Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat topic heeft imand flinke kritiek op het niet geven van informatie over de gamingdienst, gaat die weg? Ik heb hem nu vreemd genoeg gratis, was eerst 10 euro per maand. Maar ik heb ook games gekocht voor 80 euro die op die nvidia gamedienst staan, zou een mooie grap zijn als die hele dienst weg is straks... :X , zal vast omdat er al maanden geen nieuwe games meer komen.

Hoop dat nvidia wat beter gaat communiceren en gewoon een goed product levert.

Ze mogen de chromecast functonaliteit ook verbeteren, die werkt echt slechter dan een losse chromecast. Ik krijg niet eens nlziet gestreamed naar de shield momenteel.

Ik heb wat info gevonden over nvidia gamestream:
https://www.forbes.com/si...is-now-free/#3dd4af6860cc

Het is nu gratis (maar kennelijk wel een wachtlijst als je niet in het verleden een klant was). In dat artikel spreken ze het vermoeden uit dat je straks games gewoon kan kopen en dan kennelijk kan installeren op een pc van nvidia en zo kan gamen op je shield zonder dat je nog een game pc nodig hebt. Dat zou ik wel heel tof vinden, ik twijfel namelijk of een gamepc van 1200+ euro wel nuttig is voor mijzelf, dit zou ik wel graag willen.

Maar nu dus gratis gamen en ik kan vast straks de games die ik allemaal gekocht heb al zo gamen, kost misschien iets van 1 dollar per uur gamen, vind dat best prima voor mijn situatie.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2018 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ultra schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:14:
Over het algemeen is Amerikaans 24 Hz, en Europees 50 Hz. Je merkt het vanzelf als het verkeerd staat ingesteld.
Volgens mij doen wij aan 25 fps / 50 Hz en de Amerikanen aan 30 fps / 60 Hz :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 14:16:
[...]

Volgens mij doen wij aan 25 fps / 50 Hz en de Amerikanen aan 30 fps / 60 Hz :?
Nope, al jaren zijn bijna al die Amerikaanse series 24p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Ultra maar is dat zo door het encoderen of worden ze daar ook zo op de kabel uitgezonden :?

Zou namelijk zweren dat wij 1080i/50 doen en de Amerikanen 720p/60 op de kabel/TV in het algemeen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

De series en de films worden meestal opgenomen in 24 hz. Als ze eenmaal worden gebroadcast dan in Europa idd 50 en in de USA 60 Hz, of 59,94 of zo.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
De betere rips waren altijd 1080p24, dus dan moet het haast wel zo zijn uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacod
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 11:04
Hebben er ook meer mensen met een 2017 Shield problemen met de remote sinds de Oreo update?
Zo geeft de afstandbediening aan dat deze critically low is, terwijl ik er net nieuwe duracel batterijen in heb geplaatst. Ook de stembediening lijkt niet meer te werken. De Oreo update is inmiddels teruggetrokken vanwege meerdere issues....maar er is niet duidelijk gemaakt wat deze issues waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent denk ik de enige met de oreo update? Ik heb hem niet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2018 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Jawel ik heb hem ook. Heb me ooit aangemeld voor de creators update (of zoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, vertel op beiden, even afgezien van de problemen, hoe bevalt het?

En...

Wisten jullie dat er opeens een videoland android tv app uitgekomen is?

Net op de nvidia shields hier geinstalleerd, versie 1.0.0 van 4 juni.
Voor de shield bezitters erg fijn.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2018 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:30
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:49:
[...]

Dit is vermoedelijk eenvoudig op te lossen, ga binnen kodi naar instellingen, vervolgens kies je voor speler, dan video en daar zet je aanpassen beeldschermververssnelheid op altijd. En de optie eronder (synchroniseer video met beeldschermfrequentie) moet je niet aan hebben staan.

Volgens mij lost dit jouw probleem op
Die instellingen staan helaas al zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 21:26:
Die instellingen staan helaas al zo.
Schakelt je tv ook van beeldinstelling? Dus 24p of 50Hz of 60Hz melding als je die info vraagt aan de tv (meestal met een info knop op de remote)?

Misschien kan je van iemand een andere mediaspeler lenen om eens te testen of die wel goed schakelt zodat je de tv kan uitsluiten? Het zou namelijk vlekkeloos moeten werken als de video's wel goed afspelen op je pc.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2018 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05:32
Is er iemand die weet of elke externe HDD wordt ondersteund door de Nvidia Shield?
Kan het op hun eigen website niet echt vinden, anders dan dat externe HDD mogelijk is.
Maar mijn oog is gevallen op de WD My Book Desktop 8 TB Zwart, maar voordat ik deze investering doe zou ik graag ergens officieel willen lezen (of van een medegebruiker horen) dat die ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 17:23

Grudgie

PSN: Grudgie7

1nevitable schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:24:
Is er iemand die weet of elke externe HDD wordt ondersteund door de Nvidia Shield?
Kan het op hun eigen website niet echt vinden, anders dan dat externe HDD mogelijk is.
Maar mijn oog is gevallen op de WD My Book Desktop 8 TB Zwart, maar voordat ik deze investering doe zou ik graag ergens officieel willen lezen (of van een medegebruiker horen) dat die ondersteund wordt.
Ik denk zelf dat dat geen probleem moet vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:38
Update nu gedraaid zonder bijzonderheden. Nu effe verkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:46
1nevitable schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:24:
Zeker geen probleem, heb hem zelf hier ook - werkt als een zonnetje.

Let wel, ik gebruik hem inderdaad als extern en niet als uitbreiding voor de interne opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

realphoenikx schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:22:
Update nu gedraaid zonder bijzonderheden. Nu effe verkennen.
ben benieuwd. Ik heb mezelf maar niet aangemeld voor dat preview programma, dus ik moet nog even geduld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DragonFly
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:19
Nou, heb de update 7.01 een paar dagen en sta nu niet echt te stuiteren van geluk. Nou houd ik wel van minimalistisch en heb zoveel mogelijk kanalen uit staan (ding staat 90% op Kodi en 10% Netflix) maar ik mis toch wel een background wallpaper.

De oude launcher had nog weliswaar een statisch plaatje als achtergrond maar nu is het eigenlijk alleen maar zwart (zeker bij de start van het apparaat) en verandert ie wat in kleur af en toe......saai. Misschien dient dat te dynamisch te veranderen (ala netflix) maar ik heb het nog niet zien gebeuren.

Oh, wel een pluspuntje.... je kan nu na een reboot gewoon de Shield benaderen vis SMB zonder eerst weer in de instellingen naar 'transfer files over local network' te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had op het officiele nvidia forum gelezen dat het aanpassen van de wallpaper een besluit van google is en dat nvidia dat niet kan aanpassen.

Zelf houd ik niet van plaatjes op de achtergrond, maar het zou wel fijn zijn als je de kleur kon aanpassen of iets dergelijks en dat kan ook al niet.

Nou, ik zie het wel. Ik kan natuurlijk instellen dat hij de update niet automatisch gaat installeren als hij er komt, maar volgens mij komt er dan elke keer een melding bij het aanzetten en mijn kinderen kennende... Wel fijn dat je niet iets noemt wat echt niet werkt, maar jammer dat google niet wat meer aandacht aan android tv schenkt, net of het iets is wat erbij gedaan wordt (ook gezien het aantal apps).

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2018 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
DragonFly schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:23:
Oh, wel een pluspuntje.... je kan nu na een reboot gewoon de Shield benaderen vis SMB zonder eerst weer in de instellingen naar 'transfer files over local network' te gaan
Hoe doe je dat dan want ik krijg het bij mij niet voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Verwijderd schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:52:
[...]

Schakelt je tv ook van beeldinstelling? Dus 24p of 50Hz of 60Hz melding als je die info vraagt aan de tv (meestal met een info knop op de remote)?
Staat blijkbaar vast op 60Hz.
Met normaal TV, Netflix en paar films via Kodi geeft de info elke keer 60Hz aan.

Het enige dat ik kan vinden wat mijn Panasonic heeft, is
http://eng.faq.panasonic....lligent-frame-creation%3F
Ik zal die eens op maximum zetten en kijken wat het doet.

Hm nvm. Dat stond die al.

[ Voor 24% gewijzigd door NeutraleTeun op 12-06-2018 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:09
Dat is echt mijn grootste irritatiepunt aan de Shield. Zo groot zelfs dat ik overweeg hem te verkopen.
Op het Nvidia forum lees je er ook veel klachten over maar er lijkt niks aan te doen en Nvidia geeft niet thuis.

Wellicht dat het met de update beter word. Mocht dat niet het geval zijn koop ik een switch voor de kids (en mezelf) en ga ik met plex aan de gang op de ps4.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Kapitein Merijn schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:52:
Dat is echt mijn grootste irritatiepunt aan de Shield. Zo groot zelfs dat ik overweeg hem te verkopen.
Op het Nvidia forum lees je er ook veel klachten over maar er lijkt niks aan te doen en Nvidia geeft niet thuis.

Wellicht dat het met de update beter word. Mocht dat niet het geval zijn koop ik een switch voor de kids (en mezelf) en ga ik met plex aan de gang op de ps4.
Wat is het grootste irritatiepunt?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:43:
[...]

Staat blijkbaar vast op 60Hz.
Met normaal TV, Netflix en paar films via Kodi geeft de info elke keer 60Hz aan.
Ik zal morgen even hier kijken, ik heb ook een panasonic tv met een shield eraan. Ik meen echter dat ik nooit daarvoor iets heb ingesteld. Ik post vermoedelijk morgen even alle instellingen van mijn tv, de shield en kodi die ik hierover kan vinden, wellicht helpt het je. Ik weet natuurlijk niet wat je getest hebt, maar de meeste tv series die je kan downloaden in hd formaat zijn 24p, dan zou je op zijn minst wat anders moeten zien dan 60Hz beeld. Ergens staat dus ingesteld dat dat niet moet switchen, maar het kan een instelling op de shield zijn, een instelling van kodi of van jouw tv. Als je hier om de hoek woonde had ik het zo voor je kunnen uitzoeken in welk apparaat het probleem zit en dan ben je een stuk verder, maar zo over het internet is dat lastig.

Jouw tv zou wel moeten schakelen, neem aan dat elke tv dat ook kan. Althans, ik heb een panasonic die al wat jaren oud is en zo high end was deze ook niet (meen 800 euro nieuw in 2010 of 2011 ofzo).

Nou, ik heb het op mijn to-do lijst, als het werk wat ik morgenochtend af moet hebben wat opschiet heb ik hier tijd voor, anders op korte termijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2018 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32
Meh... ik heb me echt al meerdere keren aangemeld voor het preview programma en nog nooit wat van gehoord. Nu dus ook geen update nog :)

Hebben jullie nog iets van een reactie er ooit op gehad? of moet ik me gewoon weer eens aanmelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:23
Vraagje, mijn shield heb ik net als mijn ps4 aangesloten via mijn receiver. Receiver gaat naar HDMI2 van mijn 2. Werkt allemaal prima met beeld en geluid.

Echter als ik dus mijn shield aan klik via mijn source list (lg 55 c7) springt ook elke keer mijn ps4 aan. Vind ik vrij irritant. Is simpelste oplossing gewoon shield direct op tv aansluiten of iets met power settings te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
InF.Inc schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:28:
[...]

Wat is het grootste irritatiepunt?
Het niet vloeiend afspelen van Netflix.
Heb al handmatig de instellingen aangepast van de Shield zelf maar helaas geen verbetering . De tv switcht zelf dus daar ligt het ook niet aan.
Het probleem is volgens mij ook ontstaan na de laatste (vorige) update. Ik kan me niet herinneren dat dit zich ook voordeed toen ik hem net had.

Soms verlang ik terug naar mijn simpele MXIII-G ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

bij mij had ik ook problemen met Netflix.
Nadat ik de processor instelling had verzet naar max performance was het probleem bij mij verdwenen.

vr gr

Martijn027

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 07:02:
Beste,

bij mij had ik ook problemen met Netflix.
Nadat ik de processor instelling had verzet naar max performance was het probleem bij mij verdwenen.

vr gr

Martijn027
Dat had ik nog niet geprobeerd, vanavond eens proberen.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@Verwijderd thx, maar blijkbaar doet iets toch switchen en is het waarschijnlijk niet een Hz issue.

Ik was net even met wat films aan het klooien in Kodi en zag opeens een 24Hz melding.

Wel heb ik in settings van de shield wel ergens bij beeld de optie 59,nog iets Hz (recommended) aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:30:
@Verwijderd thx, maar blijkbaar doet iets toch switchen en is het waarschijnlijk niet een Hz issue.

Ik was net even met wat films aan het klooien in Kodi en zag opeens een 24Hz melding.

Wel heb ik in settings van de shield wel ergens bij beeld de optie 59,nog iets Hz (recommended) aan staan.
Ik had er gisteren geen tijd voor, maar heb net gekeken. Op de tv kan ik niks instellen, maar op de schield heb ik het volgende:

instellingen - display staat op 1080p 59,940Hz

Als je 24Hz ziet staan zit je volgens mij nu goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ja. Maar heb dus niks veranderd.

Ik heb daar toch al een tijdje last van. Vroegah met de Popcorn Hour had ik de optie
Framerate Sync - hier kan gekozen worden tussen NTSC/PAL , NTSC/24p of NTSC/PAL/24p
en door die laatste te kiezen had ik het daar opgelost.
Maar bij de Shield is het nog even een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je screenshots plaatsen van al je instellingen van kodi? Dan kan ik het met die van mij vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleTeun schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:43:
Het enige dat ik kan vinden wat mijn Panasonic heeft, is
http://eng.faq.panasonic....lligent-frame-creation%3F
Ik zal die eens op maximum zetten en kijken wat het doet.

Hm nvm. Dat stond die al.
Mijn ervaring is dat je die net als de 24p smoothing het liefst gewoon helemaal uitzet dan is het beeld perfect en loopt je audio gewoon synchroon i.c.m. een versterker :)

Maar dan moet je Kodi client uiteraard wel goed naar het juiste aantal Hz switchen elke keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:06

Mr. Freeze

¡GO!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:57:
Kan je screenshots plaatsen van al je instellingen van kodi? Dan kan ik het met die van mij vergelijken.
Je kan veel beter MrMC gebruiken op de Shield, deze speelt gewoon 1080/24P materiaal door naar je TV, ik krijg bij Kodi de upscaler niet uitgeschakeld. Bij MrMC gaat het vanzelf goed, zo ook met 4K en HDR bronnen.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Zit er over te denken om mijn huidige Amazon FireTV (1st gen) te vervangen voor een NVIdia Shield. Gebruik is voornamelijk Netflix/Kodi. Eventueel toegevoegd met Amazon Prime Video

Wat mij ook aanspreekt is ook de toegevoegde ChromeCast functionaleit.

Iemand al ervaring met de Amazon Video mogelijkheid? Op de FireTV krijg ik een regiolock (want NL ≠ DE) dus dat is een no-go.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:37
r3v0ss schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:54:

Iemand al ervaring met de Amazon Video mogelijkheid? Op de FireTV krijg ik een regiolock (want NL ≠ DE) dus dat is een no-go.
Werkt gewoon met een Duits Prime abo, inclusief NL subs of spraak als dat beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Freeze schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 11:40:
Je kan veel beter MrMC gebruiken op de Shield, deze speelt gewoon 1080/24P materiaal door naar je TV, ik krijg bij Kodi de upscaler niet uitgeschakeld. Bij MrMC gaat het vanzelf goed, zo ook met 4K en HDR bronnen.
Ik heb geen problemen met Kodi (heb helaas ook geen 4K tv).
r3v0ss schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:54:
Werkt hier echt prima zonder aanpassingen. Een DE account heeft wel als nadeel dat een paar series geen NL ondertiteling hebben, met een NL account heb je dat probleempje niet. Ik vermoed alleen dat het NL aanbod weer lager is dan het DE aanbod?

Het werkt in iedergeval prima op de shield, de app zit er gewoon standaard op.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 22:25

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2018 @ 22:51:
Nou, ik zie het wel. Ik kan natuurlijk instellen dat hij de update niet automatisch gaat installeren als hij er komt, maar volgens mij komt er dan elke keer een melding bij het aanzetten en mijn kinderen kennende...
Die update notification kun je uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Laatst online: 29-11-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 15:26:
[...]

Ik heb geen problemen met Kodi (heb helaas ook geen 4K tv).

[...]

Werkt hier echt prima zonder aanpassingen. Een DE account heeft wel als nadeel dat een paar series geen NL ondertiteling hebben, met een NL account heb je dat probleempje niet. Ik vermoed alleen dat het NL aanbod weer lager is dan het DE aanbod?

Het werkt in iedergeval prima op de shield, de app zit er gewoon standaard op.
Top, zijn de aanwezige series (ik noem een 'American Gods' of 'Man in the High Tower') ook in 5.1 geluid te beluisteren? Of is alles stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r3v0ss schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:36:
Top, zijn de aanwezige series (ik noem een 'American Gods' of 'Man in the High Tower') ook in 5.1 geluid te beluisteren? Of is alles stereo?
5.1, althans dat icoontje staat erbij, maar ik heb geen 5.1 sets meer hier in huis (alleen soundbars), maar ik neem aan dat 5.1 gewoon werkt. Er zijn een paar series die alleen stereo zijn, maar de meesten 5.1
DyStiC schreef op zondag 17 juni 2018 @ 09:23:
[...]

Die update notification kun je uitzetten.
Ik heb er een tijdje ingedoken, maar ik durf het niet echt aan. Ik heb meerdere shields en ze zijn wel essentieel in ons huishouden en te duur om even te vervangen als ik iets kapot maak.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2018 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:58
Nieuwe update van Android komt nu binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook de update, eens zien, leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:41
Arjantje72 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:46:
Nieuwe update van Android komt nu binnen :)
Kon mijn hoofd wel stoten nadat ik mij had aangemeld voor de preview.

Had sowieso twee grote bugs in mijn beleving. Via support vier persoonlijke images ontvangen problemen kunnen traceren en weten op te lossen.

Ik heb twee hubs aangesloten op de achterzijde van de Shield, de linker usb connector was gewoon buiten werking in dit geval met de beta.
En alle flash drives + externe hdd's in een generiek behuizing kwam als corrupt tevoorschijn.

Btw op de Geforce forum veel klagers met de nieuwe update dat Chromecast niet werkt....

[ Voor 10% gewijzigd door beezjeh op 27-06-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chromecast heeft nu wereldwijde storing, dat kan ermee te maken hebben wellicht?

Jouw problemen zijn volgems mij wel opgelost door nvidia begreep ik van een forum.

Wel heel heel vet dat youtube abonnementen nu er zijn op het homescreen, dat was een grote wens van de beta testers

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2018 20:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:15:
Chromecast heeft nu wereldwijde storing, dat kan ermee te maken hebben wellicht?

Jouw problemen zijn volgems mij wel opgelost door nvidia begreep ik van een forum.
Ja daar dacht ik ook aan betreft Chromecast.

Ja mijn probleem was afgelopen weekend opgelost en nu meegenomen in de nieuwe update.
Wel een fijne support gehad van de admin "Sniper" in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chromecast is inderdaad weg, raar. Ik denk dat het door de storing wellicht komt, die is nog niet opgelost door google, staat ook een bericht op de fromtpage hierover.

Heeft iemand spotify werkemde op de homescreen? Ik krijg een leeg grijs vlak en als ik erop klik kom ik in spotify, ziet er raar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:29:

Heeft iemand spotify werkemde op de homescreen? Ik krijg een leeg grijs vlak en als ik erop klik kom ik in spotify, ziet er raar uit.
Geen idee of je in de beta programma zat maar misschien toch een update nodig van Spotify?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:58
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:29:
Chromecast is inderdaad weg, raar. Ik denk dat het door de storing wellicht komt, die is nog niet opgelost door google, staat ook een bericht op de fromtpage hierover.

Duurt even voordat deze gevuld wordt helaas. Bij kodi is dit ook, bij de rest van de channels nog niet opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
Kreeg geen melding van een update en dacht ik vraag het toch even.

Maar ik blijk dus de allereerste persoon te zijn die de update afgelopen weekend had ontvangen zonder het te weten dat het een final was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had net geen nos en netflix in het hoofdmenu, maar na de taal op engels usa te zetten kwamen ze erin en nu teruggeschakeld naar nederlands en ze blijven erin.

Oh spotify werkt nu ook, raar zeg.

Komt dit nu door de taalaanpassing of heeft hij tijd nodig om het aan te maken?

En kan je kodi ook als kanaal erin krijgen? En prime video enzo? Die mis ik allemaal.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2018 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:44
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:15:
En kan je kodi ook als kanaal erin krijgen? En prime video enzo? Die mis ik allemaal.
Ik denk dat je voor Kodi moet updaten naar v18, maar die is nog in alpha fase. Daarin zit ondersteuning voor leanback search en nog een berg Android features. Ik vermoed dat deze dus nodig zijn wil je alle features van Android TV gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nou alles doet het hier prima behalve chromecast support, zal wel een fix voorkomen binnenkort. Ik ga de andere shield ook even updaten hier. Vind dit best een fijne update, vooral de nos app met het nieuws nu gelijk in beeld.

En tof dat @beezjeh zoveel bugs heeft weten te melden en als eerste de final :D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:36:

Haha inderdaad zonder enige weten.

De hele image voelde al anders aan eigenlijk tijdens gebruik eerlijk gezegd maar blijkt nu waarom.

Op je vraag Kodi als kanaal. Dit werkt zoals aangegeven inderdaad in de beta maar werkt ook al in SPMC.

Kodi update dateert alweer van vorig jaar en dat is best apart maar ik heb er geen problemen mee gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:42
Verwijderd schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:36:
Nou alles doet het hier prima behalve chromecast support, zal wel een fix voorkomen binnenkort. Ik ga de andere shield ook even updaten hier. Vind dit best een fijne update, vooral de nos app met het nieuws nu gelijk in beeld.

nieuws: Gebruikers klagen dat streamen met Chromecast niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001

westergas

rikkie_pc

Na de update zijn de twee grootste ergernissen voor mij opgelost;

- De HEVC hardware accelerator bug (groene 1 pixel lijn onderin het beeld)
- Automatisch omschakelen van de juiste framerate werkt nu naar behoren in SPMC (en ik vermoed ook in XBMC)

Heel erg blij mee :)

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het geluid probleem ook opgelost zijn? Dat geluid heb ik op fixed volume staan, maar na een week ofzo was het geluid zachter en moest ik altijd fixed volume uitzetten, volume omhoog en weer vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

De Pro is discontinued. Jammer, had hem graag willen samen laten werken met de Harmony Hub.

De 16GB variant is met geen enkele mogelijkheid via Google Home - Harmony Hub te starten? Ik las dat de controller Google Assistant voice control heeft?

Het 16GB model schijnt nu ook een update te hebben gehad waarbij je external storage kan toevoegen? Kan hij niet gewoon streamen vanaf een NAS dan? Bij de Pro werd gezegd dat je die moest hebben voor Plex omdat deze over 500GB beschikte..

[ Voor 25% gewijzigd door JoeZuCK op 28-06-2018 08:27 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkleeff
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 13:30
InF.Inc schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:04:
De Pro is discontinued. Jammer, had hem graag willen samen laten werken met de Harmony Hub.

De 16GB variant is met geen enkele mogelijkheid via Google Home - Harmony Hub te starten? Ik las dat de controller Google Assistant voice control heeft?
Ik gebruik de 16GB Shield (2015 model) met een harmony hub. Deze zit via bluetooth gepaired met de Harmony Hub, welke ik via mijn Google Home mini kan aanroepen. Eigenlijk start ik via de Google Home gewoon de "Shield" activiteit (of hoe je die zelf ook noemt) van de Harmony. Geen enkel issue daarmee.
Het 16GB model schijnt nu ook een update te geven gehad waarbij je external storage kan toevoegen? Kan hij niet gewoon streamen vanaf een NAS dan? Bij de Pro werd gezegd dat je die moest hebben voor Plex omdat deze over 500GB beschikte..
Ik gebruik op mijn Shield ook de plex server, nu staan mijn media bestanden op mijn server waarvan via SMB de shares gemount zijn op de Shield. Op deze manier zijn ze ook direct door alle apps op de Shield te gebruiken zonder dat ik ze in elk programma (Kodi, SPMC, etc) afzonderlijk hoef te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

pvkleeff schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:26:
[...]

Ik gebruik de 16GB Shield (2015 model) met een harmony hub. Deze zit via bluetooth gepaired met de Harmony Hub, welke ik via mijn Google Home mini kan aanroepen. Eigenlijk start ik via de Google Home gewoon de "Shield" activiteit (of hoe je die zelf ook noemt) van de Harmony. Geen enkel issue daarmee.

[...]

Ik gebruik op mijn Shield ook de plex server, nu staan mijn media bestanden op mijn server waarvan via SMB de shares gemount zijn op de Shield. Op deze manier zijn ze ook direct door alle apps op de Shield te gebruiken zonder dat ik ze in elk programma (Kodi, SPMC, etc) afzonderlijk hoef te koppelen.
Bedankt voor het antwoord. Is er een reden waarom je expliciet het 2015 model noemt?

Ik dacht dat het pairen niet zou lukken omdat nieuwe modellen niet overweg kunnen met IR remotes. Maar jij pairt hem dus met Bluetooth. En volgens deze link kun je hem gewoon via Wifi pairen?

https://support.myharmony...rience-with-nvidia-shield

Of haal ik nu allemaal dingen door elkaar..

Oh en nog iets.. Je hebt de mini.. die gebruik je dus om de Shield te starten.. maar alsnog heb je de controller/remote nodig om met je stem binnen de interface wat te zoeken?

[ Voor 11% gewijzigd door JoeZuCK op 28-06-2018 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
r3v0ss schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 16:36:
[...]

'Man in the High Tower')
Is dat een nieuwe serie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelKnight
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 13:05
InF.Inc schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:04:
Het 16GB model schijnt nu ook een update te hebben gehad waarbij je external storage kan toevoegen? Kan hij niet gewoon streamen vanaf een NAS dan? Bij de Pro werd gezegd dat je die moest hebben voor Plex omdat deze over 500GB beschikte..
Dat ligt aan je NAS. Als de processor niet sterk genoeg is, gaat die dat niet trekken. Helaas is mijn NAS er niet voor geschikt :(
Check hier https://support.plex.tv/a...-devices-and-limitations/ en hier https://docs.google.com/s...tmMPc/edit#gid=1274624273

Op de 16GB versie is dat wel een probleem. Bij mij was de database van Plex uitgegroeid tot ruim 4GB, dusdanig groot dat ik updates van andere apps niet meer kon downloaden en installeren. Ik heb Plex er dan ook af gegooid en ben volledig overgegaan op Kodi. Met als bijkomend voordeel dat die wél in staat is om AVI af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 15-09 23:59
Ondanks dat de Shield echt een super apparaat is, zijn ze bij Nvidia nou niet echt lekker bezig met de software.

Deze update heeft het hele CEC gedeelte omgetrokken voor mij. Mijn TV afstandsbediening werkt er niet meer op, de shield gaat niet meer uit als de tv uit gaat etc.

Nou zou dat vervelend zijn als mijn controller het nog zou doen. Maar die is al een half jaar dood. Dus ik kan nu de hele shield niet meer aansturen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:55

MaDLiVe

.-Observer-.

Terranova schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:51:
Ondanks dat de Shield echt een super apparaat is, zijn ze bij Nvidia nou niet echt lekker bezig met de software.

Deze update heeft het hele CEC gedeelte omgetrokken voor mij. Mijn TV afstandsbediening werkt er niet meer op, de shield gaat niet meer uit als de tv uit gaat etc.

Nou zou dat vervelend zijn als mijn controller het nog zou doen. Maar die is al een half jaar dood. Dus ik kan nu de hele shield niet meer aansturen :(
Apart, ik merkte dat na de update ook. (LG 2017 model) Waarschijnlijkheid moet de handshake opnieuw. Soms helpt opnieuw I pluggen vande hdmi kabel.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Laatst online: 15-09 23:59
MaDLiVe schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:42:
[...]

Apart, ik merkte dat na de update ook. (LG 2017 model) Waarschijnlijkheid moet de handshake opnieuw. Soms helpt opnieuw I pluggen vande hdmi kabel.
Helaas heb ik alles al geprobeerd. Opnieuw inpluggen, andere poort, andere kabel. Zelfs factory reset van de tv. Maar helaas niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
je kan hem wel bedienen met een muis ingeplugd toch? misschien even de CEC instellingen controleren of volledige reset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:44
Terranova schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 12:51:
For what it's worth. Ik heb geen problemen ermee met een LG E6, maar zit nog een Denon 2400H tussen.

Heb je ook al eens een andere kabel geprobeerd? CEC loopt volledig apart over een eigen pin, misschien dat die stuk is? Maar zou dan wel raar zijn dat dat juist gebeurt na een update van de shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook geen cec problemen met meerdere tv’s van diverse merken en verschillende versies van de shield.

Zelf een tijdje aan het prullen geweest, mijn nieuwe homescreen gemaakt met sideload channel wat maar 1,19 euro kost (plaatje klikbaar):
Oreo

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2018 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ah crap. Met die emulators moet ik zelf ook nog steeds een keer aan de gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 3 problemen, iemand een oplossing?

1) in de nos app zitten 4 homescreen kanalen, maar geen enkel kanaal ververst zichzelf, ik moet eerst de nos app starten om nieuwe filmpjes op het homescreen te krijgen

2) de youtube subscription homescreen laat maar 1 kanaal zien dat ik volg en ook nog eens oude video’s daarvan. Hoe krijg ik al mijn subscriptions erin?

3) spotify gaat haperen zodra ik naar een ander app ga tijdens het afspelen, ook op de homescreen. Soms stopt hij een tijd en begint dan opeens weer.

Voor nu heb ik al die homescreens met dynamische content maar uitgezet...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2018 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Ik heb nu ook Android 8 erop maar wat haat ik die nieuwe Youtube versie.
Op de oude kon je met links en rechts door een nummer heeb skippen.
Nu moet je eerst omhoog drukken voor je dat kan

OOk snap ik niet zo goed wat het kanaal nu afspelen zou moeten doen?
Ik zie daar geen netflix of kodi films die ik aan het kijken ben staan.

Dat kanaal is ook niet te verbergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu afspelen is wel te verbergen? Ik kan hem bij kanaal toevoegen uitzetten.

Youtube wen je wel aan, dat ging bij mij eigenlijk vrij snel, wel baal ik dat je niet kan sorteren op datum en niet naar het kanaal kan van de maker van de video.

Nu afspelen is bedoelt om videos aan toe te voegen die je in 1 keer achter elkaar wilt zien, ik heb het dus uitgeschakeld. Je moet handmatig de videos toevoegen, beetje nutteloos.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Dacht even dat de drop outs / pops in de geluidsweergave van Youtube weg was, maar dit is er nog steeds helaas. Alleen de standaard app in de vorige versie was storingsvrij.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 11:22
NeutraleTeun schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 21:51:
Ah crap. Met die emulators moet ik zelf ook nog steeds een keer aan de gang gaan.
Wellicht een tip voor hen die wel graag retro games spelen maar geen zin hebben om alles uit te zoeken en te regelen; http://www.retrox.tv/
Is een (dure, $12.99) app maar neemt al het prutswerk uit handen. Ik heb een map met roms op mijn synology staan en hij speelt er rechtstreeks vanaf met mooie screenshots en frontend...
Werkt ook goed met Playstation/Xbox/Bluetooth controllers (8BITDO)

[ Voor 6% gewijzigd door Tovenaar op 02-07-2018 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:46
Tovenaar schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:43:
[...]

Wellicht een tip voor hen die wel graag retro games spelen maar geen zin hebben om alles uit te zoeken en te regelen; http://www.retrox.tv/
Is een (dure, $12.99) app maar neemt al het prutswerk uit handen. Ik heb een map met roms op mijn synology staan en hij speelt er rechtstreeks vanaf met mooie screenshots en frontend...
Eens proberen of ik dit naast mijn Shield ook op mijn Philips Android TV werkend ga krijgen.
Ik zit alleen een beetje met de controller, hij zelf adviseerd "Xiaomi or iPega series" iemand hier ervaring mee?
En met Xiaomi bedoeld hij waarschijnlijk deze ? productreview: Xiaomi Bluetooth Game Controller - Zwart review door el polini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Atomsk schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 16:16:
Dacht even dat de drop outs / pops in de geluidsweergave van Youtube weg was, maar dit is er nog steeds helaas. Alleen de standaard app in de vorige versie was storingsvrij.
Nooit iets van gemerkt, ook niet na de laatste update.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
westergas schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:02:
[...]

Nooit iets van gemerkt, ook niet na de laatste update.
Wat de precieze oorzaak is weet ik ook niet. Misschien heeft het ook de maken met m'n receiver (Pioneer). Youtube is echter de enige app met storingen in het geluid. Bij Netflix, Spotify e.d. heb ik het niet.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:44

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Werkt ie ook met de standaard shield controller?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Laatst online: 11:07
Ik heb een vraag. Ik gebruik al een tijdje een Synology DS115j als bron voor Plex Media Server op de Shield. Ik heb deze gemount in het instellingen menu van de Shield en kon daarna prima de boel laden in PMS. Ik heb een DS418j gekocht en draai deze naast de 115j in hetzelfde netwerk.
Nu probeer ik de 418j op dezelfde manier te mounten. De 418j wordt ook gevonden in dat menu op de Shield, maar als ik mijn login gegevens ingevoerd heb, zegt de Shield Connection failed en doet daarna niks. Ik heb al de meeste instellingen van de 418j vergeleken met de 115j en die lijken identiek. Op internet veel gevonden dat je minimale SMB versie op 1 moet staan en dat heb ik ook zo. De NAS is gewoon te laden vanaf een Windows 10 pc in hetzelfde netwerk.
Heeft iemand nog tips over een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Tylen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:31:
[...]
Durf ik niet te zeggen, die heb ik zelf niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 09:38
Ik krijg HDR niet werkend in de Shield Netflix app. Met mijn X4300H en OLED55C7V voldoe ik aan de eisen. Beeldinstellingen van Netflix staan op ‘Hoog’ en ik heb een 4K abo.

Iemand suggesties?

Hmm ik denk dat t komt omdat alles in Netflix Dolby Vision is. Dat werkt wel in de Netflix app in de TV. Heeft Netflix geen HDR? De Shield ondersteunt volgens mij geen Dolby Vision..

Gevonden! Shield stond ingesteld op 4K 59.940 Hz, dan pakt Netflix HDR niet op. Met 4K 23,976 Hz wel. Iemand idee hoe ik HDR met 60hz kan laten werken?

[ Voor 50% gewijzigd door Morpheus2003 op 02-07-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:06

Mr. Freeze

¡GO!

Morpheus2003 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:24:
Ik krijg HDR niet werkend in de Shield Netflix app. Met mijn X4300H en OLED55C7V voldoe ik aan de eisen. Beeldinstellingen van Netflix staan op ‘Hoog’ en ik heb een 4K abo.

Iemand suggesties?

Hmm ik denk dat t komt omdat alles in Netflix Dolby Vision is. Dat werkt wel in de Netflix app in de TV. Heeft Netflix geen HDR? De Shield ondersteunt volgens mij geen Dolby Vision..

Gevonden! Shield stond ingesteld op 4K 59.940 Hz, dan pakt Netflix HDR niet op. Met 4K 23,976 Hz wel. Iemand idee hoe ik HDR met 60hz kan laten werken?
Staat de AV receiver HDMI poort ingesteld op "uitgebreid"? Normaal staan ze op standaard. Kijk even de HDMI settings na van je Denon. Heeft te maken met de vereiste 10bit kleurweergave (rec 2020 moet je zien op je Shield)

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoe kan je op de nas komen vanuit de app? Moet je dan de synology ingesteld hebben in de shield settings of kan dat vanuit de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:56:
[...]

Hoe kan je op de nas komen vanuit de app? Moet je dan de synology ingesteld hebben in de shield settings of kan dat vanuit de app?
Via de Shield settings, Nas gemount en dan in de App die locatie aangeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mereco
  • Laatst online: 12:59
Morpheus2003 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:24:

Iemand suggesties?

Ik heb de nvidia Shield rechtstreeks aan een Sony XE9005 hangen. De Shield draait op 60 Hz en de TV pikt dit goed op. Mogelijk kan de receiver of soundbar geen HDR op 60 Hz doorgeven of is deze niet volledig 4K compatible. Kijk anders eens wat er gebeurt als je de Shield rechtstreeks aan een geschikte HDMI ingang van de tv aansluit. Uiteraard een serie starten waar HDR bij aangegeven staat.

En zeker zoals Freeze aangeeft de instellingen van de soundbar nog even nalopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mereco op 02-07-2018 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tovenaar schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:37:
[...]

Via de Shield settings, Nas gemount en dan in de App die locatie aangeven...
Mmm, dat werkte bij de vorige versie van android tv niet met mijn synology nassen (en ik was te lui om het uit te zoeken aangezien ik met kodi ze wel kon benaderen). Zal eens zien of deze nieuwe versie van android het out of the box doet, als dat zo is ga ik deze app kopen. En anders ga ik in mijn vakantie wel even uitvogelen op een regenachtige dag wat ik nu op mijn nas heb ingesteld waardoor de shield niks mag mappen.

Bedankt in iedergeval voor de tip van deze mooie emulator, voor mij zijn de old school msx games belangrijk en dat ziet er prima uit. Ik heb geen idee of je msx games speelt, maar als dat heel toevallig ook zo is, kan je dan aangeven of je ook de bios kan aanpassen zodat je bijvoorbeeld .dsk images kan afspelen? Ik moet nu elke keer van bios switchen en heb liever een emulator die gewoon zowel roms als disk images afspeelt, maar ik weet niet of dat wel bestaat.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2018 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tovenaar
Verwijderd schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:52:
[...]

Mmm, dat werkte bij de vorige versie van android tv niet met mijn synology nassen (en ik was te lui om het uit te zoeken aangezien ik met kodi ze wel kon benaderen). Zal eens zien of deze nieuwe versie van android het out of the box doet, als dat zo is ga ik deze app kopen. En anders ga ik in mijn vakantie wel even uitvogelen op een regenachtige dag wat ik nu op mijn nas heb ingesteld waardoor de shield niks mag mappen.

Bedankt in iedergeval voor de tip van deze mooie emulator, voor mij zijn de old school msx games belangrijk en dat ziet er prima uit. Ik heb geen idee of je msx games speelt, maar als dat heel toevallig ook zo is, kan je dan aangeven of je ook de bios kan aanpassen zodat je bijvoorbeeld .dsk images kan afspelen? Ik moet nu elke keer van bios switchen en heb liever een emulator die gewoon zowel roms als disk images afspeelt, maar ik weet niet of dat wel bestaat.
Op de site (http://www.retrox.tv/games/) melden ze dat je ook een nas zou moeten kunnen koppelen, heb ik niet geprobeerd aangezien ik hem op de Shield gemount heb...
MSX bios weet ik niet maar je kunt een volledig werkende trial downloaden, zou je het moeten kunnen uitvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvkleeff
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 13:30
Atomsk schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:27:
[...]

Wat de precieze oorzaak is weet ik ook niet. Misschien heeft het ook de maken met m'n receiver (Pioneer). Youtube is echter de enige app met storingen in het geluid. Bij Netflix, Spotify e.d. heb ik het niet.
Ik heb hetzelfde issue, alleen is het niet altijd. Als ik de Youtube App gebruik nadat ik de Shield uit sleep heb gehaald is er geen probleem met het geluid.
Indien ik eerst iets via Kodi heb afgespeeld en daarna YouTube gebruik heb issues met geluid (beetje garbled, dropouts, etc).
Echt geen flauw idee waar het aan kan liggen, maar met de vorige versie had ik er geen last van. En het heeft specifiek met YT te maken aangezien ik met andere streaming apps (NOS bv) geen issues heb,
Ik heb een Onkyo receiver (TX-676E).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Tylen schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:31:
[...]

Dat werkt perfect, hij herkent deze automatisch. Button lay-out is ook helemaal zelf in te stellen.
Gebruik daarnaast deze (voor de kleine kinderhandjes) ook: http://www.8bitdo.com/sn30pro-sf30pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Laatst online: 11:07
Ik heb gelukkig een oplossing gevonden voor mijn issue met het mounten van mijn nieuwe NAS. Helaas was daar wel een factory reset voor nodig, maar daarna connecte hij meteen. Nu beide NAS gemount en werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
nieuws: Nvidia brengt pc-versie GeForce Now naar Shield-box met Android TV
Nvidia heeft zijn streamingdienst voor games GeForce Now een update gegeven op de Shield-settopbox met Android TV. De update houdt in dat de dienst voor pc en Mac nu ook op de Shield draait.

GeForce Now, zoals Nvidia die begin vorig jaar aankondigde voor de pc en Mac, komt binnenkort naar de Shield, schrijft Engadget op basis van een aankondiging van Nvidia. Dit is de bètadienst waarmee gebruikers hun eigen games, mits die ondersteund worden en gekocht zijn via Steam, Uplay of Blizzard Battle.net, kunnen installeren op een gevirtualiseerde game-pc in de datacenters van Nvidia. Er is 1TB beschikbaar en Nvidia draagt zorg voor het updaten van drivers en games.

De dienst is met name bedoeld om gamen op hoge instellingen en met goede framerates mogelijk te maken op minder krachtige hardware. Vereist is dat een gebruiker minimaal een 25Mbit/s-verbinding heeft. Tijdens de gratis testfase kunnen gebruikers maximaal vier uur een game spelen. Waarschijnlijk dienen ze bij de uiteindelijke introductie een bepaald bedrag voor een bepaald aantal uur te betalen maar wanneer de dienst commercieel aangeboden wordt en wat de prijzen dan worden is onbekend.

Met de update vervalt de bestaande dienst voor het streamen van games die al aanwezig was op de Shield. Deze heette verwarrend genoeg ook GeForce Now maar was op andere leest geschoeid. Dit was namelijk een abonnementsdienst. Voor 9,99 euro per maand konden spelers ongelimiteerd games uit een collectie van zestig titels draaien op hun systeem.
Wat me nog niet helemaal duidelijk wordt, moet ik de games dan eerst nog zelf los kopen? Betaal je voor dat Nvidia een virtuele gamepc voor je draait in hun datacenter inclusief of exclusief de games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pusherman_ schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:43:
nieuws: Nvidia brengt pc-versie GeForce Now naar Shield-box met Android TV

[...]

Wat me nog niet helemaal duidelijk wordt, moet ik de games dan eerst nog zelf los kopen? Betaal je voor dat Nvidia een virtuele gamepc voor je draait in hun datacenter inclusief of exclusief de games?
Staat er toch in de tekst, exclusief games.
Dit is de bètadienst waarmee gebruikers hun eigen games, mits die ondersteund worden en gekocht zijn via Steam, Uplay of Blizzard Battle.net, kunnen installeren op een gevirtualiseerde game-pc in de datacenters van Nvidia.

Je moet dus en het spel aangeschaft hebben en het moet in de lijst van supported games staan:
https://www.nvidia.com/en...w/mac-pc/supported-games/

Ben vooral benieuwd wat het gaat kosten als het uit beta komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
ah excuus, helemaal overheen gelezen... tnx voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:51
Ik gebruik wel eens mijn PC om die via Nvidia Gamestream te spelen op mijn Shield. Ik ben wel benieuwd wat beter werkt als het gaat om de input lag. Zoals ik het nu doe, of via virtuele PC van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik die beta krijg voor de nieuwe gamedienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 19:21:
Weet iemand hoe ik die beta krijg voor de nieuwe gamedienst?
Hier aanmelden:
https://www.nvidia.com/en...cts/geforce-now/waitlist/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben inmiddels lid van de beta / final, het is me wat onduidelijk, maar ik kon via de appstore op de shield de gameservice updaten en toen kon ik met heel wat moeite inloggen op steam en ik heb nu 247 games die ik gekocht heb de afgelopen jaren erop staan.

Ik kan prima de games spelen die beschikbaar zijn gesteld voor de shield, werkt vlekkeloos. Verder kan je ook fortnite spelen en dat werkt echt goed, heerlijk!

Ik kan ook gewoon games installeren die de shield niet ondersteund, zo heb ik net onder andere monkey island geinstalleerd ergens op een pc en die kan ik ook spelen, alleen kan ik mijn save file niet bewaren. Nvidia wist namelijk na het spelen mijn installatie weer en dan ben ik de save file kwijt. Ik krijg wel de melding dat ik de steam cloud moet aanzetten om zodoende mijn save game te bewaren, maar hoe zet ik die aan op de shield in die app? Weet iemand dat?

En zijn er ook een muis en normaal draadloos toetsenbord die werken op de shield? Ik heb vrij veel strategie games van paradox en als ik een werkende muis en toetsenbord draadloos eraan kan krijgen en als ik dat steam cloud aankrijg, dan kan ik gewoon al mijn games installeren en spelen op de grote tv (mijn game pc is nogal brak).

Maar al met al heel tof, al is het aanmelden op steam wel een gedoe, 2 verschillende toetsenborden en een virtuele rotmuis die niet doet wat je wil, de ene keer met de controller iets intypen en dan weer met de normale remote 8)7

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2018 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:23
Dit is wel tof man! Na de vakantie ook maar weer een shield aanschaffen denk!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:17:
Dit is wel tof man! Na de vakantie ook maar weer een shield aanschaffen denk!
Het gaat straks wel geld kosten, geen idee hoeveel, maar een paar jaar terug was er een gerucht over 25 dollar voor 20 uur spelen, dat is wel vrij fors. Momenteel in beta en gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:44:
[...]

Het gaat straks wel geld kosten, geen idee hoeveel, maar een paar jaar terug was er een gerucht over 25 dollar voor 20 uur spelen, dat is wel vrij fors. Momenteel in beta en gratis.
Je kan toch de Steam Link app installeren? Right?

Pagina: 1 ... 38 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.