Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Pusherman_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-02 11:38
Hobbykok schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 23:13:
[...]

Het lijkt me dat dit gaat werken, maar ik snap het nut niet zo.
Eigenlijk geef je allemaal redenen waarom het voor jou niet prettig zou zijn, omdat je gezinsleden hebt met een 'afwijkende' muzieksmaak :+

Maar juist je laatste redenering, met een feestje oid is het super.

paar voorbeelden waarom ik het handig zou vinden:

Ik heb in mijn woonkamer een Marantz met 5.1.2 speakerset met een shield en in de aangrenzende eetkamer niets. Ik kan nu muziek in de woonkamer afspelen, maar in de eetkamer of keuken mis ik dan net even de lekkere volle directe klank.
Ik kan nu in de eetkamer of keuken wat voor speakers dan ook ophangen, zonder speakerkabels van m'n Marantz daar naar toe te hoeven trekken en dan heb ik overal dezelfde muziek.

Ook als ik aan het klussen of schoonmaken ben in huis kan ik overal van dezelfde muziek genieten of in de tuin of zelfs een speaker op het toilet bv, dat het daar lekker blijft doorspelen.

Ik vind het wel een fijne optie en ik vind het belachelijk dat het jaren heeft moeten duren voordat Google dit in chromecast integreert. Want het kan met chromecast audio al lang.

• jos707
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 20-02 16:30
Heeft iemand een goed argument om Shield game controller te verkiezen boven een standaard XBox controller ? De Shield controller is een stukje duurder dus ik vraag mij af waaraan je dit prijsverschil dan zou kunnen merken.

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:17
Sowieso die controller, ik doe er echt helemaal niets mee. Zouden die controllers nog wat opbrengen dan als ze zo duur zijn?

/edit:
What!, zijn die krengen zo duur ja!
pricewatch: Nvidia Shield Wireless Controller Aluminium, Zwart

schumi2004 wijzigde deze reactie 26-10-2018 23:05 (46%)

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 20-02 23:19
jos707 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 21:48:
Heeft iemand een goed argument om Shield game controller te verkiezen boven een standaard XBox controller ? De Shield controller is een stukje duurder dus ik vraag mij af waaraan je dit prijsverschil dan zou kunnen merken.
Ik heb 2 shield controllers en 1 xbox controller en ik speel echt alleen maar op de xbox controller als ik ooit speel op de shield. Probleem is dat de nieuwe shield gamedienst echt heel heel goed op mijn pc en laptop werkt en dan kan ik het toetsenbord gebruiken, dus feitelijk game ik niet eens meer op de shield omdat dat een gedoe is. Ik heb wel een toetsenbord en muis liggen, maar die moet ik inpluggen en ach, achter een bureau gamen vind ik toch fijner.

Maar dat vroeg je niet, volgens mij is de xbox controller gewoon beter. Heb je ook geen gedoe met opladen, gewoon batterij erin en klaar.
Pusherman_ schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:17:
Ik vind het wel een fijne optie en ik vind het belachelijk dat het jaren heeft moeten duren voordat Google dit in chromecast integreert. Want het kan met chromecast audio al lang.
Dat is eigenlijk wat ik ook vind, doordat ze zo laat zijn heb ik andere oplossingen gekocht en die werken prima, maar voor minder geld had ik ook chromecasts kunnen kopen.. Nu heeft het voor mij geen voordelen meer, zo heb ik in de badkamer en keuken een bluetooth speaker aan de muur hangen en in de tuin heb ik een accu speaker gekocht met bluetooth (echt tof voor bbq feestjes).

Hobbykok wijzigde deze reactie 26-10-2018 23:44 (29%)

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• schumi2004
Hobbykok schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:39:
[...]
<knip> in de tuin heb ik een accu speaker gekocht met bluetooth (echt tof voor bbq feestjes).
Uit interesse en redelijk off-topic, welke dan? :P (ben zelf zoekende en mag ook via PM)

• jos707
Hobbykok schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 23:39:
[...]

Ik heb 2 shield controllers en 1 xbox controller en ik speel echt alleen maar op de xbox controller als ik ooit speel op de shield. Probleem is dat de nieuwe shield gamedienst echt heel heel goed op mijn pc en laptop werkt en dan kan ik het toetsenbord gebruiken, dus feitelijk game ik niet eens meer op de shield omdat dat een gedoe is. Ik heb wel een toetsenbord en muis liggen, maar die moet ik inpluggen en ach, achter een bureau gamen vind ik toch fijner.

Maar dat vroeg je niet, volgens mij is de xbox controller gewoon beter. Heb je ook geen gedoe met opladen, gewoon batterij erin en klaar.
Achter een bureau gamen doe ik nu bijna niet meer sinds ik gewoon vanuit de zetel een spelletje kan opstarten op de Shield, is net gewoon wat relaxter. De games die hierop staan spelen het best met een controller vind ik dus draadloos toetsenbord en muis blijven gewoon in de lade liggen.

Ik gebruik momenteel een xbox controller maar de d-pad begint alsmaar minder goed te reageren, waarschijnlijk zijn de rubbers aan de binnenkant helemaal op. Ik denk dat ik deze maar gewoon vervang door hetzelfde model, zo'n Shield controller lijkt mij niet veel toegevoegde waarde hebben voor de extra prijs.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
jos707 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 01:36:
[...]

Achter een bureau gamen doe ik nu bijna niet meer sinds ik gewoon vanuit de zetel een spelletje kan opstarten op de Shield, is net gewoon wat relaxter. De games die hierop staan spelen het best met een controller vind ik dus draadloos toetsenbord en muis blijven gewoon in de lade liggen.

Ik gebruik momenteel een xbox controller maar de d-pad begint alsmaar minder goed te reageren, waarschijnlijk zijn de rubbers aan de binnenkant helemaal op. Ik denk dat ik deze maar gewoon vervang door hetzelfde model, zo'n Shield controller lijkt mij niet veel toegevoegde waarde hebben voor de extra prijs.
Hier hetzelfde, maar vooral ook omdat de GeforceNOW zo goed werkt voor mij.

Welke xbox controller gebruik je dan?
Ik vind de shield controller wel fijn , ook voor de kinderen, niet al te groot en een goede grip.

• jos707
Exocet schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 06:49:
[...]

Hier hetzelfde, maar vooral ook omdat de GeforceNOW zo goed werkt voor mij.

Welke xbox controller gebruik je dan?
Ik vind de shield controller wel fijn , ook voor de kinderen, niet al te groot en een goede grip.
GeforceNow hakkelt heel erg hard over wifi dus tot ik wat een beter verbinding heb speel ik alleen wat er op Shield beschikbaar is.
Ik hebruik nog de standaard xbox360 controller maar ga deze nu vervangen door het nieuwere model.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-02 23:16

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zijn de Shield Controllers tenminste wat groter dan de vele X-Box varianten ?

Anders heeft het inderdaad niet veel meerwaarde...

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Hobbykok
nero355 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:49:
Zijn de Shield Controllers tenminste wat groter dan de vele X-Box varianten ?

Anders heeft het inderdaad niet veel meerwaarde...
het 1e model uit 2015 wel, 2017 is meen ik kleiner geworden.
jos707 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:47:
GeforceNow hakkelt heel erg hard over wifi dus tot ik wat een beter verbinding heb speel ik alleen wat er op Shield beschikbaar is.
Geforce now verbruikt hier snel 100Mbit minimaal, als ik met 5MB/sec zit te downloaden (we hebben een 200Mbit verbinding) gaan de kinderen al klagen dat ik download omdat ze dan het gelijk merken in de beeldkwaliteit. Nvidia geeft aan dat je maar 20Mbit nodig hebt, maar dat ervaar ik anders.
jos707 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 01:36:
Ik speel strategie en planet coaster e.d. en ondanks een grote tv heb ik dan moeite de kleine lettertjes te lezen. Sykrim speel ik wel vanaf de bank. Maar veel game ik momenteel niet omdat de kinderen erop zitten en ik heb maar 1 account bij nvidia.

