Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:58
Sinds een weekje nu de 640 Dual Sim LTE in gebruik....wat een goed toestel voor deze prijs zeg. Ja...de camera is misschien niet het beste...maar slecht ook zeker niet. Verder draait alles prima. Tot ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Laatst online: 22:01
Ik stond vandaag in de T-mobile shop in Osdorp mijn Moto G 1gen te vergelijken met de 640 XL, maar die is toch wel Huge. Mij uiteindelijk te groot. Ik heb hier een paar keer gelezen dat hij vergelijkbaar zou moeten zijn met een Note 4, maar ik vond hem qua gevoel nog groter aanvoelen. Heb ze niet naast elkaar kunnen houden dus dit is puur op gevoel.
Maar de 640 is een mooi maatje. Nu nog even twijfelen tussen 3G en 4G.

Offtopic:
Ik stond dus te vergelijken, komt er zo een kneus van de winkel.
Hij: Wat heb je nu in je hand? een iPhone?
Ik: Een Moto G.
Hij: Daar draait Windows op toch?
Ik: Nee android.
Hij: Ik zou geen Windows nemen man.
Ik: Waarom niet?
Hij: Windows is veel gecompliceerder. Android is veel gebruiksvriendelijker.

U bent bij deze weer gewaarschuwd :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:15:
[...]

Er zitten wel een aantal apps bij waar ik niets aan heb of mee doe, even een kort lijstje:
- Facebook; ja, daar doe ik niet aan, dus weg ermee, wie weet snuffelt ie zomaar in mijn adres boek!
- Fitbit; een health app die je eigelijk i.c.m. de fitbit bracelet meot gebruiken...
- Gameloft Hub; ik heb toch al (XBox) Games, wat moet ik met nog een games hub?
- Lumia suite; Dat is dus Beamer, Camera, Creative Studio, Moments, Selfie, Storyteller, beetje schreeuwerig
- HERE Maps en Drive; wel fijn, is even de vraag of je ze standaard wilt hebben
- Office, OneDrive, OneNote en Outlook; de Microsoft productivity suite dus
- MixRadio, Money, News, Sport en Travel; allemaal stukjes MSN nieuws

Al met al valt het wel mee, en alles kan je gewoon deïnstalleren i.t.t. Android, waar je de boel eerst moet rooten om de standaard apps eruit te kunnen slopen.
AH hartstikke bedankt voor de reactie! Het is me nu helemaal duidelijk. Het wordt nu dan toch verleidelijk om een nieuwe phone te kopen aangezien de mijne nu al voor de 10e keer gereset moet worden vanwege crashen en traagheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

addictive_rhymz schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:14:
[...]
Ik stond dus te vergelijken, komt er zo een kneus van de winkel.
Hij: Wat heb je nu in je hand? een iPhone?
Ik: Een Moto G.
Hij: Daar draait Windows op toch?
Ik: Nee android.
Hij: Ik zou geen Windows nemen man.
Ik: Waarom niet?
Hij: Windows is veel gecompliceerder. Android is veel gebruiksvriendelijker.

U bent bij deze weer gewaarschuwd :F
Uhm... the fnurk. Windows is anders, net zoals Ubuntu anders is dan Windows. Ik denk dat WP8 minder gecompliceerd is, al is het wel even wennen vanaf Android.

@hoi1234 graag gedaan (we hebben like knopjes op posts ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:26:
[...]

Uhm... the fnurk. Windows is anders, net zoals Ubuntu anders is dan Windows. Ik denk dat WP8 minder gecompliceerd is, al is het wel even wennen vanaf Android.

@hoi1234 graag gedaan (we hebben like knopjes op posts ;))
Ik vind Windows ook niet gecompliceerd. Al zitten er wel bepaalde handigheidjes in Android die ik misschien zal missen. Maar WP is gewoon zo lekker soepel. Heb voor m'n werk een 630 dus ben er niet onbekend mee.
Voorbeeldje: In Android kan ik bij een agenda afspraak zo op het adres klikken waarna hij automatisch Maps opent en het adres opzoekt. Dit kan geloof ik niet bij WP. Ook kan ik in Android naderhand een afspraak nog naar een andere kalender verplaatsen, maar dit kan ik ook niet in WP.
Tevens kan ik in Outlook nergens vinden hoe ik een bericht kan forwarden, maar dat zal wel aan mij liggen. Android gewoontes |:( Even de reply ingedrukt houden dus.

[ Voor 9% gewijzigd door addictive_rhymz op 27-10-2015 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:53
Dat adres klikken in een afspraak/agenda en meteen routeplanner openen kon wel eerst.
Ik heb dat een tijd lang kunnen doen. Nu ook niet meer helaas.
Weet niet precies waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Na hem nu een maandje in gebruik te hebben, zeg ik: goed voor de prijs (ik heb de 640 LTE dual SIM), maar het mist toch wel wat vergeleken met Android. Zeker als je wat vaker internationaal gaat. De paar halleluja-verhalen hierboven ga ik niet in mee.

Ik ben nu in Hong Kong, en ik krijg bij de Airport Wifi te horen dat de browser niet kan activeren, net als bij de Cathay Pacific checkin. Ik heb mijn galaxy S3 toch maar weer aangezet met het simkaartje, heb ik gelijk Google Maps.

