Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Luc S
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 13-09 15:30
Hobbykok schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:35:
[...]

Hoe werkt die RMA, waar moet je de remote heen sturen?
Zojuist is bij mij de remote opgehaald door DHL.

nVidia maakt in overleg met jou een ophaal afspraak en stuurt je het shipping label met nog 2 andere documenten. Jij moet de remote fatsoenlijk verpakken, het shipping label erop tapen, RMA nummer op de doos zetten en thuis zijn in het tijdvak van 4 uur waarin DHL je pakketje komt ophalen (en nog waren ze dik een uur te laat...).

1 Van de documenten is een shipment receipt, die moest in een 'pouch' op het pakketje (ik had er 1 gemaakt van de verpakking van een stickervel :+ ) en er zit nog een document bij wat ik ook in de pouch had gestopt maar ik kreeg te horen dat DHL dat document aftekent zodat jij een bewijs hebt dat ze het in ontvangst hebben genomen.

Het adres waar de remote heen gaat is NVIDIA RMA op de CASABLANCAWEG 8-10 in Amsterdam.

Nog een kleine update van de aliexpress afstandsbediening. Hij werkt nog steeds goed maar ik heb 1 plek op de bank vanaf waar het signaal een hit-and-miss blijkt te zijn. Met een klein beetje anders richten doet hij het weer, valt tot nu toe dus mee en wordt nog niet als frustrerend ervaren :)

Wel zit er een issue in de mapping van de OK knop wanneer een app het standaard Android toetsenbord omhoog laat komen. Ik kan over de letters/cijfers navigeren maar als ik op de OK knop druk dan doet hij niets, of hij interpreteert het als 'done'. In beide gevallen ben je niet in staat om iets te typen.

Sommige applicaties hebben hun eigen toetsenbord implementatie die prima te gebruiken zijn zoals Youtube, maar die van Spotify search is niet te gebruiken met deze afstandsbediening. Even zoeken of hier een oplossing voor is anders is het afwachten hoe vaak we hier tegenaan gaan lopen.

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11-09 21:20

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

We hebben gister Sonic zitten spelen via Nvidia Geforce Now, alleen heb ik naast de Nvidia controller 2 random controllers (iPega en een naar usb omgebouwde originele Xbox controller (oud dus))
Maar de oude xbox controllers hebben maar 1 set trigger/bumper knop ipv 2 zoals bij moderne controllers dus die konden we niet gebruiken (knop voor gas was niet aanwezig). Hoe kan ik in GeForce Now de controller config veranderen? Of in Android TV zelf. Want ingame kon ik dit niet wijzigen.

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-03 18:38
De meeste controllers kan je aanpasen in de nvidia games app op de shield, zoek de balk game stores op en kies voor steam en klik op spelen

Als dat niet werkt, doe dan dit:

Kies bovenin de nvidia games app in de balk my library voor geforxe now en zoek daar steam en druk op spelen

Als je daarin zit moet je naar instellingen gaan. Ik kan het hier alleen niet verder testen omdat ik op vakantie ben en de gamepads liggen thuis. Maar daar zit een comtroller instel functie op. Ik weet alleen niet of deze werkt met de gratis sonic die op de shield staat, het werkt wel met gekochte steam games.

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Dat had ik ook al geprobeerd maar dat heeft helaas geen invloed op spellen via GeForce now

• Hobbykok
jammer, was ik al bang voor. Ik kon het alleen niet testen. Ik heb toen ik dit probleem had een 2e hands controller gekocht, kon ook niet een oplossing vinden. Ik heb toen een 8bitdo gekocht die ik ook voor retro gaming leuk kon gebruiken zodat de kosten die ik moest maken voor mijn gevoel wel ok waren...

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 00:23
Mijn Shield remote is overleden, nu wil Cool Blue dat ik ook de Shield zelf opstuur en dat het wel 3 a 4 weken kan duren totdat ik alles weer terug krijg.
Dat vind ik toch wel erg lang.
Ik ga ook even kijken bij Aliexpress kijken voor zo'n remote :)

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:12
Wauw zijn die remote's echt zo slecht?

Ik heb mijn setje hier bij de locale MM gekocht.
En hoop dat ik niet binnenkort terug moet ivm kapotte remote.

Waarom gaan ze zo snel stuk?
Ik heb ook even gekeken naar zo een fly remote maar ik wil niet mijn usb poort opgeven aan de usb ontvanger.

De andere usb poort gebruik ik namelijk al voor extra opslag.
Arjantje72 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:27:
Mijn Shield remote is overleden, nu wil Cool Blue dat ik ook de Shield zelf opstuur en dat het wel 3 a 4 weken kan duren totdat ik alles weer terug krijg.
Dat vind ik toch wel erg lang.
Ik ga ook even kijken bij Aliexpress kijken voor zo'n remote :)

Samsung Note 9,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:46

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

En daarom had nVidia nooit de infrarood ontvanger eraf moeten halen : Logitech Harmony Remote 650/665 FTW!!! :Y) :+

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Hobbykok
Arjantje72 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:27:
Kan je niet rechtstreeks contact opnemen met nvidia en het daar regelen? Ik had een keer een adapter nodig en die stuurden ze ook op. Ik moest wel een bon overleggen en dat was wat problematisch omdat ik hem 2e hands gekocht had. Ik heb toen zelf een bon gefabriceerd van alternate (een bon aangepast van een ander stuk hardware dat ik daar gekocht had, wel even de btw goed berekenen). Dat werkte gelukkig (ik had het adres en de naam van de volgens mij tweaker waar ik hem van gekocht had niet meer).

Wat coolblue vraagt gaat helemaal nergens over. Je zou daar maar een tv kopen van 60 inch en dan gaat de afstandsbediening kapot, moet je dan de hele tv terugsturen? Rare gang van zaken zeg.

Hobbykok wijzigde deze reactie 01-01-2019 22:03 (11%)

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
Hobbykok schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:01:
[...]

Ik heb toen zelf een bon gefabriceerd van alternate (een bon aangepast van een ander stuk hardware dat ik daar gekocht had, wel even de btw goed berekenen). Dat werkte gelukkig (ik had het adres en de naam van de volgens mij tweaker waar ik hem van gekocht had niet meer).
Dus je geeft toe dat je eigenlijk gewoon hebt gefraudeerd :*)

• Hobbykok
beezjeh schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:12:
Dus je geeft toe dat je eigenlijk gewoon hebt gefraudeerd :*)
Een maand of wat later begon de actie om dat onderdeel te vervangen omdat het (net als die van mij) geluid maakte, dus misschien heb ik wel nvidia geattendeerd op een defect en vonden ze het zo belangrijk dat ze een wereldwijde terugroep actie gestart hebben :p

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:16
Hobbykok schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:31:
[...]

Een maand of wat later begon de actie om dat onderdeel te vervangen omdat het (net als die van mij) geluid maakte, dus misschien heb ik wel nvidia geattendeerd op een defect en vonden ze het zo belangrijk dat ze een wereldwijde terugroep actie gestart hebben :p
Omruilactie m.b.t. adapter die geluid maakt? Ik kan mij alleen herinneren dat er een omruilactie was voor de verwisselbare plug aan de ("universele") adapter. Dit omdat deze plug bij vaak wisselen (dus plug van de adapter schuiven) stuk kon gaan. Maar dat had dus niks te maken met de adapter zelf en al helemaal niet met geluid maken daarvan.

Overigens heb ik een 2017 shield, en ook gekocht begin 2017. Of er bij de 2015 versie ook een omruilactie is geweest weet ik niet

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 23:01:
[...]

Omruilactie m.b.t. adapter die geluid maakt? Ik kan mij alleen herinneren dat er een omruilactie was voor de verwisselbare plug aan de ("universele") adapter. Dit omdat deze plug bij vaak wisselen (dus plug van de adapter schuiven) stuk kon gaan. Maar dat had dus niks te maken met de adapter zelf en al helemaal niet met geluid maken daarvan.

Overigens heb ik een 2017 shield, en ook gekocht begin 2017. Of er bij de 2015 versie ook een omruilactie is geweest weet ik niet
Omruil actie was inderdaad betreft onderstaande geval.

nieuws: Nvidia roept Europese Shield-adapters terug voor tablet en settopbox

beezjeh wijzigde deze reactie 01-01-2019 23:14 (10%)

• Arjantje72
[...]

Kan je niet rechtstreeks contact opnemen met nvidia en het daar regelen? Ik had een keer een adapter nodig en die stuurden ze ook op. Ik moest wel een bon overleggen en dat was wat problematisch omdat ik hem 2e hands gekocht had. Ik heb toen zelf een bon gefabriceerd van alternate (een bon aangepast van een ander stuk hardware dat ik daar gekocht had, wel even de btw goed berekenen). Dat werkte gelukkig (ik had het adres en de naam van de volgens mij tweaker waar ik hem van gekocht had niet meer).

Wat coolblue vraagt gaat helemaal nergens over. Je zou daar maar een tv kopen van 60 inch en dan gaat de afstandsbediening kapot, moet je dan de hele tv terugsturen? Rare gang van zaken zeg.
Dat is een goed idee, ik zal eerst contact met Nvidia opnemen want zo'n 4 weken zonder Shield is ook wel belachelijk voor het vervangen van een remote.
Ik kreeg ook bericht van Aliexpress dat de vervangende remote al in Nederland is aangekomen.

Arjantje72 wijzigde deze reactie 02-01-2019 18:56 (19%)

• Hobbykok
Arjantje72 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:54:
[...]

Dat is een goed idee, ik zal eerst contact met Nvidia opnemen want zo'n 4 weken zonder Shield is ook wel belachelijk voor het vervangen van een remote.
Ik kreeg ook bericht van Aliexpress dat de vervangende remote al in Nederland is aangekomen.
Wanneer had je hem besteld? Dat lijkt me wel heel snel. Welke shipping method heb je gebruikt?
Ah, dan was ik in de war. Die van mij gaf een soort pieptoon en die hoorde ik als hetnstil was in huis.

Hobbykok wijzigde deze reactie 02-01-2019 20:17 (34%)

• Mr. R.
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 11-09 23:20
Nog steeds geen 5.1 bij Games en niet bij YouTube, met Netflix geen probleem. Iemand die weet hoe dit komt, ik heb een optical kabel van mijn tv naar de surroundset, dit werkt goed bij NetFlix op mijn smarttv, NetFlix op de Horizonbox en NetFlix op de shield. Ook bij tv kijken via Horizonbox gaat dit goed, alleen een vertraging in het geluid.

Maar ik krijg het niet voor elkaar met games en youtube op de shield.

• Rourke
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-09 14:54
Ik zoek een manier om mijn Shield model 2015 16GB meer te customizen. Ik begrijp dat je dan al snel moet rooten. Zijn er skins of thema's te installeren nadat je je Shield root? En zijn er andere voordelen? Ik kan de meerwaarde van het rooten van een Shield nog niet echt vinden.

• rhos
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09:10
Ik wil graag weten wanneer er een update komt zodat je ook met spraak kan zoeken in Netflix? Dus in Netflix zelf en niet algemeen. Want dan krijg je ht alles.

Iemand een idee?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• d--amo
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23-08 18:09
rhos schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:43:
Ik wil graag weten wanneer er een update komt zodat je ook met spraak kan zoeken in Netflix? Dus in Netflix zelf en niet algemeen. Want dan krijg je ht alles.

Iemand een idee?
Met Google Assistant lukt dit voor mij sinds de laatste update.
"Hey Google, Play Black Mirror from Netflix on Shield"

• rhos
d--amo schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:12:
[...]

Ja eens dat werkt maar de kinderen doen dat toch iets Nederlandser en minder in zinnen. Die dreunen de naam van het programma op en klaar.

Wat dat betreft is de Netflix app weinig ontwikkeld.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• RobertMe
rhos schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:16:
[...]

Ja eens dat werkt maar de kinderen doen dat toch iets Nederlandser en minder in zinnen. Die dreunen de naam van het programma op en klaar.

Wat dat betreft is de Netflix app weinig ontwikkeld.
Maar dat is "natuurlijk" iets wat aan Netflix ligt en niet iets waar NVidia / Google veel aan kunnen doen (behalve "druk" zetten bij Netflix om dat toe te voegen).

Overigens zijn er in die zin wel meer "problemen" met Netflix. Google Assistant op mijn telefoon werkt ook niet met "Speel X op SHIELD". Dan is de reactie dat Netflix op Android TV niet ondersteund wordt en dat je op het apparaat zelf moet zoeken. Volgende probleem is dan weer dat op de SHIELD (/Android TV in het algemeen?) Google Assistant niet ondersteund wordt in het Nederlands. Staat de SHIELD op Nederlands krijg je nog het oude Google Now. Zet je de SHIELD op Engels krijg je weer wel Google Assistant.

• Cliootje
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19-08 16:18
Ik heb ook maar een nieuwe stroomstekker bij nVidia aangevraagd. En ook die afstandsbediening besteld via Ali ( https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.23724c4defxhrx ).

Meer 'voor het geval dat'. Stel je voor dat de remote niet meer werkt, en je moet weken wachten...
Better be safe than sorry
Geeft aan hoe verknocht ik ben aan de Shield :-)

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 16:50
d--amo schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:12:
[...]

Stomme vraag wellicht maar waar praat je dan "in" zeg maar? Praat je dan richting de Shield of moet je in de remote/controller praten? :?

• zAo
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-09 09:45

zAo

GPLv2 Fanboy

Frid0 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:41:
[...]

Stomme vraag wellicht maar waar praat je dan "in" zeg maar? Praat je dan richting de Shield of moet je in de remote/controller praten? :?
Er zit een mic bovenin de remote (klein gaatje)

• Sparkiee
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 05-09 14:09
D-e-n schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:06:
Zijn er tweakers die de officiële Emby-client gebruiken op hun Shield? En loopt dat lekker?

Op dit moment gebruik ik de Embycon app in Kodi op een Intel Nuc maar de i5-4250U die daarin zit trekt geen Netflix 4K en dat zou ik met mijn aankomende nieuwe tv wel graag willen :) Op Android via de TV zelf durf ik niet te bouwen. Dat schijnt laggy te zijn.

Ik twijfel tussen een nieuwer mini-pctje of een Shield en een goede Emby-ervaring voor het afspelen van lokale content is daarbij uiteraard belangrijk. Verder wil ik overigens Netflix, Videoland (de app is er begreep ik) en Ziggo Go kunnen gebruiken. De laatste moet je sideloaden las ik hier al.
Ik gebruik zelfs sinds enkele maanden de Shield in combinatie met een HP miniserver NAS. Op de Shield staat Kodi met de Embycon plugin, werkt geweldig. Ik heb ook de losse Emby-client, werkt ook heel goed.
Vriend van me heeft een 4K tv, gebruikt dezelfde setup. Vanaf zijn nas een echte 4K film kijken (BBC earth 2) via de Emby-client op zijn shield werkt geweldig goed en heeft geweldig beeld. Ik kan tot nu toe alleen maar zeggen dat ik erg tevreden ben met de Shield, had ik eerder moeten kopen. Wel een opmerking, ik heb de Shield bedraad aangesloten op mijn netwerk. Draadloos is niet geweldig bij mij.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 16:50
zAo schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:54:
[...]

Er zit een mic bovenin de remote (klein gaatje)
Mmmm, ok daar was ik al bang voor.
Ik gebruik die total niet, doe alles met de Harmony Elite

• RobertMe
Frid0 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:34:
[...]

Mmmm, ok daar was ik al bang voor.
Ik gebruik die total niet, doe alles met de Harmony Elite
De controller heeft wel een always on optie (bij de remote moet je altijd eerst een knop indrukken en dan direct het commando, i.t.t. 'Okay Google, ...'). Maar uiteraard moet die dan nog steeds in de buurt liggen.

• Arjantje72
Hobbykok schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:14:
[...]

Wanneer had je hem besteld? Dat lijkt me wel heel snel. Welke shipping method heb je gebruikt?

[...]

Ah, dan was ik in de war. Die van mij gaf een soort pieptoon en die hoorde ik als hetnstil was in huis.
Sterker nog ik heb hem al binnen, weken sneller dan verwacht :) Ik had 29 december besteld.

Het werkt nog beter dan verwacht, alleen kan ik nu met de ontvanger van de remote in de usb niet meer mijn gamepad opladen(in de andere usb zit uitbreiding voor het geheugen). Dan laad ik die maar op via de pc ook geen probleem.
Dit is allemaal beter dan 3 of 4 weken zonder Shield. Maar toch zal ik binnekort eens met Nvidia rechtstreeks contact opnemen :)

• Hobbykok
Bizar, welke shipment methode is dit?

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Arjantje72 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 20:58:
[...]

Sterker nog ik heb hem al binnen, weken sneller dan verwacht :) Ik had 29 december besteld.
[Afbeelding]
Het werkt nog beter dan verwacht, alleen kan ik nu met de ontvanger van de remote in de usb niet meer mijn gamepad opladen(in de andere usb zit uitbreiding voor het geheugen). Dan laad ik die maar op via de pc ook geen probleem.
Dit is allemaal beter dan 3 of 4 weken zonder Shield. Maar toch zal ik binnekort eens met Nvidia rechtstreeks contact opnemen :)
Dat is wel ongekend voor Ali. Welke remote en seller waren dit, heb je daar een link van?

• nero355

nero355

alleen kan ik nu met de ontvanger van de remote in de usb niet meer mijn gamepad opladen(in de andere usb zit uitbreiding voor het geheugen). Dan laad ik die maar op via de pc ook geen probleem.
Dat kan toch sowieso niet, want als de Shield in standby gaat houdt die ook op met laden via USB :?

Ik heb mijn gamepad maar gewoon via een losse lader opgeladen :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Arjantje72
Exocet schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 07:31:
[...]

Dat is wel ongekend voor Ali. Welke remote en seller waren dit, heb je daar een link van?
De link staat een paar bladzijden terug, het is deze:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.23724c4defxhrx

Het is gewoon met AliExpress standard shipping gedaan @Hobbykok , de seller is Zovi store, het was mijn eerste bestelling bij Ali :)

Wat ik fijn vind is dat het volume met knoppen werkt, wat me wel opviel dat toen ik mijn inloggegevens van mijn NAS moest intoetsen dat als ik een letter selecteerde en drukte op de middelste knop(ok) het scherm grijs werd. Met mijn gamepad ging het wel goed.
Misschien een hickup :)
Ik denk dat ik er nog eentje bestel voor de zekerheid.
nero355 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:16:
[...]

Dat kan toch sowieso niet, want als de Shield in standby gaat houdt die ook op met laden via USB :?

Ik heb mijn gamepad maar gewoon via een losse lader opgeladen :)
Maar hij staat vaak aan bij mij en dat was voldoende om op te laden.

Arjantje72 wijzigde deze reactie 05-01-2019 15:21 (19%)

• Hobbykok
Arjantje72 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:19:
het was mijn eerste bestelling bij Ali :)
Laat de volgende keer dat je daar gaat bestellen dan geen teleurstelling zijn, ik doe meestal ook aliexpress shipping omdat die meestal sneller is (moet je wel geregeld 1,80 euro ongeveer bijbetalen), maar van de 40 zaken die ik eind november heb besteld is nog steeds 12 stuks onderweg.

Hobbykok wijzigde deze reactie 05-01-2019 22:46 (91%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arjantje72
Hobbykok schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:42:
[...]

Laat de volgende keer dat je daar gaat bestellen dan geen teleurstelling zijn, ik doe meestal ook aliexpress shipping omdat die meestal sneller is (moet je wel geregeld 1,80 euro ongeveer bijbetalen), maar van de 40 zaken die ik eind november heb besteld is nog steeds 12 stuks onderweg.
Dat denk ik ook, ik heb gewoon geluk gehad :)
IK kom er dus met Spotify er achter dat je met de vervangende remote geen zoekopdrachten/tekst kan invoeren, Ik dacht dat het met het invoeren van de gegevens van de NAS eenmalig was.
Wel een puntje.

Arjantje72 wijzigde deze reactie 06-01-2019 01:16 (18%)

• Hobbykok
Volgens mij zitten hier wel wat videoland gebruikers, weten jullie hoe je de ondertiteling aanzet in de videoland app op de shield?

Ik kan hem aanzetten, maar dan werken de ondertitelingen pas de volgende aflevering, ik heb het nu opgelost door met de ipad app te casten naar de chromecast in de shield, maar ik vraag me toch af wat ik verkeerd doe.

Ik heb het idee dat de videoland app die verder prima werkt een soort copy en paste is van een app voor een smart tv? Sommige menu opties hebben namelijk ook een kleurbalkje eronder (geel / blauw en die heb ik ook op een afstandsbediening van de tv weleens gehad).

Iemand een idee hoe ik ondertiteling aanzet (ik probeerde de ondertiteling bij de serie van Holleeder aan te zetten). Ik kijk de serie nu trouwens zonder ondertiteling, kan dat prima volgen ,maar ben gewoon nieuwsgierig.

• Hobbykok
Update 7.2.2 krijg ik net binnen:

https://forums.geforce.co...ce-upgrade-7-2-2/#5960821

Gaf op de shield 2015 en de shield 2017 hier geen enkel probleem

Hobbykok wijzigde deze reactie 09-01-2019 22:19 (21%)

• d--amo
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 23-08 18:09
Gisteren tijdens Netflix kijken begon het scherm plots verschillende keren op zwart te springen. Heb uiteindelijk de shield even moeten herstarten, en zag dan meteen de nieuwe update staan.
Was even bizar, maar de update zelf verliep goed. (2017)

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14-09 16:41

Kecin

Je keek.

Hobbykok schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:45:
Volgens mij zitten hier wel wat videoland gebruikers, weten jullie hoe je de ondertiteling aanzet in de videoland app op de shield?

Ik kan hem aanzetten, maar dan werken de ondertitelingen pas de volgende aflevering, ik heb het nu opgelost door met de ipad app te casten naar de chromecast in de shield, maar ik vraag me toch af wat ik verkeerd doe.

Ik heb het idee dat de videoland app die verder prima werkt een soort copy en paste is van een app voor een smart tv? Sommige menu opties hebben namelijk ook een kleurbalkje eronder (geel / blauw en die heb ik ook op een afstandsbediening van de tv weleens gehad).

Iemand een idee hoe ik ondertiteling aanzet (ik probeerde de ondertiteling bij de serie van Holleeder aan te zetten). Ik kijk de serie nu trouwens zonder ondertiteling, kan dat prima volgen ,maar ben gewoon nieuwsgierig.
Hier ook aflevering 1 zonder subs moeten kijken, bij aflevering 2 waren er ineens wel subs. Wellicht aan de kant van Videoland niet helemaal lekker... Die app doet wel vaker gek op de Shield.

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-09 15:29
Arjantje72 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:19:
[...]

De link staat een paar bladzijden terug, het is deze:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.23724c4defxhrx

Het is gewoon met AliExpress standard shipping gedaan @Hobbykok , de seller is Zovi store, het was mijn eerste bestelling bij Ali :)

Wat ik fijn vind is dat het volume met knoppen werkt, wat me wel opviel dat toen ik mijn inloggegevens van mijn NAS moest intoetsen dat als ik een letter selecteerde en drukte op de middelste knop(ok) het scherm grijs werd. Met mijn gamepad ging het wel goed.
Misschien een hickup :)
Ik denk dat ik er nog eentje bestel voor de zekerheid.

[...]

Maar hij staat vaak aan bij mij en dat was voldoende om op te laden.
Welke versie heb je besteld? Wat is een gyro functie?

• nero355

nero355

Soort AirMouse als het goed is :)

• Arjantje72
wimpie007 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:03:
[...]

Welke versie heb je besteld? Wat is een gyro functie?
Als je de link aanklikt zie je meteen de versie die ik besteld heb :)

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-09 15:29
Arjantje72 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:00:
[...]

Als je de link aanklikt zie je meteen de versie die ik besteld heb :)
Bij mij niet, moet dan kiezen uit 3 soorten hoor

• Arjantje72
[...]

Nu zie ik het weer, het staat bij kleur?
Ik had de middelste: no gyro
[...]

Ik heb een bericht naar CoolBlue gestuurd of het echt niet anders kan, dit was het antwoord:

Beste....,

Natuurlijk begrijp ik dat je liever alleen de afstandsbediening wilt opsturen voor een reparatie in plaats van de volledige set.

We vragen dit aan je om te doen, omdat als de erkende reparateur van NVIDIA beslist je NIVIDIA SHIELD TV met controller om te wisselen voor een nieuwe, hij de volledige set terug moet hebben. Hij kan en mag je niet een apart onderdeel op sturen.

Daarnaast duurt het retourproces gemiddeld 2 tot 3 weken, van zodra we je NIVIDIA SHIELD TV met controller ontvangen hebben. Dit is de periode dat de erkende reparateur nodig heeft voor de reparatie.

Het retourproces kun je zelf opstarten via de Coolblue website. Ik kan het ook voor je doen. Als je graag wilt dat ik het voor je opstart, laat je het dan weten?

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd mee te hebben en kijk alvast uit naar je antwoord!

Met vriendelijke groet,
.........

---------------------------------

Nu heb ik gechat met Nvidia en ze komen de remote bij mij thuis ophalen en ik krijg een nieuwe :)
Bedankt voor de tip @Hobbykok

Arjantje72 wijzigde deze reactie 10-01-2019 17:14 (85%)

• Djampire
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 12:49
[...]

[Afbeelding]
Als ik het goed begrijp dan gebruik je een USB station om extra opslagruimte te generen? Waarom koop je niet een micro SD kaartje die je vervolgens insteekt, ben je ook van oplaad probleem af.

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi8, i5-4670k GTX 1070 6GB

• HEY_DUDE
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:49
Ik heb een plex server op mijn NAS en wil overstappen op een plex server op mijn Shield. Ik heb nu beide servers nog draaien en om de een of andere starten filmpjes op de shield zeer slecht op. Als ik op play druk duurt het bijna een minuut voordat de film start. Interface en afspelen loopt dan wel soepel. Als ik een film op mijn shield start vanaf de PMS op mijn NAS start de film direct.

Hoe lang duurt het bij jullie voordat een film start? Iemand met een gelijke ervaring?

• Arjantje72
Djampire schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:17:
[...]

Als ik het goed begrijp dan gebruik je een USB station om extra opslagruimte te generen? Waarom koop je niet een micro SD kaartje die je vervolgens insteekt, ben je ook van oplaad probleem af.
Dat gaat niet met een 2017 versie ;)

• Arjantje72
HEY_DUDE schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:12:
Ik heb een plex server op mijn NAS en wil overstappen op een plex server op mijn Shield. Ik heb nu beide servers nog draaien en om de een of andere starten filmpjes op de shield zeer slecht op. Als ik op play druk duurt het bijna een minuut voordat de film start. Interface en afspelen loopt dan wel soepel. Als ik een film op mijn shield start vanaf de PMS op mijn NAS start de film direct.

Hoe lang duurt het bij jullie voordat een film start? Iemand met een gelijke ervaring?
Plex gebruik ik niet maar met Kodi is er geen vertraging, misschien een paar seconden.

• TheMystery
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:14
HEY_DUDE schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:12:

Op het Nvidia shield forum is dit probleem bekend dat het starten 30 sec kan duren en zijn ze aan het onderzoeken.

• HEY_DUDE
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:49
TheMystery schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:56:
[...]

Op het Nvidia shield forum is dit probleem bekend dat het starten 30 sec kan duren en zijn ze aan het onderzoeken.
Thnx! Heb je misschien een link naar dat draadje, ben aan het zoeken maar vindt het niet.

• Hobbykok
HEY_DUDE schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:02:
[...]

Thnx! Heb je misschien een link naar dat draadje, ben aan het zoeken maar vindt het niet.
Ik had het hier gelezen gisteravond, even uit mijn hoofd gelijk in het bericht waar de known bugs staan:

https://forums.geforce.co...ce-upgrade-7-2-2/#5960821 (even naar boven scrollen).
Known issues:

• Rare cases where system appears to hang on startup
• [SHIELD 2015 and SHIELD Pro] Rare cases of SD Card not recognized
• [SHIELD Pro] Accessory UI not present on pairing screen after factory reset
• Rare cases where USB drive is ejected.
• Some TV/Receivers may wake up after ~30 seconds after SHIELD sleeping
• Green line displayed at the bottom/right with specific content aspect ratio
• HDCP issues with specific TV models (Bauhn ATV65UHD-1217)
• Plex video playback from NAS takes 30 seconds to start.
Neem aan dat ze dit wel snel gaan oplossen, wel een heel irritante issue...

Hobbykok wijzigde deze reactie 10-01-2019 22:16 (3%)

• TheMystery
  • Laatst online: 09:14
Hobbykok schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:15:
[...]

Ik had het hier gelezen gisteravond, even uit mijn hoofd gelijk in het bericht waar de known bugs staan:

https://forums.geforce.co...ce-upgrade-7-2-2/#5960821 (even naar boven scrollen).

[...]

Klopt uit dat topic had ik het ook.

• R-B
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 06-09 11:19
Hobbykok schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:42:
[...]

Ali-Express standaard shipping is de verzendoptie die het beste is voor mij.
Dan het is bij mij standaard met 1.5 tot maximaal 2 weken binnen, het is een uitzondering als het langer duurt.

• schumi2004
  • Laatst online: 13-09 17:59
Arjantje72 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:09:
[...]

[...]

Nu zie ik het weer, het staat bij kleur?
Ik had de middelste: no gyro

[...]

Ik heb een bericht naar CoolBlue gestuurd of het echt niet anders kan, dit was het antwoord:

Beste....,

Natuurlijk begrijp ik dat je liever alleen de afstandsbediening wilt opsturen voor een reparatie in plaats van de volledige set.

We vragen dit aan je om te doen, omdat als de erkende reparateur van NVIDIA beslist je NIVIDIA SHIELD TV met controller om te wisselen voor een nieuwe, hij de volledige set terug moet hebben. Hij kan en mag je niet een apart onderdeel op sturen.

Daarnaast duurt het retourproces gemiddeld 2 tot 3 weken, van zodra we je NIVIDIA SHIELD TV met controller ontvangen hebben. Dit is de periode dat de erkende reparateur nodig heeft voor de reparatie.

Het retourproces kun je zelf opstarten via de Coolblue website. Ik kan het ook voor je doen. Als je graag wilt dat ik het voor je opstart, laat je het dan weten?

Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd mee te hebben en kijk alvast uit naar je antwoord!

Met vriendelijke groet,
.........

---------------------------------

Nu heb ik gechat met Nvidia en ze komen de remote bij mij thuis ophalen en ik krijg een nieuwe :)
Bedankt voor de tip @Hobbykok
Ow das wel een leuke remote, zou deze op elke Android TV werken?

• Arjantje72
schumi2004 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:11:
[...]

Ow das wel een leuke remote, zou deze op elke Android TV werken?
Dat kan ik helaas niet testen er staat wel voor android box en niet specifiek Shield.

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Als ik nu 2x op de home knop (rondje) klik kan ik apps afsluiten, is dat nieuw in de laatste update? Een week geleden werkte dat bij mij nog niet iig. Maar ik zie dit niet in de changelog staan

• diquan2001
Zover ik weet is dat altijd al zo geweest .
Wel fijn dat ik nu kan zien dat mijn lan verbinding 1000mb is :)
Markos schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:47:
Als ik nu 2x op de home knop (rondje) klik kan ik apps afsluiten, is dat nieuw in de laatste update? Een week geleden werkte dat bij mij nog niet iig. Maar ik zie dit niet in de changelog staan

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hier ook 1000 Mbps :9
Ik heb echter wel problemen met Netflix. Als ik bijvoorbeeld Brooklyn Nine Nine (seizoen 1) kijk dan krijg ik slechte kwaliteit beeld (vooral donkere stukken). Volgens Netflix website ligt dit aan de verbinding. Mijn internet zou meer dan voldoende moeten zijn (60 mbit, ook de speedtest is in orde) en ben dus met 1000 Mbps aangesloten. Zou het nog ergens anders aan kunnen liggen? Of levert Netflix gewoon slechte kwaliteit bij deze serie? Of kan ik in Netflix zelf zien wat voor kwaliteit gestreamed wordt? In de app settings kan ik weinig doen en zien.

• nero355

nero355

@Markos Je zit ook nog met de route die de pakketjes nemen richting Netflix hé...

Dus doe eens een tracert/traceroute richting de Netflix servers en kijk eens waar het misgaat :)

• fjskmdl2
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14-09 08:46
Ik heb ongeveer 3 maanden geleden een nvidia shield 16gb + shield controller gekocht via coolblue (meest recente versie)

Sinds deze week heb ik echter het probleem dat de controller linker analoge stick raar doet. (in eender welk programma is het telkens alsof de stick naar links geduwd wordt.)

Ik heb even getest met de app input viewer, en ik zie inderdaad dat deze soms opeens naar links gaat.

Is hier iemand met gelijkaardige problemen? Ik lees op internet dat dit veel voorkomend is...
Vraag ik best garantie aan via nvidia zelf of via coolblue? (wil namelijk niet gans de console opsturen...)

• RobertMe
fjskmdl2 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:07:
Ik heb ongeveer 3 maanden geleden een nvidia shield 16gb + shield controller gekocht via coolblue (meest recente versie)

Sinds deze week heb ik echter het probleem dat de controller linker analoge stick raar doet. (in eender welk programma is het telkens alsof de stick naar links geduwd wordt.)

Ik heb even getest met de app input viewer, en ik zie inderdaad dat deze soms opeens naar links gaat.

Is hier iemand met gelijkaardige problemen? Ik lees op internet dat dit veel voorkomend is...
Vraag ik best garantie aan via nvidia zelf of via coolblue? (wil namelijk niet gans de console opsturen...)
Zie een paar posts hierboven. Was iemand met een kapotte remote, ook gekocht bij Coolblue, en ze vereisten dat alles werd terug gestuurd omdat de reparateur niet een enkel onderdeel (zoals de remote) mocht ruilen. Contact met NVidia leverde meteen het gewenste resultaat op dat zij de remote zouden omruilen.

Dus NVidia zelf is de beste keuze.

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 09:39
Nou, mijn zoontje dacht even BO3 via de nvidia steam optie te spelen.

Eerst 75 gig downloaden, gaat goed.
Dan 25 gig update, gaat goed. Tot 20 gig, en dan verliest hij de connectie.

En hops weer opnieuw...gaat lekker (not).

Iemand een tip ?

ppeterr wijzigde deze reactie 12-01-2019 12:52 (8%)

MENTAL SHUTDOWN

• Gem1e
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14-09 20:12
Arjantje72 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:31:
[...]

Dat kan ik helaas niet testen er staat wel voor android box en niet specifiek Shield.
Jou remote heeft toch niet zelfde probleem als mijne had?
in het laadje van de batterijen zitten de klemmetjes om de batt. er niet uit te laten vallen, die klemmetjes waren bij de mijne omhoog gedrukt, schuifje ging zwaar en batterijen maakte niet goed contact, de klemmetjes weggesneden, batterijen er in, ze zitten nu wel wat los, maar t werkt opperbest.. _/-\o_

• diquan2001
Zo 100gb voor een spel zo dat is veel zeg .
Misschien dan toch maar bekabeld downloaden?

Dacht trouwens dat met steam juist de spellen in de cloud waren .
Welk spel is dat trouwens ?
ppeterr schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:43:

Iemand een tip ?

• ppeterr
diquan2001 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:06:
Zo 100gb voor een spel zo dat is veel zeg .
Misschien dan toch maar bekabeld downloaden?

Dacht trouwens dat met steam juist de spellen in de cloud waren .
Welk spel is dat trouwens ?

[...]
Het is black ops 3. En hij download het ook in het cloud account dus niet naar de shield.

MENTAL SHUTDOWN

• diquan2001
Ah ok begrijp het .
Die is niet gratis toch ?
ppeterr schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:08:
[...]

Het is black ops 3. En hij download het ook in het cloud account dus niet naar de shield.

• ppeterr
diquan2001 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 14:52:
Ah ok begrijp het .
Die is niet gratis toch ?

[...]
Nee klopt, hij heeft hem dus wel in zijn steam aankopen staan. En vanmorgen dachten
we dus, kom laten we het eens via de shield doen, lekker voor de grote tv.

Andere games werken trouwens wel lekker, zoals de free to play Just Cause, en Fortnite.

MENTAL SHUTDOWN

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09:08
ppeterr schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:43:

Iemand een tip ?
Steam games die officieel ondersteund worden (die je dus ook genoemd ziet staan bij nVidia Games), kunnen zonder download worden gestart. Andere games zullen eerst helemaal moeten worden gedownload, maar die gedownloade game werkt dan volgens mij alleen maar als je sessie actief blijft. Bij een nieuwe sessie, begin je weer met een 'schone' omgeving, dus zonder de eerder gedownloade game.

• ppeterr
PatrickC schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:15:
[...]

Steam games die officieel ondersteund worden (die je dus ook genoemd ziet staan bij nVidia Games), kunnen zonder download worden gestart. Andere games zullen eerst helemaal moeten worden gedownload, maar die gedownloade game werkt dan volgens mij alleen maar als je sessie actief blijft. Bij een nieuwe sessie, begin je weer met een 'schone' omgeving, dus zonder de eerder gedownloade game.
Hij is nu zo ver dat de game zelf is gedownload, en de update na 20 gig misloopt.
Hij staat trouwens gewoon in de lijst bij de games. Maar moet dus blijkbaar toch eerst
geinstalleerd worden. Naja ik heb het opgegeven :) Hij speelt maar lekker op zijn pc.

MENTAL SHUTDOWN

• PatrickC
@ppeterr Ok, das vreemd. Ik heb al een paar games gespeeld via Steam die ook in de lijst van games stonden en die startten meteen op (b.v. Assetto Corsa en Project Cars 2).

• 8GUS
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11-09 11:39

8GUS

Papa & Gamer

PatrickC schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:15:
[...]

Hoe bedoel je dit? Als een game die ik op steam heb ook op geforce now staan hoef ik m niet te downloaden?

Speel bijvoorbeeld the division op mn pc maar ook op mn shield. Geloof niet dat deze zonder m te downloaden op mn pc werkt.

Kan het mis hebben. Heb de shield pas net.

Papa Probeert Gaming

• Resonancer
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09-05 12:22
Hier mijn eerste post. Ben tevreden over dit apparaat.
Heb zojuist nieuwe av receiver (4k) aangeschaft. Wil de Nvidia shield remotes ook gebruiken om de receiver te bedienen. Weet iemand hoe ik de Ir instellingen op de shield van de vorige receiver kan wissen, ik zie dat zo 1,2,3 niet? Beetje omslachtig om hem helemaal te moeten resetten.

Aloha

• PatrickC
8GUS schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 18:48:
[...]

Hoe bedoel je dit? Als een game die ik op steam heb ook op geforce now staan hoef ik m niet te downloaden?

Speel bijvoorbeeld the division op mn pc maar ook op mn shield. Geloof niet dat deze zonder m te downloaden op mn pc werkt.

Kan het mis hebben. Heb de shield pas net.
Klopt, als ze op Geforce Now staan, dan hoef je de game niet de downloaden. Maar de meeste Steam games staan standaard niet op Geforce Now. Maar je kunt ook gewoon Steam zelf opstarten binnen Geforce Now en dan al je Steam games spelen. Maar... dan moet het spel wel eerst gedownload worden.

• 8GUS
  • Laatst online: 11-09 11:39

8GUS

Papa & Gamer

Ik ben er al achter. Als ik een game op steam, uplay of wat dan ook heb (hoeft niet gedownload te zijn) dan kan hij via de shield gestreamd worden. Hoef je dus niet je pc voor aan te hebben.

Wat verdomde goed eigenlijk zeg!

8GUS wijzigde deze reactie 12-01-2019 21:40 (8%)

Papa Probeert Gaming

• Hobbykok
8GUS schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 21:39:
Ik ben er al achter. Als ik een game op steam, uplay of wat dan ook heb (hoeft niet gedownload te zijn) dan kan hij via de shield gestreamd worden. Hoef je dus niet je pc voor aan te hebben.

Wat verdomde goed eigenlijk zeg!
werkt inderdaad meer dan prima, maar persoonlijk zou ik gezien mijn steam library met vooral oudere games eigenlijk een virtuele pc willen huren ipv deze constructie. Voor nieuwe games is het goed, maar die heb ik echt weinig, wel heb ik 300+ games van een paar jaar oud die ik niet kan spelen op mijn standaard pc / laptop en echt prima werken op geforce now, maar ik raak elke keer mijn save file kwijt omdat ik niks kan bewaren (aangezien ik een spel zelf installeer).

Als nvidia dat nu eens zou aanpassen, maar waarschijnlijk moet ik dan een andere dienst nemen die dit wel kan leveren (maar kost wel weer 20+ euro per maand).

Gelukkig zijn er wel veel sales op steam e.d. waardoor ik wel af en toe wat kan aanschaffen voor een prijs die ik prima vind. Kan ook niet echt klagen over iets wat we tot nu toe gratis krijgen.

• Cliootje
Markos schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:07:
Hier ook 1000 Mbps :9
Ik heb echter wel problemen met Netflix. Als ik bijvoorbeeld Brooklyn Nine Nine (seizoen 1) kijk dan krijg ik slechte kwaliteit beeld (vooral donkere stukken). Volgens Netflix website ligt dit aan de verbinding. Mijn internet zou meer dan voldoende moeten zijn (60 mbit, ook de speedtest is in orde) en ben dus met 1000 Mbps aangesloten. Zou het nog ergens anders aan kunnen liggen? Of levert Netflix gewoon slechte kwaliteit bij deze serie? Of kan ik in Netflix zelf zien wat voor kwaliteit gestreamed wordt? In de app settings kan ik weinig doen en zien.
1000Mbps ? Wellicht binnenshuis, maar waarschijnlijk niet richting WAN (Internet) en dat is waar NetFlix vandaan komt.
Iig...ik had ook problemen na de update naar 7.2.2: groene lijn rechts tijdens kijken naar NetFlix. Probleem opgelost door TV te resetten naar fabrieksinstellingen. Had een hele tijd geleden 'betere' callibratiegegevens voor mijn TV gevonden. Nadat TV was gereset, geen groene lijnen meer. Beeld is perfect.

• Cliootje
Opmerking nav update Shield:
Na de update naar 7.2.2 moest ik heb beeld in Kodi uitlijnen/bijschalen. Vreemd dat de settings van Android TV niet werden meegenomen.

• rhos
Cliootje schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:51:
Opmerking nav update Shield:
Na de update naar 7.2.2 moest ik heb beeld in Kodi uitlijnen/bijschalen. Vreemd dat de settings van Android TV niet werden meegenomen.
Had ik niet. Draai kofi 18.1 rc4

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 18:46

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Ook geen verschil in Kodi, gewoon 17.6 hier

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• Arjantje72
Hobbykok schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:15:
[...]

[...]

Ik heb geen Plex maar gebruik Kodi en alleen als ik muziek stream duurt het precies 30 seconden voordat het nummer begint en weer precies 30 seconden voor het volgende nummer. Bij films werkt het wel gewoon zonder vertraging.
Als ik muziek speel via X-plore(bestandsverkenner)dan is er geen vertraging.
Voor de laatste Shield update werkte het wel normaal.
Gem1e schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:01:
[...]

Jou remote heeft toch niet zelfde probleem als mijne had?
in het laadje van de batterijen zitten de klemmetjes om de batt. er niet uit te laten vallen, die klemmetjes waren bij de mijne omhoog gedrukt, schuifje ging zwaar en batterijen maakte niet goed contact, de klemmetjes weggesneden, batterijen er in, ze zitten nu wel wat los, maar t werkt opperbest.. _/-\o_
Bedankt voor de tip maar de batterijen maken goed contact, dus het is helaas iets anders :)
RobertMe schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:18:
[...]

Zie een paar posts hierboven. Was iemand met een kapotte remote, ook gekocht bij Coolblue, en ze vereisten dat alles werd terug gestuurd omdat de reparateur niet een enkel onderdeel (zoals de remote) mocht ruilen. Contact met NVidia leverde meteen het gewenste resultaat op dat zij de remote zouden omruilen.

Dus NVidia zelf is de beste keuze.
Ze komen maandag de remote ophalen en het zou maximaal 15 dagen duren, goede actie van Nvidia.

Update
Nieuwe remote vandaag ontvangen, ben weer helemaal blij :)

Arjantje72 wijzigde deze reactie 18-01-2019 16:01 (1%)
Reden: Update

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Cliootje schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:49:
[...]

1000Mbps ? Wellicht binnenshuis, maar waarschijnlijk niet richting WAN (Internet) en dat is waar NetFlix vandaan komt.
Iig...ik had ook problemen na de update naar 7.2.2: groene lijn rechts tijdens kijken naar NetFlix. Probleem opgelost door TV te resetten naar fabrieksinstellingen. Had een hele tijd geleden 'betere' callibratiegegevens voor mijn TV gevonden. Nadat TV was gereset, geen groene lijnen meer. Beeld is perfect.
Uiteraard geen 1000 Mbps internet verbinding, daarom zei ik ook dat ik een 60 Mbps internet abonnement heb. De verbinding tussen de Shield en de router is 1000 Mbps. Het beeld ligt echt aan Netflix en niet aan de tv. Ik las dat je met F4 in Netflix kunt zien wat de resolutie is, dus binnenkort even een toetsenbord aansluiten en kijken wat hij zegt. Je zou dan zoiets moeten krijgen (plaatje van internet)

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Zucht

Afgelopen weekend heeft mijn AC Ryan het begeven en ik ga mijn Pi voor iets anders inzetten. Ik wil dus een Shield kopen en er een externe SSD aanhangen gaat dat werken via deze denken jullie.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• nero355

nero355

@Pierre Waarom zou dat niet werken :?

Als beide kanten zich aan de USB standaarden houden is er niks aan de hand :)

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 03-09 14:25
@Pierre Ik heb deze en daar werkt het in elk geval mee:

pricewatch: Ewent USB 3.1 Gen1 (USB 3.0) Screwless 2.5 inch SATA HDD/SSD encl...

En is goedkoper ook nog :D

• Ad de Jong
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14-09 13:46
Sinds een paar weken een Shield en ik was erg tevreden op 1 ding na: als ik hem in de slaapstand zet gaan de tv & receiver netjes uit. En .... een paar seconden later weer aan :? 8)7 :X
Als ik hem dan weer uitzet dan blijft hij uit 8)7

En dat was het ene probleem tot een kwartiertje geleden, gisteren de update geïnstalleerd en de hele tijd goed gewerkt. Ik zet hem aan ook nog geen problemen. Ik wil een serie kijken op Netflix en hij stop op 88% laden en dan is het helemaal over en uit.
Ik kan niets meer, hij doet niets meer. |:(
Wat kan ik nog proberen (voeding los heeft niet geholpen)?

Edit: Shield doet het ineens weer 8)7
Even in de gaten houden dus, blijft alleen probleem 1 nog.
Mocht iemand daar een oplossing voor dan hoor ik het graag.

Ad de Jong wijzigde deze reactie 14-01-2019 19:05 (11%)

Mijn profiel op Discogs

• Hobbykok
Ad de Jong schreef op maandag 14 januari 2019 @ 18:48:
Mocht iemand daar een oplossing voor dan hoor ik het graag.
Is een bug die de vorige kleine firmware update erin is gekomen, ik heb deze in een changelog gezien. Misschien is die bug in de laatste kleine firmware update eruit, dat weet ik niet.

Netflix blijft heel soms bij mij ook hangen, ik vermoed dat het aan netflix ligt.

Hobbykok wijzigde deze reactie 15-01-2019 08:28 (23%)

• Kalkie
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 14-09 09:24

Kalkie

NLMP

Arjantje72 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:03:
[...]

Ik heb geen Plex maar gebruik Kodi en alleen als ik muziek stream duurt het precies 30 seconden voordat het nummer begint en weer precies 30 seconden voor het volgende nummer. Bij films werkt het wel gewoon zonder vertraging.
Als ik muziek speel via X-plore(bestandsverkenner)dan is er geen vertraging.
Voor de laatste Shield update werkte het wel normaal.
Exact dit heb ik ook in Kodi en SPMC bij het afspelen van muziek. Ik dacht eerst dat het aan Kodi 18 RC5 lag en had deze opnieuw geinstalleerd met een reset van settings, dat is het dus niet.

XBL: Kalkie PSN: KalkieNL

• Zapp-it
  • Laatst online: 09:56

• diquan2001
Vond de pro toch te duur voor dat geld.
De 16gb doet het prima.
128gb usb 3.0 stick erin en gaan met die Banaan. :)

• Ad de Jong
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14-09 13:46
Hobbykok schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:27:
[...]

Is een bug die de vorige kleine firmware update erin is gekomen, ik heb deze in een changelog gezien. Misschien is die bug in de laatste kleine firmware update eruit, dat weet ik niet.

Netflix blijft heel soms bij mij ook hangen, ik vermoed dat het aan netflix ligt.
Bedoel je het opnieuw opstarten nadat je hem in de slaapstand gezet hebt?
Dat doet hij nog steeds met de laatste update :'(

Mijn profiel op Discogs

• Zapp-it
  • Laatst online: 09:56
diquan2001 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:05:
De 16gb doet het prima.
[...]
Dat ben ik met je eens, (retorische vraag) maar wie zegt dat ze niet helemaal gaan stoppen met het produceren van de Shield en/of updates.

• nero355

nero355

diquan2001 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:05:
De 16gb doet het prima.
De storage boeit niet, want die heb je toch niet nodig over het algemeen, maar de infrarood poort en de aanwezigheid van een simpele aan/uit knop waren IMHO toch wel heel erg fijn en het slaat totaal nergens op dat deze ineens waren verdwenen op de 2017 modellen :/

Ik gebruik nu ook mijn 2017 model heel de tijd met zo'n gevoel van "Leuk, maar het had leuker gekund als dat ding gewoon een infrarood ontvanger had, zoals de 2015 modellen..." -O-

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-09 08:25
Wat is dan zo handig aan die infrarood poort? En de aan en uit knop? Serieuze vraag want ik zie daar niet helemaal de meerwaarde van.

• Hobbykok
keepitfrosty schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:27:
Wat is dan zo handig aan die infrarood poort? En de aan en uit knop? Serieuze vraag want ik zie daar niet helemaal de meerwaarde van.
de aan/uitknop is handig als je een portable hdd eraan koppelt, anders blijft dat ding deels actief namelijk (je moet hem dan eerst uitwerpen via het menu wat gewoon irritant is)

de infrarood poort is voor sommige harmony afstandsbedieningen nodig, anders kan je hem daarmee niet bedienen

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-09 08:25
Ah ok dan snap ik em. Beide gebruik ik zelf niet vandaar. Aan en uit knop wel te fixen toch met een smart stekker plug?

keepitfrosty wijzigde deze reactie 16-01-2019 17:34 (35%)

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Pierre

Zucht

Wat verbruikt de Shield aan stroom als die in standby staat.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:13

Nickname does not reflect reality

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 10:19
kaasszje schreef op zondag 13 januari 2019 @ 13:43:
Ook geen verschil in Kodi, gewoon 17.6 hier
Heb ook kodi 17.6. Maar sinds vandaag krijg ik in eens geen geluid meer door. Gisteren werkte alles nog, wou net een film kijken maar totaal geen geluid meer. Kodi verwijderd opnieuw erop gezet, maar helaas geen geluid met kodi ??

Iemand een Idee??

• Ike.
  • Niet online
harley2009 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:27:
[...]

Heb ook kodi 17.6. Maar sinds vandaag krijg ik in eens geen geluid meer door. Gisteren werkte alles nog, wou net een film kijken maar totaal geen geluid meer. Kodi verwijderd opnieuw erop gezet, maar helaas geen geluid met kodi ??

Iemand een Idee??
Heb je wel geluid als je een andere app gebruikt?

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 10:19
Ike. schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 19:29:
[...]

Heb je wel geluid als je een andere app gebruikt?
Als ik gewoon de Nvidia apps gebruik heb ik wel geluid.. ? stond toen straks wel een rood teken in de rechterhoek (mute teken). Op internet opgezocht hoe die weg moest krijgen en was gelukt..

Maar het geluid blijft ook weg. (alleen kodi)

• Mereco
  • Laatst online: 08:41
@harley2009

Is het bij een bestand of bij alle bestanden?
Binnen Kodi kun je passthrough aan en uizetten.
Misschien geeft hij een geluidsformaat door, waar de receiver niet mee overweg kan.
Pagina: 1 ... 44 ... 52 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Disney

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True