Fortnite speelt mijn zoon op geforce now, zowel op de shield als op zijn oudere gamepc heeft hij alles in superkwaliteit (ultra settings en dan 120+ fps). Je kan alleen maar op 1 apparaat tegelijk met geforce now. De pc hoeft niet aan te staan als je op de shield speelt, ga je echter game stream doen vanaf de pc, dan moet hij wel aanstaan (maar geforce now is nu nog gratis, dus waarom zou je dat vanaf je eigen pc streamen).
Ik kan zelfs op mijn echt antieke 12 jaar oude pc met een heel simpele nvidia kaart van 40 euro toendertijd nieuw nu alles in ultra settings spelen, heel bizar is dat. Dat geforce now is gewoon goud.
Kijk even of je geforce now op jouw laptop kan installeren, op die van mijn werk waar ik geen admin rechten heb werkt het goed en op die van mijn vrouw ook, maar die laptops zijn wat nieuwer. Maar op mijn oude download bak werkt het ook.
Je controller weet ik zo niet, maar xbox controllers doen het prima en die zijn niet heel duur. Via usb werkt wel veel hoor, maar draadloos is wel heel fijn (de usb poorten zitten wat irritant op de achterkant van de shield). Ik meen trouwens dat ik met de playstation controllers ook op de shield kon spelen toen ik ze had, maar ik had een usb stickje erbij om te connecten (bluetooth usb stick), die was meen ik 20 euro, daarmee werkte het wel bij mij (maar dat was met de vorige firmware, nu zit er een nieuwe versie van android tv op en weet ik niet of het gaat werken).
Openemen is een lastige, schumacher hier (user met zijn icoon) heeft wel het een en ander werkende, maar dat is niet out of the box zo. Ziggo komt wel met android tv eraan, nlziet werkte wel prima met de app op de tablet (je kan dan casten naar de shield). Maar ik zie dat je ziggo hebt, ziggo komt eind dit jaar met de app voor de shield en dan is het meer dan prima voor je.
Kortom: aanschaffen. En een ps4 en xbox erbij voor de kids
ohja, geforce now gaat wel betaald worden in 2019 (geen idee wanneer), al blijven wel een aantal topgames gratis (maar daar valt fortnite niet onder, die komt in een betaald abonnement te zitten bij nvidia). Ik heb zelf wel uitgerekend dat het tot 30 euro per maand goedkoper is dan een nieuwe gamepc aan te schaffen (heb een termijn van 3 jaar uitgerekend). Het is bizar hoe mooi fortnite eruit ziet met alles op ultra en heel vloeiend...
[
Voor 10% gewijzigd door
Verwijderd op 29-10-2018 22:05
]