Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier iemand met hetzelfde probleem waarbij het gelukt is via de Windows recovery tool.

http://gathering.tweakers...message/46252643#46252643

Het is mij gelukt met De WDRT (Windows recovery) tool. Telefoon zonder simkaart met de tool gereset naar win 8.1 en toen geüpdatet naar W10M. En nu loopt het als een trein!

Zorg wel dat de batterij van de telefoon vol is voordat je er aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
Ik twijfel nog tussen een 640 en een 650. In het voordeel van 640 spreken de lagere prijs, de grotere accu en de aanwezigheid van een compass. In het voordeel van de 650 de premium look, meer intern geheugen en het betere scherm. Waar ik nog een vraag over heb is het intern geheugen van de 640 icm het plaatsen van apps op de sd card. Kan je in de praktijk zo goed als alle apps op de card installeren en blijven ze soepel werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:15
lowiesjie schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:51:
Ik twijfel nog tussen een 640 en een 650. In het voordeel van 640 spreken de lagere prijs, de grotere accu en de aanwezigheid van een compass. In het voordeel van de 650 de premium look, meer intern geheugen en het betere scherm. Waar ik nog een vraag over heb is het intern geheugen van de 640 icm het plaatsen van apps op de sd card. Kan je in de praktijk zo goed als alle apps op de card installeren en blijven ze soepel werken?
De 650 is inderdaad de mooiere, ik heb hem gisteren bij de Mediamarkt even vastgehouden. Het is aan jou of je de meerprijs gerechtvaardigd vindt t.o.v. een 640. Qua prijs-/kwaliteitsverhouding gaat mijn voorkeur uit naar de 640.

Misschien een leuke tip voor je: Een vriend van mij heeft gisteren de Lumia 640 aangeschaft bij de Kijkshop voor 120 euro (in de fysieke winkel). Met een 32GB SD-kaart (Samsung EVO) en de thuiskopieheffing erbij kwam het bedrag uit op ongeveer 145 euro. Mooie deal!
Het betreft een prepaidtoestel van T-Mobile, maar de telefoon is simlockvrij.

Met een class 10 SD-kaart werkt de 640 vlot. Er zijn maar enkele apps die op het interne geheugen moeten blijven staan. De meeste apps (en offlinekaarten) draaien prima vanaf de SD-kaart.

[ Voor 7% gewijzigd door FreshM op 30-04-2016 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superblaag schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:19:
Deze week de 920 voor de 640 vervangen.

Prima toestel!
W10m er op en het werkt echt prima.

Enige puntje van kritiek vind ik dat de achtergrond van een contact het themakleur heeft en niet gewoon lekker zwart is.
Maar misschien te vinden bij een instelling.

Wat me wel opvalt is dat het glance/glimp scherm inbrand.
Als ik een contact open dan zie ik toch redelijk duidelijk de tijd,dag en datum nog staan.

Meer mensen hier last van?

edit: heb op inbranden/burning/branden en burn dit topic doorgezocht.
Er liggen hier twee 640's in huis en die hebben nergens last van. Mijn eigen 650 met OLED evenmin. Het klinkt ook wat vreemd omdat glance de klok regelmatig op een andere plek op het scherm laat zien. Misschien is dat door een bug bij jou niet gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:52
Vimana schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:35:
Iemand bekend of er ook wat meer kwalitatief betere back cases zijn, zoals Mozo deze heeft voor de 950?

Op Ebay staan wel wat lederen en "metalen" hoesjes, maar deze gaan over de huidige achterkant, wat de telefoon dikker maakt, of ze zien er erg cheap uit.

Heb het liefst een case welke de huidge back case vervangt.
Daar ben ik ook erg geïnteresseerd in, tot nu toe heb ik alleen de Microsoft hoesjes en replica's van deze op bijvoorbeeld Aliexpress gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

Glorfindel76 schreef op donderdag 28 april 2016 @ 11:21:
Ik heb sinds een maand of 2 ook een 640 ds. Ik heb de Windows upgrade advisor app gedownload maar deze blijft aangeven dat ik nog bericht krijg wanneer Windows 10 beschikbaar komt. Zou dit kunnen komen doordat ik de telefoon in Duitsland heb gekocht. Zo ja, hoe kan ik toch Windows 10 installeren?
Ik heb mijn 640 XL DS bij Amazon.de gekocht en heb gewoon kunnen upgraden met de upgrade advisor.

Cortana is wel erg Location afhankelijk, als ik Location uitzet, gaat Cortana ook uit en daarmee verdwijnt ook de functionaliteit van Quiet Hours. Hij blijft staan in de status waar hij in staat op het moment dat je Location uitzet. Herkenbaar? Ik draai overigens op de laatste productie build: 10586.218.

Ik hoop dat ze in de toekomst Quiet Hours afhankelijk maken van Cortana, want dat is eigenlijk de enige reden voor mij om Cortana te gebruiken.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorfindel76
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-03 11:16
TheZoo schreef op maandag 02 mei 2016 @ 08:59:
[...]

Ik heb mijn 640 XL DS bij Amazon.de gekocht en heb gewoon kunnen upgraden met de upgrade advisor.
Twee dagen geleden heb ik inderdaad ook via de upgrade advisor kunnen upgraden.
Geen idee waarom het nu wel lukte.
Misschien heeft het toch te maken met de provider (= Vodafone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
FreshM schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:08:
[...]

De 650 is inderdaad de mooiere...
Goede tip! Ik ga nog eerst nog maar eens de toestellen irl checken in de winkels en dan maar een beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 20:14

superblaag

Mooi spul hoor!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 17:25:
[...]

Er liggen hier twee 640's in huis en die hebben nergens last van. Mijn eigen 650 met OLED evenmin. Het klinkt ook wat vreemd omdat glance de klok regelmatig op een andere plek op het scherm laat zien. Misschien is dat door een bug bij jou niet gebeurd?
Bedankt voor het kijken mannen!

De klok verspringt ook zeker wel gelukkig.
Ik heb geprobeerd er een foto van te maken, maar dat lukt op geen enkele manier.

Zelf op de screenshot zie je niks :+

In het dagelijks gebruik merk je er echt niks van en je moet er net oog voor hebben.

Ik zie ook de touch-streep-sensoren zitten in het glas als ik buiten loop.
Ook zoiets kleins maar omdat ik het als zakelijk toestel van de baas heb accepteer ik het :)

Naast de cameraknop mis ik ook het niet kunnen aanpassen van het volume als het glimp scherm er is.
Dat is iets van W10m neem ik aan en zal vast wel worden opgelost.

Voor de rest echt prima content mee!
Het is nog even wachten op de 2 verschillende euro hoedjes uit china en dan zijn we klaar.

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb een Lumia 640 met de Windows 10 Preview versie (laatste build). Mijn batterij gaat echt erg snel leeg, is al binnen 5/6 uur leeg ofzo, en als ik hem aan de oplader heb krijg ik steeds de melding "Device is charging slowly". Heb hem al gereset maar blijf die melding krijgen. Iemand idee wat ik nog kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:49

Wallie

Herr

shadowman12 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:13:
Ik heb een Lumia 640 met de Windows 10 Preview versie (laatste build). Mijn batterij gaat echt erg snel leeg, is al binnen 5/6 uur leeg ofzo, en als ik hem aan de oplader heb krijg ik steeds de melding "Device is charging slowly". Heb hem al gereset maar blijf die melding krijgen. Iemand idee wat ik nog kan doen?
Al eens gekeken wat het meeste van batterij trekt bij Battery Usage?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ligt er een beetje aan wat je met het compas van plan bent.
Maar die op mijn 640 wijkt makkelijk 20-30 graden af van het noorden.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
heuveltje schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 13:32:
[...]

Ligt er een beetje aan wat je met het compas van plan bent.
Maar die op mijn 640 wijkt makkelijk 20-30 graden af van het noorden.
Gaat niet zo zeer om bv. het navigeren want dat gaat gewoon wel, maar ik begreep dat een app om bv panorama foto's te maken het dan niet doet omdat die een compass nodig hebben. Functie die ik soms toch wel gebruik vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En andere lader/kabel?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 20:22
Ik herken dit van mijn 930, er is een app actief die zeer veel stroom trekt, het lijkt dan of er te weinig geladen wordt.
Los dit meestal op door alle achtergrond taken te sluiten, of als dat niet helpt opnieuw opstarten

[ Voor 49% gewijzigd door jahako op 04-05-2016 15:48 . Reden: Quote vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Wallie schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:51:
[...]

Al eens gekeken wat het meeste van batterij trekt bij Battery Usage?
Ja al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:30
Volgens de pricewatch ondersteunt de Lumia 640 geen 800MHz. dat is één van de frequenties waarop kpn, vodafone en tele2 4G uitzenden: http://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
wappiewappie schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 19:40:
[...]

Volgens de pricewatch ondersteunt de Lumia 640 geen 800MHz. dat is één van de frequenties waarop kpn, vodafone en tele2 4G uitzenden: http://www.4g.nl/4g-netwerk/4g-frequenties/
Ik denk dat de pricewatch dan niet klopt want op de site van microsoft en op gsmarena staat dat de 800 band wel wordt ondersteund
https://www.microsoft.com...mia640-lte/specificaties/
http://www.gsmarena.com/microsoft_lumia_640_lte-7055.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:30
Klopt, ik zie het staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:43
AFAIK zijn de ondersteunde bands afhankelijk van het versienummer (RM-107x) en de geïnstalleerde firmware (al dan niet provider gebonden). De NL/EU versie, uit m'n hoofd -1072, kan 800MHz aan maar sommige US versies bijvoorbeeld niet. Wellicht dat op die laatste een EU firmware te installeren is om de band te enablen, maar dat weet ik zo niet.

[ Voor 19% gewijzigd door mtr33 op 06-05-2016 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 09:35
Qruzader schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 10:41:
Telkens als ik probeer mijn telefoon( lumia 640 ) te updaten naar w10m via de upgrade assistent krijg ik de melding: goed nieuws! uw telefoon komt in aanmerking voor een upgrade naar Windows 10. We zijn samen met uw provider en telefoon producent bezig de upgrade voor uw telefoonbeschikbaar te maken en u zult melding ontvangen wanneer de upgrade beschikbaar is.

Ik heb Tele 2 als provider, zijn er meer mensen die hier last van hebben? En is het mogelijk om alsnog w10m erop te zetten?
Vreemd hier ook tele2 en al een paar weken vlekkeloos w10 aan het draaien.Misschien is een reset een idee en dan weer opnieuw proberen met de upgrade assistent? Ik heb de 640 xl btw 1ste x ging het fout en heb ik alles via de pc opnieuw moeten instaleren met de tool van microsoft daarna werkt het als een zonnetje

[ Voor 7% gewijzigd door foxtrot81 op 06-05-2016 15:33 ]

Carpe scrotum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 10:08
Heb een 640 mee kunnen nemen in vs. Spotgoedkoop (50 usd) en via een online formulier levert at&t ook nog eens zelf een unlockcode aan.

Deze blijft lekker op 8.1 draaien. Heb zelf w10 maar heb slechte ervaring met browsen (traag) en typen. Volle reset heeft niet voldoende geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik heb sinds een weekje de 640, 2e hands gekocht als backup toestel en voor festivals en dergelijke. Daarnaast wilde ik Windows 10 op een smartphone wel eens uittesten. Ik moet zeggen, ik ben erg onder de indruk. Ik heb totaal niet het idee dat ik zo'n goedkoop toestel gebruik. Was erg blij dat er zelfs een (weliswaar onofficiële maar wel goed werkende) Tidal app is. Deze werkt echt prima.

Dan nu mijn vraag... De lader die bij de 640 wordt geleverd laadt met 0,75 ampere op, niet snel dus, wat hier ook meerdere malen is geconstateerd. Ik heb een Sony lader liggen die met 1,5A laadt (aan 5 Volt), maar ook een Apple iPad lader die met 2,4A laad (en 5,1 Volt). Kan ik beide laders veilig met de 640 gebruiken, is er een maximum aan ampere wat 'ie aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

musicfreak schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:32:
Ik heb sinds een weekje de 640, 2e hands gekocht als backup toestel en voor festivals en dergelijke. Daarnaast wilde ik Windows 10 op een smartphone wel eens uittesten. Ik moet zeggen, ik ben erg onder de indruk. Ik heb totaal niet het idee dat ik zo'n goedkoop toestel gebruik. Was erg blij dat er zelfs een (weliswaar onofficiële maar wel goed werkende) Tidal app is. Deze werkt echt prima.

Dan nu mijn vraag... De lader die bij de 640 wordt geleverd laadt met 0,75 ampere op, niet snel dus, wat hier ook meerdere malen is geconstateerd. Ik heb een Sony lader liggen die met 1,5A laadt (aan 5 Volt), maar ook een Apple iPad lader die met 2,4A laad (en 5,1 Volt). Kan ik beide laders veilig met de 640 gebruiken, is er een maximum aan ampere wat 'ie aankan?
Een meer ampère lader eraan hangen is niet erg, hij al toch niet meer leveren dan de telefoon vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Let daar wel mee op. De laders die in de EU worden verkocht zijn meestal wel goed, maar haal je ze buiten de EU heb je geen enkele garantie dat de lader zich inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik zou al helemaal niet besparen op een lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:36

Echt niet.

Gewoon niet.

Ik hang mijn 640XL bij wijze van spreken aan elke lader die ik tegenkom (kom overigens geen Chinese tegen), maar nooit problemen mee gehad. Ik verwacht ook geen problemen met Sony of Apple.

Ik heb overigens de laatste tijd dat Whatsapp mijn interne geheugen vol gooit en daarbij niet verplaatsbaar is naar de SD. Is er toevallig iemand die dit probleem al eens heeft opgelost?

[ Voor 33% gewijzigd door Echt niet. op 11-05-2016 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
Echt niet. schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 23:13:
Ik hang mijn 640XL bij wijze van spreken aan elke lader die ik tegenkom (kom overigens geen Chinese tegen), maar nooit problemen mee gehad. Ik verwacht ook geen problemen met Sony of Apple.

Ik heb overigens de laatste tijd dat Whatsapp mijn interne geheugen vol gooit en daarbij niet verplaatsbaar is naar de SD. Is er toevallig iemand die dit probleem al eens heeft opgelost?
Whatsapp kan alleen op intern, maar de data die whatsapp creeert kan wel op de SD-kaart. Zou ik daar eens gaan kijken bij de instellingen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:36

Echt niet.

Gewoon niet.

Is dat een Whatsapp instelling of W10M instelling?

Whatsapp houdt voor media blijkbaar gewoon aan wat bij Opslag is aangegeven; mijn WA media staat allemaal op de SD. Toch neemt WA op mijn interne geheugen bijna 2,5 GB aan opslag in. Ben best benieuwd wat ik verkeerd doe.

[ Voor 69% gewijzigd door Echt niet. op 12-05-2016 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Echt niet. schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 23:37:

Whatsapp houdt voor media blijkbaar gewoon aan wat bij Opslag is aangegeven; mijn WA media staat allemaal op de SD. Toch neemt WA op mijn interne geheugen bijna 2,5 GB aan opslag in. Ben best benieuwd wat ik verkeerd doe.
Zijn meer die dit hebben, check daarvoor wat recente posts van vandaag in t whatsapp topic voor WP

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57
musicfreak schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:32:

Die van mij hangt regelmatig aan een HTC lader of een snelle lader van een L820.
Daarnaast alles wat ik tegenkom als ik er eentje nodig ben, zijn nooit Chinese dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In windows 8.1 en 10 hetzelfde probleem dat ik hier 1 keer eerder voorbij zag komen. Apps die je start blijven het laadsymbool tonen totdat het zwarte scherm met laadsymbool stopt en de telefoon terug gaat naar het homescreen. In WM 10 komt dit helaas vaker voor bij mij en ik heb dagen dat ik de telefoon een aantal keer opnieuw op moet starten om van het probleem af te komen. De enige oplossing die mensen aangeven is een harde reset, maar omdat het niet dagelijks voorkomt blijf ik dat maar uitstellen.

Zelf had ik het idee een App te downloaden zoals bv CCleaner voor de pc om de cache en misschien achtergebleven bestanden (van updates enzo) te kunnen verwijderen. Ik kan alleen geen app vinden voor WM die zoiets doet, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
De paar keer dat ik zoiets heb gehad was het voldoende de app af te sluiten (terugknop ingedrukt houden, dan de app sluiten), en vervolgens opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:05:
[...]
Zelf had ik het idee een App te downloaden zoals bv CCleaner voor de pc om de cache en misschien achtergebleven bestanden (van updates enzo) te kunnen verwijderen. Ik kan alleen geen app vinden voor WM die zoiets doet, iemand een idee?
Apps kunnen alleen bij hun eigen bestanden. Zo'n app als CCleaner kan dus niet worden gemaakt voor Windows 10 Mobile. Er was er wel 1 die met een truukje het OS triggerde om bestanden op te ruimen, maar die is nu ook compleet overbodig omdat je dit in Windows 10 Mobile zelf kan doen ergens in de instellingen.
Overigens als het verwijderen van de app en weer opnieuw installeren niet helpt, gaat zo'n app al helemaal niets kunnen uithalen. Een hard reset is dan nog het enige dat je zou kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 11:39
Echt niet. schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 23:37:

teveel WhatsAppen! ;)

Hier ook een tevreden 640 dualsim 3G @ W10 (318) gebruiker, heb wel last van twee quirks:
- muziek gaat soms ineens iets trager (pitch echt lager een procent ofzo, met name bij lange opnames en alleen via bluetooth)
- de foto-app hangt bij gebruik HDR soms op "Saving...". Alleen rebooten of app afsluiten en niet meer met HDR fotograferen tot de volgende reboot heeft dan nog zin.

Ga toch fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Dank voor alle tips qua laders, ik heb m'n Lumia nu opgeladen met m'n Sony lader, prettig te weten dat dat kan.
Wallie schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:59:
[...]
Een meer ampère lader eraan hangen is niet erg, hij al toch niet meer leveren dan de telefoon vraagt.
Dus de verhalen over iPhone's die je beter niet kan opladen met een iPad lader (1 versus 2,4 Ampere) zijn onzin? Ik let nu altijd goed op waarmee ik laad om beschadigingen te voorkomen, maar als dat niet uitmaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:43
Vroeger maakte dat wel uit, maar tegenwoordig hebben vrijwel alle apparaten een 'slimmere' chip met ingebouwde beveiliging tegen overbelasting. Daarbij geeft de telefoon aan hoeveel hij max. kan hebben en krijgt dat vervolgens van de oplader (pull vs push). Ik gebruik al jaren een 2.4A lader voor alles. Grappig genoeg kan het in theorie wel andersom: een lader/usb port die maar 500mA kan leveren kan oververhit raken voor een device dat meer vraagt, maar ook daar zit tegenwoordig (na 2007) beveiliging ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mits het product gekeurd is. Er zijn genoeg manieren om opladers te krijgen waarbij je dat niet wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:08

P_Tingen

omdat het KAN

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:05:
De enige oplossing die mensen aangeven is een harde reset, maar omdat het niet dagelijks voorkomt blijf ik dat maar uitstellen.
Ik heb eergisteren mijn telefoon een harde reset gegeven. Vooraf had ik handmatig een backup van alles gedaan via de instellingen en nog een handmatige backup van WA. Voor de zekerheid de sd kaart gekopieerd naar mijn pc en toen gereset.

Kopiëren van sd was achteraf niet nodig trouwens. Alle apps kwamen weer terug toen ik me aanmeldde. Windows vroeg of ik de backup terug wilde zetten naar de telefoon of de telefoon als een nieuwe wilde installeren. Het duurde uiteraard even, maar bijna alles werd perfect teruggezet. Eigenlijk nog wat teveel want sommige apps had ik al verwijderd en twee apps stonden er kennelijk verminkt op want die deden niks. Verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en klaar.

Al met al viel het me flink mee; ook het startscherm werd goed teruggezet. De reden voor de reset was dat de telefoon af en toe traag was. Dat lijkt nu weer verdwenen; alle apps reageren weer retesnel. Overigens heb ik wel een 735 maar ik gok dat dat voor een 640 niet anders is.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
mtr33 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 09:28:
Vroeger maakte dat wel uit, maar tegenwoordig hebben vrijwel alle apparaten een 'slimmere' chip met ingebouwde beveiliging tegen overbelasting.
Goed om te weten, dank voor de info!
Caelorum schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:14:
Mits het product gekeurd is. Er zijn genoeg manieren om opladers te krijgen waarbij je dat niet wilt doen.
Klopt, maar die gebruik ik ook bewust niet. Teveel risco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede telefoon qua specificaties, maar in de 10 maand dat ik m heb is er al van alles misgegaan.
Het eerste model dat ik heb gekregen heb ik binnen 2 weken kunnen ruilen omdat er een memory corruption
in zat die ervoor zorgde dat hij telkens opnieuw bleef opstarten.

Toen hij 7 maand oud was heb ik hem teruggebracht met een lockscreen dat eruit zag als 24 mini lockscreens, in grijstonen, met sneeuw. Toen is mijn display vervangen door een service center, waarna ik het toestel weer in gebruik heb genomen.

En nu, in maand 10, ligt hij bij de reparateur wegens het warm worden terwijl ie op lockscreen staat en hierbij gebruikt hij de totale batterij in 6 uur. Daarnaast reageert mijn scherm af en toe niet op touch, en dan moet je hem opnieuw opstarten om t werkend te krijgen.

Al met al houd ik van het Windows Phone platform maar vind ik de bouwkwaliteit van de telefoons een beetje tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:22

Tarin

Just plain weird.

Ik heb sinds anderhalve week een Lumia 640 Dual Sim (3G), en waar hij in het begin best aardig werkte (afgezien van de hoeveelheid updates die voorbij kwamen) is het sinds de Windows Phone 10-update doffe ellende.
Ik weet niet of het aan Windows 10 ligt, of aan aanvullende updates in combinatie met de brakke internetverbinding hier (zit aan een WLAN wat af en toe uitvalt en heb geen mobiel internet ivm roaming), maar hij start af en toe ineens opnieuw op, valt ineens uit na een nacht aan de lader gehangen te hebben (het ene moment staat het batterijniveau op 92%, het andere moment is het scherm zwart en start hij pas weer op als ik hem weer op de lader aansluit).

Of misschien is hij gewoon stuk. In ieder geval, ik heb een Wileyfox Swift besteld en ga met Amazon uitvechten wat er met de Lumia gaat gebeuren.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarin schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:07:
Ik heb sinds anderhalve week een Lumia 640 Dual Sim (3G), en waar hij in het begin best aardig werkte (afgezien van de hoeveelheid updates die voorbij kwamen) is het sinds de Windows Phone 10-update doffe ellende.
Dan ga je toch terug naar 8.1, daar heb je niet zoveel bugs en ellende.
Maar als je nog van de aankoop af kan is dat m.i. de beste optie.
Hoewel de hardware van de 640 best goed is vind ik het toch een slechte aankoop omdat Windows m.b.t. functionaliteit zo halfbakken is. Zowel 8.1 als W10M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 00:17:
[...]

Dan ga je toch terug naar 8.1, daar heb je niet zoveel bugs en ellende.
Maar als je nog van de aankoop af kan is dat m.i. de beste optie.
Hoewel de hardware van de 640 best goed is vind ik het toch een slechte aankoop omdat Windows m.b.t. functionaliteit zo halfbakken is. Zowel 8.1 als W10M.
Momenteel start / laadt hij überhaupt niet meer op. Ik kijk wel of hij te repareren is (of dat ik heea via garantie laat fixen) maar ik heb eerst een werkende telefoon nodig ;).

Ik vond het dualsim-systeem overigens goed uitgewerkt, ben benieuwd hoe ze dat in Android geregeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 18:11
Hoi, mijn systeem kan niet meer updaten met al die windows 10 updates, want geheugen vol. de enige app dit heb is whatsapp. en die is bijna 2 GB groot, geen idee hoe!? staan amper video's en foto's op.

Of bewaard die dit ergens allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Je weet wel dat er amper op staan, maar niet of hij het bewaard? Wat zegt het opslag overzicht als je die bekijkt? Mijn systeem + gereserveerd is iets onder de 3.3GB, dus zelfs als je whatsapp op 2GB krijgt moet er nog redelijk wat ruimte over zijn. (Ter vergelijk, mijn whatsapp is 27MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik vermoed dat Whatsapp thumbnails opslaan. Mijn vriendin heeft bijv. ook Whatsapp die 1GB groot is. Daardoor heeft ze net te weinig ruimte (lees 800MB :P) om Windows te updaten. Enige manier om dit alsnog te doen is een SD kaart er in, backuppen in Whatsapp, Whatsapp verwijderen, updaten en Whatsapp weer installeren.

@Sissors, als je net van WP8.1 af komt en update naar Windows 10 en geen hard reset doet kan het gereserveerde ruimte (+ system) een behoorlijk stuk groter zijn dan wat er bij jou is momenteel. Bij mijn vriendin is dat namelijk 6.2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Mijn lumia start weer. De contactjes van de accu waren te los. Heb ze met een punaise wat strakker gedrukt, dus nu kan ik de overige problemen gaan tackelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 18:11
Sissors schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:35:
Je weet wel dat er amper op staan, maar niet of hij het bewaard? Wat zegt het opslag overzicht als je die bekijkt? Mijn systeem + gereserveerd is iets onder de 3.3GB, dus zelfs als je whatsapp op 2GB krijgt moet er nog redelijk wat ruimte over zijn. (Ter vergelijk, mijn whatsapp is 27MB).
Waar bewaard die het dan? ik heb misschien 50 foto's er op staan en 3 korte filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:47
Zijn er meer mensen, waarbij sinds de .420 release het scherm niet meer draait?

Nah, lama, zal wel een bit zijn omgevallen, na opnieuw opstarten, is het gefixt :)

[ Voor 35% gewijzigd door __Erik__ op 24-06-2016 15:18 ]

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nah lekker, mijn 640XL laten vallen op de stoep, scherm in duizend stukjes. Het schijnt vrij eenvoudig te fixen te zijn gelukkig. Ik heb net een vervangend scherm/frame besteld (van binnen Europa, heb geen zin om twee maanden op een pakje uit China te wachten). Ik post wel mijn ervaringen ermee binnenkort, dan hebben anderen er ook wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:48
Dreamvoid schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:23:
Nah lekker, mijn 640XL laten vallen op de stoep, scherm in duizend stukjes. Het schijnt vrij eenvoudig te fixen te zijn gelukkig. Ik heb net een vervangend scherm/frame besteld (van binnen Europa, heb geen zin om twee maanden op een pakje uit China te wachten). Ik post wel mijn ervaringen ermee binnenkort, dan hebben anderen er ook wat aan.
Vergelijkbare ervaring: 950 laten vallen. Reparatie is mij nog even te prijzig en ik heb juist de 640 XL weer uit de kast gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 19:27
Hebben meer mensen het probleem dat als er een binnenkomend gesprek komt dat de ringtone of niet gaat, of maar heel even. Dit had ik regelmatig met WP8.1 en nu ook met WP10 (sinds kort geinstalleerd). Op mijn vorige Lumia 620 had ik dit namelijk ook al...

Ik heb het vermoeden dat Whatsapp hier mee te maken heeft, want als ik die sluit op de achtergrond dan gaat het volgens mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Is het normaal dat de L640 camera irritant lang doet over focussen bij het nemen van een foto? Heb de laatste dagen echt teveel snapshots gemist omdat de camera niet op tijd focuste... :/ Kan dit beïnvloed worden door een instelling?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57
warhamstr schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:21:
Is het normaal dat de L640 camera irritant lang doet over focussen bij het nemen van een foto? Heb de laatste dagen echt teveel snapshots gemist omdat de camera niet op tijd focuste... :/ Kan dit beïnvloed worden door een instelling?
Helaas heten ik dit probleem.
Handig als je een foto van je kids in een draaimolen wilt maken #NOT |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dreamvoid schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:23:
Ik heb het gefixed inmiddels. Deze Youtube video legt het allemaal uit. Enige is dat je een Torx T4 schroevendraaier nodig hebt, geen T5 zoals die video zegt. Het nieuwe scherm is inderdaad een compleet frame + scherm (was 43 euro in mijn geval), dus het is vrij makkelijk allemaal, ik was in tien minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 08:48
Impressed. Op het filmpje ziet het er nog wel bewerkelijk uit. Heb je voor dat geld een origineel scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Volgens mij wel, alles ziet er identiek uit aan mijn kapotte frame/scherm. Je hoeft een aantal dingen niet te doen, zoals de vibrator en speaker loshalen. En de twee camera's kan je ook gewoon aan het mainboard laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Lol ik heb ook weer het volgend met mijn 640, heb wel een exemplaar met een hoop bugs ofzo. :D

Als ik hem uitzet, dan blijft de backlight aan en gaat ie vanzelf weer opnieuw aan. 8)
En ben je lekker aan het tikken in WA, verstuur je het, tik je een woord, kun je niks meer tikken want de woorden verschijnen niet meer... Ook regelmatig dat ie voor een minuut of 5 of langer op laden blijft hangen, zeker als iemand een filmpje of iets stuurt... :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Lekker hoor, dat batterij verbruik van de 640 XL op WP10.
Van het weekend festivalletje gedaan. Telefoon vrijdag avond van de lader af toen ik om 20:30 op de camping aankwam. Licht gebruik tijdens het festival: Foto's, filmpjes, buienradar, whatsapp, mail, NOS nieuws app. Toen ik hem maandag ochtend bij vertrek weer aan de lader in de auto hing, had hij nog 35% over _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
Ja dikke l*l! Hoe doe je dat? :D

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja toen bij mij nieuw was lukte dat ook nog wel, nu is het vaak 2 dagen en over. :P Op Wifi is ie trouwens wel een stuk zuiniger merk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo

TheZoo

Animals Behind Bars

Nou ben ik sowieso geen zware gebruiker, dus dat scheelt denk ik al flink. Wifi en mijn werksim uitgezet en een beetje opletten wat je met je telefoon doet. Meer eigenlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Beetje snel maar toch, vandaag via het werk de opvolger voor mijn 640 DS besteld, een 650 DS. :)
640 een keer een goeie reinstall geven en hopen dat ie dan weer een beetje vlot is, kan mijn broertje hem gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• escort77
  • Laatst online: 17-09-2023
Ik twijfel erover om mijn 640XL LTE over te zetten naar Windows 10.

De meeste overgangsbugs zullen er nu wel uit zijn, maar ik probeer te achterhalen welke apps blijven werken.
HERE maps ben ik sowieso kwijt volgens mij, maar City Lens en Drive+ blijven wel gewoon werken toch?

Verder gebruik ik vooral IE, outlook, yahoo mail, werkmail, whatsapp, rabo internetbankieren, NOS.

(fokke en sukke, vwe kentekeninformatie zijn ook leuk, maar niet noodzakelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Maps is na de nieuwe updates wat mij betreft inmiddels nu wel beter dan Here Maps geworden. De browser in W10M is een grote stap vooruit, de rest ietsje beter of gelijk.

Enige grote minpunt van W10M voor mij is dat Remote niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07 13:26
Nice Guy Eddie schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 19:08:
Hebben meer mensen het probleem dat als er een binnenkomend gesprek komt dat de ringtone of niet gaat, of maar heel even. Dit had ik regelmatig met WP8.1 en nu ook met WP10 (sinds kort geinstalleerd). Op mijn vorige Lumia 620 had ik dit namelijk ook al...

Ik heb het vermoeden dat Whatsapp hier mee te maken heeft, want als ik die sluit op de achtergrond dan gaat het volgens mij goed.
Ja, hier ook zo. Alleen heb ik de link met WhatsApp nog niet gelegd, dus dat zal ik eens in de gaten houden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:56

Gotez

42

Stomme vraag misschien, mijn lumia 640 geeft nog geen enkele melding voor de update naar windows 10. Moet ik wachten? of moet ik ergens iets aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Laatst online: 05-09 09:17
Geen stomme vraag.. beetje dom van MS ;-)

Je hebt er een aparte app voor nodig: https://www.microsoft.com...rade-advisor/9nblggh0f5g4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Gotez schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:41:
Stomme vraag misschien, mijn lumia 640 geeft nog geen enkele melding voor de update naar windows 10. Moet ik wachten? of moet ik ergens iets aanpassen?
Jeetje, je hebt al die tijd wat gemist, hoor. Windows 10 is er al sinds half maart voor de Lumia 640. Installeer de Upgrade-assistent-app van Microsoft en je kunt naar Windows 10 Mobile. Het draait prima op de 640. Maak eerst even een back-up van je Lumia in OneDrive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

escort77 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:52:
Ik twijfel erover om mijn 640XL LTE over te zetten naar Windows 10.

De meeste overgangsbugs zullen er nu wel uit zijn, maar ik probeer te achterhalen welke apps blijven werken.
HERE maps ben ik sowieso kwijt volgens mij, maar City Lens en Drive+ blijven wel gewoon werken toch?

Verder gebruik ik vooral IE, outlook, yahoo mail, werkmail, whatsapp, rabo internetbankieren, NOS.

(fokke en sukke, vwe kentekeninformatie zijn ook leuk, maar niet noodzakelijk)
Werkt een heel stuk beter dan W8 inmiddels, ook zonder teveel gekke dingen, af en toe nog maar ach.

Voor de VWE app is er op W10 een van RDW die ik zelf wel eens gebruik. Email is allemaal mooi geïntegreerd. Here Maps is vervangen door Kaarten en die werkt zelfs nog fijner als Here. Verder weinig klachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Dag 640XL bezitters,

Ik ben op zoek naar een 640XL accu. Op internet lijkt het alsof die dingen uitgestorven zijn, en iets wat ik dagelijks in m'n broekzak heb, wil ik liever niet voorzien van een chinees namaak accutje. Iemand toevallig nog een accu liggen, of weet waar ik nog een originele accu kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revival67
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:44
Misschien is dit iets?
Kom ik toevallig net tegen, wel in het buitenland, maar ze verzenden ook naar Nederland.

http://shop.windowscentra...e=d_wp&utm_medium=content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

revival67 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:10:
Misschien is dit iets?
Kom ik toevallig net tegen, wel in het buitenland, maar ze verzenden ook naar Nederland.

http://shop.windowscentra...e=d_wp&utm_medium=content
Die zag ik inderdaad, echter is die verzendtijd mij te lang helaas. Ik zal ook nog even een 'gevraagd'- VA starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Laatst online: 12-09 16:31
Hi ,

Ik ga mn Nokia weer gebruiken , alles werkt prima maar ik had op een SD kaart een aantal app's staan , deze SD kaart kan ik niet meer vinden maar ik kan ook niet de betreffende app's niet meer downloaden , volgens mij
Hoe krijg ik deze app's nu weer terug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-08 21:58
Zijn er hier nog gebruikers die hebben opgemerkt dat de L640 LTE nogal watergevoelig is?
Bij een stortbui laatst was m'n pa naar de brandweer aan het bellen ermee in de regen, en de L640 was overleden...
Spijtig genoeg was ik op kamp met de Chiro en mocht mn gsm vanwege een spel niet bij me hebben. En m'n pa leek als 'ie is bij elektronica had er niet beter op gevonden dan met de haardroger -weliswaar op lagere stand- op z'n gsm beginnen te blazen en hem vervolgens doodleuk aan de lader te hangen ipv tijd te geven om zelf op/uit te drogen |:( . Gevolg: aan de lader brandde enkel nog de LED flash, en hij heeft gelijk een nieuwe moeten kopen...

Ik vind wel dat de L640 het wel erg snel opgaf. Ik gebruik m'n L920 vaak in de regen aan de bushalte en deze kan er gewoon tegen _/-\o_ en heb net als m'n pa z'n L640 gewoon een screenprotector en hoesje om de achterkant.

[ Voor 18% gewijzigd door Mylan Piron op 03-08-2016 15:05 . Reden: Extra info + foutje rechtgezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ik eindig hier als Lumia 640 gebruiker. Na 3 keer (defect aan de GPS ontvanger) heen en weer sturen naar het service punt heb ik netjes m'n aankoopbedrag terug gekregen.

Eindconclusie: Fijne telefoon, te weinig (goede) Apps !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

wilbert schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 19:03:
Ik eindig hier als Lumia 640 gebruiker. Na 3 keer (defect aan de GPS ontvanger) heen en weer sturen naar het service punt heb ik netjes m'n aankoopbedrag terug gekregen.

Eindconclusie: Fijne telefoon, te weinig (goede) Apps !
Jammer! :( wat voor defecten had jij dan? Hoe merkte je dat je problemen had met je GPS? Ik heb zelf dat mijn telefoon soms lang blijft hangen op "proceed to the blabla way" dat ie aangeeft dat ik naar t startpunt van de route moet (Maps app). En dat ie wat traag is als ik bijv een bocht omga dat ie dat pas na 4 sec door heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
NeFoRcE schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:26:
[...]

Jammer! :( wat voor defecten had jij dan? Hoe merkte je dat je problemen had met je GPS? Ik heb zelf dat mijn telefoon soms lang blijft hangen op "proceed to the blabla way" dat ie aangeeft dat ik naar t startpunt van de route moet (Maps app). En dat ie wat traag is als ik bijv een bocht omga dat ie dat pas na 4 sec door heeft...
De telefoon had helemaal geen gps ontvangst meer, apps als Caledos Runner en navigatie werkten dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Mylan Piron schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:01:
Ik vind wel dat de L640 het wel erg snel opgaf. Ik gebruik m'n L920 vaak in de regen aan de bushalte en deze kan er gewoon tegen _/-\o_ en heb net als m'n pa z'n L640 gewoon een screenprotector en hoesje om de achterkant.
Nu heeft de 920 ook geen verwisselbare accu, die gesloten achterkant is dan uiteraard beter bestand tegen regen, en soms heb je ook geluk, of pech, zoals je pa...
Maar ben 't met je eens, dat de 920 qua bouwkwaliteit achteraf toch wel de beste Windows Phone is gebleken, een echte Nokia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Mylan Piron schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:01:
Zijn er hier nog gebruikers die hebben opgemerkt dat de L640 LTE nogal watergevoelig is?

[...]

hij heeft gelijk een nieuwe moeten kopen...
Om de financiele schade wat te verzachten: als je de scherm+frame unit eraf schroeft is die ws nog wel iets van 30-40 euro waard voor iemand wiens scherm aan diggelen is, en de accu ook nog wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-08 21:58
Dreamvoid schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:10:
[...]

Om de financiele schade wat te verzachten: als je de scherm+frame unit eraf schroeft is die ws nog wel iets van 30-40 euro waard voor iemand wiens scherm aan diggelen is, en de accu ook nog wel wat.
Ja ik ga hem zeker bewaren om wat reserve-onderdelen te hebben voor de nieuwe, wie weet hoe snel krijgt mn pa het scherm of wat anders aan diggelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLLAE
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-08-2016
Lumia 640 LTE van 7 maanden oud heeft een probleem met de geluidsknop die systematisch terug naar nul gaat zodat inkomende oproepen niet gehoord worden !!

Het toestel, via Coolblue gekocht, moet voor reparatie 3 WEKEN afgegeven worden !!

Anderzijds OS Windows 8.1 - Whatsapp vraagt een upgrade die niet gestart wordt in de Microsoft Store en weigert de huidige versie nog in gang te zetten zodat Whatsapp niet meer gebruikt kan worden !

Poging om een backup te nemen van kontakten : onmogelijk om kontakten te exporteren ???

Dit was mijn eerste en laatste aankoop van een Microsoft, Nokia, Lumia onding !! :( :( :(

[ Voor 0% gewijzigd door JLLAE op 14-08-2016 10:53 . Reden: tijpfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:37
JLLAE schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 10:52:
Lumia 640 LTE van 7 maanden oud heeft een probleem met de geluidsknop die systematisch terug naar nul gaat zodat inkomende oproepen niet gehoord worden !!

Het toestel, via Coolblue gekocht, moet voor reparatie 3 WEKEN afgegeven worden !!

Anderzijds OS Windows 8.1 - Whatsapp vraagt een upgrade die niet gestart wordt in de Microsoft Store en weigert de huidige versie nog in gang te zetten zodat Whatsapp niet meer gebruikt kan worden !

Poging om een backup te nemen van kontakten : onmogelijk om kontakten te exporteren ???

Dit was mijn eerste en laatste aankoop van een Microsoft, Nokia, Lumia onding !! :( :( :(
Tijd voor een upgrade naar Windows 10?
En pleur alle contacten op je microsoft account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Je contacten zitten toch vast aan een van de emailaccount (iig je microsoft account), dus exporteren is nergens voor nodig.

En stuur je telefoon rechtstreeks naar Microsoft voor reparatie, ik had hem zelf binnen 1 week terug met een nieuwe scherm (640XL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...] Anderzijds OS Windows 8.1 - Whatsapp vraagt een upgrade die niet gestart wordt in de Microsoft Store en weigert de huidige versie nog in gang te zetten zodat Whatsapp niet meer gebruikt kan worden ![...]
Heb je WA toevallig nog op je SD kaart geinstalleerd staan? Dit kan sinds een tijdje niet meer en updates falen daardoor. Oplossing is WA verplaatsen van SD kaart naar de opslag van de telefoon. In W10M krijg je daar een melding voor, maar op WP8 niet, zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik heb een Microsoft Lumia 640 CV-DE, en als ik mijn dataverbinding aanzet, staat er linksbovenin of H, of H+ of een L. Wat betekend die L? We hebben ook nog een CV-NL, waar of H, of H+ of 4G staat. Ik heb echter nog nooit L zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Heb zelf ook nog nooit L zien staan, maar ga ervan uit, dat 't voor LTE staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Jup, L is LTE == 4G zoals wij dat kennen. 4G is eigenlijk wat uitgebreider want ook HSDPA+ kan daar onder worden geschaard. In Nederland is H+ alleen nooit gebruikt voor 4G, zover ik weet, en kan MS dus gewoon 4G neerkalken. Dat is makkelijker want in Nederland is LTE vrij onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLLAE
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-08-2016
1 keer een rant is wel genoeg hoor

[ Voor 89% gewijzigd door PaT op 20-08-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Na het installeren van de Anniversary Update op mijn 640 heb ik de indruk dat hij sneller is. De wifi lijkt sneller en dat blijkt volgens mij ook uit de speedtest.net-app. App-updates en ook kaarten worden supersnel gedownload en geïnstalleerd.
Heel fijn is ook dat Edge nu tabs sluit die je hebt geopend vanaf een Tile-shortcut of vanuit de instellingen.

[ Voor 18% gewijzigd door FreshM op 16-08-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Ik ben op zich tevreden, maar begin me steeds meer te ergeren aan het toetsenbord. Deze is vaak zo traag als dikke stront, als ik het "swipen om te typen" aan heb staan en ik ben normale woorden aan het tikken, verschijnen er hele brabbels door de lag. Dit is op zijn zachtst gezegd heel, heel erg frustrerend te noemen.

Met name bij whatsapp vloeit dit probleem voort. Ik moet zeggen dat dit voor mij echt een reden is om van WP af te stappen. Er is namelijk ook geen mogelijkheid om een ander toetsenbord te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Ik ben met de 640 LTE van mijn collega aan het spelen die hem niet meer nodig heeft. Nu wil ik de foto's er afhalen, maar de app die ik daar onder MAC OSX voor nodig heb is niet in de NL app store te downloaden.

Iemand een idee hoe het anders kan of waar een app/dmg te downloaden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
satya schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 22:58:
Ik ben met de 640 LTE van mijn collega aan het spelen die hem niet meer nodig heeft. Nu wil ik de foto's er afhalen, maar de app die ik daar onder MAC OSX voor nodig heb is niet in de NL app store te downloaden.

Iemand een idee hoe het anders kan of waar een app/dmg te downloaden is?
Begrijp ik goed dat je de foto's die op de Lumia staan wil downloaden naar je Mac?
Indien dat zo is, dan sluit je de Lumia simpelweg met een USB-kabel aan op je Mac.
Een andere manier is via Onedrive, dat is zeg maar de iCloud van Microsoft. Upload de foto's vanaf de Lumia naar Onedrive en sla ze op op je Mac met Onedrive voor Mac. https://itunes.apple.com/nl/app/onedrive/id823766827?mt=12
Je hebt uiteraard wel een Microsoft-ID nodig, maar dat heb je al mits je de Lumia 640 op je eigen account in gebruik hebt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Je hebt idd geen extra applicaties nodig, sluit m aan op de Mac en je kan via Photos de fotos eraf trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:56
LocK_Out schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 10:04:
Ik ben op zich tevreden, maar begin me steeds meer te ergeren aan het toetsenbord. Deze is vaak zo traag als dikke stront, als ik het "swipen om te typen" aan heb staan en ik ben normale woorden aan het tikken, verschijnen er hele brabbels door de lag. Dit is op zijn zachtst gezegd heel, heel erg frustrerend te noemen.

Met name bij whatsapp vloeit dit probleem voort. Ik moet zeggen dat dit voor mij echt een reden is om van WP af te stappen. Er is namelijk ook geen mogelijkheid om een ander toetsenbord te proberen.
Zit whatsapp misschien te "vol"? Je zou kunnen proberen alles te backuppen en een verse setup van whatsapp te doen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
FreshM schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:47:
[...]

Begrijp ik goed dat je de foto's die op de Lumia staan wil downloaden naar je Mac?
Indien dat zo is, dan sluit je de Lumia simpelweg met een USB-kabel aan op je Mac.
Een andere manier is via Onedrive, dat is zeg maar de iCloud van Microsoft. Upload de foto's vanaf de Lumia naar Onedrive en sla ze op op je Mac met Onedrive voor Mac. https://itunes.apple.com/nl/app/onedrive/id823766827?mt=12
Je hebt uiteraard wel een Microsoft-ID nodig, maar dat heb je al mits je de Lumia 640 op je eigen account in gebruik hebt genomen.
Ja, en ik zou dat graag met de app willen doen. Ik weet dat iCloud en Onedrive ook een optie is, maar wilde graag de officiële app van microsoft gebruiken. Die is alleen in de nederlandse iTunes store niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:04
Lumia>kabeltje>mac=externe harddrive volgens mij. Waarom zou je daar een app voor willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
FreshM schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 23:47:
[...]

Een andere manier is via Onedrive, dat is zeg maar de iCloud van Microsoft. Upload de foto's vanaf de Lumia naar Onedrive en sla ze op op je Mac met Onedrive voor Mac.
Met de standaard instellingen doet hij dat, iig voor nieuwe foto's, overigens automatisch. Dus je hoeft niet handmatig te kiezen om ze te uploaden. Ik geloof overigens wel dat hij ze dan comprimeert, dus voor beste kwaliteit heb je toch een kabeltje nodig, of je mailt ze naar jezelf, werkt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
robkrekel schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:20:
Lumia>kabeltje>mac=externe harddrive volgens mij. Waarom zou je daar een app voor willen hebben?
Mijn MAC ziet hem niet als externe drive. Misschien een instelling in de telefoon?
Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste