Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:18
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:13:
[...]

Koying zat toch achter SPMC en niet achter KODI?

Ik kende MrMC niet, maar het lijkt een fork die voornamelijk opgezet is voor de apple tv?
Klopt, met name op zat :) https://twitter.com/koying/status/975425129239990273
Even voor de duidelijkheid, Koying is nog team member van Kodi, maar het ondersteunen van Android devices in Kodi loopt niet zo heel lekker vandaar dat Koying de fork SPMC heeft gemaakt en hij heeft ook wat patches gemaakt die niet werden/worden gemerged in de Kodi master. Achter MrMC zitten trouwens ook oude Kodi team members ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Zapp-it op 29-04-2018 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Mr. Freeze schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:09:
[...]

Bij mijn Sony xe9305 was het wel noodzakelijk om de HDMI ingang in te stellen op "uitgebreid". Hij stond op "standaard". Op de shield moet je rec2020 selecteren, dan zou je eigenlijk niets te kort moeten komen.

Het voordeel van MrMC is dat hij 1080p/24 niet doet upscalen, maar dat aan de tv overlaat, 4k HDR materiaal wordt ook gewoon keurig doorgestuurd met alle audiosignalen.
Bedoel je dat je HDMI Ultra HD Deep Color moet instellen? Een instelling van HDMI uitgebreid kan ik niet terugvinden in de instellingen.

Je kunt rec2020 op de Shield selecteren, maar al het andere bronmateriaal wordt dan met de verkeerde kleurinstelling doorgegeven. In Oreo schijnt de Shield automatisch te kunnen schakelen qua kleurruimte, net zoals de Apple TV 4k nu al kan.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:06

Mr. Freeze

¡GO!

the-body schreef op zondag 29 april 2018 @ 18:39:
[...]

Bedoel je dat je HDMI Ultra HD Deep Color moet instellen? Een instelling van HDMI uitgebreid kan ik niet terugvinden in de instellingen.

Je kunt rec2020 op de Shield selecteren, maar al het andere bronmateriaal wordt dan met de verkeerde kleurinstelling doorgegeven. In Oreo schijnt de Shield automatisch te kunnen schakelen qua kleurruimte, net zoals de Apple TV 4k nu al kan.
Ja, dat is denk ik de naam die lg er aan geeft, zonder dat ingeschakeld zal je een soort van waas over het beeld hebben, althans dat had ik toen ik de tv net nieuw had, nu hebben alle formaten de juiste kleuren.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Freeze op 29-04-2018 18:52 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:02
Volgens mij hoef je niet zo blij te zijn met MrMC als je nogal wat addons gebruikt want deze zullen niet en worden ook nooit ondersteund door MrMC.
1. No user installed addons are supported, python or otherwise.
2. No, they really are not supported.
3. They are not coming back
4. Read from 1. again

Any mention of illegal streaming sites, addons or any pirated material will not be tolerated. This is not democracy and any offenders will be banned and posts deleted immediately without warning.

Other than that, we hope you enjoy MrMC so far and we welcome any input and feedback you might have.

Team MrMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:22

seninha

god's right foot

schumi2004 schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:43:
Volgens mij hoef je niet zo blij te zijn met MrMC als je nogal wat addons gebruikt want deze zullen niet en worden ook nooit ondersteund door MrMC.

[...]
En dan ook nog € 7.99 vragen voor een KODI fork 8)7

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
seninha schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:34:
[...]

Krijg een beetje een Plex deja vu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 17:23

Grudgie

PSN: Grudgie7

Heel erg interessant topic voor de mensen met de 16GB Shield.

https://forums.plex.tv/di...a-server-storage-location

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:32
seninha schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:34:
[...]

Ik weet niet hoe je aan 7,99 komt, maar volgens de play store kost hij € 3,19:

https://play.google.com/store/apps/details?id=tv.mrmc.mrmc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf geen plex en heb op elke kamer met tv nu een nvidia shield met kodi, plex is dan toch alleen interessant als ik buiten mijn huis bij mijn video's wil komen?

Ik snap nooit zo waarom je plex zou kiezen als je ook kodi kan nemen? Kodi kan bijvoorbeeld gewoon prima werken op de 16GB Shield?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 10:22

seninha

god's right foot

Mr Magic schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 00:54:
[...]

Ik weet niet hoe je aan 7,99 komt, maar volgens de play store kost hij € 3,19:

https://play.google.com/store/apps/details?id=tv.mrmc.mrmc
Klopt. €7.99 is voor iOS...maar ook al is het €3.19...blijft wel een fork van een gratis media center..die ook nog minder kan..

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Verwijderd schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:47:
[...]

Ik gebruik zelf geen plex en heb op elke kamer met tv nu een nvidia shield met kodi, plex is dan toch alleen interessant als ik buiten mijn huis bij mijn video's wil komen?

Ik snap nooit zo waarom je plex zou kiezen als je ook kodi kan nemen? Kodi kan bijvoorbeeld gewoon prima werken op de 16GB Shield?
Ja maar dit is echt puur voor Plex. Niks met Kodi te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

seninha schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:10:
[...]

Klopt. €7.99 is voor iOS...maar ook al is het €3.19...blijft wel een fork van een gratis media center..die ook nog minder kan..
Maar wel perfect 1080/24p weergeven, waar bij Kodi de upscaling in de Shield plaats vindt, bij MrMC doet de tv de upscaling. Uiteraard alleen boeiend voor mensen met een kwalitatief hoogwaardige 4K tv. En 3,19€,tsja, een colaatje op terras is net zo duur, maar minder lol van ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door Mr. Freeze op 06-05-2018 10:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Specifieke vraag maar als iemand dit voor mij zou kunnen controleren zou top zijn. Heeft iemand een shield geroot en Android 8 er op staan met Kodi en een niet HDR tv? Zo ja, als de hardware acceleratie in Kodi uitgeschakeld wordt, zijn HDR beelden dan met fletsen kleuren?

Ik heb namelijk een Ambilight installatie op basis van Hyperion en deze heeft een Kodi plugin die de beelden kan processen. Deze werkt echter niet met hardware acceleratie waardoor HDR films op mijn niet HDR TV er erg flets uit zien in kleuren. Hardware acceleratie genereert zelf kleuren op basis van de HDR metadata (wat een achterlijke standaard overigens, HDR films zijn in principe niet compatible met oude TV's...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:32
Mr. Freeze schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 15:07:
[...]

Maar wel perfect 1080/24p weergeven, waar bij Kodi de upscaling in de Shield plaats vindt, bij MrMC doet de tv de upscaling. Uiteraard alleen boeiend voor mensen met een kwalitatief hoogwaardige 4K tv.
Kodi kan dat ook hoor. Als je in Kodi 17.6 de interface instelt op 1080p wordt 1080p materiaal op die resolutie uitgestuurd en wordt er automatisch naar een 4k-resolutie geschakeld bij 4k-materiaal. Refresh rate switching gaat hierbij ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Mr Magic schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:41:
[...]

Kodi kan dat ook hoor. Als je in Kodi 17.6 de interface instelt op 1080p wordt 1080p materiaal op die resolutie uitgestuurd en wordt er automatisch naar een 4k-resolutie geschakeld bij 4k-materiaal. Refresh rate switching gaat hierbij ook goed.
Ga ik vanavond gelijk doen, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:38
Voor de mensen met een Shield. Hoe ervaren jullie het doorspoelen in lange videobestanden met de Shield?
Gaat dat makkelijk? Ik gebruik nu de videoapp met de sony TV, maar merk dat het doorspoelen erg moeizaam verloopt en overweeg de aanschaf van een Shield.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:55
In welk programma? Spoelen in kodi of Netflix gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Ik heb een Shield staan, maar ik heb het gevoel dat ik er niet het maximale uithaal. Waar gebruiken jullie hem allemaal voor?

Op dit moment gebruik ik hem om te casten (Youtube of Ziggo app) en om via KODI films te kijken vanaf mijn NAS. Soms Netflix en Youtube ik er ook op.

Ik heb er geen controller bij, dus echt gamen kan nog niet. Misschien toch de moeite om aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:27
Ik had de Netflix aflevering van Avicii, True Stories opgezet. Via de TV app was hij in surround sound, via de Shield stereo. Heeft de TV deze geupmixt of kan het soms zijn dat de Shield alleen stereo doorgeeft? (TV is een Panasonic)

Edit: Nevermind, even iets langer kijken dan mijn neus lang is, overal staat een 5.1 icoontje, bij deze aflevering dus niet. Ik ga er dus vanuit dat de TV 'm geupmixt heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door I-King op 07-05-2018 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:40:
Ik heb een Shield staan, maar ik heb het gevoel dat ik er niet het maximale uithaal. Waar gebruiken jullie hem allemaal voor?

Op dit moment gebruik ik hem om te casten (Youtube of Ziggo app) en om via KODI films te kijken vanaf mijn NAS. Soms Netflix en Youtube ik er ook op.

Ik heb er geen controller bij, dus echt gamen kan nog niet. Misschien toch de moeite om aan te schaffen?
Bij mij hetzelfde. ChromeCast (Ziggo) en Kodi, verder gebruik ik die van mij ook niet. Netflix en YouTube doe ik rechtstreeks via de TV. Ik heb wel de controller erbij en ooit GTA Vice City gekocht, maar eigenlijk niet veel gespeeld en ik vond het ook niet zo prettig spelen (maar kan ook zijn dat spel niet goed genoeg geoptimaliseerd was voor spelen met controller (op Android TV) en nog teveel leunde op touch).
I-King schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:44:
Ik had de Netflix aflevering van Avicii, True Stories opgezet. Via de TV app was hij in surround sound, via de Shield stereo. Heeft de TV deze geupmixt of kan het soms zijn dat de Shield alleen stereo doorgeeft? (TV is een Panasonic)
Surround zou gewoon moeten werken, tot Dolby Atmos aan toe. Alhoewel ik niet 100% zeker weet of Atmos via Netflix kan, maar via bv Kodi werkt het. Netflix doet in ieder geval ook surround.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 09:15
StealthyPeanut schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:40:

Ik gebruik hem voor kodi, twitch, netflix etc om te streamen maar het meest gebruik ik hem voor een grote game collectie. Mame, dreamcast,psp,snes noem het allemaal maar op werkt perfect met 2 originele dual shock 4 controllers. En ik vind het mooi dat alles wordt weergegeven met box art etc. Dus voor die 200 euro heb je de hele game collectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
the_virus26 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:04:
[...]

Ik gebruik hem voor kodi, twitch, netflix etc om te streamen maar het meest gebruik ik hem voor een grote game collectie. Mame, dreamcast,psp,snes noem het allemaal maar op werkt perfect met 2 originele dual shock 4 controllers. En ik vind het mooi dat alles wordt weergegeven met box art etc. Dus voor die 200 euro heb je de hele game collectie.
Goede tip! Ga ik zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Laatst online: 09:36
the_virus26 schreef op maandag 7 mei 2018 @ 12:04:
[...]

Lijkt mij ideaal om er een 1-in-all game emulator van te maken.
Welke front-end of app zou ik hiervoor het best gebruiken ? Is hier ergens een tutorial van te vinden hoe ik dit best opzet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:08
jos707 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:42:
[...]

Welke front-end of app zou ik hiervoor het best gebruiken ? Is hier ergens een tutorial van te vinden hoe ik dit best opzet ?
Hyperspin ? :) die had ik 10 jaar terug al eens op een htpc. deze kan ook op de shield

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 09:15
jos707 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:42:
[...]

Voor de dreamcast kan je de emulator reicast downloaden, voor psp de ppsspp, voor snes en sega genesis werken de meeste emulators wel en voor mame/neo geo kan je final burn downloaden of retroarch. Laatstgenoemde is wel handig omdat je hier van meerdere systemen bios files kan inladen etc. Zodra je de emulators heb geinstalleerd kan je op archive.org de mame rom set opzoeken en downloaden(de versie van 60 gig 0.193 is oke en deze bevat bijna alle roms die je je kan bedenken. Neo geo bios zit ook in deze folder). Voor de rest van de roms kan je kijken op emuparadise(ff zoeken via google). Zodra je dat allemaal binnen hebt kan je kijken voor een hyperspin setup via youtube. Hier kan je dan je emu's koppelen aan je rom folders en je bent klaar om te gaan. Dan alleen nog per emu even voor 2 ds4 of 360 controllers de controls eenmalig in stellen en je hebt je eigen bibliotheek. Mooie is dat via bv een hyperspin alle boxarts, muziek, video's worden ingeladen per rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:38
jopie schreef op maandag 7 mei 2018 @ 09:44:
In welk programma? Spoelen in kodi of Netflix gaat prima.
Niet specifiek in een programma.

Maar ik merk in de player van de tv dat als ik naar een bepaald fragment in een lang bestand dat het spoelen uiterst traag werkt en dit voor de nodige frustratie zorgt.

Ik begrijp uit jouw reactie dat spoelen via de Shield gewoon soepel loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Laatst online: 09:36
the_virus26 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:36:
[...]

Voor de dreamcast kan je de emulator reicast downloaden, voor psp de ppsspp, voor snes en sega genesis werken de meeste emulators wel en voor mame/neo geo kan je final burn downloaden of retroarch. Laatstgenoemde is wel handig omdat je hier van meerdere systemen bios files kan inladen etc. Zodra je de emulators heb geinstalleerd kan je op archive.org de mame rom set opzoeken en downloaden(de versie van 60 gig 0.193 is oke en deze bevat bijna alle roms die je je kan bedenken. Neo geo bios zit ook in deze folder). Voor de rest van de roms kan je kijken op emuparadise(ff zoeken via google). Zodra je dat allemaal binnen hebt kan je kijken voor een hyperspin setup via youtube. Hier kan je dan je emu's koppelen aan je rom folders en je bent klaar om te gaan. Dan alleen nog per emu even voor 2 ds4 of 360 controllers de controls eenmalig in stellen en je hebt je eigen bibliotheek. Mooie is dat via bv een hyperspin alle boxarts, muziek, video's worden ingeladen per rom.
Thanks. De meeste emulators kan ik alleen als standalone, wat het een beetje onhandig maakt bij het steeds wisselen naar een ander platform. Een universele frontend zoals hyperspin lijkt mij dan ideaal om alles mooi onder één app te groeperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mick3112 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 09:41:
Ik begrijp uit jouw reactie dat spoelen via de Shield gewoon soepel loopt?
Jazeker, zelfs bestanden van 50GB en hoger en ook bestanden van meerdere uren, nooit problemen, de Shield is de ultieme speler, maar je betaald er ook voor. Ik heb nu overal een Shield als vervanging van tragere mediaspelers, dat is wel een nadeel, je gaat eraan gewend raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:06:
[...]

Jazeker, zelfs bestanden van 50GB en hoger en ook bestanden van meerdere uren, nooit problemen, de Shield is de ultieme speler, maar je betaald er ook voor. Ik heb nu overal een Shield als vervanging van tragere mediaspelers, dat is wel een nadeel, je gaat eraan gewend raken.
Niet als je 4K zonder banding wil afspelen, dat is nog steeds niet opgelost bij de Shield! Echt absurd dat ze zoiets niet op kunnen lossen. Jammer, want het blijft voor de rest een heel fijn apparaatje, maar als ik op mijn 4K geprojecteerd beeld banding zie, dan heb je er niets aan.
Dit is echt iets waar mensen op voor moeten passen nog steeds helaas, probleem is al meer dan een jaar bekend en ze weten bij NVIDIA nog steeds niet of het opgelost gaat worden.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vergeet weleens 4K, ik heb niet zo'n tv, dan denk je er snel niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:17:
Niet als je 4K zonder banding wil afspelen, dat is nog steeds niet opgelost bij de Shield! Echt absurd dat ze zoiets niet op kunnen lossen. Jammer, want het blijft voor de rest een heel fijn apparaatje, maar als ik op mijn 4K geprojecteerd beeld banding zie, dan heb je er niets aan.
Dit is echt iets waar mensen op voor moeten passen nog steeds helaas, probleem is al meer dan een jaar bekend en ze weten bij NVIDIA nog steeds niet of het opgelost gaat worden.
Ik heb dit topic een paar weken helemaal doorgelezen en zonder de beloofde fixes in de Android 8.x update voor de Shield durf ik de Shield zelfs wel een beetje nutteloos te noemen voor Kodi gebruik... :/

En sinds de versie met een infrarood oogje totaal niet meer te koop is heb ik besloten helemaal geen Shield meer te kopen!

Erg jammer, maar dat krijg je ervan als een apparaat afhankelijk is van Android als basis OS en een losse *ELEC of OSMC of zo installatie niet mogelijk is :-(
En voordat iemand over de VERO 4K begint van OSMC : Ook die heeft genoeg problemen dus dat is ook geen optie meer!

Heb mijn grote HTPC maar lekker een nieuwe GT 1030 i.p.v. de oude GT 630 gegeven en de kleine oude Atom NUC ga ik als de tijd rijp is gewoon met de nieuwe J5005 based NUC vervangen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
nero355 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:13:
[...]

Ik heb dit topic een paar weken helemaal doorgelezen en zonder de beloofde fixes in de Android 8.x update voor de Shield durf ik de Shield zelfs wel een beetje nutteloos te noemen voor Kodi gebruik... :/

En sinds de versie met een infrarood oogje totaal niet meer te koop is heb ik besloten helemaal geen Shield meer te kopen!

Erg jammer, maar dat krijg je ervan als een apparaat afhankelijk is van Android als basis OS en een losse *ELEC of OSMC of zo installatie niet mogelijk is :-(
En voordat iemand over de VERO 4K begint van OSMC : Ook die heeft genoeg problemen dus dat is ook geen optie meer!

Heb mijn grote HTPC maar lekker een nieuwe GT 1030 i.p.v. de oude GT 630 gegeven en de kleine oude Atom NUC ga ik als de tijd rijp is gewoon met de nieuwe J5005 based NUC vervangen :)
Ik heb de Vero 4K en de banding en flickering problemen zijn opgelost. Met een Gigabit adapter eraan, is het voor mij de perfecte mediaplayer nu. Geen problemen, wat dan ook, echt top ding.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Koldur schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:17:
[...]

Help even. Banding wat is dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Nu online
schumi2004 schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 22:48:
[...]

Help even. Banding wat is dat?
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/rWAp7E6OLok/maxresdefault.jpg

Links is hoe banding er ongeveer uitziet, niet erg fijn als je een groot scherm hebt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Koldur op 09-05-2018 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Plaatjes zeggen meer dan woorden zeggen ze wel eens, bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik zou de Shield graag willen kopen voor het streamen van games, maar ik lees nergens dat andere controllers (zoals de Xbox360 of Switch) worden ondersteunt. Dit doet de Steam Link wel. Enig idee welke filosofie hierachter zit van Nvidia? Ik snap niet waarom ze het niet native ondersteunen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 20:41
ik heb wireless xbox 360 controllers aangesloten via zo'n pc receiver (met usb) en dat werkte prima.

er zijn ook andere mogelijkheden:

https://forums.geforce.co...d-gamepads-for-shield-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Sinds een aantal weken een vaag probleem met mijn Shield i.c.m. Sony Bravia KD-55XD8505. De combinatie heeft altijd zonder problemen gewerkt, tot voor kort. 4K hevc x265 geven enkel nog maar geluid, geen beeld. Maar het bijzondere is dat elke video (van elk format) na het 'starten' van de 4k video enkel geluid geeft, maar geen beeld. Als ik na enige tijd (lees: uren of dagen), weer eens probeer, dan werkt elk video format, totdat ik weer een 4K hevc x265 start, waarna niets meer werkt.

Dit gebeurt zowel met Kodi, Plex als VLC. Settings zijn niet veranderd in de afgelopen weken, vanochtend de Shield een hard reset gegeven, zelfde resultaat na opnieuw installeren van de apps.

Iemand een idee?

edit: vandaag met een andere tv geprobeerd en vanaf US, zelfde probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door renegrunn op 10-05-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InF.Inc schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 08:21:
Ik zou de Shield graag willen kopen voor het streamen van games, maar ik lees nergens dat andere controllers (zoals de Xbox360 of Switch) worden ondersteunt. Dit doet de Steam Link wel. Enig idee welke filosofie hierachter zit van Nvidia? Ik snap niet waarom ze het niet native ondersteunen.
steam link is over 2 weken niet meer nodig, kan je vanaf je pc via een android tv app zonder dat kastje het op de shield spelen met de controllers die aan de pc gekoppeld zijn, ik meen dat je dan trouwens wel de controllers gekoppeld moet hebben met de pc en niet met de shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 18:51:
[...]

steam link is over 2 weken niet meer nodig, kan je vanaf je pc via een android tv app zonder dat kastje het op de shield spelen met de controllers die aan de pc gekoppeld zijn, ik meen dat je dan trouwens wel de controllers gekoppeld moet hebben met de pc en niet met de shield.
PC staat boven. Wired lukt niet en draadloos lijkt me de verbinding veel te instabiel toch?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Als ik vanaf mijn Chromebrowser wil casten naar de Shield krijg ik deze 2 opties:

Cast

Weet iemand het verschil tussen deze 2 icoontjes? De Shield lijkt op allebei te reageren maar er zou toch iets van een verschil moeten zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 11:58
the-body schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:06:
Als ik vanaf mijn Chromebrowser wil casten naar de Shield krijg ik deze 2 opties:

[afbeelding]

Weet iemand het verschil tussen deze 2 icoontjes? De Shield lijkt op allebei te reageren maar er zou toch iets van een verschil moeten zijn....
De ene is casten via de chromecast functie, de andere is casten via de native geïnstalleerde app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

TheMystery schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:31:
[...]

De ene is casten via de chromecast functie, de andere is casten via de native geïnstalleerde app.
En zit daar dan nog functioneel verschil in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InF.Inc schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 20:26:
PC staat boven. Wired lukt niet en draadloos lijkt me de verbinding veel te instabiel toch?
Draadloos lukt prima, maar als de pc boven staat is dat niet te doen. Bij ons staat de pc 4 meter van de tv, ik hoop dat het hier gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 11:58
the-body schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 15:33:
[...]

En zit daar dan nog functioneel verschil in?
Met de native apps kun je meer met je afstandsbediening volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 13:07
schumi2004 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:35:
Iets anders.
Is er echt geen manier de Leanback Launcher te vervangen door een andere launcher zonder root liefst?
Of dat deze op zijn minst een beetje te tweaken is?

Ben wel een beetje klaar met dat Leanback eigenlijk.
Ik gebruik mijn Shield (2017) alleen voor KODI en heb KODI daarom zelf maar launcher gemaakt (via de app XBL). Daar heb je geen root voor nodig.

XBL: https://play.google.com/s...d=se.blunden.xbmclauncher
Howto: https://forum.xda-develop...root-marshmallow-t3359076
Laatste stukje uit de eerste post is relevant voor de 2017 Shield TV.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
schumi2004 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:56:
Er zijn er hier vast wel die hun Shield gebruiken icm met een Harmony Hub?
Is er een manier een remote/keyboard te faken zodat je meer keys kunt mappen in bv Kodi?
Dat wil ik ook wel weten. Ik krijgt mijn Harmony Elite moeiteloos gepaird met de Shield via de Harmony Hub, keurig een Activity waarbij alles aan- en uitgezet wordt, maar die extra keys voor KODI die niet in de standaard nvidia/Shield TV Harmony device set zitten krijg ik niet aan de praat.

Het mooiste zou natuurlijk zijn als er een nvidia/KODI device profile komt vanuit Logitech zelf voor de Shield TV/KODI combinatie waar ze allemaal in zitten.

Op het nvidia forum staan wat posts om ze aan de gang te krijgen met een extra Microsoft/KODI device in de Activity.

Post1: https://forums.geforce.co...-tv/post/5201763/#5201763
Post 2: https://forums.geforce.co...-tv/post/5316183/#5316183

Als ik die stappen volg blijf ik maar 'You have to use the Harmony app to pair this device' zien op het scherm van de remote wanneer ik een key op mijn harmony remote intoets die aan dat Microsoft/KODI device assigned is.

Voor de goede orde; ik gebruik geen flirc, gewoon de Shield TV 2017 icm Harmony Hub en Elite remote.

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 15-09 22:25

DyStiC

'Atta way, baby!

In die post 2 die je noemt staan de juiste instructies. Ik heb naast de Shield ook een WindowsPC device toegevoegd aan de activiteit zodat je alle bij de shield ontbrekende commando’s via die WindowsPC kunt toevoegen.

Heb zelf een ander probleempje, ik heb onlangs de firmware van m’n hub geupdate en blijkbaar heeft hij toen ook de nieuwe config van m’n devices opgehaald, waaronder de shield zelf. Nu zijn er bijvoorbeeld geen IR commando’s meer beschikbaar. Maar ik heb nu ook dat als ik de shield inschakel hij standaard een ‘home’ commando meegeeft en dus altijd in de shield launcher terecht kom. Terwijl hij eerder gewoon uit standby kwam in het laaste scherma dat open stond, Kodi dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
DyStiC schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:25:
In die post 2 die je noemt staan de juiste instructies. Ik heb naast de Shield ook een WindowsPC device toegevoegd aan de activiteit zodat je alle bij de shield ontbrekende commando’s via die WindowsPC kunt toevoegen.
Uit die post 2:
Stap 4: Harmony App: Add device (Microsoft / Kodi). Last step will bring up a Bluetooth screen - wait here

Ik krijg in deze stap geen bluetooth screen.
Microsoft/Kodi maakt hij gewoon aan en vraagt daarna of het device aan staat.

Voor mijn beeldvorming: klopt het dat er uiteindelijk ook 2x een 'Harmony Keyboard' gepaired moet staan in de Shield (1x voor device Nvidia Shield en 1x voor Microsoft/Kodi)?

[ Voor 13% gewijzigd door d3vlin op 13-05-2018 22:52 ]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

d3vlin schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:50:
[...]

Uit die post 2:
Stap 4: Harmony App: Add device (Microsoft / Kodi). Last step will bring up a Bluetooth screen - wait here

Ik krijg in deze stap geen bluetooth screen.
Microsoft/Kodi maakt hij gewoon aan en vraagt daarna of het device aan staat.

Voor mijn beeldvorming: klopt het dat er uiteindelijk ook 2x een 'Harmony Keyboard' gepaired moet staan in de Shield (1x voor device Nvidia Shield en 1x voor Microsoft/Kodi)?
Nee ik heb hem uiteindelijk maar één keer gepaired staan.
Dat bluetooth scherm kun je ook apart nog een keer oproepen als je hem tijdens het volgen van de stappen niet krijgt. Als je in de app naar de activiteit gaat kun je onderaan kiezen om verbinding in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d3vlin
Ja, daar staat dan dat de Shield al keurig gepaird is met de Hub.
Als ik eerst het 'Harmony Keyboard' unpair op de Shield en daarna in de activiteit zoals je aangeeft de verbinding opnieuw instel dan gaat dat natuurlijk wel, maar vervolgens is de Shield weer gepaired maar doen de extra toetsen het nog steeds niet ('You have to use the Harmony app to pair this device').

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

d3vlin schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:30:
Ja, daar staat dan dat de Shield al keurig gepaird is met de Hub.
Kun je eens kijken bij Devices en niet bij de Activity? Zowel bij je Shield als de Kodi/Microsoft device zijn ze daar gepaird?
Dan heb je inderdaad in de Shield uiteindelijk maar één keer de Harmony keyboard staan. Dan beide devices in een Activity stoppen en dan de knoppen toewijzen. Zo werkt het bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-08 18:04

Krizzii

Kris W.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Ik heb mijn Shield (2015) aangesloten aan mijn LG TV die het geluid via S/PDIF door een versterker stuurt.
Als ik in Kodi een video afspeel met een DD EAC3 5.1 track, krijg ik geen geluid te horen terwijl mijn versterker en tv die wel ondersteunen (getest door video direct van NAS op tv af te spelen = wel EAC3 geluid). In Kodi gebruik ik deze passthrough settings.

Komt dit door tekortkomingen van de Shield, TV, S/PDIF of versterker?
Ik kom er niet uit heb verschillende settings getest (met ARC werkt het ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08
Krizzii schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:26:
Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Ik heb mijn Shield (2015) aangesloten aan mijn LG TV die het geluid via S/PDIF door een versterker stuurt.
Als ik in Kodi een video afspeel met een DD EAC3 5.1 track, krijg ik geen geluid te horen terwijl mijn versterker en tv die wel ondersteunen (getest door video direct van NAS op tv af te spelen = wel EAC3 geluid). In Kodi gebruik ik deze passthrough settings.

Komt dit door tekortkomingen van de Shield, TV, S/PDIF of versterker?
Ik kom er niet uit heb verschillende settings getest (met ARC werkt het ook niet).
Waarschijnlijk tekortkoming van S/PDIF.

IEC 61937-3: defines how to transmit Dolby Digital (AC-3) and Dolby Digital Plus (E-AC-3) bitstreams via an IEC 60958/61937 (S/PDIF) interface. However, the S/PDIF interface has insufficient bandwidth to transport Dolby Digital Plus (E-AC-3) bitstreams at the 3.0Mbit/s datarate specified by HD DVD; lower datarates are possible.

Wikipedia: Dolby Digital Plus

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii

Krizzii

Kris W.

DeOS schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:32:
[...]

Waarschijnlijk tekortkoming van S/PDIF.

IEC 61937-3: defines how to transmit Dolby Digital (AC-3) and Dolby Digital Plus (E-AC-3) bitstreams via an IEC 60958/61937 (S/PDIF) interface. However, the S/PDIF interface has insufficient bandwidth to transport Dolby Digital Plus (E-AC-3) bitstreams at the 3.0Mbit/s datarate specified by HD DVD; lower datarates are possible.

Wikipedia: Dolby Digital Plus
Ja, dat denk ik ook. Gekke is dus dat ik wel geluid hoor als ik de video direct afspeel vanaf de NAS, maar dat is dan waarschijnlijk converted naar AC3 door de TV ofzo, met passthrough via Kodi doet ie dat niet. Ik kon er dit over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

DyStiC schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:25:
Heb zelf een ander probleempje, ik heb onlangs de firmware van m’n hub geupdate en blijkbaar heeft hij toen ook de nieuwe config van m’n devices opgehaald, waaronder de shield zelf. Nu zijn er bijvoorbeeld geen IR commando’s meer beschikbaar. Maar ik heb nu ook dat als ik de shield inschakel hij standaard een ‘home’ commando meegeeft en dus altijd in de shield launcher terecht kom. Terwijl hij eerder gewoon uit standby kwam in het laaste scherma dat open stond, Kodi dus.
Heb dit opgelost, wel pretig, start nu altijd weer op in Kodi zodra hij uit standby komt.
Bij Devices kun je bij stroominstellingen aangeven met welk commando de Shield moet starten, dat was ingesteld op ‘Home’. Nu ingesteld op ‘Back’ en dan gaat het goed, blijft netjes in Kodi. Geen aparte launcher meer nodig dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:52
ter info. spdif en optical hebben een limiet van 1,5 mbit aan doorvoer. Om EAC3 te kunnen afspelen heb je dus HDMI nodig zodat er voldoende bandbreedte beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii

Krizzii

Kris W.

basix schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 07:46:
ter info. spdif en optical hebben een limiet van 1,5 mbit aan doorvoer. Om EAC3 te kunnen afspelen heb je dus HDMI nodig zodat er voldoende bandbreedte beschikbaar is.
Thanks. Ik ga nog ff wat met ARC klooien, misschien dat de audio dan wel goed geconverteerd wordt.

Ik lees namelijk dat DD Plus ook een standaard DD 5.1 bitstream bevat:

Dolby Digital Plus

Als ik DD+ passthrough doe in Kodi, dan zou ik toch de standaard DD 5.1 moeten kunnen horen i.p.v. helemaal geen geluid? Of heb ik het bij het verkeerde eind? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 19:52
dat moet kunnen maar alles als jouw client instaat is om een EAC3 signaal te herkennen en daaruit een full AC3 signaal te extracten. Niet alle hardware/software clients snappen dat (althans, dat is mijn ervaring daarmee). Nogmaals het zou in theorie wel moeten werken zodat nieuwere audio streams backwords compatible zijn met oudere clients. Ze hebben de technieken als het ware op elkaar gestapeld zodat je altijd kunt afschalen naar beneden voor compatabiliteit. EAC3 gaat tot maximaal 6.144 Mbit/st in theorie en full AC3 maar tot 640Kbit voor 5.1 kanalen. Helaas doet Netflix maar een fractie van die 6.1 mbit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steam link werkt heerlijk zeg. En geforce now wordt ook vernieuwd, erg tof beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 10:59
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:36:
Steam link werkt heerlijk zeg. En geforce now wordt ook vernieuwd, erg tof beiden.
Gewoon in de standaard play store te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:36:
PC gamer scheen met Apple TV problemen te hebben met streamen van games. https://www.pcgamer.com/steam-link-app/

Op de Shield nergens problemen mee dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen problemen, ik kan prima half life 2 vanaf de pc op de tv spelen met de nvidia controller. Maar persoonlijk heb ik wel ellende met mijn hele gamebibliotheek, alle games die ik heb zijn van voor 2011 (heb niet zo'n recente gamepc) en geen enkele game is eigenlijk geschikt voor besturing met een controller. Ik heb ook iets van 75% aan strategie games in mijn steam staan...

Dus ik dacht: ik sluit gewoon een toetsenbord en muis aan op de shield, maar dat werkt dus niet samen met de steam app, dan heb je 2 muizen in beeld en kan je helemaal niks en mijn toetsenbord wil de app ook niet accepteren.

Dus ik kan maar een paar games streamen omdat die wel met een controller overweg kunnen en dat werkt echt goed. Je moet wel games van na 2011 hebben omdat daarvoor amper games met een controller bestuurd werden en tja, dat wil die app wel. Ik vind het trouwens wel raar dat het op een apple tv niet werkt, er zitten gewoon complete setups in voor apple tv controllers (ik wist niet dat die bestonden, maar kennelijk wel). Ook voor de xbox en playstation controllers zit alles er al klaar in. Voor de shield controller zeg ik tegen de app dat hij mijn android controller moet zien als een xbox controller en dan werkt het out of the box gewoon gelijk goed.

Maar dus geen strategie games erop willen doen , dat was achteraf wel balen omdat ik echt zin had om vanuit mijn bed zo van alles te spelen aangezien mijn game pc door mijn zoon is ingepikt en ik nu zonder zit. En als die jongen 's avonds in bed ligt dacht ik mijn slag te slaan.

Maar vanavond half life 2 verder spelen, dat werkt eigenlijk beter met een controller dan met een muis en toetsenbord :o
ChefChocolateball schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 17:39:
[...]

Gewoon in de standaard play store te vinden?
Ik heb hem zo erop gekregen:
https://play.google.com/s...m.valvesoftware.steamlink

Via de pc daarheen en dan voor al je shields installeren en dan de shield aan en hij staat erop. In de store van de shield is hij niet te vinden (denk omdat hij nog beta is).

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2018 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElFreemason
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-09 19:17
Weet iemand waar ik een nieuwe Remote kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:51
@ElFreemason Bij amazon.de hebben ze er nog op voorraad.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElFreemason
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-09 19:17
PatrickC schreef op maandag 21 mei 2018 @ 23:29:
@ElFreemason Bij amazon.de hebben ze er nog op voorraad.
Oude versie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

Ik zit te kijken hoe ik het best en makkelijkste de films en series die op mijn nas (Syno 412+) staan kan bekijken. Heb nu een Chromecast Ultra maar merk dat, dat niet helemaal lekker loopt. Te vaak, om de enkele sec loopt het beeld 1 sec vast. Zat daarom te kijken of de Shield daarvoor wel ideal is.

Mag ik vragen wat jullie ervaring zijn met de Shield en een Nas?
Gebruiken jullie dan bv Plex, Kodi of wat anders?

[ Voor 22% gewijzigd door Frid0 op 23-05-2018 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kodi in combi met meerdere synology nassen werkt hier echt goed, ik heb wel een bedraad netwerk. Als de problemen in je wifi zitten los je het niet op met een Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:20:
Kodi in combi met meerdere synology nassen werkt hier echt goed, ik heb wel een bedraad netwerk. Als de problemen in je wifi zitten los je het niet op met een Shield.
Bedankt voor je reactie.
Het is geen wifi probleem omdat ik ook alles bedraad heb aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:30
Ik heb bijna altijd last van haperingen/schokken als ik een film via Kodi (nas) afspeel als het beeld draait/pant.

Welke waardes moet ik dan rechtzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeutraleTeun schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:23:
Ik heb bijna altijd last van haperingen/schokken als ik een film via Kodi (nas) afspeel als het beeld draait/pant.

Welke waardes moet ik dan rechtzetten.
Dit is vermoedelijk eenvoudig op te lossen, ga binnen kodi naar instellingen, vervolgens kies je voor speler, dan video en daar zet je aanpassen beeldschermververssnelheid op altijd. En de optie eronder (synchroniseer video met beeldschermfrequentie) moet je niet aan hebben staan.

Volgens mij lost dit jouw probleem op
Frid0 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 13:47:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Het is geen wifi probleem omdat ik ook alles bedraad heb aangesloten
Zolang je geen 4K gaat afspelen waar hierover wat problemen gemeld worden met de huidige versie van android tv heb je zeer waarschijnlijk nooit meer problemen. Hier niet in huis in iedergeval en ik heb meerdere shields op meerdere nassen aangesloten (ik heb voornamelijk j modellen en die zijn nog "trager" dan jouw model, al maakt het voor streamen niet zoveel uit).

Je kan wellicht ook plex gebruiken, maar ik kreeg dat nooit lekker aan de praat omdat ik op mijn shield mijn shared drives op de nas niet gekoppeld kreeg (en ik was te lui om uit te zoeken waaraan dat lag, ik vermoed een instelling van mijzelf aangezien ik er nooit iemand verder over hoor). Plex had voor mij geen meerwaarde en kodi doet eigenlijk alles wat ik wil en kan nog 10 keer meer dan wat ik ooit zou willen (zoals al die plugins waar velen gek op zijn).

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2018 21:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Zapp-it
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08:18

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Heb het gelezen. Niks te zien over de ECHTE bugs die de Shield heeft, en dan met name de playback van 4k hdr materiaal. Geen auto color space switching, en ik heb last van dropouts in het geluid bij 4k hdr met lossless HD audioformaten. Ik ben benieuwd..., hier nog niet beschikbaar trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
the-body schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:01:
[...]

Heb het gelezen. Niks te zien over de ECHTE bugs die de Shield heeft, en dan met name de playback van 4k hdr materiaal. Geen auto color space switching, en ik heb last van dropouts in het geluid bij 4k hdr met lossless HD audioformaten. Ik ben benieuwd..., hier nog niet beschikbaar trouwens.
Hier zit ik ook op te wachten... Ik heb de Shield alvast een factory reset gegeven, zodat ik straks als de update beschikbaar is zeker weet met een schone lei te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Ik heb nieuwe batterijen in mijn afstandsbediening gedaan maar nu kan ik hem niet meer connecten met de Shield. Heb al van alles geprobeerd. De nieuwe batterijen doen het gewoon, heb ze getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grudgie schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 19:54:
Ik heb nieuwe batterijen in mijn afstandsbediening gedaan maar nu kan ik hem niet meer connecten met de Shield. Heb al van alles geprobeerd. De nieuwe batterijen doen het gewoon, heb ze getest.
Ja, irritant probleem, dit werkt meestal met die batterij remotes:

1.Reset remote by holding back button and home button together for about 15 seconds. 2. Go to Settings-->Apps-->System apps-->Bluetooth Share app Force stop,Clear cache and data and restart Shield TV. 3. Re-pair

Met de accu remote van de oudere shield had ik op een controller dit probleem, heeft me een maand gekost voordat ik kon connecten, niks werkte 8)7 Uiteindelijk opgelost door 3 minuten de pair button ingedrukt te houden, 3 minuten 8)7 8)7

Maar voor de batterij remote is het handiger op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:05:
[...]

Ja, irritant probleem, dit werkt meestal met die batterij remotes:

1.Reset remote by holding back button and home button together for about 15 seconds. 2. Go to Settings-->Apps-->System apps-->Bluetooth Share app Force stop,Clear cache and data and restart Shield TV. 3. Re-pair

Met de accu remote van de oudere shield had ik op een controller dit probleem, heeft me een maand gekost voordat ik kon connecten, niks werkte 8)7 Uiteindelijk opgelost door 3 minuten de pair button ingedrukt te houden, 3 minuten 8)7 8)7

Maar voor de batterij remote is het handiger op te lossen.
Ah dankje. Zal het eens uitproberen. Heb geluk dat de Shield ook werkt via mijn LG afstandsbediening :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grudgie schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:07:
Ah dankje. Zal het eens uitproberen. Heb geluk dat de Shield ook werkt via mijn LG afstandsbediening :P
Maar dan moet je opstaan om hem aan te doen en dat is irritant weet ik uit ervaring toen ik ook dit probleem had :P

Ik had nieuwe batterijen gekocht, maar niet op de onderkant van de batterij gekeken, zat daar een sticker op 1 van de 2 batterijen met een waarschuwing dat je de batterij niet moest inslikken, ik vond het al zo raar dat ik na paar dagen alweer een lege remote had 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:09:
[...]

Maar dan moet je opstaan om hem aan te doen en dat is irritant weet ik uit ervaring toen ik ook dit probleem had :P

Ik had nieuwe batterijen gekocht, maar niet op de onderkant van de batterij gekeken, zat daar een sticker op 1 van de 2 batterijen met een waarschuwing dat je de batterij niet moest inslikken, ik vond het al zo raar dat ik na paar dagen alweer een lege remote had 8)7 |:(
Oh dat hoeft bij mij niet. Als ik op mijn receiver op "Mediaplayer" druk dan gaat mijn Shield aan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Android update filmpje, helaas hier ook nog niet beschikbaar, maar om alvast jezelf voor te bereiden op het lekkers wat gaat komen:

YouTube: NVIDIA SHIELD NEW UI ANDROID 8.0 OREO SOFTWARE UPDATE WALKTHROUGH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Het lijkt er op, de changelog is aangepast:
Improved color space conversion such as from Rec. 709 or sRGB source content to Rec. 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het nu een beta of een final versie? In het youtube filmpje wat ik net gepost heb (van 24 mei 2018) wordt gesproken over een beta.

Ik heb wel een aanmeldlink gevonden: https://shield.nvidia.com/shield-preview-signup

Ik heb alleen de shield wat achter het meubel gemonteerd, dus een serial number e.d. vinden is wat lastig zo om bijna 23.00 in de avond, dat bekijk ik het weekeinde nog wel even, maar wellicht interessant voor jullie? Aanmelden voor beta testing kan natuurlijk interessant zijn.

Het ziet er leuk uit, maar heel erg bijzonder is het nu ook weer niet. Ik ben wel benieuwd naar de amazon prime update, ik heb daarop een abonnement en dat zou inderdaad wel beter kunnen. En fijn dat die irritante watch now rij bovenaan weg is, wat een meuk staat daarin. Ja, je kan youtube uitschakelen ,maar dan krijg ik weinig nieuwe dingen te zien (al is de nos sinds een paar dagen daarin wel zichtbaar).

Nu hopen dat Ziggo tv snel met een android tv app komt, al zal ik dan wel balen dat ik 3 maand terug voor 200+ euro overal coax in het huis heb aangelegd (utp lag er al).

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2018 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie

Grudgie

Dit is een final versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:46:
<knip>

Ik heb alleen de shield wat achter het meubel gemonteerd, dus een serial number e.d. vinden is wat lastig zo om bijna 23.00 in de avond, dat bekijk ik het weekeinde nog wel even, maar wellicht interessant voor jullie? Aanmelden voor beta testing kan natuurlijk interessant zijn.

<knip>
Serial haal je toch gewoon uit je Instellingen menu?
Instellingen --> Over --> Status :

Aantal keren (3x) op serial tikken voor je product ID

/edit:
I'm in.
WELCOME TO THE SHIELD PREVIEW PROGRAM

You will receive an email with additional information on how to access the private forums.
Linkje naar de wijzigingen in deze update:
https://forums.geforce.co...d-experience-upgrade-7-0/

[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 25-05-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:05:
Serial haal je toch gewoon uit je Instellingen menu?
Instellingen --> Over --> Status :

Aantal keren (3x) op serial tikken voor je product ID

/edit:
I'm in.
Ah, dat wist ik niet, ik ga me vanmiddag ook even aanmelden, ik wil dat speciale forum in iedergeval wel hebben, altijd interessant.

Kan jij nu al gelijk de nieuwe versie downloaden? Ben wel benieuwd naar de ervaringen.

Ik zag wel dit staan over de nieuwe versie:
Just checked: Neither Netflix nor Prime Video do any framerate switching. Back to AppleTV then...

Ik wist niet dat Apple tv dat wel kon, het is mij trouwens nooit opgevallen dat ik door netflix iets niet vloeiend zag bewegen, misschien is het bij Netflix Nederland of Prime video Nederland niet een probleem.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2018 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nee je kunt niet gelijk downloaden hij wordt op je geregistreerde Shield aangeboden via internet.
Forum toegang verwacht ik einde dag wel te hebben maar ik verwacht daar niet veel spannends te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:09
Ik begin een beetje een haat-liefde verhouding te krijgen met mn Shield.
Ik stoor me mateloos aan het niet vloeiend afspelen van Netflix, de remote die vaak niet lekker werkt en het random uitwerpen van de HDD.

Is het probleem met Netflix op te lossen zoasl dit bijvoorbeeld in Kodi kan?

Op het moment staat hij voornamelijk aan voor Kodi en RetroX wat dan wel weer erg lekker werkt.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:26:
Ik begin een beetje een haat-liefde verhouding te krijgen met mn Shield.
Ik stoor me mateloos aan het niet vloeiend afspelen van Netflix, de remote die vaak niet lekker werkt en het random uitwerpen van de HDD.

Is het probleem met Netflix op te lossen zoasl dit bijvoorbeeld in Kodi kan?

Op het moment staat hij voornamelijk aan voor Kodi en RetroX wat dan wel weer erg lekker werkt.
Met niet vloeiend bedoel je neem ik aan de judder vanwege het niet automatisch switchen van framerate? Ik stel de framrate van de Shield anders is als dat nodig is. Dat dwingt je wel een beetje om te binge watchen, maar ik kan op deze manier wel leven met deze tekortkoming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand of het makkelijk is om twee wireless Xbox One S (bluetooth) controllers te pairen met de Shield zodat de kids samen (en tegen elkaar) spelletjes kunnen spelen? Het schijnt niet officieel supported te zijn maar ik gebruik liever mijn eigen Xbox controllers dan twee van die Shield dingen tenzij het via allerlei omwegen en hacks moet. Iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Executor16 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 04:08:
Weet iemand of het makkelijk is om twee wireless Xbox One S (bluetooth) controllers te pairen met de Shield zodat de kids samen (en tegen elkaar) spelletjes kunnen spelen? Het schijnt niet officieel supported te zijn maar ik gebruik liever mijn eigen Xbox controllers dan twee van die Shield dingen tenzij het via allerlei omwegen en hacks moet. Iemand ervaring?
Op dit forum wel gelezen dat mensen hun xbox controllers gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:09
Ultra schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:27:
[...]

Met niet vloeiend bedoel je neem ik aan de judder vanwege het niet automatisch switchen van framerate? Ik stel de framrate van de Shield anders is als dat nodig is. Dat dwingt je wel een beetje om te binge watchen, maar ik kan op deze manier wel leven met deze tekortkoming.
Dat bedoel ik inderdaad.
Kan je ergens zien op welke framerate je de shield in moet stellen dan? Of is alle Netflix content 24hz?

@Executor16
Ik verwacht dat het gewoon werkt. Ik speel met mijn zoontje regelmatig Mario Kart 64. Hij gebruikt dan een 8bitdo controller en ik de Shield controller.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:03:
[...]

Dat bedoel ik inderdaad.
Kan je ergens zien op welke framerate je de shield in moet stellen dan? Of is alle Netflix content 24hz?

@Executor16
Ik verwacht dat het gewoon werkt. Ik speel met mijn zoontje regelmatig Mario Kart 64. Hij gebruikt dan een 8bitdo controller en ik de Shield controller.
Over het algemeen is Amerikaans 24 Hz, en Europees 50 Hz. Je merkt het vanzelf als het verkeerd staat ingesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Executor16 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 04:08:
Ik zit niet heel goed in de verschillende controllers, maar in de release notes van android oreo dat op korte termijn komt zit volgens mij native support voor xbox en playstation controllers, dus als het nu nog lastig werkt is het vast over een kleine periode gewoon prima te doen. Maar ik zou dus even de release notes nalezen, ik weet niet het verschil tussen de typen controllers en wellicht kan deze het of juist niet. Maar ik vermoed dat het gaat werken, in iedergeval straks.
Ultra schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:14:
[...]

Over het algemeen is Amerikaans 24 Hz, en Europees 50 Hz. Je merkt het vanzelf als het verkeerd staat ingesteld.
Ik merk het vaak niet, dat is een fijne handicap :D

Raar eigenlijk dat je niet kan switchen met de afstandsbediening van de tv, het is toch de tv die schakelt, raar eigenlijk dat ik dat met mijn beide tv's niet kan selecteren. Je kan wel met de afstandsbediening bijvoorbeeld 4:3 formaat kiezen, maar kennelijk niet 24p of iets dergelijks.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2018 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:29:
[...]

Ik merk het vaak niet, dat is een fijne handicap :D

Raar eigenlijk dat je niet kan switchen met de afstandsbediening van de tv, het is toch de tv die schakelt, raar eigenlijk dat ik dat met mijn beide tv's niet kan selecteren. Je kan wel met de afstandsbediening bijvoorbeeld 4:3 formaat kiezen, maar kennelijk niet 24p of iets dergelijks.
Netflix vindt dat niemand het merkt, dus zo gek is dat niet.
Je tv laat zien wat er aangeboden wordt. De Shield is leidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had gelezen dat de apple tv wel bij netflix kan switchen van beeldinstelling op de apple tv. Ik heb dit apparaat zelf niet, dus ik kan niet testen of dat werkelijk zo is.

Ben wel benieuwd ernaar (ook al zie ik het niet of beter gezegd stoort het me niet). Misschien iemand hier die ook een apple tv heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:08

duderuud

Sliden is koel

Motor-Forum.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

duderuud schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:12:
[...]

Iemand die de update al ontvangen heeft?
Nee, niemand nog bijna. Wordt in de komende weken gestaag uitgerold. Eerst komen de mensen aan de beurt die aangemeld zijn voor het SHIELD Preview Program. Nog veel geduld hebben dus. Maar eigenlijk maakt het niet uit. Er zijn geen bugs geplet alleen de UI is vernaggeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
duderuud schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 19:12:
[...]

Iemand die de update al ontvangen heeft?
Heb ook pas sinds gisteravond laat toegang tot het besloten forum gedeelte dus ik verwacht een dezer dagen de update gepushed te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-09 13:51
We've uncovered a couple issues thanks to feedback from our preview program that we'd like to fix prior to rolling out SHIELD TV Experience Upgrade 7.0 to more users. We're actively working to resolve the issues that have been encountered and hope to be able to restart the rollout shortly.

We appreciate your patience and want to ensure you have the best experience possible. Stay tuned and we'll provide updates as we have them.
https://forums.geforce.co...-rollout-update/?offset=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzii

Krizzii

Kris W.

the-body schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:03:
[...]

Nee, niemand nog bijna. Wordt in de komende weken gestaag uitgerold. Eerst komen de mensen aan de beurt die aangemeld zijn voor het SHIELD Preview Program. Nog veel geduld hebben dus. Maar eigenlijk maakt het niet uit. Er zijn geen bugs geplet alleen de UI is vernaggeld...
Vernaggeld? Ik vind hem eigenlijk heel wat cleaner en je kan alles verwijderen en toevoegen naar eigen voorkeur. Naar mijn idee ook veel responsiever. En het idee dat elke app een 'tv channel' is, staat mij ook erg aan (inclusief werkende previews).

[ Voor 11% gewijzigd door Krizzii op 31-05-2018 16:53 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.