Hartelijk dank, de meesten zijn er niet meer door onze vrienden in redmond, maar de Nokia Photo transfer doet het :-)Berlinetta schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:08:
[...]
Misschien staat hier iets tussen.
http://formac.informer.com/nokia-suite
https://blogs.windows.com...-windows-phone-apple-mac/
Bij een inkomende oproep moet ik twee handelingen verrichten. Eerst een swipe naar boven, waarbij ik ok het nummer te zien krijg, en daarna een druk om op te nemen, weet iemand of dat makkelijker kan?
Beste mensen wie kan mij op weg helpen. Al geruime tijd probeer ik mijn 640 naar Windows 10 te updaten zonder resultaat. Krijg steeds de melding error 0x80070002 en dat het toestel tijdelijk niet te updaten is. Volledige reset gedaan niks helpt. Ondanks mijn verwoede zoekpogingen kom ik niet verder, alle hulp is welkom om mij op weg te helpen.
Dank vast !
Dank vast !
Ik heb er niet zo veel verstand van maar ik heb mijn 640 probleemloos kunnen updaten naar windows 10. Ik ben geen windows 10 gebruiker van het eerste uur. Ik heb eerst even de kat uit de boom gekeken tot de meeste bugs eruit waren. Ik heb ergens in mei (geloof ik) pas win 10 op mijn 640 gezet.maximilian2005 schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:52:
Beste mensen wie kan mij op weg helpen. Al geruime tijd probeer ik mijn 640 naar Windows 10 te updaten zonder resultaat. Krijg steeds de melding error 0x80070002 en dat het toestel tijdelijk niet te updaten is. Volledige reset gedaan niks helpt. Ondanks mijn verwoede zoekpogingen kom ik niet verder, alle hulp is welkom om mij op weg te helpen.
Dank vast !
Het proces zelf duurde bij mij wel vrij lang. Ik heb vanuit win 8.1 wel eerst een backup gemaakt en die later ook teruggezet toen win 10 eenmaal was geïnstalleerd en alle updates had gedraaid. Een keer of 4 opstarten was nodig voor de verschillende stappen maar in een hal avondje was ik klaar.
Let wel: de meeste geven aan dat het handiger is om met een compleet schone install van win 10 te beginnen en geen back up van win 8.1 terug te zetten. Bij mij ging het echter prima.
Blijkbaar ben ik een mazzelaar want ik heb nooit problemen gehad met het toestel of win 10. Het is stabieler als de iphone die ik daarvoor had.
Inmiddels ben ik over naar een 950, de 640 wordt klaargemaakt met grote letters en weinig tegels voor een tachtigjarige en blijft anders a reserve telefoon.
Draai je op de insider of fast ring? dan zou dat het probleem kunnen zijn.
Is je toestel inmiddels volledig gebricked? zo ja, dan zou je kunnen kijken naar het windows recovery tool. Dat moet je downloaden op je pc, je telefoon aan de pc hangen en dan kun je terug naar 8.1. Daarna kun je opnieuw 10 installeren. Je moet het toestel even de tijd geven als de win 10 installatie is gelukt. Het toestel start dan namelijk wel op maar de store en de apps moeten op de achtergrond nog worden bijgwerktt.
De bovenstaande procedure had ik uitgezocht voor het geval dat. Ik heb hem zelf dus niet nodig gehad en heb dus ook geen ervaring.
Mocht je deze kant opgaan dan is het handig om te kijken of iemand kan reageren die de procedure zelf succesvol heeft doorlopen. Ik ben met telefoons namelijk allerminst een echte tweaker
edit, was eind april en niet in mei. Er wordt in eerdere post in dit topic meermaals melding gemaakt van de windows recovery tool. Ik heb windows 10 pas vanaf de .164 versie op de 640 gezet maar sindsdien wel elke keer de laatste versie geupdate. Meestal wacht ik een paar dagen om te zien of anderen last hebben van instabiliteit en instaer dan pas de laatste versie. Da was bij de iphone overigens niet anders. Bij het laatste bedrijf waar ik werkte was het met een iphone zelfs verboden up te daten totdat ICT de nieuwe update had gecontroleerd en vrijgegeven voor installatie.
[ Voor 10% gewijzigd door Indoubt op 27-09-2016 23:14 ]
Prima toestel de 640, en vreemd genoeg bij Coolblue duurder dan de 650.
Iemand een idee waarom dit is?
Ik zie bij Coolblue alleen nog de 640 XL staan, de 640 is uitverkocht.satya schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:59:
Vergelijk de hardware maar eens:satya schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:59:
Ik denk dat de 640 op een aantal vlakken hardware heeft die iets duurder is, met name de soc:
L650: Qualcomm Snapdragon 212 (APQ8009)
L640: Qualcomm Snapdragon 400
650 heeft dan weer 16GB versus de 640 8GB
[ Voor 4% gewijzigd door BrBuggyB op 28-09-2016 14:10 ]
De Snapdragon 400 is op een paar hele kleine verschillen na dezelfde chip als de 212, daar zal het niet aan liggen. De accu van de 640 is wel wat groter. De prijzen schommelen ook een beetje om elkaar heen, dan weer is de 650 een paar euro duurder, dan weer de 640, ik zou daar niet teveel achter zoeken.
[ Voor 44% gewijzigd door Dreamvoid op 28-09-2016 14:32 ]
Zou het kunnen dat een Lumia 640 geheugen fouten heeft en op het eerste gezicht wel goed lijkt te werken?
Ik heb mijn 640XLdirect na aanschaf een upgrade gegeven naar Windows 10 Mobile helaas stoorde ik mij in de weken daarna vreselijk aan traagheid en crashende of gewoon helemaal niet werkende apps.
Op basis van informatie uit reviews en dit topic heb ik de telefoon een tijd geleden een hard reset gegeven, in eerste instantie leek dit de problemen op te lossen maar nu twee weken later zijn diverse problemen weer terug, eigenlijk is de situatie nog slechter dan voorheen.
Ik heb na de hard reset geen backup teruggezet maar wel een nieuwe SD kaart geplaatst voor applicatie opslag omdat de storage eerst al snel te vol was om te kunnen updaten.
- Het toestel is bij vlagen zeer traag, dit is bijvoorbeeld merkbaar bij het typen in de mail app of whatsapp het duurt dan een paar seconden voordat een ingevoerde letter verschijnt.
- Veel apps crashen, in eerste instantie vooral thirdparty apps (9gag, baconit en threema) maar de native apps zoals mail en edge crashen nu ook regelmatig.
- Whatsapp web werkt maar zeer zelden, meestal zegt de webapplicatie dat het toestel geen internetverbinding heeft terwijl de telefoon gewoon verbonden is met wifi en daar wel berichten binnenkomen. Soms werkt het met mobile data wel.
- De batterijduur is heel wisselend, dat heeft natuurlijk ook te maken met de momenten van traagheid, het toestel is dan blijkbaar ergens druk mee.
- Diverse websites werken gewoon niet vlekkeloos in edge, op Windows Phone 8.1 had ik eigenlijk zelden problemen met browsen.
- Internetverbinding is ook zeer onbetrouwbaar, ik moet dagelijks een herstart uitvoeren anders krijg ik geen internet via wifi en mobiele data.
- De toggle voor bluetooth reflecteert niet de status van de bluetooth radio zoals deze in settings staat.
Als ik op de toggle klik gaat bluetooth in settings meestal! aan of uit maar de toggle blijft altijd "aan".
- Gadgets app werkt niet meer sinds de reset, ik kan met geen mogelijkheid mijn devices vinden.
- De store doet het inmiddels ook niet meer omdat ik SD storage heb gebruikt voor mijn apps. Ik heb nu bepaalde apps teruggezet naar device storage echter de store sluit meteen na het starten weer af.
Al met al is deze Lumia 640XL voor mij de slechtste Windows based telefoon tot nu toe en ik heb er ondertussen sinds Windows Phone 7 al behoorlijk wat gehad. Ik irriteer me er nu zo erg aan dat ik overweeg om toch maar een Android toestel te nemen, zeker in combinatie met de onduidelijke koers van Microsoft lijkt een switch een steeds betere optie.
Heb ik een rot toestel, moet ik een insider build installeren of is de Lumia 640XL gewoon niet geschikt voor Windows 10 Mobile?
Ik heb mijn 640XLdirect na aanschaf een upgrade gegeven naar Windows 10 Mobile helaas stoorde ik mij in de weken daarna vreselijk aan traagheid en crashende of gewoon helemaal niet werkende apps.
Op basis van informatie uit reviews en dit topic heb ik de telefoon een tijd geleden een hard reset gegeven, in eerste instantie leek dit de problemen op te lossen maar nu twee weken later zijn diverse problemen weer terug, eigenlijk is de situatie nog slechter dan voorheen.
Ik heb na de hard reset geen backup teruggezet maar wel een nieuwe SD kaart geplaatst voor applicatie opslag omdat de storage eerst al snel te vol was om te kunnen updaten.
- Het toestel is bij vlagen zeer traag, dit is bijvoorbeeld merkbaar bij het typen in de mail app of whatsapp het duurt dan een paar seconden voordat een ingevoerde letter verschijnt.
- Veel apps crashen, in eerste instantie vooral thirdparty apps (9gag, baconit en threema) maar de native apps zoals mail en edge crashen nu ook regelmatig.
- Whatsapp web werkt maar zeer zelden, meestal zegt de webapplicatie dat het toestel geen internetverbinding heeft terwijl de telefoon gewoon verbonden is met wifi en daar wel berichten binnenkomen. Soms werkt het met mobile data wel.
- De batterijduur is heel wisselend, dat heeft natuurlijk ook te maken met de momenten van traagheid, het toestel is dan blijkbaar ergens druk mee.
- Diverse websites werken gewoon niet vlekkeloos in edge, op Windows Phone 8.1 had ik eigenlijk zelden problemen met browsen.
- Internetverbinding is ook zeer onbetrouwbaar, ik moet dagelijks een herstart uitvoeren anders krijg ik geen internet via wifi en mobiele data.
- De toggle voor bluetooth reflecteert niet de status van de bluetooth radio zoals deze in settings staat.
Als ik op de toggle klik gaat bluetooth in settings meestal! aan of uit maar de toggle blijft altijd "aan".
- Gadgets app werkt niet meer sinds de reset, ik kan met geen mogelijkheid mijn devices vinden.
- De store doet het inmiddels ook niet meer omdat ik SD storage heb gebruikt voor mijn apps. Ik heb nu bepaalde apps teruggezet naar device storage echter de store sluit meteen na het starten weer af.
Al met al is deze Lumia 640XL voor mij de slechtste Windows based telefoon tot nu toe en ik heb er ondertussen sinds Windows Phone 7 al behoorlijk wat gehad. Ik irriteer me er nu zo erg aan dat ik overweeg om toch maar een Android toestel te nemen, zeker in combinatie met de onduidelijke koers van Microsoft lijkt een switch een steeds betere optie.
Heb ik een rot toestel, moet ik een insider build installeren of is de Lumia 640XL gewoon niet geschikt voor Windows 10 Mobile?
[ Voor 16% gewijzigd door dutch_warrior op 05-10-2016 11:39 ]
Ik heb een 640XL op W10M en ik herken deze problemen niet echt, ik vermoed dat je inderdaad een brak exemplaar hebt. Ik ben met je eens, het leven is te kort om met dit soort ergernissen te leven - als je 'm nog kan inruilen, doen. Anders resetten en verkopen, het is een telefoon, geen huwelijk
Mja ik zit nog een beetje met de twijfel om naar een ander Windows 10 Mobile toestel te gaan of naar Android. Tot deze telefoon was ik erg tevreden over Windows phones, dit is mijn eerste Windows 10 mobile toestel en ik twijfel door het gedoe met dit toestel wel heel erg over de kwaliteit van Windows 10 Mobile.
Laats de anniversary update gekregen. Ik vond het toch een grote teleurstelling dat er geen add-ons in de mobiele versie van Edge zitten. Nu is er nog altijd geen addblock mogelijkheid.
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
Dit is dat en uitzondering. Mijn vrouw en ik hebben (na verschillende 8.1 toes tellen gehad te hebben) respectievelijk een Lumia 950 XL en een 950. Ik herken al die problemen niet.dutch_warrior schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:00:
Mja ik zit nog een beetje met de twijfel om naar een ander Windows 10 Mobile toestel te gaan of naar Android. Tot deze telefoon was ik erg tevreden over Windows phones, dit is mijn eerste Windows 10 mobile toestel en ik twijfel door het gedoe met dit toestel wel heel erg over de kwaliteit van Windows 10 Mobile.
Verwijderd
Lumia 640 XL fijn toestel. Mooie foto's en filmpjes.
De fout die ik gemaakt heb met dit toestel om Windows 8.1 te gaan vervangen door Windows 10.
Dat had ik nooit moeten doen. Stom, stom, stom.
Terug kan niet meer. Volgende keer geen Windows 10.
De fout die ik gemaakt heb met dit toestel om Windows 8.1 te gaan vervangen door Windows 10.
Terug kan toch wel met de Windows Device Recovery Tool?Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:39:
Lumia 640 XL fijn toestel. Mooie foto's en filmpjes.
Ja hoor, geen probleem.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Van het weekend even de Lumia 950 van mijn oom getest en inderdaad daar werkt alles wel zoals verwacht.coenox schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 11:33:
[...]
Dit is dat en uitzondering. Mijn vrouw en ik hebben (na verschillende 8.1 toes tellen gehad te hebben) respectievelijk een Lumia 950 XL en een 950. Ik herken al die problemen niet.
Inmiddels werkt bij mij de store wel weer (gaf verschillende registry related errors) maar nu crasht de camera app bij het opstarten met soms zelf een reboot van het toestel tot gevolg

Ga toch even 8.1 terugzetten en als dat niet werkt kijken of ik hem voor service kan aanmelden.
In ieder weet ik ik nu wel dat de issues specifiek voor mijn toestel zijn.
Heb je na de upgrade naar W10M je telefoon een hard reset gegeven? Dat lost echt een hele hoop problemen op. De upgrade gaat volgens mij vaker fout dan goed.
Ja dat had ik gedaan mede op basis van wat ik hier al had gelezen, ik heb de telefoon heel kort gebruikt met Windows Phone 8.1 en dat leek wel goed te werken maar het was te kort om zeker te zijn.
Voor de upgrade heb ik het toestel ook een reset gegeven vervolgens heb ik een kleine week na de upgrade alsnog een hard reset uitgevoerd
In eerste instantie leek dit een verbetering teweeg te brengen maar na een week had het toestel allerlei nieuwe problemen.
Voor de upgrade heb ik het toestel ook een reset gegeven vervolgens heb ik een kleine week na de upgrade alsnog een hard reset uitgevoerd
In eerste instantie leek dit een verbetering teweeg te brengen maar na een week had het toestel allerlei nieuwe problemen.
Argh pleurt m'n 640 plat op de stenen, kapot ondanks case..
Maarrr m'n scherm en touch werken nog prima. Is het dan alleen de buitenste glaslaag die kaduuk is, en zou ik met deze van ebay hem kunnen fixen? Iemand ervaring? Ik lees over de delen scheiden met warme lucht dat lijkt me wat veel gedoe.. Of een hele nieuwe scherm+digitzer etc er maar in? Jammer dat je op ebay weinig te weten komt over de qualiteit..
Maarrr m'n scherm en touch werken nog prima. Is het dan alleen de buitenste glaslaag die kaduuk is, en zou ik met deze van ebay hem kunnen fixen? Iemand ervaring? Ik lees over de delen scheiden met warme lucht dat lijkt me wat veel gedoe.. Of een hele nieuwe scherm+digitzer etc er maar in? Jammer dat je op ebay weinig te weten komt over de qualiteit..
[ Voor 13% gewijzigd door maratropa op 27-11-2016 20:26 ]
Hele nieuwe scherm + digitizer combo kost je iets van 40 euro, heb ik ook gedaan en is niet echt heel moeilijk om te wisselen. Maar met de huidige prijs van een compleet nieuwe weet ik niet of het wel zo loont om er nog in te investeren...
Goed, ik heb de 640xl terug gezet naar de fabrieksinstellingen (win 10) maar ik blijf problemen houden met het opstarten van facebook.
De app crasht elke keer bij het opstarten, dit probleem heb ik ook met de beta app. Herkennen meer mensen dit probleem?
De app crasht elke keer bij het opstarten, dit probleem heb ik ook met de beta app. Herkennen meer mensen dit probleem?
Facebook App heeft 2 gig ram nodig, de 640 heeft er maar 1, dus een groot succes wordt het niet. Het gaat iets beter als je hem op het telefoon geheugen ipv de sd kaart zet, maar nog zal hij vaak blijven crashen. Nou ja, dat is mijn ervaringIsane schreef op donderdag 1 december 2016 @ 01:43:
Goed, ik heb de 640xl terug gezet naar de fabrieksinstellingen (win 10) maar ik blijf problemen houden met het opstarten van facebook.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Ik herken het probleem niet aangezien ik de Facebook-app al een hele tijd niet meer gebruik omdat het in mijn beleving een batterijslurper was. De incidentele keer dat ik op Facebook wil kijken gebruik ik de mobiele siteIsane schreef op donderdag 1 december 2016 @ 01:43:
Serieus?
Genoeg apps die prima werken met 1GB maar Facebook nota bene heeft 2GB nodig?

If you choose not to decide, you still have made a choice.
Serieus ja... komt omdat ze het hele ding gepoort hebben van de iPhone app. Staat in de store ook bij de requirements, dat hij 2 gig ram nodig heeft. Ja, 't is belachelijk...Migrator schreef op donderdag 1 december 2016 @ 07:22:
Serieus?
Genoeg apps die prima werken met 1GB maar Facebook nota bene heeft 2GB nodig?

Je moet toch genoeg plek hebben om alle gelekte data te parkeren
Verwijderd
verwijderd
[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2017 15:07 . Reden: Niet meer relevant. ]
Verwijderd
vraagje , hier geeft de 640 xl sim fout aan , nu is de sim ongeveer 3 jaar oud . Heb hem al eens verwijderd en afgekuist aar hij blijft het doen . (stouterd) kan die al mankeren die simkaart ? of zou het aan het toestel liggen?
Pas mijn kaart omgeruild bij de KPN ivm met vormfactor, was binnen 5 min klaar en kosteloos. En was verbaast met de opmerking van de juffrouw: houd u er wel rekening mee dat u niet meer bereikbaar bent op uw oude SIM-kaart! Wist niet dat een nieuwe kaart zo snel geactiveerd was op mijn nummer.
Ik heb hier nu een 640 over (staat ook al in V&A), eigenlijk is het een prima telefoon, heb er nog maar een nieuwe accu ingezet omdat ik er anders waarschijnlijk helemaal niet vanaf kom.
Is er verder nog een praktisch nut met zo'n toestel, met andere woorden, kan ik er zelf nog wat mee (heb een Android telefoon)? Ik heb nog niet echt gezocht, Continuum zit er niet op volgens mij, geen idee of ik er ook native Windows 10 op zou kunnen zetten, of misschien wel gewoon Android?
Is er verder nog een praktisch nut met zo'n toestel, met andere woorden, kan ik er zelf nog wat mee (heb een Android telefoon)? Ik heb nog niet echt gezocht, Continuum zit er niet op volgens mij, geen idee of ik er ook native Windows 10 op zou kunnen zetten, of misschien wel gewoon Android?
[ Voor 20% gewijzigd door eX0duS op 07-01-2017 09:34 ]
Verwijderd
Je zou via de "Upgrade Adviser app" de 640 kunnen upgraden naar windows 10.eX0duS schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 09:32:
Weer terug naar 8.1 kan via de Windows Device RecoveryTool (PC).
Of dat een praktisch nut voor je is, dat kun je alleen zelf bepalen.
Windows 10 ziet er gelikt uit, maar werkt wel iets langzamer dan 8.1.
Waar op Windows 8.1 de geselecteerde menu items meteen verschijnen,
merkte ik een vertaging van zo'n 2 seconden.
Het beste is om na de upgrade gelijk een reset naar de fabrieks instellingen te doen.
Bij mij was het alle keren na de upgrade niet meer mogelijk om het gimp scherm uit te zetten.
Dit was opgelost na een reset naar de fabrieks instelling.
Android op een Windows toestel kan volgens mij niet, althans niet zonder vage hacks.
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2017 10:52 . Reden: regeltje toegevoegd ]
Er staat al Windows Phone 10 op zeg maar, met "native" bedoelde ik de x86 variant zeg maar... Ik vind het trouwens verder best een snelle telefoon, ik heb toen nog gekeken naar een 950, maar vanwege het stoppen van Windows Phone/Lumia, toch maar niet gedaan. Kwam er ook achter dat er gewoon veel apps niet of niet meer zijn.
Verwijderd
Als er al ooit een "native" windows X86 versie zal komen, dan zal dat voor 100 % niet op een Lumia 640 mogelijk zijn.
Lumia 640 nu voor 79,00 bij Typhone. https://www.typhone.nl/gsm/microsoft/lumia-640-black
Maar gezien de reviews van de shop doe ik het maar niet, jammer.
Maar gezien de reviews van de shop doe ik het maar niet, jammer.
Dan haal je hem voor dezelfde prijs bij de Phonehouse he 😏
Iemand een idee hoe je een screenshot kan maken met een 640 ds met windows 10 mobile ?
Power + vol up werkt niet.
Home + power ook niet.
Home + power ook niet.
Power + vol up werkt bij mij wel gewoon.Glorfindel76 schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 17:37:
Iemand een idee hoe je een screenshot kan maken met een 640 ds met windows 10 mobile ?
Home + power ook niet.
Ik word zo langzamerhand steeds meer gek van mijn 640XL.
Draai de release preview ring. Misschien maar eens een keer resetten of terug maar de outsider. Maar zaken als dit storen mij uitermate en staan zeker niet allemaal in verband met de insider;
- fotos worden niet altijd opgeslagen
- fotos worden vaak maar voor een gedeelte opgeslagen, de rest is bruin/zwart
- tikgeluiden van het toetsenbord klinken soms erg beroerd
- fotos in schemer/donker bevatten zeer weinig tot geen saturatie
- apps geven soms erg lang alleen een zwart scherm
- navigatie weet vaak niet waar ik zit. Als telefoon op mn schoot ligt in de auto, vertraagd dat de navigatie met aardig wat seconden. Dan ben ik de bocht al door, en dan moet ik er nog in aldus de telefoon
En zo zijn er nog wel meer issues. Erg vervelend dus. Vooral die camera en navigatie issues zijn zwaaaaar irritant.
Draai de release preview ring. Misschien maar eens een keer resetten of terug maar de outsider. Maar zaken als dit storen mij uitermate en staan zeker niet allemaal in verband met de insider;
- fotos worden niet altijd opgeslagen
- fotos worden vaak maar voor een gedeelte opgeslagen, de rest is bruin/zwart
- tikgeluiden van het toetsenbord klinken soms erg beroerd
- fotos in schemer/donker bevatten zeer weinig tot geen saturatie
- apps geven soms erg lang alleen een zwart scherm
- navigatie weet vaak niet waar ik zit. Als telefoon op mn schoot ligt in de auto, vertraagd dat de navigatie met aardig wat seconden. Dan ben ik de bocht al door, en dan moet ik er nog in aldus de telefoon
En zo zijn er nog wel meer issues. Erg vervelend dus. Vooral die camera en navigatie issues zijn zwaaaaar irritant.
Professioneel Heftruck Syndroom
Meeste doe je jezelf aan; ten eerste is dit het risico van een insider ring, en er zelfs voor bedoeld, vind de fouten en geef ze door, ook zal je genoegen moeten nemen om soms je telefoon compleet te resetten. Doe een full reset en draai eens een tijdje op public, en kijk hoe het dan bevalt.
En kwa navigatie, die hoort ook niet op je schoot, voor sat. ontvangst is vrij zicht op de hemel nodig, en hoe meer satelieten des te beter het resultaat. Als hij op schoot ligt moet die zijn signaal door het dak van de auto trekken en dat gaat dus niet. Jouw reactie is dan ook verkeerd, beter had je geschreven : Super!! zelf op mij schoot nog sat. ontvangst
Let daarbij ook op bij autos, die voorruit verwarming hebben , of zonwerend glas, daarbij is de ontvangst ook merkbaar minder. (en persoonlijk vind ik rijden met een phone op schoot gevaarlijk en not done!)
En kwa navigatie, die hoort ook niet op je schoot, voor sat. ontvangst is vrij zicht op de hemel nodig, en hoe meer satelieten des te beter het resultaat. Als hij op schoot ligt moet die zijn signaal door het dak van de auto trekken en dat gaat dus niet. Jouw reactie is dan ook verkeerd, beter had je geschreven : Super!! zelf op mij schoot nog sat. ontvangst
Hij zit niet op de insider, maar op de release preview. Verder herken ik wel een hoop punten bij mijn 640 XL (op production build, ook na een hard reset). Vooral de foto's die niet altijd opgeslagen worden, zijn irritant. Verder verliest het toetsenbord regelmatig zijn woordenboek ondersteuning, erg irritant, en alleen een reboot lost het op.shiptronic schreef op zondag 15 januari 2017 @ 14:07:
Meeste doe je jezelf aan; ten eerste is dit het risico van een insider ring, en er zelfs voor bedoeld, vind de fouten en geef ze door, ook zal je genoegen moeten nemen om soms je telefoon compleet te resetten. Doe een full reset en draai eens een tijdje op public, en kijk hoe het dan bevalt.
En kwa navigatie, die hoort ook niet op je schoot, voor sat. ontvangst is vrij zicht op de hemel nodig, en hoe meer satelieten des te beter het resultaat. Als hij op schoot ligt moet die zijn signaal door het dak van de auto trekken en dat gaat dus niet. Jouw reactie is dan ook verkeerd, beter had je geschreven : Super!! zelf op mij schoot nog sat. ontvangstLet daarbij ook op bij autos, die voorruit verwarming hebben , of zonwerend glas, daarbij is de ontvangst ook merkbaar minder. (en persoonlijk vind ik rijden met een phone op schoot gevaarlijk en not done!)
Erg jammer, want met WP 8.1 werkte het toestel echt feilloos.
Meestal navigeer ik met de tel van m'n vriendin (iphone) dat werkt vlekkeloos (vooral dat traploos verplaatsen van de kaart tov de marker is superslick). Maar als ik zelf in de auto zit, en ik moet even ergens zijn, dan heb ik 'm soms op m'n schoot en dan hapert die idd. Ik zal het eens proberen in de houder straks als ik vrij ben (Y), en dan probeer ik het morgen weer op m'n schoot. Dacht dat het wel goed zou moeten gaan als ie op m'n schoot ligt qua bereik, maar toch niet schijnbaar.
Die camera issues zijn echt brúút vervelend. Allemaal halve foto's in m'n gallery.
Binnenkort toch maar eens naar de normale ring dan. Even met een frisse lei beginnen. Helaas verlies ik dan wel al m'n voortgang in een bepaalde game. Fijn die game-progress-backup van Windows... ow wacht.
Die camera issues zijn echt brúút vervelend. Allemaal halve foto's in m'n gallery.
Binnenkort toch maar eens naar de normale ring dan. Even met een frisse lei beginnen. Helaas verlies ik dan wel al m'n voortgang in een bepaalde game. Fijn die game-progress-backup van Windows... ow wacht.
De 640xl staat ook niet echt bekend om zijn uitmuntende camera ...
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Ik heb sinds kort (gisteren eigenlijk) last van het volgende op mijn 640xl, met laatste windows 10 update: Als ik bij edge een url in typ en vervolgens uit de historie/suggestielijst er gewoon een wil aanklikken, doet hij dit niet. Ik moet dus de gehele url typen of hopen dat het de bovenste suggestie is. Heeft iemand hier ook last van?
Ter info, voor de rest is er niks mis met het scherm of zo.
Ter info, voor de rest is er niks mis met het scherm of zo.
Normaal ben ik erg te spreken van de windows phone, totdat ik gisteren morgen naar mn telefoon keek en mijn start screen zomaar weg was. ik had alleen een zoekbalk.. , reboots werkten niet.
Toen bleek de volledige padnaam van een app als notificatie te zien, zoals als je in whatsapp een push message krijgt dan stond daar nu iets als com.app.longpadnaam met de app naam en soms was het een register key zoals in windows als app naam.
De manier hoe ik in instellingen kwam is op de searchknop te drukken, vanaf daar naar de store, dan de app zoeken, die geinstalleerd staat en vanaf daar opstarten, dat was de enige manier.
Vanaf daar, eerst een backup gemaakt. Toen, recovery tool gebruikt, werkte niet telefoon ging niet meer naar flash modus. toen factory reset vanaf menu instellingen. Dit werkte , na een restore, kon alleen geen wifi verbinden dus 17,- euro kwijt aan roaming backup terugzetten.. drama!! de navigatie app is nu geupdate en werkt echt mega slecht. Daarvoor was alles oke. Zomaar in 1x gebeurde dit.
iemand enig idee waardoor dit kwam?
Toen bleek de volledige padnaam van een app als notificatie te zien, zoals als je in whatsapp een push message krijgt dan stond daar nu iets als com.app.longpadnaam met de app naam en soms was het een register key zoals in windows als app naam.
De manier hoe ik in instellingen kwam is op de searchknop te drukken, vanaf daar naar de store, dan de app zoeken, die geinstalleerd staat en vanaf daar opstarten, dat was de enige manier.
Vanaf daar, eerst een backup gemaakt. Toen, recovery tool gebruikt, werkte niet telefoon ging niet meer naar flash modus. toen factory reset vanaf menu instellingen. Dit werkte , na een restore, kon alleen geen wifi verbinden dus 17,- euro kwijt aan roaming backup terugzetten.. drama!! de navigatie app is nu geupdate en werkt echt mega slecht. Daarvoor was alles oke. Zomaar in 1x gebeurde dit.
ik krijg nogal 's uitnodigingen binnen voor conference calls waar het nummer en de code als lokatie ingevuld staan. Bij Android kon er op klikken en het nummer bellen. Op de lumia gaat dan de map applicatie open.
Is er een truukje voor om het nummer makkelijk in de dialer te krijgen?
Is er een truukje voor om het nummer makkelijk in de dialer te krijgen?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Volgelopen storage is het eerste wat in me opkomt.[b][message=50477467,noline] Dit werkte , na een restore, kon alleen geen wifi verbinden dus 17,- euro kwijt aan roaming backup terugzetten.. drama!! de navigatie app is nu geupdate en werkt echt mega slecht. Daarvoor was alles oke. Zomaar in 1x gebeurde dit.
Welke OS versie draait er? Gebruik je Insider?
GerkeP
Hier hetzelfde met een non XL, en ik zweer dat het slechter is geworden de afgelopen tijd. Onder 8.1 serieus mooie foto's gemaakt met hetzelfde toestel.NeFoRcE schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:26:
Ik ben echt een btje klaar met die brakke camera van m'n 640XL. Deze foto heb ik laatst gemaakt rond even over 5. Zodra het ook maar ietsjes donker is in de omgeving, zit er geen/weinig saturatie meer in.
[afbeelding]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Precies, dat heb ik dus ook. Kan me niet herinneren dat ik zulke beroerde foto's heb gemaakt zodra het licht wat afneemt in de ruimte (en dan hoeft het niet eens zo heel veel af te nemen, binnenshuis overdag is het al een ramp)....warhamstr schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 13:49:
[...]
Hier hetzelfde met een non XL, en ik zweer dat het slechter is geworden de afgelopen tijd. Onder 8.1 serieus mooie foto's gemaakt met hetzelfde toestel.
Ik heb mijn lumia 640 nu bijna 2 jaar en begin tegen steeds meer dingetjes aan te lopen.
De batterij is sinds 2 weken echt absurd snel leeg. Normaal deed ik er ca. 1,5 dagen mee, nu red ik vaak niet eens een hele dag en dan doe ik er ook nog weinig mee.
Ik heb al gekeken in de instellingen maar er staan geen extra dingen aan of apps die ineens veel verbruiken.
Daarnaast heb is hij laatste weken een stuk slomer geworden. Veel wachten bij Whatsapp, NOS etc.
En steeds vaker blijven toetsen hangen en moet ik de hele telefoon opnieuw opstarten.
Ook heb ik wel eens dat ik op de ‘home’ knop klik en hij vervolgens constant blijft trillen, ook dan moet ik hem opnieuw opstarten.
Iemand ook last van deze problemen (gehad)?
Ben opzich tevreden over Windows Phone hoor, merk alleen dat ik steeds vaker een app niet kan vinden in het beperkte app aanbod die ik wel nodig heb of wil hebben.
Over ruim een half jaar krijg ik de kans om op een nieuwe iPhone over te stappen… denk toch dat ik die keuze ga maken…
De batterij is sinds 2 weken echt absurd snel leeg. Normaal deed ik er ca. 1,5 dagen mee, nu red ik vaak niet eens een hele dag en dan doe ik er ook nog weinig mee.
Ik heb al gekeken in de instellingen maar er staan geen extra dingen aan of apps die ineens veel verbruiken.
Daarnaast heb is hij laatste weken een stuk slomer geworden. Veel wachten bij Whatsapp, NOS etc.
En steeds vaker blijven toetsen hangen en moet ik de hele telefoon opnieuw opstarten.
Ook heb ik wel eens dat ik op de ‘home’ knop klik en hij vervolgens constant blijft trillen, ook dan moet ik hem opnieuw opstarten.
Iemand ook last van deze problemen (gehad)?
Ben opzich tevreden over Windows Phone hoor, merk alleen dat ik steeds vaker een app niet kan vinden in het beperkte app aanbod die ik wel nodig heb of wil hebben.
Over ruim een half jaar krijg ik de kans om op een nieuwe iPhone over te stappen… denk toch dat ik die keuze ga maken…
Ik heb een paar weken geleden even een probleem gehad zoals jij omschrijft. Batterij snel leeg, trage telefoon, etc. Batterij gebruik was het meeste startscherm, windows default lock screen, "uw account" en windows dingetjes etc. Allemaal dingen waar je geen invloed op hebt.
Ik was el een beetje bang dat ie stuk was of zo maar na een anderhalve dag was het probleem weg en sindsdien doet ie het weer goed inclusief lange batterijduur..
Wat er aan de hand is geweest weet ik nu nog steeds niet maar ik vermoed dat ie ergens in een update is blijven hangen of zo.
Ik gebruik het toestel weinig, is voor mij een reserve telefoon naast mijn 950..
Ik was el een beetje bang dat ie stuk was of zo maar na een anderhalve dag was het probleem weg en sindsdien doet ie het weer goed inclusief lange batterijduur..
Wat er aan de hand is geweest weet ik nu nog steeds niet maar ik vermoed dat ie ergens in een update is blijven hangen of zo.
Ik gebruik het toestel weinig, is voor mij een reserve telefoon naast mijn 950..
Ik heb sinds kort een Lumia 640 LTE in gebruik voor het werk, inclusief flip cover.
Nu is het vervelende dat hij niet automatisch de telefoon vergrendeld als ik de cover sluit. Is die mogelijkheid wel aanwezig?
Nu is het vervelende dat hij niet automatisch de telefoon vergrendeld als ik de cover sluit. Is die mogelijkheid wel aanwezig?
Nope, gewoon 1x op de aan/uitknop drukken en je foon is uit.Gnermo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:04:
Ik heb sinds kort een Lumia 640 LTE in gebruik voor het werk, inclusief flip cover.
Heb je glance/glimp aan staan dan verdwijnt dat scherm wel als je de cover sluit.
Ik gebruik de 640 (LTE Dual Sim; W10) al twee jaar met plezier, met name de dual sim functionaliteit werkt erg goed. Ik heb echter al langere tijd last van instabiliteit bij het gebruik van de SD kaart (Transcend 32GB class 10) voor sommige apps en voor opslaan van foto's/videos. Soms had ik last van het 'hangen' bij het opslaan van foto's/videos, maar van het weekend had ik last van datacorruptie: een stuk of 10 foto's die ik had gemaakt die dag (en ook al bekeken had), waren plots niet beschikbaar in de photo's app (grijze thumnail), en aan het einde van de dag waren ze helemaal weg. Ook niet meer te vinden op de SD kaart als ik deze in te computer bekeek. Binnekomende foto's en voice fragmenten van whatsapp werden ook niet goed meer opgeslagen.
Ik heb al maanden lang de 'scan for errors' dialog bij het starten van de telefoon, maar als ik dat doe lost het niks op. Chkdsk via de pc gaat niet verder dan 19%
Voordat ik de kaart format en allerlei dingen opnieuw probeer: hebben meer mensen hier last van? Ik kan online wel eea vinden hierover wat lijkt op een structureler probleem.
Ik heb al maanden lang de 'scan for errors' dialog bij het starten van de telefoon, maar als ik dat doe lost het niks op. Chkdsk via de pc gaat niet verder dan 19%
Voordat ik de kaart format en allerlei dingen opnieuw probeer: hebben meer mensen hier last van? Ik kan online wel eea vinden hierover wat lijkt op een structureler probleem.
Ik heb een 640. Vandaag mijn Facebook App moeten verwijderen en de nieuwe versie gedownload. De minimum specs zijn 2GB werkgeheugen, en dat heeft de 640 niet. In de app store staat "voor deze app heb je hardware nodig die jouw apparaat niet heeft, waardoor de prestaties van de app worden belemmerd. U kunt de app niet waarderen en geen recensie plaatsen."
Facebook app werkt inderdaad niet goed. Sluit zichzelf vrij snel (meestal binnen één minuut) spontaan af.
De oude versie kan ik er niet terug opzetten.
Hebben meer mensen dit probleem, en wat kun je eraan doen?
Facebook app werkt inderdaad niet goed. Sluit zichzelf vrij snel (meestal binnen één minuut) spontaan af.
De oude versie kan ik er niet terug opzetten.
Hebben meer mensen dit probleem, en wat kun je eraan doen?
Niets, dezelfde ellende heb ik ook met het instaleren op mijn 950.
Het is en blijft een k*t app.
Maar je kan ook nog kiezen voor de facebook beta app.
Voor het snelle gluur en likwerk maak ik simpelweg gebruik van de webbrowser.
Daar dit sneller werkt dan de app zelf.
Nog maar te zwijgen over facebook Messenger.
Maar ook dat gaat vrij aardig middels de browser.
Facebook (Beta)
https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh6ct0l
Het is en blijft een k*t app.
Maar je kan ook nog kiezen voor de facebook beta app.
Voor het snelle gluur en likwerk maak ik simpelweg gebruik van de webbrowser.
Daar dit sneller werkt dan de app zelf.
Nog maar te zwijgen over facebook Messenger.
Maar ook dat gaat vrij aardig middels de browser.
Facebook (Beta)
https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh6ct0l
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Ook hier weer terug naar 8.1.
Genoeg problemen met m'n phone op W10. Ziet er allemaal slick uit hoor, maar die bugs, ergerlijk!
Genoeg problemen met m'n phone op W10. Ziet er allemaal slick uit hoor, maar die bugs, ergerlijk!
Sorry voor de late reactie. Ik heb ook last van die dialog. Heb er zelfs een nieuwe SD kaart voor gekocht, maar na een goede week kwam dat opnieuw. Foto's waren ook sommige verdwenen, maar voor de rest lijkt het goed te doen nu. Ik negeer het voorlopig dus.AlexanderOnline schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 22:22:
Ik gebruik de 640 (LTE Dual Sim; W10) al twee jaar met plezier, met name de dual sim functionaliteit werkt erg goed. Ik heb echter al langere tijd last van instabiliteit bij het gebruik van de SD kaart (Transcend 32GB class 10) voor sommige apps en voor opslaan van foto's/videos. Soms had ik last van het 'hangen' bij het opslaan van foto's/videos, maar van het weekend had ik last van datacorruptie: een stuk of 10 foto's die ik had gemaakt die dag (en ook al bekeken had), waren plots niet beschikbaar in de photo's app (grijze thumnail), en aan het einde van de dag waren ze helemaal weg. Ook niet meer te vinden op de SD kaart als ik deze in te computer bekeek. Binnekomende foto's en voice fragmenten van whatsapp werden ook niet goed meer opgeslagen.
Jee wat een bugs in Windows 10
Ik installeerde Sygic en die kon geen eens korte routes plannen van minder dan 10km en gaf de melding als van niet voldoende geheugen.
Gedowngrade via de Windows device recovery tool terug naar 8.1 update 2. Maar ja, die krijgt geen security updates vast niet meer, dus dat wil je ook niet.
Dit was een zalige toestel om te hebben. Lekker vlot met de 8.1 update 2 en die accu die lekker lang mee gaat/ging op 1 lading, zalig gewoon.
Ik weet niet of ik hem verder nog ga gebruiken ja of de nee. Security updates vind ik nogal wel belangrijk.
Edit:
Dit is de laatste maand van de officiële lifecycle ervan:
https://support.microsoft...s%20phone&Filter=FilterNO
Ik installeerde Sygic en die kon geen eens korte routes plannen van minder dan 10km en gaf de melding als van niet voldoende geheugen.
Gedowngrade via de Windows device recovery tool terug naar 8.1 update 2. Maar ja, die krijgt geen security updates vast niet meer, dus dat wil je ook niet.
Dit was een zalige toestel om te hebben. Lekker vlot met de 8.1 update 2 en die accu die lekker lang mee gaat/ging op 1 lading, zalig gewoon.
Ik weet niet of ik hem verder nog ga gebruiken ja of de nee. Security updates vind ik nogal wel belangrijk.
Edit:
Dit is de laatste maand van de officiële lifecycle ervan:
https://support.microsoft...s%20phone&Filter=FilterNO
[ Voor 13% gewijzigd door toro op 03-06-2017 15:19 ]
Net even een route gepland van 3,2 km. Geen enkel probleem hier op mijn L640.toro schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:12:
...
...
"What do you get if you multiply six by nine..."
naar aanleiding van de berichten hierboven heb ik net even mijn 640 getest met de navigatie. Het is voor mij een reserve toestel maar hij moet natuurlijk wel betrouwbaar zijn voor het geval dat ik hem een keer nodig heb.
Bij mij doet ie het gewoon naar behoren. Korte routes en lange routes geen probleem en bij navigeren geeft ie gewoon correct aan waar ik heen moet. Ook routes plannen over landen heen werkt prima. Ik heb de kaarten lokaal staan op de SD kaart. De telefoon zit bij mij in een klemhouder voor het daschboard dus niet op schoot of zo en communiceert via BT over de autoradio
Ik draai gewoon de meest recente reguliere build van W10 dus geen insider of andere experimentele versies.
Bij mij doet ie het gewoon naar behoren. Korte routes en lange routes geen probleem en bij navigeren geeft ie gewoon correct aan waar ik heen moet. Ook routes plannen over landen heen werkt prima. Ik heb de kaarten lokaal staan op de SD kaart. De telefoon zit bij mij in een klemhouder voor het daschboard dus niet op schoot of zo en communiceert via BT over de autoradio
Ik draai gewoon de meest recente reguliere build van W10 dus geen insider of andere experimentele versies.
Hebben jullie ook sinds de laatste update dat het lang duurt voordat de verlichting actief wordt? Als je hem aan zet dan is het scherm heel erg gedimd (bijna niets te zien), en dan na een aantal seconden wordt die ineens helder. Heb al geprobeerd de automatische helderheid uit te schakelen, maar dat hielp niet...
Verwijderd
Je heb ik ook. Moet ook vaak 3 keer drukken voor beeld: 1e keer: nauwelijks zichtbaar, 2e keer beeld uit, 3e keer: beeld na 2 seconden wachten.
Ik overweeg een factory reset. Want er zijn nog meer dingetjes sinds de laatste update.
Ik overweeg een factory reset. Want er zijn nog meer dingetjes sinds de laatste update.
Nice Guy Eddie schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:39:
Hebben jullie ook sinds de laatste update dat het lang duurt voordat de verlichting actief wordt? Als je hem aan zet dan is het scherm heel erg gedimd (bijna niets te zien), en dan na een aantal seconden wordt die ineens helder. Heb al geprobeerd de automatische helderheid uit te schakelen, maar dat hielp niet...
Hier hetzelfde probleem met de verlichting
Ik heb het gevoel dat des te meer updates er zijn voor W10 des te slechter mijn 640 wordt. Vooral instabiel, apps snel crashende.
Ik heb sinds een week een probleem met de camera (weet niet of dit gerelateerd is aan een update). Foto's die ik maak blijven enkele minuten op 'adding finishing touches', en na een paar foto's staat er op de camera 'saving' en blokkeert deze. Resultaat: restart nodig om camera weer verder te gebruiken, maar nog vervelender foto's blijven in 1280x720 format en zien er dus slecht uit. Issue vergelijkbaar met hier, HDR staat uit. Weet iemand een oplossing?
Ga langzaam aan maar eens kijken naar een andere telefoon want hoe relax ik de 640 ook vond de lol gaat er wel af zo
Ik heb sinds een week een probleem met de camera (weet niet of dit gerelateerd is aan een update). Foto's die ik maak blijven enkele minuten op 'adding finishing touches', en na een paar foto's staat er op de camera 'saving' en blokkeert deze. Resultaat: restart nodig om camera weer verder te gebruiken, maar nog vervelender foto's blijven in 1280x720 format en zien er dus slecht uit. Issue vergelijkbaar met hier, HDR staat uit. Weet iemand een oplossing?
Ga langzaam aan maar eens kijken naar een andere telefoon want hoe relax ik de 640 ook vond de lol gaat er wel af zo
Heb jij ook het probleem dat zodra het ook maar ietsjes donkerder is, de saturatie goed verdwenen is uit de foto's? Leuk toestel idd, maar die bugs. Ik ben 3 maand terug teruggestapt naar 8.1. Maar die rare foto's blijven...AlexanderOnline schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 07:32:
Ik heb het gevoel dat des te meer updates er zijn voor W10 des te slechter mijn 640 wordt. Vooral instabiel, apps snel crashende.
De W10 trein dendert verder door met steeds nieuwe code, maar het team dat de W10M versie ervan moet bakken en testen wordt steeds kleiner -> steeds meer bugs dus.AlexanderOnline schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 07:32:
Nee, voor de rest werkt de camera prima. Wanneer de issues die ik beschreef optreden kan ik trouwens via whatsapp wel nog steeds foto's nemen.NeFoRcE schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:30:
[...]
Heb jij ook het probleem dat zodra het ook maar ietsjes donkerder is, de saturatie goed verdwenen is uit de foto's? Leuk toestel idd, maar die bugs. Ik ben 3 maand terug teruggestapt naar 8.1. Maar die rare foto's blijven...
Terug naar W8.1 gaat me iets te ver. Ik gebruik windows phone graag maar met dit soort kuren dan neig ik toch naar een andere telefoon. Ik weet nog niet welke, ik vind de dual sim (4G op beide mogelijk) super en gebruik het veel (op reis etc).
Waarom is terug naar W8.1 iets te ver? Waarschijnlijk zijn de meeste apps die je gebruikt gewoon nog 8.1 apps. Werkt een 640 of 930 (die heb ik) veel beter onder W8.1. Heb dit de laatste maanden zelf ondervonden. Ik mis alleen de Twitter app van W10, deze is mooier dan die van W8.1. Maar voor de rest werkt alles sneller en stabieler onder W8.1 dan onder W10. Helaas moet ik er wel bij zeggen, maar dit is nu eenmaal de realiteit. W10 is nog steeds niet op het niveau van W8.1 (op een mobiel device), en als ik de ontwikkelingen bekijk heb ik er ook weinig hoop in dat dit ooit op hetzelfde niveau gaat komen.AlexanderOnline schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 06:59:
[...]
Nee, voor de rest werkt de camera prima. Wanneer de issues die ik beschreef optreden kan ik trouwens via whatsapp wel nog steeds foto's nemen.
Terug naar W8.1 gaat me iets te ver. Ik gebruik windows phone graag maar met dit soort kuren dan neig ik toch naar een andere telefoon. Ik weet nog niet welke, ik vind de dual sim (4G op beide mogelijk) super en gebruik het veel (op reis etc).
Ik ga mijn Lumia 640XL gedag zeggen. Ik heb bijna 2 jaar met veel plezier deze telefoon gebruikt, maar ik heb al maandenlang het gevoel dat ik zaken mis. De welbekende appgap is voor mij te groot, ondanks uitstekende third party apps.
Nu ik de laatste tijd vaker last heb van volle interne geheugenopslag (er staat echt niks op het intern geheugen behalve noodzakelijke dingen die niet op de SD-kaart geplaatst kunnen worden...) waardoor updaten niet meer soepel gaat en de laatstelijke bug in het updaten van apps (als ze op een SD-kaart staan geeft hij een foutmelding?) heeft mij doen besluiten het tijd is.
Ik ga meteen ook naar een ander schermformaat, schrik niet: 4 inch, de iPhone SE. Ben benieuwd.
Nu ik de laatste tijd vaker last heb van volle interne geheugenopslag (er staat echt niks op het intern geheugen behalve noodzakelijke dingen die niet op de SD-kaart geplaatst kunnen worden...) waardoor updaten niet meer soepel gaat en de laatstelijke bug in het updaten van apps (als ze op een SD-kaart staan geeft hij een foutmelding?) heeft mij doen besluiten het tijd is.
Ik ga meteen ook naar een ander schermformaat, schrik niet: 4 inch, de iPhone SE. Ben benieuwd.
Ik heb ook last gehad van crashende/hangende foto app. Ik heb zelfs al een kapotte sd kaart gehad en aldus vervangen, maar het werd er niet beter op. Uiteindelijk besloten om nieuwe foto's op te slaan op het device i.p.v. de sd kaart en om de zoveel tijd, deze te verplaatsen naar de sd kaart. Toegegeven, het is wat omslachtig, maar sindsdien geen problemen meer gehad.
We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.
Die bug is bij de laatste update deze week al weer verholpen.fjjl schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:35:
en de laatstelijke bug in het updaten van apps (als ze op een SD-kaart staan geeft hij een foutmelding?).
Ik heb een workaround/fix gevonden die werkt (maar dan is de functionaliteit van het door de camera tunen van de foto uit). Doe er je voordeel mee als je hetzelfde probleem hebt.AlexanderOnline schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 07:32:
Tsja, je hebt ook wel gelijk, het is pragmatisch en werkt wss beter. Principieel vind ik het gewoon de omgekeerde wereld om me in allerlei bochten te wringen omdat de basis functionaliteiten om zeep worden geholpen..richdb schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:35:
[...]
Waarom is terug naar W8.1 iets te ver? Waarschijnlijk zijn de meeste apps die je gebruikt gewoon nog 8.1 apps. Werkt een 640 of 930 (die heb ik) veel beter onder W8.1. Heb dit de laatste maanden zelf ondervonden. Ik mis alleen de Twitter app van W10, deze is mooier dan die van W8.1. Maar voor de rest werkt alles sneller en stabieler onder W8.1 dan onder W10. Helaas moet ik er wel bij zeggen, maar dit is nu eenmaal de realiteit. W10 is nog steeds niet op het niveau van W8.1 (op een mobiel device), en als ik de ontwikkelingen bekijk heb ik er ook weinig hoop in dat dit ooit op hetzelfde niveau gaat komen.
De negatieve verhalen (inclusief die van mijzelf) met de 640 en W10 zijn hier te lezen in dit topic.
Maar zijn er ook Tweakers die zonder problemen W10 draaien op hun 640?
Geen ervaring met de 640, maar wel een 735, en die loopt nog steeds prima op W10, wel een tijd terug per ongeluk de IOT update gehad, toen moest ik middels WRDT weer overnieuw beginnen , om bij te blijven met de laatste updates moet ik de release preview draaien . Afgezien van de afbraak om bepaalde zaken heen draait het OS zelf prima.
Afgezien van het camera issue, draai ik hier nig steeds naar volle tevredenheid W10 op mijn dual sim XL.toro schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 22:58:
De negatieve verhalen (inclusief die van mijzelf) met de 640 en W10 zijn hier te lezen in dit topic.
Daarbij moet ik wel zeggen dat ik naar weinig apps gebruik. Voor mijn gevoel kunnen sommige apps de nodige instabiliteit en battery drain veroorzaken.
Ik ben ook nog steeds redelijk tevreden met W10 op mijn 640. Gebruik ook maar weinig apps en ben geen intensieve gebruiker. Enige wat ik soms heb is dat hij geen wifi netwerken meer ziet. Maar dat is dan op te lossen met een reboot.
Ik draai op de slow ring en merk wel dat het batterijverbruik behoorlijk verschilt per build. Het is wel eens beter geweest, maar nu doe ik zo'n 1,5 dag met een lading. Toestel is 2 jaar oud.
Ik draai op de slow ring en merk wel dat het batterijverbruik behoorlijk verschilt per build. Het is wel eens beter geweest, maar nu doe ik zo'n 1,5 dag met een lading. Toestel is 2 jaar oud.
Slow ring? Dat is insider toch? Niet de stable release.RubenDJ schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:29:
Ik ben ook nog steeds redelijk tevreden met W10 op mijn 640. Gebruik ook maar weinig apps en ben geen intensieve gebruiker. Enige wat ik soms heb is dat hij geen wifi netwerken meer ziet. Maar dat is dan op te lossen met een reboot.
Dat klopt inderdaad. Ik draai deze al sinds het kontoro schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:36:
[...]
Slow ring? Dat is insider toch? Niet de stable release.
Ook ik ben (nog) behoorlijk tevreden met W10 op mijn Lumia 640.
Gebruik niet veel Apps (kan ook niet anders op W10) en haal ruim 1,5 dag op de gewone productie build.
Ik heb qua Apps alleen soms problemen met een hangende Camera App. Die blijft dan hangen op "Saving" na het maken van een foto. Iets dat alleen op te lossen is met een reboot. Volgens mij heeft het te maken met te weinig ruimte op de telefoon, terwijl ik wel ingesteld heb dat de foto's op de SD kaart moeten worden opgeslagen.
Ik blijf de 640 voorlopig nog gebruiken (inmiddels net 2 jaar oud), en weet niet goed wat ik hierna ga kopen. Daar zit ik nu al mee. Ook al hoop ik de Lumia nog een jaartje te kunnen gebruiken als hoofdtelefoon. Ik twijfel of ik dat ga redden ...
Maar wat moet ik dan? Een betaalbaar Windows toestel met een goede accuduur is er niet, Ik heb er niet het extra geld ervoor over om over te stappen naar een Apple smartphone. Dan wordt het Android ...
Maar of ik daar blij van wordt?
Gebruik niet veel Apps (kan ook niet anders op W10) en haal ruim 1,5 dag op de gewone productie build.
Ik heb qua Apps alleen soms problemen met een hangende Camera App. Die blijft dan hangen op "Saving" na het maken van een foto. Iets dat alleen op te lossen is met een reboot. Volgens mij heeft het te maken met te weinig ruimte op de telefoon, terwijl ik wel ingesteld heb dat de foto's op de SD kaart moeten worden opgeslagen.
Ik blijf de 640 voorlopig nog gebruiken (inmiddels net 2 jaar oud), en weet niet goed wat ik hierna ga kopen. Daar zit ik nu al mee. Ook al hoop ik de Lumia nog een jaartje te kunnen gebruiken als hoofdtelefoon. Ik twijfel of ik dat ga redden ...
Maar wat moet ik dan? Een betaalbaar Windows toestel met een goede accuduur is er niet, Ik heb er niet het extra geld ervoor over om over te stappen naar een Apple smartphone. Dan wordt het Android ...
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
My thoughts exactlynocalimero schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:56:
helemaal mijn gedachtegang, maar ik ben inmiddels niet meer zo tevreden over mijn 640, sterker nog, afgelopen vakantie helemaal gefrustreerd door twee falende microsoft services en ook nog eens heel veel irritante bugs op de 640. Inmiddels heb ik dit proces doorlopen, misschien helpt het jou in je keuze:nocalimero schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:56:
Ik blijf de 640 voorlopig nog gebruiken (inmiddels net 2 jaar oud), en weet niet goed wat ik hierna ga kopen. Daar zit ik nu al mee. (...), Ik heb er niet het extra geld ervoor over om over te stappen naar een Apple smartphone. Dan wordt het Android ...
1. een tweedehands 950. Nee, toch maar niet, het 950 topic staat stampvol met problemen.
2. Een tweedehands 930. Die heb ik gehad en was een fijn ding, en is iig sneller dan de 640. Maar dan nog steeds de immer groeiende app-gap, plus dat de 930 geen updates meer ontvangt.
3. Iphone. Willen hebben wel, zoveel geld aan een telefoon uitgeven, nooit.
Dan maar android... Zit nu te oriënteren op de Nokia 5 met stock android. Mooi degelijk toestel zonder teveel meuk. Interface is wel aan te wennen, en eindelijk native first party apps zijn ook wel heel aantrekkelijk. Dan verkoop ik wel mijn ziel aan Google

Heeft de lumia 640 nou wel of niet draadloos laden?
Ik lees verschillende dingen.
En hier bieden ze een draadloze lader aan voor de lumia 640:
https://www.123bestdeal.n...eless-charger-laadstation
Eventueel met een backcover oid.
Ik lees verschillende dingen.
En hier bieden ze een draadloze lader aan voor de lumia 640:
https://www.123bestdeal.n...eless-charger-laadstation
Eventueel met een backcover oid.
Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/
Niet voor zover ik weet.Max2000 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:56:
Heeft de lumia 640 nou wel of niet draadloos laden?
Draadloos laden? Nee.
Alleen een paar highends hebben deze optie,
waaronder de 950 ( XL ) toestellen.
Je kan het eigenlijk gauw herkennen door de coil ( spoel ) die aan de binnenkant van je batterijdeksel zit.
Je kan het eigenlijk gauw herkennen door de coil ( spoel ) die aan de binnenkant van je batterijdeksel zit.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Hier draai ik alweer een half jaar Win 8.1 op m'n 640xl. Maar erger mij er steeds meer aan:
- Beroerde camera (geen saturatie zodra het iets donkerder is dan daglicht buiten)
- Groeiende app-gap
- Beroerde navigatie (ik mis toch wel heel erg de superfijne Google Maps app van bijv iOS tijdens onze vakantie die mijn vrouw wel heeft).
- En nog bizar veel meer kleine vervelende dingetjes
- Beroerde camera (geen saturatie zodra het iets donkerder is dan daglicht buiten)
- Groeiende app-gap
- Beroerde navigatie (ik mis toch wel heel erg de superfijne Google Maps app van bijv iOS tijdens onze vakantie die mijn vrouw wel heeft).
- En nog bizar veel meer kleine vervelende dingetjes
Nou jongens het lijkt erop dat het klaar is met deze telefoon.
Bron; https://www.onmsft.com/ne...tors-update-grows-shorter
Thnx voor je bericht. Snel maar ff lid geworden van het insider programma!Brekers schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 00:39:
Nou jongens het lijkt erop dat het klaar is met deze telefoon.![]()
Is dat wijs om je "hoofd" toestel naar het insiders programma te zetten? Slow ring?Isane schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 05:26:
[...]
Thnx voor je bericht. Snel maar ff lid geworden van het insider programma!
Ik heb maar één toestel en wil dat wel kunnen blijven gebruiken op een fatsoenlijke manier
Volgens mij moet je hem alleen even omzetten naar bv insider preview om de FCU te ontvangen en dan kan je het insider programma weer verlaten.Punkrocker schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:47:
[...]
Is dat wijs om je "hoofd" toestel naar het insiders programma te zetten? Slow ring?
Ik heb maar één toestel en wil dat wel kunnen blijven gebruiken op een fatsoenlijke manier
"Something went wrong
We aren't able to talk to our service at the moment.
Please try again later."
Nou dat doen we dan straks weer wel eens.
Edit:
OK, ik kon Get Started selecteren. Vervolgens werd gevraagd me te registreren, gedaan met mijn MS-account.
Dan gebeurt er weinig. Je komt op de Windows insider website terecht.
Nog maar weer eens het Windows Insider Programme (leuke spelling
) opgestart: Selecteer Get Started en ik krijg weer die popup met het verhaaltje erbij dat ik me eerst moet registreren. Maar nu staat er een Switch account link bij. Helaas doet die niets. Kies ik nu voor Register dan hoef ik me niet te registrene maar kom ik meteen op de windows insider pagina uit.
Ik puzzel nog even verder....
We aren't able to talk to our service at the moment.
Please try again later."
Nou dat doen we dan straks weer wel eens.
Edit:
OK, ik kon Get Started selecteren. Vervolgens werd gevraagd me te registreren, gedaan met mijn MS-account.
Dan gebeurt er weinig. Je komt op de Windows insider website terecht.
Nog maar weer eens het Windows Insider Programme (leuke spelling

Ik puzzel nog even verder....
[ Voor 70% gewijzigd door Punkrocker op 19-10-2017 12:40 ]
Mijn 735 is geen high end, maar heeft wel Qi draadloos laden. Anders dan mijn nichtjes die hebben een 650 en die kunnen ook niet draadloos laden.Amadeus1966 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:32:
Draadloos laden? Nee.
[ Voor 9% gewijzigd door shiptronic op 19-10-2017 18:53 ]
heb 4 weken geleden na 2 jaar mijn 640 xl gewisseld voor een 950. (2ehands bij betrouwbare tweaker) geen enkele spijt, waar ik me aan ergerde was t bellen met de 640xl. dat leverde een zwart scherm op en was de lijn niet af te sluiten, bekende bug .... vastlopers nauwelijks gehad, maar wel dat alles op een gegeven moment trager ging. De XL had ik vooral omdat ik groot scherm en dito lettergrootte wel handig vond. Nu, met de 950 is de batt.duur beter, t laden gaat veel sneller, de apps lopen beter en...het bellen gaat gewoon weer soepel. en waarom een besturingssys dat op sterven na dood is..? omdat ik t nog steeds geweldig vind werken, veel beter dan IOS. Zakelijk gebruik ik een Samsung s7, loopt aardig maar doe er niks verder mee dan bellen en mail lezen.
[ Voor 3% gewijzigd door mcwops op 21-10-2017 19:17 ]
Jammer inderdaad dat de volgende grote upgrade niet meer op de 640 kan.
Toevallig eergister mijn 640 (is een reserve toestel) voorzien van de laatste updates etc. Dat ging nog allemaal prima. Ik heb hem uitgeleend vanwege de off-line navigatie en als reserve telefoon.
Weer eens even mee zitten spelen en het blijft een meer dan uitstekend budget toestel. Jammer dat MS de weg min of meer afsluit voor toekomstige updates.
Toevallig eergister mijn 640 (is een reserve toestel) voorzien van de laatste updates etc. Dat ging nog allemaal prima. Ik heb hem uitgeleend vanwege de off-line navigatie en als reserve telefoon.
Weer eens even mee zitten spelen en het blijft een meer dan uitstekend budget toestel. Jammer dat MS de weg min of meer afsluit voor toekomstige updates.
Wat is de productcode van de Lumia 640XL Dual Sim hier in Nederland???
Staat binnen in de telefoon.
Ik heb een duitse variant.
Laatst was er hier een calamiteit, en ik kreeg niks binnen van NL-Alert (komt vanwege duitse versie).
Ik wil 'm dus omflashen naar Nederlandse versie.
Ik heb nu deze:
https://www.lumiafirmware.com/ser/RM-1067/guid/059X1P4
Laatst was er hier een calamiteit, en ik kreeg niks binnen van NL-Alert (komt vanwege duitse versie).
Ik heb nu deze:
[ Voor 4% gewijzigd door MadButcher op 10-08-2018 15:29 ]
Geen idee, wel een gewone én een dual sim hier in huis, maar geen van beide XL.MadButcher schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:29:
Wat is de productcode van de Lumia 640XL Dual Sim hier in Nederland???
Ik heb nu deze:
Volgens mij moet je die code wel ergens op het grote boze net kunnen vinden, meen me te herinneren dat ik ooit eens een site gezien te hebben met daarom (alle) variaties van landen en toestellen.