Mijn primaire telefoon zal het niet gaan worden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
gambieter schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 03:45:
Na hem nu een maandje in gebruik te hebben, zeg ik: goed voor de prijs (ik heb de 640 LTE dual SIM), maar het mist toch wel wat vergeleken met Android. Zeker als je wat vaker internationaal gaat. [....]
Dit ligt natuurlijk wel heel erg aan de landen waar je naartoe gaat. Als je bijv. vaak naar Italië zou gaan, zou je merken dat alles het gewoon doet. Met een marktaandeel van meer dan 10% is dat natuurlijk ook niet zo gek (ook Rusland en Engeland mag je daaronder scharen). Ga je echter naar het oosten dan is de situatie compleet andersom. In sommige van die landen is nog niet eens 1% van de smartphones die worden verkocht een Windows smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
gambieter schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 03:45:
Ik heb mijn galaxy S3 toch maar weer aangezet met het simkaartje, heb ik gelijk Google Maps
Bij Nokia heb je HERE Maps, bruikbaar zonder internet.
Hier inderdaad al tot in Italië gereisd en nergens problemen ondervonden.
Lijkt me trouwens ook sterk dat het niet kunnen koppelen aan een netwerk aan de Nokia/Windows ligt.

Mocht het echt zo zijn dan zou een reboot kunnen helpen, en als dan nog niet, dan zou ik zeggen hij weigert vanuit veiligheidsoverwegingen (lijkt me sterk, want ik kan ook met open netwerken koppelen). Maar daar zou ik het dan op houden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, heb ook al 1 keer gehad in Frankrijk dat ik niet op een netwerk kon. Ik geloof dat verder wel, maar zoals ik al eerder zei ligt het echt heel erg aan naar welke landen je vaak reist. Gewoon zeggen "[...] het mist toch wel wat vergeleken met Android. Zeker als je wat vaker internationaal gaat [...]" is nogal vreemd IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als ze misschien een hele vreemde wifi login methode gebruiken die de standaarden (in zoverre die er zijn) niet volgt?

Afgelopen zomervakantie heb ik ook op een brakke wifi moeten inloggen via zo'n website. Werkte 'prima', als in, werkte de helft van de tijd ruwweg, niet anders dan voor de iphone en android gebruikers om me heen.

Ik kan natuurlijk niet vanaf hier beoordelen wat het probleem is, maar in principe werkt ook windows phone prima met die browser logins op wifi. Ik vind het ook nogal een vergaande conclusie dat omdat ergens wifi niet werkt, dus het wat mist tov Android.
Ik heb mijn galaxy S3 toch maar weer aangezet met het simkaartje, heb ik gelijk Google Maps.
Here Maps heb je zonder sim kaart ook ;). (Als je er aan gedacht heb vantevoren de kaart te downloaden van je locatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Al die WiFi hotspot inlogschermen via de browser zijn natuurlijk een drama, maar idd de browser van WP8.1 is gewoon slecht het is hoog tijd dat Edge er komt, da's geen moment te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sissors schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:18:
Ik vind het ook nogal een vergaande conclusie dat omdat ergens wifi niet werkt, dus het wat mist tov Android.
Dat zeg ik dan ook niet, het is een voorbeeld van een kleine ergernis :) . Het ging me meer om een nuancering van overenthousiasme zoals Verwijderd in "\[WP8.1] Ervaringen met de Microsoft Lumia 640 en 640XL".
Here Maps heb je zonder sim kaart ook ;). (Als je er aan gedacht heb vantevoren de kaart te downloaden van je locatie).
En daar heb je Wifi voor nodig :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ah, je hebt er thuis ook problemen mee dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
gambieter schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:32:
[...]
Dat zeg ik dan ook niet, het is een voorbeeld van een kleine ergernis :) . Het ging me meer om een nuancering van overenthousiasme zoals Verwijderd in "\[WP8.1] Ervaringen met de Microsoft Lumia 640 en 640XL".
Vind je dat al overenthousiasme? Kan het er niet echt uithalen (afgezien van het toestel iedereen aanraden dan), 8.1, de camera en het geluid komen er maar matig vanaf...

8.1 browser geeft inderdaad te vaak problemen bij wifi toegangsschermen, heb dat ook ervaren, dat lijkt met edge op WP10 gelukkig opgelost te worden. Toch vraag ik me ook wel af waarom de software van een wifi AP niet een eenvoudig, altijd werkend, toegangsscherm kan implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Een aardige Lumia 640 + abo aanbieding in het Centraal Aanbiedingen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die had ik ook al genoemd, ik heb zelf sinds anderhalve week de Tele2 €8,-/mnd + gratiz Lumia 640 LTE. Helaas kende ik dat spaarwinkelen niet, anders had ik nog eens €30,- terug gekregen. Gezien ik al Tele2 abbonnee was kostte het mij geen €30,- aansluitkosten, alleen €7,- verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Gisteren is mijn 640 gearriveerd. Mijn simkaart blijkt niet te passen, dus heb ik een nieuwe besteld: voorlopig toch nog mijn android foon bij me dragen dus.

Nu loop ik wel tegen een probleempje aan. Op mijn android telefoon kan ik muziek op het apparaat zetten, en mijn wagen kan dit dan via USB benaderen door het MTP protocol. Windows phone gebruikt blijkbaar ook MTP, maar ik krijg het helemaal niet aan de praat :|. Een paar albums op mijn SD kaart gezet, voor de zekerheid ook laten indexeren door de xbox music app, maar mijn wagen blijft "kan apparaat niet afspelen" zeggen iedere keer ik de usb kabel aansluit. Iemand ervaring mee?

Ik weet dat ik ook via BT kan afspelen, maar via de usb connectie kan ik mijn muziek navigeren met de controls aan mijn stuur.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
boe2 schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 09:00:
Gisteren is mijn 640 gearriveerd. Mijn simkaart blijkt niet te passen, dus heb ik een nieuwe besteld: voorlopig toch nog mijn android foon bij me dragen dus.[...]
De Sim kaart kan je bijknippen naar een nano simkaart. De chip is namelijk 'hetzelfde' gebleven. Zie bijv. http://www.pcmweb.nl/tips...je-sim-naar-nano-sim.html voor een mal om het te knippen.

*edit*
8)7 De Lumia 640 had een microsim. Dat maakt het nog makkelijker, die kan je er gewoon inschuiven. Stukje extra papier zodat die recht blijft zitten en dan kan je in ieder geval alvast over totdat je nieuwe simkaart er is :)

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 29-10-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik heb een minisim :p. Ik heb niet de tools om dat accuraat recht te knippen (kan het wel slordig, maar dat risico neem ik niet), en mijn provider biedt nu sowieso simkaarten aan die in alle groottes kunnen uitgeduwd worden, vroeger kon je enkel mini uitduwen. Als ik ooit op nano moet overschakelen is dat ook geen probleem dan.

Die extra dag wachten kan me niet schelen hoor, vooral omdat ik via wifi wel al met men lumia kan prutsen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjjl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 00:56
Krijg morgen mijn 640XL binnen, ben erg benieuwd. Gezien de verhalen lijkt het me niet tegen te vallen. Zijn er toevallig andere die deze ook hebben besteld met een nieuw Ben-abo? (15 euro voor telefoon incl. 1500mb, 100min/sms) Zit me namelijk af te vragen of er oortjes bij zitten of niet, anders ga ik nog even naar de winkel want die van mijn oude telefoon beginnen te verslijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 10:53

ralpje

Deugpopje

FreshM schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 01:45:
[...]
Streamen naar de Chromecast en naar mijn hifi-streamer lukt inmiddels, zelfs in FLAC.
Ik ben wel benieuwd hoe je dat streamen naar Chromecast hebt gefixt, care to share? ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

ralpje schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:48:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe je dat streamen naar Chromecast hebt gefixt, care to share? ;)
Dat doe ik al een tijdje met AVcast ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:57
fjjl schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:41:
Krijg morgen mijn 640XL binnen, ben erg benieuwd. Gezien de verhalen lijkt het me niet tegen te vallen. Zijn er toevallig andere die deze ook hebben besteld met een nieuw Ben-abo? (15 euro voor telefoon incl. 1500mb, 100min/sms) Zit me namelijk af te vragen of er oortjes bij zitten of niet, anders ga ik nog even naar de winkel want die van mijn oude telefoon beginnen te verslijten.
Bij de 'gewone' 640 zitten geen dopjes en wat ik zo op www.microsoftstore.nl zie, zitten ze ook niet bij de 640XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:28
Volgens mij zitten er bij vrijwel alle Lumia's geen dopjes. Gedachte erachter is dat ze daarmee de toestellen iets goedkoper houden en iederen zelf toch betere aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjjl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 00:56
Dank voor jullie antwoorden, had op YT een aantal unboxing filmpjes gezien met oordopjes, maar dat zal wel aan de landen hebben gelegen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

Wallie

Herr

Heb net een XL, zaten geen oordopjes bij.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
GerkeP schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:52:
[...]

Dat doe ik al een tijdje met AVcast ;)
Precies, die app heb je nodig. Voor streaming naar de Chromecast Audio gebruik ik AV Remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
fjjl schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 12:43:
Dank voor jullie antwoorden, had op YT een aantal unboxing filmpjes gezien met oordopjes, maar dat zal wel aan de landen hebben gelegen dan.
Vorig jaar een Lumia 635 voor mijn vrouw gekocht in Frankrijk. Met oordopjes. Twee maanden later een 630 in Nederland. Geen oordopjes. Verschilt dus inderdaad per land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:34
Sinds een dag of 2 de 640 XL gehaald om eens te spelen met Windows Phone/W10. Na een paar uurtjes gespeeld te hebben op 8.1 EN te verbazen over hoe soepel alles loopt op zo'n "goedkope instapper"(159 euro, CB 2ekansje) via de inside app naar W10 geswitched.

Dat ging niet zonder slag of stoot. Kreeg te maken met een lock welke uiteindelijk wel weer te herstellen was. Maar wel een beetje eerste domper, maar het is een beta/preview... dus kan altijd iets zijn. Vervolgens mijn SD kaart niet meer te herkennen, na verscheidene resets werkte dat ook. Toen kwam hetgeen wat mij heeft doen te besluiten om even terug te gaan naar 8.1... hij blijf regelmatig restarten. Soms na een uur, soms 3 keer in 10 minuten.

Uiteraard gegoogled en het schijnt een issue te zijn waar microsoft een zelfs een hotfix voor heeft uitgebracht. Alles geprobeerd, niets hielp. Nu maar effe kijken of ik het ook ga hebben in 8.1. Het terugzetten was echt in een paar minuten gebeurd, super makkelijk en snel!

Moet wel zeggen dat ik W10 echt een verbetering vond over 8.1. Maar voorlopig eerst maar even zo proberen om over een paar dagen maar weer een preview te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietduur
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-04 17:36
:) Vandaag update op mijn 640 xl met Windows 10 .. werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:25
Ik heb zondag mijn reparatie aangevraagd. Sinds maandag opgehaald en sinds dinsdag avond ligt die al in Duitsland bij Arvato repair. Of hoe dat ook heet ;)

Gestuurd omdat er gele vlekken in mijn beeld kwamen. Verder heb ik nog steeds niets gehoord. Ja ik had er Windows 10 op draaien en ik kreeg hem met geen mogelijkheid terug. Dus gewoon hard reset uitgevoerd en dan maar met een schone W10 gestuurd. Misschien is dat de reden dat het wat langer duurt. Ik ben benieuwd hoe ik hem straks terug krijg.

Ja met het herstellen van W10 werd hij wel herkend door de software echter na een halfuur bleef het scherm zwart dus toen heb ik hem maar weer uitgezet en zo gelaten. De software gaf aan dat hij de verbinding kwijt was met de telefoon.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
ShittyNL schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 20:33:
Ik heb zondag mijn reparatie aangevraagd. Sinds maandag opgehaald en sinds dinsdag avond ligt die al in Duitsland bij Arvato repair. Of hoe dat ook heet ;)

Gestuurd omdat er gele vlekken in mijn beeld kwamen. Verder heb ik nog steeds niets gehoord. Ja ik had er Windows 10 op draaien en ik kreeg hem met geen mogelijkheid terug. Dus gewoon hard reset uitgevoerd en dan maar met een schone W10 gestuurd. Misschien is dat de reden dat het wat langer duurt. Ik ben benieuwd hoe ik hem straks terug krijg.

Ja met het herstellen van W10 werd hij wel herkend door de software echter na een halfuur bleef het scherm zwart dus toen heb ik hem maar weer uitgezet en zo gelaten. De software gaf aan dat hij de verbinding kwijt was met de telefoon.
MIjn 640XL heeft om de zelfde reden daar gelegen. Was daar totaal 8 werkdagen. Bij mij is het complete display vervangen inclusief de glasplaat (of plastic, whatever).

Wat me nog wel opvalt is dat als ik op het scherm druk er nog steeds verkleuringen zijn over het gehele beeld. Het lijkt er dus op dat ik nog steeds het display indruk als ik op glas druk wat volgens mij niet de bedoeling mag zijn.

Tijd zal het leren of het probleem met een gele waas terug komt maar ik verwacht het eingelijk wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 18:11
Ik kreeg zojuist een update binnen, wat heeft die update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Thewisbone schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:49:
Ik kreeg zojuist een update binnen, wat heeft die update gedaan?
N.a.v. jouw post heb ik even gecheckt op mijn 640 en er was inderdaad een update. Ik heb er een screenshot van gemaakt, maar die is niet interessant om te posten. Er stond alleen 'Lumia-update voor Windows Phone'.
Ik ben ook benieuwd wat de update inhoudt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 18:11
FreshM schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:32:
[...]

N.a.v. jouw post heb ik even gecheckt op mijn 640 en er was inderdaad een update. Ik heb er een screenshot van gemaakt, maar die is niet interessant om te posten. Er stond alleen 'Lumia-update voor Windows Phone'.
Ik ben ook benieuwd wat de update inhoudt. :)
Ja, stond niks bij. ik dacht eerst misschien windows 10? maar daar voor was die veelste snel klaar haha. wel staat er bij info. Windowds 8.1 update 2. weet niet of dat er al stond? nooit naar gekeken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Thewisbone schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:33:
[...]

Ja, stond niks bij. ik dacht eerst misschien windows 10? maar daar voor was die veelste snel klaar haha. wel staat er bij info. Windowds 8.1 update 2. weet niet of dat er al stond? nooit naar gekeken eigenlijk.
Het lijkt een kleine update. Update 2 is Denim volgens mij en daarmee werd de 640 standaard geleverd. Windows 10 Mobile zal nog wel even duren, zeker tot na de eerste leveringen van de 950. De 640 is wel één van de eerste toestellen die de upgrade naar Windows 10 krijgen. Kan niet wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:24
Net inderdaad ook een melding gehad van een nietszeggende 'Lumia update voor Windows Phone'. Eerlijk gezegd wacht ik even met installeren, met in het achterhoofd de wanpraktijken m.b.t. opdringen van 'updates' voor Windows 10 op desktops met Windows 7 en 8...

Sowieso, als dit een voorbereiding is voor Windows 10 zal ik hoogstwaarschijnlijk pas updaten na de eerstvolgende patch.

[ Voor 19% gewijzigd door geekeep op 02-11-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
geekeep schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:44:
Net inderdaad ook een melding gehad van een nietszeggende 'Lumia update voor Windows Phone'. Eerlijk gezegd wacht ik even met installeren, met in het achterhoofd de wanpraktijken m.b.t. opdringen van 'updates' voor Windows 10 op desktops met Windows 7 en 8...

Sowieso, als dit een voorbereiding is voor Windows 10 zal ik hoogstwaarschijnlijk pas updaten na de eerstvolgende patch.
Dat is misschien de juiste houding. Ik heb nu ineens een verdwenen Tile. Wat stond daar voor app, vraag ik me af... :(

Edit: Loos alarm. Het was de Tile voor 'Instellingen' die ineens onderaan stond op het startscherm na de update.

[ Voor 8% gewijzigd door FreshM op 02-11-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:24
Volgens https://www.microsoft.com...ia640-lte/softwareupdate/ heb ik blijkbaar de meest recente versie al, dus wat deze spookupdate doet zou ik niet weten. :o

Btw; ik merkte trouwens sinds een paar weken dat een boel app beschrijvingen in de Store in het Frans zijn, terwijl mijn telefoon compleet Nederlands is. Iemand enig idee hoe dit komt? De telefoon is van belsimpel, dus lijkt me niet dat ze Franse import verkopen?

[ Voor 41% gewijzigd door geekeep op 02-11-2015 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Krijg ook net en update melding. Kunnen het niet gewoon beveiligingsupdates zijn?

