Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
Zoek even via de TuneIn app? https://www.microsoft.com...tunein-radio/9wzdncrfj3sfSamueldw schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:33:
Misschien niet helemaal on topic, maar kent iemand een goede app om naar Sky Radio te luisteren? En dan ook de andere stations, zoals Sky Radio Hits, Lounge, Love Songs etc.
Kon toch niet wennen aan de trage processor en slechte kwaliteit apps. Nog even Windows 10 geprobeerd, maar die gaat op dat gebied weinig verbeteringen brengen.
Helaas. Want de batterij van de 640 is echt super.
Van een telefoon van 160 Euro via 1 van 350 Euro naar 1 van 750 Euro. Dat is nu niet bepaald een eerlijke vergelijking ;-)Bard1982 schreef op woensdag 30 september 2015 @ 14:39:
Ben na een aantal weken gebruik van de 640 toch weer terug naar mijn Nexus 5. En volgende week investeren in een iPhone 6S.
Kon toch niet wennen aan de trage processor en slechte kwaliteit apps. Nog even Windows 10 geprobeerd, maar die gaat op dat gebied weinig verbeteringen brengen.
Helaas. Want de batterij van de 640 is echt super.
Ik kom ook van de Ativ S, en deze is echt veel stabieler en sneller! Hele goede keus, want de 640XL is wederom (net als de Ativ S) zeer veel bang4bucks!da_PSI schreef op woensdag 30 september 2015 @ 16:35:
Sinds vandaag een een 640 XL in bezit..., ik weet nog niet wat ik ervan moet vinden. Hij is groot, maar niet extreme (voor mijn handen). Heb alleen het idee dat mijn ATIV S sneller is... maar dat zien we deze weken wel
Professioneel Heftruck Syndroom
Ik heb het gevoel juist dat ze niet zoveel van elkaar verschillen. Heb er nu de Windows 10 TP Mobile op gezet, en vind dit persoonlijk prima werken. Was even bang dat het niet zo stabile zou zijn, maar heb eigenlijk niks te klagen.... Enigste wat niet echt lekker werkt zijnNeFoRcE schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 09:30:
[...]
Ik kom ook van de Ativ S, en deze is echt veel stabieler en sneller! Hele goede keus, want de 640XL is wederom (net als de Ativ S) zeer veel bang4bucks!
- de camera mist soms de knop om de foto te maken
- de store werkt niet altijd even goed (na een keertje app afsluiten en openen werkt het weer)
- de Lumia Apps werken niet helemaal lekker. Lumia Selfie werkt prima maar Camera werkt toch niet zo lekker. Soms heft hij moeite met scherpstellen alsof hij te langzaam is. (kan het niet anders beschrijven)
Voor de reset, prima
Dan heb je geluk, ik heb die er ook op gehad, en ergerde mij bont en blauw. Store downloads werkte niet (bleven op 0,0 mb hangen), camera issues, trager, etc. Nee ik was binnen een week terug bij 8.1, en die is zeker sneller dan de Ativ S, imoda_PSI schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 12:45:
[...]
Ik heb het gevoel juist dat ze niet zoveel van elkaar verschillen. Heb er nu de Windows 10 TP Mobile op gezet, en vind dit persoonlijk prima werken. Was even bang dat het niet zo stabile zou zijn, maar heb eigenlijk niks te klagen.... Enigste wat niet echt lekker werkt zijn
- de camera mist soms de knop om de foto te maken
- de store werkt niet altijd even goed (na een keertje app afsluiten en openen werkt het weer)
- de Lumia Apps werken niet helemaal lekker. Lumia Selfie werkt prima maar Camera werkt toch niet zo lekker. Soms heft hij moeite met scherpstellen alsof hij te langzaam is. (kan het niet anders beschrijven)
Voor de reset, prima
Had genoeg van het Android gezeur (stagefright en met name het drama van updaten door root). Daarnaast is Android mijn Android niet meer. Sinds 5.0 Teveel kleurtjes en veel minder volwassen geworden.
Op de bagger whatsapp Windows app en het wel erg kale toetsenbord na totaal geen spijt van de switch. Ben positief verrast hoeveel apps er beschikbaar zijn en hoe deze werken.
Het is allemaal even wennen, maar vind toch een hoop standaard functies waar op de nexus toch echt xposed + modules voor nodig had.
http://www.microsoft.com/october2015event/en-us/live-event
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
En Continuum werkt dat ook met de 640?
Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15
Volgens PCWorld gaat de Lumia 640 niet met Continuum werken omdat dat specifieke hardware vereist. Persoonlijk denk ik ook dat de CPU een beperking zou vormen.
Bron: http://www.pcworld.com/ar...st-people-can-afford.html
Verwijderd
Ik overweeg nu toch om de Microsoft Lumia 640 aan te schaffen, ondanks vele zeggen dat er misschien nog niet veel apps beschikbaar zijn in de store.
Ik speel zelf veel trivia crack en WordOn HD
Wie heeft er een lumia 640 en weet of ik die apps wel kan downloaden????
Heb veel gezocht op internet maar kon er helaas niks over vinden:(
is er überhaupt wel ergens een lijstje te vinden met welke apps er wel beschikbaar zijn?
Alvast bedankt,
Gr Marvin
Trivia Crack zit op Windows Phone (speel het zelf ook), WordOn helaas niet.Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:33:
Beste Mensen,
Ik overweeg nu toch om de Microsoft Lumia 640 aan te schaffen, ondanks vele zeggen dat er misschien nog niet veel apps beschikbaar zijn in de store.
Ik speel zelf veel trivia crack en WordOn HD
Wie heeft er een lumia 640 en weet of ik die apps wel kan downloaden????
Heb veel gezocht op internet maar kon er helaas niks over vinden:(
is er überhaupt wel ergens een lijstje te vinden met welke apps er wel beschikbaar zijn?
Alvast bedankt,
Gr Marvin
Verwijderd
Inderdaad wel balen dat sommige zoals WordOn er niet op staan.
Daarom twijfel ik nog om die lumia 640 aan te schaffen
Wellicht kan je de android-app wél op W10 draaien?Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:36:
heey thanks voor je reactieoh dan zou ik die dus wel kunnen spelen:)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1645616/0
"What do you get if you multiply six by nine..."
Je kan gewoon met je browser in de store koekeloeren:Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:36:
heey thanks voor je reactieoh dan zou ik die dus wel kunnen spelen:)
https://www.microsoft.com/en-us/store/apps/windows-phone
Er is genoeg te vinden, misschien zit er wel een nieuwe leuke game voor je bij.
Verwijderd
goed nieuws want de Lumia 640 LTE dual sim gaan wij vanaf nu in Nederland voeren en kunnen door telecom retailers nu besteld moeten kunnen worden bij onze distributeur.
Continuum komt vooralsnog alleen naar nieuwe Lumia's.Tammesp schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:35:
Weten we al wanneer Windows 10 mobile voor de 640 komt?
En Continuum werkt dat ook met de 640?
[ Voor 3% gewijzigd door Ivar19 op 08-10-2015 13:52 ]
Laat dat vooralsnog maar weg. Je hebt miracast ondersteuning nodig voor output naar een display en om de volledige 'experience' te krijgen heb je USB-C nodig.Ivar19 schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 13:52:
[...]
Continuum komt vooralsnog alleen naar nieuwe Lumia's.
Miracast klopt, maar dat heeft o.a. de 640 gewoon hoorCaelorum schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:37:
[...]
Laat dat vooralsnog maar weg. Je hebt miracast ondersteuning nodig voor output naar een display en om de volledige 'experience' te krijgen heb je USB-C nodig.
Want verder is het in principe mogelijk, las op Windows Central dit:
"The report adds that the Continuum feature will also work with a wireless Miracast set-up, but the hardware dock will make it easier to connect the Windows 10 Mobile device to a larger screen. "
Dus USB Type-C en het Dock zijn niet echt een requirements, maar maken het handiger de boel te verbinden. Het enige wat je mist is de juiste SOC zo lijkt het.
[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 08-10-2015 23:51 ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Omdat het ook logischer (vanuit o.a. bedrijfsoogpunt) is om een dock te hebben. Anders moet je een monitor met Miracast ondersteuning hebben (of dmv adapter). Je hebt geen bedraad internet, geen USB poorten etc. Allemaal punten die het dock opvangt, waardoor het bruikbaar wordt.Caelorum schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:54:
Ik vraag het me toch af. Je ziet MS consequent in de video's de dock tonen als ze het over continuum hebben, maar wellicht is dat omdat ze doorhebben dat echt bijna niemand (ik gok <0.01%) een miracast scherm hebben staan.
Heb ik bij mijn 640 ook last van. Ik heb het geaccepteerd aangezien het een goedkoop toestel is en het (nog) niet storend is.ShittyNL schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:39:
Trouwens, ik heb het even opgezocht op internet, maar zijn er meerdere tweakers die last hebben van gele vlekken op het scherm. Vooral te zien als je een witte achtergrond hebt. Ben van plan om die van mij op te laten sturen want het begint toch wel erger te worden en wit is nou niet echt bepaald mooi.
Mijn Sony TV van een jaar of 5 oud ondersteund gewoon miracastCaelorum schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 23:54:
Ik vraag het me toch af. Je ziet MS consequent in de video's de dock tonen als ze het over continuum hebben, maar wellicht is dat omdat ze doorhebben dat echt bijna niemand (ik gok <0.01%) een miracast scherm hebben staan.
Ik had het over monitoren ^^St00mwals schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 07:45:
[...]
Mijn Sony TV van een jaar of 5 oud ondersteund gewoon miracast
Mijn XL had het ook, maar is hier na een weekje Arvato van genezen.Goofman schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:11:
[...]
Heb ik bij mijn 640 ook last van. Ik heb het geaccepteerd aangezien het een goedkoop toestel is en het (nog) niet storend is.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Wat is arvato?PinokkioTV schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:11:
[...]
Mijn XL had het ook, maar is hier na een weekje Arvato van genezen.
Wat ik zo lees is het een 'authorized Microsoft service company'. Dus soort van repair centre denk ik dan zo.
[ Voor 23% gewijzigd door blmp op 09-10-2015 13:00 ]
Mijn vaders mening was helemaal lovend, zijn impressies na 3 dagen:
- Toestel voelt kwalitatief goed aan, prima scherm etc.
- Performance vind hij zeer goed (hij komt dan ook wel van een Galaxy Note 1 af met Android 4.1 maar toch).
- Apps zijn vrij goed begrijpbaar omdat het vrijwel hetzelfde is als op de desktop Windows 10 (hij draait de W10M previews dus
)
- Accuduur is erg goed, hij haalt makkelijk 2 dagen
Verwijderd
Geen bugs in Win10 preview voor de Lumia 640 ? Ik kom van de 925 en daar durfde ik de de Win10 niet op zetten aangezien er nog een massa bugs in zaten , voor de rest vind ik de 640 vlotter draaien dan de 925 en het is een pluspunt dat je een geheugen kaartje kan bij steken dan kon je niet in de 925 .blmp schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:25:
• Apps zijn vrij goed begrijpbaar omdat het vrijwel hetzelfde is als op de desktop Windows 10 (hij draait de W10M previews dus)
• Accuduur is erg goed, hij haalt makkelijk 2 dagen
[/list]
De ervaringen met Windows 10 Mobile lijken enorm te verschillen tussen gebruikers. Zelf echt bijna geen problemen, net als ook een hoop andere mensen. Maar bij andere wordt hij traag, crashen apps etc. Geen idee wat er bij hun dan zo anders isVerwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 23:30:
[...]
Geen bugs in Win10 preview voor de Lumia 640 ? Ik kom van de 925 en daar durfde ik de de Win10 niet op zetten aangezien er nog een massa bugs in zaten , voor de rest vind ik de 640 vlotter draaien dan de 925 en het is een pluspunt dat je een geheugen kaartje kan bij steken dan kon je niet in de 925 .
Zou zelf overigens, als je dan toch nog niet W10M draait, wachten tot de volgende versie uitkomt (moet ergens deze dagen uitkomen). Dan maken we een aardige versie jump van 10536 naar 1056x geloof ik.
Vorige week nog gekocht bij de Kijkshop. De simlock versie was overigens zonder simlock (zoals andere Tweakers ook al aangaven). Helaas lijkt de Lumia 640 nu niet meer verkocht te worden bij de Kijkshop!
Hmm de mijne heeft dat ook, heb hem daarvoor ook teruggestuurd. Bovenin het scherm een grote gele vlek. Overigens merk ik ook dat die vlek groter/erger word als ik wat op het scherm druk. Lijkt er dus op dat het display geplat word door de bovenliggende glaslaag.Goofman schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 00:11:
[...]
Heb ik bij mijn 640 ook last van. Ik heb het geaccepteerd aangezien het een goedkoop toestel is en het (nog) niet storend is.
Nu weer terug bij een Samsung ATIV S. Terugkomend van een 640XL is dat toch een flinke downgrade.
Wat me opvalt is dat het touchscreen soms minder goed reageert als bij de 620, het reageert soms niet, om bij een volgende aanraking probleemloos te werken. Meer mensen hier problemen mee?
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Tmobile verkoopt hem zelf nog wel: https://shop.t-mobile.nl/...mmil640pzw.html?ab_agid=3nnk schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:46:
[...]
Vorige week nog gekocht bij de Kijkshop. De simlock versie was overigens zonder simlock (zoals andere Tweakers ook al aangaven). Helaas lijkt de Lumia 640 nu niet meer verkocht te worden bij de Kijkshop!
Ja de browser is echt 1 van de zwakste punten van WP8.1, die nieuwe Edge browser op W10 komt geen moment te vroeg.Schmoove schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:35:
Onlangs de 640 gekocht. Wel een aardig toestel, maar wat is de browser een drama. Dan is Chrome op Android toch echt een stuk beter.
Niet alleen de browser. Ook de standaard facebook en twitter-app zijn een drama.Dreamvoid schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:45:
[...]
Ja de browser is echt 1 van de zwakste punten van WP8.1, die nieuwe Edge browser op W10 komt geen moment te vroeg.
Goed, maar daar kan Microsoft alleen weinig aan doen.lifeguard schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:21:
Niet alleen de browser. Ook de standaard facebook en twitter-app zijn een drama.
Voor wat facebook betreft, vind die van android nu ook niet echt je van het.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Het allerbelangrijkste, het werkt, heeft geen 20 app updates per week, wordt niet traag, mist niet op ten duur zijn toetsenbord, loopt niet de ene dag normaal leeg en de andere dag als een malle leeg bij hetzelfde gebruik. Al met al ik ben erg blij met WP, zeker voor deze prijsklasse!
Het enige wat ik mis is een OwnCloud client en een manier om via Chromecast mijn plex te gebruiken (voor nu voldoet de Xbox360 ook wel), of heb ik iets gemist mbt Chromecast ondersteuning?
Edit ; Alleen nu.nl is traag qua opbouwen van website, dat is ook de enige site die ik heb kunnen ontdekken die wat 'probleempjes' heeft met de browser.
[ Voor 28% gewijzigd door netblade op 18-10-2015 17:53 ]
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Losse adapters zijn er wel, maar dan moet je je USB poort opofferen.
Weet iemand of er adapter coils zijn voor inbouw zonder usb op te offeren (zoals in de verschillende Samsungs)? (Oh ja, ik bedoel een oplossing waarbij je de draadjes niet moet solderen op het telefoon mainboard.....!)
Zoiets als dit dus: http://nl.aliexpress.com/...3_74_75,searchweb201560_4 maar dan voor onze 640 XL......
[ Voor 28% gewijzigd door dirkhimself op 18-10-2015 20:06 ]
Dacht dat het aan mij lag, heb een 640 en heel af en toe hetzelfde probleem.[b][message=45081533,noline]Wat me opvalt is dat het touchscreen soms minder goed reageert als bij de 620, het reageert soms niet, om bij een volgende aanraking probleemloos te werken. Meer mensen hier problemen mee?
Vind het eerlijk gezegd niet hinderlijk vaak voorkomen.
Ik heb dit dus ook..., dacht dat het eerst mijn 640XL was....Opgepleurd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:09:
[...]
Dacht dat het aan mij lag, heb een 640 en heel af en toe hetzelfde probleem.
IE11 Mobile heeft ook wat problemen gehad met de site die je nu bezoekt, daar heeft ondergetekende nog een paar avondjes debuggen aan gewijdnetblade schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 17:50:
Edit ; Alleen nu.nl is traag qua opbouwen van website, dat is ook de enige site die ik heb kunnen ontdekken die wat 'probleempjes' heeft met de browser.
[bug] Site performance op Windows Phone 8.1
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Klopt wel hoor, ik heb 't ook. Vooral als je kleine links wilt aantikken bijvoorbeeld in tekst (asterisk o.i.d.) kan het heel lastig worden, vooral als je haast hebt...... Soms lijkt het ook of je net iets onder de link moet drukken......Opgepleurd schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:09:
[...]
Dacht dat het aan mij lag, heb een 640 en heel af en toe hetzelfde probleem.
Ik gebruik de 640 nu zo'n 2 weken (had hiervoor een Nexus 5). Heb hem gekocht om Windows eens uit te proberen. De 950 die eraan komt is echt een beest van een toestel, maar dan moet Windows je wel liggen natuurlijk, daarom tot die tijd de 640 gekocht om eens te zien of ik er aan kan wennen.
Ik weet het nog niet, ben nog niet helemaal overtuigd. Ik mis toch echt de Google apps op Android...
Battery life is wel geweldig, zeker als je van een Nexus 5 komt
Ah oké, nouja binnenkort lekker aan Edge, ik ben alleen nog wat huivierig om previews te flashen, gezien dit toestel steeds meer mijn 'standaard' telefoon begint te worden. Ik ben juist zo blij dat het allemaal lekker werkt.Ramon schreef op zondag 18 oktober 2015 @ 22:25:
[...]
IE11 Mobile heeft ook wat problemen gehad met de site die je nu bezoekt, daar heeft ondergetekende nog een paar avondjes debuggen aan gewijd
[bug] Site performance op Windows Phone 8.1
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
De meest recente build van W10M is echt behoorlijk stabiel en er zijn al aardig wat mensen die hem als daily draaien.netblade schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 06:58:
[...]
Ah oké, nouja binnenkort lekker aan Edge, ik ben alleen nog wat huivierig om previews te flashen, gezien dit toestel steeds meer mijn 'standaard' telefoon begint te worden. Ik ben juist zo blij dat het allemaal lekker werkt.
Zie ook:
Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen
Het verschilt alleen wel echt enorm per toestel. Mijn 640XL was bijv nog tjokvol bugs, reboots, etc. Niet fijn om mee te werken. En ik vraag mij af of dit soort bugs wel opgelost gaan worden. 8.1 voelt echt veel en veel meer als 'af'. Ik wacht denk ik wel met W10 tot er na de official release nog wat updates geweest zijn (lees: kinderziektes eruit).St00mwals schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:03:
[...]
De meest recente build van W10M is echt behoorlijk stabiel en er zijn al aardig wat mensen die hem als daily draaien.
Zie ook:
Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen
Verder heb ik ook vaak dat ik in de browser kleine links niet kan aanklikken. Bijv;
Google.nl -> zoekterm invoeren, en dan klikken op 'images'. Nou, no f*cking way dat ik die pagina ervoor krijg he, ik mag dan eerst allerlei capriolen uithalen wil ik naar die pagina gaan.
Yep. Wel een slag groter, maar ook sneller en een betere camera. Mijn dochter is van de 635 overgestapt op de 640 en hier mee dan tevreden mee.layzzzz schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:23:
Mijn Lumia 635 heeft het begeven (na 5x laten vallen) ik neem aan dat de 640 4G een logische opvolger is? Toch maar bestellen bij kijkshop
Kijkshop is prima keuze, of je kan voor een 3G dual sim gaan van amazon.de.
Volgens mij zit er in beide een Snapdragon 400coenox schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:57:
[...]
Yep. Wel een slag groter, maar ook sneller en een betere camera. Mijn dochter is van de 635 overgestapt op de 640 en hier mee dan tevreden mee.
Ik hoopte eigenlijk op een 650 oid. heb liever een nieuwere SOC maar goed vor 130e mag ik niet klagen.wian schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:06:
640 (XL) is prima keuze (had je een ander antwoord verwacht in dit topic?)
Of de 4G dual sim, bij amazon.fr .wian schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:06:
640 (XL) is prima keuze (had je een ander antwoord verwacht in dit topic?)
Klopt, maar de 640 heeft dubbele RAM.layzzzz schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:23:
[...]
Volgens mij zit er in beide een Snapdragon 400
[...]
Verwijderd
Vooralsnog is het erg wennen, voor het moment mis ik wel een paar dingen.
1) Whatsapp history overzetten kan schijnbaar niet cross platform
2) Een fatsoenlijke YouTube app
3) Laden van mijn Google adresboek in Outlook.com
Dat laatste kan ik natuurlijk ook oplossen door gewoon mijn google account toe te voegen, maar ik wil liever gewoon alles bij Outlook.com hebben staan (en de adres boek import optie is te beperkt).
Je hebt toch gewoon de MetroTube app? (En nog eentje waarvan ik naam ben vergeten). IIG (imo) beter dan stock Android youtube app, al mis je misschien iets als je eerst een alternatieve youtube app hebt gebruikt?Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:33:
2) Een fatsoenlijke YouTube app
Edit: En even geprobeerd: via de (mobiele) website kan hij ook blijkbaar afspeellijsten afspelen met scherm gelocked (niet als je dan een andere app wil gebruiken). Geen idee hoe snel dat mijn accu leeg gaat trekken
[ Voor 31% gewijzigd door Sissors op 21-10-2015 11:46 ]
Ik gebruik Tubecast: http://www.windowscentral...lestone-windows-platforms
Echter vind ik het scherm te groot, zit toch te kijken naar een 550 maar goed die is nog niet uit.
Lumia 940?layzzzz schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 15:31:
Zo ik heb mijn Lumia 940 binnen, eerste indruk is goed een upgrade tegenover mijn 635.
Echter vind ik het scherm te groot, zit toch te kijken naar een 550 maar goed die is nog niet uit.
Ik heb een lange tijd geleden toen ik al mijn google dingen had opgezegd/gecancelled mijn adresboek e.d. van de google account gewoon geïmporteerd in mijn MS account.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:33:
3) Laden van mijn Google adresboek in Outlook.com
Dat laatste kan ik natuurlijk ook oplossen door gewoon mijn google account toe te voegen, maar ik wil liever gewoon alles bij Outlook.com hebben staan (en de adres boek import optie is te beperkt).
Je kunt de google account toevoegen/koppelen aan je MS account, dan kan je in je adresboek alles importeren en eventueel 'mergen' met je linkedin etc. contacts, werkte toen iig prima.
Verwijderd
Ben ik toch wel benieuwd hoe je dat doet, het lukt wel om te "koppelen", maar daarbij is mijn adresboek uit google nog niet deel van mijn outlook adres boek. M.a.w., als ik de koppeling weghaal is mijn adresboek ook weer leeg. Ik kan nergens een merge optie vinden.CT schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:21:
[...]
Ik heb een lange tijd geleden toen ik al mijn google dingen had opgezegd/gecancelled mijn adresboek e.d. van de google account gewoon geïmporteerd in mijn MS account.
Je kunt de google account toevoegen/koppelen aan je MS account, dan kan je in je adresboek alles importeren en eventueel 'mergen' met je linkedin etc. contacts, werkte toen iig prima.
Uitleg staat in de people app.
Mijn idee ook, ben dus ook op zoek. Moet de doorslag gaan geven om naar het W10 platform over te stappen.Schmoove schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 06:10:
Windows 10 erop gezet. Is iets trager, maar de browser is nu tenminste bruikbaar.
Ik gebruik de 640 nu zo'n 2 weken (had hiervoor een Nexus 5). Heb hem gekocht om Windows eens uit te proberen. De 950 die eraan komt is echt een beest van een toestel, maar dan moet Windows je wel liggen natuurlijk, daarom tot die tijd de 640 gekocht om eens te zien of ik er aan kan wennen.
Ik weet het nog niet, ben nog niet helemaal overtuigd. Ik mis toch echt de Google apps op Android...
Battery life is wel geweldig, zeker als je van een Nexus 5 komt
Overstap van de Note 3. Vind Android gewoon te traag. Ik werk veel via Gallery -> Share (Telegram, mail etc) en de vertraging daarin is gewoon vervelend (10 seconden om gallery te openen).
En vond Windows gewoon heerlijk werken op de 920. Helaas was het whatsapp probleem niet weg te krijgen. (Resets, updates
Vanavond overgaan
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Verwijderd
CT schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:45:
Dan zou ik gewoon de csv optie gebruiken in outlook.
Uitleg staat in de people app.
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:33:
...
Ik dacht toch echt dat het automatisch in je MS account terecht kwam. Mijn schoonvader is overgestapt van android naar microsoft telefoon. Ik heb gewoon de google account toegevoegd en enkele minuten later waren zijn contactpersonen uit zijn google account online in zijn microsoft account. Daarna heb ik gewoon de google account verwijderd.Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 09:38:
[...]
Ben ik toch wel benieuwd hoe je dat doet, het lukt wel om te "koppelen", maar daarbij is mijn adresboek uit google nog niet deel van mijn outlook adres boek. M.a.w., als ik de koppeling weghaal is mijn adresboek ook weer leeg. Ik kan nergens een merge optie vinden.
Het is ondertussen al enkele maanden geleden dus het is mogelijk dat ik het mij niet meer helemaal exact herinner maar ik denk toch dat ik het zo gedaan had.
Of misschien is er nog ergens een vinkje te vinden dat "nieuwe contacten" (dus die van google account) moeten toegevoegd worden aan microsoft account. Dat herinner ik me niet meer
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
[ Voor 66% gewijzigd door PaT op 24-10-2015 07:52 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Foutje
Tot nu toe erg tevereden met dit toestel, voor 130euro krijg je veel waar voor je geld.
Verwijderd
Ik heb mijn Tele2 abbo verlengd, kreeg em er gratis bij (0 euro + 0 euro per maand voor de telefoon).layzzzz schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 13:44:
[...]
Tot nu toe erg tevereden met dit toestel, voor 130euro krijg je veel waar voor je geld.
[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 26-10-2015 12:12 ]
Ik heb geen 4g abo, ik mis het niet.....dvraemdo schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:38:
Mijn vrouw is ook aan haar eerste smartphone toe, en 'k heb haar gezegd om de Lumia 640 sterk in overweging te nemen.
Dual SIM lijkt misschien wel een redelijke 'must' voor haar. Ze heeft een prepaid kaartje om enkel te bellen/SMS'en, en heeft geen zin om te betalen voor mobiele data. Daarvoor zou ik een SIM-kaartje gebruiken dat ik hier toch nog liggen heb (500 MB mobiele data inbegrepen in een Proximus-'pack' met TV/VDSL/vaste tel.)
Enig punt van twijfel is momenteel nog of ze versie met 3G zou nemen (€130 bij Amazon.de), of die met 4G (€170 op Amazon.fr)? Om even haar 'gebruikersprofiel' te schetsen: ze komt dus van een (héél) basic Nokia'tje, zal zo nu en dan wel eens foto nemen (uploaden naar FB), eens wat browsen, WhatsApp'en,... Dit zal dan zelfs nog grotendeels via WiFi verlopen...
Hierdoor vermoed ik dat ze geen nood zal hebben aan 4G. Het scheelt 'm toch ook weer €40 op de prijs. Ok, 3G is misschien iets minder future-proof, zal nog wel steeds bestaan tegen dat die 640 'obsolete' is geworden... (binnen jaar of 5).
Wat denken jullie? Alvast bedankt!
Zoals mijn bovenbuurman bevalt 3G mij prima, je verstookt minder snel data en je batterij houdt het langer uit.
4G heeft voor mij persoonlijk alleen maar nadelen.
En NFC is nog het verschil, maar goed, helaas ondersteunen banken dat toch nog niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 24-10-2015 09:44 ]
Bereik is wel een groot voordeel van 4G maar dat is weer sterk afhankelijk van de ISP en het netwerk dat het heeft opgetuigd.
Zelf heb ik ook 'slechts' 3G maar wel 4G gehad. Er is verschil maar voor dingen als Whatsapp, Twitter of je browser is dat het prijsverschil imho niet waard.
The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.
Op zich is die €40 meerkost voor de 4G-versie natuurlijk geen overkomelijk bedrag, maar als je dan al €170 betaalt voor een smartphone, denk ik dat we ook andere opties (zoals Moto G) ook in overweging moeten beginnen nemen... Maakt het allemaal wat complexer
De 640 3G lijkt mij prijs/kwaliteit best wel geen slechte keuze... Weet er iemand eigenlijk of er bij het updaten naar WP10 een onderscheid zal gemaakt worden tss de verschillende versies? Hopelijk valt de 3G versie bvb dan niet uit de boot (hoewel, zie niet echt een reden daartoe, intern geheugen, processor en zo zijn verder hetzelfde als 4G versie)...
Mijn 640 XL 3G dual sim heeft gewoon NFC...dvraemdo schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:33:
Ok, iedereen bedankt voor het advies ivm keuze tss 3G en 4 G. 'Sissors', goed dat je het ontbreken van NFC op de 3G-versie aanhaalt, wist ik niet. <knip>
Huh, niet beschikbaar in Nederland? Dat moet een tijdelijk probleem zijn.BugBoy schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:31:
Ik wil graag muziek overzetten van mijn Macbook Pro naar de 640XL. Het lijkt er op dat ik daarvoor de Windows Phone App for Mac moet hebben, maar die is in Nederland niet beschikbaar.
Verwijderd
- Snel
- Witte kleur vind ik mooi
- Achterkant makkelijk vervangbaar waardoor je eigenlijk geen hoesje nodig hebt en het design kan behouden
- Redelijke camera
Minpunt vind ik het geluid, als je deze hard zet klinkt het erg krakerig en doet het bijna pijn aan je oren.
Ik gebruik nu een aantal maanden de preview versies van Windows 10 mobile en kan wel zeggen dat de uitrol van windows 10 mobile in december een enorme toevoeging is aan heel Windows Phone land.
Toch zou ik niet aanraden om de Preview versies op je primaire telefoon te zetten als je de optimale snelheid wil behalen met bijvoorbeeld multitasken
De preview is nou eenmaal een stuk minder smooth dan 8.1 en zou ik adviseren die 1a2 maanden te wachten tot de officiële release.
Ik verwacht dat het beruchte "app-aanbod" probleem, waar ik overigens vrij weinig van merk, snel de wereld uit wordt geholpen met de release van Windows 10 Mobile, dit omdat het veel makkelijker wordt om apps te maken die op Android nu al wel zijn.
Kortom ik zou de Lumia 640 aanraden voor iedereen, vooral zakelijk komen het scherm (evt. XL) en office + de overige zakelijke apps goed van pas.
Voor vragen kan je bij me komen, ik gebruik dit toestel nu al bijna een half jaar (pfoe wat gaat de tijd snel)
Mooi ervaringsbericht!Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 00:29:
Heb sinds mei de 640 LTE en kom van een iPhone 4s. Ben zeer tevreden over eigenlijk alles...
Ik heb de Lumia 640 sinds 2 weken en ik kom van een iPhone 6 (!). De laatstgenoemde is zonder twijfel de betere. Er is echter een grote maar, en dat is dat deze Lumia 640 honderden euro's goedkoper is dan de iPhone.
Ik ben geen power-user, maar wel kritisch qua gespecialiseerde apps voor mijn audio en video. Denk aan audio-streaming vanaf een DLNA-server. Voor de meeste toepassingen heb ik intussen een oplossing gevonden op de Lumia. Streamen naar de Chromecast en naar mijn hifi-streamer lukt inmiddels, zelfs in FLAC.
De camera maakt mooie foto's bij daglicht, maar moet onder moeilijkere omstandigheden zijn meerdere erkennen in de iPhone. Dat is voor mij geen reden om honderden euro's meer uit te geven aan een, laten we eerlijk zijn, telefoon.
Er is voor mij een kentering gekomen v.w.b. smartphone. Mijn iPhone 6 kostte vorig jaar 900 euro, en dat zit dan gewoon in je broekzak. Voor dat geld heb je een hele aardige laptop en misschien zelfs een tablet ernaast.
Onderweg en tijdens werk heb ik alleen basale internetfuncties nodig en die vervult de Lumia 640 prima. Twitter en Facebook werken prima, als ook nieuwsapps en OV-apps.
Mijn conclusie: Put things in perspective.
Verwijderd
Er worden best veel apps meegeleverd (niet zoveel als android) maar deze kunnen gemakkelijk verwijderd worden en via de store weer geinstalleerd.hoi1234 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:38:
Hoe zit het eigenlijk met de standaard apps die je bij aankoop al hebt? Zijn dit er veel of juist weinig? Ik ben misschien van plan om deze telefoon te kopen, maar vraag me dus af hoe het met de meegeleverde apps zit. Ik vind het namelijk best vervelend dat je op android veel apps krijgt waar je eigenlijk nooit iets mee doet, maar ze toch niet weg kan gooien.
Als het jou om geheugen gaat zou ik wel adviseren een sd-kaart te plaatsen.
Vooral als je spelletjes, foto's en muziek op de telefoon gaan.
Verder moet ik zeggen dat ik nog nooit de melding "opslagruimte vol" heb gekregen, dit in tegenstelling tot mijn android apparaten.
De apps zijn kleiner op Windows Phone en ook het systeem neemt minder in beslag dan bij android.
Na een half jaar gebruik heb ik nog nooit spijt gehad van mijn aankoop. (enige minpuntje is geen snapchat, maar dit zou wel eens verholpen kunnen worden in Windows 10 door het omzetten van android apps naar Windows Phone)
Verwijderd
Er zitten wel een aantal apps bij waar ik niets aan heb of mee doe, even een kort lijstje:hoi1234 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 19:38:
Hoe zit het eigenlijk met de standaard apps die je bij aankoop al hebt? Zijn dit er veel of juist weinig? Ik ben misschien van plan om deze telefoon te kopen, maar vraag me dus af hoe het met de meegeleverde apps zit. Ik vind het namelijk best vervelend dat je op android veel apps krijgt waar je eigenlijk nooit iets mee doet, maar ze toch niet weg kan gooien.
- Facebook; ja, daar doe ik niet aan, dus weg ermee, wie weet snuffelt ie zomaar in mijn adres boek!
- Fitbit; een health app die je eigelijk i.c.m. de fitbit bracelet meot gebruiken...
- Gameloft Hub; ik heb toch al (XBox) Games, wat moet ik met nog een games hub?
- Lumia suite; Dat is dus Beamer, Camera, Creative Studio, Moments, Selfie, Storyteller, beetje schreeuwerig
- HERE Maps en Drive; wel fijn, is even de vraag of je ze standaard wilt hebben
- Office, OneDrive, OneNote en Outlook; de Microsoft productivity suite dus
- MixRadio, Money, News, Sport en Travel; allemaal stukjes MSN nieuws
Al met al valt het wel mee, en alles kan je gewoon deïnstalleren i.t.t. Android, waar je de boel eerst moet rooten om de standaard apps eruit te kunnen slopen.
Was aan het uitkijken naar de Lumia 950, maar ik heb nul ervaring met Windows phone, en 600 euro uitgeven voor een phone waarvan ik ik niet weet of hij me gaat bevallen vind ik een te groot risico. De goedkope 640 (4G) als "trial" dan maar, en als hij me bevalt kan ik in 2016 eventueel voor een surface phone gaan wanneer die uitkomen
Zou vanavond moeten toekomen, ben benieuwd.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.