Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

gambieter schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:39:
En vandaag was ik toch niet blij met het missen van Google Maps. Ben in Auckland (NZ) en wilde naar een supermarkt (Countdown), en Here Maps liet me gewoon naar de verkeerde plaats gaan, een paar honderd meter verderop. En de browsers (UC, Maxthon etc) willen de webversie van Google Maps niet goed draaien.

Dat is echt iets wat verbeterd moet worden.
Eens. met IE naar Google Maps is ook echt om te huilen. Je staat gewoon 5 minuten te wachten op.... niets?!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 16:00
En vandaag was ik toch niet blij met het missen van Google Maps. Ben in Auckland (NZ) en wilde naar een supermarkt (Countdown), en Here Maps liet me gewoon naar de verkeerde plaats gaan, een paar honderd meter verderop. En de browsers (UC, Maxthon etc) willen de webversie van Google Maps niet goed draaien.

Ach, met google ben ik ook wel eens het bos in gestuurd. Ik zat echt kilometers van de plek waar ik moest zijn. Ook met bijvoorbeels Sygic heb ik niet alleen goede ervaringen, ik ben in Oostenrijk wel eens een bergpas over gestuurd terwijl ik ook de snelweg had kunnen nemen. Dus elke navigatiesoftware heeft wel minpunten. Tot nu toe werkt Here bij mij prima, maar wellicht is dat ook een kwestie van geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57

Probeer de app gmaps eens...

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dank. Ik had er een paar geprobeerd en die waren prut, gmaps ziet er nuttig uit. Gelijk de pro genomen voor €2. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn nieuwe Lumia 640 4G gekregen en meteen geïnstalleerd. Met herstellen van backup via je Microsoft account gaat dat vlekkeloos. Ik heb wel een probleem, waardoor ik denk dat ik hem helaas moet terugsturen:
- glance/glimpscherm werkt niet, wat ik ook probeer, dezelfde instellingen als op mijn vorige Lumia (620) maar hij gaat niet aan, ook niet tijdens opladen (terwijl dat wel zou moeten volgens de instellingen);
- als ik bel of gebeld word, dan gaat mijn scherm op zwart, totdat ik de aan/uit knop indruk, dat lijkt me niet ok.
- double tap to wake werkt niet.
Ik denk aan 2 mogelijke oorzaken:
- nabijheidssensor is kapot, dat lijkt mij het meest waarschijnlijk;
- ik heb een screen protector geplakt die ik er bij besteld heb. Die zit mooi en strak. Het is een (h Tempered Glass. Wat mij opviel is dat er wel uitsparingen zijn voor de luidspreken en de microfoon , maar niet voor de front camera (die volgens mij ook de nabijheidssensor is of daar in de buurt zit). Zit dit mijn problemen kunnen verklaren? Ik wacht nog even met de screen protector te verwijderen, want hij was best prijzig en zo strak als hij er nu op zit dat lukt niet snel weer.

Kent iemand dit probleem? Kan het aan de screen protector liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, wil je hem echt terug gaan sturen terwijl de kans aanwezig is dat het de screenprotector is?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst even kijken of er meer mensen zijn met deze ervaring. Dan probeer ik een harde reset, dan zonder screenprotector (€ 6 door het putje) en als ie het dan nog niet doet stuur ik hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb ook een 640 (XL). En bij mij zit een uitsparing voor zowel de frontcamera als de nabijheidssensor. Ik zou je screenprotector ff iets optillen aan de bovenkant, kijken of het dan beter werkt. Zo ja, dan ff bijknippen met een schaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg nou t##ten! Net nu ik mijn Sim weer wilde terug stoppen in mijn oude 620, doet ie het ineens!
Hij voelde zeker de dreiging ;)

Ik hou mijn vingers gekruist dat dit zo blijft!
Zo niet dan probeer ik inderdaad eerst de screen protector bij te knippen/snijden (het is een glass type dus knippen zal lastig zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Aangezien ik mijn toestel dagelijks moet herstarten ivm de problemen met apps die ineens alle settings kwijt zijn (ze crashen dan, of staan ineens default) zit ik de opties te overwegen. Harde reset kan, maar heeft de backup naar Onedrive ook highscores van games en settings van apps?

Of zal ik proberen te upgraden naar Windows 10? Kan dat uberhaupt, of moet ik 'm dan ook hardresetten?

Zonde dat dat ding ineens onstabiel wordt, voor de laatste update was 'ie super stabiel :/

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ding toch maar geupgrade naar Windows 10, omdat ik dacht dat het aan de update lag. M'n halve telefoon gaar, geen app meer te installeren vanuit de store. OK, denk ik, hard reset dan maar. SD kaart eruit om te backuppen, is dat ding dood :') In m'n telefoon deed 'ie nog wel wat, maar in de kaartlezer wordt 'ie loeiheet en is niet meer uit te lezen.

Met een nieuwe SD kaart en de laatste W10 preview werkt 'ie weer als een zonnetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 18:43
De 640XL van mijn vrouw al 3x teruggestuurd wegens een simfout. Het werkt ca een dag en dan komt de telefoon met de melding. Bij de laatste reparatie is het binnenwerk vervangen. Nieuwe sim aangevraagd maar haalt niets uit. Begint nu toch wel een erg lang verhaal te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:53
Is Windows 10 al uitgekomen voor deze device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:10
toro36 schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:28:
nee, nog niet officieel. Ik draai sinds kort de insider preview en dat werkt behoorlijk goed. Sinds ik de laatste build heb, heb ik geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
strandbal schreef op zondag 22 november 2015 @ 14:19:
Ding toch maar geupgrade naar Windows 10, omdat ik dacht dat het aan de update lag. M'n halve telefoon gaar, geen app meer te installeren vanuit de store. OK, denk ik, hard reset dan maar. SD kaart eruit om te backuppen, is dat ding dood :') In m'n telefoon deed 'ie nog wel wat, maar in de kaartlezer wordt 'ie loeiheet en is niet meer uit te lezen.

Met een nieuwe SD kaart en de laatste W10 preview werkt 'ie weer als een zonnetje :P
Wat voor SD kaarten gebruik je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:28
toro36 schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:28:
Windows 10 is nog voor geen enkel device uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:28

netblade

Sunrise

Baksteen89 schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:44:
[...]

nee, nog niet officieel. Ik draai sinds kort de insider preview en dat werkt behoorlijk goed. Sinds ik de laatste build heb, heb ik geen problemen gehad.
Hier wel, updaten van bepaalde apps gaat niet, continue fouten.
Rich imaging werkt vaker niet dan wel
Al meermaals gereset maar dit lost niks op, ik ben benieuwd of de issues er wel uit zullen zijn mits de echte release uit komt voor dit toestel.
Het zijn vooral de kleine bugs als de hier boven vermelde die het irritant maken. Wp8.1 is wat mij betreft voor dit toestel nog steeds meer solide.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Die 'rich images' is dat de 'living colors' function ofzo? Waar kan die rich images testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:34
NeFoRcE schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:13:
Die 'rich images' is dat de 'living colors' function ofzo? Waar kan die rich images testen?
http://allaboutwindowspho...ure_finally_fixed_for.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Helaas heeft die update geen effect op mijn 640 gehad, ik ben om deze (en ook andere bugs, zoals de download bug) weer even terug op 8.1. Ik denk dat ik op de officiële uitrol wacht.
Ik kon overigens ook die windows fotogalerij app niet updaten, deze gaf wel aan te updaten maar die update kwam telkens terug, hardreset diverse malen uitgevoerd.

[ Voor 17% gewijzigd door netblade op 23-11-2015 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hmm, mja rich capture werkt hier wel denk ik? Als ik de camera open, en op dat toverstokkie klik zei ie de eerste keer dat ie de beste settings gebruikt voor de mooiste shot. Maar ik zie geen verschil ofzo? Niet heel bijzonder dan die rich capture imo...

*edit*

Ah, er zou een aantal opties na 't schieten moeten verschijnen, maar dat komt er dus niet. Kortom, hij werkt nog niet 100% dus...

[ Voor 21% gewijzigd door NeFoRcE op 23-11-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

NeFoRcE schreef op maandag 23 november 2015 @ 12:05:
Hmm, mja rich capture werkt hier wel denk ik? Als ik de camera open, en op dat toverstokkie klik zei ie de eerste keer dat ie de beste settings gebruikt voor de mooiste shot. Maar ik zie geen verschil ofzo? Niet heel bijzonder dan die rich capture imo...

*edit*

Ah, er zou een aantal opties na 't schieten moeten verschijnen, maar dat komt er dus niet. Kortom, hij werkt nog niet 100% dus...
Ik denk dat deze build nog niet geheel geoptimaliseerd is voor de 640, Het aparte is wel dat ik zonder de store te openen in eerste instantie wel een werkende lumia camera heb waar het allemaal wel goed werkt, na het openen van de store is deze na automatische updates vervangen door de windows camera en deze doet het dus niet al te best met betrekking tot deze functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Berlinetta schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:21:
[...]

Wat voor SD kaarten gebruik je als ik vragen mag?
Ik had een standaard Adata class 10 kaartje van 32GB. Ik gebruik nu een oud 16GB Adata kaartje uit m'n vorige telefoon. Ik beschouw 't tot dusver maar als domme pech (nog nooit een dode SD kaart gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwolschBalletje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 07:23
Bijzondere ervaring met de MS klantenservice vanochtend. De achterkant (battery cover) van mijn 640 LTE is beschadigd, en online kon ik nergens een nieuwe vinden.
Microsoft gevraagd, en inderdaad: dat stukje plastic wordt niet verkocht en ook niet uit coulance verstrekt. Het enige alternatief is een flipcase aan te schaffen, maar op zo'n los flapje zit ik niet te wachten.

Iemand hier ervaring met 3rd party alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-09 12:21
jpiddink schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:46:
Bijzondere ervaring met de MS klantenservice vanochtend. De achterkant (battery cover) van mijn 640 LTE is beschadigd, en online kon ik nergens een nieuwe vinden.
Microsoft gevraagd, en inderdaad: dat stukje plastic wordt niet verkocht en ook niet uit coulance verstrekt. Het enige alternatief is een flipcase aan te schaffen, maar op zo'n los flapje zit ik niet te wachten.

Ik heb zelf een tweetal nieuwe via Alixpress gekocht, een blauwe en een oranje. Hier is de link naar de pagina.

De zwarte originele gebruik ik zelf niet, als je interesse hebt dan wil ik die wel verzenden tegen kostprijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
jpiddink schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:46:

Ik heb zelf een hardcase cover gekocht, met name omdat de plastic behuizing naar mijn mening wat te glad is en de telefoon makkelijk uit mijn handen gleed.
Ik heb deze "Nillkin Frosted Shield hardcase voor de Microsoft Lumia 640 - zwart". Heb 'm ook daar gekocht (zijn meerdere kleuren te koop).

Erg tevreden mee.
Wilde ook pertinent geen flipcover. Bloedirritant.

[ Voor 9% gewijzigd door LocK_Out op 25-11-2015 15:03 . Reden: Wat info toegevoegd ]

• jpelgrom
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Niet in de pricewatch aanwezig, maar de Microsoft Store heeft t/m 30 november de 640 en 640 XL (4G-varianten) in de aanbieding (voor 'gewone' 640 momenteel goedkoopst, 640 XL net niet):Waarom staat het aanbod Microsoft Store eigenlijk niet in de pricewatch? Tegenwoordig accepteren ze ook iDeal, en als je zoekt om een recensie te geven staan ze er wel tussen.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De dualsim+4G versie van de 640 XL is bij Amazon nu ook 209 euro.

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:40

Samueldw

ISO 516

Ondanks de aanbieding kun je de unlocked/unbranded Lumia 640 4G voor €133.24 kopen bij onder andere de T-Mobile webshop en de Kijkshop.

Voor meer info of discussie, zie het topic [WP8.1] Ervaringen met de Microsoft Lumia 640 en 640XL

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

• wim klei
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03 12:33

wim klei

kleuterschool doorlopen

Samueldw schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:54:
Ondanks de aanbieding kun je de unlocked/unbranded Lumia 640 4G voor €133.24 kopen bij onder andere de T-Mobile webshop en de Kijkshop.

Voor meer info of discussie, zie het topic [WP8.1] Ervaringen met de Microsoft Lumia 640 en 640XL
kijkshop staat toch echt : Dit toestel is voorzien van een simlock. |:(

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Maar er zit geen simlock op. Ik spreek uit eigen ervaring en heb zowel bij T-mobile als bij de kijkshop besteld. (de 640 is nogal populair in mijn vriendenkring :) )

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Inderdaad, ik heb de T-Mobile webshop versie besteld. Deze is unbranded en zonder simlock. Daarnaast zijn er in dit topic meerdere ervaringen waaruit blijkt dat beide varianten de originele unbranden en unlocked varianten zijn van de 640.

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

wian schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:14:
Maar er zit geen simlock op. Ik spreek uit eigen ervaring en heb zowel bij T-mobile als bij de kijkshop besteld. (de 640 is nogal populair in mijn vriendenkring :) )
ik loop dus geen risico als ik hem vanmiddag haal en hem met mijn eigen sim (simpel) vervang? _/-\o_

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
wim klei schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:32:
ik loop dus geen risico als ik hem vanmiddag haal en hem met mijn eigen sim (simpel) vervang? _/-\o_
Nee, en mocht je onverhoopt de eerste zijn, kun je hem toch zonder opgaaf van reden weer terugsturen :)

specs

• Samueldw

Samueldw

ISO 516

Risico loop je. Er staat tenslotte duidelijk aangegeven dat er een simlock opzit. Het risico is echter zeer klein dat die er inderdaad opzit. Misschien kun je hem beter via de website bestellen. Het voordeel is dan dat je het product altijd nog terug mag sturen.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:47
Ik heb sinds een tijdje de lumia 640 Dualsim en ben erg tevreden. Ik zit echter met een probleempje: Als ik de telefoon verbind met bluetooth met bijvoorbeeld mijn carkit dan kan ik niet kiezen met welke simkaart ik wil uitbellen, en default pakt ie natuurlijk net de verkeerde :P
Ik heb in de dialer wel de andere als default staan alleen pakt hij dit via bluetooth niet over, is er iemand die daar een oplossing voor heeft? (behalve de simkaarten fysiek omdraaien)

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik ben bang dat je dat laatste idd moet doen - in het bluetooth protocol zit niks over multiple sim kaarten, en de telefoon moet zelf weten hoe hij het afhandelt. Op mijn (Asus Fonepad) Android toestel kan ik idd instellen welke simkaart via bluetooth gebruikt moet worden, maar op mijn vorige Android toestel zat die optie niet en ook bij Windows Phone zit-ie niet. Je kan natuurlijk op de telefoon zelf het gesprek starten (dan kan je 't wel kiezen) maar dat is natuurlijk geen handsfree meer.

Wat ik dan niet snap is dat Microsoft dan niet de Cortana voice optie "call Harry using SIM 1" inbouwt, maar ik begin steeds meer het vermoeden te krijgen dat al die dualsim functionaliteit (bij Google en Microsoft) door developers wordt ontwikkeld die nog nooit praktisch met dualsim telefoons onderweg zijn geweest. Ook de mobile data aan/uitzetten in de quick opties zou natuurlijk een 3-way toggle moeten zijn "uit/sim1/sim2", en niet "uit/aan" en de switch tussen de simkaarten ergens tien lagen dieper in de opties wegwerken.

[ Voor 49% gewijzigd door Dreamvoid op 26-11-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

Heb vanavond er 1 (640 lte ) gehaald bij de kijkshop
Stond in de vitrine met prepaid toestellen (129€) vitrine ernaast (1mtr verder) staat de simlock vrije (179€)
Bij de kassa aangekomen met de bestelbon zegt de dame weet u wel dat het een prepay toestel is.
Ik zeg ja en krijg expleciet te horen mag niet geruild worden ook niet als hij nog in verpakking zit :(
maar goed thuis gekomen blijkt het dus een eigen (kijkshop) cellofaan met sticker van prepay omheen te zitten.
Op de doos gewoon de normale gegevens van microsoft met serienummer en imei. enzv.
sim erin en gaan met die banaan hij was gewoon simlock vrij dus :)
ondanks hun melding prepay en simlock op de (eigen) verpakking.

[ Voor 0% gewijzigd door wim klei op 27-11-2015 00:17 . Reden: type vermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik mag me ook melden in dit topic want ben zojuist overgegaan tot de aanschaf van 'n oranje L640. Ik kom van 'n (knalgele) Lumia 1520 met een aantal gebreken dus in veel opzichten is het een downgrade. Toch kan ik, gezien de prijs, geen foute keuze hebben gemaakt. toch?
Belangrijkste voor mij is dat ik straks gewoon weer kan bellen en muziek kan luisteren met mijn telefoon. Heb hem gekocht i.c.m. een 4G abo, dus internetten zal sneller gaan dan op mijn 1520.
Camera zal tegenvallen, maar die gebruikte ik niet al te veel dus effect zal meevallen. Processor is wel een flinke downgrade en dat ga ik, ben ik bang, merken. Het scherm lijkt me veelbelovend; wellicht wat minder 'wow' dan de 1080p 6" van de 1520, maar absoluut niet slecht. Wat betreft accuduur moet waarschijnlijk het meest inleveren. Heb nu eigenlijk altijd aan het eind van de dag >50% accu over en kan met gemak intensief mijn toestel gebruiken zonder me druk te maken om resterende energie. Zolang zonder fratsen een normale dag door kom vind ik het goed. :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Ik denk dat het accuduur verhaal nog wel mee zal vallen, het scherm is een stuk zuiniger tov de 1520 en ook de SoC is veel en veel zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
wim klei schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 00:10:
Heb vanavond er 1 (640 lte ) gehaald bij de kijkshop
Stond in de vitrine met prepaid toestellen (129€) vitrine ernaast (1mtr verder) staat de simlock vrije (179€)
Bij de kassa aangekomen met de bestelbon zegt de dame weet u wel dat het een prepay toestel is.
Ik zeg ja en krijg expleciet te horen mag niet geruild worden ook niet als hij nog in verpakking zit :(
maar goed thuis gekomen blijkt het dus een eigen (kijkshop) cellofaan met sticker van prepay omheen te zitten.
Op de doos gewoon de normale gegevens van microsoft met serienummer en imei. enzv.
sim erin en gaan met die banaan hij was gewoon simlock vrij dus :)
ondanks hun melding prepay en simlock op de (eigen) verpakking.
Zeiden we toch :)

En? Hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
In de VS is hij de koop voor 30 dollar http://www.bestbuy.com/si...ell-phone-black/9231014.p 8)7 ... wel locked op AT&T maar dat moet toch makkelijk te verhelpen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Heb net vandaag een half jaar oude 640 XL gehaald via Marktplaats. Volgens de verkoper met T-Mobile simlock. Hij had het toestel bij een abonnement en was nu overgestapt op een 950 XL (Mooi ding trouwens, had hem nog niet live gezien). Heb de gok genomen en toestel draait als een zonnetje op Vodafone 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim klei

wim klei

kleuterschool doorlopen

wian schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 19:20:
[...]

Zeiden we toch :)

En? Hoe bevalt ie?
hij word gebruikt door mijn vrouw :'(
die was na 2 dagen al meer bekend met het menu structuur en instellingen dan de galaxy S5 die ze 1 jaar had
less is more in dit geval _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potverdikkie
  • Laatst online: 28-09-2022
Cooler_King schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 20:32:
In de VS is hij de koop voor 30 dollar http://www.bestbuy.com/si...ell-phone-black/9231014.p 8)7 ... wel locked op AT&T maar dat moet toch makkelijk te verhelpen zijn?
Ah, black friday, nu weer 60 dollah.
Leek me wel interessant:

https://www.reddit.com/r/...lumia_640_gophone_united/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:51
Mijn 640 LTE heeft kuren: als ik deze een tijdje niet gebruik (bijvoorbeeld een uur) kan ie geen wifi netwerken meer vinden. Searching...... No networks found. Alleen een reboot helpt om weer wifi terug te krijgen.
Iemand anders met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Met Wp8.1 of met Windows 10 Mobile?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 09:43
stroom schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:33:
Mijn 640 LTE heeft kuren: als ik deze een tijdje niet gebruik (bijvoorbeeld een uur) kan ie geen wifi netwerken meer vinden. Searching...... No networks found. Alleen een reboot helpt om weer wifi terug te krijgen.
Iemand anders met dit probleem?
Niet specifiek na een uur maar het komt zo af en toe voor, heb er nog niet echt een patroon in kunnen vinden. Reboot verhelpt het inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
GerkeP schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:54:
Met Wp8.1 of met Windows 10 Mobile?
WP8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Brakke wifi? OP school/universiteit? Ook thuis?
Geheugen vol?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stroom
GerkeP schreef op maandag 30 november 2015 @ 21:43:
Brakke wifi? OP school/universiteit? Ook thuis?
Geheugen vol?
Nee zowel thuis als op werk, met goede wifi. Telefoon is 2 weken oud, geheugen lang niet vol.
Na reboot werkt het altijd meteen weer. Dacht dat het misschien iets met wifi sense te maken kon hebben, maar probleem komt voor met en zonder wifi sense. Een keer factory reset heeft ook niet geholpen. Ben bang dat ik pech heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Dan inderdaad even garantie claimen

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Zo eindelijk WP10 aan de praat op de 640 zonde issues of bugs, de manier om hem juist te installeren in mijn geval was zonder sd een hardreset uitvoeren, sd formateren op de pc en pas na alle updates deze weer terug te plaatsen. Blijkbaar wil Windows 10 alles op de SD installeren als deze bij de hardreset er in zit waardoor sommige apps niet installeren of goed werken. Zelfs de 'rijke opnames' werken nu goed. Nu maar even een weekje testen om te zien of het fijn werkt, de eerste indruk is erg goed.

[ Voor 9% gewijzigd door netblade op 03-12-2015 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
netblade schreef op donderdag 03 december 2015 @ 07:11:
Zo eindelijk WP10 aan de praat op de 640 zonde issues of bugs, de manier om hem juist te installeren in mijn geval was zonder sd een hardreset uitvoeren, sd formateren op de pc en pas na alle updates deze weer terug te plaatsen. Blijkbaar wil Windows 10 alles op de SD installeren als deze bij de hardreset er in zit waardoor sommige apps niet installeren of goed werken. Zelfs de 'rijke opnames' werken nu goed. Nu maar even een weekje testen om te zien of het fijn werkt, de eerste indruk is erg goed.
Ik zit er ook aan te denken om Windows 10 op mijn telefoon te zetten, maar ik heb eerlijk gezegd geen zin in rare bugs.
Maar ja het is nog een beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Vanwege de diverse officiele reviews (onder andere hier op onze eigen tweakers site) heb ik verleden week voor mezelf even een soort accutest gedaan. Mijn indruk was dat de accu behoorlijk lang meegaat. Ik heb geen instellingen veranderd voor de test. Ik kom zo even terug op de instellingen maar ik was zeer content.

Gebruik. Ik ben een light user. Ik bel maar niet heel veel. Ik whatsap en sms maar gemiddeld zo'n 10-15 per dag. Ik internet wel maar voornamelijk even nieuwssites of een keer ff wat opzoeken. Youtube filmpjes kijken is meer bij uitzondering. Facebook en twitter doe ik niet aan. Al met al tamelijk bescheiden gebruik. Niettemin was mijn iphone altijd leeg na een dag bij ongeveer hetzelfde gebruik, zelfs toen ie nieuw was.

Ik heb hem woensdag avond volgeladen naar 100% en dan heeft hij het met mijn gebruik gered tot zondagochtend (met 6% heb ik hem weer op de lader gezet.

Gebruikte instellingen:
- Glimp scherm aan met slaapstand tussen 23 uur en 6:45
- Levensduur Batterij verlengen aan maar op stand "wanneer capaciteit minder is dan 20%"
- Scherm helderheid op auto
- Bluetooth was uit
- wifi permanent aan
- 4 g alleen aan als ik niet thuis was (had toen nog beperkt data)
- Navigatie (here drive) een keer gebruikt voor ongeveer anderhalf uur maar dan offline zonder 4G (kaart is gedownload)
- ik heb wel fratsen uitstaan die ik niet gebruik zoals MS alles vertellen ter bevordering van betere gebruikservaringen etc of reclame push berichten accepteren

Al met al een uitstekende score voor mij en een verademing na andere telefoons die ik heb gehad. Batterijduur heeft mij bij smartphones altijd geirriteerd, soms zo erg dat ik terug verlangde naar mijn goede oude nokia met meer dan een week standby tijd.

Met de batterijtijd van de lumia 640 4G kan ik goed leven.

Inmiddels heb ik 4G permanent aan en bluetooth ook. De batterijtijd is daardoor wel teruggelopen. De telefoon geeft aan dat ie 11 uur geleden is opgeladen, heeft nu nog 90% en kan daar nog 2 dagen en 13 uur mee vooruit

Misschien dat de batterijtijd niet geweldig is als je continu op 4G youtube filmpjes zit te kijken de hele dag maar voor mensen die dit niet doen is het een telefoon met een heel erg goede accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Batterijduur is zeker fantastisch. Ik zat dit weekend in Londen en vertrouwde de hele tijd op mijn telefoon om via Maps de juiste trein- en metrolijnen te vinden (werkt fantastisch trouwens, op zelfde niveau als google maps). Dat betekent vrij actief gebruik van 3G en GPS en op het einde van de dag zat mijn batterij nog op 70%. Mijn android foon had waarschijnlijk het einde van de dag niet gehaald.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Blijkbaar is de gebruikservaring significant anders dan de accuduurtesten.

Ik hoor dit van heel veel mensen.

Het kan eigenlijk ook niet anders met een 3000mAh accu en een bescheiden quad core processor dat je een heel redelijke accuduur hebt maar de accuduurtesten verbazen me elke keer omdat mijn eigen ervaring significant anders is en ik ook ervaring heb met android, iphones en oudere blackberries (die waren ook heel redelijk trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
Misschien een domme vraag, maar heeft de Lumia 640 de mogelijkheid om met één beweging het toestel op stil te zetten, zodat hij alleen nog trilt?
Ik zet nu steeds het belsignaal handmatig op 0 met de volumeknoppen. Vervolgens moet ik op dezelfde manier vaak ook nog het volume voor 'Media & Apps' op 0 zetten. Een simpele switch lijkt zo logisch. Zie ik hem over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 16:00
FreshM schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:39:
Misschien een domme vraag, maar heeft de Lumia 640 de mogelijkheid om met één beweging het toestel op stil te zetten, zodat hij alleen nog trilt? ...
Niet dat ik weet. Je kan natuurlijk natuurlijk op het belletje en muzieksymbooltje drukken nadat je op de volumetoets hebt gedrukt. Maar dat zal niet zijn wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geronnimo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-09 10:35
Is er iemand die de lumia 640 met de tomtom 5000 heeft kunnen synchroniseren?
met android ging dat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Wat wil je precies synchroniseren? Ik gebruik een 830 i.c.m. TomTom One XL. Adressen synchroniseren en bellen via TomTom gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geronnimo
Ik bedoel de tomtom go 500 dus de laatste nieuwe, en ik bedoel de services synchroniseren zoals file meldingen enz....

Ik heb vanmiddag geprobeerd om een avi film af te spelen op de lumia maar dat gaat ook niet, ik heb diverse progjes geprobeerd. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Moet kunnen. Mijn vrouw heeft ook een 830 en een TomTom Rider 400 voor de motor. Is ook de nieuwste. Data (File, verkeer) verloopt via de telefoon. Je moet wel de mobiele hotspot (internet delen) op de telefoon aan hebben staan. Heb je dat gedaan?

Avi werkt denk ik via de VLC player uit de store.

[ Voor 9% gewijzigd door coenox op 04-12-2015 16:17 . Reden: . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
FreshM schreef op donderdag 03 december 2015 @ 21:39:
Misschien een domme vraag, maar heeft de Lumia 640 de mogelijkheid om met één beweging het toestel op stil te zetten, zodat hij alleen nog trilt?
Ik zet nu steeds het belsignaal handmatig op 0 met de volumeknoppen. Vervolgens moet ik op dezelfde manier vaak ook nog het volume voor 'Media & Apps' op 0 zetten. Een simpele switch lijkt zo logisch. Zie ik hem over het hoofd?
Kan prima hoor. Zit verstopt bij/naast de equalizer instelling.
Even naar instellingen -> helemaal naar onderen scrollen -> audio -> naar links swipen en de optie "Draaien om te dempen" aanzetten.

EDIT: Sorry heb je vraag verkeerd gelezen. Dacht dat je bedoelde als de telefoon afging.
Snel op stil is in 8.1 niet mogelijk, alleen met de volumeknoppen.
Laat het bericht gewoon staan, misschien ooit nog handig voor iemand anders.

[ Voor 21% gewijzigd door LocK_Out op 04-12-2015 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
Opgepleurd schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:02:
[...]
EDIT: Sorry heb je vraag verkeerd gelezen. Dacht dat je bedoelde als de telefoon afging.
Snel op stil is in 8.1 niet mogelijk, alleen met de volumeknoppen.
Laat het bericht gewoon staan, misschien ooit nog handig voor iemand anders.
Het lijkt me zo'n gemakkelijk te implementeren (softwarematige) functie. Nou ja, misschien in Windows 10 Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
FreshM schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:47:
[...]

Het lijkt me zo'n gemakkelijk te implementeren (softwarematige) functie. Nou ja, misschien in Windows 10 Mobile?
Grappig, kom er net achter dat het toch sneller kan (is misschien al bekend, maar niet bij mij).
Kijk hier maar even.
Volume knop indrukken -> als de volume balk verschijnt -> rechts pijltje naar beneden drukken -> op het belletje van "belsignaal & meldingen tikken.

Nog steeds een kleine omweg, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1706
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Weet iemand welke versie van de 640 de mat witte betreft? Ik heb zelf een witte 640 en een witte 640 XL gehad, maar deze waren allebei glimmend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geronnimo
coenox schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 16:16:
Moet kunnen. Mijn vrouw heeft ook een 830 en een TomTom Rider 400 voor de motor. Is ook de nieuwste. Data (File, verkeer) verloopt via de telefoon. Je moet wel de mobiele hotspot (internet delen) op de telefoon aan hebben staan. Heb je dat gedaan?

Avi werkt denk ik via de VLC player uit de store.
Ik heb inmiddels contact gehad met tomtom en die zeggen dat het op de lumia 640 niet kan werken maar ze gaan er in de toekomst wel wat aan doen.
Internet delen en zo heb ik allemaal gedaan maar tomtom ziet mijn lumia gewoon niet.
Vlc werkt erg slecht op de 640 maar mp4 gaat wel prima.
bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
geronnimo schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:53:
[...]

Ik heb inmiddels contact gehad met tomtom en die zeggen dat het op de lumia 640 niet kan werken maar ze gaan er in de toekomst wel wat aan doen.
Internet delen en zo heb ik allemaal gedaan maar tomtom ziet mijn lumia gewoon niet.
Vlc werkt erg slecht op de 640 maar mp4 gaat wel prima.
bedankt voor de reactie
Ik heb niet zo'n vertrouwen in de Windows Phone kennis van de TomTom medewerkers. De Go 500 en de Rider werken volgens hetzelfde systeem: http://nl.support.tomtom..../minor_detail/a_id/17071/

Net een 640 XL gekoppeld aan de Rider van mijn vrouw. Bluetooth and internet delen. We hebben keurig traffic op de TomTom. Moet gewoon kunnen. Zou niet weten waarom het bij de 640 niet zou werken en bij de 640 XL wel.

[ Voor 5% gewijzigd door coenox op 06-12-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!
Sinds een tijdje wil ik al een Windows Phone, momenteel maak ik gebruik van een Galaxy S4 en eigenlijk bevalt dat prima.. Maar toch knaagt er iets dat ik Windows Phone moet proberen, ik werk nogal veel met de Microsoft omgeving.

Het liefst zou ik de Windows Phone 950 kopen, maar aangezien deze met een redelijk hoge prijs komt, zit ik erover na te denken om mijn Galaxy S4 te verkopen en een WP 640 ervoor terug te kopen, maar het enige wat me laat twijfelen is de 8GB opslag en 1GB Werkgeheugen.

De telefoon zou ik een paar maanden willen gebruiken om WP te testen om een besluit te maken of ik de 950 wél of niet moet kopen,

Vraag aan jullie:
zou ik de Galaxy s4 verkopen om een 640 te kopen, of ga ik hier spijt van krijgen?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:57
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:26:
Hoi!
Sinds een tijdje wil ik al een Windows Phone, momenteel maak ik gebruik van een Galaxy S4 en eigenlijk bevalt dat prima.. Maar toch knaagt er iets dat ik Windows Phone moet proberen, ik werk nogal veel met de Microsoft omgeving.

Het liefst zou ik de Windows Phone 950 kopen, maar aangezien deze met een redelijk hoge prijs komt, zit ik erover na te denken om mijn Galaxy S4 te verkopen en een WP 640 ervoor terug te kopen, maar het enige wat me laat twijfelen is de 8GB opslag en 1GB Werkgeheugen.

De telefoon zou ik een paar maanden willen gebruiken om WP te testen om een besluit te maken of ik de 950 wél of niet moet kopen,

Vraag aan jullie:
zou ik de Galaxy s4 verkopen om een 640 te kopen, of ga ik hier spijt van krijgen?

Groetjes
Ik als zeer gelukkige WP8.1 en Lumia 640 fan zeg natuurlijk dat je het moet doen en er geen spijt van gaat krijgen!! :+

In de 640 kun je gewoon een SD-kaartje stoppen voor extra opslag ruimte. Voor WP is 1GB ram ook voldoende, aangezien het compleet anders werkt dan dat Android doet. Je kunt het verschil in hardware dan ook niet zomaar naast elkaar leggen en daaruit conclusies trekken.

Voor het bedrag van een 640 heb je gewoon een leuk toestel voor niet teveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Persoonlijk heb ik geen spijt van de verkoop van mijn S4 en ben ik erg tevreden met mijn 640 XL met WM10, maar in mijn vriendenkring zijn er mensen die niet kunnen/willen wennen aan WP en dus terug gaan naar een android of iphone.

Ik zou de 640 voor 135 euro (of een nog goedkopere 2e hands) erbij kopen en de S4 pas verkopen als je de 950 gaat bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Wanneer verwachten we eigenlijk W10 voor deze telefoon ?!? Duurt maar en duurt maar..... wil nu wel eens daden zien van MS .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

Wallie

Herr

dirkhimself schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:53:
Wanneer verwachten we eigenlijk W10 voor deze telefoon ?!? Duurt maar en duurt maar..... wil nu wel eens daden zien van MS .....
MS heeft aangegeven dat deze ergens in december komt voor bestaande Lumia's.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
Wallie schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 13:58:
[...]

MS heeft aangegeven dat deze ergens in december komt voor bestaande Lumia's.
OK...! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 09:26:
Hoi!

Vraag aan jullie:

Groetjes
Ik kom zelf ook van Android en heb voor een definitieve keuze te maken , eerst een 640 XL gekocht. Het heeft mij over de streep getrokken om de 950 XL te kopen, die ik nu sinds de lancering heb. De betere specs met name de camera zijn de stap van de 640XL naar de 950XL meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroeneThee schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 15:55:
[...]

Ik kom zelf ook van Android en heb voor een definitieve keuze te maken , eerst een 640 XL gekocht. Het heeft mij over de streep getrokken om de 950 XL te kopen, die ik nu sinds de lancering heb. De betere specs met name de camera zijn de stap van de 640XL naar de 950XL meer dan waard.
Goed om te horen dat het bevalt! Ik denk dat ik de 550 ipv 640 ga aanschaffen, goedkoper en Windows 10 out of the box, hoorde van verschillende mensen dat het beter aanvoelt dan de insider programma gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Insider heb ik vanaf dag 1 gedraaid op mijn 640XL, heb er geen enkele problemen mee gehad. overigens draaid 8.1 super snel en stabiel. Die paar weken dat je zou moeten wachten op W10M is het wat mij betreft wel waard, naast de veel mindere specs van de 550. Uiteindelijk zullen ze allemaal hetzelfde OS draaien...

Check de vergelijking :KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
GroeneThee schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 16:05:
Insider heb ik vanaf dag 1 gedraaid op mijn 640XL, heb er geen enkele problemen mee gehad. overigens draaid 8.1 super snel en stabiel. Die paar weken dat je zou moeten wachten op W10M is het wat mij betreft wel waard, naast de veel mindere specs van de 550. Uiteindelijk zullen ze allemaal hetzelfde OS draaien...

Check de vergelijking :KLIK
Vaniska heeft het over de 640, niet de 640 XL. In dat geval komen de toestellen kwa specs wat dichter bij elkaar: KLIK, maar ook in dat geval zou ik nog voor de 640 gaan. Verwacht niet dat de uiteindelijke versie van Windows 10 op beide toestellen anders aan gaat voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

@vanishka: Ik heb nu een 640 4G op win 8.1 en kom van een iphone af. Het is wel heel even wennen. Vooral de eerste dagen had ik er last van dat ik een heleboel dingen niet kan vinden.

Het went echter snel en WM werkt dan in mijn ogen vaak erg handig. Ik ben geen zware app user. op mijn iphone had ik ook niet veel apps. ben je een app addict dan zal jouw ervaring mogelijk anders zijn.

Bij mij zijn het belangrijkste: bellen, sms, whatsapp, mail ontvangen en versturen van 4 verschillende accounts en navigatie. Here drive is voor mij geweldig en ook ofline mogelijk met de kaarten op je telefoon. Ik had al ervaring opgedaan met Here op mijn android tablet in Thailand.

Flitsmeister werkt minder prettig maar dat was op mijn iphone, om andere redenen ook niet geweldig (batterij slurper en het toestel werd erg heet). Ik heb nu wel flitsnav maar ng niet uitgebreid getetst.

Skype werkt natuurlijk prima op lumia's en gebruik ik ook frequent.

Ik gebruik verder niet heel veel apps. Wel zijn er sommige apps anders. Regenmeter is beter dan buienradar op de lumia's . Snapchat schijn je niet te hebben maar dat gebruikte ik vroeger ook al niet. Facebook en twitter gebruik ik niet. OV9292 is er gewoon, dropbox, en de DS (synology) serie ook. Nieuwsapps gebruik ik nauwelijks, ik kijk wel even op de mobiele site.

Omdat de iphone gevoelig is voor beschadigingen had ik daar een bumper hoes omheen. Bij de Lumia is dat niet nodig. Als ie lelijk wordt koop ik voor minder dan een iphone hoesje een nieuwe backcover.

Ik mis nog navionics marine navigatie maar eigenlijk heb ik daar een (android) tablet voor. Als ik ooit een Surface tablet koop is dat toch meer een laptopvervanger.

Of je vanaf je S4 dezelfde ervaring zult hebben is dan wat anders. ik denk dat het van je focus afhangt. Heb je honderden apps en kun je er (bijna) geen missen dan is de overstap een stuk moeilijker dan wanner je je telefoon zo gebruikt zoals ik. Ik zou vanaf een S4 wel eerder voor een 640 gaan dan voor een 550. De 550 is toch een beetje de nieuwe instapper en ondanks het feit dat ie waarschijnlijk goed functioneert en behoorlijk gebalanceerd is kom je van een toestel wat nog niet zo heel lang geleden tot de flagships hoorde.

Batterij duur is bij mijn soort gebruik een absolute verademing, ik kan er meerder dagen mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben pas in het bezit van een Lumia 640 ,had voor deze een Lumia 620. Tot mijn grote spijt staan op de 640 andere beltonen op . Is er soms iemand die weet hoe ik die van de 620 terug kan vinden ,die stonden er standard op en kan niet vinden hoe ik die kan overzetten naar de 640 want als ik de 620 op de pc aansluit en in de mappen kijk zie je de beltonen nergens staan. Het is misschien een gekke vraag . Ik heb al heel veel online sites bezocht maar kan die beltoon nergens terug vinden ,is er misschien iemand die hier een antwoord op heeft,

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Welke beltoon zoek je?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monday, deze stond in het lijstje op de Lumia 620

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2015 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-09 20:29
Ik wil de 640 XL 4G/LTE dual sim kopen. Nu lees ik op dit forum dat deze eigenlijk alleen bij MS in frankrijk te koop is. Echter een RM1096 In Nederland gevonden. Is dit model geschikt voor 4G/LTE van KPN?

[ Voor 17% gewijzigd door Loewe op 11-12-2015 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Loewe schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 02:12:
Ik wil de 640 XL 4G/LTE dual sim kopen. Nu lees ik op dit forum dat deze eigenlijk alleen bij MS in frankrijk te koop is. Echter een RM1096 In Nederland gevonden. Is dit model geschikt voor 4G/LTE van KPN?
Ik heb de mijne van Amazon Duitsland: http://www.amazon.de/Micr...lumia+640+xl+dual+sim+lte

Werkt prima met KPN 4G/LTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, nu is het zeker dat ik een WP 640 ga halen, me Galaxy s4 is in duizend stukjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
Ik heb de mijne van Amazon Duitsland: http://www.amazon.de/Micr...lumia+640+xl+dual+sim+lte

Werkt prima met KPN 4G/LTE.
Is dat het type RM1096?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

RM-1065 heb ik... zie ik nu nadat ik de cover eraf gehaald heb :) Maar waarom wil je de 1096?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
Omdat die voor 209 euro te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wat is dat toch? Nu ook moeten restarten met m'n 640 omdat ik geen geluid meer had. M'n 820 had daar ook last van en de 630 van m'n gf ook..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Loewe schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 02:12:
Hij is ook bij Amazon.fr te koop, die doen zonder problemen verzending naar NL. In Duitsland is het wat meer uitkijken want ze voer(d)en daar ook de 3G-dualsim versie, in Frankrijk is het altijd enkel de 4G geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
Hij is ook bij Amazon.fr te koop, die doen zonder problemen verzending naar NL. In Duitsland is het wat meer uitkijken want ze voer(d)en daar ook de 3G-dualsim versie, in Frankrijk is het altijd enkel de 4G geweest.
Dat is een goede tip! Ben alleen benieuwd hoe het dan zit met de garantie. Weet jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Wij hebben vorig jaar een een Lumia 635 in een winkel in Frankrijk gekocht. Toen er iets mee was kon ie gewoon naar Duitsland gestuurd worden. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 22:35
Heb voor Sinterklaas zo dat hoesje van Microsoft gekregen. Goede aankoop! Wist niet dat de vervangende achterkant ook nog eens een stuk steviger was :).

Enige issue dat ik tegenwoordig met m'n telefoon heb is dat de batterij het al verschrikkelijk laat afweten, na 4,5 maand (weliswaar intensief) gebruik. Daarom heb ik ook nog een powerbank gekocht.

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loewe
coenox schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 19:47:
Wij hebben vorig jaar een een Lumia 635 in een winkel in Frankrijk gekocht. Toen er iets mee was kon ie gewoon naar Duitsland gestuurd worden. Geen probleem.
Maar betekent dat ook dat voor in Frankrijk (Amazon.fr bijvoorbeeld) gekochte telefoons garantie geclaimd kan worden in Nederland?

Als ik de voorwaarden van Microsoft erop na lees dan lijkt dit inderdaad het geval.
http://www.microsoft.com/...eperkte-fabrieksgarantie/

Wie weet dit toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Antwoord is ja. Reparatie gebeurt bij Arvato in Duitsland. Bij een defect meld je je telefoon aan op de site van Microsoft. Garantie wordt gecheckt aan de hand van IMEI. Vervolgens opsturen met UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Lothiriel schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 20:53:
Enige issue dat ik tegenwoordig met m'n telefoon heb is dat de batterij het al verschrikkelijk laat afweten, na 4,5 maand (weliswaar intensief) gebruik. Daarom heb ik ook nog een powerbank gekocht.
Dat is snel, ik denk dat je accu een probleem heeft of krijgt.
Even in vergelijking met mijn toestellen.
Ik heb twee lumia's van resp twee tot tweeëneenhalf jaar oud en presteren beiden nog steeds zoals het hoort.
De ene ( 520 ) is in de handen van een balsturige puber en de andere ( 1320 ) wordt elke dag door mij misbruikt.
En daarbij moet je denken a 9 uurtjes navigatie met daarnaast beetje whatsapp en internetgebeuren.
En beiden verkeren nog steeds in goede gezondheid.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik had nieuwe in-ear oordopjes besteld (had daarvoor gewone), en het verbaasde me dat de telefoon in de gaten had dat het nieuwe waren, ben benieuwd hoe hij daar achter komt. Het probleem op mijn werk was toen echter dat ze veel gevoeliger zijn, en toen bleek mijn werk-laptop flink te ruizen op zijn 3.5mm jack. Wat oplossingen van het internet deden niks, dus toen maar plan B: In de 640 ermee, en daarmee mijn youtube afspeellijst luisteren. Gezien MetroTube (volgens mij) je afspeellijst niet willekeurig kan doen, toch maar de mobiele website van youtube gebruiken. Dan kan je geen andere zaken op je telefoon doen, maar hij kan wel gelocked worden met scherm uit.

En toen na een hele werkdag muziek afspelen via youtube op IE (via wifi), was hij nog op 69% accu. Ik was niet teleurgesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yalerta
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 16:27
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:44:
Monday, deze stond in het lijstje op de Lumia 620
Als bezitter van een 620 ff opgezocht.
De ringtone heet Moanday (klaagdag) en jawel met de juiste naam kun je hem op internet vinden en zelfs downloaden. Succes. :)

https://soundcloud.com/nokia-design-team/moanday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-09 10:07
Mijn L520 is gisternacht een paar rondjes wezen zwemmen in de wasmachine en vond dat niet zo fijn. Tijdelijk een oude SGS3 als backup, maar wil toch wel erg graag terug naar een W10M toestel. Dus ik ga nu maar de L640 bestellen.

Vanmiddag na werk even wezen kijken naar het toestel (had hem nog nooit fysiek in mijn handen gehad), en hij zag er goed uit. Voor die 130 euro kan ik me ook geen bult vallen denk ik zo...

Nu maar hopen dat ik nog wat dingen terug kan halen (WhatsApp backup van SD) zonder dat ik erg veel kwijt ben. Sowieso authenticator accounts opnieuw invoeren helaas...

Ik ga hem halen bij de Kijkshop (T-Mobile), daar zit geen simlock en/of branding op toch? Mijn moeder heeft een L930 van TM, en die heeft een knalroze bootscherm, niet zo mooi. 8)7 Jammer dat alleen de zwarte (denk ik) te koop is daar. Iemand ervaring met het bestellen van andere deksels van de telefoon? Het liefst wel in Nederland i.v.m. levertijd, maar als dat heel duur is is AliExpress natuurlijk ook een optie. Ik zag dat ze daar ook een heleboel matte covers verkopen i.p.v. die glimmende dingen. Vind ik persoonlijk wel mooier.

edit: Weet iemand toevallig of HERE City Lens (of hoe dat ook heet, of heette) ook werkt op een L640? Dat is iets wat ik al wil sinds ik een L520 heb, haha. Ik vrees van niet omdat de gyroscoop ontbreekt?

[ Voor 39% gewijzigd door Bose321 op 15-12-2015 19:18 ]

Fanaleds.com

Pagina: 1 ... 15 ... 22 Laatste