@geekeep, dat probleem heb ik nou ook! Heb erop gegoogeld zonder resultaat. Mijn 640 komt vanuit de T-mobile winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc64
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-01 20:31
fjjl schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 10:41:
Nee bij de Lumia telefoons zitten geen oortjes ikzelf heb de 640XL, die kun je natuurlijk wel los kopen.
Type nummer "Microsoft WH-308 Headset" ik heb ze voor €14,99 te pakken gekregen maar meestal zijn ze duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
geekeep schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:50:
Volgens https://www.microsoft.com...ia640-lte/softwareupdate/ heb ik blijkbaar de meest recente versie al, dus wat deze spookupdate doet zou ik niet weten. :o

Btw; ik merkte trouwens sinds een paar weken dat een boel app beschrijvingen in de Store in het Frans zijn, terwijl mijn telefoon compleet Nederlands is. Iemand enig idee hoe dit komt? De telefoon is van belsimpel, dus lijkt me niet dat ze Franse import verkopen?
De versie van het besturingssysteem is inderdaad hetzelfde, maar de versie van de firmware is veranderd. Op de site staat 2177.0.15184.36002, die is na de update op mijn 640 02177.00000.15221.30003 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Opgepleurd schreef op maandag 02 november 2015 @ 23:59:
Krijg ook net en update melding. Kunnen het niet gewoon beveiligingsupdates zijn?

@geekeep, dat probleem heb ik nou ook! Heb erop gegoogeld zonder resultaat. Mijn 640 komt vanuit de T-mobile winkel.
Mijn Lumia komt ook van T-Mobile. Hopelijk is dat 'Franse probleem' met de update opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:57
Mijn systeeminfo na de update.
Geen idee wat die ervoor was...

Screen shot zonder imei is onderweg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/g25CkspGOFfQeo4UN4aATbxz/medium.png

[ Voor 104% gewijzigd door St00mwals op 03-11-2015 09:49 . Reden: imei weghalen; 2:Nieuwe afbeelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Je imei ff weghalen ;)

Lijkt er op dat je alleen een hogere firmware hebt nu

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
Mijn telefoon is vandaag weer onderweg vanaf Arvato. Ben benieuwd wat ze hebben vervangen. Vond het toch wel redelijk lang duren. Apparaat heeft daar meer dan een week gelegen. Ik heb hem opgestuurd met Windows Phone 10 erop. Misschien hebben zij het nog voor elkaar gekregen om er weer WP8 op te zetten. Mij lukte dat met geen mogelijkheid.

Ik heb het apparaat opgestuurd vanwege gele vlekken in het scherm. Ik ben blij dat die verholpen zijn. Het was nog niet zo irritant, maar ik weet bij een andere telefoon dat ze alleen erger werden dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
Mijn phone is terug van Arvato repair. Alhoewel mijn phone. Ik heb een gloednieuwe gekregen. Imei nummer is anders dan dat die eerst was. Ook was de telefoon bij het opstarten blauw i.p.v. oranje. Al met al zeer tevreden. Wat ook fijn is is dat nu die vlekken weg zijn, maar als ik nu druk op het scherm dan komt er ook geen golf meer in het scherm. Helemaal blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samueldw
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:40

Samueldw

ISO 516

Goed te horen dat ze het netjes hebben opgelost. Dat is altijd maar de vraag als je hem opstuurt.

Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navigator2608
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 31-08-2022
Is er ook iemand op de hoogte wanneer er een update komt voor de Lumia 640LTE naar Windows 10, ik ben steeds aan het zoeken maar vind helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Windows 10 Mobile is nog niet uit, op dit moment kan je alleen de preview/beta installeren via de windows insider app. In december komen de eerste windows 10 toestellen op de markt, tot die tijd verwacht ik nog geen definitieve Windows 10 Mobile update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-08 14:46
Ik lees dat een virus beschermer voor een Android mobiel niet noodzakelijk is.
Ik kan niet vinden of dit ook voor een Lumia (640 in mijn geval) nodig is?
Vanmiddag kreeg ik een melding na het openen van een NFC-app dat er een virus in mijn phone zat en moest gaan scannen??
Niet gedaan (natuurlijk?) en de app afgesloten en verwijderd.
Mijn vraag dus: is een virusapp nodig voor een windows-phone?
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:59
Ton37 schreef op zondag 08 november 2015 @ 22:31:
Ik lees dat een virus beschermer voor een Android mobiel niet noodzakelijk is.
Ik kan niet vinden of dit ook voor een Lumia (640 in mijn geval) nodig is?
Vanmiddag kreeg ik een melding na het openen van een NFC-app dat er een virus in mijn phone zat en moest gaan scannen??
Niet gedaan (natuurlijk?) en de app afgesloten en verwijderd.
Mijn vraag dus: is een virusapp nodig voor een windows-phone?
Bvd
apps voor Windows Phone zijn gesandboxed dus een virus scanner is niet nodig. Ik weet niet waar je de melding zag maar het was vast een reclamebanner ofzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Laatst online: 04-07 14:57
Volgens mij bestaat er ook geen virusscanner voor windows phone

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-08 14:46
Dank je @Ramon, ik vermoedde dat ook maar wist het niet zeker.
Zal nog een zoeken wat 'sandboxen' is :?

Vlg wiki: Een sandbox (Engels voor "zandbak") is een afgeschermde ruimte waarin computerprogramma's kunnen werken zonder andere processen te verstoren.

Weer wat geleerd...
Dank jullie

[ Voor 47% gewijzigd door Ton37 op 08-11-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Vraag aan de mensen die de Windows 10 Mobile Preview al op hun 640 hebben. Hoe veel ruimte neemt het besturingssyteem van de 8GB telefoongeheugen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:28

netblade

Sunrise

FreshM schreef op zondag 08 november 2015 @ 23:27:
Vraag aan de mensen die de Windows 10 Mobile Preview al op hun 640 hebben. Hoe veel ruimte neemt het besturingssyteem van de 8GB telefoongeheugen in?
Hier iemand, ongeveer hetzelfde als 8.1 (3GB vrij na verse installatie) , ik merk weinig verschil qua ruimte, ik gebruik dan ook een SD kaart waar alle apps op komen.
Weinig issues tot dusver, behalve dat de camera app met 'rijke opname' niet werkt, deze blijft eeuwig verwerken en er worden geen meerdere foto's gemaakt. Hopelijk wordt dat tijdens de volgende build opgelost want dit was wel een fijne functie om de foto's even wat beter er uit te laten zien.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 16:00
Mappy schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:53:
[...]

Eerste waar ik me aan zit te ergeren is dat de Here maps niet meer naar SD kunnen zonder hacks...
Een tijdje geleden las ik hier dat Here kaarten niet meer naar de SD verplaatst kunnen worden, maar dat klopt niet. Bij opslaginzicht kun je Here (incl. kaarten) eenvoudig verplaatsen naar je SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
In de W10 preview is er nu een optie onder Settings - Offline Maps waar je de storage location kan wijzigen naar je SD kaart. Zat er in eerder build nog niet in bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is er eigenlijk een fatsoenlijke Musicplayer? De ingebouwde is bagger, ik wil gewoon alle liedjes op de SD in shuffle spelen, maar moet eerst een playlist maken. Er is geen "select all" knop, da's zwaar k*t met 10 Gb MP3s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
netblade schreef op maandag 09 november 2015 @ 07:16:
[...]

Hier iemand, ongeveer hetzelfde als 8.1 (3GB vrij na verse installatie) , ik merk weinig verschil qua ruimte, ik gebruik dan ook een SD kaart waar alle apps op komen.
Dank voor het checken. Sommige apps verplichten je het telefoongeheugen te gebruiken, dus goed om te zien dat er met W10M niet méér afgesnoept wordt. Nu maar hopen dat de universal apps niet al te veel groter zijn dan dedicated Windows Phone apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Tweade schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:26:
[...]

Een tijdje geleden las ik hier dat Here kaarten niet meer naar de SD verplaatst kunnen worden, maar dat klopt niet. Bij opslaginzicht kun je Here (incl. kaarten) eenvoudig verplaatsen naar je SD kaart.
De Here-apps worden inderdaad keurig naar de SD-kaart overgezet, maar de kaarten blijven bij mij in het telefoongeheugen staan. Kun je uitleggen hoe jij de kaarten naar de SD-kaart hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

gambieter schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:35:
Is er eigenlijk een fatsoenlijke Musicplayer? De ingebouwde is bagger, ik wil gewoon alle liedjes op de SD in shuffle spelen, maar moet eerst een playlist maken. Er is geen "select all" knop, da's zwaar k*t met 10 Gb MP3s...
Goeie, ik word moedeloos van al die musicapps. Hoe moeilijk is het om gewoon een player te maken die op folderbasis muziek toont ipv op metadata. Want er klopt vaak geen zak van, of liedjes komen 40x voor in dezelfde lijst (en dan niet aankomen met; ja dan moet je je metadata maar goed fixen). Nee gewoon folders uitlezen en sorteren op naam. Hoe moeilijk kan het zijn..

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
NeFoRcE schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:07:
[...]

Goeie, ik word moedeloos van al die musicapps. Hoe moeilijk is het om gewoon een player te maken die op folderbasis muziek toont ipv op metadata. Want er klopt vaak geen zak van, of liedjes komen 40x voor in dezelfde lijst (en dan niet aankomen met; ja dan moet je je metadata maar goed fixen). Nee gewoon folders uitlezen en sorteren op naam. Hoe moeilijk kan het zijn..
AV Remote toont je muziek op folderbasis. De app is niet gratis, maar wel veelzijdig. Naast afspelen op je Lumia vanaf SD-kaart kan hij ook streamen vanaf een DLNA-server en naar DLNA-spelers. Hij streamt zelfs naar de Chromecast (Audio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

FreshM schreef op maandag 09 november 2015 @ 14:12:
[...]

AV Remote toont je muziek op folderbasis. De app is niet gratis, maar wel veelzijdig. Naast afspelen op je Lumia vanaf SD-kaart kan hij ook streamen vanaf een DLNA-server en naar DLNA-spelers. Hij streamt zelfs naar de Chromecast (Audio).
Top, ben er best bereid voor om te betalen, zal het eens bekijken. Dank!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
VLC zou je ook kunnen proberen, daarmee kun je ook mappen afspelen en heeft shuffel. Muziek afspelen vanaf je netwerk kan (nog?) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subliminal
  • Laatst online: 23-10-2022
Loco Music Player is bij uitstek goed voor playlists :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maar ik wil geen playlists, ik wil "play all - shuffle" ;)

Ik zal eens naar VLC kijken.

[ Voor 21% gewijzigd door gambieter op 09-11-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Sinds vorige week een Lumia 640LTE.
T-Mobile prepaid bij de Kijkshop gekocht, werkt prima met mijn Hollands nieuwe simkaart.

Eerste ervaring wel positief maar de standaard Facebook app werkt niet fijn en is sowieso engelstalig.
Ook de Marktplaats app werkt niet goed, als ik in het menu kies schakelt hij telkens over naar desktop formaat, niet te lezen voor mij.
Wel tevreden met de navigatie, werkt erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-02-2024
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:14:
Hallo allemaal,

Sinds vorige week een Lumia 640LTE.
T-Mobile prepaid bij de Kijkshop gekocht, werkt prima met mijn Hollands nieuwe simkaart.

Eerste ervaring wel positief maar de standaard Facebook app werkt niet fijn en is sowieso engelstalig.
Ook de Marktplaats app werkt niet goed, als ik in het menu kies schakelt hij telkens over naar desktop formaat, niet te lezen voor mij.
Wel tevreden met de navigatie, werkt erg goed!
Marktplaats is inderdaad een drama. Facebook krijgt een compleet nieuwe app binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweade schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:26:
[...]

Ik heb Here maps en Here drive op de SD kaart staan maar de gedownloade kaart van Nederland staat nog steeds in mijn telefoongeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SuikerBrood schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:17:
[...]

Marktplaats is inderdaad een drama. Facebook krijgt een compleet nieuwe app binnenkort.
Ok, dat is wel fijn, nu Marktplaats nog!
Ben ook benieuwd of de update naar Windows 10 wat verbetering geeft.
Op mijn Laptop wel in ieder geval.
Vooral de Browser is veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:21:
[...]

Ik heb Here maps en Here drive op de SD kaart staan maar de gedownloade kaart van Nederland staat nog steeds in mijn telefoongeheugen.
Nog even gekeken, maar de kaarten gaan inderdaad niet over naar de SD. De "bijbehorende gegevens" wel, maar kennelijk vallen de kaarten daar niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:14:

Er is geen officiële Marktplaats app. De officieuze app is niet meer dan een koppeling naar de mobiele website en die werkt niet goed in Explorer onder WP 8.1. Ik heb nu Edge onder WP10 en daar werkt het wel goed. Tot nu toe heb ik Marktzoeker gebruikt. Ook niet officiëel, maar wel een echte app. En die werk wel goed onder WP 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweade schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:25:
[...]

Nog even gekeken, maar de kaarten gaan inderdaad niet over naar de SD. De "bijbehorende gegevens" wel, maar kennelijk vallen de kaarten daar niet onder.
Ja, best jammer, anders kun je heel wat meer kaarten kwijt.
Misschien in Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:27:
[...]

Er is geen officiële Marktplaats app. De officieuze app is niet meer dan een koppeling naar de mobiele website en die werkt niet goed in Explorer onder WP 8.1. Ik heb nu Edge onder WP10 en daar werkt het wel goed. Tot nu toe heb ik Marktzoeker gebruikt. Ook niet officiëel, maar wel een echte app. En die werk wel goed onder WP 8.1.
Bedankt voor de tip!
Ik ga de app proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraag, ik zou graag willen weten hoeveel data de Here Drive app gebruikt.
Hebben jullie enig idee hoe ik dat kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:37:
Ik heb nog een vraag, ik zou graag willen weten hoeveel data de Here Drive app gebruikt.
Geen idee. Maar als je de kaarten via WiFi vooraf download, heb je geen dataverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:56:
[...]

Geen idee. Maar als je de kaarten via WiFi vooraf download, heb je geen dataverbruik.
Nee dat klopt, heb ik ook gedaan.
Maar als je "online" bent kijkt hij ook naar files, omleidingen etc.
Dat is op zich wel handig maar ik heb geen idee hoeveel data hij dan gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:37:
Kijk hoeveel data hij voor je rit heeft gebruikt, kijk hoeveel erna? (Met data-inzicht app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sissors schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:35:
[...]

Kijk hoeveel data hij voor je rit heeft gebruikt, kijk hoeveel erna? (Met data-inzicht app).
Ja dat is denk ik de enige mogelijkheid.
In Android kun je in het dataoverzicht per app zien wat je verbruikt naast het totaal.

Ik heb wel in de Store de Data Usage app gevonden maar die geeft het ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subliminal
gambieter schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:10:
Maar ik wil geen playlists, ik wil "play all - shuffle" ;)

Ik zal eens naar VLC kijken.
...en voor shuffle ;)

Maak één playlist van all je tracks en sla die op. Track volgorde kun je dan eindeloos laten veranderen door in menu 'Playlist schudden' te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:46:
[...]

In Android kun je in het dataoverzicht per app zien wat je verbruikt naast het totaal.

Ik heb wel in de Store de Data Usage app gevonden maar die geeft het ook niet aan.
Met de native data sense app kan je dat ook zien, zowel voor wifi als mobiel netwerk. Wel even instellen hoe groot je bundel is en wanneer deze ingaat.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

subliminal schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:16:
Maak één playlist van all je tracks en sla die op.
Hoe doe je select all op de foon? Dat is juist wat ik mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
coenox schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:56:
[...]

Ondanks de gedownloade kaart gebruikte Here Drive+ toch 4 MB tijdens een rit van 150 km binnen Nederland. Kun je per app - en dus ook voor Here Drive+ - het gebruik van mobiel internet uitschakelen op de Lumia 640?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subliminal
gambieter schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:31:
[...]

Hoe doe je select all op de foon? Dat is juist wat ik mis :)
Klik op de menu icoon rechtsbovenin en selecteer 'Nieuwe playlist'. Klik op het Plus icoon. Kies 'Tracks' uit dat menu. Klik op de middelste icoon (select all) onderin de taskbar. Klik daarna op de icoon ernaast (plusje). Ga terug naar beginscherm en klik op het menu icoon rechtsbovenin en selecteer 'Bewaar playlist' en geef het een naam.

De playlist kun je altijd terugvinden door weer op de koptelefoon te klikken en staat dan bij 'Opgeslagen playlists'. Die playlist kun je eventueel op je startscherm zetten (playlist ingedrukt houden en dan verschijnt er weer een menu).

Als je een shuffle wil uitvoeren, klik je weer op menu icoon rechtsbovenin en selecteer je 'Verander track volgorde' en dan rechtonderin klik je op het puntjes menu. Daaruit selecteer je onderin 'Playlist schudden' en klik je op het vinkje icoon.

Dit laatste kun je dus eindeloos doen zodat je altijd een andere volgorde hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Thanks d:)b . Loco uitgeprobeerd, het doet wat ik wil en gelijk gekocht, dat is die £1.19 zeker waard. Weer een kleine ergernis weg, maakt de telefoon bruikbaarder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:51
FreshM schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:46:
[...]Kun je per app - en dus ook voor Here Drive+ - het gebruik van mobiel internet uitschakelen op de Lumia 640?
Nee, dat gaat niet. Wat je wel kunt doen is in Here Drive+ instellingen internetverbinding uitschakelen. De app navigeert dan volledig offline.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Crahsystor schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 02:14:
[...]

Nee, dat gaat niet. Wat je wel kunt doen is in Here Drive+ instellingen internetverbinding uitschakelen. De app navigeert dan volledig offline.
Die instelling had ik nog niet gevonden. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

gambieter schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 01:49:
Thanks d:)b . Loco uitgeprobeerd, het doet wat ik wil en gelijk gekocht, dat is die £1.19 zeker waard. Weer een kleine ergernis weg, maakt de telefoon bruikbaarder!
Kan je daar nu gewoon alle losse tracks gewoon mee navigeren op bestandsniveau en mappen shufflen ipv albums?

*edit* die vraag is letterlijk wat jullie aan het bediscussieren waren, nevermind d:)b

[ Voor 10% gewijzigd door boe2 op 10-11-2015 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De app Black for Facebook bevalt al beter als de app van Microsoft. Wel lekker ook dat je de kleuren kan kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:34
Waarom gebruik je niet gewoon de browser en pin je die vast op het startscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-09 06:50
Ik heb sinds kort de Lumia 640 LTE.

Hiervoor heb ik IOS(Iphone 5) en Android(Sony z3) gehad en nu dus Windows Phone. Het is lekker simpel en functioneel. De apps zien er soms wat 'kaler' uit en filtsmeister werkt niet helemaal geweldig, de functie ontbreekt waarbij flitsmeister automatisch opstart wanneer je telefoon connect met een bepaald bluetooth device.
Verder lijken sommige apps gepoort (Triodos bankieren lijkt op de Ios variant).

Weet iemand hoe je kunt voorkomen dat Whatsapp afbeelding automatisch worden opgeslagen bij je foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietduur
  • Laatst online: 15-04 17:36
Ik heb toch echt bij softwareversie staan Windows 10 ,Firmware 1.2.17.7 ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nu ben ik er na je aankoop beetje laat mee, maar dat kan de gewone muziekspeler prima (gebruik het continue, mijn muzieksmaak is zo slecht dat het niks uitmaakt dat hij alles door elkaar afspeelt).

Swype horizontaal naar "Verzameling" scherm. Druk op nummers. Je kan hem alles op SD kaart, telefoon, of echt alles laten weergeven. Klik op random nummer om af te spelen -> Nu gaat hij dat nummer afspelen, en alle andere nummers die zichtbaar waren zitten in de afspeellijst. Je hebt dan twee icoontjes om repeat en shuffle aan te zetten.
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:46:
[...]

Dat doet standaard data-inzicht app gewoon. Openen, en horizontaal swypen (dat is een belangrijke in Windows Phone, soms even wennen, maar wel erg lekker werkende imo). Dan kom je in verbruik tab uit waar zowel je mobiele als wifi data per app is gesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Laatst online: 22:15
nietduur schreef op woensdag 11 november 2015 @ 13:44:
Ik heb toch echt bij softwareversie staan Windows 10 ,Firmware 1.2.17.7 ...
screenshotje dan!

zeker, zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Sissors schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:14:
Nu ben ik er na je aankoop beetje laat mee, maar dat kan de gewone muziekspeler prima (gebruik het continue, mijn muzieksmaak is zo slecht dat het niks uitmaakt dat hij alles door elkaar afspeelt).

Swype horizontaal naar "Verzameling" scherm. Druk op nummers. Je kan hem alles op SD kaart, telefoon, of echt alles laten weergeven. Klik op random nummer om af te spelen -> Nu gaat hij dat nummer afspelen, en alle andere nummers die zichtbaar waren zitten in de afspeellijst. Je hebt dan twee icoontjes om repeat en shuffle aan te zetten.
Ga ik ook proberen, dank :)

Inderdaad, dat werkt gewoon. NIet erg logisch maar mooi om het ook hier gedocumenteerd te hebben d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 12-11-2015 05:11 ]

Verwijderd

Sissors schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:14:
[...]

[...]

Dat doet standaard data-inzicht app gewoon. Openen, en horizontaal swypen (dat is een belangrijke in Windows Phone, soms even wennen, maar wel erg lekker werkende imo). Dan kom je in verbruik tab uit waar zowel je mobiele als wifi data per app is gesplitst.
Je hebt helemaal gelijk, super! ik heb 10 mb verbruikt met 3 ritjes van 20 km dus dat gaat best hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:25

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Sinds de laatste update van mijn Lumia 640 heb ik de issue dat na verloop van tijd sommige apps (waaronder Twitter en mijn Kodi remote app) de instellingen kwijt lijken te raken en weer default staan. Ook highscores van spelletjes zijn dan weg (Candy crush bijv.).

Als ik de telefoon herstart is alles weer een tijdje OK. Wel irritant, klinkt het iemand bekend in de oren?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En vandaag was ik toch niet blij met het missen van Google Maps. Ben in Auckland (NZ) en wilde naar een supermarkt (Countdown), en Here Maps liet me gewoon naar de verkeerde plaats gaan, een paar honderd meter verderop. En de browsers (UC, Maxthon etc) willen de webversie van Google Maps niet goed draaien.

Dat is echt iets wat verbeterd moet worden.

Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste