Ah zo thanks, sorry voor het verkeerd plaatsen ik wist niet welk topic precies(btw raar hoor dat een hard copy goedkoper is dan een digitale download)crizyz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 06:17:
Niet helemaal het juiste topic misschien, maar voor zover ik uit je verhaal op kan maken heb je een steam wallet kaart in de winkel gehaald ter waarde van 50 euro en wil hij de volledige 50 euro gebruiken op het moment van aankopen?
Steam wallet blijft op je account staan. Zelf nog nooit met die kaartjes gewerkt, maar wel met steam wallet. Ik zou vandaag voor 50 euro steam wallet kunnen kopen (via paypal in mijn geval). Dan heb ik 50 euro op steam te besteden. Morgen kan ik dan dus een spel voor 45 euro kopen zonder bij te betalen. Dan heb ik die 5 euro nog in mijn steam wallet. Wil ik vervolgens een spel kopen van 9,99, kan ik die 5 euro gebruiken en zal ik de resterende 4,99 op een andere manier moeten betalen (bijvoorbeeld paypal), waarna ik dus 0 euro steam wallet over hou.
Als jij dus 50 euro op je steam wallet zet, kun je dat spel voor 40 euro gewoon kopen en later de resterende 10 aan een ander spel uitgeven.
Edit: op steam kost project cars 50 euro op het moment, dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt.
Edit2: steam prijzen staan los van retail prijzen. Je moet het echt als een aparte 'winkel' zien. Net zoals een prijsverlaging van een spel bij de bart smit niet betekent dat het bij de gamemania ook verlaagd is. Steam zelf is digitaal, maar hoeft zeker niet altijd goedkoper te zijn, vooral niet buiten de sales om. In dit geval zou ik eens op humblebundle.com/store kijken als ik jou was, daar is ie namelijk voor 20 nu. Maar ben wel erg offtopic aan het gaan nu.
Carpe scrotum