Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mr. R.
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 08-02 16:55
Thnx!!!

Ps 4 controller had vertraging?

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08:09
Mr. R. schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:10:
[...]

Thnx!!!

Ps 4 controller had vertraging?
Ja inderdaad

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 20-02 23:19
Markos schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:04:
Is steam via GeForce Now bij jullie ook zo traag en laggy? (Vooral het steam menu, in-game is het beter)
En hoe zit het met die gamelijst van Steam? Volgens mij staan niet al mijn games er in (waarschijnlijk alleen de selectie die speelbaar is via cloud) maar er staan ook games tussen die ik niet heb. Enkele kan ik wel spelen maar enkele moet ik ook kopen.
Het is niet traag en laggy bij mij, ook nooit geweest.

Games die je niet hebt moet je kopen om te mogen spelen, je kan eigen games installeren, maar die zijn de volgende keer weer weg en je save file ook. Er komen wel vaak titels bij. Ik koop meestal alleen games die erop staan.

Zie ook https://forums.geforce.com/default/board/206/beta-updates/

Hobbykok wijzigde deze reactie 28-11-2018 14:45 (4%)

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Klippy
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 18:22

Klippy

Still Game

Hobbykok schreef op woensdag 28 november 2018 @ 14:43:
[...]

Het is niet traag en laggy bij mij, ook nooit geweest.

Games die je niet hebt moet je kopen om te mogen spelen, je kan eigen games installeren, maar die zijn de volgende keer weer weg en je save file ook. Er komen wel vaak titels bij. Ik koop meestal alleen games die erop staan.

Zie ook https://forums.geforce.com/default/board/206/beta-updates/
Ik heb ook een Shield sinds vandaag, eerste ervaring met Steam is positief, maar het opstarten van Steam vanaf Nvidia Games voelt inderdaad een beetje laggy, je ziet het laden. Ik zou liever een directe steam app zien. Als het eenmaal gestart is loopt het soepel.

Wat bedoel je met "die zijn de volgende keer weer weg en je save file ook"? Ik kon net zonder problemen Prey hervatten na het spelen van een andere game.
De savegames kwamen vanaf de Steam cloud, dus dat lijkt me geen probleem verder. Ik heb alleen niet gekeken of nieuwe saves wel gesynchroniseerd werden vanaf de Shield (ook geen saves gedaan).

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Hobbykok
Klippy schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:14:
Wat bedoel je met "die zijn de volgende keer weer weg en je save file ook"?
Ik heb een aantal games die niet officieel in de geforce now app zitten, die kan ik dan installeren door naar de steam optie in de game app te gaan, maar de volgende keer krijg je een andere virtuele pc en is je game weg.

Leg ik het zo wat beter uit? Het is het beste games te kopen die al in de geforce now officieel zitten, alleen zijn dat de nieuwere games en ik heb veel games (paar honderd) die ouder zijn dan 2012 zeg maar, en mijn huidige pc kan die niet goed afspelen. Dat vind ik persoonlijk jammer, maar ik koop nu gewoon games die nvidia officeel aanbied en dat werkt echt steengoed.

Ik vermoed dat prey er wel inzit, ik bedoel echt oude strategie games van minimaal 6 jaar oud, meestal wel 10 jaar oud. Ik kocht veel games toen ik nog geen kinderen had, maar toen de kinderen kwamen had ik geen tijd meer en nu heb ik tijd, maar zijn al mijn gekochte games lastpakken hierdoor. Ja, ik kan een betere pc kopen, maar geforce now werkt prima op mijn jaren oude pc met een redelijke grafische kaart. Je kan het geld voor een nieuwe pc ook uitgeven aan leukere dingen zeg maar. Misschien ga ik over op een online gameservice waarbij je een virtuele pc kan huren, dat is denk ik beter voor mij, maar mijn zoon is verslaafd aan geforce now. Hij speelt er trouwens 90% van de tijd op via de pc en niet via de shield. Maar hij gebruikt wel het shield account.

Het is echt een goede dienst geworden, bijna bizar dat het nog gratis is, de vorige gamedienst was matig hoor vergeleken met dit moois. Je kan bijvoorbeeld fortnite in ultra settings spelen op de shield, dat alleen al is de prijs van een shield waard. Ik snap werkelijk niet hoe dat gratis kan zijn (ze gaan wel over op betaald, maar pas ergens in 2019 en dan kost het vast nog niet veel). Goede aankoop van je, ik heb inmiddels aan elke tv in huis een shield hangen, wil nooit meer zonder dit ding. Zoveel beter dan wat ik hiervoor ooit gehad heb.

Hobbykok wijzigde deze reactie 28-11-2018 23:37 (14%)

• Klippy
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 18:22

Klippy

Still Game

Duidelijk, thanks. Prey zit inderdaad in Geforce Now.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Mr. R.
Vraagje de spellen die ik nu zie die gratis zijn is dat een proefperiode of zijn die echt gratis?

Andere vraag Fortnite is dat alleen maar te spelen met muis en toetsenbord? Want het is er toch ook voor een PS4 bijvoorbeeld?

• Hobbykok
Mr. R. schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:58:
Vraagje de spellen die ik nu zie die gratis zijn is dat een proefperiode of zijn die echt gratis?

Andere vraag Fortnite is dat alleen maar te spelen met muis en toetsenbord? Want het is er toch ook voor een PS4 bijvoorbeeld?
fortnite kan ook met de controller, meeste games wel, maar je kan ook geforce now gebruiken met je nvidia shield account op een pc, dat is wellicht fijner voor sommige games.

De gratis spellen zijn er al sinds 2015 en het aantal titels is nog steeds gelijk, het lijkt mij dat die inderdaad gratis blijven, ik heb nooit anders gelezen in iedergeval.

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:23

JB

Cédric roelt!

Wil iemand eens voor mij testen of RTLXL werkt icm Shield chromecasten vanaf een Apple device? Sinds gisteren gemerkt dat dit niet meer werkt. Na afspelen reclames op Apple device (iPhone X, 7 en iPad Air 2 getest) blijft het beeld laden op de tv en begint de aflevering gewoonweg niet. Bij NPO werkt dit zonder problemen. Shield is voorzien van laatste updates en de app op Apple devices ook.

Mijn boefje is liev!

• Mr. R.
Hobbykok schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 00:05:
[...]

fortnite kan ook met de controller, meeste games wel, maar je kan ook geforce now gebruiken met je nvidia shield account op een pc, dat is wellicht fijner voor sommige games.

De gratis spellen zijn er al sinds 2015 en het aantal titels is nog steeds gelijk, het lijkt mij dat die inderdaad gratis blijven, ik heb nooit anders gelezen in iedergeval.
Ok, komen er wel nieuwe spellen bij?

Gisteren merkte ik iets vreemds, na het disconnecten van Windscribe vpn na het gebruik van Kodi, reageerde de controller zeer traaaaaaaaaag....een herstart van de box lostte het op, iemand een verklaring hiervoor? Kan je ergens alle open programma's zien net als elke android tablet of Phone?

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 16:28

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

2 keer op start knop drukken.
Dan krijg je alle programma's die open staan

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• Hobbykok
Mr. R. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:28:
Ok, komen er wel nieuwe spellen bij?
Gratis games zijn er niet bijgekomen meer de afgelopen twee jaar, helaas.
Edit: nee, dit is niet waar, ancient ys vs omen (mijn favoriet) is er een paar maand voor de nieuwe android versie bijgekomen, maar daarvoor langere tijd niks. Ik zou daar dus niet op hopen.

Wat je wel kan doen is bij sales op steam het in de gaten houden, ik vin het persoonljk erg jammer dat je niet een lijst daar kan zien van alles wat nvidia in haar app heeft, maar ik heb veel titels in mijn wish list gezet en krijg dan een mail als ze goedkoper zijn, dan kan je een keer toeslaan bij een goede aanbieding. Ik betaal zelf namelijk liever geen 40+ euro voor een spel, maar als het 10 of 20 euro is vind ik het vaak prima.

In de vorige nvidia app kon je zien in de app zelf wat in de aanbieding was en kocht ik ook af en toe wat, maar ik heb helaas nooit die steam codes geactiveerd (heb ook niet echt een game pc zelf, dus dacht: wat boeit het, het staat wel op mijn shield, maar nu is het weg). Gelukkig heb je dat probleem nu niet meer. Nu koop je het op steam, dus als de shield ooit kapot gaat heb je de games nog.

Rond kerst komt er meen ik weer een sale op steam, dus ik zou zeggen: sla dan je slag, er zijn altijd wel dikke aanbiedingen dan, soms wel met 80% korting. En dan kan je daarna lang genieten van het spel. Maar let wel op, nvidia geforce now gaat ooit wel betaald worden, ik ben zelf bereid tot 25 euro per maand ervoor te betalen, maar dat zal vast niet iedereen willen. De meeste diensten die vergelijkbaar zijn (maar alleen op een pc werken) zijn trouwens tussen de 15 en 20 euro per maand. Maar voor nu is het gratis. Dus lekker genieten.

Hobbykok wijzigde deze reactie 30-11-2018 23:38 (16%)

• Mr. R.
Hobbykok schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:36:
[...]

Gratis games zijn er niet bijgekomen meer de afgelopen twee jaar, helaas.
Edit: nee, dit is niet waar, ancient ys vs omen (mijn favoriet) is er een paar maand voor de nieuwe android versie bijgekomen, maar daarvoor langere tijd niks. Ik zou daar dus niet op hopen.

Wat je wel kan doen is bij sales op steam het in de gaten houden, ik vin het persoonljk erg jammer dat je niet een lijst daar kan zien van alles wat nvidia in haar app heeft, maar ik heb veel titels in mijn wish list gezet en krijg dan een mail als ze goedkoper zijn, dan kan je een keer toeslaan bij een goede aanbieding. Ik betaal zelf namelijk liever geen 40+ euro voor een spel, maar als het 10 of 20 euro is vind ik het vaak prima.

In de vorige nvidia app kon je zien in de app zelf wat in de aanbieding was en kocht ik ook af en toe wat, maar ik heb helaas nooit die steam codes geactiveerd (heb ook niet echt een game pc zelf, dus dacht: wat boeit het, het staat wel op mijn shield, maar nu is het weg). Gelukkig heb je dat probleem nu niet meer. Nu koop je het op steam, dus als de shield ooit kapot gaat heb je de games nog.

Rond kerst komt er meen ik weer een sale op steam, dus ik zou zeggen: sla dan je slag, er zijn altijd wel dikke aanbiedingen dan, soms wel met 80% korting. En dan kan je daarna lang genieten van het spel. Maar let wel op, nvidia geforce now gaat ooit wel betaald worden, ik ben zelf bereid tot 25 euro per maand ervoor te betalen, maar dat zal vast niet iedereen willen. De meeste diensten die vergelijkbaar zijn (maar alleen op een pc werken) zijn trouwens tussen de 15 en 20 euro per maand. Maar voor nu is het gratis. Dus lekker genieten.
Ok ik was in de veronderstelling dat er nu al een abonnement te krijgen was voor € 10,- per maand.....

Maar veel spellen die je ziet, daarbij ga je naar Steam en moet je het kopen.

• JVeek
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 07-12-2018
Heb sinds gisteren ook de nvidia Shield en ik moet zeggen ziet er erg goed uit op me beamer.
Echter zit ik met 1 probleem, Ik heb een synology DS918+ waarop PLex staat.
Plex heb ik ook geistalleerd op de Nvidia en als ik plex opstart heb je netjes toegang tot alle films/series van de NAS.
Maar als ik een film opstart wordt beeld ff zwart dan verschijnt er de text PLEX (net of hij opstart) en daarna zit ik weer in he begin scherm van PLEX.
De film start dan niet op, heb iemand ook dit zelfde probleem gehad en is het ook uiteindelij opgelost?

JOhan

• kaasszje

kaasszje

JVeek schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 02:24:
Heb sinds gisteren ook de nvidia Shield en ik moet zeggen ziet er erg goed uit op me beamer.
Plex heb ik ook geistalleerd op de Nvidia en als ik plex opstart heb je netjes toegang tot alle films/series van de NAS.
Maar als ik een film opstart wordt beeld ff zwart dan verschijnt er de text PLEX (net of hij opstart) en daarna zit ik weer in he begin scherm van PLEX.
De film start dan niet op, heb iemand ook dit zelfde probleem gehad en is het ook uiteindelij opgelost?

JOhan
Heb je lokaal de server geinstalleerd ?
Of probeer je te streamen vanaf je nas ?

En als je zelf via de nvidia als server streamt, heeft deze dan rechten op de shares om alles te mogen streamen.

• I-King
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 09:28
Ik heb hetzelfde als ik iets start vanaf 't homescreen van de Shield. Vanuit plex app zelf werkt het wel.

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-02 23:16

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Over Plex gesproken : Deze is niet te verwijderen, tenzij je root lijkt het :?
Heb beide apps voor nu maar gewoon Force Stop gedaan en daarna Disable...

Er was een Cyber Monday aanbieding die ik niet kon weigeren :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Hobbykok
nero355 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:41:
Over Plex gesproken : Deze is niet te verwijderen
klopt, youtube kan je meen ik ook niet verwijderen. Ik heb plex ook forced stopgezet en op disabled daarna, werkt prima.

Hobbykok wijzigde deze reactie 07-12-2018 14:02 (25%)

• Cliootje
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 09:49
JVeek schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 02:24:

JOhan
Had hetzelfde probleem. Snel teruggegaan naar KODI. Hier treedt dit probleem niet op.

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15-02 18:52

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb problemen met de batterijen in zowel de remote (CR2032) als in de controller (accu) van mijn 2017 Shield. Zelfs met nieuwe batterijen zegt hij regelmatig dat de batterijen bijna leeg zijn. En dan werkt hij ook erg slecht (niet of met enorme vertraging). Ik heb de batterijen gemeten en deze zijn gewoon vol. En de controller heeft denk ik een kapotte accu? Want ook na een dag opladen geeft hij meteen een melding dat hij bijna leeg is zodra ik de oplaadkabel eruit haal.
Lijkt er op dat het eerder iets in de software is dan? Shield opnieuw opstarten lost het probleem ook niet op.

• Luc S
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 11:22
Ik heb deze problemen ook al sinds de aanschaf ergens in maart @Markos (ik heb alleen de nVidia remote, niet de controller). 2 Maanden geleden heb ik contact opgenomen met nVidia support en zij hebben mij geholpen om de remote volledig los te koppelen en opnieuw te verbinden. Dit heeft een tijdje geholpen maar na 2 maanden zijn de batterijen alweer leeg, waren nieuwe Duracel batterijen.

Toevallig vandaag deze aangeschaft omdat ik ook al niet overweg kan met de volume slider op de nVidia remote https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.23724c4defxhrx

• PeYote
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10:25
Werkt bij jullie steam nog op de shield?
Bij mij is appnaam veranderd in "Steam (do not use plz)". Steam games starten ook niet meer op vanuit gamestream, dat ging 2 weken geleden nog prima. Op het geforce forum posten sommigen dat de games nog wel starten, ondanks de veranderde naam.

• Hobbykok
Luc S schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:48:
Toevallig vandaag deze aangeschaft omdat ik ook al niet overweg kan met de volume slider op de nVidia remote https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.23724c4defxhrx
Ik hoor heel graag je bevindingen, die ga ik ook bestellen als hij je bevalt. Je hebt een usb versie en een bluetooth versie toch van deze? Nou, ik hoor je bevindingen wel, ik bookmark de url in iedergeval.

Ik heb net even gekeken, ik moet om de 1,5 maand de batterijen vervangen van de 2017 remote, bizar eigenlijk. Zoveel klik ik er ook niet mee volgens mij, alleen starten van een film ofzo.

Hobbykok wijzigde deze reactie 09-12-2018 22:26 (89%)

• Luc S
Zal het laten weten @Hobbykok. Ik heb wel de 2.4Ghz versie besteld, dus die met USB en volgens mij ook zelfs die zonder microfoon (gebruik ik nooit).

Ik las dat sommige mensen wat bluetooth issues hadden met deze remote waarbij je soms opnieuw moest pairen vandaar.

Edit: En ook zonder gyro functie, wat dat ook zou mogen zijn. Klinkt als sensoren die ik niet ga gebruiken die ook weer power moeten krijgen.

Luc S wijzigde deze reactie 09-12-2018 22:42 (21%)

• Hobbykok
Luc S schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:39:
Ik las dat sommige mensen wat bluetooth issues hadden met deze remote waarbij je soms opnieuw moest pairen vandaar.
Dat heb ik ook gelezen, daarom wilde ik dezelfde kopen als jij nu gedaan hebt. Ik ben benieuwd, ik heb net de batterijen in die van mij vervangen, dus ik kan nog 1,5 maand vooruit ongeveer. Dan bestel ik over een paar weken dezelfde als hij bevalt en deze verkoper stuurt het via alixpress shipping op en dat is altijd binnen 2 weken thuis is mijn ervaring, erg fijn.

De gyro functie werkte volgens mij niet op de shield, was meen ik voor een paar tv's die zo'n airmouse hebben als remote, ik hoef dat ook niet. De aan/uitknop is wel handig vind ik, volume knoppen heb ik eigenlijk niet nodig omdat ik het volume op fixed heb staan en het volume via hdmi cec regel met de afstandsbediening van de tv (die ik net zo vaak gebruik als de shield, maar die heeft maar om de 2 jaar nieuwe batterijen nodig, echt een bizar verschil).

Hobbykok wijzigde deze reactie 09-12-2018 23:03 (27%)

• Mad_Cow
  • Laatst online: 10-02 13:31
Als ik iets cast naar mijn TV dan haalt de shield niet automatisch mijn TV uit de standby. Is dat een CEC issue of een shield issue?

En ik kan via de backdrop screensaver niet aanpassen. Alles wat ik op mijn telefoon via de Home app instell wordt niet doorgevoerd.

Hebben jullie ook diezelfde issues?

• Mad_Cow
  • Laatst online: 10-02 13:31
D-e-n schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:06:
Zijn er tweakers die de officiële Emby-client gebruiken op hun Shield? En loopt dat lekker?

Op dit moment gebruik ik de Embycon app in Kodi op een Intel Nuc maar de i5-4250U die daarin zit trekt geen Netflix 4K en dat zou ik met mijn aankomende nieuwe tv wel graag willen :) Op Android via de TV zelf durf ik niet te bouwen. Dat schijnt laggy te zijn.

Ik twijfel tussen een nieuwer mini-pctje of een Shield en een goede Emby-ervaring voor het afspelen van lokale content is daarbij uiteraard belangrijk. Verder wil ik overigens Netflix, Videoland (de app is er begreep ik) en Ziggo Go kunnen gebruiken. De laatste moet je sideloaden las ik hier al.
Ik heb Emby server op mijn Synology NAS en gebruik de Emby app. Werkt voor mij prima.
Voorheen had ik Libreelec op een RPI en dan de emby addon. Werkte ook ideaal.

Voor mij werkt het zo ver voldoende en ben geen problemen tegengekomen. Het enige wat ik wel mis uit Kodi/Emby is de subtitle offset. Wellicht ga ik toch nog een keer Kodi/Emby op de Shield uitproberen

Voor Ziggo Go schijnt nu een AndroidTV app beta te lopen. Heb ik niet getest, maar ben wel benieuwd

• HEY_DUDE
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:16
Ik ben al een paar uur aan het klooien om 24p goed werkend te krijgen. Ik heb verschillende spelers geprobeerd kodi, MrMC en plex. Bij alle hetzelfde resultaat.

Autorefresh rate off en shield op 59,... Hz geeft redelijk vloeiend beeld bij 24p content.
Autorefresh rate on en shield op 59,.. Hz. Geeft ongeveer elke seconde een schokje in het beeld (frame drop?)
Autorefresh rate off en shield op 23,... Hz. Idem elke seconde een schokje in het beeld.

Conclusie autorefresh rate werkt, maar 24p is gewoon niet smooth af te spelen op de shield? Iemand dezelfde ervaring?

• Hobbykok
HEY_DUDE schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:18:
Ik ben al een paar uur aan het klooien om 24p goed werkend te krijgen. I
Het zou moeten werken, ik heb de shield op recommended staan (volgens mij die 59,...) en autorefreshrate aan in kodi en dan heb ik vloeiend beeld. Misschien kan je eens testen bij vrienden / buren op de tv? Het zou nameljik wel moeten werken (of ik zie het niet, dat kan natuurlijk ook).

• kaasszje

kaasszje

Mad_Cow schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:51:
Als ik iets cast naar mijn TV dan haalt de shield niet automatisch mijn TV uit de standby. Is dat een CEC issue of een shield issue?

En ik kan via de backdrop screensaver niet aanpassen. Alles wat ik op mijn telefoon via de Home app instell wordt niet doorgevoerd.

Hebben jullie ook diezelfde issues?
met casten gaat mijn tv gewoon aan.
Kortom denk cec issue ;)
Of setting die je in de shield heb aanfepast.
(Kan hiervoor het nodige configureren)

Backdrop issue heb ik helaas wel.

kaasszje wijzigde deze reactie 11-12-2018 10:58 (7%)

• nero355

nero355

HEY_DUDE schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:18:
Ik ben al een paar uur aan het klooien om 24p goed werkend te krijgen.

Autorefresh rate on en shield op 59,.. Hz. Geeft ongeveer elke seconde een schokje in het beeld (frame drop?)

24p is gewoon niet smooth af te spelen op de shield? Iemand dezelfde ervaring?
Onlangs een Shield TV gekocht :
- Aangesloten op de HDMI en UTP kabel van mijn oude NUC.
- Stroom erop.
- Alle updates gedraaid.
- Alle settings nagelopen.
- Kodi geinstalleerd.
- Kodi geconfigureeerd.
- Streamen vanaf mijn grote HTPC die Windows 7 draait + MySQL voor de Shared Database ging als een zonnetje :)

Kortom : Post eens je bijbehorende Kodi settings, want volgens mij staan die verkeerd...

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• HEY_DUDE
nero355 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:26:
[...]

Kortom : Post eens je bijbehorende Kodi settings, want volgens mij staan die verkeerd...
Denk het opgelost te hebben. Op mijn raspberry pi had ik perfect 24p. Na nog een paar uur settings doorakkeren had ik bedacht om de shield eens op een andere hdmi poort op mijn receiver aan te sluiten. En voila smooth 24p 8)

Grotendeels deze settings gebruikt.

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:49
Morgen!!

Ik vroeg mij af wat jullie een beetje draaien, Plex, Kodi of MrMc? En ook waarom?
Ik heb nu een paar maandjes een Shield draaien icm een Syno DS412+ en zit beetje te kijken wat ik nu het beste kan gebruiken voor mijn films/series.

• nero355

nero355

Frid0 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:49:
Morgen!!

Ik vroeg mij af wat jullie een beetje draaien, Plex, Kodi of MrMc? En ook waarom?
Ik heb nu een paar maandjes een Shield draaien icm een Syno DS412+ en zit beetje te kijken wat ik nu het beste kan gebruiken voor mijn films/series.
Zie de Search :

code:
1
2
3
4
5
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1627881?data%5Bfilter_keywords%5D=kodi

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1627881?data%5Bfilter_keywords%5D=mrmc

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1627881?data%5Bfilter_keywords%5D=plex

Zelf gebruik ik Kodi, omdat :
- Ik een hekel aan Plex heb en het vandaag de dag weinig toevoegt, omdat 99,99% van de hedendaagse apparaten gewoon zelf alles kan afspelen, zolang je maar iets van Kodi/VLC/enz. gebruikt.
- MrMc niks anders is dan een betaalde hypocriete Kodi ripoff :F

• westergas
  • Laatst online: 09:27

westergas

rikkie_pc

nero355 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:56:
[...]

- MrMc niks anders is dan een betaalde hypocriete Kodi ripoff :F
Ik gebruik SPMC, dat voegt daadwerkelijk wat toe ten opzichte van Kodi. Zie net dat de develloper over is naar MrMc. Jammer. Tot 5 minuten geleden had ik daar nog nooit van gehoord.

rikkie de zwerver TweakersIII

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:33
westergas schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:08:
[...]

Ik gebruik SPMC, dat voegt daadwerkelijk wat toe ten opzichte van Kodi. Zie net dat de develloper over is naar MrMc. Jammer. Tot 5 minuten geleden had ik daar nog nooit van gehoord.
Was dat niet alleen "vroeger" zo? SPMC voegde IIRC alleen iets toe in de tijd van Kodi 16 toen Kodi nog niet (zo goed) geoptimaliseerd was voor Android en dingen als audio passthrough nog niet (goed) werkten. Maar sinds Kodi 17 is dat ook geen probleem meer en zijn ze op playback gebied in ieder geval gelijk.

Overigens kan het wel zijn dat SPMC ook dingen als leanback search en zo al lang ondersteunde waar dat bij Kodi zelf pas met 18 komt. Maar tegelijkertijd heeft SPMC nu dan weer het nadeel dat het nog steeds op Kodi 16 is gebaseerd en je dus als je Kodi en SPMC gebruikt (op verschillende systemen) met een gedeelde database je dus ook Kodi niet kunt updaten, en je mogelijk ook andere features mis loopt en wellicht ook weer addons mist die niet meer met Kodi 16 werken.

• westergas
  • Laatst online: 09:27

westergas

rikkie_pc

RobertMe schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:12:
[...]

Was dat niet alleen "vroeger" zo?
Miste mij installatie van mijn Shield (1.5 jaar geleden) wat instellingen die ik in SPMC wel vond. Daarna nooit meer naar om gekeken, draait als een trein.

Ben niet zo'n power user, als iets niet (meer) werkt verdiep ik me er weer in ;)

rikkie de zwerver TweakersIII

• HEY_DUDE
Frid0 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:49:
Morgen!!

Zelf gebruik ik Plex als backend (library) en wil MrMc als frontend gebruiken. Ik heb MrMc lite geprobeerd en deze gaf default een zeer goede integratie met Plex. Met kodi kan dit vast ook, maar dan moet je wat plugins installeren. Ik gebruik Plex ook op mijn andere devices (telefoon en smart TV slaapkamer). Door Plex als backend te houden op de shield, wordt o.a. de watch status perfect gesynchroniseerd. Kodi / MrMc biedt ook mogelijkheden voor een shared library, maar dat is wat meer configureren.Overigens maak ik ik vrijwel nooit gebruikt van de transcoding functionaliteit in plex, mijn nas is daar te traag voor en vrijwel alle devices kunnen H264 afspelen. Misschien als er meer content in H265 beschikbaar komt ga ik weer eens kijken naar transcoding.

• Nitai
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 09:48

Nitai

Feels good man

HEY_DUDE schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:26:
[...]

Zelf gebruik ik Plex als backend (library) en wil MrMc als frontend gebruiken. Ik heb MrMc lite geprobeerd en deze gaf default een zeer goede integratie met Plex. Met kodi kan dit vast ook, maar dan moet je wat plugins installeren. Ik gebruik Plex ook op mijn andere devices (telefoon en smart TV slaapkamer). Door Plex als backend te houden op de shield, wordt o.a. de watch status perfect gesynchroniseerd. Kodi / MrMc biedt ook mogelijkheden voor een shared library, maar dat is wat meer configureren.Overigens maak ik ik vrijwel nooit gebruikt van de transcoding functionaliteit in plex, mijn nas is daar te traag voor en vrijwel alle devices kunnen H264 afspelen. Misschien als er meer content in H265 beschikbaar komt ga ik weer eens kijken naar transcoding.
Eventueel kun je in Kodi ook met de Trakt.tv plugin alles synchen met andere Kodi clients en Plex. Ook watchstatus. Zo doe ik dat, na een tijdje met mysql database geklooid te hebben in Kodi.

Ik ben van Plex (lifetime abo) naar Kodi gegaan omdat de subs plugin beter was met Kodi. Ik begreep dat er echter bij Plex nu flinke stappen zijn gemaakt op het gebied van subs.

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
De 7.2 update is beschikbaar:
https://www.nvidia.com/en-us/shield/software-update/

Helaas nog steeds geen Google Assistent in het Nederlands 😟

Exocet wijzigde deze reactie 12-12-2018 18:31 (29%)

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 20-02 20:18
westergas schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:08:
[...]

Voor mensen die Kodi 18 willen uitproberen NAAST Kodi 17, KodiNerds heeft een eigen build met een andere package name:

https://www.kodinerds.net...%C3%BCr-Android/?pageNo=1

https://www.dropbox.com/s...62d0eaw4kD4Epbva?dl=0&lst=

• RobertMe
Exocet schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:15:

Assistant met Netflix doet het hier ook (nog?) niet.
Sorry, ik kan Netflix nog niet afspelen op Android TV

• Hobbykok
Je kan nu je eigen launcher denk ik standaard instellen, ik kreeg na de update de vraag welke launcher ik standaard wilde gebruiken, cool. Hopelijk maakt iemand een betere launcher nu.

• Coprocessor
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 09:06
Exocet schreef op woensdag 12 december 2018 @ 18:15:

In het change log staat het al maar bij mij worden de PS3 controllers inderdaad niet meer ondersteund. Deze werkten vóór de update naar 7.2 wél. Nu werken ze alleen nog bedraad. Opnieuw pairen of in de Bluetooth app de gegevens wissen helpt niet. Hebben meer mensen hier last van?

En is het alleen bij mij zo dat de Play Store ná deze update alleen nog maar (even) werkt door de updates te verwijderen? Na het installeren van een app stopt ie weer met werken (niet compatibel met dit apparaat). Ik moet dan wéér updates verwijderen om de Play Store weer te kunnen openen.

EDIT: de Play Store werkt bij mij weer. Ik was blijkbaar niet de enige bij wie dit vanaf vlak voor de 7.2 update niet meer werkte: https://forums.geforce.co...le-with-shield/?offset=10

Coprocessor wijzigde deze reactie 18-12-2018 09:54 (12%)
Reden: Verandering in status Google Play Store

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 10:17
Play Store doet hier prima, wat je ook met apps doet (updaten, installeren, verwijderen).

Nickname does not reflect reality

• Hobbykok
Coprocessor schreef op woensdag 12 december 2018 @ 23:53:
In het change log staat het al maar bij mij worden de PS3 controllers inderdaad niet meer ondersteund.
Voor wie de uitgebreide changelog zoekt waarin dit o.a. vermeld staat, zie hier:

https://forums.geforce.co...d-experience-upgrade-7-2/

Zitten aardige dingen bij zoals SMBv3 support voor de nas standaard nu op de shield, dat is wel fijn, maar er zijn ook nog wat known bugs.

Hobbykok wijzigde deze reactie 13-12-2018 09:36 (15%)

• nero355

nero355

- Adds ability to control soundbar power on/off via IR
- Improves IR power and volume control reliability with SHIELD remote (2017)
Ehh... huh :?

De 2017 modellen hebben toch geen IR, tenzij het een Shield Pro betreft ?!

• bruce the boss
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09:14
Hoi,

Ik heb de nvidea tv shield 2017 en ik word een beetje simple van de bijbehorende afstandbediening.
Heb zo ver mogelijk geplaatst vanaf het Telfort modum en lang is het goed gegaan maar de laatste tijd is het weer bagger.

Ik moet echt om de twee dagen de batterijen vervangen.
Heb nu eens duurdere batterijen gekocht maar ook dat werkt niet.

Nu merk ik ook weer dat hij langzaam reageert of helemaal niet. Met die duurdere batterijen!

Al eens verwijderd van de Shield en weer opnieuw connectie gemaakt maar helaas.
Ik zit nu op versie 7.20 (30.06.129.29) en voor de remote op 1.38

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

• Rennie01
  • Laatst online: 08-02 19:10
Hoi,

Er is al heel wat over HDMI CEC geschreven hier. Vreemde is dat sinds een aantal weken iets dat goed werkte "opeens" niet meer werkt.

Sinds de voorlaatste shield update (de meest recente heb ik gisteren geïnstalleerd) werkt het uit en aanzetten van mijn nvidia shield icm mijn Samsung smart tv niet meer zoals ik wil. (Verder geen apparatuur aangesloten)
- Bij het uitzetten van de shield via shield remote gaan tv en shield uit. Dit is goed. Echter na een paar seconden gaat de shield spontaan weer aan en mijn tv dus ook weer. Is erg irritant, aangezien deze op mijn slaapkamer staat en ik er dus later achter kom dat mijn tv nog aanstaat..
- bij het aanzetten van mijn tv via tv remote gaat de shield ook aan en schakelt over naar de shield. Dit wil ik niet. Ik wil nl in dat geval alleen tv kijken. In het verleden werkte dit wel. (op bijv 1 van tv remote klikken en tv gaat aan op Ned 1)
- bij het aanzetten van de shield via shield remote gaan tv en shield aan en wordt er geschakeld naar de shield (hdmi 1). Dit is goed.

In het verleden werkte dit allemaal wel zoals ik wilde.
Mijn instellingen onder power control zijn nu:
Turn on TV en turn off beide "aan"
Keep shield awake en prevent shield frpm changing TV input beide "uit"
IR Samsung tv "uit"

Wie kan me helpen met de juiste settings?

Dank alvast!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

bruce the boss schreef op donderdag 13 december 2018 @ 17:12:
Hoi,

Ik heb de nvidea tv shield 2017 en ik word een beetje simple van de bijbehorende afstandbediening.
Heb zo ver mogelijk geplaatst vanaf het Telfort modum en lang is het goed gegaan maar de laatste tijd is het weer bagger.

Ik moet echt om de twee dagen de batterijen vervangen.
Heb nu eens duurdere batterijen gekocht maar ook dat werkt niet.

Nu merk ik ook weer dat hij langzaam reageert of helemaal niet. Met die duurdere batterijen!

Al eens verwijderd van de Shield en weer opnieuw connectie gemaakt maar helaas.
Ik zit nu op versie 7.20 (30.06.129.29) en voor de remote op 1.38

Wat kan ik doen om dit op te lossen?
Ik heb dit ook, ligt overigens niet aan de batterijen, bij mij tenminste. Want die zijn gewoon nog vol. De Shield denkt om een of andere reden alleen dat ze leeg zijn.

• Mr. R.
Ik heb een aantal spellen gekocht via Franatic oid.... Deze heb ik aan mijn Steam account gehangen, maar als ik bijvoorbeeld Dishonored 2 speel via GeForce now Steam app op de Shield dan is het beeld heel lelijk.

Kan ik dit Steam spel ook installeren op mijn pc en deze dan naar de Shield streamen?

• kaasszje

kaasszje

Mr. R. schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:28:
Ik heb een aantal spellen gekocht via Franatic oid.... Deze heb ik aan mijn Steam account gehangen, maar als ik bijvoorbeeld Dishonored 2 speel via GeForce now Steam app op de Shield dan is het beeld heel lelijk.

Kan ik dit Steam spel ook installeren op mijn pc en deze dan naar de Shield streamen?
zo speel ik de meeste spellen

• Grudgie
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 20-02 21:43

Grudgie

PSN: Grudgie7

Vandaag geupdate naar nieuwe 7.2 versie. En sindsdien kan ik geen film meer kijken via Plex. Meer mensen hier last van? Weet zo ook geen oplossing.

LG OLED B6V - Denon AVR-X3300W - Dali Zensor 7 - Dali Zensor 3 - Dali Zensor Vokal - Nvidia Shield

• m-buurman
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18-02 17:30

m-buurman

hmmm...coffee!!

Grudgie schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:46:
Vandaag geupdate naar nieuwe 7.2 versie. En sindsdien kan ik geen film meer kijken via Plex. Meer mensen hier last van? Weet zo ook geen oplossing.
Toevallig films op een netwerkschijf staan? Er zijn wat problemen daarmee, bij mij en enkele andere was het opgelost na het unmounten van de netwerkschijf en daarna opnieuw mounten.

• wmn79
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20-02 09:40
Iemand hier die een linkje naar de NLziet apk voor Android TV heeft? Of hem kan uploaden naar apkmirror oid? Ik wil hem sideloaden op mijn Amazon Firestick maar kan de APK nergens vinden. Alvast bedankt.

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07:25
wmn79 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 21:15:
Iemand hier die een linkje naar de NLziet apk voor Android TV heeft? Of hem kan uploaden naar apkmirror oid? Ik wil hem sideloaden op mijn Amazon Firestick maar kan de APK nergens vinden. Alvast bedankt.
Via ddg deze gevonden; https://m.apkpure.com/nlziet-online-tv-kijken/nl.nlziet

Kan je er wat mee?

• wmn79
Thanks, ga het ff proberen maar denk dat dit de gewone versie is. Die reageert niet echt lekker op m'n afstandsbediening.

EDIT: helaas dit is de gewone versie zo te zien. Met de afstandsbediening kom je niet zo ver.

Dus als iemand nog de Android tv versie kan delen zou heel fijn zijn.

wmn79 wijzigde deze reactie 16-12-2018 15:00 (21%)

• peptalk
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 06:56
Ff zoeken in deze thread en ik vind onderstaande, misschien dat ie nog werkt:

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Sinds de 7.2 update is de shield echt een ellende. Scherm wat vaak niets weergeeft of een soort ruis storing. (ligt niet aan de kabel of de tv). De playstore ziet er vreemd uit (grafisch klopt het niet helemaal) en loopt niet soepel. Chromecast functie werkt niet soepel. Bijvoorbeeld met youtube knippert het een beetje en de titel van het filmpje knippert in het scherm. Ook stopt chromecast er soms mee. De Shield zelf start soms volgens mij ook opnieuw op uit het niets.

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:11
Markos schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:08:
Sinds de 7.2 update is de shield echt een ellende. Scherm wat vaak niets weergeeft of een soort ruis storing. (ligt niet aan de kabel of de tv). De playstore ziet er vreemd uit (grafisch klopt het niet helemaal) en loopt niet soepel. Chromecast functie werkt niet soepel. Bijvoorbeeld met youtube knippert het een beetje en de titel van het filmpje knippert in het scherm. Ook stopt chromecast er soms mee. De Shield zelf start soms volgens mij ook opnieuw op uit het niets.
Hier geen problemen......

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20-02 18:24
Ik heb ook nog geen eigenaardigheden gemerkt eerlijk gezegd.

• new_guy
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:52
Hier ook problemen met mijn Samsung tv en cec. TV gaat nu niet meer aan / uit met de shield. Voorheen wel. ;(

• wmn79
peptalk schreef op zondag 16 december 2018 @ 16:51:
Ff zoeken in deze thread en ik vind onderstaande, misschien dat ie nog werkt:

[...]
Helaas, dit lijkt ook de gewone versie en niet de Android TV versie. Met de afstandsbediening kom ik niet ver.

• Mr. R.
kaasszje schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:39:
[...]
zo speel ik de meeste spellen
Met welke programma, stream ik het dan gewoon met Steam?

• kaasszje

kaasszje

Nvidia game stream gebruik ik meestal. Dus de steam games gaan via steam overige buiten steam om.
Maar start ze dus uit de nvidia game stream gelijk op

• nero355

nero355

Markos schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:08:
Ik vond het ook een enge update toen ik dit topic zag : https://forums.geforce.co...d-experience-upgrade-7-2/

Maar... de paar keer dat ik ermee heb zitten spelen na de update werkte alles prima :
- Kodi doet het nog steeds.
- Casten vanuit Chrome op een Android toestel werkt gewoon.

Hoe lang heb je de Shield al ? Misschien is die aan zijn einde toe :?

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

nero355 schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:38:
[...]

Ik vond het ook een enge update toen ik dit topic zag : https://forums.geforce.co...d-experience-upgrade-7-2/

Maar... de paar keer dat ik ermee heb zitten spelen na de update werkte alles prima :
- Kodi doet het nog steeds.
- Casten vanuit Chrome op een Android toestel werkt gewoon.

Hoe lang heb je de Shield al ? Misschien is die aan zijn einde toe :?
Ik mag toch hopen dat hij langer meegaat dan dit, het is het 2017 model. Ik ga wel een factory reset doen.

• schumi2004
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:17
Markos schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:31:
[...]

Ik mag toch hopen dat hij langer meegaat dan dit, het is het 2017 model. Ik ga wel een factory reset doen.
Als ik het zo lees klinkt het eerder als een corrupte installatie. Ik zou ook een factory reset proberen, denk dat een forced her-install niet gaat werken en een ticket loggen bij Nvidia.

• bruce the boss
Is het mogelijk om de remote van de Shield 2017 open te maken?
Ik deed het laatje van de batterijen dicht en dat ging al niet soepel maar krijg hem nu niet meer open.
Kan ik de remote openen?

• Hobbykok
Als je zoekt op teardown nvidia remote kom je wel instructies en videos tegen, het dichtmaken is echter wel problematisch, maar met secondelijm is het mij uiteindelijk gelukt.

• Mr. R.
IK wil graag het geheugen van mijn Shield uitbreiden voor games, maar hoe verhoudt een SSD zich tot een HDD beide usb 3.0?

Kortom wat is het verschil in tijd van laden?

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11:32
new_guy schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:47:
Hier ook problemen met mijn Samsung tv en cec. TV gaat nu niet meer aan / uit met de shield. Voorheen wel. ;(
Kan misschien komen door de nieuwe toggle switch HDMI-CEC onder System? Deze staat na installatie op 'off', waardoor ik b.v. geen geluid meer had over HDMI.

• FunFair
Er is alweer een nieuwe update beschikbaar. 7.2.1

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Sinds een paar dagen heb ik ook een shield tv in gebruik.
Heb mijn apple tv en chromecast en ac Ryan eruit gegooid gelijk 3 hdmi aansluitingen vrij.

Wat een mooi compleet apparaat is de shield.
Heb al wat spellen gespeeld erop icm de gamesir t1 en g4s.
Maar vind dat deze gamepads toch niet zo fijn werken.
Wat gebruiken jullie om te gamen?
Toch de originele controller of is er een andere alternatief?

Samsung Note 9,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

• Smoozy
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 10-02 13:01
Sinds januari dit jaar in bezit van de Shield. Had hiervoor een Western Digital Live Hub met hieraan gekoppeld enkele harde schijven. Omdat ik veel goede verhalen hoorde over de Shield ben ik overgestapt temeer daar de interface van de Live Hub erg ouderwets werd en enkele diensten niet meer werden ondersteund. Op zich ben ik erg tevreden over de Shield. Een ding blijft mij echter dwars zitten. Het zal vast onnozel zijn, maar ik kan de Shield niet via het netwerk vanaf mijn Windows 10 pc benaderen. Sterker nog, zie hem niet eens verschijnen in mijn netwerk. Het lukt dus al helemaal niet een gekoppelde harde schijf te benaderen om zo via het netwerk content naar toe te schrijven. Bij de Live Hub leek alles wat dat betreft een tikkeltje eenvoudiger. Kan iemand mij een een beetje op weg helpen. Alvast hartelijk dank.

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 07:55
Smoozy schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:42:
Sinds januari dit jaar in bezit van de Shield. Had hiervoor een Western Digital Live Hub met hieraan gekoppeld enkele harde schijven. Omdat ik veel goede verhalen hoorde over de Shield ben ik overgestapt temeer daar de interface van de Live Hub erg ouderwets werd en enkele diensten niet meer werden ondersteund. Op zich ben ik erg tevreden over de Shield. Een ding blijft mij echter dwars zitten. Het zal vast onnozel zijn, maar ik kan de Shield niet via het netwerk vanaf mijn Windows 10 pc benaderen. Sterker nog, zie hem niet eens verschijnen in mijn netwerk. Het lukt dus al helemaal niet een gekoppelde harde schijf te benaderen om zo via het netwerk content naar toe te schrijven. Bij de Live Hub leek alles wat dat betreft een tikkeltje eenvoudiger. Kan iemand mij een een beetje op weg helpen. Alvast hartelijk dank.
Ik dacht dat de shield standaard alleen SMB v1 ondersteunt. Dit staat in Windows 10 standaard uit. Zie https://social.technet.mi...o?forum=win10itprogeneral

• FunFair
Heb je wel de plex server geïnstalleerd? Die had ik niet en toen kreeg ik de optie niet te zien om file sharing aan te zetten.

• MartijnS72
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online
Lizard schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:50:
[...]

Ik dacht dat de shield standaard alleen SMB v1 ondersteunt. Dit staat in Windows 10 standaard uit. Zie https://social.technet.mi...o?forum=win10itprogeneral
De Shield ondersteunt sinds update 7.2 wel een nieuwere SMB versie; ik kan tenminste eindelijk mijn Windows netwerkshares benaderen. Maar blijkbaar werkt dat momenteel slechts in een richting: van Shield naar PC.

Uit de changelog bij SHIELD Experience Upgrade 7.2.1:
Known Issues
• Connection from PC to SHIELD folders limited to SMBv1

• nero355

nero355

MartijnS72 schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 09:50:
De Shield ondersteunt sinds update 7.2 wel een nieuwere SMB versie; ik kan tenminste eindelijk mijn Windows netwerkshares benaderen. Maar blijkbaar werkt dat momenteel slechts in een richting: van Shield naar PC.

Uit de changelog bij SHIELD Experience Upgrade 7.2.1:
Known Issues
• Connection from PC to SHIELD folders limited to SMBv1
Helaas wel inderdaad...

Echter zelfs vanaf een redelijk up-to-date Windows 7 Pro machine moest ik echt via IP de Shield benaderen om erop te komen : NetBios leek niet actief op de een of andere manier...

Fun fact : Mappen die met een punt beginnen, zoals Android/data/org.xbmc.kodi/files/.kodi/userdata/ respecteert Windows ook echt als een Hidden Folder en weergeeft deze niet! :D

/EDIT :
diquan2001 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:28:
Ik vind de 2017 Shield gamepad echt veel fijner in de hand liggen dan bijvoorbeeld een X-Box 360 gamepad.

Heb nog geen lange sessies ermee gehouden, maar ik denk dat het één van de weinige controllers is die in de buurt komt van mijn good old pricewatch: Thrustmaster Firestorm Dual Analog III Blauw, Zilver, Zwart 8) waarmee ik veel te lang achter elkaar kan blijven gamen :+

nero355 wijzigde deze reactie 22-12-2018 16:21 (34%)

• Mr. R.
Vraagje, ik heb StarWars battleground II 2017 gekocht en deze moet je via een Origin account activeren.

Hoe kan ik dit spel op de Shield spelen, gewoon op de pc starten???

Of is er een manier zonder install te spelen?

• DivWhis
  • Registratie: april 2005

DivWhis

Before Sunrise

Nog geen 24 uur de Shield in huis en nu al spijt dat ik dit niet veel eerder heb gedaan. Wat een heerlijk apparaat. Na jaren van werken met TV interfaces, Chromecasts etc. valt het nu pas op hoe soepel een interface kan zijn. En vooral, hoe makkelijk streamen van je media kan zijn.

Tot dusver werkt alles wat ik er tegenaan heb gegooid gewoon in direct play. Ook 4k HDR / Dolby Atmos media. En dat zelfs netjes via WiFi zonder problemen.

Hoera.

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
Dat gevoel had ik dus ook :)

Ac Ryan, apple tv en een chromecast eruit.
En de shield kan alles aan. 8)
DivWhis schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:59:
Nog geen 24 uur de Shield in huis en nu al spijt dat ik dit niet veel eerder heb gedaan. Wat een heerlijk apparaat. Na jaren van werken met TV interfaces, Chromecasts etc. valt het nu pas op hoe soepel een interface kan zijn. En vooral, hoe makkelijk streamen van je media kan zijn.

Tot dusver werkt alles wat ik er tegenaan heb gegooid gewoon in direct play. Ook 4k HDR / Dolby Atmos media. En dat zelfs netjes via WiFi zonder problemen.

Hoera.

Samsung Note 9,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-02 23:15
diquan2001 schreef op donderdag 20 december 2018 @ 21:28:
Sinds een paar dagen heb ik ook een shield tv in gebruik.
Heb mijn apple tv en chromecast en ac Ryan eruit gegooid gelijk 3 hdmi aansluitingen vrij.

Ik gebruik de Logitech Wireless Gamepad F710 ook wel eens en vind die ook fijner werken als de standaard controller (2015 versie).

• Luc S
Hobbykok schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:21:
[...]

Ik hoor heel graag je bevindingen, die ga ik ook bestellen als hij je bevalt. Je hebt een usb versie en een bluetooth versie toch van deze? Nou, ik hoor je bevindingen wel, ik bookmark de url in iedergeval.

Ik heb net even gekeken, ik moet om de 1,5 maand de batterijen vervangen van de 2017 remote, bizar eigenlijk. Zoveel klik ik er ook niet mee volgens mij, alleen starten van een film ofzo.
Vandaag de remote binnengekregen, de eerste minuten in gebruik zijn best een verademing! De 2.4Ghz versie zonder microfoon en gyro besteld op https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.23724c4defxhrx. USB receiver in de Shield, batterijen in de remote en je bent klaar voor gebruik.

Reden van aanschaf is het erg snel leegraken van de CR2032 batterijen in de standaard Shield remote, vaak trage respons bij een tijdje geen gebruik en het niet overweg kunnen met de volume slider.

De nieuwe remote is een stukje groter dan de Shield remote en ligt daardoor ook wat beter in de hand. De knoppen werken zoals verwacht waarbij de uitknop de Shield in standby zet (ga ik niet gebruiken). De knoppen hebben een fijne 'klik' bij het indrukken, vergelijkbaar met de standaard remote maar een fractie minder snappy en ietsje meer travel. Respons is snel, ik ga uit van dezelfde snelheid als de originele alhoewel die natuurlijk minder reageert wanneer er altijd maar lege batterijen inzitten (wat bij mij dus bijna altijd zo was).

Wel is het even wennen dat de 'back' en 'home' knop precies andersom zitten t.o.v. de originele afstandsbediening :+

Mocht ik nog iets benoemenswaardigs tegenkomen of iets kunnen zeggen straks over battery life dan horen jullie het :) Er zitten nu nieuwe oplaadbare AAA batterijen in van Duracel.

Tijdens het typen zit ik af en toe lekker te klikken en merk nu dat sommige commando's niet doorkomen. Ik zie dat de afstandsbediening wel het commando verzend (hij heeft een kleine rode LED die oplicht bij gebruik) maar dat de Shield er niet op reageert. Ik ga dit nog even in de gaten houden. Ik zit er 4 meter vanaf. Wel zit de ontvanger natuurlijk aan de achterkant van de Shield (welke weer in een nisje staat). Er ligt een RaspberryPi naast, er liggen een hoop adapters achter en op een plankje erboven staat een slimme speaker. Lang verhaal kort; het kan met wat ruis te maken hebben.

Edit: Wanneer een command niet opgepakt wordt door de Shield zie ik de LED op de afstandsbediening nog een keer kort oplichten, alsof de afstandsbediening ook doorheeft dat er geen communicatie plaats heeft gevonden. Als ik dan net even anders richt dan doet hij het weer.

Luc S wijzigde deze reactie 22-12-2018 19:20 (5%)

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:44

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mijn remote control heeft na de firmware update die meteen na de 7.2 update kwam de geest gegeven. Gereset met alle mogelijke toetsencombinaties, batterijen vervangen,... Met Nvidia een RMA geregeld maar erg handig is het toch niet. Veel ellende met de laatste update zo te zien :/

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• nero355

nero355

Luc S schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 18:37:
Reden van aanschaf is het erg snel leegraken van de CR2032 batterijen in de standaard Shield remote, vaak trage respons bij een tijdje geen gebruik en het niet overweg kunnen met de volume slider.
Had je niet gewoon een brakke remote :?

Als je zegt snel en vaak : Hoe snel en hoe vaak precies ?

Volume slider vind ik ook niet echt handig geplaatst : Makkelijk om per ongeluk aan te raken!
Maar... als je de hele zooi als passthrough stuurt naar een versterker heb je er gelukkig geen last van! :*)
De nieuwe remote is een stukje groter dan de Shield remote en ligt daardoor ook wat beter in de hand. De knoppen werken zoals verwacht waarbij de uitknop de Shield in standby zet (ga ik niet gebruiken).
Dat is wel fijn! d:)b
Wel is het even wennen dat de 'back' en 'home' knop precies andersom zitten t.o.v. de originele afstandsbediening :+
I blame Samsung! :+

• Hobbykok
Ik moet elke maand ongeveer twee 2032 batterijen in de shield remote stoppen, heb er vandaag weer 8 gekocht zodat ik tot mei/juni vooruit kan. Kost me dus ongeveer 2 euro per maand aan batterijen helaas...

Ik ga die aliexpress versie ook proberen, groter is altijd fijn, ik ben de originele vaak kwijt op de bank.

Hobbykok wijzigde deze reactie 23-12-2018 21:52 (21%)

• RobertMe
nero355 schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:42:
Volume slider vind ik ook niet echt handig geplaatst : Makkelijk om per ongeluk aan te raken!
Maar... als je de hele zooi als passthrough stuurt naar een versterker heb je er gelukkig geen last van! :*)
Je kunt ook instellen dat volume wijzigingen via CEC gedaan moeten worden. Dan stuurt de SHIELD dus gewoon een volume up / down over CEC naar de versterker. Ja, ik snap dat je het hier benoemd als feature dat dat standaard niet gedaan wordt.

• Hobbykok
Mavamaarten schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 18:44:
Met Nvidia een RMA geregeld maar erg handig is het toch niet. Veel ellende met de laatste update zo te zien :/
Hoe werkt die RMA, waar moet je de remote heen sturen?

• Luc S
nero355 schreef op zondag 23 december 2018 @ 21:42:
[...]

Had je niet gewoon een brakke remote :?

Als je zegt snel en vaak : Hoe snel en hoe vaak precies ?
Bij ontvangst van bol.com al meteen de batterijen die erin zaten in de prullenbak gegooid omdat ze al direct op 'very low' stonden en ik steeds de melding kreeg om de batterijen te wisselen. Ik had een blister goedkope batterijen liggen die per 2 ongeveer na 1 maand leeg waren. Toen nieuwe Duracell batterijen gehaald en de live chat van nVidia gestart om te vragen om advies want de batterijen waren duurder dan ik dacht. De support medewerker hielp mij de remote te resetten en volledig opnieuw te koppelen aan de Shield TV.
De Duracell batterijen hebben het ongeveer 2 maanden volgehouden na deze 'fix'. Bij de eerste LOW melding de afstandsbediening van Aliexpress besteld :)
Hobbykok schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:35:
[...]

N.a.v. de opmerking van @nero355 zojuist nogmaals contact opgenomen met de live chat van nVidia om eens te kijken of ik niet inderdaad toch in aanmerking kom voor een fatsoenlijke afstandsbediening (wel fijn om te hebben). Ik moest een fotootje maken van de serienummers op de doos van de Shield TV en een kopie van de factuur bijvoegen in de chat (kon direct in dat live chat venster). Toen werden er nog adresgegevens gevraagd en werd mijn case overgedragen aan de volgende 'lijn' in de support. Geen idee nog hoe of wat, ik kon binnen 24-48 uur reactie verwachten per e-mail. Ben benieuwd zo met kerst :+

• AmonTobin
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 19-02 20:21
Iemand hier die ook Airpods gebruikt i.c.m. de Shield? Sinds de laatste update is het volume van de Shield over de Airpods opeens erg laag.

Een tijdelijke workaround is opnieuw pairen en is het volume niveau weer normaal, maar nadat de Airpods weer uit het oplaaddoosje komen is het weer raak. ik blijf aan de gang. Is altijd wel wat na een update van dat ellendige Nvidia.

AmonTobin wijzigde deze reactie 24-12-2018 00:25 (15%)

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:44

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hobbykok schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:35:
[...]

Ik kreeg een FedEx verzendlabel. Het pakje ging richting de RMA afdeling van Nvidia in Amsterdam. Dan via FedEx een ophaalmoment geregeld en die kwamen het bij mij thuis ophalen.

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• nero355

nero355

RobertMe schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:05:
Je kunt ook instellen dat volume wijzigingen via CEC gedaan moeten worden. Dan stuurt de SHIELD dus gewoon een volume up / down over CEC naar de versterker. Ja, ik snap dat je het hier benoemd als feature dat dat standaard niet gedaan wordt.
HDMI CEC staat hier overal lekker uit dus het is dan of passthrough of gewoon van de slider afblijven :)
Luc S schreef op zondag 23 december 2018 @ 23:04:
Bij ontvangst van bol.com al meteen de batterijen die erin zaten in de prullenbak gegooid omdat ze al direct op 'very low' stonden en ik steeds de melding kreeg om de batterijen te wisselen. Ik had een blister goedkope batterijen liggen die per 2 ongeveer na 1 maand leeg waren. Toen nieuwe Duracell batterijen gehaald en de live chat van nVidia gestart om te vragen om advies want de batterijen waren duurder dan ik dacht. De support medewerker hielp mij de remote te resetten en volledig opnieuw te koppelen aan de Shield TV.
De Duracell batterijen hebben het ongeveer 2 maanden volgehouden na deze 'fix'. Bij de eerste LOW melding de afstandsbediening van Aliexpress besteld :)
Dat is wel erg vaak inderdaad...

De mijne komt bij Amazon.fr vandaan en tot nu toe heb ik geen last van de problemen zoals jij en een aantal anderen hebben.
N.a.v. de opmerking van @nero355 zojuist nogmaals contact opgenomen met de live chat van nVidia om eens te kijken of ik niet inderdaad toch in aanmerking kom voor een fatsoenlijke afstandsbediening (wel fijn om te hebben). Ik moest een fotootje maken van de serienummers op de doos van de Shield TV en een kopie van de factuur bijvoegen in de chat (kon direct in dat live chat venster). Toen werden er nog adresgegevens gevraagd en werd mijn case overgedragen aan de volgende 'lijn' in de support. Geen idee nog hoe of wat, ik kon binnen 24-48 uur reactie verwachten per e-mail. Ben benieuwd zo met kerst :+
NICE! Daar is RMA tenslotte voor uitgevonden d:)b

• zAo
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 20-02 18:44

zAo

GPLv2 Fanboy

Hebben meer mensen last van het feit dat, als je je TV aanzet, dat deze 5min later door de Shield weer wordt uitgezet?
De Shield komt -als ik mijn TV aanzet- uit sleep, maar gaat vervolgens weer slapen na 5min inactiviteit. Vanwege CEC zet hij dan ook de TV uit, terwijl ik dan gewoon TV zat te kijken..

Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? Ik wil nog wel mijn TV uit kunnen zetten met CEC.

• HEY_DUDE
zAo schreef op maandag 24 december 2018 @ 13:39:
Hebben meer mensen last van het feit dat, als je je TV aanzet, dat deze 5min later door de Shield weer wordt uitgezet?
De Shield komt -als ik mijn TV aanzet- uit sleep, maar gaat vervolgens weer slapen na 5min inactiviteit. Vanwege CEC zet hij dan ook de TV uit, terwijl ik dan gewoon TV zat te kijken..

Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? Ik wil nog wel mijn TV uit kunnen zetten met CEC.
Settings --> Display & Sound --> Power Control/HDMI CEC. Daar kun je instellen dat de shield de TV niet uitzet. Of je kan de stand-by functie op de shield uitzetten.

• bruce the boss
Ik heb TuneIn radio geïnstalleerd maar kan het zijn dat ik geen favoriete radio stations kan installeren?
Ik gebruik de app ook op mijn mobiel en daar kan het maar op de Shield niet.

Of doe ik iets fout?

• Ruudox
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08:09
ik moet zeggen nvidia gamestream werkt echt super. Ik merk echt dat ik adventure. rpg, jrpg games nu bijna alleen maar speel met gamestream. Lekker op de bank beneden terwijl mijn pc boven staat.
Kan haast mijn ps4 wegdoen, omdat de kwaliteit en de graphics gewoon een stuk beter zijn.

• fjskmdl2
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 27-01 16:11
Ik zou graan een madcatz TE fightstick gebruiken op de Shield, het probleem is echter dat ik sommige knoppen niet juist kan mappen, zoals de RT & LT knoppen.
In mijn fightstick is een Toodles MC Cthulhu PCB geinstalleerd.
Ik heb al geprobeerd om de knoppen met Button Remapper juist in te stellen, maar zonder resultaat...

Heeft iemand een idee wat ik nog kan proberen om dit werkend te krijgen?

• pitchdown
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 16:36
Vragen om cracks/warez doen we niet op het forum. Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

exactor it wijzigde deze reactie 26-12-2018 16:12 (78%)

Pagina: 1 ... 43 ... 46 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True