Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57
Bose321 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 19:03:
Mijn L520 is gisternacht een paar rondjes wezen zwemmen in de wasmachine en vond dat niet zo fijn. Tijdelijk een oude SGS3 als backup, maar wil toch wel erg graag terug naar een W10M toestel. Dus ik ga nu maar de L640 bestellen.

Vanmiddag na werk even wezen kijken naar het toestel (had hem nog nooit fysiek in mijn handen gehad), en hij zag er goed uit. Voor die 130 euro kan ik me ook geen bult vallen denk ik zo...

Nu maar hopen dat ik nog wat dingen terug kan halen (WhatsApp backup van SD) zonder dat ik erg veel kwijt ben. Sowieso authenticator accounts opnieuw invoeren helaas...

Ik ga hem halen bij de Kijkshop (T-Mobile), daar zit geen simlock en/of branding op toch? Mijn moeder heeft een L930 van TM, en die heeft een knalroze bootscherm, niet zo mooi. 8)7 Jammer dat alleen de zwarte (denk ik) te koop is daar. Iemand ervaring met het bestellen van andere deksels van de telefoon? Het liefst wel in Nederland i.v.m. levertijd, maar als dat heel duur is is AliExpress natuurlijk ook een optie. Ik zag dat ze daar ook een heleboel matte covers verkopen i.p.v. die glimmende dingen. Vind ik persoonlijk wel mooier.

edit: Weet iemand toevallig of HERE City Lens (of hoe dat ook heet, of heette) ook werkt op een L640? Dat is iets wat ik al wil sinds ik een L520 heb, haha. Ik vrees van niet omdat de gyroscoop ontbreekt?
Ik heb mijn cover gewoon bij Microsoft besteld, met één of twee dagen in huis.

HERE City Lens werkt prima op de L640!
Net als W10m overigens;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik ga hem halen bij de Kijkshop (T-Mobile), daar zit geen simlock en/of branding op toch? Mijn moeder heeft een L930 van TM, en die heeft een knalroze bootscherm, niet zo mooi. 8)7 Jammer dat alleen de zwarte (denk ik) te koop is daar. Iemand ervaring met het bestellen van andere deksels van de telefoon? Het liefst wel in Nederland i.v.m. levertijd, maar als dat heel duur is is AliExpress natuurlijk ook een optie. Ik zag dat ze daar ook een heleboel matte covers verkopen i.p.v. die glimmende dingen. Vind ik persoonlijk wel mooier.
Ik heb zelf een mat zwarte en een glossy blauwe voor mijn 640. Die laatste vind ik erg mooi maar is een stukje dikker en gladder.

Ik wist helemaal niet dat de blauwe er ook in mat was.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
St00mwals schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:28:
[...]

Ik heb mijn cover gewoon bij Microsoft besteld, met één of twee dagen in huis.

HERE City Lens werkt prima op de L640!
Net als W10m overigens;-)
Oh gaaf dat City Lens gewoon werkt! Hoe duur was jouw cover bij MS?
Ramon schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 21:45:
[...]
Ik heb zelf een mat zwarte en een glossy blauwe voor mijn 640. Die laatste vind ik erg mooi maar is een stukje dikker en gladder.

Ik wist helemaal niet dat de blauwe er ook in mat was.
Interessant. Ik ga denk ik de gok wagen met die covers van AliExpress als de telefoon bevalt (weet ik morgen hopelijk). Sowieso een witte bestellen, en misschien nog een blauwe en oranje. Kost toch niks. Zijn geloof ik geen officiële MS covers, maar de mal schijnt hetzelfde te zijn, of in ieder geval goed genoeg dat de kwaliteit het zelfde is als origineel volgens een paar kopers.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Bose321 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 22:07:
[...]

Oh gaaf dat City Lens gewoon werkt! Hoe duur was jouw cover bij MS?
€ 24,90
Is er wel eentje met een cover.

http://www.microsoftstore...a-640/productID.316688600

TIP: Gebruik de pashouder niet, die is van erg slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:28
Voor dat geld kun je hem ook gewoon in Nederland bestellen. Heb er 1 voor mijn 640 XL. Super kwaliteit: https://www.knaldeals.com...-640-cc-3089-cyan-1037835

Bij die van Aliexpress moet je goed kijken of je de originele hebt. Die heeft een gevoerde binnenkant.

[ Voor 20% gewijzigd door coenox op 15-12-2015 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PQR
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-01 13:29

PQR

(jarig!)
Cover voor de 640 bij de mediamarkt voor €15.

vriendin is er blij mee :)

Resistance is futile (if <1 ohm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
edit: Weet iemand toevallig of HERE City Lens (of hoe dat ook heet, of heette) ook werkt op een L640? Dat is iets wat ik al wil sinds ik een L520 heb, haha. Ik vrees van niet omdat de gyroscoop ontbreekt?
Zorg dan wel dat je het er op zet voor je naar WM10 gaat, in de WM10 store zijn namelijk geen Here apps meer te downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
troftnom schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:34:
[...]

Zorg dan wel dat je het er op zet voor je naar WM10 gaat, in de WM10 store zijn namelijk geen Here apps meer te downloaden...
Bedankt voor de tip. Is dat nog steeds zo? Ik kreeg namelijk wel een paar keer gewoon updates voor HERE apps op mijn L520 met W10M.

Wat is het makkelijkste dat ik kan doen? Eerst WP8.1 instellen en dan updaten naar W10M? Kan ik dan wel mijn backup van mijn L520 die ook W10M draaide terugzetten, of moet ik dan op W10M ook weer resetten? Of zijn de backups van W10M ook compatibel op WP8.1?

Die cover van 25 euro is wel erg duur, echt niet het geld waard IMO, en een flipcover vind ik ook niet zo handig. Ik bestel er wel gewoon 3 of 4 van AliExpress, kijken of dat wat is.

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste yalerta,

dank je wel voor de uitleg ,ik heb de beltoon op mijn Lumia kunnen zetten

dikke merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik kan Here City Lens nergens vinden? Iemand een linkje zodat ik m kan binnentrekken op mn 640XL?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:40

Samueldw

ISO 516

Here City Lens
https://www.microsoft.com...re-city-lens/9wzdncrfhw6f

[ Voor 10% gewijzigd door Samueldw op 16-12-2015 18:58 ]

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
NeFoRcE schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:10:
Ik kan Here City Lens nergens vinden? Iemand een linkje zodat ik m kan binnentrekken op mn 640XL?
Wat ik eigenlijk bedoelde zit ingebakken in HERE maps. Als je het opstart zie ik zo een oogje bij mijn huidige positie. Als ik daar op klik komt het tevoorschijn. Kan je alle POI's om je heen zien, en de map als je naar beneden kijkt. Werkt super! Ben nu telefoon aan het voorbereiden voor W10M. Verbaasde me hoe goed de backup is die ik nog had van mijn L520 van W10M. Zit nu nog op WP8.1, maar alle settings zijn er gewoon nog.

edit: Gek genoeg heb ik helemaal geen badges op mijn lockscreen. Werkte net nog prima op WP8.1. Maar ik heb nu dus de zelfde bug als ik op mijn L520 had. Helemaal geen notificaties of wat dan ook op mijn lockscreen. Ook geen uitgebreide informatie, alleen de datum enzo. Is dit een bekend probleem, of is een reset een optie (zie ik niet zo zitten aangezien ik alles net heb ingesteld 8)7 )

[ Voor 23% gewijzigd door Bose321 op 16-12-2015 23:36 ]

Fanaleds.com

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Helaas

"HERE City Lens is currently not available". Draai W10M TP

• verjager
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
NeFoRcE schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:42:
[...]

Helaas

"HERE City Lens is currently not available". Draai W10M TP
Niet? Bij mij werkt het wel gewoon. Draai de Fast Ring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Vandaag tot 2 x toe gehad dat het geluid compleet wegvalt.
Denk zelf dat het de "telefoon denkt dat de hoofdtelefoon ingeplugd is" bug.
Echter lijkt het compleet willekeurig te gebeuren, niet bij een specifieke handeling.

Heb dit probleem af en toe gehad en alleen een reboot lost het op.
Viel aan het begin nog wel mee, maar begint nu toch wel irritant te worden.

Sinds vandaag merk ik ook ineens een zwaar irritante "lag" op het toetsenbord. Slaat soms hele letters over.
Heb geen nieuwe apps geïnstalleerd.

Was erg tevree met WP, maar door dit soort onzin zit ik zo weer op Android.

[ Voor 11% gewijzigd door LocK_Out op 18-12-2015 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
verjager schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:08:
[...]

Niet? Bij mij werkt het wel gewoon. Draai de Fast Ring.
Here apps werken wel, alleen kan je ze op WM10 niet vers installeren (staan niet in de store). Als je ze op WM8 al geïnstalleerd hebt kan het dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Windows Phone 8 Users Won’t Get Windows 10 Mobile Until Early 2016

Dat is minder. Ik weet het, insider program, maar ik hoopte dat ik het experimenteren met verschillende OS versies definitief achter me gelaten had met weg te switchen van android.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
boe2 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:52:
Windows Phone 8 Users Won’t Get Windows 10 Mobile Until Early 2016

Dat is minder. Ik weet het, insider program, maar ik hoopte dat ik het experimenteren met verschillende OS versies definitief achter me gelaten had met weg te switchen van android.
Als ik de ervaringen in het 950-topic lees dan is het nog niet helemaal klaar. Dan is het klaar zijn met experimenteren toch juist klaar door even te wachten? Liever een maandje later en een goed werkend OS dan een maand eerder en allerlei bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
SuikerBrood schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:55:
[...]
Als ik de ervaringen in het 950-topic lees dan is het nog niet helemaal klaar. Dan is het klaar zijn met experimenteren toch juist klaar door even te wachten? Liever een maandje later en een goed werkend OS dan een maand eerder en allerlei bugs.
De L950 heeft inderdaad problemen. Met de L920 heb ik echter een stuk minder problemen (eigenlijk bijna geen 1). De tijd zullen ze nog wel nodig hebben, maar bugs gaan er toch blijven. Heb het nog niet aangedurfd om de L640 van mijn vriendin over te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geronnimo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 10:35
Sinds mijn update naar windows 10 op mijn lumia 640 werkt de NEST app van mijn thermostaat niet meer.
Hebben meer mensen hier last van of weet iemand een oplossing??

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinFM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 09:13
Leuke opsteker vond ik dit. Zo'n twee weken geleden heb ik mijn moeder (59, digibeet en eigenlijk tegenstander van alles wat neigt naar vooruitgang) aan een Lumia 640 geholpen. Dat was wel nodig, want haar vorige toestel was echt op.

De afgelopen anderhalf jaar had ze een op mijn werk afgedankte iPhone 4S en op haar eigen werk moet ze Android-toestel gebruiken.

Vooraf was ze nogal sceptisch om over te stappen op Windows Phone, want mijn Lumia 930 was volgens haar 'nogal druk en onoverzichtelijk' en 'dat ging ze toch nooit snappen'. Maar ja, een nieuwe iPhone vond ze veel te duur en dat Android-ding snapte ze ook nog steeds niet.

Dus ik 'moest het maar regelen' en heb toen de 640 voor haar gekozen. Het ding zo compleet mogelijk alvast ingericht (indeling van het startscherm aan haar gebruik aangepast, mail ingesteld, Whatsapp geïnstalleerd enz...)

Eerste instructie duurde ruim twee uur. En een dag later nog eens anderhalf uur. Toen had ik wel een beetje het idee dat ik toch de verkeerde keus had gemaakt, want het leek er niet op dat het kwartje echt viel. "Nog één keer... hoe moet ik nou opnemen als iemand me belt?" :-(

Inmiddels zijn we twee weken verder en heeft ze haar hele startscherm overhoop gehaald en ingericht zoals ze zelf wil. Daarbij ook de verschillende apps zelf opgezocht en geïnstalleerd, notificaties van apps hun eigen geluidje gegeven, beltoon aangepast enz... Inmiddels had ze ook ontdekt dat er een complete offline navigatie inzit en dat was toch echt 'super en ongelofelijk dat dat allemaal kan'. :D

Af en toe introduceer ik wat nieuwe snufjes, zodat ze langzaam steeds meer bijleert. "Wist je trouwens dat je ook kunt swipen op het toetsenbord?" "Oh, handig zeg, dat gaat veel sneller dan typen!" ;)

Erg leuk om te zien hoe een complete digibeet steeds enthousiaster wordt over het systeem dat ik zelf sinds WP7 al een warm hart toedraag. :D En de mooiste opmerking kwam gisteravond: 'Ik vind dit toestel echt véél fijner dan die iPhone..." Mission accomplished... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Gisteravond had ik een klant in de bus ( dame van om en nabij de 70 ) met een androidtoestel.
Meneer kunt u mij helpen?
Ik probeer steeds te bellen maar dat lukt niet.
Ikke even zo goed als kwaad als het kon een blikje geworpen.
Had haar telefoon een reboot gehad en vroeg dus om de simcode.
En juist daarop had het arme mens dus geprobeerd om dat nummer te bellen....
Tja en puckcode had ze nog nooit van gehoord.

Dus ja, in een stuk begeleiding zie ik bij sommige best wel het nut in.
En niet alleen bij Windows.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:55
RobinFM schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 13:47:
Leuke opsteker vond ik dit. Zo'n twee weken geleden heb ik mijn moeder (59, digibeet en eigenlijk tegenstander van alles wat neigt naar vooruitgang) aan een Lumia 640 geholpen. Dat was wel nodig, want haar vorige toestel was echt op.

De afgelopen anderhalf jaar had ze een op mijn werk afgedankte iPhone 4S en op haar eigen werk moet ze Android-toestel gebruiken.

Vooraf was ze nogal sceptisch om over te stappen op Windows Phone, want mijn Lumia 930 was volgens haar 'nogal druk en onoverzichtelijk' en 'dat ging ze toch nooit snappen'. Maar ja, een nieuwe iPhone vond ze veel te duur en dat Android-ding snapte ze ook nog steeds niet.

Dus ik 'moest het maar regelen' en heb toen de 640 voor haar gekozen. Het ding zo compleet mogelijk alvast ingericht (indeling van het startscherm aan haar gebruik aangepast, mail ingesteld, Whatsapp geïnstalleerd enz...)

Eerste instructie duurde ruim twee uur. En een dag later nog eens anderhalf uur. Toen had ik wel een beetje het idee dat ik toch de verkeerde keus had gemaakt, want het leek er niet op dat het kwartje echt viel. "Nog één keer... hoe moet ik nou opnemen als iemand me belt?" :-(

Inmiddels zijn we twee weken verder en heeft ze haar hele startscherm overhoop gehaald en ingericht zoals ze zelf wil. Daarbij ook de verschillende apps zelf opgezocht en geïnstalleerd, notificaties van apps hun eigen geluidje gegeven, beltoon aangepast enz... Inmiddels had ze ook ontdekt dat er een complete offline navigatie inzit en dat was toch echt 'super en ongelofelijk dat dat allemaal kan'. :D

Af en toe introduceer ik wat nieuwe snufjes, zodat ze langzaam steeds meer bijleert. "Wist je trouwens dat je ook kunt swipen op het toetsenbord?" "Oh, handig zeg, dat gaat veel sneller dan typen!" ;)

Erg leuk om te zien hoe een complete digibeet steeds enthousiaster wordt over het systeem dat ik zelf sinds WP7 al een warm hart toedraag. :D En de mooiste opmerking kwam gisteravond: 'Ik vind dit toestel echt véél fijner dan die iPhone..." Mission accomplished... :D
Mooi relaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
Heeft iemand hier toevallig last van? Als ik scroll en mijn vinger op het scherm houd dat zit er af en toe een soort van jerky beweging in het scrollen, alsof het scherm voor een milliseconde mijn vinger kwijt is o.i.d. Als ik scroll door snel 1x te vegen met mijn vinger, dan scrollt hij gewoon heel smooth.

edit: En hier nog iets geks, misschien dat iemand mij daar mee kan helpen: Bose321 in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"

[ Voor 21% gewijzigd door Bose321 op 22-12-2015 10:45 ]

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bose321 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:32:
Heeft iemand hier toevallig last van? Als ik scroll en mijn vinger op het scherm houd dat zit er af en toe een soort van jerky beweging in het scrollen, alsof het scherm voor een milliseconde mijn vinger kwijt is o.i.d. Als ik scroll door snel 1x te vegen met mijn vinger, dan scrollt hij gewoon heel smooth.
Uit de eerste review (maart dit jaar) van Tweakers over de XL, wellicht zelfde "probleem"
Bij het scrollen merkten we wel een raar effect op. Het lijkt erop dat het scherm van de 640 XL de framerate van de interface niet kan bijhouden en het effect is een irritant effect waardoor het niet vloeiend oogt. De kleinere reguliere Lumia 640 heeft dit probleem niet. Wellicht is het een probleem met specifiek dit demonstratiemodel, maar als dit issue ook optreedt bij exemplaren in de winkel, zal dat voor sommige mensen reden zijn om hem terug te brengen.
reviews: Microsoft Lumia 640 XL: de grote budget-Lumia

Ik zelf merk niets van een lag tijdens scrollen op mijn 640XL

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2015 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
Klinkt als toekomstmuziek.

Vraag:
De 640 t-mobile prepaid was bij de t-mobile shop uitverkocht.
De kijkshop ligt niet om de hoek, dus ik overweeg er eentje online te bestellen bij t-mobile.nl en dan het prepaidpakket.

Maar weten jullie of de online bestelde 640 stiekem wel een simlock heeft, of dat deze ook lockvrij is?

• Berlinetta
  • Niet online
Ik heb echt moeilijkheden met Swypen op het toetsenbord...
Hoe zet ik er een spatie in?

Aha, ieder woord moet apart geswyped worden en de spatie zit er automatisch tussen

[ Voor 36% gewijzigd door Berlinetta op 24-12-2015 02:39 . Reden: oplossing zelf gevonden ]

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Een vraag voor de tweakers die al Windows 10 draaien op hun 640: Werkt glance weer volledig zoals op andere toestellen of is het nog steeds hetzelfde als op WP8? Voor de duidelijkheid: bij mijn andere Lumia kun je instellen dat je bijvoorbeeld de volgende afspraak op je glance-scherm ziet.

• Caelorum
potverdikkie schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:39:
[...]
Maar weten jullie of de online bestelde 640 stiekem wel een simlock heeft, of dat deze ook lockvrij is?
Ik heb nog nooit gehoord van een Lumia met simlock. Zou het vreemd vinden als ze dit nu ineens wel zouden doen.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Ze bestaan, maar dat zijn Amerikaanse modellen (AT&T geloof ik?). In Europa zijn ze allemaal simlockvrij.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:40

Samueldw

ISO 516

potverdikkie schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:39:
Toen ik hem een aantal maanden geleden online via T-Mobile bestelde zat er geen simlock op. Gewoon een originele Lumia 640.

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

• potverdikkie
Dank voor de info!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revival67
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 23:44
Wasrek schreef op donderdag 24 december 2015 @ 09:50:
Een vraag voor de tweakers die al Windows 10 draaien op hun 640: Werkt glance weer volledig zoals op andere toestellen of is het nog steeds hetzelfde als op WP8? Voor de duidelijkheid: bij mijn andere Lumia kun je instellen dat je bijvoorbeeld de volgende afspraak op je glance-scherm ziet.
Helaas heeft Glance op Windows10 precies dezelfde functionaliteit als op 8.1.
Volgens heeft dit iets met de hardware of geheugen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

revival67 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:21:
[...]

Helaas heeft Glance op Windows10 precies dezelfde functionaliteit als op 8.1.
Volgens heeft dit iets met de hardware of geheugen te maken.
Wat precies? De 640 heeft gewoon een "memory display" en daarom ondersteuning voor Glance. Het lijkt me sterk dat het iets met de hardware te maken heeft, want je hebt geen 2GB geheugen of een extreem snelle soc nodig om een agenda-afspraak op het scherm te toveren. Enige wat ik me kan bedenken is het scherm, dat MS heeft bedacht dat het scherm te klein/van te lage resolutie is om het fatsoenlijk te kunnen tonen. Ik mis het wel en hoop dat ze het nog eens mogelijk gaan maken (of althans uitleggen waarom het niet kan ;))

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:30
Migrator schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:30:
[...]

Wat precies? De 640 heeft gewoon een "memory display" en daarom ondersteuning voor Glance. Het lijkt me sterk dat het iets met de hardware te maken heeft, want je hebt geen 2GB geheugen of een extreem snelle soc nodig om een agenda-afspraak op het scherm te toveren. Enige wat ik me kan bedenken is het scherm, dat MS heeft bedacht dat het scherm te klein/van te lage resolutie is om het fatsoenlijk te kunnen tonen. Ik mis het wel en hoop dat ze het nog eens mogelijk gaan maken (of althans uitleggen waarom het niet kan ;))
Dit komt volgens mij door het schermtype. Om de afspraak te kunnen tonen in glance zou bij de 640 het schermbacklight altijd aan moeten blijven en dat is niet zo bevorderlijk voor de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

luukbartelet schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:40:
[...]

Dit komt volgens mij door het schermtype. Om de afspraak te kunnen tonen in glance zou bij de 640 het schermbacklight altijd aan moeten blijven en dat is niet zo bevorderlijk voor de batterijduur.
Die backlight staat sowieso al aan voor Glance. Aangezien het een LCD is maakt het juist niet uit of je alleen de tijd toont of ook de agenda. Het backlight staat toch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
Migrator schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:49:
[...]

Die backlight staat sowieso al aan voor Glance. Aangezien het een LCD is maakt het juist niet uit of je alleen de tijd toont of ook de agenda. Het backlight staat toch aan.
Dat klopt, maar dat heeft wel een grote invloed op de batterijduur, vandaar dat ikzelf glance laat uitschakelen na 30 seconden. Bij een OLED scherm is dat dan weer geen issue, want geen backlight. Daar kan glance 24 op 24 aan staan zonder een groot effect te hebben op de batterijduur.

(en ik vermoed dat er ook wel wat marketing in meespeelt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Oh dat doe ik ook, maar dan zou het nog steeds mooi zijn om mijn volgende agenda-afspraak op het Glance-scherm te kunnen zien. Dat kon op mijn 1520 ook en nu vind ik het elke keer vervelend om nog eens het scherm aan te moeten zetten om te zien waar ik college heb. Dat wil ik in één oogopslag (glimp :p) zonder op een knop te drukken kunnen zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• luukske
Nog even wat opzoekwerk gedaan: blijkbaar is het display geheugen in de 640 en 640 XL gelimiteerd, waardoor er slechts beperkte functionaliteit is van glimp.

(en tegelijkertijd gevonden dat glimp ook de datum kan tonen, is al wat meer info dan alleen een stom klokje :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dus toch een hardwarelimitatie. Jammer, maar ook logisch gezien de prijs van het toestel. Op welke manier laat je de datum ook zien? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukske
Staat bij de instellingen van het glimpscherm, onder het kopje inhoud.

(ik heb wel Win10 erop staan, weet niet of 8.1 dezelfde instellingen heeft)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

luukbartelet schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:50:
Staat bij de instellingen van het glimpscherm, onder het kopje inhoud.

(ik heb wel Win10 erop staan, weet niet of 8.1 dezelfde instellingen heeft)
Dat is niet het geval. Bij 8.1 kun je alleen de manier van 'glancen' instellen, of hij de notificaties van het lock screen moet laten zien, en de instellingen voor night mode.
Bij W10 heb je inderdaad meer opties, zie ik op mijn 1520. Nog even geduld voor meer features dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
luukbartelet schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 15:57:
[...]

Dat klopt, maar dat heeft wel een grote invloed op de batterijduur, vandaar dat ikzelf glance laat uitschakelen na 30 seconden. Bij een OLED scherm is dat dan weer geen issue, want geen backlight. Daar kan glance 24 op 24 aan staan zonder een groot effect te hebben op de batterijduur.

(en ik vermoed dat er ook wel wat marketing in meespeelt ;) )
Ik heb zelf een Nokia Lumia 1320 en de impact met Gpance/Glimp is minimaal.
Zoveel word er niet gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Migrator schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:54:
[...]

Dat is niet het geval. Bij 8.1 kun je alleen de manier van 'glancen' instellen, of hij de notificaties van het lock screen moet laten zien, en de instellingen voor night mode.
Bij W10 heb je inderdaad meer opties, zie ik op mijn 1520. Nog even geduld voor meer features dus.
Ik kan op mijn Lumia 1320 meer instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
luukbartelet schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:36:
Nog even wat opzoekwerk gedaan: blijkbaar is het display geheugen in de 640 en 640 XL gelimiteerd, waardoor er slechts beperkte functionaliteit is van glimp.

(en tegelijkertijd gevonden dat glimp ook de datum kan tonen, is al wat meer info dan alleen een stom klokje :) )
Dat is dus de reden waarom mijn 820 wel de mogelijkheid voor het weergeven afspraken mijn 640 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Wallie schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:58:
[...]

MS heeft aangegeven dat deze ergens in december komt voor bestaande Lumia's.
mogen ze wel voortmaken :Y , nog maar een paar dagen.... of heb ik iets gemist? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Yep, December is nu begin 2016 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Amadeus1966 schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 02:02:
[...]

Yep, December is nu begin 2016 geworden.
Wow, so much for promises ......

-O- -O- -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Niet online
Migrator schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:44:
Dus toch een hardwarelimitatie. Jammer, maar ook logisch gezien de prijs van het toestel. Op welke manier laat je de datum ook zien? :)
Dank voor het opzoeken, maar zou het echt een hardwarelimitatie zijn? Tijd e.d. worden gewoon coninu geüpdatet voor het Glance-screen, dus het lijkt me niet dat er ergens een fysiek stukje geheugen zit dat opslaat wat er op het Glance-scherm moet worden weergegeven (want waarom zou dit zuiniger zijn?). Puur een gevoel overigens. Is het niet gewoon softwarematig beperkt, zodat de echte Glance blijft voorbehouden aan de duurdere toestellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Wasrek schreef op zondag 27 december 2015 @ 09:13:
[...]

Dank voor het opzoeken, maar zou het echt een hardwarelimitatie zijn? Tijd e.d. worden gewoon coninu geüpdatet voor het Glance-screen, dus het lijkt me niet dat er ergens een fysiek stukje geheugen zit dat opslaat wat er op het Glance-scherm moet worden weergegeven (want waarom zou dit zuiniger zijn?). Puur een gevoel overigens. Is het niet gewoon softwarematig beperkt, zodat de echte Glance blijft voorbehouden aan de duurdere toestellen?
Sleutelwoord is hier refresh rate. Dankzij het display memory van het scherm wordt opgeslagen wat er op het beeldscherm getoond moet worden tijdens het Glancen en hoeft die informatie maar één keer ververst te worden per minuut (als de tijd verspringt). Zou je géén display memory hebben dan moet je het scherm dertig/zestig keer per seconde van informatie moeten voorzien. Dat is dus een stuk zwaarder voor het toestel, en zelfs bij high-end toestellen wordt Glance dan weggelaten. Kijk maar naar de L930.
In het geval van de 640 is er wél display memory maar is dat blijkbaar niet groot genoeg om naast de tijd en positie een volledige agenda-afspraak te kunnen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Niet online
Dank voor de uitleg, dit klinkt plausibel. Ik dacht vanuit Glance zoals ik deze heb ingesteld, namelijk alleen weergeven als ik mijn telefoon tevoorschijn haal. In dat geval hoeft het scherm ook niet continu geüpdatet te worden. Je kunt Glance echter ook instellen om permanent aan te zijn en dan is jouw verhaal logisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Het zou leuk zijn als je kon kiezen tussen het gebruiken van de display memory en dus weinig accu-impact hebben en het kunnen activeren van de volledige Glance zonder display memory, maar dan alleen op de 'peek' modus. Vooralsnog lijkt het er echter niet op dat dat gaat gebeuren (zou vooral wel leuk zijn voor de L930 bezitters...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Mijn selfies met 'Lumia Selfie' op de 640 zijn in spiegelbeeld. Hoe is dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Direct na foto maken heb ik een optie 'flip' (windows 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hebben jullie ook dat foto's die een ietwat donkere omgeving (woonkamer, savonds, met lampen aan) gemaakt zijn, zo goed als zwart/wit eruit komen? Lijkt wel alsof je door honden/kattenogen kijkt ofzo (die zien ook alles zwartwit toch? :P )

[ Voor 10% gewijzigd door NeFoRcE op 04-01-2016 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
NeFoRcE schreef op maandag 04 januari 2016 @ 09:13:
Lijkt wel alsof je door honden/kattenogen kijkt ofzo (die zien ook alles zwartwit toch? :P )
Nee, je vergist je met de belastingdienst. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
disheaver schreef op maandag 04 januari 2016 @ 01:08:
Direct na foto maken heb ik een optie 'flip' (windows 10)
Gevonden. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hebben jullie ook dat foto's die een ietwat donkere omgeving (woonkamer, savonds, met lampen aan) gemaakt zijn, zo goed als zwart/wit eruit komen? Lijkt wel alsof je door honden/kattenogen kijkt ofzo (die zien ook alles zwartwit toch? :P )
Ik denk dat dit iets is van Lumia's. De kleuren die de camera produceert vind ik zelf altijd wel redelijk overeenkomen (vergeleken met andere toestellen), maar soms inderdaad wat te flets en dat wordt in het donker al snel richting grijs. Zie het bij zowel mijn L920 als de 640 van mijn vriendin. Altijd nog wel beter dan de gele of groene waas die je vroeger altijd kreeg (en nu soms nog steeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
ik wil even melden dat de kijkshop de lumia 640 voor € 130 inderdaad simlockVRIJ verkoopt :-) op hun website staat wel leuk dat er een telfort simlock opzit, maar dat is niet zo. Vorige week de telefoon voor mijn vader besteld en die deed het doodleuk meteen met een KPN sim.

dus wie nog een nieuwe 640 zoekt, kijk naar de simlock variant van Telfort ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Even een vergelijkend warenonderzoek gedaan in schemerlicht. Een geel potlood, de oranje pointing stick van mijn laptop en een wereldbol als kleurrijke objecten:
Pen en wereldbol op laptop in schemerlicht :+
Automatisch, living images aanAutomatisch, living images uitHandmatig, sluitertijd 0.6 s
Automagische stand, living images aan
Automagische stand, living images uit
Handmatige stand, sluitertijd 0.6 s
Thumbnails, klik op een foto voor de volledige foto

Het lijkt er dus op dat living images wat roet in het eten de kleuren gooit. De tweede foto is duidelijk kleurrijker dan de eerste. En handmatig is het best al moet je dan wel je handen stil kunnen houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Afbeeldingslocatie: http://static.afbeeldinguploaden.nl/1601/133184/r2Fj6oq2.jpg

Zo ziet die ene foto van mij eruit... en zo zien er wel meer zo uit, raar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Oei, dat is inderdaad wel heel flets. Is dit een automatische foto, met of zonder living images?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Migrator schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:34:
Oei, dat is inderdaad wel heel flets. Is dit een automatische foto, met of zonder living images?
Dit was een foto direct gepost in Whatsapp, zonder iets aangepast te hebben bij mijn weten. Ik kan ook nog niet echt een patroon vinden, wanneer en bij welke instellingen die kleuren zo flets zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat is een beetje een goede case voor de 640XL? Ik zie deze Evocel maar de verzendkosten vanuit de VS zijn wat stevig. In de webwinkels hier zie ik alleen van die simpele gel covers, of flipcovers (vreselijk onhandig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
k weet niet of ik het hier kan vragen. Maar mijn lumia 640 xl komt morgen binnen maar moet ondertekend worden de contract en pinchecks zijn gedaan. Maar morgen ben ik de hele dag aan het werk. Kan mijn moeder dan ondertekenen. ( 18 jaar thuiswonend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
androidfreaker schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:25:
k weet niet of ik het hier kan vragen. Maar mijn lumia 640 xl komt morgen binnen maar moet ondertekend worden de contract en pinchecks zijn gedaan. Maar morgen ben ik de hele dag aan het werk. Kan mijn moeder dan ondertekenen. ( 18 jaar thuiswonend)
Dubbelposten houden we niet zo van ;-)

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45550865

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Iemand dit nieuws bericht al gelezen? (Ik weet niet of het waar is.)
T-Mobile Germany begins update for Lumia 640, 640 XL, more, to Windows 10 Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
windows Central spreekt over Soon en over een grane of salt.
Het zal wel niet echt lang meer duren, ik gok op eind januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
Caelorum schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:43:
[...]

Ik denk dat dit iets is van Lumia's. De kleuren die de camera produceert vind ik zelf altijd wel redelijk overeenkomen (vergeleken met andere toestellen), maar soms inderdaad wat te flets en dat wordt in het donker al snel richting grijs. Zie het bij zowel mijn L920 als de 640 van mijn vriendin. Altijd nog wel beter dan de gele of groene waas die je vroeger altijd kreeg (en nu soms nog steeds).
Geldt dit ook voor de 640XL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb de 640XL... en zoals je ziet aan bovenstaande foto, zit het er hier ook in ja... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
Oh dear!

De 640 lijkt me nl. een ideaal toestel, alleen kan ik geen goed beeld van de camera vormen.
Buiten verwacht ik geen issues, maar ik zal de camera ook zeker binnen willen gebruiken.

Of is overstappen op de XL puur en alleen vanwege de camera overdreven?

[ Voor 32% gewijzigd door potverdikkie op 07-01-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

potverdikkie schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:20:
Oh dear!

De 640 lijkt me nl. een ideaal toestel, alleen kan ik geen goed beeld van de camera vormen.
Buiten verwacht ik geen issues, maar ik zal de camera ook zeker binnen willen gebruiken.
Mijn ervaring met de gewone 640: Prima camera, ook binnen, zeker met handmatige stand. Ik krijg het (living images uit) geenszins voor elkaar om de grauwe foto's te produceren zoals NeFoRcE ze heeft gepost (zie ook eerdere post). Zou natuurlijk te maken kunnen hebben met de verlichting; een tl-balk geeft natuurlijk veel minder goed licht voor een foto dan een spaarlamp. Wat ook kan is dat deze eigenschap van exemplaar tot exemplaar verschilt.
De camera van de XL is op specs gezien de grote winnaar en het lijkt me niet overdreven om een 640XL te kopen in plaats van een 640 vanwege de camera :)
Zelf ben ik dik tevreden met mijn 640 en vind ik het ook wel lekker een 5" scherm te hebben in plaats van 6" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zo flets heb ik het ook echt niet bij mijn 640. Tegelijkertijd moet je wel bedenken dat telefoon camera's het gewoon slecht doen in omstandigheden met weinig licht. Volgens recente tweakers artikel is het een stuk beter geworden laatste jaar, meest recente high-end toestel foto's die ik zelf heb gezien was een iphone-5(s), en daar was ik echt niet van onder de indruk met weinig licht en dan iets wat op een redelijke afstand is. Maar als nu de high-ends beter worden, dan ga je uiteindelijk zulke resultaten voorlopig nog niet halen met de low-end toestellen, wat een 640 is. Buiten kan je prima standaard plaatjes schieten. Binnen kan je een foto maken om iedereen op facebook te laten zien hoe gezellig het is, maar een foto maken van de familie voor je oma om in te lijsten zit er echt niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
potverdikkie schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:20:
Oh dear!

De camera was ook mijn grootste vrees bij de overstap naar de 640.
Hij is qua configuratie wat ingewikkelder dan mijn oude Lumia 900 en ik mis de cameraknop.
Wel heb ik living colors uit staan. Dat was hopeloos.

De onderstaande foto is in het pikkedonker gemaakt, waar veel compactcamera's falen lukte het mij met handmatige instellingen nog aardig. Maar met een dergelijk kleine sensor verwacht ik niet beter te gaan dan dit. Zelfs op mijn 900 niet.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eG8r5yNlElWAgBcC4M9geTn3/thumb.jpg

Deze is door glas in een matig belichte ruimte
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MQWn6XTlYO30cuvcJkUiX6f6/thumb.jpg

En deze ook matig belicht, maar doordat ik steeds handiger wordt met de instellingen goed gelukt. Het is lastig omdat alles reflecteert. (genomen @ het ijsbeeldenfestival van dit jaar.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/AueKcbfRE3IviwP81LSg2RT4/thumb.jpg

Als extra een daglichtfoto
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/pIi2W5PolASa4km9qFkB4zth/thumb.jpg

Alle klikbaar voor groot.

[ Voor 11% gewijzigd door Suicyder op 07-01-2016 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 18:04
Ik heb voor mijzelf en half bejaarde moeder bij release een 640 aangeschaft, zonder storing en altijd tevreden.

Nu is het de laatste weken regelmatig (bijna om de dag wel) voorgekomen dat bij binnenkomen van een bericht of gebeld worden de 640 niets laat horen!!

Naar geluidsopties en de ringtone of notificatie beluisteren (soort van preview) blijft de boel ook stil.
Het belvolume staat voluit, dat is het niet..
Media (filmpjes, web content, games) blijft het geluid goed van.

Enige methode om deze bug te killen is tot dusver de GSM uit- en aanzetten. Dan werkt het weer even goed, maar dit kan dus gerust diezelfde dag of de volgende dag wederom gebeuren.

Iemand ervaring mee? Ik kan me niet voorstellen dat wij de enige met deze storing zijn..
Dit betreft twee telefoons met dezelfde software versie (laatste versie).

edit: Wanneer het geluid niet werkt bij (bv) inkomende beller werkt de vibratie ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door PepieNL op 08-01-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_M
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 13:52

R_M

Ik hoop dat dat voor T-mobile gebruikers geen verplichte update wordt. Windows 10 is in mijn ogen nog lang niet klaar om als main OS gebruikt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
R_M schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:49:
[...]

Ik hoop dat dat voor T-mobile gebruikers geen verplichte update wordt. Windows 10 is in mijn ogen nog lang niet klaar om als main OS gebruikt te worden.
Download de officiele rom, mocht 10 niet bevallen kan je altijd nog teruggrijpen op de gedownloade versie.
Moet je alleen wel op tijd zijn, zodra windows 10 uitrolt worden ook de online recoveryroms vervangen voor de laatste versie.

[ Voor 14% gewijzigd door Amadeus1966 op 09-01-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Of je zet de automatische update uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
Heb net twee dagen de lumia 640 xl lekker groot. Mijn eerste lumia en heb windows insider erop gezet. En het loopt ik draai nu momenteel versie 1511 buildnummer: 10 01058663

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Ik heb momenteel deze powerbank
http://www.pdashop.nl/pro...nk-go-xb099-4000-mah.html
Werkte zeer goed met mijn iPhone 4 (ongv. 3x opladen)
Alleen nu met mijn lumia 640 (niet XL) laadt hij nauwelijks meer op. M'n telefoon verbruikt bijna meer dan dat de powerbank kan opbrengen of speelt net gelijk spel.

Nu zoek ik een nieuwe powerbank, niet al te duur, waar ik mijn 640 minimaal 2x (liefst meer) mee kan opladen. Ik zag al heel wat Powerbanks bij de Action liggen waar mensen wel tevreden over zijn hoor ik, maar aan welke eisen moet de powerbank voldoen om mijn telefoon fatsoenlijk op te laden?

Ben overigens zeer tevreden over de batterijduur van de 640, alleen ik moet hem zeer veel gebruiken ook met streamen enz. Waardoor niet altijd een stopcontact in de buurt is maar hij wel verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-04-2024
Sinds een aantal weken kan ik geen foto's meer met flits maken :( De foto wordt namelijk gewoon zwart (ook in situaties met voldoende licht). Is er nog iemand met dit probleem die weet hoe ik het kan oplossen? Sowieso is de fotokwaliteit achteruitgegaan laatste weken.

Ps. Ik gebruik nog geen W10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
  • Laatst online: 09:00
Dit heb ik ook gehad.
Bij mij was de camera app veranderd na een update.
Deze heb ik weer omgewisseld naar de lumia camera app waarna alles weer werkte.

Helaas heb ik meerdere problemen met dit toestel.
Dit zijn bij mij voornamelijk problemen met het scherm.
Contrast weg, slecht registreren van aanrakingen, gele vlek of rode waas in het scherm.
Ook blijft het scherm wel eens zwart na het switchen van apps.
Ik switch dan ook terug naar android for the time being

[ Voor 50% gewijzigd door palme50 op 10-01-2016 10:22 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48

EektheMan

DPC

NeFoRcE schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:31:
[afbeelding]

Zo ziet die ene foto van mij eruit... en zo zien er wel meer zo uit, raar toch?
Misschien naar je bracketing instelling kijken? Wellicht staat die heel breed ingesteld. Volgens mij zie je enkel de meest donkere foto uit de serie van 3 of 5.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
palme50 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 10:19:
.....
Contrast weg, slecht registreren van aanrakingen, gele vlek of rode waas in het scherm.
.....l
Gele vlekken heb ik ook. Toestel voor opgestuurd. Ik kreeg het terug met de mededeling dat er onderhoud was gedaan, maar de gele vlekken zitten er nog steeds. Toestel is nu opnieuw onderweg naar Duitsland/Hongarije. Overigens geen reden voor mij om over te stappen op Android. Andere 640 XL hier in huis doet het prima en ook de 830 die ik nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
  • Laatst online: 09:00
Ik ben begonnen met de Ativ S van Samsung.
Dit toestel was (en is nog steeds) stukken beter dan de lumia 640 die ik nu heb.
Ik weet dat het een budget toestel is maar dit is wel een erg slecht exemplaar.
Dat de garantie niet denderend is in sommige gevallen is mij ook bekent.
Dit is ook voor mij de reden om hem niet op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
palme50 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:01:
Ik ben begonnen met de Ativ S van Samsung.
Dit toestel was (en is nog steeds) stukken beter dan de lumia 640 die ik nu heb.
Ik weet dat het een budget toestel is maar dit is wel een erg slecht exemplaar.
Dat de garantie niet denderend is in sommige gevallen is mij ook bekent.
Dit is ook voor mij de reden om hem niet op te sturen.
De Lumia 640 is inderdaad een budget toestel, maar daarom niet slecht. De andere 640 XL hier in huis en ook de 640 van mijn dochter doen het prima. Met de garantie van Microsoft heb ik goede ervaringen. Dit is eigenlijk de eerste keer dat het misgaat. Ik heb contact opgenomen met Microsoft Nederland en zij houden de reparatie dit keer voor mij extra in e gaten. Ik ga er eigenlijk van uit dat het goed komt. Geen gebruik maken van de garantie vind ik zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Stel dat de garantie slecht is ( ik heb gelukkig de tegenovergestelde ervaring, maar toen was het nog in Duitse handen ) en je maakt er daarom geen gebruik van........dan blijf je toch met een brak toestel zitten?
Stel je bent hem zeg maar een maand kwijt, daarna heb je wel ( mits het goed gaat ) een goed werkend apparaat.
Zonde toch om door een stukje gemakzucht met ergernis en irritatie rond te blijven lopen met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:18
Amadeus1966 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:08:
Stel dat de garantie slecht is ( ik heb gelukkig de tegenovergestelde ervaring, maar toen was het nog in Duitse handen ) en je maakt er daarom geen gebruik van........dan blijf je toch met een brak toestel zitten?
Stel je bent hem zeg maar een maand kwijt, daarna heb je wel ( mits het goed gaat ) een goed werkend apparaat.
Zonde toch om door een stukje gemakzucht met ergernis en irritatie rond te blijven lopen met dit toestel.
Ik heb de mijne opgestuurd ter garantie ook naar duitsland dacht ik. Je krijgt een netjes UPS labeltje en binnen een week heb je weer een gerepareerd of zelfs nieuw (wat ik had) toestel!

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-04-2024
palme50 schreef op zondag 10 januari 2016 @ 10:19:
Dit heb ik ook gehad.
Bij mij was de camera app veranderd na een update.
Deze heb ik weer omgewisseld naar de lumia camera app waarna alles weer werkte.

Helaas heb ik meerdere problemen met dit toestel.
Dit zijn bij mij voornamelijk problemen met het scherm.
Ook blijft het scherm wel eens zwart na het switchen van apps.
Ik switch dan ook terug naar android for the time being
Bedankt! Ik ga dat ook proberen.

Verder ben ik eigenlijk heel tevreden over het toestel! De andere problemen die jij omschrijf herken ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
ShittyNL schreef op zondag 10 januari 2016 @ 14:31:
[...]

Ik heb de mijne opgestuurd ter garantie ook naar duitsland dacht ik. Je krijgt een netjes UPS labeltje en binnen een week heb je weer een gerepareerd of zelfs nieuw (wat ik had) toestel!
Die ervaring had ik ook, na aanmelding kon ik ups bellen waarna deze letterlijk na een uur al voor de deur stonden ( waren schijnbaar in de buurt ) precies een week later werd hij netjes thuis afgeleverd met een lijst wat ze gerepareerd en vervangen hebben.
Ik heb absoluut geen klagen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Alweer bijna een jaar een tevreden gebruiker van een 640 Dual Sim, alleen de laatste tijd laat hij mij toch meer en meer in de steek. :P Steeds vaker dat ik als ik 's ochtends wakker wordt en de telefoon unlock dat hij gereboot is en ik de simcode opnieuw moet invoeren. Ik kom er maar niet achter waar dat van is.

Ook ging tot een update onlangs de wekker gewoon niet meer af dankzij die reboot. Zwaar irritant en een keer verslapen tot gevolg. :P

Telefoon al een factory reset gedaan, mag niks baatten. :P

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En weet je zeker dat dit niet de SIM-kaart is?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vanwaar denk je dat? En er zit inmiddels een andere sim in voor privé, werksim is nog steeds dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als de SIM-kaart slecht past of slecht contact maakt, dan kan dat de telefoon in de war brengen dat er een nieuwe kaart is. Wissel ze eens om, en kijk eens of passen/schoon zijn etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Passen is het probleem niet zo, zitten er strak in (geen te kleine kaartjes met een verloopkaartje oid), en schoon lijken ze ook te zijn (1 is nieuw).

Hoe kan ik een simkaart het beste reinigen, beetje alcohol?

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 12-01-2016 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-07 13:26
PepieNL schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 12:40:
Ik heb voor mijzelf en half bejaarde moeder bij release een 640 aangeschaft, zonder storing en altijd tevreden.

Nu is het de laatste weken regelmatig (bijna om de dag wel) voorgekomen dat bij binnenkomen van een bericht of gebeld worden de 640 niets laat horen!!

Naar geluidsopties en de ringtone of notificatie beluisteren (soort van preview) blijft de boel ook stil.

Enige methode om deze bug te killen is tot dusver de GSM uit- en aanzetten. Dan werkt het weer even goed, maar dit kan dus gerust diezelfde dag of de volgende dag wederom gebeuren.

Iemand ervaring mee? Ik kan me niet voorstellen dat wij de enige met deze storing zijn..

edit: Wanneer het geluid niet werkt bij (bv) inkomende beller werkt de vibratie ook niet.
Yep, hier ook zo (640 Dual Sim).
Bijzonder irritant, en nog geen oplossing voor gevonden. :(

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:17

Ik heb zelf (nog) geen Lumia maar wellicht dat je een oplossing kan vinden voor dit probleem op deze site: http://www.easytechguides...-not-ring-or-vibrate.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox

Ik ben wel benieuwd wat de definitie van 'half bejaard' is....

Ik ken het probleem niet, maar enige wat ik kan verzinnen is een keer een harde reset uitvoeren.
En als dat nog niet werkt, toestel insturen onder garantie. Het zou zo maar een hardware fout kunnen zijn.

Draait het toestel onder Windows 10 of Windows 8.1? Bij Windows 10 zijn de Media en Apps een andere instelling dan Belsignaal & Meldingen. Dat zou wel kunnen verklaren waarom belsignalen het niet doen en media wel. Ik weet niet meer hoe dat onder 8.1 is.
Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste