Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:00
Heb de 640 buiten gebruik gesteld.
Camera die weer niet werkt en meer van die ongein.
Wel net een geel achterkantje binnen gekregen.
Dit staat een heel stuk beter dan de zwarte die ik standaard had.

Nog maar even zien wat ik er mee ga doen.

[ Voor 10% gewijzigd door palme50 op 13-01-2016 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 18:04
tuson schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:16:
[...]

Ik heb zelf (nog) geen Lumia maar wellicht dat je een oplossing kan vinden voor dit probleem op deze site: http://www.easytechguides...-not-ring-or-vibrate.html
Hmm goeie. Aangepast en afwachten maar of het geholpen heeft :)
Bedankt voor de tip !
coenox schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:20:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat de definitie van 'half bejaard' is....

Ik ken het probleem niet, maar enige wat ik kan verzinnen is een keer een harde reset uitvoeren.
En als dat nog niet werkt, toestel insturen onder garantie. Het zou zo maar een hardware fout kunnen zijn.

Draait het toestel onder Windows 10 of Windows 8.1? Bij Windows 10 zijn de Media en Apps een andere instelling dan Belsignaal & Meldingen. Dat zou wel kunnen verklaren waarom belsignalen het niet doen en media wel. Ik weet niet meer hoe dat onder 8.1 is.
Harde toestel hielp bij beide toestellen niet. Had het er idd even bij moeten vermelden wellicht.
Betreft de meest recente update van win8.1 uitgerold via tele2 bij beide 640's.
Media en beltonen hebben onder 8.1 ook gescheiden volumebars.
In het geval van beide 640's staat de beltoon bar vol open en is er (soms) niets te horen bij berichten of inkomende oproepen.
Foon even opnieuw opstarten en het is verholpen. Super irritant om oproepen te missen..
Maar bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:55
T-Mobile Nederland heeft blijkbaar de upgrade naar Windows 10 Mobile aangekondigd. Hoe gaat dit in zijn werk als je een simkaart van een andere provider in een prepaid-Lumia 640 van T-Mobile hebt zitten? In mijn geval zit er een sim van Telfort in.

http://www.nokiapoweruser.com/45244-2/

http://wmpoweruser.com/t-...en-14th-and-21st-january/

http://www.windowscentral...ws-10-mobile-update-plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
FreshM schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 18:34:
T-Mobile Nederland heeft blijkbaar de upgrade naar Windows 10 Mobile aangekondigd. Hoe gaat dit in zijn werk als je een simkaart van een andere provider in een prepaid-Lumia 640 van T-Mobile hebt zitten? In mijn geval zit er een sim van Telfort in.

http://www.nokiapoweruser.com/45244-2/

http://wmpoweruser.com/t-...en-14th-and-21st-january/

http://www.windowscentral...ws-10-mobile-update-plans
De reacties zeggen toch wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Berlinetta schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:08:
[...]

De reacties zeggen toch wat anders.
Ik heb ze doorgenomen. Je hebt gelijk. Al die websites kakelen elkaar waarschijnlijk na en ik heb nog niemand gehoord die Windows 10 Mobile spontaan op zijn Lumia 640 aangeboden kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ik heb momenteel de lumia 640 en ben zeer tevreden maar kan met een bepaalde constructie (ga ik jullie niet mee vermoeien haha) een lumia 640 XL "kiezen". Is de XL qua specs (snelheid, accuduur etc.) beter, gelijk of slechter dan de 640? Ik heb al gezien dat het beeldscherm iets minder is qua pixel dichtheid en dat de accu groter is maar dat hij ook meer verbruikt natuurlijk. Ik hoor graag jullie mening/ervaring. Over de grootte twijfel ik ook nog maar ga morgenmiddag even langs de BCC of Expert om te voelen, hoop dat ze hem hebben.

En nog klein vraagje, is de witte XL ook mat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
coenox schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 15:20:
[...]

Ik ben wel benieuwd wat de definitie van 'half bejaard' is....
Eh ik denk....eh wij tweetjes........ hahahaha

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:31

Wallie

Herr

TweakTweet schreef op zondag 17 januari 2016 @ 20:44:
Ik heb momenteel de lumia 640 en ben zeer tevreden maar kan met een bepaalde constructie (ga ik jullie niet mee vermoeien haha) een lumia 640 XL "kiezen". Is de XL qua specs (snelheid, accuduur etc.) beter, gelijk of slechter dan de 640? Ik heb al gezien dat het beeldscherm iets minder is qua pixel dichtheid en dat de accu groter is maar dat hij ook meer verbruikt natuurlijk. Ik hoor graag jullie mening/ervaring. Over de grootte twijfel ik ook nog maar ga morgenmiddag even langs de BCC of Expert om te voelen, hoop dat ze hem hebben.

En nog klein vraagje, is de witte XL ook mat?
Ik heb een witte XL dual sim. Qua snelheid is hij precies hetzelfde (zelfde processor), enige verschillen zijn uiteraard het grotere scherm, en betere camera (zowel voor als achter). De witte is niet mat maar glimmend, al heb ik er een rubber stuiterhoesje omheen, dat maakt hem mat. Accu doe ik met Win 8.1 zo'n 2 dagen, nu met Windows 10 (.63 versie), zo'n 1,5 dag.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:44
Amadeus1966 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 01:14:
[...]

Eh ik denk....eh wij tweetjes........ hahahaha
Volgens je profiel ben je uit 1928. Dan ben je bejaard. Maar als het 1966 is, dan klopt het. Dan zijn wij half bejaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik prefereer de term semibejaard hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
TweakTweet schreef op zondag 17 januari 2016 @ 20:44:
Ik heb momenteel de lumia 640 en ben zeer tevreden maar kan met een bepaalde constructie (ga ik jullie niet mee vermoeien haha) een lumia 640 XL "kiezen". Is de XL qua specs (snelheid, accuduur etc.) beter, gelijk of slechter dan de 640? Ik heb al gezien dat het beeldscherm iets minder is qua pixel dichtheid en dat de accu groter is maar dat hij ook meer verbruikt natuurlijk. Ik hoor graag jullie mening/ervaring.
De performance is identiek, zelfde chip, evenveel RAM/storage, allebei een 720p scherm = dezelfde performance. De accu is wel fors groter, natuurlijk verbruikt het grotere scherm ietsje meer maar de accuduur is echt wel een heel stuk beter, ik haal zelfs drie dagen nu. De camera's zijn ook wat beter, verder is er niet echt verschil. Het is wel een heel grote telefoon, dat moet je maar net handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:51
Is het nu zo dat Here niet meer in de Windows 10 store staat, ik lees wat tegenstrijdige berichten hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dat klopt volgens mij - er waren/zijn issues met Here, al heb ik de details niet en kan ik die zo snel niet terugvinden. Als je echter op het moment de apps geïnstalleerd hebt dan werken ze gewoon, en ook bij updaten naar W10 gaan ze niet verloren. Alleen als je ze zelf deïnstalleert kun je ze voorlopig niet terug krijgen.
Hmm, da's niet helemaal wat ik zeg: De app staat wel in de store (hier) maar de prijs is N/A en hij is ook niet vindbaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Migrator op 19-01-2016 19:22 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
de app kaarten is er nu toch voor W10 in plaats van HERE maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Berlinetta schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:47:
de app kaarten is er nu toch voor W10 in plaats van HERE maps?
Hoe bedoel je dat? Er is op Nokia-toestellen/Lumia's altijd al een kaarten-app geweest naast Here, namelijk Bing maps. Here werkt naar mijn mening een stuk prettiger, al heb ik nog niet uitgebreid met de standaardkaartenapp van Windows 10 gespeeld :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Here drive kan je wel via een omweg geinstalleerd krijgen dmv wat kunstgrepen.
Op xda gaat er een heel topic over dit specifiek onderwerp.
En het werkt, tenminste...voor mij werkte dat iig wel.

Happy tweaking.....

http://forum.xda-develope...stall-drive-maps-t3206739

[ Voor 3% gewijzigd door Amadeus1966 op 20-01-2016 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Zo, vanmorgen mijn 640XL LTE Dual Sim opgestuurd ter reparatie, zit een bruine vlek in het scherm bovenaan, zoals bij meerdere mensen. Gaat naar Hongarije opgestuurd worden, zal mij benieuwen hoe lang het zal duren. Nu mijn oude 620 in gebruik... wat is dat ding klein... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 03:01:
Als Here Drive verdwijnt, wat is dan de nieuwe navigatie app in W10M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Amadeus1966 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 03:01:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:10:
[...]

"Kaarten" van Microsoft, heeft de functies van Here Drive, Maps en Transit. Paar keer gebruikt, werkt prima, ook de openbaar vervoer functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Wallie schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 07:02:
Zo, vanmorgen mijn 640XL LTE Dual Sim opgestuurd ter reparatie, zit een bruine vlek in het scherm bovenaan, zoals bij meerdere mensen. Gaat naar Hongarije opgestuurd worden, zal mij benieuwen hoe lang het zal duren. Nu mijn oude 620 in gebruik... wat is dat ding klein... :D
Die van mij was met die klacht in december opgestuurd en snel terug. Kwam terug onder het mom van 'onderhoud', maar scherm was nog hetzelfde. Geklaagd bij Microsoft en op 5 januari opnieuw gestuurd. Nu is het stil en wacht ik nog af. Microsoft streeft er na om het traject via Hongarije niet langer te laten duren, maar dat is tot op heden niet gelukt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 11:17
coenox schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:12:
[...]

Die van mij was met die klacht in december opgestuurd en snel terug. Kwam terug onder het mom van 'onderhoud', maar scherm was nog hetzelfde. Geklaagd bij Microsoft en op 5 januari opnieuw gestuurd. Nu is het stil en wacht ik nog af. Microsoft streeft er na om het traject via Hongarije niet langer te laten duren, maar dat is tot op heden niet gelukt,
Het kan altijd echter, mijn telefoon (Lumia 920) ligt al in Hongarije sinds 23 november 2015!!! Ik heb al diverse keren contact gehad met Microsoft, maar nog steeds geen oplossing, de zaak is nu geëscaleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Inderdaad de App Kaarten zou de vervanger moeten zijn van Here Drive/maps.
Maar niets is minder waar.
Here is al een tijdje aan het rondkeutelen,
eerst kregen de lowbudget ( wp 8 ) Lumia modellen een beperkte gratis licentie en kon je een wereldwijd licentie voor een klein bedrag er bij kopen.
Dit was alleen besteed aan de Nokia Lumia gebruikers, had je een ander merk dan moest je alles kopen.
Later is dit gewijzigd en zou iedere windowsgebruiker ongeacht merk en type een gratis wereldwijde licentie krijgen.

Dat was natuurlijk klasse.
Tot dat Here zich in de aanbieding gooide, toen begon het gezever.
Het begon met bepaalde updates die eigenlijk niets toevoegde, daarna verdween hij helemaal uit de markt.
om vervolgens weer te verschijnen.
Daarna kwam Windows 10 uit en was Here "tijdelijk" door technische storingen verdwenen uit de markt.
Kulverhaal, want toen er diverse gebruikers van windows 10 nog wel de oude Here aplicaties konden gebruiken werd er plots een update uitgebracht.
En wat voor één, gelijk een dusdanige update dat de diverse Here instalaties die de Update naar windows 10 hadden overleeft de nek werden omgedraaid en dus helemaal niet meer werkten.
Per ongeluk? hm heb mijn twijfels.

Hoe dan ook, ik denk dat Here binnen niet al te lange tijd zich opnieuw aandient op de markt.
Maar dan wel met een kostenplaatje.

Dat neemt niet weg dat het een verdraait goede app is,
persoonlijk werkt deze vriendelijker dan de Kaarten app.
Alleen al door de grotere knoppen en de duidelijke no nonsens weergave.

Moet wel zeggen dat je de stemnavigatie niet blindelings moet gaan volgen,
want die is niet altijd even correct, maar ja Navigatie is ook slechts een ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

coenox schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:12:
[...]

Ja, spreek me wat moed in -O- :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Wallie schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:55:
[...]

Ja, spreek me wat moed in -O- :P
Sorry 😌. Het positieve eraan is dat Microsoft Nederland alert is. Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

coenox schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:04:
[...]
Sorry 😌. Het positieve eraan is dat Microsoft Nederland alert is. Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het goed komt.
Even voor als het bij mij mis zal gaan, hoe heb jij contact opgenomen met MS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coenox
Wallie schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:43:
[...]

Even voor als het bij mij mis zal gaan, hoe heb jij contact opgenomen met MS?
Via Twitter: @LumiaNL. Eerst een via een tweet mijn ontevredenheid geuit en toen via DM. Maar ze hebben ook een chatfunctie op de servicepagina.

[Update] Bij mijn status staat nu: 'Jan 21, 2016 The repair of your product was completed'. Dit is dus 13 dagen (incl. weekenden) na ontvangst van mijn toestel. Ik verwacht het in de loop van de volgende week terug en dan ben ik benieuwd of ze iets aan het scherm hebben gedaan. [/Update]

[ Voor 29% gewijzigd door coenox op 21-01-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 18:06
Ik gebruik mijn 640 dagelijks als GPS, en nu heeft hij ineens dat hij vaak random reboot terwijk Nokia Here opstaat. Ik heb dat in het verleden nog al eens gehad, toen leek een hard reset te helpen. Helaas is het probleem nu terug ...

Dus het kan zijn dat ik een week verder kan zonder dat ie gek doet, maar het kan ook dat hij 5 x op een dag reboot met Nokia Here op.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Kan iemand mij vertellen hoe je kan zien of het toestel 4G ondersteunt, staat er een type/serienummer naast de accu waar je dit aan kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij systeeminfo kijken of er LTE achter de modelnaam staat..?

Afbeeldingslocatie: http://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large_wm_brw/public/field/image/2015/04/lumia-640-update-2-screen.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Ehrm ja, maar ik heb het toestel nog niet fysiek, ik moet het nog gaan kopen (2dehands), ik wil dus even weten waar ik kan zien of het echt en LTE is (bij systeeminfo dus, dank u), staat het ook op de doos dat je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjjl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 00:56
Kapot schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 20:31:
Ehrm ja, maar ik heb het toestel nog niet fysiek, ik moet het nog gaan kopen (2dehands), ik wil dus even weten waar ik kan zien of het echt en LTE is (bij systeeminfo dus, dank u), staat het ook op de doos dat je weet?
Het staat ook op de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Nog even terug te komen op de Here apps....
Op Windows Central is er een stuk gaande dat Here een comeback heeft gemaakt.
Alleen in de discussiehoekje klinkt het niet echt positief.

http://www.windowscentral...return-apps-windows-store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Heeft iemand HERE City Lens al kunnen installeren, daar is wat gezeur mee merk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Kapot schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:13:
Heeft iemand HERE City Lens al kunnen installeren, daar is wat gezeur mee merk ik?
gaat best hier, op 8.1

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Wallie schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 07:02:
Nou, om hier eens even op terug te komen: Woensdag telefoon opgestuurd, en gisteravond (na 1 week dus) was mijn telefoon alweer terug... en met een nieuw display zonder vlek er in _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Wallie schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 06:55:
[...]

Nou, om hier eens even op terug te komen: Woensdag telefoon opgestuurd, en gisteravond (na 1 week dus) was mijn telefoon alweer terug... en met een nieuw display zonder vlek er in _/-\o_
Second that. Had de mijne met hetzelfde euvel in december opgestuurd. Kwam terug zonder dat het verholpen was. 8 januari opnieuw opgestuurd nadat ik had geklaagd bij Microsoft Nederland. Afgelopen maandag teruggekregen met een splinternieuw display. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 19:48
Heren,

Ik ben eigenaar van een nieuwe 640 XL, deze draait nog op Windows 8.
Tientallen berichten staan op Google 'deze krijgt snel een update van Windows 10', maar ik kan nergens iets vinden.
De meeste artikelen komen uit juli - september 2015.

Zou iemand dit op korte termijn willen verduidelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ThinClientQ schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:09:
Zou iemand dit op korte termijn willen verduidelijken?
En wat is je haast? Er is nog geen update, dus gewoon geduld hebben. Staat ook gewoon in dit en andere topics.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Mag een vrouw ook antwoorden? ;)
In een ander topic, waar men ook om de paar posts riep om W10, heb ik dit al eerder geschreven: in het topic over de 950/950 XL valt te lezen, dat mensen regelmatig issues hebben, die erop wijzen, dat W10 voor telefoons nog niet helemaal 'af' is, en nog niet altijd stabiel draait, waarom zou je 't dan nu al willen hebben?
Geef ze eerst maar 'ns de tijd, de bugs eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
gambieter schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:16:
[...]

En wat is je haast? Er is nog geen update, dus gewoon geduld hebben. Staat ook gewoon in dit en andere topics.
En als je niet wilt of kunt wachten, zoals ik, de preview erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Zo. Vanavond twee Lumia 640 XL's gehaald voor mn schoonouders. Twee erbij nog velen te gaan!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Amadeus1966 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:26:
Inderdaad de App Kaarten zou de vervanger moeten zijn van Here Drive/maps.
Maar niets is minder waar.
Here is al een tijdje aan het rondkeutelen,
eerst kregen de lowbudget ( wp 8 ) Lumia modellen een beperkte gratis licentie en kon je een wereldwijd licentie voor een klein bedrag er bij kopen.
Dit was alleen besteed aan de Nokia Lumia gebruikers, had je een ander merk dan moest je alles kopen.
Later is dit gewijzigd en zou iedere windowsgebruiker ongeacht merk en type een gratis wereldwijde licentie krijgen.

Dat was natuurlijk klasse.
Tot dat Here zich in de aanbieding gooide, toen begon het gezever.
Het begon met bepaalde updates die eigenlijk niets toevoegde, daarna verdween hij helemaal uit de markt.
om vervolgens weer te verschijnen.
Daarna kwam Windows 10 uit en was Here "tijdelijk" door technische storingen verdwenen uit de markt.
Kulverhaal, want toen er diverse gebruikers van windows 10 nog wel de oude Here aplicaties konden gebruiken werd er plots een update uitgebracht.
En wat voor één, gelijk een dusdanige update dat de diverse Here instalaties die de Update naar windows 10 hadden overleeft de nek werden omgedraaid en dus helemaal niet meer werkten.
Per ongeluk? hm heb mijn twijfels.

Hoe dan ook, ik denk dat Here binnen niet al te lange tijd zich opnieuw aandient op de markt.
Maar dan wel met een kostenplaatje.

Dat neemt niet weg dat het een verdraait goede app is,
persoonlijk werkt deze vriendelijker dan de Kaarten app.
Alleen al door de grotere knoppen en de duidelijke no nonsens weergave.

Moet wel zeggen dat je de stemnavigatie niet blindelings moet gaan volgen,
want die is niet altijd even correct, maar ja Navigatie is ook slechts een ondersteuning.
Eens met wat je zegt. Dit gevoel heb ik ook. Op mijn ativ s hiervoor nog een kleine 35 euro betaald voor een Here Drive + licentie. Hoop dat ik in de toekomst wel verschoond blijf dus van kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Ik heb mijn 640XL nu een week en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met hetgeen je voor het geld krijgt!

Zat al een tijdje naar een Windows phone te kijken met een wat groter scherm, 5,5 is voor mij de sweetspot denk ik maar de 5,7 van de XL is goed te doen.

Ik had eerst nog wat twijfels over de Snapdragon 400 maar dat blijkt met WP ongegrond, alles loopt soepel (ik speel geen games), alleen vind ik de camera wat tegenvallen, ik had meer scherpte verwacht van 12 MP....

Ik heb vrijwel meteem W10 geinstalleerd (slow ring) en dat draait toch wel prima bij mij, nog geen klachten, ik vind het echt een goede upgrade vanaf W8 wat ik er altijd een beetje simpel uit vond zien, nu ziet het er wat strakker en gelikter uit, al met al dus tevreden, hopen dat de officiele W10 snel komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Kapot schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:42:
Ik heb mijn 640XL nu een week en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met hetgeen je voor het geld krijgt!

Zat al een tijdje naar een Windows phone te kijken met een wat groter scherm, 5,5 is voor mij de sweetspot denk ik maar de 5,7 van de XL is goed te doen.

Ik had eerst nog wat twijfels over de Snapdragon 400 maar dat blijkt met WP ongegrond, alles loopt soepel (ik speel geen games), alleen vind ik de camera wat tegenvallen, ik had meer scherpte verwacht van 12 MP....

Ik heb vrijwel meteem W10 geinstalleerd (slow ring) en dat draait toch wel prima bij mij, nog geen klachten, ik vind het echt een goede upgrade vanaf W8 wat ik er altijd een beetje simpel uit vond zien, nu ziet het er wat strakker en gelikter uit, al met al dus tevreden, hopen dat de officiele W10 snel komt!
Gefeliciteerd met je Lumia. Ik heb zelf de 'gewone' 640 en ik begin de instellingen van de camera langzaam te begrijpen, zodat hij betere foto's maakt. Het komt erop neer dat je moet oefenen. Bijvoorbeeld door een keer te tikken op het hoofd-element in je foto om goed scherp te stellen. Of tikken op een donker onderwerp om de kleur- en witbalans goed te laten bepalen. Je kunt ook experimenteren met de functie voor 'rijke opname'. Dat is het toverstokje bovenin het scherm van Lumia Camera.
Verder zijn er uitgebreide handmatige instellingen. Trek de cameraknop maar eens naar links, dan komen ze tevoorschijn.
Heel veel plezier met de Lumia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Thanks, knop naar links, in landscape, ik zat in portrait.....;-)

Goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Kapot schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 01:30:
Thanks, knop naar links, in landscape, ik zat in portrait.....;-)

Goeie tip!
Dat had ik er natuurlijk bij moeten zeggen, landscape. Ik hoop dat je fotoresultaten verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Na een aantal jaren android (HTC One X+) vandaag met de Lumia 640 begonnen. Flinke omschakeling moet ik zeggen maar begint al wat te wennen :)

Echter ben ik nu al een half uur aan klooien om mijn Google account toe te voegen, dit blijft mislukken met de melding 'Uw google account vereist actie'. Ik heb 2-step authentication aanstaan dus na inloggen voer ik een 6-cijferige code in vanuit de app op mijn HTC, daarna geef ik Windows de 4 machtigingen die het nodig heeft. Een paar seconden later verschijnt de actie-melding weer boven in beeld... Iemand enig idee wat te doen?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Murk schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 17:48:
Na een aantal jaren android (HTC One X+) vandaag met de Lumia 640 begonnen. Flinke omschakeling moet ik zeggen maar begint al wat te wennen :)

Echter ben ik nu al een half uur aan klooien om mijn Google account toe te voegen, dit blijft mislukken met de melding 'Uw google account vereist actie'. Ik heb 2-step authentication aanstaan dus na inloggen voer ik een 6-cijferige code in vanuit de app op mijn HTC, daarna geef ik Windows de 4 machtigingen die het nodig heeft. Een paar seconden later verschijnt de actie-melding weer boven in beeld... Iemand enig idee wat te doen?
Ik heb daar met mijn Windows Phones - inclusief de 640 XL- nooit problemen mee. Alleen gebruik ik altijd de code die ik via sms krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Hierbij een voorbeeld van een foto van de 640XL, als ik de foto op de telefoon bekijk vind ik hem niet erg scherp, op de PC lijkt het wat beter maar voor een 12MP vind ik het nog steeds schraal.....

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v48/Panzerhaubitze/Testfoto%20640XL_zpsanmij2jw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Als ik je foto opblaas dan is ie inderdaad een beetje korrelig. Of dat hoort bij een 12 mp camera op een telefoon kan ik niet beoordelen. Ik heb zelf een gewone 640 met een omp camera. Meestal uitstekende foto's maar met low licht valt het me toch wat tegen in vergelijk bijv met mijn canon s95 (10 mp maar met een grote ccd)

Ik ben verder wel tevreden met de camera, vergeleken met de meeste telefoons presteerd is toch goed. De foto's gemaakt met de iphone 6s van mijn vrouw zijn niet beter en dat zou je eigenlijk wel mogen verwachten.

Iets anders: ik was van de week in de UK en mijn time wilde niet automatish aanpassen aan de engelse tijd. Volgens mij stonden alle instellingen goed maar ik heb hem uiteindelijk handmatig op de engelse tijd gezet.

Here werkt bij mij trouwens uitstekend. Van tevoren de kaart van de uk gedownload en ik kon prima navigeren in de uk zonder dataverbruik. Echt helemaal prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

coenox schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:19:
[...]

Ik heb daar met mijn Windows Phones - inclusief de 640 XL- nooit problemen mee. Alleen gebruik ik altijd de code die ik via sms krijg.
Mja, waarschijnlijk dat 99.99% van de mensen een @gmail adres gebruikt; van mijn Youtube account is een @hotmail adres overgezet als Google account en blijkbaar dat het daardoor misgaat \[WP8.1] Google Account attention required. Echter zie ik nu dat de Lumia contacten bijvoorbeeld wél uit Google heeft kunnen halen dus het lijkt mis te gaan met account permissies.

Los van dat kleinigheidje is het een erg fijn toestel en OS :)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Heh, dus dat is de reden voor die melding. Ik heb die op een outlook adres staan, en ik heb hetzelfde probleem. Na loop van tijd gaat het bij mij weg, en soms komt het dan weer terug. Maar ik gebruik hem enkel voor contacten omdat mijn outlook veel te veel contacten heeft die ik al lang niet meer ken. En zoals ook bij jou, hij heeft wel de contacten eruit kunnen halen, en hij synchroniseert ze soms iig nog als ik nieuwe toevoeg, dus ik laat hem lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:17
Heeft iemand wat goeie sites om mijn 640 beter te leren kennen? Ik heb jaren lang een android toestel gebruikt en kan niet wennen aan de Nokia

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wat is er dan juist lastig? Bij mij was het in de eerste week vooral een hoop heen-en-weer gesleep om mijn startscherm perfect ingericht te krijgen, verder was het allemaal vrij intuitief.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wijnands schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:25:
Heeft iemand wat goeie sites om mijn 640 beter te leren kennen? Ik heb jaren lang een android toestel gebruikt en kan niet wennen aan de Nokia
boe2 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 14:56:
Wat is er dan juist lastig? Bij mij was het in de eerste week vooral een hoop heen-en-weer gesleep om mijn startscherm perfect ingericht te krijgen, verder was het allemaal vrij intuitief.
Dit inderdaad.

WP maakt het allemaal zoveel gemakkelijker. Je hebt eigenlijk maar 3 belangrijke zaken:

- Homescreen
- Apps
- Instellingen

Doorloop eerst álle instellingen maar eens. Pas alles naar wens aan. Dan naar de Store gaan, en download de apps die je wilt. Die pin je dan aan je startscherm (in app-overzicht, app ingedrukt houden -> aan start vastmaken). En sleep dan de tiles op start in de goede volgorde.

Dat is het eigenlijk.. :)

M'n schoonouders gaan beide komende zaterdag over van Android naar WP 640XL. Ben benieuwd hoe het hun vergaat ;)

[ Voor 13% gewijzigd door NeFoRcE op 01-02-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Indoubt schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:51:
Als ik je foto opblaas dan is ie inderdaad een beetje korrelig. Of dat hoort bij een 12 mp camera op een telefoon kan ik niet beoordelen. Ik heb zelf een gewone 640 met een omp camera. Meestal uitstekende foto's maar met low licht valt het me toch wat tegen in vergelijk bijv met mijn canon s95 (10 mp maar met een grote ccd)

Ik ben verder wel tevreden met de camera, vergeleken met de meeste telefoons presteerd is toch goed. De foto's gemaakt met de iphone 6s van mijn vrouw zijn niet beter en dat zou je eigenlijk wel mogen verwachten.

Iets anders: ik was van de week in de UK en mijn time wilde niet automatish aanpassen aan de engelse tijd. Volgens mij stonden alle instellingen goed maar ik heb hem uiteindelijk handmatig op de engelse tijd gezet.

Here werkt bij mij trouwens uitstekend. Van tevoren de kaart van de uk gedownload en ik kon prima navigeren in de uk zonder dataverbruik. Echt helemaal prima
Ik blij dat je reuze enthousiast bent, maar beter dan een iPhone gaat wel heel erg ver hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:21
Berlinetta schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:03:
[...]

Ik blij dat je reuze enthousiast bent, maar beter dan een iPhone gaat wel heel erg ver hoor :P
Dit zal vooral aan de gebruiker liggen, maar collega's van mij hebben een iPhone 6 en die foto's die ze maken zijn zeker niet slecht. Ze zijn goed. Maar in mijn ogen doen sommige Lumia's het echt wel beter :)

Zo vond ik de lumia 535 ook erg mooie foto's maken :) Maar goed, dit is afhankelijk van de gebruiker en lichtomstandigheden e.d. :)

[ Voor 7% gewijzigd door lifeguard op 01-02-2016 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Hoewel vooral de 930 en 950 gepromoot worden als camera telefoons, presteren de 830 en de 640XL bovengemiddeld goed op dit gebied, en verder is de fotokwaliteit, net als bij 'echte' camera's, natuurlijk sterk afhankelijk van de persoon achter de 'camera' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
NeFoRcE schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:48:
[...]

[...]

Dit inderdaad.

WP maakt het allemaal zoveel gemakkelijker. Je hebt eigenlijk maar 3 belangrijke zaken:

- Homescreen
- Apps
- Instellingen

Doorloop eerst álle instellingen maar eens. Pas alles naar wens aan. Dan naar de Store gaan, en download de apps die je wilt. Die pin je dan aan je startscherm (in app-overzicht, app ingedrukt houden -> aan start vastmaken). En sleep dan de tiles op start in de goede volgorde.

Dat is het eigenlijk.. :)

M'n schoonouders gaan beide komende zaterdag over van Android naar WP 640XL. Ben benieuwd hoe het hun vergaat ;)
De apps die ik wil zijn er niet eens op Windows. :? Ik heb na een hoop zoeken Cortana geactiveerd om het toestel automatisch op stil te krijgen in meetings.

Volgende stap, de exchange client zo ver te krijgen dat ik meer dan 5 mailtjes tegelijk in de folder kan zien. En iets anders dan gitzwart of sneeuw wit als achtergrond zien te vinden.

Wat wel sterk is aan dit toestel is dat de batterij meer dan een dag mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wijnands schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:10:
[...]

De apps die ik wil zijn er niet eens op Windows. :? Ik heb na een hoop zoeken Cortana geactiveerd om het toestel automatisch op stil te krijgen in meetings.

Volgende stap, de exchange client zo ver te krijgen dat ik meer dan 5 mailtjes tegelijk in de folder kan zien. En iets anders dan gitzwart of sneeuw wit als achtergrond zien te vinden.

Wat wel sterk is aan dit toestel is dat de batterij meer dan een dag mee gaat.
Er is zeker ruimte voor verbetering ja. Qua automatisering van bijv geluid op stil tijdens meetings. Verder is de kracht van WP/WM de eenvoud. Ik persoonlijk, vind dat default wit/zwart heerlijk.

En ja, die batterij is zeker insane. Kan er 2-3 dagen mee vooruit. En als een rustig weekendje heb, gaat ie vrijdagochtend van de lader, en maandagavond pas er weer aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Automatisering is iets waar mijn Moto gewoon geweldig in is. Echt een genot die dingen. Net zoals de mogelijkheid dat 'ie 's avonds thuis niet meer over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Berlinetta schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:03:
[...]

Misschien wel. het is misschien ook niet helemaal waar maar ze liggen beide voor me op de salontafel en de verschillen zijn veel te gering. Scherm heeft bijna even hoge resolutie en qua helderheid zijn ze vergelijkbaar, Accuduur van de lumia is beter. Zelfs de foto's ontlopen elkaar niet veel (maar de lumia's hebben altijd al goede camera's gehad)

Qua functionaliteit ontlopen ze elkaar niet veel tenzij je gameverslaafd bent en een app addict. Ik ben geen van beide en dan is voor mij de lumia beter want betere accuduur (en voor mij beter integratie maar dat is persoonlijk

Hoge restwaarde van de iphone's is een koekje uit eigen doos. Als je mij 850€ geeft voor een lumia 640 dan kun je zelfs na 10 jaar nog 500€ terugkrijgen. Dat is pas restwaarde :) daar kan een iphone nog een puntje aan zuigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Indoubt schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:01:
[...]

Misschien wel. het is misschien ook niet helemaal waar maar ze liggen beide voor me op de salontafel en de verschillen zijn veel te gering. Scherm heeft bijna even hoge resolutie en qua helderheid zijn ze vergelijkbaar, Accuduur van de lumia is beter. Zelfs de foto's ontlopen elkaar niet veel (maar de lumia's hebben altijd al goede camera's gehad)

Qua functionaliteit ontlopen ze elkaar niet veel tenzij je gameverslaafd bent en een app addict. Ik ben geen van beide en dan is voor mij de lumia beter want betere accuduur (en voor mij beter integratie maar dat is persoonlijk

Hoge restwaarde van de iphone's is een koekje uit eigen doos. Als je mij 850€ geeft voor een lumia 640 dan kun je zelfs na 10 jaar nog 500€ terugkrijgen. Dat is pas restwaarde :) daar kan een iphone nog een puntje aan zuigen
Ik ben het volledig met je eens, alleen ik had over de fotokwaliteit.
Dat de fotokwaliteit van de iPhone 5S of wat dan ook beter is dan van de 640/640XL.
Ik heb het eerlijk gezegd ook nooit vergeleken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:30
Weer eens terug van Windows 10 naar 8.1 voor een paar dagen en het eerste wat me opvalt is dat de accu aanmerkelijk langer mee gaat, zelfs op batterijbesparende modus. 10 is nog niet helemaal af voor de 640 :)

Nou eerst mn 640 ter reparatie aanbieden omdat de GPS niet meer werkt. Ik zal hem missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

wilbert schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:00:
Weer eens terug van Windows 10 naar 8.1 voor een paar dagen en het eerste wat me opvalt is dat de accu aanmerkelijk langer mee gaat, zelfs op batterijbesparende modus. 10 is nog niet helemaal af voor de 640 :)

Nou eerst mn 640 ter reparatie aanbieden omdat de GPS niet meer werkt. Ik zal hem missen :)
Heb je helemaal gelijk in, die batterij. Al begint het wel beter te worden. Met 8.1 haalde ik makkelijk twee dagen op m'n 640XL. Na op Win 10 overgegaan te zijn in december, ging ik naar 1 dag. Nu op de laatste (.71) build doe ik weer net twee dagen (krap aan). Grootste winst kwam nog door mijn gmail accounts eruit te mikken en weer opnieuw toe te voegen. Hierna was Mail & Calender ook niet meer de grootste accu slurper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
Wallie schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:14:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, die batterij. Al begint het wel beter te worden. Met 8.1 haalde ik makkelijk twee dagen op m'n 640XL. Na op Win 10 overgegaan te zijn in december, ging ik naar 1 dag. Nu op de laatste (.71) build doe ik weer net twee dagen (krap aan). Grootste winst kwam nog door mijn gmail accounts eruit te mikken en weer opnieuw toe te voegen. Hierna was Mail & Calender ook niet meer de grootste accu slurper.
Het komt vast goed met W10. :) Ziet er in elk geval veelbelovend uit.

Wat ik ook nog wel eens had: Edge die bleef hangen en kon af en toe geen verbinding krijgen.

Nog een gemis: battery-indicator tegel met percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
Daar is een app voor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
Ook mooi, maar 8.1 had het standaard aan boord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Wat zijn jullie ervaringen met WM10 op dit toestel? (laatste build)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

lifeguard schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 10:46:
Wat zijn jullie ervaringen met WM10 op dit toestel? (laatste build)
Gaat super, laatste twee builds gaan prima stabiel. Accuduur is alleen wat korter, ik schat zo'n 25% minder. Verder werkt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Wallie schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:05:
[...]

Gaat super, laatste twee builds gaan prima stabiel. Accuduur is alleen wat korter, ik schat zo'n 25% minder. Verder werkt alles.
Ok, maar daar zullen nog wel wat aan gefinetuned kunnen worden door MS (?)
Hoe gaat het multitasken? Nog vaak en lang een hervatten scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 10:08
Ik vind browsen persoonlijk nogal traag gaan. Ongeacht of ik wifi verbinding heb of niet, is de snelheid behoorlijk traag als ik op een link klik of een website open.

Iemand dezelfde problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Volgens geruchten werkt Edge in de laatste build juist beter. Of draai je de laatste build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
10586.107.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Dat is inderdaad de laatste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Frankvbr schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 11:53:
Ik vind browsen persoonlijk nogal traag gaan. Ongeacht of ik wifi verbinding heb of niet, is de snelheid behoorlijk traag als ik op een link klik of een website open.

Iemand dezelfde problemen mee?
Tja.. hele toestel is niet bijzonder snel te noemen maar inderdaad, browsen is traag alleen op wifi gaat het soms wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
In windows 8.1 was het een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
De camera schijnt het in 8.1 ook beter te doen.
Dus al met al beter op 8.1 blijven zitten? of toch via de ring naar WM10? Keuzes keuzes... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lifeguard schreef op zondag 14 februari 2016 @ 11:20:
De camera schijnt het in 8.1 ook beter te doen.
Dus al met al beter op 8.1 blijven zitten? of toch via de ring naar WM10? Keuzes keuzes... :D
Backupje maken en Win10 erop, bevalt het niet ben je met Windows Device Recovery Tool en backup terug zetten binnen het half uur weer waar je was voordat Win10 erop kwam.

Hier op 640Xl draait Win10 prima zonder noemenswaardige problemen/traagheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:50:
[...]

Backupje maken en Win10 erop, bevalt het niet ben je met Windows Device Recovery Tool en backup terug zetten binnen het half uur weer waar je was voordat Win10 erop kwam.

Hier op 640Xl draait Win10 prima zonder noemenswaardige problemen/traagheid.
Ok, goed om te horen. Maar de camera, dat die wat minder presteert heb jij dus niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

lifeguard schreef op zondag 14 februari 2016 @ 19:53:
[...]

Ok, goed om te horen. Maar de camera, dat die wat minder presteert heb jij dus niet?
Geen idee, heb deze 640XL meteen naar Win10 gezet toen ik hem binnen had, dus niet kunnen vergelijken met Win8.1 camera.

Nieuwe Windows Camera app (voor Win10) is stukken verbeterd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Ok mooi.
Kom van een Lumia 535 af, en dat is geen al te beste keus geweest.
Ga nu voor een stapje groter, en volgende week de 640 xl halen. Heb op de L535 al met WM10 "gespeeld" en dat beviel me wel.
Benieuwd hoe het op de 640xl allemaal loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 12:17
Hoi all,

Sinds kort heb ik dus mijn eerste smartphone, de Lumia 640 wat een geweldig toestel is! Ik heb echter een klein vraagje ivm als er gebeld wordt naar het toestel.

Na een 14 seconden bellen stopt de ringtone en gaat hij over naar de voicemail van mijn toestel, wat toch wat aan de korte hand is, zeker als je toestel al wat verder ligt.. Is er een instelling voor dit ergens aan te passen of is dit provider bassed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

demon326 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:01:
Hoi all,

Sinds kort heb ik dus mijn eerste smartphone, de Lumia 640 wat een geweldig toestel is! Ik heb echter een klein vraagje ivm als er gebeld wordt naar het toestel.

Na een 14 seconden bellen stopt de ringtone en gaat hij over naar de voicemail van mijn toestel, wat toch wat aan de korte hand is, zeker als je toestel al wat verder ligt.. Is er een instelling voor dit ergens aan te passen of is dit provider bassed?
Dat is volgens mij provider based. Weet dat je het bij Telfort kan aanpassen voor de vaste lijnen na hoeveel seconden hij naar de voicemail moet gaan. Heb wel eens over t-mobile horen klagen dat die erg snel naar de voicemail gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 20:33
NeFoRcE schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:23:
[...]

En ja, die batterij is zeker insane. Kan er 2-3 dagen mee vooruit. En als een rustig weekendje heb, gaat ie vrijdagochtend van de lader, en maandagavond pas er weer aan ;)
En weer iemand die de Tweakers review ontkracht dat de accu duur slecht is d:)b

De accu duur van de 640 is subliem. Helemaal nadat je hem 3 laad cycles gegeven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
K*tegriep :(
had vandaag mijn 640xl op willen halen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:35
toro36 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 17:27:
[...]

En weer iemand die de Tweakers review ontkracht dat de accu duur slecht is d:)b

De accu duur van de 640 is subliem. Helemaal nadat je hem 3 laad cycles gegeven hebt.
De accuduur is ook prima, 2-3 dagen terwijl de mail gewoon op push staat (meerdere adressen) en ik het toestel vrij intensief gebruik voor internet/whatsapp.
Als ik ook een beldag heb dan is het lager, maar dat is logisch.
lifeguard schreef op maandag 22 februari 2016 @ 08:24:
K*tegriep :(
had vandaag mijn 640xl op willen halen :'(
Beterschap en veel plezier er van straks :P
En om terug te komen op het W10 op de 640, draait als een zonnetje hier.

[ Voor 4% gewijzigd door Suicyder op 22-02-2016 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
Suicyder schreef op maandag 22 februari 2016 @ 08:32:
[...]

De accuduur is ook prima, 2-3 dagen terwijl de mail gewoon op push staat (meerdere adressen) en ik het toestel vrij intensief gebruik voor internet/whatsapp.
Als ik ook een beldag heb dan is het lager, maar dat is logisch.

[...]

Beterschap en veel plezier er van straks :P
En om terug te komen op het W10 op de 640, draait als een zonnetje hier.
Thanks.
Mocht ik morgen niet beter zijn, wil de beste man van wie ik hem overneem zelfs komen brengen.
Topservice :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 20:33
Hier ook de griep ;(

Windows 10 via inssider app kunnen installeren op de 640. Ziet er goed uit. Beter dan 8.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
toro36 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:47:
Hier ook de griep ;(

Windows 10 via inssider app kunnen installeren op de 640. Ziet er goed uit. Beter dan 8.*
Ik mag morgen pas "spelen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilbert
wilbert schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:00:

Dat is geen aanrader in elk geval, telefoon is 12-2 naar een geautoriseerde reparatieservice Microsoft gestuurd en nog steeds niet terug. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
toro36 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:47:
Hier ook de griep ;(

Jep hier ook nu WM10. Draait inderdaad vlot.

Mag ik vragen hoe jij je instellingen hebt staan bij Beeldscherm> lettergroote
en bij Toegankelijkheid > scaling?

Ik heb serieus echt vreemde tekstgroottes in verschillende apps :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
wilbert schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:16:
[...]

Dat is geen aanrader in elk geval, telefoon is 12-2 naar een geautoriseerde reparatieservice Microsoft gestuurd en nog steeds niet terug. :(
Mijn ervaring is dat het toestel binnen twee weken terug is.

• lifeguard
Heb de telefoon nu 3 dagen, en kan wel zeggen dat dit een enorme vooruitgang is als je van een L535 komt :D
Wat een tof toestel is het.
Alleen de batterij, of ik heb er teveel mee liggen spelen of het ligt aan WM10 maar 2 a drie dagen red ik niet.
Vanmorgen 6:30 van de lader, en een ruim uur later bijna 10% eraf.
Gister heb ik er ook net een dag mee gered :D Maar nogmaals, ik ben er dan wel fanatiek mee aan de gang geweest, dus dan is het ook logisch dat die een hoop sap verbruikt.

OT die bingwallpaper (zeepaard) van vandaag is wel heel vet! (lockscreen heb ik op Bing staan :P )

[ Voor 43% gewijzigd door lifeguard op 25-02-2016 07:47 ]

Verwijderd

lifeguard schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 07:19:
Alleen de batterij, of ik heb er teveel mee liggen spelen of het ligt aan WM10 maar 2 a drie dagen red ik niet.
Zal aan het "spelen" kunnen liggen. Hier gaat de XL na twee (standaard) dagen aan de lader, zit dan op 30/40%, theoretisch nog voldoende voor een (rustige) derde dag.
3 mail accounts, normaal Whatsapp, twitter en Edge gebruik, Spotify 2* half uur op fiets, zo nu en dan een simpel spelletje en wat andere apps. (teletekst en dergelijke).

Win10 laatste build uiteraard.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:56
Met WP8.1 zou twee dagen wel moeten lukken als je niet teveel ermee speelt ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• lifeguard
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:12:
[...]

Zal aan het "spelen" kunnen liggen. Hier gaat de XL na twee (standaard) dagen aan de lader, zit dan op 30/40%, theoretisch nog voldoende voor een (rustige) derde dag.
3 mail accounts, normaal Whatsapp, twitter en Edge gebruik, Spotify 2* half uur op fiets, zo nu en dan een simpel spelletje en wat andere apps. (teletekst en dergelijke).

Win10 laatste build uiteraard.
Dat vermoed ik haast wel. Nieuw toestel, vanalles proberen, nieuwe builds, nieuwe ring, terug na fabrieksinstellingen, app updates e.d.
Vandaag eens kalm aan doen en kijken :)
Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste