Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:41
De negatieve verhalen (inclusief die van mijzelf) met de 640 en W10 zijn hier te lezen in dit topic.

Maar zijn er ook Tweakers die zonder problemen W10 draaien op hun 640? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Geen ervaring met de 640, maar wel een 735, en die loopt nog steeds prima op W10, wel een tijd terug per ongeluk de IOT update gehad, toen moest ik middels WRDT weer overnieuw beginnen , om bij te blijven met de laatste updates moet ik de release preview draaien . Afgezien van de afbraak om bepaalde zaken heen draait het OS zelf prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

toro schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 22:58:
De negatieve verhalen (inclusief die van mijzelf) met de 640 en W10 zijn hier te lezen in dit topic.

Maar zijn er ook Tweakers die zonder problemen W10 draaien op hun 640? :)
Afgezien van het camera issue, draai ik hier nig steeds naar volle tevredenheid W10 op mijn dual sim XL.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik naar weinig apps gebruik. Voor mijn gevoel kunnen sommige apps de nodige instabiliteit en battery drain veroorzaken.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:54
Ik ben ook nog steeds redelijk tevreden met W10 op mijn 640. Gebruik ook maar weinig apps en ben geen intensieve gebruiker. Enige wat ik soms heb is dat hij geen wifi netwerken meer ziet. Maar dat is dan op te lossen met een reboot.

Ik draai op de slow ring en merk wel dat het batterijverbruik behoorlijk verschilt per build. Het is wel eens beter geweest, maar nu doe ik zo'n 1,5 dag met een lading. Toestel is 2 jaar oud.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:41
RubenDJ schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:29:
Ik ben ook nog steeds redelijk tevreden met W10 op mijn 640. Gebruik ook maar weinig apps en ben geen intensieve gebruiker. Enige wat ik soms heb is dat hij geen wifi netwerken meer ziet. Maar dat is dan op te lossen met een reboot.

Ik draai op de slow ring en merk wel dat het batterijverbruik behoorlijk verschilt per build. Het is wel eens beter geweest, maar nu doe ik zo'n 1,5 dag met een lading. Toestel is 2 jaar oud.
Slow ring? Dat is insider toch? Niet de stable release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
toro schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:36:
[...]

Slow ring? Dat is insider toch? Niet de stable release.
Dat klopt inderdaad. Ik draai deze al sinds het kon :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:03
Ook ik ben (nog) behoorlijk tevreden met W10 op mijn Lumia 640.
Gebruik niet veel Apps (kan ook niet anders op W10) en haal ruim 1,5 dag op de gewone productie build.

Ik heb qua Apps alleen soms problemen met een hangende Camera App. Die blijft dan hangen op "Saving" na het maken van een foto. Iets dat alleen op te lossen is met een reboot. Volgens mij heeft het te maken met te weinig ruimte op de telefoon, terwijl ik wel ingesteld heb dat de foto's op de SD kaart moeten worden opgeslagen.

Ik blijf de 640 voorlopig nog gebruiken (inmiddels net 2 jaar oud), en weet niet goed wat ik hierna ga kopen. Daar zit ik nu al mee. Ook al hoop ik de Lumia nog een jaartje te kunnen gebruiken als hoofdtelefoon. Ik twijfel of ik dat ga redden ...
Maar wat moet ik dan? Een betaalbaar Windows toestel met een goede accuduur is er niet, Ik heb er niet het extra geld ervoor over om over te stappen naar een Apple smartphone. Dan wordt het Android ...
Maar of ik daar blij van wordt?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenDJ
nocalimero schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:56:
Ik blijf de 640 voorlopig nog gebruiken (inmiddels net 2 jaar oud), en weet niet goed wat ik hierna ga kopen. Daar zit ik nu al mee. Ook al hoop ik de Lumia nog een jaartje te kunnen gebruiken als hoofdtelefoon. Ik twijfel of ik dat ga redden ...
Maar wat moet ik dan? Een betaalbaar Windows toestel met een goede accuduur is er niet, Ik heb er niet het extra geld ervoor over om over te stappen naar een Apple smartphone. Dan wordt het Android ...
My thoughts exactly :'(

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
nocalimero schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:56:
Ik blijf de 640 voorlopig nog gebruiken (inmiddels net 2 jaar oud), en weet niet goed wat ik hierna ga kopen. Daar zit ik nu al mee. (...), Ik heb er niet het extra geld ervoor over om over te stappen naar een Apple smartphone. Dan wordt het Android ...
helemaal mijn gedachtegang, maar ik ben inmiddels niet meer zo tevreden over mijn 640, sterker nog, afgelopen vakantie helemaal gefrustreerd door twee falende microsoft services en ook nog eens heel veel irritante bugs op de 640. Inmiddels heb ik dit proces doorlopen, misschien helpt het jou in je keuze:

1. een tweedehands 950. Nee, toch maar niet, het 950 topic staat stampvol met problemen.
2. Een tweedehands 930. Die heb ik gehad en was een fijn ding, en is iig sneller dan de 640. Maar dan nog steeds de immer groeiende app-gap, plus dat de 930 geen updates meer ontvangt.
3. Iphone. Willen hebben wel, zoveel geld aan een telefoon uitgeven, nooit.

Dan maar android... Zit nu te oriënteren op de Nokia 5 met stock android. Mooi degelijk toestel zonder teveel meuk. Interface is wel aan te wennen, en eindelijk native first party apps zijn ook wel heel aantrekkelijk. Dan verkoop ik wel mijn ziel aan Google :r , maar het werkt dan tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:38
Heeft de lumia 640 nou wel of niet draadloos laden?
Ik lees verschillende dingen.

En hier bieden ze een draadloze lader aan voor de lumia 640:
https://www.123bestdeal.n...eless-charger-laadstation

Eventueel met een backcover oid.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

Max2000 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:56:
Heeft de lumia 640 nou wel of niet draadloos laden?
Niet voor zover ik weet.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Draadloos laden? Nee.
Alleen een paar highends hebben deze optie,
waaronder de 950 ( XL ) toestellen.
Je kan het eigenlijk gauw herkennen door de coil ( spoel ) die aan de binnenkant van je batterijdeksel zit.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier draai ik alweer een half jaar Win 8.1 op m'n 640xl. Maar erger mij er steeds meer aan:

- Beroerde camera (geen saturatie zodra het iets donkerder is dan daglicht buiten)
- Groeiende app-gap
- Beroerde navigatie (ik mis toch wel heel erg de superfijne Google Maps app van bijv iOS tijdens onze vakantie die mijn vrouw wel heeft).
- En nog bizar veel meer kleine vervelende dingetjes

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07 10:05
Nou jongens het lijkt erop dat het klaar is met deze telefoon. :(

Bron; https://www.onmsft.com/ne...tors-update-grows-shorter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:37
Brekers schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 00:39:
Nou jongens het lijkt erop dat het klaar is met deze telefoon. :(

Bron; https://www.onmsft.com/ne...tors-update-grows-shorter
Thnx voor je bericht. Snel maar ff lid geworden van het insider programma!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:51

Punkrocker

Mostly harmless

Isane schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 05:26:
[...]

Thnx voor je bericht. Snel maar ff lid geworden van het insider programma!
Is dat wijs om je "hoofd" toestel naar het insiders programma te zetten? Slow ring?

Ik heb maar één toestel en wil dat wel kunnen blijven gebruiken op een fatsoenlijke manier :+

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
Punkrocker schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:47:
[...]

Is dat wijs om je "hoofd" toestel naar het insiders programma te zetten? Slow ring?

Ik heb maar één toestel en wil dat wel kunnen blijven gebruiken op een fatsoenlijke manier :+
Volgens mij moet je hem alleen even omzetten naar bv insider preview om de FCU te ontvangen en dan kan je het insider programma weer verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:51

Punkrocker

Mostly harmless

"Something went wrong

We aren't able to talk to our service at the moment.
Please try again later."

Nou dat doen we dan straks weer wel eens. 8)

Edit:

OK, ik kon Get Started selecteren. Vervolgens werd gevraagd me te registreren, gedaan met mijn MS-account.
Dan gebeurt er weinig. Je komt op de Windows insider website terecht.
Nog maar weer eens het Windows Insider Programme (leuke spelling :P ) opgestart: Selecteer Get Started en ik krijg weer die popup met het verhaaltje erbij dat ik me eerst moet registreren. Maar nu staat er een Switch account link bij. Helaas doet die niets. Kies ik nu voor Register dan hoef ik me niet te registrene maar kom ik meteen op de windows insider pagina uit. 8)7

Ik puzzel nog even verder....

[ Voor 70% gewijzigd door Punkrocker op 19-10-2017 12:40 ]

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Amadeus1966 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:32:
Draadloos laden? Nee.
Alleen een paar highends hebben deze optie,
waaronder de 950 ( XL ) toestellen.
Je kan het eigenlijk gauw herkennen door de coil ( spoel ) die aan de binnenkant van je batterijdeksel zit.
Mijn 735 is geen high end, maar heeft wel Qi draadloos laden. Anders dan mijn nichtjes die hebben een 650 en die kunnen ook niet draadloos laden.

[ Voor 9% gewijzigd door shiptronic op 19-10-2017 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcwops
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-03 19:48
heb 4 weken geleden na 2 jaar mijn 640 xl gewisseld voor een 950. (2ehands bij betrouwbare tweaker) geen enkele spijt, waar ik me aan ergerde was t bellen met de 640xl. dat leverde een zwart scherm op en was de lijn niet af te sluiten, bekende bug .... vastlopers nauwelijks gehad, maar wel dat alles op een gegeven moment trager ging. De XL had ik vooral omdat ik groot scherm en dito lettergrootte wel handig vond. Nu, met de 950 is de batt.duur beter, t laden gaat veel sneller, de apps lopen beter en...het bellen gaat gewoon weer soepel. en waarom een besturingssys dat op sterven na dood is..? omdat ik t nog steeds geweldig vind werken, veel beter dan IOS. Zakelijk gebruik ik een Samsung s7, loopt aardig maar doe er niks verder mee dan bellen en mail lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door mcwops op 21-10-2017 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Jammer inderdaad dat de volgende grote upgrade niet meer op de 640 kan.

Toevallig eergister mijn 640 (is een reserve toestel) voorzien van de laatste updates etc. Dat ging nog allemaal prima. Ik heb hem uitgeleend vanwege de off-line navigatie en als reserve telefoon.

Weer eens even mee zitten spelen en het blijft een meer dan uitstekend budget toestel. Jammer dat MS de weg min of meer afsluit voor toekomstige updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 18:10
Wat is de productcode van de Lumia 640XL Dual Sim hier in Nederland???
Staat binnen in de telefoon.
Ik heb een duitse variant.
Laatst was er hier een calamiteit, en ik kreeg niks binnen van NL-Alert (komt vanwege duitse versie).
Ik wil 'm dus omflashen naar Nederlandse versie.
Ik heb nu deze:
https://www.lumiafirmware.com/ser/RM-1067/guid/059X1P4

[ Voor 4% gewijzigd door MadButcher op 10-08-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:22
MadButcher schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:29:
Wat is de productcode van de Lumia 640XL Dual Sim hier in Nederland???
Staat binnen in de telefoon.
Ik heb een duitse variant.
Laatst was er hier een calamiteit, en ik kreeg niks binnen van NL-Alert (komt vanwege duitse versie).
Ik wil 'm dus omflashen naar Nederlandse versie.
Ik heb nu deze:
https://www.lumiafirmware.com/ser/RM-1067/guid/059X1P4
Geen idee, wel een gewone én een dual sim hier in huis, maar geen van beide XL.
Volgens mij moet je die code wel ergens op het grote boze net kunnen vinden, meen me te herinneren dat ik ooit eens een site gezien te hebben met daarom (alle) variaties van landen en toestellen.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste