Wat een vreemde conclusie van die site. De 640 had ook allerlei extra hardware die de "high-end" Windows Phones niet hadden, op het moment van release. Ik zou er met een 640 niet op hopen dat dit mogelijk gaat worden.
Iemand bekend of er ook wat meer kwalitatief betere back cases zijn, zoals Mozo deze heeft voor de 950?
Op Ebay staan wel wat lederen en "metalen" hoesjes, maar deze gaan over de huidige achterkant, wat de telefoon dikker maakt, of ze zien er erg cheap uit.
Heb het liefst een case welke de huidge back case vervangt.
Op Ebay staan wel wat lederen en "metalen" hoesjes, maar deze gaan over de huidige achterkant, wat de telefoon dikker maakt, of ze zien er erg cheap uit.
Heb het liefst een case welke de huidge back case vervangt.
Call Recording is op geen enkele telefoon (of computer) een hardware feature, de applicatie die de recording doet, heeft enkel low-level toegang nodig tot de audio stack en dat kan in de sandboxed Windows omgeving natuurlijk niet - maar system apps kunnen dat wel.Caelorum schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:19:
Wat een vreemde conclusie van die site. De 640 had ook allerlei extra hardware die de "high-end" Windows Phones niet hadden, op het moment van release. Ik zou er met een 640 niet op hopen dat dit mogelijk gaat worden.
Dit is ook de reden dat je op Android ofwel root nodig hebt, ofwel een systeem-app (zoals ik had op mn Asus).
Het zal eerder een kwestie zijn dat Microsoft dit (vanwege tijdgebrek oid) niet zodanig uitgebreid getest heeft op de oude telefoons dat ze het vrij durven te geven in de release.
[ Voor 20% gewijzigd door Dreamvoid op 20-03-2016 15:52 ]
Ik heb nog geen Windows 10 release op mijn 640.
De recovery tool zette Windows 8.1 terug en niet 10.
Edit: Ik ben hem aan het downloaden.
Ik moest eerst Upgrade Advisor installeren.
De recovery tool zette Windows 8.1 terug en niet 10.
Edit: Ik ben hem aan het downloaden.
Ik moest eerst Upgrade Advisor installeren.
[ Voor 44% gewijzigd door toro op 20-03-2016 17:17 . Reden: gevonden ]
Verwijderd
Zou het ook een juridische kwestie kunnen zijn?Dreamvoid schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:49:
[...]
Call Recording is op geen enkele telefoon (of computer) een hardware feature, de applicatie die de recording doet, heeft enkel low-level toegang nodig tot de audio stack en dat kan in de sandboxed Windows omgeving natuurlijk niet - maar system apps kunnen dat wel.
Dit is ook de reden dat je op Android ofwel root nodig hebt, ofwel een systeem-app (zoals ik had op mn Asus).
Het zal eerder een kwestie zijn dat Microsoft dit (vanwege tijdgebrek oid) niet zodanig uitgebreid getest heeft op de oude telefoons dat ze het vrij durven te geven in de release.
Voor iOS, toen ik dat ooit had, kon ik geen callrecorder vinden en voor BB-10 ook geen echte.
(Voor BB-10 was callrecording een 'toevallige' bijfunctie van een voicerecorder)
Je zou dan verwachten dat call recording wordt uitgeschakeld als je in de instellingen bepaalde regio's kiest, of via de MCC (country code) van het mobiele netwerk.
Daar heb je uiteraard gelijk in. Aan de andere kant weet je niet hoe MS het heeft geïmplementeerd. Feit is wel dat tot op heden alleen nieuwere toestellen dit hebben gekregen. Een firmware update is er in ieder geval voor nodig, wat wellicht voor het gerucht dat er speciale hardware nodig is heeft gezorgd. Zelf denk ik dat MS het op een heel erg low-level plek heeft afgehandeld. MS (en Nokia) heeft wel vaker dat soort beslissingen genomen. Een specifieke aanpak die niet generiek werkt.Dreamvoid schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:49:
[...]
Call Recording is op geen enkele telefoon (of computer) een hardware feature, de applicatie die de recording doet, heeft enkel low-level toegang nodig tot de audio stack en dat kan in de sandboxed Windows omgeving natuurlijk niet - maar system apps kunnen dat wel. [...]
Hoe dan ook blijf ik erbij dat de oudere hardware deze features zeer waarschijnlijk niet gaan krijgen. Is het niet omdat er "speciale" hardware(toegang) nodig is, dan wel vanwege de rare marketingstrategie van MS.
"leuke" aanbiending genomen icm Lumia 640 (mooi schermpje, aardige accu, aardige cpu....) maar daar houdt t ook echt op.
wat een
systeem zeg ... man man man
• menutjes zo freaking on-overzichtelijk
• 1001 features, die je niet gebruikt, maar functies waar behoefte aan is, zijn niet te vinden
• nodige stock rotzooi apps
... bestaat er zo iets als ROMS voor dit product?
heb eea gezocht bij xda, maar daar vind ik vooral veel tegenstrijdigheden. want deze stock/standaard installatie wil ik zsm vervangne voor iets wat wel werkt
deze toestellen/OS moet microsoft weer 'in de markt zetten' .... never going to happen with this sh*t
wat een

• 1001 features, die je niet gebruikt, maar functies waar behoefte aan is, zijn niet te vinden
heb eea gezocht bij xda, maar daar vind ik vooral veel tegenstrijdigheden. want deze stock/standaard installatie wil ik zsm vervangne voor iets wat wel werkt
deze toestellen/OS moet microsoft weer 'in de markt zetten' .... never going to happen with this sh*t
[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 21-03-2016 13:29 ]
Misschien staat er hier iets voor je bij?himlims_ schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:26:
"leuke" aanbiending genomen icm Lumia 640 (mooi schermpje, aardige accu, aardige cpu....) maar daar houdt t ook echt op.
wat eensysteem zeg ... man man man
"What do you get if you multiply six by nine..."
Punkrocker schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:35:
[...]
Misschien staat er hier iets voor je bij?
daarom vraag ik of er opties zijn tot flashen/custom rom etc. huidig product laat wat te wensen over
[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 21-03-2016 13:38 ]
Er zijn geen ROM's. Het is ze tot op heden nog niet gelukt de toegang te krijgen die daarvoor nodig is (iets te veilig blijkbaar). Enige wat je nog kan proberen is Windows 10 erop zetten. Dat is toch wel een hele stap vooruit.
Overigens kan je veel van die "stock rotzooi apps" gewoon deinstalleren (in tegenstelling tot veel Android apparaten)
Overigens kan je veel van die "stock rotzooi apps" gewoon deinstalleren (in tegenstelling tot veel Android apparaten)
Vraag me af wat ik me in hemelsnaam bij een workflow moet voorstellen ?himlims_ schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:46:
vooral de workflow is niet plezierig, niets aan te passen zodat wel plezierig werkt
denk dat ik m vandaag maar naar telefoon turk breng, kijken of te ruilen is voor 2e hands android ofzo
* heuveltje die zijn windowsphone over het algemeen toch fijner vind dan android exemplaar.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
himlims_ schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:37:
[...]
true, maar keertje iets anders geprobeerd; WP ... bevalt totaal niet zoals je leest (krijg toestel ook niet verkocht via MP/V&A ... 0 vraag na)
daarom vraag ik of er opties zijn tot flashen/custom rom etc. huidig product laat wat te wensen over
Ik ben er wel tevreden over, dat OS.
Zoonlief heeft een L640 en is er erg tevreden over. Heb zelf een L520.
Zak nog wat met je prijs en wie weet....
- schakelen tussen openstaande apps
- te wijzigen home-screen (kan wel eea, maar niet uitgebreid genoeg)
- sommige zaken nemen 3x de benodigde ruimte in
- instellingen / settings ... kom op; dat menu/onderdeel kun je niet serieus nemen
- diverse multi-media files niet te gebruiken
- freaking onscreen keyboard; totaal niet geschikt voor ssh
- onlogische menu/knoppen (maar dat kan wennen zijn)
ik had hoop dat er eea te flashen/customisen was, dat is helaas te beperkt. prima, wp is niet voor mij.
jammer, scherm is erg mooi, en OS voelt redelijk rap
- instellingen / settings ... kom op; dat menu/onderdeel kun je niet serieus nemen
ik had hoop dat er eea te flashen/customisen was, dat is helaas te beperkt. prima, wp is niet voor mij.
Je komt waarschijnlijk van Android; ik herken wel enigszins je gevoel:himlims_ schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:00:
-Schakelen tussen apps werkt toch gewoon? (ik gebruik het overigens niet veel)
-nou, er valt best wel wat te doen met het homescreen: \[WP8.1] Post je Homescreen! (ik miste ook eerst b.v. de android-widgets,maar heb homescreen toch prima kunnen instellen)
-Instellingen is warrig, ja. (Maar ik kom daar nog maar zelden.)
-Download een mediaplayer. (geen idee of een moderne android of iOS out-of-the-box wèl alles afpelen.)
-Slechts één toetsenbord mogelijk is inderdaad slecht. (en zeker als je van android afkomt)
-Onlogisch menu/knoppen (hhmm.. geen idee, geen last van.)
Als je altijd met je android aan het spelen en customizen (en zelfs flashen) was, dan kan je teleurgesteld worden door WP8/WP10. Maar ja, jeetje, wat had je anders verwacht? Je komt van een linux-machine en merkt op dat een windows-machine minder uitgebreid configureerbaar is. Dat had je misschien wel kunnen weten. Ikzelf mis overigens het spelen/pielen/klooien met het OS totaal niet meer.
Het telefoon/telecom/media/social-apparaat werkt namelijk prima.
heb 'alles' gehad (8jr telecom retail) daar inmiddels weg. Hoorde aardig wat positieve verhalen over WP, maar die nieuwe nooit in handen gehad. Dus dat maar een kans gegeven... spijt ....
Kom van Blackberry af, maar die zijn de weg kwijt; geen qwerty, geen blackberry os - dus dat was geen optie meer.
Android... heeft zon belabberd update systeem, daarom WP een kans gegeven
iphone ... ga ik geen woorden vuil aan maken; nog liever met een lumia dan een iphone zeg maar
ding staat op V&A
Kom van Blackberry af, maar die zijn de weg kwijt; geen qwerty, geen blackberry os - dus dat was geen optie meer.
Android... heeft zon belabberd update systeem, daarom WP een kans gegeven
iphone ... ga ik geen woorden vuil aan maken; nog liever met een lumia dan een iphone zeg maar
ding staat op V&A
Informeer jezelf goed over veilig handelen op internet, voordat je een aan- of verkoop doet.
true, maar je weet pas echt of iets bevalt wanneer je daadwerkelijk in gebruik genomen hebtzetje01 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:00:
Informeer jezelf goed over veilig handelen op internet, voordat je een aan- of verkoop doet.
op papier leek het ok, in praktijk ligt het niet in lijn met verwachten
zo anders was dat bij blackberry; 0 verwachting, en beetje sceptisch.. bleek (achteraf) een verademing tozv android. je weet het pas wanneer je een product echt in productie neemt
inmiddels staat wp10 erop; menu structuur, en indeling aanzienlijk verbeterd. wel raar dat je zon tool moet draaien; eerder deze ochtend microsoft gebeld. "Nee geen idee hoe/wanneer je telefoon naar wp10 gezet kan worden" vervolgens blijkt het downloaden van 1 lullig tooltje toereikend
[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 21-03-2016 15:21 ]
Ik zie dat Windows Mobile inderdaad niet iets voor je is. Wel wil ik nog aanhalen dat het settings menu enorm verandert is in Windows 10 Mobile. Je herkent het oude menu bijna niet meer terug. Schakelen tussen apps is niet veel verandert, maar het homescreen heeft wel meer customization mogelijkheden gekregen. Niet genoeg voor jou denk ik, al vraag ik mij toch wel af wat je er nog meer aan zou willen kunnen aanpassen.himlims_ schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:00:
Dingen die 3x meer ruimte innemen dan nodig zitten er ook niet zoveel meer in. De MS eigen apps zijn juist een stuk meer richting Android apps opgeschoven. Met de "size of text, apps, and items on this display"-setting op zijn laagst heb ik vrijwel geen last meer van teveel lege ruimte. Alleen WP7 apps houden zich er niet netjes aan (waarvan de twitter app het ergste, die heeft alleen nu eindelijk een update gehad).
Voor multimedia bestanden kan je inderdaad een andere app gebruiken. Bijv. VLC beta, al is die wel erg beta IMO.
Tobo kan inderdaad een minpunt zijn, al is deze wel het fijnst van alle telefoons, als je het mij vraagt. Wel moet het ding nog leren van de manier waarop je typt. Ik kan het tobo op de telefoon van mijn vriendin (L640) bijna niet gebruiken, omdat zij dus op een heel andere manier typt

Afhankelijk van welke menu's en knoppen je bedoelt zou je ook best blij met Windows 10 kunnen zijn. MS heeft daar behoorlijk wat hamburger menu's lopen inbouwen en je ziet veel apps die een Windows 10 update uitbrengen dit ook toevoegen.
Dat is omdat ze voor automatische OTA-update toestemming van de providers moeten hebben. Met Windows 10 Mobile is dat niet meer zo.[...]inmiddels staat wp10 erop; menu structuur, en indeling aanzienlijk verbeterd. wel raar dat je zon tool moet draaien; eerder deze ochtend microsoft gebeld. "Nee geen idee hoe/wanneer je telefoon naar wp10 gezet kan worden" vervolgens blijkt het downloaden van 1 lullig tooltje toereikend
[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 21-03-2016 15:30 ]
Huh? kan je een ander toetsenbord bij WP10 instellen?Caelorum schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:29:
[...]
Ik zie dat Windows Mobile inderdaad niet iets voor je is. Wel wil ik nog aanhalen dat het settings menu enorm verandert is in Windows 10 Mobile. Je herkent het oude menu bijna niet meer terug. Schakelen tussen apps is niet veel verandert, maar het homescreen heeft wel meer customization mogelijkheden gekregen. Niet genoeg voor jou denk ik, al vraag ik mij toch wel af wat je er nog meer aan zou willen kunnen aanpassen.
Dingen die 3x meer ruimte innemen dan nodig zitten er ook niet zoveel meer in. De MS eigen apps zijn juist een stuk meer richting Android apps opgeschoven. Met de "size of text, apps, and items on this display"-setting op zijn laagst heb ik vrijwel geen last meer van teveel lege ruimte. Alleen WP7 apps houden zich er niet netjes aan (waarvan de twitter app het ergste, die heeft alleen nu eindelijk een update gehad).
Voor multimedia bestanden kan je inderdaad een andere app gebruiken. Bijv. VLC beta, al is die wel erg beta IMO.
Tobo kan inderdaad een minpunt zijn, al is deze wel het fijnst van alle telefoons, als je het mij vraagt. Wel moet het ding nog leren van de manier waarop je typt. Ik kan het tobo op de telefoon van mijn vriendin (L640) bijna niet gebruiken, omdat zij dus op een heel andere manier typt
Afhankelijk van welke menu's en knoppen je bedoelt zou je ook best blij met Windows 10 kunnen zijn. MS heeft daar behoorlijk wat hamburger menu's lopen inbouwen en je ziet veel apps die een Windows 10 update uitbrengen dit ook toevoegen.
[...]
Dat is omdat ze voor automatische OTA-update toestemming van de providers moeten hebben. Met Windows 10 Mobile is dat niet meer zo.
Ik gebruik zelf Word Flow, maar de Word Flow van Swift key is volgens mij wel een stuk accurater.
Word Flow = met je vingers over de letters geeb swypen i.p.v. typen op je toetsenbord.
Nee, dat zeg ik toch nergens? Alleen dat het standaard tobo best veel dingen "leert" van de gebruiker. Probeer maar eens op een Windows toestel van een kennis te typen. Lees dit artikel uit 2012 maar eens en bedenk je dat het na 3 jaar nog iets beter is geworden (en dan met name kopje 3). Overigens is de "science" erachter niet eens zo super, maar okBerlinetta schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:48:
[...]
Huh? kan je een ander toetsenbord bij WP10 instellen?
Ik gebruik zelf Word Flow, maar de Word Flow van Swift key is volgens mij wel een stuk accurater.
Word Flow = met je vingers over de letters geeb swypen i.p.v. typen op je toetsenbord.
In Windows 10 werk ik er weinig van.Caelorum schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:14:
[...]
Nee, dat zeg ik toch nergens? Alleen dat het standaard tobo best veel dingen "leert" van de gebruiker. Probeer maar eens op een Windows toestel van een kennis te typen. Lees dit artikel uit 2012 maar eens en bedenk je dat het na 3 jaar nog iets beter is geworden (en dan met name kopje 3). Overigens is de "science" erachter niet eens zo super, maar ok
Ik heb ook niet echt het idee dat het profiel mee gaat van WP8.1 naar W10M. Veel woorden moest ik opnieuw toevoegen aan mijn dictionary.Berlinetta schreef op maandag 21 maart 2016 @ 17:18:
[...] In Windows 10 werk ik er weinig van.
Ja, dat idee heb ik ook. Na 100% vanmorgen sta ik nu op 52%, maar dat vind ik normaal voor een smartphone. Onder WP 8.1 was de batterijduur dan ook wel héél erg goed.Sissors schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:00:
Hebben andere trouwens het idee wat onder W10 de batterij sneller leeg gaat.
Mocht je met het batterijgebruik van jouw 640 ontevreden zijn, dan valt er vast nog wel wat te tweaken.
Nou ja, mijne is nu zonder er veel bijzonders mee te hebben gedaan op 42%. Oftewel ik kan hem nog wel wat meer gebruiken zonder enig probleem te hebben in principe, maar onder WP8.1 was hij volgens mij echt significant beter op zijn batterij. En als je bijvoorbeeld op vakantie gaat of anders moet reizen is het wel handig als hij het ook wat langer uithoudt. Tweaken kan altijd, maar bijvoorbeeld onder WP8.1 stond mijn Glance scherm ook permanent aan, dus het zou niet nodig moeten zijn om die bijvoorbeeld uit te zetten.
Ik zou het ook niet in het Glimpscherm zoeken. Dat krijgt vaak de schuld, maar m.i. onterecht.Sissors schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:08:
Tweaken kan altijd, maar bijvoorbeeld onder WP8.1 stond mijn Glance scherm ook permanent aan, dus het zou niet nodig moeten zijn om die bijvoorbeeld uit te zetten.
Je zou natuurlijk de batterijbesparende functie kunnen aanzetten bij Instellingen -> Systeem -> Batterijbesparing. Helaas heeft die setting wel gevolgen voor je notificaties, doe jezelf dat niet aan.
Wat dan wél?
Kijk bijvoorbeeld eens naar de instellingen van apps die zich op de achtergrond verversen zonder te zijn gestart bij Instellingen -> Privacy -> Achtergrond-apps.
Heb je Gmail? Dan kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om alleen de laatste 3 maanden van je e-mail te synchroniseren. Laat de synchronisatie iedere 15 minuten plaatsvinden i.p.v. 'zodra items binnenkomen', of 'op basis van mijn gebruik.
De meest significante setting is denk ik wel een donker thema voor je Lumia. Hoe meer zwart op het scherm, hoe minder batterijverbruik.
[ Voor 3% gewijzigd door FreshM op 22-03-2016 23:37 ]
Huh, het is toch geen plasma?
Trouwens, wel slecht dat sommigen WP10 moeten tweaken voor batterijgebruik. Lijkt wel Android.
Trouwens, wel slecht dat sommigen WP10 moeten tweaken voor batterijgebruik. Lijkt wel Android.
Ik haal met gemak nog steeds twee dagen. Na eerste dag nog rond de 60% over.
Dik tevreden en gebruik hem behoorlijk.
Dik tevreden en gebruik hem behoorlijk.
Ik zou eerder goed kikken naar de apps die zijn .geïnstalleerd Als je daar geen rare batterijslurpers tussen ziet staan en je hebt na installatie van W10M een dag gewacht (ivm. Caches/indexen die worden opgebouwd), dan zou ik een hard reset overwegen. Klinkt nogal lomp, maar het batterijverbruik is dan ook wel een behoorlijk stuk hoger dan het zou moeten zijn.
Het verhaal van zwart op het scherm gaat alleen op voor telefoons met amoled schermen. Daar is dit toestel niet 1 van.
Het verhaal van zwart op het scherm gaat alleen op voor telefoons met amoled schermen. Daar is dit toestel niet 1 van.
via Upgrade advisor mijn 640 LTE dual sim geupgrade naar W10.
Loopt echt lekker, soms is scrollen zelfs wat te snel. Absoluut niks is trager.
Werd wel gedwongen naar NL gezet ondanks dat hij altijd in engels stond. taal toegveoegd en naar engels.
Viel me op dat refocus app er toch was. bij sommige review W10 was de app verdwenen.
Battery gebruik is hetzelfde gebleven tov 8.1 2,5 tot 3 dagen doe ik er mee. Sinds connectie microsoft band 1 ne 2 en health app is het iets gezakt, door meer tel gebruik.
Loopt echt lekker, soms is scrollen zelfs wat te snel. Absoluut niks is trager.
Werd wel gedwongen naar NL gezet ondanks dat hij altijd in engels stond. taal toegveoegd en naar engels.
Viel me op dat refocus app er toch was. bij sommige review W10 was de app verdwenen.
Battery gebruik is hetzelfde gebleven tov 8.1 2,5 tot 3 dagen doe ik er mee. Sinds connectie microsoft band 1 ne 2 en health app is het iets gezakt, door meer tel gebruik.
Volgens de batterij monitor is primaire energieverbruik het scherm, gevolgd door systeem, en de grootste app qua verbruik Edge. Oftewel misschien gebruik ik hem nu gewoon meer, ik zal hem het weekend eens dag(deel) op een tafel laten liggen en kijken hoeveel hij dan verbruikt.
Juist bij WP is de 'bloatware' gewoon te deinstalleren (iig die ik eraf wilde hebben). Bij Android heb ik gehad (en laatst nog bij familie) dat dat niet kan (ja behalve door een custom ROM erop te gooien).
Het onscreen toetsenbord kost wat tijd: Ik heb gemerkt dat van mijn WP8.1 naar W10 hij duidelijk slechter werd, maar ondertussen is hij weer aan het leren en gaat het weer beter.
De rest is vooral persoonlijk (qua homescreens is mijn primaire probleem nog steeds het aantal niet-transparante tiles), en dingen als settings zijn flink verbeterd (en meestal gebruik ik toch de zoek optie, overigens is de globale zoek knop weer minder geworden). Als laatste: Switchen tussen lopende apps werkt prima en ik gebruik het regelmatig.
Zie dat ik wat laat ben, en het bevalt jou duidelijk niet en ik zal nooit mensen vertellen dat ze een OS lekkerder moeten vinden werken dan een ander, maar toch voor degene die dit zouden lezen:himlims_ schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:00:
Juist bij WP is de 'bloatware' gewoon te deinstalleren (iig die ik eraf wilde hebben). Bij Android heb ik gehad (en laatst nog bij familie) dat dat niet kan (ja behalve door een custom ROM erop te gooien).
Het onscreen toetsenbord kost wat tijd: Ik heb gemerkt dat van mijn WP8.1 naar W10 hij duidelijk slechter werd, maar ondertussen is hij weer aan het leren en gaat het weer beter.
De rest is vooral persoonlijk (qua homescreens is mijn primaire probleem nog steeds het aantal niet-transparante tiles), en dingen als settings zijn flink verbeterd (en meestal gebruik ik toch de zoek optie, overigens is de globale zoek knop weer minder geworden). Als laatste: Switchen tussen lopende apps werkt prima en ik gebruik het regelmatig.
Hi ,
Ik heb heb een Lumia 640 , mijn contactpersonen staan allemaal op de interne telefoon opslag , hoe krijg ik die naar de SD kaart gecopieerd ?
Of nog mooier naar mn Wileyfox , via BT lukt het me niet ....
Thx
Ik heb heb een Lumia 640 , mijn contactpersonen staan allemaal op de interne telefoon opslag , hoe krijg ik die naar de SD kaart gecopieerd ?
Thx
[ Voor 16% gewijzigd door ramrodwillem op 26-03-2016 10:06 ]
Toen je googlede voor hulp bij het kopieeren van je contacten van WP8 naar Android,, wat heb je zoal gevonden en geprobeerd, en wat lukte niet?ramrodwillem schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 09:45:
Hi ,
Thx
Ik krijg het met BT niet voor elkaar , beide apparaten zien elkaar wel maar ik zie nergens een optie om contacten over te zetten ...?
Als ik google dan kom ik geen goede info tegen tav contactgegevens van naar SIM kaart overzetten , zodat ik deze in mn nieuwe telefoon kan doen en dan de gegevens van de SD kaart kan kopiëren .
Als ik google dan kom ik geen goede info tegen tav contactgegevens van naar SIM kaart overzetten , zodat ik deze in mn nieuwe telefoon kan doen en dan de gegevens van de SD kaart kan kopiëren .
Contactgegevens op een simkaart? Jee, bestaat dat nog?
Je hebt contacten op je 640. Die synchroniseert met een clouddienst, waarschijnlijk van Microsoft. Dat kan je zien bij instellingen - accounts of zoiets. Laat je nieuwe toestel met dezelfde clouddienst synchroniseren en klaar ben je.
Je hebt contacten op je 640. Die synchroniseert met een clouddienst, waarschijnlijk van Microsoft. Dat kan je zien bij instellingen - accounts of zoiets. Laat je nieuwe toestel met dezelfde clouddienst synchroniseren en klaar ben je.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Verwijderd
Waarom gebruik je de app "gegevens overbrengen" niet, die op je lumia 640 aanwezig is, in het app menu.
Thx , heb ik net geprobeerd maar op mn Lumia zie ik dat hij aan het de contacten overzet maar op de swift zie ik ze niet terug
Is er geen manier om het lekker ouderwets te doen , contacten naar de SD kaart in mn Lumia en die SD dan in mn Swift en dan kopiëren
Is er geen manier om het lekker ouderwets te doen , contacten naar de SD kaart in mn Lumia en die SD dan in mn Swift en dan kopiëren
Misschien. Als in: Je contacten gaan altijd via een cloud dienst, dus via je gmail/outlook/whatever je gebruikt kan je contacten opslaan als tabelletje, en die kan je op je SD zetten. Of je Wiley die kan inlezen durf ik niet te zeggen
Verwijderd
1.Exporteer je bestaande Outlook-contacten naar een .csv-bestand.
2.Bepaal of je de oude Gmail-contacten wilt bewaren.
3.Importeer het .csv-bestand van Outlook naar Gmail.
Stap 1: Exporteren van een csv-bestand uit Outlook
1.Ga naar het tabblad Contacten in Outlook.
2.Open het menu Bestand en kies Importeren en Exporteren.
3.Klik op Outlook.
4.Kies voor het exporteren van een bestand. Klik op volgende.
5.Kies voor een kommagescheiden bestand in DOS-opmaak.
klik op Volgende.
6.Selecteer Contactpersonen in de boomweergave. Klik op Volgende.
7.Geef aan waar je het bestand wilt opslaan.
8.Klik op Volgende en daarna op Voltooien.
Stap 2: Bepaal of je de oude Gmail-contacten wilt bewaren
Heb je al veel contactpersonen in Gmail staan, dan wil je die misschien bewaren. Dat is geen probleem. Maar zou je het Outlook-bestand zomaar importeren in Gmail, dan is de kans groot dat je allerlei contacten dubbel hebt. Helaas is er geen makkelijke oplossing: je zult de contacten moeten importeren en daarna door de lijst gaan om alle dubbele voorkomens te wissen (gelukkig kun je Shift-klik gebruiken om meerdere contacten te selecteren, zodat je een heleboel dubbele in één keer kunt wissen).
Heb je nog maar weinig contactpersonen in Gmail staan, die bovendien niet echt belangrijk zijn, dan kun je ze eerst wissen. Selecteer ze allemaal en kies daarna Wissen.
Stap 3: Importeer het .CSV-bestand in Gmail
◾Ga naar Gmail en klik op Contactpersonen.
◾Klik rechtsboven op Importeren.
◾Selecteer het .csv-bestand dat je hebt gemaakt.
◾Klik op Importeren.
Je moet nu nog wel even langs de adressen om te kijken of alles goed is gegaan.
Note : (Via outlook.com ga je via het blokje op de blauwe balk naar personen\Beheren\exporteren voor : "Outlook en andere services' en dan opslaan.)
Bron: http://www.androidplanet....n-van-outlook-naar-gmail/
2.Bepaal of je de oude Gmail-contacten wilt bewaren.
3.Importeer het .csv-bestand van Outlook naar Gmail.
Stap 1: Exporteren van een csv-bestand uit Outlook
1.Ga naar het tabblad Contacten in Outlook.
2.Open het menu Bestand en kies Importeren en Exporteren.
3.Klik op Outlook.
4.Kies voor het exporteren van een bestand. Klik op volgende.
5.Kies voor een kommagescheiden bestand in DOS-opmaak.
klik op Volgende.
6.Selecteer Contactpersonen in de boomweergave. Klik op Volgende.
7.Geef aan waar je het bestand wilt opslaan.
8.Klik op Volgende en daarna op Voltooien.
Stap 2: Bepaal of je de oude Gmail-contacten wilt bewaren
Heb je al veel contactpersonen in Gmail staan, dan wil je die misschien bewaren. Dat is geen probleem. Maar zou je het Outlook-bestand zomaar importeren in Gmail, dan is de kans groot dat je allerlei contacten dubbel hebt. Helaas is er geen makkelijke oplossing: je zult de contacten moeten importeren en daarna door de lijst gaan om alle dubbele voorkomens te wissen (gelukkig kun je Shift-klik gebruiken om meerdere contacten te selecteren, zodat je een heleboel dubbele in één keer kunt wissen).
Heb je nog maar weinig contactpersonen in Gmail staan, die bovendien niet echt belangrijk zijn, dan kun je ze eerst wissen. Selecteer ze allemaal en kies daarna Wissen.
Stap 3: Importeer het .CSV-bestand in Gmail
◾Ga naar Gmail en klik op Contactpersonen.
◾Klik rechtsboven op Importeren.
◾Selecteer het .csv-bestand dat je hebt gemaakt.
◾Klik op Importeren.
Je moet nu nog wel even langs de adressen om te kijken of alles goed is gegaan.
Note : (Via outlook.com ga je via het blokje op de blauwe balk naar personen\Beheren\exporteren voor : "Outlook en andere services' en dan opslaan.)
Bron: http://www.androidplanet....n-van-outlook-naar-gmail/
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2016 13:10 . Reden: Bron toegevoegd, note toegevoegd ]
Weet iemand hoe ik de navigatiebalk GEFORCEERD kan wegschuiven? In de app Truck Nacvigatie van Aponia blijft de navigatiebalk gewoon staan, kan 'm daar dus niet wegschuiven, en kan ik het programma niet gebruiken, want onder de navi balk zitten de verschillende bedieningsknoppen, w.o. OK e.d...... Ik kan zelfs niet eens het programma instellen voor eerste gebruik....!
Zit inmiddels op Windows Phone 10 (640XL)
HELP....
HELP....
In WP8.1 was het een swipe van onder naar boven over die balk. In W10M werkt dat niet, heb er last van tijdens het kijken van NOS filmpje, mis nu een stukkie...dirkhimself schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 12:57:
Weet iemand hoe ik de navigatiebalk GEFORCEERD kan wegschuiven? In de app Truck Nacvigatie van Aponia blijft de navigatiebalk gewoon staan, kan 'm daar dus niet wegschuiven, en kan ik het programma niet gebruiken, want onder de navi balk zitten de verschillende bedieningsknoppen, w.o. OK e.d...... Ik kan zelfs niet eens het programma instellen voor eerste gebruik....!
HELP....
Bij mij werkt het van beneden naar boven swipen om het menu te verbergen ook gewoon op W10M en opnieuw dezelfde swipe brengt het weer terug. Probeer anders een reboot.
Het is denk ik handiger om gewoon op je Android telefoon direct je Outlook contacts in te lezen, zonder met csv import/export te hoeven klooien, zie hier:
http://techat-jack.blogsp...-or-outlook-contacts.html
http://techat-jack.blogsp...-or-outlook-contacts.html
[ Voor 12% gewijzigd door Dreamvoid op 26-03-2016 15:21 ]
Uhmm, heb een gloednieuwe 640XL, meteen maar W10 erop, krijg ik tijdens de upgrade naar W10 een blauw scherm met een verdrietige smiley ( : ( ), vervolgens probeert ie weer opnieuw op te starten en krijg ik weer 't blauwe scherm??? Etc, etc, etc???
Iemand een suggestie?
Iemand een suggestie?
[ Voor 3% gewijzigd door __Erik__ op 26-03-2016 17:10 ]
Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII
Als die cyclus zo blijft doorgaan kun je hem imo het beste aan de computer hangen en met de Windows Device Recovery Tool proberen de cyclus te doorbreken en weer Windows Phone 8.1 draaien. Waarom het fout gaat, geen idee.
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Heb de cyclus onderbroken door een harde reset te geven, nu start ie door en komt ie in een scherm en lopen de installatietandwieltjes...
Maar ff duimen...
Intussen maar dat tooltje even installeren...
Reset heeft niks geholpen, hij komt nu weer in dezelfde loop cyclus, helaas...
Tooltje maar proberen, eerste even device driver software installeren, dat lukt helaas niet...
Tooltje connect toch naar de telefoon, is nu een OS aan het downloaden...
Nah, kom iig weer in het voorbereidingsscherm voor WP8, is alweer een stuk fijner resultaat...
Strakjes nog maar een keer proberen om de upgrade naar WP10 te draaien...
Dank voor de hulp, iig
Inmiddels worden weer allerlei apps ge-update, laat die eerst maar even uitrazen...
Maar ff duimen...
Intussen maar dat tooltje even installeren...
Reset heeft niks geholpen, hij komt nu weer in dezelfde loop cyclus, helaas...
Tooltje maar proberen, eerste even device driver software installeren, dat lukt helaas niet...
Tooltje connect toch naar de telefoon, is nu een OS aan het downloaden...
Nah, kom iig weer in het voorbereidingsscherm voor WP8, is alweer een stuk fijner resultaat...
Strakjes nog maar een keer proberen om de upgrade naar WP10 te draaien...
Dank voor de hulp, iig
Inmiddels worden weer allerlei apps ge-update, laat die eerst maar even uitrazen...
[ Voor 75% gewijzigd door __Erik__ op 26-03-2016 18:01 ]
Ja bij mij werkt swipen van beneden naar boven en terug ook prima maar als het navigatieprogramma (trucknavigatie van Apponia) geladen Is, dan kan ik swipen wat ik wil maar blijft navigatiebalk gewoon vast in beeld staan...... De reboot heeft niet geholpen.....CaptainPanda schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 15:03:
Bij mij werkt het van beneden naar boven swipen om het menu te verbergen ook gewoon op W10M en opnieuw dezelfde swipe brengt het weer terug. Probeer anders een reboot.
Geen probleem, mede daarvoor zit ik op GoT
Ik ben bang dat het dan aan de app ligt, als het bij andere apps wel werkt. De ontwikkelaar eens een mailtje doen?dirkhimself schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:27:
[...]
Ja bij mij werkt swipen van beneden naar boven en terug ook prima maar als het navigatieprogramma (trucknavigatie van Apponia) geladen Is, dan kan ik swipen wat ik wil maar blijft navigatiebalk gewoon vast in beeld staan...... De reboot heeft niet geholpen.....
"Vroeger" onder wp8.1 kon je het gedrag v.d. navigatiebalk beïnvloeden. Wel of niet met swipen verwijderen/terughalen.Migrator schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:52:
Ik ben bang dat het dan aan de app ligt, als het bij andere apps wel werkt. De ontwikkelaar eens een mailtje doen?
Als je dat op nee had gezet, dan had je op de navigatie balk een extra pijltje (naar beneden, helemaal links), daar kon je dan op klikken, en dan ging de balk omlaag. Wel met swipen dan weer terughalen.
Kan dat nog steeds?
Zou iemand trouwens dat apje eens willen installeren, en kijken of dat dan ook zo gaat op de 640XL?
https://www.microsoft.com...on-by-aponia/9wzdncrcwbsp
[ Voor 14% gewijzigd door dirkhimself op 26-03-2016 20:31 ]
Verwijderd
Nee die instellingen zijn er (Nog?) niet.
wel grappig ik heb het precies anders om. In wordfeud Verdwijnt de balk, zit dus steeds die balk omhoog te swipen en zodra ik het scherm aanraakt verdwijnt die weer.
Hopelijk komen die instellingen er weer in, wat het is best wel irritant dat continu geswip.
wel grappig ik heb het precies anders om. In wordfeud Verdwijnt de balk, zit dus steeds die balk omhoog te swipen en zodra ik het scherm aanraakt verdwijnt die weer.
Hopelijk komen die instellingen er weer in, wat het is best wel irritant dat continu geswip.
Menuoptie lijkt helaas te zijn verwijderd; eerst kon dat met 'settings -> navigation bar', maar die bestaat niet meer.dirkhimself schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:28:
[...]
"Vroeger" onder wp8.1 kon je het gedrag v.d. navigatiebalk beïnvloeden. Wel of niet met swipen verwijderen/terughalen.
Als je dat op nee had gezet, dan had je op de navigatie balk een extra pijltje (naar beneden, helemaal links), daar kon je dan op klikken, en dan ging de balk omlaag. Wel met swipen dan weer terughalen.
Kan dat nog steeds?
Zou iemand trouwens dat apje eens willen installeren, en kijken of dat dan ook zo gaat op de 640XL?
https://www.microsoft.com...on-by-aponia/9wzdncrcwbsp
Zojuist ook geprobeerd en ik kan bevestigen dat het probleem specifiek voor deze app is. Het helpt ook niet om in het startscherm van tevoren weg te vegen, want deze komt gewoon weer terug bij het starten van de app en is daarna ook niet meer weg te vegen.
En nog maar een keertje W10M proberen 
Yupz, nu ging 't wél gewoon goed, kost wel een uurtje, maar dan heb je ook wat, hij is nu 42 apps aan het bijwerken
Ook weer klaar, nu nog de upgrade naar .164
Yupz, nu ging 't wél gewoon goed, kost wel een uurtje, maar dan heb je ook wat, hij is nu 42 apps aan het bijwerken
Ook weer klaar, nu nog de upgrade naar .164
[ Voor 73% gewijzigd door __Erik__ op 26-03-2016 23:35 ]
bedankt.....CaptainPanda schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:57:
[...]
Menuoptie lijkt helaas te zijn verwijderd; eerst kon dat met 'settings -> navigation bar', maar die bestaat niet meer.
Zojuist ook geprobeerd en ik kan bevestigen dat het probleem specifiek voor deze app is. Het helpt ook niet om in het startscherm van tevoren weg te vegen, want deze komt gewoon weer terug bij het starten van de app en is daarna ook niet meer weg te vegen.
zucht....
Vandaag de 640xl even een factory reset gegeven. Heb de laatste tijd te veel liggen spelen met rings e.d. dat ik het idee heb dat alles wat stroperiger is geworden. Och het is toch Pasen.
In de instellingen van edge kun je de teken grootte instellen, maar het maakt geen enkel verschil welke grootte ik kies.
Doe ik iets verkeerd?
Doe ik iets verkeerd?
Nos app doet hetzelfde...... Not cool...CaptainPanda schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:57:
[...]
Menuoptie lijkt helaas te zijn verwijderd; eerst kon dat met 'settings -> navigation bar', maar die bestaat niet meer.
Zoonlief heeft met zijn 640 problemen met apps op de SD-kaart. Apps die op de kaart staan starten heeeel langzaam op. Bekend probleem? Wat kan een/de oplossing zijn hiervoor? Hij heeft na de upgrade netjes de tweede upgrade ook uitgevoerd.
Merk hier eigenlijk geen verschil met het starten van apps op een SD-kaart tov apps op intern geheugen. Misschien even een ander kaartje proberen?Punkrocker schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:50:
Zoonlief heeft met zijn 640 problemen met apps op de SD-kaart. Apps die op de kaart staan starten heeeel langzaam op. Bekend probleem? Wat kan een/de oplossing zijn hiervoor? Hij heeft na de upgrade netjes de tweede upgrade ook uitgevoerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Ivar19 op 29-03-2016 17:02 ]
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de suggesties van het toetsenboard werkend te krijgen, mijn 640XL blijft maar een foutmelding geven tijdens het installeren van de nederlandse suggestie taal....
Internet leert me dat terug gaan naar 8.1, installeren van de benodigde taal en dan weer upgraden naat W10 de oplossing kan zijn of een harde reset, beide zie ik niet zo zitten....
Iemand die nog een ander idee heeft om het werkend te krijgen?

http://answers.microsoft....-bada-1c2e284f05a1?auth=1
Internet leert me dat terug gaan naar 8.1, installeren van de benodigde taal en dan weer upgraden naat W10 de oplossing kan zijn of een harde reset, beide zie ik niet zo zitten....

http://answers.microsoft....-bada-1c2e284f05a1?auth=1
[ Voor 24% gewijzigd door Kapot op 29-03-2016 20:51 ]
Heb je überhaupt al een hard reset gedaan na je upgrade naar Windows 10? Ik heb een dag lopen grutten met allerlei dingetjes met dezelfde gedachte: geen zin in een hard reset.Kapot schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:32:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de suggesties van het toetsenboard werkend te krijgen, mijn 640XL blijft maar een foutmelding geven tijdens het installeren van de nederlandse suggestie taal....
Uiteindelijk heb ik het toch gedaan en het loste bijna alle problemen op. Zet gewoon je back-up terug.
Maar ik begreep dat je met de backup niet alles terug zet?
Plus link toegevoegd....
Plus link toegevoegd....
[ Voor 19% gewijzigd door Kapot op 29-03-2016 20:53 ]
Dat is helaas waar. Whatsapp-chats kun je back-upen op je SD-kaart. Toch raad ik je een hard reset aan. Windows 10 Mobile houdt je zoet, zie het maar zo.Kapot schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:52:
Maar ik begreep dat je met de backup niet alles terug zet?
Heeft iemand van jullie een NL-alert testbericht gehad? Volgens de NL-alert-website zouden WP8.1-toestellen standaard ingesteld moeten zijn. Ik heb vorige maand niets ontvangen, en vandaag met W10 ook niet.
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Vandaag en vorige maand waren er dan ook geen testen, die zijn elk halfjaar voor zover ik weetEgocentrix1 schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:10:
Heeft iemand van jullie een NL-alert testbericht gehad? Volgens de NL-alert-website zouden WP8.1-toestellen standaard ingesteld moeten zijn. Ik heb vorige maand niets ontvangen, en vandaag met W10 ook niet.
Ooh, dan ben ik daarmee in de war. ik dacht dat ze dat ook elke maand deden
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Voor meer info over NL-Alert en Windows Phone 8(.1) of Windows 10 for Mobile:Egocentrix1 schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:19:
Ooh, dan ben ik daarmee in de war. ik dacht dat ze dat ook elke maand deden
[WP 8.0/8.1]NL-alert ontvangen
Standaard staat NL-Alert aan op Windows telefoons. Er zit echter wel één maar aan:
Het kan zijn dat je een, van oorsprong, niet NL toestel hebt en dan werkt NL-Alert helemaal niet.
Mijn Lumia 640 (wp8.1)doet het dus ook weer, af en toe valt het geluid van lock/unlock en andere dingen weg. Das al phone nr3 zucht. Soms een paar weken niet en dan weer een paar keer per week.. Iemand een idee waar dit uberhaupt door komt?
-knip-maratropa schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:15:
Mijn Lumia 640 (wp8.1)doet het dus ook weer, af en toe valt het geluid van lock/unlock en andere dingen weg. Das al phone nr3 zucht. Soms een paar weken niet en dan weer een paar keer per week.. Iemand een idee waar dit uberhaupt door komt?
[ Voor 2% gewijzigd door St00mwals op 14-04-2016 13:45 . Reden: Goed lezen.... ]
Als ik een foto maak mn de lumia 640 XL dan wordt regelmatig de camera app afgesloten. Meer mensen hier last van?
Ik draai Windows 10.0.10586.218
Verwijderd
Wellicht te weinig geheugen vrij. Probeers wat apps af te sluiten en dan pas een foto te maken.
Dat hoort natuurlijk niet te gebeuren, dat moet gewoon automatisch op de achtergrond gebeuren als dat het geval is.
Jup, ook al een paar keer gemerkt in de .218. Maar heb meer het idee dat het aan de laatste camera app update ligt. Had het de laatste dagen ook op de .164.Isane schreef op donderdag 14 april 2016 @ 20:50:
Als ik een foto maak mn de lumia 640 XL dan wordt regelmatig de camera app afgesloten. Meer mensen hier last van?
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Ik wil grotere letters in Edge, maar wat ik onder instellingen ook kies, klein, middel, groot, zeer groot, niks veranderd.
Tips???
Tips???
Misschien al vaak vermeld, maar kon het niet vinden hier: Wanneer komt de Windows 10 Mobile update uit voor de 640 XL?
Tot mijn verbazing nog geen update melding op een 640 XL. Kan natuurlijk via Windows Insider app, maar dat probeer ik te voorkomen.
Tot mijn verbazing nog geen update melding op een 640 XL. Kan natuurlijk via Windows Insider app, maar dat probeer ik te voorkomen.
Je moet ff de upgrade advisor downloadenrookie no. 1 schreef op maandag 25 april 2016 @ 18:04:
Misschien al vaak vermeld, maar kon het niet vinden hier: Wanneer komt de Windows 10 Mobile update uit voor de 640 XL?
Heeft hier iemand een 640 (of XL) in gebruik met Bluetooth LE accessoires (onder W10M)? Ik heb een NRF51822 ontwikkelbord gekregen, en mijn 640 ziet helemaal niks wat ik ook op de NRF51822 flash. Nu het liefst dus iemand anders die ook een NRF51822 heeft, maar dat is een beetje onwaarschijnlijk, dus de algemene vraag of mensen BLE accessoires gebruiken met hun 640 en of die dan gewoon in het bluetooth lijstje komen te staan. (Regulier bluetooth werkt wel prima bij mij, maar ik heb geen andere BLE zaken om mee te testen).
Mijn vrouw gebruikt een Lumia 640 XL (WM10) met een TomTom Rider. Deze TomTom haalt verkeersinformatie op via de dataverbinding van de telefoon (Bluetooth/hotspot). Het werkt, maar sinds WM10 is de verbinding wel instabieler geworden.Sissors schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:32:
Heeft hier iemand een 640 (of XL) in gebruik met Bluetooth LE accessoires (onder W10M)? Ik heb een NRF51822 ontwikkelbord gekregen, en mijn 640 ziet helemaal niks wat ik ook op de NRF51822 flash. Nu het liefst dus iemand anders die ook een NRF51822 heeft, maar dat is een beetje onwaarschijnlijk, dus de algemene vraag of mensen BLE accessoires gebruiken met hun 640 en of die dan gewoon in het bluetooth lijstje komen te staan. (Regulier bluetooth werkt wel prima bij mij, maar ik heb geen andere BLE zaken om mee te testen).
Sinds de laatste windows 10 update heb ik last dat sommige apps zomaar stoppen en dan staat er ''hervatten'' en daarna gaat die naar het start menu.
Hoe kan ik dit oplossen?
Gr,
Hoe kan ik dit oplossen?
Gr,
Verwijderd
Door WP8.1 te installeren.Thewisbone schreef op woensdag 27 april 2016 @ 21:21:
Sinds de laatste windows 10 update heb ik last dat sommige apps zomaar stoppen en dan staat er ''hervatten'' en daarna gaat die naar het start menu.
Hoe kan ik dit oplossen?
Gr,
W10M is nog lang niet af.
Ik herken die problemen niet met stabiliteit hoor, ik zit op w10 m en ben probleemloos overgegaan. Ik ben eerder noob dan expert maar ik ben nog geen enkel probleem tegengekomen
Verwijderd
Ik heb al eens eerder gevraagd wat de toegevoegde waarde is van dit soort opmerkingen.Indoubt schreef op woensdag 27 april 2016 @ 23:06:
Ik herken die problemen niet met stabiliteit hoor, ik zit op w10 m en ben probleemloos overgegaan. Ik ben eerder noob dan expert maar ik ben nog geen enkel probleem tegengekomen
- A: 'ik heb een probleem met X, kan iemand mij hiermee helpen?'
- B: 'ik heb geen probleem met X'.
Het topic heet niet voor niets "ervaringen en discussie". Ook positieve ervaringen en ervaringen dat een probleem niet herkend wordt mogen dus prima gepost worden. Daarnaast hoef je niet onnodig op de man te spelen.
[ Voor 22% gewijzigd door PaT op 28-04-2016 13:10 ]
Volgens mij is het heel simpel:
Ik heb een probleem
Niemand reageert, laat ik (nu een week kater) mijzelf eens quoten.
Nu reageert er wel iemand, met de mededeling dat die het probleem niet heeft, is het weer niet goed...
Een vraag of meer mensen dit probleem hebben, dan is nee toch ook gewoon een antwoord.
Ik heb een probleem
Niemand reageert, laat ik (nu een week kater) mijzelf eens quoten.
Nu reageert er wel iemand, met de mededeling dat die het probleem niet heeft, is het weer niet goed...
Een vraag of meer mensen dit probleem hebben, dan is nee toch ook gewoon een antwoord.
[ Voor 47% gewijzigd door PaT op 28-04-2016 14:16 ]
Wat is dan precies de toegevoegde waarde van jouw antwoord? Als je overal op gaat zeggen dat W10M niet klaar is en je maar terug naar WP8 moet gaan. Ik herken het namelijk ook niet. En het nut van dat zeggen? Als hij de enige is met het probleem is het misschien logischer om een reset te doen. En ja, ik ben het er helemaal mee eens dat resets irritant zijn en niet nodig zou moeten zijn. Maar het kost niet meer tijd dan naar WP8 terug te gaan.
Als nou mensen zouden zeggen, ja ik heb dat probleem ook met W10M, dan zou het logischer zijn om misschien wel te overwegen terug te gaan naar WP8.
Als nou mensen zouden zeggen, ja ik heb dat probleem ook met W10M, dan zou het logischer zijn om misschien wel te overwegen terug te gaan naar WP8.
[ Voor 32% gewijzigd door PaT op 28-04-2016 14:16 ]
Batterij er even uit halen heeft geholpen geloof ik.. Heb geen zin in een reset.
Ik heb sinds een maand of 2 ook een 640 ds. Ik heb de Windows upgrade advisor app gedownload maar deze blijft aangeven dat ik nog bericht krijg wanneer Windows 10 beschikbaar komt. Zou dit kunnen komen doordat ik de telefoon in Duitsland heb gekocht. Zo ja, hoe kan ik toch Windows 10 installeren?
Mijn reactie was gericht op het feit dat er werd gesuggereerd dat WM10 op een lumia 640 niet goed zou werken en dat het niet goed zou kunnen werken omdat W10 niet "af" is.
Aangezien het bij mij over het algemeen prima werkt en ik pas naar win 10 ben overgegaag op het moment dat de .164 versie officieel beschikbaar was ligt het misschien ergens anders aan als een een gebrek in w10.
Ik zeg niet dat W10 geen gebreken heeft of dat er niet iets verkeerd kan gaan. Microsoft heeft daar nog wel wat verbeter puntjes.
Voor mijn gebruik werkt het echter prima. Ik gebruik mijn telefoon wel intensief maar dan hoofdzakelijk met mail, bellen, sms, whatsapp, navigatie en browsen. Facebook, spelletjes en snapchat etc doe ik niet.
Ik ben geen windows mobile fan. Ik heb hiervoor enkele iphones gehad. Echter hebben die ook hun beperkingen en daarom wilde ik er geen 850€ meer voor uitgeven. (mijn vrouw wel maar die hangt meer aan IOS dan ik)
Voor mij is het dus een uitkomst al realiseer ik me dat dat niet voor iedereen zo hoeft te zijn. De 640 was voor mij een testcase. Lekker goedkoop dus als het niets is dan ben je vrijwel niets kwijt. Uitproberen voor weinig om het zo maar te zeggen.
Nu ik het uitvoerig heb getest overweeg ik zelfs om een duurdere Lumia aan te schaffen maar twijfel nog omdat deze 640 bijna alles doet wat ik wil. Amoled scherm in hoge resolutie vindt ik wel leuk maar dit scherm is al erg goed. Draadloos laden vindt ik ook grappig maar nodig is het niet. De 640 heeft (bij mij) al een behoorlijk goede batterijduur dus vaak aan de lader hoeft ie niet.
Voor de toekomst vindt ik continuum misschien wel leuk dus misschien daarom een 950 of zo.
Geen fanboy van windows mobile dus, Ik heb iphones gehad en met een tablet kwam ik het beste weg met een android tablet. Goede telefoon met een goede prijs was voor mij een criteria. Als er een Iphone was geweest met dezelfde prijs en dezelfde functionaliteit had die het ook kunnen worden maar voor mij biedt de iphone weinig extra en is dan prijzig.
Edit: Ik heb toch wat gevonden: ik heb last van de agenda bug. Als ik mijn agenda in weekview open en een bepaalde dag openklik en dan een plusje om een afspraak erin te zetten dan pakt ie automatisch de eerse dag van de week en niet de dag die ik heb opengeklikt. Dat is inderdaad hinderlijk. Het was me niet eerder opgevallen omdat ik de afspraken meestal maak in outlook op mijn computer en die worden dan gesynchroniseerd naar mijn telefoon.
Aangezien het bij mij over het algemeen prima werkt en ik pas naar win 10 ben overgegaag op het moment dat de .164 versie officieel beschikbaar was ligt het misschien ergens anders aan als een een gebrek in w10.
Ik zeg niet dat W10 geen gebreken heeft of dat er niet iets verkeerd kan gaan. Microsoft heeft daar nog wel wat verbeter puntjes.
Voor mijn gebruik werkt het echter prima. Ik gebruik mijn telefoon wel intensief maar dan hoofdzakelijk met mail, bellen, sms, whatsapp, navigatie en browsen. Facebook, spelletjes en snapchat etc doe ik niet.
Ik ben geen windows mobile fan. Ik heb hiervoor enkele iphones gehad. Echter hebben die ook hun beperkingen en daarom wilde ik er geen 850€ meer voor uitgeven. (mijn vrouw wel maar die hangt meer aan IOS dan ik)
Voor mij is het dus een uitkomst al realiseer ik me dat dat niet voor iedereen zo hoeft te zijn. De 640 was voor mij een testcase. Lekker goedkoop dus als het niets is dan ben je vrijwel niets kwijt. Uitproberen voor weinig om het zo maar te zeggen.
Nu ik het uitvoerig heb getest overweeg ik zelfs om een duurdere Lumia aan te schaffen maar twijfel nog omdat deze 640 bijna alles doet wat ik wil. Amoled scherm in hoge resolutie vindt ik wel leuk maar dit scherm is al erg goed. Draadloos laden vindt ik ook grappig maar nodig is het niet. De 640 heeft (bij mij) al een behoorlijk goede batterijduur dus vaak aan de lader hoeft ie niet.
Voor de toekomst vindt ik continuum misschien wel leuk dus misschien daarom een 950 of zo.
Geen fanboy van windows mobile dus, Ik heb iphones gehad en met een tablet kwam ik het beste weg met een android tablet. Goede telefoon met een goede prijs was voor mij een criteria. Als er een Iphone was geweest met dezelfde prijs en dezelfde functionaliteit had die het ook kunnen worden maar voor mij biedt de iphone weinig extra en is dan prijzig.
Edit: Ik heb toch wat gevonden: ik heb last van de agenda bug. Als ik mijn agenda in weekview open en een bepaalde dag openklik en dan een plusje om een afspraak erin te zetten dan pakt ie automatisch de eerse dag van de week en niet de dag die ik heb opengeklikt. Dat is inderdaad hinderlijk. Het was me niet eerder opgevallen omdat ik de afspraken meestal maak in outlook op mijn computer en die worden dan gesynchroniseerd naar mijn telefoon.
[ Voor 9% gewijzigd door Indoubt op 28-04-2016 11:53 ]
En daarmee beeindigen we de discussie over de zin en onzin van bepaalde reacties. De moderators grijpen wel in als het echt niet door de beugel kan
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Deze week de 920 voor de 640 vervangen.
Prima toestel!
W10m er op en het werkt echt prima.
Enige puntje van kritiek vind ik dat de achtergrond van een contact het themakleur heeft en niet gewoon lekker zwart is.
Maar misschien te vinden bij een instelling.
Wat me wel opvalt is dat het glance/glimp scherm inbrand.
Als ik een contact open dan zie ik toch redelijk duidelijk de tijd,dag en datum nog staan.
Meer mensen hier last van?
edit: heb op inbranden/burning/branden en burn dit topic doorgezocht.
Prima toestel!
W10m er op en het werkt echt prima.
Enige puntje van kritiek vind ik dat de achtergrond van een contact het themakleur heeft en niet gewoon lekker zwart is.
Maar misschien te vinden bij een instelling.
Als ik een contact open dan zie ik toch redelijk duidelijk de tijd,dag en datum nog staan.
[ Voor 7% gewijzigd door superblaag op 28-04-2016 16:20 ]
https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.
Ik heb even zitten staren naar mijn toestel, veraf/dichtbij, opnieuw etc. Maar ik zie geen datum/tijd/dag staan ingebrand of wat dan ook. Ook niet bij verschillende kleuren.superblaag schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:19:
Vraagje: stel ik koop een zwarte Microsoft Lumia 640 4G, en een orgineel oranje achterkantje op Amazon.de. Ziet je toestel er dan hetzelfde uit als een 'stock' oranje 640, of zit daar nog verschil in?
De originele achterkant van de zwarte Lumia 640 is mat en stroef in tegenstelling tot de andere verkrijgbare kleuren die glad en glanzend zijn.musicfreak schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:10:
Vraagje: stel ik koop een zwarte Microsoft Lumia 640 4G, en een orgineel oranje achterkantje op Amazon.de. Ziet je toestel er dan hetzelfde uit als een 'stock' oranje 640, of zit daar nog verschil in?
De Microsoft flipcase, type CC-3089, is altijd mat ongeacht de kleur. Deze case is verkrijgbaar in zwart, blauw en oranje. De Microsoft-flipcase vervangt de originele achterkant van je Lumia 640, waardoor deze niet merkbaar dikker wordt. De front-cover beschermt het scherm en je kunt er ook nog een pasje in opbergen. De back-cover zorgt ervoor dat je camera en flitser iets meer verzonken liggen en het heeft een puntje om de speaker vrij te houden, wanneer de 640 op tafel ligt.
Je Lumia 640 wordt dus wel iets dikker door de cover, maar dat komt met name door de front-cover. Ik ben er tevreden over. Na ruim 5 maanden gebruik zie ik nog geen vervorming of slijtage. Wat mij betreft een aanrader.
Hier nog even het overzicht in de pricewatch:
http://tweakers.net/produ...a-640-flip-shell-cc-3089/
Edit:
Ik heb je verkeerd begrepen. Je wil alleen een nieuwe back-cover kopen.
Voor zover ik weet verkoopt Microsoft die niet los. Hoe Amazon daaraan komt weet ik niet. Als het een echte back-cover van Microsoft is, dan is hij glanzend en dat zou geen verschil mogen/moeten maken met de originele oranje versie.
[ Voor 9% gewijzigd door FreshM op 29-04-2016 01:34 ]
Dank voor de heldere uitleg FreshM. ik wil een matte oranje cover, denk dat ik dan voor de flipcase van Microsoft ga.
Andere vraag: in de garantievoorwaarden op de site van Microsoft lees ik 'Vanaf de datum waarop het Product voor de eerste keer aan een eindgebruiker wordt verkocht, indien aangetoond met het oorspronkelijke bewijs van aankoop, garandeert Fabrikant als volgt'.
Hierboven lees is dat je een aankoopbewijs nodig hebt voor garantie. Ik heb echter gelezen dat een IMEI nummer voldoende is om bij MS garantie te claimen. Dat heb ik bij andere fabrikanten ook meegemaakt.
Ik vraag dit omdat ik de aankoop van een 2e hands Lumia overweeg, zonder aankoopbon (wel koosjer verwacht ik).
Iemand ervaringen met garantie claimen zonder bon?
Andere vraag: in de garantievoorwaarden op de site van Microsoft lees ik 'Vanaf de datum waarop het Product voor de eerste keer aan een eindgebruiker wordt verkocht, indien aangetoond met het oorspronkelijke bewijs van aankoop, garandeert Fabrikant als volgt'.
Hierboven lees is dat je een aankoopbewijs nodig hebt voor garantie. Ik heb echter gelezen dat een IMEI nummer voldoende is om bij MS garantie te claimen. Dat heb ik bij andere fabrikanten ook meegemaakt.
Ik vraag dit omdat ik de aankoop van een 2e hands Lumia overweeg, zonder aankoopbon (wel koosjer verwacht ik).
Ja, in januari mijn 640XL opgestuurd voor een nieuw scherm onder garantie. Is puur op basis van IMEI gedaan, is geen aankoopbon aan te pas gekomen.musicfreak schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 07:44:
Dank voor de heldere uitleg FreshM. ik wil een matte oranje cover, denk dat ik dan voor de flipcase van Microsoft ga.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Oh kijk eens aan, dat klinkt goed!Wallie schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 08:01:
[...]
Ja, in januari mijn 640XL opgestuurd voor een nieuw scherm onder garantie. Is puur op basis van IMEI gedaan, is geen aankoopbon aan te pas gekomen.
[ Voor 79% gewijzigd door musicfreak op 29-04-2016 08:26 ]
Telkens als ik probeer mijn telefoon( lumia 640 ) te updaten naar w10m via de upgrade assistent krijg ik de melding: goed nieuws! uw telefoon komt in aanmerking voor een upgrade naar Windows 10. We zijn samen met uw provider en telefoon producent bezig de upgrade voor uw telefoonbeschikbaar te maken en u zult melding ontvangen wanneer de upgrade beschikbaar is.
Ik heb Tele 2 als provider, zijn er meer mensen die hier last van hebben? En is het mogelijk om alsnog w10m erop te zetten?
Ik heb Tele 2 als provider, zijn er meer mensen die hier last van hebben? En is het mogelijk om alsnog w10m erop te zetten?