• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-03 20:22
crizyz schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 06:17:
Niet helemaal het juiste topic misschien, maar voor zover ik uit je verhaal op kan maken heb je een steam wallet kaart in de winkel gehaald ter waarde van 50 euro en wil hij de volledige 50 euro gebruiken op het moment van aankopen?

Steam wallet blijft op je account staan. Zelf nog nooit met die kaartjes gewerkt, maar wel met steam wallet. Ik zou vandaag voor 50 euro steam wallet kunnen kopen (via paypal in mijn geval). Dan heb ik 50 euro op steam te besteden. Morgen kan ik dan dus een spel voor 45 euro kopen zonder bij te betalen. Dan heb ik die 5 euro nog in mijn steam wallet. Wil ik vervolgens een spel kopen van 9,99, kan ik die 5 euro gebruiken en zal ik de resterende 4,99 op een andere manier moeten betalen (bijvoorbeeld paypal), waarna ik dus 0 euro steam wallet over hou.

Als jij dus 50 euro op je steam wallet zet, kun je dat spel voor 40 euro gewoon kopen en later de resterende 10 aan een ander spel uitgeven.

Edit: op steam kost project cars 50 euro op het moment, dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

Edit2: steam prijzen staan los van retail prijzen. Je moet het echt als een aparte 'winkel' zien. Net zoals een prijsverlaging van een spel bij de bart smit niet betekent dat het bij de gamemania ook verlaagd is. Steam zelf is digitaal, maar hoeft zeker niet altijd goedkoper te zijn, vooral niet buiten de sales om. In dit geval zou ik eens op humblebundle.com/store kijken als ik jou was, daar is ie namelijk voor 20 nu. Maar ben wel erg offtopic aan het gaan nu.
Ah zo thanks, sorry voor het verkeerd plaatsen ik wist niet welk topic precies(btw raar hoor dat een hard copy goedkoper is dan een digitale download)

Carpe scrotum

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-03 23:09
foxtrot81 schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 09:53:
[...]

Ah zo thanks, sorry voor het verkeerd plaatsen ik wist niet welk topic precies(btw raar hoor dat een hard copy goedkoper is dan een digitale download)
offtopic:
Ligt een beetje aan waar je zoekt. Project Cars zie ik bij een online winkel staan voor 18,- (Steam versie). Ik koop meestal games als er speciale actes zijn (zoals winter/summer sale).

Maar goed, daar is dit topic niet voor bedoeld.
Rylo schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:15:
Prima. Ik kan het overigens ook goed zelf regelen. Zo heb ik iedereen die >250 dollar in de min staat geblacklist. Zal het zo nu en dan updaten/bijwerken. Misschien stel ik de grens nog voor mezelf bij.
Tja, die mensen hoor of zie je nooit, totdat ze ineens geen toegang meer hebben. Dan weten ze niet hoe snel ze contact moeten zoeken met je :)

Ik blijf erbij dat we snel van die leechers af moeten op een of andere manier. Het is veel leuker om te geven EN te winnen als tweakers onder elkaar. Liever een kleinere groep met wat richtlijnen dan hoe het er nu aan toe gaat.

Iemand met ervaring hier hoe je een poll kan opzetten?

[Voor 42% gewijzigd door Cybergamer op 30-01-2016 10:57]

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | MaakJeSmaak | YouTube | Twitch

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Mja, moeten we hierover een poll/stemming houden dan ? Ik ben zelf niet persé voor, omdat ik het zelf kan regelen. Tevens ben ik nog redelijk 'nieuw' in de groep.

Wat mij betreft mogen de mensen van het eerste uur wat grove richtlijnen uitzetten en deze kunnen eventueel bijgesteld worden. Deze mensen draaien wat langer mee en hebben er waarschijnlijk ook wat beter zicht op met welk doel de groep is opgezet. Degene die het er niet mee eens zijn, kunnen altijd buiten de groep om met invite only links werken. Zo blijft de topic bruikbaar voor iedereen en is alleen de groep wat strakker gereguleerd.

Lijkt me iig het meest efficiënt en niet zoveel moeite kosten. Zoals ik bijv. nu de richtlijn op -250$ heb gezet. Kost me weinig moeite en ik heb een begin :-).

Los hiervan is het trouwens handig om soms ook public GA's te maken. Ik zie soms GA's in de topic met <5 entries. Deze GA's leveren geen CV op en dat is wel jammer. Tot nu toe probeer ik dan in te springen als ik het zie, terwijl ik de game eigenlijk niet wil. Zelf geef ik DLC only giveaways gewoon publiekelijk weg met een hoge level en post ik de GA ook in dit topic.

• Cybergamer
Rylo schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:48:
Mja, moeten we hierover een poll/stemming houden dan ? Ik ben zelf niet persé voor, omdat ik het zelf kan regelen. Tevens ben ik nog redelijk 'nieuw' in de groep.
Maar je doet wel leuk mee gezien je stats! Nu zeg ik niet dat iedereen meteen zo in het diepe hoeft te springen, maar een beetje keys delen en je ratio op peil houden moet tegenwoordig niet al te moeilijk zijn voor iedereen. Ik zie liever goeie wil en inzet dan ratio, maar ergens moet er een lijn getrokken worden.

Daarbij ben ik altijd bereid te helpen als mensen vragen hebben.
Rylo schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 12:48:
Wat mij betreft mogen de mensen van het eerste uur wat grove richtlijnen uitzetten en deze kunnen eventueel bijgesteld worden. Deze mensen draaien wat langer mee en hebben er waarschijnlijk ook wat beter zicht op met welk doel de groep is opgezet. Degene die het er niet mee eens zijn, kunnen altijd buiten de groep om met invite only links werken. Zo blijft de topic bruikbaar voor iedereen en is alleen de groep wat strakker gereguleerd.
Teveel lurkers en leechers in de Tweakers.net groep van SG. Daarom hebben we deze groep opgezet, nu hebben we controle wie er in de groep mag komen. De enige vereiste op het moment is minimaal 50 posts op Tweakers en daar moet dus verandering in komen. Daarom ook deze discussie, we willen iedereen erbij betrekken om tot een leuke oplossing te komen. Maar als dat niet lukt dan zullen wij (de GfT Admins) naar een oplossing moeten zoeken en die moeten uitvoeren. En iets in de richting van optie C of Rylo's idee hierboven blijft naar mijn idee de beste oplossing.

Maar goed, ik ga eens kijken voor een of andere poll gebeuren (dit kan toch ook bij tweakers in het forum dacht ik?)

[Voor 59% gewijzigd door Cybergamer op 30-01-2016 14:18]

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | MaakJeSmaak | YouTube | Twitch

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:54
Ik denk dat optie C inderdaad de beste is, ook het makkelijkst te controleren (Uncle Mel staat op -4 :o daar moet iets aan gedaan worden!)

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-03 18:23
Waar kon je ook alweer zien wat je ratio precies is? Via sgtools.info is mijn real CV sent 208 dollar en real cv received 119 dollar.

terwijl sg zelf zegt dat ik 407 verzonden en 305 heb gekregen.

Via sgtools is de ratio dus voordeliger :P

• Cybergamer
Heilige Kaas schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:52:
Waar kon je ook alweer zien wat je ratio precies is? Via sgtools.info is mijn real CV sent 208 dollar en real cv received 119 dollar.

terwijl sg zelf zegt dat ik 407 verzonden en 305 heb gekregen.

Via sgtools is de ratio dus voordeliger :P
Ik geloof dat het te maken heeft met bundle-games of met bepaalde dlc's. SGtools telt die niet (goed) mee volgens mij.

[Voor 3% gewijzigd door Cybergamer op 31-01-2016 00:22]

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:39
SGTools rekent bundle games tegen 15% en de andere games tegen steam prices (zo lang niet meer dan 90% korting). Overigens geeft dat ook geen realistisch beeld, ik heb namelijk via een public giveaway de Tripwire Bundle gewonnen die voor $100 received CV meetelt, terwijl die in sales tegen 80% korting te verkrijgen is. Andersom heb ik er zelf ook enkele non-bundled gifts tussen staan voor de volle mep terwijl ik ze in de sale voor 80-90% korting had ingekocht.

Overigens zijn er recent nog een paar extremere verschillen langsgekomen, F1 2015 was door een fout op amazon UK voor 1,5 GBP te krijgen en Fallen Enchantress voor $0.40 via grijze keysites, deze games leveren wel 40-50 euro CV op.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:34
Wat te doen als iemands account suspended is, maar heeft wel gewonnen? Zag dat hij hem nog niet heeft geactiveerd via zijn steam account.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Sempy
icy schreef op zondag 31 januari 2016 @ 14:58:
Wat te doen als iemands account suspended is, maar heeft wel gewonnen? Zag dat hij hem nog niet heeft geactiveerd via zijn steam account.
Je kan even wachten tot zijn suspension is afgelopen, duurt meestal 5 dagen en helaas is het dan echt zo dat je niet op received kan zetten of zelf keys naar een winnaar versturen. Reroll aanvragen kan ook, maar dan is er het risico dat de code al is genoteerd of op een ander account geactiveerd en dan zit de nieuwe winnaar met een gebruikte code.

• Cybergamer

Moeten er extra regels komen voor de GfT groep?

Nee, we laten GfT zoals het is. (50+ forumposts en je mag meedoen) en de gifter kan zelf via blacklist of steamlevel ristricties stellen.
Ja, we gaan werken met een ratio van 1:10, gebruikers die negatief staan krijgen een waarschuwing en hebben 1 maand de tijd om dit in te lopen. Daarna eventueel een ban (indien van toepassing).
Ja, Fair Use binnen GfT; iedere gebruiker mag binnen GfT maximaal 25 games -OF- maximaal 250$ in de 'min' staan (we onderzoeken nog wat een beter systeem is). Bereik je dit aantal dan krijg je een waarschuwing en heb je 1 maand de tijd om dit in te lopen, daarna eventueel een ban (indien van toepassing).

Tussenstand:

EDIT: De poll is nu ook geplaatst in de TS.

• Meneer iCy
Sempy schreef op zondag 31 januari 2016 @ 16:29:
[...]

Je kan even wachten tot zijn suspension is afgelopen, duurt meestal 5 dagen en helaas is het dan echt zo dat je niet op received kan zetten of zelf keys naar een winnaar versturen. Reroll aanvragen kan ook, maar dan is er het risico dat de code al is genoteerd of op een ander account geactiveerd en dan zit de nieuwe winnaar met een gebruikte code.
Dan wacht ik nog maar ff op hem, het is een tweaker. Beetje jammer dat hij niet zelf contact opneemt om het e.e.a. uit te leggen.

• Sempy
icy schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:55:
[...]

Dan wacht ik nog maar ff op hem, het is een tweaker. Beetje jammer dat hij niet zelf contact opneemt om het e.e.a. uit te leggen.
Zelf ooit door een misverstand een suspension gehad en dat betekent dat je echt niks kan zien of doen op steamgifts, je kan dus ook niet zien dat je iets gewonnen hebt of van wie.

• Cybergamer
Sempy schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:01:
[...]

Zelf ooit door een misverstand een suspension gehad en dat betekent dat je echt niks kan zien of doen op steamgifts, je kan dus ook niet zien dat je iets gewonnen hebt of van wie.
Mij laats nog overkomen, per ongeluk de game in mijn inventory gedaan ipv activeren 8)7. Maar ik was ook erg moe op dat moment.

EDIT: Voor de mensen die willen helpen met de verspreiding van de poll, heb ik een kleine aanpassing gedaan zodat die nu ook werkt op SteamGifts zelf. Zie hier voor een voorbeeld. (Het plaatje van de tussenstand krijg ik niet werkend helaas -FIXED!).

Kopieer de volgende code in de description:

code:
1
2
3
4
5
6
7
## Moeten er extra regels komen voor de GfT groep?

* [Nee, we laten GfT zoals het is.](http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=396322&aid=1) (50+ forumposts en je mag meedoen) en de gifter kan zelf via blacklist of steamlevel ristricties stellen.
* [Ja, we gaan werken met een ratio](http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=396322&aid=2) van 1:10, gebruikers die negatief staan krijgen een waarschuwing en hebben 1 maand de tijd om dit in te lopen. Daarna eventueel een ban (indien van toepassing).
* [Ja, Fair Use binnen GfT;](http://poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=396322&aid=3) iedere gebruiker mag binnen GfT maximaal 25 games -OF- maximaal 250$ in de 'min' staan (we onderzoeken nog wat een beter systeem is). Bereik je dit aantal dan krijg je een waarschuwing en heb je 1 maand de tijd om dit in te lopen, daarna eventueel een ban (indien van toepassing). 

![Cat](http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=396322&layout=6&sort=org)

[Voor 70% gewijzigd door Cybergamer op 01-02-2016 12:10]

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 22:49

crizyz

ne.t.weaker

@ Cybergamer Leuk hoe je de voorbeeldcode overgenomen hebt met ![Cat] uit de FAQ van SG :D
Sempy schreef op zondag 31 januari 2016 @ 03:41:
SGTools rekent bundle games tegen 15% en de andere games tegen steam prices (zo lang niet meer dan 90% korting). Overigens geeft dat ook geen realistisch beeld, ik heb namelijk via een public giveaway de Tripwire Bundle gewonnen die voor $100 received CV meetelt, terwijl die in sales tegen 80% korting te verkrijgen is. Andersom heb ik er zelf ook enkele non-bundled gifts tussen staan voor de volle mep terwijl ik ze in de sale voor 80-90% korting had ingekocht.

Overigens zijn er recent nog een paar extremere verschillen langsgekomen, F1 2015 was door een fout op amazon UK voor 1,5 GBP te krijgen en Fallen Enchantress voor $0.40 via grijze keysites, deze games leveren wel 40-50 euro CV op.
Dat was ook waarom ik eerder aanhaalde dat real CV geen maatstaf is voor wat iemand er echt aan uit heeft gegeven, maar dat het meer 'real' is als in het systeem dat steamgifts v1 hanteerde (aangezien het toen CV heette en nu levels is ipv CV). Maarja, ga er ook maar vanuit dat het overgrote deel van de spellen die weg worden gegeven met een aardig percentage korting gekocht zijn. Dus in dat opzicht trekt het zich dan wel weer redelijk recht aangezien het beide kanten op werkt.

Al moet ik zeggen dat ik het wel eens mee heb gemaakt dat ik een giveaway heb gewonnen waarbij de gifter me toevoegde om vervolgens het spel pas op dat moment voor de volle mep voor 30 euro te kopen. Stond ik wel even van te kijken...

Crizyz op Steam

• Cybergamer
Eerlijk gezegd kan het mij niet zo boeien of mensen iets aanbieden wat met een korting gekocht is. Het enige wat telt is een leuke game die gratis aangeboden wordt. En als het een non-bundled of triple A game is die met zowel procent gekocht is, is het een leuke win-win voor beide kanten.

En sommige mensen zijn dom of hebben gewoon geld teveel. Of een combinatie ervan. :)

[Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 01-02-2016 21:08]

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Bij deze was het een gevalletje geld teveel (of in ieder geval te veel om zich al te druk te maken over sales). Die persoon heeft *checkt profiel* op het moment van schrijven 834 wins en 751 sent. Vertelde me dat hij eigenlijk wel van plan was het te kopen, maar was em teveel gedoe om het via een externe partij te kopen, dus toen maar gewoon in de steam store gekocht toen we een gesprekje aangingen. Niet dat ik het erg had gevonden om een dagje ofzo te wachten, maar hij blijkbaar wel.

Ik geef zelf ook geen drol om die hele CV/level (behalve dan misschien om een basaal idee te krijgen van of iemand uberhaupt wel eens iets gegeven heeft bij veel wins), maar als mensen er wel om geven, wil ik er wel even op wijzen dat het meer een erg ruwe indicate is. En dat iemand die weggeeft om gul te zijn best wel eens volgens de statistieken er een stuk minder rooskleurig uitkomt dan iemand doet om maar zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk CV/levels binnen te harken. :P

Zo geef ik er ook niet al te veel om of ik genoeg entries krijg of dat een spel is dat ik al meerdere malen weg heb gegeven (behalve als het echt een vrij prijzig spel is dan misschien, dan zou ik het wel een beetje zuur vinden om daar geen puntjes voor te krijgen). Het gaat immers om dat iemand er een leuk spel bij heeft, waar die hopelijk eens plezier van heeft (gezien iedereen tegenwoordig zo veel spellen heeft kan dit wel eens lastig te realiseren zijn) en niet om die CV waarde ervoor teug te krijgen. Dat is mijn instelling in ieder geval.

Dat is ook het hele probleem zo'n beetje en altijd geweest, dat het erg moeilijk is om door de bomen het bos te zien, of in dit geval de gulle gevers. Aangezien sommige mensen het nou eenmaal als een soort van investering zien. Je kon er op SG dan ook altijd wel op rekenen dat er wel een paar QQ threads kwamen als een spel aan de bundel lijst toegevoegd werd en mensen daardoor hun puntjes verloren.

Maar iedereen heeft zo zijn eigen manier om er tegenaan te kijken hè. 8) Over het algemeen is SG wel een redelijk aangename plek om te vertoeven vind ik.

Crizyz op Steam

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:38
Ik deel een beetje de mening van crizyz. Ik denk dat ieder voor zich wel kan uitmaken hoeveel spellen ze kunnen/willen weggeven. Zijn er dat 0 dan zijn er dat 0. Meestal zet ik dan ook geen level op mijn giveaways.

Ik heb liever dat iemand het wint die het spel echt wil hebben, dan iemand die het maar bij z'n andere 2000 spellen laat zitten. Of het 10 uurtjes laat idlen voor de kaarten. En iemand die veel weggeeft kan dat ook doen.

Het probleem met het fel reguleren van de groep is dat er een deeltje van die keuze vervalt. Vind ik het erg dat iemand serieuze restricties zet op zijn giveaway? Nee, het is zijn key. Maar laat gewoon iedereen zijn key weggeven hoe hij dat wil. Is dat aan iemand die zelf nooit iets geeft, dan is dat zo.

Ik vind het ook opmerkelijk dat er zulke discussies ontstaan hier op Tweakers. Enkele jaren geleden smeet men hier een key op het forum en klaar. Toen was de snelste de winnaar. Nu is er met Steamgifts volgens mij een beter systeem, maar dat lijkt alleen maar meer discussies uit te lokken :). Niet dat er iets mis is met zulke discussies, al vind ik het een opmerkelijk feit.

• Cybergamer
Giesber schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:44:
Ik deel een beetje de mening van crizyz. Ik denk dat ieder voor zich wel kan uitmaken hoeveel spellen ze kunnen/willen weggeven. Zijn er dat 0 dan zijn er dat 0. Meestal zet ik dan ook geen level op mijn giveaways.
Iedereen kan tegenwoordig wel een game weggeven.
Ik heb liever dat iemand het wint die het spel echt wil hebben, dan iemand die het maar bij z'n andere 2000 spellen laat zitten. Of het 10 uurtjes laat idlen voor de kaarten. En iemand die veel weggeeft kan dat ook doen.

Het probleem met het fel reguleren van de groep is dat er een deeltje van die keuze vervalt. Vind ik het erg dat iemand serieuze restricties zet op zijn giveaway? Nee, het is zijn key. Maar laat gewoon iedereen zijn key weggeven hoe hij dat wil. Is dat aan iemand die zelf nooit iets geeft, dan is dat zo.
Ik heb geen moeite hoe mensen hun key weggeven, ik heb moeite met mensen die alleen maar spellen aan het collecten zijn en niet zelf weggeven of er voor de rest niets mee doet (en ik ben niet de enige). Sure, ik spaar ze ook, maar zorg er wel voor dat mijn ratio redelijk gelijk blijft. Ik win een game, ik geef een game. Vind ik wel zo eerlijk van mezelf.

[Voor 3% gewijzigd door Cybergamer op 02-02-2016 13:03]

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:13

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Misschien een vreemde constatering maar de discussie die hierboven gestart word over fair use binnen GfT. Volgens mij is dat allang aan de gang ik ken meerdere leden die gewoon blacklists hanteren.(Inclusief ikzelf ook). Niemand staat de Gifter in de weg om zelf ook een blacklist aan te leggen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Cybergamer
ShadowBumble schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:03:
Misschien een vreemde constatering maar de discussie die hierboven gestart word over fair use binnen GfT. Volgens mij is dat allang aan de gang ik ken meerdere leden die gewoon blacklists hanteren.(Inclusief ikzelf ook). Niemand staat de Gifter in de weg om zelf ook een blacklist aan te leggen.
Het gaat erom dat niet iedereen een blacklist bijhoud en er altijd gezeur komt waarom iemand blacklisted is. Nu gaan we een paar regels hanteren die duidelijkheid biedt en de GA eerlijker laat verlopen.

[Voor 63% gewijzigd door Cybergamer op 06-02-2016 22:27]

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Moet trouwens zeggen dat mocht je het niet eens zijn met de GfT policy, je ook nog altijd gewoon een invite only giveaway kan maken met member only tags, al dan niet met sgtools als filter.

Mocht je bang zijn dat zo'n link buiten tweakers verspreid word, in de beschrijving zetten dat de winnaar je op tweakers een berichtje moet sturen. Support houd er ook niet echt van als mensen private giveaways delen. Als het geen tweaker is, dan zal ie je ook geen berichtje kunnen sturen (tenzij die even snel een account aanmaakt, maar dat valt ook wel op natuurlijk).

Of toevoegen->zeggen, stuur me eens een berichtje op tweakers,

"Respect the privacy of invite only giveaways, and if you're invited to a private giveaway, do not share the link with other users unless given permission by the giveaway creator."

Nou weet ik niet hoe support er precies mee om zou gaan aangezien het om een extern iets gaat voor hun waar ze geen zicht op hebben natuurlijk, maar ik weet wel dat er in het verleden actie is genomen tegen gebruikers die private giveaway links deelden met anderen.

Niet dat ik nou zeg dat dat dé manier is, maar het is ook een mogelijkheid natuurlijk als mensen niks voelen voor aangescherpte regels binnen GfT. :)

Crizyz op Steam

• Cybergamer
crizyz schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:56:
Moet trouwens zeggen dat mocht je het niet eens zijn met de GfT policy, je ook nog altijd gewoon een invite only giveaway kan maken met member only tags, al dan niet met sgtools als filter.

-knip!-

Niet dat ik nou zeg dat dat dé manier is, maar het is ook een mogelijkheid natuurlijk als mensen niks voelen voor aangescherpte regels binnen GfT. :)
Sure, iedereen is vrij om om dat te doen.

Cybergamer schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:01:
[...]

Het gaat erom dat niet iedereen een blacklist bijhoud en er altijd gezeur komt waarom iemand blacklisted is.
Ik vraag me af hoe je zou moeten weten dat je blacklisted bent?
Dan ben je winnaar, maar krijg je een berichtje ofzo? Of kan je dan überhaupt niet meedoen?

• Cybergamer
Je krijg een melding dat je blacklisted bent.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Cybergamer schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 22:01:
[...]

Het gaat erom dat niet iedereen een blacklist bijhoud en er altijd gezeur komt waarom iemand blacklisted is. Nu gaan we een paar regels hanteren die duidelijkheid biedt en de GA eerlijker laat verlopen.
Hoezo gezeur er word een vraag gesteld in de post die jij linked ? Ik persoonlijk blacklist alleen mensen die mij ook blacklisten of echt alleen maar een pure leecher zijn in de gift for tweakers group.

• Cybergamer
Dit was inderdaad nog beleefd :) Maar ik heb goeie ruzies gehad via DM.

• Ruudgo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-02 23:31
Ik kreeg ook al een reactie via DM. Waarom hij geblacklist was. dat ik de blacklist had moeten melden aan hem en dat hij me nu ook maar ging blacklisten :+

• Uncle Mel
En wat is jullie antwoord als iemand vraagt waarom hij geblacklist is? Ik zou gewoon zeggen geef wat games weg en als je win/give ratio weer boven X is haal ik je van de blacklist af.

Mede om optie C in de poll te handhaven. (2cts van een vrij nioeuw lid in de groep)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
Ik heb nu 1 persoon op mijn blacklist. Die heeft niets weggegeven en bij mij iets gewonnen. Dus eigenlijk achteraf. Ik blacklist ook alleen mensen die niets weggegeven, maar wel heel veel ontvangen.

Als iemand het aan mij vraagt, dan mogen ze lekker even naar mijn ratio kijken en zich even goed achter de oren krabben. Ik ben niet van plan om veel naar die blacklist te kijken, de kans is zeer klein dat ik ze er ooit vanaf ga halen. Simpelweg omdat een groot deel van die nul gevers en over de 400 ontvangen totaal niet geïnteresseerd zijn om wat weg te geven. Anandus is in mijn ogen heel anders om even een voorbeeld te noemen. Dat lijkt me per ongeluk te zijn. Die zou ik dan niet zo blacklisten. Ik doe het dus heel bewust.

Trouwens, mij dmen waarom je op mijn blacklist staat? Ik ben diegene helemaal geen uitleg verschuldigd. Lullig gezegd? Als je kop / avatar me niet aan staat, dan is het mijn goed recht om je op mijn blacklist te zetten. Uiteraard even een overdreven opmerking. Maar ik zou dat soort berichten gewoon negeren. Er is een reden voor. Je kan altijd netjes vragen wat de reden is om jezelf hierop wellicht te verbeteren.
Alleen vragen waarom en verder niks, dan.interesseert het je gewoon geen bal.
Misschien ben ik wel hard, maar so be it.
Ga mijn tijd daar ook niet aan verdoen.
Anders om zou ik het ook niet verwachten van iemand.
Arunia schreef op zondag 07 februari 2016 @ 10:22:
Anandus is in mijn ogen heel anders om even een voorbeeld te noemen. Dat lijkt me per ongeluk te zijn.
Oh, ik ben ook niet geblacklist, hoor, maar ik vroeg me gewoon af hoe je het zou merken :)

• Arunia
anandus schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:04:
[...]
Oh, ik ben ook niet geblacklist, hoor, maar ik vroeg me gewoon af hoe je het zou merken :)
Dat bedoelde ik ook helemaal niet. ;) Punt was meer dat het bij jou per ongeluk is gegaan. Niet dat je geblacklist was.
Gewoon een voorbeeldje.

• Cybergamer
Zo had ik er ook een die per ongeluk blacklisted was in mijn lijst (verkeerd gekeken). Maar ik probeer meestal wel netjes te zijn in mijn antwoorden, probleem is alleen dat ik erg direct ben in dingen noemen zoals ze zijn :P

Wel grappig, 0 gevers die mensen gaan blacklisten! 8)7

[Voor 11% gewijzigd door Cybergamer op 07-02-2016 12:45]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ruudgo schreef op zondag 07 februari 2016 @ 08:45:
Ik kreeg ook al een reactie via DM. Waarom hij geblacklist was. dat ik de blacklist had moeten melden aan hem en dat hij me nu ook maar ging blacklisten :+
Waarom hij geblacklist was prima, maar dat jij proactief mensen moet benaderen met "he, ik zet je op mijn blacklist" is natuurlijk de grootste onzin.

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Toch handig die sgtools. O-)

Toevallig klik ik een winner aan van een van mijn eerdere giveaways, zie dat ie een suspend heeft, haal em even door sgtools, private profile dus kan niet checken voor avtivated games, maar heeft wel 2 dubbele wins.

Level 6 user, 169 wins, 424 sent, meerderheid gewonnen, niet bundles, meerderheid gemaakt, wel bundels. Zit bij mij in een betrekkelijk hoge winkans groep (vereiste om die te joinen was geloof ik dat je wins niet meer dan 1/3e van je sent mocht zijn, en ook een level requirement van 4 of 5, beetje voor de wat gullere mensen dus zeg maar). Dat bedoelde ik dus eerder met dat je altijd wel van die mensen ertussen hebt zitten die het proberen te misbruiken. Zelfs met zo'n vrij scherpe regels kun je er toch van die rotte appels tussen hebben zitten.

Zonder sgtools is het niet te doen om zo'n hoeveelheid te checken op dubbele wins etc en had ik het zeker niet gezien.

Heb em maar een mooi plekje op mijn blacklist gegeven. :*)

Crizyz op Steam

• Cybergamer
Ja, dat is iets wat ik ook wel doe. ff de winnaar checken met sgtools. Maar tot op heden maar 1x een reroll gedaan nog niet zo lang geleden.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

het is alleen jammer dat je met sgtools niet in 1 klap de hele gift group kan analyseren naar win/sent ratio :D

• Cybergamer
ShadowBumble schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:08:
het is alleen jammer dat je met sgtools niet in 1 klap de hele gift group kan analyseren naar win/sent ratio :D
Dat kan je in SG zelf, soort van...

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Cybergamer schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:04:
Ja, dat is iets wat ik ook wel doe. ff de winnaar checken met sgtools. Maar tot op heden maar 1x een reroll gedaan nog niet zo lang geleden.
Winnaars checkte ik altijd wel, al was het vluchtig bij grote aantallen spellen, maar in dit geval keek ik naar een oudere giveaway met weinig entries om te kijken of sgtools het meenam dat je daar geen cv voor krijgt. Toen klikte ik op de winnaar van ehh 9 maanden geleden ofzo en zag ik dat. ^^

Wat betreft mensen blacklisten, dat kan inderdaad nog wel eens grappig zijn als mensen je vervolgens gaan toevoegen, vooral als ze je proberen te overtuigen van waarom ze er niet op thuis horen. En je ze gewoon in je steam vriendenlijst laat staan. En ze je een paar weken later nog eens proberen te overtuigen. :D

Maar je hoeft er inderdaad bar weinig reden voor te hebben op zich. Als je penguins haat vanuit het diepst van je hart, zul je waarschijnlijk niet willen dat ik je giveaway win. In dat opzicht werkt het ook net stimulerend, je hoeft geen tegenzin te hebben aan spellen weggeven met het idee dat die ene persoon die je niet mag voor wat voor een reden dan ook je giveaway wint.

Edit @ ShadowBumble http://www.steamgifts.com/group/hux59/giftsfortweakers/users daar kun je de stats zien van de users. Dit is zonder 'real cv' dan wel.

[Voor 6% gewijzigd door crizyz op 07-02-2016 14:21]

Crizyz op Steam

Ik wilde bij twee winners een reroll (omdat ze ver onder de FUP zitten, bijv ratio van -50 games, of ratio van -40 games en 0 games sent), maar de mods van Steamgifts willen daar niet aan en weigeren te rerollen.
So now what?

De mods adviseren dat ik de groep-admin moet contacten en dat die de desbetreffende users uit de groep te gooien, maar dat vind ik ook wel extreem.

Een andere oplossing zou zijn om users die niet voldoen aan de FUP te blacklisten voordat je een giveaway doet, maarja, dan kan een user die zichzelf weer corrigeert door te giften onterecht op je blacklist blijven staan (plus dat het gedoe is :P ).

Hoe doen jullie dat?

• Sempy
anandus schreef op maandag 08 februari 2016 @ 21:06:
De mods adviseren dat ik de groep-admin moet contacten en dat die de desbetreffende users uit de groep te gooien, maar dat vind ik ook wel extreem.
Poll is pas vrijdag afgelopen en zelf ben ik afgelopen dagen ook erg druk met offline zaken. We gaan komende tijd aan de slag om hier echt werk van te maken. Procedure zal wel zijn dat we iedereen eerst benaderen en gelegenheid geven om alsnog wat aan hun ratio te doen. Wil je nu al met de FUP werken, dan zal je ofwel tijdelijk een blacklist moeten opstellen of met level 3 gaan werken, alle users in de gevarenzone zitten in level 2 of lager.

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

@ anandus, met betrekking tot specifiek die giveaways zijn er twee opties, oftewel het alsnog geven, of het niet geven en het voor lief nemen dat ze die na 7 dagen als niet ontvangen markeren en dit te zien valt bij je aangemaakte giveaways.

Voor vanaf nu zou je iedereen gewoon kunnen blacklisten die onder een bepaalde ratio zit als je de laatste paginas bekijkt bij de profielen op de groepspagina op SG.

Crizyz op Steam

crizyz schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:09:
@ anandus, met betrekking tot specifiek die giveaways zijn er twee opties, oftewel het alsnog geven, of het niet geven en het voor lief nemen dat ze die na 7 dagen als niet ontvangen markeren en dit te zien valt bij je aangemaakte giveaways.

Voor vanaf nu zou je iedereen gewoon kunnen blacklisten die onder een bepaalde ratio zit als je de laatste paginas bekijkt bij de profielen op de groepspagina op SG.
Ik heb ze maar weggegeven (helaas).
En inderdaad volgende keer maar blacklisten, of wat Sempy zegt, met level 3 ofzo gaan werken.

[Voor 3% gewijzigd door anandus op 08-02-2016 22:22]

• Cybergamer
Level 3 vind ik wel iets te hoog voor nieuwkomers. Level 2 is wel te doen denk ik. Gewoon blacklisten.

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

En dan kom je iemand tegen met 42 non activated wins binnen de groep. :F

Maar eens een support ticket aanmaken.

Crizyz op Steam

• Cybergamer
Verbazend dat die niet perma-banned is door SG zelf...

Even wat dieper onderzoek gedaan, hij activeert zijn gewonnen games gewoon niet. Ook degene die hij wint van GfT... Mijn mede-modjes zijn op de hoogte gesteld...

[Voor 60% gewijzigd door Cybergamer op 11-02-2016 14:12]

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Hij heeft net een suspend van 8 maanden op SG zie ik. Maar zo erg heb ik het volgens mij nog niet eerder gezien, meestal worden die er wel eerder uitgepikt heb ik het idee.

Crizyz op Steam

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-03 00:44
Kijken jullie hierbij ook naar dlc? Bij mijn profiel staat een heleboel dlc die niet geactiveerd zou zijn, maar daar klopt niks van.

Ik zou het wel fijn vinden als iemand een kleine guide maakt voor SGtools, ik zou niet weten hoe ik het moet gebruiken voor mijn giveaways.

Steam/XBL: Avioto

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Die DLC wordt standaard genegeerd door sgtools, eigenlijk alles dat je als geel ziet.

Hier is het gele/oranje niet erg relevant, aangezien dat waarschijnlijk gewoon iets is dat niet zichtbaar is op je profiel (DLC en packs etc en nog wat uitzonderingen, zie de verschillende categorieën) maar het rode is wat niet bekend staat als dat niet goed gezien word. Kan je altijd nog handmatig checken natuurlijk door even het profiel te bezoeken van die persoon.

Dus vooral op het rode letten. En als je giveaways entered, altijd bij DLC en packs (bijvoorbeeld Fallout 3 GOTY etc) even goed opletten of je het niet al hebt (click het steam linkje aan bijvoorbeeld) omdat SG niet altijd kan zien of je het al hebt, en je dus wel kan enteren als je die DLC of pack al hebt.

Edit: Plaatje aangepast om het wat duidelijker te maken. Nu ook groen enzo te zien, yeey. :+

[Voor 4% gewijzigd door crizyz op 11-02-2016 16:29]

Crizyz op Steam

• Cybergamer
inmiddels is hij permanent suspended.

• Cybergamer
crizyz schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:34:
Hij heeft net een suspend van 8 maanden op SG zie ik. Maar zo erg heb ik het volgens mij nog niet eerder gezien, meestal worden die er wel eerder uitgepikt heb ik het idee.
Inmiddels is hij permanent suspended.
Avioto schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:46:
Ik zou het wel fijn vinden als iemand een kleine guide maakt voor SGtools, ik zou niet weten hoe ik het moet gebruiken voor mijn giveaways.
Zou ik ook wel prettig vinden. Misschien dat crizyz voor mij een beknopte uitleg wil maken zodat ik die in de Ts kan zetten?

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Ik zal kijken of ik wat in elkaar kan flansen. Dit zal wel onder het genot van een paar biertjes zijn, dus misschien dat iemand het nog even na moet kijken straks. O-)

Crizyz op Steam

• Uncle Mel
Sommige games kan ik niet vinden op steamgifts (meestal indie en bundle games) kan ik ook met steamid werken? of moet ik het maar voor lief nemen en niet via steamgifts weggeven (ze hebben wel een store id)?

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-03 10:06

nielsvv

100% Afol

Uncle Mel schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:58:
Sommige games kan ik niet vinden op steamgifts (meestal indie en bundle games) kan ik ook met steamid werken? of moet ik het maar voor lief nemen en niet via steamgifts weggeven (ze hebben wel een store id)?
Als je de games niet vind in de lijst op steamgifts, wil dit zeggen dat deze games in het verleden eens zijn gratis weggegeven.

Bricklink Store - Steam

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Uncle Mel schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 18:58:
Sommigen zijn of nog niet toegevoegd (als ze vrij nieuw zijn) of zijn van de lijst gehaald zodat je ze niet aan kan maken. Dit zijn dan geëxploiteerde games of games die gratis waren te verkrijgen (Dino D-Day, Metro 2033 etc).

Moest ff zoeken, maar er is een lijst blijkbaar: Topic op SG geen idee hoe up to date die is, maar zal een groot deel bevatten in ieder geval.

Crizyz op Steam

• shoppa
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-11-2020
Cybergamer schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:26:
[...]

Inmiddels is hij permanent suspended.

[...]

Zou ik ook wel prettig vinden. Misschien dat crizyz voor mij een beknopte uitleg wil maken zodat ik die in de Ts kan zetten?
Ik ben de persoon die 8 maanden (nu perm) is verbannen, alle gifts zijn op mijn main account geactiveerd:

http://steamcommunity.com/id/shoppa2/

Waarom? check de giveaway deel 2 thread.

• Uncle Mel
crizyz schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:00:
[...]

Sommigen zijn of nog niet toegevoegd (als ze vrij nieuw zijn) of zijn van de lijst gehaald zodat je ze niet aan kan maken. Dit zijn dan geëxploiteerde games of games die gratis waren te verkrijgen (Dino D-Day, Metro 2033 etc).

Moest ff zoeken, maar er is een lijst blijkbaar: Topic op SG geen idee hoe up to date die is, maar zal een groot deel bevatten in ieder geval.
Tnx, een paar games die ik weg wilde geven staan idd op die lijst, dan maar als mo tag in het giveaway topic :)

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:11
In het topic over de online gamekeys heb ik het ook gevraagd - en 1 antwoord mogen ontvangen - maar ik denk dat mijn vraag hier beter op zijn plaats is.

Ik zag op een van de websites waar je gamekeys kunt kopen een leuke aanbieding voor Trackmania. Alleen gaat het hier om een Steam Gift. Kan ik deze enkel kopen en daarna weggeven, of kan ik deze ook voor mijzelf houden? Het antwoord in het andere topic was wat dubbel: bij die persoon was het gelukt, maar hij hoorde ook verhalen dat je de game dan alsnog kwijtraakt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik ben in mijn omgeving de enige die wel eens een game speelt, dus ruilen/samenwerken met iemand anders die Steam heeft, gaat in mijn situatie niet op. Moet ik nu dus verder zoeken naar een andere leuke aanbieding - die geen Steam Gift is - of kan ik dit prima voor mijzelf kopen?

Het gaat om deze aanbieding op g2play.net, die overigens gisteren nog € 4 goedkoper was.

• nielsvv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-03 10:06

nielsvv

100% Afol

Jorgen schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:54:
In het topic over de online gamekeys heb ik het ook gevraagd - en 1 antwoord mogen ontvangen - maar ik denk dat mijn vraag hier beter op zijn plaats is.

Ik zag op een van de websites waar je gamekeys kunt kopen een leuke aanbieding voor Trackmania. Alleen gaat het hier om een Steam Gift. Kan ik deze enkel kopen en daarna weggeven, of kan ik deze ook voor mijzelf houden? Het antwoord in het andere topic was wat dubbel: bij die persoon was het gelukt, maar hij hoorde ook verhalen dat je de game dan alsnog kwijtraakt. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik ben in mijn omgeving de enige die wel eens een game speelt, dus ruilen/samenwerken met iemand anders die Steam heeft, gaat in mijn situatie niet op. Moet ik nu dus verder zoeken naar een andere leuke aanbieding - die geen Steam Gift is - of kan ik dit prima voor mijzelf kopen?

Het gaat om deze aanbieding op g2play.net, die overigens gisteren nog € 4 goedkoper was.
Je krijgt deze gift in je inventory op Steam. Hierbij kan je kiezen deze aan je eigen library toe te voegen of te giften aan iemand anders via steam.
Persoonlijk zou ik nooit een steam gift buiten steam kopen, aangezien dit niet is toegestaan van Valve. Weet wel niet wat de consequenties hiervan zijn, als Valve hierachter komt.

Bricklink Store - Steam

• Jorgen
Aha, dat wist ik niet. Dan kan ik dus beter verder kijken naar een andere leuke aanbieding.
Maar goed, een Gift hoef je dus niet perse weg te geven en kan je dus ook zelf gebruiken.

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Jorgen schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:13:
Aha, dat wist ik niet. Dan kan ik dus beter verder kijken naar een andere leuke aanbieding.
Maar goed, een Gift hoef je dus niet perse weg te geven en kan je dus ook zelf gebruiken.
Ik zou me er niet te druk om maken, hoe kan Valve zien of je ervoor betaald hebt of dat je hem echt gewoon gekregen hebt? Als iemand er al iets van zou ondervinden zal het de persoon zijn die het verkoopt.

Edit @hieronder, dat klopt, maar hetzelfde gaat eigenlijk voor keys. Dan nog ben je alleen dat spel kwijt en niet je hele account. Dat is het risico dat je loopt voor goedkoop grijze keys kopen.

[Voor 16% gewijzigd door crizyz op 12-02-2016 15:13]

Crizyz op Steam

• Cybergamer
Gifts koop ik over het algmeen niet buiten Steam om.. Probleem ermee is dat ze revoked kunnen worden omdat ze gekocht zijn met gestolen creditcards..

• Jorgen
Ik wil in elk geval gewoon een leuke game aanschaffen zonder allerlei gedoe.
En dat bij een betrouwbare winkel.

• Cybergamer
G2A is prima, en Kinguin.

Gameladen ook.. laats nog gekocht, wel duits.

[Voor 84% gewijzigd door Cybergamer op 12-02-2016 15:13]

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:57
Heb denk ik een stuk of 6-7 keys gekocht waarvan ik de helft heb weggegeven als cadeau.
Ik heb hierbij nooit problemen gehad dat ze door steam werden verwijderd of iets dergelijks.
Allen via Kinguin en G2A.

• Heilige Kaas
Ik heb eens eens 3 keys gekocht voor Elder Scrolls Online, van twee of drie verkopers. Alle drie de keys werden geblokkeerd (niet door steam maar door ESO) Wel geld terug gekregen van de verkopers.

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-01 22:17
Dit topic gaat over (het gebruik van) de website Steamgifts om keys weg te geven. Voor vragen over het kopen van gamekeys/gifts moet je toch echt in Online Gamekeys kopen - Deel II zijn.
offtopic:
Mag ik vragen waarom ik geblacklist ben? :)
Volgens mij heb ik geen overdreven slechte ratio?

[Voor 3% gewijzigd door anandus op 24-02-2016 12:30]

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:55
anandus schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:29:
[...]

offtopic:
Je hebt mij ook geblacklist?

There's no school like the old school and i'm the headmaster

• Meneer iCy
anandus schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:29:
[...]

offtopic:
Verwacht het verschil van meer dan 25, je hebt namelijk een verschil van 30. Dat is een richtlijn die hier velen hanteren qua blacklisting.
e1ndbaas schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:37:
[...]

Denk dat voor jou geen verdere uitleg noodzakelijk is :) Zie je Win/Gift ratio maar eens ;-)

Edit: Ben niet wakker, jullie hebben elkaar geblacklist 8)7

[Voor 9% gewijzigd door Meneer iCy op 24-02-2016 12:57]

[...]

Ik moest even kijken, maar ik zie het, vanwege je ratio van -45.
Het verbaast me eigenlijk dat je niet geband bent :X
icy schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:55:
[...]

Verwacht het verschil van meer dan 25, je hebt namelijk een verschil van 30. Dat is een richtlijn die hier velen hanteren qua blacklisting.'
Ik denk dat je verkeerd gekeken hebt, ik heb een verschil van 22, plus nog een hoop uitstaan ;)

[Voor 11% gewijzigd door anandus op 24-02-2016 13:14]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Het stomme is een beetje dat ik al mijn give-aways altijd heb aangevinkt als "per link" in plaats van expliciet in de GfT groep. Nu is mijn ratio in die groep redelijk verneukt :-P. Terwijl alle mensen uit de groep ook in dit topic wel zitten, dus wel van mijn give-aways gebruik hebben gemaakt.

Let dus op dat je de giveaways echt expliciet aan de groep toewijst, anders bouw je geen ratio op.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Meneer iCy
MsG schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:13:
Het stomme is een beetje dat ik al mijn give-aways altijd heb aangevinkt als "per link" in plaats van expliciet in de GfT groep. Nu is mijn ratio in die groep redelijk verneukt :-P. Terwijl alle mensen uit de groep ook in dit topic wel zitten, dus wel van mijn give-aways gebruik hebben gemaakt.

Let dus op dat je de giveaways echt expliciet aan de groep toewijst, anders bouw je geen ratio op.
Haal redelijk maar weg :+
anandus schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:10:
[...]

[...]
Ik denk dat je verkeerd gekeken hebt, ik heb een verschil van 22, plus nog een hoop uitstaan ;)
Oja klopt, heb je als persoon aangeklikt dus je totale ratio. Geldt voor e1ndbaaz net zo, die heeft maar -45.6 ipv het andere getal wat ik riep. Hij is het wel flink aan het inhalen! :)

________

Ik zie der op deze manier voor de GfT groep er beter uit terwijl ik algemeen gezien -1 heb en voor de groep +6.3

Vraag me alleen hoe ik aan .3 komt, ben ik 2/3 van een key vergeten te geven aan iemand ofzo? :+

[Voor 69% gewijzigd door Meneer iCy op 24-02-2016 14:16]

• Sempy
Iedereen in de groep die te veel in de min stond, heeft inmiddels van ons een berichtje gehad. Verschillende users hebben daarop aangegeven dat ze graag in de groep wilden blijven en krijgen daarom de gelegenheid om weer naar een toegestaan saldo toe te werken. We hopen met een week of twee de groep zo veel mogelijk op orde te hebben (hoogstens wat mensen die bezig zijn hun achterstand weg te werken).

Het zou fijn zijn als iedereen met een personal blacklist deze de komende tijd zo nu en dan eens checkt om te kijken of er users op staan die er misschien niet meer op thuis horen. Alvast bedankt!

Verdere discussie graag hier, dit topic is voor giveaways :)
icy schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:15:

Vraag me alleen hoe ik aan .3 komt, ben ik 2/3 van een key vergeten te geven aan iemand ofzo? :+
Komt doordat Steamgifts gaat delen zodra een giveaway meerdere exemplaren bevat of er meerdere groups aan een giveaway zijn gekoppeld. Een game weggeven in GfT en tegelijk in group X telt dus voor 0.5 mee in je saldo op GfT.

[Voor 23% gewijzigd door Sempy op 24-02-2016 14:33]

• Cybergamer
[...]

anandus schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:10:
[...]

[...]
Hij is druk bezig zijn achterstand in te lopen zie ik. :)

[Voor 81% gewijzigd door Cybergamer op 24-02-2016 15:31]

• K1pje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03 15:55
Hier nog eentje die er wat laat achter kwam dat voor het ratio in de groep je de gift ook daadwerkelijk in de groep moest weggeven (in plaats van een standaard invite only) :P

Nja, ben me achterstand inmiddels ook weer wat teruggelopen :+

• mvds
  • Laatst online: 19:48

mvds

Totally awesome!

K1pje schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:27:
Hier nog eentje die er wat laat achter kwam dat voor het ratio in de groep je de gift ook daadwerkelijk in de groep moest weggeven (in plaats van een standaard invite only) :P

Nja, ben me achterstand inmiddels ook weer wat teruggelopen :+
Sorry, maar ik heb even hardop gelachen :P

• K1pje
  • Laatst online: 21-03 15:55
mvds schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:47:
[...]

Sorry, maar ik heb even hardop gelachen :P
Je zal snappen dat vanuit mijn perspectief dit niet zozeer lachen was :+

• Cybergamer
K1pje schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:03:
[...]

Je zal snappen dat vanuit mijn perspectief dit niet zozeer lachen was :+
LOL! In ieder geval heb je weer wat geleerd :)

(En ik heb je van de blacklist gehaald, je score ziet er weer goed uit)

[Voor 13% gewijzigd door Cybergamer op 26-02-2016 13:10]

• Meneer iCy
Volgende week sta ik op de eerste pagina 8) (hoop ik :+ )

http://www.steamgifts.com/group/hux59/giftsfortweakers/users
iamzero456 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:10:
[afbeelding]

Level 2, mogelijk dat ie niet minimaal 5 entry's haalt - kijk ik even wat ik daarmee doe :)
Niet te bang wezen, de mijne haalt het ook:

http://www.steamgifts.com/giveaway/l0fxD/nuclear-dawn

[Voor 67% gewijzigd door Meneer iCy op 26-02-2016 13:58]

• Cybergamer
iamzero456 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:10:
[afbeelding]

Level 2, mogelijk dat ie niet minimaal 5 entry's haalt - kijk ik even wat ik daarmee doe :)
http://www.steamgifts.com/giveaway/uU2xb/nuclear-dawn

Same here :)

• rescla
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-03 22:37
http://www.steamgifts.com/giveaway/47NIe/ashes-of-the-singularity/signature.png

Toch maar eens van dat negatieve saldo af :+

• Cybergamer
rescla schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:44:
[afbeelding]

LOL!

Het duurde even, maar ik heb het door.

[Voor 9% gewijzigd door Cybergamer op 26-02-2016 21:07]

• Tackleberry
  • Laatst online: 26-01 22:17
Mijn saldo. WTF.... :o
rescla schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 20:44:
[afbeelding]

Die mag naar Geef hier je gamevouchers weg! - Deel 2. Dit is het discussietopic. :)

• Cybergamer
Idd WTF! Jij hoeft de rest van je het jaar niet meer weg te geven :)

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:13
Weet er iemand hoe ik een giveaway voor Euro Truck Simulator 2 kan maken? Hij staat niet in de lijst van games als ik het intyp...

• iamzero456
  • Laatst online: 14:16
azerty schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:45:
Weet er iemand hoe ik een giveaway voor Euro Truck Simulator 2 kan maken? Hij staat niet in de lijst van games als ik het intyp...
Is ooit gratis geweest dus geen mogelijkheid tot weggeven helaas - je kan hem wel leuk verloten in het andere topic ;)

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:13
iamzero456 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:47:
[...]

Is ooit gratis geweest dus geen mogelijkheid tot weggeven helaas - je kan hem wel leuk verloten in het andere topic ;)
Ah zo. Dan maar op die manier idd :)

• Meneer iCy
Mensen, gezien mijn plaatje op steam moeten jullie deze giveaway negeren en zorgen da tik win. :+

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

icy schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:31:
[...]

Mensen, gezien mijn plaatje op steam moeten jullie deze giveaway negeren en zorgen da tik win. :+
offtopic:
Icy what you did there...

Crizyz op Steam

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
icy schreef op zondag 28 februari 2016 @ 10:31:
[...]

Als er maar wel 5 entries overblijven he.. :P

overigens, stuur me een DM als je vind dat je onterecht op mn blacklist staat, stuur me gerust een DM.

• Uncle Mel
Uncle Mel schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:16:
[...]

Tnx, een paar games die ik weg wilde geven staan idd op die lijst, dan maar als mo tag in het giveaway topic :)
koop je een bundeltje om weg te geven, is alles op 1 na niet weg te geven via SG :F

• Sempy
Uncle Mel schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:57:
[...]

koop je een bundeltje om weg te geven, is alles op 1 na niet weg te geven via SG :F
r
Check in zo'n geval voor aankoop de bundle in de Deals sectie van het steamgifts forum. Hier wordt alle relevante info vermeld, waaronder CV-waarde en of er games inzitten die niet weggegeven mogen worden.

• Avioto
Ik heb een uPlay code voor The Division. Zou ik die code via Steamgifts weg kunnen geven, of breek ik dan de regels van Steamgifts?

• Heilige Kaas
Avioto schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:19:
Ik heb een uPlay code voor The Division. Zou ik die code via Steamgifts weg kunnen geven, of breek ik dan de regels van Steamgifts?
Gezien de steam library word gechecked zal dat denk ik niet zomaar gaan.

• Cybergamer
Avioto schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:19:
Nope, gaat niet en mag niet. Maar je mag hem aan mij geven hoor :P :+

[Voor 7% gewijzigd door Cybergamer op 29-02-2016 20:16]

• Avioto
Ah jammer. Ik verzin wel wat anders dan :)
Cybergamer schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:15:
Maar je mag hem aan mij geven hoor :P :+
Is goed, voor 50 euro stuur ik het zo op :+

• Cybergamer
Avioto schreef op maandag 29 februari 2016 @ 20:58:
Ah jammer. Ik verzin wel wat anders dan :)

[...]

Is goed, voor 50 euro stuur ik het zo op :+
hahaha! :)

• Arunia
Grappig dat bij mijn laatste reeks gifts iemand er twee won. Niet erg, maar viel wel op.

Het lukt me ook niet om mijn ratio omlaag (say wut, did he just say that?!) te krijgen. Krijg maar niks gewonnen haha.

Al met al is de huidige staat van de groep en hoe er gegift wordt erg goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cybergamer
Arunia schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 22:49:
Al met al is de huidige staat van de groep en hoe er gegift wordt erg goed.
Toch zou ik graag zien dat er bepaalde minners wat eens zouden weggeven (noem geen namen). Andere doen het erg goed om hun negatieve saldo bij te werken, chapeau!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee