• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:34
Even een vraag die ik niet in de FAQ heb kunnen vinden:

Is het toegestaan om gewonnen keys opnieuw te verloten? Het lijkt mij van niet omdat je dan heel makkelijk je account level zou kunnen boosten door even met een vriend 100x hetzelfde spel weg te geven, maar duidelijkheid kan ik hier niet over vinden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:29
D4NG3R schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 22:10:
Even een vraag die ik niet in de FAQ heb kunnen vinden:

Is het toegestaan om gewonnen keys opnieuw te verloten? Het lijkt mij van niet omdat je dan heel makkelijk je account level zou kunnen boosten door even met een vriend 100x hetzelfde spel weg te geven, maar duidelijkheid kan ik hier niet over vinden.
Nee, het is verplicht een gewonnen game op je eigen account te activeren en indien je dat niet doet, loop je het risico op een suspension van 5 dagen (bij de 1e overtreding).

De truc met die vriend zou overigens niet opgaan. Giveaways met <5 deelnemers tellen niet mee. Bovendien zijn de hogere levels een vrij select gezelschap dus de kans is groot dat je toch door de mand valt zodra iemand je account nader bekijkt.

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-03 16:34
Hoe zit het als iemand niet aangeeft of de key wel of niet heeft ontvangen? Is de key dan al gebruikt of niet?

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-01 22:17
iCy schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 09:16:
Hoe zit het als iemand niet aangeeft of de key wel of niet heeft ontvangen? Is de key dan al gebruikt of niet?
Dat weet je dan dus niet.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Pff mijn soap gaat nog even door. Ik had op verschillende manieren geprobeerd de winnaar van mijn giveaway te benaderen om aan te geven dat de giveaway niet goed was en ik hem wilde laten verwijderen. Ik heb steeds geen reactie gehad, dus heb ik gisteren nog een reactie op mijn support ticket gegeven. Support blijft fijn volhouden dat ze de giveaway pas willen verwijderen als de winnaar daar toestemming voor geeft.
Ik heb geantwoord dat ik heb geprobeerd te mailen, steam pb te sturen, steamgifts tradefeedback in te vullen, Google+/hangouts berichtjes te sturen, maar de winnaar gewoon niet reageert.

Log ik vandaag weer in, zie ik: "account suspended; don't use trade feedback to contact user".

Hoe moet ik dat anders doen dan? Ik ben nu al twee maanden bezig om die GA weg te krijgen, maar het wil maar niet lukken. Ik ga iig geen nieuwe GA opstarten zolang dit niet is opgelost. Ik zit de suspension wel uit en dan zie ik wel verder.

Ik had ook een nieuwe winnaar aangevraagd (met verwijzing naar mijn support ticket e.d.), ben benieuwd of ze daar wel door gaan helpen of dat ik dan gewoon nog langer geschorst blijf.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:54

g0tanks

Moderator CSA
Wat vindt iedereen van alle bedankjes en felicitaties in het hoofdtopic? Ik vind zelf dat ze onnodig zijn en het topic onoverzichtelijk maken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:33
g0tanks schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:25:
Wat vind iedereen van alle bedankjes en felicitaties in het hoofdtopic? Ik vind zelf dat ze onnodig zijn en het topic onoverzichtelijk maken.
Ik ben er één van, die mensen vertelt dat ze iets gewonnen hebben. Vind het persoonlijk wel netjes om te doen, ware het niet dat ik geen reactie heb gekregen van de vier winnaars....

• Tackleberry
g0tanks schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 18:25:
Wat vindt iedereen van alle bedankjes en felicitaties in het hoofdtopic? Ik vind zelf dat ze onnodig zijn en het topic onoverzichtelijk maken.
Eigenlijk maak ik altijd een post om aan de winnaar(s) bekend te maken. Zeker omdat ik altijd een giveaway aanmaak voor de GfT groep. Ik stoor me er dus niet aan. Zo snel gaat het topic ook weer niet.

je hebt trouwens één van mijn giveaways gewonnen... ;) :P

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-03 18:23
Bij mij is een bedankje een vereiste als je iets hebt gewonnen, zo heb ik al een aantal mensen op de blacklist.

Het mag via steam, pb, sg of wat dan ook. Als het maar gebeurt.

Bedankje voor de giveaway zelf hoeft niet imo.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ik ben zelf al bijn lvl 5, waarbij ik alles op Tweakers heb weggegeven, maar mij boeit het echt helemaal niets of mensen een bedankje geven of niet. De meeste winnaars geven immers ook gewoon dingen weg. Ik vind het dan ook raar om bij gebrek aan een bedankje iemand te blacklisten, maargoed daarover verschillen wij blijkbaar van mening.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Ruudgo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-02 23:31
Had deze discussie niet meegekregen, maar ik stoor me ook aan de bedankjes in het weggeef topic. Mensen die iets winnen weten dat zelf wel. Voor de anderen is het niet boeiend en lokt het enkel discussie uit. Bedankjes kunnen via DM, Steamgifts of email imho.

• Tackleberry
g0tanks schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 23:19:
Ik ben zelf al bijn lvl 5, waarbij ik alles op Tweakers heb weggegeven, maar mij boeit het echt helemaal niets of mensen een bedankje geven of niet. De meeste winnaars geven immers ook gewoon dingen weg. Ik vind het dan ook raar om bij gebrek aan een bedankje iemand te blacklisten, maargoed daarover verschillen wij blijkbaar van mening.
Blacklisten vind ik ook overdreven. Bedankjes vind ik ook niet noodzakelijk, maar ik laat het mensen wel even weten als ze zijn vergeten om te bevestigen dat ze de key hebben ontvangen.

• Heilige Kaas
Ja dan zie je toch dat de meningen er erg over verschillen.

Bij steamgifts zijn er ook dit soort discussies geweest en daar lopen de meningen nog verder uiteen, waarschijnlijk door de grote cultuurverschillen tussen de landen.

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-03 19:57
Ik vind het wel leuk om de winnaars en de bedankjes te zien, dat maakt het topic eneen heel stuk gezelliger.

• Meneer iCy
Hoe zit het eigenlijk om level 2 te worden? Als je bijvoorbeeld 30 euro aan games hebt gifted om level 1 te worden, dan zou je toch 60 euro totaal moeten hebben gifted om level 2 te zijn en 120 voor level 3 toch?

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-03 09:36

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Is het niet praktischer om te bedanken via Steamgifts? Kan je bij de gewonnen give-away je bedankje plaatsen. En eventueel in de give-away zetten dat je graag een bedankje ziet, en waar.
iCy schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:45:
Hoe zit het eigenlijk om level 2 te worden? Als je bijvoorbeeld 30 euro aan games hebt gifted om level 1 te worden, dan zou je toch 60 euro totaal moeten hebben gifted om level 2 te zijn en 120 voor level 3 toch?
What are levels, and how can I increase my level?
Levels represent a user's contributions to the community. When a user creates a giveaway that's received by the winner, their level increases in value, allowing them access to additional giveaways as a reward. Levels range from 0 - 10, with level 0 being the default after registration, and level 10 being the highest level attainable. If you mouseover your level in the navigation bar, or the level on profiles, you'll see a tooltip with the level rounded to 2 decimal places, giving you a better idea of small increments in level, and when you're about to level up.

Levels increase almost exponentially, meaning each level requires double the contributions of the previous level. For example, level 4 would require double the contributions of level 3, and level 3 would require double the contributions of level 2.

How much a giveaway increases your level is based on the gifts price, so a $20 game would add twice as much value to your level as a $10 game. There are three other factors that may influence the value of a gift...

After you give away a game 5 times (whether in the same giveaway, or in multiple giveaways), it will begin decreasing in value. The value is decreased by 10% for each additional copy. This means if you decide to give away 8 copies of a $10 game, it would add $74.39 (10 + 10 + 10 + 10 + 10 + 9 + 8.10 + 7.29) in value towards your level. This has little effect on the majority of users, but prevents individuals from receiving a high level from gifting a large number of promotional gifts, games obtained through pricing errors, or keys from contacting game developers.

If a giveaway is invite only, or for a whitelist or Steam group, it will only add value towards your level if it receives 5 or more entries. This is in place to prevent small groups of friends from attempting to cheat the contributor system, and to encourage users to expand the reach of their giveaways. The whitelist feature offers an easy way to target a larger audience, and you can combine it with small Steam groups to receive a greater number of giveaway entries if needed.
Giveaways for bundle games created after the bundle date will always receive 15% of their value. For example, if you gift 2 copies of a $20 bundle game, you would receive $6 (3 + 3) in value towards your level. Keep in mind that changes to the list of bundle games will apply retroactively, so if a bundle begins today, attempting to gift the game before it's added to the list will offer no advantage. Games may also be added to the bundle list if they're available for free during a promotion, or if they're highly discounted in a sale.

[Voor 89% gewijzigd door IdieEasy op 23-07-2015 15:13]

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
iCy schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:45:
Dit soort dingen staan in de FAQ op Steam Gifts.
Levels increase almost exponentially, meaning each level requires double the contributions of the previous level. For example, level 4 would require double the contributions of level 3, and level 3 would require double the contributions of level 2.

• Meneer iCy
g0tanks schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 15:14:
[...]

Dit soort dingen staan in de FAQ op Steam Gifts.

[...]
Klopt, maar ik heb 3 games met iets van 25 euro waarde werd ik level 1 en zit nu op 7 games met veel meer qua waarde dan de 50 euro (2x25=50)

• Heilige Kaas
Kijk de TS anders ff

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:02
Prodigy.NL schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:45:
Ik vind het wel leuk om de winnaars en de bedankjes te zien, dat maakt het topic eneen heel stuk gezelliger.
Same here!

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | MaakJeSmaak | YouTube | Twitch

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02 22:42
nvm
-zoekfunctie gebruikt-
8)7

[Voor 120% gewijzigd door eL_Jay op 27-07-2015 19:08]

• Virox
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:48
Ik heb nog enkele games over (oa Monaco, War of the Roses, ...), ging ze eerst publiek wegschenken, tot ik deze groep ontdekte. Ik wacht nog op acceptatie van mvds of Sempy, zal wellicht voor de komende dagen zijn.

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-11-2022
Kan iemand me accepteren in de groep op steam? mikmyk. thanks

• Sempy
iNFiNiTY- schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:46:
Kan iemand me accepteren in de groep op steam? mikmyk. thanks
Stuur me ff een DM met daarin een link naar je steamprofiel.

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:44
Ik ga maar eens wat mensen blacklisten op SteamGifts waarbij de verhouding tussen gifts sent en won erg uit balans is in negatieve zin. 50 won en 5 sent bijvoorbeeld. Zijn ook vaak net in lvl 1 en doen zo te zien ook weinig moeite om in level te stijgen.

Vandaag lvl 3 geworden trouwens :)

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:18
sorry EdwinB, maar ik heb het niet zo breed, dus ik blijf lekker op level 0

Floksor

• IdieEasy

IdieEasy

EdwinB schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 01:49:
Ik ga maar eens wat mensen blacklisten op SteamGifts waarbij de verhouding tussen gifts sent en won erg uit balans is in negatieve zin. 50 won en 5 sent bijvoorbeeld. Zijn ook vaak net in lvl 1 en doen zo te zien ook weinig moeite om in level te stijgen.

Vandaag lvl 3 geworden trouwens :)
Het is natuurlijk compleet je eigen keus, maar ik denk dat als we met alleen maar actieve gifters zitten iedereen alle spelletjes al heeft :P

Wat vindt de rest?

• Sempy
ieder zijn keuze, maar persoonlijk vind ik de keuze om op een hogere level te giften handiger dan blacklisten.

Overigens las ik in het andere topic het argument dat niet iedereen het geld heeft om te giften. Mijn giveaways komen voor het overgrote deel uit bundels voor gemiddeld 25 cent. Via de steamgroup Groupbuys kan je zelfs Indiegala bundles scoren voor 1$ voor 12 games. Ook kan je steamcards van je games erkopen en dan op steam een uitverkoopje aanschafcen. voor ieder haalbaar lijkt me.

• Tackleberry
Dat is ook mijn idee. Level 1 is heel snel te behalen. Maar goed, net als de manier waarop je games weggeeft je eigen keuze is, geldt dat ook voor al dan niet blacklisten.

Overigens, voorheen wilde ik dat bijna alle games in een bundle interessant zijn, nu leg ik de lat wat lager, de rest gaat gewoon naar Steamgifts. :P

• Cybergamer
Floks schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 08:20:
sorry EdwinB, maar ik heb het niet zo breed, dus ik blijf lekker op level 0
Moet je ook geen GTA V kopen, had je nu wat centjes gehad (j/k). :+

Ik begrijp EdwinB wel hoor (ik doe precies hetzelfde, maar hou de lijst wel actief bij. Want sommige mensen beginnen nu wel te geven).

http://www.steamgifts.com/giveaway/nHh3S/jamestown/signature.png

EDIT: thanks Tackleberry!

[Voor 37% gewijzigd door Cybergamer op 05-09-2015 21:25]

Nog geen lid van Gifts For Tweakers en voldoe je aan de eisen? Stuur een DM naar 1 vd Mods! | MaakJeSmaak | YouTube | Twitch

• Cybergamer
Zo denk ik er ook over, daarom doe ik geen lvl 0 GA's. Standaard doe ik lvl 1+, de wat leukere games gaan bij mij weg voor lvl 2 of hoger. Puur omdat ik vind dat mensen die er moeite voor doen, ook betere kansen mogen hebben.

Er zitten er wel een paar bij die blacklisted zijn op mijn lijst btw.

[Voor 13% gewijzigd door Cybergamer op 05-09-2015 15:12]

• Titus
  • Laatst online: 21:39
Zelf geef ik ook niet vaak dingen weg, eigenlijk alleen als ik dingen heb gewonnen/gekocht in bundle die ik al heb of niet hoef.
Dat gezegd hebbende doe ik ook alleen mee aan games die ik echt graag zou willen winnen en dat zijn er maar een paar :)

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:44
Ik ben het zeker ook met jullie mening eens en bedenk me eigenlijk ook dat het toch weinig uitmaakt wie er uiteindelijk wint als je "meuk uit een bundle" weggeeft.

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:18
Cybergamer schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 14:15:
[...]

Moet je ook geen GTA V kopen, had je nu wat centjes gehad (j/k). :+

Ik begrijp EdwinB wel hoor (ik doe precies hetzelfde, maar hou de lijst wel actief bij. Want sommige mensen beginnen nu wel te geven).

[afbeelding]

EDIT: thanks Tackleberry!
klopt, wil wel ontopic blijven, maar had de game voor de xdoos 360, ik koop een game omdat ik hem waard vind (dus daarna op de pc), zelfde met code waar ik op kan "gokken", namelijk hier kies ik ook games uit die ik daadwerkelijk ga spelen. en ja als ik een keer een code heb waar ik geen interesse in heb zal ik hem hier als eerste posten

Floksor

• Meneer iCy
Win ik een key sinds een tijdje. Blijk ik de key al te hebben. Mijn vriendin heeft hem afgelopen zaterdag al gekocht.

De weggever al gepmed en op steamgift een berichtje achtergelaten dat hij een andere winnaar mag uit kiezen.

[Voor 32% gewijzigd door Meneer iCy op 07-09-2015 10:04]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:52
-nvm-

Ik deel ook weinig. Alhoewel The Flock mijn eerste en enige was.
Ik heb voorheen veel weggegeven, maar via SG eigenlijk nu dan pas.
Als ik iets dubbel heb zou ik het ook gewoon hier droppen. Eigenlijk first choice, of iemand in mijn omgeving moet het heel graag willen hebben.

[Voor 83% gewijzigd door Arunia op 07-09-2015 10:35]

• Meneer iCy
Arunia schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:30:
-nvm-

Ik deel ook weinig. Alhoewel The Flock mijn eerste en enige was.
Ik heb voorheen veel weggegeven, maar via SG eigenlijk nu dan pas.
Als ik iets dubbel heb zou ik het ook gewoon hier droppen. Eigenlijk first choice, of iemand in mijn omgeving moet het heel graag willen hebben.
De game moet gelinked worden aan je steam account, weet niet of ze op basis van de key de check doen maar ben liever safe then sorry.

Heb liever dat g0tanks een nieuwe winnaar aanwijst :)

• Arunia
Ik heb 3 spellen welke ik op steamgifts weg wil doen, maar beide staan er niet op.
The ship 2x en gun monkeys. Die laatste was gratis en dus verwijderd van SG.
The Ship idem trouwens. Dus beide maar droppen in het topic.

Anders maar gewoon middels dm hier op got ;)

[Voor 26% gewijzigd door Arunia op 10-09-2015 11:47]

• Tackleberry
Het gaat lekker met steamgifts.com, nog steeds die geheugenproblemen gok ik...

• Sempy
Tackleberry schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 21:42:
Het gaat lekker met steamgifts.com, nog steeds die geheugenproblemen gok ik...
Voor info kan je de steamgroup checken:

Downtime
3 OCTOBER - CG
Hi SG, you've likely noticed our site is currently offline, and has been for the past 5 or 6 hours. Our host decided to null route our IP without notice, claiming suspicious traffic levels affecting other sites in the same network range. Apparently, they do not want to release the IP for 24 hours.

This is an incredibly unprofessional move on their part, and aside from working with them to resolve the issue in a shorter period of time, we'll be looking into other hosts who we can better trust with our reputation in the future.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:14

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Heeft iemand een antwoord op het volgende? Ik heb zojuist wat gifts aangemaakt. Die stonden allemaal op restrictie voor 'Gifts for Tweakers' steamgroup. Nou was ik mijn signatures nog aan het copy pasten toen me opviel dat iemand al een aantal giveaways gejoined had.

Enig idee hoe dat kan (als de links nog niet bekend zijn)? Scriptje lopen? Heb er op zich weinig moeite mee maar ben wel benieuwd.

• Arunia
Ik zou haast zeggen dat diegene via Gifts for Tweakers kan zien wat er loopt?
Is een gokje overigens.

• Sempy
Je kan in de rechterkant van je scherm giveaways browsen op o.a. giveaways in jouw steamgroups, dus het posten in het topic is niet noodzakelijk dit in tegenstelling tot inviteonly-giveaways.

Verder zijn er browserplugins te verkrijgen die op steamgifts allerlei filters e.d. kunnen toepassen, ik heb hier geen ervaring mee, maar mogelijk dat hier ook auto-join op zit en anders is dat voor een beetje handige tweaker ook zelf te scripten.

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:36
Iemand enig idee waarom ik Secret Ponchos niet kan weggeven via Steamgifts? Het komt niet tevoorschijn als ik het intik. De game is wel door andere weggegeven in het verleden, zelfs in ons gamevouchers topic :?

Steam/XBL: Avioto

• IdieEasy

IdieEasy

Avioto schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:01:
Iemand enig idee waarom ik Secret Ponchos niet kan weggeven via Steamgifts? Het komt niet tevoorschijn als ik het intik. De game is wel door andere weggegeven in het verleden, zelfs in ons gamevouchers topic :?
http://www.steamgifts.com...secret-ponchos-more-added Kan dit de reden zijn? Give away geweest van alien ware zo te zien.

• Tackleberry
Avioto schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 19:01:
Een game kun je niet meer giften via Steamgifts als deze ooit gratis is geweest cq weggegeven in een actie.

• Sempy
Die free game-regels worden soms heel willekeurig toegepast, die unlimited key-giveways van Indiegala en PCgamer lijkt me duidelijk, maar bij sites waar de codes zo weg zijn, hanteert men steeds andere regels. Ik heb diverse free games via WGN gewoon kunnen weggeven op steamgifts (Garden Warfare, Odyssee long way home) en dat kan nog steeds.

Er is al eerder voorgesteld om free games giftable te maken, maar dan zonder dat de gever er punten voor ontvangt. Helaas wil men daar niet aan beginnen.

• Avioto
Hmm dat is irritant. Ik verzin wel wat anders dan.

Bedankt voor het uitzoeken!

• NegativeFreak
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-02 11:35
Iemand bekend met wat er aan de hand is bij steamgifts?

Diablo 3 - WoW - Steam

• Sempy
NegativeFreak schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:48:
Iemand bekend met wat er aan de hand is bij steamgifts?
Volgens het topic in de steamgroup heeft de provider de site offline gehaald vanwege een op Steamgifts gerichte aanval. Er wordt nu gewerkt om de boel weer online te krijgen.

• NegativeFreak
Sempy schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:57:
[...]

Volgens het topic in de steamgroup heeft de provider de site offline gehaald vanwege een op Steamgifts gerichte aanval. Er wordt nu gewerkt om de boel weer online te krijgen.
Bedankt. Heb ik dan overheen gelezen in de steamgroup, zoveel discussies over het feit dat de site down is.
Maar geduld hebben met het uitdelen van mijn gifts dus.

Diablo 3 - WoW - Steam

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:06
Vraagje: als iemand gewonnen heeft, krijgt diegene dan automatisch de code (nadat je op 'send key' hebt gedrukt)? Of moet je handmatig de code sturen naar het mailadres dat er staat?

• NegativeFreak
Ronald8 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 15:10:
Vraagje: als iemand gewonnen heeft, krijgt diegene dan automatisch de code (nadat je op 'send key' hebt gedrukt)? Of moet je handmatig de code sturen naar het mailadres dat er staat?
Als er een code is ingevoerd dan zie je deze wanneer men op send heeft gedrukt.

Diablo 3 - WoW - Steam

• Avioto
Hoe versturen jullie gifts van Steam naar winnaars? Ik doe het gewoon via email, maar de helft van mijn afgelopen giveaways zijn niet aangekomen en winnaars moeten mij op Steam toevoegen om de game alsnog te ontvangen |:(

• Rylo
  • Niet online
Ik zet of de key erin, of ik voeg iemand toe.

• Cybergamer
Avioto schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:24:
Hoe versturen jullie gifts van Steam naar winnaars? Ik doe het gewoon via email, maar de helft van mijn afgelopen giveaways zijn niet aangekomen en winnaars moeten mij op Steam toevoegen om de game alsnog te ontvangen |:(
Ik had totaal geen problemen om je game te ontvangen. Misschien dat mensen eens moeten kijken in hun spamfolder, of hun email adres klopt niet?

Codes doe ik altijd gewoon via SG, voor gifts voeg ik mensen toe.

• NegativeFreak
Daar zal ik een gevalletje van zijn. Ik heb niets ontvangen, alles al nagekeken (dat gaat gemakkelijk want ik heb een zeer opgeruimde e-mail). Ik heb je maar alvast toegevoegd op Steam.

Diablo 3 - WoW - Steam

• Avioto
Dat ga ik vanaf nu ook maar doen. Want de meeste hebben inderdaad niks ontvangen :?

• Rylo
  • Niet online
Ik ontvang ook geen mails van SG op de 1 of andere manier, moet altijd de site zelf bekijken om te zien of er iets afgelopen is.

/offtopic/ ben blij dat mn War of the Roses: Kingmaker is afgelopen en naar iemand gaat die de game nog niet heeft :-).

• Sempy
Rylo schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:28:
Ik ontvang ook geen mails van SG op de 1 of andere manier, moet altijd de site zelf bekijken om te zien of er iets afgelopen is.

/offtopic/ ben blij dat mn War of the Roses: Kingmaker is afgelopen en naar iemand gaat die de game nog niet heeft :-).
Steamgifts stuurt geen mails als je iets wint. Je moet zelf naar de site komen of hopen dat de gever je mailt.

• eL_Jay
Is het mogelijk om keys op validiteit te checken? Ik krijg namelijk geen dupe message als ik de key van een game die ik al heb probeer in te voeren (ook bij dupe keys alleen de message 'Product already owned").

[Voor 52% gewijzigd door eL_Jay op 14-01-2016 19:27]

• Cybergamer
eL_Jay schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 19:24:
Is het mogelijk om keys op validiteit te checken? Ik krijg namelijk geen dupe message als ik de key van een game die ik al heb probeer in te voeren (ook bij dupe keys alleen de message 'Product already owned").
Als je die melding krijgt is het een valid key. Meestal krijg je daarna de optie om het spel te installeren, dan zie je ook om welk spel het gaat.

Ik stop met het plaatsen van keys in het topic, teveel graaiers die niet de moeite kunnen nemen om ff een berichtje te sturen. Voortaan lekker alleen nog maar via SG voor mij.

• eL_Jay
Cybergamer schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:36:
[...]

Als je die melding krijgt is het een valid key. Meestal krijg je daarna de optie om het spel te installeren, dan zie je ook om welk spel het gaat.

Ik stop met het plaatsen van keys in het topic, teveel graaiers die niet de moeite kunnen nemen om ff een berichtje te sturen. Voortaan lekker alleen nog maar via SG voor mij.
Probleem is dus dat ik bij keys waarvan ik 100% zeker weet dat ze dupe zijn dezelfde PAO melding krijg.
POA(productalreadyowned) lijkt een hogere prio te hebben dan DK (duplicatekey)

• Cybergamer
eL_Jay schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:46:
[...]

Probleem is dus dat ik bij keys waarvan ik 100% zeker weet dat ze dupe zijn dezelfde PAO melding krijg.
POA(productalreadyowned) lijkt een hogere prio te hebben dan DK (duplicatekey)
Klopt ja, die indruk heb ik soms ook.

• Heilige Kaas
Yep, het is onmogelijk om te kijken of een key al is gebruikt door dat systeem.

Wanneer gebruikt + al in bezit -> melding om te installeren.
Wanneer ongebruikt + al in bezit -> melding om te installeren.
Wanneer gebruikt + niet in bezit -> melding al gebruikt.
Wanneer ongebruikt + niet in bezit -> activated

• al capone226
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-03 13:12
Sorry dat ik op dit oude bericht nog even reageer om je een antwoord te geven Avioto.

Op steamgifts komt het emailadres van de winnaar tevoorschijn.
Het is dan de bedoeling dat je dit email adres kopieert en je de gifts (in steam) naar dit emailadres stuurt.

Wanneer je een gift in je inventory hebt en op verstuur klikt dan vraagt steam bij de bezorgmethode naar een emailadres. Het email adres van de winnaar op steamgifts voeg je daar in. Je klikt op verstuur, ... en klaar is kees.

De winnaar ontvangt dan een email van steam met de melding dat avioto hem een geschenk verstuurd heeft (dus de mail is niet van steamgifts).

Als de winnaars normale mails ontvangen van steam dan zou hij/zij deze van de gift zeker ook moeten ontvangen.

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-03 14:16
Over het bericht in het weggeef topic, is het niet een idee om SG tools uit te leggen aan mensen? Die kan er voor zorgen dat mensen met een giveaway ratio van bijvoorbeeld meer dan 0,5 (dus minimaal 50% giveaways hebben gedaan tegenover wat je zelf gewonnen hebt) - om zo mensen te motiveren meer weg te geven?

• Avioto
al capone226 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 22:35:
Als de winnaars normale mails ontvangen van steam dan zou hij/zij deze van de gift zeker ook moeten ontvangen.
Dit snap ik allemaal, maar het probleem was dat de meeste mensen die mail van Steam niet kregen. Waarom weet ik ook niet. Ik voeg mensen voortaan gewoon toe om zeker te zijn dat ze de game ontvangen.

• NegativeFreak
iamzero456 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 04:49:
Over het bericht in het weggeef topic, is het niet een idee om SG tools uit te leggen aan mensen? Die kan er voor zorgen dat mensen met een giveaway ratio van bijvoorbeeld meer dan 0,5 (dus minimaal 50% giveaways hebben gedaan tegenover wat je zelf gewonnen hebt) - om zo mensen te motiveren meer weg te geven?
Het idee is misschien goed maar het gaat dan wel 'oneerlijk' worden.
Werken met levels is, naar mijn idee, al voldoende. Anders krijg je nog meer verschillende regels en eisen om mee te doen.

Ik begrijp ook wel dat er een hoop 'leechers' tussen zitten maar dat blijf je toch wel houden met dingen die men gratis weggeeft.

De Postcode Lotterij zou zoiets maar eens doen. "Om voor deze trekking mee te doen moet u al minimaal 2 jaar lid (betaald hebben) zijn". :9

Diablo 3 - WoW - Steam

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-03 19:57
iamzero456 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 04:49:
Ik heb zelf een negatieve win/send ratio van +- 1/2.
De helft van de games die ik heb gewonnen heb ik buiten Tweakers om gewonnen (publiekelijk give aways).
De games die ik heb weggegeven zijn allemaal binnen Tweakers geweest, dus in deze groep loop ik +- 1/1 als win/send ratio.
Kan je hiervoor ook corrigeren in SG tools of zou dat betekenen dat ik dan op eens het dubbele hier moet weggeven om mee te kunnen blijven doen?

• Sempy
NegativeFreak schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 09:37:
[...]

Het idee is misschien goed maar het gaat dan wel 'oneerlijk' worden.
Werken met levels is, naar mijn idee, al voldoende. Anders krijg je nog meer verschillende regels en eisen om mee te doen.

Ik begrijp ook wel dat er een hoop 'leechers' tussen zitten maar dat blijf je toch wel houden met dingen die men gratis weggeeft.

De Postcode Lotterij zou zoiets maar eens doen. "Om voor deze trekking mee te doen moet u al minimaal 2 jaar lid (betaald hebben) zijn". :9
Het vervelende van levels is dat level 1 niks voorstelt, veel leechers investeren 20 cent in de steamstore om zo meer winkans te genereren. Je zal dus op level 2 of hoger moeten giften en dan ga je de lat voor nieuwkomers in de groep hoog leggen, die moeten immers eerst een stapel games weggeven voor ze hoog genoeg zijn om ook een keertje kans te maken. Zelf gebruik ik de laatste tijd ook steeds vaker een hogere level, maar eerlijk gezegd zijn er genoeg mensen in de groep op level 0 of 1 die ik de games ook gun.

Met de initiatiefnemers van GfT hebben we daarom besloten om eerst een oproep te doen aan iedereen om ook wat eigen verantwoording te nemen. Het gaat er niet om dat iedereen min of meer rond de nul moet uitkomen met de verhouding won/gifts, maar nu is er een klein groepje verzamelaars die 20-60 games in de min staan (voor wat betreft GfT, daarnaast winnen ze ook veel publics), gewonnen games worden ook nog eens niet gespeeld. Zelf ga ik voor mijn giveaways nu werken met een blacklist, zodat ik weer level 0 kan hanteren.

Voor de toekomst zou er voor de groep misschien een soort Fair Use Policy kunnen komen, dus een grens van bijvoorbeeld 20 games in de min en als je daaronder komt krijg je een reminder en bij geen gehoor een uitsluiting. Klinkt misschien erg streng, maar ik vergelijk het maar als je met een groep vrienden gaat stappen. Ik ga er echt niet op zitten letten of iedereen even vaak een rondje bier gaat halen, maar zou er echt wat van zeggen als iemand enkel meedrinkt en nooit zelf tracteert.

• Tackleberry
Ik dacht met level 1+ al genoeg af te schermen, maar dat valt dus tegen.

Zelf geef ik bijna alleen maar keys uit bundles weg, dus levelen duurt dan (terecht) vrij lang. Maar level 2 moet iedereen eigenlijk redelijk makkelijk kunnen halen.

Hopen dat de oproep genoeg effect heeft.

• Cybergamer
Level 2 is easy. Als je 2x UT 3 Black weggeeft (ong. 2x 1,65 bij G2A) zit je er volgens mij al aan.

[Voor 4% gewijzigd door Cybergamer op 23-01-2016 14:21]

• Ruudgo
Over mijn post voor GAs met 0.5 real CV win/sent ratio:

SGtool kijkt naar de real contributer value, dus bundle games tellen lager mee. SGtools voegt iets toe wat levels niet kunnen. Levels kijken enkel naar de hoeveelheid die je weggegeven hebt, niet naar het ratio.

Het probleem met de door mij gekozen regels is dat er opeens weinig inschrijvingen waren op mijn GAs (gem. 2). Waardoor ik geen CV zou ontvangen, experiment mislukt. Ik heb de GAs daarom daarna op het SteamGifts forum gepost.

De filter via SGtools om regifters uit te sluiten werkt natuurlijk wel fijn.

• Rylo
  • Niet online
Ruudgo schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:35:
Over mijn post voor GAs met 0.5 real CV win/sent ratio:

SGtool kijkt naar de real contributer value, dus bundle games tellen lager mee. SGtools voegt iets toe wat levels niet kunnen. Levels kijken enkel naar de hoeveelheid die je weggegeven hebt, niet naar het ratio.

Het probleem met de door mij gekozen regels is dat er opeens weinig inschrijvingen waren op mijn GAs (gem. 2). Waardoor ik geen CV zou ontvangen, experiment mislukt. Ik heb de GAs daarom daarna op het SteamGifts forum gepost.

De filter via SGtools om regifters uit te sluiten werkt natuurlijk wel fijn.
Soms join ik ook hierom juist GA's van GfT, om aan het minimum van 5 te komen. Soms win ik dan wel iets wat ik niet persé zou willen hebben, maar op het moment dat ik de GA zie zijn er dan minder dan 5 entries. De laatste tijd heb ik minder/niet gedaan, om andere een kans te geven een game te winnen die ze graag willen hebben, maar het is wel jammer om te horen dat jij dan maar 2 entries had.

• Sempy
Het feit dat SGTools nauwelijks aanmeldingen trekt is denk ik enerzijds dat het weer een extra tussenstap is die mensen afschrikt en anderzijds dat heel veel mensen die de GfT-gifts joinen weinig in het topic komen. Gifts worden rechtstreeks vanuit de Groups-tab op Steamgifts en er is zelfs een user die script gebruikt met steeds dezelfde dank-boodschap. Waarschijnlijk nemen de meeste mensen de moeite pas als je AAA-games gaat uitdelen. ;)

Wat mij betreft zijn er een 3-tal mogelijkheden om hier binnen GfT mee om te gaan:

A We laten GfT zoals het is (50 forumposts en je mag meedoen) en de gifter kan zelf via blacklist of steamlevel ristricties stellen.

B We gaan werken met een ratio van 1/x en users die niet voldoen krijgen een waarschuwing en daarna eventueel een ban. Vraag is dan hoe je het ratio vaststelt (hoeveel? telt CV mee? tellen gifts/wins buiten GfT mee?) Mods werken een keer per maand de stand bij waardoor een extra site als SGtools overbodig is.

C Fair Use binnen GfT; iedere user mag binnen GfT (dus excl. gifts/wins erbuiten) maximaal een x-aantal games in de `min` (bijv: 5 gifts, 20 wins is -15 ) staan. Bereik je dit aantal dan krijg je waarschuwing en eventueel ban. Een user kan er dus voor kiezen om enkel te winnen, maar op een gegeven moment zit je tegen de quota en zal je dus eerst moeten giften om ruimte te maken voor nieuwe wins. CV is hier dus niet van toepassing.

Persoonlijk heb ik een voorkeur voor optie C omdat dit in mijn ogen het beste aansluit bij het oorspronkelijk idee van GfT, games eerlijk verloten onder mede-tweakers zonder er een al te exclusief gezelschap van te maken. Ik pas dit nu zelf toe op mijn giveaways door users die meer dan 25 games in de min staan op de blacklist te zetten. Benieuwd hoe je zelf scoort binnen GfT, stats link staat in mijn signature.

• Meneer iCy
Sempy schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:55:
C Fair Use binnen GfT; iedere user mag binnen GfT (dus excl. gifts/wins erbuiten) maximaal een x-aantal games in de `min` (bijv: 5 gifts, 20 wins is -15 ) staan. Bereik je dit aantal dan krijg je waarschuwing en eventueel ban. Een user kan er dus voor kiezen om enkel te winnen, maar op een gegeven moment zit je tegen de quota en zal je dus eerst moeten giften om ruimte te maken voor nieuwe wins. CV is hier dus niet van toepassing.
Vind ik toch het meest redelijke inderdaad. Anders heb je kans dat er van die vage spellen gepost worden op je CV omhoog te krikken omdat ze in de DB niet goedkoop staan maar ergens bij een keystore wel (UT3 Black voorbeeld)

Daarnaast heb je ook games die eigenlijk in een bundle zitten/zaten op het genoemde tijdstip maar niet zijn meegenomen door SG waardoor je ze alsnog als full value game krijg, voorbeeld is saints row 4 wat in een monthly bundle zat.

[Voor 13% gewijzigd door Meneer iCy op 27-01-2016 21:03]

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:01

XanderDrake

Build the future!

Ik vind Gifts for Tweakers een groep Door Tweakers en Voor Tweakers. Ik snap de motivatie een beetje, maar ik vind dat er al allerlei barricades worden opgegooid (gift levels, whitelisting, specifieke groepen) om leechers tegen te gaan. Als je giftlevel 1 te laag vind omdat leechers dat niveau makkelijk kunnen bereiken, doe je toch level 2.
Dat je het spel moet spelen als ontvanger, das leuk, maar dan heb je veel controleerwerk zeg. Naast dat het nogal betuttelend overkomt.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Rylo
  • Niet online
Ik zou het zo laten en het aan mensen zelf over laten. Ook bij de hogere levels zijn er scheve verhoudingen, maar die mensen hebben alsnog veel weggegeven om een bep. level te bereiken.

Overigens sta ik zelf kwa gifts -1 maar in value +7USD, Zelf vind ik value>het aantal gifts. Hiernaast geef ik ook gifts buiten GfT weg overigens die ik dan wel weer in de topic post.

Overigens vind ik optie C niet slecht. Het is een goede optie.

• Arunia
Het blijft moeilijk. Heb nu even gekeken in wat ik gegeven heb en wie er bij mij gewonnen hebben. Daar valt het mee eigenlijk. Vaak wel meer ontvangen, maar het scheelt weinig. Op één na. Die heeft 99 cent gegeven en over de 400 ontvangen oid. Die heb ik wel even geblacklist.
Als ik dan naar mezelf kijk op SG en dan uiteraard GfT, dan valt het me alleszins mee van mezelf. :p
Ik doe ook alleen mee aan wat ik ook zou spelen.
De laatste tijd heb ik wat meer gewonnen. Maar heb veel meer gegeven.
Er zijn er een aantal bij zo lijkt het, die mee doen om het mee doen. Die gooi ik dan ook maar op een blacklist. Zit nog te denken of ik dat bij sommige preventief ga doen.

• Ruudgo
Denk dat we voor optie A moeten gaan. Uiteindelijk is het de gifter die de regels stelt en niet de groep GfT. Hoewel ik optie C ook heel redelijk vind.

Ik vind de stats page wel erg handig om te zien we er kandidaat zijn voor een blacklist. Ik wil echter wel de gehele SteamGifts info meenemen en niet enkel binnen de GfT groep. Mijns inziens is men niet verplicht om in de groep terug te doneren.

• Tackleberry
Leuk om op sgtools te zien dat ik een game nog niet geactiveerd heb, maar dat bleek geen Steamkey te zijn. False positive dus...

Voorlopig zit ik qua Real Value in ieder geval goed, twee keer zoveel in waarde uitgedeeld als gewonnen.

Wat doet die Create giveaway optie op sgtools eigenlijk precies?

[ontopic]
Het blijft lastig om een manier te vinden die geen of nauwelijks effort kost, maar de zaken wel eerlijk(er) maakt naar alle deelnemers.

[Voor 19% gewijzigd door Tackleberry op 27-01-2016 22:26]

• Cybergamer
Persoonlijk vind ik optie C wel wat hebben, simpel en duidelijk! Maar is het niet erg veel werk om dat bij te houden?

[Voor 10% gewijzigd door Cybergamer op 28-01-2016 00:23]

• Ruudgo
Tackleberry schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:25:
Leuk om op sgtools te zien dat ik een game nog niet geactiveerd heb, maar dat bleek geen Steamkey te zijn. False positive dus...

Voorlopig zit ik qua Real Value in ieder geval goed, twee keer zoveel in waarde uitgedeeld als gewonnen.

De game die geen steam key was had niet weggeven mogen worden via SteamGifts. Mogelijk kun je dit nog door een admin laten verwijderen.

De Create Giveaway op sgtools is het aanmaken van een sgtools link met filters voor een SteamGifts giveaway. Je kunt verschillende filters kiezen en sinds kort zelfs custom filters zetten. Zie ook dit topic op SteamGifts.

Het werkt natuurlijk het beste als je het met een invite only GA doet, anders kunnen mensen via de public of group GA lijsten joinen buiten sgtools om.

• Sempy
Ruudgo schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:06:

Ik vind de stats page wel erg handig om te zien we er kandidaat zijn voor een blacklist. Ik wil echter wel de gehele SteamGifts info meenemen en niet enkel binnen de GfT groep. Mijns inziens is men niet verplicht om in de groep terug te doneren.
Idee achter het enkel meenemen van GfT was vooral om te voorkomen dat mensen buiten de boot zouden vallen omdat ze teveel public giveaways zouden winnen. Ik gun iedereen binnen GfT zo veel mogelijk public wins, binnen de groep zie ik liever dat het wat gelijker verdeeld is. ;)

• Cybergamer
Sempy schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:20:
[...]

Idee achter het enkel meenemen van GfT was vooral om te voorkomen dat mensen buiten de boot zouden vallen omdat ze teveel public giveaways zouden winnen. Ik gun iedereen binnen GfT zo veel mogelijk public wins, binnen de groep zie ik liever dat het wat gelijker verdeeld is. ;)
Same here! Public is leuk, maar we hebben het hier over GfT groep.

• crizyz
  • Laatst online: 02-03 22:49

crizyz

ne.t.weaker

Tackleberry schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:25:

[ontopic]
Het blijft lastig om een manier te vinden die geen of nauwelijks effort kost, maar de zaken wel eerlijk(er) maakt naar alle deelnemers.
In dit geval heb je het dus incorrect op 'ontvangen' gezet.

Leuk dat de verzender dan wel zijn cv krijgt, maar jij hebt een win die je niet op je steamaccount hebt. Bij een volgende win kun je gererolled worden voor het niet activeren van een eerder gewonnen spel.
Kun je het een false positive noemen, maar voor iemand anders is er geen verschil tussen een false positive, regifting (op een andere site bijvoorbeeld) of traden. Als je een giveaway van mij zou winnen en ik zou het opmerken (toen ik actief was voornamelijk op SG, was sgtools er nog niet voor zover ik weet, dus dat moest toen nog allemaal handmatig) zou ik meteen rerollen.

Crizyz op Steam

• Tackleberry
Ruudgo schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 01:09:
De game die geen steam key was had niet weggeven mogen worden via SteamGifts. Mogelijk kun je dit nog door een admin laten verwijderen.
crizyz schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:01:
In dit geval heb je het dus incorrect op 'ontvangen' gezet.

Leuk dat de verzender dan wel zijn cv krijgt, maar jij hebt een win die je niet op je steamaccount hebt. Bij een volgende win kun je gererolled worden voor het niet activeren van een eerder gewonnen spel.
Kun je het een false positive noemen, maar voor iemand anders is er geen verschil tussen een false positive, regifting (op een andere site bijvoorbeeld) of traden. Als je een giveaway van mij zou winnen en ik zou het opmerken (toen ik actief was voornamelijk op SG, was sgtools er nog niet voor zover ik weet, dus dat moest toen nog allemaal handmatig) zou ik meteen rerollen.
Ik heb een berichtje achtergelaten dat de giveaway maker het aankaart. Als dat niet gebeurt, doe ik dat alsnog zelf. Bedankt voor de tips.
De Create Giveaway op sgtools is het aanmaken van een sgtools link met filters voor een SteamGifts giveaway. Je kunt verschillende filters kiezen en sinds kort zelfs custom filters zetten. Zie ook dit topic op SteamGifts.

Het werkt natuurlijk het beste als je het met een invite only GA doet, anders kunnen mensen via de public of group GA lijsten joinen buiten sgtools om.
Ik kijk het eerst even aan of anderen dit veelvuldig gaan gebruiken. Voorlopig ben ik de sjaak als er een eis is dat alles is geactiveerd. :+

• Meneer iCy
[...]

Hoe zit het met DLC's? Bij mij geeft die aan dat ik een DLC niet geactiveerd zou hebben, maar dat heb ik zekers wel.

• D4NG3R
  • Laatst online: 21:34
XanderDrake schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:35:
Dat je het spel moet spelen als ontvanger, das leuk, maar dan heb je veel controleerwerk zeg. Naast dat het nogal betuttelend overkomt.
Het meeste boeit mij vrij weinig, maar dat je het ook direct moet gaan spelen? Ik heb een library van 176 games waarvan ik er 87 nog nooit aan heb geraakt (voornamelijk games uit Humble Bundles) maar genoeg daarvan wil ik nog een keer oppakken als ik niet ergens anders mee bezig ben. Het zelfde gebeurt soms ook als ik iets win op Steamgifts. (Daar komt bij dat ik mij sowieso alleen inschrijf voor games waar ik interesse in heb).

https://steamdb.info/calculator/76561198010095857/?cc=be
Sempy schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:55:
Maar hoe wil je dit gaan doorvoeren? Het aantal wins zegt imho bar weinig, als ik 10x een game van 2 euro heb gewonnen en 1x een game van 60 euro weggeef dan sta ik volgens die berekening 9 in de min. En dat terwijl ik 200% meer heb weggegeven in euros dan dat ik heb gewonnen. Quantity over quality dus? Een lekker bericht om af te geven, zeker hier op GoT. ;(

Ik bedoel ik ben zelf niet super actief op Steamgifts, maar stel dat ik wat vaker mee doe is de kans groot dat ik voornamelijk kleine games win. In aantal zou het dan hard gaan, maar in prijs niet:
https://i.gyazo.com/cba01b36c63f442ae9ff207a8cedc88e.png
http://www.steamgifts.com/user/D4NG3R

Iedereen moet uiteindelijk zelf weten wat hij of zij doet, maar houd het allemaal wel een beetje redelijk. ;)

[Voor 55% gewijzigd door D4NG3R op 28-01-2016 23:50]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Tackleberry
Hoe meer regels er komen om het "zo eerlijk mogelijk" te laten verlopen, hoe meer onbedoelde uitzonderingen aan het licht komen waardoor je de regels mogelijk weer moet gaan herzien. Lastig, lastig.

• Cybergamer
Inderdaad lastig. Ik denk ook dat we het redelijk moeten houden. Ik bedoel dat we meer moeten optreden tegen dit:

http://i.imgur.com/NlhWFMs.png

http://i.imgur.com/dwZRXGb.png

http://i.imgur.com/XKMsSAr.png

http://i.imgur.com/GJWBwXi.png

Zo zitten er ook een paar LVL 2 en 3's tussen die het minimale besteden en het maximale eruit willen halen.

Maar daarom hebben we ook deze discussie :)

• Rylo
  • Niet online
Overigens geef ik DLC meestal public weg, ben bang dat ik in enkel in GfT te weinig entries krijg. Zag zonet een AoM DLC met maar 3 of 4 entries.

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Ik moet zeggen dat ik niet erg actief ben binnen GfT (of Tweakers for that matter de laatste tijd) maar loop wel alweer een tijdje rond op SG (zag net dat ik een van de vier level 6 SG members binnen deze groep yeey haha). Ik zou zeggen, voor excessen als hierboven, gebruik lekker de blacklist. Hoef je je niet te verantwoorden, geef je ook niet weg aan mensen waaraan je niet weg wil geven en vind je het niet erg als zo iemand het krijgt, ook prima.

Mensen proberen toch het systeem te gamen, zelfs sommige hoge level gebruikers op SG kun je gewoon zien aan wat ze weggeven etc en hoe dat het er meer om gaat er ook iets voor terug te krijgen dan het weggeven. Dat hou je toch niet tegen. Ga je naar het aantal kijken? Zullen ze veel bundle junk geven voor de aantallen te halen. Ga je voor 'real cv' (real staat hier trouwens voor de oude manier van CV van vóór de levels, heeft niks te maken met wat iemand echt betaald heeft!) dan gaan mensen voor de extreem goedkope spellen die relatief toch het meeste 'cv' opleveren.

Koop een shit spel dat niemand wil hebben en een extreme korting heeft, maar niet zo erg dat het op de bundel lijst komt (zolang het onder de 95% is komt het niet op de bundle lijst zo uit het hooffd, kan incorrect zijn) en je bent dan 'meer waard' als iemand die een paar overgebleven bundel keys weggegeven geeft?

En een hoop regels gaan implementeren haalt ook een beetje het vrijgevige eruit en maakt het wat meer een eliteclubje, misschien niet met die intentie, maar zo zal het wel gaan ogen denk ik.

Dus je kan het niet echt meten, behalve zelf af en toe eens hier te kijken wie je nou je gifts onwaardig vind, naam aan te klikken en op het blokeer icoontje te drukken.

Crizyz op Steam

• Cybergamer
crizyz schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 01:30:
Dus je kan het niet echt meten, behalve zelf af en toe eens hier te kijken wie je nou je gifts onwaardig vind, naam aan te klikken en op het blokeer icoontje te drukken.
Ja, maar dan zou iedereen dat moeten doen. We proberen hier een oplossing voor te vinden zodat we zonder blacklists ed. kunnen werken en IEDEREEN een eerlijk kans heeft, zonder de leechers.

• Sempy
D4NG3R schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:34:

Maar hoe wil je dit gaan doorvoeren? Het aantal wins zegt imho bar weinig, als ik 10x een game van 2 euro heb gewonnen en 1x een game van 60 euro weggeef dan sta ik volgens die berekening 9 in de min. En dat terwijl ik 200% meer heb weggegeven in euros dan dat ik heb gewonnen. Quantity over quality dus? Een lekker bericht om af te geven, zeker hier op GoT. ;(
Aantallen en waarde in euro's zijn beide kwantiteit. Als prijs een maatstaf voor kwaliteit was, zou een groot deel van Tweakers overbodig zijn. Kunnen we alle tests afdoen met een linkje naar de pricewatch. ;)

Achtergrond van dit voorstel is enkel om deelnemers zoals Cybergamer hierboven aangeeft uit te sluiten. Het stoort mij (en ook enkele anderen die vooral weggeven) dat enkele users in extreme mate games binnenschrapen en die ook nog eens niet spelen. Sommetje dat ik van de week heb gemaakt is dat 7 niet nader te noemen users (van de 200+) 1 op de 6 giveaways winnen en gezamenlijk slechts 12 games hebben weggegeven (verrassend vaak Squishi the Pig die rond de oprichting van de groep voor nog geen 0,20 in de steam store stond en waarmee je gelijk lvl 1 was). Zou je een heel ruime grens van -25 stellen, dan is er meer kans voor de mensen die zowel geven als nemen, zijn levels overbodig (leuk voor nieuwkomers) en voorkom je dat gifters afhaken en buiten GfT gaan giften.

Overigens kan er bij een ban altijd gekeken worden naar wat iemand heeft weggeven, dus die user met 5 gifts van Fallout 4 en 30 keer Bad Rats gewonnen is dan ook veilig. Wat is een Nederlandse groep zonder gedoogbeleid. ;)

• Cybergamer
What Sempy said. En als er mensen zijn die vinden dat leechers ook een kans moeten hebben dan kunnen die toch gewoon een invite only linkje plaatsen, of de key gewoon in het draadje dumpen. Persoonlijk vind ik het geen leuke manier van weggeven, behalve als het om orphan keys gaat (blijft zonde om die weg te gooien als er dan toch nog iemand is die er blij mee gemaakt kan worden).

Genoeg mogelijkheden dus.

• Rylo
  • Niet online
Prima. Ik kan het overigens ook goed zelf regelen. Zo heb ik iedereen die >250 dollar in de min staat geblacklist. Zal het zo nu en dan updaten/bijwerken. Misschien stel ik de grens nog voor mezelf bij.

• foxtrot81
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-03 20:22
vraagje ik het sinds kort een gtx970 incl tomb raider nu wil ik ook een race spel '''project cars''aanschaffen door middel van zo,n kaart enkel blijkt het in een game winkel maar 40,- te kosten en op steam geeft hij wel aan bij afreken dat de prijs verlaagd is maar wil toch 50,- cashen.

Ik wou misschien zo,n kaartje halen 50,- om dan ook 10,- voor wat ander via steam te kopen, wordt dat later verrekend of zijn de prijzen niet eens gelijk met zelfs een hard copy wat nog duurder zou moeten zijn?

Ben nog niet zo bekend met steam.

[Voor 3% gewijzigd door foxtrot81 op 29-01-2016 22:22]

Carpe scrotum

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Niet helemaal het juiste topic misschien, maar voor zover ik uit je verhaal op kan maken heb je een steam wallet kaart in de winkel gehaald ter waarde van 50 euro en wil hij de volledige 50 euro gebruiken op het moment van aankopen?

Steam wallet blijft op je account staan. Zelf nog nooit met die kaartjes gewerkt, maar wel met steam wallet. Ik zou vandaag voor 50 euro steam wallet kunnen kopen (via paypal in mijn geval). Dan heb ik 50 euro op steam te besteden. Morgen kan ik dan dus een spel voor 45 euro kopen zonder bij te betalen. Dan heb ik die 5 euro nog in mijn steam wallet. Wil ik vervolgens een spel kopen van 9,99, kan ik die 5 euro gebruiken en zal ik de resterende 4,99 op een andere manier moeten betalen (bijvoorbeeld paypal), waarna ik dus 0 euro steam wallet over hou.

Als jij dus 50 euro op je steam wallet zet, kun je dat spel voor 40 euro gewoon kopen en later de resterende 10 aan een ander spel uitgeven.

Edit: op steam kost project cars 50 euro op het moment, dus ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

Edit2: steam prijzen staan los van retail prijzen. Je moet het echt als een aparte 'winkel' zien. Net zoals een prijsverlaging van een spel bij de bart smit niet betekent dat het bij de gamemania ook verlaagd is. Steam zelf is digitaal, maar hoeft zeker niet altijd goedkoper te zijn, vooral niet buiten de sales om. In dit geval zou ik eens op humblebundle.com/store kijken als ik jou was, daar is ie namelijk voor 20 nu. Maar ben wel erg offtopic aan het gaan nu.

[Voor 23% gewijzigd door crizyz op 30-01-2016 06:28]

Crizyz op Steam

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee