Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Mick3112
  • Registratie: augustus 2017
  • Nu online
Ik heb de laatste tijd een kleine hapering tijdens het afspelen van video's op de Netflixapp via de Shield.
Meer mensen hier last van en een eventuele oorzaak/oplossing?

• harley2009
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 09:34
Mereco schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:22:
@harley2009

Is het bij een bestand of bij alle bestanden?
Binnen Kodi kun je passthrough aan en uizetten.
Misschien geeft hij een geluidsformaat door, waar de receiver niet mee overweg kan.
Nee ga ik via kodi mijn pc in, is er niks aan de hand. maar het is op de een op andere dag dat dit gebeurde. En is bij alle films die ik via een addon kijk..

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

harley2009 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:41:
En is bij alle films die ik via een addon kijk..
Illegale add-ons mogen niet op GoT worden besproken! ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 09:28
@Sparkiee @Mad_Cow
Beetje laat maar nog dank voor jullie reacties aangaande het gebruik van Emby op de Shield :)

Ik had het even terzijde geschoven (ik gebruik nu een NUC met Windows/Kodi) maar in mijn zoektocht naar manieren om muziek te kunnen opstarten met de Google Home stuitte ik op dit artikel :
shield.nvidia.com/blog/shield-google-home-October2018

En dat heeft de interesse weer doen oplaaien. Heeft iemand hier al ervaring mee? Werkt het echt met meerdere apps? Kan ik in een muziek-app bijvoorbeeld via de Google Home muziek pauzeren, nummers skippen enzovoort?

• harley2009
Kan elk mini bluetooth/ usb toetsenbord op de nvidia shield aangesloten worden ??

De toetsenbordjes van B.V ali express??

• kaasszje
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 16:28

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Ik heb zo'n mini toetsenboordje aan mijn shield hangen.
Werkt perfect :D

Ik ben verstopt zoek een ander :P

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:52
Arjantje72 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:03:

Ze komen maandag de remote ophalen en het zou maximaal 15 dagen duren, goede actie van Nvidia.

Update
Nieuwe remote vandaag ontvangen, ben weer helemaal blij :)
Na de laatste update werkt mijn remote ook niet meer. Kan hem pairen, doet ie het even. En na sleep modus werkt hij niet meer. Hopen dat nvdia hem wil omruilen. Shield is wel wat ouder dan 2 jaar.... Vragen ze een aankoopbon?

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 06:10
DiMacho schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 23:26:
[...]

Na de laatste update werkt mijn remote ook niet meer. Kan hem pairen, doet ie het even. En na sleep modus werkt hij niet meer. Hopen dat nvdia hem wil omruilen. Shield is wel wat ouder dan 2 jaar.... Vragen ze een aankoopbon?
Yep en ook om een s/n die in de remote staat, daar kunnen ze ook de leeftijd aan aflezen.

• harley2009
kaasszje schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 22:38:
Ik heb zo'n mini toetsenboordje aan mijn shield hangen.
Werkt perfect :D
Welke heb je als ik vragen mag.

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07:35
Zelf heb ik een draadloos Microsoft toetsenbord aan m'n Shield, werkt ook prima. Was een goedkope, iets van 25 euro. De grote trackpad is soms toch wel handig.

• kaasszje

kaasszje

harley2009 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 08:50:
[...]

Welke heb je als ik vragen mag.
Merkloos van bol, maar vergelijkbaar als ali.
https://www.bol.com/nl/p/...re-accu/9200000069013000/

• harley2009
ik wil de deze bestellen. Hopelijk dat die samen gaat met de shield.

https://www.majstra.com/p...d=acc22&utm_source=kelkoo

• Hobbykok
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 22:50
Kan je niet beter op ali bestellen? Scheelt je toch snel een paar euro.

Mijn ervaringen met draadloze toetsenborden waren trouwens erg matig (logitech, microsoft e.d. getest). Was wel 3 maand terug, inmiddels moet het volgens mij beter werken gezien de changelogs van de firmwares, maar ik kon er niet mee gamen, ik heb uiteindelijk een verlengsnoer voor mijn usb toetsenbord gekocht voor het geval ik een keer wil gamen achter de tv.

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• harley2009
Hobbykok schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:47:
[...]

Mijn ervaringen met draadloze toetsenborden waren trouwens erg matig (logitech, microsoft e.d. getest). Was wel 3 maand terug, inmiddels moet het volgens mij beter werken gezien de changelogs van de firmwares, maar ik kon er niet mee gamen, ik heb uiteindelijk een verlengsnoer voor mijn usb toetsenbord gekocht voor het geval ik een keer wil gamen achter de tv.
Idd Bij ali voor 6,50 te koop, heb deze ook maar besteld. Nu nogg wachten op de levering

• Hobbykok
harley2009 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 22:04:
Idd Bij ali voor 6,50 te koop, heb deze ook maar besteld. Nu nogg wachten op de levering
Toch een kratje bier in de aanbieding wat je bespaard hebt d:)b
Laat je even jouw bevindingen weten en als het werkt, kan je dan het linkje delen van de verkoper op ali?
Hij ziet er erg leuk uit en handig in het donker, als hij werkt ga ik hem ook kopen, kost ook bizar weinig zeg, 6.50 euro. Dat je het daarvoor kan maken.

Hobbykok wijzigde deze reactie 19-01-2019 23:03 (17%)

• harley2009
Hobbykok schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 23:02:
[...]

Laat je even jouw bevindingen weten en als het werkt, kan je dan het linkje delen van de verkoper op ali?
Hij ziet er erg leuk uit en handig in het donker, als hij werkt ga ik hem ook kopen, kost ook bizar weinig zeg, 6.50 euro. Dat je het daarvoor kan maken.
hier alvast het linkje. https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.10812e0eZ3vSGp

Nu nog even wachten tot dat ome ali het gebracht heeft..

• kaasszje

kaasszje

Hobbykok schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 20:47:
[...]

Toetsenboord voor mij is niet voor gamen, maar voor sommige dingen tikken, en met muis werken sommige apps toch beter.

• Hobbykok
Vanavond kon ik mijn Shield in de slaapkamer wel even afschieten zeg, Kodi opeens kapot met de melding "waiting for external storage".

Met geen mogelijkheid meer goed te krijgen, resetten / app verwijderen / sd card eruit etc. , gaf allemaal geen oplossing. Uiteindelijk maar naar fabrieksinstellingen teruggezet en nu werkt het weer (al kan ik nog een andere avond besteden aan het opnieuw instellen van alle apps / sideoload gebeuren etc.).

Wat een rot foutmelding in kodi is dat zeg, je kan werkelijk niks meer. Hopen dat het nu allemaal blijft werken, snap werkelijk niet waar dit vandaan komt, enige wat ik gedaan heb is de film1 app verwijderen (heb dat abonnement gestopt), maar waarom kodi dan over de zeik gaat?

Wel irritant dat ik nu weer mijn spelletjes moet zoeken, de sd card die je als internal storage hebt geformateerd pakt hij niet meer als je hem naar fabrieksinstellingen terug zet, dus gelijk even een aandachtspunt voor wie dat ook zo heeft ingesteld (maak een backup!). Ik heb alles nog wel ergens op de pc staan, maar niet zo netjes. Dus van de week eerst maar even mijn folders op de pc opruimen, dan een backup maken en daarna met een usb stick naar de shield, heb ook niks anders te doen, leuk :F

Hobbykok wijzigde deze reactie 20-01-2019 22:04 (25%)

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10:10

Pierre

Zucht

Wat voor batterij zit er in de remote, en kan je die überhaupt wel vervangen.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Frid0
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:39
Hobbykok schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:02:

Met geen mogelijkheid meer goed te krijgen, resetten / app verwijderen / sd card eruit etc. , gaf allemaal geen oplossing. Uiteindelijk maar naar fabrieksinstellingen teruggezet en nu werkt het weer (al kan ik nog een andere avond besteden aan het opnieuw instellen van alle apps / sideoload gebeuren etc.).
Vraagje, jij zegt dat je nog wel een andere avond bezig met Kodi opnieuw in te stellen enzo. Mag ik vragen hoe je dat doet, heb je daar een soort "handleiding" voor die je volgt? Ik gebruik tot op heden Plex maar wil graag de overstap maken naar Kodi op de Shield. Heb in de meterkast een Syno DS412+ staan vol met "plezier" die ik graag via Kodi wil benaderen

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07:35
Misschien had je ook een andere player kunnen proberen ipv een reset, zelf geef ik echt de voorkeur aan MrMc, maar goed, gebeurd is gebeurd.SPMC is ook een optie, maar haalt het toch niet bij MrMc.
Vanavond kon ik mijn Shield in de slaapkamer wel even afschieten zeg, Kodi opeens kapot met de melding "waiting for external storage".

Wat een rot foutmelding in kodi is dat zeg, je kan werkelijk niks meer. Hopen dat het nu allemaal blijft werken, snap werkelijk niet waar dit vandaan komt, enige wat ik gedaan heb is de film1 app verwijderen (heb dat abonnement gestopt), maar waarom kodi dan over de zeik gaat?

Wel irritant dat ik nu weer mijn spelletjes moet zoeken, de sd card die je als internal storage hebt geformateerd pakt hij niet meer als je hem naar fabrieksinstellingen terug zet, dus gelijk even een aandachtspunt voor wie dat ook zo heeft ingesteld (maak een backup!). Ik heb alles nog wel ergens op de pc staan, maar niet zo netjes. Dus van de week eerst maar even mijn folders op de pc opruimen, dan een backup maken en daarna met een usb stick naar de shield, heb ook niks anders te doen, leuk :F

• Arjantje72

Kwam die melding niet van de Shield zelf?

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Pierre schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:17:
Wat voor batterij zit er in de remote, en kan je die überhaupt wel vervangen.
Gewoon een knoopcel, van het weekend nog vervangen

• diquan2001
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 09:49
2032 dacht ik ergens gelezen te hebben.

quote]Exocet schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:04:
[...]

[/quote]

Samsung Note 9,Samsung Galaxy Note Pro 12.2

• Pierre

Pierre

Zucht

Exocet schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:04:
[...]

Maar hoe krijg je hem eruit, ik zie aan de onderzijde in het midden een soort van gaatje zitten. Denk dat ik die zou moeten hebben om de batterij tray eruit te pushen. Klopt dat?

En ik heb een Harmony Ultimate one die werkt volgens mij niet, of heb ik dat mis.

• razerBE
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 01:42
Pierre schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:46:
[...]

Maar hoe krijg je hem eruit, ik zie aan de onderzijde in het midden een soort van gaatje zitten. Denk dat ik die zou moeten hebben om de batterij tray eruit te pushen. Klopt dat?

En ik heb een Harmony Ultimate one die werkt volgens mij niet, of heb ik dat mis.
ja gewoon een voorwerp met een punt gebruiken en wat druk zetten.

• rkonings
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 31-01 20:32
iemand een adresje waar een extra controller niet 71 euro kost?

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:23
rkonings schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:50:
iemand een adresje waar een extra controller niet 71 euro kost?
Je kan gewoon een PS4 of Xbox one controller koppelen via Bluetooth en die zijn best vaak voor €45 in de aanbieding. Of zelfs een Xbox 360 controller als je een wireless reciever hebt.

Alleen jammer dat Steam/Nvidea geen 2 controllers uit elkaar kan houden, want dat is mij zover alleen gelukt met de Moonlight app. Misschien is dat het voordeel van 2 originele controllers :?

• rkonings
hmm., die pro versie wordt dus opgeheven...

maar wat is nu de laatste versie? 2017 of 2018?
Ik zie verschillende reviews op youtube maar de ene heeft het over shield tv en de andere over shield tv 2018 ?

waar dien ik op te letten?

• Mr. R.
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 21-02 22:07
Beakzz schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:10:
[...]

Je kan gewoon een PS4 of Xbox one controller koppelen via Bluetooth en die zijn best vaak voor €45 in de aanbieding. Of zelfs een Xbox 360 controller als je een wireless reciever hebt.

Alleen jammer dat Steam/Nvidea geen 2 controllers uit elkaar kan houden, want dat is mij zover alleen gelukt met de Moonlight app. Misschien is dat het voordeel van 2 originele controllers :?
PS4 reageert niet echt lekker, of ligt dat aan mij, spelen er meer mensen met een ps4 controller?

Met 2 controllers spelen gaat dus niet, dat heb ik ook al geprobeerd maar ik kreeg het ook niet voor elkaar, of zijn er mensen die het wel is gelukt?

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:23
Mr. R. schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:31:
[...]

PS4 reageert niet echt lekker, of ligt dat aan mij, spelen er meer mensen met een ps4 controller?

Met 2 controllers spelen gaat dus niet, dat heb ik ook al geprobeerd maar ik kreeg het ook niet voor elkaar, of zijn er mensen die het wel is gelukt?
Bij mij reageert de DS4 goed hoor. En heb je de moonlight app al geprobeerd? Bij mij werkt dat wel met meerdere spelers (tot 4) als ik een game vanaf de pc stream.

Snap ook echt niet waarom er maar 1 controller mogelijk is met de normale manier. Bij de Steamlink was dat nooit een probleem, maar om die er nou naast te hebben staan.

• rkonings
mooi apparaat die Shield, old school games werken leuk, vind de familie hier erg leuk.
maar...
op mijn laptop, kan ik direct connecten naar de standaard shares van mijn synology, zonder moeite
op de shield wilt hij mijn shares met geen mogelijkheid vinden, alleen als PnP optie...

Hoe komt het dat de shield zo anders reageert?

• diquan2001
Ik kan via vlc alle media bestanden afspelen die op mijn Nas staan.
En via es file Explorer kan ik bvb apk's installeren die op mijn Nas staan.
rkonings schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:14:
mooi apparaat die Shield, old school games werken leuk, vind de familie hier erg leuk.
maar...
op mijn laptop, kan ik direct connecten naar de standaard shares van mijn synology, zonder moeite
op de shield wilt hij mijn shares met geen mogelijkheid vinden, alleen als PnP optie...

Hoe komt het dat de shield zo anders reageert?

• D-e-n
@rkonings
Retro games zijn leuk. Mag ik vragen hoe je die draait? In een emulator (zoals je op de pc vaak ziet) of als losse app?

Ik heb (nog steeds...) interesse in de Shield maar vroeg me af of je er zo'n "klassieke" Speedlink Competition Pro joystick op zou kunnen aansluiten via een OTG kabel op usb. Lijkt me helemaal geweldig.

• rkonings
@D-e-n
Ik (mijn dochter) heb alleen nog maar de free games geprobeerd, sonic en lego harry potter
Heb wel een beta account aangemaakt bij Nvidia maar die is nog niet approved.

• rkonings
diquan2001 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:29:
Ik kan via vlc alle media bestanden afspelen die op mijn Nas staan.
En via es file Explorer kan ik bvb apk's installeren die op mijn Nas staan.

[...]
ik ook, maar waarom werkt Kodi niet?
toch een veel mooiere interface dan vlc?

sowieso kan de familie niet overweg met vlc.... en mijn oude mac mini draait ook kodi
dus mijn vraag blijft staan, wat doet die shield nu anders?
ik zit hier met 3 systemen die kodi out of de box draaien en mijn nas kunnen benaderen maar die shield niet...

ik ga een factory reset uitvoeren en kijken wat ik gemist heb.

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 07:54
rkonings schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:44:
[...]

ik ook, maar waarom werkt Kodi niet?
toch een veel mooiere interface dan vlc?

sowieso kan de familie niet overweg met vlc.... en mijn oude mac mini draait ook kodi
dus mijn vraag blijft staan, wat doet die shield nu anders?
ik zit hier met 3 systemen die kodi out of de box draaien en mijn nas kunnen benaderen maar die shield niet...

ik ga een factory reset uitvoeren en kijken wat ik gemist heb.
Kodi hoort wel gewoon te werken. Ik connect met mijn Shield en Kodi via Samba naar mijn NAS.
Probeer eens via het ip adres te connecten in Kodi.

• rkonings
Ik kan alleen via uPnP connecten.... alles werkt dan prima, alleen de movie scraper werkt niet
Ik doe iets compleet simpels fout dat kan niet anders.... dat SMB niet wilt connecten

edit: via VLC kan ik direct via SMB mijn diskstation benaderen....

Goed, ik kan connecten.... blijkbaar moet je eerst het hele veld invullen, incl. user en password ondanks je de server en share wel ziet.....

rkonings wijzigde deze reactie 23-01-2019 11:26 (38%)

• Pierre

Pierre

Zucht

Vandaag mijn Shield binnengekregen, mooi apparaat. Alleen of ik snap het niet of ik doe iets verkeerds. Ik heb er Kodi op gezet en ik krijg iedere keer deze boodschap " waiting for external storage"

Als ik een film vanaf een usb stick/externe SSD wil kijken dan is het toch gewoon Kodi starten en die stick in 1 van de 2 usb poorten op de Shield stoppen of moet het op een andere manier.

• Ike.
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
Pierre schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:44:
Vandaag mijn Shield binnengekregen, mooi apparaat. Alleen of ik snap het niet of ik doe iets verkeerds. Ik heb er Kodi op gezet en ik krijg iedere keer deze boodschap " waiting for external storage"

Als ik een film vanaf een usb stick/externe SSD wil kijken dan is het toch gewoon Kodi starten en die stick in 1 van de 2 usb poorten op de Shield stoppen of moet het op een andere manier.
Wordt het USB apparaat wel herkent door de Shield zodra je deze aansluit?

• Pierre

Pierre

Zucht

Ike. schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 23:32:
[...]
Wordt het USB apparaat wel herkent door de Shield zodra je deze aansluit?
Ja dat is wel het geval, maar ik denk dat ik het al weet die USB is NTFS geformateerd dat slikt die Shield niet.
FAT32 (32 GB or less) - SHIELD TV supports the FAT32 data format. Most drives that are 32 GB or less are already formatted as FAT32. If the storage drive is not formatted, format it to FAT32, using your PC or Mac computer. The limitation of using drives of this capacity is that your SHIELD TV will be unable to process files that are more than 4 GB in size.

exFAT (64 GB or more) - SHIELD TV supports the exFAT data format. Storage drives that are 64 GB and above come pre-formatted as exFAT. This newer data format is able to process files that are more than 4 GB in size.
Dus even mijn nieuwe externe SSD op de laatste manier formateren.

• Ike.
  • Niet online
USBs met NTFS moeten dacht ik gewoon kunnen werken

• Pierre

Pierre

Zucht

Ike. schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:05:
USBs met NTFS moeten dacht ik gewoon kunnen werken
NTFS pakt die niet, dat staat er toch. Als ik hem formateer als xFAT dan is mijn probleem opgelost (ga ik vanuit).

https://www.howtogeek.com...een-fat32-exfat-and-ntfs/

• Hobbykok
Mr. R. schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:31:
Ik meen dat ik in het verleden wel met 2 xbox 360 controllers kon spelen, zal mijn zoon even vragen waar de controllers liggen, maar ik weet bijna zeker dat wij zo lego games speelden een tijd terug, maar dat was wel op de vorige firmware.

• m-buurman
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:36

m-buurman

hmmm...coffee!!

Hobbykok schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:34:
[...]

Ik meen dat ik in het verleden wel met 2 xbox 360 controllers kon spelen, zal mijn zoon even vragen waar de controllers liggen, maar ik weet bijna zeker dat wij zo lego games speelden een tijd terug, maar dat was wel op de vorige firmware.
Dit werkte hier ook tot de voorlaatste firmware, schijnt een bug te zitten in de huidig 7.2.2 firmware. Het lijkt er op dat het met de eerst komende firmware gefixt gaat worden.

Huidige lijst met fixes in 7.2.3

This image has been shared as version 30.6.131.48 and has the following fixes:
1. Resolves issue where SD cards are not recognized.
2. Resolves issue where green line appears at bottom/right of the screen
3. Fix xbox home button mapping issue
4. Add xbox one elite wired support
5. Resolves issue with HDMI CEC volume control causes issues with Soundbars and Samsung TV's.
6. Change HDMI CEC settings at Settings -> Display & Sound -> Power control to allow SHIELD to ignore CEC power on commands from connected devices.
7. Add support for 3rd party controllers that were dropped in 7.2 with the new Kernel
8. Adds a wifi restart option to allow recovery of bad wifi states without requiring a reboot in settings -> Network.
9. NAS shows connected in settings but plex doesn’t show media
10. Fixes issue noted with Manual mounting of NAS with 7.2
11. [SHIELD Pro] Resolved Accessory UI not present on pairing screen after factory reset
12. Fixes rare repro issue where release notes were not been displayed rather inverted android icon was seen for some users
13. Includes security fixes from Android December 2018 bulletin
14. Fixes issue where short button press was behaving as long button press for SHIELD Remote 2017
15. Fixes inconsistent issue where WiFi AP scan list shows blank result after enabling disabling ethernet setting

• Ike.
  • Niet online
Pierre schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:28:
[...]

NTFS pakt die niet, dat staat er toch. Als ik hem formateer als xFAT dan is mijn probleem opgelost (ga ik vanuit).

https://www.howtogeek.com...een-fat32-exfat-and-ntfs/
Mijn NTFS USB stick werkt gewoon prima bij mijn Nvidia Shield.

• Arjantje72
m-buurman schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:46:
[...]

Dit werkte hier ook tot de voorlaatste firmware, schijnt een bug te zitten in de huidig 7.2.2 firmware. Het lijkt er op dat het met de eerst komende firmware gefixt gaat worden.

Huidige lijst met fixes in 7.2.3

This image has been shared as version 30.6.131.48 and has the following fixes:
1. Resolves issue where SD cards are not recognized.
2. Resolves issue where green line appears at bottom/right of the screen
3. Fix xbox home button mapping issue
4. Add xbox one elite wired support
5. Resolves issue with HDMI CEC volume control causes issues with Soundbars and Samsung TV's.
6. Change HDMI CEC settings at Settings -> Display & Sound -> Power control to allow SHIELD to ignore CEC power on commands from connected devices.
7. Add support for 3rd party controllers that were dropped in 7.2 with the new Kernel
8. Adds a wifi restart option to allow recovery of bad wifi states without requiring a reboot in settings -> Network.
9. NAS shows connected in settings but plex doesn’t show media
10. Fixes issue noted with Manual mounting of NAS with 7.2
11. [SHIELD Pro] Resolved Accessory UI not present on pairing screen after factory reset
12. Fixes rare repro issue where release notes were not been displayed rather inverted android icon was seen for some users
13. Includes security fixes from Android December 2018 bulletin
14. Fixes issue where short button press was behaving as long button press for SHIELD Remote 2017
15. Fixes inconsistent issue where WiFi AP scan list shows blank result after enabling disabling ethernet setting
Helaas staat de fix er niet bij dat via Kodi(en Plex heb ik begrepen) na de laatste firmware update het precies 30 seconden duurt voordat de muziek begint.
Ook trouwens film met video-ts mappen heeft dat probleem bij mij.

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Ik ken iemand die dat probleem ook had, een enorme vertraging met Kodi bij het opstarten van muziek. Dat probleem ontstond bij de 7.2 update, een aanpassing op z'n NAS (SMB instelling) bleek uiteindelijke de oplossing.

m-buurman wijzigde deze reactie 24-01-2019 13:54 (8%)

• Cliootje
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-02 09:49
rkonings schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:49:
Ik kan alleen via uPnP connecten.... alles werkt dan prima, alleen de movie scraper werkt niet
Ik doe iets compleet simpels fout dat kan niet anders.... dat SMB niet wilt connecten

edit: via VLC kan ik direct via SMB mijn diskstation benaderen....

Goed, ik kan connecten.... blijkbaar moet je eerst het hele veld invullen, incl. user en password ondanks je de server en share wel ziet.....
Om de DS shares zichtbaar te maken in Kodi moet je eerst bij de settings van de shield -->Opslag en Herstel-> Mount network storage aanpassen. Daarna moet het in Kodi of zelfs Plex te zien zijn.

• Arjantje72
m-buurman schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:52:
Ik ken iemand die dat probleem ook had, een enorme vertraging met Kodi bij het opstarten van muziek. Dat probleem ontstond bij de 7.2 update, een aanpassing op z'n NAS (SMB instelling) bleek uiteindelijke de oplossing.
Weet jij zo nog wat die aanpassing was bij Samba?

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

Arjantje72 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:06:
[...]

Weet jij zo nog wat die aanpassing was bij Samba?
Het betrof een Synology NAS waarbij de hoogste versie van SMB niet op 3 maar op 1 stond geloof ik.

• Arjantje72
m-buurman schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:09:
[...]

Het betrof een Synology NAS waarbij de hoogste versie van SMB niet op 3 maar op 1 stond geloof ik.
Ik heb ook een Synology maar SMB stond bij mij al op 3.
Maar toch bedankt voor de informatie :)

• Hobbykok
Erg fijn, waar kan ik deze lijst vinden? Die ben ik nog niet tegengekomen op het nivdia forum, misschien omdat ik geen beta tester ben?
Arjantje72 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:11:
[...]

Ik heb ook een Synology maar SMB stond bij mij al op 3.
Maar toch bedankt voor de informatie :)
@Arjantje72 Ik heb ook synology's en ik heb niet dit probleem. Ik heb even gekeken omdat ik meende dat ik het op 1 had staan ipv 3.

Je moet bij maximum 3 hebben staan en bij minimum 1, dan werkt het. Ik vermoed dat je beiden op 3 hebt staan (had ik ook gedaan nadat ik een keer over smb security issues had gelezen, maar dan kan de shield er niet zo lekker mee overweg).

Hobbykok wijzigde deze reactie 24-01-2019 22:50 (50%)

• m-buurman

m-buurman

hmmm...coffee!!

https://forums.geforce.com/default/board/159/shield-tv/

Meestal staat de laatste beta wel als sticky bovenaan.

• Arjantje72
Hobbykok schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:46:
[...]

Erg fijn, waar kan ik deze lijst vinden? Die ben ik nog niet tegengekomen op het nivdia forum, misschien omdat ik geen beta tester ben?

[...]

@Arjantje72 Ik heb ook synology's en ik heb niet dit probleem. Ik heb even gekeken omdat ik meende dat ik het op 1 had staan ipv 3.

Je moet bij maximum 3 hebben staan en bij minimum 1, dan werkt het. Ik vermoed dat je beiden op 3 hebt staan (had ik ook gedaan nadat ik een keer over smb security issues had gelezen, maar dan kan de shield er niet zo lekker mee overweg).
Ik heb het precies zoals jij hebt, het heeft ook altijd goed gewerkt tot de laatste Shield update.
Zie o.a de laatste regel van de update(Known issues). Hier staat wel Plex maar ik ervaar het dus sinds kort ook met Kodi: met video_ts en met mp3/flac.
En het duurt ook precies 30 seconden dat is het aparte eraan: geen 29 of 31 seconden, nee precies 30 seconden elke keer weer.

https://forums.geforce.co...ce-upgrade-7-2-2/#5960821

• Hobbykok
Ik lees net op dat beta forum dat ze het kodi / plex 30 seconden probleem niet oplossen nu in de nieuwe update die eraan zit te komen....

Nu ik het over kodi heb, ik las net dat je bij keep audio alive - send low volume noise aanpassingen moet maken, in de laatste update van de shield zit al een low volume noise in de firmware en als je hem ook in kodi actief hebt kan dat problemen geven met het geluid, nvidia vraagt om dat uit te zetten op het forum als er problemen zijn met het geluid.

Hobbykok wijzigde deze reactie 25-01-2019 08:48 (56%)

• rkonings
Cliootje schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 13:59:
[...]

Om de DS shares zichtbaar te maken in Kodi moet je eerst bij de settings van de shield -->Opslag en Herstel-> Mount network storage aanpassen. Daarna moet het in Kodi of zelfs Plex te zien zijn.
Dit was de tip van de dag!
gelijk al mijn shares available! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• joenevd
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:35
Gisteren bij de mediamarkt de shield met controller gekocht voor 167 euro. Dit weekend maar eens gaan klooien ermee. Viel me al wel op dat die controller erg goed in de handen ligt. Netflix deed het in iedergeval al sneller en mooier dan via de app van de tv.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
joenevd schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 10:32:
Gisteren bij de mediamarkt de shield met controller gekocht voor 167 euro. Dit weekend maar eens gaan klooien ermee. Viel me al wel op dat die controller erg goed in de handen ligt. Netflix deed het in iedergeval al sneller en mooier dan via de app van de tv.
Vind het ook een erg fijne controller. Twijfel wel over de duurzaamheid, de linker thumbstick voelt wat minder lekker aan en de A knop blijft af en toe wat "plakken". Na een paar maanden gebruik (ook door kinderen).

• Mr. R.
Weet iemand hoe ik dat venster weg krijg, een gelijk en app open?

• Tylen
  • Registratie: september 2000

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

Mr. R. schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:58:
Welk venster?

A wise man once said: 'Work is not a place."

• Arjantje72
Mr. R. schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:58:
De knop niet te lang indrukken.

• D-e-n
Ik wilde deze vraag toch nog eens stellen. Heeft iemand enig idee of deze joystick zou kunnen werken op de Nvidia Shield TV?

https://www.speedlink.com...NNIVERSARY-BLACK-RED.html

Dat zou dan moeten met een OTG-kabel. Speedlink zegt van wel maar ik zoek eigenlijk wat meer bevestiging. In de Coolblue winkel in A'dam (woon zelf in Haarlem) hebben ze geen demo staan dus even vragen om uit te proberen gaat niet.

ps.
Die joystick heb ik dus al overigens. Werkt prima op een emulator voor retrogames voor Windows, maar ik hoop ook op Android TV.

• Tylen
  • Registratie: september 2000

Tylen

ONK ProCup 1000 #56

D-e-n schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:01:
Ik wilde deze vraag toch nog eens stellen. Heeft iemand enig idee of deze joystick zou kunnen werken op de Nvidia Shield TV?

https://www.speedlink.com...NNIVERSARY-BLACK-RED.html

Dat zou dan moeten met een OTG-kabel. Speedlink zegt van wel maar ik zoek eigenlijk wat meer bevestiging. In de Coolblue winkel in A'dam (woon zelf in Haarlem) hebben ze geen demo staan dus even vragen om uit te proberen gaat niet.

ps.
Die joystick heb ik dus al overigens. Werkt prima op een emulator voor retrogames voor Windows, maar ik hoop ook op Android TV.
Als je hem al hebt waarom probeer je het dan niet gewoon?

A wise man once said: 'Work is not a place."

• D-e-n
@Tylen
Ik heb dus nog geen shield :)

• rhos
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07:45
Je vraag is eigenlijk zal ik een Shield nemen?

Ja doen. Ook zonder die joystick.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• D-e-n
rhos schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 18:55:
[...]
Je vraag is eigenlijk zal ik een Shield nemen?
Niet helemaal. :) Maar het kan het laatste zetje zijn zeg maar.

ps.
In het kort onze situatie: op dit moment hebben we een Sony 4K TV uit 2018 met Android TV erop en een Intel NUC met Windows + Kodi. Het idee van de NUC was om die zowel voor Netflix als het lokaal streamen van films te gebruiken maar op de ene of andere manier krijg ik Netflix in 4K alleen maar aan de gang in de Edge browser, niet in de app. Dus uiteindelijk gebruiken we nu de TV voor Netflix. In dat opzicht zijn we tevreden met Android TV maar ik merk wel dat zodra je bijvoorbeeld Kodi op die Sony zet of Emby gebruikt om iets af te spelen dat er echt een trage processor in zit. Met de Shield zou je voortaan alles met dat ene kastje kunnen doen, met uitzondering van ouderwetse DVD-tjes die we ook nog hebben.

Die joystick heb ik recent gekocht om oude retro games te kunnen spelen (mijn vriendin vindt dat ook leuk). Daar lijkt die Shield me dus ook praktisch voor (praktischer qua bediening dan een Windows pc) maar dan wil ik die joystick dus eigenlijk ook gebruiken.

• Mr. R.
Een wit venster met blauwe letters, met openen, verplaatsen en verwijderen uit favorieten.

Lang of kort drukken maakt niks uit ik krijg hem nu gewoon als ik op de knop druk waar ik altijd op drukte.

Ik mag geen foto's plaatsen....

• nero355

nero355

D-e-n schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:23:
Als je ervoor gaat pak dan een aanbieding mee dat je de Shield TV + Remote + Gamepad krijgt voor ergens tussen de € 150 en € 170 ;)
[small]ps.
In het kort onze situatie: op dit moment hebben we een Sony 4K TV uit 2018 met Android TV erop en een Intel NUC met Windows + Kodi. Het idee van de NUC was om die zowel voor Netflix als het lokaal streamen van films te gebruiken maar op de ene of andere manier krijg ik Netflix in 4K alleen maar aan de gang in de Edge browser, niet in de app. Dus uiteindelijk gebruiken we nu de TV voor Netflix. In dat opzicht zijn we tevreden met Android TV maar ik merk wel dat zodra je bijvoorbeeld Kodi op die Sony zet of Emby gebruikt om iets af te spelen dat er echt een trage processor in zit. Met de Shield zou je voortaan alles met dat ene kastje kunnen doen, met uitzondering van ouderwetse DVD-tjes die we ook nog hebben.
Good old Netflix gezeik... :')

Maar ehh... wat betreft die DVD's : Volgens mij kan dat gewoon d.m.v. een Externe USB DVD/DVD-RW :?

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• D-e-n
nero355 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:53:
[...]

Maar ehh... wat betreft die DVD's : Volgens mij kan dat gewoon d.m.v. een Externe USB DVD/DVD-RW :?
In Android TV met bijvoorbeeld Kodi? Ik had begrepen dat dat nogal moeilijk was.

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 09:32
Ik heb ook de Shield met de MM korting aangeschaft :)

En de AB werkte prima, maar na een tijdje gebruik begon deze willekeurige bewegingen te maken, en werd onbruikbaar, dit is wat ik vaker gelezen heb.
gelukkig is de TV AB ook te gebruiken )

Wat dan ook vreemd is dat vanaf het moment dat ik de Shield gebruik, de Ab van mijn Apple TV ook onbruikbaar wordt 8)7
Ik vraag me af of die 2 elkaar storen, waardoor ze beiden onbruikbaar worden ?

Ik heb dit zelfs getest door de Shield van de stroom te halen, en na een paar minuten werkt de Apple TV AB weer feilloos O-)

Zou het kunnen dat de andere AB's die andere gekocht hebben op een andere frequentie werkt, die minder of niet stoort ?

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21-02 16:52
[...]

ps.

Die joystick heb ik recent gekocht om oude retro games te kunnen spelen (mijn vriendin vindt dat ook leuk). Daar lijkt die Shield me dus ook praktisch voor (praktischer qua bediening dan een Windows pc) maar dan wil ik die joystick dus eigenlijk ook gebruiken.
Dvdtjes gewoon omzetten naar iso bestanden en dan met kodi prima af te spelen. Je gaat in 2019 toch niet meer met losse schijfjes lopen te prutsen?? 😁

• DiMacho
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:52
keepitfrosty schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:30:
[...]

Dvdtjes gewoon omzetten naar iso bestanden en dan met kodi prima af te spelen. Je gaat in 2019 toch niet meer met losse schijfjes lopen te prutsen?? 😁
De kids vinden het nog wel grappig om te doen. Gewoon een oude externe dvdrom aangesloten. Werkt prima in kodi of vlc.

• D-e-n
keepitfrosty schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:30:
[...]

Jij wilt niet weten hoe groot onze verzameling schijfjes is :+
DiMacho schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:36:
[...]

De kids vinden het nog wel grappig om te doen. Gewoon een oude externe dvdrom aangesloten. Werkt prima in kodi of vlc.
Dat zou dan wel interessant zijn toch.

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21-02 16:52
Haha ok. Ik had dat "vroegah" ook maar ik ben blij dat ik van die zooi af ben. Wat ik nog echt gebruik / wil kijken omgezet naar iso en de rest de prullenbak in. Maar goed als je nog veel waarde hecht aan de schijven en je hebt een gigantische verzameling dan snap ik dat je dat misschien nog via een dvd spelertje wil benaderen.

• D-e-n
@keepitfrosty
Het zijn er wel vierhonderd volgens mij dus het is wel een "dingetje" voor ons :)

• nero355

nero355

D-e-n schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:00:
@keepitfrosty
Het zijn er wel vierhonderd volgens mij dus het is wel een "dingetje" voor ons :)
Het houdt je van de straat hé! :+
Zoals ik al dacht dus! NICE! :)

• harley2009
Hobbykok schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 23:02:
[...]

Vandaag binnen gekregen (toetsenbordje) 3 kleuren in te stellen, em lekker handig in gebruik. Reageert snel. Zeer tevreden mee, en dat voor (2 weken geleden) 6,95 Inc verzenden, 8)7

• Cliootje
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21-02 09:49
Heb je een nieuwe remote gekocht voor de Shield bij ome Ali https://nl.aliexpress.com/item/Q5-Voice-control-air-mouse-met-voice-microfoon-2-4g-draadloze-Q5-afstandsbediening-Voor-Smart-tv/32903728937.html en je plugt de USB plug achter in de Shield, dan kan de controle soms haperend zijn. Maar hier is een oplossing voor, ook weer bij ome Ali:
Een USB verlegkabeltje voor dik anderhalve euro

https://nl.aliexpress.com/item/Ugreen-Super-High-Speed-M-F-Male-To-Female-USB-3-0-Extension-Extender-Cable-Data/32415077335.html
Wellicht ook ergens anders, maar voor die prijs...

Werkt als een.....tierelier. :-) Zeker de moeite waard

en nee, ik heb geen aandelen bij ome Ali

• FunFair
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 07:54
Cliootje schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:25:
dan kan de controle soms haperend zijn.
Dat is het hele irritante van RF afstandsbedieningen. Ze werken allemaal op dezelfde 2,4 GHz frequentie.
Ik heb er in mijn tv meubel ook last van, ook al zou het zo moeten werken dat ze allemaal net op een andere frequentie zitten.

Televisie (WiFi)
Shield remote (geen idee welk protocol)
Logitech Keyboard (Unified)
Logitech Harmony Hub (WiFi)
Logitech Harmony Hub (Bluetooth)
Logitech Harmony Hub remote (geen idee welk protocol)
Nintendo Switch Joycon controllers (Bluetooth)

Laat staan dat de router ook nog WiFi door het hele huis heen schreeuwt (wat ook de bedoeling is natuurlijk) en diverse telefoons/tablets/laptops ook nog vrolijk mee doen. Gelukkig hebben we geen magnetron :P

De oplossing is alles wat verder van elkaar zetten/trekken. Zo heb ik ook een USB verlengkabel voor het Logitech keyboard en staat de Switch inmiddels aan de andere kant, maar dan nog merk ik dat het toetsenbord snel begint te haperen en dat de Joycons soms input missen als ik op de bank zit.

• Mick3112
  • Nu online
Ik heb sinds gisteren opeens dat Kodi op de shield ingezoomd staat op de linker bovenhoek.
Als ik vervolgens op de settings klik kan ik niet eens zien waar ik moet wezen om het juiste icoontje aan te klikken waar ik mogelijk iets kan aanpassen.

Iemand bekend met dit probleem?

de rest van de applicaties op de Shield werkt wel gewoon naar behoren.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 07:53
Hebben jullie last, als je Netflix pauzeert en daarna verder kijkt, van lip sync problemen?

Ik heb er eigenlijk elke keer last van.
Als ik de film stop en weer opnieuw opstart is het weg.

Shield is gewoon bekabeld aangesloten en heb kpn glas.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• harley2009
Mick3112 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:38:
Ik heb sinds gisteren opeens dat Kodi op de shield ingezoomd staat op de linker bovenhoek.
Als ik vervolgens op de settings klik kan ik niet eens zien waar ik moet wezen om het juiste icoontje aan te klikken waar ik mogelijk iets kan aanpassen.

Iemand bekend met dit probleem?

de rest van de applicaties op de Shield werkt wel gewoon naar behoren.
Ja ook gehad, bij instellingen beeld kalibratie zoeken.

• Hobbykok
[...]

lol, kwam nog een oude dvd brander tegen bij mijn vader op zolder vandaag. Ik heb alles gedigitaliseerd, vooral de oude VHS banden was wel wat werk.

Toen mijn vrouw zwanger was van onze kinderen kon ze vaak 's nachts niet slapen. Bij onze 1e heeft ze al die nachten de hele VHS collectie digitaal gemaakt en bij de 2e heeft ze alle negatieven zitten inscannen zodat we alle oude foto's digitaal hadden.

Dat is ook een optie :D

• trekker22
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 10:03
Hele Kodi vernageld in shield na automatische update. Gebruik emby als ADD on en geen enkele film/serie start meer op.

Lekker zo op een zaterdagavond.
Lees overal gezeur over deze laatste Kodi update 😔😔😔

Emby geupdate en moet hem op native path terug zetten en niet add on modus.

trekker22 wijzigde deze reactie 02-02-2019 19:57 (32%)

casino's maken me rijk!Neteller heb je dan nodig!!

• Mr Magic
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 08:43
Mick3112 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:38:
Ja, hier ook last van gehad op twee Shields. Komt door de update van Kodi 17 naar 18 in de Play Store.

Oplossing:
  • guisettings.xml overhalen naar je PC met bijvoorbeeld X-plore
  • Alle regels tussen “<resolutions>” en “</resolutions>” weggooien zodat het er zo uit ziet:
    <resolutions>
    </resolutions>
  • Bestandje weer terugkopieren
  • Kodi starten en bij System -> Display je resolutie weer goedzetten en bij Video calbration je overscan settings en subtitle positie weer goedzetten

• joenevd
trekker22 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 19:45:
Hele Kodi vernageld in shield na automatische update. Gebruik emby als ADD on en geen enkele film/serie start meer op.

Lekker zo op een zaterdagavond.
Lees overal gezeur over deze laatste Kodi update 😔😔😔

Emby geupdate en moet hem op native path terug zetten en niet add on modus.
Bij mij werkte het ook niet meer.
Heb hem opnieuw uit de play store gehaald en opnieuw ingesteld.
Bij mij had ik toch nog niet zo veel erop gezet, was dus zo in orde gemaakt.

Ik las overigens eerder dat er hier mensen zijn die een hdmi splitter gebruiken omdat de versterker geen 4k ondersteund en wel 4k willen kunnen kijken. Werkt dit goed en welke hebben jullie gekocht?

• diquan2001
Wat is de reden dat jullie kodi gebruiken?
Ik zie eigenlijk niet meer een reden om kodi te gebruiken.

Streamen vanuit nas doe ik met vlc.
En voor de rest maak ik gebruik van andere apps.
joenevd schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:22:
[...]

Bij mij werkte het ook niet meer.
Heb hem opnieuw uit de play store gehaald en opnieuw ingesteld.
Bij mij had ik toch nog niet zo veel erop gezet, was dus zo in orde gemaakt.

Ik las overigens eerder dat er hier mensen zijn die een hdmi splitter gebruiken omdat de versterker geen 4k ondersteund en wel 4k willen kunnen kijken. Werkt dit goed en welke hebben jullie gekocht?

• nero355

nero355

diquan2001 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:56:

Streamen vanuit nas doe ik met vlc.
En voor de rest maak ik gebruik van andere apps.
Je moet toch ergens mee bijhouden wat je wel en niet hebt gekeken hé! :)

En de meesten vinden de Movie Library met grote "hoesjes" op het scherm erg leuk dus dat kan ook een reden zijn.

Voor mij was het vooral ooit de reden dat ik op een Windows of Linux PC met een MCE Remote in de hand lekker makkelijk al mijn zooi kon afspelen en je alle HTPC's in huis met elkaar kon syncen via een MySQL database! :Y)

• joenevd
Het feit dat het automatisch de ondertiteling toevoegt en inderdaad de plaatjes zijn ook mooi.

• trekker22
ja VLC is gewoon kaal.

zit wel eens te twijfelen om volledig Emby te gaan doen zowel op de NAS als de player maar ik vind Kodi gewoon erg mooi en heeft een goeie WAF (mits het werkt :) )

• Hobbykok
diquan2001 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:56:
Geen idee eigenlijk, plex kreeg ik niet lekker aan de praat, hiervoor had ik wd tv live mediaspelers en de kodi skins waren daarop nagemaakt, dus daarvoor gekozen.

Gebruik verder geen plugins en 1 skin die mijn vrouw bevalt, voor alles maak ik zelf een folder.jpg afbeelding, dus misschien werkt vlc ook prima. Volgens mij was er in 2015 nog geen vlc player, althans toendertijd niet getest en ach, kodi 18 werkt ook prima nu. Moet zeggen dat die echt mooie ondertitelingen nu heeft, beste wat ik ooit gehad heb, dus dat is wel een plus.

Al die movie data enzo krijg ik nooit lekker aan de praat omdat mijn vrouw alleen maar oude meuk kijkt en veel .iso's en video_ts mappen heeft, dat kan je wel oplossen, maar het is echt veel en ook oude videobanden die omgezet zijn, ik ga me er niet druk om maken, heb het weleens geprobeerd, maar mijn vrouw wil ook haar zaken gescheiden hebben van mijn kwaliteits sf en fantasy materiaal, dus tja, kodi werkt goed met zo minder mogelijk mogelijkheden aan. Als vlc een hoesje kan laten zien vind ze dat vast ook prima, maar ik heb net een halve dag besteed aan de upgrade naar kodi 18 en ben er wel klaar mee, zo veel kijk ik er toch niet op, ik lees momenteel liever een boek of game en kodi, ach, zolang mijn vrouw tevreden is. Iets nieuws proberen is altijd een boel gezeur omdat ze toch niet over wil. En of het beter is? Geen idee. Maar kodi doet het en iedereen in mijn huis begrijpt het en ik krijg er nooit vragen over, meer dan prima :P

Hobbykok wijzigde deze reactie 03-02-2019 00:01 (38%)

• Hobbykok
Kodi 18 Leia (zowel de versie in de playstore als de meest recente build) kunnen bij mij niet overweg met de dvd menu's. Ik kan geen menu optie selecteren.

Ik heb daarop spmc geprobeerd (werkt), mrmc (gratis versie en werkt) en uiteindelijk gekozen om de final build van kodi 17 krypton te downloaden vanaf http://mirrors.kodi.tv/releases/android/arm64-v8a/ en die werkt ook met dvd menu's.

Kortom, ik draai weer versie 17 zodat mijn vrouw weer haar dvd's kan afspelen. Ik lees vreemd genoeg niet veel info over het probleem wat ik heb, maar kodi 17 of 18 maakt me weinig uit, 18 had wel erg mooie ondertitelingen, maar ach, meestal kijk ik toch zonder.

VLC ook geprobeerd, maar die speelt aanzienlijk minder mijn bestanden af van de nas, trager zeker, ook geen folder.jpg afbeeldingen, ik zou dat niet gaan gebruiken, weinig vernieuwing daar geweest.

• D-e-n
@Hobbykok
Op het kodi forum vind ik een thread over het DVD problem. Ik vind het wel behoorlijk vreemd eerlijk gezegd dat zoiets in de final over het hoofd is gezien want er zijn meerdere klachten.

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=339983

• nero355

nero355

Hobbykok schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 23:57:
Volgens mij was er in 2015 nog geen vlc player, althans toendertijd niet getest
VLC bestaat al heeeel lang, maar de Android en mogelijk ook Android TV versie bestaat inderdaad pas een paar jaar :)

EDIT :
Hobbykok schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:56:
Zo bedoelde ik het ook, ik meen dat ik vlc al gebruikte in 2000 of 2001 of wellicht nog eerder. Maar het is helaas niet veel vernieuwender geworden. Althans, het werkt wel, maar grafisch is het nog steeds zoals bijna 20 jaar terug.
Ik kan dat wel waarderen! d:)b

Kijk naar het Windows 8/8.1 en 10 gedoe : Als ze gewoon het Start Menu hadden gelaten zoals in Windows 7 dan waren een hoop mensen een stuk blijer geweest! :*)

nero355 wijzigde deze reactie 03-02-2019 23:06 (47%)

• Mick3112
  • Nu online
Mr Magic schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 20:21:
[...]

Ja, hier ook last van gehad op twee Shields. Komt door de update van Kodi 17 naar 18 in de Play Store.

Oplossing:
  • guisettings.xml overhalen naar je PC met bijvoorbeeld X-plore
  • Alle regels tussen “<resolutions>” en “</resolutions>” weggooien zodat het er zo uit ziet:
    <resolutions>
    </resolutions>
  • Bestandje weer terugkopieren
  • Kodi starten en bij System -> Display je resolutie weer goedzetten en bij Video calbration je overscan settings en subtitle positie weer goedzetten
Dank voor je reactie. Ik had het inmiddels al opgelost. Ff alle data gecleared van de app en toen was het weer normaal. Ben je volgens mij al je settings kwijt, maar ik gebruik de shield toch vrij basic.

• Hobbykok
D-e-n schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:10:
@Hobbykok
Op het kodi forum vind ik een thread over het DVD problem. Ik vind het wel behoorlijk vreemd eerlijk gezegd dat zoiets in de final over het hoofd is gezien want er zijn meerdere klachten.

https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=339983
Aha, net een oplossing daar gekomen zie ik, even die erover zetten als dat lukt, bedankt!

Edit: heb hem inmiddels op alle shields hier erop staan, werkt bij mij prima (heb wat dvd's getest die eerst problemen gaven of vastliepen). Voor wie ook deze kodi wil, het is een RC versie van 18.1 en hij werkt hier echt prima: http://mirrors.kodi.tv/te...e7-adrevert-arm64-v8a.apk (gemaakt door Martijn Kaijser)
nero355 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 13:40:
[...]

VLC bestaat al heeeel lang, maar de Android en mogelijk ook Android TV versie bestaat inderdaad pas een paar jaar :)
Zo bedoelde ik het ook, ik meen dat ik vlc al gebruikte in 2000 of 2001 of wellicht nog eerder. Maar het is helaas niet veel vernieuwender geworden. Althans, het werkt wel, maar grafisch is het nog steeds zoals bijna 20 jaar terug.

Hobbykok wijzigde deze reactie 03-02-2019 23:02 (51%)

• Budha
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:59

Budha

Hue, me?

trekker22 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 22:54:
ja VLC is gewoon kaal.

zit wel eens te twijfelen om volledig Emby te gaan doen zowel op de NAS als de player maar ik vind Kodi gewoon erg mooi en heeft een goeie WAF (mits het werkt :) )
Je kunt ook de Emby plugin installeren in Kodi :)

• trekker22
Budha schreef op maandag 4 februari 2019 @ 12:46:
[...]

Je kunt ook de Emby plugin installeren in Kodi :)
ja dat heb ik nu natuurlijk :-)

maar op zich is dat weer een laag er tussen. Maar voor nu werkt prima.

Moet heb ook in de Native Path modus zetten dan werkt het goede, die andere variant niet. maar daar mis ik niks aan.,

• schumi2004
  • Laatst online: 09:37
[...]

<knip>

ps.

<knip>.
Dat moet je toch eens uitleggen want ik heb hier een Philips 4K Android (Nougat) TV uit 2017 en deze speelt prima met Kodi/Emby je moet alleen geen bloated skin gaan draaien want dat is inderdaad ruk maar gewoon de default gaat uitstekend, zo goed zelfs dat ik de Shield "verhuisd" heb naar mijn dochter der kamer.

Gewoon Netflix, Videoland, Amazon Video etc via de TV en voor wanneer het nog echt nodig is even Kodi opstarten en gaan met die banaan.
Pagina: 1 ... 44 45 46 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True