Hobbykok wijzigde deze reactie 27-10-2018 17:15 (73%)

• nero355

nero355

Hobbykok schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:12:
het 1e model uit 2015 wel, 2017 is meen ik kleiner geworden.
Alle goeie Shield TV dingen komen uit 2015 lijkt het wel _O- :D
Geforce now verbruikt hier snel 100Mbit minimaal, als ik met 5MB/sec zit te downloaden (we hebben een 200Mbit verbinding) gaan de kinderen al klagen dat ik download omdat ze dan het gelijk merken in de beeldkwaliteit. Nvidia geeft aan dat je maar 20Mbit nodig hebt, maar dat ervaar ik anders.
Aantal dingen die ik zo gauw kan bedenken :
- De vertraging loopt op dus gaat de kwaliteit automatisch omlaag.
- Als je downloadt via een protocol dat veel connecties maakt en je router het niet helemaal trekt kan je ook last van teveel vertraging hebben dus gaat de kwaliteit dan ook omlaag.

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ejorne
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 18-02 23:05

Ejorne

Twisted Pairs

Ik ben me nu een tijdje aan het inlezen maar blijf met een paar vragen zitten;

- moet mijn pc fysiek in staat zijn om de spellen vloeiend te spelen, dewelke ik wil streamen naar mijn (mogelijk toekomstige) Shield? Bijvoorbeeld Fortnite draait niet op mijn pc, ik krijg het nog net opgestart maar het duurt enkele seconden voordat een volgende frame wordt getoond. (geen 60fps maar 60spf zegmaar... :P )

Ik heb wel begrepen dat ik met mijn oude laptopje (nvidia geforce 610m) ineens vloeiend kan gamen wanneer ik dat via Geforce Now ga doen. Fortnite is belangrijk omdat ik hier wat koters heb rondlopen die er een moord voor willen doen en dit kan ik dus via Now spelen, zowel op de Shield als op die lapperdetop.
Maar wil ik bijvoorbeeld straks Fifa 19 als PC game aanschaffen, kan ik dat op dat oude laptopje vloeiend streamen naar de shield?

- Kan ik mijn oude logitech rumblepad joypad via usb aansluiten op de shield en daarmee de spellen bedienen? Fifa is leuk om samen met mijn zoontje te spelen maar zo'n extra controller is best prijzig!
Ik heb ook nog 2 BT PS3 controllers liggen maar zover ik nu begrijp gaat dat op de shield niet werken. De ps4 controller zover ik begrijp wel? Maar goed, die heb ik niet...

Verder lijkt me de shield een leuke aanwinst als slimme tv. Mijn oude panasonic plasma draait een trage en lelijke Netflix app. En mijn kabel-tv abonnement kan misschien ook de deur uit als ik nl-ziet ga gebruiken. Maar... kan ik bijvoorbeeld met de shield zo'n tv-uitzending van nl-ziet recorden? En dan het liefst vanuit de gids een paar dagen vooruit in te stellen?

... Of kan ik me beter een ps4 of xbox aanschaffen en lekker blijven draaien met mijn oude netflix app en de ziggo dvb-c zenders? tja...

Wie kan me de bovenstaande vragen beantwoorden en/of wie heeft wat denkrichting tips om de keuze tussen ps4/xbox/shield te maken?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Hobbykok
Fortnite speelt mijn zoon op geforce now, zowel op de shield als op zijn oudere gamepc heeft hij alles in superkwaliteit (ultra settings en dan 120+ fps). Je kan alleen maar op 1 apparaat tegelijk met geforce now. De pc hoeft niet aan te staan als je op de shield speelt, ga je echter game stream doen vanaf de pc, dan moet hij wel aanstaan (maar geforce now is nu nog gratis, dus waarom zou je dat vanaf je eigen pc streamen).

Ik kan zelfs op mijn echt antieke 12 jaar oude pc met een heel simpele nvidia kaart van 40 euro toendertijd nieuw nu alles in ultra settings spelen, heel bizar is dat. Dat geforce now is gewoon goud.

Kijk even of je geforce now op jouw laptop kan installeren, op die van mijn werk waar ik geen admin rechten heb werkt het goed en op die van mijn vrouw ook, maar die laptops zijn wat nieuwer. Maar op mijn oude download bak werkt het ook.

Je controller weet ik zo niet, maar xbox controllers doen het prima en die zijn niet heel duur. Via usb werkt wel veel hoor, maar draadloos is wel heel fijn (de usb poorten zitten wat irritant op de achterkant van de shield). Ik meen trouwens dat ik met de playstation controllers ook op de shield kon spelen toen ik ze had, maar ik had een usb stickje erbij om te connecten (bluetooth usb stick), die was meen ik 20 euro, daarmee werkte het wel bij mij (maar dat was met de vorige firmware, nu zit er een nieuwe versie van android tv op en weet ik niet of het gaat werken).

Openemen is een lastige, schumacher hier (user met zijn icoon) heeft wel het een en ander werkende, maar dat is niet out of the box zo. Ziggo komt wel met android tv eraan, nlziet werkte wel prima met de app op de tablet (je kan dan casten naar de shield). Maar ik zie dat je ziggo hebt, ziggo komt eind dit jaar met de app voor de shield en dan is het meer dan prima voor je.

Kortom: aanschaffen. En een ps4 en xbox erbij voor de kids :P

ohja, geforce now gaat wel betaald worden in 2019 (geen idee wanneer), al blijven wel een aantal topgames gratis (maar daar valt fortnite niet onder, die komt in een betaald abonnement te zitten bij nvidia). Ik heb zelf wel uitgerekend dat het tot 30 euro per maand goedkoper is dan een nieuwe gamepc aan te schaffen (heb een termijn van 3 jaar uitgerekend). Het is bizar hoe mooi fortnite eruit ziet met alles op ultra en heel vloeiend...

Hobbykok wijzigde deze reactie 29-10-2018 22:05 (10%)

• respect!
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 20-02 18:46
Ik heb als ik een spel opstart in nvidia games steeds deze melding:

Gå til nvda.co/login på telefonen eller den baerbare datamaskinen din og skriv inn følgende kode.

Ik weet niet wat ik hiermee moet.
Iemand enig idee?

Edit: ik heb even alles door google translate gehaald en ik moet dan de code invullen en aanmelden, daarna kan ik gewoon spelen.

Wel vreemd dat het in een andere taal is.

Edit2,
nu krijg ik deze melding bij elk spel die ik opstart: Algemene fout, kan aanvraag niet verwerken. Probeer later opnieuw.

respect! wijzigde deze reactie 03-11-2018 19:00 (42%)

• Hobbykok
respect! schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:40:
Edit2,
nu krijg ik deze melding bij elk spel die ik opstart: Algemene fout, kan aanvraag niet verwerken. Probeer later opnieuw.
Werkt het wel op jouw pc met deze inloggegevens?

Ik herken probleem 1 (Zweeds) wel, maar dit niet en ik lees er veel over, ik zou anders even de chat van nvidia gebruiken (zeer goede service heb ik meermaals ervaren). Maar ik zou eerst even op een pc of laptop testen of dat wel werkt, anders vragen ze dat vast aan je en ben je ze een stap voor.

Het heeft hier de hele dag wel goed gewerkt, er was geen probleem bij nvidia (dus ik denk dat het probeer het later nog een keer niet gaat werken).

Hobbykok wijzigde deze reactie 03-11-2018 22:11 (11%)

• respect!
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 20-02 18:46
Het heeft hier de hele dag wel goed gewerkt, er was geen probleem bij nvidia (dus ik denk dat het probeer het later nog een keer niet gaat werken).
[/quote]

Ik heb het later nog eens geprobeerd en dan werkte het wel.
Misschien heb je maar een bepaalde tijd om de code in te voeren( een soort van token), ik kreeg de 1e keer ook de melding dat de authenticatie misslukt was.

Alleen heb ik nu het probleem dat mijn dochter de tv in beslag neemt :)

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15-02 18:52

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Kan je de Shield TV als een ware concurrent zien voor classic consoles (PS Classic, (S)NES classic, etc.) door het gebruik van emulators?

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 10:44
Ja dat kan prima

• Hobbykok
De emulators zijn inderdaad heel erg goed, leuke bijkomstigheid is ook dat je veel bluetooth classic controllers kan vinden om het nog echter te laten lijken. Ik heb wat mini's gehad, maar allemaal weggedaan omdat het op de shield 10 keer fijner werkt.

• pepsiblik
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 23-01 16:24
Ik probeer NLZiet te installeren op mijn Shield. Maar ik zie de app niet in de Play Store. Zit daar een of andere regioblok op of zo? Mijn Shield staat niet in NL maar wel in de EU.

• Hobbykok
pepsiblik schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:46:
Ik probeer NLZiet te installeren op mijn Shield. Maar ik zie de app niet in de Play Store. Zit daar een of andere regioblok op of zo? Mijn Shield staat niet in NL maar wel in de EU.
geen blokkade, maar google geeft nlziet momenteel geen toestemming om de app in buitenlandse stores aan te bieden. In de Nederlandse store staat hij wel en als hij eenmaal erop zit kan je ook in het buitenland kijken. Misschien kan je via een vpn hem erop krijgen?

• schumi2004

• pepsiblik
Hobbykok schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:16:
[...]

geen blokkade, maar google geeft nlziet momenteel geen toestemming om de app in buitenlandse stores aan te bieden. In de Nederlandse store staat hij wel en als hij eenmaal erop zit kan je ook in het buitenland kijken. Misschien kan je via een vpn hem erop krijgen?
Is het Google die toestemming moet verlenen? Of heeft NLZiet het niet goed aangevraagd? En op basis van welke criteria zou dit gebeurd kunnen zijn? Ik probeer er achter komen bij wie ik moet aankloppen. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom ik de app in de Apple store wel kan zien vanaf dezefde locatie.

• Hobbykok
pepsiblik schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:56:
Is het Google die toestemming moet verlenen? Of heeft NLZiet het niet goed aangevraagd? En op basis van welke criteria zou dit gebeurd kunnen zijn? Ik probeer er achter komen bij wie ik moet aankloppen. Ik snap bijvoorbeeld niet waarom ik de app in de Apple store wel kan zien vanaf dezefde locatie.
Ik zou ze dan even aanspreken op facebook, daar gaat het vaak over dit soort zaken aangezien je niet de enige bent die hem niet kan downloaden. Maar je krijgt denk ik een algemeen antwoord als dit:

helaas is onze app alleen nog te downloaden in de Nederlandse app store. Op dit moment is het nog niet bekend of onze app beschikbaar wordt in buitenlandse app stores

Ik vermoed dat het iets met rechten is, ze kunnen vermoedelijk lastig controleren waar iemand woont omdat je met creditcard kan betalen en ze willen niet dat bijvoorbeeld Belgen zo naar Nederlandse programma's gaan kijken omdat de omroepen dat wellicht niet willen.

Ik zou persoonlijk de tip van @schumi2004 gebruiken, dat gaat vast prima werken.

Hobbykok wijzigde deze reactie 08-11-2018 18:31 (3%)

• pepsiblik
Hobbykok schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:30:
Ik vermoed dat het iets met rechten is, ze kunnen vermoedelijk lastig controleren waar iemand woont omdat je met creditcard kan betalen en ze willen niet dat bijvoorbeeld Belgen zo naar Nederlandse programma's gaan kijken omdat de omroepen dat wellicht niet willen.
Wellicht. Maar dan nog blijft het vreemd. Apps van bijvoorbeeld Fox Sports en Canal Digitaal kan ik wel gewoon zien en installeren. Maar wel bedankt voor het advies en de uitleg!

• Hobbykok
pepsiblik schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:25:
Wellicht. Maar dan nog blijft het vreemd. Apps van bijvoorbeeld Fox Sports en Canal Digitaal kan ik wel gewoon zien en installeren. Maar wel bedankt voor het advies en de uitleg!
Fox sports app?
Kan je daarmee eredivisie live kijken?

Ik ken alleen deze:
https://play.google.com/s...ls?id=nl.eredivisie&hl=nl

Maar welke heb jij dan precies?
Ik kijk nu eredivisie via de chromecast optie, werkt ook wel, maar als jij een app hebt (al vermoed ik dat ik die weer in Nederland niet kan vinden :P )

Hobbykok wijzigde deze reactie 08-11-2018 21:24 (28%)

• pepsiblik
Fox sports app?
Kan je daarmee eredivisie live kijken?

Maar welke heb jij dan precies?
Ik kijk nu eredivisie via de chromecast optie, werkt ook wel, maar als jij een app hebt (al vermoed ik dat ik die weer in Nederland niet kan vinden :P )
Het is de Fox Sports app voor de gewone Android verie, dus niet Android TV. Ik gebruik em ook op iOS. Maar ik bedoelde daar dus mee dat andere Nederlandse TV stations hun app wel gewoon in de hele EU aanbieden. Dus ik zie niet in waarom NLZiet ineens moeilijk moet gaan doen.

• schumi2004
pepsiblik schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:36:
[...]

Het is de Fox Sports app voor de gewone Android verie, dus niet Android TV. Ik gebruik em ook op iOS. Maar ik bedoelde daar dus mee dat andere Nederlandse TV stations hun app wel gewoon in de hele EU aanbieden. Dus ik zie niet in waarom NLZiet ineens moeilijk moet gaan doen.
Zal vast wel een rechten ding zijn en anders stuur hun support ff een email, hier komen we er niet uit.

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 16:36
iemand al een oplossing voor apk`s welke niet in de nvidia shield (android tv) beschikbaar zijn?
Sideloaden van de APK levert niets op.

• realphoenikx
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20-02 21:30
pitchdown schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:02:
iemand al een oplossing voor apk`s welke niet in de nvidia shield (android tv) beschikbaar zijn?
Sideloaden van de APK levert niets op.
Wat bedoel je precies?

• Vo0di
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 31-01 13:07
Meer mensen die bij de nieuwe update van Kodi (V18 Beta5) problemen hebben met de ondertitels die niet meer te zien zijn? Ook niet nadat ik Kodi heb verwijderd en opnieuw heb geïnstalleerd.

• svianen
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-02 09:51
Vo0di schreef op maandag 12 november 2018 @ 16:35:
Meer mensen die bij de nieuwe update van Kodi (V18 Beta5) problemen hebben met de ondertitels die niet meer te zien zijn? Ook niet nadat ik Kodi heb verwijderd en opnieuw heb geïnstalleerd.
Ja, ik. Ondertiteling staat steeds helemaal onderaan buiten je scherm. Je kan deze wel goed zetten, maar na herstart zelfde probleem. Heb nu de laatste nightlies draaien met succes. Probleem wat ik nog ervaar is audio dropouts bij dts-hd en truehd.

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 16:36
Bv. NPO Start werkend krijgen op de nvidia shield.

• Vo0di
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 31-01 13:07
svianen schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:11:
[...]

Ja, ik. Ondertiteling staat steeds helemaal onderaan buiten je scherm. Je kan deze wel goed zetten, maar na herstart zelfde probleem. Heb nu de laatste nightlies draaien met succes. Probleem wat ik nog ervaar is audio dropouts bij dts-hd en truehd.
Hmm dat is zuur. Dan maar over op Plex totdat ze de boel weer hebben gefixt. Drop-outs van geluid zijn ook niet erg wenselijk :P

• Maikel205
  • Laatst online: 17-02 18:44
pitchdown schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:09:
[...]

Bv. NPO Start werkend krijgen op de nvidia shield.
Deze app al geinstalleerd?

https://play.google.com/s...tv.sideloadlauncher&hl=nl

• Hobbykok
Vo0di schreef op maandag 12 november 2018 @ 19:34:
Hmm dat is zuur. Dan maar over op Plex totdat ze de boel weer hebben gefixt. Drop-outs van geluid zijn ook niet erg wenselijk :P
Is het niet handiger als je kodi wilt gebruiken om gewoon de huidige versie te gebruiken uit de store? 17.6 heb ik meen ik daar gedownload, doet het perfect.

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:48
Las gisteren dat men de shield ook wel gebruikt voor de classics roms etc.
Maar op welke manier?

Zou wel leuks zijn als de kids iets van pacman etc. kunnen spelen

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:49
Hobbykok schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:14:
De emulators zijn inderdaad heel erg goed, leuke bijkomstigheid is ook dat je veel bluetooth classic controllers kan vinden om het nog echter te laten lijken. Ik heb wat mini's gehad, maar allemaal weggedaan omdat het op de shield 10 keer fijner werkt.
Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar gekregen heb? Ik heb een Shield 2017 met alleen een afstandbediening waardoor mee ik niet echt kan game neem ik aan. Maar toch zou ik graag willen weten hoe je de emulators erop zet en de classic game's kan spelen. Heb namelijk ook nog een PS4 Slim met 2 controllers en wil dan daar 1 van gebruiken. Het lijk mij vooral leuk voor mijn zoon van bijna 5

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 10:44
Frid0 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:59:
[...]

Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar gekregen heb? Ik heb een Shield 2017 met alleen een afstandbediening waardoor mee ik niet echt kan game neem ik aan. Maar toch zou ik graag willen weten hoe je de emulators erop zet en de classic game's kan spelen. Heb namelijk ook nog een PS4 Slim met 2 controllers en wil dan daar 1 van gebruiken. Het lijk mij vooral leuk voor mijn zoon van bijna 5
De emulators staan gewoon in de appstore voor de nvidia shield. En je ps4 controller kan je via bluetooth pairen. Dan is het alleen nog wat rom files downloaden via de interwebs en bijvoorbeeld op een stick zetten.

Zelf heb ik een controller van 8bitdo gekocht.

keepitfrosty wijzigde deze reactie 13-11-2018 09:12 (11%)

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Vandaag komt mijn Nvida Shield TV 2017 (16GB) binnen. Wat zijn leuke dingen om mee te beginnen? Ik ben al een scala aan roms aan het "verzamelen". (S)NES, N64, GameCube, PS1, PSP

Zijn er ook leuke Android games? Ik heb nu enkel Asphalt

En de (S)NES emulators enzo geloof ik allemaal wel, die werken volgens mij allemaal prima. Maar welke emulators zijn aan te raden voor de wat zwaardere games?
Wii en GameCube met Dolphin?
N64?
PSP met PPSSPP?
PSx?

www.retrox.tv wordt hier ook vaak genoemd zie ik. Ik zie ook dat ze een trial versie hebben, misschien dat ik die ook eens ga uitproberen. Ik zie zo snel alleen geen lijst met welke consoles ondersteund worden, alleen welke emulators de app gebruikt. Zit PSx daar ook bij? Ik zie wel N64 er tussen staan met Mupen

Markos wijzigde deze reactie 13-11-2018 14:42 (25%)

• Hobbykok
Markos schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:30:
Zijn er ook leuke Android games? Ik heb nu enkel Asphalt
Ik zou niet teveel inzetten op android games, maar nvidia geforce now gaan gebruiken, krijg je gratis al een stuk of 30 tot 50 (ben het even kwijt) goede wat oudere toptitels bij en je kan alles van je steam library spelen.

daarnaast natuurlijk, kodi, videoland, film1, netflix e.d. erop zetten (als je daar abonnementen op hebt). En als straks dus geforce now voor je beschikbaar is kan je dat ook op de pc gebruiken.

Hobbykok wijzigde deze reactie 13-11-2018 18:48 (20%)

• G.Scholtens
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:48
Hobbykok schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:47:
[...]

Ik zou niet teveel inzetten op android games, maar nvidia geforce now gaan gebruiken, krijg je gratis al een stuk of 30 tot 50 (ben het even kwijt) goede wat oudere toptitels bij en je kan alles van je steam library spelen.

daarnaast natuurlijk, kodi, videoland, film1, netflix e.d. erop zetten (als je daar abonnementen op hebt). En als straks dus geforce now voor je beschikbaar is kan je dat ook op de pc gebruiken.
Voor nvidia geforce now moet je toch ook betalen, of zijn die gratis games er zo ie zo?

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:33
G.Scholtens schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:43:
[...]

Voor nvidia geforce now moet je toch ook betalen, of zijn die gratis games er zo ie zo?
Ik weet niet precies hoe het zit. Maar in ieder geval:
  • Geforce Now zelf is (nog) gratis omdat het nog in beta is
  • Beta heeft een wachtrij, maar als je activeert op de SHIELD heb je wel meteen toegang (voor GeForce Now was er al een streaming dienst voor de SHIELD die offline is gegaan met de komst van GeForce Now, vandaar dat de SHIELD meteen toegang krijgt)
  • Er zijn inderdaad gratis spellen
  • Spellen waar je op Steam eigenaar van bent kunt je ook via GeForce Now spelen. Sommige spellen staan sowieso op GeForce Now, dan inloggen met je Steam account en je kunt spelen. Daarnaast kun je Steam zelf ook opstarten als zijnde "spel" en dan zou je ook andere Steam spellen moeten kunnen installeren

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Als ik games (free to play of free on Geforce now) krijg ik de melding:
Algemene fout
Kan aanvraag niet verwerken. Proveer het later opnieuw

@respect! Was wachten bij jou de oplossing? Ik lijk wel gewoon goed te zijn ingelogd met mijn Nvidia account (ik wist niet dat ik deze had maar toen ik koos voor koppelen met google account kwam wel mijn gebruikelijke username naar voren)
Ik heb ook een mail gekregen met Welcome to NVIDIA SHIELD (joining the shield rewards program)

edit: ik heb de gegevens van de Nvidia app verwijderd en opnieuw ingelogd en een netwerk test gedaan. Nu komt hij niet meer met het scherm Algemene fout maar met de melding dat ik nog geen beta toegang heb. Ik had me van te voren al een paar dagen geleden (zondag denk ik) aangemeld voor de beta via de nvidia website. Hoe lang duurt zoiets?

Markos wijzigde deze reactie 14-11-2018 13:57 (25%)

• Hobbykok
Volgens mij 1 werkdag, er was hier een paar weken terug iemand met hetzelfde probleem, ik zou even teruglezen en hem een DM berichtje sturen, daar was het meen ik de volgende dag opeens opgelost.

Nu weet ik niet precies hoe het zit als je je al aangemeld hebt voor de beta op hetzelfde adres als je op de shield gebruikt, anders zou ik nvidia even een chatbericht sturen of mailen, dan lossen ze het vast snel voor je op.

Hobbykok wijzigde deze reactie 14-11-2018 14:21 (25%)

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Is er een app die de IR-codes van de shield kan bedienen?

Ik gebruik de Shield tv nu een paar weken met veel plezier. Ik kan waarschijnlijk zelfs mijn harmony-one de deur uit doen. Maar heb 1 probleem met een versterker van Harman Kardon.

Mijn shield schakelt mijn onkyo processor aa/uit via hdmi-cec. De tv via IR. Dat gaat ook goed.
Maar de IR-code van mijn versterker werkt maar half. Bij het in slaapstand zetten gaat mijn versterker niet uit. Bij het ontwaken reageert de versterker wel op het ir-commando. Maar springt daardoor juist uit op het moment dat de shield de rest weer aanzet.

Als ik handmatig de versterker uitzet (met de harmony) en laat de shield vervolgens alles uitzetten en op een later moment weer aanzetten, dan gaat het wel goed.

Dus als ik bij het uitzetten eerst handmatig een app gebruikt die de versterker via IR uitzet, dan heb ik de harmony-one niet meer nodig. Kan iemand me helpen of tips geven?

• Hobbykok
Is een standby killer misschien een oplossing?

• Ejorne

Ejorne

Twisted Pairs

Ik heb twee soorten master-slave stekkerdozen geprobeerd.
Maar de harman kardon is nogal piekerig in het inschakelmoment.
Als ik dat ding in de aan-stand aan spanning zet dan klapt de helft van de keren de schakelaar in de meterkast om. Ik ben bang dat dit met zo'n standby killer ook gaat gebeuren.

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08:09
Nu is helaas mijn afstandbediening overleden, Weet iemand waar je de officiele shield remote kan kopen?
op nvidia zelf is die uitverkocht en kan geen winkel vinden waar hij te koop is.

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 09:00
Ruudox schreef op zondag 18 november 2018 @ 07:52:
Nu is helaas mijn afstandbediening overleden, Weet iemand waar je de officiele shield remote kan kopen?
op nvidia zelf is die uitverkocht en kan geen winkel vinden waar hij te koop is.
Neem eens contact op met nvidia zelf. Wie weet, zijn genoeg gevallen bekend dat ze een nieuwe sturen.

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07:25
Ruudox schreef op zondag 18 november 2018 @ 07:52:
Mijne is ook stuk gegaan, maar ik ga m'n geld niet uitgeven aan weer zo'n gammel ding, ik heb maar een X Box One s controller gekocht. Via de telefoon bedienen gaat natuurlijk ook, maar ik heb graag een echte remote, nouja, controller dus ;-)

• Ruudox
DiMacho schreef op zondag 18 november 2018 @ 08:26:
[...]

Neem eens contact op met nvidia zelf. Wie weet, zijn genoeg gevallen bekend dat ze een nieuwe sturen.
goeie dat kan ik wel een proberen

• Hobbykok
Ruudox schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:01:
[...]

goeie dat kan ik wel een proberen
Als dat niet lukt, koop hem dan via aliexpress, moet een vrij goed ding zijn (veel reviews over te vinden). Er is een bluetooth variant en eentje met usb adapertje, zie bijvoorbeeld deze link

Ben je voor ongeveer 3 euro klaar, het is eigenlijk bizar dat nvidia er iets van 60 euro voor vraagt, in die van aliexpress kunnen ook nog eens normale batterijen ipv die ronde schijfjes die ook niet echt goedkoop zijn en altijd op als je ze nodig hebt.

Ohja, je kan hem ook bij Azerty kopen, kost maar 130 euro voor de afstandsbediening alleen 8)7
Bizar zeg, de shield was een maand of 2 a 3 terug 150 euro met remote en controller, betaal je nu 130 euro voor een afstandsbediening. 130 euro? 8)7 8)7 8)7 Maarja, voor wie wilt, hier de link: https://azerty.nl/product...-remote-afstandsbediening

Ze liepen zo hard dat ze niet op voorraad zijn momenteel trouwens

Hobbykok wijzigde deze reactie 18-11-2018 16:40 (28%)

• trekker22
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11:19
Iemand suggesties voor spelletjes voor een 5 jarige? Betaald en onbetaald.

Lego en Sonic al gezien, verder nog suggesties?
Of de betere Android games? Of toch emulatie?

Ook meteen maar eens een tweede controller regelen, toch wel leuk Lego met zijn 2.

trekker22 wijzigde deze reactie 18-11-2018 16:58 (19%)

casino's maken me rijk!Neteller heb je dan nodig!!

• nero355

nero355

Ejorne schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 19:36:
Is er een app die de IR-codes van de shield kan bedienen?

Ik gebruik de Shield tv nu een paar weken met veel plezier. Ik kan waarschijnlijk zelfs mijn harmony-one de deur uit doen. Maar heb 1 probleem met een versterker van Harman Kardon.

Mijn shield schakelt mijn onkyo processor aa/uit via hdmi-cec. De tv via IR. Dat gaat ook goed.
Maar de IR-code van mijn versterker werkt maar half. Bij het in slaapstand zetten gaat mijn versterker niet uit. Bij het ontwaken reageert de versterker wel op het ir-commando. Maar springt daardoor juist uit op het moment dat de shield de rest weer aanzet.

Als ik handmatig de versterker uitzet (met de harmony) en laat de shield vervolgens alles uitzetten en op een later moment weer aanzetten, dan gaat het wel goed.

Dus als ik bij het uitzetten eerst handmatig een app gebruikt die de versterker via IR uitzet, dan heb ik de harmony-one niet meer nodig. Kan iemand me helpen of tips geven?
Je gaat de verkeerde kant op : Lekker die Logitech Harmony houden en de hele HDMI CEC bende overal uitzetten! d:)b

HDMI CEC is een goed idee dat verkeerd uitgewerkt is helaas :/

• Ruudox
Hobbykok schreef op zondag 18 november 2018 @ 16:35:
[...]

Als dat niet lukt, koop hem dan via aliexpress, moet een vrij goed ding zijn (veel reviews over te vinden). Er is een bluetooth variant en eentje met usb adapertje, zie bijvoorbeeld deze link

Ben je voor ongeveer 3 euro klaar, het is eigenlijk bizar dat nvidia er iets van 60 euro voor vraagt, in die van aliexpress kunnen ook nog eens normale batterijen ipv die ronde schijfjes die ook niet echt goedkoop zijn en altijd op als je ze nodig hebt.

Ohja, je kan hem ook bij Azerty kopen, kost maar 130 euro voor de afstandsbediening alleen 8)7
Bizar zeg, de shield was een maand of 2 a 3 terug 150 euro met remote en controller, betaal je nu 130 euro voor een afstandsbediening. 130 euro? 8)7 8)7 8)7 Maarja, voor wie wilt, hier de link: https://azerty.nl/product...-remote-afstandsbediening

Ze liepen zo hard dat ze niet op voorraad zijn momenteel trouwens
bij nvidia zelf zijn ze 45, maar helaas niet meer op voorraad ik zal ook evven bij ali kijken als het nirt lukt thnx

• GroeneThee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13-02 08:33
De shield is nu in de aanbieding (incl controller en remote)

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Dat is wel een scherpe deal, denk niet dat dit nog lager gaat uitvallen met blackfriday... Hmmmm misschien nog eentje bestellen dan maar ;)

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• rhos
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 06:18
Heb je dus alleen de ab. 179 met ab en controler.
renzo4000 schreef op maandag 19 november 2018 @ 09:12:
Dat is wel een scherpe deal, denk niet dat dit nog lager gaat uitvallen met blackfriday... Hmmmm misschien nog eentje bestellen dan maar ;)

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online

renzo4000

*Doh!*

Vanmorgen was deze combi nog €143,95

Hey pssst! ......Fiets kopen?!

• Santee
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 20-02 15:10
Hey jongens, ik heb sinds April een 4K TV en kijk nu vooral 1080p content via Netflix en series. Later zou ik wel betere 4K willen gaan kijken. Momenteel gebruik ik plex via de PC via een 100mbit switch. Ik vrees dat native 4K niet gaat passen en ik naar een Gbit switch moet?
Verder gebruik ik momenteel een PS4 pro voor mijn media. Ik lees veel positiefs over de nVidia shield. Is dit een goede mediaplayer voor mijn toekomstige eisen (4K HDR content via Netflix/PLEX/Amazon prime wellicht)? Geeft de controller veel toegevoegde waarde of kan ik beter mijn PS4 controller gebruiken?

Alvast bedankt!

• SynergY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01-02 14:37

SynergY

<Insert title here>

Santee schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 10:44:
Hey jongens, ik heb sinds April een 4K TV en kijk nu vooral 1080p content via Netflix en series. Later zou ik wel betere 4K willen gaan kijken. Momenteel gebruik ik plex via de PC via een 100mbit switch. Ik vrees dat native 4K niet gaat passen en ik naar een Gbit switch moet?
Verder gebruik ik momenteel een PS4 pro voor mijn media. Ik lees veel positiefs over de nVidia shield. Is dit een goede mediaplayer voor mijn toekomstige eisen (4K HDR content via Netflix/PLEX/Amazon prime wellicht)? Geeft de controller veel toegevoegde waarde of kan ik beter mijn PS4 controller gebruiken?

Alvast bedankt!
Vandaag de keuze gemaakt de Shield aan te schaffen, en niet voor de Apple TV 4K te gaan. Voornaamste reden is de betere hardware en gebruiksmogelijkheden (zoals HD audio, emulators, Netflix, Plex en Prime) t.o.v. de ATV.

Een gigabit switch kost op dit moment trouwens niet zoveel meer. Uiteraard ook even checken of je UTP kabels cat 5e of cat 6 zijn.

De Shield is nu in de aanbieding bij Coolblue voor €149 met afstandbediening en €179 met afstandbediening en controller.

SynergY wijzigde deze reactie 20-11-2018 13:12 (5%)
Reden: aanbiedingsprijs Coolblue toegevoegd

• Hobbykok
ik vind de originele controllers minder fijn dan de playstation en xbox exemplaren, dus ik zou je aanraden 149 te betalen ipv 179.

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Vandaag ontvang ik mijn Nvidia Shield TV. Ga meteen aan de slag met SPMC, Kodi, oh nee toch MrMC ;-)

SPMC wordt niet langer doorontwikkeld en MrMC is een voor Shield geoptimaliseerde versie van Kodi. Klopt toch? En is MrMC inderdaad ook het advies als ik van de volledige potentie van Shield gebruik wil maken (HD audio DTSHD, TrueHD, DTS:X) en 4K HDR?

Ga er een PS4 controller mee pairen. Kijken hoe dat loopt met bv. RetroX. Mochten jullie andere tips hebben hoor ik het graag!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-02 10:26
SynergY schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:53:
Vandaag ontvang ik mijn Nvidia Shield TV. Ga meteen aan de slag met SPMC, Kodi, oh nee toch MrMC ;-)

SPMC wordt niet langer doorontwikkeld en MrMC is een voor Shield geoptimaliseerde versie van Kodi. Klopt toch? En is MrMC inderdaad ook het advies als ik van de volledige potentie van Shield gebruik wil maken (HD audio DTSHD, TrueHD, DTS:X) en 4K HDR?
Kodi werkt ook prima en doet ook HD audio DTSHD, TrueHD, DTS:X) en 4K HDR

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

ViNOK16Bit schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:56:
[...]

Kodi werkt ook prima en doet ook HD audio DTSHD, TrueHD, DTS:X) en 4K HDR
Zie dat het inderdaad is toegevoegd. Waarom zou ik anno november 2018 kiezen voor Kodi of MrMC? Kan vooral veel oudere vergelijkingen vinden, maar de wereld ziet er nu heel anders uit dan begin dit jaar.

• nero355

nero355

SynergY schreef op woensdag 21 november 2018 @ 08:58:
Zie dat het inderdaad is toegevoegd. Waarom zou ik anno november 2018 kiezen voor Kodi of MrMC? Kan vooral veel oudere vergelijkingen vinden, maar de wereld ziet er nu heel anders uit dan begin dit jaar.
Is het zo'n ramp om gewoon met Kodi te beginnen en pas als je wat mist of iets niet werkt naar een betaald alternatief te gaan kijken :?

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

nero355 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:15:
[...]

Is het zo'n ramp om gewoon met Kodi te beginnen en pas als je wat mist of iets niet werkt naar een betaald alternatief te gaan kijken :?
Zeker geen ramp, dat mag duidelijk zijn. Maar het kan zijn dat iemand hier al eens goede ervaringen mee heeft opgedaan. Uitwisselen van gebruikerservaringen was het idee van dit topic toch? ;-)

• nero355

nero355

SynergY schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:24:
Zeker geen ramp, dat mag duidelijk zijn. Maar het kan zijn dat iemand hier al eens goede ervaringen mee heeft opgedaan. Uitwisselen van gebruikerservaringen was het idee van dit topic toch? ;-)
Uiteraard, maar het enige wat echt anders is aan MrMc t.o.v. Kodi is het ontbreken van Add-ons voor zover ik weet en daar mag je dan ook nog eens voor gaan betalen, terwijl dezelfde sourcecode base wordt gebruikt :/

• schumi2004
[...]

Ik persoonlijk zou wegblijven bij MrMC aangezien je 0,0 (user installed) addons eraan kunt toevoegen (mocht je dat willen) en dat gaat ook nooit gebeuren.
1. No user installed addons are supported, python or otherwise.
2. No, they really are not supported.
3. They are not coming back
4. Read from 1. again

Any mention of illegal streaming sites, addons or any pirated material will not be tolerated. This is not democracy and any offenders will be banned and posts deleted immediately without warning.

Other than that, we hope you enjoy MrMC so far and we welcome any input and feedback you might have.

Team MrMC.
/edit:
En dit ja. Serieus, betalen voor open source?
nero355 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 10:27:
[...]

Uiteraard, maar het enige wat echt anders is aan MrMc t.o.v. Kodi is het ontbreken van Add-ons voor zover ik weet en daar mag je dan ook nog eens voor gaan betalen, terwijl dezelfde sourcecode base wordt gebruikt :/

schumi2004 wijzigde deze reactie 21-11-2018 10:30 (16%)

• Hobbykok
Over een paar weken is kodi 18 waarschijnlijk in de store te vinden en dan is een vergelijking wel interessant, ik heb zelf kodi prima werkende en ik zou niet weten wat je daaraan kan verbeteren. Misschien als je een vrij geavanceerde 4k installatie met heel goede versterker e.d. aan de shield gekoppeld, maar voor de huis / tuin /keuken setup is kodi prima.

• jos707
Kodi zelf werkt wel fijn alleen de addon-scrapers zijn heel erg brak. Series worden telkens weer niet gevonden of soms wordt er random een serie gevonden waarvan de naam geen enkele gelijknis heeft met de serie die op de harde schijf staat. Hiermede overweeg ik om Plex eens uit te proberen.

• ViNOK16Bit
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 20-02 10:26
Hobbykok schreef op woensdag 21 november 2018 @ 13:10:
[...]

Over een paar weken is kodi 18 waarschijnlijk in de store te vinden en dan is een vergelijking wel interessant, ik heb zelf kodi prima werkende en ik zou niet weten wat je daaraan kan verbeteren. Misschien als je een vrij geavanceerde 4k installatie met heel goede versterker e.d. aan de shield gekoppeld, maar voor de huis / tuin /keuken setup is kodi prima.
Ik heb een 4K setup met HDR ondersteuning en de receiver ondersteund ook de laatste audio sporen. Kodi ondersteund dit nu allemaal al prima (wel even door de instellingen heen). Dus wanneer ik een 4K HDR HEVC bestand met DTS:X geluidspoor afspeel vanaf de NAS met Kodi op de shield werkt dit super. Geen reden voor mij om MrMC te gebruiken.

• sanderdw
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09:26
Na mijn ouders (Shield met secure WEBDAV naar remote NAS) nu ook zelf een Shield voor de slaapkamer gekocht. Alleen kom ik er nu achter dat Shield standaard alleen SMB 1 ondersteund... Erg crap, want wil niet mijn op mijn Synology ook het lekke/risicovolle SMB 1 toestaan... Voor Kodi is NFS/WEBDAV wel een workarround maar zou graag ook de Shield native mount willen gebruiken als Plex server.

Wellicht kan ik een docker container maken op de NAS die als SMB 1 server fungeert (met een interne mount op de NAS)....

• Hobbykok
jos707 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:23:
Kodi zelf werkt wel fijn alleen de addon-scrapers zijn heel erg brak. Series worden telkens weer niet gevonden of soms wordt er random een serie gevonden waarvan de naam geen enkele gelijknis heeft met de serie die op de harde schijf staat. Hiermede overweeg ik om Plex eens uit te proberen.
Ik heb meerdere synology nassen, maar plex kreeg ik niet aan de praat, ik was het na 2 dagen prullen wel zat omdat kodi out of the box goed werkte. Was wel op de vorige versie van android tv, zal nog eens proberen van de week of het nu wel werkt in mijn geval.
sanderdw schreef op woensdag 21 november 2018 @ 16:42:
Na mijn ouders (Shield met secure WEBDAV naar remote NAS) nu ook zelf een Shield voor de slaapkamer gekocht. Alleen kom ik er nu achter dat Shield standaard alleen SMB 1 ondersteund... Erg crap
Dit zou weleens de reden kunnen zijn dat ik niet kon koppelen, ik meen dat ik SMB 1 had uitgezet namelijk. Interessant. Mijn synology's kunnen alleen geen docker aan ivm traagheid, maar ik heb wel een paar synology's die niet met internet zijn verbonden, als ik wat doorsluis gaat het wellicht werken. Heb ik weer een leuk uitzoekklusje erbij.

Hobbykok wijzigde deze reactie 21-11-2018 17:30 (33%)

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Vandaag direct de shield geïnstalleerd. Super eenvoudig vergeleken met de Raspberry pi. Andere doelgroep waarschijnlijk. Meteen kodi geïnstalleerd en wat tweaks gedaan in de settings.

Vanavond dus voor het eerst van een 4K HDR film met atmos 7.1 mogen genieten op 65" oled paneel. Wat een ervaring. Nu al de beste aankoop van het jaar die shield.

Thanks voor de tips allemaal. Ik blijf er de komende tijd lekker mee spelen.

• schumi2004
Ben ik toch benieuwd over welke series je het hebt en welke scrapers je gebruikt want je doet nu overkomen alsof er niets fatsoenlijk gevonden wordt, ik heb hier ongeveer 90 series en er is er misschien 1~2 die mogelijk niet goed gevonden is/werd. Ik weet het eigenlijk niet eens want het gebeurt eigenlijk niet.

Met films kun je wel eens een ding hebben als de release een foutief jaartal in de naam heeft ofzo maar verder je maak je mij niet wijs dat Plex het 100% foutloos doet.

• Hobbykok
SynergY schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:31:
Vanavond dus voor het eerst van een 4K HDR film met atmos 7.1 mogen genieten op 65" oled paneel. Wat een ervaring. Nu al de beste aankoop van het jaar die shield.
welke speakers en tv heb je? Ik ga eind dit jaar/begin 2019 upgraden en dit klinkt wel als iets wat ik graag zou zien hier in mijn woonkamer.

• jos707
schumi2004 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 21:58:
[...]

Ben ik toch benieuwd over welke series je het hebt en welke scrapers je gebruikt want je doet nu overkomen alsof er niets fatsoenlijk gevonden wordt, ik heb hier ongeveer 90 series en er is er misschien 1~2 die mogelijk niet goed gevonden is/werd. Ik weet het eigenlijk niet eens want het gebeurt eigenlijk niet.

Met films kun je wel eens een ding hebben als de release een foutief jaartal in de naam heeft ofzo maar verder je maak je mij niet wijs dat Plex het 100% foutloos doet.
Mijn insziens is Kodi nog altijd de meest complete mediaplayer die er bestaat. En ik weet dat de kwaliteit van de addons losstaat van Kodi zelf maar het scrapen met TMDB gaat toch regelmatig volledig de mist in. Laatst ging het mis bij 'Bodyguard', komt hij met één of andere 'Miracle - Series' op de proppen.
Ik moet zeggen dat het meestal wel goed gaat maar die ene keer dat het misgaat is wel vervelend.

Dat het scrapen af en toe niet goed gaat is dan nog niet zo erg maar dit dan terug corrigeren is een ander verhaal. Moet je telkens de menu's induiken, onder videos de serie-folder zoeken, dan in het context-menu -> informatie -> refresh en dan met een beetje geluk kan je de correcte serie uit de lijst kiezen. Maar dit is lotto-trekkerij want soms, zelfs wanneer je de juiste naam kiest uit de lijst blijft die hardnekkig de verkeerde serie scrapen :?

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Hobbykok schreef op woensdag 21 november 2018 @ 22:13:
[...]

welke speakers en tv heb je? Ik ga eind dit jaar/begin 2019 upgraden en dit klinkt wel als iets wat ik graag zou zien hier in mijn woonkamer.
Nice!

LG 65c7v paneel met dreamscreen 4k (soort ambilight). Speakers van B&W vm-1 serie met een sub van quake (rel 501 geloof ik). Heb geen speakers aan plafond trouwens, bedoelde meer de 7.1 true HD audio track 😉

Succes met het uitzoeken van al het moois 😉 de tv die ik heb is trouwens nu in de aanbieding: Mastermind in "Centraal aanbiedingen topic V2.0"

SynergY wijzigde deze reactie 22-11-2018 07:00 (15%)

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Wat zijn leuke games die ik kan proberen op de Shield met GeForce Now icm. een controller?
Ik heb Fortnite even geprobeerd maar ik ben een PC gamer, dus dat was ellende haha. En kan niet met een toetsenbord en muis bij mijn tv zitten.

• Exocet
  • Niet online
Markos schreef op donderdag 22 november 2018 @ 10:19:
Wat zijn leuke games die ik kan proberen op de Shield met GeForce Now icm. een controller?
Ik heb Fortnite even geprobeerd maar ik ben een PC gamer, dus dat was ellende haha. En kan niet met een toetsenbord en muis bij mijn tv zitten.
Tomb Raider of de Batman Arkham games.

• Hobbykok
jos707 schreef op woensdag 21 november 2018 @ 23:02:
Maar dit is lotto-trekkerij want soms, zelfs wanneer je de juiste naam kiest uit de lijst blijft die hardnekkig de verkeerde serie scrapen :?
Ik meen dat ik in het verleden een .nfo bestand moest toevoegen met het imdb nummer ofzo, maar het bleef wel problemen geven met oude opnamen van een viderorder die ik digitaal gemaakt had, het lukt me dan niet om mijn eigen info er goed in te krijgen en daarom ben ik er mee gestopt en ik doe nu bij elk bestand een eigen folder.jpg voor de afbeelding. Gaf minder werk dan die scraper.

• nero355

nero355

Problemen met scrapen hebben altijd twee oorzaken :
- Of je hebt je folder structuur niet in orde...
- Of je hebt content die misschien beter gescraped kan worden met Universal Scraper :)

Voor beiden zou ik zeggen neem eens een kijkje in het Kodi topic : [ervaringen] Kodi - deel XVI ;)

• Exocet
  • Niet online
Waarom werkt Google assistent niet op de shield in het Nederlands? Of ligt dit aan een bepaalde instelling?
Op US taal werkt het wel.

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Exocet schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:28:
Waarom werkt Google assistent niet op de shield in het Nederlands? Of ligt dit aan een bepaalde instelling?
Op US taal werkt het wel.
Taal op Nederlands instellen. Dan is Google assistent ook Nederlands.

• Exocet
  • Niet online
SynergY schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:26:
[...]

Taal op Nederlands instellen. Dan is Google assistent ook Nederlands.
Hier dus niet. Het icoon voor zoeken linksboven is ook anders bij Nederlands en ik kan dus ook geen commando's geven, maar hij zoekt alleen maar.

• trekker22
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11:19
Hobbykok schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:15:
[...]

Wellicht is een xbox of playstation controller dan handiger, ik heb xbox controllers met een usb draadloze zender, dan kan ik die ook op de pc gebruiken. Je plugt hem in als je wilt gamen en klaar. Het nadeel van de originele controllers vind ik vooral het steeds moeten opladen irritant, die xbox controllers die ik heb lopen veel minder snel leeg, dus als je twee maand niet gamed zijn de batterijen nog vol, bij de shield zijn ze dan meestal leeg of bijna leeg en kan je dus niet gamen en eerst opladen.
Welke Xbox controller is dit? Die werkt out of the box prima?
Toch eens met zijn 2 Lego spelletjes doen 😜

casino's maken me rijk!Neteller heb je dan nodig!!

• StWl
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 25-01 18:42
Nu weer in de aanbieding bij Amazon Frankrijk voor 159,99!

• Eddy1963
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 28-11-2018
Ik heb vandaag mijn Shield ontvangen en ben een beetje aan het ontdekken.
Ik krijg echter de Google assistent niet aan het werk.
Ik moet de microfoonknop maar blijven indrukken als ik iets wil.
Het zou toch zo moeten zijn dat de microfoon op standby staat en reageert op OK Google.
Dat doet ie dus niet.
Wanneer ik de microfoonknop indruk en de opdracht geef om een bepaalde serie op Netflix af te spelen doet het dit niet.
Waren mijn verwachtingen te hoog of werkt het gewoon nog niet goed. (Btw op mijn telefoon doet de assistent wel wat ik vraag)

• Exocet
  • Niet online
Eddy1963 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:41:
Ik heb vandaag mijn Shield ontvangen en ben een beetje aan het ontdekken.
Ik krijg echter de Google assistent niet aan het werk.
Ik moet de microfoonknop maar blijven indrukken als ik iets wil.
Het zou toch zo moeten zijn dat de microfoon op standby staat en reageert op OK Google.
Dat doet ie dus niet.
Wanneer ik de microfoonknop indruk en de opdracht geef om een bepaalde serie op Netflix af te spelen doet het dit niet.
Waren mijn verwachtingen te hoog of werkt het gewoon nog niet goed. (Btw op mijn telefoon doet de assistent wel wat ik vraag)
Zet de taal eens op engels.

• Hobbykok
trekker22 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 22:17:
Welke Xbox controller is dit? Die werkt out of the box prima?
Toch eens met zijn 2 Lego spelletjes doen 😜
Ik heb xbox 360 controllers, je hebt wel dat usb adapter dingetje nodig omdat die oudere die ik heb geen bluetooth hebben.

de playstation controllers doen het ook, daar had ik een nieuw model van, ook met dat usb adapter ding zodat ik hem aan mijn windows pc ook kan koppelen. Maar die heb ik onlangs verkocht, ben even kwijt of dat nu via bluetooth of met die usb adapter ging.

Maar volgens mij werken ze allemaal verder zonder problemen. Vind ze stuk fijner dan die van Nvidia zelf omdat ik vaak had dat de accu leeg was als ik wilde gamen en in die xbox 360 controllers gaan gewoon AAA batterijen (of AA, dat weet ik even niet uit het hoofd).

Hobbykok wijzigde deze reactie 23-11-2018 21:05 (42%)

• Eddy1963
Exocet schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:58:
[...]

Zet de taal eens op engels.
Dat heb ik gedaan en toen werd in ieder geval een knop zichtbaar die ik aan heb gezet.
Ik kan dan inderdaad in het Engels commando's geven maar deze snapt het systeem niet alle opdrachten.
Neemt overigens niet weg dat ik eerst de microfoonknop op de ab of de controller moet activeren.
Ik ben in de veronderstelling dat Google assistent de microfoon zelf dient te activeren wanneer je Hey Google zegt.
Dat zou de Google (mini) Home ook doen, mijn telefoon doet dat ook als ik tenminste de app Google open. Dus niet vanuit het niets.
Vind de site van Nvidia daar in tekortkomen.
(offtopic: Wat een klein boekje voor de gebruiksaanwijzing, dat is toch niet te lezen voor een oude man >:)

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:33
Eddy1963 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:40:
Ik ben in de veronderstelling dat Google assistent de microfoon zelf dient te activeren wanneer je Hey Google zegt.
Als de microfoon aan moet gaan als je Hey Google zegt moet de microfoon dus al de hele tijd aan staan, anders hoort die Hey Google ook niet.

In ieder geval is het met de laatste firmware versies voor de controller wel mogelijk om de microfoon altijd aan te hebben staan luisterend voor Hey Google. Maar dit moet je wel zelf aanzetten. (En zal waarschijnlijk een flinke aanslag op de accuduur hebben)

• Eddy1963
RobertMe schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:53:
[...]

Als de microfoon aan moet gaan als je Hey Google zegt moet de microfoon dus al de hele tijd aan staan, anders hoort die Hey Google ook niet.

In ieder geval is het met de laatste firmware versies voor de controller wel mogelijk om de microfoon altijd aan te hebben staan luisterend voor Hey Google. Maar dit moet je wel zelf aanzetten. (En zal waarschijnlijk een flinke aanslag op de accuduur hebben)
Ik zal vanmiddag eens zien of er nog updates zijn voor de Nvidia, hoewel ik het apparaat gisteren heb geplaatst en er al updates zijn geweest. Dan kan ik het ook uitproberen.
Ik wil juist de Google assistent gebruiken om de lichten in de woonkamer aan te kunnen doen. Gebruik maken van de technologie.
Weet je misschien ook waar ik de instelling dan kan vinden? _/-\o_

(update) Google assistent werkend gekregen via deze link:https://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4554/related/1

Helaas (nog) niet in het Nederlands. Dat zal binnenkort wel via een update van Nvidia komen (neem ik aan)
Wanneer ik de update voor de controller NL-NL installeer verdwijnt de mogelijkheid om Google assistent aan te zetten.
Maar in EN-AM komt de mogelijkheid er wel. Gelukkig spreek ik redelijk Engels 8)

Eddy1963 wijzigde deze reactie 26-11-2018 11:01 (19%)

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 16:28

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Heb de mijne vanmorgen opgehaald.
Gaaf apparaat

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• Pusherman_
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 20-02 11:38
Sinds een paar dagen heb ik een gek probleem. Mijn controller houdt z'n verbinding niet meer vast, de remote wel.

Wat is er gebeurd?
  1. Ik zette de shield aan en kreeg melding dat er geen netwerkverbinding was, hij zit met utp aangesloten. Hierop heb ik in de shield settings ethernet uit en aangezet en daardoor werkte de verbinding weer.
  2. Kort hierna werkte de controller niet meer, hij kon niet meer worden gevonden en bleef knipperen.
  3. Na wat checks (reset controller, volledig opladen etc.) en wat googlen kwam ik er achter dat dit issue kan optreden als wifi uitstaat.
  4. Blijkbaar is door ethernet uit en aanzetten daarna wifi volledig uitgeschakeld ofzo. Als ik nu ethernet uitzet waardoor wifi weer aangaat, kan de controller wel weer worden gepaired. Schakel ik daarna weer naar ethernet, verliest de controller weer de verbinding binnen een paar minuten.
Iemand een idee met welke setting ik dit kan fixen?

• Mr. R.
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 08-02 16:55
Van het weekend de Shield gekocht, wat een mooi apparaat!

Maar ik heb toch nog een aantal vragen;
- Kan je bijvoorbeeld bladeren op je pc om bestanden af te spelen? Mijn pc staat op zolder en shield staat in de huiskamer.
- Speelt de Shield ook ISO bestanden af
- Kan je het geheugen uitbreiden met een usb cardreader 3.0 met hierin een microsd?
- Wat zie je op je pc scherm als je beneden het spel speelt?
- Hoe goed is een ps3 of ps4 controller op de Shield
- Is het een kwestie van GeForce programma openen op pc en verder niks en dan op de Shield het spel selecteren en deze wordt dan op de pc geopend?

Ik hoop dat iemand antwoord kan geven op mijn vragen.

• Ruudox
Mr. R. schreef op woensdag 28 november 2018 @ 12:28:
Van het weekend de Shield gekocht, wat een mooi apparaat!

Maar ik heb toch nog een aantal vragen;
- Kan je bijvoorbeeld bladeren op je pc om bestanden af te spelen? Mijn pc staat op zolder en shield staat in de huiskamer.
Ja dat kan met kodi of een file explorer app

- Speelt de Shield ook ISO bestanden af
nooit getest

- Kan je het geheugen uitbreiden met een usb cardreader 3.0 met hierin een microsd?
Ja dit heb ik ook

- Wat zie je op je pc scherm als je beneden het spel speelt?
volgens mij ook het spel

- Hoe goed is een ps3 of ps4 controller op de Shield
De xbox one controller werkt goed laatste keer dat ik een ps4 heb getest werkte het niet zo goed

- Is het een kwestie van GeForce programma openen op pc en verder niks en dan op de Shield het spel selecteren en deze wordt dan op de pc geopend?
Yep

Ik hoop dat iemand antwoord kan geven op mijn vragen.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Is steam via GeForce Now bij jullie ook zo traag en laggy? (Vooral het steam menu, in-game is het beter)
En hoe zit het met die gamelijst van Steam? Volgens mij staan niet al mijn games er in (waarschijnlijk alleen de selectie die speelbaar is via cloud) maar er staan ook games tussen die ik niet heb. Enkele kan ik wel spelen maar enkele moet ik ook kopen.
Pagina: 1 ... 42 ... 46 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True