Ik heb geen problemen, ik kan prima half life 2 vanaf de pc op de tv spelen met de nvidia controller. Maar persoonlijk heb ik wel ellende met mijn hele gamebibliotheek, alle games die ik heb zijn van voor 2011 (heb niet zo'n recente gamepc) en geen enkele game is eigenlijk geschikt voor besturing met een controller. Ik heb ook iets van 75% aan strategie games in mijn steam staan...
Dus ik dacht: ik sluit gewoon een toetsenbord en muis aan op de shield, maar dat werkt dus niet samen met de steam app, dan heb je 2 muizen in beeld en kan je helemaal niks en mijn toetsenbord wil de app ook niet accepteren.
Dus ik kan maar een paar games streamen omdat die wel met een controller overweg kunnen en dat werkt echt goed. Je moet wel games van na 2011 hebben omdat daarvoor amper games met een controller bestuurd werden en tja, dat wil die app wel. Ik vind het trouwens wel raar dat het op een apple tv niet werkt, er zitten gewoon complete setups in voor apple tv controllers (ik wist niet dat die bestonden, maar kennelijk wel). Ook voor de xbox en playstation controllers zit alles er al klaar in. Voor de shield controller zeg ik tegen de app dat hij mijn android controller moet zien als een xbox controller en dan werkt het out of the box gewoon gelijk goed.
Maar dus geen strategie games erop willen doen , dat was achteraf wel balen omdat ik echt zin had om vanuit mijn bed zo van alles te spelen aangezien mijn game pc door mijn zoon is ingepikt en ik nu zonder zit. En als die jongen 's avonds in bed ligt dacht ik mijn slag te slaan.
Maar vanavond half life 2 verder spelen, dat werkt eigenlijk beter met een controller dan met een muis en toetsenbord

Ik heb hem zo erop gekregen:
https://play.google.com/s...m.valvesoftware.steamlink
Via de pc daarheen en dan voor al je shields installeren en dan de shield aan en hij staat erop. In de store van de shield is hij niet te vinden (denk omdat hij nog beta is).
[
Voor 50% gewijzigd door
Verwijderd op 18-05-2018 19:35
]