkaar te krijgen met een frontend zoals Hyperspin. Op Arcadepunks.com staat een boel info, en packs om uren lang zoet mee te zijn.Markos schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 14:07:
Zijn er hier ook gebruikers van RetroArch op de shield? Zijn er cores die aan te raden zijn? En misschien nog setting tweaks for de Nvidia Shield TV om het een en ander te finetunen?
YouTube: NVIDIA SHIELD TV Access Shield Folders On PC Setupmichielvz schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:17:
Ik heb een externe HDD op de shield aangesloten en plex server geinstalleerd. Weet iemand of en hoe je via je pc hier bestanden naartoe kan verplaatsen zonder de HDD los te koppelen en aan je pc te hangen?
[ Voor 6% gewijzigd door ppeterr op 02-11-2019 19:45 ]
Heb je wat aangesloten zitten op een usb poort?klada schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:53:
Bij het opstarten van pas gekochte 'Nvidia Shield TV Pro (500 GB, 2017) liep alles zoals normaal tot de tekst er op kwam 'de shield word terug herstart na update' daarna heb ik dit : groen licht gaat even branden en gaat vervolgens uit, kan de Shield niet meer opstarten![]()
Iemand die me kan helpen ?
usb poorten zijn vrijdragon2 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:03:
[...]
Heb je wat aangesloten zitten op een usb poort?
Mijn 2017 shield reboot niet met een usb stick erin kwam ik achter.
Dat hoort niet hoor. Staat er geen ‘vreemde’/ boot data op je stick?dragon2 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:03:
[...]
Heb je wat aangesloten zitten op een usb poort?
Mijn 2017 shield reboot niet met een usb stick erin kwam ik achter.
Nee nieuw uit verpakking, alleen Plex server erop gezet en 2 te sideloaden apps.Ike. schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:57:
[...]
Dat hoort niet hoor. Staat er geen ‘vreemde’/ boot data op je stick?
Shield 2019 hier, mijn DualShock 4 (versie 2) werkt prima. Soms een beetje wisselvallend met wat hij oppakt want soms kan ik alleen met de d-pad navigeren en de andere keer weer alleen met the thumbstick, maar over het algemeen gebruik ik mijn PS4 controller om mijn hele shield te gebruiken.michielvz schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:50:
Krijgt iemand de PS4 controller werkend? Pairen lukt maar de shield reageert niet op input van de controller.
Zit er niet ergens zo'n reset knopje op het apparaat?klada schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:53:
Bij het opstarten van pas gekochte 'Nvidia Shield TV Pro (500 GB, 2017) liep alles zoals normaal tot de tekst er op kwam 'de shield word terug herstart na update' daarna heb ik dit : groen licht gaat even branden en gaat vervolgens uit, kan de Shield niet meer opstarten![]()
Iemand die me kan helpen ?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Zonder lag? Ik heb een PS4 controller en een Steelseries Stratus XL. Beide werken erg slecht. Mijn Shiele staat in een kastje met allerlei andere apparatuur dus misschien stoort dat teveel. Ik zal hem nog proberen uit het kastje te halen. Anders ben ik aangewezen op de shield controller. Dat is een wifi controller dus die moet het goed doen lijkt me.Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 07:56:
Dan werkt hij dus niet helemaal prima. Xbox One S controller werkt vlekkeloos
Nee niks van reset knopje ,wel iets gevonden op internet :AtlAntA schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:05:
[...]
Zit er niet ergens zo'n reset knopje op het apparaat?
Verwijderd
Ja zonder lagmichielvz schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:26:
[...]
Zonder lag? Ik heb een PS4 controller en een Steelseries Stratus XL. Beide werken erg slecht. Mijn Shiele staat in een kastje met allerlei andere apparatuur dus misschien stoort dat teveel. Ik zal hem nog proberen uit het kastje te halen. Anders ben ik aangewezen op de shield controller. Dat is een wifi controller dus die moet het goed doen lijkt me.
[ Voor 21% gewijzigd door Nopheros op 03-11-2019 15:09 ]
Verwijderd
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Misschien had je iets beter je huiswerk moeten doen voor aanschaf. Er is gigantisch veel info te vinden over deze Android Tv box.Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:28:
Stuur morgen de shield terug, vind de beperking van het niet kunnen installeren van mn normale android apps not done. Verder zijn sommige geforce now games niet full screen.
Sideloaden of aptoide oid appstores niet zon zin in, doe al jaren alles legaal (wat het op die manier helaas niet is) Gemiste kans, jammer.
Hopelijk draait Stadia straks super
Untappd: Kapitein_Merijn
Normale apps zijn niet geschikt om te bedienen met pijltjes. Daarom kan een app speciaal voor AndroidTV in de store worden gezet. Sideloaden is verder niet illegaal. Zelf gebruik in AndroidTV sinds 2015 en het app aanbod is nog altijd heel erg beperkt. Maar goed ik doe dan ook weinig anders met mijn tv dan er video op kijken en dan heb je de apps die er wel zijn (kodi, netflix, uitzending gemist, es file explorer, enz) genoeg.Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:28:
Stuur morgen de shield terug, vind de beperking van het niet kunnen installeren van mn normale android apps not done. Verder zijn sommige geforce now games niet full screen.
Sideloaden of aptoide oid appstores niet zon zin in, doe al jaren alles legaal (wat het op die manier helaas niet is) Gemiste kans, jammer.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Had je misschien iets meer onderzoek moeten doen om een teleurstelling te verkomen. Welke games draaien dan bjjv niet full screen? Heb tot zo ver alleen Batman Arkham Asylum en Borderlands geprobeert.Verwijderd schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:28:
Als je je via PC wilt aanmelden kom je volgens mij op een wachtlijst te staan. Doe je het via de SHIELD heb je meteen toegang. Waarschijnlijk dat dat dus de oorzaak is?michielvz schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:41:
Ik heb mezelf al maanden geleden aangemeld voor GeForce Now, nog steeds niet toegelaten. Is dat bij jullie sneller gegaan?
Misschien kijken ze naar toekomstige snelheid...michelk31 schreef op maandag 4 november 2019 @ 12:59:
Jup heb al een shield 2019 besteld. Heb al meerdere reviews gezien die hetzelfde rapporteren. ..... Thans dat NVIDIA 25 procent prestaties verbeteringen aankondigd op hun website. Dit voelt een beetje als bedrog aan.
Hier ook net te laat gezien. Ik denk dat ze er binnen 20 minuten allemaal wel doorheen waren. Jammer dat de voorraad nog zo tegen valt overal.Johnnnygoud schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:21:
@keepitfrosty helaas nu al niet meer, ik zag het bericht net. Staat alweer op tijdelijk niet beschikbaar. De goedkopere stick is nog wel bestelbaar.
Ongeloofelijk, terwijl Amazon.es ze nog wel heeft. Trouwens:Rivalo schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:29:
[...]
Hier ook net te laat gezien. Ik denk dat ze er binnen 20 minuten allemaal wel doorheen waren. Jammer dat de voorraad nog zo tegen valt overal.
Volgens mij gaan alle retouren via PostNL of DHL naar een NL adres.Rivalo schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:35:
Valt dat trouwens nog te vertrouwen via Amazon ES? Dat het niet allemaal in Spaans is, en ik verwacht dat afhandeling van enige problemen dan met Amazon ES moet en niet via Amazon DE?
[ Voor 14% gewijzigd door loekf2 op 04-11-2019 17:40 ]
Alle 2e hands zijn niet in nieuwe staat, oa beschadigen en of krassenloekf2 schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:34:
[...]
Ongeloofelijk, terwijl Amazon.es ze nog wel heeft. Trouwens:
https://www.amazon.es/gp/...mbc?ie=UTF8&condition=all
201 euro voor 2e hands, terug gestuurd ??
229 euro voor nieuw (dus +10 euro)
Mijn Spaans is slecht, ik zie nog twee exemplaren nieuw.
Is snel weer uitverkocht lol of hadden ze maar enkele stuks op voorraad.keepitfrosty schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:59:
Coolblue heeft inmiddels voorraad
Dit zijn 2017 versies.....loekf2 schreef op maandag 4 november 2019 @ 17:34:
[...]
Ongeloofelijk, terwijl Amazon.es ze nog wel heeft. Trouwens:
https://www.amazon.es/gp/...mbc?ie=UTF8&condition=all
201 euro voor 2e hands, terug gestuurd ??
229 euro voor nieuw (dus +10 euro)
Mijn Spaans is slecht, ik zie nog twee exemplaren nieuw.
[ Voor 20% gewijzigd door beezjeh op 04-11-2019 18:55 ]
Hoe zou je dit moeten doen dan? Als ik mij via de shield will aanmelden dan geeft ie aan dat je naar een bepaalde URL moet gaan, via telefoon of pc. Volgens mij kan het niet op een andere manier. Ik had gehoopt dat dit wel wat sneller zou gaan, ik ben helemaal geen spelletjes speler maar heb nu speciaal via Steam een spel aangeschaft maar kan daar dus helemaal niets mee. Mijn pc is zeker niet geschikt voor dit spel want die is al meer dan 10 jaar oud.RobertMe schreef op zondag 3 november 2019 @ 19:58:
[...]
Als je je via PC wilt aanmelden kom je volgens mij op een wachtlijst te staan. Doe je het via de SHIELD heb je meteen toegang. Waarschijnlijk dat dat dus de oorzaak is?
Dit had ik ook. Uiteindelijk de portemonnee getrokken en voor 5 EU bij Kinguin een toegangscode voor de beta gekocht. Werkt prima zo.renem schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:10:
[...]
Hoe zou je dit moeten doen dan? Als ik mij via de shield will aanmelden dan geeft ie aan dat je naar een bepaalde URL moet gaan, via telefoon of pc. Volgens mij kan het niet op een andere manier. Ik had gehoopt dat dit wel wat sneller zou gaan, ik ben helemaal geen spelletjes speler maar heb nu speciaal via Steam een spel aangeschaft maar kan daar dus helemaal niets mee. Mijn pc is zeker niet geschikt voor dit spel want die is al meer dan 10 jaar oud.
Geforce Now app downloaden installeren en spelen...renem schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:10:
[...]
Hoe zou je dit moeten doen dan? Als ik mij via de shield will aanmelden dan geeft ie aan dat je naar een bepaalde URL moet gaan, via telefoon of pc. Volgens mij kan het niet op een andere manier. Ik had gehoopt dat dit wel wat sneller zou gaan, ik ben helemaal geen spelletjes speler maar heb nu speciaal via Steam een spel aangeschaft maar kan daar dus helemaal niets mee. Mijn pc is zeker niet geschikt voor dit spel want die is al meer dan 10 jaar oud.
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Van de nvidia site:renem schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:10:
[...]
Wat een heerlijke logische gedachte!Drvagax schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:38:
Vraagje aan de 2017 eigenaars, tot hoe ver kan je je Shield customizen? Hierbij praat over bijvoorbeeld het aanpassen van het boot logo, achtergrond afbeelding, misschien een achtergrond muziekje voor als je in het hoofdscherm bent. Het is immers Android dus ik dacht misschien is dat allemaal wel te customizen.
Trouwens nog niet eerder Android TV gebruikt.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik gebruik zelf nog gewoon een simpele TX 95 kastje en heb daarop de smartphone versie van Ziggo Go staan, Het besturen is toch wel een dingetje, ik navigeer met een computer muis op de APP. Ik weet niet in hoevere je normale Android apps kan slideloaden naar de Shield. Zo heb ik toch nog TV op mijn slaapkamer zonder dat ik er een coax kabeltje naartoe leid.[b]Fonsz in "[NVIDIA Shield Console] Ervaringen & Discussie"
Sideloaden kan gewoon bij de SHIELD. Zelf heb ik bv de F1TV app, die alleen beschikbaar is voor telefoons, gesideload. De app in de menus zeg maar is dan in portrait en alleen met een cursor te bedienen (zou met controller kunnen, maar zelf heb ik op AliExpress een remote met gyroscoop gekocht). Afspelen, wat sowieso full screen is, is dan weer gewoon in landscape en beeldvullend.Netsplit schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 18:57:
[...]
Ik gebruik zelf nog gewoon een simpele TX 95 kastje en heb daarop de smartphone versie van Ziggo Go staan, Het besturen is toch wel een dingetje, ik navigeer met een computer muis op de APP. Ik weet niet in hoevere je normale Android apps kan slideloaden naar de Shield. Zo heb ik toch nog TV op mijn slaapkamer zonder dat ik er een coax kabeltje naartoe leid.
Ik kan niet wachten tot ik mijn shield heb...
Niet mogelijk (nog......)HEY_DUDE schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 22:00:
Ik heb gratis eerste jaar Apple TV+. Is er een manier om Apple TV+ op een shield te kijken.
Vanuit kind vriendelijkheid (weet niet hoe oud ze zijn) zou ik de AppleTV nemen. MrMC kan ook als Plex client werken (geloof Infuse ook).DeFeCt schreef op woensdag 6 november 2019 @ 11:54:
Heb de lineaire tv de deur uitgedaan en ben nu opzoek naar een apparaat om de kids eenvoudig NLZiet, Disney+ en Netlfix te laten bedienen. Twijfelde tussen de Apple TV en de Shield, maar omdat de Shield ook een Plex Server kan draaien valt de voorkeur op de Shield. Nu lees ik verschillende opmerkingen over de snelheid van de nieuwe Shield en dus is de vraag...
2017 of 2019? Is de nieuwe remote misschien nog een argument?
Zijn er risico's aan een 2e hands Shield van MP?
Welke externe HD voor Plex Content? Moet ik letten op bepaalde leessnelheid? USB3?
bvd!
[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 06-11-2019 13:54 ]
Op de 2017 remote zit ook een home knop? De knop met de cirkel. Of die ook op de 2015 versie zat durf ik niet te zeggen.Waah schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:41:
Afsluiten op Android tv meer geklik? je hebt gewoon een Home-knop op de afstandsbediening van de nieuwe. en de oude is het een knop inhouden.
De nieuwe afstandsbediening lijkt me wel veel fijner. Een onzichtbare slider voor volume is gewoon onhandig... meer knoppen is makkelijker. Dus ik zou voor een nieuwe Shield TV gaan.
Lol mijne ook maandag verstuurd via Amazon.es en 1 uur geleden afgeleverd door DHL....loekf2 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:34:
Wat een sof PostNL... mijn Shield van Amazon.es is al hier in NL (maandag verstuurd), maar ze leveren hem pas vrijdag uit zo zien "ivm drukte in uw regio". Doos is al in het sorteeercentrum.
Krijgen we begin November al de Sinterklaas en Kerst drukte ?
[ Voor 7% gewijzigd door beezjeh op 06-11-2019 14:00 ]
Kids zijn 6 en 10, het gaat me juist om Plex Server en niet om de client. Nu staat mijn pc eigenlijk dag en nacht aan om als Plex Server te dienen, hoop dat het met de Shield een stuk minder zal zijnloekf2 schreef op woensdag 6 november 2019 @ 13:38:
[...]
Vanuit kind vriendelijkheid (weet niet hoe oud ze zijn) zou ik de AppleTV nemen. MrMC kan ook als Plex client werken (geloof Infuse ook).
Ik vind de UI van AndroidTV net even meer geklik. Je moet ook apps afsluiten (bv. Netflix) door ze echt af te sluiten, bij de laatste back ga je niet terug naar de launcher. Apple doet dat wel.
Voordeel van de Shield is de Netflix knop, kun je programmeren, maar tja... zoals ik zelf... vier streamingsdiensten (Netflix, Disney, Amazon en AppleTV+).
Disney en Netflix zijn wel het interessants voor kinderen. Disney heeft nog (geen ?) kids-only mode.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Wie heeft wat voor meer gekocht??PCan schreef op woensdag 6 november 2019 @ 17:08:
Als Nvidia voor de eenvoudige versie van de Shield TV 2019 €160,- inclusief verzendkosten vraagt, waarom zou je m dan ergens anders voor meer gaan kopen?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq