Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:13
HDMI kabel in je shield en tv.
Power aansluiten.
Juiste input op je tv selecteren en gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik nu wel of niet veilig starcraft II spelen via geforce now? Ik had gelezen dat er spelers voor een andere cloud service een ban kregen, maar ik heb maar aangenomen dat nvidia dit wel netjes geregeld heeft met Blizzard?

Ik speel niet online, alleen campaign mode. Ik zie niet een probleem, maar misschien heeft iemand hier nog wat erover gelezen?
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:14:
Ik heb al een maand de Nvidia Shield in huis maar weet niet hoe ik hem werkend moet krijgen met mijn 48" smarttv van Samsung. Kan iemand mij dat eens simpel uitleggen.? Chromepack in mijn slaapkamer werkt wel.
Hans
Ik zag een ander topic van jou en daar is je vraag anders. DS Video heb je niet meer nodig, zet kodi op de shield en benader via kodi jouw synology nas en zo kan je alles afspelen, dat werkt soepeler dan via DS Video omdat de cpu in jouw synology trager is dan op de shield, het hele videobeheer wat je nu op de synology hebt neemt kodi van je over en het ziet er net zo goed uit.

Er is trouwens ook in de play store op de shield een ds video app te downloaden, dat zou ook wat voor je kunnen zijn, maar ik zou ook kodi proberen, daar geef ik met mijn synology de voorkeur aan.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met 'n klein probleempje;
Misschien dat iemand die hier mee leest mij verder kan helpen.

Ik kan mijn toetsenbord (logitech K380) niet verbinden.

De Shield ziet 'm wel maar kan hem uiteindelijk niet koppelen.

Ik heb al van alles geprobeerd:
Shield volledig opnieuw opgestart, batterijen uit het toetsenbord gehaald en weer opnieuw erin gedaan.

Vindt 'n toetsenbord wel prettig icm Kodi!

Alvast bedankt voor het mee denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De K380 doet het niet op de shield, ik heb wel een duurdere variant geprobeerd (met een trackpad) en die werkte wel, maar heel stoterig en hakkerig met de trackpad muis. Dat was de k400 uit mijn hoofd, als je hem voor het keyboard en sporadisch muiswerk gebruikt kan je die prima gebruiken, die werkte bij mij.

Enige wat bij mij goed werkte (na 3 draadloze combi's geprobeerd te hebben) is een bedraad toetsenbord en muis, maar daar zit je ook niet echt op te wachten. Ik heb het zelf enigzins netjes gekregen door verlengkabels voor de usb kabels te kopen zodat ik het weg kon werken in een kabelgoot.

De k480 moet wel werken, maar die vond ik te duur voor wat ik wilde (en ik had zelf een muis nodig). Volgens mij werken goedkope alixpress toetsenborden meestal wel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2018 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie.

Echter vindt ik het wel vreemd, de k380 werkt wel bij vrienden van mij op de Shield TV.
Hij ziet hem wel, maar koppelt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nt2nitro
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:38:
Ik zit met 'n klein probleempje;
Misschien dat iemand die hier mee leest mij verder kan helpen.

Ik kan mijn toetsenbord (logitech K380) niet verbinden.

De Shield ziet 'm wel maar kan hem uiteindelijk niet koppelen.

Ik heb al van alles geprobeerd:
Shield volledig opnieuw opgestart, batterijen uit het toetsenbord gehaald en weer opnieuw erin gedaan.

Vindt 'n toetsenbord wel prettig icm Kodi!

Alvast bedankt voor het mee denken.
Ik heb dit ook eens gehad na een update vd shield.
Toetsenbord was daarna met geen mogelijkheid meer te koppelen/gebruiken.
Oplossing voor mij was het toetsenbord en usb stick op een windows machine te koppelen.
Dit ging prima. Volgens mij daarna ook de logitech software erop gezet en een soort van reset
uitgevoerd ( weet dat.niet meer zeker ) Maar daarna werkte het toetsenbord en usb dongel weer op de nvidia
shield. Hoop dat het je ook lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:55
Volgens mij is dit een model zonder stickje maar enkel bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
nevermind.

[ Voor 179% gewijzigd door Joop op 13-08-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fortnite hebben ze uitgeschakeld opeens op mijn nvidia geforce now, doet die het bij jullie nog?

Ik had maar een paar uur erop gespeeld, er zit toch geen limiet aan een game? Ik weet dat je elke 4 uur opnieuw moet inloggen, maar ik krijg nu melding dat hij tijdelijk niet beschikbaar meer is.\

Edit: probleem al gemeld zie ik nu: https://forums.geforce.co...ay-in-a-couple-of-hours-/

Edit: en hij doet het weer O+

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2018 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopie schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 07:57:
Volgens mij is dit een model zonder stickje maar enkel bluetooth.
Klopt, enkel bluetooth.

Helaas, tweeakters was mijn laatste hoop.
Bedankt voor 't mee denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:22:
Is er nog een optie? Ik heb ipads en iphones bij me, die kunnen alleen internet delen met andere apple apparaten en niet met android devices helaas.
Je kan toch gewoon via WiFi een iPhone met elk ander random apparaat verbinden :?

Wordt hier heel vaak gedaan : Windows laptops/tablets en andere apparaten die internet verkrijgen via een iPhone :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:58:
Je kan toch gewoon via WiFi een iPhone met elk ander random apparaat verbinden :?

Wordt hier heel vaak gedaan : Windows laptops/tablets en andere apparaten die internet verkrijgen via een iPhone :)
Ik ben inmiddels terug van vakantie, ik had voor 2 weken 4 wifi codes gekocht en op elke ipad die wij meehadden zat 1 wifi code. Ik had geen code meer voor de iphone, via de ipad kon ik helaas geen wifi delen (raar dat het op de iphone wel kan, ik heb notebene 2 ipads met een simkaart, dat zou toch vergelijkbaar moeten zijn). Ik heb geprobeerd die wifi codes te wisselen van ipad naar iphone, maar dat werkte niet meer na activeren (en een extra code kopen was 80 euro, dus daar had ik niet zoveel zin in voor 2 weken). De iphone van mijn vrouw heeft ook maar 3GB aan 4G en toen ik de iphone ging op 4G gezet had ging de ituens store updaten en was er al in een half uur 1,5GB op :X , dus ik heb het maar gelaten omdat we anders de foto's enzo niet meer konden doorsturen naar de cloud.

Ik had nog wel de android telefoon van mijn werkgever mee, maar het is mij verboden voor prive zaken een hotspot te maken, dus dat heb ik maar niet gedaan.

Ik had het idee dat ik de shield die ik meehad kon voorzien van wifi, maar bij de wifi codes die ik gekocht had moest ik op een soort hotspot van het park inloggen en ik had geen browser op de shield staan (dus ik kon wel verbinden ,maar niet mijn username en password invoeren voor de wifi).

Maar het bleek uiteindelijk bijnna 2 weken 30+ graden te zijn, dus ik had niet eens energie om te gaan gamen daar. Volgend jaar gaan we weer naar hetzelfde park en ik ga op voorhand even google chrome op de shield zetten en mijn laptop meenemen zodat ik als het dan een keer regent daar kan gamen.

First world problems :P , maar wel handig om voor een ieder hier te weten dat een browser installeren wel nuttig kan zijn voor dit soort dingetjes. Je kan natuurlijk ook de shield thuislaten, maarja, kinderen en fortnite enzo... Ik ga zelf eens kijken naar een soort routertje waarbij ik kan verbinden met een hotspot en zo het verkeer kan delen, er was niet echt een cap per verbinding (je had 50Mbit down en 50Mbit up), dus dan ben ik nog wat goedkoper uit (moest nu bijna 150 euro betalen voor 2 weken internet, bizar gewoon).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2018 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• salgera
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:33:
[...]
First world problems :P , maar wel handig om voor een ieder hier te weten dat een browser installeren wel nuttig kan zijn voor dit soort dingetjes. Je kan natuurlijk ook de shield thuislaten, maarja, kinderen en fortnite enzo... Ik ga zelf eens kijken naar een soort routertje waarbij ik kan verbinden met een hotspot en zo het verkeer kan delen, er was niet echt een cap per verbinding (je had 50Mbit down en 50Mbit up), dus dan ben ik nog wat goedkoper uit (moest nu bijna 150 euro betalen voor 2 weken internet, bizar gewoon).
Mischien is een MiFi-router wat voor je: https://tweakers.net/pric...ot-met-display-m7350.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koko71
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:11
Sinds vandaag een Nvidia remote app in de store.
https://www.androidpolice...remote-mousepad-keyboard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn Shield 2017 gaat in slaapstand zodra ik de TV uit zet (LG B7V) maar als ik de TV aanzet en daarna de HDMI selecteer waar de Shield op zit (HDMI1) gaat de Shield niet vanzelf aan. Alle opties voor CEC op de Shield staan enabled. Op mijn TV zie ik bij instellingen niet iets bijzonders staan.

Ik las op internet dat mijn LG dit wel moet kunnen, dus aanzetten zodra HDMI source gekozen wordt waar de Shield op aangesloten zit.

Andersom werkt wel, de Shield aanzetten via zijn eigen remote/app schakelt de TV wel in. Maar ik wil juist het omgekeerde zodat ik die Shield afstandsbediening er niet bij hoef te pakken. Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:16
Executor16 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 16:23:
Mijn Shield 2017 gaat in slaapstand zodra ik de TV uit zet (LG B7V) maar als ik de TV aanzet en daarna de HDMI selecteer waar de Shield op zit (HDMI1) gaat de Shield niet vanzelf aan. Alle opties voor CEC op de Shield staan enabled. Op mijn TV zie ik bij instellingen niet iets bijzonders staan.

Ik las op internet dat mijn LG dit wel moet kunnen, dus aanzetten zodra HDMI source gekozen wordt waar de Shield op aangesloten zit.

Andersom werkt wel, de Shield aanzetten via zijn eigen remote/app schakelt de TV wel in. Maar ik wil juist het omgekeerde zodat ik die Shield afstandsbediening er niet bij hoef te pakken. Iemand enig idee?
Dit al bekeken? http://kr.eguide.lgappstv...linkuse_e_c_a_t__dut.html

Lijkt er op dat alleen je TV ingeschakeld kan worden als er een aangesloten apparaat ingeschakeld wordt. Niet andersom.

[ Voor 6% gewijzigd door DeOS op 15-08-2018 16:47 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik kan niet verbinden, ook niet via IP.
In het artikel staat dat je op versie 7.1 moet zitten, maar ik zit op 7.0.2 een er is geen update beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koko71
Hier ook geen verbinding en 7.0.2 en geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smulrol1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 12:25
beezjeh schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 18:39:
[...]

Ga er vanuit dat dit je probleem inderdaad zeker wel oplost gezien alleen die map knip/plak rechten heeft op de Shield :)
Had nu pas tijd om het te proberen, maar het werkt als een trein! Duizendmaal dank voor de gouden tip :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:41
Smulrol1 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:39:
[...]

Had nu pas tijd om het te proberen, maar het werkt als een trein! Duizendmaal dank voor de gouden tip :) !
Geen dank. Het staat ook niet bepaald ergens beschreven en was er maanden geleden ook bij toeval achtergekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:10:
Bedankt voor je reactie.

Echter vindt ik het wel vreemd, de k380 werkt wel bij vrienden van mij op de Shield TV.
Hij ziet hem wel, maar koppelt niet.
Ik zat hier nog eens over na te denken, ik heb het vermoeden dat ergens iets verkeerd staat in de settings van bluetooth. Je kan het toetsenbord in de instellingen van bluetooth op de shield loskoppelen, als je dan vervolgens het toetsenbord herstart (als dat mogelijk is) of de batterijen / accu eruit haalt en hem weer aanzet en dan op nieuwe apparaten zoeken in de bluetooth settings van de shield klikt werkt het misschien weer.

Waarschijnlijk heb je hier al naar gekeken, maar misschien nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58

westergas

rikkie_pc

Koko71 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:46:
Hier ook geen verbinding en 7.0.2 en geen update.
Hier ook. Misschien (nog) niet voor onze regio?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen rond 20.00 www.twitch.tv/NVIDIA

NVIDIA will be hosting an event on August 20 loaded with new, exclusive, hands-on demos of the hottest upcoming games, stage presentations from the world’s biggest game developers, and some spectacular surprises. And to kick things off, there’ll be a livestreamed keynote delivered by none other than Jensen Huang, founder and chief executive officer of NVIDIA.

Gaat denk ik ook over geforce now en de shield, mooi tijdstip om even mee te kijken.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2018 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Na meerdere reviews te hebben gelezen en bekeken heb ik vandaag de Nvidia Shield besteld. Nu maar even dit topic doorspitten voor wat tips en trics en morgen de boel installeren.

Ben enorm benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Iemand anders die problemen heeft met de 3840x2160 59,940 Hz YUV 420 10-bit Rec. 2020 HDMI instelling in combinatie met een receiver? Het gaat hierbij dus om een deep colour UHD beeldmodus. Werkt prima wanneer ik m'n shield rechtstreeks aan de tv hang, maar via m'n Yamaha receiver (die dit ook ondersteund) krijg ik storingen (flikkeren, wegvallen beeld).

Aan de kabels ligt het niet.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanTilburg
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-09 10:36
Heeft er iemand n.a.v. het afgelopen event iets nieuws vernomen m.b.t. de Nvidia Shield? Ik twijfel om er nu nog een aan te schaffen, omdat ik toch het gevoel heb dat er op korte termijn wellicht een nieuwe/ betere optie gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

vanTilburg schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 17:13:
Heeft er iemand n.a.v. het afgelopen event iets nieuws vernomen m.b.t. de Nvidia Shield? Ik twijfel om er nu nog een aan te schaffen, omdat ik toch het gevoel heb dat er op korte termijn wellicht een nieuwe/ betere optie gaat komen.
Nee en de nieuwere versie is dezelfde maar dan met een smart hub erbij geleverd in de vorm van een dongel.

Een nieuwe versie is in geen velden of wegen te bekennen

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 12:28
Iemand hier ook Kodi icm Emby?

Met Harmony afsluiten wordt shield niet afgesloten en standaard gaat die niet uit.

Maar daar door doet die ook nauwelijks een keer sync met Emby behalve als ik bewust Kodi uitschakel/uitlog. Suggesties? Of toch maar vaker handmatig uitloggen...?

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 09:15
Sinds deze week is het eindelijk mogelijk om op android atomiswave en naomi roms te draaien. Dit houdt in dat je nu metal slug 6, fist of the northstar, marvel vs capcom 2 arcade versie etc kan draaien😁 maatje van me heeft ze al getest op de shield en deze werken perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atomsk schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:24:
Iemand anders die problemen heeft met de 3840x2160 59,940 Hz YUV 420 10-bit Rec. 2020 HDMI instelling in combinatie met een receiver? Het gaat hierbij dus om een deep colour UHD beeldmodus. Werkt prima wanneer ik m'n shield rechtstreeks aan de tv hang, maar via m'n Yamaha receiver (die dit ook ondersteund) krijg ik storingen (flikkeren, wegvallen beeld).

Aan de kabels ligt het niet.
Check het Yamaha ervaringen Topic effe : Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic

Afhankelijk van het (oudere) model dat je hebt zou je weleens problemen kunnen hebben wat betreft de bandbreedte, HDCP en ander gedoe!
trekker22 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:25:
Iemand hier ook Kodi icm Emby?

Met Harmony afsluiten wordt shield niet afgesloten en standaard gaat die niet uit.

Maar daar door doet die ook nauwelijks een keer sync met Emby behalve als ik bewust Kodi uitschakel/uitlog. Suggesties? Of toch maar vaker handmatig uitloggen...?
Door dit soort problemen heb ik besloten lekker op een nieuwe Shield TV te wachten of een fatsoenlijke update van de huidige : Slechte compatibility met de Harmony Remotes is voor mij echt een NO GO :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
nero355 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 20:59:
[...]

Check het Yamaha ervaringen Topic effe : Het Yamaha Receiver ervaringen/discussie Topic

Afhankelijk van het (oudere) model dat je hebt zou je weleens problemen kunnen hebben wat betreft de bandbreedte, HDCP en ander gedoe!
Vrij recente RX-A670. Heb echter maar besloten deze terug te sturen en een Denon te nemen. Geen DAB helaas, maar wel genoeg HDMI poorten i.p.v. een miezerige 4 stuks en hopelijk geen storingen meer.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:30
Bij mij schakelt de Shield gewoon uit via de Harmony hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 12:28
NeutraleTeun schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:18:
Kan dus wel? Ff mee pielen dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
trekker22 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:37:
[...]

Kan dus wel? Ff mee pielen dus
Kan zeker, werkt hier ook gewoon prima.
Ik weet niet hoe je setup eruit ziet maar de Harmony kent gewoon de power options van de Shield en dus ook uitschakelen/standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atomsk schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:09:
Vrij recente RX-A670. Heb echter maar besloten deze terug te sturen en een Denon te nemen. Geen DAB helaas, maar wel genoeg HDMI poorten i.p.v. een miezerige 4 stuks en hopelijk geen storingen meer.
Ik wil juist een keer mijn Marantz met een Yamaha gaan vervangen :+
NeutraleTeun schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 21:18:
schumi2004 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 00:54:
Kan zeker, werkt hier ook gewoon prima.
Ik weet niet hoe je setup eruit ziet maar de Harmony kent gewoon de power options van de Shield en dus ook uitschakelen/standby.
Hebben we het dan over de normale versie of het Pro model :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
nero355 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:17:

Hebben we het dan over de normale versie of het Pro model :?
De normale
pricewatch: Nvidia Shield TV (16 GB, 2017) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:30
De Elite FWIW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:30
Even een vraag over de Shield, sinds de update naar Oreo merk ik dat de Shield bij het niet afspelen van beeld/geluid naar een x aantal minuten op stand-by schakelt. Ik maak geen gebruik van HDMI-CEC dus vziw kan het daar niet aan liggen, mijn vraag weet iemand waar die instelling staat dat de Shield niet in stand-by gaat?

BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanTilburg
Onlangs heb ik eindelijk een Nvidia Shield gekocht. Gezien ik eerst via MP was opgelicht is het uiteindelijk een duur exemplaar geworden, maar wat werken ze gigantisch goed joh! In combinatie met een nieuwe OLed tv is de gamestream echt top (alleen het tweaken van de beeldinstellingen moet nog een keer gebeuren). Nu staan alle HDMI-cec instellingen uit, omdat zodra ik de tv opstart hij anders direct overschakeld naar de Shield. Dit komt denk ik omdat de Shield is aangesloten op een master-slave stekkerdoos. Zodra de tv dus aan/ uit gaat, wordt dr stroom op alle aangesloten apparaten aan/ afgesloten. Mijn vragen hierbij zijn: kan dit kwaad voor de Shield? Er wordt iedere keer abrupt de spanning vanaf gehaald, wanneer de tv uitschakeld. En ten tweede, is er een mogelijkheid om te zorgen dat de tv niet direct naar de shield start zodra deze opstart? Alle HDMI cec instellingen via de Shield en tv staan al uit, maar zodra er ook maar 1 aanstaat heb ik dit verschijnsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanTilburg schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 23:21:
Mijn vragen hierbij zijn: kan dit kwaad voor de Shield? Er wordt iedere keer abrupt de spanning vanaf gehaald, wanneer de tv uitschakeld.
In theorie kan het een keer misgaan als de shield net iets in zijn geheugen aan het schrijven is, het is beter als je hem eerst helemaal afsluit via het menu instellingen, maar dat is wel een irritante handeling. Je kan een alternatieve remote op alixpress kopen met aan/uitknop en het zo oplossen, maar dan moet je dat wel elke keer doen. De meest veilige oplossen is een aparte stekkerdoos voor de shield zodat hij op de stroom blijft. De kans dat het mis gaat is denk ik niet heel groot, maar toch... het is niet een heel goedkoop apparaat.

Als je hem op een andere stekkerdoos zet heb je ook niet de ellende dat de shield opnieuw gaat starten en het hdmi kanaal activeert, ik heb dat zelf ook nooit kunnen uitzetten (ook niet met de vorige versie van android). Ik denk dat je dus het beste afbent met die oplossing, dan heb je a) geen kans op iets dat kapot gaat en b) geen irritatie hier meer van. Maar die master/slave doos heb je niet voor niets gekocht, dus als je het niet fijn vind om hem op de stroom te laten kan je hem elke keer helemaal uitschakelen. Echter, het 2017 model heeft geen aanknop meer, dus je moet dan elke keer de stekker eruit halen en erin steken om hem weer aan de praat te krijgen. De shield is eigenlijk niet gemaakt om van de stroom te halen (het pro model heeft vreemd genoeg wel een aanknop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanTilburg
Ik heb op dezelfde stekkerdoos gewoon een stopcontact zitten waar continu stroom op staat, dus betreft dat is het gemakkelijk opgelost. Ben echter aan een master/slave begonnen om niet continu stroom op al mijn apparaten te laten staan, zoals de speakers, mediaspelers etc. Ik weet niet wat de stroomkosten zijn, maar gedacht aan slijtage en onnodig stroomverbruik/ aan staan dacht ik dat dit toch wel een goedr optie was haha. Maar bij drze gaat hij dan terug naar continu stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:47
Gaat games streamen vanaf de Geforce Now servers naar de Shield met de h.265 codec? Ik kan daar niks over vinden

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Zapp-it schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:25:
Even een vraag over de Shield, sinds de update naar Oreo merk ik dat de Shield bij het niet afspelen van beeld/geluid naar een x aantal minuten op stand-by schakelt. Ik maak geen gebruik van HDMI-CEC dus vziw kan het daar niet aan liggen, mijn vraag weet iemand waar die instelling staat dat de Shield niet in stand-by gaat?

BVD
Dat zou ik ook wel eens willen weten maar eigenlijk zoek ik ook het omgekeerde.
Mijn kids kijken geregeld voor het slapen gaan nog eventjes live TV op hun Shield en de T Vschakelt dan na 30 min uit echter doet de Shield dat niet en deze blijft vrolijk doorspelen totdat je het scherm weer uit zet.
Is er niet een soort van sleep timer op of voor de Shield welke eventueel ook met CEC video playback stopt en display uitschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

vanTilburg schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 23:21:
Mijn vragen hierbij zijn: kan dit kwaad voor de Shield? Er wordt iedere keer abrupt de spanning vanaf gehaald, wanneer de tv uitschakeld.
Ik gooi al ruim een jaar de spanning van de Shield, zonder problemen. Ik zet hem wel eerst meestal in slaapstand via het menu. Kleine moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 09:48:
Dat zou ik ook wel eens willen weten maar eigenlijk zoek ik ook het omgekeerde.
Mijn kids kijken geregeld voor het slapen gaan nog eventjes live TV op hun Shield en de T Vschakelt dan na 30 min uit echter doet de Shield dat niet en deze blijft vrolijk doorspelen totdat je het scherm weer uit zet.
Is er niet een soort van sleep timer op of voor de Shield welke eventueel ook met CEC video playback stopt en display uitschakelt?
Als ik de tv hier op standby zet gaat de shield ook uit, ik weet niet precies wat jouw slaaptimer doet, hij doet kennelijk het scherm uit, maar gaat niet op standby?

Via cec werkt het hier wel zoals je beschrijft op een panasonic tv met sleeptimer.
als ik de tv en shield daarna weer start gaat hij wel gelijk verder met het videobestand waarin hij zat, maar het lampje is de hele nacht wel uit op de shield (dus ik denk dat hij dan in slaapstand ofzo zit).

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

NVIDIA SHIELD Android TV gets SHIELD Experience 7.1 with NVIDIA Share and 120Hz support.

On top of that, you’ll also get other features depending on the device you have. The NVIDIA SHIELD 2017 gets a “Restart” option added to its quick settings, while the SHIELD Pro and SHIELD 2015 get a “Restart” option and a “Power off” option. To access these quick settings, simply hold down the back button while on the home screen.

https://www.xda-developer...-share-120hz-support/amp/

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Exocet
  • Niet online
Leuk om te weten dat het eraan komt, maar kennelijk houden mensen zich dus niet niet aan de voorwaarden:
https://shield.nvidia.com/shield-preview-signup
. Do not copy, reproduce, publish, blog, disclose, transmit, or otherwise disseminate any information regarding SHIELD Preview Program software, except within the SHIELD Preview Program private forum.

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
InF.Inc schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 08:42:
NVIDIA SHIELD Android TV gets SHIELD Experience 7.1 with NVIDIA Share and 120Hz support.

On top of that, you’ll also get other features depending on the device you have. The NVIDIA SHIELD 2017 gets a “Restart” option added to its quick settings, while the SHIELD Pro and SHIELD 2015 get a “Restart” option and a “Power off” option. To access these quick settings, simply hold down the back button while on the home screen.

https://www.xda-developer...-share-120hz-support/amp/
Dat was dan ook het enige wat opviel in de update. Zat er vroeger ook al in. Nu brengen ze het als iets nieuws.

Verder blijft Kodi prima werken na de update.

• schumi2004
Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 16:54:
[...]

Als ik de tv hier op standby zet gaat de shield ook uit, ik weet niet precies wat jouw slaaptimer doet, hij doet kennelijk het scherm uit, maar gaat niet op standby?

Via cec werkt het hier wel zoals je beschrijft op een panasonic tv met sleeptimer.
als ik de tv en shield daarna weer start gaat hij wel gelijk verder met het videobestand waarin hij zat, maar het lampje is de hele nacht wel uit op de shield (dus ik denk dat hij dan in slaapstand ofzo zit).
Ik zal de verlichting weer eens enablen en in de gaten houden, ding zit nu namelijk achter een TV verstopt dus moet wat kunst en vlieg werk doen om het te kunnen zien.
Zou natuurlijk ook kunnen dat het inderdaad gewoon werkt zoals jij beschrijft en dat de Shield gewoon rete snel is met opstarten en de TV niet en het daardoor lijkt dat hij continue aan het spelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Balen, mijn Shield 2017 hield er vanavond ineens mee op. Nu krijg ik na een powercycle ook geen start meer (groen ledje brand niet) en krijg dus geen recovery. Fora's al langsgegaan en niets boeiends of werkends gevonden. Iemand tips?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:34:
Balen, mijn Shield 2017 hield er vanavond ineens mee op. Nu krijg ik na een powercycle ook geen start meer (groen ledje brand niet) en krijg dus geen recovery. Fora's al langsgegaan en niets boeiends of werkends gevonden. Iemand tips?
ik zou in iedergeval even met nvidia contact opnemen, ik lees geregeld dat de helpdesk van nvidia behulpzaam kan zijn en soms ook een nieuw apparaat aan je geeft als je de oude gaat opsturen (maar dat is vast niet altijd het geval), ik zou heel vriendelijk het probleem melden en vragen of ze kunnen helpen, wie weet heb je geluk. Zo heb ik gelezen dat ze defecte controllers e.d. vervangen hebben.

Ik zou proberen uit te sluiten of het aan de adapter ligt, maar dat is misschien lastig, je moet maar net iemand met een shield kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 23:17:
[...]

ik zou in iedergeval even met nvidia contact opnemen, ik lees geregeld dat de helpdesk van nvidia behulpzaam kan zijn en soms ook een nieuw apparaat aan je geeft als je de oude gaat opsturen (maar dat is vast niet altijd het geval), ik zou heel vriendelijk het probleem melden en vragen of ze kunnen helpen, wie weet heb je geluk. Zo heb ik gelezen dat ze defecte controllers e.d. vervangen hebben.

Ik zou proberen uit te sluiten of het aan de adapter ligt, maar dat is misschien lastig, je moet maar net iemand met een shield kennen.
Thanks voor de tip. Ik heb nog garantie bij CoolBlue (misschien daar eerst aankloppen?) Geen gekke firmware ofzo draaien (alles is stock).
Ik heb de versie met controller. Liefst zit ik niet zonder, ik mis hem nu al voor een gemakkelijk achtergrondmuziekje :(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 23:18:
[...]

Thanks voor de tip. Ik heb nog garantie bij CoolBlue (misschien daar eerst aankloppen?) Geen gekke firmware ofzo draaien (alles is stock).
Ik heb de versie met controller. Liefst zit ik niet zonder, ik mis hem nu al voor een gemakkelijk achtergrondmuziekje :(.
als je nog garantie hebt inderdaad naar coolblue, dan komt het wel goed. Nadeel is dat je hem misschien een tijdje kwijt bent voor reparatie, zie https://www.coolblue.nl/k...maal-2-jaar-garantie.html , daar zit een aanmeldknop voor reparatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2018 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-09 21:11
Ff gauw een vraagje tussendoor. Speelt de shield ook mkv bestanden af met losse srt bestand (ondertiteling) via stream van de pc naar de shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:21

m-buurman

hmmm...coffee!!

harley2009 schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:05:
Ff gauw een vraagje tussendoor. Speelt de shield ook mkv bestanden af met losse srt bestand (ondertiteling) via stream van de pc naar de shield.
Je kan het streamen met bijv. Kodi en dan pakt hij de .srt gewoon mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 08:47:
[...]

als je nog garantie hebt inderdaad naar coolblue, dan komt het wel goed. Nadeel is dat je hem misschien een tijdje kwijt bent voor reparatie, zie https://www.coolblue.nl/k...maal-2-jaar-garantie.html , daar zit een aanmeldknop voor reparatie.
Blijkbaar was het stekkerblok iets afgegleden. I feel like an idiot. Maar hij werkt dus weer, yay!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koko71
Inmiddels geïnstalleerd. De Nvidia remote app doet het nog niet hier, staat ook niet meer in de store zie ik zojuist.

Staat een nieuwe versie van de app in de store

[ Voor 7% gewijzigd door Koko71 op 10-09-2018 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ilias1991
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 18:16
Bij de mediamarkt en coolblue is de console nu afgeprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

159 euro nog maar, bizar laag geprijsd voor zo’n topper!
Nieuwe update is fijn trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Koko71 schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:07:
Inmiddels geïnstalleerd. De Nvidia remote app doet het nog niet hier, staat ook niet meer in de store zie ik zojuist.

Staat een nieuwe versie van de app in de store

[...]
https://play.google.com/s...=com.nvidia.shield.remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Ik had met 7.0 vrij regelmatig last van spontane disconnects bij het afspelen van media via Youtube en Kodi (via mijn NAS). Had iemand die problemen ook en is er met 7.1 een verbetering te merken?

[ Voor 20% gewijzigd door beantherio op 10-09-2018 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:48
beantherio schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:14:
Ik had met 7.0 vrij regelmatig last van spontane disconnects bij het afspelen van media via Youtube en Kodi (via mijn NAS). Had iemand die problemen ook en is er met 7.1 een verbetering te merken?
Geen last van gehad, en klinkt eerlijk gezegd eerder als een netwerk probleem dan een probleem met de SHIELD.

Hoe is je SHIELD overigens verbonden met je netwerk? Bedraad of draadloos? In mijn geval is het bedraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De afstandsbediening van de shield 2017 moest ik updaten, maar mijn shield 2015 vraagt hier niet om, klopt dit? Zo niet, hoe kan ik die afstandsbediening updaten? Ik zie zo 123 niet de menu optie.
beantherio schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:14:
Er wordt hier dagelijks meerdere uren vanaf de nassen en vanaf youtube e.d. videomateriaal bekeken en ik herken dit probleem niet. Niet met 7.0 en niet met 7.1 en ook niet met eerdere versies.

Ik heb wel alles bedraad aangesloten, ik denk ook dat het aan de netwerkinstellingen ligt. Op de shield heb ik in kodi de nassen gekoppeld trouwens en niet in de instellingen van de shield zelf.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2018 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
RobertMe schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:36:
[...]

Geen last van gehad, en klinkt eerlijk gezegd eerder als een netwerk probleem dan een probleem met de SHIELD.

Hoe is je SHIELD overigens verbonden met je netwerk? Bedraad of draadloos? In mijn geval is het bedraad.
Bedraad. En voor de update naar 7.0 had ik nooit problemen met disconnects. Aan m'n netwerkinfrastructuur is in de tussentijd niets gewijzigd behalve dat ik, bij het optreden van de problemen, met twee verschillende routers getest heb of het iets uitmaakte (een Netgear R7000 en een Synology RT1900AC). Er was geen verschil trouwens: in beide gevallen bleven de incidentele disconnects optreden.

Hoe dan ook: ik heb inmiddels ook 7.1 geïnstalleerd dus ik zal het verschil zelf gaan ervaren. In de releasenotes zie ik ook een opmerking over "Improves NAS connection reliability" dus wie weet helpt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Ik heb gisteren mijn steam controller via bluetooth gekoppeld aan de Shield. Met de steam link app werkt de controller perfect. Maar als ik een android spelletje download (uit de Nvidia app) kan ik alleen de muis bewegen en een touch input simuleren.

Weet iemand hoe ik de controller gewoon laat werken als steam controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Iemand die nieuwe app al aan de praat gekregen? De beta maakte bij mij geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
beantherio schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:15:
Hoe dan ook: ik heb inmiddels ook 7.1 geïnstalleerd dus ik zal het verschil zelf gaan ervaren. In de releasenotes zie ik ook een opmerking over "Improves NAS connection reliability" dus wie weet helpt het.
- En je weet zeker dat er niks aan de NAS kant is geupdate/veranderd ?!
- Of stiekem toch een nieuw apparaat op het netwerk dat broadcast/multicast alle kanten op ?
- Stom toeval en opeens blijkt het de adapter of de voeding van de switch te zijn die gaar is geworden ?

Roep maar wat opties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

Gister een Shield bested en vandaag geleverd. Vanavond maar even mee aan de slag. Ik vroeg mij af, mensen hier ervaring met de combi, Shield, Kodi, Hue? Ik zit er aan te denken om mijn Hue lampen bij de tv mee te laten lopen via Kodi. Dat is mogelijk heb ik begrepen. Vroeg mij af of daarmee iemand ervaring heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
nero355 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:21:
[...]

- En je weet zeker dat er niks aan de NAS kant is geupdate/veranderd ?!
- Of stiekem toch een nieuw apparaat op het netwerk dat broadcast/multicast alle kanten op ?
- Stom toeval en opeens blijkt het de adapter of de voeding van de switch te zijn die gaar is geworden ?

Roep maar wat opties ;)
Bedankt voor de tips: ik ben ook al aan het nadenken over dit soort situaties, maar heb er nog geen kunnen bedenken. En het probleem blijkt helaas ook na de update nog op te treden. :-(

Ik heb trouwens twee exemplaren van de Shield (een in de huiskamer en een in de slaapkamer) en voor beide apparaten trad het probleem, voor de update, op. Na de update ben ik het nog enkel bij het exemplaar boven tegengekomen, maar die beneden heb ik nog nauwelijks gebruikt na update. Alhoewel ik de Shield nog steeds het meeste verdenk ga ik toch nog wat onderzoek plegen naar mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Nu met de kortingsactie ben ik aan het denken om een 2e SHIELD te kopen. Ik heb alleen een vraagje, ik game niet (veel), maar voor die enkele keer heb ik dus wel een controller nodig. Daarom vraag ik mij af of het handiger is om de versie met of zonder controller te nemen?

Als ik bij wijze van met 3x klikken door SHIELD/Android de controller opnieuw gepaired heb is dat geen probleem. Maar als ik 5 minuten bezig ben met elke keer repairen ga ik natuurlijk voor de versie met controller.

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Controller 1x aantikken en klaar. No problemo!

This title is for sale, please send me a PM

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Goedemorgen,

Gisteravond even snel de Shield geinstalleerd, prima ding hoor. Moet wel eerlijk zeggen dat ik beetje schrok toen ik hem de eerste keer in mijn hand had, wat is die klein haha. Maar hij draait, even snel Netflix, Spotify, Plex en Kodi erop gezet. Netflix, Spotify en Plex even aangemeld en dat werkt, al is Plex nog erg traag maar begrijp ik ook wel omdat die mijn hele verzameling moet scannen. Kodi moet ik nog naar kijken, nog niks mee gedaan. Verder alle games eraf gehaald, geen interesse in.

Vraag, wat voor apps hebben jullie erop staan? Zoek nog tips en tricks zeg maar

Verwijderd

RobertMe schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:41:
Nu met de kortingsactie ben ik aan het denken om een 2e SHIELD te kopen. Ik heb alleen een vraagje, ik game niet (veel), maar voor die enkele keer heb ik dus wel een co
Wellicht is een xbox of playstation controller dan handiger, ik heb xbox controllers met een usb draadloze zender, dan kan ik die ook op de pc gebruiken. Je plugt hem in als je wilt gamen en klaar. Het nadeel van de originele controllers vind ik vooral het steeds moeten opladen irritant, die xbox controllers die ik heb lopen veel minder snel leeg, dus als je twee maand niet gamed zijn de batterijen nog vol, bij de shield zijn ze dan meestal leeg of bijna leeg en kan je dus niet gamen en eerst opladen.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:13
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:15:
[...]

Wellicht is een xbox of playstation controller dan handiger, ik heb xbox controllers met een usb draadloze zender, dan kan ik die ook op de pc gebruiken. Je plugt hem in als je wilt gamen en klaar. Het nadeel van de originele controllers vind ik vooral het steeds moeten opladen irritant, die xbox controllers die ik heb lopen veel minder snel leeg, dus als je twee maand niet gamed zijn de batterijen nog vol, bij de shield zijn ze dan meestal leeg of bijna leeg en kan je dus niet gamen en eerst opladen.
Ik heb vorige maand een ps4 dual shock controller geprobeerd. Sowieso pairen en dan draadloos
werkte gewoon niet goed. Traag in response enzo. Met een draad werkte de nieuwe versie van
deze controller ook niet. Ik had nog een oude liggen, deze werkt wel.

Geen idee of dit dan hier alleen zo is, en ik iets fout doe. Maar dat is mijn ervaring met de PS controllers.

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Frid0 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:09:
Hi,

Gister een Shield bested en vandaag geleverd. Vanavond maar even mee aan de slag. Ik vroeg mij af, mensen hier ervaring met de combi, Shield, Kodi, Hue? Ik zit er aan te denken om mijn Hue lampen bij de tv mee te laten lopen via Kodi. Dat is mogelijk heb ik begrepen. Vroeg mij af of daarmee iemand ervaring heeft?
Dat is inderdaad mogelijk. Ik laat mijn lampen dimmen als er een film of serie gestart wordt, maar je kunt ook een ambilight achtige setting kiezen. Die reageert voor mij wat te traag.

https://github.com/mpolednik/script.kodi.hue.ambilight

http://www.avfoto.nl

Verwijderd

ppeterr schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:14:
Ik heb vorige maand een ps4 dual shock controller geprobeerd. Sowieso pairen en dan draadloos
werkte gewoon niet goed. Traag in response enzo. Met een draad werkte de nieuwe versie van
deze controller ook niet. Ik had nog een oude liggen, deze werkt wel.

Geen idee of dit dan hier alleen zo is, en ik iets fout doe. Maar dat is mijn ervaring met de PS controllers.
Ik heb zelf xbox 360 controllers, die werken goed en mijn 8bitdo controller ook, lastig dat ps4 dan weer niet altijd lekker gaat.

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:58:
[...]

Ik heb zelf xbox 360 controllers, die werken goed en mijn 8bitdo controller ook, lastig dat ps4 dan weer niet altijd lekker gaat.
xbox one (s) controllers kun je zo pairen via bluetooth. Werkt goed, hoor geen klachten van mijn kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:30
Pfoe, hij is nu wel erg goedkoop bij Bol.com:
https://www.bol.com/nl/p/...M-slot-opn1_B3_product_0_

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:59
Na de laatste update van deze week naar 7.1 heb ik problemen met de controller. Elke keer wordt de verbinding verbroken en moet ik hem opnieuw pairen. De verbinding wordt eigenlijk al direct verbroken.

Ik moet dan de controller verwijderen en opnieuw pairen.
Er zitten nieuwe batterijen in en dat geeft hij ook als status aan.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en inmiddels uitverkocht, bizar laag geprijsd ook (155 euro)
bruce the boss schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:50:
Na de laatste update van deze week naar 7.1 heb ik problemen met de controller. Elke keer wordt de verbinding verbroken en moet ik hem opnieuw pairen. De verbinding wordt eigenlijk al direct verbroken.

Ik moet dan de controller verwijderen en opnieuw pairen.
Er zitten nieuwe batterijen in en dat geeft hij ook als status aan.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
Het lijkt erop dat de controller geen update gehad heeft? Ik heb zelf de controllers niet aangesloten nog, dus ik weet het niet zeker of die een update krijgen, maar hier wat meer info hoe het op te lossen als dit het geval is: https://www.reddit.com/r/...eeps_disconnecting_after/

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2018 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Dit gaat volgens mij over de spel controller. Ik heb de smalle versie. Die kun je niet aansluiten met een kabel op de Shield. Of begrijp ik de oplossing verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:16
bruce the boss schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:07:
Dit gaat volgens mij over de spel controller. Ik heb de smalle versie. Die kun je niet aansluiten met een kabel op de Shield. Of begrijp ik de oplossing verkeerd?
Heb je die controller idd wel geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
bruce the boss schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:07:
Jij hebt het waarschijnlijk over de remote
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fyQWdiI.jpg

ipv de controller?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FKYw6St.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
Ja sorry dat bedoel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Die controler ziet er echt anders uit dan die van mij. Is dat ene nieuwere of juist een oudere?
schumi2004 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 18:18:
[...]

Jij hebt het waarschijnlijk over de remote
[Afbeelding]

ipv de controller?
[Afbeelding]

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
rhos schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:05:
Die controler ziet er echt anders uit dan die van mij. Is dat ene nieuwere of juist een oudere?

[...]
Die controller ziet eruit als die van de SHIELD 2015, de 2017 versie heeft inderdaad een iets ander uiterlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Ow niet eens opgelet, ik had ff snel twee plaatjes gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
En toch heb ik de 2017 remote
En hoe kun je de remote updaten als er geen update wordt aangeboden?

[ Voor 54% gewijzigd door bruce the boss op 14-09-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
bruce the boss schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:31:
En toch heb ik de 2017 remote
En hoe kun je de remote updaten als er geen update wordt aangeboden?
Je kunt in het menu bij randapparatuur accessoires (of iets in die trant) toch je controller en remote updaten?

/edit:
Zojuist ook zelf gedaan met mijn controller.

[ Voor 11% gewijzigd door schumi2004 op 14-09-2018 21:50 ]

Verwijderd

ik moet ook nog de controllers updaten.

Het is wel handig als iemand een vraag heeft dat er even vermeld wordt welke console je hebt, er zit nogal verschil momenteel met de 2015 en 2017 versie van de shield, zo moet je bij de 2015 versie de remote niet updaten en bij de 2017 versie wel. Althans, als ik mijn shields moet geloven. Er zit echt veel verschil in, de shield 2015 remote kan je namelijk aansluiten met een kabel en de shield 2017 remote weer niet, ik heb beiden en ben ondertussen wel handig in het oplossen, maar het is echt lastig als ik niet weet over welke versie het gaat omdat de twee versies best verschillen in de manier om het probleem op te lossen (dat was niet zo handig nvidia....)

Maar ik vermoed toch echt dat dit probleem komt door een niet uitgevoerde update van de controller.
Ik heb trouwens ook gelezen dat je bluetooth uit kan schakelen in de settings en dan weer kan aanzetten en dat het dan weer schijnt te werken, maar google werkt niet helemaal mee om dat tevoorschijn te toveren, ik weet niet meer exact wat de oplossing was.

Je kan trouwens ook de remote (volgens mij gaat daar het probleem nu over?) resetten en opnieuw connecten. Dat heeft bij mij in het verleden wel gewerkt. Het was iets met een paar knoppen ingedrukt houden voor de reset, maar dat is denk ik wel snel te vinden.

Maar kortom: de remote van de 2017 moet je updaten, ik meen van 1.30 naar 1.31 (uit mijn hoofd).

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2018 00:15 ]

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Is het mogelijk om de Shield remote vanaf je pc te bedienen met iets als Teamviewer oid?

Ik zie geen officiële TV support maar wellicht weet iemand een workaround?

Repos etc toevoegen in kodi bv is zo tijdrovend met de controller of remote 😒

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ik heb iets geks. Kodi Leia beta2, maar alleen de remote werkt en de controller niet.
Als kodi opstart zegt deze er is een nieuwe controler en zie ik een Xbox controler Maar krijg die niet als nvidia controller werkend.

Ik heb kodi gewoon over beta1 geïnstalleerd en daar was niks aan de hand.

Hoe zo uit kunnen?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Verwijderd

Pusherman_ schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:08:
je kan een toetsenbord en muis even aansluiten, wat ook zou werken is het .txt bestand te maken op de pc en dan via een usb stick over te zetten naar de shield, dat heb ik voor wat kodi zaken gedaan.

Ik meen trouwens dat er ook een teamviewer in de store van de shield staat? Op youtube vind ik wel fimpjes van mensen die dat werkende hebben gekregen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2018 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:13

Mr. Freeze

¡GO!

Pusherman_ schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:08:
Is het mogelijk om de Shield remote vanaf je pc te bedienen met iets als Teamviewer oid?

Ik zie geen officiële TV support maar wellicht weet iemand een workaround?

Voor de shield kan je de officiële TeamViewer downloaden, hoe hij werkt mag je zelf even uitvogelen, ik heb m wel geïnstalleerd staan, alleen nog niet gebruikt.

https://play.google.com/s...iewer.quicksupport.market

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 13:17
Ik heb zelf remote desktop van Microsoft op de Shield staan en die gebruik ik met een usb toetsenbord en muis en dat werkt perfect. Teamviewer zal ik binnenkort ook nog eens proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
Mr. Freeze schreef op zondag 16 september 2018 @ 10:44:
[...]

Voor de shield kan je de officiële TeamViewer downloaden, hoe hij werkt mag je zelf even uitvogelen, ik heb m wel geïnstalleerd staan, alleen nog niet gebruikt.

https://play.google.com/s...iewer.quicksupport.market
Geinstalleerd maar dan werkt alleen scherm delen, dus kun je alleen zien wat er op het scherm gebeurt maar niet zelf 'klikken'.

Wellicht dat RDP dan ook wel een goede oplossing is. Even uitvogelen hoe ik dat er op krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:13

Mr. Freeze

¡GO!

Ok, jammer. Er staan nog een paar versies van Teamviewer in de Playstore, misschien dat er een betere bij zit?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 13:17
Ik heb Teamviewer gewoon kunnen downloaden en installeren op de Shield.
Via een usb toetsenbord en muis werkt het super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 18:04
Zijn er tweakers die de officiële Emby-client gebruiken op hun Shield? En loopt dat lekker?

Op dit moment gebruik ik de Embycon app in Kodi op een Intel Nuc maar de i5-4250U die daarin zit trekt geen Netflix 4K en dat zou ik met mijn aankomende nieuwe tv wel graag willen :) Op Android via de TV zelf durf ik niet te bouwen. Dat schijnt laggy te zijn.

Ik twijfel tussen een nieuwer mini-pctje of een Shield en een goede Emby-ervaring voor het afspelen van lokale content is daarbij uiteraard belangrijk. Verder wil ik overigens Netflix, Videoland (de app is er begreep ik) en Ziggo Go kunnen gebruiken. De laatste moet je sideloaden las ik hier al.
Pagina: 1 ... 40 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.