Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

DaveD1109 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:17:
Dit is wel tof man! Na de vakantie ook maar weer een shield aanschaffen denk!
Zit zelf ook al een tijdje te azen op een leuke aanbieding.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InF.Inc schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:48:
Je kan toch de Steam Link app installeren? Right?
Ja, dat werkt wel goed, maar mijn kinderen zitten altijd op de gamepc, dus papa moet even een andere oplossing :P , voor mij is 25 euro voor 20 uur op zich ook wel te doen, die paar uur per maan die ik game... heb net planet coaster voor 18 euro op steam gekocht, die ga ik op de shield spelen, dat is wel fijn, dat spel trok mijn eigen pc namelijk niet en nu kan ik hem dus wel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:17
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:50:
[...]

Ja, dat werkt wel goed, maar mijn kinderen zitten altijd op de gamepc, dus papa moet even een andere oplossing :P , voor mij is 25 euro voor 20 uur op zich ook wel te doen, die paar uur per maan die ik game... heb net planet coaster voor 18 euro op steam gekocht, die ga ik op de shield spelen, dat is wel fijn, dat spel trok mijn eigen pc namelijk niet en nu kan ik hem dus wel spelen.
Allemaal grappig maar betekent dit nu ook dat je extra randapparatuur moet aanschaffen als andere controllers en toetsenbord enzo om fatsoenlijk die Steam games te kunnen spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:19
Ik heb zojuist geforce now uitgeprobeerd, je krijgt 8 core met 16gb ramm en Tesla p40 🤤. Dirt showdown op 4k ultra (intern) gespeeld en werkt wel goed, input lag valt nog mee (zit wel op wifi). Nu far cry 5 testen, wat ik wel vrees is dat per keer je weer lege machine gereserveerd krijgt dus opnieuw installeren wat serieuze minpunt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een werkende muis en toetsenbord aan de shield hangen?

Ik heb dat nodig, 90% van mijn steam games werken anders niet zoals skyrim.
Ik heb net planet coaster gekocht, maarja, hoe speel ik die nu....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2018 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:00
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:11:
Ik ben inmiddels lid van de beta / final, het is me wat onduidelijk, maar ik kon via de appstore op de shield de gameservice updaten en toen kon ik met heel wat moeite inloggen op steam en ik heb nu 247 games die ik gekocht heb de afgelopen jaren erop staan.

Ik kan prima de games spelen die beschikbaar zijn gesteld voor de shield, werkt vlekkeloos. Verder kan je ook fortnite spelen en dat werkt echt goed, heerlijk!

Ik kan ook gewoon games installeren die de shield niet ondersteund, zo heb ik net onder andere monkey island geinstalleerd ergens op een pc en die kan ik ook spelen, alleen kan ik mijn save file niet bewaren. Nvidia wist namelijk na het spelen mijn installatie weer en dan ben ik de save file kwijt. Ik krijg wel de melding dat ik de steam cloud moet aanzetten om zodoende mijn save game te bewaren, maar hoe zet ik die aan op de shield in die app? Weet iemand dat?

En zijn er ook een muis en normaal draadloos toetsenbord die werken op de shield? Ik heb vrij veel strategie games van paradox en als ik een werkende muis en toetsenbord draadloos eraan kan krijgen en als ik dat steam cloud aankrijg, dan kan ik gewoon al mijn games installeren en spelen op de grote tv (mijn game pc is nogal brak).

Maar al met al heel tof, al is het aanmelden op steam wel een gedoe, 2 verschillende toetsenborden en een virtuele rotmuis die niet doet wat je wil, de ene keer met de controller iets intypen en dan weer met de normale remote 8)7
Is een Steam Link niet beter voor jou?
Daar kan zeker wel een keyboard en muis op aangesloten worden :)
https://steamcommunity.co...ions/0/152392786910883806
/
Niet goed gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor steam link wil ik eigenlijk ook een toetsenbord en muis aan de shield koppelen, maar ik kan maar niks vinden wat werkt voor de muis, elke muis die ik heb doet raar op de shield. Op internet lees ik ook alleen maar klachten over muizen.

Het leek mij wel handig om zo mijn strategie games te spelen, dan kan ik steam link vanaf een pc hier doen of met de nieuwe service waar ik o.a. civilication V voor heb dat spelen en ook Planet Coaster wat ik net gekocht heb, maar hoe, dat is de vraag... Ik word er wat moedeloos van, daarom hoop ik dat iemand hier een oplossing weet, Skyrim hebben velen volgens mij hier ook, dat moet dan toch goed te spelen zijn op de Shield?

Edit: opgelost, naar developer mode en dan uwb debuggimg aanzetten, naar hoofdmenu en weer terug naar developer mode en het uitzetten en nu werkt het met bedraad toetsenbord en muis en goed ook, wow! Morgen ff draadloos spul scoren.

Planet coaster doet het weer alleen niet meer, maar ik ga nu fortnite met toetsenbord en muis spelen op dr shield _/-\o_

Edit: net een paar uur gegamed, ik ben er echt heel tevreden over, even zien of het morgen ook werkt met een draadloos toetsenbord en muis, maar dit is wel heel fijn voor de casual gamer zoals mijzelf die de keuze moet maken: 800+ euro besteden aan een basis game pc of een abonnement hierop en als ik 5 uur per week game is het veel, dus ik denk dat dit een blijvertje gaat worden als het iets van 1 euro per uur gamen gaat kosten. Wel hoop ik echt dat ik mijn 250+ games van steam kan installeren en dat ze blijven bestaan, nu werkt dat installeren wel, maar ik raak mijn save files kwijt van games die niet door nvidia aangeboden worden en ik krijg de steam cloud niet geactiveerd. Als ik een virtuele pc zou kunnen huren zou dat helemaal ideaal zijn. Ik kan zo gamen in de woonkamer en slaapkamer zonder een pc te kopen, heerlijk. We hebben wel een game pc, maar die heeft mijn zoon in gebruik en mijn dochter krijgt voor haar verjaardag ook een gamepc, maar papa moet ook wat en dit is ideaal voor mij, helemaal nu het toetsenbord en muis en alle controllers werken, het was een paar uur uitzoeken, maar het is nu echt top. Wat een fijn apparaat is die Shield toch, wellicht de beste koop ooit op electronica gebied. Als Ziggo nu ook haar android tv app gaat lanceren en npo een android tv app krijgt, dan ben ik klaar.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2018 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InF.Inc schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:49:
Zit zelf ook al een tijdje te azen op een leuke aanbieding.
Over 4 dagen: http://www.aftvnews.com/n...for-139-during-prime-day/

Moet je denk ik wel een abonnementje hebben op amazon prime video (1e maand gratis, daarna 4 euro per maand)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:26:
Voor steam link wil ik eigenlijk ook een toetsenbord en muis aan de shield koppelen, maar ik kan maar niks vinden wat werkt voor de muis, elke muis die ik heb doet raar op de shield. Op internet lees ik ook alleen maar klachten over muizen.

Het leek mij wel handig om zo mijn strategie games te spelen, dan kan ik steam link vanaf een pc hier doen of met de nieuwe service waar ik o.a. civilication V voor heb dat spelen en ook Planet Coaster wat ik net gekocht heb, maar hoe, dat is de vraag... Ik word er wat moedeloos van, daarom hoop ik dat iemand hier een oplossing weet, Skyrim hebben velen volgens mij hier ook, dat moet dan toch goed te spelen zijn op de Shield?

Edit: opgelost, naar developer mode en dan uwb debuggimg aanzetten, naar hoofdmenu en weer terug naar developer mode en het uitzetten en nu werkt het met bedraad toetsenbord en muis en goed ook, wow! Morgen ff draadloos spul scoren.

Planet coaster doet het weer alleen niet meer, maar ik ga nu fortnite met toetsenbord en muis spelen op dr shield _/-\o_

Edit: net een paar uur gegamed, ik ben er echt heel tevreden over, even zien of het morgen ook werkt met een draadloos toetsenbord en muis, maar dit is wel heel fijn voor de casual gamer zoals mijzelf die de keuze moet maken: 800+ euro besteden aan een basis game pc of een abonnement hierop en als ik 5 uur per week game is het veel, dus ik denk dat dit een blijvertje gaat worden als het iets van 1 euro per uur gamen gaat kosten. Wel hoop ik echt dat ik mijn 250+ games van steam kan installeren en dat ze blijven bestaan, nu werkt dat installeren wel, maar ik raak mijn save files kwijt van games die niet door nvidia aangeboden worden en ik krijg de steam cloud niet geactiveerd. Als ik een virtuele pc zou kunnen huren zou dat helemaal ideaal zijn. Ik kan zo gamen in de woonkamer en slaapkamer zonder een pc te kopen, heerlijk. We hebben wel een game pc, maar die heeft mijn zoon in gebruik en mijn dochter krijgt voor haar verjaardag ook een gamepc, maar papa moet ook wat en dit is ideaal voor mij, helemaal nu het toetsenbord en muis en alle controllers werken, het was een paar uur uitzoeken, maar het is nu echt top. Wat een fijn apparaat is die Shield toch, wellicht de beste koop ooit op electronica gebied. Als Ziggo nu ook haar android tv app gaat lanceren en npo een android tv app krijgt, dan ben ik klaar.
Hoe is het met de latency/input lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58

westergas

rikkie_pc

royalt123 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:37:
Ik heb zojuist geforce now uitgeprobeerd, je krijgt 8 core met 16gb ramm en Tesla p40 🤤. Dirt showdown op 4k ultra (intern) gespeeld en werkt wel goed, input lag valt nog mee (zit wel op wifi). Nu far cry 5 testen, wat ik wel vrees is dat per keer je weer lege machine gereserveerd krijgt dus opnieuw installeren wat serieuze minpunt is.
Een consumenten kaart (1080ti of titanX) was leuker geweest. Ze hebben natuurlijk VM's bij Azure oid draaien die standaard met dit soort kaarten zijn uitgerust.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinom schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:05:
[...]

Hoe is het met de latency/input lag?
Het speelt beter dan op de gamepc thuis (maar dat zeg meer over onze gamepc :+ ), ik ervaar totaal geen latency problemen of lag, het is trouwens nu nog gratis, dus als je een shield hebt, dan ben je automatisch lid van deze beta en kan je het gewoon proberen, zitten ook wat gratis games bij zoals tombraider e.d. , ik game wel bedraad, wifi lijkt me niet heel handig voor dit, zeker niet als je alles op de hoogste instellingen zet. Beeld ziet er echt goed uit bij mij (op een HD Scherm, heb geen 4K scherm thuis).
westergas schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:19:
Een consumenten kaart (1080ti of titanX) was leuker geweest.
Als ik het zo inschat is de kaar toch krachtiger dan een 1080ti of titanX)? Mits hij niet over meer dan 4 virtuele machines verdeeld is?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2018 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:24
Ik heb Geforce Now ook even geprobeerd en ben positief verrast. Alleen jammer dat niet alle Steam games worden ondersteund. Je kunt Steam wel opstarten en hierna de game installeren, maar dat moet je dus iedere keer doen als je een game opstart. Verder even Project Cars 2 gestart (staat wel tussen de ondersteunde Steam games) en die startte niet direct op in 1080p. Na wat aanpassingen en het opnieuw opstarten van de game werkte het wel. Helaas worden sturen niet ondersteund in Geforce Now, wat voor mij noodzakelijk is. Race games spelen met een controller is een NO GO voor mij.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickC schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:26:
Helaas worden sturen niet ondersteund in Geforce Now, wat voor mij noodzakelijk is. Race games spelen met een controller is een NO GO voor mij.
Zou je niet dat steam ding kunnen opstarten (dat blauwe icoon dat helemaal onderaan staat)? Dan kom je in jouw bibliotheek waar je dingen kan installeren, maar daar kan je ook naar instellingen rechtsboven en andere controllers instellen, misschien kan je daar ook een stuur activeren als hij aan je shield gekoppeld is? Nadeel is wel dat je dit elke keer zo moet doen en dat blauwe icoon app ding is erg traag, soms moet ik 2 minuten wachten na het laden, maar daarna is alles snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:32
Het duurde bij mij even voordat ik doorhad dat je in die Steam app waar je moet inloggen als je via Geforce Now een spel start de taal op Nederlands moet zetten. Kreeg de hele tijd de melding dat m''n Steam account niet bekend was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Man man man, waarom moet die lay-out weer helemaal op de schop. Kan ik de oude lay-out (middels een skin?) terug krijgen. Dit vind ik helemaal niks.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 09:47:
Kan ik de oude lay-out (middels een skin?) terug krijgen.
Nee, dit kan niet en je kan ook nu niet meer terug naar de vorige versie van Android, er zijn wel alternatieve homemenu's te koop, maar dan zal je wel met de shield aan de slag moeten om deze standaard elke keer bij het opstarten te zien, ik moet zeggen dat je met de app die ik gekocht heb (en even een paar pagina's terug genoemd heb) wel redelijk tevreden ben, je kan dan bijvoorbeeld de games die je speelt in het menu zetten en snelkoppelingen naar fortnite en dergelijke zien er wel strak uit.

Google heeft helaas alles redelijk streng en weinig origineel bedacht, beetje vergelijkbaar met een ipad waar je ook amper het bureaublad kan aanpassen. Het went wel op den duur kan ik je vertellen, was er ook niet echt fan van, maar nu voelt het al beter. Al zou ik wel graag een wallpaper willen activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JB schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 09:47:
Man man man, waarom moet die lay-out weer helemaal op de schop. Kan ik de oude lay-out (middels een skin?) terug krijgen. Dit vind ik helemaal niks.
Als men dit soort dingen moet doen om de wallpaper te vervangen :
https://forum.xda-develop...-home-background-t3603695

Dan wordt dat nog best wel een uitdaging!

Android kennende moet je waarschijnlijk dat gek ding eerst rooten :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:58:
[...]

Over 4 dagen: http://www.aftvnews.com/n...for-139-during-prime-day/

Moet je denk ik wel een abonnementje hebben op amazon prime video (1e maand gratis, daarna 4 euro per maand)
Zie je die aanbieding alleen als je Prime lid bent? Ik zie wel deals, maar de Shield staat er niet tussen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InF.Inc schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:45:
Zie je die aanbieding alleen als je Prime lid bent? Ik zie wel deals, maar de Shield staat er niet tussen.
Zie Amazon Prime Day 2018 (16-17 Juli) , daarin staat uitgelegd hoe je je moet aanmelden e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
InF.Inc schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:45:
[...]

Ik zie de shield ook niet in de aanbieding en ik ben al prime lid.

[ Voor 4% gewijzigd door Exocet op 16-07-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik zit even te kijken naar tv kijken via Plex. Er wordt gezegd cut the cord. Maar dat is alleen als je de antenne gebruikt right? Ik kan ook een usb HDTV tuner bekabeld aansluiten. Maar wat is daar het nut van. Dat je niet meer een Ziggo kaart en module hoeft te gebruiken?

En als je het bedraad aansluit start je alles via de Shield en dat is dan het 'gemak'? Je betaalt dan nog altijd voor de kabel?

Wat heb ik nodig dat ik 'gratis' tv kan kijken met een Plex abbo?

[ Voor 30% gewijzigd door JoeZuCK op 17-07-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:42
Weet iemand hoe je de chrome browser op het startscherm kan krijgen? Want als ik tv kijk dan doe ik dit het liefst nu via de shield. En ik heb een app (side launcher dacht ik) gedownload en dan kan je het uiteindelijk wel opstarten maar dat is weer 3 klikken verder. Overigens werkt het veel beter om ziggo go te gebruiken via de browser dan via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
Als jullie de Shield in slaapstand zetten blijft bij jullie dan ook de fan draaien? Bij mij ieder geval wel en hij blijft best wel warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
vinom schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:36:
Als jullie de Shield in slaapstand zetten blijft bij jullie dan ook de fan draaien? Bij mij ieder geval wel en hij blijft best wel warm.
Slaapstand als in TV uit en dan gaat het lampje ook uit? Ja, is me ook al vaker opgevallen dat de SHIELD dan soms nog lawaai maakt, zelfs als deze al lang 'uit' is (als in: uren). Overigens is deze niet altijd aan alhoewel het mij met dit warme weer niet zou verbazen als dat in een warme kamer weer wel het geval is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Nu online
@RobertMe TV uit en het lampje inderdaad ook uit. Misschien is het gewoon inderdaad de warmte in de kamer, die ligt rond de 26 graden. Ik vind het nog steeds een gemis dat de 2017 versie geen fysieke aan/uit knop heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

exi22 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 06:32:
Weet iemand hoe je de chrome browser op het startscherm kan krijgen?
side load channel
InF.Inc schreef op maandag 16 juli 2018 @ 21:41:
Wat heb ik nodig dat ik 'gratis' tv kan kijken met een Plex abbo?
vraag @schumi2004 , die heeft een werkende setup thuis , al gebruikt hij meen ik kodi en geen plex
schumi2004 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:05:
[...]

Allemaal grappig maar betekent dit nu ook dat je extra randapparatuur moet aanschaffen als andere controllers en toetsenbord enzo om fatsoenlijk die Steam games te kunnen spelen?
Een bedraad toetsenbord en muis werkt prima, enige wat ik uiteindelijk aangeschaft heb zijn 2 verlengkabels voor usb zodat ik 6 meter vanaf mijn tv kan zitten, het standaard kabeltje tussen het toetsenbord en de shield was zo kort dat ik wel heel dicht op de tv zat namelijk.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2018 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:42
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:07:
[...]

side load channel

thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tv app repo kan het meen ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-08 18:37
Ik zit er over te denken een Shield (Remote only versie) te kopen. Hij staat in de Pricewatch bij Mediamarkt nu voor €169, maar hij is niet leverbaar. Als ik naar de prijs historie kijk dan is hij vaker voor die prijs geweest. Maar weet iemand of MM hem inderdaad af en toe voor die prijs levert? Of is dit wellicht een fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:23
Joop schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:38:
Ik zit er over te denken een Shield (Remote only versie) te kopen. Hij staat in de Pricewatch bij Mediamarkt nu voor €169, maar hij is niet leverbaar. Als ik naar de prijs historie kijk dan is hij vaker voor die prijs geweest. Maar weet iemand of MM hem inderdaad af en toe voor die prijs levert? Of is dit wellicht een fout?
Nee is geen fout! Coolblue levert hem ook daarvoor en MM baseert hun prijzen daarop.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
DaveD1109 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:57:
[...]

Nee is geen fout! Coolblue levert hem ook daarvoor en MM baseert hun prijzen daarop.
Bij Coolblue staat ie voor €199: https://www.coolblue.nl/p...et-afstandsbediening.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Hmm je had even iets eerder moeten zijn @Joop. Met Amazon Prime van gisteren was de Shield (remote only) 149 euro op Amazon.fr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Ja ik zag het. Heel jammer om daar net een paar uur te laat achter te komen... Maar ja, wat doe je er aan. :) Ik vind €169 ook nog wel acceptabel, maar hoop wel dat ie daarvoor daadwerkelijk wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:57:
Hij was een week of twee terug even tijdelijk in de aanbieding bij coolblue voor 169 euro, maar dat was maar 2 dagen het geval, nu is hij weer de normale prijs. Gisteren was hij inderdaad bij amazon 169 euro.

Ik vermoed dat ze nu niet meer in de aanbieding gaan tot black friday, dus 23 november toeslaan en anders een jaar wachten op aanbiedingen helaas. Hij is nu niet meer te koop voor 169 euro en de aanbiedingen zijn zeer zeldzaam doordat maar een paar bedrijven hem helaas verkopen.

Ik zou zelf de versie met controller kopen voor 230 euro, dan heb je gewoon een volwaardige high end gamepc (gaming in the cloud), beste kodi box en beste android tv box die er bestaat en wat al niet meer.

Maar 23 november dus als je een aanbieding wilt, vorig jaar was de versie met controller toen ook in de aanbieding op coolblue. Ben er dan wel snel bij rond middernacht, op = op geldt altijd voor deze aanbiedingen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2018 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Nu het toch over de prijs gaat. Ik blijf het belachelijk vinden dat de 2017 versie eerst €200 koste, en die met remote en controller was. En sinds de aankondiging van de remote only versie is de prijs van die met controller gestegen en de remote only ervoor in de plaats gekomen. Ze zijn dus niet met een goedkoper alternatief gekomen maar hebben het gebruikt om de prijs van de volledige versie te verhogen.
[/rant]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

169 was voor de versie met controller @Verwijderd. Van het weekend mag ik ermee spelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InF.Inc schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 18:47:
169 was voor de versie met controller @Verwijderd. Van het weekend mag ik ermee spelen :9
moest je 50 euro verzendkosten betalen? Dat las ik op facebook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:32:
[...]

moest je 50 euro verzendkosten betalen? Dat las ik op facebook
Zeker iemand die hem uit de VS wilde halen. Ik betaalde 6 nog wat aan verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Heb hem net besteld bij bol.com. Het staat er nergens bij, maar ik kreeg 10% Select korting, €179 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Niemand die me kon vertellen dat Steam al bij de Nvidia Gamestream in zat? Die Steam Link app is nergens voor nodig ja..

Wat me ontzettend teleurstelt is dat de Nvidia controller geen back/select button heeft. Veel games kan ik niet eens fatsoenlijk opslaan/afsluiten.

Ik heb de Xbox360 controller maar aangesloten :'(

[ Voor 17% gewijzigd door JoeZuCK op 22-07-2018 16:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

de back en select knop zitten bij het nieuwe model onder de thumbsticks en bij het oude model op dat grijsje plaatje toch?
Joop schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:48:
Heb hem net besteld bij bol.com. Het staat er nergens bij, maar ik kreeg 10% Select korting, €179 dus.
Staat bij mij op de frontpage, 10% eenmalig op alles als je selekt klant bent

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2018 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:45:
de back en select knop zitten bij het nieuwe model onder de thumbsticks en bij het oude model op dat grijsje plaatje toch?
Het probleem is, in sommige games zijn het indrukken van de linker en rechter thumbstick ook bepaalde inputs. Maar zal het nog een kans geven.

Wat anders: ik heb de Shield TV gekoppeld aan de Harmony Hub. Als ik tegen Google zeg dat de tv uit moet, zou de Shield ook uit moeten gaan. De TV gaat uit. Echter gaat de Shield niet uit of na een tijdje. Het lijkt volkomen willekeur. Soms zie ik het groene lampje niet meer branden en dan is hij in sleep mode gok ik. Maar toen ik vanochtend beneden kwam, brandde het lampje doodleuk weer.

[ Voor 26% gewijzigd door JoeZuCK op 23-07-2018 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Bol.com heeft de shield nu in de aanbieding voor 179 euro (met controller)

https://www.bol.com/nl/p/nvidia-shield-tv/9200000080241586/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:23
Exocet schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:28:

Thanx! Dikke korting man!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15:58
Exocet schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:28:

Top, dank je. Zat al sinds vorige week in twijfel om hem te kopen bij de mediamarkt voor 169 zonder controller.
Dit is wel een zeer goede actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 16:41
Dat is een mooi aanbieding. Nu ben ik niet zo'n gamer maar ik ben zeer geïnteresseerd in de kwaliteiten van de Shield op het gebied van streaming en het afspelen van media.

Ik vroeg mij twee dingen af:
- Voor zover ik weet zijn er behalve voor Netflix geen apps voor Videoland, Pathe thuis of Ziggo Go. Werkt dit lekker via de browser?
- Functioneert Dolby geluid een beetje? Ik denk aan Kodi maar bijvoorbeeld ook aan streaming platformen als Netflix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
D-e-n schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:52:
- Functioneert Dolby geluid een beetje? Ik denk aan Kodi maar bijvoorbeeld ook aan streaming platformen als Netflix.
Welke Dolby? Dolby Atmos werkt in ieder geval voor zover ik kan zien goed. SHIELD is aangesloten op een Denon AVR-X2400H en die geeft bij kijken van films in Kodi met Atmos geluid "TrueHD" aan (Atmos is een extensie op TrueHD). Atmos werkt volgens mij niet met Netflix, en of TrueHD dan wel werkt durf ik niet te zeggen.
Dolby Vision werkt IIRC niet via Netflix, maar HDR10 als het goed is wel (gebruik zelf Netflix op de TV, voor Dolby Vision). HDR10 werkt ook in Kodi, Dolby Vision heb ik geen films in dus niet geprobeerd met Kodi. Ik durf dus ook niet te zeggen of de SHIELD überhaupt Dolby Vision support heeft of dat het in Netflix mist door een beperking in de Netflix app.

M.b.t. je vraag met andere videoplatforms durf ik niet te zeggen. Weet alleen dat er in ieder geval de apps van Netflix en Amazon Prime zijn, of bv Videoland wel een app heeft weet ik niet. Via browser zal ook moeilijk zijn, want Android TV heeft geen browser. Je kunt dan weer wel Chrome sideloaden maar dat werkt uiteraard ook niet goed omdat het er niet voor is gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:52:
Dat is een mooi aanbieding. Nu ben ik niet zo'n gamer maar ik ben zeer geïnteresseerd in de kwaliteiten van de Shield op het gebied van streaming en het afspelen van media.

Ik vroeg mij twee dingen af:
- Voor zover ik weet zijn er behalve voor Netflix geen apps voor Videoland, Pathe thuis of Ziggo Go. Werkt dit lekker via de browser?
Netflix, videoland en pathe thuis hebben echt mooie apps voor de shield, ziggo go komt eraan en film1 heeft een goed werkende app, maar heeft de layout van vorige versie nog op android tv. Amazon prime video heeft ook perfecte app trouwens, dus samen met kodi voor de rest is dat echt perfect als ziggo go eindelijk eens gaat komen. Ik heb op al deze apps abonnementen en gebruik ze geregeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2018 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joop schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:48:
Hij is nu opeens 179 voor iedereen
https://www.bol.com/nl/p/...kRH9CpFeQ.1.2.ProductPage

En voor wie een remote zoekt met power knop, dit is een leuk en goedkoop alternatief:

Bluetooth Remote Control:
Buy from Banggood: http://bit.ly/2NlleWd
---
RF USB Remote Control:
Buy from Banggood: http://bit.ly/2NlleWd
Buy from Gearbest: http://bit.ly/2uJelq9

Zie YouTube: $10 Voice Remote Control for NVIDIA SHIELD / XIAOMI MI BOX / ANDROID... voor een uitgrebreide review (daar heb ik ook de linkjes van om ze te kopen).

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2018 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Verwijderd @RobertMe
Tnx voor de info. Op dit moment heeft mijn Windows NUC die bij de tv staat wat kuren dus mocht ik dat niet naar tevredenheid kunnen herstellen dan is de aanbieding van Bol dus een goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:17
Zou er een opvolger aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58

westergas

rikkie_pc

GroeneThee schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 07:36:
[...]

Zou er een opvolger aankomen?
Zou je haast gaan denken. Voor media is dit voor mij een perfect apparaat, ik zou nu zeker niet upgraden. Wellicht als je serieus op dat ding wil gaan gamen dat het nut heeft.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Net even dat Nvidia Now geprobeerd, en werkt goed, en ziet er goed uit zeg.

Nou dacht ik handig te zijn, een ps4 controller te pairen, en dat lukt.
En werkt ook goed en snel in de menu's van de shield.

Maar ja, in een spel is het onbruikbaar. Of het reageert niet, of te snel, of ik doe iets fout.
Is er iets in te stellen of is er een trucje ?

edit: lees net dat het bedraad zou moeten..later eens proberen

edit2: bedraad werkt het perfect, moest wel even een oudere ps4 controller zoeken,
omdat bij de nieuwe het geluid uitschakelde)

Het werkt mooi allemaal, nog even in 4K en dan vind ik het wellicht de moeite :)

[ Voor 28% gewijzigd door ppeterr op 24-07-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
Hoe kun je gforce now activeren op de shield, als ik een game start dan krijg ik de melding login failed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
TheMystery schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:03:
Hoe kun je gforce now activeren op de shield, als ik een game start dan krijg ik de melding login failed.
Een 2tal weken geleden, kreeg ik een vage error op mijn scherm als ik bijvoorbeeld
tomb raider aanklikte. Dit spel is gratis te spelen.

Vanmorgen dus weer geprobeerd, en kreeg ik een scherm met een inlog code, (in het zweeds ofzo)
even via de pc naar nvda.co/login en daar die code ingeklikt. Vervolgens er mijn
google account aan gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
ppeterr schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:18:
[...]

Een 2tal weken geleden, kreeg ik een vage error op mijn scherm als ik bijvoorbeeld
tomb raider aanklikte. Dit spel is gratis te spelen.

Vanmorgen dus weer geprobeerd, en kreeg ik een scherm met een inlog code, (in het zweeds ofzo)
even via de pc naar nvda.co/login en daar die code ingeklikt. Vervolgens er mijn
google account aan gekoppeld.
Ik ga het vanavond nog eens proberen, ik lees nu net ook dat het nog aan mijn pi-hole zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
TheMystery schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 11:56:
[...]

Ik ga het vanavond nog eens proberen, ik lees nu net ook dat het nog aan mijn pi-hole zou kunnen liggen.
Mocht het lukken (of niet), laat het even weten, ik heb hetzelfde probleem, kan ik als ik weer thuis ben mogelijk het ook verhelpen.

-edit-

Inloggen heb ik al verholpen door pihole tijdelijk uit te zetten, maar gamestream werkt niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Fly-guy op 24-07-2018 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-09 11:15
[...]

Ik had hetzelfde probleem en het lag bij mij inderdaad aan Pi-Hole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Fly-guy schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 12:39:
[...]

Mocht het lukken (of niet), laat het even weten, ik heb hetzelfde probleem, kan ik als ik weer thuis ben mogelijk het ook verhelpen.

-edit-

Inloggen heb ik al verholpen door pihole tijdelijk uit te zetten, maar gamestream werkt niet.
Moet je dat laatste niet aanzetten in Nvidia Geforce Experience > Settings > Shield > Gamestream > Allow your PC to stream games to Shield devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
InF.Inc schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 13:33:
[...]

Moet je dat laatste niet aanzetten in Nvidia Geforce Experience > Settings > Shield > Gamestream > Allow your PC to stream games to Shield devices
Al gedaan en heeft (een tijdje terug) gewerkt. Echter een tijdje de shield niet aangeraakt en na installatie pi hole en de nieuwste Android versie op de shield, werkt het niet meer.
Ik kan dus prima inloggen en de spellen spelen op mijn shield tv via GeForce, maar dus geen verbinding maken met mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
[...]

pi-hole uitzetten was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:29:
[..] Netflix, videoland en pathe thuis hebben echt mooie apps voor de shield, ziggo go komt eraan. [..]
Hoe weet je dat van Ziggo? Is daar ergens meer info over te vinden? Dat zou wel een hele fijne toevoeging zijn. Ik heb nu de Ziggo app gesideload, het is werkbaar voor een uitzondering, maar meer ook niet.
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2018 @ 21:16:
[..] En voor wie een remote zoekt met power knop, dit is een leuk en goedkoop alternatief [..]
Waarom zou je dat willen? Als je in de main interface zit is Back ingedrukt houden een shortcut naar Settings, en de dan default geselecteerde optie is Sleep. Gecombineerd met HDMI-CEC worden mijn TV en Receiver keurig aan en uit gezet, inclusief op de juiste input. En je hebt ook nog een setting om rechtstreeks het volume op de Receiver te bedienen op de AB via HDMI-CEC (ipv software volume op de Shield zelf) Super handig allemaal! Vind het een fijne minimalistische Remote hoor. De enige die ik momenteel op tafel heb liggen. Ook die metalen achterkant geeft het een leuk stukje kwaliteits gevoel. (Alleen de bluetooth connectie happert af en toe een keertje, maar is dan wel snel terug.)

Verder heb ik mijn Shield inmiddels goed up and running. Beeld (4K @ Sony OLED :*)) en geluid (t/m Atmos output in Kodi :*)) helemaal in orde. Performance super. Zeer tevreden over het hele package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo go app voor android tv box zou dit jaar komen, stond op tvtotaal.nl en de fromtpage in ik meen februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 23:45:
Ziggo go app voor android tv box zou dit jaar komen, stond op tvtotaal.nl en de fromtpage in ik meen februari.
Klopt, om er vervolgens helemaal niks meer over te horen.... Ik vraag me af wat de zin is van een aankondiging als het niet op redelijke termijn daarna opgevolgd wordt. Ik heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen meer in!

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Mijn Shield TV (1st gen) is sinds de Oreo update onbruikbaar geworden. Bij het booten blijft hij hangen in het scherm met de 4 animerende android bolletjes. Heb al wat gezocht over dit probleem (schijnt bekend te zijn) maar nog geen oplossing gevonden die wel werkt. Iemand tips?

http://nvidia.custhelp.co...etail/a_id/4052/related/1
https://forums.geforce.co...-loop-after-7-0-update/2/

Dit is m'n doel maar zover kom ik niet, hij start niet op:
http://nvidia.custhelp.co...4RGpOMnhxMU04MUFRJTIxJTIx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia kan volgens mij op afstand een repair image maar je shield sturen of jou een persoonlijke downloadlink geven, ik zou even nvidia’s klantenservice benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 12:28
Goede deal bij bol. Besteld als vervanging van een nexbox, kijken of dat gamen ook wat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smulrol1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 12:25
Weet iemand of het mogelijk is dat een ondertitel, die is gedownload via kodi, opgeslagen kan worden bij het filmbestand. Deze staat op een externe hdd, die is aangesloten via de USB poort.

Al bijna 2 jaar gebruik ik de shield tv met heel veel plezier en dit is mijn enige punt van irritatie. Nu moet ik steeds de ondertitel er opnieuw bij laten zoeken. Ik kan maar geen oplossing vinden....

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonFly
  • Laatst online: 10:19
Smulrol1 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:53:
Weet iemand of het mogelijk is dat een ondertitel, die is gedownload via kodi, opgeslagen kan worden bij het filmbestand. Deze staat op een externe hdd, die is aangesloten via de USB poort.

Al bijna 2 jaar gebruik ik de shield tv met heel veel plezier en dit is mijn enige punt van irritatie. Nu moet ik steeds de ondertitel er opnieuw bij laten zoeken. Ik kan maar geen oplossing vinden....

Alvast bedankt!
korte reactie:
  • Bug in kodi. Ondertitel wordt wel opgeslagen maar niet geactiveerd bij het opnieuw afspelen.
  • Geen schrijfrechten op je externe HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smulrol1
DragonFly schreef op zondag 29 juli 2018 @ 00:11:
[...]

korte reactie:
  • Bug in kodi. Ondertitel wordt wel opgeslagen maar niet geactiveerd bij het opnieuw afspelen.
  • Geen schrijfrechten op je externe HD
Duidelijk! Dankjewel😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trekker22
Lees dat CEC uitschakelen niet zomaar kan uitschakelen?
Wil niet dat die zich met mijn tv bemoeit, dat via mij Denon en Harmony Hub....

EDIt. Zie nu wel CEC opties. Maar wie maakt er een idiote grijze lay-out waar niet te zien is wat aan en uit is van een optie.

Ik gok bolletje naar rechts is optie aan en bolletje naar links optie uit.

[ Voor 43% gewijzigd door trekker22 op 30-07-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:04

Krizzii

Kris W.

trekker22 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 15:30:
Lees dat CEC uitschakelen niet zomaar kan uitschakelen?
Wil niet dat die zich met mijn tv bemoeit, dat via mij Denon en Harmony Hub....

EDIt. Zie nu wel CEC opties. Maar wie maakt er een idiote grijze lay-out waar niet te zien is wat aan en uit is van een optie.

Ik gok bolletje naar rechts is optie aan en bolletje naar links optie uit.
Ik zie toch wel duidelijk een groene teint als ik de opties activeer (naar rechts schuif idd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Krizzii schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:13:
[...]
Ik zie toch wel duidelijk een groene teint als ik de opties activeer (naar rechts schuif idd).
Ben kleurenblind voor rood/groen maar vind het weinig duidelijk 😬😁

Maar mooi vlot apparaat en dat GeForce Now wel leuk met kids. Diverse Lego games gratis.
Kijken nog voor wat emulators en goede koppeling met Harmony om Kodi te besturen. Ga die andere afstandsbediening maar spaarzaam gebruiken.

[ Voor 28% gewijzigd door trekker22 op 30-07-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:04

Krizzii

Kris W.

trekker22 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 16:20:
[...]

Ben kleurenblind voor rood/groen maar vind het weinig duidelijk 😬😁

[...]
De kleurcorrectie optie kan ik je nog als tip geven :). Maar das weer niet handig bij meerdere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
iemand een Shield die hem zowel voor Kodi als de Shield functies gebruikt icm Logitech Harmony.

Benieuwd of het handiger is er 2 aparte activiteiten van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Iemand nog tips voor beetje schokkend beeld bij bv landschappen onder Kodi. Simpele 1080p die mijn vorige Asrock Atom ION met libreelec soepelere afspeelde??

https://forums.geforce.co...frames-stutter-judder-/2/

Iets wat jaar geleden ook was en lang geduurd heeft om opgelost te worden en met oreo update terug is gekomen?

[ Voor 43% gewijzigd door trekker22 op 30-07-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe connect ik de shield met een hotspot? Ik kan via wifi verbinden, maar ik kan niet mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoeren omdat ik geen browser geinstalleerd heb. Las dat chrome sideloaden de oplossing is, maar ik heb geen usb stick en laptop bij me en ben niet thuis.

Is er nog een optie? Ik heb ipads en iphones bij me, die kunnen alleen internet delen met andere apple apparaten en niet met android devices helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:20
trekker22 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:29:
iemand een Shield die hem zowel voor Kodi als de Shield functies gebruikt icm Logitech Harmony.
Ja.
Voor mij niet. Als ik met die ene activiteit mijn shield bedien, is het 1 klik om Kodi te starten. Combinatie werkt redelijk vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
BoardCrusher schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 07:48:
[...]

Ja.

[...]

Voor mij niet. Als ik met die ene activiteit mijn shield bedien, is het 1 klik om Kodi te starten. Combinatie werkt redelijk vlekkeloos.
ok, welke devices pak je dan bij deze activiteit? Ook een MS Keyboard / Mediaplayer (voor kodi mappings) Of alleen Shield + TV + eventueel versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:20
trekker22 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:22:
[...]

ok, welke devices pak je dan bij deze activiteit? Ook een MS Keyboard / Mediaplayer (voor kodi mappings) Of alleen Shield + TV + eventueel versterker?
ik heb alleen dat laatste, aangevuld met een draadloos usb-toetsenbord voor als ik wat meer in Kodi moet doen. Ik heb trouwens gelezen dat je meerdere BT-apparaten via bluetooth kunt aansluiten (aangenomen dat je de Hub gebruikt), maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
https://gathering.tweaker...message/55187879#55187879

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:41
Smulrol1 schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 19:53:

Alvast bedankt!
Bij mij werkt het wel gewoon en ik heb al mijn bestanden dan wel in de SHIELD map op mijn externe hdd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online

Mr. Freeze

¡GO!

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:22:
Hoe connect ik de shield met een hotspot? Ik kan via wifi verbinden, maar ik kan niet mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoeren omdat ik geen browser geinstalleerd heb. Las dat chrome sideloaden de oplossing is, maar ik heb geen usb stick en laptop bij me en ben niet thuis.

Is er nog een optie? Ik heb ipads en iphones bij me, die kunnen alleen internet delen met andere apple apparaten en niet met android devices helaas.
Een browser voor de Shield die in de play store staat is "Puffin Browser". Maar of je hiermee kan wat jij wilt moet ik je schuldig blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 31-07-2018 13:03 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smulrol1
beezjeh schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:49:
[...]

Bij mij werkt het wel gewoon en ik heb al mijn bestanden dan wel in de SHIELD map op mijn externe hdd...
Ok, daar staan ze bij mij dus niet. Ik ga het eens op jou manier proberen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
trekker22 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:17:
Iemand nog tips voor beetje schokkend beeld bij bv landschappen onder Kodi. Simpele 1080p die mijn vorige Asrock Atom ION met libreelec soepelere afspeelde??

https://forums.geforce.co...frames-stutter-judder-/2/

Iets wat jaar geleden ook was en lang geduurd heeft om opgelost te worden en met oreo update terug is gekomen?
Je hebt "adjust display refresh rate" wel aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:41
Smulrol1 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:52:
[...]

Ok, daar staan ze bij mij dus niet. Ik ga het eens op jou manier proberen. Bedankt!
Ga er vanuit dat dit je probleem inderdaad zeker wel oplost gezien alleen die map knip/plak rechten heeft op de Shield :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Hyperspin is als 1 grote download binnen te hengelen voor de Shield. Maar ik kan nergens terug vinden, moet dit perse op een externe HDD aan de Shield of kan dit ook vanuit een NAS geladen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Wellicht dat iemand in dit topic eenzelfde ervaring met de Shield en Netflix heeft als ik met een mogelijke oplossing. Ik heb onderstaande een maand of 5 terug al eens gepost in het mediaspeler forum, maar geen reactie gehad

Mijn probleem is dat de Shield in Netflix geen 4K playback weergeeft (tag in netflix niet zichtbaar) als de Shield na een lange tijd (1 dag) uit de slaapstand komt. Begin van het jaar heb ik hiervoor de customer care benaderd en zit sinds februari 2018 in de level 2 technical support. Ik hoor al een tijd niks meer, dus ik denk dat nvidia mijn probleem heeft opgegeven.

Volgens de techneuten van nvidia is het probleem als volgt: De Shield, of de Netflix app, doet softwarematig een check of de aangesloten apparatuur 4K en HDR ondersteunt. Als dat het geval is en je hebt het juiste abonnement, dan laat Netflix bij 4K content de "Ultra HD 4K" tag zien. Als ik mijn Shield uitzet (via harmony hub) gaat de shield in de slaapstand. Als ik de shield aanzet wordt ie dus wakker vanuit de slaapstand. In 9 van de 10 gevallen heb ik daarna geen 4K playback meer in Netflix. Als ik de Shield opnieuw opstart (reboot) heb ik altijd 4K playback. Blijkbaar verliest de Shield een signaal die aangeeft dat mijn TV en receiver 4K ondersteunen als ie slaapt en pakt dit niet op als ik de shield wakker maak. HDR werkt altijd. De cache leeggooien heeft geen impact.

Overige apps op de Shield (YouTube, Plex) of andere apparatuur (Ps4Pro) hebben geen problemen met 4K weergave. Het is dus een Netflix icm Shield probleem.

Bovenstaande is het geval met de Shield aan mijn receiver (Marantz 5010) en direct aan de TV (LG OLED C7).

Sinds een maandje draai ik Oreo op de Shield. Het probleem is daar mee nog niet opgelost, alhoewel de shield gisteren vanuit de slaapstand in netflix wel direct 4K playback had.

Daarnaast ervaar ik nog een exclusief shield/netflix probleem. Als ik content opstart, ongeacht HD of 4K, dan start de shield vaak met 480p weergave om na een paar seconden te upgraden naar 720p, 1080p, 1440p en vervolgens 2160p. Dit gaat in stapjes. Het komt ook voor dat de resolutie de lucht in gaat, maar de bitrate met 2160P HDR content niet de 15mb aantikt, maar op de helft blijft hangen. Ook dit probleem heb ik niet met Netflix via de Ps4pro of vanaf de tv. De shield is bedraad aangesloten op een ziggo connectbox 200/20mb verbinding. De netflix app haalt ruim 190mb download snelheid.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 03-08-2018 10:44 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds de update naar Oreo heb ik echt iets irriterend. Zodra mijn kleine wil gaan spelen en een Xbox One S controller aansluit (gewoon via USB) dan gaat op 1 of andere manier talkback werken. Ook al is dit voorheen weer uitgezet in settings.

Zodra je dan de (A) knop indrukt om wat op te starten of te selecteren op het home screen dan is het de hele tijd dit met een irriterende vrouwenrobotstem: (klik) talkback aan, (klik) talkback uit, (klik) talkback aan, (klik) talkback uit.

Wordt er echt gestoord van. Iemand enig idee? Misschien met een package disabler of iets dergelijks dat hele talkback eruit slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 16:55

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hulleman schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:41:
Wellicht dat iemand in dit topic eenzelfde ervaring met de Shield en Netflix heeft als ik met een mogelijke oplossing. Ik heb onderstaande een maand of 5 terug al eens gepost in het mediaspeler forum, maar geen reactie gehad

Mijn probleem is dat de Shield in Netflix geen 4K playback weergeeft (tag in netflix niet zichtbaar) als de Shield na een lange tijd (1 dag) uit de slaapstand komt. Begin van het jaar heb ik hiervoor de customer care benaderd en zit sinds februari 2018 in de level 2 technical support. Ik hoor al een tijd niks meer, dus ik denk dat nvidia mijn probleem heeft opgegeven.

Volgens de techneuten van nvidia is het probleem als volgt: De Shield, of de Netflix app, doet softwarematig een check of de aangesloten apparatuur 4K en HDR ondersteunt. Als dat het geval is en je hebt het juiste abonnement, dan laat Netflix bij 4K content de "Ultra HD 4K" tag zien. Als ik mijn Shield uitzet (via harmony hub) gaat de shield in de slaapstand. Als ik de shield aanzet wordt ie dus wakker vanuit de slaapstand. In 9 van de 10 gevallen heb ik daarna geen 4K playback meer in Netflix. Als ik de Shield opnieuw opstart (reboot) heb ik altijd 4K playback. Blijkbaar verliest de Shield een signaal die aangeeft dat mijn TV en receiver 4K ondersteunen als ie slaapt en pakt dit niet op als ik de shield wakker maak. HDR werkt altijd. De cache leeggooien heeft geen impact.

Overige apps op de Shield (YouTube, Plex) of andere apparatuur (Ps4Pro) hebben geen problemen met 4K weergave. Het is dus een Netflix icm Shield probleem.

Bovenstaande is het geval met de Shield aan mijn receiver (Marantz 5010) en direct aan de TV (LG OLED C7).

Sinds een maandje draai ik Oreo op de Shield. Het probleem is daar mee nog niet opgelost, alhoewel de shield gisteren vanuit de slaapstand in netflix wel direct 4K playback had.

Daarnaast ervaar ik nog een exclusief shield/netflix probleem. Als ik content opstart, ongeacht HD of 4K, dan start de shield vaak met 480p weergave om na een paar seconden te upgraden naar 720p, 1080p, 1440p en vervolgens 2160p. Dit gaat in stapjes. Het komt ook voor dat de resolutie de lucht in gaat, maar de bitrate met 2160P HDR content niet de 15mb aantikt, maar op de helft blijft hangen. Ook dit probleem heb ik niet met Netflix via de Ps4pro of vanaf de tv. De shield is bedraad aangesloten op een ziggo connectbox 200/20mb verbinding. De netflix app haalt ruim 190mb download snelheid.
Dit klinkt als een probleem met de hdmi handshake. Andere kabel proberen? Er zijn ook hubjes die het edid signaal emuleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Executor16 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:20:
Wordt er echt gestoord van. Iemand enig idee? Misschien met een package disabler of iets dergelijks dat hele talkback eruit slopen?
Dit zou het moeten oplossen:

Use the "Android TV" app and an Android keyboard for the phone/tablet that has an Enter key on it (I used the Lastpass keyboard). Go to the Talkback configuration -> Shortcuts. Scroll down and select the Talkback pause/resume shortcut. Select it. Use the backspace key on the Android keyboard within the app to clear the shortcut. Then press the Enter key.

En een latere reactie hierop:

However I ended up figuring out that you don't need to use your phone at all. If you go to Talkback -> Configuration -> Keyboard Shortcuts, there is an option in here called reset keyboard map or something like that.
Soon as you reset it, it then allows you to properly disable the damn thing without it turning itself back on.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2018 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Lt. Marx schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 18:15:
[...]

Dit klinkt als een probleem met de hdmi handshake. Andere kabel proberen? Er zijn ook hubjes die het edid signaal emuleren.
Kan ik eens proberen. Het is vreemd dat dit probleem alleen optreedt als de shield uit slaapstand komt. Bij een reboot werkt het naar behorenz

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
trekker22 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:29:

Ik gebruik de harmony hub + companion met de shield oa icm kodi. Een activiteit met het apparaat Nvidia game console en kodi werkt volledig met de companion AB. Geen 2 activiteiten nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:25:
[...]

Dit zou het moeten oplossen:
*knip*
Beide suggesties geprobeerd maar het probleem blijft. Heb even voor de grap mijn andere controller aangesloten en daarbij is het probleem niet. Gekke is dat ik beide controllers tegelijk heb gekocht en ze zijn allebei up to date volgens XboX Accessoires app. Exact dezelfde controllers.

Zodra ik het XboX logo/ledje indruk op de ene controller en daarna iets selecteer met A (groen) dan krijg je dat talkback gebeuren weer.

Edit:

- Controller 1 -> Komt de apps grid vanaf de rechterkant op de shield bij het indrukken van het XboX ledje. Waarna ik dat talkback probleem krijg na het indrukken van A.

- Controller 2 -> Met deze gaat de shield naar het homescreen/omhoog en bij 2 keer indrukken komt de multitasker met open apps. Dan heb ik het talkback probleem niet.

Het lijkt erop dat beide controllers een andere keymap hebben. Maar geen idee of ik dit kan aanpassen. In ieder gevan niet voor die XboX led knop in de XboX Accessoires app en ook niet op de Shield.

[ Voor 52% gewijzigd door Executor16 op 04-08-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 00:09:
[...]

Als je op Facebook de groep joined dan kun je de posts lezen van Marco en eventueel vragen stellen.
(NVIDIA SHIELD TV NEDERLAND). Hij heeft echt geweldig werk geleverd!
Die facebookgroep gaat helaas tegenwoordig alleen nog maar over hoe je illegaal kan kijken naar films en series, ben er afgehaakt, is er nog een goede retrogamegroup op facebook voor de shield?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2018 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:24
Gisteren toch maar de Shield Experience upgrade uitgevoerd. Twijfelde nog vanwege de vele negatieve reviews, maar ik vind de nieuwe interface erg prettig en snel werken en update ging ook erg soepel. Blijft een mooi apparaatje... >:)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Hoe kun je de Nvidia games lijst updaten?
Ze hebben vandaag PES 2019 demo toegevoegd, deze zie ik op geforcenow op de pc, maar niet op de shield.
Rebooten van de Shield heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel geen internet op de shield, maar ik vermoed dat je hem met de search wel kan vinden?

Heb je voor mij de link waar je de nieuwe games kan zien?
En weet je of ik ook op mijn pc erbij kan om geforce expierience te gebruiken? Ik heb wel op mijn shields toegang, wil ook deze game zo spelen.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2018 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 13:55:
Ik heb momenteel geen internet op de shield, maar ik vermoed dat je hem met de search wel kan vinden?

Heb je voor mij de link waar je de nieuwe games kan zien?
En weet je of ik ook op mijn pc erbij kan om geforce expierience te gebruiken? Ik heb wel op mijn shields toegang, wil ook deze game zo spelen.
Via de search ook niet.

De nieuwe games staan in topics op dit forum:
https://forums.geforce.com/default/board/206/

Op de pc kun je hier geforcenow downloaden:
https://nvidia.custhelp.c...ow-mac-or-pc-app-again%3F

Edit: de shield even op taal Engels zetten, dan verschijnt ie.

[ Voor 4% gewijzigd door Exocet op 09-08-2018 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Engels dus, thanks, kan ik morgen als ik internet er weer op heb ook spelen.
Bedankt voor de links,ik had die game update pagina, maar was hem kwijt.

En dus gewoon dat pc bestand downloaden en dan met je google account inloggen? Ach, ik probeer het morgen wel als ik weer thuis ben.

edit: als je inlogt met je emailadres dat je op de shield gebruikt, dan heb je ook toegang op de pc naar de beta van nvidia geforce now en het werkt meer dan goed op mijn trage 8 jaar oude pc met een videokaart van 5 jaar oud die toendertijd 40 euro kostte. Heerlijk zeg, zo kan ik mooi skyrim en planet coaster spelen zonder een nieuwe gamepc aan te schaffen. Ik vind het gamen trouwens fijner op de pc dan op de shield, ik heb wat problemen om het op de tv te spelen, die is te groot en ik zit er niet echt handig voor en het is een gekloot om een toetsenbord en muis aan te sluiten (ik heb wel usb verlengkabels gekocht, maar het is niet echt fijn op de bank met een toetsenbord en muis, je kan beter achter een bureau zitten).

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2018 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een maand de Nvidia Shield in huis maar weet niet hoe ik hem werkend moet krijgen met mijn 48" smarttv van Samsung. Kan iemand mij dat eens simpel uitleggen.? Chromepack in mijn slaapkamer werkt wel.
Hans
Pagina: 1 ... 39 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.