• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
die accu van de 640 is super.... heb er regelmatig mee dat ik 5 dagen haal! 0.o En ja ik speel niet super veel meer met phone maar gewone dingen als bellen en whatsapp gaat wel door...

alleen screen on in de auto met een navigatie programma draaien haalt heel snel de accu leeg :P. Als in flitsmeister / flitsnav / here maps uurtje laten draaien ofzo :)

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:37
Even voor de zekerheid. Op de lumia 640 XL 3G kun je geen 4G verbinding maken toch?

Ik had een bericht gestuurd naar een online winkel welk model het betrof, ik kreeg deze reactie terug:
Het betreft een 3G model. Mocht je 4G internet hebben van je abbo dan kan je daar wel gebruik van maken.

De reactie klopt natuurlijk wel. Maar een 4G verbinding gaat dan niet toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Isane op 25-02-2016 21:10 ]

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Nee.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag; sinds ruim een week heb ik de 640 DS 4G.
Ik gebruik whatsapp niet zo veel.
Het valt me daarom nu pas op dat whatsapp-berichten met ongeveer een half uur vertraging doorkomen (ontvangst bij mij) Of mijn verzonden berichten ook vertraging oplopen weet ik niet, de ontvanger heeft vaak geen internetverbinding.
Wat kan deze vertraging veroorzaken?
Het gebeurt dus ook gewoon als ik een goede internetverbinding heb, zowel wifi als 4G.
App mag op de achtergrond draaien.
Geen datasense-beperking.
De vertraging is bijna altijd rond de 30 minuten, dit lijkt me geen toeval.
Zal toch wel een instelling ergens zijn hoop ik.

Ook voor het volgende kan ik wel wat tips gebruiken, heb ik nog geen oplossing voor kunnen vinden.

-- Telefoongesprekken opnemen, liefst zonder op de speaker te moeten telefoneren.

-- Een app of workaround voor quiet hours/do not disturb zonder Cortana.

-- Bijlages anders dan een foto toevoegen aan een e-mail.

-- Favorieten van Internet Explorer ordenen, bijvoorbeeld in aparte mappen.

-- Is het mogelijk om bij keyboard of auto-aanvullen ofzo shortcuts te maken zodat bijvoorbeeld 'mvg' automatisch omgezet wordt in 'Met vriendelijke groet'?
(Ik bedoel niet de handtekening bij e-mailinstellingen maar iets wat daarop lijkt en op alle tekst werkt)

-- Een cheat om standaard apps te verwijderen zoals 'Games'.

Aanvulling:

Elke dag langer met WP 8.1 raak ik meer teleurgesteld.
Ik ervaar het als een OS wat maar half af is (kom van BB10) en als iemand een serieus bod wil doen op deze smartphone (640 DS 4G zwart) heb ik daar wel oren naar.

Hoe kan ik de zoekfunctie instellen zodat deze alleen op mijn telefoon zoekt en nergens anders?
Kan ik niet met jokertekens zoeken?

Afbeeldingen in een MS Word-document (!) worden niet weergegeven, hoe kan dit?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2016 18:42 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Kun je de locatie van je telefoon vinden als er geen sim kaart inzit met

https://account.microsoft.com/devices

[ Voor 4% gewijzigd door dirkhimself op 28-02-2016 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
dirkhimself schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:55:
Kun je de locatie van je telefoon vinden als er geen sim kaart inzit met

https://account.microsoft.com/devices
Jep! Recentelijk nog gedaan met mn kapotgevallen lumia 1020 ')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:00

Renate1970

Lef is Leven

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 21:35:
Vraag; sinds ruim een week heb ik de 640 DS 4G.
Ik gebruik whatsapp niet zo veel.
Het valt me daarom nu pas op dat whatsapp-berichten met ongeveer een half uur vertraging doorkomen (ontvangst bij mij) Of mijn verzonden berichten ook vertraging oplopen weet ik niet, de ontvanger heeft vaak geen internetverbinding.
Wat kan deze vertraging veroorzaken?
Het gebeurt dus ook gewoon als ik een goede internetverbinding heb, zowel wifi als 4G.
App mag op de achtergrond draaien.
Geen datasense-beperking.
De vertraging is bijna altijd rond de 30 minuten, dit lijkt me geen toeval.
Zal toch wel een instelling ergens zijn hoop ik.

Ook voor het volgende kan ik wel wat tips gebruiken, heb ik nog geen oplossing voor kunnen vinden.

-- Telefoongesprekken opnemen, liefst zonder op de speaker te moeten telefoneren.

-- Een app of workaround voor quiet hours/do not disturb zonder Cortana.

-- Bijlages anders dan een foto toevoegen aan een e-mail.

-- Favorieten van Internet Explorer ordenen, bijvoorbeeld in aparte mappen.

-- Is het mogelijk om bij keyboard of auto-aanvullen ofzo shortcuts te maken zodat bijvoorbeeld 'mvg' automatisch omgezet wordt in 'Met vriendelijke groet'?
(Ik bedoel niet de handtekening bij e-mailinstellingen maar iets wat daarop lijkt en op alle tekst werkt)

-- Een cheat om standaard apps te verwijderen zoals 'Games'.

Aanvulling:

Elke dag langer met WP 8.1 raak ik meer teleurgesteld.
Ik ervaar het als een OS wat maar half af is (kom van BB10) en als iemand een serieus bod wil doen op deze smartphone (640 DS 4G zwart) heb ik daar wel oren naar.

Hoe kan ik de zoekfunctie instellen zodat deze alleen op mijn telefoon zoekt en nergens anders?
Kan ik niet met jokertekens zoeken?

Afbeeldingen in een MS Word-document (!) worden niet weergegeven, hoe kan dit?
Ik moet zeggen, ik herken niets van je problemen, whatsapp draait hier nagenoeg prima. Ik denk dat je verwachtingen veel te hoog liggen. In elk geval succes met verkoop of het moeten wennen eraan.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renate1970 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:58:
[...]

Ik moet zeggen, ik herken niets van je problemen, whatsapp draait hier nagenoeg prima. Ik denk dat je verwachtingen veel te hoog liggen. In elk geval succes met verkoop of het moeten wennen eraan.
Betekent dit dat jij weet hoe ik telefoongesprekken kan opnemen en ook nog zonder de speaker te gebruiken? Ik lees dan graag hoe dat moet.

Betekent het ook dat jij iets als 'do not disturb' kan instellen/installeren?
Ook hiervoor lees ik graag hoe dat dan moet.

Bijlage anders dan foto invoegen, games verwijderen, IE favorieten ordenen, idem.
Ik weet niet hoe dat moet, het kan misschien wel maar erg eenvoudig is het niet.

Misschien liggen mijn verwachtingen inderdaad te hoog. Misschien lossen veel problemen zich op als ik wat meer thuis raak in WP 8.1. Maar dat een Word-document (opgemaakt door Word) niet goed weergegeven wordt in een ander MS product verbaast me toch wel. En een zoekfunctie die geen files op het device kan vinden mag op z'n minst beperkt genoemd worden.

Op Marktplaats levert de 640 heel weinig op, ik denk dat ik maar een paar jaar moet leren leven met een dumb phone.

Overigens heeft de 640 ook z'n voordelen, mocht ik te negatief overkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:59
Telefoongesprekken kun je opnemen met een app. Bijvoorbeeld Callcorder.

'Do not disturb' is er buiten Cortana niet. Kwestie van geduld.

Vanuit mail kun je alleen een foto als bijlage invoegen. Maar je kunt vanuit Bestandsbeheer alle bestanden aan mail koppelen. 'Games' ben je vanzelf kwijt als je overgaat naar Windows 10. De meeste standaard apps kun je gewoon verwijderen. Dat je met de zoekfunctie geen files kunt vinden is geen beperking, maar een feature. Apple komt hier al heel lang met succes mee weg.

En je komt inderdaad negatief over. Ik zal de laatste zijn die Het systeem perfect zal noemen. Zit ook met smart op Cortana te wachten. Maar ik ben na de Lumia 800, de 620, de 920, de 630, de 830 en de 640 XL net overgestapt op mijn zevende exemplaar, de 950. Voor mij is er ondanks de beperkingen geen goed alternatief. Het lijkt er meer op dat jij je niet goed hebt ingelezen en beter voor Android had kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Isane schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:17:
[...]

Ik heb 't geprobeerd, maar de pagina zegt dat ie de telefoon niet kan vinden. Staat ie zeker uit. Balen.

:'(

Kan je evt wel zien wanneer en wat de laatste positie van de telefoon was?

[ Voor 11% gewijzigd door dirkhimself op 29-02-2016 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Laatst online: 11:00

Renate1970

Lef is Leven

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:49:
[...]

Betekent dit dat jij weet hoe ik telefoongesprekken kan opnemen en ook nog zonder de speaker te gebruiken? Ik lees dan graag hoe dat moet.

Betekent het ook dat jij iets als 'do not disturb' kan instellen/installeren?
Ook hiervoor lees ik graag hoe dat dan moet.

Bijlage anders dan foto invoegen, games verwijderen, IE favorieten ordenen, idem.
Ik weet niet hoe dat moet, het kan misschien wel maar erg eenvoudig is het niet.

Misschien liggen mijn verwachtingen inderdaad te hoog. Misschien lossen veel problemen zich op als ik wat meer thuis raak in WP 8.1. Maar dat een Word-document (opgemaakt door Word) niet goed weergegeven wordt in een ander MS product verbaast me toch wel. En een zoekfunctie die geen files op het device kan vinden mag op z'n minst beperkt genoemd worden.

Op Marktplaats levert de 640 heel weinig op, ik denk dat ik maar een paar jaar moet leren leven met een dumb phone.

Overigens heeft de 640 ook z'n voordelen, mocht ik te negatief overkomen.
Zie antwoorden Coenox deze kan ik alleen maar bevestigen.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:17:
Telefoongesprekken kun je opnemen met een app. Bijvoorbeeld Callcorder.
Als je toevallig een linkje hebt of de naam van de maker kom ik daar wel uit. Ik kan zelf niets vinden wat werkt op 8.1. (wel eentje op 8 waar duidelijk bij staat dat die niet werkt op 8.1)

Je hebt gelijk dat ik me niet goed heb ingelezen.
Ik had niet eens durven dromen dat een fabrikant zo'n halfbakken OS aflevert en hele volkstammen er nog tevreden mee zijn bovendien. Ik wilde niet veel geld kwijt voor een smartphone en ik heb nu geleerd wat dan de gevolgen zijn. Mea culpa.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 13:48:
[...]

Als je toevallig een linkje hebt of de naam van de maker kom ik daar wel uit. Ik kan zelf niets vinden wat werkt op 8.1. (wel eentje op 8 waar duidelijk bij staat dat die niet werkt op 8.1)

Je hebt gelijk dat ik me niet goed heb ingelezen.
Ik had niet eens durven dromen dat een fabrikant zo'n halfbakken OS aflevert en hele volkstammen er nog tevreden mee zijn bovendien. Ik wilde niet veel geld kwijt voor een smartphone en ik heb nu geleerd wat dan de gevolgen zijn. Mea culpa.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar deze had ik gevonden: https://www.microsoft.com...all-recorder/9wzdncrfhmw4

Maar als ik het zo lees zou ik mijn toestel op marktplaats zetten en wat anders uitzoeken. Als je het OS halfbakken noemt, gaat het tussen jou en Windows Mobile niets meer worden. Het spreekwoord luidt niet voor niets 'Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald'. Ik ga nog even verder genieten van mijn halfbakken OS :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
coenox schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:02:
[...]
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar deze had ik gevonden: https://www.microsoft.com...all-recorder/9wzdncrfhmw4
[...]
In windows 10 mobile is dit overigens beter opgelost: http://www.windowscentral...-call-recording-lumia-950
Het is wel even de vraag of het op de L640 ook kan, aangezien het een firmware update en de juiste hardware nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:02:
[...]

Maar als ik het zo lees zou ik mijn toestel op marktplaats zetten en wat anders uitzoeken. Als je het OS halfbakken noemt, gaat het tussen jou en Windows Mobile niets meer worden. Het spreekwoord luidt niet voor niets 'Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald'. Ik ga nog even verder genieten van mijn halfbakken OS :)
Als ik deze app in de store opzoek staat er bovenaan "This app is for ONLY WP7 devices!"
Iets verder staat ".. does not work on WP 8 devices due to..."
Op de website van je link staat dit niet trouwens, daar staat inderdaad dat het wel zou moeten werken met 8.1

Het Marktplaats... daar twijfel ik nog over.
Het liefst zou ik een BB Z30 of Classic kopen, maar dan betaal ik ruim het dubbele van deze 640.
En om verschillende redenen wil ik niet (meer) veel geld kwijt voor een smartphone dus misschien moet ik dan toch leren leven met de gevolgen.

En eerlijk is eerlijk, de batterij van de 640 is een zegen vergeleken bij die van mijn vorige Z10.
En ook FM-radio vind ik fijn.

@Caelorum
Dit zou inderdaad super zijn als het op die manier toegepast kan worden straks met WP10.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2016 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:54
Ik heb het nog niet getest op mijn 640 met W10 Insider Preview, maar heb het knopje wel tijdens gesprekken.

Als ik tijd en zin heb (dus de combinatie) zal ik het testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Caelorum schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:19:
[...]

In windows 10 mobile is dit overigens beter opgelost: http://www.windowscentral...-call-recording-lumia-950
Het is wel even de vraag of het op de L640 ook kan, aangezien het een firmware update en de juiste hardware nodig heeft.
Geweldige tip! Ik heb een Lumia 950 en had dit nog niet ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 15:25:
[...]

Als ik deze app in de store opzoek staat er bovenaan "This app is for ONLY WP7 devices!"
Iets verder staat ".. does not work on WP 8 devices due to..."
Op de website van je link staat dit niet trouwens, daar staat inderdaad dat het wel zou moeten werken met 8.1

Het Marktplaats... daar twijfel ik nog over.
Het liefst zou ik een BB Z30 of Classic kopen, maar dan betaal ik ruim het dubbele van deze 640.
En om verschillende redenen wil ik niet (meer) veel geld kwijt voor een smartphone dus misschien moet ik dan toch leren leven met de gevolgen.

En eerlijk is eerlijk, de batterij van de 640 is een zegen vergeleken bij die van mijn vorige Z10.
En ook FM-radio vind ik fijn.
Je hebt gelijk. Die app werkt niet, ik heb niet goed op zitten letten.

Als je Whatsapp gebruikt - en wie doet dat niet - zou ik niet voor de BB gaan. Whatsapp gaat stoppen voor BB http://mashable.com/2016/...tinued-2016/#W7kfscxgZaqk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Isane schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:17:
[...]

Nog even goed uitgetest (heb de telefoon teruggevonden, lag bij collega in de auto met wifi off, en geen sim kaart erin).

En dat kan ik dus blijkbaar alleen doen als de telefoon verbonden is met EEN netwerk, 2/3/4G of wifi. Als ik wifi uitschakel op de telefoon, en er zit geen sim in, dan kan de service de telefoon niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

dirkhimself schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:43:
[...]

Nog even goed uitgetest (heb de telefoon teruggevonden, lag bij collega in de auto met wifi off, en geen sim kaart erin).

En dat kan ik dus blijkbaar alleen doen als de telefoon verbonden is met EEN netwerk, 2/3/4G of wifi. Als ik wifi uitschakel op de telefoon, en er zit geen sim in, dan kan de service de telefoon niet vinden.

dat is met welk merk en wat voor soort telefoon/tablet het geval en niet alleen aan microsoft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
coenox schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:16:
[...]

Je hebt gelijk. Die app werkt niet, ik heb niet goed op zitten letten.

Als je Whatsapp gebruikt - en wie doet dat niet - zou ik niet voor de BB gaan. Whatsapp gaat stoppen voor BB http://mashable.com/2016/...tinued-2016/#W7kfscxgZaqk
Ja wrm stoppen ze daar mee. Dan wordt BB toch al volledig buitengesloten en kunnen ze wel gaan inpakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 13:54
TweakTweet schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:45:
[...]

Ja wrm stoppen ze daar mee. Dan wordt BB toch al volledig buitengesloten en kunnen ze wel gaan inpakken
Ik ga er vanuit dat wanneer je een BB toestel hebt je nu dus gestimuleerd wordt om de android whatsapp app te installeren.
I.d.d. erg jammer. Ik moet zeggen dat BB OS 10 een zeer soepel en elegant OS is en in sommige gevallen gewoonweg verder en efficiënter dan IOS, W10M en Android.
Ik heb een jaar lang met veel plezier de Passport gebruikt. Enige wat soms problemen gaf waren die paar android apps die ik er op installeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
andrik1 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:31:
[...]

Ik ga er vanuit dat wanneer je een BB toestel hebt je nu dus gestimuleerd wordt om de android whatsapp app te installeren.
I.d.d. erg jammer. Ik moet zeggen dat BB OS 10 een zeer soepel en elegant OS is en in sommige gevallen gewoonweg verder en efficiënter dan IOS, W10M en Android.
Ik heb een jaar lang met veel plezier de Passport gebruikt. Enige wat soms problemen gaf waren die paar android apps die ik er op installeerde.
De laatste jaren is een soepel en elegant OS geen garantie meer voor een succesvol OS. Ik vind WM8.1 ook soepel en elegant. Het Web OS van Palm vond ik zeker elegant. En Symbian was misschien niet erg elegant, maar wel heel functioneel en efficiënt. Maar marketing overheerst en Blackberry is met de Priv de Android weg ingeslagen. Ik had lang waardering voor het feit dat Whatsapp op alle fronten actief was, maar met de uitbreiding van functies kan het kennelijk niet meer uit en kiezen voor een aantal systemen. Erg jammer. Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
wim klei schreef op maandag 29 februari 2016 @ 23:37:
[...]

dat is met welk merk en wat voor soort telefoon/tablet het geval en niet alleen aan microsoft 8)7
OK, dus als de telefoon geen dataverbinding heeft kan ie ook niet gevonden worden, geen enkele telefoon....

got it....

d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door dirkhimself op 01-03-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
Ik heb mijn toestel vorige week donderdag ter reparatie aangemeld bij Microsoft. Vorige week vrijdag heb ik hem bij z'n UPS service afgeleverd en is toen ook gelijk verstuurd richting Hongarije. Maandagmiddag is ie daar aangekomen. Tot mijn verbazing heb ik vannacht een mailtje van UPS ontvangen, dat ik vandaag een pakketje zal ontvangen. Hij komt vanuit Hongarije onder de naam van Microsoft.

Ik ben bang dat ze mijn toestel niet hebben gerepareerd. Ik had (of heb nog steeds) problemen met mijn scherm. Bij het drukken of typen leek of het LCD scherm los onder zat. Ook een horizontale streep in het midden van het beeld als ik aan het scrollen ben.

Of ze zijn erg snel en dat ze dinsdag (dus in 1 dag) hebben gemaakt of mijn probleem was waarschijnlijk niet duidelijk genoeg.

Helaas is het ook niet meer via de site van Microsoft (https://devicesupport.microsoft.com) te volgen. De site doet het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:24

Wallie

Herr

albert04 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:19:
Ik heb mijn toestel vorige week donderdag ter reparatie aangemeld bij Microsoft. Vorige week vrijdag heb ik hem bij z'n UPS service afgeleverd en is toen ook gelijk verstuurd richting Hongarije. Maandagmiddag is ie daar aangekomen. Tot mijn verbazing heb ik vannacht een mailtje van UPS ontvangen, dat ik vandaag een pakketje zal ontvangen. Hij komt vanuit Hongarije onder de naam van Microsoft.

Ik ben bang dat ze mijn toestel niet hebben gerepareerd. Ik had (of heb nog steeds) problemen met mijn scherm. Bij het drukken of typen leek of het LCD scherm los onder zat. Ook een horizontale streep in het midden van het beeld als ik aan het scrollen ben.

Of ze zijn erg snel en dat ze dinsdag (dus in 1 dag) hebben gemaakt of mijn probleem was waarschijnlijk niet duidelijk genoeg.

Helaas is het ook niet meer via de site van Microsoft (https://devicesupport.microsoft.com) te volgen. De site doet het niet meer.
Mijn 640XL heeft ook in 1 week via Hongarije een nieuw scherm gekregen (woensdag op de post, woensdag week erna weer in mijn handen).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Ok! goed om te horen.. Ik ben benieuwd wat ik vanmiddag aantref haha.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

Na bijna 3 jaar een L520 gebruikt te hebben, gisteren de 640 XL 3G Dual Sim bij Amazon.de besteld voor €161.
Wordt dinsdag geleverd, ik ben benieuwd. 8)

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
albert04 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 08:19:

Ik heb 640 Xl in December aangeboden vanwege gele vlekken op het scherm. Rap weer terug, maar nog steeds gele vlekken. Contact gezocht met Microsoft Lumia NL (oa via Twitter). Op hun verzoek opnieuw aangemeld en het reparatienummer doorgegeven. Tweede keer heb ik het toestel terug gehad met een splinternieuw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
TheZoo schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:25:
Na bijna 3 jaar een L520 gebruikt te hebben, gisteren de 640 XL 3G Dual Sim bij Amazon.de besteld voor €161.
Wordt dinsdag geleverd, ik ben benieuwd. 8)
Nette prijs. Heb hem nu ook een kleine 2 weken en ben zeer blij met het toestel. heb hem direct op de slow ring gezet en draait echt fantastisch :) Kan wel weer een tijdje vooruit met dit toestel.
Groot, ja dat is die maar dat went zo snel dat je het de 3de dag al niet meer in de gate hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
coenox schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:28:
[...]

Ik heb 640 Xl in December aangeboden vanwege gele vlekken op het scherm. Rap weer terug, maar nog steeds gele vlekken. Contact gezocht met Microsoft Lumia NL (oa via Twitter). Op hun verzoek opnieuw aangemeld en het reparatienummer doorgegeven. Tweede keer heb ik het toestel terug gehad met een splinternieuw scherm.
Ik had ook gele vlekken. Ik had hem in Frankrijk besteld de 640XL dual sim oranje. Ik kreeg een gloednieuwe terug. IMEI nummer was anders en hij startte standaard op met blauwe achtergrond. Garantie doet microsoft heel netjes.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
ShittyNL schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:37:
[...]

Ik had ook gele vlekken. Ik had hem in Frankrijk besteld de 640XL dual sim oranje. Ik kreeg een gloednieuwe terug. IMEI nummer was anders en hij startte standaard op met blauwe achtergrond. Garantie doet microsoft heel netjes.
En daar sluit ik me bij aan. Had de mijne tweedehands voor 100 euro gekocht, zonder bon. Op basis van IMEI nieuw scherm erop gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Ik heb sinds een paar dagen een 640 in gebruik en meteen geupdate van 8 naar 8.1. Na 5 jaar Android bevalt het ansich wel, mis alleen een alternatieve browser (Chrome, Firefox) met adblock.

Ik heb wel soms last van een metalen echo/geluid bij bepaalde gesprekken (Vodafone voicemail en 0900 menu's bv.) en ook sommige ringtones klinken wat metalig/blikkerig. Is dat een kwestie van goedkope telefoon/goedkope hardware?

En een ander probleem wat ik tegenkwam is dat ik geen backups kan maken. Ik krijg telkens de melding dat er een probleem is opgetreden en dat ik het later nog eens moet proberen. Is daar een oplossing voor anders dan een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Kapitein Prozac schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:32:

En een ander probleem wat ik tegenkwam is dat ik geen backups kan maken. Ik krijg telkens de melding dat er een probleem is opgetreden en dat ik het later nog eens moet proberen. Is daar een oplossing voor anders dan een factory reset?
Waarschijnlijk is je oude back-up op Onedrive corrupt. Als je deze verwijderd, gaat het waarschijnlijk daarna wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Kapitein Prozac schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:32:
Ik heb sinds een paar dagen een 640 in gebruik en meteen geupdate van 8 naar 8.1.
Huh, mijn Lumia 640 kwam met 8.1 update 2 uit de doos. Is het een tweede hands toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 23:16
Nee, hij is nieuw. Het was een gok van mijn kant, ik ben niet thuis in de WP updates. Hij was wel druk met updaten na het eerste instellen; de telefoon moest meerdere keren herstarten na update meldingen.
PinokkioTV schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 18:43:
[...]

Waarschijnlijk is je oude back-up op Onedrive corrupt. Als je deze verwijderd, gaat het waarschijnlijk daarna wel goed.
Helaas heeft het verwijderen van de back-up niet gewerkt. Dan maar met de botte bijl en resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FXX
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-08 23:26

FXX

Na lang wachten op W10 voor mijn L640 Dual Sim, toch maar de insider app geïnstalleerd en voor de extra veilige 'preview release' geopteerd. Eerst kreeg ik een upgrade naar built 10.0.10586.107, via .122 naar nu uiteindelijk .164 (versie 1511). Op aanraden van een upgrade guide heb ik tussen 107 en 122 een harde reset gedaan. Ook omdat ik bovenstaande problemen met Onedrive backups had, en met een schone lei wilde beginnen. ;)

Eerste indruk is behoorlijk goed, geen rare problemen en minstens zo soepel als W8.1. Echter, ik kan met geen mogelijkheid de glance/glimpse instellingen tevoorschijn halen om het geheel uit te zetten. Instellingen>Extra's toont niets, en ook de SysApp pusher app werkt niet.. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
coenox schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 12:50:
[...]

En daar sluit ik me bij aan. Had de mijne tweedehands voor 100 euro gekocht, zonder bon. Op basis van IMEI nieuw scherm erop gekregen.
Betekent dit dat je aan je IMEI nummer kan zien of je scherm kapot is?????

En die gele vlekken, zijn daar ergens voorbeelden van te vinden?

Volgens mij heb ik ze niet, maar wie weet kijk ik niet goed genoeg, of zijn ze alleen onder specifieke omstandigheden te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

dirkhimself schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:40:
[...]

Betekent dit dat je aan je IMEI nummer kan zien of je scherm kapot is?????
Aan de IMEI kan Microsoft zien hoe oud je toestel is en dus ook of het nog in de garantietermijn zit.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
dirkhimself schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:40:
[...]

En die gele vlekken, zijn daar ergens voorbeelden van te vinden?

Volgens mij heb ik ze niet, maar wie weet kijk ik niet goed genoeg, of zijn ze alleen onder specifieke omstandigheden te zien?
Die gele vlekken zie je vooral goed als je scherm wit is. Bij mij was het in de rechter bovenhoek. Als je het niet ziet, heb je het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
PinokkioTV schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:20:
[...]

Die gele vlekken zie je vooral goed als je scherm wit is. Bij mij was het in de rechter bovenhoek. Als je het niet ziet, heb je het niet :)
Klopt. Ook bij mij zaten ze rechtsboven. Niet superstorend, maar genoeg om de garantie te testen. Je ziet het inderdaad bij een witte achtergrond, op bijvoorbeeld webpagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57
FXX schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 13:10:

Eerste indruk is behoorlijk goed, geen rare problemen en minstens zo soepel als W8.1. Echter, ik kan met geen mogelijkheid de glance/glimpse instellingen tevoorschijn halen om het geheel uit te zetten. Instellingen>Extra's toont niets, en ook de SysApp pusher app werkt niet.. Iemand suggesties?
Dit heb ik ook ineens op mijn L830.
Gisteren een reset uitgevoerd (dus op de vorige build) en weg, na de update vandaag nog steeds weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Die Facebook app is echt traag zeg. Zowel de gewone als de beta. Hebben jullie dat ook? Of is dat op elke Windows phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Ja, dat heb ik ook. Ook Edge vind ik traag, de site laden erg traag vind ik.
Daarnaast heb ik ook last van grote letters. Whatsapp, Telegram en andere apps hebben van die grote letters. Het ziet er gewoon niet uit. Ik heb hem gescaled op 125% en toch hebben die apps nog steeds grote letters. Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
albert04 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 09:10:

Daarnaast heb ik ook last van grote letters. Whatsapp, Telegram en andere apps hebben van die grote letters. Het ziet er gewoon niet uit. Ik heb hem gescaled op 125% en toch hebben die apps nog steeds grote letters. Hebben jullie hier ook last van?
Ik had dat ook op mijn 640 XL. Inmiddels overgestapt op een Lumia 950 en daar heb ik er geen last mee van. Via Instellingen -> Toegankelijkheid -> Meer opties -> Tekst aanpassen ingesteld op 120%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:55
Ik heb een vraag over internet delen op de 640 (met WP 8.1).
Nu tijdens mijn vakantie in het buitenland gebruik ik een lokale simkaart met databundel. Ik deel de verbinding met mijn tablet. Dat gaat vaak goed, maar regelmatig komt - bij het aanzetten van de optie - de melding dat internet delen niet mogelijk is. Een reboot van de Lumia verhelpt het probleem.
Heeft iemand een idee of dit op te lossen is zonder reboot?

[ Voor 5% gewijzigd door FreshM op 10-03-2016 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:24

Wallie

Herr

Laatste versie van Whatsapp op Windows 10 heeft daat geen last van, nette kleine lettertjes (heb een 640xl).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
Punkrocker schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 14:17:
[...]

Aan de IMEI kan Microsoft zien hoe oud je toestel is en dus ook of het nog in de garantietermijn zit.
En als ie bij de verkoper een paar maand op de plank heeft gelegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Oh thanks.. Ik ga whatsapp verwijderen en dan opnieuw installeren. Kijken wat het dan doet :) Maja dan zit je alsnog met de andere apps.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Punkrocker

Mostly harmless

dirkhimself schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 14:35:
[...]

En als ie bij de verkoper een paar maand op de plank heeft gelegen?
Eh....
Dat zal inderdaad niet altijd opgaan. Maar volgens mij is de garantietermijn van Microsoft uit twee jaar. Dus als het toestel jonger is zit het nog in de garantie. Als het maanden op de plank heeft gelegen wordt het inderdaad lastig zonder kassabonnetje.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Jep. Ontiegelijk lelijk. Messenger ook. Waarom moet alles zo groot? Twitter heeft een kwart van het beeldscherm nodig voor 4 knoppen. Ga haast denken dat mensen met een Windows Phone slechtziend zijn.

Heb scaling nu gewoon op 100% en is op zich prima, op die vervelende lelijke grote letters na dan, die niet meeschalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Jup, helemaal mee eens. De herinstallatie van de app heeft trouwens niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
albert04 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 15:21:
Jup, helemaal mee eens. De herinstallatie van de app heeft trouwens niet geholpen.
Zet hem eens op 100% bij mij op de xl is alles prima te lezen dan nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
Je bedoelt bij Visuele Opties? Ja daar staat ie op 100%.. DPI staat nu op 150%, maar niets helpt.. Ook als ik bijvoorbeeld de visuele opties even op 170% zet.. Het maakt voor whatsapp niets uit.

Het is wel leesbaar, maar vind de tekst gewoon te groot. Wil lekker klein. Wat ik nu heb lijkt wel op lettergrootte 15px en ik wil graag 8 of 10px, je snap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
albert04 schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 16:01:
Je bedoelt bij Visuele Opties? Ja daar staat ie op 100%.. DPI staat nu op 150%, maar niets helpt.. Ook als ik bijvoorbeeld de visuele opties even op 170% zet.. Het maakt voor whatsapp niets uit.

Het is wel leesbaar, maar vind de tekst gewoon te groot. Wil lekker klein. Wat ik nu heb lijkt wel op lettergrootte 15px en ik wil graag 8 of 10px, je snap?
Ik snap je :)

Visueel heb ik op 110
En via Beeldscherm > Tekst heb ik hem op 175% en dat is voor mij, en denk jou wel acceptabel :) Al zal 200% ook prettig zijn.
Probeer het eens. Herstart is nodig, en je krijgt veel app-updates.

Wat ik het voordeel vond van 175 was dat het er allemaal wat beter uitzag. fatsoenlijke letters, alleen Edge toonde websites met een wel heel klein lettertype.

Dus al met al, is 200% bruikbaarder, en 175% ziet er wat beter uit :)
Doe ermee wat je wilt, maar zo zijn mijn instellingen op dit moment.

Op moment van schrijven krijg ik nu de .164 update aangeboden. Nieuwsgierig als ik ben, ga ik toch updaten ondanks ik geen problemen heb met de .107 en narigheid lees over .164 :)

[ Voor 27% gewijzigd door lifeguard op 10-03-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Deze build fixt in ieder geval de download errors bij het binnenhengelen van extra talen (speech/keyboard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zullen we de algemene discussie over W10M en de insider preview builds voeren in Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen en Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touwkop
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-08 23:49
Ik ben nu zo'n 3 weken in bezit van een 640 Dual Sim en ik vind het een prima toestel voor het geld. Na vier jaar Android vind ik Windows Mobile een verademing. Overzichtelijke layout, eenvoudig te configureren en draait lekker vlot en vloeiend. Dat zelfs op een "budget" toestel. Ik snap niet de WM zo onpopulair is.
Mijn vrouw heeft een Iphone 6S voor haar werk en daar zit ik ook wel eens met te pielen (ze is niet echt technisch te noemen), maar IOS is in mijn beleving net zo gebruiksonvriendelijk als Android.

Ok, ik moet toegeven dat ik enkele werktuigbouwkundige apps voor mijn werk mis. Deze waren wel voor Android beschikbaar. Misschien worden die nog eens voor WM uitgebracht. De tijd zal het leren.

Meten = Weten = Denken = Doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:55
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Touwkop schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 12:11:
Ok, ik moet toegeven dat ik enkele werktuigbouwkundige apps voor mijn werk mis. Deze waren wel voor Android beschikbaar. Misschien worden die nog eens voor WM uitgebracht. De tijd zal het leren.
Als je iets specifieks zoekt, kan je ook overwegen om die applicatie te laten bouwen.
Ik heb op Windows Central toendertijd gewoon de vraag uitgezet en had vrij rap een respons.
En nu heb ik de benodigde applicatie zowel voor Windows als voor Android.

Het is jammer dat tweakers niet zo'n subforum heeft waar ontwikkelaars en gebruikers gekoppeld kunnen worden.
Ik had het ooit al eens voorgesteld, maar dat idee werd afgefakkeld.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suicyder schreef op maandag 29 februari 2016 @ 16:05:
Ik heb het nog niet getest op mijn 640 met W10 Insider Preview, maar heb het knopje wel tijdens gesprekken.

Als ik tijd en zin heb (dus de combinatie) zal ik het testen :P
Toevallig al getest?
En is het denkbaar dat deze feature in de definitieve versie alsnog ontbreekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 19:55
Misschien niet helemaal aan de 640 gerelateerd maar met de app dynamic theme kun je je achtergrond dagelijks laten wisselen met de dagelijkse Bing foto, ik had me al eens afgevraagd of dat kan, en nu kwam ik er bij toeval achter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Kapot schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:29:
Misschien niet helemaal aan de 640 gerelateerd maar met de app dynamic theme kun je je achtergrond dagelijks laten wisselen met de dagelijkse Bing foto, ik had me al eens afgevraagd of dat kan, en nu kwam ik er bij toeval achter....
Thanks! Gelijk geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:12:
[...]
Toevallig al getest?
En is het denkbaar dat deze feature in de definitieve versie alsnog ontbreekt?
Spijtig genoeg niet getest nog, ik heb spijtig genoeg andere dingen aan mijn hoofd gehad afgelopen periode...

[ Voor 3% gewijzigd door Suicyder op 15-03-2016 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Kapot schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:29:
Isane schreef op maandag 14 maart 2016 @ 20:44:
[...]

Thanks! Gelijk geinstalleerd
Dat zit er standaard in? :/

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
warhamstr schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:56:
[...]

[...]

Dat zit er standaard in? :/
Niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

Aangezien ik hoop dat ik er gruwelijk overheen kijk.

Whatsapp laat mooi op het lock menu zien hoeveel berichtjes ik gemist heb.
Helaas zit ik ondermeer in een vrij actieve whatsapgroep, waardoor ik altijd wel ongelezen berichten heb.
En dus de prive berichten mis.

Is er een manier om de groep(en) uit te sluiten van die gemiste berichten teller

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 12:56:
Aangezien ik hoop dat ik er gruwelijk overheen kijk.

Whatsapp laat mooi op het lock menu zien hoeveel berichtjes ik gemist heb.
Helaas zit ik ondermeer in een vrij actieve whatsapgroep, waardoor ik altijd wel ongelezen berichten heb.
En dus de prive berichten mis.

Is er een manier om de groep(en) uit te sluiten van die gemiste berichten teller
De desbetreffende groep(en) op "mute/gedempt" zetten, echter krijg je dan ook geen geluidje als er iets binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 13:27:
[...]

De desbetreffende groep(en) op "mute/gedempt" zetten, echter krijg je dan ook geen geluidje als er iets binnenkomt.
Hij staat al op gedempt. Je wilt echt niet om de 2 minuten zon stom piepje :P
Dat werkt gelukkig.
Echter de meldingen worden dan nog steeds op het lock scherm weer gegeven.

Bij de android versie kun je dat aangeven, maar die optie vind ik nergens bij de windows versie :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 14:16:
[...]

Hij staat al op gedempt. Je wilt echt niet om de 2 minuten zon stom piepje :P
Dat werkt gelukkig.
Echter de meldingen worden dan nog steeds op het lock scherm weer gegeven.
Apart, hier ook twee groepen op gedempt staan en daar zie ik niets van, niet op lock screen en niet in notificatie balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suicyder schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 08:23:
[...]

Spijtig genoeg niet getest nog, ik heb spijtig genoeg andere dingen aan mijn hoofd gehad afgelopen periode...
Geeft niet hoor.
Ik begrijp dat het best veel gevraagd is om tijdens het bellen een keer op de recordknop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:39:
[...]

Geeft niet hoor.
Ik begrijp dat het best veel gevraagd is om tijdens het bellen een keer op de recordknop te drukken.
Soms maken mensen wel eens iets mee waardoor dit soort dingen vergeten worden. Beetje jammer weer dit :/

Maar het werkte niet. Tevens verdwenen sinds de update van gisteren. Ik ga nog op zoek naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Doen we een beetje rustig? Normaal reageren mag ook gewoon....

[ Voor 83% gewijzigd door Bullet NL op 17-03-2016 19:18 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Windows 10 is officiëel beschikbaar voor de 640 nu. Momenteel alleen te downloaden door de app Update Advisor te downloaden. Ik ga morgenmiddag eens zitten voor de update. Ben benieuwd of alles even vloeiend blijft lopen. W10M zelf heb ik al uitgebreid kunnen uitproberen op mijn 1520 en ben benieuwd hoe het als daily driver gaat werken :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het idee was dat ik eventueel op Win 10 zou overstappen (al dan niet betaversie) als de callrecorder zou werken. Toch bedankt voor het meedenken overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door Bullet NL op 17-03-2016 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik heb hem net binnen, en het is wel echt Windows. Voor ieder wissewasje moet je rebooten O-).

Verder lijkt alles het prima te doen, ik ben vooral blij dat de vertraging van een 'long press' iets korter is geworden.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Komt het iemand misschien bekent voor dat de 640 bricked snachts? Mijn eerste wekker gaat steevast niet af, as bij de 2e wekker gaat ie af, en dan moet ik nog de pincodes en alles invoeren.

Vannacht ook, schoot om kwart voor 4 wakker, denk even mijn telefoon checken, toetste mijn code in en er gebeurd niks, beeld bleef staan. Icoontje van vliegtuigmodus kwam en ding startte opnieuw op.

Keer terug naar fabrieksinstelling gezet, helpt ook niks, genoeg opslag vrij...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn wekkers. Het enige dat me eens is gebeurd is dat mijn koptelefoon nog ingeplugd zat en dat daar het geluid van de wekker heen ging in plaats van naar de speaker.

Zodra mijn batterij genoeg opgeladen is mag ik naar W10, erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen ook de update naar Windows 10 uitgevoerd, daarna gelijk een hard reset gedaan.
Na dat ik een aantal instellingen gedaan had kwam er weer een grootte update, voor de zekerheid maar weer een hard reset gedaan. Gaat zo best wel veel tijd inzitten.
Nu heb ik inmiddels het meeste weer op orde, kan 2 dingen niet vinden.
Van Google word ik ook niet veel wijzer.

Kan nergens vinden waar ik het Glimp (Glance) scherm kan uitzetten, in onder Settings\ extra's (Google)
is niets te vinden, even zo voor de rest van de menu's.
Dit geld ook voor het veranderen van de "beltoon" voor nieuwe email berichten, Help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Je kunt nu ook zoeken in de instellingen, wellicht helpt dat :)

Op mijn 1520 staat Glance onder Extra's en kun je hem uitzetten bij de bovenste keuze.
De geluiden kun je instellen in /System/Notifications & Actions, dan je mail-app en dan onderaan een geluid kiezen. Kan niet beloven dat het op de 640 hetzelfde is en dat kan ik ook niet controleren omdat ik aan het updaten ben.

Wel stom trouwens dat bij het initiëren van de update de melding gegeven werd dat de update "5 tot 10 minuten in beslag zou nemen". Hij is nu al een uur bezig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas al tig keer alle instellingen doorlopen.
Op windows 8.1 stond glance ook onder Extra's,
maar nu staat er alleen maar De Equalizer, extra & Info, en Netwerksevice.
Er is onder System/Notifications & Actions" geen Mail app, wel Berichten (sms) en Gadgets.

De update duurde bij mij bijna 2 uur, weet niet meer of er een verwachte tijd werd weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Je hebt dus wel Glance, maar geen instellingen ervoor, ook niet als je erop zoekt? Dat is bijzonder. Bij mijn 1520 staat 'outlook mail' (enige mailapp) ook gewoon in de instellingen. Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Glance staat continu aan, en inderdaad geen instellingen te vinden.
Ook bij mij Outlook, kom er net achter dat er helemaal geen geluid word weergegeven bij een nieuwe email.
Heb speciaal een hard reset na de update gedaan om zoveel mogelijk problemen te voorkomen.

Als de accu opgeladen is, dan ga ik maar eens de recovery tool maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Om terug te gaan naar 8.1 gaat dat je niet helpen dacht ik; de recovery tool pakt altijd de nieuwste officiële update en dat is W10. Maar wellicht helpt het bij de problemen. Ik hoop dat ik niet tegen hetzelfde aanloop. Bijna klaar met de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Las hier ergens, dat bij iemand met ook een aantal problemen, de recovery tool uitkomst bracht.

Succes met je update, hoop dat het bij jou beter gaat.

Note :

Als je van 8.1 aan het updaten bent , is het handig om na de update nogmaals naar updates te zoeken,
want er komt nog een firmware update er achteraan.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2016 20:16 . Reden: Info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Voorlopig gaat het nog niet echt beter, ik ben al een uur naar ongeveer 65% compleet aan het aankijken. Geweldig. Hopelijk biedt de recovery tool uitkomst. Thanks voor de info in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 10:08
Is deze versie gelijk aan de meest recente versie van Insider Preview of blijft deze nog gewoon lopen? Zie namelijk geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:22:
Er is onder System/Notifications & Actions" geen Mail app, wel Berichten (sms) en Gadgets.
Bij mij kwamen die een halve dag later spontaan.
Zowel voor sms als e-mail.
Hoewel het onwaarschijnlijk is zou het misschien helpen om jezelf via de pc mails te sturen met de telefoon op lockscreen. Het lijkt alsof die apps niet bij de notificatiessettings komen als er mail binnenkomt terwijl je met de telefoon bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Frankvbr schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:37:
Is deze versie gelijk aan de meest recente versie van Insider Preview of blijft deze nog gewoon lopen? Zie namelijk geen update.
Versienummer is hetzelfde. Daarom vraag ik me af of het zin heeft om als Insider te downgraden en upgraden voor de "officiële" versie. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Van wat ik ervan begrepen heb krijgt de insider preview geen nieuwe updates meer totdat de redstone-previews komen. De officiële release heeft wél updates.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Migrator schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:14:
Voorlopig gaat het nog niet echt beter, ik ben al een uur naar ongeveer 65% compleet aan het aankijken. Geweldig. Hopelijk biedt de recovery tool uitkomst. Thanks voor de info in ieder geval :)
Duurt dus nog wel 50 tot 60 min voor je.

Heb net de recovery tool gebruik en ben nu weer de update naar win 10 aan het doen
(nog bijna 2 uur te gaan).
De recovery tool was verbazend snel, met een kleine 20 min was tie klaar, en deze zet dus windows 8.1 er weer op. Wel prettig te weten dat mocht het niet lukken ik in ieder geval weer terug kan naar win 8.1. Moet nu wel weer helemaal op nieuw beginnen met de update, maar ben wel benieuwd of straks wel het glance scherm kan uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:41:
[...]

Bij mij kwamen die een halve dag later spontaan.
Zowel voor sms als e-mail.
Hoewel het onwaarschijnlijk is zou het misschien helpen om jezelf via de pc mails te sturen met de telefoon op lockscreen. Het lijkt alsof die apps niet bij de notificatiessettings komen als er mail binnenkomt terwijl je met de telefoon bezig bent.
Als windows 10 er weer op staat en het glance scherm is uit te schakelen, dan zal ik is gaan kijken of het bij mijn ook later als nog verschijnt. Zal dan ook eens proberen om mezelf een paar mails te sturen, bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Migrator schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:14:
Zoiets heb ik ook gehad, rond 60% begon hij heel traag te gaan. Na een uur of 3-4 updaten ben ik gaan slapen en de volgende ochtend was hij klaar, dus ik zou hem nog wel even door laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Voor degenen die hun Lumia 640 al hebben geüpdatet naar Windows 10: is het op de 640 nu ook mogelijk om gesprekken op te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wasrek schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 07:03:
Voor degenen die hun Lumia 640 al hebben geüpdatet naar Windows 10: is het op de 640 nu ook mogelijk om gesprekken op te nemen?
Nee, helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heeft de 640 met windows 10 nu wel softwarematige beeldstabilisatie tijdens het filmen? Onder 8.1 niet, is geloof ik nieuw in win10, weet alleen niet of dit ook op de 640 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
MP3-Junky schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:30:
Heeft de 640 met windows 10 nu wel softwarematige beeldstabilisatie tijdens het filmen? Onder 8.1 niet, is geloof ik nieuw in win10, weet alleen niet of dit ook op de 640 werkt.
De optie is wel aan te vinken in de instellingen, heb alleen nog niet getest of het daadwerkelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik ben gisteravond overgegaan naar w10. Geen problemen ondervonden maar het duurt wel een tijd voordat alle instellingen over zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Dat gaat er ook niet komen. De implementatie zoals MS die heeft gedaan vereist bepaalde mogelijkheden van de hardware*. De L640 (XL) heeft dat niet.

* Ik dacht dat het punt was dat de hardware het opnemen van en naar de headset uitgang moet ondersteunen en dit eigenlijk bij bijna geen enkel Windows toestel kan. Denk alleen de 950 (XL) en misschien de 650.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Hmm dit is wat ik lees:

"When I first got to know about call recording feature on Lumia 950 XL and 950, I thought it was hardware specific, until today. You will be glad to know that the recently announced, low-end Windows 10 Mobile, Lumia 550 can also record voice calls using the inbuilt voice recorder app. This points to just one thing, that there is a bright chance that all the low end devices will get this feature, including the one that get upgraded to Windows 10 Mobile"

Bron: http://www.wpxbox.com/ena...ording-windows-10-mobile/
Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste