Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:06:
een Intel Nuc maar de i5-4250U die daarin zit trekt geen Netflix 4K en dat zou ik met mijn aankomende nieuwe tv wel graag willen :) Op Android via de TV zelf durf ik niet te bouwen. Dat schijnt laggy te zijn.
Netflix 4K heeft idioot veel eisen dus het hoeft niet de NUC te zijn, maar juist één van die eisen!
Zie https://nl.hardware.info/...d-op-de-pc-de-speelregels voor alle eisen die worden gesteld.

En als je die TV nog moet kopen dan lijkt het me een beter idee om gelijk wat aandacht aan de Android TV kant te besteden VOORDAT je de TV koopt :? ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
nero355 schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:18:
[...]

Netflix 4K heeft idioot veel eisen dus het hoeft niet de NUC te zijn, maar juist één van die eisen!
Hoe bedoel je die opmerking?
Zie https://nl.hardware.info/...d-op-de-pc-de-speelregels voor alle eisen die worden gesteld.
Die link had ik gelezen, daar kwam ook de bevestiging uit dat mijn huidige NUC dit nooit gaat doen. En een nieuwe HTPC/NUC of een Shield lijken me dan de aantrekkelijkste opties.
En als je die TV nog moet kopen dan lijkt het me een beter idee om gelijk wat aandacht aan de Android TV kant te besteden VOORDAT je de TV koopt :? ;)
Ik heb een Sony besteld omdat het scherm mij bevalt. Wellicht is Android TV minder laggy dan sommigen zeggen maar ik wil daar mijn tv sowieso niet op aanschaffen. Ik hoop langer met mijn tv te doen dan de software ervan meegaat met de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat die NUC overal goed voor is, behalve Netflix waarschijnlijk, want zoals je dus zelf al hebt gelezen zitten daar zoveel eisen aan dat het echt belachelijk wordt op een bepaald moment...
Die link had ik gelezen, daar kwam ook de bevestiging uit dat mijn huidige NUC dit nooit gaat doen. En een nieuwe HTPC/NUC of een Shield lijken me dan de aantrekkelijkste opties.
Ik zou dan de Shield pakken voor Netflix en soortgelijken, maar toch stiekem een HTPC ernaast houden voor al het andere. zoals Kodi/Emby/enz.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:43
Als ik bovenstaande lees zou ik met een Shield beginnen, en pas als er iets niet lukt er een HTPC naast zetten. Ik heb met Netflix en Kodi de behoefte nog niet voor een HTPC. Maar speel/kijk ook alleen maar 720P / 1080P. Heb geen 4K tv namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
@jopie @nero355
Tnx. Liefst heb ik toch alles in één kastje. Vandaar de vraag over Emby en de Shield.
Sowieso eerst de tv afwachten maar ik bereid me graag voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:13

Mr. Freeze

¡GO!

D-e-n schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:40:
@jopie @nero355
Tnx. Liefst heb ik toch alles in één kastje. Vandaar de vraag over Emby en de Shield.
Sowieso eerst de tv afwachten maar ik bereid me graag voor ;)
Zelf heb ik sinds ik de Shield heb de HTPC nooit meer nodig voor TV dingen. Scheelt je een hoop werk en geld.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Kecin schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 22:34:
Balen, mijn Shield 2017 hield er vanavond ineens mee op. Nu krijg ik na een powercycle ook geen start meer (groen ledje brand niet) en krijg dus geen recovery. Fora's al langsgegaan en niets boeiends of werkends gevonden. Iemand tips?
Ik zou even kijken of de shield wel stroom krijgt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:58

westergas

rikkie_pc

nero355 schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:39:
[...]
Ik zou dan de Shield pakken voor Netflix en soortgelijken, maar toch stiekem een HTPC ernaast houden voor al het andere. zoals Kodi/Emby/enz.
Ik kom van een HTPC maar sinds ik de Shield heb nooit meer om gekeken. Waarom zou je Kodi op een HTPC doen ipv op de Shield?

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
westergas schreef op maandag 17 september 2018 @ 13:55:
Ik kom van een HTPC maar sinds ik de Shield heb nooit meer om gekeken. Waarom zou je Kodi op een HTPC doen ipv op de Shield?
Omdat er nog zat bugs zijn van de Shield die niet opgelost zijn of opgelost kunnen worden helaas dankzij Google bijvoorbeeld als het om dingen in de Bootloader gaat :)
Ik heb dit topic een keer vanaf de eerste tot de laatste post doorgenomen + wat XDA Developers topics.
De reden dat ik dit topic volg is dan ook omdat ik hoop dat alles toch stiekem een keer gefixt wordt, maar ondanks de laatste updates lijkt het erop dat die fixes nog wel effe op zich laten wachten...

Daarnaast vind ik de Intel NUC's i.c.m. een Logitech Harmony Remote echt ideaal, vanwege de CIR poort aan de voorkant!

Het ideale apparaat zou een Shield zijn met infrarood aan de voorkant en gewoon een Linux OS erop met Kodi, maar dat zit er niet in voor zover ik heb gezien :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:32
@nero355 welke bugs heb je het specifiek over? Hier werkt het eigenlijk heel soepel de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 21:55
hier ook..
heb een shield met netflix, kodi en daarmee kan ik alles prima afspelen (4K, DTS-HD etc.). Ook videofiles die op m'n NAS staan.

Ben wel benieuwd voor welke specifieke zaken je dan nog een NUC zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:37
nero355 schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:39:
Twee shields thuis staan in contact met een Synology DS916+ (waar docker op draait voor sonarr, radarr etc) maar de shield draait alles wat ik op hem afgooi, een htpc vind ik overkill aangezien ik nu gelijk nog wat handige android apps erbij heb en de htpc niet meer kan dan de shield / synology voor mij doen :)

Edit
Shields zijn verbonden aan een LG OLED tv+ Marantz 1607 en LG Led tv

[ Voor 7% gewijzigd door lubbertkramer op 17-09-2018 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
I-King schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:40:
@nero355 welke bugs heb je het specifiek over? Hier werkt het eigenlijk heel soepel de laatste tijd.
Daar zijn er toch zat van genoemd in dit topic :?

Bijvoorbeeld bugs die te maken hebben met :
- Schakelen tussen resoluties/kleuren/aantal Hz.
- HDMI Handshake issue als je HDMI 2.0 en 1.4 apparaten door elkaar gebruikt i.c.m. een versterker.

Snap niet dat men daar zomaar overheen kijkt ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:49
nero355 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:47:
[...]
Wat zou je daaraan moeten zien? Mij is nog nooit iets geks opgevallen, wat niet betekend dat het niet aanwezig is, maar ik zie het dan in ieder geval niet. Enige "schakelen" wat ik weet/zie is bij het kijken van HDR videos, maar dat de boel dan over schakelt is ook niet zo gek natuurlijk :P En dat werkt ook goed.
- HDMI Handshake issue als je HDMI 2.0 en 1.4 apparaten door elkaar gebruikt i.c.m. een versterker.
Dat lijkt mij een specifieker probleem. Als je geen verzamelijk aan HDMI standaarden gebruikt treed dat dus niet op? en dus kijk je er als gebruiker ook makkelijk overheen als het wel goed werkt.

Zelf heb ik maar 2 "problemen" met de SHIELD. De eerste/belangrijkste is dat CEC soms "moeilijk" doet. In die zin dat als ik de TV aan zet soms de SHIELD aan gaat maar geen beeld geeft, of juist de SHIELD aan gaat terwijl bv de YouTube of Netflix app op de TV opent (van de vorige keer). En als je dan weer meteen weg wisselt gaat de SHIELD niet uit, dus na een tijd in standby incl. CEC standby signaal en gaat de TV uit.
Maar dit zal vermoed ik niet puur een probleem van de SHIELD zijn, maar eerder LG + Denon + SHIELD waar iets niet helemaal lekker loopt. Dat is dus een kleine "irritatie". En daarnaast kan hij geen full 3D afspelen (dus de originele ISO, half-SBS/OU werkt uiteraard wel, maar ziet niet uit op een 4K OLED).

Edit:
Overigens gebruik ik alleen Kodi. Netflix en YouTube doe ik rechstreeks op de TV kijken. YouTube maakt het niet zoveel uit, maar de SHIELD doet AFAIK geen Dolby Vision wat de TV wel doet. Dat ik dan geen Dolby TrueHD geluid meer heb (over ARC, van de TV naar de receiver) neem ik voor lief.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 17-09-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:54
nero355 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:19:
[...]
Het ideale apparaat zou een Shield zijn met infrarood aan de voorkant .....
Een Shield v2015 of Pro op de kop tikken. Die hebben ir aan de voorkant... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

[...]

Automatisch schakelen tussen Hz gaat nu juist lekker op de Shield icm Kodi. Dit kreeg ik op een HTPC nooit voor mekaar. Dit is wel iets van de laatste paar updates (laatste half jaar voor mijn gevoel).

Schakelen tussen resoluties en kleuren...het eerste kan ik me nog iets bij voorstellen hoewel niet echt van toepassing? Ik speel ook wel eens wat af in 720P maar merk niet dat er dat niets moet worden "geschakeld". Schakelen tussen kleuren zou ik echt niet weten wat je daar mee bedoelt.

HDMI handshake issues heb ik geen ervaring mee, wat uiteraard niet wil zeggen dat die issues niet bestaan.

Ik denk echt dat voor het overgrote deel van de users een Shield meer dan voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1975Mark30 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:58:
Een Shield v2015 of Pro op de kop tikken. Die hebben ir aan de voorkant... ;)
Dat zal dan tweedehands moeten en ehh... liever niet en al helemaal niet voor de prijzen die gevraagd worden ;)
RobertMe schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:56:
Wat zou je daaraan moeten zien? Mij is nog nooit iets geks opgevallen, wat niet betekend dat het niet aanwezig is, maar ik zie het dan in ieder geval niet. Enige "schakelen" wat ik weet/zie is bij het kijken van HDR videos, maar dat de boel dan over schakelt is ook niet zo gek natuurlijk :P En dat werkt ook goed.
Zwartwaarden of kleuren die niet kloppen moet je toch gewoon kunnen zien :?
Net als wanneer het beeld niet vloeiend loopt en dergelijke...
Dat lijkt mij een specifieker probleem. Als je geen verzamelijk aan HDMI standaarden gebruikt treed dat dus niet op? en dus kijk je er als gebruiker ook makkelijk overheen als het wel goed werkt.
Staat dus gewoon in dit topic : Er zijn mensen die als enige oplossing "Kabel eruit/erin" hebben op het moment!
Zelf heb ik maar 2 "problemen" met de SHIELD. De eerste/belangrijkste is dat CEC soms "moeilijk" doet. In die zin dat als ik de TV aan zet soms de SHIELD aan gaat maar geen beeld geeft, of juist de SHIELD aan gaat terwijl bv de YouTube of Netflix app op de TV opent (van de vorige keer). En als je dan weer meteen weg wisselt gaat de SHIELD niet uit, dus na een tijd in standby incl. CEC standby signaal en gaat de TV uit.
Maar dit zal vermoed ik niet puur een probleem van de SHIELD zijn, maar eerder LG + Denon + SHIELD waar iets niet helemaal lekker loopt. Dat is dus een kleine "irritatie".
Ik zou gek worden! Daarom zet ik ook meteen altijd overal HDMI CEC uit en gebruik ik gewoon lekker een Harmony Remote ;)
En daarnaast kan hij geen full 3D afspelen (dus de originele ISO, half-SBS/OU werkt uiteraard wel, maar ziet niet uit op een 4K OLED).
Helaas een dode standaard dus dat maakt me niet zoveel uit.
Dan maar af en toe naar de bioscoop :)
Overigens gebruik ik alleen Kodi. Netflix en YouTube doe ik rechstreeks op de TV kijken. YouTube maakt het niet zoveel uit, maar de SHIELD doet AFAIK geen Dolby Vision wat de TV wel doet. Dat ik dan geen Dolby TrueHD geluid meer heb (over ARC, van de TV naar de receiver) neem ik voor lief.
Ook best wel zonde eigenlijk...
westergas schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:00:
Automatisch schakelen tussen Hz gaat nu juist lekker op de Shield icm Kodi. Dit kreeg ik op een HTPC nooit voor mekaar. Dit is wel iets van de laatste paar updates (laatste half jaar voor mijn gevoel).
Tot ergens begin dit jaar zo'n beetje onbruikbaar op de Shield en nu nog steeds niet helemaal zoals het hoort.

Op alle HTPC's die ik ken werkt het zonder enig probleem :)
Schakelen tussen resoluties en kleuren...het eerste kan ik me nog iets bij voorstellen hoewel niet echt van toepassing? Ik speel ook wel eens wat af in 720P maar merk niet dat er dat niets moet worden "geschakeld". Schakelen tussen kleuren zou ik echt niet weten wat je daar mee bedoelt.
BT.709 en BT.2020 zeggen je niks ?!

Is ook vaak genoeg in dit topic besproken...

[ Voor 92% gewijzigd door nero355 op 17-09-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
[...]

Dat waren issues waar ik ook last van HAD. Opgelost sinds 1 of 2 updates. Vandaar dat ik het je vroeg wat het voor jou specifiek was.

Er zullen idd nog genoeg bugs zijn, maar dat wil niet zeggen dat je er ook last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
nero355 schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:01:
[...]

Zwartwaarden of kleuren die niet kloppen moet je toch gewoon kunnen zien :?
Net als wanneer het beeld niet vloeiend loopt en dergelijke...

[...]

Staat dus gewoon in dit topic : Er zijn mensen die als enige oplossing "Kabel eruit/erin" hebben op het moment!
Wat @I-King zegt. In beiden gevallen heb ik er geen last van/zie ik het niet. HDMI heb ik nog nooit problemen mee gehad, wat best zal komen doordat al mijn apparatuur HDMI 2.0 heeft. Maar ik hoef mij toch niet te storen aan problemen die anderen hebben in hun situatie? :P Je deed het voorkomen alsof de SHIELD een waardeloos apparaat is voor iedereen, want (bv) HDMI handshake problemen. Maar met mijn combinatie van apparatuur werkt het gewoon goed. Wat niet wil zeggen dat het probleem niet bestaat of niet erg is, maar voor mij is het geen deal breaker

En wat zijn kleuren die niet kloppen? Dat 50 shades of gray elke keer een tint ernaast zit? Of dat water ineens geel is? Dat eerste zal mij niet direct opvallen denk sowieso niet, maar ben ook nog een lig kleurenblind, dat laatste uiteraard wel en zo'n probleem heb ik niet. Afwijkingen in het Hz weet ik niet of je dat ook eenvoudig kunt zien. Als het echt een groot probleem is dan heb ik er dus geen last van, is het een subtiele afwijking, kan het zijn dat het me niet opvalt en dus geen probleem is.
[...]

Ik zou gek worden! Daarom zet ik ook meteen altijd overal HDMI CEC uit en gebruik ik gewoon lekker een Harmony Remote ;)
Handig is het in ieder geval niet, maar tegelijkertijd kijk ik ook vaak genoeg iets van op de SHIELD, dus zo'n groot probleem is het dan ook weer niet dat die dan "onverwacht" meteen aan staat.
[...]

Helaas een dode standaard dus dat maakt me niet zoveel uit.
Dan maar af en toe naar de bioscoop :)
Alternatief is een PC gebruiken, wat ik in dat enkele geval dan ook doe :P Maar dat heeft weer hele andere problemen (Kodi kan het niet, dus alternatieve media speler, uiteraard moet je dan weer met toetsenbord & muis bediening gaan werken, ...)
[...]

Ook best wel zonde eigenlijk...
Ik heb eigenlijk geen idee of Netflix DV niet wil ondersteunen, of dat het überhaupt ontbreekt op de SHIELD. En gezien blu-rays in HDR10 zijn valt het dus ook niet te testen in Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:27:
Maar ik hoef mij toch niet te storen aan problemen die anderen hebben in hun situatie? :P
Dat zeg ik toch ook niet :?
Je deed het voorkomen alsof de SHIELD een waardeloos apparaat is voor iedereen, want (bv) HDMI handshake problemen.
Nee : Ik vind gewoon dat men goed op de hoogte moet zijn van mogelijke nadelen, VOORDAT men besluit een bepaald apparaat te kopen!

Dat is alles...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

[...]
BT.709 en BT.2020 zeggen je niks ?!

Is ook vaak genoeg in dit topic besproken...
Nee, nog nooit van gehoord. Ik gok 95% van de doelgroep van de Shield ook niet.
In dit topic welgeteld 1 post met daarop 1 reactie kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
Het enige probleem dat ik wel ervaar, is dat de Shield met HDMI-CEC ingesteld staat. TV/Receiver gaan netjes aan en uit als ik de Shield in en uitschakel.
Het enige euvel is dat de TV ook wel eens uit wil gaan als ik in de tussentijd naar TV switch (via CI+). Ik vermoed dat de Shield aanblijft en na 20 minuten aangeeft dat alles uit moet.

Eigenlijk zou de TV dat alleen moeten accepteren van een actief HDMI kanaal óf Shield zou dat alleen moeten versturen als 't de actieve bron is.

Hiervoor heb ik nog geen oplossing gevonden. Maar goed, ik kijk zelden TV dus mij stoort 't ook niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:18
Het grootste nadeel van de Shield vind ik dat deze geen 3D formaat ondersteund (wat ik gelezen heb gaat deze ook niet komen). Er zijn uiteraard zat andere spelers die dit wel kunnen afspelen, echter ondersteunen deze Netflix weer niet.

Ik kan persoonlijk nog geen mediaspeler vinden die alles beheerst (4k, 3d, hdr, netflix, youtube, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:37
[...]

Binnen Kodi is dit altijd aanpasbaar geweest.
[...]

Eerst een receiver er bij met 2.0 nergens last van en later nog een UHD speler en ook geen last van.

CEC is wel rot, maar dat is niet alleen bij de Shield in mijn set up.
De Harmony Hub kan de 2017 prima via Bluetooth bedienen en anders zoiets(of een clone) kopen: https://www.sanoxy.com/pr...ote-control-mouse-for-pc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peptalk schreef op maandag 17 september 2018 @ 18:53:
Binnen Kodi is dit altijd aanpasbaar geweest.
Klopt, maar heeft niet altijd goed gewerkt en ik lees nog steeds weleens over problemen daarmee.
CEC is wel rot, maar dat is niet alleen bij de Shield in mijn set up.
De Harmony Hub kan de 2017 prima via Bluetooth bedienen en anders zoiets(of een clone) kopen: https://www.sanoxy.com/pr...ote-control-mouse-for-pc/
Harmony Hub is een leuk idee dat verkeerd uitgewerkt is en daarnaast ongeveer net zo duur als de Shield zelf : Voor dat geld kan je een hoop leuks doen, nadat je een "infrarood only" Harmony hebt gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heel zelden een hdmi cec probleem tussen de shield op de slaapkamer en de tv, misschien 1 keer per 3 maand, dan is het feitelijk alles uitdoen en weer aan en klaar.

Beneden heb ik meer gedonder met hdmi cec, vooral tussen de tv en surround set (beiden van panasonic), met de shield heb ik daar weer nooit gedonder.

Logitech harmony achtige oplossing is ideaal inderdaad, maar de rest van het gezin had daar moeite mee, schakelden ze een programma in en kregen ze het voor elkaar ergens een stap over te slaan of niet te richten op een apparaat of wat dan ook en dan was echt werkelijk alles mis. Nadat ik 2 keer uit een vergadering werd geroepen omdat er thuis crisis was (niemand kon meer tv kijken ofzo) is die harmony weg. Hdmi cec geeft mij nog de minste overlast, tv aan en uit met 1 afstandsbediening, shield aan met de andere afstandsbediening en tv schakelt automatisch, soundbar naar juiste kanaal, dat werkt gelukkig meer dan prima. Maar echt, hdmi cec is gewoon brak, het is dat ik niet een andere oplossing weet die mij niet honderden euro's kost, als ik alleen was thuis had ik gewoon weer een harmony.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2018 21:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:34
westergas schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:44:
[...]

Nee, nog nooit van gehoord. Ik gok 95% van de doelgroep van de Shield ook niet.
In dit topic welgeteld 1 post met daarop 1 reactie kunnen vinden.
De 4K doelgroep van de Shield heeft hopelijk wel gehoord van BT.709 en BT.2020, als je het ene erin doet en het andere komt eruit, dan zien de kleuren er niet meer uit. Dit probleem heeft vooral betrekking op 4K UHD en HDR materiaal. Voor mij was de Shield in ieder geval onwerkbaar met deze problemen. Vero 4K heeft ook wat dingetjes, maar die geeft alles goed weer voor mij, als enige dedicated Mediaspeler.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koldur schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:11:
Voor mij was de Shield in ieder geval onwerkbaar met deze problemen. Vero 4K heeft ook wat dingetjes, maar die geeft alles goed weer voor mij, als enige dedicated Mediaspeler.
Was het voor de shield niet opgelost in de laatste update? Ik meen van wel (maar in de release notes van de laatste update staat het wat algemeen omschreven).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koldur schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:11:
Vero 4K heeft ook wat dingetjes, maar die geeft alles goed weer voor mij, als enige dedicated Mediaspeler.
Daar heb ik ook nog naar gekeken en die had inderdaad nog wel wat dingetjes, maar het zag er wel hoopvol uit, want de eigenaar van het hele project werkt nauw samen met de ontwikkelaar van de SoC en daardoor kunnen ze (als het goed is) alles naar eigen wens aanpassen :)

• pepsiblik
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-08 10:54
[quote]D-e-n schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:34:
[...]

Hoe bedoel je die opmerking?

Netflix heeft een certificatie programma. En als het apparaaat daar niet in staat, dan werken bepaalde feutures niet. Ook is het even de vraag hoe je Netflix kijkt. Via de browser of via de app? Daar zijn ook weer limitaties op van toepassing die vallen onder dat certificerings programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:13

Mr. Freeze

¡GO!

Wie van jullie maakt er gebruik van een apk installer op de Shield? En zoja, welke?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Mr. Freeze schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:30:
Wie van jullie maakt er gebruik van een apk installer op de Shield? En zoja, welke?
Waarom zou je daar specifiek gebruik van maken? Volgens mij heeft android toch zelf al een apk installer?

Ik gebruik gewoon een file manager als ik lokaal een apk heb om te installeren.
En anders gewoon de browser waarmee ik de apk heb gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Sonos Beam + 2 x play 1 als rears, een 5.0 opstelling dus, in combinatie met de Shield TV?

Krijgen jullie een 5.0 output bij het kijken van Netflix via de Shield TV.

Ik ben op dit moment aan het orienteren welke mediaplayer ik het beste kan aanschaffen. Momenteel twijfel ik nog tussen de Apple TV 4K en de Nvidia Shield TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:56
Zojuist een mail gekregen van het NLziet testeam, er is een beta beschikbaar voor Android TV.
Videoland en Film1 waren er al een poosje, NLziet is de volgende

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Philos31 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:19:
Zojuist een mail gekregen van het NLziet testeam, er is een beta beschikbaar voor Android TV.
Ik heb ook NLziet maar dat mailtje niet gekregen, waar kan je die beta downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:56
EnigmaNL schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:22:
[...]

Ik heb ook NLziet maar dat mailtje niet gekregen, waar kan je die beta downloaden?
Ik ben lid van het beta team, ik zou ze gewoon een mailtje sturen en vragen of je mag beta testen. Heb ik ook gedaan een paar jaar terug.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29

Lief Adje

Love is in the air

Philos31 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:30:
[...]

Ik ben lid van het beta team, ik zou ze gewoon een mailtje sturen en vragen of je mag beta testen. Heb ik ook gedaan een paar jaar terug.
Je kunt je inderdaad opgeven via de mail, staat als nieuwsitem op de site van nlziet

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Philos31 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 11:19:
Nu NPO Start nog dan. Iemand die daar wellicht iets meer over weet?
Op de site van de NPO staat al heel lang deze mededeling:
Op dit moment hebben we nog geen NPO Start-app beschikbaar voor Android TV. De wens voor een app op dit platform hebben wij wel en de mogelijkheden om een app te ontwikkelen wordt onderzocht. Wanneer de app beschikbaar komt, is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
@Exocet
Ziggo lijkt me belangrijker voor veel mensen. Alhoewel de kwaliteit van de stream in de Windows app ook niet altijd om over naar huis te schrijven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook op ziggo te wachten, nlziet is wel mooi en werkt fijn, maar ik vind het wel duur, ik betaal al aan ziggo voor die zenders en kan het ook wel via ziggo terugkijken via de chromecast die in de shield zit ingebouwd. Npostart is trouwens helemaal prut, die kan niet eens casten naar de chromecast van de shield, dan krijg je een stilstaand beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 16:55

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 18:35:
Ik zit ook op ziggo te wachten, nlziet is wel mooi en werkt fijn, maar ik vind het wel duur, ik betaal al aan ziggo voor die zenders en kan het ook wel via ziggo terugkijken via de chromecast die in de shield zit ingebouwd. Npostart is trouwens helemaal prut, die kan niet eens casten naar de chromecast van de shield, dan krijg je een stilstaand beeld.
casten werkt hier wel naar de shield vanaf npostart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt. Marx schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:33:
casten werkt hier wel naar de shield vanaf npostart.
Mijn ervaringen zijn van een paar maand terug, shield had laatst wel updates voor chromecast, ik zal het nog eens testen, altijd handig om achter de hand te hebben als je iets wilt terugkijken. Kwaliteit van nlziet vond ik wel beter en de app ook, maarja, die is niet heel goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Hoewel ik al een Shield heb, zit ook ik erg op Ziggo Go te wachten. Ik had het gemist, maar dat lijkt niet ver meer weg te zijn! nieuws: Ziggo heeft interne testversie van Ziggo Go-app voor Apple TV en Andr...

• Waah
  • Laatst online: 19:31
Ik ben juist blij dat NLziet naar de Shield komt.

Kan ik eindelijk af van kabel-tv. Dik betalen voor televisie, en daarbij ook nog belachelijk veel reclame. Nu ben ik voor 8 euro per maand klaar. Kan ik alles terugkijken wanneer ik wil (dus niet maar een week als je het niet opneemt ofzo) en heb ik ook live tv van de hoofdnetten.

Enige reden dat we nog tv hebben is juist dat het casten niet lekker loopt vanaf de iOS devices naar een Android tv apparaat. Of dat werkt gewoon niet. Met NLziet op de Shield doen we bijna alles op de shield. Enkel games streamen doen we nog via de steam link, want stabieler.

Had me ook al aangemeld voor de beta en toegevoegd. Maar denk dat ze mijn beta-test emailadres hebben gebruikt als Google account, en dat is geen Google account. Dus even gemeld en ook via email aangemeld met de juiste Google account.

Verder heel tevreden met de shield. Eigenlijk geen issues en werkt gewoon. Plex draait al maanden zonder issues. Ik wou dat al mijn hardware zo stabiel draaide.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:57

JoeZuCK

_Fonz > all.

Waah schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:41: Enkel games streamen doen we nog via de steam link, want stabieler.
Ik gebruik de Steam Link app op de Shield .. Werkt voor mij goed. Af en toe wat artifacts, maar niets iets waar ik me druk om maak.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Waah
InF.Inc schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:49:
[...]

Ik gebruik de Steam Link app op de Shield .. Werkt voor mij goed. Af en toe wat artifacts, maar niets iets waar ik me druk om maak.
Oh dat is ook nog wel een poging waard ja. Ik heb 2 steam links, maar als het via de app net zo goed werkt als de steam link... Kan de link mooi weg.

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Waah schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:51:
[...]

Oh dat is ook nog wel een poging waard ja. Ik heb 2 steam links, maar als het via de app net zo goed werkt als de steam link... Kan de link mooi weg.
Inderdaad. De Link kan bij mij ook de deur uit.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:23
Hoe kan ik het volume ook alweer aanpassen van de shield? Soms druk ik ergens op de afstandsbediening ergens op en dan zie je even in beeld volume. Maar echt geen idee hoe ik dit doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 16:34
G.Scholtens schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:55:
Hoe kan ik het volume ook alweer aanpassen van de shield? Soms druk ik ergens op de afstandsbediening ergens op en dan zie je even in beeld volume. Maar echt geen idee hoe ik dit doe.
Het gedeelte onder de knoppen is een touch gedeelte. Door te swipen gaat volume up of down.

• RobertMe
G.Scholtens schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:55:
Zoals @keepitfrosty al aangeeft is die zwarte glimmende balk onderaan de remote een touch balk. Naast dat het als slider voor het volume werkt doet deze meestal ook via een dubbel tap video die wordt afgespeeld op pauze zetten.

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:26
Nog iemand die Fifa via gamestream (pc) op de shield spelen?
Pre-order geplaatst voor Fifa 19.

[ Voor 4% gewijzigd door frye op 27-09-2018 09:56 ]

• Waah
InF.Inc schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:54:
[...]

Inderdaad. De Link kan bij mij ook de deur uit.
Dat werkt verbazend goed. Net ff getest en werkt perfect.

Daarna even Nvidia Gamestream gestart met dezelfde game (overcooked 2) en in het menu reageert de controller direct naar half.... Ook streamt die het online IPV vanaf de pc. Als het goed werkt is dat beter natuurlijk.... Als.....

Is het ook mogelijk om op je homescreen van de shield direct links te maken naar bepaalde games? IPV elke keer via steam big picture mode te moeten?

Dat zou het perfect maken voor de WAF. d:)b

Verwijderd

Waah schreef op donderdag 27 september 2018 @ 10:06:
Is het ook mogelijk om op je homescreen van de shield direct links te maken naar bepaalde games? IPV elke keer via steam big picture mode te moeten?
Ja, maar het kan alleen met games die je via nvidia's gamedienst start, ik meen niet die je vanaf je eigen pc gaat streamen.

Het kan met de eigen gamedienst standaard al en ik gebruik https://play.google.com/s...sideload.channel.launcher ervoor. De games moeten wel al aangeboden worden door nvidia, als je steeds een game gaat installeren eerst op de pc van nividia, dan krijg je geen link ernaar.

Helaas ben ik mijn gamingdienst kwijt, de kinderen hebben hem ingepikt en spelen ermee op de pc (zit een wat oudere gamevideokaart in en nu kunnen ze alles op ultra settings spelen). Moet toch eens een gesprek met mijn nageslacht hebben, het was mijn gamedienst en nu kan ik er nooit op omdat hier altijd de halve buurt komt gamen en ik altijd achter het net vis ;(
Waah schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:41:
Ik ben juist blij dat NLziet naar de Shield komt.

Kan ik eindelijk af van kabel-tv. Dik betalen voor televisie, en daarbij ook nog belachelijk veel reclame. Nu ben ik voor 8 euro per maand klaar.
Als ziggo klant heb je helaas die keuze niet (of nouja, sinds een paar dagen wel, maar het scheelt zo weinig in geld en ik heb 6 maand terug alle coax vervangen wat mij 150+ euro gekost heeft, dus ik laat het maar zo). Niet dat er hier ooit iemand tv nog kijkt via de kabel, maarja...

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2018 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:09
Het word inderdaad tijd dat internet-only abonnementen wat goedkoper worden.
Nu de NLziet app eraan zit te komen zou ik ook graag overstappen naar internet-only maar dan ben ik duurder uit dan nu.
Ik heb nu Internet+Tv van NLE, als ik dat omzet naar alleen internet scheelt me dat slechts € 23,= en dan komen de kosten van NLziet er dus nog bij.
Ah well, ik ben al blij dat ik van Ziggo af ben.

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Goedemorgen,

Gister wilde ik via de Shield, Plex op mijn Syno DS412+ even een serie verder kijken. Maar de aflevering die ik wilde kijken deed het niet. Kreeg een soort melding van, "dat de bron te langzaam was". Maar de aflevering daarna speelde hij wel af en dan weer 1tje niet. Heel vaag, weet iemand wat dit betekend, heb dit nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Frid0 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:52:
Goedemorgen,

Gister wilde ik via de Shield, Plex op mijn Syno DS412+ even een serie verder kijken. Maar de aflevering die ik wilde kijken deed het niet. Kreeg een soort melding van, "dat de bron te langzaam was". Maar de aflevering daarna speelde hij wel af en dan weer 1tje niet. Heel vaag, weet iemand wat dit betekend, heb dit nog nooit gehad.
Als ik een gok moet doen zou ik bijna zeggen dat het vanaf de NAS komt, specifiek bad sectors of zo in die ene file. Dat was bij mij in ieder geval een keer een oorzaak van slecht/"langzaam" afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
RobertMe schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:39:
[...]

Als ik een gok moet doen zou ik bijna zeggen dat het vanaf de NAS komt, specifiek bad sectors of zo in die ene file. Dat was bij mij in ieder geval een keer een oorzaak van slecht/"langzaam" afspelen.
Mmmm, zit ook te kijken nu op mijn Syno NAS en zie dat die 2 aflevering die het niet deden WEBDL-720p bestanden zijn en de rest HDTV-720p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frid0 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:13:
Mmmm, zit ook te kijken nu op mijn Syno NAS en zie dat die 2 aflevering die het niet deden WEBDL-720p bestanden zijn en de rest HDTV-720p
Wat echt helemaal niks zegt over het bestand zelf ;)

Vergelijk ze eens met MediaInfo : https://mediaarea.net/en/MediaInfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerd1979
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 13:20
Ik wil nog ff melden dat de service van Nvidia top is. Had last van een vervelend geluid uit de Ac adapter Nvidia een berichtje gedaan en half uurtje later was het geregeld dat ze een nieuwe opsturen. Niet slecht voor iets wat April 2016 is aangeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nerd1979 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:02:
Ik wil nog ff melden dat de service van Nvidia top is. Had last van een vervelend geluid uit de Ac adapter Nvidia een berichtje gedaan en half uurtje later was het geregeld dat ze een nieuwe opsturen. Niet slecht voor iets wat April 2016 is aangeschaft.
Had je niet de terugroepactie meegekregen? Alle adapters van nvidia zijn een half jaar geleden teruggeroepen vanwege dit vreemde geluid dat eruit kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerd1979
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 13:20
Nee niks van mee gekregen maar hier hadden dus meer mensen last van.
Verwijderd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:04:
[...]

Had je niet de terugroepactie meegekregen? Alle adapters van nvidia zijn een half jaar geleden teruggeroepen vanwege dit vreemde geluid dat eruit kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Verwijderd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:04:
[...]

Die terug roep actie was vanwege brand gevaar in de EU stekker adapter. Niet de AC adapter zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Hebben meer mensen hier dat Netflix hapert sinds 7.1? 200mbit lijn via utp en maar 1080p, dus dat zou het niet ineens moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
zAo schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:19:
Hebben meer mensen hier dat Netflix hapert sinds 7.1? 200mbit lijn via utp en maar 1080p, dus dat zou het niet ineens moeten zijn.
Pas sinds kort Netflix, dus kan niet oordelen hoe het voor 7.1 was. Maar hij happert hier ook af en toe. Ook op een 200mbit bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
zAo schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:19:
Ja herken ik 100/100 glasvezel. Maar op een 20/20 zou je het al niet mogen merken.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he, dat haperen heb ik ook gehad met een 200Mbit verbinding, viel me laatst op. Dan staat het beeld even stil voor een halve seconde.

Raar, had niet door dat het aan de Shield (of netflix app) kennelijk kan liggen. Het is me wel maar 1 keer opgevallen, maar ik kijk ook niet zoveel tv momenteel.

Zal wel na een update van netflix opgelost zijn, gelukkig update netflix geregeld op de shield, als je zoiets zou hebben met de film1 app ben je een jaar of wat verder voordat het opgelost is.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2018 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Bij mij is het erg na alle data en updates van Netflix te verwijderen, vervolgens de update opnieuw te installeren en in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Updates verwijderen en opnieuw installeren lost het bij mij op zo te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
ik heb sinds kort af en toe via netflix even dat het scherm een seconde zwart wordt (shield via marantz sr6011 op samsung 4k aangesloten)

is dat wat jullie ook ervaren?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DiMacho
Weet niet of er iemand hier meedraait in de beta van ziggo go? Vandaag mogen bewonderen via een ziggo medewerker. Het ziet er super uit. Beetje netflix effect. Snel 'zappen'. Alleen bij uitzending gemist kan je niet spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:22:
Weet niet of er iemand hier meedraait in de beta van ziggo go? Vandaag mogen bewonderen via een ziggo medewerker. Het ziet er super uit. Beetje netflix effect. Snel 'zappen'. Alleen bij uitzending gemist kan je niet spoelen.
Leuk om te horen, bedankt!

Heb je misschien ook een verwachte datum gehoord dat wij dit ook kunnen krijgen?
Pusherman_ schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:13:
ik heb sinds kort af en toe via netflix even dat het scherm een seconde zwart wordt (shield via marantz sr6011 op samsung 4k aangesloten)

is dat wat jullie ook ervaren?
Dit heb ik niet gehad, maar ik had wel een andere hick up en die is verholpen door de updates te verwijderen, de app handmatig uit te zetten, daarna weer aan te zetten en vervolgens in de store weer de updates te installeren en daarna opnieuw inloggen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:23
Even een vraagje over de meegeleverde games die gratis te spelen zijn op de Shield. Zijn dit volledige versies en staan deze lokaal op de Shield zelf of worden deze gestreamd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos707 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:07:
Even een vraagje over de meegeleverde games die gratis te spelen zijn op de Shield. Zijn dit volledige versies en staan deze lokaal op de Shield zelf of worden deze gestreamd ?
Volledige versies en het loopt via nvidia geforce now gamedienst (dus niet offline), je krijgt daar ook beta acess toe, werkt zeer goed. Ik gebruik de beta acess vooral op een oudere pc ipv de shield. Maar alleen op de shield kan je die ongeveer 70 games spelen.

Je hebt wel een goede verbinding nodig als je alles op ultra settings zet, 50Mbit was hier niet genoeg, 200Mbit heb ik nu en we gamen er 6 uur per dag gemiddeld op als gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:23
Thanks voor de info. Vind het best netjes van NVidia dat ze deze er gewoon bijdoen, heb zo even gekeken en zie er toch enkele AAA games bijstaan.

Nuja zomaar doen ze dit niet want nu ben ik verplicht de NVidia controller aan te schaffen anders kan ik alsnog de games niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
jos707 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:13:
Thanks voor de info. Vind het best netjes van NVidia dat ze deze er gewoon bijdoen, heb zo even gekeken en zie er toch enkele AAA games bijstaan.

Nuja zomaar doen ze dit niet want nu ben ik verplicht de NVidia controller aan te schaffen anders kan ik alsnog de games niet spelen.
Kan ook een andere bluetooth controller zijn hoor. Die werken ook prima.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Ben van plan ook een Shield te kopen om mijn huidige MP te vervangen (Eminent 7180)
Heb nog hoop films op externe HDD staan maar ik ga een keer naar Netflix kijken ,

Ik hoor wel veel verhalen over de shield met 4k .. werkt het nou wel of niet goed ?
Dit voor toekomstige aanschaf 4k tv :D

En heeft iemand hier weleens naar gekeken ?> https://androidworld.nl/apps/nvidia-test-shield-tv-app/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:02:
[...]

Leuk om te horen, bedankt!

Heb je misschien ook een verwachte datum gehoord dat wij dit ook kunnen krijgen?
Helaas niet. Maar zoals ik het heb gezien is het lanceerbaar. Totaal geen vastloper of hickup te zien.

We wachten met spanning af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:59
Solid Seal schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:23:
Ben van plan ook een Shield te kopen om mijn huidige MP te vervangen (Eminent 7180)
Heb nog hoop films op externe HDD staan maar ik ga een keer naar Netflix kijken ,

Ik hoor wel veel verhalen over de shield met 4k .. werkt het nou wel of niet goed ?
Dit voor toekomstige aanschaf 4k tv :D

En heeft iemand hier weleens naar gekeken ?> https://androidworld.nl/apps/nvidia-test-shield-tv-app/
Die is al een tijdje uit de beta, werkt goed.

https://play.google.com/s...=com.nvidia.shield.remote

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Laatst online: 16:17
DiMacho schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 18:22:
Hoe kun je mee doen in de beta dan zei ie dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Vind "android remote" stukken beter. Geen vibratie bij toets aanslagen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
schumi2004 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 10:34:
[...]

Hoe kun je mee doen in de beta dan zei ie dat ook?
Die is helaas vol. Ik ben er wel mee bezig, maar ben bang dat het te laat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
DiMacho schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:46:
[...]

Die is helaas vol. Ik ben er wel mee bezig, maar ben bang dat het te laat is.
Iemand moet vast die APK kunnen exporteren, meer hebben we niet nodig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
schumi2004 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:54:
[...]

Iemand moet vast die APK kunnen exporteren, meer hebben we niet nodig toch?
Je moet aan ziggo je google id doorgeven en dan wordt het opengezet in de Playstore. Dan pas kan je hem daar krijgen. Dus wordt gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
DiMacho schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:04:
[...]

Je moet aan ziggo je google id doorgeven en dan wordt het opengezet in de Playstore. Dan pas kan je hem daar krijgen. Dus wordt gekoppeld.
Wat ik zeg, iemand moet even de APK exporteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:06:
Wat ik zeg, iemand moet even de APK exporteren ;)
Beta testers staan onder contact, het delen van de beta app heeft juridische consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 17:37:
[...]

Beta testers staan onder contact, het delen van de beta app heeft juridische consequenties.
En hoe wilde ze dat gaan controleren, eenmaal op het web verspreid het zich als een lopend vuurtje. Ze kunnen hooguit mijn account geen toegang geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:08

duderuud

Sliden is koel

De nieuwe ziggo 360 app draait met ios via Testflight waarbij je Apple account gekoppeld wordt aan de bèta app. Kan dus niet zomaar gedeeld worden.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij nog steeds onduidelijk hoe het nu werkt. Ik heb een shield 2015 en een shield 2017. De 2017 moet toch zonder dat ik iets instel mij kunnen verstaan? Maar dat doet hij dus niet.

Heeft iemand dit hier werkende en weet je nog hoe je dat gedaan hebt? Ik wil eigenlijk op de bank zittende ook kunnen vragen aan mijn shield om aan te gaan en dan naar netflix te gaan en iets te bekijken. Maar dat ding reageert nergens op, behalve als ik eerst op de microfoon toets op de remote druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMystery
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:13:
[...]

Het is mij nog steeds onduidelijk hoe het nu werkt. Ik heb een shield 2015 en een shield 2017. De 2017 moet toch zonder dat ik iets instel mij kunnen verstaan? Maar dat doet hij dus niet.

Heeft iemand dit hier werkende en weet je nog hoe je dat gedaan hebt? Ik wil eigenlijk op de bank zittende ook kunnen vragen aan mijn shield om aan te gaan en dan naar netflix te gaan en iets te bekijken. Maar dat ding reageert nergens op, behalve als ik eerst op de microfoon toets op de remote druk.
Shield op Engels US zetten en dan ok Google activeren.
Hierna volgens mij 1x op de microfoon toets drukken dan krijg je een wizard om het te activeren.
Werkt alleen nog in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheMystery schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:49:
Shield op Engels US zetten en dan ok Google activeren.
Hierna volgens mij 1x op de microfoon toets drukken dan krijg je een wizard om het te activeren.
Werkt alleen nog in het Engels.
Bedankt, ik heb hem op het Nederlands staan. Ga het morgen even proberen. Ik had het meen ik een keer al zo geprobeerd, maar geen wizard toen gezien, ik wist niet dat je ook 1 keer op die knop moest klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:52
Hopelijk kan iemand in dit topic mij helpen met het volgende.

Ik heb een Shield TV 2017, incl. de controller V2. Nu wil ik de controller graag koppelen aan mijn nieuwe PC, helaas wil dit niet lukken. Ik kan hem wel aan mijn laptop koppelen via bluetooth want hier zit een GTX 1060 in en heb ik GeForce Experience draaien. In mijn desktop zit een RX 580 van AMD. De controller kan ik wel koppelen via bluetooth maar ik kan hem (ingame) niet gebruiken.

Ik heb me suf gegoogeld maar helaas niets nuttigs kunnen vinden. Alles gaat over een Xbox/PS controller of over hoe je de Nvidia controller koppelt als je dus wel een Nvidia GPU hebt...
Wat ik dus zoek is een programmatje om de controller (of elke willekeurige) te kunnen koppelen aan mijn desktop. Bekabeld of via bluetooth maakt me niets uit. Anders zie ik mezelf genoodzaakt een Xbox controller aan te schaffen. Tips en ideeën meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
@remzorDit werkt alleen met laptops en PC met een NVdia Geforce kaart.

[ Voor 83% gewijzigd door PatrickC op 19-10-2018 15:31 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
@PatrickC Ja dat is nu de situatie en precies wat ik zeg.
Ik weet in ieder geval dat er in het verleden programmatje’s bestonden om een controller op een PC aan te sluiten, maar misschien nu/in dit geval dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@remzor Dat gaat dan meer over X-Box en PlayStation controllers aansluiten op de PC denk ik, want voor de Shield controllers bestaat zoiets niet voor zover ik weet.

De volgende keer gewoon een GTX 1080 kopen die net zoveel verbruikt als die RX 580 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
nero355 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:19:
@remzor Dat gaat dan meer over X-Box en PlayStation controllers aansluiten op de PC denk ik, want voor de Shield controllers bestaat zoiets niet voor zover ik weet.

De volgende keer gewoon een GTX 1080 kopen die net zoveel verbruikt als die RX 580 ;)
Alleen ben je dan wel een paar jaar verder voor je het verschil in prijs hebt terugverdiend met het verbruik ;)

Maar goed, het lijkt dus gewoon niet te kunnen of niet te bestaan. Ik doelde ook niet persé op een programmaatje specifiek voor de Shield controller, meer een die allerlei controllers zou kunnen ondersteunen ofzo (had gehoopt dat daar één of ander freeware programmaatje voor zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
remzor schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:41:
[...]

Alleen ben je dan wel een paar jaar verder voor je het verschil in prijs hebt terugverdiend met het verbruik ;)

Maar goed, het lijkt dus gewoon niet te kunnen of niet te bestaan. Ik doelde ook niet persé op een programmaatje specifiek voor de Shield controller, meer een die allerlei controllers zou kunnen ondersteunen ofzo (had gehoopt dat daar één of ander freeware programmaatje voor zou zijn).
Op reddit hebben ze het erover dat je ook een donor nvidia kaart (ook stokoud) kan gebruiken om geforce experience te installeren, waarna je je amd kaart weer inbouwt en alsnog je controller kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Fly-guy schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 15:09:
[...]

Op reddit hebben ze het erover dat je ook een donor nvidia kaart (ook stokoud) kan gebruiken om geforce experience te installeren, waarna je je amd kaart weer inbouwt en alsnog je controller kan gebruiken.
Ah oke, bedankt voor je reactie! Was me toch iets te omslachtig geweest though: vandaag een Xbox One S controller gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Als dit dan ook voor de Shield zo is, zou dat echt top zijn!

https://www.homecinemamag...jgen-ook-multiroom-audio/
CategorieMediaspelers
Als we de nieuwste geruchten mogen geloven dan krijgen oudere Chromecast-modellen ook toegang tot multiroom audio. Het gaat dan om de modellen van de tweede generatie, evenals het Ultra-model. De eerste generatie gaat de ondersteuning sowieso niet krijgen.

Multiroom audio voor oudere Chromecast-modellen – gerucht
De nieuwste versie van de Google Chromecast biedt ondersteuning aan voor multiroom audio. Daardoor is het mogelijk op meerdere plekken in huis, waar speakers staan, te luisteren naar dezelfde muziek. De muziek kun je sturen naar de dongle, maar ook naar speakers met de technologie aan boord en slimme speakers, zoals de Google Home Max, bijvoorbeeld. En zoals het er nu naar uitziet krijgen ook de Chromecasts van de tweede generatie toegang tot multiroom audio. Datzelfde geldt voor het Ultra-model.

Dit gerucht komt naar buiten via Reddit, waar een gebruik contact heeft gehad met de klantenservice van Google. In de reactie van de medewerker staat dus welke Chromecast-modellen nog meer mogen rekenen op multiroom audio. Hoewel er geen releasedatum wordt gegeven, staat wel in het antwoord beschreven dat dit “voor het einde van het jaar” moet gebeuren. Aangezien Google dit nieuws niet zelf naar buiten heeft gebracht, moeten we het nieuws voorlopig nog even met een korreltje zout nemen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pusherman_ schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:29:
Als dit dan ook voor de Shield zo is, zou dat echt top zijn!
Het lijkt me dat dit gaat werken, maar ik snap het nut niet zo. Het is denk ik leuk als je een huis hebt waar alles gelijkvloers is en je niet een gezin hebt die andere dingen wil streamen, maar ik zie hier gewoon een groot probleem. Als mijn zoon, dochter of nog erger mijn vrouw muziek overal in het huis kan streamen in 1 keer, dan heb ik me toch een dikke ellende, dat wil je niet weten. Dan krijg ik opeens abba (mijn vrouw) of seks met die kale (mijn kinderen) te horen op mijn werkkamer ;( ;(

Ik heb wel overal speakers hangen waarmee je kan verbinden, gelukkig niet overal chromecasts :P
De kinderen hebben soundbars in de kamer en in de badkamer en keuken een bluetooth speaker en in de woonkamer ook. En in de woonkamer en onze slaapkamer een chromecast aan de soundbar / geluidssets.

Voor een feestje zou het wel tof zijn dat overal dezelfde muziek helemaal in sync zou spelen, maar met mijn gezin, ik zit er niet om te springen. Als ze nu een goede smaak hadden :+

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2018 23:15 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Q: Wanneer komt er een nieuw model van de Nvidia Shield TV uit of komt er een nieuw model aan?
A: Helaas, dat is ons ook niet bekend.

Wat we je wel kunnen vertellen :
  • Alle voorgaande modellen werden in Q4 van 2015/2017/2019 aangekondigd en aan de Pricewatch toegevoegd.
  • Vaak waren ze dan ook in die periode te koop, dus ergens tussen Oktober en December ongeveer.
  • Het model uit 2019 had wat leveringsproblemen en werd pas in Q1 van 2020 beter leverbaar, maar dat is meer een uitzondering dan hoe het er normaal gesproken aan toe gaat.

Houd nieuwsberichten in de gaten en check af en toe de Pricewatch.